abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 september 2003 @ 23:18:39 #1
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_12950466
Gewaagd standpunt van Ayaan: Sluit islamitische scholen ter bevordering van de integratie.

Het voorstel zal er wel nooit doorkomen omdat je dan met hetzelfde gemak andere religieuze scholen zou moeten sluiten

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  donderdag 4 september 2003 @ 23:20:12 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_12950505
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:18 schreef hace_x het volgende:
Het voorstel zal er wel nooit doorkomen omdat je dan met hetzelfde gemak andere religieuze scholen zou moeten sluiten
Dat zou mooi zijn
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_12950606
Juist jah, alle scholen moeten algemeen worden.
Wil je iets over godsdienst weten dan ga je maar naar de kerk/moskee/tempel.

Welkom in de multiculturele samenleving.

donderdag 4 september 2003 @ 23:25:42 #4
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_12950638
4 dagen algemene school, en de vijfde dag naar de kerk/moskee etc?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  donderdag 4 september 2003 @ 23:26:39 #5
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_12950662
islamitische scholen bestaan toch naast de gewone?

Als ze dat doen, moeten ze alle gelovige scholen sluiten.

Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_12950684
Dan meteen al het speciale onderwijs sluiten.
pi_12950685
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:26 schreef Ype het volgende:
Ik ben voor.

Geloven doe je maar in je vrije tijd. Scholing dient objectief te zijn.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12950696
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:27 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ik ben voor.

mee eens
pi_12950716
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:27 schreef schatje het volgende:
nee, want je kunt een moslim niet vergelijken met een kind met pddnos bijvb.
pi_12950729
quote:

[..]

Ik ben voor.

Scholing is natuurlijk nooit objectief, maar het religieuze element zou eruit moeten verdwijnen iig.
pi_12950740
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:28 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

nee, want je kunt een moslim niet vergelijken met een kind met pddnos bijvb.

Och, ze geloven beiden in een fabel
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12950754
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:29 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Wat een uiterst rare opmerking. Lom scholen ook sluiten ?
  donderdag 4 september 2003 @ 23:30:19 #13
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_12950778
quote:

[..]

Ik ben voor.

Leuk, we zijn het eens eens
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_12950789
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:29 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

die opmerking raakt kant nog wal
  donderdag 4 september 2003 @ 23:31:17 #15
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_12950802
Vrijheid van onderwijs.....grondrecht.

I rest my case.

Jawohl Herr Kaloin!
pi_12950809
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Ga eerst eens leren wat PDD-NOS 'is' en hertyp dan je reply.
pi_12950828
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:31 schreef Captain_Chaos het volgende:

I rest my case.

Alleen stemrecht voor mannen was ook ooit eens een 'grondrecht'.
  donderdag 4 september 2003 @ 23:32:09 #18
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_12950830
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:29 schreef gelly het volgende:

[..]

ik heb op een LOM school gezeten, zogezegd de beste van Groningen, als dat al de beste is, het is totaal nutteloos hoor
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_12950843
. Het gaat weer de betere kant op met NL. (Qua ideeen iig. )
pi_12950844
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:31 schreef Captain_Chaos het volgende:

I rest my case.

je kunt niet alles ophangen aan een grondwet die is geschreven voordat er allochtonen in nederland waren. misschien moeten we het nou bijstellen en iedereen, ook christenen verplichten om hun kinderen naar dezelfde scholen te sturen om de integratie te bevorderen.
pi_12950867
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ga eerst eens leren wat PDD-NOS 'is' en hertyp dan je reply.

mijn broertje heeft pdd-nos en hij heeft veel baat bij een andere school waar hij op een andere mannier benaderd word
pi_12950877
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:27 schreef schatje het volgende:
Neej. Dat is voor kinderen die moeite hebben met leren... En die hebben speciale scholing nodig. Moslims niet (behalve als ze leerproblemen hebben natuurlijk).
pi_12950920
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:33 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

mijn broertje heeft pdd-nos en hij heeft veel baat bij een andere school waar hij op een andere mannier benaderd word

PDD-NOS is een nepziekte. Het is een term die staat voor Psychiatrische Aandoening Zonder Specificatie. Oftwel: er is wat, we weten niet wat, en misschien is er wel niks, maar we zeggen maar wat.
pi_12950966
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:35 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

PDD-NOS is een nepziekte. Het is een term die staat voor Psychiatrische Aandoening Zonder Specificatie. Oftwel: er is wat, we weten niet wat, en misschien is er wel niks, maar we zeggen maar wat.

ik ga hier niet over in discussie met je, als je niet eens weet wat het is. Ik maak het iedere dag persoonlijk mee. ga maar weer ff ontopic, als je dat kunt
  donderdag 4 september 2003 @ 23:38:51 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_12951009
Alle confessionele scholen afschaffen?

Lukt nooit.

DUS gaan ook de islamitische scholen niet dicht.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12951038
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:38 schreef Verbal het volgende:
Alle confessionele scholen afschaffen?

Lukt nooit.

DUS gaan ook de islamitische scholen niet dicht.

V.

CDA zal vervelend gaan doen .
  donderdag 4 september 2003 @ 23:40:34 #27
136 V.
pi_12951057
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:39 schreef schatje het volgende:

[..]

CDA zal vervelend gaan doen .

En nog een tweetal kleine partijtjes.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12951086
die partijen zullen inderdaad lastig gaan doen, en misschien de AEL, zijn die al officieel in nederland? heb het niet gevolgd de laatste tijd?
  donderdag 4 september 2003 @ 23:42:28 #29
136 V.
pi_12951120
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:41 schreef _The_General_ het volgende:
die partijen zullen inderdaad lastig gaan doen, en misschien de AEL, zijn die al officieel in nederland? heb het niet gevolgd de laatste tijd?
Heb jij de AEL op de kieslijst zien staan, de laatste keer

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12951127
In theorie zouden de PvdA, D66 en de VVD dat door moeten kunnen drukken, ook al is het CDA tegen.
pi_12951144
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Heb jij de AEL op de kieslijst zien staan, de laatste keer

V.

ik had het niet over in de kamer, ik bedoelde of de ael al een officiele stichting of iets dergelijks in nederland is?
pi_12951145
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:32 schreef _The_General_ het volgende:
je kunt niet alles ophangen aan een grondwet die is geschreven voordat er allochtonen in nederland waren
ehm .. pak maar weer je geschiedenis boek erbij
en maak voor straf maar een opstel over de bezettingen, door eeuwen heen, van Nederland door buitenlandse mogendheden..
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  donderdag 4 september 2003 @ 23:43:45 #33
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_12951154
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:32 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Alleen stemrecht voor mannen was ook ooit eens een 'grondrecht'.

Bij dat amendement werd een uitgeloten groep er wat wijzer van.

Bij dit eventuele amendement wordt een bepaalde groep het slachtoffer.

Gaan we zometeen ook de katholieke scholen verbieden?

Of doen we eerst de gereformeerde.

Glad ijs waar deze mevrouw zich op bevindt

Jawohl Herr Kaloin!
  donderdag 4 september 2003 @ 23:44:08 #34
136 V.
pi_12951163
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:42 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
In theorie zouden de PvdA, D66 en de VVD dat door moeten kunnen drukken, ook al is het CDA tegen.
Is voor een grondwetswijziging niet een tweederde meerderheid nodig?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12951179
alleen volgde die buitenlanders toen nog geen onderwijs hier
pi_12951193
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:43 schreef MokroKees het volgende:

[..]

ehm .. pak maar weer je geschiedenis boek erbij
en maak voor straf maar een opstel over de bezettingen, door eeuwen heen, van Nederland door buitenlandse mogendheden..

http://www.nrc.nl/gatekeeper/login.jsp?nextUri=%2Fopinie%2Fartikel%2F1057295283772.html

De afgelopen vijftien jaar heeft Nederland ruwweg evenveel immigranten geabsorbeerd als in de twee eeuwen vanaf de Slag bij Nieuwpoort tot de Franse tijd. Omstreeks een half miljoen mensen kwamen in de zeventiende en achttiende eeuw naar de Nederlanden - onder wie Vlamingen, Franse hugenoten, Portugese joden. Deze immigranten werden veelal om godsdienstige redenen verdreven uit hun land en vonden onderdak in de Republiek waar ze een waardevolle bijdrage leverden aan de toenemende welvaart. Ze brachten vermogens, ambachtelijke vaardigheden, wetenschappelijke kennis en ondernemerszin met zich mee.

De hedendaagse immigratie is totaal anders van samenstelling. Gastarbeiders, asielzoekers, gezinsherenigers en huwelijksmigranten leiden tot een jaarlijkse netto-instroom (immigratie min emigratie) van zo'n 45.000 mensen, 90 procent afkomstig uit ontwikkelingslanden. Dat is een brede geografische aanduiding. Maar een behoudende schatting van de samenstelling van de Nederlandse bevolking is dat de komende vijftig jaar het aantal niet-westerse immigranten plus hun tweede generatie zal verdubbelen van bijna 10 tot bijna 20 procent van de bevolking. Het Centraal Planbureau (CPB) heeft in een studie die deze week is gepubliceerd - Immigration and the Dutch economy - uitgezocht wat de economische impact van de hedendaagse immigratie in Nederland is. Het onderwerp is controversieel. Niet de minsten immers houden pleidooien dat een voortgaande instroom wenselijk is om de gevolgen van de vergrijzing op te vangen. Nieuwkomers moeten de pensioenen en sociale voorzieningen van de Nederlandse bevolking opbrengen. De president van De Nederlandsche Bank, Wellink, pleit daarom voor een ruim immigratiebeleid in de EU voor de komende vijftig jaar. De Europese Commissie heeft zich ook in deze zin uitgelaten. Volgens werkgevers zijn immigranten onmisbaar als arbeidskrachten bij een krimpende beroepsbevolking. Drie jaar geleden publiceerde een onderzoeksgroep van de Verenigde Naties een rapport (Replacement migration) waarin werd uitgegaan van de wenselijkheid om de huidige verhouding tussen actieve en niet-actieve bevolking in Europa te handhaven. Dan zou permanent grootschalige immigratie geboden zijn. In Nederland zou dit leiden tot een bevolking van 109 miljoen mensen in 2100. Terecht is zo'n perpetuum mobile van bevolkingsgroei - er komt immers nooit een einde aan - in brede kring afgewezen als praktisch onhaalbaar en theoretisch onzinnig.

Het CPB erkent dat voor sommige Zuid-Europese landen die aan de vooravond van een drastisch krimpende bevolking staan immigratie soelaas kan bieden. Maar voor Nederland komt de studie tot andere conclusies. Immigratie volgens het huidige patroon levert hier nauwelijks economische voordelen op en eerder nadelen. Plat gezegd: de kosten zijn groter dan de baten. Werkgevers hebben een voordeel (goedkope arbeid) en degenen die 'winnen' zijn de immigranten zelf: zij gaan er aanzienlijk in inkomen op vooruit. Maar behalve als het om hooggekwalificeerde immigranten gaat, is immigratie een kostenpost voor de publieke financiën. Het is niet de oplossing voor het pensioen- en vergrijzingsvraagstuk.

De reden is dat nieuwkomers uit niet-westerse landen hier onderpresteren op de arbeidsmarkt en voorzover ze werk hebben laaggeschoolde autochtone (en allochtone) werknemers verdringen. Hun netto-bijdrage aan de collectief gefinancierde voorzieningen is gedurende de levenscyclus negatief: ze dragen weinig bij aan belastingen en premies en ze doen daarentegen een bovengemiddeld beroep op huursubsidie, bijstand en WAO.

Lage werkgelegenheid gaat hand in hand met een hoge afhankelijkheid van sociale zekerheid. Relatief genereuze socialezekerheidsstelsels, stelt het CPB, versterken de afhankelijkheid van immigranten van uitkeringen. Er bestaat een samenhang tussen immigratiebeleid en de ruimhartigheid van de verzorgingsstaat. Met kennelijke instemming citeert het CPB-rapport een uitspraak van de Amerikaanse econoom en Nobelprijswinaar Milton Friedman: ,,You cannot simultaneously have free immigration and a welfare state.''

Deze vaststellingen nopen tot afwegingen over het Nederlandse beleid inzake immigratie en sociale zekerheid. Lang zijn deze onderwerpen onbespreekbaar geweest - tot midden jaren negentig ontkende het politieke bestel domweg dat Nederland overduidelijk een 'immigratieland' was geworden. Het gaat om afwegingen naar twee kanten: enerzijds de noodzaak om de naderende vergrijzingscrisis serieus te nemen zonder te vluchten in de gemakkelijke oplossing om 'meer mensen' van buiten binnen te halen. En anderzijds de socialezekerheidsval aanpakken waarin te veel nieuwkomers in Nederland terechtkomen. Er zijn genoeg maatschappelijk succesvolle immigranten die aantonen dat het geen ijzeren wetmatigheid is om een negatieve bijdrage aan de economie te leveren. Dan moet er wel naar herkomst, opleidingsniveau en motieven voor verhuizing naar Nederland geselecteerd worden.Een systeem van vergunningen lijkt ongevoelig. Maar nog ongevoeliger is het om immigranten zonder werk te laten barsten in de bakken van de sociale zekerheid.
In augustus 2003 heeft het programma Stem van Nederland onderzoek gedaan naar allochtonen. Bijna 70% van de bevolking vindt dat er een grens moet komen aan het aantal allochtonen in Nederland. Klik hier voor de resultaten.

[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 04-09-2003 23:45]

donderdag 4 september 2003 @ 23:45:46 #37
136 V.
pi_12951214
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:44 schreef _The_General_ het volgende:
alleen volgde die buitenlanders toen nog geen onderwijs hier
Errug leuk, wannabe dictator, maar dat heeft nergens iets mee te maken.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12951229
Kerk en staat zijn in Nederland gescheiden, het zou dus niet zo moeten zijn dat de ene religie voorgetrokken wordt op de andere. Ik ben er een voorstander van om alle scholen die zich baseren op een religieuze stroming te sluiten, maar het geeft geen pas om Islamtische scholen te verbieden en bijvoorbeeld katholieke scholen toe te staan.

Of doe Scholen mogen vierdaagse week invoeren en stuur de gelovige kids de 5e dag naar moskee of kerk voor koran- of bijbelles. Dan mogen de niet-gelovigen lekker voetballen ofzo.

Waar en wanneer heeft Hirsi Ali dit eigenlijk gezegd?

donderdag 4 september 2003 @ 23:46:53 #39
136 V.
pi_12951242
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:46 schreef Kozzmic het volgende:
Waar en wanneer heeft Hirsi Ali dit eigenlijk gezegd?
2 Vandaag, vandaag.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12951253
ik antwoorde op een eerdere post, vergat alleen te quoten
pi_12951283
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.

Ja, en een herverkiezing waarna hetzelfde voorstel opnieuw door 2/3 vd nieuw gekozen kamer goedgekeurd moet worden.
  donderdag 4 september 2003 @ 23:50:40 #42
136 V.
pi_12951324
M.a.w.: een losse flodder van mevrouw Hirsi Ali.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 4 september 2003 @ 23:55:09 #43
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12951439
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:43 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Bij dat amendement werd een uitgeloten groep er wat wijzer van.

Bij dit eventuele amendement wordt een bepaalde groep het slachtoffer.

Gaan we zometeen ook de katholieke scholen verbieden?

Of doen we eerst de gereformeerde.

Glad ijs waar deze mevrouw zich op bevindt

en vooralsnog nog een betere stap in de richting van integratie dan waar ze nu mee bezig zijn! als je de mensen niet dwingt tot het benaderen van onconfessionele integratie, dan doen ze het niet..
put
your
clothes
on!
pi_12951441
Ieder plan begint als een losse flodder.

Thorbeckes gezemel ook.

pi_12951664
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:45 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
bla bla
da's wel leuk hoor, maar als ik het heb over bezettingen door de eeuwen heen heb ik het niet over de immigranten vanaf de 17e eeuw..

maar meer over kelten, franken, germanen, angelsaksen, vikingen, romeinen ,spanjaarden en weetikveel wie hier nogal allemaal hun vlaggetje hebben gepland.. snappie ?
kortom als we maar ver genoeg terug gaan stammen we allemaal af van allochtonen
en ga nu maar weer de stoelendans op je klompen doen

vrijdag 5 september 2003 @ 00:24:44 #46
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_12952080
quote:
Gewaagd standpunt van Ayaan: Sluit islamitische scholen ter bevordering van de integratie.
Prima plan hoe eerder hoe beter
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_12952988
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 00:24 schreef Midioot het volgende:
Prima plan hoe eerder hoe beter
nee dat plan slaat totaal nergens op..
Onderwijs van goede kwaliteit bevordert de integratie.. en dan maakt het geen drol uit of dat nou word gegeven door een openbare, Islamitische ,Christelijke, Joodse of Katholieke school..

Kwalitatief goed onderwijs kost nou eenmaal wat meer, maar ons fijne kabinet is weer lekker aan het bezuinigen op onderwijs waar vooral, maar niet alleen, de scholen in achterstandswijken de dupe van zijn.

De nederlandse politiek en maatschappij is niet bedoeld voor Ayaan om te misbruiken voor haar hetze tegen de Islam

vrijdag 5 september 2003 @ 01:42:23 #48
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12953138
Of je nou op een islamitische school zit of op een openbare school met alleen maar andere islamieten, dat maakt ook weinig verschil voor de integratie lijkt mij zo.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_12953162
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 01:28 schreef MokroKees het volgende:

De nederlandse politiek en maatschappij is niet bedoeld voor Ayaan om te misbruiken voor haar hetze tegen de Islam

De nederlandse politiek en maatschappij is bedoeld om iedereen zijn mening te kunnen laten uiten. Dom, intelligent, kort-door-de-bocht of goed onderbouwd. Anderen kunnen daar dan weer op in gaan. Of het negeren.

Inhoudelijk vind ik de bijdrages die Hirsi Ali tot nu toe heeft gedaan niet erg sterk. Ze staat al niet meer zo in de belangstelling als een jaartje geleden, en ik vraag me af of over een jaar nog iemand weet wie zij is. Wat zijn haar politieke wapenfeiten eigenlijk tot nu toe, heeft ze al echt iets klaargespeeld in de Kamer of de VVD?

pi_12953213
quote:

[..]

Ik ben voor.

Mee eens .

Daar komt bij dat ze niet mengen op die scholen en dat kan op een christelijke school wel .
Maar hoe dan ook alles schoolen gerelateerd aan God moeten dicht .

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_12953237
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 01:28 schreef MokroKees het volgende:

[..]

nee dat plan slaat totaal nergens op..
Onderwijs van goede kwaliteit bevordert de integratie.. en dan maakt het geen drol uit of dat nou word gegeven door een openbare, Islamitische ,Christelijke, Joodse of Katholieke school..

Leg eens uit wat voor een voordelen er zijn om in een bepaald geloof te onderwijzen.
quote:
Kwalitatief goed onderwijs kost nou eenmaal wat meer, maar ons fijne kabinet is weer lekker aan het bezuinigen op onderwijs waar vooral, maar niet alleen, de scholen in achterstandswijken de dupe van zijn.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
quote:
Ach gut, discriminatie.
  vrijdag 5 september 2003 @ 01:55:13 #52
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12953246
Het sluiten van al het religieuze onderwijs is slechts een kwestie van tijd.
Hoop ik dan .

Alleen zo vervelend dat het CDA de grootste partij is...

Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_12953356
De moslims kunnen altijd nog naar een christelijke school toe en dan leren ze uit de bijbel over de God die altijd met ons was op de zijkant van de gulden
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  vrijdag 5 september 2003 @ 02:12:00 #54
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_12953390
Religies zijn niet dom of verkeerd.
Sommige mensen die bepaalde religies aanhangen gedragen zich niet sociaal en/of maatschappelijk.
Zulke mensen moet het onmogelijk worden gemaakt hun zieke ideen op jonge mensen, kinderen vaak nog over te brengen.
Ik denk dan onder andere aan vele Marokkaanse aanhangers van de Islam in Nederland. Veel van die mensen sporen niet.
Koranfascisme bedankt Islam
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2003 @ 02:16:46 #55
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_12953421
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:12 schreef machteld het volgende:

Religies zijn niet dom of verkeerd.

Ook niet als een religie iets predikt wat haaks staat op hoe wij tegenwoordig over mensenrechten denken?
  vrijdag 5 september 2003 @ 02:22:25 #56
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_12953462
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ook niet als een religie iets predikt wat haaks staat op hoe wij tegenwoordig over mensenrechten denken?

Nee
Misschien ben je in de war wat betreft het onderscheid tussen religie en sekte?
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2003 @ 02:27:23 #57
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_12953486
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:22 schreef machteld het volgende:

[..]

Nee
Misschien ben je in de war wat betreft het onderscheid tussen religie en sekte?

Als je het Jodendom, Christendom en de Islam sektes noemt dan wel.

Aanhangers ervan zijn zelf verbazingwekkend goed in staat de ongewenste voorschiften erin goed te praten of weg te redeneren, af te zwakken, blijft overeind dat er nogal wat opgedragen wordt wat we tegenwoordig onaanvaardbaar vinden.

pi_12953496
Ik vind het best, alleen zullen andere (linkse) partijen dan willen dat de christelijke scholen ook sluiten omdat het anders zogenaamd discriminerend is.
wacht ff, kleine verrassing, jij gaat die wijf van mij ff wegbrengen
pi_12953518
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:16 schreef NorthernStar het volgende:
lol.. mensenrechten.. hoe durf je nog anno 2003 met bush, rumsfeld, Sharon en balkenende nog belerend tegen de islam te doen over mensenrechten..
pi_12953531
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:28 schreef Oeloeboeloe het volgende:
Ik vind het best, alleen zullen andere (linkse) partijen dan willen dat de christelijke scholen ook sluiten omdat het anders zogenaamd discriminerend is.
Nee, omdat het anders nogal onzinnig is. Tenzij je gereformeerde scholen als toonbeeld van de nederlandse cultuur ziet, dan zijn ouders die hun kind naar een islamitische school sturen ook prima geïntegreerd.
  vrijdag 5 september 2003 @ 02:36:19 #61
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_12953539
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:27 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als je het Jodendom, Christendom en de Islam sektes noemt dan wel.

Aanhangers ervan zijn zelf verbazingwekkend goed in staat de ongewenste voorschiften erin goed te praten of weg te redeneren, af te zwakken, blijft overeind dat er nogal wat opgedragen wordt wat we tegenwoordig onaanvaardbaar vinden.

Wij hebben ook een aanhanger!

Misschien kun je om te beginnen wat zorgvuldiger met het woord aanhanger omgaan.
"blijft overeind dat er nogal wat opgedragen wordt wat we tegenwoordig onaanvaardbaar vinden"
Wie draagt wie wat op dan? En is dat tegenwoordig anders? Vinden we ineens andere dingen onaanvaardbaar? Ik denk van niet.
Veel fundamentale waarden zijn van alle tijden ongeacht geloof, religie etc.

Wat hebben niet-gelovigen te bieden??

vrijdag 5 september 2003 @ 02:44:36 #62
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_12953579
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:28 schreef Oeloeboeloe het volgende:
En dat is een Dutch (Nederlandse) disease (ziekte), waar onze Duitse buren ook erg veel last van hebben gezien hun verleden : ik zou dat willen kenschetsen als OVERDREVEN TOLERANTIE

Voor de duidelijkheid, die (linkse) tolerantie bestaat eruit om Islamitische scholen NIET te sluiten.

pi_12953596
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:44 schreef machteld het volgende:

[..]

En dat is een Dutch (Nederlandse) disease (ziekte), waar onze Duitse buren ook erg veel last van hebben gezien hun verleden : ik zou dat willen kenschetsen als OVERDREVEN TOLERANTIE

Voor de duidelijkheid, die (linkse) tolerantie bestaat eruit om Islamitische scholen NIET te sluiten.

Dezelfde tolerantie waarom jij nog kan posten ? Hou de eer aan jezelf, en lever je account in zou ik zeggen.
  vrijdag 5 september 2003 @ 02:53:02 #64
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_12953620
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Dezelfde tolerantie waarom jij nog kan posten ? Hou de eer aan jezelf, en lever je account in zou ik zeggen.

Verklaar je nader
pi_12953629
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:53 schreef machteld het volgende:

[..]

Verklaar je nader

Arafat moet verfen.
  vrijdag 5 september 2003 @ 03:07:13 #66
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_12953705
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Arafat moet verfen.

Tja, dat zeg ik al jaren, maar dat wordt hier op FOK weggecensureerd.
Dat is niet het soort tolerantie waar ik mij goed bij voel.
Maar jij kennelijk wel.
pi_12953897
Allemachtig, wat zie ik weer een hoop (ongenuanceerde) onzin langskomen....

Het probleem is de Nederlandse grondwet.
Toen deze geschreven werd (door ons aller Johan Rudolf Thorbecke in 1848) zag de wereld er behoorlijk anders uit.

Johan Rudolf Thorbecke

Nederland was toen al traditioneel een veilige haven voor geloofsvervolgden. Dat waren echter geen moslims, maar Portugese Joden, Hugenoten en protestanten. Onze grondwet en de (oorspronkelijke) normen en waarden, zijn van Joods-Christelijke grondslag.
Ofschoon ik atheïst ben, kan ik mij wel vinden in de momenteel gaande discussie mbt het Christendom die verankert moet worden in de Europese Grondwet. Het Christendom is zeer bepalend geweest voor de vorming van het huidige Europa.

Dit hele gezever illustreert zeer duidelijk de hypocrisie van de Nederlandse progressieve partijen (PvdA, GL, SP). Zij proberen op alle mogelijke manieren het Christelijke conservatieve af te schudden, maar gebruiken (misbruiken?) de (Christelijke) grondslagen van onze maatschappij om de niet-christelijken hun geloof en gebruiken naar goeddunken te laten volgen.
Links Nederland staat op z'n achterste benen wanneer de SGP geen vrouwen op de kieslijst wil plaatsen, maar vindt dat de achterstelling van vrouwen in de Islamitische cultuur een gegeven is, waaraan niet dwangmatig getornd mag worden: dat moet middels voorlichting veranderen....

We weten allemaal waar dit toe heeft geleid

Wanneer Thorbecke in zijn grondwet had gezet dat er vrijheid van godsdientbelijding moest zijn voor alle (Joods-)Christelijke stromingen, hadden we deze excessen nu niet gehad. Dat iedereen recht heeft zijn eigen geloof te belijden bestrijd ik niet, maar het ligt m.i. voor de hand, dat wanneer je in je eigen land vervolgd wordt vanwege her belijden van een bepaald geloof, je de wijk neemt naar een land waar dat geloof het grootst is. Dat is een zeer redelijke veronderselling, lijkt mij. Alleen al daarom, zouden vervolgde islamieten (Sjiieten, Soennitenen en anderen) dus niet naar (West-)Europa dienen te vluchten. Een non-christelijk religieus vluchteling in (West-)Europa is darhalve per definitie een economische vluchteling en daar is bij ons geen plaats voor! Zolang de linkse stromingen echter de grondwet blijven misbruiken, zal het zeer moeilijk zijn aan deze excessen een eind te maken. Het ligt derhalve voor de hand dat het aantal Islamitische scholen eerder toe dan af zal nemen, tenzij de grondwet grondig onder handen genomen wordt. Hier is echter een twee-derde meerderheid voor nodig en daarvoor is de linker vleugel (helaas) te groot.

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_12954061
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:32 schreef MokroKees het volgende:
Krijg ik nog antwoord?
  vrijdag 5 september 2003 @ 07:00:23 #69
18834 Bridell
and then what..
pi_12954071
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 03:46 schreef Mr-Mackey het volgende:

*blaat* schuld van links *blaat*

Voor de problemen in het onderwijs moet je bij het CDA zijn. Die willen een uitzonderingssituatie voor de christelijke scholen en daar begint de ellende.
What are you but a blossoming, withering flower?
pi_12957407
quote:

Wanneer Thorbecke in zijn grondwet had gezet dat er vrijheid van godsdientbelijding moest zijn voor alle (Joods-)Christelijke stromingen, hadden we deze excessen nu niet gehad.

Dan hadden we nu wel een klein probleempje met Artikel 1 en gelijksoortige artikelen uit een paar niet onbelangrijke internationale verdragen gehad.

Ongetwijfeld allemaal onderdeel van een grootschalig internationaal links complot om het Islamitisch geloof de macht "te schenken"....

quote:
Zolang de linkse stromingen echter de grondwet blijven misbruiken, zal het zeer moeilijk zijn aan deze excessen een eind te maken.
Misbruiken?

Als je achter de vrijheid op Christelijk onderwijs staat én achter het grondwettelijk discriminatieverbod, is een wettelijk verbod op Islamitisch onderwijs onverdedigbaar.

quote:
Het ligt derhalve voor de hand dat het aantal Islamitische scholen eerder toe dan af zal nemen, tenzij de grondwet grondig onder handen genomen wordt. Hier is echter een twee-derde meerderheid voor nodig en daarvoor is de linker vleugel (helaas) te groot.
Ja, en dan nog even al die internationale verdragen nog opzeggen die boven de Grondwet staan......... en vooral blijven volhouden dat linkse rakkers van die dromende, onrealistiche salonidealisten zijn....
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  vrijdag 5 september 2003 @ 12:04:05 #71
3542 Gia
User under construction
pi_12957755
Goed verhaal van Mr. Mackey.

Eerst en vooral erger ik me nogal aan dat geblaat op pagina 1 over pdd-NOS. Hallo! Scholen gebasseerd op een religie heten bijzondere scholen. Een kind met pdd-NOS zit op speciaal onderwijs.

Verder ben ik het wel eens met degenen die zeggen dat je alle bijzonder onderwijs moet afschaffen, als je Islamitische scholen wilt verbieden. Scholen sluiten, zoals ik sommigen hoor zeggen is helemaal niet nodig. Ze krijgen gewoon een andere grondslag.

Ik vind echter wel dat daar dan regels aan gebonden moeten zijn. Als je onderwijs en religie uit elkaar wilt houden, moet je ook elke vorm of zichtbare uiting van religie op school verbieden. Dus geen les over communie op school voor katholieken, maar ook niet bidden onder schooltijd voor Moslims. Geen keppeltjes voor Joden, maar ook geen hoofddoekjes voor Moslims. Een kettinkje met een geloofshangertje, kruisje of halve maan, mag, mits het niet zichtbaar gedragen wordt. Maar liever niet.
Als onderwijs voor iedereen hetzelfde moet zijn, dan dienen kinderen ook gelijk te zijn.

Ja, ik ben zelfs wel voor invoering van schooluniformen. Als ze een beetje leuk zijn. In Amerika en Engeland is dat op veel scholen heel gewoon. Maakt wel dat alle kinderen gelijkwaardig zijn en er geen verschil is op religieus gebied.

Dus. Als je bijzonder onderwijs wilt afschaffen, moet je het wel goed doen.

pi_12958623
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:04 schreef Gia het volgende:
Goed verhaal van Mr. Mackey.
...maar je bent het vervolgens wel volledig met hem oneens?

Je moet het zo zien: Als morgen Hirsi Ali de hypotheekrenteaftrek wil afschaffen voor Moslims, zal iedere linkse partij hier tegen zijn. Is dat hypocriet omdat linkse partijen tegen de hypotheekrenteaftrek zijn? Natuurlijk niet: het gelijkheidsbeginsel gaat hier natuurlijk "voor".

Om het in volgorde van wenselijkheid te zetten:

1. Alle bijzondere scholen afschaffen.
2. Alle bijzondere scholen handhaven.
3. Sommige bijzondere scholen, die aanhangers van andere bijzondere scholen niet zo zien zitten, afschaffen en die andere niet.

pi_12959592
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 07:00 schreef Bridell het volgende:

[..]

Voor de problemen in het onderwijs moet je bij het CDA zijn. Die willen een uitzonderingssituatie voor de christelijke scholen en daar begint de ellende.

Moet kunnen, in de grondwet staat toch dat nederland een christelijk land is, en anders moeten ze 'm maar veranderen. DIe grondwet is sowieso wel aan verandering toe
wacht ff, kleine verrassing, jij gaat die wijf van mij ff wegbrengen
  vrijdag 5 september 2003 @ 13:55:16 #74
3542 Gia
User under construction
pi_12959885
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:47 schreef Dr_Strangelove het volgende:

...maar je bent het vervolgens wel volledig met hem oneens?

quote:

Wanneer Thorbecke in zijn grondwet had gezet dat er vrijheid van godsdientbelijding moest zijn voor alle (Joods-)Christelijke stromingen, hadden we deze excessen nu niet gehad.

Dat iedereen recht heeft zijn eigen geloof te belijden bestrijd ik niet, maar het ligt m.i. voor de hand, dat wanneer je in je eigen land vervolgd wordt vanwege her belijden van een bepaald geloof, je de wijk neemt naar een land waar dat geloof het grootst is.

Dit deel van Mr Mackey kan ik me wel in vinden.
Nederland is van oudsher Joods/Christelijk. Dan komen er een zootje Moslims en die willen dat hier eens eventjes gaan veranderen. Ja, Fout!

Helaas staat in de grondwet dat iedereen gelijke rechten heeft, waardoor ook zij een eigen school mogen stichten. Echter dat heeft tot gevolg dat deze kinderen blijven hangen in de eigen taal en cultuur en daarmee een achterstand oplopen in hun ontwikkeling en later in de mindere banen terecht komen. (Geldt gelukkig niet voor alle Moslims.)

Daarom ben ik dus voor afschaffen van alle bijzonder onderwijs, maar dan wel goed. Absoluut geen religie of uiting daarvan op school. Op school is iedereen gelijk, dus mag je geen uitzonderingen maken op basis van geloof.

pi_12960416
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.

En herverkiezingen toch ook ?
pi_12960474
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 14:16 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

En herverkiezingen toch ook ?

Eerst een gewone meerderheid in beide kamers, dan herverkiezingen, en daarna een tweederde meerderheid in beide kamers.
pi_12960505
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 01:50 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Mee eens .

Daar komt bij dat ze niet mengen op die scholen en dat kan op een christelijke school wel .
Maar hoe dan ook alles schoolen gerelateerd aan God moeten dicht .

i rest my case...godsdients moet gewoon verbodenworden op scholen
je dringt mensen die anders of niet geloven een religie op die ze nit willen .
pi_12961988
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 14:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Eerst een gewone meerderheid in beide kamers, dan herverkiezingen, en daarna een tweederde meerderheid in beide kamers.

Kijk dat is helder
  vrijdag 5 september 2003 @ 15:24:47 #79
63026 Kaptein__Iglo
De politie had gelijk
pi_12962106
Lukt nooit, als zou dat mooi zijn. Het zou wel eventueel de weg vrijmaken om de opkomst van allerlei moskeeen tegen te gaan.
  vrijdag 5 september 2003 @ 15:27:09 #80
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12962176
Je moet dus al het bijzonder onderwijs verbieden. Weet iemand wat er allemaal onder valt (en dan heb ik het niet over 2 voorbeelden).

Ik vind het goed klinken iig.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12964564
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 06:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
Krijg ik nog antwoord?
en dat vraag je om kwart voor zeven 'sochtends
om eerlijk te zijn vond ik je vragen te loos om op te reageren eigenlijk maar omdat je zo aandringt..
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 01:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
Leg eens uit wat voor een voordelen er zijn om in een bepaald geloof te onderwijzen.

Dat doen we al eeuwen in nederland, dat heeft ons geen wind-eieren gelegd dus wat is dan nu precies jouw probleem daarmee?
quote:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
dan moet je nog maar een keer lezen wat er voor stond
quote:
Ach gut, discriminatie.
nee dat heeft geen hol te maken met discriminatie . Ayaan heeft gewoon duidelijk een hekel aan Islam, dat moet ze helemaal zelf weten maar dan moet ze gewoon lekker bij het riagg in een praatgroepje gaan en niet de nederlandse politiek misbruiken om haar frustraties te wreken op moslims..
Er was gister een stukje over haar op TV waarin ze zei dat ze ervan droomde om als vrouw in opstand te komen tegen God. ik weet niet hoe zij die droomwens wil rijmen met bewering dat ze moslim is
maar Ayaan is imo dus net zo moslim als Bush christen is, allebei zijn ze het dus absoluut niet.. en dan kan ze wel 5 sluiers om d'r hoofd binden maar dat maakt haar nog geen moslim..

Ayaan is een Sellout en vormt daarmee de perfecte troetelallochtoon voor de VVD die haar exploiteerd om de wat racistischere standpunten van de VVD te verkondigen zodat de blanke VVD ers hun handen kunnen wassen in onschuld omdat dezelfde uitspraken van een blanke autochtone Nederlander heel wat meer ophef zouden veroorzaken..

Want zij is zeker niet op een democratische manier zo hoog bij de VVD gekomen. want zoveel stemmen zal ze echt niet gehad hebben..

toen het PVDA schip dreigde te gaan zinken verliet de rat het schip en kroop snel bij zalm van het populairder wordende VVD op schoot.
daarmee aantonend dat het haar niet gaat om Idealen maar om Macht.. en als ze over de rug van de Islam moet gaan om daar te komen , dan heeft ze daar blijkbaar geen problemen mee..

Nee op zulke politici zit ik niet echt te wachten

[Dit bericht is gewijzigd door MokroKees op 05-09-2003 17:07]

pi_12964751
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:06 schreef MokroKees het volgende:
Ayaan is een Sellout
Typerende opmerking. Iemand die tegen al die middeleeuwsemoslimonzin is, is een sellout en een verrader.

Mooi, dat ben jij dan ook. Maar dat was al duidelijk.

pi_12964893
Bijzonder Onderwijs functioneert prima. Maar voldoende toezicht blijft altijd nodig.
Daarbij kan het best zijn dat Islamitische scholen extra aandacht verdienen van de Onderwijsinspectie op dit moment.
pi_12965066
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:16 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Mooi, dat ben jij dan ook. Maar dat was al duidelijk.
en waarom dan precies..
pi_12965265
quote:

[..]

Ik ben voor.

De meeste ouders (ook NL'se) willen juist helemaal geen waardenvrij onderwijs voor hun kinderen, dus het onderwijs is m.i. niet zo geschikt om deze als zijnde zgn. objectief te laten functioneren.
pi_12965319
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:40 schreef fokje het volgende:

De meeste ouders (ook NL'se) willen juist helemaal geen waardenvrij onderwijs voor hun kinderen, dus het onderwijs is m.i. niet zo geschikt om deze als zijnde zgn. objectief te laten functioneren.

Daarom. Vrijheid van Onderwijs, en vrijheid van Godsdienst.
Zolang de maatschappij daar geen schade van ondervindt.
pi_12966310
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:40 schreef fokje het volgende:

[..]

De meeste ouders willen vooral een school die dicht in de buurt van hun huis is.
pi_12967530
quote:

erg verstandige vrouw.. vooral haar opmerking dat de nederlandse economie weinig heeft aan allochtonen die al hun geld overboeken naar het 'thuisland' om daar een huis te bouwen terwijl ze hier in een krot wonen.
pi_12968028
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 19:35 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

erg verstandige vrouw.. vooral haar opmerking dat de nederlandse economie weinig heeft aan allochtonen die al hun geld overboeken naar het 'thuisland' om daar een huis te bouwen terwijl ze hier in een krot wonen.

Dat vond ik nou net de stomste opmerking die ik in tijdens heb gehoord. Ze geeft er weer eens blijk van maar weinig te weten van onze huidige samenleving.
  vrijdag 5 september 2003 @ 20:24:57 #90
3542 Gia
User under construction
pi_12968790
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 19:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vond ik nou net de stomste opmerking die ik in tijdens heb gehoord. Ze geeft er weer eens blijk van maar weinig te weten van onze huidige samenleving.

Ze heeft toevallig wel gelijk.

Pa komt naar Nederland, werkt hier en ontvangt kinderbijslag voor zijn 8 kinderen in Marokko. Pa woont hier in een krot en leeft zo zuinig mogelijk. Al wat overblijft gaat naar Marokko. Daar wordt een groot huis gebouwd voor later, als pa 65 is en in Marokko gaat rentenieren van zijn AOW'tje. En nee, niet ieder Marokkaans gezin doet dat, maar wel veel!

Jaloers? Ikke? Helemaal niet. Het zou gewoon allemaal wat meer navenant mogen zijn. De levensstandaard is daar zo'n 10 % van hier? Dan de kinderbijslag ook. (Hoewel van mij die hele kinderbijslag mag worden afgeschaft, eigenlijk.)

Dus ergens heeft Ayaan wel gelijk.

Alleen haar punt van moslimscholen sluiten en ander bijzonder onderwijs niet, tja, dat kan niet volgens de huidige grondwet.

pi_12969036
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 20:24 schreef Gia het volgende:Ze heeft toevallig wel gelijk.

Pa komt naar Nederland, werkt hier en ontvangt kinderbijslag voor zijn 8 kinderen in Marokko. Pa woont hier in een krot en leeft zo zuinig mogelijk. Al wat overblijft gaat naar Marokko. Daar wordt een groot huis gebouwd voor later, als pa 65 is en in Marokko gaat rentenieren van zijn AOW'tje. En nee, niet ieder Marokkaans gezin doet dat, maar wel veel!

en wat is daar precies het probleem mee.. als hij dat zo wil doen moet hij dat toch echt zelf weten aangezien zuinig leven en geld opzij zetten voor je familie namelijk niet verboden is en wat je met je zuurverdiende geld doet mag je toch zeker zelf wel weten ...
pi_12969121
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 20:34 schreef MokroKees het volgende:

[..]

en wat is daar precies het probleem mee.. als hij dat zo wil doen moet hij dat toch echt zelf weten aangezien zuinig leven en geld opzij zetten voor je familie namelijk niet verboden is en wat je met je zuurverdiende geld doet mag je toch zeker zelf wel weten ...

idd.. en daarom heeft ze gelijk.. de nederlandse economie schiet hier erg weinig mee op.
  vrijdag 5 september 2003 @ 20:39:54 #93
18834 Bridell
and then what..
pi_12969146
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 20:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Alleen haar punt van moslimscholen sluiten en ander bijzonder onderwijs niet, tja, dat kan niet volgens de huidige grondwet.

Vandaar het plan om de onderwijsinspecties op te voeren en op die manier de rotte appels eruit te vondelen, maar ook dat werd tegengehouden door het CDA. Die houden alle plannen tegen omdat het ook gevolgen kan hebben voor de christelijke scholen.
Dan moet vooral het CDA niet zeuren dat het een zooitje wordt op die islamitische scholen.
What are you but a blossoming, withering flower?
pi_12969176
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 00:06 schreef MokroKees het volgende:

[..]

da's wel leuk hoor, maar als ik het heb over bezettingen door de eeuwen heen heb ik het niet over de immigranten vanaf de 17e eeuw..

maar meer over kelten, franken, germanen, angelsaksen, vikingen, romeinen ,spanjaarden en weetikveel wie hier nogal allemaal hun vlaggetje hebben gepland.. snappie ?

Ja. Maar in de jaren dat Nederland gevormd werd, waren die allemaal braaf in hun eigen land, werden ze bestreden, of bestonden ze niet eens meer.

Franken, Angelsaksen en Vikingen zijn trouwens allemaal Germanen.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  vrijdag 5 september 2003 @ 20:43:33 #95
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12969219
quote:

[..]

Ach, ik ken ook Nederlandse families die dat doen.
pi_12969250
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 02:32 schreef MokroKees het volgende:

[..]

lol.. mensenrechten.. hoe durf je nog anno 2003 met bush, rumsfeld, Sharon en balkenende nog belerend tegen de islam te doen over mensenrechten..

Ik weet niet. Ach ja, ik weet het wel; die kunnen allemaal weggestemd worden. De meeste Islamitische heersers niet.
Borgerhouts Legioen, Taliban, enz.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_12969387
quote:

[..]

Het is niet een klein beetje generaliserend en dan nog zie ik het probleem niet. Mogen mensen niet zelf beslissen wat ze met hun geld doen? Dat kulargument van de Nederlandse economie laten we er maar even buiten.
pi_12969486
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 20:38 schreef Koos Voos het volgende:
idd.. en daarom heeft ze gelijk.. de nederlandse economie schiet hier erg weinig mee op.

he ja laten we de allochtone werknemers duidelijk maken dat ze hun kinderen maar de geelhonger moeten laten krijgen en gewoon hun loon uitbetalen in tegoedbonnen die alleen te besteden zijn bij de door VVD goedgekeurde en veel te dure bedrijven en winkels..

het word tijd voor een Nationale allochtonen stakingsdag , eens kijken wat er dan gebeurd met de nederlandse economie..

pi_12969591
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 20:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is niet een klein beetje generaliserend en dan nog zie ik het probleem niet. Mogen mensen niet zelf beslissen wat ze met hun geld doen? Dat kulargument van de Nederlandse economie laten we er maar even buiten.

Gelukkig mag de NLe staat ook zelf weten wat ze met haar geld doet, en is oa de regel dat je in Marokko/Turkije een uitkering krijgt als je hier een paar jaar gewerkt hebt al een week of 3 geleden afgeschaft.

En terecht.

vrijdag 5 september 2003 @ 20:59:47 #100
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_12969600
Ben wel benieuwd hoe de Rudolf Steiner (Vrije) scholen in deze discussie gaan passen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 5 september 2003 @ 21:00:06 #101
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_12969611
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 20:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Gelukkig mag de NLe staat ook zelf weten wat ze met haar geld doet, en is oa de regel dat je in Marokko/Turkije een uitkering krijgt als je hier een paar jaar gewerkt hebt al een week of 3 geleden afgeschaft.

En terecht.

Meer dan terecht
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_12969641
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 20:55 schreef MokroKees het volgende:

[..]

he ja laten we de allochtone werknemers duidelijk maken dat ze hun kinderen maar de geelhonger moeten laten krijgen en gewoon hun loon uitbetalen in tegoedbonnen die alleen te besteden zijn bij de door VVD goedgekeurde en veel te dure bedrijven en winkels..

het word tijd voor een Nationale allochtonen stakingsdag , eens kijken wat er dan gebeurd met de nederlandse economie..

He ja gelijk weer de zielige gebeten hond uithangen.

En wat de NLe economie aan immigratie heeft, kan je hier zien.

De NLe economie heeft niets aan ongeschoolde, geen NLs sprekende immigranten. Helemaal niets. We moeten hoogopgeleide mensen hebben die hun talen spreken, geen Rif bewoner zonder lagere school die 2 woordjes Frans spreekt.

vrijdag 5 september 2003 @ 21:10:06 #103
63326 The_Watcher
Ontzuiling binnen de Islam!
pi_12969883
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:26 schreef Ype het volgende:
islamitische scholen bestaan toch naast de gewone?

Volgens mij mis jij net de clue!!!
Op de Christelijke scholen zitten Nederlandse leerlingen zonder
achterstand in tegenstelling tot de islamitische scholen.

Daarnaast zijn de er Christelijke scholen al van oudsher, want het
westen is van oudsher Christelijk.

Bijscholing compenseert een laag IQ!

[b] Hoe strenger de regels zijn, des te harder het verzet is! [/b]
pi_12969897
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

He ja gelijk weer de zielige gebeten hond uithangen.

En wat de NLe economie aan immigratie heeft, kan je hier zien.

[afbeelding]

De NLe economie heeft niets aan ongeschoolde, geen NLs sprekende immigranten. Helemaal niets. We moeten hoogopgeleide mensen hebben die hun talen spreken, geen Rif bewoner zonder lagere school die 2 woordjes Frans spreekt.

Mensen met een laag inkomen betalen minder belasting. Maar dat wil nog niet zeggen dat we die banen die die mensen vervullen niet nodig hebben. Goedkope stemmingmakerij, deze cijfertjes.

Wat heeft het trouwens te maken met islamtische scholen die gesloten moeten worden?

pi_12969942
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:10 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Mensen met een laag inkomen betalen minder belasting. Maar dat wil nog niet zeggen dat we die banen die die mensen vervullen niet nodig hebben. Goedkope stemmingmakerij, deze cijfertjes.

Nee dat is het niet.
Het zijn feiten.
quote:
Wat heeft het trouwens te maken met islamtische scholen die gesloten moeten worden?
Ik weet het niet, wat heeft het voorstellen van een 'algehele allochtonenstaking' er mee te maken?
pi_12969952
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:10 schreef The_Watcher het volgende:

Daarnaast zijn de er Christelijke scholen al van oudsher, want het
westen is van oudsher Christelijk.

Kerk en staat zijn gelukkig gescheiden in 'onze' westerse maatschappij. Dat wil dus zeggen dat de staat niet de ene religie boven de andere kan stellen.
pi_12970271
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 20:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

En terecht.

Mee eens.
pi_12970315
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Dat hadden we dan eerder moeten bedenken. Je haalt steeds datzelfde staatje er weer bij maar dat zegt niet zoveel. Het gaat om de realiteit. Dit zijn de mensen die hier wonen en als je alle allochtonen een week geen boodschappen laat doen, nou eat your heart out jeukie
  vrijdag 5 september 2003 @ 21:27:49 #109
63326 The_Watcher
Ontzuiling binnen de Islam!
pi_12970389
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:12 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Kerk en staat zijn gelukkig gescheiden in 'onze' westerse maatschappij. Dat wil dus zeggen dat de staat niet de ene religie boven de andere kan stellen.

Religie en bestuur is onlosmakend met elkaar verbonden.
Nu hebben we weer een Christelijk/Liberale regering, maar ook gedurende het paarse gerommel was het duidelijk dat de aan de
kant van het Christelijke westen staan. Dit zal nooit veranderen,
want dit land heeft nou eenmaal een Christelijke geschiedenis.

Dat de moslims nou bezig zijn het territorium van de Islam te vergroten
(zie http://www.geocities.com/aleviamsterdam/index.html)
is dankzij die groter geworden scheiding tussen Kerk en staat. Kozzmic
dit is echt niets om gelukkig mee te zijn.

[b] Hoe strenger de regels zijn, des te harder het verzet is! [/b]
  vrijdag 5 september 2003 @ 21:44:09 #110
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_12970930
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:32 schreef _The_General_ het volgende:

je kunt niet alles ophangen aan een grondwet die is geschreven voordat er allochtonen in nederland waren.

Nee dat niet, maar die grondwet was wel al geschreven met het idee dat verschillende mensen gelijk behandeld dienen te worden hoe verschillend ze ook zijn enzo.

Misschien alleen het laatste uurtje van de dag nog godsdienstonderwijs? (dan zijn alle kinderen toch al veels te moe).

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_12971869
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:12 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

' Moet God in een grondwet van de Europese Unie worden opgenomen? Binnen de Europese Conventie over de toekomst van Europa geven voor- en tegenstanders van een verwijzing naar God en de christelijke godsdienst elkaar geen millimeter toe. ' ... blijkt dus nog wel een erg belangrijk punt van discussie te worden/zijn
pi_12972271
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 22:13 schreef Koos Voos het volgende:

' Moet God in een grondwet van de Europese Unie worden opgenomen? Binnen de Europese Conventie over de toekomst van Europa geven voor- en tegenstanders van een verwijzing naar God en de christelijke godsdienst elkaar geen millimeter toe. ' ... blijkt dus nog wel een erg belangrijk punt van discussie te worden/zijn

Een verwijzing naar de rol van het christendom in de ontstaansgeschiedenis van Europa, heeft niets te maken met de scheiding tussen kerk en staat.
  vrijdag 5 september 2003 @ 22:30:45 #113
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12972343
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 22:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Een verwijzing naar de rol van het christendom in de ontstaansgeschiedenis van Europa, heeft niets te maken met de scheiding tussen kerk en staat.

Maar omdat het te maken heeft gehad met het ontstaan, is geen reden om het erin te zetten.

Zometeen moet er ook een verwijzing naar Hitler erin, omdat de EU is begonnen uit angst voor een 3de WO.

pi_12972384
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 22:30 schreef Sidekick het volgende:

Maar omdat het te maken heeft gehad met het ontstaan, is geen reden om het erin te zetten.

Zometeen moet er ook een verwijzing naar Hitler erin, omdat de EU is begonnen uit angst voor een 3de WO.

Tja, geen idee wat ze er allemaal in willen zetten. Da's een andere discussie.
Mijn punt: die scheiding tussen kerk en staat wordt overal met de haren bijgesleept.
  vrijdag 5 september 2003 @ 22:33:06 #115
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12972394
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 22:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Tja, geen idee wat ze er allemaal in willen zetten. Da's een andere discussie.
Mijn punt: die scheiding tussen kerk en staat wordt overal met de haren bijgesleept.

Ok, daar heb je gelijk in.
pi_12972409
O man, dat gezever over 'Nederland is van oudsher joods/christelijk'. Alsof dat nu nog van enige relevantie is.
It is much easier to be critical than to be correct.
  vrijdag 5 september 2003 @ 23:02:53 #117
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_12973011
quote:
Op donderdag 4 september 2003 23:45 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

zeventiende en achttiende eeuw naar de Nederlanden - onder wie Vlamingen, Franse hugenoten, Portugese joden. Deze immigranten werden veelal om godsdienstige redenen verdreven uit hun land en vonden onderdak in de Republiek waar ze een waardevolle bijdrage leverden aan de toenemende welvaart. Ze brachten vermogens, ambachtelijke vaardigheden, wetenschappelijke kennis en ondernemerszin met zich mee.

Het verschil is dat de toenmalige immigranten gedwongen waren alle banden met het thuisland door te snijden. Da's nu wel ff anders.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  vrijdag 5 september 2003 @ 23:10:44 #118
3542 Gia
User under construction
pi_12973188
quote:

[..]

Het probleem is, dat die kinderen wel naar Nederland komen als ze volwassen zijn. Opgevoed volgens de Marokkaanse cultuur en zonder kennis van de Nederlandse cultuur. En dat dan in het kader van gezinshereniging of huwelijk.

Ik vind dat de Nederlandse staat er goed aan zou doen om te zorgen dat die kinderen nu al hierheen komen door de kinderbijslag af te schaffen, of flink te verlagen voor deze groep. Dan groeien die kinderen in ieder geval ook in Nederland op en volgen ze onderwijs op een Nederlandse school, zodat ze later wat kunnen betekenen voor de Nederlandse economie.

Dus, a. alle bijzonder onderwijs afschaffen, alle scholen openbaar en volgens dezelfde grondslag. Geen uiterlijke religieuze kenmerken toegestaan.
En b. Kinderbijslag in zijn geheel afschaffen, voor iedereen. Voor de minimum inkomens met kinderen in Nederland kan dan een soort van extra bijstand of belastingteruggave komen, die hoogstens gelijk staat aan de kinderbijslag voor 2 kinderen. Voorkomen we meteen die ontzettend grote gezinnen.

pi_12973228
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:10 schreef Gia het volgende:

Dus, a. alle bijzonder onderwijs afschaffen, alle scholen openbaar en volgens dezelfde grondslag. Geen uiterlijke religieuze kenmerken toegestaan.

En waarom dat dan?
pi_12973292
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:12 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En waarom dat dan?

Geloven doe je maar in je eigen tijd.
pi_12973343
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:10 schreef Gia het volgende:

Ik vind dat de Nederlandse staat er goed aan zou doen om te zorgen dat die kinderen nu al hierheen komen door de kinderbijslag af te schaffen, of flink te verlagen voor deze groep. Dan groeien die kinderen in ieder geval ook in Nederland op en volgen ze onderwijs op een Nederlandse school, zodat ze later wat kunnen betekenen voor de Nederlandse economie.

Dat vind ik nou weer zo'n merkwaardige zin. Wordt de waarde van mensen bepaald aan hun bijdrage voor de economie? Ik beoordeel mensen op heel andere gronden.
pi_12973405
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:15 schreef _TK het volgende:

[..]

Dit vind ik nu werkelijk een dooddoener van jewelste. Je kunt het vast ook wel zonder oneliners af.
pi_12973413
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:15 schreef _TK het volgende:

Het is hun eigen tijd. Vrijheid van Onderwijs.
Sim-pel.
  vrijdag 5 september 2003 @ 23:21:24 #124
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_12973421
Over iemand die hier werkt of van een WAO-uitkering geniet en zoveel mogelijk geld naar het buiteland stuurt.
quote:
en wat is daar precies het probleem mee..
Het probleem daarmee is dat we hier in Nederland komen te zitten met wijken vol
1. Mensen die totaal niet ge-integreerd zijn
2. Mensen die het hier eigenlijk geen hol interesseert wat er gebeurd
3. Mensen die hier alles maar de boel de boel laten en laten verpauperen
4. Autochtonen die eigenlijk helemaal niet begrijpen wat die mensen hier dan komen doen als allochtonen op geen enkel vlak sociaal meedoen.

Als je nu zelf eens in zo'n wijk in rotterdam gaat wonen MokroKees, dan zul je de problemen zelf misschien in gaan zien?

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_12973465
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:20 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Dit vind ik nu werkelijk een dooddoener van jewelste. Je kunt het vast ook wel zonder oneliners af.

Soms zijn oneliners zo waar dat het zonde is er meer woorden aan te verspillen. Geloven hoor je inderdaad in je vrije tijd. En school is nu eenmaal geen vrije tijd.
pi_12973472
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik nou weer zo'n merkwaardige zin. Wordt de waarde van mensen bepaald aan hun bijdrage voor de economie? Ik beoordeel mensen op heel andere gronden.

leeftijd ?
pi_12973480
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:23 schreef SCH het volgende:

Soms zijn oneliners zo waar dat het zonde is er meer woorden aan te verspillen. Geloven hoor je inderdaad in je vrije tijd. En school is nu eenmaal geen vrije tijd.

En soms zijn oneliners flauwekul. Zoals in dit geval.
pi_12973537
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En soms zijn oneliners flauwekul. Zoals in dit geval.

Ga jij nou maar aan de leerlingen uitleggen dat ze naar school gaan in hun eigen tijd
pi_12973569
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:26 schreef SCH het volgende:

Ga jij nou maar aan de leerlingen uitleggen dat ze naar school gaan in hun eigen tijd

Ha ha, ik lig dubbel van het lachen nu. .

Jij wil de Vrijheid van Onderwijs afschaffen?

vrijdag 5 september 2003 @ 23:29:12 #130
3542 Gia
User under construction
pi_12973587
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:12 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En waarom dat dan?

Omdat geloof en onderwijs gescheiden moeten zijn. Ik ben voor invoering van schooluniformen, zonder uitzondering op grond van geloof of cultuur.
pi_12973642
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:28 schreef DennisMoore het volgende:

Haha, ik lig dubbel van het lachen nu. .

Ik ben grappig idd. Maar jij zegt dat het hun eigen tijd is, dat is nou eenmaal niet zo.
quote:
Nee dat wil ik niet - ik wil niks afschaffen.

Maar ik wil kinderen wel de vrijheid verschaffen hun eigen keuzes te maken en tot hun eigen inzichten te komen. Dat gaat een stuk beter met openbaar onderwijs waar uitgebreid over alle levensbeschouwingen wordt gedoceerd.
maar ik krijg iets van een deja vu nu

Als Hirsi Ali islamitische scholen wil sluiten, zal ze ook zo consequent moeten zijn en christelijke scholen op slot doen. Toch?

vrijdag 5 september 2003 @ 23:31:54 #132
3542 Gia
User under construction
pi_12973653
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ha ha, ik lig dubbel van het lachen nu. .

Vrijheid van onderwijs? Ooit gehoord van de leerplicht?

Je moet naar school, anders komen ze je wel halen hoor, en krijgen je ouders een fikse boete.

vrijdag 5 september 2003 @ 23:34:12 #133
3542 Gia
User under construction
pi_12973708
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:31 schreef SCH het volgende:

Als Hirsi Ali islamitische scholen wil sluiten, zal ze ook zo consequent moeten zijn en christelijke scholen op slot doen. Toch?

Scholen hoeven niet gesloten te worden. Dat zou zonde zijn van het gebouw. De grondslag moet voor alle scholen gelijk worden gemaakt. Onderwijs en religie helemaal scheiden.
pi_12973746
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Je moet naar school, anders komen ze je wel halen hoor, en krijgen je ouders een fikse boete.

Dat betwist toch ook niemand?
pi_12973782
quote:

Ik ben grappig idd. Maar jij zegt dat het hun eigen tijd is, dat is nou eenmaal niet zo.

Niet letterlijk de tijd van de kinderen natuurlijk. Maar als je even nadenkt, dan had je geweten dat ik dat niet bedoel.
quote:
Nee dat wil ik niet - ik wil niks afschaffen.
Wil je wel.
quote:
Ja. En daarom ben ik tégen de afschaffing van Bijzonder (waaronder 'religieus') Onderwijs. Maar vóór voldoende toezicht door Onderwijs-inspectie o.i.d. En dat op zowel islamitische als op biblebelt-scholen. Wanneer daar aanleiding toe is.
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:31 schreef Gia het volgende:

.

Vrijheid van Onderwijs is wat anders dan de vrijheid om te kiezen of een kind wel of geen onderwijs hoeft te volgen. .

pi_12973866
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wil je wel.
Dan wel. Wat jij wilt.

Maar ik wil het niet afschaffen, hoe kom je daar nou toch bij?

Ik bepleit wel een aantal wijzigingen in de grondwet als het om artikel 23 gaat, maar dat voert te ver voor dit topic.

pi_12973926
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:37 schreef DennisMoore het volgende:
Ja. En daarom ben ik tégen de afschaffing van Bijzonder (waaronder 'religieus') Onderwijs. Maar vóór voldoende toezicht door Onderwijs-inspectie o.i.d. En dat op zowel islamitische als op biblebelt-scholen. Wanneer daar aanleiding toe is.
Maar dan kom je al snel op glad ijs want wanneer is er aanleiding toe? Mag er op christelijke en islamitische scholen worden onderwezen dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, dat seks vies en vunzig is en alleen voor voortplanting bedoeld? Dat Allah een schurk is of God een boze geest? Dan torn je meteen al aan de zogenaamde vrijheid van onderwijs.
pi_12974088
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:43 schreef SCH het volgende:

Maar dan kom je al snel op glad ijs want wanneer is er aanleiding toe? Mag er op christelijke en islamitische scholen worden onderwezen dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, dat seks vies en vunzig is en alleen voor voortplanting bedoeld? Dat Allah een schurk is of God een boze geest? Dan torn je meteen al aan de zogenaamde vrijheid van onderwijs.

Vrijheid van Onderwijs, voor zover die niet in strijd is met bv Artikel 1.

Voor de liefhebber: http://www.avs.nl/actueel/onderwijsraad.htm

pi_12974153
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:50 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Vrijheid van Onderwijs, voor zover die niet in strijd is met bv Artikel 1.

Voor de liefhebber: http://www.avs.nl/actueel/onderwijsraad.htm

Daar richt mijn bezwaar zich dan ook op. Het is gewoon niet te controleren en dat advies van de onderwijsraad kan volgens mij nooit in de praktijk worden gebracht. Loop een art. 33 school binnen en je hebt iedere dag beet. Artikel 1 wordt op al dat soort scholen voortdurend beentje gelicht.
pi_12974218
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:52 schreef SCH het volgende:

Daar richt mijn bezwaar zich dan ook op. Het is gewoon niet te controleren en dat advies van de onderwijsraad kan volgens mij nooit in de praktijk worden gebracht. Loop een art. 33 school binnen en je hebt iedere dag beet. Artikel 1 wordt op al dat soort scholen voortdurend beentje gelicht.

Het is eenvoudiger om dit soort dingen te controleren en handhaven, dan alle Bijzondere Scholen af te schaffen. Kun je nagaan.
pi_12974299
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:55 schreef DennisMoore het volgende:

Het is eenvoudiger om dit soort dingen te controleren en handhaven, dan alle Bijzondere Scholen af te schaffen. Kun je nagaan.

Dat is nog maar de vraag. Ik ben ervan overtuigd dat artikel 1 dagelijks geschonden wordt op die scholen. Wat mij overigens mijn reet zal roesten, al vind ik het sneu voor die kinderen. Maar doe dan niet alsof het te controleren valt.

Maar tussen de huidige situatie en afschaffing zit nog wel het een en ander.

pi_12975043
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Ik ben ervan overtuigd dat artikel 1 dagelijks geschonden wordt op die scholen. Wat mij overigens mijn reet zal roesten, al vind ik het sneu voor die kinderen. Maar doe dan niet alsof het te controleren valt.

De denkbeelden krijg je er niet mee weg, bovendien voedt de school de kinderen niet op, dat doen in de eerste plaats de ouders. Een school kan evenmin ff heropvoeden. Ik denk dat er hier velen zijn die de school een te grote invloed toedichten als het gaat om denkbeelden en gedrag. Die ontstaan niet in eerste instantie op school, maar thuis. En dat is precies de reden waarom ouders in de regel een school voor hun kinderen willen die overéénkomt met opvoedkundige denkbeelden van thuis.
quote:
Maar tussen de huidige situatie en afschaffing zit nog wel het een en ander.
Oh?
  zaterdag 6 september 2003 @ 00:42:27 #143
3542 Gia
User under construction
pi_12975094
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Volgens mij ben je sneller klaar met het geven van nieuwe namen aan de scholen. RK Basisschool, wordt Openbare basisschool "huppelepup". Controle is nauwelijks nodig, want ouders trekken zelf wel aan de bel als hun kinderen met verhalen thuiskomen die op een openbare school niet thuishoren.
pi_12975237
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 00:42 schreef Gia het volgende:

Volgens mij ben je sneller klaar met het geven van nieuwe namen aan de scholen. RK Basisschool, wordt Openbare basisschool "huppelepup".

Oh, het is enkel een kwestie van een nieuw naambordje aan de muur? .
quote:
Controle is nauwelijks nodig, want ouders trekken zelf wel aan de bel als hun kinderen met verhalen thuiskomen die op een openbare school niet thuishoren.
Aan welke bel trekken ze? En waarom zouden ouders wiens kinderen voorheen op een Katholieke school zaten, aan een bel willen trekken. En denk je nu écht dat ze akkoord zullen gaan met het omdopen van hún school in een Openbare?

.

pi_12975734
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat geloof en onderwijs gescheiden moeten zijn. Ik ben voor invoering van schooluniformen, zonder uitzondering op grond van geloof of cultuur.

Juist! Iedereen gelijk, geen gemekker over merkkleding, geen gemekker dat iemand anders is, iedereen hetzelfde. Voorheen werd dit nog een beetje rechtgetrokken door de dienstplicht, aangezien we dat niet meer hebben, kan de school een prima vervanger zijn.
  zaterdag 6 september 2003 @ 01:34:36 #146
3542 Gia
User under construction
pi_12975845
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 01:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist! Iedereen gelijk, geen gemekker over merkkleding, geen gemekker dat iemand anders is, iedereen hetzelfde. Voorheen werd dit nog een beetje rechtgetrokken door de dienstplicht, aangezien we dat niet meer hebben, kan de school een prima vervanger zijn.

Uh....dat ben jij toch niet in dat fotootje, hè?
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 00:52 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, het is enkel een kwestie van een nieuw naambordje aan de muur?

Aan welke bel trekken ze? En waarom zouden ouders wiens kinderen voorheen op een Katholieke school zaten, aan een bel willen trekken. En denk je nu écht dat ze akkoord zullen gaan met het omdopen van hún school in een Openbare?

Okay. Stel je voor, er is nu ergens een Islamitische school en al het bijzonder onderwijs wordt afgeschaft en ook deze school krijgt het predikaat openbaar. Uiteraard zitten er erg veel Moslims, maar de school mag geen niet-Moslims weigeren, want het is een Openbare school. Doen ze dat toch, dan kunnen die ouders bij de onderwijsinspectie klagen dat hun kind niet geplaatst wordt op de school die het dichtsbij huis is.
Ook als een niet Islamitisch kind op die school zomaar Arabische les krijgt, of les uit de Koran, ik noem maar wat, dan kunnen die ouders hierover klagen bij de onderwijsinspectie.

Dus, de controle gebeurt vanzelf wel.

pi_12976210
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 01:34 schreef Gia het volgende:

Okay. Stel je voor, er is nu ergens een Islamitische school en al het bijzonder onderwijs wordt afgeschaft en ook deze school krijgt het predikaat openbaar. Uiteraard zitten er erg veel Moslims, maar de school mag geen niet-Moslims weigeren, want het is een Openbare school. Doen ze dat toch, dan kunnen die ouders bij de onderwijsinspectie klagen dat hun kind niet geplaatst wordt op de school die het dichtsbij huis is.
Ook als een niet Islamitisch kind op die school zomaar Arabische les krijgt, of les uit de Koran, ik noem maar wat, dan kunnen die ouders hierover klagen bij de onderwijsinspectie.

Dus, de controle gebeurt vanzelf wel.

Ah, dus de 'openbare' ouders gaan fungeren als een soort spionnen/verklikkers in jouw systeem.

Stel, je hebt nu een christelijke school, met 400 christelijke kindertjes. Op een gegeven dag komt er een meneer langs, die zegt: vanaf nu neemt de staat jullie school over. Het schoolbestuur, de zeggenschap van de ouders over de school wordt afgeschaft. Jullie mogen vanaf nu geen psalmpjes of christelijke liedjes meer zingen, en de dag niet meer beginnen met gebed. Etc etc.

Denk jij nou serieus dat ouders dit zouden pikken?! .

zaterdag 6 september 2003 @ 01:59:42 #148
3542 Gia
User under construction
pi_12976292
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 01:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ah, dus de 'openbare' ouders gaan fungeren als een soort spionnen/verklikkers in jouw systeem.

Stel, je hebt nu een christelijke school, met 400 christelijke kindertjes. Op een gegeven dag komt er een meneer langs, die zegt: vanaf nu neemt de staat jullie school over. Het schoolbestuur, de zeggenschap van de ouders over de school wordt afgeschaft. Jullie mogen vanaf nu geen psalmpjes of christelijke liedjes meer zingen, en de dag niet meer beginnen met gebed. Etc etc.

Denk jij nou serieus dat ouders dit zouden pikken?! .

Ik ben een Christelijke ouder. Mijn kinderen zitten op een christelijke school. Zijn zelfs misdienaar. Ik zou het pikken. Waarom anderen niet? Als duidelijk wordt gemaakt dat het niet ten koste gaat van de kwaliteit van het onderwijs en het de integratie ten goede komt? Waarom niet?

Geloof ook niet dat er bij ons op school zoveel bezwaar zal komen. Wordt toch al weinig tot niets gedaan aan katechese tegenwoordig. Was vroeger wel anders. Toen kwam er iedere week zo'n meneer op school. De kattescheet, noemden wij die. Maar nu? Nee hoor. Ook de communie en het vormsel moeten de ouders zelf regelen, gebeurt niet meer klassikaal.

Dus openbaar of katholiek, maakt eigenlijk niet meer zoveel uit.

pi_12976503
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 01:59 schreef Gia het volgende:

Dus openbaar of katholiek, maakt eigenlijk niet meer zoveel uit.

Tja, dat geldt dan misschien voor jouw school.
Er zijn héél veel scholen waar de ouders nog veel belang hechten aan o.a. het zingen van psalmversjes en het starten met een ochtendgebed. De school is dan op dit punt een verlengde van de opvoeding door de ouders.

Je wil zulke waardevolle pluriformiteit, en het recht van mensen op zelfbeschikking mbt onderwijs (Vrijheid van Onderwijs), weggooien omdat het integratie zóu (!) bevorderen. Het zal juist meer schade aanrichten dan dat het goed doet.

Integratie moet maar op een andere manier bevorderd worden. Dit is niet de manier.

pi_12977124
quote:
Onzin.

In het westen zijn sinds eeuwen de scholen van oorsprong op het Christendom gestoeld waar in de loop der tijd steeds meer openbare scholen uit zijn onstaan terwijl het islamitisch onderwijs iets van de laatste jaren is. Wil je met alle geweld islamitisch onderwijs? Je hebt de vrijheid om naar een niet seculiere staat te vertrekken. Toch?

pi_12977140
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 02:14 schreef DennisMoore het volgende:

Integratie moet maar op een andere manier bevorderd worden. Dit is niet de manier.

Wel één van de manieren die eraan meehelpt.
pi_12977243
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 22:33 schreef Meneer_Aart het volgende:
O man, dat gezever over 'Nederland is van oudsher joods/christelijk'. Alsof dat nu nog van enige relevantie is.
O man, dat gezever over 'hoofddoeken zijn van oudsher 'islamitisch'. Alsof dat nu nog van enige relevantie is.
pi_12977275
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 09:33 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

O man, dat gezever over 'hoofddoeken zijn van oudsher 'islamitisch'. Alsof dat nu nog van enige relevantie is.

Get used to it.
pi_12977285
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 09:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Get used to it.

Never.
pi_12977333
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 09:42 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Never.

Say never ever again.
pi_12977584
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 09:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Say never ever again.

The world is not enough, but is a perfect place to start.
pi_12978346
quote:
EINDHOVEN - Met veel islamitische meisjes in Nederland gaat het niet goed. Al in de kinderjaren wordt de kiem gelegd voor angsten, depressies en fysieke klachten op latere leeftijd. Als de opvoeding van deze meisjes niet verandert, krijgt de samenleving straks de rekening gepresenteerd van een psychisch zwakke, onzekere generatie vrouwen die niet vrij en zelfbewust in het leven kan staan.

Aan het woord is Fereshta Moradi (35), moeder van een zoon (12) en dochter (4). In haar doorzonwoning in de Eindhovense wijk Vaartbroek praat ze snel en in vloeiend Nederlands. Moradi ontvluchtte in 1984 op zeventienjarige leeftijd het beklemmende Iran. Ze woont sinds elf jaar in Eindhoven. Ondermeer als lid van GroenLinks probeert ze een gehoor te vinden voor haar opvattingen.

Haar stellige opvattingen ontleent ze onder meer aan wat ze dagelijks ziet en meemaakt. Op de basisschool van haar twee kinderen bijvoorbeeld, in Vaartbroek. 'Om godsdienstige redenen mogen meisjes niet naar het schoolzwemmen, of niet mee op schoolkamp. Bij mijn dochtertje in de klas mocht een Marokkaans meisje van haar ouders met carnaval niet verkleed naar school. Toen iedereen verkleed kwam - behalve zij, voelde ze zich heel verdrietig en buitengesloten. Om haar toch het gevoel te geven een beetje verkleed te zijn, kreeg ze wat schmink op haar gezicht. Helemaal blij was ze. Totdat haar moeder haar kwam halen. Die was woedend. 'Wij leven volgens de regels van de islam en daarom doen we niet mee aan een feest als carnaval', zei de moeder.'

Verplicht

Moradi vindt dat scholen veel meer activiteiten verplicht moeten stellen. Nu laten ze de keuze nog vaak aan de ouders; in een aantal gevallen mogen kinderen zelfs thuis blijven. Ik vind dat als je hier woont, dat je je kinderen mee moet laten doen met de Nederlandse feesten die een school viert. Sinterklaas en carnaval kun je kinderen niet ontnemen. Daarmee ontstaat op jonge leeftijd al ongelijkheid en een 'wij'- en 'zij'-gevoel', aldus Moradi. Fel gekant is de Iraanse tegen de islamitische basisscholen. Volgens haar staan deze scholen integratie alleen maar in de weg, omdat islamitische kinderen niet buiten hun eigen kringetje vertrouwd raken met Nederlandse kinderen. 'Bovendien leren de meisjes op deze scholen volgzaam te zijn en uit de buurt van jongens te blijven. De meisjes leren hun lot te accepteren. De jongens leren dat ze altijd voor de familie moeten zorgen en dat ze hun zussen in de gaten moeten houden', aldus Moradi.

Hoofddoek

Pure mishandeling vindt ze de hoofddoek die kleine meisjes het spelen belemmert. 'Ik zie soms al kleuters een hoofddoekje dragen. Of negenjarige meisjes. Meest gangbaar is de leeftijd van twaalf of dertien jaar. Onder het mom van 'vrijwilligheid' worden die meisjes door de familie echter gepusht een goede, onderdanige moslimvrouw te zijn.' Volgens Moradi wordt de meisjes lange tijd ingeprent dat ze zachtjes moeten praten en dat ze zich moeten schamen voor hun vrouwelijkheid, dat seks voor mannen is en verliefdheid taboe. Mede daarom lopen veel meisje met gebogen schouders en het hoofd naar beneden, met rug- en nekklachten op latere leeftijd als gevolg. Moradi pikt deze meisjes er zo uit. Ze herkent hen omdat haar eigen lot als vrouw in Iran hetzelfde was. 'Uit vrijheidsoverwegingen, maar ook uit gezondheidsoogpunt (weinig zon en frisse lucht) zou het dragen van hoofddoekjes in Nederland tot achttien jaar verboden moeten worden', stelt de politiek vluchtelinge. 'Vrouwen moeten als ze er aan toe zijn zélf kunnen beslissen of ze de hoofddoek willen dragen of niet.'

Goede ontwikkeling

Het feit dat veel islamitische meisjes succesvol een opleiding volgen, is volgens haar een goede ontwikkeling. Desondanks ontstaat daarmee ook een vertekend beeld van de emancipatie. 'Veel meisjes zijn succesvol, omdat ze nauwelijks andere activiteiten hebben. Ze hebben school en thuis. Maar waar blijven deze meiden na hun opleiding? Nog steeds worden veel meisjes tegen hun zin uitgehuwelijkt of ze krijgen kinderen zonder dat ze daar zelf voor gekozen hebben.'

Besnijdenis

Moradi vindt verder dat instanties als de GGD een veel actievere rol zouden kunnen spelen bij het controleren op en voorkomen van vrouwenbesnijdenis. Ook de leerplichtambtenaar zou onmiddellijk moeten worden ingeschakeld als een islamitisch meisje plotseling niet meer op school komt. 'Nog steeds worden veel Somalische meisjes op negenjarige leeftijd besneden. Ze gaan 'op vakantie' naar Somalië en worden daar voor de rest van hun leven verminkt. Ouders die hun kinderen zoiets aandoen, zouden gestraft moeten worden, net als in Frankrijk.'

Godsdienstvrijheid houdt niet in dat we onzelf uit zouden moeten leveren aan een politiek-religieuze agressor die een genocide van christenhonden en kafirs propageert. Het is jammer dat islam nog steeds gezien wordt als een volwaardige godsdienst, feitelijk is het een oorlogsdoctrine die ik vergelijk met communisme en nazisme. En scholen op die grondslag zouden we ook niet accepteren.
"You cannot simultaneously have free immigration and a welfare state.'' - Nobelprijswinaar Milton Friedman
pi_12978375
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 11:28 schreef JarJar_Swings het volgende:

[..]

Het is jammer dat islam nog steeds gezien wordt als een volwaardige godsdienst, feitelijk is het een oorlogsdoctrine die ik vergelijk met communisme en nazisme. En scholen op die grondslag zouden we ook niet accepteren.

Helemaal mee eens. Er zit ook geen verschil tussen die 3 stromingen, wat mij betreft.
pi_12978494
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 11:30 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Er zit ook geen verschil tussen die 3 stromingen, wat mij betreft.

Daar ben ik het toch niet mee eens. Er zit wel degelijk veel waardevols in de Islam, mits goed uitgelegd.
pi_12978502
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 11:40 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Daar ben ik het toch niet mee eens. Er zit wel degelijk veel waardevols in de Islam, mits goed uitgelegd.

In communisme en nazisme zaten ook goede elementen, mits goed uitgelegd.
pi_12978732
Benieuwd wat je dan voor waardevols in islam ziet. Het niet erkennen van de scheiding tussen Kerk en Staat? Discriminatie en mishandeling van vrouwen? Rituele slachting van dieren? Eerwraak? Pedofilie en sodomie zoals gepropageerd door ayatollah Khomeini? Homohaat? Het vermoorden en onderwerpen van niet-moslims? Het fysiek scheiden van man en vrouw op publiek terrein? Kledingvoorschriften voor vrouwen? Uithuwelijking, wat zoveel wil zeggen als verkrachting met toestemming van de familie? De groep boven het individu plaatsen? Jodenhaat? Geloven dat je als 'martelaar' in het hiernamaals rijkelijk beloond zal worden met maagden? Wetenschappelijk onderzoek verbieden als het niet strookt met de leer van de islam? Steniging?

Of vind je gewoon die Turkse slager op de hoek zo'n lieve oude man?

"You cannot simultaneously have free immigration and a welfare state.'' - Nobelprijswinaar Milton Friedman
pi_12979182
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 11:57 schreef JarJar_Swings het volgende:
Benieuwd wat je dan voor waardevols in islam ziet. Het niet erkennen van de scheiding tussen Kerk en Staat? Discriminatie en mishandeling van vrouwen? Rituele slachting van dieren? Eerwraak? Pedofilie en sodomie zoals gepropageerd door ayatollah Khomeini? Homohaat? Het vermoorden en onderwerpen van niet-moslims? Het fysiek scheiden van man en vrouw op publiek terrein? Kledingvoorschriften voor vrouwen? Uithuwelijking, wat zoveel wil zeggen als verkrachting met toestemming van de familie? De groep boven het individu plaatsen? Jodenhaat? Geloven dat je als 'martelaar' in het hiernamaals rijkelijk beloond zal worden met maagden? Wetenschappelijk onderzoek verbieden als het niet strookt met de leer van de islam? Steniging?

Ik zie weinig waardevols in de Islam zoals die wordt beleden, het gaat erom hoe je er als samenleving mee omgaat, omdat je niet ff kan uitbannen, ook niet door Islamitische scholen te sluiten.
pi_12979209
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 11:40 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

In communisme en nazisme zaten ook goede elementen, mits goed uitgelegd.

In communisme misschien, in nazisme sowieso niet.
pi_12979246
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:33 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

In communisme misschien, in nazisme sowieso niet.

Zeker wel.
Het gezonde lichaam-gezonde geest-principe.
Het met zn allen een doel stellen en daar hard voor werken.
De technologische inovatie-cultuur.

Etc.

Uiteraard overtroffen de slechte zaken de goede ruimschoots door hun bruutheid, maar dat is bij de islam ook zo.

pi_12979298
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:35 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Zeker wel.
Het gezonde lichaam-gezonde geest-principe.
Het met zn allen een doel stellen en daar hard voor werken.

Dat heb je ook gewoon bij zenboeddhisme.
pi_12979314
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:38 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Dat heb je ook gewoon bij zenboeddhisme.

Correct.
Maar dat was dus wel een positief element
pi_12979318
Islam is natuurlijk niet meer weg te werken of te ontkennen in NL.
Enige wat we nu kunnen doen is heel hard duwen, zodat het zsm 'verlicht' raakt en verwestert, en de middeleeuwse fase achter zich laat.
pi_12979353
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:40 schreef DennisMoore het volgende:
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Dat is het wel degelijk.
pi_12979360
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:43 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Daar ben ik het dus niet mee eens.
Dat is het wel degelijk.

Oh? Hoe?
pi_12979407
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh? Hoe?

Zoals het al 1500 jaar lang is gegaan.

Jullie doen soms net alsof dit een nieuw verschijnsel is, maar dat is het niet. De Islam probeert al sinds haar opkomst Europa eronder te krijgen en is daar meerdere malen in grotere of kleinere mate in geslaagd (Ottomaanse bezetting van Zuid-Oost Europa en Middenlandse zeegebied, de bezetting van het Iberisch schiereiland etc). De islam is ook geen religie, maar een religieus getint politiek systeem. Net zoals in de vooregaande tientallen keren zal ongetwijfeld een keer de maat vol zijn en zal wederom de islam teruggedrongen worden naar het Midden Oosten, waar het thuishoort.

pi_12979440
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:48 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Zoals het al 1500 jaar lang is gegaan.

Jullie doen soms net alsof dit een nieuw verschijnsel is, maar dat is het niet. De Islam probeert al sinds haar opkomst Europa eronder te krijgen en is daar meerdere malen in grotere of kleinere mate in geslaagd (Ottomaanse bezetting van Zuid-Oost Europa en Middenlandse zeegebied, de bezetting van het Iberisch schiereiland etc). De islam is ook geen religie, maar een religieus getint politiek systeem. Net zoals in de vooregaande tientallen keren zal ongetwijfeld een keer de maat vol zijn en zal wederom de islam teruggedrongen worden naar het Midden Oosten, waar het thuishoort.

Vorige keren werd het geprobeerd met legers. Die te bevechten zijn.
Dit keer (geen bewuste poging tot 'verovering' lijkt me) komen hier allemaal moslims wonen.
Da's een fundamenteel verschil. Bovendien is de Westerse samenleving nu anders ingericht.
pi_12979446
Kom op, je gaat het huidige verschijnsel islam in Nederland toch niet in die lijn plaatsen? Dat is gewoon onzin. Islam is hier voornl. gekomen door economische migratie, niet uit veroveringszin of zo.

Sowieso is die statische visie op cultuur achterhaald.

[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 06-09-2003 12:51]

zaterdag 6 september 2003 @ 12:50:48 #173
3542 Gia
User under construction
pi_12979450
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:40 schreef DennisMoore het volgende:
Enige wat we nu kunnen doen is heel hard duwen, zodat het zsm 'verlicht' raakt en verwestert, en de middeleeuwse fase achter zich laat.
En hier sluit ik me van harte bij aan. En dat duwen kan o.a. door bijzonder onderwijs af te schaffen, gelijkheid voor allen. En op school uiterlijke religieuze kenmerken verbieden, dus ook de hoofddoek. Alle kinderen gelijk. Het is geen discriminatie en ze worden niet in hun geloof belemmerd. Immers, die hoofddoek is niet verplicht. Bidden onder schooltijd evenmin, dus gewoon gelijke regels voor alle kinderen.

Dan kan zo'n kind op haar 18de helemaal zelf beslissen of ze die doek wel of niet wil.

pi_12979458
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:50 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Vorige keren werd het geprobeerd met legers. Die te bevechten zijn.
Dit keer (geen bewuste poging tot 'verovering' lijkt me) komen hier allemaal moslims wonen.
Da's een fundamenteel verschil. Bovendien is de Westerse samenleving nu anders ingericht.

Het Iberisch schiereiland was ook hoofdzakelijk door immigratie vanuit Marokko overgenomen. Exact hetzelfde zoals nu aan de gang is.
pi_12979478
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:50 schreef Meneer_Aart het volgende:
Kom op, je gaat het huidige verschijnsel islam in Nederland toch niet in die lijn plaatsen? Dat is gewoon onzin. Islam is hier voornl. gekomen door economische migratie, niet uit veroveringszin of zo.
Maar dat is uiteindelijk wel de bedoeling en waar het naar toe gaat. Het is trouwens al eerder zo gegaan, namelijk op het Iberisch schiereiland.
quote:
Sowieso is die statische visie op cultuur achterhaald.
Dit is geen statische visie op cultuur, dit is het afkeuren van een negatief nieuw element in de cultuur. Daar is niets statisch aan.
pi_12979507
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:53 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Maar dat is uiteindelijk wel de bedoeling en waar het naar toe gaat. Het is trouwens al eerder zo gegaan, namelijk op het Iberisch schiereiland.

'De' bedoeling, van wie?

En hoe kun je het middeleeuwse Spanje vergelijken met de 21e eeuwse Nederlandse samenleving. Dat raakt echt kant noch wal.

Prima dat je islam afkeurt, maar kom a.u.b. niet met van die absurde historische argumenten.

quote:
Dit is geen statische visie op cultuur, dit is het afkeuren van een negatief nieuw element in de cultuur. Daar is niets statisch aan.
Jouw visie op cultuur is ontzettend statisch, 19e eeuws. In alles.
pi_12979540
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:55 schreef Meneer_Aart het volgende:

Jouw visie op cultuur is ontzettend statisch, 19e eeuws. In alles.

Nee hoor.
Ik verwerp alleen islamitische en andere 3e wereldinvloeden.
Overige zijn vooralsnog welkom.

Zo zie ik graag een federale EU ontstaan.

Uiteraard zonder Turkije.

pi_12979553
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:50 schreef Gia het volgende:

En dat duwen kan o.a. door bijzonder onderwijs af te schaffen, gelijkheid voor allen. En op school uiterlijke religieuze kenmerken verbieden, dus ook de hoofddoek. Alle kinderen gelijk.

En dat verband zie ik niet. We gaan niet zomaar hele waardevolle elementen uit ons schoolsysteem, de mooie pluriformiteit en vrijheid voor ouders overboord gooien, alleen omdat er een paar islamitische scholen zijn met rare denkbeelden? Wat een paardemiddel... Niet uitvoerbaar ook. Het land zou op z'n kop staan.

Laten rare denkbeelden binnen scholen maar op een andere manier bestreden worden. Door middel van regels, die ook goed gecontroleerd worden. Nederlands als voertaal binnen scholen. Geen sluiers. Goed toezicht op lesmateriaal. Opleidingseisen voor onderwijzend personeel. Goed kijken naar de financiering. Dat soort dingen.

Je gaat toch niet een christelijke school, die keurig 'geïntegreerde' Nederlandse kindertjes aflevert, verbieden om nog langer psalmversjes te zingen, en te beginnen met gebed, een kerstviering te hebben, etc, puur omdat er in Amsterdam ofzo wat 'enge' islamitische scholen zijn?

pi_12979606
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:50 schreef Gia het volgende:

[..]

En hier sluit ik me van harte bij aan. En dat duwen kan o.a. door bijzonder onderwijs af te schaffen, gelijkheid voor allen. En op school uiterlijke religieuze kenmerken verbieden, dus ook de hoofddoek. Alle kinderen gelijk. Het is geen discriminatie en ze worden niet in hun geloof belemmerd. Immers, die hoofddoek is niet verplicht. Bidden onder schooltijd evenmin, dus gewoon gelijke regels voor alle kinderen.

Dan kan zo'n kind op haar 18de helemaal zelf beslissen of ze die doek wel of niet wil.

Daar schiet je m.i. niet zoveel mee op, praktijken zoals door die Iraanse mevrouw in dit topic in een quote beschreven hou je dan toch wel. Sterker nog; die ongelijkheid concentreer je binnen één school. Want mensen zijn niet gelijk.

Wat je krijgt zijn meer particuliere initiatieven en _dus_ meer ongelijkheid. Het keert zich in het tegendeel vermoed ik.

pi_12979610
X-Ray je zou een bloemlezing kunnen houden over jouw 19e eeuwse opvattingen over cultuur.
pi_12980084
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 13:02 schreef Meneer_Aart het volgende:
X-Ray je zou een bloemlezing kunnen houden over jouw 19e eeuwse opvattingen over cultuur.
Ik wist niet dat een federale EU op de agenda van de 19e eeuwse politici stonden.

Heerlijk die Franse, Spaanse, Italiaanse en Duitse cultuur. .

Islamitische cultuur? Nee. .

zaterdag 6 september 2003 @ 13:38:16 #182
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12980121
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 13:02 schreef Meneer_Aart het volgende:

Ik zie het al voor me:

"... met die achterlijke schotelantennes die als linkse oogkleppen op de Nederlandse cultuur werken, zullen de moslims een overrompelende verovering bekokstoven ..."

pi_12980128
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 13:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me:

"... met die achterlijke schotelantennes die als linkse oogkleppen op de Nederlandse cultuur werken, zullen de moslims een overrompelende verovering bekokstoven ..."

Klinkt niet slecht.

"Landgenoten, mede-Europeanen..."

pi_12980230
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 11:57 schreef JarJar_Swings het volgende:

Afgezien van ''de groep boven het individu plaatsen'', keur ik al die zaken af. Maar ik doelde ook niet op Khomeini of de sharia. En eerwraak is niet specifiek islamitisch, integendeel.

Ik doelde op de voorschriften aangaande verdraagzaamheid en aalmoezen, bij.

pi_12980410
Ik vind Jeukaanmnaat wel een levendige fantasie hebben hoor : De "islam is taking over the world" , ik heb me hier rotgelachen.

Sterker nog, ik moest van het

Allah Al Watan Al Malik
pi_12980509
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 01:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Uh....dat ben jij toch niet in dat fotootje, hè?

Nee, zo oud ben ik niet. Het is Windsor Davies uit: It Ain't Half Hot Mum.
  zaterdag 6 september 2003 @ 14:10:58 #187
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12980526
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 14:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yes Sergeant Major Sahab.
  zaterdag 6 september 2003 @ 14:16:12 #188
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_12980628
Goed. De Islam gaat Nederland veroveren, Ayaan is een dubbelagent van dit verderfelijk goed en binnekort gaan we Fons Spooren stenigen.

Even bij de les blijven aub.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12981111
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 14:16 schreef robh het volgende:
Goed. De Islam gaat Nederland veroveren, Ayaan is een dubbelagent van dit verderfelijk goed en binnekort gaan we Fons Spooren stenigen.

Even bij de les blijven aub.

Had je al een datum in gedachten?

Ontopic: Ik begrijp die angst van Jeukaanmenaat en DennisMoore voor de islam ergens wel maar volgens mij heeft het niet zoveel zin om je daar in vast te bijten en alleen de negatieve kanten te zien en een soort karikatuur te schetsen. Er is een fundamentalistische stroming maar de grootste stroming in Nederland is die van het midden, en dat is er nog een clubje progressievere. Eigenlijk net als bij de protestanten.

We moeten ze niet proberen te veranderen. Gewoon in gesprek gaan en blijven, vertellen over wie wij zijn. Heel veel moslims staan enorm open voor dat gesprek, veel Nederlanders wat minder.

Ik snap wel wat DennisMoore zegt met 'duwen' maar we moeten oppassen al te bevoogdend te zijn en te doen alsof we de waarheid en wijsheid in pacht hebben. We leven in Nederland met de Nederlandse grondwet en met de Nederlandse cultuur - dat is het uitgangspunt en in mijn beleving passen mensen die zich daar op geen enkele manier aan willen aanpassen, niet in. Maar mensen die zichzelf willen blijven en ook in deze cultuur willen horen, natuurlijk we. Die hoeven niet zo te worden als ik; die hoeven niet te gaan geloven wat ik geloof. Die verscheidenheid is juist prachtig.

zaterdag 6 september 2003 @ 16:20:27 #190
3542 Gia
User under construction
pi_12982635
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 14:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik ook wel. Was een grapje omdat je een beetje met een posting kwam waar 'ay ay, sir' als antwoord wel had gepast.
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 01:26 schreef AchJa het volgende:
  zaterdag 6 september 2003 @ 16:24:47 #191
3542 Gia
User under construction
pi_12982706
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 14:47 schreef SCH het volgende:

We moeten ze niet proberen te veranderen. Gewoon in gesprek gaan en blijven, vertellen over wie wij zijn. Heel veel moslims staan enorm open voor dat gesprek, veel Nederlanders wat minder.

Welnee. Laatst was een programma op tv, waarbij een dominee een beter contact wilde krijgen met een imam. Hij werd uitgenodigd in de moskee en kreeg daar allerlei uitleg en een rondleiding.
Vervolgens nodigde de dominee de imam terug uit om ook eens een kijkje te komen nemen in zijn kerk. Maar dat was er dus niet bij. In geen geval wilde die imam ook maar een voet in een Christelijke kerk zetten.

Dialoog? Moet toch van twee kanten komen, dacht ik.

pi_12982827
Tja, de Islam is idd een blijvertje.

Get used to it.

pi_12982893
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:20 schreef Gia het volgende:

Ja, dat weet ik ook wel. Was een grapje omdat je een beetje met een posting kwam waar 'ay ay, sir' als antwoord wel had gepast.

Ah, op die manier.
pi_12982931
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Welnee. Laatst was een programma op tv, waarbij een dominee een beter contact wilde krijgen met een imam. Hij werd uitgenodigd in de moskee en kreeg daar allerlei uitleg en een rondleiding.
Vervolgens nodigde de dominee de imam terug uit om ook eens een kijkje te komen nemen in zijn kerk. Maar dat was er dus niet bij. In geen geval wilde die imam ook maar een voet in een Christelijke kerk zetten.

Dialoog? Moet toch van twee kanten komen, dacht ik.

Tja, erg typerend voor die lui. Wel willen dat we openstaan voor andere gebruiken/geloven. Maar op het moment dat zij ergens voor open moeten staan, geven ze niet thuis.
pi_12982963
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:32 schreef schatje het volgende:

Get used to it.

Dat zeiden ze 1000 jaar geleden ook in Spanje.
pi_12982967
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tja, erg typerend voor die lui. Wel willen dat we openstaan voor andere gebruiken/geloven. Maar op het moment dat zij ergens voor open moeten staan, geven ze niet thuis.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32240
Tja...
pi_12983005
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Dat zeiden ze 1000 jaar geleden ook in Spanje.

Zijn die moslims 1000 jaar geleden uit Spanje gemikt met geweld, of zijn ze er blijven wonen en katholiek geworden?

Wat zijn de overeenkomsten tussen de samenleving in Spanje 1000 jaar geleden, en de samenleving in NL in 2003?

pi_12983054
Trouwens... wat mij betreft mag budget en bevoegdheden van de AIVD stérk worden uitgebreid!

Dát helpt!

pi_12983060
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zijn die moslims 1000 jaar geleden uit Spanje gemikt met geweld, of zijn ze er blijven wonen en katholiek geworden?

De Reconquista.
http://www.logilogi.org/ReconQuista
quote:
Wat zijn de overeenkomsten tussen de samenleving in Spanje 1000 jaar geleden, en de samenleving in NL in 2003?
Beiden werden langzaam maar zeker bezet door een Islamitisch bezettingsleger. En ook daar ging dat eerst met immigratie.

[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 06-09-2003 16:47]

zaterdag 6 september 2003 @ 16:45:26 #200
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12983070
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Beiden werden langzaam maar zeker bezet door een Islamitisch bezettingsleger. En ook daar ging dat eerst met immigratie.
Paranoia heet dat.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 6 september 2003 @ 16:47:33 #201
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12983117
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:45 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Paranoia heet dat.

Paranoia is idd een sluwe veroveringstactiek.
pi_12983128
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Ze zijn eruit getrapt.
De Reconquista.

En denk je dat de huidige samenleving in NL er mensen uit zou trappen op basis van geloof/cultuur?
Is het al voorgekomen dat mensen hun NL nationaliteit werd afgepakt, en dat ze vervolgens 'verbannen' werden? En zo ja, naar welk land?

Of is dit allemaal iets dat in de toekomst gaat spelen denk je, na een enorme polarisatie, en een verrechtsing van de NL politiek? Zullen er (democratisch!) wetten gemaakt worden die die mogelijk maken?

zaterdag 6 september 2003 @ 16:51:58 #203
16625 robh
pi_12983219
Genoeg geleutert over spanje, de reconquista en de islavasie.

Dat kan wel in C&H.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 6 september 2003 @ 16:52:37 #204
16625 robh
pi_12983230
Offtopic posts zullen gewoon verwijderd worden.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12983236
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:51 schreef robh het volgende:
Genoeg geleutert over spanje, de reconquista en de islavasie.

Dat kan wel in C&H.

Oh sorry. Ik dacht al, waar is die post.

Ik kap ermee.

zaterdag 6 september 2003 @ 17:28:08 #206
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12983837
Wat we nu nodig hebben is een nieuwe Don Juan van Oostenrijk
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_12983927
Ik denk dat we wel degelijk de islam het land en Europa kunnen uittrappen. Dat begint klein bij het verbieden van islamitische scholen maar dat kun je doortrekken naar het verbieden van de moskee en het dragen van islamitische kleding. Nazi's worden ook hard aangepakt vanwege hun ideologische opvattingen, ik zie niet in waarom dat met moslims niet zou kunnen. Allebei even fout!

Mensen moeten even de omschakeling maken dat de islam helemaal geen religie is en niet de bescherming hoort te genieten van onze grondwet, hoogstens hebben ze wat dingetjes gejat en bij elkaar geraapt om het een religieus tintje te geven, maar het blijft in de kern een oorlogsdoctrine. Daarbij hoort een veroveringstactiek en je ziet dat die met name in Nederland met z'n naive wetten en onnozele burgers z'n vruchten afwerpt. In Nederland staan al meer islamitische gebedshuizen en islamitische scholen dan in heel de rest van Europa.

Dan kun je wel slap ouwehoeren dat we altijd tolerant zijn geweest maar da zeg ik dat we niet moeten doorslaan in onze tolerantie en niet moeten accepteren dat er een gemeenschap binnen onze samenleving ontstaat die volgens hele eigen wetten leeft en de onze kan verdringen als er maar genoeg aanhangers van deze ideologie zijn. Dan glijden we af naar een zeer bedenkelijk niveau en krijg je toestanden zoals in Frankrijk waar er al hele wijken zijn waar de Franse wet niet langer regeert maar de islamitische bewoners zijn overgestapt op de Sharia.

Moslims kunnen heel aardige mensen zijn maar hun opvattingen deugen niet. In Duitsland waren er ook hele lieve mensen die hun kinderen naar de Hitler Jugend stuurden en kampcommandanten die erg van klassieke muziek hielden en Hitler had ook een vriendin maar ze waren fout, fout, fout.

Niet vanwege de kleur van hun huid, niet omdat ze als minderwaardige mensen ter wereld zouden zijn gekomen maar omdat ze met hun volle verstand en uit eigen beweging een ideologie aanhangen die strijdig is met het gezond verstand en universele mensenrechten. Ik gun ieder z'n eigen achterlijkheid maar dan wel graag achter een flink eind kippegaas en niet blerend vanaf een minaret of voor de klas waar ze de jeugd kunnen indoctrineren en op foute ideeën kunnen brengen die niet stroken met de normen en waarden die we hier in Nederland en Europa waardevol achten.

We doen moeilijk als een jochie een trui van Lonsdale draagt of een Nederlands vlaggetje maar moslims kunnen zomaar hun eigen scholen stichten. Absurd!

zaterdag 6 september 2003 @ 17:37:13 #208
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12984020
En die hele lap tekst heeft met Islamitische scholen te maken vanwege...?
pi_12984323
Het heeft er alles mee te maken. Die scholen zijn niet islamitisch in naam alleen zoals de vele christelijke scholen. Het is de grondlegger voor een hele ongezonde ideologie, kinderen moet je daar niet mee belasten.

Maar ik begrijp dat je liever dit soort discussies uit de weg gaat en geen tegenspraak wil horen.

zaterdag 6 september 2003 @ 17:56:33 #210
16625 robh
pi_12984367
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 17:54 schreef JarJar_Swings het volgende:

Maar ik begrijp dat je liever dit soort discussies uit de weg gaat en geen tegenspraak wil horen.

Beargumenteer het eens zou ik zeggen.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 6 september 2003 @ 17:56:58 #211
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12984373
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 17:54 schreef JarJar_Swings het volgende:
Het heeft er alles mee te maken. Die scholen zijn niet islamitisch in naam alleen zoals de vele christelijke scholen. Het is de grondlegger voor een hele ongezonde ideologie, kinderen moet je daar niet mee belasten.
Ik zie het verschil niet tussen school met islamtische grondslag en christelijke grondslag. Qua ideologie dan.
quote:
Zoals je lap tekst al aangeeft begrijp je wel meer dingen niet.
  zaterdag 6 september 2003 @ 18:02:20 #212
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12984467
Mag ik opmerken dat je door deze alinea:
quote:
Moslims kunnen heel aardige mensen zijn maar hun opvattingen deugen niet. In Duitsland waren er ook hele lieve mensen die hun kinderen naar de Hitler Jugend stuurden en kampcommandanten die erg van klassieke muziek hielden en Hitler had ook een vriendin maar ze waren fout, fout, fout.
een zeer onfatsoenlijke debater bent? Dit soort vergelijkingen heb je zeker afgekeken van mensen zoals Melkert en Van Dam?

Dit geeft wel aan dat je er helemaal niets van snapt, en het is offtopic.

zaterdag 6 september 2003 @ 18:32:41 #213
3542 Gia
User under construction
pi_12985066
Ach, als één katholieke priester zich aan kinderen vergrijpt, deugt het hele geloof niet.

Maar als er duizenden Moslimextremisten de halve wereld terroriseren, dan ligt dat niet aan dat geloof.

Mag die vergelijking wel?

pi_12985501
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 18:32 schreef Gia het volgende:
Ach, als één katholieke priester zich aan kinderen vergrijpt, deugt het hele geloof niet.
Eentje maar?
  zaterdag 6 september 2003 @ 18:53:39 #215
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12985539
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 18:32 schreef Gia het volgende:
1?

En dan nog deugt het geloof nog hoor.

quote:
Maar als er duizenden Moslimextremisten de halve wereld terroriseren, dan ligt dat niet aan dat geloof.

Mag die vergelijking wel?

De vergelijking mag, alleen ik vind het christelijk geloof niet acterlijk oid.
  zaterdag 6 september 2003 @ 19:52:52 #216
3542 Gia
User under construction
pi_12986942
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 18:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Eentje maar?

Hoeveel imams dat doen is helaas niet bekend, nee. Maar ook dat komt nog wel. Taboes zijn er om doorbroken te worden.
pi_12987750
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 19:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoeveel imams dat doen is helaas niet bekend, nee. Maar ook dat komt nog wel. Taboes zijn er om doorbroken te worden.

idd ... en hou je vooral niet in.

neem nou dit stukje :

Naar mening van het LBR is er weinig grond voor een strafrechtelijke vervolging van Hirsi Ali. Het beledigingsartikel in het Wetboek van Strafrecht, 137 c, bepaalt dat opzettelijke belediging van een groep mensen vanwege hun geloof strafbaar is. In het interview is daarvan geen sprake, omdat Hirsi Ali in negatieve bewoordingen over de profeet Mohammed spreekt. Hoewel dit veel moslims zal kwetsen, zijn de bewoordingen niet tegen hen gericht. Daarmee zal een vervolging weinig kans van slagen hebben....

pi_12989004
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 13:35 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Heerlijk die Franse, Spaanse, Italiaanse en Duitse cultuur. .

Islamitische cultuur? Nee. .

Ik steun u volledig!
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_12989150
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:32 schreef schatje het volgende:

Get used to it.

Als het aan een steeds groter wordend gedeelte van de hedendaagse jeugd (jaja, enkel en alleen 'domme' VMBO'ers ) ligt toch écht niet....
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_12992476
ROFL ik lach me hier dood om figuren als X-Ray etc.

Maar go on mate, make my day

X
pi_12996202
Waarom zou ik de islam niet kunnen vergelijken met nazisme? Het is een fascistische ideologie waarin gepredikt wordt dat andersdenkenden onderworpen, onderdrukt en zelfs uitgeroeid moeten worden. De moslim is de ubermensch volgens deze doctrine, andersdenkenden hebben niet dezelfe rechten. Vrouwen hebben geen gelijke rechten. Homosexualiteit wordt verworpen en is strafbaar met de dood. De Jodenhaat is alom. Ongelovigen worden gediscrimineerd in de rechtspraak, op de werkvloer en bij het betalen van belastingen.

In een islamitisch land als Turkije, wat er voor islamitische begrippen toch redelijk moderne ideeën op nahoud (met dank aan Mustafa Kemal Ataturk) krijgen kerken en christelijke gemeenten nu pas een erkende rechtsstatus, zodat zij gebouwen kunnen kopen en kerken kunnen bouwen en renoveren. Tot voor kort mochten de christelijke groeperingen zelfs geen bankrekening openen, laat staan nieuwe kerken bouwen. Dan hebben we het nog niet over de Jihad gehad, volgens sommige onnozele sukkelaars de innerlijke strijd der gelovige zoals je die ook wel tegenkomt bij het christendom en boedhisme, maar in werkelijkheid het elimineren van de bestaande structuur en deze vervangen door een islamitische. Desnoods met grof geweld.

Het doel van deze ideologie is het islamiseren van de wereld zodat iedereen vervolgens in 'vrede' kan leven. Doet ook wel denken aan de socialistische strijd waarin de kameraden aller landen verenigt de kapitalisten te lijf willen. Was ook zo'n vreedzame vertoning van broederliefde en gelijkheid. De teller staat op zo'n miljard slachtoffers, geloof ik.

Het enige verschil met het manifest van de Nationaal Socialistische Partij en de Koran is dat de laatste pretendeert religieus te zijn. Religieus me neus.

Islamitische scholen staan een ideologie voor die levensgevaarlijk is en totaal niet te vergelijken met religieuze stromingen als het christendom. Vergelijk alleen al Jezus, de vreedzame zonderling die mensen heelde en de zondaar vergaf, met Mohammed de brute moordenaar en kinderverkrachter die tot op de dag van vandaag fanatieke volgelingen wereldwijd aanzet tot het plegen van bloedige aanslagen op mannen, vrouwen en kinderen.

Gezien het feit dat moslims in Nederland op grote schaal hun eerste zoon Mohammed noemen om deze perverseling te eren lijkt het me allerminst verstandig om dit soort warsige ideologieën vrij spel te geven op scholen en in zogenaamde gebedshuizen. Deze travestie laat duidelijk zien dat Nederland niet zozeer tolerant is als wel compleet onwetend, achteloos en ongeïnteresseerd in wat zich in haar midden afspeelt.

Het lijkt me dus volstrekt duidelijk waarom islamitische scholen gesloten moeten worden.

zondag 7 september 2003 @ 10:53:46 #222
3542 Gia
User under construction
pi_12996242
quote:
Op zondag 7 september 2003 00:21 schreef Alulu het volgende:
ROFL ik lach me hier dood om figuren als X-Ray etc.

Maar go on mate, make my day

Waar zie jij X-Ray?
  zondag 7 september 2003 @ 11:13:12 #223
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12996578
Tering wat een verhaal. Heb je een bronvermelding?
quote:
Op zondag 7 september 2003 10:50 schreef JarJar_Swings het volgende:
Waarom zou ik de islam niet kunnen vergelijken met nazisme?
Omdat het totaal verschillend is.
quote:
Het is een fascistische ideologie waarin gepredikt wordt dat andersdenkenden onderworpen, onderdrukt en zelfs uitgeroeid moeten worden.
Nee. Fout.
Niet andersdenkenden, maar 'tegenwerkers' zijn het grote Kwaad volgens de Islam.

Dat is een groter verschil dan jij denkt. Imho nog steeds grote bewoordingen, maar een heel natuurlijke gedachte. Een atheist of een christen of een jood is an sich niets mis mee, alleen wanneer de andersdenkenden daadwerkelijk oproepen om de Islam te dwarsbomen, dan kan er sprake zijn van repressies oid.

Je kan het vergelijken met onze samenleving, waar wij 'tegenwerkers' ook de 'oorlog' verklaren. Tegenwerkers zijn bijvoorbeeld criminelen of ander schorem dat zich tegen de wet (ons 'geloof') keert.

Hiermee ga je de mist in, en is je verdere stuk niet relevant omdat het voortbouwt op interpretatie-fouten. Eigenlijk dezelfde gedachtegang die fundamentalistische moslims maken; paradoxaal eigenlijk dat de grootste tegenstanders dezelfde gedachtegang cequ interpretatiefouten hebben.

Maar ik wil toch nog wat van de rest van je post behandelen, waar meer voorbeelden in staan van het type denken wat jij gemeen hebt met fundis.

quote:
Dan hebben we het nog niet over de Jihad gehad, volgens sommige onnozele sukkelaars de innerlijke strijd der gelovige zoals je die ook wel tegenkomt bij het christendom en boedhisme, maar in werkelijkheid het elimineren van de bestaande structuur en deze vervangen door een islamitische. Desnoods met grof geweld.
De jihad is de innerlijke strijd om de Islam zo goed mogelijk te dienen, zoals je al zelf zegt in iets andere bewoordingen. Punt. Geen discussie over mogelijk. Dat is de definitie.

Dan komen bij het punt hoe we dit moeten interpreteren. Volgens jouw en de interpretatie van fundis is geweld een geldig middel hierbij. Het enige verschil is dat jij dit ten strengste afkeurt, en de fundi heeft er geen problemen mee. De gematigde moslim en de gematigde buitenstaander hebben andere interpretaties.

En ook in je stuk over de scholen, ga je weer uit van interpretaties zoals die maar door enkelen worden gehanteerd.

zondag 7 september 2003 @ 11:13:45 #224
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12996588
quote:
Op zondag 7 september 2003 10:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar zie jij X-Ray?

Ayaan Hirsi Ali: Sluit islamitische scholen
pi_12997030
Sidekick, je kletst zoals gewoonlijk weer uit je nek en om de feiten heen. Leuk dat je je van socialistische 'newspeak' bedient om de zaken in een ander daglicht te plaatsen, een beetje dezelfde soort onzinnige praatjes die van Israel zo'n grote boze wolf maken die het arme Palestina terroriseert. Tegenwerkers?

"Bevecht hen die niet het ware geloof aanhangen tot ze u onderdanig de 'jiziya' betalen." Dat is een soort van belasting die je betaalt voor je 'aanwezigheid'. Af en toe denk ik wel eens dat ons huidige sociale stelsel in de ogen van een heleboel moslims voor een dergelijke 'jiziya' doorgaat.

Alle niet-moslims moeten die belasting overigens betalen. Ook mogen ze geen gebedshuizen bouwen, ze mogen moslims niks in de weg leggen, ze moeten moslims op hun wenken bedienen, ze mogen zich niet als moslim kleden, ze mogen geen islamitische namen dragen, ze moeten kleding dragen die hun inferieure status toont die ze onderscheidt van de moslims, ze mogen niet bij moslims in de buurt hun huizen bouwen, etc.

Vervang moslim door Duitsers en niet-moslim door Joden en je hebt je nazi-ideologie.

Wat Jihad betreft, er zijn maar weinig moslims die de Jihad uitleggen als innerlijke strijd. Dat is een zeer marginale stroming. Voor de meeste moslims staat Jihad voor de fysieke strijd tegen niet-moslims. En die strijd woedt overal. Israël, Indonesie, Rusland, India-Pakistan, Nigeria en Soedaan. En vergeet uiteraard niet de terroristische aanslagen in de USA.

zondag 7 september 2003 @ 11:47:30 #226
16625 robh
pi_12997123
Pfff, JarJar in C&H mag je een kruistocht tegen de Islam beginnen, dat hoeft hier niet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12997244
Geen kruistocht, ik wil alleen maar duidelijk maken waarom islamitische scholen gesloten dienen te worden wat volgens mij de stelling was van TS.
pi_12997295
quote:
Op zondag 7 september 2003 11:57 schreef JarJar_Swings het volgende:
Geen kruistocht, ik wil alleen maar duidelijk maken waarom islamitische scholen gesloten dienen te worden wat volgens mij de stelling was van TS.
Enkel islamitische scholen??
  zondag 7 september 2003 @ 12:03:18 #229
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12997315
quote:
Op zondag 7 september 2003 11:57 schreef JarJar_Swings het volgende:
Wat vind je dan van christelijke scholen, waar diezelfde "verwerpelijke ideologie" heerst ten opzichte van homo's?
pi_12997619
Het topic gaat helemaal niet over christelijke scholen, ik heb al duidelijk gemaakt waarom in mijn optiek de islam eerder een ideologie is dan een godsdienst en niet dezelfde vrijheden zou moeten genieten als bijvoorbeeld het christendom. Maar eerlijk gezegd mag van mij het hele bijzondere onderwijs op de schop, zoals al eerder iemand stelde hoort godsdienst niet thuis in de klas, hoogstens in het kader maatschappijleer.

Spijtig dat het CDA in de regering zit, alleen lijkt het rooie alternatief me nog veel kwalijker.

pi_12997651
quote:

Er zullen in dat geval toch, op nog gemakkelijker wijze dan nu al het geval is, zwarte scholen ontstaan. Op natuurlijke wijze.

Veel mensen willen hun kinderen niet op scholen met veel allochtone kinderen plaatsen. Op een gegeven moment, na veel leegloop van gewone Nederlandse kinderen volgt de negatieve spiraal vanzelf.

pi_12997791
quote:
Op zondag 7 september 2003 12:03 schreef Sidekick het volgende:

Wat vind je dan van christelijke scholen, waar diezelfde "verwerpelijke ideologie" heerst ten opzichte van homo's?

De sleutel ligt denk ik bij de opleiding van het onderwijzend personeel.
pi_12997936
quote:
Op zondag 7 september 2003 12:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De sleutel ligt denk ik bij de opleiding van het onderwijzend personeel.

Nee hoor, hoogstens bij de achtergrond van het onderwijzend personeel zelf. Ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat homo-zijn als verwerpelijk wordt beschouwd op christelijke scholen, dat zal eerder op Islamitische scholen zo worden gepredikt.
pi_12998007
quote:
Op zondag 7 september 2003 12:41 schreef fokje het volgende:

Nee hoor, hoogstens bij de achtergrond van het onderwijzend personeel zelf. Ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat homo-zijn als verwerpelijk wordt beschouwd op christelijke scholen, dat zal eerder op Islamitische scholen zo worden gepredikt.

Nouja, het begint bij de achtergrond natuurlijk. Maar op de opleiding kan ook zeker geleerd worden dat er minstens meerdere interpretaties mogelijk zijn van die bijbelteksten. Onderwijzers dienen openminded te zijn.
pi_12999550
quote:
Op zondag 7 september 2003 12:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nouja, het begint bij de achtergrond natuurlijk. Maar op de opleiding kan ook zeker geleerd worden dat er minstens meerdere interpretaties mogelijk zijn van die bijbelteksten. Onderwijzers dienen openminded te zijn.

Dat is niet echt realistisch. De opleidingen zijn van het zelfde laken en pak als de scholen waar de leerkrachten worden opgeleid. Daar wordt niet eens nagedacht over meerdere interpetaties van de bijbelteksten. Dat zijn nou de vruchten van de zo zwaar bevochten Vrijheid van Onderwijs Dat is een daar een logische consequentie van.
pi_12999595
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is niet echt realistisch. De opleidingen zijn van het zelfde laken en pak als de scholen waar de leerkrachten worden opgeleid. Daar wordt niet eens nagedacht over meerdere interpetaties van de bijbelteksten. Dat zijn nou de vruchten van de zo zwaar bevochten Vrijheid van Onderwijs Dat is een daar een logische consequentie van.

nonsens! Ik heb zelf zo'n christelijke lerarenopleiding gevolgd.
pi_12999620
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:02 schreef fokje het volgende:

[..]

nonsens! Ik heb zelf zo'n christelijke lerarenopleiding gevolgd.

Ja en? Er zijn er wel meer hoor! Je zat vast niet in Ede. Het gaat hier om de zwaardere scholen waar ook zwaardere lerarenopleidingen voor bestaan.
pi_12999750
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:00 schreef SCH het volgende:

Dat is niet echt realistisch. De opleidingen zijn van het zelfde laken en pak als de scholen waar de leerkrachten worden opgeleid. Daar wordt niet eens nagedacht over meerdere interpetaties van de bijbelteksten.

Tijd om eens te kijken naar die onderwijzer-opleidingen dan.
Net zoals er voor hen een verplicht vak 'Rekenen' is, moet er ook een verplicht vak zijn waarin dit soort zaken behandeld worden.
quote:
Dat zijn nou de vruchten van de zo zwaar bevochten Vrijheid van Onderwijs Dat is een daar een logische consequentie van.
Och. Net zoals de overheid zich nu bemoeit met de opleidingseisen voor wiskunde, mag de overheid zich ook bemoeien met de eisen voor 'maatschappijleer'. Kinderen moeten dusdanig opgeleid worden, dat ze goed voorbereid worden op de maatschappij.

En dat betekent ook dat uitvoerig de belangrijkste Grondwet-artikelen behandeld worden, en uitgelegd wordt waar de knelpunten liggen.
Vergelijk ook met door velen bepleite integratiecursussen en NL imam-opleidingen.

pi_12999796
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja en? Er zijn er wel meer hoor! Je zat vast niet in Ede. Het gaat hier om de zwaardere scholen waar ook zwaardere lerarenopleidingen voor bestaan.

Zou kunnen. Ik zeg ook niet dat er geen ouderwetse ideëen bestaan rondom homo's bij sommige christenen, echter haat ben ik nergens tegengekomen, ook niet onder zwaar gereformeerde medestudenten. Discussies daarover heb ik ook gevoerd, binnen en buiten de lessen. Het is niet zo heel simpel. Afkeur rondom praktiserende homo's bestaat wel degelijk, echter staat het wel los van de persoon (de homo dus) zelf. Maar het ligt wat moeilijk dus, ook voor de zware grevo's zelf heb ik gemerkt.
pi_12999808
Dat laatste is grappig DM - dat is nou wat ik altijd bepleit in die discussies over onderwijs. Dan veronderstel jij meteen dat de vrijheid van onderwijs in het geding komt en dat ik het bijzonder onderwijs af wil schaffen.

Ik pleit er juist altijd voor dat kinderen op de hoogte raken van meer dan die ene godsdienst, en meer dan die ene overtuiging. Dat gebeurt nu in veel gevallen niet en ik begrijp dat jij dus rigoreus de bezem door het christelijk onderwijs wil halen? Chapeau!

pi_12999959
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:11 schreef SCH het volgende:

Ik pleit er juist altijd voor dat kinderen op de hoogte raken van meer dan die ene godsdienst, en meer dan die ene overtuiging. Dat gebeurt nu in veel gevallen niet en ik begrijp dat jij dus rigoreus de bezem door het christelijk onderwijs wil halen? Chapeau!

Het vak maatschappijleer o.i.d. dient flink uitgebreid, en wat mij betreft een verplicht eindexamen-vak te worden. Met daarbij bepaalde eisen, net als wiskunde.

Dit staat verder los van het karakter van bijzondere scholen. En 't is dus geen 'rigoreus de bezem halen door christelijk onderwijs'.

pi_13000096
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:19 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het vak maatschappijleer o.i.d. dient flink uitgebreid, en wat mij betreft een verplicht eindexamen-vak te worden. Met daarbij bepaalde eisen, net als wiskunde.

Dit staat verder los van het karakter van bijzondere scholen. En 't is dus geen 'rigoreus de bezem halen door christelijk onderwijs'.

Hoezo alleen het vak maatschappijleraar? Wordt er voor de rest op school niet gesproken over allerlei kwesties die met ethiek, omgangsvormen en dergelijke te maken hebben. We hebben gekozen voor een systeem waarbij leraren aan kinderen kunnen vertellen dat bv. homoseksualiteit vies en zondig is en islamieten enge barbaren die bestreden moeten worden of christenen honden zijn die in de hel moeten branden. Dat heeft niets met maatschappijleraar alleen te maken. Dat is veel te simpel gesteld. Het is het uitvloeisel van het huidige schoolsysteem.
pi_13000139
SCH, wat is er met je gebeurt?

Je komt zowaar al een tijdje wat redelijker over, ipv te huilen om bans, schreeuwen dat alles discriminatie en fascisme is.

Ik sta er van te kijken.

zondag 7 september 2003 @ 14:28:18 #244
62394 Parallel_Lives
Wat kijk jij nou weer?
pi_13000163
goed plan. De islam hoort niet in NL thuis en is de oorzaak van heel veel kwaad in de wereld.
Protestant en katholiek horen hier wel thuis.
Signature :D
pi_13000179
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:27 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
SCH, wat is er met je gebeurt?

Je komt zowaar al een tijdje wat redelijker over, ipv te huilen om bans, schreeuwen dat alles discriminatie en fascisme is.

Ik sta er van te kijken.

Ik hou ook van jou
pi_13000242
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:25 schreef SCH het volgende:

Hoezo alleen het vak maatschappijleraar? Wordt er voor de rest op school niet gesproken over allerlei kwesties die met ethiek, omgangsvormen en dergelijke te maken hebben. We hebben gekozen voor een systeem waarbij leraren aan kinderen kunnen vertellen dat bv. homoseksualiteit vies en zondig is en islamieten enge barbaren die bestreden moeten worden of christenen honden zijn die in de hel moeten branden. Dat heeft niets met maatschappijleraar alleen te maken. Dat is veel te simpel gesteld. Het is het uitvloeisel van het huidige schoolsysteem.

Opleiding en opvoeding zijn intrinsiek nauw verbonden. Dat moet je niet geforceerd willen scheiden.
Je mag als overheid de eis stellen dat kinderen (examineerbare!) kennis hebben van andere denkwijzen in deze samenleving, en dat er geen dingen op scholen verteld worden of gebeuren, die strijdig zijn met de wet. En daar dient het bij te blijven.
pi_13000288
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Opleiding en opvoeding zijn intrinsiek nauw verbonden. Dat moet je niet geforceerd willen scheiden.
Je mag als overheid de eis stellen dat kinderen (examineerbare!) kennis hebben van andere denkwijzen in deze samenleving, en dat er geen dingen op scholen verteld worden of gebeuren, die strijdig zijn met de wet. En daar dient het bij te blijven.

Dat blijkt in de praktijk al decennia lang niet te werken. Vraag een kind uit Putten eens wat hij over dit soort zaken heeft geleerd op de gereformeerde school?
pi_13000328
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:34 schreef SCH het volgende:

Dat blijkt in de praktijk al decennia lang niet te werken. Vraag een kind uit Putten eens wat hij over dit soort zaken heeft geleerd op de gereformeerde school?

Is dit in de praktijk al decennia lang verplicht dan?
pi_13000346
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Is dit in de praktijk al decennia lang verplicht dan?

Hoe oud is de Grondwet ook al weer?
pi_13000394
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:37 schreef SCH het volgende:

Hoe oud is de Grondwet ook al weer?

Staat er in de Grondwet dat kinderen op school (examineerbare) kennis moeten opdoen over andere opvattingen in de samenleving? .
pi_13000485
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:40 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Staat er in de Grondwet dat kinderen op school (examineerbare) kennis moeten opdoen over andere opvattingen in de samenleving? .

Ja.
pi_13000529
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:43 schreef SCH het volgende:

Ja.

Mag ik een linkje?

Als dat zo is, dan heeft men nooit erg de moeite genomen om de theorie te vertalen naar de praktijk.

pi_13000637
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Mag ik een linkje?

Als dat zo is, dan heeft men nooit erg de moeite genomen om de theorie te vertalen naar de praktijk.

Lees artikel 1 maar eens.

En die tweede opmerking klopt en komt voor 99 procent voor rekening van het bijzonder onderwijs. Het openbaar onderwijs houdt zich er wel aan.

pi_13000642
quote:

[..]

Ja.

Echt niet dus he.
pi_13000661
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees artikel 1 maar eens.

Daar staat dat niet in

Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan

zondag 7 september 2003 @ 14:53:26 #256
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_13000712
quote:

[..]

Ja.

Volgens mij staat dat niet in de grondwet, maar in 1 van de organieke wetten.

Maar, zoals al gezegd, deze topic gaat niet over christelijke scholen.

T'is ook echt politiek correctisme, om als reflex in dit soort topics te komen met 'maar dan moeten de christelijke scholen ook dicht!'

Ik ben het daar niet mee eens: t'zijn niet de christelijke scholen die voor maatschappelijke problemen zorgen, christelijke scholen bestaan al zolang we ons herinneren.

Die reflex is verwerpelijk, en vloeit voort uit het onvoormogen om de vinger op de zere plek te leggen.

A'la het zwembad wat ineens dichtging op bepaalde tijden, omdat marokkaanse jongeren zich misdroegen.

Om dat effectief tegen te gaan, weer je marokkaanse jongeren bij dat zwembad, daar los je het probleem mee op.

De 'nederlandse' jongeren zijn niet de veroorzakers van het probleem.

Zo ook met deze scholen. SCH blijft maar doen of op christelijke scholen homo's als monster afgeschilderd worden, en er daar gezegd wordt dat islamieten barbaren zijn, maar er is geen enkele reden om dat aan te nemen behalve SCH's wishfull thinking.

Dat er meer dan eens iets verkeerd gaat op islamitische scholen mag ondertussen als algemeenbekend veronderstelt worden.

&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')