abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12932687
Ik heb eigenlijk een soort van juridische vraag mbt tentamens.
Ik heb een tentamen gemaakt en thuis het cijfer 5,52 berekend (antwoorden staan dan al op Internet).

Een paar dagen later bleken er 8 vragen te zijn geschrapt uit dat tentamen en daardoor wordt de manier van cijferberekening ook aangepast. Hierdoor kreeg ik een 5,49. Ik kreeg dus een lager cijfer doordat vragen die door veel studenten fout waren beantwoord werden verwijderd.

De 5.49 betekent dat ik het hele trimester moet overdoen, de 5.52 betekende dat ik het gehaald zou hebben. Ik vind het verdomde oneerlijk dat vragen die ik goed heb gemaakt zijn verwijderd omdat het merendeel ze niet goed heeft gemaakt en dat daar voor mij zulke grote consequenties aan vast zitten (o.a. 9 maanden niets te doen hebben omdat ik op dat trimester na verder geen trimesters mis).

De docent haalt zijn schouders op en zegt dat ik pech heb gehad. Heb ik pech gehad of heb ik nog een poot om op te staan?

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 4 september 2003 @ 10:00:39 #2
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12932710
Je hebt pech gehad, helaas. Men heeft dat recht. Hoogstens kun je de docent vragen je voor die 3/100 punt te matsen door een andere vraag wat anders te beoordelen.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_12932711
Je kunt altijd proberen om die 0.01 punt erbij te kletsen...?

Maar het is ook zo dat een geschrapt antwoord normaliter niet hetzelfde is als een GOED antwoord....

Zelf weinig ervaring mee, khaal het of khaal het niet...

Good luck.

....
pi_12932721
Onderwijscommisie?
  donderdag 4 september 2003 @ 10:01:42 #5
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_12932726
Ach, bij politicologie moet je altijd een 5,8 halen dus had je het toch niet gehaald.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_12932732
ik heb het mail adres van balkenede

wil je hem mailen ?

[Dit bericht is gewijzigd door Ichi op 04-09-2003 10:02]

pi_12932734
Ja, dikke pech. Vraag idd, of men je wil matsen.
pi_12932752
Het lijkt mij niet te mogen als je er slechter word. Het word toch gedaan om mensen er beter van te laten worden. Dit hoort niet te kunne.
pi_12932866
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:03 schreef kevinp het volgende:
Het lijkt mij niet te mogen als je er slechter word. Het word toch gedaan om mensen er beter van te laten worden. Dit hoort niet te kunne.
Het wordt inderdaad gedaan om mensen er beter van te maken, alleen heb ik weer eens pech gehad

En die 1/100ste punt heb ik al geprobeerd erbij te kletsen, maar ik word de zin "we moeten ergens een lijn trekken" echt spuugzat. "Er is ook iemand met een 5.47 etc etc"

Nu kan ik nog in discussie met de docent (de minst geliefde docent op de faculteit natuurlijk ) over een vraag waarbij ik het niet eens was met zijn antwoord, maar ik weet nu al dat hij niet te bepraten is. Over de telefoon vroeg ik nog of ik er zo'n enorm verschil is tussen een student met een 5.50 en een student met een 5.49 en zijn antwoord was dat hij eigenlijk vond dat iedereen minimaal een 6 moest halen. Uitgeluld.

Ik heb nog twee opties:
1. met Stalin in discussie gaan, kans dat hij mij alsnog 1/100ste punt geeft is zo'n beetje nihil.
2. tweede optie is voor woensdag een brief aan de examencommissie sturen en vragen of ze de beslissing willen terugdraaien en mij de mogelijkheid geven voor een mondeling op grond van mijn individuele situatie (in de vakantie heeft mijn moeder een ernstige hersenbloeding gehad en dat heeft mijn studeren behoorlijk beïnvloed). Detail: de examencommissie heeft nog nooit een beslissing teruggedraaid

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 4 september 2003 @ 10:12:51 #10
49006 Glatze
The world is flat!
pi_12932893
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, bij politicologie moet je altijd een 5,8 halen dus had je het toch niet gehaald.
appels en peren?
  donderdag 4 september 2003 @ 10:13:54 #11
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_12932905
Mja zoiets had ik ook een keer. Had een opdracht (6.3) die 2x telde en een tentamen van een 4.3 dat 1x telde. Hierdoor zou ik het vak dus met een 5.6 halen. Bleek echter dat er ergens in kleine letters stond dat het gemiddelde van die drie afgerond zou worden richting tentamen cijfer. Een 5 dus, dit zou betekenen dat je het vak dus wel kon halen met een 5.1 voor opdracht en 5.2 voor tentamen, maar niet met 5.9 voor opdracht en 5.8 voor tentamen. Oftewel, je kon 'te hoog' halen voor de opdracht en daardoor het vak niet halen'. "idd, dat is pech" was het commentaar van de docent. En je kan er niets aan doen
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
pi_12932959
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het wordt inderdaad gedaan om mensen er beter van te maken, alleen heb ik weer eens pech gehad

En die 1/100ste punt heb ik al geprobeerd erbij te kletsen, maar ik word de zin "we moeten ergens een lijn trekken" echt spuugzat. "Er is ook iemand met een 5.47 etc etc"

Nu kan ik nog in discussie met de docent (de minst geliefde docent op de faculteit natuurlijk ) over een vraag waarbij ik het niet eens was met zijn antwoord, maar ik weet nu al dat hij niet te bepraten is. Over de telefoon vroeg ik nog of ik er zo'n enorm verschil is tussen een student met een 5.50 en een student met een 5.49 en zijn antwoord was dat hij eigenlijk vond dat iedereen minimaal een 6 moest halen. Uitgeluld.

Ik heb nog twee opties:
1. met Stalin in discussie gaan, kans dat hij mij alsnog 1/100ste punt geeft is zo'n beetje nihil.
2. tweede optie is voor woensdag een brief aan de examencommissie sturen en vragen of ze de beslissing willen terugdraaien en mij de mogelijkheid geven voor een mondeling op grond van mijn individuele situatie (in de vakantie heeft mijn moeder een ernstige hersenbloeding gehad en dat heeft mijn studeren behoorlijk beïnvloed). Detail: de examencommissie heeft nog nooit een beslissing teruggedraaid

ik zweer het je, als dit je enigste opties zijn. Ben je aardig fucked......
pi_12932963
Wat ik het allerergste vind is dat dit voor mij opnieuw een les was dat je best doen niet werkt en niets doen wel. Keer op keer overkomt me dit, wat is dat toch voor belachelijke psychologie.

* lagere school: altijd heel erg mijn best doen op schrijven. Altijd een mager 6je. Op een dag ben ik het zat en schrijf met enorme hanepoten mijn huidige onleesbare handschrift bij elkaar. Een 8. En sindsdien alleen hoge cijfers op schrijven.

* middelbare school: ik kan voor geen meter tekenen. Ik deed altijd mijn best, nooit hoger dan een 6. Op een dag moeten we een droom tekenen. Ik pruts wat aan, klets met mijn buurvrouw die haar kwasten aan mijn papier afveegt (echt!) en ik krijg een 9. Heeft nog maanden in de gang van school gehangen. Sindsdien heb ik enorm zitten kliederen bij tekenles en altijd hoge cijfers gekregen.

* universiteit: ik heb sommige tentamens geleerd tussen twee tentamens in. Dus om 9:00 een tentamen en om 14:00 een tentamen. Laatste tentamen alleen bestudeerd tussen 12:00 en 14:00. Tentamen gehaald. Of de ochtend voor het tentamen beginnen: gehaald. Etc.
Dit tentamen was ik ruim van te voren mee begonnen, 2 weken ervoor en dan opstaan om half 6 's ochtends. Ik wilde zeker weten dat ik het halen. En ik haal het tot mijn grote verbazing NIET.

Ik kap ermee om mijn best te doen. Je best doen heeft geen zin.

pi_12932976
Docenten kunnen behoorlijk vervelend zijn ja.
Heb vorig jaar 2 uur moeten smeken om van mijn 5,4 op wiskunde een 6 te maken..
Ik had het antwoord wel goed, docent kon ook duidelijk zien dat ik het begrepen had (en dat gaf hij ook gewoon toe) maar ik had het antwoord niet helemaal goed opgeschreven (aanhalingstekens vergeten ofzo), dus ik in eerste instantie kreeg 0 punten voor die vraag..
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:11 schreef Isabeau het volgende:

Tsja dat dan maar doen hé?
Je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis..
pi_12933013
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:20 schreef Elevation het volgende:
Tsja dat dan maar doen hé?
Je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis..
Yep, nu de toonzetting nog uitproberen.
- zeer zakelijke en feitelijke brief
- halve smeekbede met zielige argumenten (oma dood, mama gehandicapt)
- overeerlijke brief (ik begrijp dat jullie een lijn etc etc etc)
- dit kost de universiteit erg veel geld en mij 9 maanden tijd (da's een hele zwangerschap)

Ik ken die mensen niet, dus ik weet niet welke snaar ik moet raken.

pi_12933024
Ik ben ooit es op een paar duizendste blijven zitten

Aangezien ik geen zin had nog een jaar extra op die school rond te lopen ben ik maar wat anders gaan doen.

............................................................
  donderdag 4 september 2003 @ 10:25:22 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_12933030
Het zijn academici, die vallen denk ik niet voor je smeekbede. Ik zou persoonlijk voor de zakelijke brief gaan, met overeerlijke ondertoon. En dan nog iets smerigs als "ik hoop dat er in goed overleg een oplossing gevonden kan worden" ofzo.
pi_12933043
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:25 schreef Tijn het volgende:
Het zijn academici, die vallen denk ik niet voor je smeekbede. Ik zou persoonlijk voor de zakelijke brief gaan, met overeerlijke ondertoon. En dan nog iets smerigs als "ik hoop dat er in goed overleg een oplossing gevonden kan worden" ofzo.
Briljante eindzin.

Nog meer van dat soort zinnen die ik kan gebruiken?

pi_12933071
Bij de Universiteit van Utrecht kun je met dit soort dingen inderdaad naar de examencomissie stappen. Hier stellen ze dan wat vragen over het tentamen en vaak (meestal) krijg je dat die extra tiende (of honderste) wel. Zeker in het geval dat je een heel trimester (blok in mijn geval) over moet doen. Succes ermee!
pi_12933075
volgens mij heb je wel degelijk een poot om op te staan! Dat veel studenten bepaalde vragen fout hebben zegt niets over jouw individuele kennis namelijk.

Het zou discrimenerend zijn wanneer JIJ als individu een vak niet haald omdat ANDEREN bepaalde zaken niet beheersen. Een nette brief naar je examencommissie zou naar mijns inziens uitkomst moeten bieden.

pi_12933117
Kun je niet kijken of je met een andere vraag geen extra punten bij kan sprokkelen? misschien wat verkeerd beoordeeld?
And then there were syntax-errors
pi_12933127
Je zou ook aan kunnen geven dat het gewoon niet eerlijk is om goed gemaakte vragen te schrappen.
Voor hetzelfde geld had je door die vragen wel serieus te maken, minder tijd om de andere vragen te maken.
Daarnaast kun je toch moeilijk van de studenten het volgende verwachten....
Ja jongens maak de vragen maar en wij bepalen later wel wat de berekening zal worden en of bepaalde vragen wel of niet meetellen.

Volgens mij is het ook zo dat je de cijfer-waardering van te voren bekend moet maken. (bijv zoveel x practicum, zoveel x toets en zoveel x tentamen)

Laat ze die geschrapte vragen dan als bonus tellen en wimpel gelijk het argument dat je dan een 10+ kunt halen ook weg.

pi_12933171
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:31 schreef UberPhreak het volgende:
Kun je niet kijken of je met een andere vraag geen extra punten bij kan sprokkelen? misschien wat verkeerd beoordeeld?
Er is wel minimaal 1 vraag waarbij ik het niet eens ben met het antwoord van de docent. En dat levert toch minimaal 1/100ste punt op. Maar dan moet ik dus met hem in gesprek en die man is zo verdomde hard die maakt je gewoon expres aan het janken en dan kan je weer onverricht ter zake naar huis gaan.

Voorbeeld van een mondeling met deze docent van medestudent gehoord:
"De studenten worden werkelijk waar elk jaar dommer, maar zo achterlijk als jij ben ik ze nog nooit eerder tegen gekomen". (en zo dom was dat meisje absoluut niet)

[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 04-09-2003 10:35]

pi_12933183
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:28 schreef deepman het volgende:
volgens mij heb je wel degelijk een poot om op te staan! Dat veel studenten bepaalde vragen fout hebben zegt niets over jouw individuele kennis namelijk.

Het zou discrimenerend zijn wanneer JIJ als individu een vak niet haald omdat ANDEREN bepaalde zaken niet beheersen. Een nette brief naar je examencommissie zou naar mijns inziens uitkomst moeten bieden.

Jaaaa, gooi het op discriminatie
  donderdag 4 september 2003 @ 10:36:12 #25
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_12933188
Beter moeten leren!!!!! dan had je een 7 gehaald en niet dit gezeik!!!!!!!!!!!1
pi_12933200
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:32 schreef Fester het volgende:
Volgens mij is het ook zo dat je de cijfer-waardering van te voren bekend moet maken. (bijv zoveel x practicum, zoveel x toets en zoveel x tentamen)
...op het tentamen staat dat er vragen geschrapt kunnen worden

"de score verandert uiteraard als er vragen uitvallen"

pi_12933219
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:36 schreef rickyB het volgende:
Je hebt echt waar geen idee waar je het over hebt.
pi_12933237
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is wel minimaal 1 vraag waarbij ik het niet eens ben met het antwoord van de docent. En dat levert toch minimaal 1/100ste punt op. Maar dan moet ik dus met hem in gesprek en die man is zo verdomde hard die maakt je gewoon expres aan het janken en dan kan je weer onverricht ter zake naar huis gaan.

Voorbeeld van een mondeling met deze docent van medestudent gehoord:
"De studenten worden werkelijk waar elk jaar dommer, maar zo achterlijk als jij ben ik ze nog nooit eerder tegen gekomen". (en zo dom was dat meisje absoluut niet)

De domheid van studenten komt deels door zijn onvermogen om normaal met ze te communiceren.

Trouwens, vrouwen kunnen desgewenst nog veel harder zijn. Denk dat je met wat wilskracht best die kerel van zijn aprospos kan brengen.

Of je neemt een bandrecorder mee, zelfs een hoogleraar dient iemand anders met respect te behandelen.

donderdag 4 september 2003 @ 10:40:20 #29
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_12933273
quote:
En jij had beter de openingspost moeten lezen.
pi_12933317
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:38 schreef Roonaan het volgende:

De domheid van studenten komt deels door zijn onvermogen om normaal met ze te communiceren.

Trouwens, vrouwen kunnen desgewenst nog veel harder zijn. Denk dat je met wat wilskracht best die kerel van zijn aprospos kan brengen.

Of je neemt een bandrecorder mee, zelfs een hoogleraar dient iemand anders met respect te behandelen.

Het is toch te belachelijk voor woorden dat als mensen mij aanraden met die docent te gaan praten ze een zuur gezicht trekken met oogjes van medelijden?? Dit overkwam me bij de voorzitter van de examencommissie, de trimestercoördinatrice en de studieadviseur. Alle drie keken ze moeilijk en met medelijden bij het voorstel eens met hem in gesprek te gaan over desnoods heel muggenzifterig die ene vraag. Ik ben dan ook heel muggenzifterig op 1/100ste gezakt.

Die man is een ramp. Maar ik vergeef het mezelf niet als ik ook die mogelijkheid niet uitprobeer. En dan ga ik maar janken, dat heb ik al genoeg gedaan de afgelopen maanden, dit kan er ook wel bij.

pi_12933331
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:40 schreef Anthraxx het volgende:

En jij had beter de openingspost moeten lezen.

Niemand in dat hele jaar had trouwens een 7 voor zijn tentamen. Leuk hè. En ik denk ook dat hij die vragen heeft moeten schrappen om ervoor te zorgen dat er iets meer studenten een 6 ipv een 5 kregen.
  donderdag 4 september 2003 @ 10:44:13 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12933334
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt echt waar geen idee waar je het over hebt.

Ik denk dat het punt is dat er vragen geschrapt zijn en daardoor jouw punt lager is geworden. Maar als je op de reguliere toets een 5.49 had gehaald, kan ik begrijpen dat de docent laat zakken, er moet ergens een grens worden getrokken. Daarnaast, was dit de enige toets die je dit trimester had?
  donderdag 4 september 2003 @ 10:47:17 #33
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12933375
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb eigenlijk een soort van juridische vraag mbt tentamens.
Ik heb een tentamen gemaakt en thuis het cijfer 5,52 berekend (antwoorden staan dan al op Internet).

Een paar dagen later bleken er 8 vragen te zijn geschrapt uit dat tentamen en daardoor wordt de manier van cijferberekening ook aangepast. Hierdoor kreeg ik een 5,49. Ik kreeg dus een lager cijfer doordat vragen die door veel studenten fout waren beantwoord werden verwijderd.

De 5.49 betekent dat ik het hele trimester moet overdoen, de 5.52 betekende dat ik het gehaald zou hebben. Ik vind het verdomde oneerlijk dat vragen die ik goed heb gemaakt zijn verwijderd omdat het merendeel ze niet goed heeft gemaakt en dat daar voor mij zulke grote consequenties aan vast zitten (o.a. 9 maanden niets te doen hebben omdat ik op dat trimester na verder geen trimesters mis).

De docent haalt zijn schouders op en zegt dat ik pech heb gehad. Heb ik pech gehad of heb ik nog een poot om op te staan?

erg rot voor je! maarreh, dit kan toch niet kloppen? stel een tentamen heeft 90 vragen en je had er 30 goed, er worden er 8 weggestreept (die je niet goed had), dan krijg je een hoger punt dan je oorspronkelijke 5.8; worden er echter vragen weggestreept die je al goed had, ja dan verandert er weinig aan je cijfer, maar volgens mij kan het dan niet lager worden (te vroeg om daar goed over na te kunnen denken)

ik neem aan dat je een 5,75 minimaal moet halen om het vak te halen met een voldoende, maar voor de rest verwijs ik je richting wat WEC zei:

quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Je hebt pech gehad, helaas. Men heeft dat recht. Hoogstens kun je de docent vragen je voor die 3/100 punt te matsen door een andere vraag wat anders te beoordelen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_12933381
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:44 schreef Libris het volgende:

Ik denk dat het punt is dat er vragen geschrapt zijn en daardoor jouw punt lager is geworden. Maar als je op de reguliere toets een 5.49 had gehaald, kan ik begrijpen dat de docent laat zakken, er moet ergens een grens worden getrokken. Daarnaast, was dit de enige toets die je dit trimester had?

Nee, maar ik verheug me er nu al op om die 8, die 9 en die andere 8 over te moeten doen. Die cijfers zijn voor zaken als praktische vaardigheden, klinisch redeneren en anamnese afnemen etc. De 5.49 is voor de theorie waarin vragen zaten als "welke dieren zijn in het bezit van een draadvormig aanhangsel dat bij gemeenschap tot in de baarmoeder reikt" Ik dacht dat ik bij waku waku was terecht gekomen en weet zeker dat 99,5% van de huidige artsen hier ook geen antwoord op weten.
  donderdag 4 september 2003 @ 10:49:21 #35
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12933402
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niemand in dat hele jaar had trouwens een 7 voor zijn tentamen. Leuk hè. En ik denk ook dat hij die vragen heeft moeten schrappen om ervoor te zorgen dat er iets meer studenten een 6 ipv een 5 kregen.

... maar wees blij dat ze niet tentamens van je kwijtgeraakt zijn... vooral leuk als ze net je curriculum af aan het bouwen zijn en gaan beoordelen of je "door" mag met een soort zijspoortje om je tentamens te halen, of een paar jaar terug (zonder behoud van punten als ze hun gang zouden kunnen gaan zelfs ).
  donderdag 4 september 2003 @ 10:51:02 #36
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12933429
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, maar ik verheug me er nu al op om die 8, die 9 en die andere 8 over te moeten doen. Die cijfers zijn voor zaken als praktische vaardigheden, klinisch redeneren en anamnese afnemen etc. De 5.49 is voor de theorie waarin vragen zaten als "welke dieren zijn in het bezit van een draadvormig aanhangsel dat bij gemeenschap tot in de baarmoeder reikt" Ik dacht dat ik bij waku waku was terecht gekomen en weet zeker dat 99,5% van de huidige artsen hier ook geen antwoord op weten.

ik denk dat je de beste man erop moet gaan wijzen, dat wij niet opgeleid worden om Flipper de dolfijn in goede gezondheid te houden en dit soort meuk dus niet in gevestigde geneeskundige literatuur staat (en dús niet getentamineerd mag worden).
pi_12933464
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:49 schreef dr.dunno het volgende:
... maar wees blij dat ze niet tentamens van je kwijtgeraakt zijn... vooral leuk als ze net je curriculum af aan het bouwen zijn en gaan beoordelen of je "door" mag met een soort zijspoortje om je tentamens te halen, of een paar jaar terug (zonder behoud van punten als ze hun gang zouden kunnen gaan zelfs ).
Ook lekker kut zeg.
En zo'n examencommissie doet maar wat het beste in haar straatje past. Ik kreeg ook steeds te horen dat als ze mij een vinger zouden geven ze anderen misschien wel een hele hand moesten geven ivm precedenten etc etc Pffff. Daar heb ik toch nu geen boodschap aan?

Mijn stagebegeleider gaat trouwens een boze brief aan de commissie schrijven dat dit de universiteit heel erg veel geld kost. Voor elke co-assistent betaalt de uni veel geld aan een ziekenhuis en nu wordt mijn plaats niet opgevuld en is dat geld weggegooid. En dat voor 1/100ste punt.

pi_12933473
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:51 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ik denk dat je de beste man erop moet gaan wijzen, dat wij niet opgeleid worden om Flipper de dolfijn in goede gezondheid te houden en dit soort meuk dus niet in gevestigde geneeskundige literatuur staat (en dús niet getentamineerd mag worden).

Goede insteek voor een gesprek voor puntverhoging? 'uw vak is eigenlijk loos, ik wil het niet nog een keer doen, dus geeft mij punten!'
pi_12933496
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:53 schreef Roonaan het volgende:

Goede insteek voor een gesprek voor puntverhoging? 'uw vak is eigenlijk loos, ik wil het niet nog een keer doen, dus geeft mij punten!'

dat gaat in goede aarde vallen
  donderdag 4 september 2003 @ 11:16:21 #40
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12933809
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:53 schreef Roonaan het volgende:

[..]

heeft me eerder 1.5 punt extra (5 -> 6.5) bezorgd, met wat extra "overredingskracht" (blijven zeuren).

[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 04-09-2003 11:20]

donderdag 4 september 2003 @ 11:19:40 #41
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12933860
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ook lekker kut zeg.
En zo'n examencommissie doet maar wat het beste in haar straatje past. Ik kreeg ook steeds te horen dat als ze mij een vinger zouden geven ze anderen misschien wel een hele hand moesten geven ivm precedenten etc etc Pffff. Daar heb ik toch nu geen boodschap aan?

Mijn stagebegeleider gaat trouwens een boze brief aan de commissie schrijven dat dit de universiteit heel erg veel geld kost. Voor elke co-assistent betaalt de uni veel geld aan een ziekenhuis en nu wordt mijn plaats niet opgevuld en is dat geld weggegooid. En dat voor 1/100ste punt.

maar moeten jullie dan "maar" een 5.5 halen om je vak te halen? bij ons is het 5.75 en het nieuwe curriculum moet zelfs minimaal een 6 halen

en dat van die vinger... mbt dit geval kunnen ze van mij "de vinger" krijgen; ik heb in mijn geval zelfs een van de cijfers gewoon op een gewaarmerkte cijferlijst staan die ze zelf als "altijd geldig" bestempelen

honden zijn het

pi_12933884
Nou, ik heb een afspraak met de man morgen om half 2 en ik ben nù al zenuwachtig. Wat stel ik me toch weer aan.

Ik krijg nu de neiging het hele tentamen (220 vragen) door te gaan pluizen op zoek naar onwaarheden (wat een werk...)

donderdag 4 september 2003 @ 11:25:54 #43
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12933938
quote:
Op donderdag 4 september 2003 11:21 schreef Isabeau het volgende:
Nou, ik heb een afspraak met de man morgen om half 2 en ik ben nù al zenuwachtig. Wat stel ik me toch weer aan.

Ik krijg nu de neiging het hele tentamen (220 vragen) door te gaan pluizen op zoek naar onwaarheden (wat een werk...)

heb ik ook gedaan met een vak van 100 vragen, waar mogelijk met referenties in het boek van wat ook maar een beetje riekte naar antwoord wat ik gaf en kreeg er uiteindelijk 1.25 echte punten bij, scheelde weer een onvoldoende

al kom je aan met 100 vragen, er zit altijd wel een onjuistheid in en anders wimpelen ze je wel af met dat kleine puntje cadeau... maar ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat men 5.5 als voldoende hanteert bij jullie.

ik ga zo ook even bellen, maar niet vriendelijk tov die honden

pi_12934086
Het maakt niet veel uit of een 5.5 of een 6 nu voldoende is. Bij ons zijn de tentamens misschien net even ietsje zwaarder of zo. Ik geloof dat er bepaalde richtlijnen zijn wat betreft hoeveel % er horen te slagen voor een tentamen....dus wat dan de grens ook is, die richtlijn volgen ze toch.

We hebben ook tentamens gehad waarbij iedereen hoger dan een 7 had en gemiddeld een 8,5...dan is er volgens mij ook iets mis met het tentamen.

Bij dit tentamen hadden veel studenten (heel veel) lager dan een 4. Ruim assortiment van tweeën, drieën en iemand had het gepresteerd om lager dan een 1 te halen. Ook knap (qua gokkans dus, alles multiple choice en daar ben ik zo vreselijk slecht in).

pi_12934295
Je hebt toch wel een aantal goede punten voor die brief naar de examencommissie, strict juridisch zal je dat tentamen wel niet gehaald hebben maar..

- Je hebt bewezen dat je de stof beheerst (originele tentamen had je een voldoende en je scoort veel hoger dan gemiddeld), en daar gaat het toch uiteindelijk om?

- Door onkunde van andere studenten zak je nu..

- Persoonlijke omstandigheden (moeder)

- Zou een ontzettende verspilling van tijd, geld en energie zijn..

- Zoek de meest onzinnige vraag van het tentamen op en geef dat als voorbeeld. "Ok, dat wist ik niet maar het is verder ook totaal niet relevant.."

- Andere vakken vakken presteer je heel goed.

Succes morgen igg!
Gewoon stug blijven doorzeuren, zo is het mij ook gelukt.
Ik had anders ook een jaar niets mogen doen..

donderdag 4 september 2003 @ 12:03:44 #46
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_12934499
quote:
Op donderdag 4 september 2003 11:35 schreef Isabeau het volgende:
Het maakt niet veel uit of een 5.5 of een 6 nu voldoende is. Bij ons zijn de tentamens misschien net even ietsje zwaarder of zo. Ik geloof dat er bepaalde richtlijnen zijn wat betreft hoeveel % er horen te slagen voor een tentamen....dus wat dan de grens ook is, die richtlijn volgen ze toch.
Speciële Pathologie zijn deze zomer 5 van de 20 studenten voor geslaagd, met een nipte 6; de rest had lager (ik 5.6 ) of véél lager (de meesten); slagingspercentage voor de eerste keer is altijd zo'n 12% geweest !!!; no way dat ze dat op gaan hogen omdat niet 2/3 van de studenten geslaagd is en dat is bij andere vakken ook zo; wat dat betreft hebben jullie het daar en in Maastricht duidelijk makkelijker .
quote:
We hebben ook tentamens gehad waarbij iedereen hoger dan een 7 had en gemiddeld een 8,5...dan is er volgens mij ook iets mis met het tentamen.
maar daar klaagt niemand over neem ik aan?
quote:
Bij dit tentamen hadden veel studenten (heel veel) lager dan een 4. Ruim assortiment van tweeën, drieën en iemand had het gepresteerd om lager dan een 1 te halen. Ook knap (qua gokkans dus, alles multiple choice en daar ben ik zo vreselijk slecht in).
dat zegt niet alleen wat over de moeilijkheid van het tentamen; MC -KUN- je gewoon geen 1 voor halen met zo'n soepele puntentelling als die bij jullie schijnbaar gehanteerd wordt, wanneer je zegt een tentamen voorbereid te hebben, simpelweg omdat je kunt gokken en daarmee sowieso al een kwart van wat je niet weet goed hoort te hebben. Het kan haast niet anders, dan dat die mensen er gewoon geen klap aan hebben gedaan als het ook nog eens een her bevat.

pff... dit is nog niets qua zwaarheid van problemen ivm wat ik en ook een paar vrienden meegemaakt hebben

begrijp me goed, je bent stom als je er niet tegen in protest gaat, maar ik vind eigenlijk ook dat ze bij jullie veel soepeler zijn dan bij ons in Utrecht en dat er dus ook minder te zeuren moet zijn.

donderdag 4 september 2003 @ 12:07:15 #47
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12934558
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een vraag zeg, wat een onzin! Maar dan snap ik nog niet hoe je daar 1 5.49 alle vakken over moet doen. Het lijkt het Belgische model wel. Daar moet je een heel jaar over doen als je een vak niet haalt.
  zondag 7 september 2003 @ 22:58:36 #48
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_13012713
quote:
Op donderdag 4 september 2003 12:03 schreef dr.dunno het volgende:
dat zegt niet alleen wat over de moeilijkheid van het tentamen; MC -KUN- je gewoon geen 1 voor halen met zo'n soepele puntentelling als die bij jullie schijnbaar gehanteerd wordt, wanneer je zegt een tentamen voorbereid te hebben, simpelweg omdat je kunt gokken en daarmee sowieso al een kwart van wat je niet weet goed hoort te hebben. Het kan haast niet anders, dan dat die mensen er gewoon geen klap aan hebben gedaan als het ook nog eens een her bevat.
Ehm, dat klopt dus niet helemaal. De gokkans wordt van je aantal goede antwoorden afgetrokken. Bij juist/onjuist vragen moet je dus al 50% goed hebben om een 0 te halen, bij minder dan 50% heb je theoretisch een negatieve score.

Isabeau: mijn huisgenootje heeft het ook niet gehaald, maar dat helpt zeker niet he? (Ik herkende de waku-waku vraag). Als je er op korte termijn met de docent niet uitkomt, maak dan een afspraak met een studentendecaan (via het STAG). Omdat het in jouw geval duidelijk gaat om bijzondere familieomstandigheden, kom je sowieso in aanmerking voor ondersteuning uit het afstudeerfonds. Verder zijn die mensen er ook om in dit soort zaken te bemiddelen.

"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_13016522
Vragen of je een extra opdracht mag doen voor die 0.01 punt.
  maandag 8 september 2003 @ 09:07:31 #50
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13016640
quote:
Op donderdag 4 september 2003 11:21 schreef Isabeau het volgende:
Hoe is het gegaan eigenlijk?
  maandag 8 september 2003 @ 09:10:09 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_13016664
quote:
kijk dat dacht ik nou ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_13017302
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:58 schreef Marialice het volgende:
Isabeau: mijn huisgenootje heeft het ook niet gehaald, maar dat helpt zeker niet he? (Ik herkende de waku-waku vraag). Als je er op korte termijn met de docent niet uitkomt, maak dan een afspraak met een studentendecaan (via het STAG). Omdat het in jouw geval duidelijk gaat om bijzondere familieomstandigheden, kom je sowieso in aanmerking voor ondersteuning uit het afstudeerfonds. Verder zijn die mensen er ook om in dit soort zaken te bemiddelen.
Ze is niet de enige....het merendeel heeft dat hertentamen niet gehaald. Het was dan ook godsonmogelijk moeilijk.

Ik heb vrijdag een gesprek gehad met de docent; tot mijn grote verbazing was hij erg vriendelijk en begripvol. Enige wijzigingen aanbrengen in het cijfer of de vragen was er echter niet bij. Zijn mening was dat de examencommissie mij die 1/100ste punt maar moest schenken, hij begon daar niet aan (!) Hij raadde me aan een brief te sturen naar de examencommissie en ik zit nu dus voor m'n pc omdat ik die brief moet schrijven. Hoe formuleer je dat je moeder een subarachnoidale bloeding heeft gehad en dat je 6 weken lang zonder overdrijving gevreesd hebt voor haar leven Dat heeft mijn concentratie voor het leren danig beïnvloed.

pi_13036760
Ik zou die brief zeker schrijven, maar mocht het niets uithalen, probeer dan eens het Noodfonds van de universiteit of hoe dat in Groningen ook mag heten. Bij ons (Nijmegen) hoefde je bij de beoordelaars van tentamens of bij de examencommissie niet aan te komen met persoonlijke omstandigheden, voor hen waren de examenrichtlijnen heilig. Maar er was een overkoepelend fonds op de universiteit waar je terecht kon voor financiele steun als je vanwege een handicap of iets anders studievertraging opliep.
Weet niet hoe het bij jullie zit, maar als je in Nijmegen studeerde zou je bij dat fonds aanzienlijk meer kans maken dan bij de examencommissie van je studierichting.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:46:55 #54
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_45188196
Dit is een oude post, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit is afgelopen!
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:49:27 #55
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_45188313
Ja, heb je het tentamen inmiddels gehaald, Isabeau?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_45188330
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dit is een oude post, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit is afgelopen!
Ja, die 9 maanden zijn nu wel voorbij natuurlijk
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:52:00 #57
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_45188454
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, heb je het tentamen inmiddels gehaald, Isabeau?
Goeie kick
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:57:32 #58
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45188708
Maar Isa, je hebt nu toch wel door dat het onderwijs niet gaat om het vergaren van kennis over je vakgebied maar om kennis over hoe je allerlei bizarre regeltjes het best mogelijk kunt benutten of juist moet zien te omzeilen?
[KNE]-Mod
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:01:31 #59
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_45188902
Ja, PM dr
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')