quote:Het zoveelste slachtoffer van het multiculturele drama wiens leven compleet geruïneerd wordt. De lijst Nederlandse slachtoffers wordt maar groter en groter.
Bange Terheijdense praat met ElzingaDinsdag 02 september 2003 - TERHEIJDEN - Een gesprek met burgemeester J. Elzinga. En een verscherpt toezicht van de politie. Meer kunnen de wetshandhavers momenteel niet doen om de Terheijdense Bianca de Wijs (30) te helpen.
De Terheijdense leeft in doodsangst sinds de man die haar een jaar geleden overviel en neerstak weer op vrije voeten is. Een dag na zijn vrijlating dook hij weer op in Terheijden. Het gaat om een Irakees die uitgeprocedeerd is, maar onder meer om medische redenen niet kan worden uitgezet.
Omdat hij geen woning heeft en ook geen uitkering vreest Bianca dat hij weer toeslaat. Ook omdat de politie tegenover deze krant heeft bevestigd dat de man 'zeer agressief' is.
Volgens de moeder van Bianca is de man al diverse keren gesignaleerd in haar straat. Maar dan nog, zegt politievoorlichter J. Steenmeijer, kan de politie weinig doen. "Zolang de man geen strafbare feiten pleegt. Hij heeft gewoon zijn straf uitgezeten. We kunnen moeilijk naast hem op straat gaan lopen."
Inmiddels heeft de politie wel 'prioriteit nummer 1' gegeven aan de kwestie in Terheijden. Steenmeijer: "Dat betekent dat zij bij een melding uit Terheijden meteen in actie moeten komen." Bianca: "Ik ben vooral bang voor de andere meisjes in dit dorp."
Burgemeester Elzinga heeft in ieder geval het aanbod gedaan om met Bianca en haar moeder te gaan praten. Een voorlichter: "Niet meer en niet minder. Wij kunnen deze mensen geen oplossing aanbieden."
Gevraagd wat Bianca te doen staat, laat het Openbaar Ministerie in Breda weten dat ze een civiele procedure tegen de man kan starten en kan vragen om een contactverbod. "Maar beter is het misschien om iemand te laten bemiddelen."
Ze zijn door allerlei belachelijke linkse regels niet eens meer in staat om een Nederlander te beschermen tegen agressieve en uitgeprocedeerde Irakezen. ![]()
Op deze manier krijg je toch ook dat mensen steeds vaker het recht in eigen hand gaan nemen? De politiek, politie en justitie zijn gewoon niet meer in staat om ons op een normale manier te beschermen, zelfs niet meer tegen zulke simpele figuren. ![]()
Wie helpt er mee een burgerpatrouille op te richten om die Iraakse lowlife 24 uur per dag op de voet te volgen en in de gaten te houden? Twee uurtjes per dag om de dag in groepen van drie personen betekent dat we 72 mensen nodig hebben om hem 24 uur per dag in de gaten te kunnen houden. Moet lukken...
Dat soort dingen gebeuren, maar het blijven incidenten, meer niet. Lullig voor die mevrouw maar die komt er wel weer overheen.
Maar als dit het bashtopic van vanavond wordt, veel plezier iedereen
In mijn klas zit een Irakees, die al 7 jaar hier zonder verblijfsvergunning woont..
quote:Ach die heb ik ook niet, Maxima ook niet
Op woensdag 3 september 2003 22:35 schreef Oksel het volgende:In mijn klas zit een Irakees, die al 7 jaar hier zonder verblijfsvergunning woont..
quote:Heel zielig, misschien wil hij wel meedoen met de burgerpatrouille aangezien zijn landgenoot hem ook een slechte naam geeft wat op de langere termijn zijn kansen alleen maar verkleinen. Vraag je het hem even?
Op woensdag 3 september 2003 22:35 schreef Oksel het volgende:
In mijn klas zit een Irakees, die al 7 jaar hier zonder verblijfsvergunning woont..
quote:Das knap als je z'n naam geeft, kijk ik morgen ffe voor je in het systeem.....
Op woensdag 3 september 2003 22:35 schreef Oksel het volgende:
Redelijk origineel, een Iraki-bash-topic!In mijn klas zit een Irakees, die al 7 jaar hier zonder verblijfsvergunning woont..
quote:Jij komt ook weer flink stoken zo te zien, Verballetje.
Op woensdag 3 september 2003 22:36 schreef Verbal het volgende:
Heb je het weer een beetje op je heupen, Tikootje?
![]()
![]()
![]()
V.
Waarom wordt zo'n man niet uitgezet? Wat houdt dat "op medische gronden" in?
Oja, Tikorev, laat het werven van mensen voor je patrouille maar achterwege. Dat hoeft hier niet.
quote:Dat zou ik nou ook willen weten.
Op woensdag 3 september 2003 22:40 schreef robh het volgende:
Valt hier nog over te discussieren?Waarom wordt zo'n man niet uitgezet? Wat houdt dat "op medische gronden" in?
quote:Nee joh, het is alleen in Nederland, Nederland, Nederland, Nederland.
Op woensdag 3 september 2003 22:44 schreef BAZZA het volgende:
"In too many cities across Europe, people feel alienated, either because they are an immigrant minority or because they are living alongside an immigrant minority which they identify very often wrongly with increased crime and social problems," European Union commissioner Chris Patten said"
ik ben vandaag op dreef zeg
quote:Mag een handtekeningenactie wel?
Op woensdag 3 september 2003 22:40 schreef robh het volgende:
Oja, Tikorev, laat het werven van mensen voor je patrouille maar achterwege. Dat hoeft hier niet.
quote:Ik weet wat beters.
Op woensdag 3 september 2003 22:45 schreef Tikorev het volgende:[..]
Vanwaar deze reactie? Een ingeving toen je het woord Irakees in een wat negatieve context hoorde? Vervang Irakees anders even voor Amerikaan en probeer het dan nog eens
Ik ben in mijn hele leven precies 1 persoon tegengekomen met deze eigenschappen, wat maakt dat 100% van de mensen met zulke eigenschappen agressief zijn.
Conclusie: allemaal oppakken en in werkkampen stoppen die etterbuilen.
quote:Familie verlaat straat na veldslag
Op woensdag 3 september 2003 22:45 schreef Tikorev het volgende:
Vanwaar deze reactie? Een ingeving toen je het woord Irakees in een wat negatieve context hoorde? Vervang Irakees anders even voor Amerikaan en probeer het dan nog eens
Deze 100% Hollanders meteen maar meesturen naar Iraq
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:45 schreef Tikorev het volgende:[..]
Blijft net zo debiel staan hoor:
quote:
Wie helpt er mee een burgerpatrouille op te richten om die Amerikaanse lowlife 24 uur per dag op de voet te volgen en in de gaten te houden? Twee uurtjes per dag om de dag in groepen van drie personen betekent dat we 72 mensen nodig hebben om hem 24 uur per dag in de gaten te kunnen houden. Moet lukken...
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:49 schreef Tikorev het volgende:Mag een handtekeningenactie wel?
Kun jij mij trouwens vertellen wat voor regels er moeten komen om dit soort dingen te voorkomen?
De man heeft zn straf uitgezeten, loopt op straat, en dan?
quote:Heel leuk allemaal, maar daar is toch al een topic over waar je kan reageren? Waarom nu dan zo moeilijk doen? Alleen omdat het een Irakees betreft?
Op woensdag 3 september 2003 22:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Familie verlaat straat na veldslag
Deze 100% Hollanders meteen maar meesturen naar Iraq
kunnnen een hoop allochtonen die al 10 jaar in Nederland wonen wat van leren
quote:Om aan te geven dat dit niet alleen door geflipte Iraqi's gedaan wordt, maar ook door autochtonen, je bent dus selectief bezig en probeert door non argumenten een misselijk soort propaganda op ons los te laten
Op woensdag 3 september 2003 22:51 schreef Tikorev het volgende:
Heel leuk allemaal, maar daar is toch al een topic over waar je kan reageren? Waarom nu dan zo moeilijk doen? Alleen omdat het een Irakees betreft?
quote:Ik ben een uitzonderlijk aardige jongeman van 20 en spreek vloeiend Nederlands.
Op woensdag 3 september 2003 22:53 schreef Kaptein__Iglo het volgende:
Ik ken ook een Irakees die sinds de 1e golfoorlog hier woont. Prima vent, spreekt vloeiend Nederlands en is vriendelijk en behulpzaam. Dus dit is een uitzondering.kunnnen een hoop allochtonen die al 10 jaar in Nederland wonen wat van leren
Daar kunnen een hoop a-sociale autochtonen die hier zijn geboren (duh) wat van leren...
[Dit bericht is gewijzigd door DjMuggs op 03-09-2003 23:02]
quote:Die man is uitgeprocedeerd en zou dus moeten worden opgepakt en worden teruggestuurd.
Op woensdag 3 september 2003 22:51 schreef robh het volgende:[..]
De man heeft zn straf uitgezeten, loopt op straat, en dan?
Als dat nu juridisch nog wat moeilijk is zou de politie 24 uur per dag haar moeten beschermen eventueel m.b.v. behulpzame burgers.
Het is toch belachelijk dat zij in doodsangsten moet leven vanwege een uitgeprocedeerde Irakees die hier te gast is (en blijkbaar ook nog eens op onze kosten medische verzorging krijgt)?
quote:Dit bericht gaat nu eenmaal over een Irakees, daar kan ik toch niets aan doen? Als het een Marokkaan betrof zou ik het ook gepost hebben.
Op woensdag 3 september 2003 22:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Om aan te geven dat dit niet alleen door geflipte Iraqi's gedaan wordt, maar ook door autochtonen, je bent dus selectief bezig en probeert door non argumenten een misselijk soort propaganda op ons los te laten
Bovendien is dit niet te vergelijken met autochtonen omdat het hier om een uitgeprocedeerd iemand gaat. De eerste uitgeprocedeerde autochtoon moet nog geboren worden.
En als je goed leest gaat mijn eerste post niet zozeer om die Irakees, maar om de politiek en de politie die niet meer in staat zijn een Nederlander te beschermen tegen een uitgeprocedeerd iemand.
quote:Misschien als reactie op een reactie slimste thuis
Op woensdag 3 september 2003 23:01 schreef DjMuggs het volgende:
Feit is wel dat de politie niks doet hier aan.
quote:Maar het is en blijft een opzichzelf staand incident en het toont nergens aan dat "links" de samenleving naar de klote helpt, zoals je eerder impliceerde
Op woensdag 3 september 2003 23:02 schreef Tikorev het volgende:
Dit bericht gaat nu eenmaal over een Irakees, daar kan ik toch niets aan doen? Als het een Marokkaan betrof zou ik het ook gepost hebben.Bovendien is dit niet te vergelijken met autochtonen omdat het hier om een uitgeprocedeerd iemand gaat. De eerste uitgeprocedeerde autochtoon moet nog geboren worden.
En als je goed leest gaat mijn eerste post niet zozeer om die Irakees, maar om de politiek en de politie die niet meer in staat zijn een Nederlander te beschermen tegen een uitgeprocedeerd iemand.
quote:Ondanks dat dat in mijn ogen wel zo is heb ik dat in deze draad niet eerder geïmpliceerd...
Op woensdag 3 september 2003 23:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Maar het is en blijft een opzichzelf staand incident en het toont nergens aan dat "links" de samenleving naar de klote helpt, zoals je eerder impliceerde
Antwoord: omdat het je niet duidelijk was of het een 'buitenlands' gezin was.
quote:
Artikel uit BN/DeStem van 29-08-2003
Ouders aangehouden na dood van peuter
Vrijdag 29 augustus 2003 - HELMOND - De politie in Helmond heeft de ouders van een 2-jarige peuter aangehouden, omdat hun kind is overleden door verwaarlozing. Justitie verdenkt de 45-jarige vader en de 32-jarige moeder ervan hun peuter niet de benodigde verzorging te hebben gegeven.
Daardoor overleed het jongetje. Waaraan hij uiteindelijk overleed, wilde justitie in Den Bosch gisteren niet zeggen. De drie andere kinderen uit het Helmondse gezin zijn onder de hoede van de kinderbescherming gebracht. De peuter overleed 14 augustus. Justitie begon een onderzoek nadat een arts geen natuurlijk dood kon vaststellen.
quote:Onzin, maar er zijn nou eenmaal soms mensen/gekken die de mogelijkheid krijgen misbruik te maken van de met gezag gehandhaafde regels voor het maatschappelijk leven.
Op woensdag 3 september 2003 22:30 schreef Tikorev het volgende:
Uit: BN/DeStem
Het zoveelste slachtoffer van het multiculturele drama wiens leven compleet geruïneerd wordt. De lijst Nederlandse slachtoffers wordt maar groter en groter.Ze zijn door allerlei belachelijke linkse regels niet eens meer in staat om een Nederlander te beschermen tegen agressieve en uitgeprocedeerde Irakezen.
quote:Vaak nemen ook simpele figuren het recht in eigen handen.
Op deze manier krijg je toch ook dat mensen steeds vaker het recht in eigen hand gaan nemen? De politiek, politie en justitie zijn gewoon niet meer in staat om ons op een normale manier te beschermen, zelfs niet meer tegen zulke simpele figuren.
quote:Steek deze patrouille maar in uwe aars, je maakt de kloof tussen beide partijen alleen maar groter met dit soort onzin.
Wie helpt er mee een burgerpatrouille
[Dit bericht is gewijzigd door Diverse_Reality op 03-09-2003 23:12]
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:06 schreef Tikorev het volgende:Ondanks dat dat in mijn ogen wel zo is heb ik dat in deze draad niet eerder geïmpliceerd...
quote:Hoe moet ik dit dan opvatten...?
Op woensdag 3 september 2003 22:30 schreef Tikorev het volgende:Ze zijn door allerlei belachelijke linkse regels niet eens meer in staat om een Nederlander te beschermen tegen agressieve en uitgeprocedeerde Irakezen.
Op deze manier krijg je toch ook dat mensen steeds vaker het recht in eigen hand gaan nemen? De politiek, politie en justitie zijn gewoon niet meer in staat om ons op een normale manier te beschermen, zelfs niet meer tegen zulke simpele figuren.
quote:Het punt in deze is dat de overheid haar burgers niet adequaat kan beschermen tegen doorgedraaide mensen. De achtergrond van de doorgedraaide doet niet ter zake.
Op woensdag 3 september 2003 23:02 schreef Tikorev het volgende:[..]
Stalkers, psychoten die niet vrijwillig opgenomen willen worden, ga zo maar door. De politie staat met lege handen.
Het wel of niet uitgeprocedeerd zijn van deze dader is niet de kern van deze zaak.
quote:Omdat dubbele topics gesloten worden en dus weinig nut hebben.
Op woensdag 3 september 2003 23:07 schreef Waringin het volgende:Antwoord: omdat het je niet duidelijk was of het een 'buitenlands' gezin was.
quote:Mooi gezegd, helaas dat er geen applaussmileys zijn
Op woensdag 3 september 2003 23:07 schreef Waringin het volgende:
Geweldig Tikorev..je hebt weer een bericht gevonden om te kunnen kankeren op niet-blanken van buitenlandse afkomst.
Onderstaande stond ook in de Stem....
Lijkt me ook met veel nieuwswaarde.
Waarom nam je die niet ?Antwoord: omdat het je niet duidelijk was of het een 'buitenlands' gezin was.
[..]
quote:Vind ik ook een beetje vaag. Zeker die goedkope argumenten dat ze NIETS kunnen doen. Aan het einde van de rit zal het wel zover komen dat die vrouw noodgedwongen gaat verhuizen en dat die idioot daar rustig blijft rondhangen.
Op woensdag 3 september 2003 23:01 schreef DjMuggs het volgende:
Feit is wel dat de politie niks doet hier aan.
Ik zou trouwens wel eens willen weten wat voor enge ziekte betrokkene onder de ledenen heeft, het moet dusdanig erg zijn dat hij niet op het vliegtuig terug mag. Maar hij heeft een jaar bajes wel overleefd. En loopt rustig rond. Zou hij psychisch in de war zijn???
quote:Wat heeft dat te maken met het naar de klote helpen van de samenleving? Het gaat hier om één vrouw...
Op woensdag 3 september 2003 23:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Hoe moet ik dit dan opvatten...?
quote:Schijnheilige oproep lijkt me dit, want je weet dat je toch niemand meekrijgt....
Op woensdag 3 september 2003 22:30 schreef Tikorev het volgende:Wie helpt er mee een burgerpatrouille op te richten om die Iraakse lowlife 24 uur per dag op de voet te volgen en in de gaten te houden? Twee uurtjes per dag om de dag in groepen van drie personen betekent dat we 72 mensen nodig hebben om hem 24 uur per dag in de gaten te kunnen houden. Moet lukken...
quote:Daar ben ik het mee eens, maar dat kan niet.
Op woensdag 3 september 2003 23:02 schreef Tikorev het volgende:Die man is uitgeprocedeerd en zou dus moeten worden opgepakt en worden teruggestuurd.
quote:Ja. Ik wil ook 24 uur per dag politiebescherming tegen die autochtone klootzak die mij probeerde te beroven en die ik nog vaak zie lopen.
Als dat nu juridisch nog wat moeilijk is zou de politie 24 uur per dag haar moeten beschermen eventueel m.b.v. behulpzame burgers.Het is toch belachelijk dat zij in doodsangsten moet leven vanwege een uitgeprocedeerde Irakees die hier te gast is (en blijkbaar ook nog eens op onze kosten medische verzorging krijgt)?
quote:Dat heeft er wel mee te maken omdat deze man uitgeprocedeerd is en dus terug naar Irak zou moeten.
Op woensdag 3 september 2003 23:09 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Het punt in deze is dat de overheid haar burgers niet adequaat kan beschermen tegen doorgedraaide mensen. De achtergrond van de doorgedraaide doet niet ter zake.
Stalkers, psychoten die niet vrijwillig opgenomen willen worden, ga zo maar door. De politie staat met lege handen.
Het wel of niet uitgeprocedeerd zijn van deze dader is niet de kern van deze zaak.
quote:De man heeft psychiatrische hulp nodig en dat kan beter hier dan in Irak op het moment, maar hij hoort iig niet hier op straat mensen lastig te vallen
Op woensdag 3 september 2003 23:13 schreef Tikorev het volgende:
Dat heeft er wel mee te maken omdat deze man uitgeprocedeerd is en dus terug naar Irak zou moeten.
quote:Ja heel leuk, open daar een topic over zou ik zeggen.
Op woensdag 3 september 2003 23:13 schreef robh het volgende:Ja. Ik wil ook 24 uur per dag politiebescherming tegen die autochtone klootzak die mij probeerde te beroven en die ik nog vaak zie lopen.
Wat is het toch raar dat er altijd mensen zijn die bij negatieve berichten over een allochtoon meteen met berichten en voorbeelden aankomen van autochtonen.
quote:Ws. weer typisch zo'n geval die tussen een paar instanties invalt. Niemand kan hem helpen, tot hij een strafbaar feit pleegt en ze hem maar weer vastzetten. Een tijdelijk oplossing dus. Dat komt vaker voor hoor, en daar hoeven ze geen Irakees voor te zijn.
Op woensdag 3 september 2003 23:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
De man heeft psychiatrische hulp nodig en dat kan beter hier dan in Irak op het moment, maar hij hoort iig niet hier op straat mensen lastig te vallen
quote:Deze man moet opgepakt worden en onmiddelijk weggestopt woden. Een mentale conditie moet geen excuus zijn om er op los te kunnen roven en bedreigen. Ik vind het jammer dat de linkse rechters dit soms wel als excuus zien. Maar ach, what's new.
De man heeft psychiatrische hulp nodig en dat kan beter hier dan in Irak op het moment, maar hij hoort iig niet hier op straat mensen lastig te vallen
quote:Dat is iig beter dan standaard allochtonen de schuld geven van alle ellende hier
Op woensdag 3 september 2003 23:16 schreef Tikorev het volgende:
Ja heel leuk, open daar een topic over zou ik zeggen.Wat is het toch raar dat er altijd mensen zijn die bij negatieve berichten over een allochtoon meteen met berichten en voorbeelden aankomen van autochtonen.
quote:Jij probeert een misstand in de samenleving op te hangen aan de afkomst van een individuele dader die er niet had mogen zijn.
Op woensdag 3 september 2003 23:13 schreef Tikorev het volgende:[..]
Dat heeft er wel mee te maken omdat deze man uitgeprocedeerd is en dus terug naar Irak zou moeten.
De uitzetting van deze dader helpt niks, nakkes nada tegen de volgende (autochtone) gek die iemand terroriseert middels stalken, bedreigingen etc.
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:17 schreef Cronus het volgende:[..]
Deze man moet opgepakt worden en onmiddelijk weggestopt woden. Een mentale conditie moet geen excuus zijn om er op los te kunnen roven en bedreigen. Ik vind het jammer dat de linkse rechters dit soms wel als excuus zien. Maar ach, what's new.
Geef eens een voorbeeld van een uitspraak van zo'n "linkse rechter" ?
quote:Wie zegt dat?? Het enige waar ze over reppen is "ziek"
quote:Zijn ze ook voor een aanzienlijk (onacceptabel) deel.
Op woensdag 3 september 2003 23:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat is iig beter dan standaard allochtonen de schuld geven van alle ellende hier
quote:Volkert ofzo. Als argument werd nota bene meergerekend dat hij het best voor zou hebben met de zwakkeren in deze samenleving. Kom nou eens heel gauw.
Op woensdag 3 september 2003 23:18 schreef gelly het volgende:[..]
Geef eens een voorbeeld van een uitspraak van zo'n "linkse rechter" ?
quote:Nee hoor, heeft niks met autochtoon/allochtoon te maken.
Op woensdag 3 september 2003 23:16 schreef Tikorev het volgende:Ja heel leuk, open daar een topic over zou ik zeggen.
Wat is het toch raar dat er altijd mensen zijn die bij negatieve berichten over een allochtoon meteen met berichten en voorbeelden aankomen van autochtonen.
Het geeft alleen de onmogelijkheid van je voorstel weer. Nu kun je hem misschien nog uitzetten, maar autochtone criminelen kun je niet uitzetten. Hoe gaan we dát aanpakken?
quote:Wegstoppen in een psychiatrische inrichting idd, waar deze man nog een kans heeft om als "normaal" persoon terug te komen in de samenleving (Nederlandse of Iraakse maakt mij niet uit). Maar als je zo iemand oppakt en een straf geeft schiet je er niks mee op. Hij komt vrij en het gezeur begint van voor of aan
Op woensdag 3 september 2003 23:17 schreef Cronus het volgende:
Deze man moet opgepakt worden en onmiddelijk weggestopt woden. Een mentale conditie moet geen excuus zijn om er op los te kunnen roven en bedreigen. Ik vind het jammer dat de linkse rechters dit soms wel als excuus zien. Maar ach, what's new.
quote:Volkert heeft een eerlijke straf gekregen.
Op woensdag 3 september 2003 23:19 schreef Cronus het volgende:[..]
Volkert ofzo. Als argument werd nota bene meergerekend dat hij het best voor zou hebben met de zwakkeren in deze samenleving. Kom nou eens heel gauw.
quote:Ik hang de misstand opo aan de politiek, politie en justitie zoals je kan lezen in de openingspost.
Op woensdag 3 september 2003 23:18 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Jij probeert een misstand in de samenleving op te hangen aan de afkomst van een individuele dader die er niet had mogen zijn.
![]()
quote:Dat beweert ook niemand. Maar het helpt wel om die vrouw weer een normaal leven terug te geven.
De uitzetting van deze dader helpt niks, nakkes nada tegen de volgende (autochtone) gek die iemand terroriseert middels stalken, bedreigingen etc.
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 03-09-2003 23:23]
quote:Eérst straffen, dan TBS om de mentale conditie op peil proberen te brengen. Eerst moet het recht zegevieren en deze man moet eerst boeten voor zijn daden voordat er hulp aangeboden wordt.
Op woensdag 3 september 2003 23:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Wegstoppen in een psychiatrische inrichting idd, waar deze man nog een kans heeft om als "normaal" persoon terug te komen in de samenleving (Nederlandse of Iraakse maakt mij niet uit). Maar als je zo iemand oppakt en een straf geeft schiet je er niks mee op. Hij komt vrij en het gezeur begint van voor of aan
quote:Leugen....
Op woensdag 3 september 2003 23:18 schreef Cronus het volgende:[..]
Zijn ze ook voor een aanzienlijk (onacceptabel) deel.
quote:Eén-vierde deel van een leven inleveren om een hele te nemen vind ik eigenlijk niet zo eerlijk hoor.
Op woensdag 3 september 2003 23:20 schreef Ype het volgende:[..]
Volkert heeft een eerlijke straf gekregen.
quote:Dat is inderdaad zo. Het andere deel rooft, moord en sloopt erop los. Vandaar dat de gevangenissen ook gedomineerd worden door allochtonen, inmiddels. Leve de multikul.
Op woensdag 3 september 2003 23:22 schreef Waringin het volgende:[..]
Leugen....
Het overgrote deel van 'de allochtonen' wilt net als iedereen een rustig leventje maken, niemand tot last zijn...
quote:Ik heb het toch ook niet over autochtone criminelen? Dat is een heel ander onderwerp.
Op woensdag 3 september 2003 23:20 schreef robh het volgende:[..]
Nu kun je hem misschien nog uitzetten, maar autochtone criminelen kun je niet uitzetten. Hoe gaan we dát aanpakken?
Hier gaat het om een uitgeprocedeerd iemand die iemands leven verkloot en door bepaalde regels niet uitgezet kan worden. Dat heeft geen reet met autochtonen te maken.
quote:Dat kan kloppen, maar dat neemt niet weg dat een TE groot deel van de allochtonen zich niet weet te gedragen.
Op woensdag 3 september 2003 23:22 schreef Waringin het volgende:
Het overgrote deel van 'de allochtonen' wilt net als iedereen een rustig leventje maken, niemand tot last zijn...
quote:Dus jij wilt met alle eerlijkheid beweren dat deze topic je alleen te doen was om die vrouw en niet om links of buitenlanders aan te vallen?
Op woensdag 3 september 2003 23:21 schreef Tikorev het volgende:[..]
Dat beweert ook niemand. Maar het helpt wel om die vrouw weer een normaal leven terug te geven.
quote:Volgens onze wet is dat een reële straf.
Op woensdag 3 september 2003 23:22 schreef Cronus het volgende:[..]
Eén-vierde deel van een leven inleveren om een hele te nemen vind ik eigenlijk niet zo eerlijk hoor.
Of neem jij de wet niet zo serieus?
V.
quote:Owh, als vrouw kan je beter bedreigd worden door een uitgeprocedeerde gek dan door een legale gek, want dan heb je pas echt een probleem.
Op woensdag 3 september 2003 23:21 schreef Tikorev het volgende:[..]
Dat beweert ook niemand. Maar het helpt wel om die vrouw weer een normaal leven terug te geven.
Komop zeg.
quote:18 jaar voor een moord is heel normaal in Nederland (en de rest van Europa), dat is zo'n gigantisch non-argument. dat Pim nou bij een bepaald gedeelte van de samenleving geliefd was, maakt hem nog niet heilig ofzo. En dat de democratie om zeep is geholpen is ook bullshit. Er is jammer genoeg een aankomend politicus vermoord en de dader is gestraft volgens de wet. Niets meer en niets minder, traantjes drogen en weer verder spelen
Op woensdag 3 september 2003 23:19 schreef Cronus het volgende:Volkert ofzo. Als argument werd nota bene meergerekend dat hij het best voor zou hebben met de zwakkeren in deze samenleving. Kom nou eens heel gauw.
quote:Pak jij ajb. nog even een krimptang en ga op wat RJ-45 connectoren oefenen. Daar ben je bij voorbaat al beter in.
Op woensdag 3 september 2003 23:17 schreef Cronus het volgende:[..]
Deze man moet opgepakt worden en onmiddelijk weggestopt woden. Een mentale conditie moet geen excuus zijn om er op los te kunnen roven en bedreigen. Ik vind het jammer dat de linkse rechters
dit soms wel als excuus zien. Maar ach, what's new.
quote:Zo werkt ons rechtsysteem nou eenmaal en ik vind het wel eerlijk.
Eén-vierde deel van een leven inleveren om een hele te nemen vind ik eigenlijk niet zo eerlijk hoor.
quote:Deze niet, nee, dit deel dan. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan landen als Amerika, Turkije of Marokko (!).
Op woensdag 3 september 2003 23:23 schreef Verbal het volgende:[..]
Volgens onze wet is dat een reële straf.
Of neem jij de wet niet zo serieus?
V.
quote:Het gaat mij om het feit dat een uitgeprocedeerd iemand die hier te gast is en medische verzorging krijgt op kosten van de samenleving niet kan worden uitgezet als hij het leven van een Nederlander compleet aan het verkloten is. dat is toch raar?
Op woensdag 3 september 2003 23:23 schreef Ype het volgende:[..]
Dus jij wilt met alle eerlijkheid beweren dat deze topic je alleen te doen was om die vrouw en niet om links of buitenlanders aan te vallen?
quote:Nee, dat zijn 2 onderwerpen die voor het gemak maar even samengevoegd worden om boe en bah te roepen.
Op woensdag 3 september 2003 23:23 schreef Tikorev het volgende:
Ik heb het toch ook niet over autochtone criminelen? Dat is een heel ander onderwerp.Hier gaat het om een uitgeprocedeerd iemand die iemands leven verkloot en door bepaalde regels niet uitgezet kan worden. Dat heeft geen reet met autochtonen te maken.
Die man heeft zn straf uitgezeten, doet op het moment geen vlieg kwaad, wat wil je dan?
Op het moment dat ie uitgezet kan worden gaat ie weg. En dát is een beter vooruitzicht dan wat ik hierboven schreef.
quote:Maar je bent het dus met me eens dat deze linkse rechter zijn hoofd niet naar de geitenwollensokkenmaffia heeft laten hangen, maar zijn uitspraak gewoon nuchter op onze wetten heeft gebaseerd?
Op woensdag 3 september 2003 23:24 schreef Cronus het volgende:[..]
Deze niet, nee, dit deel dan. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan landen als Amerika, Turkije of Marokko (!).
En dat jij dus met een non-voorbeeld komt?
V.
quote:Ja, terug naar de middeleeuwen.
Op woensdag 3 september 2003 23:24 schreef Cronus het volgende:[..]
Deze niet, nee, dit deel dan. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan landen als Amerika, Turkije of Marokko (!).
quote:Niet toerekeningsvatbaar bestaat niet voor niks. Deze man heeft geen baat bij een straf, alleen maar bij genezing. Daar is niks links aan, dat heeft alles te maken met logisch nadenken. Het recht viert pas de overwinning als de man weer geestelijk in orde is, anders heeft het recht gefaald
Op woensdag 3 september 2003 23:21 schreef Cronus het volgende:
Eérst straffen, dan TBS om de mentale conditie op peil proberen te brengen. Eerst moet het recht zegevieren en deze man moet eerst boeten voor zijn daden voordat er hulp aangeboden wordt.
quote:TE groot deel.....
Op woensdag 3 september 2003 23:23 schreef Kastaan het volgende:[..]
Dat kan kloppen, maar dat neemt niet weg dat een TE groot deel van de allochtonen zich niet weet te gedragen.
Overgrote deel, overgroot, van de niet-blanken van buitenlandse afkomst is net zo als ieder ander mens: gewoon vreedzaam je eigen leventje willen maken.
quote:Marokko heeft het anders goed voor elkaar qua rechtssysteem e.d. De politie heeft daar nog gezag en daadkracht, iets wat hier nog te wensen overlaat, bovendien zijn de gevangenissen er echte gevangenissen en geen hotels.
Op woensdag 3 september 2003 23:26 schreef Ype het volgende:[..]
Ja, terug naar de middeleeuwen.
De VS zal ik maar niet over beginnen, maar dat jij landen als voorbeeld gebruikt waarvan je de inwoners naar hartelust afkraakt, vind ik wel apart.
quote:Vertel dat die vrouw...
Op woensdag 3 september 2003 23:26 schreef robh het volgende:[..]
Die man heeft zn straf uitgezeten, doet op het moment geen vlieg kwaad, wat wil je dan?
quote:Laat trolletje Kastaan maar even links of recht liggen.
Op woensdag 3 september 2003 23:27 schreef Waringin het volgende:TE groot deel.....
Klopt...
Net als een TE groot deel van 'autochtonen'
Maar daar hoor ik je amper over....
Ben je kloon van Gil Galad?Overgrote deel, overgroot, van de niet-blanken van buitenlandse afkomst is net zo als ieder ander mens: gewoon vreedzaam je eigen leventje willen maken.
quote:Wat is een 'echte' gevangenis? Een plek waar iemand geen recht heeft op een menswaardig bestaan?
Op woensdag 3 september 2003 23:28 schreef Cronus het volgende:echte gevangenissen en geen hotels.
V.
quote:Dat is raar ja, alleen verteld het nieuwsbericht niet genoeg, waardoor het wel een makkelijk bashwaardig artikel wordt.
Op woensdag 3 september 2003 23:25 schreef Tikorev het volgende:[..]
Het gaat mij om het feit dat een uitgeprocedeerd iemand die hier te gast is en medische verzorging krijgt op kosten van de samenleving niet kan worden uitgezet als hij het leven van een Nederlander compleet aan het verkloten is. dat is toch raar?
quote:Morgen
Op woensdag 3 september 2003 23:24 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Pak jij ajb. nog even een krimptang en ga op wat RJ-45 connectoren oefenen. Daar ben je bij voorbaat al beter in.
quote:Nee, jij wil dat er wat gedaan wordt. Ik geef al aan dat dat onmogelijk is.
Op woensdag 3 september 2003 23:28 schreef Tikorev het volgende:Vertel dat die vrouw...
quote:Wat opzich natuurlijk geweldig nieuws is. Zelfs die rednecks kunnen inzien dat ze fouten maken, dat zou je bijna hoop op een betere toekomst geven
Op woensdag 3 september 2003 23:28 schreef Verbal het volgende:
Amerika, het land dat net weer 100 doodvonnissen heeft teruggedraaid.V.
quote:Klopt dat andere TE grote deel van de "autochtonen" , rooft, moordt, verkracht, mishandelt en doodt peuters, sloopt erop los.
Dat is inderdaad zo. Het andere deel rooft, moord en sloopt erop los. Vandaar dat de gevangenissen ook gedomineerd worden door allochtonen, inmiddels. Leve de multikul.
quote:Zeker. Maar omdat het bij de autochtonen een veel kleinere groep is dan bij de allochtonen zul je mensen eerder horen klagen over de criminaliteit onder de allochtonen.
Op woensdag 3 september 2003 23:27 schreef Waringin het volgende:
TE groot deel.....
Klopt...
Net als een TE groot deel van 'autochtonen'
Maar daar hoor ik je amper over....
10% vd bevolking veroorzaakt bijna 50% van alle problemen in Nederland.
quote:Klonen verraden is not done.
Ben je kloon van Gil Galad?
quote:Nog maar een keer dan....... Waar halen jullie vandaan dat hij mentaal gestoord is??
Op woensdag 3 september 2003 23:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Niet toerekeningsvatbaar bestaat niet voor niks. Deze man heeft geen baat bij een straf, alleen maar bij genezing. Daar is niks links aan, dat heeft alles te maken met logisch nadenken. Het recht viert pas de overwinning als de man weer geestelijk in orde is, anders heeft het recht gefaald
quote:In ieder geval een plek waar geen sprake is van een TV op de kamer, mogelijkheid tot een laptop, een PlayStation 2 of andere ongein.
Op woensdag 3 september 2003 23:29 schreef Verbal het volgende:[..]
Wat is een 'echte' gevangenis? Een plek waar iemand geen recht heeft op een menswaardig bestaan?
V.
quote:Wel ja zeg, ik plaats een heel normale post, en toch begin jij gelijk weer te janken.
Op woensdag 3 september 2003 23:28 schreef robh het volgende:[..]
Laat trolletje Kastaan maar even links of recht liggen.
quote:Dat is hier ook zeker niet altijd het geval.
Op woensdag 3 september 2003 23:31 schreef Cronus het volgende:[..]
In ieder geval een plek waar geen sprake is van een TV op de kamer, mogelijkheid tot een laptop, een PlayStation 2 of andere ongein.
quote:Dat moet uiteraard net zo hard aangepakt worden, dit is alleen geen 'probleemgroep'. Als de ene groep meerdere malen zoveel keren crimineler is dan de andere hoor je mij daar wat meer over ja.
Op woensdag 3 september 2003 23:30 schreef Waringin het volgende:[..]
Klopt dat andere TE grote deel van de "autochtonen" , rooft, moordt, verkracht, mishandelt en doodt peuters, sloopt erop los.
Daar hoor ik je amper over......
quote:Inderdaad, laten we die vooruitgang waar we als Nederlanders zo ontzettend trots op zijn (aldus zovele allochtonenbashers (ik ook, maar in andere context)) maar even opzij gooien voor een paar gezellige martelingen en doodstraffen.
Op woensdag 3 september 2003 23:28 schreef Cronus het volgende:[..]
Marokko heeft het anders goed voor elkaar qua rechtssysteem e.d. De politie heeft daar nog gezag en daadkracht, iets wat hier nog te wensen overlaat, bovendien zijn de gevangenissen er echte gevangenissen en geen hotels.
quote:1ste stuk maar even geen reactie wegens BS
Op woensdag 3 september 2003 23:30 schreef Kastaan het volgende:[..]
Zeker. Maar omdat het bij de autochtonen een veel kleinere groep is dan bij de allochtonen zul je mensen eerder horen klagen over de criminaliteit onder de allochtonen.
[..]Klonen verraden is not done.
quote:Leugen....je manipuleert de cijfers...
Op woensdag 3 september 2003 23:30 schreef Kastaan het volgende:
quote:Met een stapje terug in de tijd qua recht is anders niets mis, ik zie dat ook niet in. Het is het uitschot van de maatschappij maar hoor, en dan heb ik het niet over Jan met de pet op die illegaal vuurwerk afsteekt, maar moordenaars, verkrachters en veroordeelde pedofielen die zich gewoon vergrepen hebben aan meerdere slachtoffers. Die mogen van mij wegrotten in een 'echte' gevangenis. En natuurlijk niet martelen en dat soort dingen, maar absoluut niet de luxe die in de hedendaagse gevangenissen ziet.
Op woensdag 3 september 2003 23:32 schreef Ype het volgende:[..]
Inderdaad, laten we die vooruitgang waar we als Nederlanders zo ontzettend trots op zijn (aldus zovele allochtonenbashers (ik ook, maar in andere context)) maar even opzij gooien voor een paar gezellige martelingen en doodstraffen.
Kom, laten we de schandpaal ook meteen maar weer invoeren.
quote:Nee dat is gewoon de waarheid.
Op woensdag 3 september 2003 23:34 schreef Waringin het volgende:
Leugen....je manipuleert de cijfers...
quote:Inderdaad.
Het overgrote deel van die 10% zijn gewone mensen net zoals iedereen.
Toch zitten er ook criminelen tussen die 10% en die veroorzaken die bijna de helft vd criminaliteit in NL.
Ik beschuldig NIET de allochtonen die zich netjes gedragen, laat dat duidelijk zijn.
quote:Maar een onevenredig groot deel van de allochtonen is crimineel en dat is een probleem. Door dat te negeren en weg te poetsen met berichtjes over een paar autochtone criminelen vergroot je het probleem alleen maar.
Op woensdag 3 september 2003 23:27 schreef Waringin het volgende:[..]
Overgrote deel, overgroot, van de niet-blanken van buitenlandse afkomst is net zo als ieder ander mens: gewoon vreedzaam je eigen leventje willen maken.
Vergelijk het met mannen en vrouwen. Mannen zijn veel crimineler dan vrouwen. Dat is een geaccepteerd feit met als gevolg dat mannen en vrouwen ook anders beoordeeld en behandeld worden in bepaalde situaties. Als bijvoorbeeld een vrouw op een verlaten industrieterrein terechtkomt reageert zij negen van de tien keer ook anders wanneer een man op haar af zou komen dan wanneer een vrouw dat zou doen.
Zulke verschillen leiden tot discriminatie en racisme. Jouw continue pleidooi om zoiets maar te negeren en te accepteren zorgt er alleen maar voor dat er discriminatie en racisme blijft bestaan. Dat zijn namelijk dingen die je niet met een wetje weg krijgt....
quote:Dat doe je wel....met dat niet-relevant feitje..
Op woensdag 3 september 2003 23:35 schreef Kastaan het volgende:
Ik beschuldig NIET de allochtonen die zich netjes gedragen, laat dat duidelijk zijn.
quote:Mag ik in plaats van een reactie geven je eens aanraden om eens een paar uitgaven van het tijdschrift Psychologie te gaan lezen. Mooi blad en niet bevooroordeeld. En dan vooral stukjes die te maken hebben met dit soort dingen uiteraard.
Op woensdag 3 september 2003 23:35 schreef Cronus het volgende:[..]
Met een stapje terug in de tijd qua recht is anders niets mis, ik zie dat ook niet in. Het is het uitschot van de maatschappij maar hoor, en dan heb ik het niet over Jan met de pet op die illegaal vuurwerk afsteekt, maar moordenaars, verkrachters en veroordeelde pedofielen die zich gewoon vergrepen hebben aan meerdere slachtoffers. Die mogen van mij wegrotten in een 'echte' gevangenis. En natuurlijk niet martelen en dat soort dingen, maar absoluut niet de luxe die in de hedendaagse gevangenissen ziet.
quote:Als dat de waarheid is heb je vast en zeker ook wel een gedetailleerde bron?
Op woensdag 3 september 2003 23:35 schreef Kastaan het volgende:
Nee dat is gewoon de waarheid.
quote:Enkel omdat die er in jouw ogen zowat niet zijn.
Op woensdag 3 september 2003 23:35 schreef Kastaan het volgende:[..]
Nee dat is gewoon de waarheid.
[..]Inderdaad.
Toch zitten er ook criminelen tussen die 10% en die veroorzaken die bijna de helft vd criminaliteit in NL.
quote:Zodat ik lekker kan lezen hoe kinderverkrachters en moordenaars vrijkomen na een x aantal jaar TBS?
Op woensdag 3 september 2003 23:37 schreef Ype het volgende:[..]
Mag ik in plaats van een reactie geven je eens aanraden om eens een paar uitgaven van het tijdschrift Psychologie te gaan lezen. Mooi blad en niet bevooroordeeld. En dan vooral stukjes die te maken hebben met dit soort dingen uiteraard.
quote:Doe je mee? Nog 67 mensen te gaan dan..
Op woensdag 3 september 2003 23:37 schreef robh het volgende:
Gaan we die vrouw nog helpen?Deja vu.
quote:Edoch krijgen mannen en vrouwen voor gelijke delicten gelijke straffen.
Op woensdag 3 september 2003 23:36 schreef Tikorev het volgende:[..]
Maar een onevenredig groot deel van de allochtonen is crimineel en dat is een probleem. Door dat te negeren en weg te poetsen met berichtjes over een paar autochtone criminelen vergroot je het probleem alleen maar.
Vergelijk het met mannen en vrouwen. Mannen zijn veel crimineler dan vrouwen. Dat is een geaccepteerd feit met als gevolg dat mannen en vrouwen ook anders beoordeeld en behandeld worden in bepaalde situaties. Als bijvoorbeeld een vrouw op een verlaten industrieterrein terechtkomt reageert zij negen van de tien keer ook anders wanneer een man op haar af zou komen dan wanneer een vrouw dat zou doen.
Zulke verschillen leiden tot discriminatie en racisme. Jouw continue pleidooi om zoiets maar te negeren en te accepteren zorgt er alleen maar voor dat er discriminatie en racisme blijft bestaan. Dat zijn namelijk dingen die je niet met een wetje weg krijgt....
quote:Met welk niet-relevant feitje?
Op woensdag 3 september 2003 23:37 schreef Waringin het volgende:[..]
Dat doe je wel....met dat niet-relevant feitje..
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:39 schreef Tikorev het volgende:Doe je mee? Nog 67 mensen te gaan dan..
Alles beter dan de verhaaltjes over Fortuyn, het gevangenisbeleid en het aantal allochtone criminelen voor de 300ste keer aan te horen ![]()
Uitgekauwde, offtopic zut
quote:Weer stijging aantal gedetineerden
Op woensdag 3 september 2003 23:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Als dat de waarheid is heb je vast en zeker ook wel een gedetailleerde bron?
quote:Het is slechts een aanrader, wat je ermee doet is jouw zaak natuurlijk.
Op woensdag 3 september 2003 23:39 schreef Cronus het volgende:[..]
Zodat ik lekker kan lezen hoe kinderverkrachters en moordenaars vrijkomen na een x aantal jaar TBS?
quote:Nee....mijn pleidooi in dit topic gaat tegen jouw eenzijdige buitenlanderhaat...
Op woensdag 3 september 2003 23:36 schreef Tikorev het volgende:Zulke verschillen leiden tot discriminatie en racisme. Jouw continue pleidooi om zoiets maar te negeren en te accepteren zorgt er alleen maar voor dat er discriminatie en racisme blijft bestaan. Dat zijn namelijk dingen die je niet met een wetje weg krijgt....
Dat is een eufemisme voor:
niet-blanken van buitenlandse afkomst deporteren...
quote:AMSTERDAM - Het jaar 2001 was uiterst gewelddadig met zeker 253 gevallen van moord en doodslag. Dat is 10 procent meer dan het jaar ervoor. Opvallend is de betrokkenheid van allochtonen. Ruim 60 procent van de daders en de helft van de slachtoffers had een buitenlandse achtergrond.
Op woensdag 3 september 2003 23:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Als dat de waarheid is heb je vast en zeker ook wel een gedetailleerde bron?
Een groot deel van de slachtoffers, bijna eenderde, viel in de relationele sfeer. Dit soort zaken wordt meestal opgelost. In 48 gevallen betrof het slachtoffer de partner, in zeven gevallen een kind, acht keer was een ouder het slachtoffer en dertien keer een zus, broer of ander familielid.
Het aandeel van allochtonen in moord- en doodslag is veel hoger dan op grond van hun percentage van de Nederlandse bevolking verwacht kan worden. Van de 253 slachtoffers was maar 40 procent etnisch Nederlander. In veel gevallen is de dader ook allochtoon. Van 75 opgeloste moorden op allochtonen was de verdachte van niet-Nederlandse herkomst.
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:42 schreef Waringin het volgende:
Lees de bronnen nu eens door.
quote:Vriend, je verwart de multiculturele samenleving met de multietnische samenleving.
Op woensdag 3 september 2003 23:42 schreef Waringin het volgende:[..]
Nee....mijn pleidooi in dit topic gaat tegen jouw eenzijdige buitenlanderhaat...
Jij stimuleert juist racisme en buitenlanderhaat met je hetzerige verhalen.
Oplossing die je geeft is:
afschaffing van de multiculturele samenleving.Dat is een eufemisme voor:
Voor zover ik het weet heeft Tikorev geen problemen met mensen van een andere etnische afkomst, maar heeft hij wel een hekel aan de (in zijn ogen) achterlopende cultuur vd islam.
De oplossing die hij hiervoor geeft is simpel: allochtonen moeten assimileren.
quote:Natuurlijk is de intentie van TS : bash-topic.
Op woensdag 3 september 2003 23:41 schreef robh het volgende:[..]
Alles beter dan de verhaaltjes over Fortuyn, het gevangenisbeleid en het aantal allochtone criminelen voor de 300ste keer aan te horen
Uitgekauwde, offtopic zut
quote:Wat een bullshit. Je zou bij de NOS moeten soliciteren....
Op woensdag 3 september 2003 23:42 schreef Waringin het volgende:[..]
Dat is een eufemisme voor:
Ik ben inderdaad voorstander van een monoculturele Nederlandse samenleving waarin nieuwkomers assimileren i.p.v. integreren. Maar een monoculturele samenleving kan prima een multi-etnische samenleving zijn.
quote:Er is een hele slechte conclusie die "jouw soort mensen" graag trekt met dit soort bronnen; men pakke 1 soort crimineel delict waar hoofdzakelijk buitenlanders de daders zijn en weten het zo te vormen dat dit ook geldt bij alle andere soorten criminele delicten.
Op woensdag 3 september 2003 23:43 schreef Tikorev het volgende:[..]
AMSTERDAM - Het jaar 2001 was uiterst gewelddadig met zeker 253 gevallen van moord en doodslag. Dat is 10 procent meer dan het jaar ervoor. Opvallend is de betrokkenheid van allochtonen. Ruim 60 procent van de daders en de helft van de slachtoffers had een buitenlandse achtergrond.
Dat blijkt uit onderzoek van het weekblad Elsevier. Net als in voorgaande jaren hield de redactie het afgelopen jaar alle moord- en doodslagzaken bij. Elsevier turfde vorig jaar 253 zaken, tegen 229 in 2000 en 231 het jaar daarvoor.Een groot deel van de slachtoffers, bijna eenderde, viel in de relationele sfeer. Dit soort zaken wordt meestal opgelost. In 48 gevallen betrof het slachtoffer de partner, in zeven gevallen een kind, acht keer was een ouder het slachtoffer en dertien keer een zus, broer of ander familielid.
Het aandeel van allochtonen in moord- en doodslag is veel hoger dan op grond van hun percentage van de Nederlandse bevolking verwacht kan worden. Van de 253 slachtoffers was maar 40 procent etnisch Nederlander. In veel gevallen is de dader ook allochtoon. Van 75 opgeloste moorden op allochtonen was de verdachte van niet-Nederlandse herkomst.
quote:mesnen die vrouwen stalken en ook nog een neersteken zijn meestal wel psychiatrisch ziek
Op woensdag 3 september 2003 23:18 schreef AchJa het volgende:[..]
Wie zegt dat?? Het enige waar ze over reppen is "ziek"
quote:En moeten dus geestelijke bijstand krijgen
Op woensdag 3 september 2003 23:47 schreef Re het volgende:[..]
mesnen die vrouwen stalken en ook nog een neersteken zijn meestal wel psychiatrisch ziek
quote:Weer een loopje met de waarheid
Op woensdag 3 september 2003 23:45 schreef Kastaan het volgende:
De oplossing die hij hiervoor geeft is simpel: allochtonen moeten assimileren.
[Dit bericht is gewijzigd door Waringin op 03-09-2003 23:49]
quote:Een allochtoon krijgt ook dezelfde straf als een autochtoon.
Op woensdag 3 september 2003 23:40 schreef Ype het volgende:[..]
Edoch krijgen mannen en vrouwen voor gelijke delicten gelijke straffen.
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:45 schreef Kastaan het volgende:[..]
Voor zover ik het weet heeft Tikorev geen problemen met mensen van een andere etnische afkomst, maar heeft hij wel een hekel aan de (in zijn ogen) achterlopende cultuur vd islam.
quote:Geniaal jij, een stukje uit mijn post quoten, omdat je op het geheel niet kunt reageren.
Op woensdag 3 september 2003 23:48 schreef Tikorev het volgende:[..]
Een allochtoon krijgt ook dezelfde straf als een autochtoon.
quote:TS is voor.
Op woensdag 3 september 2003 23:48 schreef Waringin het volgende:Buitenlanderhaters zijn tégen integratie en assimilatie.
quote:En betreffende irakees was moslim
Op woensdag 3 september 2003 23:49 schreef Tikorev het volgende:[..]
quote:We helpen hem allemaal hopen.
Op woensdag 3 september 2003 23:50 schreef gelly het volgende:[..]
En betreffende irakees was moslim
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:46 schreef Ype het volgende:[..]
Er is een hele slechte conclusie die "jouw soort mensen" graag trekt met dit soort bronnen; men pakke 1 soort crimineel delict waar hoofdzakelijk buitenlanders de daders zijn en weten het zo te vormen dat dit ook geldt bij alle andere soorten criminele delicten.
quote:Liegt ie dus......
Op woensdag 3 september 2003 23:49 schreef Kastaan het volgende:[..]
TS is voor.
quote:Dan vind ik het juist des te kwalijker dat hij nog gewoon op vrije voeten rond wandelt. Hij heeft zijn straf uitgezeten, okee koop ik. Maar als hij dusdanig psychisch in de war is, dat hij zonder pardon mensen neer kan steken. Dan vind ik opsluiting in de eerste de beste inrichting toch wel het minste wat justitie hier kan doen.
Op woensdag 3 september 2003 23:47 schreef Re het volgende:[..]
mesnen die vrouwen stalken en ook nog een neersteken zijn meestal wel psychiatrisch ziek
Jammer Tikorev, op zich best een goed topic. Probeer het nog maar eens, de offtopic zut is niet meer bij te houden.
Een dringend verzoek aan de mensen die het voor elkaar krijgen om topics te vervuilen met offtopic gekloot over Fortuyn, Amerika, het gevangenisbeleid etc etc om daar gewoon eens mee te kappen.
Het is wel weer even genoeg geweest. Zoek maar een andere boom om tegen te pissen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |