maar goed lijkt me inderdaad erg cool en ik ga NU kijken....
En david caruso is natuurlijk cool .
Jammer, heb de originele serie nooit gezien Begin is idd wel spectaculair.
wat een rotkop heeft die vent toch ook...
Toch volgende week maar kijken, iemand met een bom aan hem gebonden als afpersing is opeens wel erg actueel geworden.
Laten we zeggen.. het is zonde om die eps zomaar te deleten zonder gekeken te hebben, maar ze waren het downloaden niet waard.
De karakters zijn totaal niet boeiend en emotieloos (in vergelijking met CSI: Grissom is ! Nick is
! en Greg
Sarah
)
De verhalen zijn saai (ook altijd maar 1 verhaal terwijl CSI meestal 2 cases zijn)
De wetenschappelijke feitjes niet interessant.
Ik heb steeds het idee dat Caruso Petersen probeert te imiteren, ik mis ook de andere karakters.
Vond hier niks aan eerlijk gezegd.
quote:Eeeehmmmm, nee. Lijkt ie op jou?
Op woensdag 3 september 2003 08:11 schreef MikeyMo het volgende:
Had ik al gemeld dat David Caruso een misselijk makende kop vindt hebben?
Vond het wel leuk om te zien, maar had toch meer iets verwacht van donkere steegjes en op legubere wijze vermoorde op t eerste oog nietszeggende mensen. Misschien volgende week, ben toch elke dinsdag thuis. Ja, en die Caruso is idd ook niet mijn favoriete acteur
De originele CSI roelt zwaar de pan uit. Helaas heb ik het al een hele tijd niet meer gezien
quote:2 druppels water
Op woensdag 3 september 2003 09:07 schreef HeatWave het volgende:[..]
Eeeehmmmm, nee. Lijkt ie op jou?
Ik vond CSI: Miami ook véél en véél minder als de gewone CSI.
Helaas wel jammer, maar ik ga toch weer volgende week even kijken.
Maar hopen dat de volgende aflevering ook nog ff wat beter is.
Ik moet er in iedergeval aan wennen aan deze soort/variant van CSI.
Las Vegas RuleZzZ
Voor degene die wel CSI Miami waarderen:
http://www.bluecurl.nl/pages/csimiami
En 2 CSI's is toch wel genoeg lijkt me.
verder leuk programma, vooral omdat ik toch iets moet kijken op me werk
quote:als je goed oplet dan kon je zien dat hij het pistool pakte van die bewaker die van het dak viel! het klopt serieus wel... dld hem anders en dan kan je het zien!
Op dinsdag 17 februari 2004 11:16 schreef HarigeKerel het volgende:
Vorige week zat er een fout in, die Carusso leverde zijn pistool in bij de ingang van de bajes maar schoot een paar minuten later gewoon op de binnenplaats met dat zelfde pistool
quote:omg... werkt er niemand meer ofzo?
Op dinsdag 17 februari 2004 11:18 schreef neggix het volgende:
Nieuwe CSI wordt CSI: New York. Beetje een Lame naamEn 2 CSI's is toch wel genoeg lijkt me.
verder leuk programma, vooral omdat ik toch iets moet kijken op me werk
quote:Jawel, alleen onder je werk moet je wat te doen hebben he
Op dinsdag 17 februari 2004 11:20 schreef blablasjit het volgende:[..]
omg... werkt er niemand meer ofzo?
quote:true. maar ik fok alleen...
Op dinsdag 17 februari 2004 11:23 schreef neggix het volgende:[..]
Jawel, alleen onder je werk moet je wat te doen hebben he
ik kijk na me werk thuis op een leuk tv-tje die aan me pc staat gekoppeld. dat kijkt wat fijner. en CSI(: Miami) verdient het gewoon om zo bekeken te worden (A)
quote:Tja, dat is bij mij wel iets minder geworden. Stage = Fok
Op dinsdag 17 februari 2004 11:30 schreef blablasjit het volgende:[..]
true. maar ik fok alleen...
ik kijk na me werk thuis op een leuk tv-tje die aan me pc staat gekoppeld. dat kijkt wat fijner. en CSI(: Miami) verdient het gewoon om zo bekeken te worden (A)
quote:dat is wel lekker geld verdienen... hehe
Op dinsdag 17 februari 2004 11:42 schreef neggix het volgende:[..]
Tja, dat is bij mij wel iets minder geworden. Stage = Fok
Werk = Tv
vroeger was alles fok
iedereen al zin in het nieuwe seizoen?
quote:met dit soort serie's merkt je vaak niet eens dat er een nieuw seizoen is begonnen. Aan de ene kant wel beter dat er niet echt een vervolg in zit maar aan de andere kant ook wel weer jammer.
Op dinsdag 17 februari 2004 13:28 schreef blablasjit het volgende:[..]
dat is wel lekker geld verdienen... hehe
iedereen al zin in het nieuwe seizoen?
quote:de echte fans blijven bij hun serie .. vind ik dan
Op dinsdag 17 februari 2004 13:31 schreef HarigeKerel het volgende:
NCIS is eigenlijk een soort mix tussen JAG en CSI, misschien ook wel intressant voor de echte fans
wel een goeie serie verder....
Wel opvallend dat er voor (bijna?) iedere CSI acteur in CSI: Miami een 'vervanger' te vinden is.
Kloongehalte is een beetje te hoog, imho.. dus geef mij Grissom maar ipv dit slappe aftreksel
Vooral hoe H ze uiteindelijk toch te pakken kreeg
quote:Ja, op zich is dat wel zo prettig want daardoor kun je gemakkelijk een aflevering missen of maar één aflevering kijken
Op woensdag 18 februari 2004 12:23 schreef tspawn het volgende:
Vind het wel beter dat er eigenlijk helemaal geen uitgebreide karakterontwikkeling gedaan wordt. Alleen hier en daar wat voorvalletjes.
Maar het is ook wel jammer want je krijgt minder een 'band' met de karakters....
quote:oew en over 7 weken het slot van horatio's broer gebeuren
Op woensdag 18 februari 2004 14:24 schreef blablasjit het volgende:
de afl die volgende week komt is wel weer leuk... ik kan zeggen dat er een man word opgeblazen:D:D:D:D:D:D en veel bling bling aka goud te zien... betje "pity the fool" achtig
alleen ga je niet ergeren tot afl 13 aan het ego van horatio.. daarna is het veel beter. vanaf afl 13 word horatios ego weer een heel stuk minder Ik geef toe het was een beetje teveel van het goede
jeps.. dat klopt dat is s02e08quote:Op donderdag 26 februari 2004 19:11 schreef Dafje33 het volgende:
Begin nu wel nieuwschierig te worden naar die aflevering waar we te weten komen wat er met die broer van H is gebeurt! Dat is toch s02/e08?
Helemaal mee eens, die blonde is wel een lekker ding trouwens voor haar leeftijd.quote:Op woensdag 25 februari 2004 08:25 schreef matthijst het volgende:
Bij CSI Miami vind ik alleen dat zwarte wijf (sorry, maar dat is ze) zo irritant: "what did you do to deserve this honey" Braaaaaaaaaaak, zeikstem. brrrr.....
In het algemeen valt me op dat tijdens een onderzoek ze niet veel verder gaan dan handschoenen.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:07 schreef Dafje33 het volgende:
Ik heb er ook wel moeite mee dat ze in haar nette kleren en met losse haren een lijk op straat onderzoekt!
Als een ruimte volledig in het licht staat, wordt je volgens mij sneller afgeleid. Door met een lichtbundel te zoeken kijk je alleen daar waar het licht is en wordt je niet afgeleid door wat er in je ooghoeken gebeurd bv, althans dat denk ikquote:Op zondag 29 februari 2004 12:04 schreef milagro het volgende:
Waarom zie je , net als in CSI Las Vegas, dat als ze een huis onderzoeken, dat ze dat altijd met een zaklantaarn doen en nooit met het licht aan?
Zie je de details beter als je geisoleerd licht gebruikt of zo
Dat dacht ik dus ookquote:Op zondag 29 februari 2004 13:14 schreef khazad het volgende:
[..]
Als een ruimte volledig in het licht staat, wordt je volgens mij sneller afgeleid. Door met een lichtbundel te zoeken kijk je alleen daar waar het licht is en wordt je niet afgeleid door wat er in je ooghoeken gebeurd bv, althans dat denk ik
Het is wat te makkelijk om zo maar aan te nemen dat er in Nederland slecht werk geleverd wordt. Feit is wel natuurlijk dat bijna alle nieuwe technieken in de VS worden ontwikkeld en het een tijd duurt voor dat deze technieken in Nederland gebruikt worden. Dat het zo lang duurt voor nieuwe technieken in Nederland komen zal wel met geld te maken hebben en het lijkt me dat Nederland eerst zelf onderzoekt of een nieuwe techniek betrouwbaar is, voor ze hem in gebruik nemen.quote:Op zondag 29 februari 2004 13:26 schreef milagro het volgende:
Deze series zijn naar ik begrepen heb erg realistisch, de technieken die gebruikt worden etc.
Je ziet het ook in de docu's op Discovery.
Ik vraag me af, hè of dat hier in Nederland nu ook zo drastisch wordt aangepakt, de I van de CS ...
Ik heb zo'n idee dat het hier lang zo grondig niet gebeurt, om de een of andere reden (geldgebrek)
En in het echt hebben ze ook niet zo'n mooie humvee en een super hightech kantoorquote:Op zondag 29 februari 2004 14:05 schreef milagro het volgende:
ik zeg niet dat er slecht werk wordt afgeleverd, maar dat men minder grondig te werk gaat.
Als je ziet hoe een CS wordt afgeschermd in die series en docu's, een gebied helemaal "gegrid" wordt, iedere centimeter onderzocht, alles afgeschermd om besmetting te voorkomen..ik heb het idee dat een CS hier veel minder afgeschermd wordt.
Hier in NL hebben we het NFI te Rijswijk (ZH).quote:Op zondag 29 februari 2004 19:22 schreef Dafje33 het volgende:
Misschien omdat er in Nederland ook minder zware misdaad voorkomt. Zo'n team is hier niet rendabel.
quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:43 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Ik vond dit een erg goede aflevering![]()
quote:Volgende aflevering
Bevoegdheden
Grissom en zijn mannen zijn bezig met hun grootste zaak tot nu toe. Een voormalig leider van de stad is betrokken bij een executie na een wild feestje in zijn huis.
13-03 om 22:30 uur, RTL4
Ja zag ik ook. Samenwerking!quote:Op zondag 7 maart 2004 00:25 schreef khazad het volgende:
Volgende week is bij C.S.I. volgens mij de pilot aflevering van CSI: Miami.
Zag in de aankondiging Horatio door het beeld denderen
zo'n team word op dit moment opgezet door het Erasmus MC te Rotterdam. Om alle forenschische zooi te bevoorderen in Nederland omdat het hier erg achter ligt terwijl we alle spullen er voor hebben... Dus wie weet in de toekomst worden ook hier meer moorden (sneller) opgelost.quote:Op zondag 29 februari 2004 19:22 schreef Dafje33 het volgende:
Misschien omdat er in Nederland ook minder zware misdaad voorkomt. Zo'n team is hier niet rendabel.
joepie! Ik vind hem alleen onwijs niet goed geacteerd van Miamiquote:Op zondag 7 maart 2004 00:26 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Ja zag ik ook. Samenwerking!
Dat van dat gebouw scannen was idd iet wat onwaarschijnlijkquote:zoals laatst, een silhouet van een gebouw, hoppakee even randjes scannen, programmaatje laten lopen en ja: dat moet dat en dat zijn...
en Horatio met zijn stoere blikken, pauzes in zinnen en enorme clichés is ook zo uitgekauwd...
Dinsdag, 20:30, Yorin. Das al weken de vaste prik hierquote:Op maandag 8 maart 2004 10:41 schreef blablasjit het volgende:
morgen weer nieuwe CSI Miami Aflevering! Death Grip! KIJKEN!
Volgens mij niet, maar ben er niet zeker van dat ik de eerste aflevering gezien heb.quote:Op maandag 8 maart 2004 20:35 schreef Dafje33 het volgende:
A.s. zaterdag komt dus de pilot van CSI:Miami op RTL4?
Is die dan nooit uitgezonden op Yorin als eerste aflevering van Miami?
Hmm. als jij vind dat het nfi achterloopt ben ik toch wel redelijk benieuwd naar de definitie van "moderne" opsporings methodes.quote:Op zondag 7 maart 2004 08:56 schreef blablasjit het volgende:
[..]
zo'n team word op dit moment opgezet door het Erasmus MC te Rotterdam. Om alle forenschische zooi te bevoorderen in Nederland omdat het hier erg achter ligt terwijl we alle spullen er voor hebben... Dus wie weet in de toekomst worden ook hier meer moorden (sneller) opgelost.
ik zag een voorflits van een combi aflevering Vegas en Miami team in 1 aflevering..quote:Op maandag 8 maart 2004 20:35 schreef Dafje33 het volgende:
A.s. zaterdag komt dus de pilot van CSI:Miami op RTL4?
Is die dan nooit uitgezonden op Yorin als eerste aflevering van Miami?
dat is een afl van csi en de pilot van csi miami...quote:Op maandag 8 maart 2004 22:50 schreef milagro het volgende:
[..]
ik zag een voorflits van een combi aflevering Vegas en Miami team in 1 aflevering..
of was dat dus de pilot gelijk
ik doel op uitbreiding van de foresische mogelijkheden hier in nederland. puur gericht op delicten.quote:Op maandag 8 maart 2004 22:47 schreef deff het volgende:
[..]
Hmm. als jij vind dat het nfi achterloopt ben ik toch wel redelijk benieuwd naar de definitie van "moderne" opsporings methodes.
Ook bij de diverse tr afdelingen zijn ze toch echt niet zo prehistorisch als je zou denken na het lezen van jouw post.
Zag van het weekend trouwens voor het eerst de mannen en vrouwen van CSI:LV in de witte spacemens pakken, weer eens wat anders dan in de spijkerbroek en trui zoals gewoonlijk.
Ik denk dat ik deze aflevering ook maar opneem, hij lijkt me wel heel erg leuk!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 11:13 schreef blablasjit het volgende:
dat is een afl van csi en de pilot van csi miami...
een cross over dus...
hiep hiep hoera... tis bijna zoverquote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:53 schreef Latavia het volgende:
Source: The Hollywood Reporter
Tuesday, March 9, 2004
"24 co-star Vanessa Ferlito has landed a lead role in the CBS series CSI: New York, for which Gary Sinise is in talks to head the cast.
Ferlito, who next appears in Spider-Man 2, will play a member of the show's forensic team. "CSI: New York" is the third installment of the hit "CSI" franchise.
CBS intends to introduce the main characters in this season's second-to-last episode of "CSI: Miami," to air in May."
I totally agreequote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:48 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi zo, nog meer CSI!!!![]()
![]()
danku dankuquote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:38 schreef Dafje33 het volgende:
Erg leuke fansite trouwens, een aanrader voor elke FAN!!
ik had nog nooit van de vent gehoord voordat ik die aflevering zag...quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:16 schreef Dafje33 het volgende:
En nog wel als zichzelf!!
gelukkig ben ik dan niet de enigstequote:Op donderdag 11 maart 2004 21:55 schreef Dafje33 het volgende:
Ik weet het ook alleen maar uit de TV gids!![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 12 maart 2004 12:31 schreef Fillipe het volgende:
Wat een verdomd goede acteur vind ik dat zeg. (David Caruso)
lijkt me ook wel eens weird om dat mee te maken zelf... overal kerstbomen en dan in je korte broek en t-shirt ofzo erbij lopenquote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:47 schreef Dafje33 het volgende:
Daar vieren ze toch kerst als het 25 graden celcius is?![]()
uhuh. ze zouden wat met elkaar moeten krijgen... maar. perfect liefdes koppel... alleen zal wel nooit gebeuren...quote:Op zondag 14 maart 2004 00:28 schreef khazad het volgende:
leuke CSI aflevering vanaaf. 't Was vooral een CSI: Miami aflevering
Einde was wel aardig tussen H. en Catherine
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het was ook de pilot van csi miamiquote:Op zondag 14 maart 2004 10:25 schreef Koningin het volgende:
Ik vond het inderdaad meer CSI Miami, maar wel een goede aflevering...
quote:Op zondag 14 maart 2004 13:37 schreef khazad het volgende:
Als je de 2 teams naast elkaar ziet, is Miami toch cooler dan LV
Alsjeblieft niet!quote:Op zondag 14 maart 2004 09:32 schreef blablasjit het volgende:
uhuh. ze zouden wat met elkaar moeten krijgen... maar. perfect liefdes koppel... alleen zal wel nooit gebeuren
why not?quote:Op zondag 14 maart 2004 18:17 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet!![]()
Duurt nog een poosje voor die in Nederland te zien isquote:Op zondag 14 maart 2004 19:10 schreef blablasjit het volgende:
[..]
why not?
CSI: MIAMI - CSI: NY
de aflevering waarin ze samen komen zal in amerka op 17 mei op de buis komen. het is de 23e afl van miami van seizoen 2 en is TBA genaamd.
offtopic: 24 serie 3 is idd stukken beter dan 2, en eigenlijk ook beter dan 1 vind ikquote:Op zondag 14 maart 2004 19:34 schreef blablasjit het volgende:
oew 24 _o_ hmmz ookal vond ik daar echt alleen het eerste seizoen echt toppie... 2e seizoen zoog enorm.. en 3e is wel veel beter als 2e seizoen... maar topt het 1e niet. ik kijk het elke week braaf op de pc met een vriend
Maar CSI is gewoon veeeeeeeeel beter en is voor mij must see
offtopic... 24 is indd spanning opbouwend!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:43 schreef khazad het volgende:
[..]
offtopic: 24 serie 3 is idd stukken beter dan 2, en eigenlijk ook beter dan 1 vind ik
ontopic: CSI is gewoon een ander soort serie. Je kan eigenlijk elke aflevering afzonderlijk kijken, dus wordt er niet echt een spanning opgebouwd naar een volgende aflevering waardoor je de volgende aflevering moet zien. Althans, zo ervaar ik dat
Anyway CSI is top, dinsdag avond zit ik er weer klaar voor
Ik bedoelde dat Horatio & Catherine wat krijgen samen!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:10 schreef blablasjit het volgende:
why not?
CSI: MIAMI - CSI: NY
de aflevering waarin ze samen komen zal in amerka op 17 mei op de buis komen. het is de 23e afl van miami van seizoen 2 en is TBA genaamd.
TBA = To Be Announcedquote:Op zondag 14 maart 2004 19:10 schreef blablasjit het volgende:
[..]
... en is TBA genaamd.
jah dat had ik al bij het ttopic csi new york geleerdquote:Op dinsdag 16 maart 2004 14:27 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
TBA = To Be Announced
Tegen natuurlijk, ieder lekker in zijn/haar egen plaats blijven a.u.b!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:22 schreef blablasjit het volgende:
hmmz kik vat hem ff niet meer. ben je er tegen of vind je het wel leuk als ze ooit samen wat zouden krijgen in de serie...?
hmmz toch lijkt me het wel wat... maar kan toch nooit gerealiseerd worden... LV en Miami zijn niet elkaars naastenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:36 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Tegen natuurlijk, ieder lekker in zijn/haar egen plaats blijven a.u.b!![]()
quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:46 schreef Jerruh het volgende:
CSI miami verschilt in veel opzichten met CS vegas en het grootste verschil zit m toch wel in hoe de misdaden worden opgelost: in Vegas komen ze door middel van onderzoekwerk en speurwerk tot de verdachte terwijl ze bij miami eerst een verdachte hebben en dan van alles zoeken om die verdache te pakken te nemen! er zit weinig verband tussen de speurwerken en ik vind de hoofdpersoon (die horstio) echt verschrikkelijk! zit er een bang meisje in een wasmachine die gevlucht is voor een kidnapper, komt ie met zijn kinderlokkerstem: "hey little girl, what did you see?".
geef mij maar grissom en zijn mensen, want die zijn een stuk subtieler, een stuk echter (niet alleen mooie popjes, maar goede acteurs) en het speurwerk komt een stuk realistischer over.
nopequote:Op woensdag 17 maart 2004 12:50 schreef blablasjit het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zegt dit genoeg?
Helemaal mee eens, CSI is gewoon zoveel minder intressant als CSI Miami dat ik altijd het idee heb naar een heel andere serie te kijkenquote:Op woensdag 17 maart 2004 13:18 schreef Acathla het volgende:
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar CSI:Miami. Ik vind Grissom weer totaal niets. De acteur staat mij wat minder aan dan David Caruso. Dat Caruso niet moeders mooiste is, is duidelijk. Maar hij heeft wel een uitstraling waar je u tegen zegt. Dat mis ik bij Petersen. David Caruso IS Horatio Caine.
Verder heeft H. een soort 'natural coolness' over zich die ik bij Grissom niet kan ontdekken.
Overall zie ik CSI & CSI: Miami graag, maar mijn hart ligt bij Miami. Het team vind ik leuker. Beide series zijn echter top.
Helemaal mijn idee!quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:38 schreef blablasjit het volgende:
hummer! whiehie!
wel leuk eigenlijk. csi: miami vind ik net ietsjes beter dan csi: crime scene investigation maar Greg is mijn fave karakter
Zou lachen zijn als het wat zou worden. Ze passen best bij elkaar (zijn beide zeer betrokken), maar dat dat ook gaat gebeuren, denk het niet. (als iemand het weet, don't tellquote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:36 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Tegen natuurlijk, ieder lekker in zijn/haar egen plaats blijven a.u.b!![]()
Ze is er erg op bekomen in de tweede serie!quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:40 schreef khazad het volgende:
Ik moet zeggen dat Calleigh alleen maar leuker wordt
kging net naar kung fu... en ik zie ineens een hummer rijden.. wel toevallig... wist niet dat ze hier in nederland rond rijden. was wel een oude hummer... een h1.quote:Op woensdag 17 maart 2004 18:31 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Helemaal mijn idee!![]()
Hummers, Horatio
en inderdaad Greg van LV
![]()
en het word alleen nog maar beter...quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:52 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Ze is er erg op bekomen in de tweede serie!![]()
Vertel eens. (Moet je wel ff Spoiler etc. bijzetten)quote:Op donderdag 18 maart 2004 22:50 schreef blablasjit het volgende:
in het algemeen: Horatio krijgt/heeft een te groot ego tot afl 2.12
Toch kun je het van Horatio wel hebben! Als het niet te erg wordt natuulijk...quote:hij weet altijd al alles en zijn karakter word gewoon te veel...
mjwa ik ook, en hij heeft zon fakestem...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 08:29 schreef blablasjit het volgende:
is gewoon in het algemeen... hij weet altijd al alles en zijn karakter word gewoon te veel... Het kan ook zijn dat het aan mij ligt.. maar ik ergerde me er een beetje aan op een gegeven moment.
owquote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:49 schreef Jerruh het volgende:
[..]
mjwa ik ook, en hij heeft zon fakestem...
Ik nam al niet aan dat je Calleigh bedoeldequote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:53 schreef Jerruh het volgende:
horatio dan.
uhm neequote:Op vrijdag 19 maart 2004 21:50 schreef Dafje33 het volgende:
Had ik het nou laatst goed gezien? Wilde zijn schoonzus nou wat met hem (=H)?
quote:A couple of weeks ago I happened to see an episode of a TV show called "CSI Miami" that perpetuates into the digital age one of television and movie screenwriters' more asinine conventions.
Of course, as with most TV shows, realism isn't this one's strong suit. The "star" of the show is a redheaded guy who evidently has exactly one mode in his acting repertoire — that of a sardonic, condescending poseur who spends an inordinate amount of time dramatically donning and removing sunglasses. (Perhaps Ray-Ban is a show sponsor?) The character he plays seems to have a limitless departmental budget and no supervisors whatsoever. Although putatively a "CSI," or crime scene investigator, he seems also to be a detective and a squad lieutenant, a one-man crime-fighting force with near-despotic powers over the citizenry. And wouldn't it be nice if once in a while these actors would act as if it weren't a foregone conclusion that they're on their way to solving the crime? But never mind that.
In the episode I saw, a paparazzi is found killed and his film stolen. Various plot twists progress until the film is recovered, at which point Our Hero sees something everybody else has missed — what looks like two shadowy figures in the dark window of a distant mansion.
Right away, I know what's coming. We're going to be treated to yet another iteration of that hoary old Hollywood myth about photographs, and are soon to hear some version of the immortal line, "Can you enhance that?" (It used to be "can you blow that up some more?" but times have changed...well, at least a little.)
Sure enough, the feckless dramaturge later shows us a technician clattering away at the keyboard of a laptop, by which time we are able to see that the shadowy figures in the distant window, though still barely resolved, may be up to no good. "That's about as good as I can get it...in analog," says the technician.
"What about...digital?" Asks the redheaded crime-fighter, portentously.
Oh, puh-LEEEEZ. You'll recall that in a recent, tragic real-life crime, an innocent young girl, walking home, was accosted by a grown man and led off to her death, and the abduction was captured on a surveillance videotape. No less an institution than NASA was called in on that real-life investigation and asked to "enhance" the surveillance tape. They weren't able to, of course.
What, don't they watch television?
Cameras cannot resolve more detail than they have captured. Yet this same plot device has been part of the screenwriter's bin of tricks for decades, because, evidently, screenwriters only read other screenplays. Note to screenwriters: CUT IT OUT. It's dumb. It doesn't work that way. (And note to makers of surveillance cameras: your cameras need better resolution.)
As a curmudgeonly aside, has it occurred to anyone else that TV routinely portrays just exactly the kind of police departments that a democratic society doesn't want? Week in, week out, we watch them break procedural rules, brutalize suspects, and violate peoples' civil rights right and left. These little plot liberties are always righteous, excused by the fact that the omniscient viewer knows they're justified, but if, say, Andy Sippowitz (of "NYPD Blue") is representative of real detectives, then this society is about two hops and a half-step from unbounded Nazism. Harrumph. Glad I got that off my chest.
Anyway, at the denouement of the "CSI Miami" episode, the shadowy figures in the distant window have become a recognizable woman being shot in the head by a recognizable man, whom our one-man Justice League convicts using an 8x10 of a scar on the suspect's hand, if you can believe that, in what must have been something like a 4,000X enlargement.
I don't know — maybe that dead paparazzi used a Canon DSLR from the future, you think?
Mjah.... je kunt je misschien voorstellen dat iemand die al 40 jaar ofzo met fotografie bezig is zich elke keer weer ergert aan "can you enhance/blow that!?" en dat dan opeens de meest wazige, korrilige, donkere opnamens opeens een DVD-kwaliteit krijgen.quote:Op maandag 22 maart 2004 16:50 schreef blablasjit het volgende:
ik vind hem wel erg zeiken hoor. het is maar een serie... tuurlijk word daar een beetje overdreven. Dat maakt het juist extra leuk... en dat is nou puur televisie!
Jaquote:Op dinsdag 23 maart 2004 07:35 schreef stefimke het volgende:
[..]
Mjah.... je kunt je misschien voorstellen dat iemand die al 40 jaar ofzo met fotografie bezig is zich elke keer weer ergert aan "can you enhance/blow that!?" en dat dan opeens de meest wazige, korrilige, donkere opnamens opeens een DVD-kwaliteit krijgen.
tuurlijk... maar geen elke televisie serie klopt precies. daarom heet het televisie... en als hij zich er zo aan ergerd waarom kijkt hij het danquote:Op dinsdag 23 maart 2004 07:35 schreef stefimke het volgende:
[..]
Mjah.... je kunt je misschien voorstellen dat iemand die al 40 jaar ofzo met fotografie bezig is zich elke keer weer ergert aan "can you enhance/blow that!?" en dat dan opeens de meest wazige, korrilige, donkere opnamens opeens een DVD-kwaliteit krijgen.
Verrek!!! Is het dan niet echt?????????????????quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:32 schreef blablasjit het volgende:
[..]
tuurlijk... maar geen elke televisie serie klopt precies. daarom heet het televisie... en als hij zich er zo aan ergerd waarom kijkt hij het dan???
maar het is te snappen van iemand die van fotografoe houd en het als een bedreiging vind...
Ja, en dat komt echt voor een groot deel omdat ze veel minder make up opgesmeerd heeft in het tweede seizoen! Ze is zonder al die zware make up veel mooier.quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:52 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Ze is er erg op bekomen in de tweede serie!![]()
idd, maar wel creatief. elke keer een jaloerse man die zijn vrouw doodknalt, gaat na een paar keer ook vervelen natuurlijkquote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:46 schreef Strolie75 het volgende:
Dat met die kogel was wel erg vergezocht.
Dat heb ik nu precies andersomquote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:44 schreef Maerycke het volgende:
Het viel weer een beetje tegen. Op de 1 of andere manier kan ik maar niet wennen aan de cast van Miami. Ze hebben gewoon veel minder charisma dan de luitjes van Las Vegas in mijn ogen.
Stond zelfs verkeerd op de Yorin teletekst, volgens mij ...quote:Op donderdag 25 maart 2004 20:28 schreef Anahka2309 het volgende:
Ok.....zoals te verwachten komt het niet. De Modepolitie en CSI: Miami lijkt ook zo op elkaar....honest mistake.
Zelfs bij het blad weten ze niet wat ze doen
Ja, wrijf het er maar lekker in!quote:Op vrijdag 26 maart 2004 14:54 schreef blablasjit het volgende:
blablasjit gaat nu 2.28 wannabe kijken :d whohoe
ik wil het best doenmaar ik heb geen idee wat ik zou moeten neerzetten....quote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:29 schreef Dafje33 het volgende:
Als spoiler kan toch wel?
Nee, downloaden lukt me niet(bij kazaa)
Dus kijk ik rustig elke di en za, lekker met de pootjes op de tafel, naar de buis![]()
goede smaak hebbiequote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:05 schreef --Christiaan-- het volgende:
Zeler goede serie! kijk hem niet altijd, maar wel vaak. Ik vond vooral die aflevering goed waar ze in een disco waren en toen viel het vuurwerk om.
helemaal met je eens...quote:Op zaterdag 27 maart 2004 19:31 schreef Dafje33 het volgende:
Da's toch persoonlijk, de één vind LV beter, de ander Miami, en straks komt ook nog NY, beginnen ze weer dat ze die beter/slechter vinden.![]()
Heel lief aangeboden!quote:Op zondag 28 maart 2004 10:06 schreef blablasjit het volgende:
ik wil het best doenmaar ik heb geen idee wat ik zou moeten neerzetten....
ik sport op dinsdag.quote:Op zondag 28 maart 2004 19:44 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Heel lief aangeboden!, maar ik heb ze tot nu toe allemaal gezien, en eigenlijk is 1 keer zien goed, anders weet je toch wel hoe het afloopt.
En de komende afl.? Een goed excuus om niks af te spreken op dinsdag!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.echte spoiler (dat van hierboven is dus een grapje):
is al gecastquote:Op zondag 28 maart 2004 20:54 schreef _Estranged_ het volgende:
CSI:New York wordt nu net een beetje gecast dus voordat ie in nederland te zien is zijn we wel weer ff verder...patience is a virtue![]()
hehehe wat ik vind van iets hoeven anderen niet zo te vinden. Ik ben niet echt NY fan... Zo donker en grauw... Tenminste op tv... hoe het meestal word weergegeven. Maar jah het ligt alleen daar aanquote:Op maandag 29 maart 2004 21:22 schreef Dafje33 het volgende:
Kunnen we tegen die tijd al mooi van jou horen hoe CSI:NY bevalt.![]()
Leuk, hoe iedereen het anders ziet, maar ik ben het helemaal met je eens; ik vond LV al erg leuk, maar pas sinds Miami ben ik helemaal verknocht aan de serie, en dan spreekt Caine's personage me het meest aan.quote:Op maandag 29 maart 2004 22:10 schreef Acathla het volgende:
Verder heeft elke serie zijn charme, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar Miami.
ik heb precies het zelfde gehad. LV vond ik erruh cool... maar toen ik Miami zagquote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:03 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Leuk, hoe iedereen het anders ziet, maar ik ben het helemaal met je eens; ik vond LV al erg leuk, maar pas sinds Miami ben ik helemaal verknocht aan de serie, en dan spreekt Caine's personage me het meest aan.
(Met 1,5 vinger getypt, Blabla! Het komt wel weer goed!)
Yep, en die herhaling kappen ze dan halverwege de serie af, als er geen ruimte meer is. Want tja, wie volgt er nou een serie in de herhaling he?quote:Op woensdag 31 maart 2004 00:15 schreef Acathla het volgende:
Oh nee, laat maar. Dat gebeurt toch wel.
ik!... ik ken bijna alle afleveringen helemaal uit mun hoofd! and I still love the show!quote:Op woensdag 31 maart 2004 00:39 schreef khazad het volgende:
[..]
Yep, en die herhaling kappen ze dan halverwege de serie af, als er geen ruimte meer is. Want tja, wie volgt er nou een serie in de herhaling he?
Het ging geloof ik over een broer van Horatio, die vermoord is........quote:Op woensdag 31 maart 2004 09:56 schreef blablasjit het volgende:
[..]
ik!... ik ken bijna alle afleveringen helemaal uit mun hoofd! and I still love the show!
kan iemand mij vertellen wat voor preview ze hebben laten zien voor de aflevering van volgende week?
Qua body en looks wel, maar kan dat southern accent van haar niet horen.....quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:17 schreef s9601694 het volgende:
Ik heb he gister voor de derde keer in een paar maanden gezien, maar holy FUCK wat ben ik verliefd op dat blonde wijf....
ik heb de aflevering al gezien maar ben benieuwd wat er precies werd laten zien....quote:Op woensdag 31 maart 2004 10:56 schreef Koningin het volgende:
[..]
Het ging geloof ik over een broer van Horatio, die vermoord is........
Ik vond het gister wel een aardige aflevering!!
southern accent vind ik juist wel geil..quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:00 schreef GRUMBLER het volgende:
[..]
Qua body en looks wel, maar kan dat southern accent van haar niet horen.....
Complete afknapper wat mij betreft maar goed, ben na het kijken van aardig wat afleveringen er achter dat ik het nog steeds een slap aftreksel vind van het origineel.
Die Horatio (David Carusso oid) is ook niet echt en favoriet van mij vond hem in NYPD Blue al niet best, daar was ie ook snel uit, maar zijn acteer stijl spreek me gewoon niet aan.
Ik let niet echt op d'r stem moet ik zeggenquote:Op woensdag 31 maart 2004 12:00 schreef GRUMBLER het volgende:
[..]
Qua body en looks wel, maar kan dat southern accent van haar niet horen.....
Die lijkschouwer die altijd eng tegen die doden praat? What happened to you, baby?quote:Op woensdag 31 maart 2004 19:15 schreef Dafje33 het volgende:
Even kijken, volgende week:
Je zag die blonde vrouw, die in een eerdere afl. meedeed. En een jong (6jr ofzo) meisje met rood haar. Het ging over drugsgebruik. En dat Raymond misschien wel een dubbelleven had...
Ik vind David Caruso erg goed, als Horatio. Hij zet hem erg geloofwaardig neer.
Alexx (lijkschouwer) vind ik erg slecht, maar da's persoonlijk natuurlijk.
Dat kind met die rare stem jaquote:Op woensdag 31 maart 2004 19:15 schreef Dafje33 het volgende:
Je zag die blonde vrouw, die in een eerdere afl. meedeed.
Dat gezever van die dame komt mij ook de strot uit.quote:Op woensdag 31 maart 2004 22:00 schreef Maerycke het volgende:
Die lijkschouwer is inderdaad een beetje vreemd. Sterker nog..dat is een understatement.
hehe... okayquote:Op woensdag 31 maart 2004 19:15 schreef Dafje33 het volgende:
Even kijken, volgende week:
Je zag die blonde vrouw, die in een eerdere afl. meedeed. En een jong (6jr ofzo) meisje met rood haar. Het ging over drugsgebruik. En dat Raymond misschien wel een dubbelleven had...
Ik vind David Caruso erg goed, als Horatio. Hij zet hem erg geloofwaardig neer.
Alexx (lijkschouwer) vind ik erg slecht, maar da's persoonlijk natuurlijk.
hehe vond ik nou weer niks aan behalve dat eric panisch werdquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:49 schreef khazad het volgende:
Dead Woman Walking vond ik de leukste aflevering.
duhquote:Op vrijdag 2 april 2004 21:41 schreef Dafje33 het volgende:
Wat ik er van gehoord heb, is dit een aflevering die ik móét zien!![]()
Weet wat ik daar op te zeggen heb? Nou hier komt het:quote:Op zaterdag 3 april 2004 20:01 schreef Dafje33 het volgende:
Ja, hé, Blablasjit, jij hebt me zelf nieuwsschierig gemaakt naar deze aflevering!![]()
![]()
nummer 2? wat voor nummer 2?quote:Op zondag 4 april 2004 10:06 schreef khazad het volgende:
Wat een discussie
Zijn we btw al bijna toe aan een #2?
Deel 2 van de topicquote:Op zondag 4 april 2004 23:50 schreef blablasjit het volgende:
[..]
nummer 2? wat voor nummer 2?
maar hij werd vaker naar bovengehaald... small hints enzo.quote:Op maandag 5 april 2004 21:42 schreef Acathla het volgende:
Ik heb maar 1 ep over Raymond gezien. Dat was met dat huis wat afbrandde in het begin.
in Huricane Anthony net na de credits aan het begin... helemaal gelijk!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:46 schreef khazad het volgende:
omg, bij een van de eerste shots is de crane met camera volledig zichtbaar in de autoruit, brrr
En weten ze dan ook of hij nou wel een goeie of een kwaaie was?quote:Op maandag 5 april 2004 22:05 schreef blablasjit het volgende:
maar hij werd vaker naar bovengehaald... small hints enzo.
ik zie er maar 3.quote:Op maandag 5 april 2004 08:55 schreef khazad het volgende:
We zitten al op de 6 pagina's
Hmmz... ik zou zeggen kijken dinsdag en dan weet je het na logisch nadenken welquote:Op maandag 5 april 2004 23:08 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
En weten ze dan ook of hij nou wel een goeie of een kwaaie was?
Al bekend waarneer CSI:NY gaat beginnen?quote:Op dinsdag 6 april 2004 08:30 schreef blablasjit het volgende:
[..]
snip
17 mei de pilot... in eind september of begin oktober het eerste seizoen. dit is in Amerika dan. In nederland kan het nog wel ff durenquote:Op dinsdag 6 april 2004 12:25 schreef deff het volgende:
[..]
Al bekend waarneer CSI:NY gaat beginnen?
Kan ik me modem alvast opwarmen:)
s02e08 - Big Brother is de aflevering van vanavond.quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:09 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Bij welke aflevering zijn we nu eigenlijk? Seizoen 1 of 2?
seizoen 1 is compleet op de tv geweest...quote:Op dinsdag 6 april 2004 20:08 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Daar al?? En ik maar denken dat Yorin heel seizoen 1 had gekocht, maar ze gaan dus door met seizoen 2...
quote:Op dinsdag 6 april 2004 21:34 schreef Acathla het volgende:
Het is nu definitief, ik had al eerder een voorkeur voor Horatio boven Grissom, maar dat is vanavond maar eens bevestigd. En dat is een understatement.
vooral het einde dat ie tussen de boxen door in de camera keekquote:Op dinsdag 6 april 2004 22:17 schreef khazad het volgende:
idd leuke aflevering blablasjit
Hij was afgelopen vrijdag op Yorin: Snake Eyes, ben alleen vergeten te kijkenquote:Op dinsdag 6 april 2004 22:17 schreef blablasjit het volgende:
Ik ken geen enkel werk van Gary Sinise. Of wel ooit gezien maar niet onthouden.
Hey nu weet ik wie het is... die film ken ik... die major ofzo wassie! Tnx! Film was wel leuk... niet super!quote:Op woensdag 7 april 2004 14:10 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Hij was afgelopen vrijdag op Yorin: Snake Eyes, ben alleen vergeten te kijken![]()
Iemand gezien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |