quote:Over gedacht én gedaan zelfs.......en het is niet moeilijk. Iedereen die met tampons om kan gaan, kan ook met de Nuvaring omgaan. Geen probleem.
Op maandag 1 september 2003 12:30 schreef joosd het volgende:
heb je wel eens nagedacht over het eruit hengelen vanzo'n ring
quote:Ik kan inderdaad slecht tegen de pil. De huisarts raadde mij de NuvaRing aan omdat hij er positieve ervaringen mee had. Het inbrengen en eruithalen lijkt me alleen heel lastig. Of valt dat mee? En heb jij voor de NuvaRing ook de pil geslikt? En wat zijn de voor en nadelen ten opzichte van de pil?
Op maandag 1 september 2003 12:27 schreef moralia het volgende:
Ja, ik gebruik nu twee maanden de NuvaRing en het bevalt uitstekend. Ik vind het erg handig, en heb er absoluut geen last of zo van en mijn partner ook niet. Ik kan m je ook aanraden dus. Maar waarom raadt je huisarts eigenlijk specifiek de NuvaRing aan? Kun je niet tegen de pil?
Hee, maar heel veel succes ermee in ieder geval. Het is zeker het proberen waard
En de hoeveelheid hormonen? Ze hebben het erover dat 't een stuk minder is dan bij de pil.. maar dat zeggen ze van Implanon en de nieuwe pleister ook..
Welke geeft relatief de minste hormonen af?
en sorry, zit nu op m'n werk.. ff geen tijd om te gaan zoeken en snuffen op 't net
quote:
Op maandag 1 september 2003 13:16 schreef E.T. het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe 't ding zich houdt tijdens (heftige) sex. Voel je 'm zitten? Voelt je partner 'm zitten? Gaat ie niet aan de wandel?En de hoeveelheid hormonen? Ze hebben het erover dat 't een stuk minder is dan bij de pil.. maar dat zeggen ze van Implanon en de nieuwe pleister ook..
Welke geeft relatief de minste hormonen af?
Nuvo ring bevat 15 microgram oestrogeen en 120 mg etonogestel per dag. Ik weet dat je met een lichte pil op 20mg oestrogeen en tussen de 100 en 150 mg etonogestel zit. (handig zo'n gebruiksaanwijzingen sorry, zit nu op m'n werk.. ff geen tijd om te gaan zoeken en snuffen op 't net
quote:Ik gebruik hem nu 3 maanden en heb er meestal geen last van tijdens (heftige) sex. Denk ik dat ie vervelend is, haal ik hem er voor de zekerheid gewoon eventjes uit (max 3 uur) Mijn partner en ik voelen hem beide niet zitten.
Ik vraag me trouwens af hoe 't ding zich houdt tijdens (heftige) sex. Voel je 'm zitten? Voelt je partner 'm zitten? Gaat ie niet aan de wandel?
quote:Haha, ehm nou wij hebben best een soort van heftige seks en nee we voelen hem dan allebei absoluut niet zitten. Bij mij glijdt de ring er ook niet uit, hij blijft drie weken zitten waar ie zit. Zo zeer zelfs dat ik af en toe controleer of hij er echt nog wel in zit.
Ik vraag me trouwens af hoe 't ding zich houdt tijdens (heftige) sex. Voel je 'm zitten? Voelt je partner 'm zitten? Gaat ie niet aan de wandel?
quote:LOL Moralia
Op maandag 1 september 2003 14:54 schreef moralia het volgende:[..]
Haha, ehm nou wij hebben best een soort van heftige seks en nee we voelen hem dan allebei absoluut niet zitten. Bij mij glijdt de ring er ook niet uit, hij blijft drie weken zitten waar ie zit. Zo zeer zelfs dat ik af en toe controleer of hij er echt nog wel in zit.
Het grootste nadeel is eigenlijk de prijs, het is ongeveer 20 euro bijbetalen voor 3 ringen en ik weet niet wat dat gaat worden als de pil uit t ziekenfonds is.
ik kan me hier helemaal bij aanluiten, ik gebruik nuvaring nu denk ik 5 maanden ofzo en heb nergens last van; sex gaat prima, geen moodswings en andere shit die ik bij de pil wel had, makkelijk inbrengen en uithalen etc...prima ding...alleen beetje duur, maar then again, de pil gaat ook uit het ziekenfonds...
hmmm ja en de pil gaat ook uit het ziekenfonds dus inprincipe eigenlijk toch weer geen nadeel... ok
TOP !!!
en knappe vent die hem precies door het gaatje geramt krijgt en dan ook nog eens naar buiten vist... lijkt me sterk. In amerika zijn ze heel positief over NuvaRing.. Nederland nog niet echt...
En wie wil weten wat de hormoon huishouding van NuvaRing + Implanon is: Check de site van de fabrikant eens: Organon. En dar staatie ergens onder products...
Link naar de site over de Nuva ring: http://www.organon.nl/products/Products/contraception/Nuvaring.asp?ComponentID=25310&SourcePageID=29680#1
en een plaatje!
Grtx Ferret
quote:Klinkt smerig in deze context
Op maandag 15 september 2003 09:30 schreef moralia het volgende:
En waar baseert je huisarts die mening op dan? Had hij daar ook onderzoeksresultaten van? Want ik kan me niet voorstellen dat de ring niet getest en getest en getest is tot ze er groen van zagen.
Geen stoot met hormonen meer zoals bij de pil, en de volgende dag weer zo'n stoot. Nee, netjes 3 weken lang 24 uur wat hormonen die door je bloed heen gaan.
Meer zin in seks, minder hoofdpijn, gewicht ging gelijk wat omlaag zonder er wat voor te doen... echt alleen maar positieve ervaringen.
Bij mij zitten de eigen kosten van 19 euro in de aanvullende verzekering, dus ik heb geen last van de eigen bijdrage.
Dan de rare vraag over het eruit hengelen. Ik weet niet wat je denkt, maar de ring gaat echt niet netjes rond in de vagina zitten. Het zit er maar een klein stukje in. Dus je hoeft alleen je vingertopje er maar in te doen en er omheen te haken en je hebt hem.
En ga nou niet beweren dat het eng is om je vinger in je doos te doen.
De vraag van ET en heftige seks: met vingeren voel je hem wel, als dit als lastig ervaren wordt dan kan je hem eruit halen. Hij moet er wel binnen 3 uur weer in want anders zit je te lang zonder hormonen en is het minder betrouwbaar. Met beffen of de penetratie voel je hem niet. Althans... wij niet. Er zijn mannen die beweren dat ze hem wel voelen, dan zou je hem er weer uit kunnen halen.
Aan de wandel??? Neuh... nog nooit gemerkt. Heb ik ook nog nooit gehad met een tampon. Het maakt niet uit hoe diep je hem inbrengt... hij mag er ook nog maar net inzitten. Je kan hem echt wel pakken. Het schijnt dat er vrouwen zijn die hem weleens verliezen, maar ik zou echt niet weten hoe.
In dit topic Microgynon 30
stond deze vraag:
quote:Daar kan ik nog aan toevoegen dat je zelden ongesteld bent en de ring gebruikt. Je wordt ongesteld in je ringvrije week. En de ongesteldheid is bij de meeste vrouwen korter en minder heftig, dus zal het weinig voorkomen dat je een week later nog ongesteld bent. Is het wel het geval, dan kan je gewoon een ring inbrengen en daarna een tampon indoen. No problemo.
Op dinsdag 16 september 2003 15:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een vraagje voor de mensen die de nuvaring gebruiken. Hoe zit dat ding in je lichaam? Als je dan ongesteld bent heb je dus EN die ring en een tampon in je vagina zitten. En met sex zit dat ding dus ook in de weg lijkt mij? Valt dit in de praktijk mee?
Als je wil zien hoe de ring wordt ingebracht en in het lichaam zit dan kan je kijken op www.nuvaring.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 17-09-2003 22:36]
Ik verheug me er nu al op
haha
quote:Ben vandaag ook naar de huisarts geweest, en we kwamen ook op de nuvaring uit. Hij heeft 2 patienten die het al gebruiken en wil me ook over 3 maanden spreken om te horen hoe het bevalt en wat mijn ervaringen ermee zijn.
Op vrijdag 26 september 2003 14:35 schreef Ferret1983 het volgende:
Ik ben net bij de huisarts geweest, zij had nog geen patienten die de Nuva ring gebruiken, maar ze had hem wel al eens aanbevolen.
Hij was niet op voorraad, maar ik kan hem maandag ophalen (3 stuks)
Mijn huisarts (=vrouw) was er erg enthousiast over en vertelde mij dat als de ring niet betrouwbaar genoeg zou zijn hij ook nooit op de markt was gekomen.....
Ook moet ik haar over een maand of 2 bellen om mijn ervaring te vertellen, zodat zij dat weer aan andere vrouwen kan vertellen en ze was erg benieuwt.
Er zat bij de huisarts een stagaire, we hebben er met zn 3en over gebabbeld.Ik verheug me er nu al op
![]()
![]()
haha
Ik heb op het moment dat de ring te verkrijgen was in nederland (februari 2003) de dokter gebeld om te vragen of ik hem mocht proberen. Zij wist er zelf nog niet veel van af maar ik had veel op internet opgezocht en ze vond het goed. Ik ben al jaren aan het sukkelen met 3 verschillende pillen en zelfs een spiraaltje - van de pillen kreeg ik hoofdpijn in de stopweek en ik was veel moe, van het spiraaltje kreeg ik de meest ongeloofelijke krampen en met seks moest alles heel erg voorzichtig, en mijn vriend had ook nog eens last van het draadje... ramp en ontij dus! (niet om iemand van het spiraaltje af te schrikken, het schijnt voor veel vrouwen een geweldige oplossing te zijn)
Sinds de ring gaat alles dus prima. Geen hoofdpijn, geen moodswings, geen heftige krampen. Mijn vriend voelt hem wel zitten maar we halen hem er dan gewoon even uit. En hij blijft niet altijd even goed zitten, dat is minder. En de prijs is ook niet om over te juichen.
Maar goed, over de veiligheid zou ik me geen zorgen maken, de ring was in andere landen al veel langer beschikbaar; zoiets komt pas in Nederland op de markt als ze er echt zeker van zijn dat het goed werkt. Hij is in veel gevallen zelfs veiliger dan de pil omdat mensen die makkelijk vergeten of niet precies op dezelfde tijd innemen, en als je overgeeft ofzo werkt de pil ook al niet meer.
Ik ga toch onderzoeken hoe het nou zit met die pleisterpil - ik vind het toch lastig dat ik die ring er steeds uit moet halen tijdens de seks en dat hij soms niet blijft zitten. Als iemand mij kan vertellen wat die pleister kost, hoor ik het graag! Ik heb het nog nergens kunnen vinden.
quote:Ik gebruik hem nu bijna 3 weken en ben er tot nu toe erg tevreden over.
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:47 schreef judes het volgende:Sinds de ring gaat alles dus prima. Geen hoofdpijn, geen moodswings, geen heftige krampen. Mijn vriend voelt hem wel zitten maar we halen hem er dan gewoon even uit. En hij blijft niet altijd even goed zitten, dat is minder. En de prijs is ook niet om over te juichen.
Grtx Ferret
uitwendig/inwendig namelijk.
quote:Die ring hoef je maar één keer in de drie weken in te doen, een condoom moet je iedere keer omdoen, en veel mensen hebben daar klachten over, geloof ik...
Op maandag 27 oktober 2003 11:17 schreef Viper_74 het volgende:
Misschien raar, maar kan je niet gewoon een condoom gebruiken? Ik bedoel, die ring moet je ook maar indoen en klinkt als meer gehannis dan een condoomuitwendig/inwendig namelijk.
Bovendien hebben veel vrouwen al ervaring met het indoen van een tampon en veel verschil tussen het indoen van de ring en een tampon is er niet, naar mijn bescheiden mening...
Als je elkaar nog niet lang kent is een condoom natuurlijk altijd aan te raden ivm SOA's, maar als je al lang en breed getrouwd bent oid is dit een hele goede oplossing.
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:[..]
Die ring hoef je maar één keer in de drie weken in te doen, een condoom moet je iedere keer omdoen, en veel mensen hebben daar klachten over, geloof ik...
Bovendien hebben veel vrouwen al ervaring met het indoen van een tampon en veel verschil tussen het indoen van de ring en een tampon is er niet, naar mijn bescheiden mening...
Als je elkaar nog niet lang kent is een condoom natuurlijk altijd aan te raden ivm SOA's, maar als je al lang en breed getrouwd bent oid is dit een hele goede oplossing.
Ik zei toch dat het een stomme debiele opmerking was
quote:Je moet de ring meer als een vervanging van de pil zien dan het condoom.
Op maandag 27 oktober 2003 11:17 schreef Viper_74 het volgende:
Misschien raar, maar kan je niet gewoon een condoom gebruiken? Ik bedoel, die ring moet je ook maar indoen en klinkt als meer gehannis dan een condoom
Ikzelf heb nu geen vriend, maar gebruik dus wel de ring (eerst pil) voor de eerste 2 redenen.
ps: Vind de ring inbrengen makkelijker dan een condoom omdoen
Idd, net zo simpel als een tampon inbrengen!
Grtx Ferret
quote:Klopt, al hebben sommige vrouwen wel dat ze er wat geprikkelder door raken en wat aankomen.
Op maandag 27 oktober 2003 12:28 schreef Ferret1983 het volgende:[..]
Je moet de ring meer als een vervanging van de pil zien dan het condoom.
Veel vrouwen gebruiken de pil ook voor:
-regelmatige menstruatie
-minder last van buikpijn enz bij menstruatie
-extra zekerheid tegen zwangerschap (scheuren condoom enz)Ikzelf heb nu geen vriend, maar gebruik dus wel de ring (eerst pil) voor de eerste 2 redenen.
ps: Vind de ring inbrengen makkelijker dan een condoom omdoen
Idd, net zo simpel als een tampon inbrengen!Grtx Ferret
Ik woon op dit moment zo een beetje in 4 huizen (zit op kamers, ouders gescheiden en heb weer een vriendje) dus het is ook wel makkelijk dat ik mijn anticonseptie middel nooit kan vergeten en altijd bij me heb!
Grtx
quote:Bij welke zorgverzekeraar zit je als ik vragen mag?
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:35 schreef _unicorn_ het volgende:
Ik gebruik hem nu ook al bijna 2 maanden. Echt supergoed, je voelt het niet. Mijn menstruatie is regelmatig. Mijn vriend voelt hem wel maar ziet het niet als hinderlijk. Geen last van moodswings. Echt geweldig ding. Ik krijg hem ook nog helemaal vergoed dus dubbelgoed
quote:Ik ben particulier verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea en heb het pluspakket voor studenten (weet niet hoe het heet) en vandaar uit wordt het volledig vergoed.
Op vrijdag 13 februari 2004 11:54 schreef Aventura het volgende:[..]
Bij welke zorgverzekeraar zit je als ik vragen mag?
quote:Vreemd..ik heb toevallig net een aanvullende verzekering genomen, ook een Pluspakket, maar op mijn bon (ik heb de Evra-pleister, maar die is even duur) staat dat ik nog altijd een eigen bijdrage moet betalen van 6 euro per maand. Er wordt dus maar (zelfs iets minder dan) de helft van vergoed. Ik dacht dat die eigen bijdrage gewoon vaststond en helemaal los van welk pakket je hebt.
Op vrijdag 13 februari 2004 11:58 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Ik ben particulier verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea en heb het pluspakket voor studenten (weet niet hoe het heet) en vandaar uit wordt het volledig vergoed.
quote:ik word echt heel blij van dit soort replies
Op vrijdag 13 februari 2004 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben nu ziek, dus dat telt niet, maar ik voel me echt stukken beter met de NuvaRing! Een wereld van verschil: ik hou minder vocht vast, het lijnen werkt nu echt, veel minder trek in snaaien, veel minder depressief. Het trekt allemaal langzaam weg, ik ben er ontzettend blij mee
quote:Ik heb geen idee
Op vrijdag 13 februari 2004 12:01 schreef Aventura het volgende:[..]
Vreemd..ik heb toevallig net een aanvullende verzekering genomen, ook een Pluspakket, maar op mijn bon (ik heb de Evra-pleister, maar die is even duur) staat dat ik nog altijd een eigen bijdrage moet betalen van 6 euro per maand. Er wordt dus maar (zelfs iets minder dan) de helft van vergoed. Ik dacht dat die eigen bijdrage gewoon vaststond en helemaal los van welk pakket je hebt.
quote:Ze had er in ieder geval veel minder last van.
Op donderdag 12 februari 2004 22:11 schreef SilverStar het volgende:
ferret, ik las dat een vriendin van je ook met nuvaring ging beginnen omdat ze zo vaak last had van huilbuien.. heeft ze daar met de nuvaring nog last van?
Grtx Maaike
Maar daar staat tegenover dat deze anticonceptie veel veiliger is omdat ik niet iedere dag hoef te slikken en na enige oefening blijft de ring gewoon zitten. Bovendien krijg ik nu minder hormonen binnen.
quote:Ja dit is wel erg vaag zeg, ze heeft hem waarschijnlijk toch niet helemaal op de juiste manier gebruikt. Er zijn zoveel vrouwen die beweren dat ze 'dwars door de pil/ring/whatever' heen zwanger zijn geraakt. De meesten zeggen dat denk ik uit schaamte over hun eigen slordigheid. of zijn bv. glad vergeten dat ze een keertje diarree hadden of overgegeven ofzo.
Op zaterdag 14 februari 2004 00:36 schreef martax het volgende:
een kennis van me is zwanger geraakt tijdens het gebruik van de nuva ring. kreeg later van haar huisarts te horen dat het die het alleen nog maar adviseerde aan "oudere" vrouwen.
quote:Dit slaat nergens op. Ze had gewoon voorzichtiger moeten zijn. Mijn dokter vertelde over een vrouw die haar nuvaring een dag na de inbrengdag had ingebracht en dus zwanger werd. Wat dat betreft is het net de pil. Je moet stipt zijn.
Op zaterdag 14 februari 2004 00:36 schreef martax het volgende:
een kennis van me is zwanger geraakt tijdens het gebruik van de nuva ring. kreeg later van haar huisarts te horen dat het die het alleen nog maar adviseerde aan "oudere" vrouwen.
quote:Nog veel stipter, zelfs. Met de pil had ik twaalf uur speling, met de NuvaRing maar drie uur... ik heb gewoon een vaste tijd en die staat in mijn agenda, daar wijk ik misschien drie minuten van af, maar meer niet
Op zaterdag 14 februari 2004 18:51 schreef Dissolved het volgende:[..]
Dit slaat nergens op. Ze had gewoon voorzichtiger moeten zijn. Mijn dokter vertelde over een vrouw die haar nuvaring een dag na de inbrengdag had ingebracht en dus zwanger werd. Wat dat betreft is het net de pil. Je moet stipt zijn.
Voel je hem bij vingeren en voor de man bij neuken?
quote:Wij voelen er allebei helemaal niks van! Het is wel belangrijk dat je hem goed diep inbrengt, anders wil ie nog wel eens zakken en dan is het net een scheef zittende tampon die in de weg zit.
Op zaterdag 14 februari 2004 22:07 schreef erodome het volgende:
Merk je de ring zelf eigenlijk op bij sex?Voel je hem bij vingeren en voor de man bij neuken?
quote:Nee, wij voelen hem niet zitten, niet bij vingeren, niet bij neuken.
Op zaterdag 14 februari 2004 22:07 schreef erodome het volgende:
Merk je de ring zelf eigenlijk op bij sex?Voel je hem bij vingeren en voor de man bij neuken?
Pil is niet 100% zeker... Vroeger moest ik twee stuks per dag Diane slikken om mn menstruatie onder controle te houden. Ik vroeg toen aan de dokter of ik met die ene lichte pil waar ik mee begonnen was wel veilig was geweest en hij dacht van niet. Gelukkig doe ik het alleen maar met condoom.quote:Op zaterdag 14 februari 2004 13:29 schreef Aventura het volgende:
Ja dit is wel erg vaag zeg, ze heeft hem waarschijnlijk toch niet helemaal op de juiste manier gebruikt. Er zijn zoveel vrouwen die beweren dat ze 'dwars door de pil/ring/whatever' heen zwanger zijn geraakt. De meesten zeggen dat denk ik uit schaamte over hun eigen slordigheid. of zijn bv. glad vergeten dat ze een keertje diarree hadden of overgegeven ofzo.
sja, heeft ze m wel goed gebruikt? Je kan ook zwanger raken terwijl je de pil slikt..als er iets misgaat....(vergeten, overgeven, diarree...)quote:Op zaterdag 14 februari 2004 00:36 schreef martax het volgende:
Mijn vriendin gebruikt ook die ring. En ja als ik haar vinger dan voel je hem wel. Maar dat het storend is zul je mij niet horen zeggen. Tijdens de daad opzich moet je je er echt op focussen om hem te voelen. En dan nog zal het voor mij geen reden zijn om er over te gaan zeuren. Het is voor haar simpeler in gebruik.quote:Op zaterdag 14 februari 2004 22:07 schreef erodome het volgende:
Merk je de ring zelf eigenlijk op bij sex?<p>Voel je hem bij vingeren en voor de man bij neuken?
Bij mij zit de ring niet erg diep, en voel hem ook niet tijdens het dragen. Tijdens het vingeren voelen we hem wel, maar dit is natuurlijk niet naar. Ik laat de ring tijdens het voorspel zitten, maar verweider hem vaak als we gaan neuken. Mijn vriend voelt hem af en toe, in het ene standje beter als in de andere (vooral als ik boven zit is de ring voor hem duidelijk te voelen) Ik heb er zelf totaal geen last van.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 23:59 schreef lack-of-interest het volgende:
ach, vergeet ik die andere vraag! de ring gaat er bij mij regelmatig uit om te vrijen en tot op heden ben ik niet zwanger geraakt.
uit de faq (gebruikster-gedeelte) van de nuvaring site:
"Kan NuvaRing tijdens de geslachtgemeenschap worden verwijderd?
Hoewel het niet nodig is, kan NuvaRing voor de geslachtsgemeenschap worden verwijderd, maar hij moet dan wel binnen 3 uur worden teruggeplaatst. Het is echter sterk aan te raden om de ring tijdens de geslachtsgemeenschap te laten zitten; in de meeste gevallen ondervinden zowel de man als de vrouw tijdens de geslachtsgemeenschap geen hinder van de ring."
Ahhh dat is wel een geruststelling, dankjewelquote:Op woensdag 31 maart 2004 10:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij mij begint mijn menstruatie ook niet op de tweede of derde dag, soms pas op dag vijf of zes of zelfs als ik alweer met de ring ben begonnen. Niet ieder mens is regelmatig, ik was het voordat ik met de pil begon niet, terwijl ik de pil slikte niet en nu met de Nuvaring ook niet. Als je hem er niet eens uit hebt gehaald, is er volgens mij niets aan de hand, hoor.
Ja, precies... dat geloof ik ook!quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:27 schreef moralia het volgende:
Nou ja het is ook gewoon lekker om niet elke avond aan het pilletje slikken te denken, dat vind ik tenminste enorm prettig aan de nuvaring.
Is dat iets om bang voor te zijn dan?quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:51 schreef Pearly het volgende:
Ik ben bang dat ik er al aan gewend ben !!!
Ik weet niet of je ziekenfondsverzekerd bent?quote:Op woensdag 7 april 2004 10:05 schreef Pearly het volgende:
Waarom scheelt dat zó met de prijs hier ¤ 19.15
Nou, het scheelt hem vooral geld... bovendien doet niet hij het, maar zijn assistentequote:Op donderdag 8 april 2004 20:43 schreef moralia het volgende:
Ik kreeg een herhaal recept om drie keer een nieuw doosje te halen, dus geen probleem met mijn huisarts wat dat betreft. Gewoon even vragen denk ik, scheelt je huisarts ook weer tijd.
En dit veroordelende betweterige toontje geeft geen aanleiding tot gezeur?quote:Op vrijdag 9 april 2004 08:58 schreef Lola_77 het volgende:
zeg geen gezeur over de apotheken hoor..ik ben zelf apothekersassistente en wij krijgen genoeg gezeik van patienten over ons heen..al dat geleuter over de bijbetalingen enzo..gek word ik ervan...wat is nou 30 euro?....een kind is veel duurder...en het is toch te gek voor woorden dat de overheid en ziektekostenverzekeraars moeten opdraaien voor de kosten van jou sex...en begin nu niet over abortuskosten...jij wilt sex dus zul je er zelf voor moeten betalen...
Mijn huisarts denkt er anders precies zo over.quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:57 schreef Lola_77 het volgende:
jammer dat mensen denken als ze een half websiteje lezen meteen denken dat ze alles weten...
Dat hoort gewoon bij je werk.quote:Op vrijdag 9 april 2004 15:00 schreef Lola_77 het volgende:
en sorry als ik betweterig klink dat is niet de bedoeling...ik baal er gewoon van...wij horen dit geleuter al een jaar aan...bijbetalen enzo..
Hmm, waarom klagen bij de apotheek als het ziekenfonds de pil eruit gooit?? Heb ik dus niet gedaan, ik betaal braaf als ik 'm ophaal en ga pas klagen bij het ZF als de pil eruitgooien ... Wat ik van hun begrepen heb moet ik m'n eventuele abortus grotendeels zelf betalen en m'n huisarts verwijst ons niet door voor een sterilisatie, terwijl we beiden absoluut geen kinderen willen (ik ben 29, m'n partner 40). En helaas ben ik er zoeen die echt allergisch is voor rubber, dus dat werkt ook niet ... vind het overigens vervelender dat je geen normaal ondergoed aankan, maar da's offtopicquote:Op vrijdag 9 april 2004 15:00 schreef Lola_77 het volgende:
en sorry als ik betweterig klink dat is niet de bedoeling...ik baal er gewoon van...wij horen dit geleuter al een jaar aan...bijbetalen enzo..
voor de rest is er nix mis met de nuvaring..zoals ik al zei...we horen er veel postieve dingen over...
'Normaal' ondergoed bevat elastiek. Meeste elastiek bevat rubber ... niet fijn bij contactallergie ...quote:Op vrijdag 9 april 2004 15:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Geen normaal ondergoed
Oh, op die manier. Ik snapte het even niet, sorry!quote:Op vrijdag 9 april 2004 15:13 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
'Normaal' ondergoed bevat elastiek. Meeste elastiek bevat rubber ... niet fijn bij allergie ...
No problemoquote:Op vrijdag 9 april 2004 15:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]Oh, op die manier. Ik snapte het even niet, sorry!
Ja. Mocht je het niet veilig vinden, hij mag er maximaal drie uur per etmaal uit, dus dat zou ook een oplossing kunnen zijn dan.quote:Op zondag 11 april 2004 13:04 schreef Christine het volgende:
Kan je er ook mee zwemmen eigenlijk?
Dat is waar ookquote:Op zondag 11 april 2004 13:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja. Mocht je het niet veilig vinden, hij mag er maximaal drie uur per etmaal uit, dus dat zou ook een oplossing kunnen zijn dan.
Dat moet toch op recept via de huisarts?quote:Op zondag 11 april 2004 13:16 schreef Pearly het volgende:
Bestel gewoon de nuva
Vaag... want ik heb nog nooit meegemaakt dat ie naar buiten kwam... ook niet met friemelen of echt seksen...quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:08 schreef yedimaster-sidguppy het volgende:
HEY!
struikel ik over dit topic....er ging n lichtje branden naar aanleiding van laatste Vrijdag.zij dat ding weer terug gepropt, maar met t nogal enthousiaste gebums en gevriemel van ons, kwam t toch nogal s naar buiten.....
moeten die dingen goed blijven zitten? ik kon t zoooooo makkelijk eruit vissen, ook zonder handjes.....
Troost je, hij mag er 3 uur per etmaal uitzijn en ze zal dus onmogelijk zwanger zijn als hij er maar zo kort uit is geweest. Ik snap alleen niet waarom je een meisje niet van tevoren vraagt of en hoe ze anticonceptie gebruikt, maar dat terzijdequote:Op woensdag 14 april 2004 00:35 schreef yedimaster-sidguppy het volgende:
misschien...maar t was echt geen opzet!
en al helemaal niet nou ik weet wat t is!
kinders brrrrrrrr![]()
Volgens mij kan je het ook weer aanpassen. Weet het niet zeker. Ik heb een agenda op mijn computer die me mailtjes stuurt en het staat ook in de agenda van mijn mobieltje.quote:Op woensdag 14 april 2004 20:24 schreef Pearly het volgende:
Achteraf denk ik .. als ik eens een paar dagen uit wil stellen .. tja.! Dan werkt die hele sms niet meer natuurlijk.
Iemand ervaring al?
Ik ben begonnen met de nuvaring op de dag dat ik normaal begon met de pil slikken. Je kunt hem (als je het niet helemaal vertrouwt) vanavond al in doen, dat is geen enkel probleemquote:Op zondag 18 april 2004 16:09 schreef octopussy het volgende:
dit is misschien een beetje een suffe vraag...
Ik heb nu de nuvaring gehaald en ik heb sinds maandag mijn laatste stopweek van de pil. Ik heb dus vorige week zondag mijn laatste pil geslikt. Is het nu handig om vanavond (zondag) de nuvaring in te doen, of is het toch beter om dit maandag te doen?
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Dit geldt dus ook voor mij! Ik lees de ervaringen graag mee...quote:Op zondag 18 april 2004 19:04 schreef Christine het volgende:
...
Nadat ik met de pil begon, had ik geen zin meer. Echt compleet niet. Na het beginnen met de Nuvaring heb ik langzaamaan steeds meer zin gekregen. Nu, een half jaar na het begin ermee, is het weer als vanoudsquote:Op zondag 18 april 2004 19:04 schreef Christine het volgende:
Ervaringen welkom
Bedankt voor je ervaring. Ik wacht nog even op een aantal andere verhalen (als die komen??) maar ik ben er eigenlijk al bijna zeker van dat ik binnenkort de nuvaring ga proberen.quote:Op maandag 19 april 2004 00:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nadat ik met de pil begon, had ik geen zin meer. Echt compleet niet. Na het beginnen met de Nuvaring heb ik langzaamaan steeds meer zin gekregen. Nu, een half jaar na het begin ermee, is het weer als vanouds
Als apothekersassistente zou je dan ook moeten weten dat middelen als Nuvaring dan wel evenveel hormonen bevatten als een gewone pil (wat niet eens waar is: 15 microgram EE nuvaring vs 20 voor de lichtste pil!), maar dat de manier van hormoonafgifte bepalend is voor het ontstaan van de bijwerkingen. Bij Nuvaring (en de Evra pleister) worden de hormonen geleidelijk over de dag verspreid afgegeven, terwijl met zo'n pil je gigantische hormoonschommelingen hebt omdat je maar 1 keer per dag een stoot hormonen binnenkrijgt.quote:en nu ontopic...er zitten in de nuvaring net zoveel hormonen als in elke andere lichte pil..dus als lovette niet bij je werkt kan de nuvaring ook niet werken....maar oke...we horen veel positieve dingen over de nuvaring...
Het is duur! bij mij zit het dus in een extra pakket en zijn er geen kosten aan verbondenquote:Op maandag 19 april 2004 15:48 schreef Christine het volgende:
Het klinkt bijna als een wondermiddel, maar.... wat zijn eigenlijk de nadelen? Waarom is niet heel Nederland aan de Nuvaring?
-omdat veel mensen er niet vanaf weten (zelfs veel huisartsen kennen het niet eens)quote:Op maandag 19 april 2004 15:48 schreef Christine het volgende:
Waarom is niet heel Nederland aan de Nuvaring?
Het is ook nog maar een jaar op de markt ofzo. Het is vrij nieuw, en dat schrikt mensen nog af.quote:Op maandag 19 april 2004 16:03 schreef Aventura het volgende:
-omdat veel mensen er niet vanaf weten (zelfs veel huisartsen kennen het niet eens)
Er zijn ook vrouwen die liever geen 'vreemde' dingen in hun lichaam willen. Ik heb daar zelf ook last van gehad tot een paar maanden geleden. Ik ben nu pas een beginnend tampongebruikster, omdat het idee van een niet natuurlijk iets in je lichaam me eigenlijk niet zo aanstond. Nu moet ik dus best wel wennen! Maar ik geef wel toe dat tampons uiteindelijk wel wat meer zekerheid biedt dan maandverband (ik zwem en duik veel, en dat kan je met een tampon dan weer wel doen). Ik moet ook ontzettend wennen aan het idee dat er nu een plastic ring in mijn shede zit. Ik zou niet zo snel beginnen aan een spiraaltje, dat is wel duidelijk!quote:-er zijn vrouwen die vies van zichzelf zijn en zichzelf liever niet aanraken van binnen (ja, ze bestaan echt, van die meiden die dus ook geen tampons gebruiken...)
quote:-het is inderdaad heel erg duur. Boven de 21 betaal je 32 euro voor drie maanden, als je niet een toppakket of iets dergelijks hebt in je verzekering.
Hallo Christine !quote:Op zondag 18 april 2004 19:04 schreef Christine het volgende:
Heeft iemand ervaring met de nuvaring en sekslust?
Ervaringen welkom
Heel goed stuk confined!!!! Gewéldig ... en zo is het nog eens ook, ook !!!!!quote:Op maandag 19 april 2004 13:38 schreef confined het volgende:
[..]
Dus we worden -- om het maar flauw te zeggen -- dubbel genaaid.
Ik ben heel benieuwd naar die Nuvaring overigens. Erg veel last van alle andere pillen die ik tot nu toe heb gebruikt (depressie, doorbraakbloedingen, aankomen, PMS...)
Denk dat ik binnenkort maar weer eens naar de dokter ga
Ik heb zelf sinds ik ben begonnen met de ring last van irritatie rondom "de ingang". Vrijen is een pijnlijke aangelegenheid en ben gister naar de huisarts geweest. Heb een zalfje meegekregen en hoop ernstig dat dat helpt...quote:Op dinsdag 20 april 2004 09:22 schreef Christine het volgende:
Nog een vraagje... gaat die ring niet irriteren? Ik kan zelf slecht tegen bijv. condooms en glijmiddel, maar met tampons heb ik nooit problemen gehad. Hoe zit dat met de nuvaring, zitten daar ook stofjes in die kunnen irriteren, of gebeurt dat vrijwel nooit?
Ik kon niet tegen de hormoonboost die je van een zo'n pilletje krijgt, daardoor werd ik gewoon heel beroerd door de pil. Nu de hormonen geleidelijk worden afgegeven, heb ik daar dus geen last meer van.quote:Op dinsdag 20 april 2004 23:06 schreef lack-of-interest het volgende:
Er zijn nadelen, in de bijsluiter staan bijna dezelfde bijwerkingen als de pil vermeld, toch lijkt het erop dat minder vrouwen last hebben van deze bijwerkingen bij de nuvaring.
Ja ik baal er ook flink van, want voor de rest bevalt de ring me dus echt prima! Heb ook beduidend minder last van bijwerkingen dan met de pil... met uitzondering van deze ene flinke danquote:Op dinsdag 20 april 2004 22:30 schreef Pearly het volgende:
Even nog over die irritatie.
Wat jammer nou XcUZ_Me !!! Dat is écht wel vervelend zeg.
Hopelijk werkt het zalfje en is het daarna weg! Het zou vreselijk zonde zijn als je daarom moet stoppen 'hé . Het is zo'n fijne en gemakkelijke a.c.
Tja, je kunt er niks aan doen eigenlijk. Als dat de uiteindelijke rede zou moeten zijn dat je maar beter kan stoppen ... dan is het zó! Maar wel jammer .........
Heb ik ook last van, vooral sinds microgynon 30. Toch maar eens een bezoekje aan de dokter brengen, als de beste man zelf weer beter is (moet moedervlekken weg laten halen en dat wil 'ie zelf doen, dan heb ik toch een langere afspraak dus zal ik m'n waslijst eens droppenquote:Op woensdag 21 april 2004 09:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]Ik kon niet tegen de hormoonboost die je van een zo'n pilletje krijgt, daardoor werd ik gewoon heel beroerd door de pil. Nu de hormonen geleidelijk worden afgegeven, heb ik daar dus geen last meer van.
Weet je!quote:Op woensdag 21 april 2004 13:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja ik baal er ook flink van, want voor de rest bevalt de ring me dus echt prima! Heb ook beduidend minder last van bijwerkingen dan met de pil... met uitzondering van deze ene flinke dan![]()
Vraag me alleen af wat ik in hemelsnaam voor anticonceptie moet gaan gebruiken als dit niet overgaat![]()
Ik heb het al twee keer gedaan. Het gaat gewoon prima, ik word een weekje later ongesteld, that's all.quote:Op dinsdag 27 april 2004 09:42 schreef Pearly het volgende:
Ik lees er wel over dat het mogelijk is omdat de ring 4 weken hormonen af geeft maar vind het eng om die week eraan te plakken ......
Geen idee, ik denk het welquote:Op dinsdag 27 april 2004 10:37 schreef Pearly het volgende:
Okay .... Ik ben overtuigd!
Als ik volgende week mijn 2de ring ga gebruiken plak ik er een 4de week aan vast.
Ik ben benieuwd ! Alleen maar omdat de ring nu aan het zakken is zeg ik "nee", la maar zitten.
Of zou dit tussen mijn oren zitten ?
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel aanzitquote:Op dinsdag 27 april 2004 10:46 schreef Pearly het volgende:
maar wel dat de ring zó laag kwam te zitten dat je hem meteen voelde zitten als je je vingertop er in steekt meteen aan het begin?
Dat herken je wel?
Mag ik vragen hoe jullie weten dat 1 ring ook wel 4 weken hormonen afgeeft? Bron? Want dat is wel gunstig!quote:Op dinsdag 27 april 2004 09:42 schreef Pearly het volgende:
En net als jij heb ik er ook aan gedacht om de ring 4 weken te gaan dragen i.p.v. 3 weken. Het scheelt idd flink geld maar ik durf er na deze stopweek nog niet écht aan te beginnen. Ik lees er wel over dat het mogelijk is omdat de ring 4 weken hormonen af geeft maar vind het eng om die week eraan te plakken ......
Ja dat vroeg ik me ook al af! Ik ring ook liever 4 weken... die drie weekjes zijn zo om!quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jullie weten dat 1 ring ook wel 4 weken hormonen afgeeft? Bron? Want dat is wel gunstig!
De ring werkt vier weken lang. Het is geen aanrommelen naar eigen inzicht, maar ik moest mijn ongesteldheid een weekje uitstellen en volgens de huisarts kan dat gewoon. En een noodoplossing, tja.... hij werkt vier weken, dus ik hou hem lekker die periode in.quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmz ik weet niet of dat nou wel zo goed is... ik bedoel, volgens mij is dit een noodoplossing voor als je dat ding een keer langer dan drie uur uit hebt gehad.
Ik heb nooit zo'n goed gevoel bij "aanrommelen" met anticonceptie naar eigen inzicht...
Ik denk dat ik me er persoonlijk toch enigszins ongemakkelijk bij zou voelen. Dat heb ik al snel als iets (medicatie) niet volgens 't boekje wordt gebruiktquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De ring werkt vier weken lang. Het is geen aanrommelen naar eigen inzicht, maar ik moest mijn ongesteldheid een weekje uitstellen en volgens de huisarts kan dat gewoon. En een noodoplossing, tja.... hij werkt vier weken, dus ik hou hem lekker die periode in.
Ja das ook wel weer zo...quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar ze hopen natuurlijk dat jij twaalf in plaats van negen ringen gebruikt per jaar
En omdat ze hopen dat mensen niet opletten en zo op jaarbasis drie ringen meer gebruiken, maar dat vertellen ze er niet bij. Of ben ik nu weer onaardigquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:01 schreef octopussy het volgende:
De reden waarom ze dat niet zo in de bijsluiter zetten is omdat ze geloven dat veel vrouwen liever een cyclus van 3 weken anticonceptie, 1 stopweek aanhouden (zit er toch ingebakken he?).
Ik ben Mriekquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:06 schreef Pearly het volgende:
oftopic : octopussy reageert ook op het forum van nuvaring ? ( ik ben er ingelogd als Alice ).
quote:Hoi..
Nog ff over dat wel of niet vier week in hebben van die ring. Ik heb ook gebelt met een dame van Organon. Toen ik haar vroeg waarom we die ring maar drie week in houden ipv vier....zei ze dat de meeste vrouwen een cyclus van vier week gewoon prettig vonden.
Nou...ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij draait het gewoon om geld !
Ik denk dat ze bij Organon gewoon liever hebben dat je hem maar drie week inhoudt...
Want welke vrouw heeft er op jaarbasis geen belang bij om bijna drie keer minder ongesteld te zijn en dik dertig euro uit te sparen?
Ik ken ze niet;-)
Groetjes: Ingrid.
(die hem nu vier week in houdt;-))
Hier wel. Ik ben nu aan mijn zevende ring toe.quote:Op woensdag 28 april 2004 21:52 schreef Pearly het volgende:
Voor mij blijft de vraag nog even : "is het over 4 of wat maanden ook nog zó dat ik net zo veel zin in sex heb nu ik de ring gebruik?
Dat het weer een logische stap is om aan de pil te gaan omdat je menstruatiepijn hebt lijkt me niet logisch. Zelf zou ik zoiets hebben van : als ik dan toch geen pil wil slikken neem ik die ene dag vóor dat mijn menstruatie begint wel een pijstiller. Volgens mij heb je er zelfs speciale pijnstillers voor!quote:Op woensdag 28 april 2004 22:34 schreef Salem het volgende:
Dus dat ik weer aan de pil ga lijkt me een logische stap.. maar nu ik dit zo lees lijkt die ring me ook wel wat!
heb je door die ring ook minder last van mentruatiepijn?
Je kan ook door de pil heen zwanger rakenquote:Op zaterdag 14 februari 2004 00:36 schreef martax het volgende:
een kennis van me is zwanger geraakt tijdens het gebruik van de nuva ring.
Kans is idd heel klein, maar bestaat welquote:Op vrijdag 7 mei 2004 09:00 schreef miss_dynastie het volgende:
maar bij 100% correct gebruik, is de kans op zwangerschap wel heeeeeeeeeeeeel klein.
Is dit bij gebruik van de pil of de Nuva ring, of bij beide? Kon nl nergen terug vinden hoe betrouwbaar de nuva ring is.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 20:26 schreef erodome het volgende:
0,1% ja.....
quote:Het zwangerschapscijfer bij correct gebruik is 0,4: even betrouwbaar als de gewone pil. Dat betekent dat ongeveer 4 op de 1000 vrouwen die de ring een jaar lang gebruiken zwanger zullen worden.
Deze 2 anti conceptiemiddelen zijn allebei (even) betrouwbaar !quote:Op maandag 10 mei 2004 10:55 schreef Knorknor het volgende:
[..]
Is dit bij gebruik van de pil of de Nuva ring, of bij beide? Kon nl nergen terug vinden hoe betrouwbaar de nuva ring is.
En ik ben halverwege m'n 3e ring en ik heb gister voor de zekerheid nog maar eens ff gevoeld of 'ie er nog wel zat, sinds het inbrengenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:09 schreef Pearly het volgende:
ik heb de nuvaring vorige week dinsdag voor de 2de keer ingebracht ....
Daarbij moet ik hier even vermelden dat ik er "nu" al véél minder mee bezig ben dan vorige keer .....
hey! ben jij wie ik denk dat jij bent?quote:Op donderdag 20 mei 2004 15:07 schreef TheGeek het volgende:
Wat een ontzettend interessant topic. Ik roep al weken dat ik van die kl*tepil al wil omdat ik echt niet blij word van de bijwerkingen. Pijnlijke borsten, gewichtstoename, erg moe en idd ook veel minder zin in sex. De Nuva ring klinkt echt wel als een erg goed alternatief. Toch snel maar eens een afspraakje maken bij de huisarts![]()
Afspraakje huisarts ??quote:Op donderdag 20 mei 2004 15:07 schreef TheGeek het volgende:
Wat een ontzettend interessant topic. Ik roep al weken dat ik van die kl*tepil al wil omdat ik echt niet blij word van de bijwerkingen. Pijnlijke borsten, gewichtstoename, erg moe en idd ook veel minder zin in sex. De Nuva ring klinkt echt wel als een erg goed alternatief. Toch snel maar eens een afspraakje maken bij de huisarts![]()
YeaH! miss_dynastie !!quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb het ook maar van mijn huisarts
Misschien organon mailen?
Dat weet ik nog niet, want heb nu m'n periodequote:Op donderdag 27 mei 2004 21:32 schreef Pearly het volgende:
maar ..... XcUZ_Me ?? Zijn je klachten nou weer verdwenen dan?
Want als dat zó is meid. .... dan is het maar beter dat je bent gestopt hoor! Het is geen doen om alsmaar pijn te moeten leiden. Niet leuk en fijn voor jou .. en ongezellig voor je partner, toch?
Gelukkig maarquote:Op donderdag 27 mei 2004 20:23 schreef Pearly het volgende:
[..]
YeaH! miss_dynastie !!
Wie heeft dat ding voor zes maanden aan je meegegevenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:49 schreef Pearly het volgende:
Maar... is het niet zó dan dat er toch één pil is die juist bij jouw klachten past, die er voor zorgt dat je er geen last van krijgt?
Er zijn zóveel verschillende ...
En nou maak ik het hier ook mee hoor!
Ik haal net voor 6 maanden de nuvaring. Kom ik thuis! Zijn ze maar tot november houdbaar.
Ik ben bang dat ik de laatste 2 meteen weg kan gooien!
Heb er al aardig wat gehad.. huisarts had het over Yasmin, maar daar heb ik zoveel slechts over gehoord, dat ik iets heb van, nee dankje.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:49 schreef Pearly het volgende:
Maar... is het niet zó dan dat er toch één pil is die juist bij jouw klachten past, die er voor zorgt dat je er geen last van krijgt?
Er zijn zóveel verschillende ...
Teruggaan!! Kom, als een product bij de super over datum is, ga je toch ook terug? Gewoon teruggaan hoor, je betaalt er immers (flink) voor!quote:En nou maak ik het hier ook mee hoor!
Ik haal net voor 6 maanden de nuvaring. Kom ik thuis! Zijn ze maar tot november houdbaar.
Ik ben bang dat ik de laatste 2 meteen weg kan gooien!
Good for you!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:03 schreef Pearly het volgende:
ojeetje!!
Gezien de houdbaarheidsdatum :
Heb net de huisarts gebeld en ik moest snel naar de apotheek bellen. Die heeft gekeken of er nog een verpakking lag die langer door loopt. Dit was dus niet het geval. Kennelijk gebruiken er ook maar weinig heusdenaren de ring![]()
Nu mag ik één verpakking terug brengen en krijg ik een herhalingsrecept voor de volgende 3 tegen de tijd dat ik ze nodig heb.
Geregeld !!
Wil mijn huisarts niet doen bji vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad...quote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:03 schreef erodome het volgende:
Als je zo'n last hebt van de ring en van de pil, waarom dan geen spiraaltje?
Ik heb nu een koperspiraal, heerlijk hoor, het zetten is even naar, maar nu ben ik er voor 5 jaar af, voel me heerlijk....
Ow das ook wel een goeie! Maar laat zo'n pleister niet snel los dan?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:08 schreef octopussy het volgende:
heb je de evra pleisterpil dan al geprobeerd?.. is ook een topic over geloof ik.
ik geloof dat je huid een beetje schraal word op de plak waar je hem plakt, maar als je hem niet steeds op dezelfde plaats plakt is dat ook geen probleem. De pleisterpil heeft namelijk dezelfde hormoonafgifte als de nuvaring, alleen plak je elke week een nieuwe.
Maak je geen zorgen, deze dame is niet op der achterhoofd gevallenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:00 schreef Pearly het volgende:
Ik had zóiets idd ook wel eens gehoord!
Maar was lastig als je zou gaan zwemmen bijvoorbeeld.
maar goed.... als dat het enige is hé ... als het werkt en je hebt er geen last van ? Why not !
Laat je wel goed informeren hé XcUZ_Me
Ik weet zeker dat men een pil/ring/whatever zonder stopweek, zonder gezondheidsschade zou kunnen maken. Maar denk eens in wat dat scheelt aan tampon/maandverbandverkoopquote:Op woensdag 2 juni 2004 13:46 schreef judes het volgende:
Ik denk dat de rede voor de 3-weken-ring, 1-stopweek is, dat dat bij de meeste vrouwen ook de natuurlijke cyclus is. Heb er dus ook mijn twijfels bij of het op de lange termijn wel goed voor je is om dit te manipuleren.![]()
Dat riep mijn biologieleraar al toen ik 14 was (hm, 'k wor oud, da's 15 jaar geleden) - althans, dat het technisch gezien zal ik maar zeggen best kon. Toch lijkt het me niet alles, het slijmvlies bouwt toch op ... Ik merk zelf al na 1 keertje stopweek overslaan dat ik heftiger ongesteld ben en dan bedoel ik echt allle symptomen die je maar kunt hebben in hevige matequote:Op woensdag 2 juni 2004 15:48 schreef Pearly het volgende:
Ook in Nederland zijn huisartsen begonnen om hun pil-patienten aan te geven dat het geen probleem is om gewoon 'altijd' door te slikken. Maar ja, over het algemeen, en dat is ook gebleken uit onderzoeken, zijn de Ned. vrouwen toch best een beetje huiverig.
29.... nee, dan vind je waarschijnlijk niemand die je wil helpen. Mijn overbuuf vond het op haar 31ste met 3 kindjes onder de twee jaar ook wel genoeg, maar haar gyn wilde niet steriliserenquote:Op woensdag 2 juni 2004 16:09 schreef kleinmeiske het volgende:
Ik slik nu nog de pil en gebruik 'm hoogstens wat langer om de stopweek uit te stellen. Verders op zoek naar iets anders, liefst sterilisatie maar ik weet nog niet of m'n arts daar aan wil ...
I know, schoonzusje met 26 en 2 kids waarvan 1 licht gehandicapt was ook er volgens de dokter ook nog niet aan toe ... Heb binnenkort een afspraak en zal 't 'm 'ns vragen ... jammergenoeg is hij nogal gek op de pil dus ik ben bang dat hij me wel weer een ander merk aan zal praten ... alleen trap ik er nu echt niet meer inquote:Op woensdag 2 juni 2004 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:
29.... nee, dan vind je waarschijnlijk niemand die je wil helpen. Mijn overbuuf vond het op haar 31ste met 3 kindjes onder de twee jaar ook wel genoeg, maar haar gyn wilde niet steriliseren![]()
Ja, maar ze doen alsof kinderen te vervangen zijn... als mijn buuf straks 35 is en een van haar kindjes overlijdt, neemt ze echt geen nieuwe of zo, daar gaan die artsen wel vanuit. Drie kindertjes is voor haar gewoon genoeg.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:19 schreef Pearly het volgende:
Ik vind het ergens best logisch dat vrouwen onder 40 niet gesterilliseerd worden.
Meer omdat het bij een man maar een ingreep is en makkelijk ongedaan te krijgen ...
Bij vrouwen is het een hele operatie en je kan écht niet meer terug hoor!!!
Ik begrijp je standpunt volledig, maar ik wil echt geen kinderen. Mocht ik daar over een jaartje of wat op terug willen komen, dan heb ik volledig pech gehad en is het mijn eigen stomme rotschuld dat het niet meer kan. Die consequentie aanvaard ik dus.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:19 schreef Pearly het volgende:
Ik vind het ergens best logisch dat vrouwen onder 40 niet gesterilliseerd worden.
Meer omdat het bij een man maar een ingreep is en makkelijk ongedaan te krijgen ...
Bij vrouwen is het een hele operatie en je kan écht niet meer terug hoor!!!
ik moest het wel even aan mijn dokter vragen (ik was er toch al op consult), ik denk niet dat een assistente je mag laten wisselen van pil naar nuvaring (waarom weet ik ook niet, we hebben het hier niet over gevaarlijke medicijnen). Ik heb gewoon gezegd dat ik van de pil over wil stappen naar de nuvaring tegen mijn dokter, en die heeft het meteen even geregeld.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 02:10 schreef koala2002 het volgende:
Mmm, dit lijkt me ook wel wat eerlijk gezegd... ben nooit zo goed in het onthouden van pillen slikken namelijk.. met alle gevolgen van dien
Maar wat ik me wel even afvraag.. en het is geloof ik al eens gevraagd maar heb nog niet echt een heel duidelijk antwoord gezien..
Stel je nou voor dat je zeg maar heftige sex hebt... kan die dan niet "doorschieten"naar boven? dat je dr zeg maar niet meer bij kan komen??? Ik heb idd gelezen dat je hem er ook uit kunt halen, maar dat vind ik dan ook weer zoiets..
Nou ik lees het morgen wel even voor de rest ben k wel goed ingelezen en ga morgen ook even bellen...
Alvast bedankt.
hoef je voor deze dingen niet meer naar de dokter toe? En kan ik het gewoon aan de assistente vragen??
43? Die van mij kosten 32,80 euro, hoe kan datquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:25 schreef judes het volgende:
Ik betaal 19 euro voor 3 ringen. Moet wel eerst de hele 43 euro voorschieten en de rest krijg ik dan terug van de verzekering. Ik vind het ook wel duur maar zeker de moeite waard!
Het idee was eerst om de ring 4 weken in te houden en daarna een stopweek in te lassen. Begrijp ik nou goed dat jij er voorstander van bent om helemaal geen stopweken meer te houden?quote:Op woensdag 2 juni 2004 15:48 schreef Pearly het volgende:
Ook in Nederland zijn huisartsen begonnen om hun pil-patienten aan te geven dat het geen probleem is om gewoon 'altijd' door te slikken.
Hmmm... dat zou ook wel eens kunnen. Ik had in elk geval 43 in mijn hoofd zitten maar het prijsverschil zal wel niet zó groot zijn! Zal het eens opzoeken!quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
43? Die van mij kosten 32,80 euro, hoe kan dat
Nee. ik ben geen voorstander van doorringen of doorslikken.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:43 schreef judes het volgende:
[..]
Het idee was eerst om de ring 4 weken in te houden en daarna een stopweek in te lassen. Begrijp ik nou goed dat jij er voorstander van bent om helemaal geen stopweken meer te houden?
Dus eigenlijk is het zo: - veel vrouwen hebben last van hoofdpijn e.d. in de stopweek, omdat ze dan die dosis hormonen niet meer krijgen. Als je dus doorslikt, ringt of plakt, heb je daar in elk geval geen last meer van. De opvatting heerst dat je je lichaam juist even bij moet laten komen van al die hormonen, maar eigenlijk is het dus zo dat je lichaam zich steeds weer moet gaan aanpassen aan wél of géén hormonen, en is doorslikken dus beter voor je lichaam dan een stopweek houden?
Krijg je dan geen doorbraakbloedingen of gaat dat na verloop van tijd ook over?
Is 4 weken ring en 1 stopweek dan wel goed? Dan heb je nog steeds de schommeling, maar gewoon wat minder vaak.
Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Als je trouwens aan één stuk door zou ringen, heb je natuurlijk weer niet het voordeel dat je per jaar minder ringen gebruikt...
![]()
Groene land is toch ook een dochteronderneming van Achmea? Ik zit bij zilveren kruis Achmea en krijg het vergoed.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 19:18 schreef Emmertje het volgende:
De rekening stuur ik wel door naar Groene land, anticonceptie word 100% vergoed. Maar ben benieuwd of dat ook echt t geval is..
Geen enkel probleem, maar ik gebruik ook tampons, dus ik ben wel gewend om er wat in te doen en uit te halenquote:Nu is t wachten op de menstruatie, dat ik eindelijk eens er mee kan beginnen..
Ben benieuwd hoe het bevalt.. Het inbrengen lijkt me minder lastig dan het eruit halen... Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Als je aanvullend verzekerd bent dan schat ik zó in dat je nog zo'n ¤ 6.00 en nogwa cent zelf gaat betalen!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 20:36 schreef Emmertje het volgende:
jah klopt, tis groene land achmea, en ik ben aanvullend verzekerd..
ik gebruik bijna nooit tampons, en die hebben nog een touwtje, dus das makkelijker
mjah, beetje oefenen dan zal t vast wel lukken
Ik denk het niet... ik ben dus ook aanvullend verzekerd en betaal niets.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 20:43 schreef Pearly het volgende:
[..]
Als je aanvullend verzekerd bent dan schat ik zó in dat je nog zo'n ¤ 6.00 en nogwa cent zelf gaat betalen!
Nee ... dan heb je een "uitgebreid aanvullende verzekering"quote:Op vrijdag 18 juni 2004 20:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik denk het niet... ik ben dus ook aanvullend verzekerd en betaal niets.
Ik ook dan... het is inmiddels al vier keer gelukt!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:34 schreef Pearly het volgende:
Ik had de 1ste keer geluk bij het doorsturen van mijn nuvaring rekening naar vgz. ( omdat ze dus zelf een fout hadden gemaakt ).
Ik ben benieuwd miss-dynastie, hoe lang dat bij jou gaat duren.
Bij mij staat er genees- en verbandmiddelen....quote:Zou je eens willen kijken of je op je rekening ook de afkorting Gvs hebt staan.
Dat is dus het fijne beleid van onze o zo gewaardeerde (not) regering. Voor anticonceptie moet je zelf maar dokken, maar als je een rits kinderen wilt kweken dan krijg je daar ruimschoots vanalles voor vergoed. Terwijl die kinderen de staat uiteindelijk toch echt meer kosten dan een pilleke / ringeke / wat dan ook. Nou weet ik best dat die kids uiteindelijk erg nodig zijn en ook wel weer geld opleveren, maar ik wil ze gewoon niet!!!! Waarom moet ik dan wel zolang ik ziekenfonds verzekerd ben voor allerlei onzin aan kraamzorg wat ik toch niet ga gebruiken terwijl ik zo'n miezerig iets als anticonceptie dan maar zelf moet betalen ...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:27 schreef octopussy het volgende:
Ik vind het echt belachelijk dat het zo duur is!
kunnen we daar niet wat boze brieven over sturen naar organon. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het productieproces van zo'n ringetje duurder is dan van een strip en pillen.
Ik ga nu mijn apotheek bellen ....quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ook dan... het is inmiddels al vier keer gelukt!
[..]
Bij mij staat er genees- en verbandmiddelen....
Nu moet ik wel zeggen dat ik de nuvaring heb omdat ik ab-so-luut niet tegen de pil kan, ik weet niet of dat ook wat uitmaaktquote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:51 schreef Pearly het volgende:
[..]
Ik ga nu mijn apotheek bellen ....
Misschien dat zij een fout hebben gemaakt door Gvs op de rekening te zetten.
Genees- en verband middelen .... hihihih
ik informeer nog even verder.... ( je leest nog van me ).
Lijkt me sterk meid! ......quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat ik de nuvaring heb omdat ik ab-so-luut niet tegen de pil kan, ik weet niet of dat ook wat uitmaakt
Ik heb bij twee apotheken gelopen en allebei zeggen ze dat het gewoon vergoed wordt uit mijn aanvullende verzekering van 11 euro per maandquote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:04 schreef Pearly het volgende:
Misschien een idee om je eigen apotheek eens te bellen en te vragen wat 'zij' daar weten over de vergoeding van jouw nuvaring ( gezien jou soort verzekering ) ........
Nee, maar de huisarts kan het natuurlijk uit geneeskundig oogpunt hebben voorgeschreven in plaats van uit het oogpunt van anticonceptie, ik noem maar wat. Maar ik denk zelf dat organon alleen kijkt naar de standaard verzekeringen en niet naar de aanvullende, dat hem daar het verschil in zitquote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:04 schreef Pearly het volgende:
[..]
Lijkt me sterk meid! ......
Ze kunnen geen persoonlijke uitzonderingen gaan maken bij verzekeringen en organon.
Ziekenfonds, particulier of student? Daar kan het verschil ook in zitten namelijkquote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:25 schreef Pearly het volgende:
Uitgebreid Aanvullend bij VGZ
Ik betaal dus nogal wat moppen.
En ik zit particulier (nou ja, studenten standaard pakket polis)... daarbij maakt leeftijd niet uit....quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:33 schreef Pearly het volgende:
Ziekenfonds ....
Ik ben 33 jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |