quote:
Op vrijdag 9 april 2004 07:48 schreef Idril-2 het volgende:Ik slikte Microgynon30, juist omdat ik zo'n rug- en buikpijn had van nature. Gedurende die tijd erg humeurig vlak voor de menstruatie. Had ook nooit veel zin in sex. Wilde met de pil stoppen omdat ik het zat was om hormonen te slikken. Toen het Mirena spiraaltje gekregen en:
- een libido waar je moe van wordt
![]()
, werd na een tijdje minder
![]()
- geen stemmingswisselingen meer
- nooit meer bloed zien vloeien
![]()
- dus ook nooit meer rug/buikpijn.
Er ging dus een wereld voor me open
![]()
* Julynell kan dat bevestigen.Ook voor mij geld wat Idril-2 hierboven geschreven heeft
![]()
Na bijna 10 jaar lang de pil geslikt te hebben, ben ik 3 jaar geleden eerst overgestapt op de Implanon. Dat ging de eerste 2 jaar goed, daarna was ik alleen nog maar ongesteld. Dat werkte dus ook niet. Op zoek gegaan naar een ander middel, want geen pil o.i.d. gebruiken is voor mij geen optie, en toen het mirena spiraaltje laten zetten.
Na 2 maanden was ik 'ongesteldheidsvrij', had een libido waar je U tegen zegt
![]()
en mijn stemmingswisselingen waren ook stukken minder. Nou waren die stemmingswisselingen al minder met die Implanon. Maar mijn libido heeft zeker baat gehad bij dat spiraaltje
![]()
Ik kan het daarom iedereen aanraden
![]()
En ondanks dat het inbrengen bij mij behoorlijk pijnlijk was, vond ik het het wel waard. Ben er nu tenslotte wel voor vijf jaar vanaf
En wat de kosten betreft...ik weet eigenlijk niet of ze echt alleen de pil niet meer vergoeden of dat dat ook voor andere middelen geld die hetzelfde doen, maar het spiraaltje is wel goedkoper dan de pil. 135 euro voor 5 jaar. Da's dus 2.25 per maand