abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_18289720
Wie weet wat voor effect stoppen met de pil kan hebben?
Kn het:
-Je libido verhogen
-Je stemmingswisselingen verminderen
-Je ongesteldheids buik- rug- hoofd- en spierpijn verminderen?

Dat het ook niet kan gebeuren begrijp ik, maar om deze drie redenen zou ik het wel willen proberen, te stoppen. Ik weet van het bestaan van condooms dus het effect 'zwanger worden' hoef ik niet te horen

Heeft iemand hier ook ervaring mee, misschien iemand die ook om deze redenen (tijdelijk) is gestopt?
pi_18289854
Je geeft eigenlijk alles aan waardoor je zelf denkt te willen stoppen.
In mijn geval heeft het zeker ervoor gezorgd dat mijn veranderingen in stemming veel minder zijn geworden, voel me ook beter enzo.

Maar als je stop, moet je niet denken dat het binnen 2 maanden al zichtbaar is, ik ben nu een half jaartje gestopt en begin het sinds een maand ofzo veel meer/beter te voelen dat ik lekkerder in mijn vel zit.

Probeer het gewoon!
pi_18289893
Oh dat is al een goede tip. Ik ben altijd van het snelle resultaat maar zal dus iets meer geduld moeten hebben Wel vreemd trouwens, want het is toch meteen een verandering in je hormoonhuishouding. Heb je in het begin helemaal niets gemerkt?
pi_18289963
Maakt het misschien ook uit welke pil je gebruikt?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:16:29 #5
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_18290028
Het hangt natuurlijk ook af wat voor een effect het beginnen met de pil op je heeft gehad.....
pi_18290081
Als ik er nu op terugkijk heb ik minder buikpijn/krampen dan toen ik de pil wel slikte.

Ik slikte eerst de Diane35 pil, nou, toen was ik echt een bitch, niet normaal meer hoe mijn stemmingen toen waren.
Daarna overgestapt op de Minulet, ging al beter maar toch nog wel een beetje last en nu voel ik gewoon dat het beter zit. Wat ik al zei, minder krampen enzo.
Wel meer ietsjes meer last van pukkeltjes gekregen maar dat is echt te verwaarlozen.
pi_18290127
Wat SilentEngima zegt klopt...ik ben sowieso ene type dat erg gevoelig is voor dit soort dingen, als in slikken van medicijnen, dus bij de ene persoon is het sterker het effect als bij de ander.

Ik ben in ieder geval blij dat ik voorlopig de pil niet meer slik.
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:30:12 #8
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_18290377
Je zou ook eerst naar een lichtere pil kunnen overstappen, zoals Microgynon 30
pi_18290382
Eerst slikte ik microginon30, ik was toen 13. Ik weet niet meer wat dat voor effect heeft gehad. Ik was nog een puber en net een half jaar ongesteld (drie weken wel, een jaar niet). Twee jaar geleden werd ik steeds een week vroeger ongesteld en ben ik over gestapt op Femodeen. Die slik ik nu nog steeds. Ik heb het gevoel dat ik daardoor minder 'gevoelig' was in mijn stopweek maar dat begint nu weer te komen. Plus een verlaagd libido doet me erover nadenken of ik ga stoppen. (denk het wel!)
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:49:20 #10
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_18290682
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:03 schreef Guppi het volgende:
Wie weet wat voor effect stoppen met de pil kan hebben?
Kn het:
-Je libido verhogen
-Je stemmingswisselingen verminderen
-Je ongesteldheids buik- rug- hoofd- en spierpijn verminderen?
De pil verlaagt je toppen en verhoogt je dalen, dus zonder pil worden de wisselingen sterker. Ook zorgt de pil voor minder menstruatieklachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Allantois op 09-04-2004 00:50:28 (typo) ]
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_18290727
Mm zijn dat statistieken en feiten of ervaring..?
pi_18290732
of allebei :|
pi_18290749
Ik kan niet meer stoppen, ben verslaafd

Pillen roelen, lekker strak de hele nacht
M'n signature, wat doe je :{
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:54:14 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18290752
Ik ben net woensdag gestopt, ook omdat ik allerlei nadelen aan de pil teveel mijn leven vond beinvloeden. Wat het verschil is, weet ik nog niet, al merk ik dat ik weer meer mezelf ben (vrolijker, opgewekter, niet uit het veld te slaan).
Ik hoop dat het binnenkort een positief effect gaat hebben op mijn ogen. Ik had behoorlijk veel last van droge ogen, ik vermoed door de pil. Dat ging niet goed samen met mijn lenzen. Ik hoop dat dat beter wordt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_18290775
Kijk dat is leuk om te horen Wel een erg snel effect.. Ik zal binnenkort mijn ervaring ook posten. Ik ben benieuwd. Zit nu in de stopweek dus denk dat ik er maar een paar stopmaanden van maak..
  vrijdag 9 april 2004 @ 01:05:02 #16
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_18290886
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:52 schreef Guppi het volgende:
Mm zijn dat statistieken en feiten of ervaring..?
Dit is wat ik geleerd heb...
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_18290918
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:55 schreef Guppi het volgende:
Kijk dat is leuk om te horen Wel een erg snel effect.. Ik zal binnenkort mijn ervaring ook posten. Ik ben benieuwd. Zit nu in de stopweek dus denk dat ik er maar een paar stopmaanden van maak..
Ben vorig jaar ook 1 maand gestopt. Toen wist ik gelijk weer waarom ik de pil in de eerste plaats ben gaan gebruiken...
Die pijn... al dat bloed!!! Ik was echt heeeel erg ongesteld!!!
Ben gelijk weer verder gegaan met de pil slikken, maar denk er wel over om over te stappen op een lichtere variant.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_18291056
ik ben anderhalf jaar terug gestopt, 3 jaar lang microgyn30 geslikt....gestopt, want ik werd helemaal idioot van die stemmingswisselingen!! Na een half jaar ..of iets langer, was ik eindelijk "mezelf" weer...niet meer zo extreem snel huilen als er iets zieligs op tv was enzo. Niet meer zo snel gepikeerd over opmerkingen van mensen..veel en veel fijner dus. Ik ben wel een paar kilo AANgekomen nadat ik stopte, maar weet niet zeker of het met het stoppen opzich te maken heeft, of dat ik op dat moment anders at..
En ik ben handig genoeg weer net zo "onregelmatig" ongesteld als voor de pil...

Maar goed, ik ben wat huiverig om weer met een ander soort anticonceptiemiddel te gaan beginnen, omdat ik juist nu goed in mn vel zit, en niet meer in depressieve dippen wil terugvallen.
(:
  vrijdag 9 april 2004 @ 07:33:30 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18292810
Het blijven idd hormonen en die kunnen hele rare dingen met je doen. Ik wil dat eigenlijk gewoon niet meer.
Ik heb wel een beetje rondgelezen en een spiraaltje lijkt toch de beste vervanger, al klinkt het inbrengen pijnlijk en eng
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_18292842
Ik slikte Microgynon30, juist omdat ik zo'n rug- en buikpijn had van nature. Gedurende die tijd erg humeurig vlak voor de menstruatie. Had ook nooit veel zin in sex. Wilde met de pil stoppen omdat ik het zat was om hormonen te slikken. Toen het Mirena spiraaltje gekregen en:
- een libido waar je moe van wordt , werd na een tijdje minder
- geen stemmingswisselingen meer
- nooit meer bloed zien vloeien
- dus ook nooit meer rug/buikpijn.

Er ging dus een wereld voor me open
  vrijdag 9 april 2004 @ 07:49:48 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18292846
Zitten er in het Mirena spiraaltje wel of geen hormonen?

Lama

http://www.mirena.nl/
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:04:25 #22
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_18292887
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 07:48 schreef Idril-2 het volgende:
Ik slikte Microgynon30, juist omdat ik zo'n rug- en buikpijn had van nature. Gedurende die tijd erg humeurig vlak voor de menstruatie. Had ook nooit veel zin in sex. Wilde met de pil stoppen omdat ik het zat was om hormonen te slikken. Toen het Mirena spiraaltje gekregen en:
- een libido waar je moe van wordt , werd na een tijdje minder
- geen stemmingswisselingen meer
- nooit meer bloed zien vloeien
- dus ook nooit meer rug/buikpijn.

Er ging dus een wereld voor me open
* Julynell kan dat bevestigen.

Ook voor mij geld wat Idril-2 hierboven geschreven heeft
Na bijna 10 jaar lang de pil geslikt te hebben, ben ik 3 jaar geleden eerst overgestapt op de Implanon. Dat ging de eerste 2 jaar goed, daarna was ik alleen nog maar ongesteld. Dat werkte dus ook niet. Op zoek gegaan naar een ander middel, want geen pil o.i.d. gebruiken is voor mij geen optie, en toen het mirena spiraaltje laten zetten.
Na 2 maanden was ik 'ongesteldheidsvrij', had een libido waar je U tegen zegt en mijn stemmingswisselingen waren ook stukken minder. Nou waren die stemmingswisselingen al minder met die Implanon. Maar mijn libido heeft zeker baat gehad bij dat spiraaltje

Ik kan het daarom iedereen aanraden
En ondanks dat het inbrengen bij mij behoorlijk pijnlijk was, vond ik het het wel waard. Ben er nu tenslotte wel voor vijf jaar vanaf
En wat de kosten betreft...ik weet eigenlijk niet of ze echt alleen de pil niet meer vergoeden of dat dat ook voor andere middelen geld die hetzelfde doen, maar het spiraaltje is wel goedkoper dan de pil. 135 euro voor 5 jaar. Da's dus 2.25 per maand
Carpe Diem, Memento Mori
  vrijdag 9 april 2004 @ 09:22:41 #23
49692 pukster
hardyf*ckinhar
pi_18293417
ik ben eind december gestopt (na een jaar of 10 verschillende pillen). Niet om zwanger te worden, maar omdat ik echt pil-moe was. Voelde me meteen stukken beter: opgeluchter, opgewekter, frisser en jawel: veel geiler. Het enige is dat ik het idee heb dat mijn hele cyclus zwaar ontregeld is want ik ben sinds ik gestopt ben niet meer ongesteld geweest (ook geen bijverschijnselen als buikpijn enzo gehad). En nee, ik ben niet zwanger. Wel gehoord dat menstruatie wel een jaar kan wegblijven als je stopt met de pil. Scheelt nu al plenty $$$, maar ben wel benieuwd of er meer vrouwen zijn bij wie het zo lang duurt...

Sowieso hoor ik van veel vriendinnen dat ze willen stoppen met de pil, vanwege de bijwerkingen enzo
Nonsense is better than no sense at all
pi_18294036
Zo'n hormoonspiraaltje werkt dus vijf jaar.. maar goed. Wie zegt dat ik over drie jaar nog geen kinderen wil. Het is wel een erg heftige stap dus. En kan het niet gebeuren dat je slecht reageert op die hormonen? Verder klinkt het wel goed namelijk
pi_18294128
Ik weet niet of het al gezegt is... maar de pil hlpt juist tegen buikkrampen bij menstruatie... heel veel jonge meisjes die erg veel krampen hebben als ze ongesteld moeten worden of/en heel erg veel bloed verliesen tijdens de menstruatie krijgen de pil voor geschreven...

Dus stoppen met de pil lijkt me geen optie daarvoor...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')