Opmerkelijk genoeg door de BBFC (Britse filmcensor) Classified 18 op 26 August, 2003 .This work was passed with no cuts made. Wow.
gister gehuurd bij Video en hij was weer om te smullen, na het weekend de Return of the King mmm
quote:ik ook net LOTR Two Towers, wat een toeval
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:04 schreef dabadbass het volgende:
nu net LOTR Two Towersgister gehuurd bij Video en hij was weer om te smullen, na het weekend de Return of the King mmm
U allen bekend mag ik aanemen
quote:die ga ik ook strax kijken
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:05 schreef gamecube_master het volgende:[..]
ik ook net LOTR Two Towers, wat een toeval
Ga vanavond Spiderman, The Haunting of Lord of the Rings kijken.. (welke raden jullie aan??
)
quote:Ik zou zeker voor Lord of the Rings gaan.
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:18 schreef eMAeRCe het volgende:
Back to the future 1 gisteren voor het eerst gezienGa vanavond Spiderman, The Haunting of Lord of the Rings kijken.. (welke raden jullie aan??
![]()
![]()
)
Een aardige film voor een zaterdagavond. Helaas iets te pretentieus, een soort kruising tussen Deathwish & Trainspotting, maar zal nooit zo'n status krijgen.
Aardig plot
7/10
Goede film over WO1.
quote:orgineel of remake?
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:19 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
All quiet at the western front.Goede film over WO1.
quote:Sorry t word toch Spiderman denk ik
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:52 schreef B03S het volgende:[..]
Ik zou zeker voor Lord of the Rings gaan.
haalt het niet bij de 1e film, maar toch nog best leuk. Ik had 'm in ieder geval een stuk minder verwacht. En ik had ook nooit gedacht dat Bob Sagget zovaak shit zou zeggen in z'n leven.
Igby Goes Down bios
Het duurde even voor ik in de film kwam, maar daarna was het toch wel een zeer vermakelijke film, met alleen een boel beginnersfouten. Zo zat er af en toe in een verder prima scene een enorm cliché, waren een paar personages op zijn Donnie Darko's nogal karikaturaal, werkte de montage soms niet en deden de personages een paar keer iets onnatuurlijks, maar daartussenin was het genieten geblazen. Geweldig spel, af en toe ronduit meesterlijke dialogen, een uitstekende mise-en-scene en prima regie trekken deze film ver boven de gemiddelde tienerfilm uit, waar het verhaaltje helaas wel een aftreksel van is. Ook gezien het feit dat het een debuut is, staat Burr Steeds nu samen met Richard Kelly op mijn lijstje van regisseurs naar wiens volgende films ik zeer uitkijk.
Kortom: lang niet zo goed als de beste films uit het tienergenre (Fucking Amal, Donnie Darko, Rushmore, enzovoorts), maar een uitstekende poging die er net een puntje onder blijft hangen.
quote:Maak ik weer 's een topique aan, bevat de titel een afgrijselijk fout..
Op zondag 31 augustus 2003 00:22 schreef Sai het volgende:
Het is toch deel XXIV? Aniewee:
Gezien:
The Hitcher
Sterke film, Hauer in vorm. De dvd bevat een heel interessante making of met oa. Hauer en Howell (wow die ziet er verlopen uit..)
[Dit bericht is gewijzigd door Sniper op 31-08-2003 10:54]
Weer een leuke comedy van de Marx Brothers. Er zitten een aantal erg herkenbare scenes in en natuurlijk is het verhaal van ondergeschikt belang, want de grappen en grollen zijn weer goed aanwezig
Dumb & Dumberer: When Harry Met Lloyd
Ik verwachtte een enorme kutfilm, maar ik moet zeggen dat ik hem nog best leuk vond. Heb af en toe nog best moeten lachen. Eugene Levy viel me trouwes erg tegen in deze film, jammer.
Redelijk goede horror-thriller, die zeker geen originaliteitsprijs wint, maar er zijn de laatste tijd veel slechtere genrefilms uitgebracht.
quote:die heb ik ook gezien en daarna Edward Scissorhands
Op maandag 1 september 2003 07:10 schreef dolle_hond het volgende:
The FrightenersAls vermaak best aardig, maar niet bijzonder.
Heb me wel vermaakt gisteren, vooral de Killing Fields was erg indrukwekkend (met name de scene dat hij in een rijstveld oid vol met geraamtes staat).
quote:lijken rotten en stinken... hij loopt, valt en in ene ligt hij tussen de rottende lijken... ja tuurlijk, zo in ene sta je tussen de lichamen zonder dat je doorhad dat je in een "massagraf" liep
Op maandag 1 september 2003 08:44 schreef sop het volgende:
...
The Killing Fields![]()
Heb me wel vermaakt gisteren, vooral de Killing Fields was erg indrukwekkend (met name de scene dat hij in een rijstveld oid vol met geraamtes staat).
Gisteren in mijn eigen privébios:
Film die de eerste keer dat je hem kijk volstrekt niet voorspelbaar is. Toch laat deze film zich makkelijk nog een keer kijken alhoewel het plot dan al bekend is. Dat komt o.a door Michael Douglas, die als bankier weer een goed rol neerzet. Best wel wat actie zodat ie niet direct gaat vervelen.
Pirates of the Carrabean
Goeie leuke film, lekker origineel
Pay It Forward
Hele goeie film met een sterk verhaal en eind
En wel de Extended Cut van bijna 4 uur. In de eerste scenes werd ik er meteen aan herinnert dat ik Kevin Costner een vaak niets zeggende acteur vind. Dit gevoel werd echter onderdrukt doordat ik al snel meegesleept werd in het verhaal. Goede film, die natuurlijk wel wat lang is, maar eigenlijk geen moment verveelt.
Alletwee uiteraard meesterlijk goed...
Terminal Invasion - raar verhaal, niet echt boeiende film, maar ook niet echt heel erg slecht
Tempted - Het meisje van de videotheek zei het al: een noodfilm, voor als je alle goeie films al gezien hebt, niet goed, niet slecht. Kijk wel lekker makkelijk weg.
They - Wereldfilm, tenminste met het alternatieve einde dat op de DVD staat. Wat kunnen 3 minuten veel uitmaken!
Phonebooth - Erg leuk gedaan, goeie film, wel een tikje vaag einde... aanradertje! Leuk weetje: de film is in 2 dagen opgenomen
quote:Trouwens een geweldige discussie over Phonebooth op IMDB.
Op maandag 1 september 2003 16:58 schreef djkoelkast het volgende:
Phonebooth - Erg leuk gedaan, goeie film, wel een tikje vaag einde... aanradertje! Leuk weetje: de film is in 2 dagen opgenomen
hehe da's leuk een spoilerlink met spoilertags
quote:3 minuten kunnen nooit het enorm slechte acteerwerk, de niet-spannende rest van de film en slechte script goed maken
Op maandag 1 september 2003 16:58 schreef djkoelkast het volgende:They - Wereldfilm, tenminste met het alternatieve einde dat op de DVD staat. Wat kunnen 3 minuten veel uitmaken!
totaal geen topfilm
bijna slecht zelfs (ook nog eens in t Engels nagesynchroniseerd)
maar wel humor
normaal zou zoiets niet in mijn sterrenlijstje komen, maar deze krijgt een 6 voor de moeite, want grappig is het wel
(let op, ik zeg dus grappig is HET wel...
kan nou niet zeggen dat heel de film grappig was, maar er zaten wat dingetjes in waarom ik moest lachen, en het feit dat ze zo'n film maken is alleen al grappig )
Triple x
die hard 1 en 2
meltdown
ginger snaps
taxi 2
childeren of the corn
lost in space
end of days
dog soldairs
geweldig mooie film met liam neeson en julia@roberts...(wat ziet ze er geil uit zeg )
http://www.imdb.com/title/tt0117039/
ouwe
een van de benauwendste films die ik gezien heb. Dankzij de opbouw. Die is al ijzersterk. Het verhaal is eigenlijk simpel, maar realistisch. Hoe Adam en Stephan in 3 maanden tijd zo in de problemen komen. .
Vooral ook omdat die Gerard Nowak zo geloofwaardig overkomt, dat je je gaat afvragen wat je er mee moet.
Heel erg sterke film.
Wat een matige bagger film, nog erger dan 1.
En ze hebben het leukste van 1 eruit gehaald, nl. die auto en Toeter van dat "beest"
Leuke film over de 80's muziek-scene, maar nogal moelijk te volgen als je (zoals ik, hoi) geen flikker weet van die periode. Desondanks geeft de film een leuk sfeerbeeld, valt er heel wat te lachen en is de stijl leuk (en de soundtrack is vanzelfsprekend ruim in orde). De vergelijking met Trainspotting is wel wat teveel eer.
Stevie
Indringende documentaire over een white-trash pseudo-broertje (Stevie) die de regisseur na een jaar of twintig weer gaat opzoeken. Werkelijk alles is fout gegaan. Dat is in het begin nog wel grappig, maar de stortvloed aan ellende houdt maar niet op. Incest stapelt zich op agressie die zich stapelt op kindermisbruik, enzovoorts. De film geeft een interessant maar (hoop ik dan maar) ook een wat dik aangezet kijkje in de onderbuik van de Amerikaanse samenleving en laat je als kijker behoorlijk gedeprimeerd achter. Desondanks in het genre van documentaires best een aanrader, al had de regisseur wel wat meer op de actergrond mogen blijven.
Ik ben zelf niet bepaald een slasherfan en heb alleen een paar Halloween's (1 was erg goed, drie en vijf waren echt ontzettende bagger, en H20 was matig), Friday the 13th 1 (bagger) en Nightmare on Elmstreet 1 (ging wel) gezien, maar hier vond ik erg weinig aan. Het verhaaltje is misschien wel iets beter dan in de standaard slasher, maar ik vond het allemaal toch erg saai. Vooral in de eerste helft wordt er ontzettend veel oninteressant gepraat en geflirt door de verplichte tieners (waaronder Kelly Rowland trouwens), wat de spanning niet echt ten goede komt. Zoiezo waren zowel de spanning als de pure horror nogal van laag niveau. Absoluut niet de slechtste film uit de slasher-reeksen (staat wat mij betreft tussen H20 en NoE1 in), maar voor de niet-horror fans heel goed over te slaan.
Charlie's Angels
Ik had er meer van verwacht, zeker na een ster in het NRC en ontzettend lovende recensies in het Parool en de Volkskrant. Het was gewoon één van de betere popcornfilms van de afgelopen jaren, maar de pure adrenalinekick (die ik wel verwachtte) bleef uit. Het minieme Tiroler-stukje was wel briljant.
Battle Royale
Het plot is volkomen ridicuul, maar heel behoorlijk uitgewerkt en er zitten zeker in het begin van de film een paar kippenvelmomenten. Als het moorden eenmaal begint zakt de film wat af, ook door de Starship Troopers-achtige humor die de spanning er wat uithaalt, maar hij blijft stukken betere dan bijvoorbeeld Jason vs. Freddy. Als je van (psychologische) horror houdt is dit best een aanrader.
Wel is het aan het begin onmogelijk om dertig Japanse schoolkinderen uit elkaar te houden, wat bij mij nogal voor verwarring zorgde.
En DH, waar heb je Dlug vandaan?
[Dit bericht is gewijzigd door Sai op 03-09-2003 17:20]
quote:Die was afgelopen vrijdag (
Op woensdag 3 september 2003 17:15 schreef Sai het volgende:En DH, waar heb je Dlug vandaan?
Catch me if you can Heb ik me prima mee vermaakt.
Final Destination II Ondanks het wat kleffe einde toch erg leuk.
De eerste helft van Highlander Strakkies de rest ervan kijken. Blijft een erg leuke film.
quote:Catch me if you can is idd helemaal goed
Op woensdag 3 september 2003 19:09 schreef Spindizzy het volgende:Catch me if you can Heb ik me prima mee vermaakt.
Final Destination II Ondanks het wat kleffe einde toch erg leuk.
FDII vond ik tegenvallen, te voorspelbaar... (en het geluid in de bios stond te zacht en ik zat naast 2 tweakers die elk effect, elk titeltje en elke computer analyseerden )
Vond erg goeie sfeer inzitten, ingewikkeld plot en goed acteerwerk.
japanse film
leuke film, grappig taaltje
is meer een: actie, fantasy, horror, beetje romatiek en komedie film
verhaal is leuk, droge actie ( 1 gast is een "Matrix wannabe" en doet dat stukkie na dat Neo die kogels ontwijkt, matrix deel1, en wordt vervolgens opgeblazen door een bazooka )
http://www.imdb.com/title/tt0275773/
heeft iemand hier die film ook gezien ?
Secretary
toppertje
meer een film die liefde een ander beeld geeft, ipv kleffe romantiek lekker spanken
Ik was toch wel benieuwd wat er zo bijzonder aan is, dat onze mod er helemaal weg van is. Ik weet het nu nog niet. Geen slechte film, maar eigenlijk ook niks bijzonders.
The Recruit
Meestal kan ik de filmkeuze van Pacino wel waarderen, maar deze film viel mij nogal tegen. Naar mijn idee was er te weinig actie terwijl de film er wel om vroeg imo.
Geen slechte film, maar toch...
Phone Boot
Weinig van verwacht, maar ik vond dit best een leuke film. Simpel, wel leuk. Jammer alleen van de stem van de slechterik.. erg slecht..
Final Destination 2
Tja.. bagger natuurlijk, maar zeker vermakelijk
The Piano
Erg mooie, aangrijpende film over een vrouw die al vanaf haar 6e levensjaar weigert te praten. Haar piano is haar leven. Als ze op een dag door haar vader word uitgehuwelijkt vertrekt ze met haar dochter en haar piano naar haar nieuwe man. Die de piano aan de buurman verkoopt, ze krijgt de kans om de piano terug te verdienen..........
Net gezien, de animatie laat soms wat te wensen over,
maar al met al een leuke "film" met de nodige humor.
De stemmen zijn perfect gecast,
had een beetje het gevoel alsof het dezelfde acteurs zijn als de oude tekenfilm vooral bij Cobra Commander en Baroness
(misschien zijn ze het wel?)
Duke leek wel HEEL erg veel op Maj. Chip Hazard uit Small Soldiers!
Deze "filmpje" duurt maar 44 minuten en langer had ie ook niet moeten zijn.
En Snake Eyes rulez!
Geef hem een:
7tje
Erg leuke film-noir met Robert Mitchum in de hoofdrol. Hij speelt een benzinepomp houder in een klein dorpje in de middle-of-nowhere. Op een dag komt er achter een man uit z'n vorige leven langs. De dialogen zijn erg leuk, de regie is van de bovenste plank, net als het script (van dezelfde schrijver als bijvoorbeeld Double Indemnity en The Postman Always Rings Twice). Topfilm
Andrei Tarkovsky's films moet je ervaren. De visuele poëzie die hij op het beeld tovert is prachtig. Dit is zijn meest persoonlijke film. Vanuit het zichtspunt van een man (die je nooit in beeld ziet) beleef je momenten uit zijn leven. Er zitten egte historische beelden in verwerkt van onder andere WOII en de Spaanse Burgeroorlog. Het is geen normaal verhaal, er zit geen plot in, maar door de beeldpracht krijg je tog het idee dat de regisseur je iets wil vertellen. Sommige scenes worden verbonden door een gelezen gedicht van Andrei Tarkovsky's vader. Deze film is het bewijs dat film een vorm van kunst is.
Erg gestileerde film, best mooi, maar plot is niet zo sterk. wel de moeite waard.
Best goede rechtbank-thriller, het erg goede debuut van Edward Norton. Richard Gere vond ik niet altijd even overtuigend, maar hij weet zich goed staande te houden. Zeker geen slechte film in z'n genre, maar ik heb betere gezien.
Mooi gestilleerde dramafilm over een screenwriter, erg goed gespeeld door Nicolas Cage, die ontslagen wordt. Hij ziet het niet meer zitten en besluit zich dood te gaan drinken in Las Vegas. Daar ontmoet hij de protitue Sera (Elisabeth Shue). De hele grauwe stijl in de film sprak me wel aan, paste perfect bij het verhaal.
Waar ik deel 1 nog onwijs gaaf/goed (ja, je leest het goed al jullie anti-Jeepers Creepers daaro!) vond,
viel deze zwaar tegen,
te weinig moorden en de moorden die werden gepleegd vond ik nou niet echt schokkend/gory of zo, wat je vaak wel wilt bij dit soort films.
Ik ergerde me mateloos aan de cast, al die kut gasten,
helaas werden ze niet allemaal afgeslacht
Geef hem een:
6+ het plusje is alleen maar omdat ik The Creeper wel een mooie/coole creatie vind.
SHIVERS
Top film!! Johnny Depp is echt geweldig!
spannend, doch soms een beetje sloom
Musicalvorm is wel aardig, maar verhaaltje is wel erg dun. Paz Vega is wel weer mooi, net als Natalia Verbeke. Wel onderhoudend.
Hele leuke film, echt mijn type film.
Beetje in de lijn van The Score en Ocean's Eleven. Ik heb er iig van genoten.
Een erg goede film van Carl Theodor Dreyer, de regisseur van La Passion de Jeanne D'Arc. Die film wordt in het eerste kwartier nog eens dunnetjes overgedaan, wanneer we het lot van een tot heks bestempelde vrouw volgen. Vlak voor haar dood zweert ze wraak.
Ik heb ooit gelezen dat iemand zei dat een meesterwerk een film is met minstens drie geweldige scenes en geen slechte. Aan deze beschrijving voldoet deze film zeker. Vooral de scenes waarin Priester Absalom in gesprek is/ruzie heeft met z'n veel jongere tweede vrouw Anne zijn erg goed. Mede door de goede zwart/wit cinematografie en het gebruik van subtiele geluiden op de achtergrond, zoals het tikken van een klok, die de scenes extra spanning geeft.
Minder goed waren:
Death to Smoochy, moest een pikzwarte komedie zijn, was wel erg flauw
No Good Deed - ongeloofwaardig, slecht uitgewerkt en tenenkrommend domme scenes, een echte afrader!
Ik vond het een erg leuke film met o.a. Kirsten Dunst, het is een filmhuis film, maar wel een 'zoete' filmhuis film, heerlijk voor een avondje thuis op de bank
quote:Dat was volgens
Op maandag 8 september 2003 13:22 schreef Gorro het volgende:
Ik heb ooit gelezen dat iemand zei dat een meesterwerk een film is met minstens drie geweldige scenes en geen slechte.
[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 08-09-2003 17:01]
=> undercover brother <=
blackness confirmed
hey macarena
it's great day for black people of al races
who tha hell are you woman...you're the grim reaper ain't you
first of all...you forgot about my big black fuzzy balls...
chicago time... new york time...colored people time...
"de joint sigaret"...to be enjoyed again and again...
black man's kryptonite denis richards =>
james brown
in funk we trust
vergeet het einde niet... car wash...en..."some people got jungle feever she got the flu..."
hey daar is bruce nee...het is...black lee!!!
Gewoon een verstand op nul - grappige film... !!
die denise richardson douche scene "gevecht" mocht er ook wel zijn...
La Cité des enfants perdus
Erg komische film over een surrealistische professor die de dromen van kinderen steelt om zo zelf jong te blijven.
Van dezelfde regisseur als Delicatessen
Ook in deze film zet hij de acteurs als stripfiguurtjes neer, wat zijn manier van werken toch uniek maakt (voor zover ik weet dan).
Hele aparte film, erg leuk
Krijgt een 8.
Onderhoudend en vermakelijk. niet spannend
Dream with the Fishes
Sterk. Gehele verhaal beetje vaag, maar ook ontroerend.
Redelijk. Qua overall sfeer lager scorend dan Ringu. Toegevoegd zijn enkele (goedkope) schokmomentjes, die wel weer profiteren van effectieve (=hypersnelle) montage.
Mwah. Film van ex Manga-Ka Ishii. Te merken aan (meesttijds latent) sadisme en vrouwonvriendelijkheid. Geen surreel splattergeweld. Een soort midbudget I spit on your grave maar dan in Japan en met vriezers. Neigend naar exploitatie dus. Harumi Inoue maakt dat nog extra duidelijk door regelmatig uit de kleren te gaan.
De slechtste uit de serie van (tot nu toe) 3 films.
Te veel ongeloofwaadigheden in de film.
zou er bijvoorbeeld geen politiemacht klaar staan als er een zware crimineel wordt overgevlogen?
Maar goed verder best vermakelijk
Best een aardige film. Vergelijkbaar met Ocean's Eleven, maar dan wat minder protserig. Ook de deleted scenes zijn interessant om te bekijken.
Lekker naalden prikken
Slecht, Slechter, Slechtst. Ook al waren de recensies goed, en zijn er heel wat prijsjes aan die films uitgedeeld. Ik vond 't 3x niks.
Oftewel The Man With a Movie Camera. Het is gewoon een hele vroege versie van Koyaanisqatsi, maar dan niet met een moraal, maar met de intentie de realiteit weer te geven. De montage is weer van topkwaliteit, iets waar de Russen in die tijd de rest van de wereld ver vooruit waren (Sergei M. Eisenstein in het bijzonder).
Gisteravond in de sneak:
Na een werkelijk belabberd eerste kwartier, waarbij Stifler vooral uitermate irritant en niet grappig is, weet de film zich te redden. Niet met hoogstaande humor of origineel plot maar gewoon met enorm banale humor zoals we van die kennen van de eerste 2 afleveringen uit de serie. Wel de minste van de 3 films, maar zeker een waardige opvolger.
Wel grappig, niet echt een super verhaal
What A Girl Wants
Tja, lekkere meid maar het verhaal is iets te voorspelbaar
quote:Ondanks dat ik eigenlijk elke week naar de sneak ga,
Op vrijdag 12 september 2003 00:45 schreef Timo20 het volgende:
Zojuist gezien in de sneak preview:
Down With Love
in plaats daarvan: The League Of Extraordinary Gentlemen
daarna in bed nog X-Men 2
(alleen ben ik tegen het einde in slaap gevallen... vanavond de rest
Aanradertje. Goede gangsterfilm met nog een erg jonge deNiro en Keitel Echt een toffe film van 1 van mijn favoriete regiseurs: Martin Scorsese en laatst de DVD gekocht bij de FRS voor 6,99 ofzo
Best leuke heist-movie met een leuke rol van Dustin Hoffman. De hoofdrolspeler, Edward Burns, komt echter niet helemaal uit de verf. De flashback-structuur is denk een goede keuze geweest, omdat hij anders waarschijnlijk wat saaier was geworden. Al met al een aardige film, binnenkort te huur heb ik uit betrouwbare () bron vernomen.
O ja, Rachel Weisz is ook wel fijn in de film
blijft een geweldige film
vage shit ...
meer kan ik er niet van zeggen ...
beetje mix van de Matrix en Nightmare on Elm Street ... ofzo
Wat een topfilm zeg! Zag er al enkele malen tegenop om m te kijken, dacht t niks aan te vinden. Maar altijd wel leuk om te zien dat ik het dan in dit soort gevallen fout blijk te hebben!
en Julia Roberts was ook erg vermakelijk in deze.
de film heeft een ontzettend verassend einde... je denkt dat de film ontzettend voorspelbaar en cliché gaat worden maar dan komt er een goeie wending... zeker de moeite waard. cijfer: 8
erg toffe film met oa Harvey Keitel over een sigarenwinkeltje in Brooklyn en de verhalen van de klanten van het winkeltje. Een aanradertje!!
Britse film over de uitbraak van een virus. Ik vond hem persoonlijk erg goed en spannend. Er zit best een kern van waarheid in die film en dat weten de makers mooi neer te zetten. Vooral Londen dat helemaal verlaten is hebben ze knap gedaan. Meer zeg ik niet. Aanradertje!
behind enemy lines, toffe film
the thirteenth floor,was wel leuk maar kon beter
van damme the order, matige film
final Destination, deel 2 vond ik beter
Nightmare City Zombies Umberto Lenzi style, dus gewapend met machinegeweren en geweldige dialogen. Ze zien eruit alsof ze in een pan erwtensoep gelegen hebben. Toch een paar nasty scenes...
Leukste is de making of met een interviewtje met Lenzi die met droge ogen beweert dat de gebeurtenissen in zijn film best realiteit kunnen worden. Kostelijk.
Niet zo goed als deel 1 maar blijft leuk om te zien, leukste scene was met het hoge gras
Zo'n "based on a true story" verhaal. Een vrouw wordt verkracht door twee vrouwen. Zonder Meredith Baxter!
een 6-
Doordachte film, lieeeeefff maar ook lief en reeel uiteindelijk.
Me enjoyed a lot:)))
Jurassic Park - The Lost World
en
Urban Legend
Allebei crap natuurlijk, maar wel vermakelijk.
quote:Ik ook. Wat een mooie beelden zeg!
Op zaterdag 13 september 2003 09:04 schreef MikeyMo het volgende:
The Cell met La Lopez
wat later gebleken is dat het niet the final nightmare is...
quote:Ikke ook gezien toestraks !
Op zondag 14 september 2003 12:27 schreef MikeyMo het volgende:
Freddy's Dead, the final nightmare...wat later gebleken is dat het niet the final nightmare is...
En daarna omdat ik toch al in het genre zat : 40 days and 40 nights, die ook wel grappig maar zeer overdreven was.
Reservoir Dogs
Alweer. Het is dan ook een typische film die je keer op keer kunt blijven kijken zonder je te vervelen. Het was de eerste keer dat ik 'm op dvd zag en dat maakte alles alleen maar beter.
wat een slechte film, had van sean connery veel beter verwacht, gewoon een B-film met A-budget
-redelijk niet meer dan dat.
Donderdag: Death to Smoochy .
Eindelijk gezien nadat BS er helemaal fan van is geworden. Vond hem best leuk. Robin Williams is erg leuk, en Edward Norton in roze pakje is gewoon .
Vrijdag: 28 Days later .
Vond het ook een goede film. Wist niet dat het een horrorfilm was, dacht eerst actie/thriller. Maar de film 'had wel wat' .
Prachtige film, leuke muziek, mooi gemaakt
Hannibal (7)
Bij lange na niet zo goed als Silence of The Lambs. Een paar spannende en ranzige scenes maar ook erg langdradig op andere punten.
Ook een aardige Argento docu op deze disc
Simpel horror/slasher filmpje.
Zaten wel een aantal leuke scene's in, maar over het algemeen erg cliché.
de eerste kent iedereen denk ik wel. De 2e is een film over een plattelandsmeisje uit een white trash familie die weg wil en iets met haar leven wil gaan doen. Klinkt als een of andere muffe drama film maar 't is een comedy.
Middelmatige film, al is de bijrol van Mike Meyers wel redelijk grappig. Hij was iig leuk genoeg om 'm af te kijken.
toppertje
quote:X2 afgekeken
Op vrijdag 12 september 2003 09:28 schreef Chillz het volgende:
daarna in bed nog X-Men 2
(alleen ben ik tegen het einde in slaap gevallen... vanavond de rest
The Hot Chick
grappig, maar net niet helemaal, want het einde was jammer...
wel veul leuke grapjes in...
"So, where do you keep you weeds...?"
of "Can you please stop banging those drums?"
Rounders weer eens uit de kast gehaald,
niet echt snel en bijzonder, maar altijd leuk om te zien hoe Mattje mensen kan 'lezen'...
Equilibrium
Jammer... veel te langzaam imho. De gun/actions waren stoer, loop van het verhaal ook. alleen de stukken sloten te sloom op elkaar aan vond ik...
Ted bundy)sloeg helemaal nergens op,gewoon een hele slechte slash movie.
Pshychotic)Engelse thriller over een seriemoordenaar,erg sterke film.
Wat een slechte film. Totaal niet grappig
Aardige thriller van Alfred Hitchcock, die zich afspeelt in het theaterwereldje. Vooral de rol van Marlene Dietrich was erg goed.
De beste film van dit weekend. David Bowie is perfect gecast als alien die naar de aarde gestuurd is om water te vinden voor z'n thuisplaneet. De film is niet altijd even makkelijk te volgen, maar hij is wel erg mooi geschoten.
Deze onoriginele slasher probeert duidelijk mee te liften met het succes van Scream. Behalve een aantal aardige originele moorden, heeft deze film niets te bieden.
Leuke film over het wel en wee in en rond een sigarenwinkeltje, gerunt door Harvey Keitel. Binnenkort Smoke maar eens kijken...
Goede Nederlandse film over een man (Jaap Spijkers) die na jaren bij toeval zijn broer (Jack Wouterse) terugvindt. Deze had zich in de Ardennen verscholen. Als de man zijn broer opzoekt blijkt al snel dat Wouterse en zijn vrouw (Renée Soutendijk) een geheim met zich mee dragen. Dit levert een aantal spannende momenten op. Wanneer het geheim onthult wordt valt een deel van de spanning weg, maar de goede acteerprestaties houden de film uitermate boeiend. Het einde vond ik ook erg mooi.
Ligt het trouwes aan mij, of lijkt Renée Soutendijk egt zo veel op Emily Watson
Verder nog de DVD's van The Usual Suspects en Some Like It Hot bekeken.
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 15-09-2003 13:18]
Niet echt wat ik ervan verwacht had. Samuel L. Jackson speelde erg sterk mijns inziens, hij kwam retesympathiek over. Ben Affleck stak er wat flets tegen af.
Geweldige subtiele en komische film
"You should see the other guy"
quote:Vorige week ook gezien, was wel een aardige film, maar ik miste er inderdaad ook wat in, het was het allemaal net niet.
Op maandag 15 september 2003 13:46 schreef zjroentje het volgende:
Changing LanesNiet echt wat ik ervan verwacht had. Samuel L. Jackson speelde erg sterk mijns inziens, hij kwam retesympathiek over. Ben Affleck stak er wat flets tegen af.
quote:Ja, die stond dus (^$@()$^@$%@$*%@$ niet in mijn tv-gids
Op maandag 15 september 2003 12:54 schreef Gorro het volgende:
Man Who Fell to Earth, TheDe beste film van dit weekend. David Bowie is perfect gecast als alien die naar de aarde gestuurd is om water te vinden voor z'n thuisplaneet. De film is niet altijd even makkelijk te volgen, maar hij is wel erg mooi geschoten.
- spannende goeie film vond ik -
Urban Legend
- soms voorspelbaar, maar wel spannend -
Wegens de slechte recensies bovenverwachting. Luchtig vermaak, en een betere "hulk" dan in de "Hulk"
Erg leuk avontuur, gericht op kinderen. Op de familie van Stanley Yelnats rust al jaren een vloek van ongeluk. Zo wordt Stanley onterecht naar een gevangeniskamp in de woestijn gestuurd. Daar moeten de gevangenen elke dag een gat in de woestijn graven. Leuke rollen van Sigourney Weaver, Jon Voigt en Patricia Arquette.
Geheel terecht krijgt deze actie-comedy met Harrison Ford en Josh Hartnett geen bioscooprelease in Nederland. De actie is saai en de komische elementen heb ik gemist volgens mij
Niet zo slecht als ik verwacht had en eigenlijk heb ik me best goed geamuseerd.
in de bios. leuke film, goede acteurs maar zeer jammer van de super amerikaanse actiefilm cliches vooral weer die ene romance die je in de eerste scene al aan ziet komen
Go
op DVD. leek me niet veel boeiends maar viel erg mee leuk die drieluik
Wel een goeie film.
quote:De vraag is of je een superheld hebt ontdekt die in een fragmentje opduikt?
Op woensdag 17 september 2003 00:47 schreef -Sum- het volgende:
Italian Job
in de bios. leuke film, goede acteurs maar zeer jammer van de super amerikaanse actiefilm cliches
quote:Ik heb hem wel gezien! was wel erg kort,
Op woensdag 17 september 2003 19:26 schreef Mennosson het volgende:[..]
De vraag is of je een superheld hebt ontdekt die in een fragmentje opduikt?
Was opzich wel een aardige film, maar niet heel erg bijzonder. Ik denk dat de film een bekende acteur nodig zou hebben om een succes te zijn. Maar het verhaal was op zich wel wijs.
[Dit bericht is gewijzigd door danerit op 17-09-2003 21:27]
quote:die moet ik ook nog zien, ligt ie al in de videotheek?
Op woensdag 17 september 2003 09:05 schreef dolle_hond het volgende:
Lilja 4-EverLekker zwartgallige film van de regisseur van Fucking Amal.
quote:The Boondock Saints
Op woensdag 17 september 2003 21:24 schreef danerit het volgende:
heb net Boondog Saints gezien.Was opzich wel een aardige film, maar niet heel erg bijzonder. Ik denk dat de film een bekende acteur nodig zou hebben om een succes te zijn. Maar het verhaal was op zich wel wijs.
En ik vind Willem Dafoe anders een erg bekende acteur.
quote:Ja Psider-man duikt weg zodra die bom op straat ontploft. Je zag het niet zo goed op de divx, maar het was duidelijk genoeg
Op woensdag 17 september 2003 19:26 schreef Mennosson het volgende:[..]
De vraag is of je een superheld hebt ontdekt die in een fragmentje opduikt?
Overigens heb ik net half National Security gezien, de 2e helft is corrupt en zit vol met glitches... wellicht dat ik hem van de week afzie
quote:Ja, sinds vorige week.
Op woensdag 17 september 2003 21:25 schreef MikeyMo het volgende:[..]
die moet ik ook nog zien, ligt ie al in de videotheek?
quote:ik kom nooit in een videotheek
Op woensdag 17 september 2003 22:55 schreef California het volgende:[..]
Ja, sinds vorige week.
ga ik niet al te veel woorden al vuil maken:
leuk geprobeerd, Queen is goed, Steve moet van het scherm en had meer snelheid in gemoeten
(en betere/ meer humor)
quote:
Op donderdag 18 september 2003 09:30 schreef dolle_hond het volgende:[..]
ik kom nooit in een videotheek
ik kijk alleen van tv, eigen dvd of divx (svcd)
quote:Ga ik zaterdag gratis heen, was het wat?
Op donderdag 18 september 2003 18:24 schreef NewOrder het volgende:
Matchstick men in de sneak.
Ik heb True Romance net gekeken
quote:die sla ik dan maar over.
Op donderdag 18 september 2003 10:40 schreef Chillz het volgende:
gisteravond Bringing Down The House
Steve Martin en Queen Latifahga ik niet al te veel woorden al vuil maken:
leuk geprobeerd, Queen is goed, Steve moet van het scherm en had meer snelheid in gemoeten
(en betere/ meer humor)
Heb zojuist Le fabuleux destin d'Amélie Poulain gekeken. ja nu pas . Heel anders dan ik gedacht had, erg leuke film.
Freddy Kreuger (Nightmare on Elmstreet's) meets Jason Voorhies (Friday The 13th's)
Freddy wil terugkomen, maar dit kan alleen wanneer de kinderen aan m denken, er is in 't stadje van Elmstreet alleen allang voor gezorgd dat geen van de kinderen Freddy meer kent...
Daarom zorgt Freddy ervoor dat Jason herrijst en in t stadje aant moorden slaat. Hierdoor gaan de mensen denken dat Freddy terug is, krijgen de kinderen weer angst en nachtmerries en kan Freddy dus ook echt terug komen.
Uiteindelijk wil Freddy natuurlijk het alleenrecht, maar/ want Jason blijft ook doorgaan met moorden. Hun natuurlijk ruzie en onderling vechten. Terwijl de andere hoofdpersonen ervoor willen zorgen dat geen van beiden het tot het einde haalt...
Waarom sommige mensen dit heel eng (want horror) kunnen vinden snap ik nog niet helemaal...
Want ik heb tijdens de film meer gelachen als andere dingen.
Alle moorden en bloedvergieten is zo over-the-top dat het eigenlijk gewoon met een zak zout genomen moet worden en het eerder doorgaat als humor...
Humoristische horror... met is meer een teen-slasher
Geen topfilm. Leuk, maar niet eng...
EDIT: ook wel in het topic dat er al over is: Freddy vs. Jason
[Dit bericht is gewijzigd door Chillz op 19-09-2003 11:26]
Een film over de ''chemical generation'', een groepje clubbers gaat een weekendje los in Cardiff, erg goed gefilmd, zeer herkenbare situaties, al met al een leuke film !!
quote:
Op donderdag 18 september 2003 10:40 schreef Chillz het volgende:
gisteravond Bringing Down The House
Steve Martin en Queen Latifahga ik niet al te veel woorden al vuil maken:
(en betere/ meer humor)
zometeen is Clockwork Orange aan de beurt
als je de trailer leuk vind, zou ik em pas gaan kijken.
zo niet, is het niet de moeite
quote:Matchstick men was wel leuk. Ik zou zeker gaan kijken als ik jou was.
Op donderdag 18 september 2003 21:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Ga ik zaterdag gratis heen, was het wat?
Ik heb True Romance net gekeken
Met Mekhi Pfifer, Josh Hartnet Julia Stiles, Was wel een coole film!
strakke film, moet je gezien hebben als liefhebber van maffia
quote:leuk icoon
Op vrijdag 19 september 2003 13:20 schreef shady1983 het volgende:
A Clockwork Orange ???
Heb ik gisteren voor het laatst gezien... Blijft een Topper
Ik heb 'm vanmiddag voor 't eerst gezien. Zojuist nog Fucking Amal gekeken.
Ben aan 't twijfelen of ik nog een 4e film ga kijken zo meteen. Moet morgen vroeg weer werken, dus niet echt een super idee.
Verhaal vond ik stukken minder dan deel 1/2, maar de grapjes tussendoor zijn echt goed (oa dat ie met een afstandsbediening de ruitenwissers aanzet en sproeit tegen een politieagent
)
beide zijn entertaining
quote:Is American Wedding leuk???Ga er maandag heen.....
Op zaterdag 20 september 2003 17:27 schreef MikeyMo het volgende:
Matchstick men
American weddingbeide zijn entertaining
quote:Ja die is leuk, ik moest anders behoorlijk vaak lachen
Op zaterdag 20 september 2003 17:31 schreef Yskonijn het volgende:[..]
Is American Wedding leuk???Ga er maandag heen.....
quote:Deze heeft veel betere poep/pies grappen dan de ultra-sneue Dumb and Dumberer. Vond AP3 dus best genieten
Op zaterdag 20 september 2003 17:32 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Ja die is leuk, ik moest anders behoorlijk vaak lachen
Ik ben voor het eerst verliefd geworden op die jongen met die beugel!
Wat verschrikkelijk als ik er nu aan terugdenk......(dat is toch wel die jongen van the goonies he???)
quote:Maar de humor in Matchstick men is van wat hogere kwaliteit. American wedding is nogal platvloers.
Op zaterdag 20 september 2003 17:27 schreef MikeyMo het volgende:
Matchstick men
American weddingbeide zijn entertaining
[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 21-09-2003 14:39]
quote:the goonies, die heb ik ook in mijn collectie
Op zaterdag 20 september 2003 17:59 schreef Doopy-X- het volgende:
Ik ga strax [afbeelding] en [afbeelding] kijken.
Net in de bios gezien. Ondanks goeie acteurs en een lekker wijf een echte saaie kutfilm. Verhaal was saai en te langdradig. Nee, helemaal nix
Btw, Vriendin vond em wel goed
quote:Zie boven
Op maandag 22 september 2003 03:29 schreef Don_Tom het volgende:
Zojuis the usual suspects weer eens op dvd gekeken.
The italian job was cool trouwens!
Dog Soldiers - horror over moordende weerwolven en een groep soldaten die ertussen verzeild raakt, best goed nog eigenlijk.
Wel engels, dus minder budget, viel opzich niet op, totdat de "bad guys" in beeld kwamen, want die vond ik dan toch wat minder uitgewerkt.
zaterdag:
Jason X - zoveelste Friday the 13th sequel. altijd vermakelijk, maar nooit echt goed
zondag:
Undercover Brother -
Eddie Griffin als zwarte, jaren '70, Shaft-achtige James Bond.
Leuk in elkaar gezet, goede humor en veel subtiele doordachte grappen.
edit, vergeten: Jay & Silent Bob Strike Back
- Je blijft ze kijken, die meesterwerkjes van Kevin Smith
JSBST is dan misschien de meest 'Hollywood'-film van de 5, en ook zeker niet de leukste en beste, maar hij is zeker heel sterk. En als je de andere 4 gezien hebt, dan issie alleen daarom al goed, door de 'honderden' verwijzingen naar andere films (en andersom!) die erin zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door Chillz op 22-09-2003 10:56]
Out Of Sight
Dogville
North by Northwest
The Omen
The African Queen
Wrong Turn
Reviews staan al in de topics als die bestonden, bij de anderen ga ik er straks misschien even een paar aanmaken.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 22-09-2003 17:09]
quote:spoiler:
Op maandag 22 september 2003 16:42 schreef sweek het volgende:
Afgelopen weekend:Out Of Sight
Dogville
North by Northwest
The Omen
The African Queen
Wrong TurnReviews staan al in de topics als die bestonden, bij de anderen ga ik er straks misschien even een paar aanmaken.
quote:Was ook een reactie op jouw post slimpie....
Op maandag 22 september 2003 03:33 schreef neggix het volgende:[..]
Zie boven
quote:T was al laat
Op maandag 22 september 2003 23:51 schreef Don_Tom het volgende:[..]
Was ook een reactie op jouw post slimpie....
Viel me erg mee. Matig begin, maar na een half uur komt de film los en dan is het een mooi verhaal.
28 days later errug indrukwekkend en een aanrader!
Adaptation onverwacht grappig en weer een heerlijke film a la being Joh Malkovich
Along came a spider teleurstellend, zoals altijd was het boek beter dan de film
Vroeguh als we films huurde dan zat er altijd een 007 bij
Zelf heb ik Poolhall Junkies gezien .. een best aardige pool-film
Solange Giallo van Massimo Dallamano. B+.
Naar mijn mening een erg goede film over een aantal drugsverslaafden/dealers in California. Alleen een beetje jammer van het cliche einde, maar toch een aanradertje.
8,5/10
Nou, erg leuke film hoor. Net als deel 1, ook al zo'n topper.
The Dark Crystal
Poppen animatie film van Jim Henson.
Weer zo'n echte jeugdsentiment film. Zelfs nu ik hem na zoveel jaar weer zie, blijft ie zijn charme behouden.
The Powerpuff Girls
Erg leuke animatiefilm naar de gelijknamige tekenfilmserie.
Hoewel de filmpjes in de serie slechts 25 minuten duren, blijft deze film ook de volle 77 minuten erg boeiend en leuk.
De leukste scene's zijn de pp-girls die tikkertje spelen (en daarbij de complete stad vernielen), en de scene waarbij Buttercup een aap total loss slaat en zichzelf verontschuldigt dat ze geweld heeft gebruikt.
Waarna ze er achter komen dat geweld de oplossing is voor alle problemen (leuk moraal ).
had m al een keer gehuurd, maar wist niet meer hoe hij ging...
nu weet ik weer waarom ik dat uit mn gedachten verdrongen heb
stomme langzame film met verhaal...
(heb zo'n beetje 3/4 van de film op 2 speed gekeken)
heel mooi gedaan. topfilm. maar je moet wel van de muziek van bjork houden .......
quote:ach, schrale troost is dat je Nicole naakt krijgt te zien
Op donderdag 25 september 2003 09:10 schreef Chillz het volgende:
Eyes Wide Shuthad m al een keer gehuurd, maar wist niet meer hoe hij ging...
stomme langzame film metverhaal...
quote:Topfilm.
Op donderdag 25 september 2003 09:10 schreef Chillz het volgende:
Eyes Wide Shuthad m al een keer gehuurd, maar wist niet meer hoe hij ging...
stomme langzame film metverhaal...
Hoe dan ook, ik heb net Baise Moi gezien...
Iemand die met dezelfde verslagenheid zat te kijken?
quote:da's nu een film waar ik veel over gehoord heb maar nog geen fragment van gezien heb.
Op donderdag 25 september 2003 14:21 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Topfilm.
Hoe dan ook, ik heb net Baise Moi gezien...
Iemand die met dezelfde verslagenheid zat te kijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |