abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12700591
quote:
OLDEBERKOOP - De politie in Friesland is maandagochtend een grote zoekactie naar een 11-jarig meisje begonnen. Het meisje fietste samen met een vriendinnetje naar school toen een onbekende man de twee aansprak in Oldeberkoop.

De leerlinge van basisschool De Tjongeling stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos. Een woordvoerder van de politie meldde dat bij de zoektocht onder meer een helikopter en speurhonden zijn ingezet.

bron

Das toch de ergste nachtmerrie van iedere ouder?

Ik vrees het ergste voor dat meisje, en dat op klaarlichte dag.....

Sacrificing autumn tears.....
  maandag 25 augustus 2003 @ 13:59:49 #2
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_12700620
... hier geweest te zijn!!!!
  maandag 25 augustus 2003 @ 14:04:17 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_12700749
Tsja, die wordt nu ergens flink geneuckt !

Moet je maar niet zomaar bij vreemde kerels instappen. Eerst 1tje van 15 die 8 pillen slikte en nu dit. Voeden mensen hun kinderen niet meer op ofzo ??

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_12700764
Het signalemant van het meisje: beetje gezet,
beugel in de mond, donker haar en draagt een
rood t-shirt. Ze is in een zilverkleurige,
lichtblauwe auto gestapt. Mogelijk gaat het om
een Japanse auto zoals bijv. een Sedan Station.

De kantine van de tennisclub was eerst als
crisiscentrum ingericht. In de middag is het
crisiscentrum verplaatst naar het
politieburo in Oosterwolde.

Bron: www.waldnet.nl

pi_12700782
inderdaad, elk kind (zeker van die leeftijd) weet toch wel dat je niet bij vreemde mensen in de auto moet stappen Zou het dan geen bekende geweest zijn?

Desondanks hoop ik dat ze veilig thuiskomt..

maandag 25 augustus 2003 @ 14:06:52 #6
62646 Gweaneth
Merry meet and merry part...
pi_12700818
Vreselijk.... Olderbekoop is hier vlakbij.... Ik zou er niet aan moeten denken dat het met 1 van mijn kinderen zou gebeuren...

Het is vreselijk voor de ouders, komt ze wel of komt ze niet terug...
Ik hoop dat ze toch nog ongedeerd gevonden wordt...

Mensen zijn ziek die dit soort dingen flikken... Molensteen om de nek en verrzuipen die gasten.

Daar waar men met elkaar en voor elkaar leeft, daar wordt zelfs het armzaligste huis een Thuis...
pi_12700821
Dat klinkt niet erg goed. Gelukkig heeft Nederland geen gigantische natuurgebieden om het kind te verstoppen. Ik denk dat ze het wel overleefd.
Live from planet Earth. The ocean. Dark water.
pi_12700827
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:04 schreef Pikkebaas het volgende:

Moet je maar niet zomaar bij vreemde kerels instappen. Eerst 1tje van 15 die 8 pillen slikte en nu dit. Voeden mensen hun kinderen niet meer op ofzo ??

Mongool.....
pi_12700829
Asl ik gvd toch zo'n kerel binnen hand bereik krijg ruk ik z'n kloten eraf. gatverdamme . blijf met je poten van kinderen af.
  maandag 25 augustus 2003 @ 14:07:27 #10
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_12700835
quote:

wilde verhalen gaan er rond, hier zijn t 8 pillen, of pf zijn t er 11

je zou toch denken dat dat meissie oud en wijs genoeg om te weten dat ze niet in moet stappem bij vreemde mensen, maar niet dus
vrees het ergste

pi_12700855
quote:

Ga jij ook es weg ofzo... triest figuur. grmbl...

kan me hier echt kwaad om maken. En dan vooral die onsubtiele reacties. Gatver!

maandag 25 augustus 2003 @ 14:09:46 #12
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_12700891
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:07 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:

[..]

Mongool.....

Nee, wel negroide.

Moet ik dan gelijk in ach en weeklaag vervallen. Terwijl ze zelf is ingestapt en we verder niks weten ?? Voor het zelfde geld had 'r oom net een nieuwe wagen en zijn ze een stukje toeren.

maandag 25 augustus 2003 @ 14:12:06 #13
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_12700955
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:09 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Nee, wel negroide.

Moet ik dan gelijk in ach en weeklaag vervallen. Terwijl ze zelf is ingestapt en we verder niks weten ?? Voor het zelfde geld had 'r oom net een nieuwe wagen en zijn ze een stukje toeren.

lang stukkie toeren dan terwijl dah kind op school hoort te zitten
  maandag 25 augustus 2003 @ 14:13:07 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_12700980
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:12 schreef Martineke het volgende:

[..]

lang stukkie toeren dan terwijl dah kind op school hoort te zitten

Je begrijpt wat ik bedoel. En dan nog, ze stapt zelf in, dat kan al onverstandig zijn. Het is typisch des foks om dan gelijk in sympathie voor de familie en gejammer te vallen.
pi_12700986
Hmm, er van uit gaande dat meisjes van 11 niet bij vreemde kerels in de auto stappen als ze naar school moeten, is het waarschijnlijk een familie akkefietje. Als in: Gescheiden vader mag kind niet meer zien, haalt kind op terwijl ze op weg is naar school.
  maandag 25 augustus 2003 @ 14:14:30 #16
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_12701016
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:13 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Je begrijpt wat ik bedoel. En dan nog, ze stapt zelf in, dat kan al onverstandig zijn. Het is typisch des foks om dan gelijk in sympathie voor de familie en gejammer te vallen.

ik snap je
  maandag 25 augustus 2003 @ 14:16:01 #17
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_12701050
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:13 schreef Toeps het volgende:
Hmm, er van uit gaande dat meisjes van 11 niet bij vreemde kerels in de auto stappen als ze naar school moeten, is het waarschijnlijk een familie akkefietje. Als in: Gescheiden vader mag kind niet meer zien, haalt kind op terwijl ze op weg is naar school.
En moeder maakt misbruik van de situatie door het op te blazen en de politie er bij te halen.
  maandag 25 augustus 2003 @ 14:17:09 #18
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_12701080
quote:

Doe's normaal.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12701142
quote:
ze stapt zelf in, dat kan al onverstandig zijn.
onverstandig, zeker. maar geen vrijbrief voor de betreffende meneer om haar te misbruiken natuurlijk.
pi_12701180
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:13 schreef Toeps het volgende:
Dan was dat vast al bekend gemaakt; aangezien haar vriendinnetje erbij was en ze sámen werden aangesproken.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_12701183
Een kind van 11 is nog zeer goed te manipuleren om met wat voor lulverhaal dan ook in een auto te stappen, óndanks dat ouders het er nog zo hard hebben ingeramd.
Volwassenen hebben wat dat betreft altijd geestelijk de overhand.

Wat een nachtmerrie moet dit zijn voor de ouders...

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 25 augustus 2003 @ 14:22:25 #22
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_12701239
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:19 schreef bixister het volgende:

[..]

onverstandig, zeker. maar geen vrijbrief voor de betreffende meneer om haar te misbruiken natuurlijk.

Is nog helemaal niet zeker. Misschien is ze nu met haar pappa of met een oom aan het toeren.
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2003 @ 14:23:47 #23
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12701279
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:22 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Is nog helemaal niet zeker. Misschien is ze nu met haar pappa of met een oom aan het toeren.

ja of misschien niet!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 25 augustus 2003 @ 14:24:01 #24
16625 robh
pi_12701282
quote:

Wat lul je dan dom? Tegen de tijd dat jij geslachtsrijp bent piep je wel anders. Hoop ik. Voor je mogelijke kinderen.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 25 augustus 2003 @ 14:27:32 #25
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_12701379
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:24 schreef robh het volgende:

[..]

Wat lul je dan dom? Tegen de tijd dat jij geslachtsrijp bent piep je wel anders. Hoop ik. Voor je mogelijke kinderen.

Ik ben 32. Maar ik denk misschien wat anders dan jullie. Ik ga niet gelijk uit van het slechtste wat er kan gebeuren en ik zeg heel nuchter dat het OOK de verantwoording van de ouders is.
pi_12701456
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:27 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ik ben 32. Maar ik denk misschien wat anders dan jullie. Ik ga niet gelijk uit van het slechtste wat er kan gebeuren en ik zeg heel nuchter dat het OOK de verantwoording van de ouders is.

Ik denk dat je beter af kunt w8en tot dat we wat meer weten over dit voorval. Voor het zelfde geld is er iets heel smerigs aan de hand en anderzijds misschien ook niet. Voorbarige conclusies trekken kunnen we allemaal. Maar schieten we nix mee op.
  maandag 25 augustus 2003 @ 14:40:31 #27
55409 mrDevil
c'est la vie
pi_12701791
quote:

[..]

Wat maakt het nou uit of het ook de verantwoording van de ouders is!?!?!? Dat maakt het er toch niet minder erg om?????

Guys like you make me

[Dit bericht is gewijzigd door mrDevil op 25-08-2003 14:50]

voer eendjes, geen oorlog...
pi_12701912
quote:

[..]

Het is duidelijk lang geleden dat jij 11 was.
Deed jij altijd precies wat je ouders je zeiden, je geleerd hadden?

Een meisje van 11 is een kind, die met een rotsmoesje (je moeder is ziek, ze heeft me gevraagd jou op te halen..twijfel twijfel..wat als het nu waar is..instapt) mee te lokken is in sommige gevallen, ook al heb je haar duizend maal gezegd nooit met mensen mee te gaan die ze niet kent (en zeggen mama wel te kennen)..

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_12701940
-niet hier-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 25-08-2003 14:49]

Mat_herben PR Tijn Semtex Gellarboy [br]yvonne Danny Wolkje Kikkerlikker Kreator[br]chen Breuls jerney Pjederdy gelly[br]Xebrozius X-Ray Dopeboy Riann
pi_12702053
quote:

[..]

Is nog helemaal niet zeker.

nee, maar zonet deed je wel even die aanname, remember:
quote:

Admin maandag 25 augustus 2003 @ 14:51:24 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_12702081
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:44 schreef milagro het volgende:

[..]

Het is duidelijk lang geleden dat jij 11 was.
Deed jij altijd precies wat je ouders je zeiden, je geleerd hadden?

Een meisje van 11 is een kind, die met een rotsmoesje (je moeder is ziek, ze heeft me gevraagd jou op te halen..twijfel twijfel..wat als het nu waar is..instapt) mee te lokken is in sommige gevallen, ook al heb je haar duizend maal gezegd nooit met mensen mee te gaan die ze niet kent (en zeggen mama wel te kennen)..

Pre-cies,
laatst een documantaire gezien over hoe makkelijk het is om ook kinderen die echt volledig op de hoogte gebracht zijn van alle gevaren, om die kinderen aan het twijfelen te brengen,
je ouders hebben een ongeluk gehad, ze moesten weg en hebben mij gestuurd, etcetc, je hebt geen idee hoe vindingrijk lokkers zijn.
En daar sta je dan, met al je opvoeding van jaren.

Het zijn en blijven kinderen, en kinderen zijn nu eenmaal geen volwassenen.
Als je als volwassene alleen maar kunt reageren vanuit je volwassen denkbeeld Pikkebaas, snao je dus absoluut niets van kinderen.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_12702520
quote:

wat ben jij een klootak zeg
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2003 @ 15:14:46 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_12702684
Meisje ontvoerd bij Oldeberkoop
quote:
OLDEBERKOOP - De politie is vanochtend bij Oldeberkoop een grote zoekactie begonnen naar een verdwenen meisje. Het tien jaar oude meisje is rond half negen meegenomen door een onbekende man in een blauwgrijze auto op de Wolvegasterweg.

Het meisje was op weg naar basisschool De Tjongerling. Klasgenoten zagen haar instappen. De politie kamde bij het zoeken onder andere de bossen bij de Madenweg uit. Daarbij zijn ook speurhonden en een helikopter ingezet. Agenten ondervroegen alle inwoners van Oldeberkoop over de dader.

Het zou gaan om een man tussen de 40 en 55 jaar met een normaal postuur. Opvallend in het signalement is de aanduiding ,,onverzorgd type''. De ouders zijn onmiddellijk ingelicht over de vermissing van hun dochter.

Milf maandag 25 augustus 2003 @ 15:14:51 #34
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_12702685
mij is vroeger geleerd dat ik nooit met vreemden mee mag gaan. ook al zeggen ze dat ze 1 van mijn ouders kennen.
wij hadden een afspraak dat als er iets met mijn ouders zou gebeuren dat een bekende mij / mijn broertje op zou komen halen. ze zouden nooit een onbekende sturen.
en als iemand dat nou tegen je zei dat je ouders een ongeluk hebben gehad dan moest je naar school ( als je daarnaar toe ging of vandaan kwam ) of naar de buren.

zeer triest dat het is gebeurd en ik hoop echt dat het meisje veilig en wel weer thuis kan komen.

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2003 @ 15:16:23 #35
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_12702726
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 13:58 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:

Het meisje fietste samen met een vriendinnetje naar school toen een onbekende man de twee aansprak in Oldeberkoop

Je zou dan toch verwachten dat het andere meisje wel wat meer informatie heeft over de smoes/vraag van het heerschap in de auto?
  maandag 25 augustus 2003 @ 15:17:08 #36
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12702747
quote:

je kunt ook normaal reageren
pi_12702769
wat een godallemachtig domme reacties staan hier tussen zeg,
tuurlijk moet z`on meisje niet instappen bij een vreemde,
maar dan kan je toch niet spreken van eigen schuld dikke bult of wel?
het is erg zat dat er zulke randdebielen op de wereld rondlopen,
  maandag 25 augustus 2003 @ 15:18:22 #38
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12702770
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je zou dan toch verwachten dat het andere meisje wel wat meer informatie heeft over de smoes/vraag van het heerschap in de auto?

ja idd, vraag me trouwens af waarom dat andere meisje niet mee ging of nog beter waarom dit meisje wel meeging
  maandag 25 augustus 2003 @ 15:19:13 #39
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12702788
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:14 schreef nikky het volgende:
mij is vroeger geleerd dat ik nooit met vreemden mee mag gaan. ook al zeggen ze dat ze 1 van mijn ouders kennen.
wij hadden een afspraak dat als er iets met mijn ouders zou gebeuren dat een bekende mij / mijn broertje op zou komen halen. ze zouden nooit een onbekende sturen.
en als iemand dat nou tegen je zei dat je ouders een ongeluk hebben gehad dan moest je naar school ( als je daarnaar toe ging of vandaan kwam ) of naar de buren.

zeer triest dat het is gebeurd en ik hoop echt dat het meisje veilig en wel weer thuis kan komen.

Dat leer ik mijn kinderen ook, maar zoals yvonne ook al aangaf, personen kunnen zo overtuigend overkomen dat het kind zo erg gaat twijfelen en uiteindelijk toch instapt.

Vreselijke zaak weer, ik hoop dat ze snel evonden wordt.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2003 @ 15:19:41 #40
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_12702803
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:14 schreef nikky het volgende:
Je kunt nog zo goed zijn voorgelicht Nikky maar een kind zal impulsief reageren als iemand
een emotioneel verhaaltje ophangt ( "kun jij mij misschien vertellen waar de dierenarts woont? m'n hond heeft puppies gekregen en die puppies zijn heel ziek....je ouders hebben een ongeluk gehad, stap snel in dan breng ik je naar het ziekenhuis, ik werk in het ziekenhuis/bij de politie ect..)

Niet dat het hier zo is gebeurt maar dat zijn doorgaans wel de smoezen van volwassenen om kinderen mee te krijgen..

maandag 25 augustus 2003 @ 15:23:51 #41
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_12702914
Zou het dan toch BHFH zijn ??
pi_12702915
ik vraag me echt af wat er in zo'n man om gaat, besluit 's ochtends goh laat ik een meisje ontvoeren (ja pikkebaas ik ga nu even van het ergste uit..) en nouja ik snap het niet hoe je dan gewoon een onschuldig meisje van 11 mee wil lokken in je auto en er weet ik veel wat mee wil doen...hoe ziek ben je dan...
Ben trouwens erg benieuwd hoe het precies is gegaan en waarom het ene meisje wel instapte en de andere niet..
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2003 @ 15:24:10 #43
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_12702923
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:23 schreef Pikkebaas het volgende:
Zou het dan toch BHFH zijn ??
Onderbouw je flauwekul opmerking eens?
  maandag 25 augustus 2003 @ 15:27:07 #44
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_12703021
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Onderbouw je flauwekul opmerking eens?

Ik zoek een leuke vriendin, maar heb ALLES
Vrouwen die mannen verkrachten...
wat is een ,vrouwen welgevallige, goede opener?

De lijst is nog veel langer !

† In Memoriam † maandag 25 augustus 2003 @ 15:28:11 #45
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12703050
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:27 schreef Pikkebaas het volgende:

bah wat een zieke opmerking van jou
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 25 augustus 2003 @ 15:30:19 #46
16625 robh
pi_12703121
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:27 schreef Pikkebaas het volgende:

Zeg Pikkebaas, kap eens met dat getroll.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2003 @ 15:40:15 #47
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_12703432
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:18 schreef Tiemie het volgende:

[..]

ja idd, vraag me trouwens af waarom dat andere meisje niet mee ging of nog beter waarom dit meisje wel meeging

quote:
De plysje is moandeitemoarn mei in
grutte sykaksje nei in famke fan 11 jier
út Aldeberkeap begûn. Se fytste mei in
oar famke nei skoalle doe't in ûnbekende
man har oanspruts. It famke stapte by de
man yn de auto en is sûnt dy tiid
spoarleas.

De plysje makket gebrûk fan in
helikopter en speurhûnen. Ek de plysje
fan Drinte is op de hichte brocht.
It
oare famke koe ûntkomme en wurdt
ûnderfrege nei wat se sjoen hat.

De politie van Drenthe zoekt ook mee ..

De berichten spreken elkaar hier en daar wel tegen, de ene krant schrijft dat er geen signalement is, de andere hebben wél een daderprofiel..

maandag 25 augustus 2003 @ 15:56:09 #48
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12703843
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

De politie van Drenthe zoekt ook mee ..

De berichten spreken elkaar hier en daar wel tegen, de ene krant schrijft dat er geen signalement is, de andere hebben wél een daderprofiel..

Ik snap helemaal niets van dat bericht
pi_12703941
quote:
De plysje is moandeitemoarn mei in
grutte sykaksje nei in famke fan 11 jier
út Aldeberkeap begûn. Se fytste mei in
oar famke nei skoalle doe't in ûnbekende
man har oanspruts. It famke stapte by de
man yn de auto en is sûnt dy tiid
spoarleas.
De plysje makket gebrûk fan in
helikopter en speurhûnen. Ek de plysje
fan Drinte is op de hichte brocht. It
oare famke koe ûntkomme en wurdt
ûnderfrege nei wat se sjoen hat.
De politie is maandagmorgen begonnen met een grote zoekaktie naar een 11-jarig meisje uit Olderberkoop. Ze fietste met een ander meisje naar school toen een onbekende man haar aansprak. Het meisje stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos.

De politie maak gebruikt van een helicopter en speurhonden. Ook de drenstse politie is op de hoogte gebracht. Het andere meisje kon ontkomen, en wordt ondervraagd over wat ze gezien heeft.

maandag 25 augustus 2003 @ 16:04:27 #50
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12704053
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:59 schreef gelly het volgende:

[..]

De politie is maandagmorgen begonnen met een grote zoekaktie naar een 11-jarig meisje uit Olderberkoop. Ze fietste met een ander meisje naar school toen een onbekende man haar aansprak. Het meisje stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos.

De politie maak gebruikt van een helicopter en speurhonden. Ook de drenstse politie is op de hoogte gebracht. Het andere meisje kon ontkomen, en wordt ondervraagd over wat ze gezien heeft.

Bedankt
pi_12704128
Pikkebaas voor een kerel van 32 ben je behoorlijk geestelijk achtergesteld zeg, gatverdamme. Kind van 11 wordt meegenomen en jij hebt het liefst dat we met z'n allen roepen "eigen schuld dikke bult, die wordt nu flink geneukt???"

Ga je ook nog Fok! users beschuldigen in een poging semi lollig te zijn, ik had je allang geband sneue vent..... ben benieuwd wat je zegt als ze ergens dood wordt gevonden? "Tja dat krijg je ervan?"

Laten we vooral slachtoffers van zoiets de schuld geven ja.....

pi_12704156
is er geen foto van dat meisje
.
  maandag 25 augustus 2003 @ 16:12:10 #53
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_12704280
...

Ik ga deze draad verlaten.

pi_12704362
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:12 schreef Pikkebaas het volgende:
...

Fijn.
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2003 @ 16:14:49 #55
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_12704374
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:12 schreef Pikkebaas het volgende:
...

Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  FOK!fossiel maandag 25 augustus 2003 @ 16:35:10 #56
8443 cptmarco
it's captain...
pi_12705929
UPDATE

De politie in Friesland is maandagochtend een grote zoekactie naar een 11-jarig meisje begonnen. Het meisje fietste samen met een vriendinnetje naar school toen een onbekende man de twee aansprak in Oldeberkoop.

De leerlinge van basisschool De Tjongeling stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos. Een woordvoerder van de politie meldde dat bij de zoektocht onder meer een helikopter en speurhonden zijn ingezet.

De jeugd- en zedenpolitie verhoort het vriendinnetje als belangrijkste getuige. Nadat het 11-jarige meisje door de man was meegenomen, fietste het vriendinnetje door naar school. Daar aangekomen vertelde zij wat er was gebeurd. De schoolleiding sloeg daarop onmiddellijk alarm.

Ook de ouders zijn gehoord. Alle bewoners van het dorpje worden ondervraagd. Zo hoopt de politie meer informatie over de man te krijgen. Tot nu toe is er geen daderprofiel. Wel is van de bandensporen van de auto van de verdachte een gipsafdruk gemaakt. De Friese politie heeft de collega's in Drenthe en Groningen ingelicht. Mogelijk hebben de man en het meisje Friesland verlaten.

Bron: Telegraaf

maandag 25 augustus 2003 @ 17:25:56 #58
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12706382
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:09 schreef -Mk- het volgende:
UPDATE

Bron: Telegraaf

Het zou misschien toch niet verkeerd zijn als ze alvast een beschrijving v.d dader ( via het vriendinnetje verkregen ) en een foto v/h ontvoerde meisje kenbaar zouden maken.

Ik vraag mij af waarom dat nog niet gebeurt is.

pi_12706568
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:25 schreef yavanna het volgende:
Het zou misschien toch niet verkeerd zijn als ze alvast een beschrijving v.d dader ( via het vriendinnetje verkregen ) en een foto v/h ontvoerde meisje kenbaar zouden maken.
Zie je dat meisje van 11 al voor je : ja het was een niet-getinte man met tussen de 180 en 190 met bruine ogen en half lang zwart haar.

Verder tja: als je 11 bent ben je óf wel oud genoeg om te snappen dat je niet met vreemden mee moet gaan, of waarom laat die moeder in godsnaam haar kind alleen naar school gaan!!!! Met een vriendinnetje maakt niks uit, die komt echt niet in actie hoor.

pi_12706610
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:33 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Zie je dat meisje van 11 al voor je : ja het was een niet-getinte man met tussen de 180 en 190 met bruine ogen en half lang zwart haar.

Verder tja: als je 11 bent ben je óf wel oud genoeg om te snappen dat je niet met vreemden mee moet gaan, of waarom laat die moeder in godsnaam haar kind alleen naar school gaan!!!! Met een vriendinnetje maakt niks uit, die komt echt niet in actie hoor.

Sorry hoor, maar werd jij nog naar school gebracht door je moeder toen je 11 was ......
pi_12706689
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:34 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
Sorry hoor, maar werd jij nog naar school gebracht door je moeder toen je 11 was ......
Nee, maar ik woonde 1,5 minuut lopen van mijn basisschool en hoefde niet eerst een heel eind over een enge weg te fietsen!
pi_12706716
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:38 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Nee, maar ik woonde 1,5 minuut lopen van mijn basisschool en hoefde niet eerst een heel eind over een enge weg te fietsen!

Er zijn tienduizenden scholieren die over zogenaamde "enge" weggetjes rijden. Je kunt ook te voorzichtig en paranoïa zijn.
  maandag 25 augustus 2003 @ 17:41:20 #63
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12706763
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:33 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Aangezien wij er niet bij zitten, valt er moeilijk te oordelen of dat meisje er toe in staat is of niet.

Hallo, ze is 11 hoor, geen 1.

maandag 25 augustus 2003 @ 17:43:00 #64
16625 robh
pi_12706797
Het grootste gedeelte van misdrijven (ontvoering met moord/verkrachting) wordt gepleegd door een bekende van het slachtoffer/familie.

Best eng eigenlijk.

Hoop wel dat ze weer terecht komt, levend.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12709164
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:06 schreef Ogrefish het volgende:
Dat klinkt niet erg goed. Gelukkig heeft Nederland geen gigantische natuurgebieden om het kind te verstoppen.
Maar juist dié streek staat bekend om grote bossen, een landschap waarin je makkelijk kunt verdwijnen. Ik ken het, ben er geboren en opgegroeid. Als kind kon je daar zwerven en op een hele dag misschien 4 mensen tegenkomen.

Ik hoop echt dat het goed afloopt, maar het klinkt niet goed...

pi_12709216
quote:
[..]
Wat ben jij een achterlijke domme klootzak zeg!
A) Je weet niet hoe het allemaal verlopen is, wie verteld jou dat ze vrijwillig is ingestapt?
Kind is 11 jaar.... 11 jaar...

Een beetje emphatie zou je niet misstaan...

maandag 25 augustus 2003 @ 19:41:58 #67
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_12709697
pikkebaas zou een kloon van Bansheeboy kunnen zijn
pi_12709884

Lusanne van der Gun

maandag 25 augustus 2003 @ 19:55:36 #69
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12710058
Melde het journaal al iets erover?
pi_12710146
De man is volgens getuigen 50 tot 60 jaar oud met een kalend voorhoofd. Het vriendinnetje dat door mocht rijden, werd kort
daarna ingehaald door de auto en zag dat Lusanne naast de man in de auto zat.
  maandag 25 augustus 2003 @ 19:59:24 #71
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12710168
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 19:58 schreef -Mk- het volgende:
De man is volgens getuigen 50 tot 60 jaar oud met een kalend voorhoofd. Het vriendinnetje dat door mocht rijden, werd kort
daarna ingehaald door de auto en zag dat Lusanne naast de man in de auto zat.
thnx voor de info + foto
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2003 @ 20:00:22 #72
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_12710199
Sinds maandagmorgen omstreeks 08.15 uur wordt de 11-jarige Lusanne van der Gun uit Oldeberkoop verrmist. Het meisje was samen met haar vriendinnetje op weg naar school in Oldeberkoop. Zij fietsten samen over de Wolvegasterweg. Ongeveer 100 meter voor de kruising met de Heerenveenseweg werden de meisjes tot stoppen gedwongen door een bestuurder van een personenauto. De bestuurder was volgens getuigen een man van 50 60 jaar, kalend voorhoofd.

Het vriendinnetje mocht doorrijden. Zij werd kort daarna ingehaald door de personenauto en zag dat Lusanne naast de bestuurder zat en dat de auto wegreed in de richting de kern van Oldeberkoop. Toen Lusanne niet op school verscheen werd alarm geslagen. De politie heeft daarop direct verschillende eenheden ter plaatse gestuurd en de omgeving afgezocht.

De fiets van het meisje werd in de berm tegen een boom aan de Wolvegasterweg aangetroffen en is meegenomen voor onderzoek. Door de politie is in de loop van de dag een TGO (Team Grootschalig Optreden) opgestart, hetgeen inhoudt dat de politie met 25 rechercheurs aan deze zaak werkt. Bij het onderzoek zijn speurhonden en een helicopter ingezet. Ook is met bezig met een buurtonderzoek.

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 25-08-2003 20:04]

pi_12710228
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:38 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Iedere weg is een enge weg, als er een enge vent op rijdt.
  FOK!fossiel maandag 25 augustus 2003 @ 20:26:34 #74
8443 cptmarco
it's captain...
pi_12710895
Het blijft verschrikkelijk nieuws, ik hoop dat ze het meisje snel en ongedeerd zullen vinden.
pi_12711467
Dit heeft niks met enge weggetjes te maken. Het meisje stapte vrijwillig bij die man in de auto, dat kan netzogoed midden in de stad gebeuren.

Hoe zou jij reageren als je een meisje bij iemand in de auto ziet stappen? Ik zou echt niet meteen erop af rennen ofzo, de kans dat het een ouder is is veel groter.

pi_12711739
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 20:45 schreef Solomon het volgende:
Dit heeft niks met enge weggetjes te maken. Het meisje stapte vrijwillig bij die man in de auto, dat kan netzogoed midden in de stad gebeuren.

Hoe zou jij reageren als je een meisje bij iemand in de auto ziet stappen? Ik zou echt niet meteen erop af rennen ofzo, de kans dat het een ouder is is veel groter.

Ben jij die enge man?
Opsporing verzocht vertelde een heel ander verhaal...
  maandag 25 augustus 2003 @ 21:07:11 #77
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12712134
Wat een horror voor alle betrokkenen.
  FOK!fossiel maandag 25 augustus 2003 @ 21:11:07 #78
8443 cptmarco
it's captain...
pi_12712250
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 20:45 schreef Solomon het volgende:
ik zou in ieder geval het kenteken proberen te onthouden (just in case..). Ik heb geen idee of ik verder iets zou doen.....
pi_12712674
Toen ik vanmiddag het bericht las op Fok, dacht ik (helaas) meteen het ergste. Echt verschikkelijk dat je deze berichten steeds vaker moet lezen. Ik hoop voor familie en vrienden dat ze snel en vooral ongedeerd terecht komt.
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_12712784
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 21:11 schreef cptmarco het volgende:

[..]

ik zou in ieder geval het kenteken proberen te onthouden (just in case..). Ik heb geen idee of ik verder iets zou doen.....

als ik dat zou doen, dan zou ik aan het eind van de dag heel wat kentekentjes kunnen moeten onthouden Ik woon naast een school
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_12712923

Ik zie nog een oor op de foto. Ze heeft vast een broertje dus... maar die fietse niet mee, zeker.

pi_12713151
Wij zijn nu ruim 12 uren verder sinds de vermissing van het meisje. Zij woont hier niet ver vandaan. Ikzelf ben vader van drie kinderen. In mij borrelt al de hele dag een machteloze woede. Ik hoop dat ze die klootzak toch nog gauw te pakken krijgen. En voor al die andere pedo´s BLIJF UIT MIJN BUURT!

Correctie: BLIJF UIT DE BUURT VAN KINDEREN!

[Dit bericht is gewijzigd door patatboer op 25-08-2003 21:53]

maandag 25 augustus 2003 @ 21:38:22 #83
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12713213
[quote]Op maandag 25 augustus 2003 21:36 schreef patatboer het volgende:
Wij zijn nu ruim 12 uren verder sinds de vermissing van het meisje. Zij woont hier niet ver vandaan. Ikzelf ben vader van drie kinderen. In mij borrelt al de hele dag een machteloze woede. Ik hoop dat ze die klootzak toch nog gauw te pakken krijgen. En voor al die andere pedo´s BLIJF UIT MIJN BUURT!
[/quote

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zou in ieder geval nog extra goed opletten....zolang die los rondloopt

maandag 25 augustus 2003 @ 22:16:36 #84
44408 pim-fortuyn
ik heb er zin an
pi_12714609
ik stel voor om gewoon morgen als je op de fiets naar je werk zit of naar school of wat dan ook , je ogen openhouden , kijken enzo , ik woon in Lelystad misschien zit die kerel hier wel je weet het nooit !

Asjeblieft hou je ogen gewoon open en leef toch mee want het is echt een RAMP voor de vader en moeder !

en als je het niet veel kan schelen reageer dan abslouut niet want het is gevoelig . Ik kan er ook niet tegen dat die mensen rondlopen ... maarja er lopen heel veel gekke rond (kijk naar Volkert, Marc Dutroux enz)

At your service
  maandag 25 augustus 2003 @ 22:18:41 #85
44408 pim-fortuyn
ik heb er zin an
pi_12714675
UPDATE !!

Hoorde op het 22.00 uur Journaal op de radio dat het zoeken is gestaakt vanwege de duister ...

walgelijk ......

At your service
pi_12715203
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:16 schreef pim-fortuyn het volgende:
ik stel voor om gewoon morgen als je op de fiets naar je werk zit of naar school of wat dan ook , je ogen openhouden , kijken enzo , ik woon in Lelystad misschien zit die kerel hier wel je weet het nooit !

Asjeblieft hou je ogen gewoon open en leef toch mee want het is echt een RAMP voor de vader en moeder !

en als je het niet veel kan schelen reageer dan abslouut niet want het is gevoelig . Ik kan er ook niet tegen dat die mensen rondlopen ... maarja er lopen heel veel gekke rond (kijk naar Volkert, Marc Dutroux enz)

Kunnen ze aan die bandensporen niet meteen zien, wat voor auto het is ofzo. Dat vriendinnetje weet de kleur. Als ze dat soort dingen nou kenbaar maken... dan kan iedereen zn ogen n beetje openhouden tenminste!!
  maandag 25 augustus 2003 @ 22:38:48 #87
44408 pim-fortuyn
ik heb er zin an
pi_12715340
ja op het radionieuws van NOs zeiden ze een zilverkleurige aurto japans merk ( dat werd hier ook al gezegd ) kerel is rond de 50 - 60 jaar en kaal aan de voorkant van zijn hoofd ...

beetje vaag maar ja als vriendin wat wil je , je ziet zoiets gebeuren , dan wordt je als 11 jarig meisje toch wel gek lijkt mij ....

At your service
pi_12716051
quote:
Zoektocht vermist meisje dinsdag voortgezet

OLDEBERKOOP - De politie in Friesland is maandagavond tegen zonsondergang gestopt met de grote zoekactie naar de 11-jarig Lusanne van der Gun uit Oldeberkoop. Dinsdagochtend zoekt zij verder.

De politie heeft een peloton ME'ers ingezet. De zestig ME'ers gaan dinsdag verder met het uitkammen van de omgeving van Oldeberkoop. Daarnaast maakt de politie gebruik van een helikopter en werken twintig agenten aan het buurtonderzoek. Er is ook een Team Grootschalig Onderzoek opgezet, hierin zitten 25 rechercheurs.

Het meisje fietste maandagmorgen samen met een vriendinnetje naar school in Oldeberkoop toen een onbekende man de twee met zijn personenauto tot stoppen dwong. De leerlinge van basisschool De Tjongeling stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos.

Bekend is dat de man tussen de vijftig en zestig jaar oud is en dat het voorste gedeelte van zijn hoofd kalend is. Van de bandensporen van de auto van de verdachte is een gipsafdruk gemaakt.

De jeugd- en zedenpolitie heeft het vriendinnetje als belangrijkste getuige gehoord. Nadat het 11-jarige meisje door de man was meegenomen, fietste het vriendinnetje door naar school. Daar aangekomen vertelde zij wat er was gebeurd. De schoolleiding sloeg daarop onmiddellijk alarm.

De politie heeft ook de ouders van het meisje gehoord. Zij ondervraagt bovendien alle inwoners van het dorpje. De politie hoopt zo meer informatie over de man te krijgen.

Op de informatie-avond die maandagavond op school is gehouden, kwamen ruim honderd ouders. "Mensen zijn gewoon vreselijk bang. Een van de ouders bracht het onder woorden als 'er is een bom op Oldeberkoop gevallen'. Iedereen is ontzettend geschrokken, boos en verdrietig", aldus directeur J. Nijboer van basisschool De Tjongeling.

De school gaat de komende dagen zoveel mogelijk door. Nijboer: "Dat is belangrijk voor de kinderen. Als ze er over willen praten, kan dat ook" .

Telegraaf.nl

pi_12716821
De grijzende man bood aan om Lusanne met zijn auto naar school te brengen en ze stapte in. Volgens de politie was er sprake van dwang, getuigen zeggen dat ze daar niets van hebben gemerkt. Het vriendinnetje bleef volgens getuigen op zo'n 15 meter afstand wachten, maar vervolgde haar route omdat er geen vuiltje aan de lucht leek.

Ook verschillende andere getuigen die het meisje in de auto hebben gezien, bevestigen dat er op het oog geen sprake leek van dwang. Mien Dijkstra uit Oldeberkoop fietste naar haar werk toen ze het tafereel gadesloeg. Zij had de indruk dat er niets bijzonders aan de hand was. ,,Ik zag het meisje heel rustig op de bijrijderstoel zitten, de benen buitenboord. Ze huilde niet.''

Bron: Leeuwarder Courant

dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:17:39 #91
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_12723198
Teletekst:
quote:
De uitzending van Opsporing Verzocht,gisteravond,over de vermissing van het meisje uit Oldeberkoop,heeft 85 tips opgeleverd. De 11-jarige Lusanne wordt vermist nadat zij maandagochtend op weg naar school door een onbekende man in een auto was meegenomen.
Volgens de politie zijn enkele van de binnengekomen tips bruikbaar. De man in de auto is volgens de politie een licht kalende man tussen de 50 en 60 jaar.
De politie zette gisteren ME'ers,honden en een helikopter in bij de zoektocht naar het meisje.Vandaag wordt de actie voortgezet. Twintig agenten gaan alle inwoners van Oldeberkoop horen.
Als ik www.oldeberkoop.nl bekijk dan denk ik dat de politie snel klaar is met verhoren. Maar wie zegt dat de man niet uit een nabijgelegen dorp afkomstig was?
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:49:44 #92
44699 err
pi_12723911
Zou er geen sprake van kunnen zijn dat het gaat om een ontvoering en dat er losgeld wordt geeist?
Is het een kind van rijke ouders?

komt zomaar in me op.

pi_12723954
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:49 schreef err het volgende:
Zou er geen sprake van kunnen zijn dat het gaat om een ontvoering en dat er losgeld wordt geeist?

komt zomaar in me op.

Zo ziet ze er op het eerste gezicht niet uit. Maar ja, je weet maar nooit.
pi_12723978
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:49 schreef err het volgende:

komt zomaar in me op.

Als dat zo was, hadden we dat vast al gelezen, dat het een dochtertje van rijke ouders is.

Ik vind het heel naar allemaal, als zo'n kind niet binnen 24 uur gevonden is, vrees ik het ergste.

pi_12724049
Ik vrees ook het ergste, als ik niet z ver weg woonde ging ik me nou aanmelden om te zoeken, zeer triest dit
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 11:00:44 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_12724176
Update:

OLDEBERKOOP De uitzending van Opsporing
Verzocht,gisteravond,over de vermissing
van het meisje uit Oldeberkoop,heeft
130 tips opgeleverd.Naar de 11-jarige
Lusanne wordt sinds gisteren gezocht.
Op weg naar school is zij door een
onbekende man in een auto meegenomen.

Volgens de politie zijn enkele van de
binnengekomen tips bruikbaar.De man in
de auto is volgens de politie een licht
kalende man tussen de 50 en 60 jaar.

De politie zette gisteren ME'ers,honden
en een helikopter in bij de zoektocht
naar het meisje.Vandaag wordt verder
gezocht met de honden.Twintig agenten
gaan de inwoners van Oldeberkoop horen

bron: http://teletekst.nos.nl/tekst/105-01.html

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_12724312
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:17 schreef SigmundFreud het volgende:

Als ik www.oldeberkoop.nl bekijk dan denk ik dat de politie snel klaar is met verhoren. Maar wie zegt dat de man niet uit een nabijgelegen dorp afkomstig was?

Maar van wat ik heb begrepen zijn ze dus door het dorp gereden en daardoor zeer waarschijnlijk de weg richting Nijeberkoop gereden. Dat is een drukke smalle weg die vooral gebruikt wordt door mensen uit de buitengebieden richting Oldeberkoop en de oudere jeugd die naar school gaan in een verderopgelegen dorp. Iedereen kent elkaar daar en het lijkt me zo dat iemand iets gezien moet hebben, welke kant ze daarna opgingen etc.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:55 schreef _The_General_ het volgende:
Ik vrees ook het ergste, als ik niet z ver weg woonde ging ik me nou aanmelden om te zoeken, zeer triest dit
Ik ken de buurt, en daar word ik niet vrolijk van. Zoeken naar een speld in een hooiberg. Je kunt daar erg makkelijk ongezien verdwijnen, ik word er helemaal naar van
pi_12724352
Ik zat net op http://vermiste-kinderen.startkabel.nl/ en je ziet meteen hoeveel kinderen er vermist zijn. Echt niet normaal.

De politie heeft nog geen spoor van de vermiste Lusanne van der Gun (11) uit Oldeberkoop en haar ontvoerder. De grootscheepse zoekactie heeft gisteren geen resultaat gehad.

De ontvoerder en het meisje zijn gisteren nog gezien in Oldeberkoop en daarna ook nog in Ravenswoud.

pi_12724497
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:09 schreef -Mk- het volgende:

De ontvoerder en het meisje zijn gisteren nog gezien in Oldeberkoop en daarna ook nog in Ravenswoud.

Dat is niet best. Ravenswoud ligt meer dan 20 km van Oldeberkoop en tussen de twee grootste natuurgebieden, het bos van Appelscha en het Fochterloër veen (moeras), van die streek in.
pi_12724532
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:15 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat is niet best. Ravenswoud ligt meer dan 20 km van Oldeberkoop en tussen de twee grootste natuurgebieden, het bos van Appelscha en het Fochterloër veen (moeras), van die streek in.

pi_12724659
ik vrees dat het meisje binne enkele dagen wel gevonden word
te slim vooor woorden
Shake That Thing!!
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 11:34:06 #102
44699 err
pi_12724933
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:22 schreef ParanoiD-AndroiD het volgende:
te slim vooor woorden
wat?
pi_12725110
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:34 schreef err het volgende:

[..]

wat?

Streektaal. Het betekent gewoon: "Het is te erg voor woorden."
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:33:05 #104
57719 Zapje
Who are you
pi_12726599
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 23:41 schreef Disorder het volgende:
Die arme ouders zullen niet slapen vannacht
nou nee, die slaan compleet door denk ik, moeten een goede opvang hebben.....
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  Admin dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:34:06 #105
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_12726631
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:22 schreef ParanoiD-AndroiD het volgende:
ik vrees dat het meisje binne enkele dagen wel gevonden word
te slim vooor woorden
Sommige mensen zijn nooit meer gevonden, daar moet je als ouder helemaal niet aan denken
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:39:47 #106
57719 Zapje
Who are you
pi_12726809
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn nooit meer gevonden, daar moet je als ouder helemaal niet aan denken

ja idd dan ben je als ouderzijnde helemaal in onwetendheid, dan kun je het ook niet echt afronden zeg maar......
pi_12727016
hoevaak word een kind in zulke gevallen levend terug gevonden? zijn er cijfers over bekend/

misschien een bizare vraag, sorry daarvoor maar ik vroeg het me af

dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:51:17 #108
57719 Zapje
Who are you
pi_12727112
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:47 schreef _The_General_ het volgende:
hoevaak word een kind in zulke gevallen levend terug gevonden? zijn er cijfers over bekend/

misschien een bizare vraag, sorry daarvoor maar ik vroeg het me af

tsja kijk je weet niet wat zo'n gast van plan is met haar, ik denk in dit geval dat het niet een bekende is, want ze werd gedwongen, en als ie al * rare * dingen met haar van plan is, dan heeft ze hem goed gezien, dus eeehhh vul maar in.....
pi_12727307
quote:

Jees-s, mag er een ban op deze user?

Zeg dan niks, als je alleen maar dit soort kwetsende dingen uit kan braken.

pi_12727462
Je wordt toch volslagen krankzinnig als ouder, niets weten, alle nieuwsberichten over dit soort gevallen die de revue passeren, het eindeloze wachten en niets kunnen doen.

Een kind nog gvd.
Dit soort mensen kun je afschrijven wmb, dan ben je geen mens meer maar een beest.

dinsdag 26 augustus 2003 @ 14:06:21 #111
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_12729176
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:15 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

das idd niet best nee, je hebt daar in de buurt weet ik hoeveel bossen enz. daar kun je makkelijk iemand verborgen houden(of nog iets ergers) hoop dat ze snel gevonden word........
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2003 @ 14:23:18 #112
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_12729676
OLDEBERKOOP - De politie heeft nog geen spoor van de vermiste Lusanne van der Gun (11) uit Oldeberkoop en haar ontvoerder. De grootscheepse zoekactie heeft gisteren geen resultaat gehad. Volgens de politie is de dader tussen de vijftig en zestig jaar oud en is hij kalend.

Met 25 rechercheurs is gisteren de hele dag sporenonderzoek uitgevoerd. Daarnaast werkten twintig agenten aan een buurtonderzoek en is een peloton ME'ers ingezet om de omgeving uit te kammen. Tegen zonsondergang is gisteren de zoekactie gestopt. Vanochtend is de politie verder gegaan met het onderzoek. De hulp van de ME was niet meer nodig.

De ontvoerder en het meisje zijn gisteren nog gezien in Oldeberkoop en daarna ook nog in Ravenswoud. Een helikopter en speurhonden zijn ingezet bij de zoektocht. Ook de politiekorpsen van Groningen en Drenthe zijn alert. Na een uitzending van 'Opsporing Verzocht' kwamen tweehonderd tips binnen. Volgens de politie zitten er heel serieuze bij.

Het meisje fietste gistermorgen even voor half negen met haar vriendinnetje Carien Streng via de Wolvegasterweg naar de openbare basisschool De Tjongeling. Dagelijks rijden veel scholieren over deze weg aan de rand van het dorp. Zo'n 100 meter voor de kruising met de Heerenveenseweg werd Lusanne aangesproken door een automobilist, die aan de kant van de weg geparkeerd stond. Volgens de politie was er sprake van dwang, getuigen zeggen dat ze daar niets van hebben gemerkt. De grijzende man bood aan om Lusanne met zijn auto naar school te brengen en ze stapte in.

Mien Dijkstra uit Oldeberkoop fietste naar haar werk toen ze het tafereel gadesloeg. Zij had de indruk dat er niets bijzonders aan de hand was. ,,Ik zag het meisje heel rustig op de bijrijderstoel zitten, de benen buitenboord. Ze huilde niet, niks.''

De dader had volgens haar een grijs colbert aan en stond in de berm. Het meisje stapte volgens Dijkstra vrijwillig in. ,,Er leek niets aan de hand. Ik had het kunnen voorkomen, als ik het maar had geweten. Het leek een aardige man, echt zo'n opa-type."

De ontvoering heeft grote indruk gemaakt op de inwoners van Oldeberkoop. Gisteravond kwamen zo'n honderd ouders naar de informatieavond op school. De politie verstrekte feitelijke informatie, schoolleider Jelke Nijboer hield een toespraak en Slachtofferhulp was aanwezig om ouders bij te staan. ,,Iedereen is ontzettend geschrokken, boos en verdrietig'', aldus Nijboer.

,,Kinderen worden er angstig van'', merkt Nijboer. ,,Het vertrouwen krijgt een enorme deuk.'' Normaal lesgeven is nu even niet mogelijk. ,,Wel laten we de kinderen gewoon naar school komen. Er wordt, vooral in de hoogste groepen, veel over gepraat.'' De school is bezig met het inrichten van een speciale ruimte waar ouders en kinderen samen kunnen komen om te praten over het drama dat zich heeft afgespeeld in hun anders zo rustige dorp.

pi_12729874
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:23 schreef Loedertje het volgende:
,,Kinderen worden er angstig van'', merkt Nijboer. ,,Het vertrouwen krijgt een enorme deuk.
Als dat kan worden vertaald naar gezond wantrouwen vind ik het alleen maar goed!
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 14:37:35 #114
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12730110
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:23 schreef Loedertje het volgende:Mien Dijkstra uit Oldeberkoop fietste naar haar werk toen ze het tafereel gadesloeg. Zij had de indruk dat er niets bijzonders aan de hand was. ,,Ik zag het meisje heel rustig op de bijrijderstoel zitten, de benen buitenboord. Ze huilde niet, niks.''

De dader had volgens haar een grijs colbert aan en stond in de berm. Het meisje stapte volgens Dijkstra vrijwillig in. ,,Er leek niets aan de hand. Ik had het kunnen voorkomen, als ik het maar had geweten. Het leek een aardige man, echt zo'n opa-type."

Hoe moeilijk zal deze vrouw het nu ook hebben, zij zal zich waarschijnlijk tijden lang, onterecht, enorm schuldig voelen hierover.
pi_12732713
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:37 schreef yavanna het volgende:

[..]

Hoe moeilijk zal deze vrouw het nu ook hebben, zij zal zich waarschijnlijk tijden lang, onterecht, enorm schuldig voelen hierover.

Als je een (oudere) man ziet lopen met een klein kind, denk je dat is (O)pa met zijn (klein)dochter..zolang het niet kind niet opvallend huilt, en dan nog...je denkt er gewoon niets van.

Ik vraag me af, wanneer je beslist om op te houden met zoeken, ik zou gewoon niet naar huis willen, blijven dwalen, alles af..hoe kun je ooit ophouden met zoeken, gewoon weer terug naar huis, een boterham smeren voor je andere kind, bepaalde dingen die gewoon gebeuren moeten...ik zou compleet gek worden.

dinsdag 26 augustus 2003 @ 16:03:41 #116
57719 Zapje
Who are you
pi_12732895
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:57 schreef milagro het volgende:

[..]

Als je een (oudere) man ziet lopen met een klein kind, denk je dat is (O)pa met zijn (klein)dochter..zolang het niet kind niet opvallend huilt, en dan nog...je denkt er gewoon niets van.

Ik vraag me af, wanneer je beslist om op te houden met zoeken, ik zou gewoon niet naar huis willen, blijven dwalen, alles af..hoe kun je ooit ophouden met zoeken, gewoon weer terug naar huis, een boterham smeren voor je andere kind, bepaalde dingen die gewoon gebeuren moeten...ik zou compleet gek worden.

je wordt ook gek volgens mij, constant afvragen hoe het met haar is, al die dingen....pffffffffffff, je leeft in een hel
pi_12732904
quote:

[..]

Inderdaad - compleet gek en wanhopig - alles willen doen en tegelijkertijd eigenlijk niks kunnen doen. Want waar te beginnen?

Het enige dat je kan hopen is dat alles op een misverstand berust, dat het een boze droom is, dat het misschien een aardige man is die geen kwaad in de zin heeft. Terwijl je tegelijkertijd weet dat dat onzin is - er is iets afschuwelijks aan de hand. Maar je kan er niet bij.

Als je je er teveel in verplaatst, voel je de wanhoop al bijna

dinsdag 26 augustus 2003 @ 16:26:31 #118
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12733646
quote:

[..]

Absoluut waar, je hebt dan ook geen reden om aan te nemen dat er iets mis is.

Pffff, ik moet er niet eens aan denken, te erg voor woorden.
Je zou letterlijk gek worden ervan.

dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:39:25 #119
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12735212
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:37 schreef yavanna het volgende:

[..]

dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:41:53 #120
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_12735269
Hoor net van mijn ouders (die daar in het dorp wonen) dat er door de ouders van het meisje een bos bloemen bij de boom is achtergelaten met een kaartje met daarop de tekst "kom gauw thuis" ...
Hoe gek moeten die ouders nu worden !! Hoop dat ze zo veel mogelijk steun krijgen.

De politie heeft iedereen in het dorp gisteren en vanmorgen gesproken (bewoners) om te kijken of er info was.

Ze zijn nog aan het zoeken ..maar ja het zoekgebied is nu natuurlijk nog groter geworden omdat ze in Ravenswoud zijn gezien.

Hoop dat ze snel iets vinden of horen.

Ohw en wat betreft het alleen laten fietsen van kinderen dat meisje moet ongeveer 5 min fietsen naar school, overdag en over een open weg. En als er niet van dit soort types waren konden kinderen gewoon fietsen. Het is nooit de schuld van het kind !!!! Hoe kan je je kind beschermen tegen dit soort figuren ?? ze in een kooitje stoppen?? Je kan ze nu eenmaal niet 24/7 bewaken, hoe graag je ook zou willen.

pi_12736378
Ik moet bij dit soort zaken altijd weer denken aan Marianne Bachmeyer..

Het mag niet, maar ik kon me haar reactie, haar daad, zo goed voorstellen, als moeder.

Onverdraaglijk, wetende hoe je kind in angst geleefd heeft en dan ook nog eens.. en jij kon er niet voor haar zijn.

Nee, ik zou niet verder kunnen, denk ik, de gedachte dat zo'n vent ooit weer vrij komt en zijn leven weer op kan pikken..nee, niet dus, het gebeurt gewoon niet, ik zou het niet kunnen accepteren,

pi_12736402
Zij heeft de dader vermoord ofzo?
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:45:07 #123
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12736483
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef milagro het volgende:
loop je nou niet een klein beetje hard van stapel?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_12736533
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:42 schreef SCH het volgende:
Zij heeft de dader vermoord ofzo?
Ja, de man had haar enig dochtertje van 5 verkracht en gewurgd, met haar eigen majootje..

De moeder heeft 6 jaar gekregen en 4 jaar uitgezeten.
Is later volgens mij volkomen de vernieling in gegaan, drugs/alcohol, en volgens mij is ze een paar jaar terug overleden aan kanker.

pi_12736556
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:45 schreef just me het volgende:

[..]

loop je nou niet een klein beetje hard van stapel?

Ik zeg enkel dat die herinnering bij me opkomt, niet dat het nu ook zo'n afloop zal hebben, laten we hopen van niet, zeg.
pi_12736589
Erg sneu.. Woon in de buurt en had dit zeker niet verwacht.. Heb wel wat dingen er over gehoort maar t lijkt me niet slim om die dingen te plaatsen.. Kunnen altijd roddels zijn en krijg je weer van die discussies die misschien nergens op gebasseerd zijn..

Hopen dat ze die man pakken en dat die ouders zich er een beetje door heen slaan.. Lijkt me erg k*t iig!!

dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:54:36 #127
44408 pim-fortuyn
ik heb er zin an
pi_12736731
Er moet doogezocht worden overal in het natuurgebied !

Serieus als ik daar in de buurt woonde had ik al mijn vrienden geroepen en zou ik helpen met zoeken ! absoluut

precjies zoals er werdt gezegd
je wilt wat doen maar het gaat niet

At your service
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:23:43 #128
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_12737419
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:48 schreef Wolter het volgende:
Erg sneu.. Woon in de buurt en had dit zeker niet verwacht.. Heb wel wat dingen er over gehoort maar t lijkt me niet slim om die dingen te plaatsen.. Kunnen altijd roddels zijn en krijg je weer van die discussies die misschien nergens op gebasseerd zijn..

Hopen dat ze die man pakken en dat die ouders zich er een beetje door heen slaan.. Lijkt me erg k*t iig!!

ik hoorde ook allerlei dingen. Maar meeste staat wel in de krant. En daar hou ik het ook bij. Je weet veel dingen gewoon niet zeker dus heeft geen zin om te teveel te gaan gissen.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:25:24 #129
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_12737463
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef pim-fortuyn het volgende:

Serieus als ik daar in de buurt woonde had ik al mijn vrienden geroepen en zou ik helpen met zoeken ! absoluut

Heel veel mensen willen helpen. Maar zomaar gaan lopen zoeken heeft geen zin. Geloof me dat alle mensen daar die een hond hebben nu erg opletten in de bossen (mijn vader doet dat ook). Ze kijken of ze iets vreemds zien maar ja...waar moet je op letten.
Zomaar gaan lopen sjouwen kan je ook sporen mee vernietigen. De mensen hebben al wel aangegeven dat als er vrijwilligers nodig zijn dat ze graag meehelpen met zoeken. En dan niet alleen uit Oldeberkoop maar ook omliggende dorpen zullen dan echt wel helpen.
pi_12737465
quote:
Politie stopt zoekactie naar Lusanne van der Gun

OLDEBERKOOP - De politie in Friesland heeft dinsdagmiddag de zoektocht naar de elfjarige Lusanne van der Gun uit Oldeberkoop opgegeven. Zij werkt de komende nacht door om de gegevens daaruit en de driehonderd tips die over de verdwijning van het meisje zijn binnengekomen, te verwerken.

Bij de tips zitten volgens een woordvoerder van de politie enkele waardevolle aanwijzingen. Woensdag inventariseert het team alle informatie.

De politie heeft maandag tot zonsondergang gezocht naar het meisje. Het team hervatte dinsdagochtend de zoektocht en werkte tot het einde van de middag door. Daarbij maakte de politie ook gebruik van speurhonden.

Lusanne van der Gun fietste maandagochtend naar school toen ze samen met haar vriendinnetje door een man werd aangehouden. De 11-jarige stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos. Maandagavond besteedde het televisieprogramma Opsporing Verzocht aandacht aan de verdwijning.

Slachtofferhulp Nederland opent dinsdag een locatie in Oldeberkoop om eventueel dorpsgenoten en familie van het vermiste meisje op te vangen. Dat heeft woordvoerder M. Gerritsen gezegd. Er zullen twee hulpverleners aanwezig zijn. Mocht de vraag naar hulp echter groter worden, dan zet Slachtofferhulp meer mensen in.

Veel ouders zijn erg ongerust en weten niet hoe ze met hun emoties moeten omgaan. Zij vragen vooral hoe ze moeten reageren op hun kinderen. " Kinderen zeggen bijvoorbeeld dat het stom is dat het meisje in de auto is gestapt. Ouders moeten proberen zich in de belevingswereld van het kind in te leven", aldus Gerritsen.

Waar de hulplocatie komt, is nog niet helemaal duidelijk. Slachtofferhulp zoekt naar een plaats dichtbij basisschool De Tjongeling. De lessen op de basisschool van het verdwenen meisje zijn dinsdag enigszins aangepast.

Telegraaf

Moderator dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:33:47 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12737713
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:25 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

Heel veel mensen willen helpen. Maar zomaar gaan lopen zoeken heeft geen zin. Geloof me dat alle mensen daar die een hond hebben nu erg opletten in de bossen (mijn vader doet dat ook). Ze kijken of ze iets vreemds zien maar ja...waar moet je op letten.
Zomaar gaan lopen sjouwen kan je ook sporen mee vernietigen. De mensen hebben al wel aangegeven dat als er vrijwilligers nodig zijn dat ze graag meehelpen met zoeken. En dan niet alleen uit Oldeberkoop maar ook omliggende dorpen zullen dan echt wel helpen.

idd als jan en alleman daar rond gaan lopen banjeren maak je het de politie alleen maar moeilijker.

Als ze nog in leven is dan zit ze ergens opgesloten in een kelder en daar zul je haar toch niet vinden en als ze niet meer in leven is dan moeten er zo min mogelijk mensen op de locatie komen omdat er anders te veel sporen naar te veel verschillende mensen leiden.

gewoon afwachten

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_12737882
Ik vind het een heel vreemd verhaal

Bedoel als jij met je vriendjes of vriendinnetjes ergens zou fietsen op die leeftijd?
Bedoel en er stopt een auto?
En er stapt een kerel uit dan heeft die vriendin dat toch moeten zien?
Ze wordt gesommeerd om door te fietsen wat ze dus ook doet?
Dat is toch bizar?
En welk kind stapt zomaar bij een vreemde in een auto?
Bedoel?
Ik blijf het vaag vinden daarbij is er geen sprake geweest van dwang geloof ik?

Tis net of dat vriendinnetje er wel meer van weet?

Misschien ook een internet geliefde ofzo?
kerel van 50 verliefd op meisje van 11

zucht
pi_12737947
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef pim-fortuyn het volgende:

Denk dat ik weinig kan doen als zoekende.. Dr zijn mensen uit die buurt die daar hun hele leven al wonen en zich veel nuttiger kunnen maken.. Die ga ik niet in de weg lopen..
pi_12737967
Haar fiets was stuk en hij bood aan haar te brengen.
Misschien is het wel een bekende.
Een meneer die ze al vaker gezien heeft, op weg naar school, die haar eerder aangesproken heeft en die zij dus daarom als bekende ziet.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:46:24 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12738132
jaja nu weten we wel dat het meiske dom is geweest hé
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_12738178
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:46 schreef sp3c het volgende:
jaja nu weten we wel dat het meiske dom is geweest hé
Ze is helemaal niet dom geweest.
  Admin dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:47:59 #137
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_12738185
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:39 schreef AngelWings het volgende:
knip

Onthoud goed de leeftijd,
11 jaar.

11 Jaar is een kind.
Kinderen doen onverwachte dingen.

pi_12738250
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

Onthoud goed de leeftijd,
11 jaar.

11 Jaar is een kind.
Kinderen doen onverwachte dingen.

Zelfs volwassenen doen dat.
We weten totaal niet het hoe en waarom.
Ms waren jij en ik ook wel ingestapt.
Heel naar idd om eenkind van 11 naiefheid te verwijten.
Dat is juist het mooie van die leeftijd, dat onbevangene, uitgaan van het goede.
Helaas kan dat dus niet altijd.
pi_12738265
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:41 schreef milagro het volgende:
Haar fiets was stuk en hij bood aan haar te brengen.
Misschien is het wel een bekende.
Een meneer die ze al vaker gezien heeft, op weg naar school, die haar eerder aangesproken heeft en die zij dus daarom als bekende ziet.
Dat heb ik dus ook gehoort.. Denk niet dat dat logisch is.. De school is bijna even ver lopen als fietsen.. Lijkt me dus niet erg logisch..
pi_12738296
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:50 schreef Wolter het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook gehoort.. Denk niet dat dat logisch is.. De school is bijna even ver lopen als fietsen.. Lijkt me dus niet erg logisch..

ik noem maar wat.
een smoes hoeft ook niet logisch te zijn, als het maar logisch lijkt.
  Admin dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:53:00 #141
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_12738323
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Zelfs volwassenen doen dat.
We weten totaal niet het hoe en waarom.
Ms waren jij en ik ook wel ingestapt.
Heel naar idd om eenkind van 11 naiefheid te verwijten.
Dat is juist het mooie van die leeftijd, dat onbevangene, uitgaan van het goede.
Helaas kan dat dus niet altijd.

Psies, ook volwassenen doen dat.
Ik heb heel diep nagedacht hoe Brechtje bv zou reageren, en ja, ze weet alles van vreemde mannen en vrouwen etcetc.
Ik denk dat ze net zo makkelijk over te halen zou zijn geweest.

pi_12738345
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:52 schreef milagro het volgende:

[..]

ik noem maar wat.
een smoes hoeft ook niet logisch te zijn, als het maar logisch lijkt.

Idd.. Vergeet ook niet dat de mensen in Friesland vaak wat sneller iemand vertrouwen dan anders.. Zo veel criminaliteit gebeurt hier niet.. En zeker niet in zo'n gat als O'koop..
  Admin dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:56:35 #143
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_12738414

dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:57:42 #144
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12738477
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:53 schreef Wolter het volgende:

[..]

Idd.. Vergeet ook niet dat de mensen in Friesland vaak wat sneller iemand vertrouwen dan anders.. Zo veel criminaliteit gebeurt hier niet.. En zeker niet in zo'n gat als O'koop..

Vertrouwen is iets wat een onschuldig iemand doet, ja.
Als je nog niet aan den lijve meegemaakt heb, dat er slechte mensen zijn, mensen die liegen, mensen die er aardig uitzien, maar het niet zijn.

Ik ben ooit eens lastig gevallen door een taxichauffeur.
Had ik hem niet moeten vertrouwen?
Was het onverstandig om als jonge vrouw alleen een taxi te nemen, midden in de nacht?
Had ik beter kunnen overnachten op een bijna verlaten vliegveld?
Als ik als volwassene zo goed van vertrouwen kan zijn, laat staan een kind.
Ik word hier echt heel naar van.
Ze is 11 verdomme!

pi_12738535
Ik ben er verdomme de hele dag al naar van, wat moeten die ouders wel niet door een hel gaan.

En de zoekactie is gestaakt omdat ze nu eerst de binnengekomen tips willen natrekken?
Wat raar.

pi_12738545
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:57 schreef Tiemie het volgende:

[..]

Ja, op zich logisch, het zoeken in het veld, de omgeving.
Ze is gezien met een man, in een auto.
Ze kan weet ik waar zijn.
In zijn huis, een schuur kilometers ver weg vanwaar ze verdween.
pi_12738549
11 jaar jong
een kind nog maar, een onschuldig kind
Waarom doen mensen dit toch ?
Een kind wegrukken van zijn omgeving, zijn ouders, zijn families, vrinedjes en vriendinnetjes
Het leven is zo oneerlijk
De belofte
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 20:03:31 #149
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_12738589
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:01 schreef shmoopy het volgende:
Ik ben er verdomme de hele dag al naar van, wat moeten die ouders wel niet door een hel gaan.

En de zoekactie is gestaakt omdat ze nu eerst de binnengekomen tips willen natrekken?
Wat raar.

ik denk ook dat ze alle mogelijke plekken daar al hebben gehad.
en aangezien die man met een auto was.
misschien is hij dus ook wel behoorlijk ver gereden omdat het ook zo snel op het nieuws was. ik hoorde het op de radio. hij misschien ook en is gevlucht ( met of zonder kind )
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_12738595
quote:

[..]

Idd.. Vergeet ook niet dat de mensen in Friesland vaak wat sneller iemand vertrouwen dan anders..

dat denk ik niet, integendeel zou ik haast zeggen. (ik kom ook uit een dorpje, vreemde mensen worden altijd argwanend bekeken, kinderen uit een dorpje zijn in de regel veel schuchterder dan een stadskind) Neemt niet weg dat zo'n voorval in zo'n dorp wel een ver-van-mijn-bed-show is, als ik dat zo mag zeggen. En het hoe en waarom is nog altijd gissen.
  Admin dinsdag 26 augustus 2003 @ 20:04:29 #151
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_12738603
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:01 schreef shmoopy het volgende:

Wat raar.

Er zaten hele bruikbare bij, misschien weet de politie meer en geven ze het niet vrij?

pi_12738662
Ja, dat zou natuurlijk kunnen.
Sjezus, wat hoop ik dat deze nachtmerrie snel voorbij zal zijn voor iedereen.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 20:08:38 #153
57719 Zapje
Who are you
pi_12738684
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:04 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er zaten hele bruikbare bij, misschien weet de politie meer en geven ze het niet vrij?

dat is altijd zo, over zeer bruikbare tips wordt nooit iets vrijgegeven, dit om de dader niet in het nauw te drijven.....
pi_12738713
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:07 schreef shmoopy het volgende:
Ja, dat zou natuurlijk kunnen.
Sjezus, wat hoop ik dat deze nachtmerrie snel voorbij zal zijn voor iedereen.
Ik hoop het ook.
Ik zit ook de hele tijd op de nieuwssites aan het kijken of er al nieuws is
De belofte
pi_12738716

Wat een nachtmerrie zeg .

dinsdag 26 augustus 2003 @ 20:11:00 #156
57719 Zapje
Who are you
pi_12738739
quote:

[..]

Idd.. Vergeet ook niet dat de mensen in Friesland vaak wat sneller iemand vertrouwen dan anders..

integendeel, friezen vertrouwen niet zomaar iemand of iets....
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 20:21:34 #157
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_12738989
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:11 schreef Zapje het volgende:

[..]

Koppige Friezen, inderdaad.
pi_12739109
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:11 schreef Zapje het volgende:

[..]

En negers hebben een grote lul en kunnen goed dansen, wat een flauwekul.
pi_12739147
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:26 schreef gelly het volgende:

[..]

zullen we die discussie maar niet voeren hier?
pi_12739166
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Generaliseren is nooit goed, maar er is natuurlijk wel zoiets als volksaard.

Magoe, daar gaat het hier eigenlijk niet over.

pi_12739318
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:28 schreef shmoopy het volgende:
Generaliseren is nooit goed, maar er is natuurlijk wel zoiets als volksaard.
Ja dat bestaat inderdaad wel - ook bij Friezen maar ik denk dat er hier niet zoveel zinnigs over te zeggen is. Het heeft ook nog eens te maken met de streek waar je woont, waar je ouders vandaan komen etc. Dit had overal kunnen gebeuren op deze manier denk ik.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 21:10:34 #163
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_12740387
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja dat bestaat inderdaad wel - ook bij Friezen maar ik denk dat er hier niet zoveel zinnigs over te zeggen is. Het heeft ook nog eens te maken met de streek waar je woont, waar je ouders vandaan komen etc. Dit had overal kunnen gebeuren op deze manier denk ik.

Volgens mij gebeuren juist dit soort dingen meestal in dorpjes.
Heeft weinig met herkomst te maken, meer met mogelijkheden die de "mensen" die dit soort dingen doen zien en aangrijpen.
Een kind is altijd beinvloedbaar...waar het ook vandaan komt...en dit soort "mensen" weet (helaas) heel goed hoe ze kinderen moeten inpalmen.
pi_12740481
De zoektocht is gestaakt, kan ook bijna niet anders, er is al zoveel tijd verstreken dat loos zoeken zinloos is.

Ze trekken wel een heleboel tips na die zijn binnengekomen, hopelijk leveren die wat op.

Kan toch haast niet anders, klaarlichte dag mensen!

pi_12740678
Ik hoop dat ze mazzel heeft en terugkomt, maar je krijgt met dit soort verhalen toch wel weer Dutroux achtige herinneringen...
Aan de andere kant geloof ik niet dat er nog ouders zijn die hun kinderen niet waarschuwen om met vreemde mensen mee te gaan, dus misschien loopt het nog goed af.
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2003 @ 21:26:27 #166
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_12740847
quote:

Het mag niet, maar ik kon me haar reactie, haar daad, zo goed voorstellen, als moeder.

Er zijn maar weinig mensen die zich niet kunnen verplaatsen in Marianne's daad denk ik zomaar..
pi_12741076
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:26 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig mensen die zich niet kunnen verplaatsen in Marianne's daad denk ik zomaar..

Oh
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 22:06:14 #168
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_12742240
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:13 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
De zoektocht is gestaakt, kan ook bijna niet anders, er is al zoveel tijd verstreken dat loos zoeken zinloos is.

Ze trekken wel een heleboel tips na die zijn binnengekomen, hopelijk leveren die wat op.

Kan toch haast niet anders, klaarlichte dag mensen!

Tsja maar waar ze is meegenomen is het niet echt druk en het was niet midden in een woonwijk ofzo.
En dan nog....als jij een man van rond de 55 in een auto ziet zitten met een meisje van rond de 11 jaar naast hem denk jij dan gelijk "hey ik bel de politie want dat kan wel eens niet kloppen" of dek je er niet eens over na??

Ik hoop dat de tips iets opleveren zodat ze gericht verder kunnen zoeken en dat ze haar vinden !!
Misschien is die man zo geschrokken van alle aandacht in de media dat hij haar laat gaan (zonder haar iets aan te doen). Laten we daarop hopen.

pi_12742911
quote:

Onverdraaglijk, wetende hoe je kind in angst geleefd heeft en dan ook nog eens.. en jij kon er niet voor haar zijn.

Nee, ik zou niet verder kunnen, denk ik, de gedachte dat zo'n vent ooit weer vrij komt en zijn leven weer op kan pikken..nee, niet dus, het gebeurt gewoon niet, ik zou het niet kunnen accepteren,

Wie is die Bachmeyer? Wat heeft ze gedaan?
pi_12742978
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:06 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

Tsja maar waar ze is meegenomen is het niet echt druk en het was niet midden in een woonwijk ofzo.
En dan nog....als jij een man van rond de 55 in een auto ziet zitten met een meisje van rond de 11 jaar naast hem denk jij dan gelijk "hey ik bel de politie want dat kan wel eens niet kloppen" of dek je er niet eens over na??

Met mijn opmerking "op klaarlichte dag" doelde ik op de eventuele hoeveelheid bruikbare tips, er zijn vast wel wat mensen die het gezien hebben, misschien een kenteken of wat dan ook, alhoewel dat onwaarschijnlijk is...
pi_12743248
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:20 schreef REsquire het volgende:
Aan de andere kant geloof ik niet dat er nog ouders zijn die hun kinderen niet waarschuwen om met vreemde mensen mee te gaan
Het kan net zo goed een bekende geweest zijn, de buurman, een achteroom, een vriend van de familie, je weet het niet. Bij kindermisbruik is dit vaak wel het geval, ik weet niet hoe dat met dit soort zaken zit.
pi_12744474
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:04 schreef fokje het volgende:

[..]

dat denk ik niet, integendeel zou ik haast zeggen. (ik kom ook uit een dorpje, vreemde mensen worden altijd argwanend bekeken, kinderen uit een dorpje zijn in de regel veel schuchterder dan een stadskind) Neemt niet weg dat zo'n voorval in zo'n dorp wel een ver-van-mijn-bed-show is, als ik dat zo mag zeggen. En het hoe en waarom is nog altijd gissen.

Ze had de man ook als eens eerder gesproken heb ik ergens gelezen.. Dan vertrouw je zo iemand zeker wel eerder in een dorpje..
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 23:16:00 #173
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12744527
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 23:13 schreef Wolter het volgende:

[..]

Ze had de man ook als eens eerder gesproken heb ik ergens gelezen.. Dan vertrouw je zo iemand zeker wel eerder in een dorpje..

dan moet die man ook uit de buurt komen
pi_12744570
quote:

[..]

Dat denk ik als moeder, zomaar met je mee.
pi_12748884
quote:

[..]

Dat denk ik ook, al ken ik er in ieder geval 1 hier die dat vast niet kan.
pi_12748891
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 08:08 schreef milagro het volgende:

Dat denk ik ook, al ken ik er in ieder geval 1 hier die dat vast niet kan.

Waarom zo cryptisch.
pi_12748901
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 08:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zo cryptisch.

Niets cryptisch aan, hoor, zo te zien.
pi_12748909
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 08:12 schreef milagro het volgende:

[..]

Niets cryptisch aan, hoor, zo te zien.

Wel heel insinuerend dan. Doe maar niet
  woensdag 27 augustus 2003 @ 08:17:29 #179
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12748930
toch typisch dat hij precies haar uitkoos uit een groepje meiden en dat ze zomaar bij hem instapte. Zou het een bekende zijn?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12748948
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 08:17 schreef MikeyMo het volgende:
toch typisch dat hij precies haar uitkoos uit een groepje meiden en dat ze zomaar bij hem instapte. Zou het een bekende zijn?
Een bekende voor haar misschien.
Iemand die haar al eerder aangesproken heeft ergens.
Ik neem aan dat met de beschrijving van het andere meisje, de ouders
wel een link hebben kunnen leggen als het een bekende van de familie zou zijn.
  Admin woensdag 27 augustus 2003 @ 08:25:31 #181
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_12748999
Blegh, het eerste wat je doet is het nieuws en dit topic vhecken

Het houd je wel bezig,
gelukkig zijn de kinderen er ook mee bezig, en zijn ze weer eens met de neus op de feiten gedrukt.
Want soms hebben kinderen het gevoel dat je maar over bezorgd bent en dit soort dingen niet gebeuren

pi_12749065
quote:
Bandenspoor
De politie, die vermoedt dat het om een ontvoering gaat, denkt te maken te hebben met een man van vijftig tot zestig jaar oud, met grijs haar en een kalend voorhoofd. Hij rijdt waarschijnlijk in een grijze personenauto, model hatchback.

De recherche heeft een afdruk van het bandenspoor gemaakt. Lusanne droeg op het moment van haar verdwijning een fel rood jasje, een blauw shirt, een witte lange broek, roze sokjes en zwarte sandalen. Ze heeft blauwe ogen en bruine haren.

Beloning
De Stichting Kooilust Vermist heeft 25 duizend euro uitgeloofd voor de gouden tip die leidt tot het vinden van het meisje. Achter de stichting gaat het miljonairsgezin Geerts schuil. "Ik zag het gisteravond op televisie en heb meteen gebeld Tros Vermist gebeld", aldus Anneke Geerts. De Tros heeft inmiddels zes tips ontvangen.

Ze hebben een goede beschrijving, zo te zien, van man én auto, meerdere getuigen, dus als het een bekende is, moet dat al bekend zijn, lijkt me.
pi_12749130
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 08:33 schreef milagro het volgende:

[..]

Ze hebben een goede beschrijving, zo te zien, van man én auto, meerdere getuigen, dus als het een bekende is, moet dat al bekend zijn, lijkt me.

Bekend is natuurlijk heel relatief en grijs en kalend voorhoofd is ook nogal breed. Misschien heeft zij die man wel eerder gezien, maar de ouders niet
pi_12751104
quote:
'Mama, krijgt Lusanne wel eten?'

Foto Harry Blokzijl

Door Nynke Been
OLDEBERKOOP - De boerderij van de familie Van der Gun in Oldeberkoop ligt er verlaten bij. Alleen het bord 'wegens omstandigheden gesloten' verraadt iets van het enorme drama dat zich afspeelt binnen het gezin.

Dochter Lusanne (11) fietste maandag samen met een vriendinnetje naar school, werd een paar honderd meter van school opgepikt door een onbekende man en is sindsdien niet meer gezien. Vader Theo, moeder Dory en de kinderen Vincent, Sander en Esmee blijven verbijsterd achter.

Bij de boom waar Lusanne haar fietsje parkeerde voordat ze bij haar ontvoerder in de auto stapte, heeft het gezin een bos rozen neergelegd. Elf rode en één witte, met een foto van het meisje en de tekst: 'Lusanne, kom alsjeblieft gauw weer thuis. Papa, mama, Vincent, Sander, Esmee.'

Een bewoner van de tegenovergelegen Singel kijkt er naar. Elke ochtend kijkt Henk Bouwhuis wel een tijdje uit het raam, alleen maandagochtend heeft hij de fietsende Lusanne en Carien Streng gemist. Dat is jammer, omdat hij de gewoonte heeft kentekens van 'vreemde' auto's op te schrijven. ,,Ik heb een winkel gehad hier in het dorp waar meerdere keren is ingebroken. Dan leer je wel op te letten.''

De familie Van der Gun is een paar jaar geleden vanuit de Randstad naar Oldeberkoop gekomen. ,,Nu zijn ze helemaal opgenomen in het dorp''. Bouwhuis omschrijft Lusanne als een leuk, vrolijk meisje. ,,Ik ging er regelmatig kaas halen en dan renden die kinderen daar ook rond. Het is intriest.''

Uit basisschool De Tjongeling klinken kinderstemmetjes. De lessen gaan door, maar ruimte voor praten is er ook. Tientallen kinderfietsjes staan schots en scheef geparkeerd in de fietsenrekken. Slechts een enkele staat op slot. In het zo rustige Oldeberkoop is dat niet nodig.

Als de school uitgaat is het opvallend druk. ,,Veel ouders halen hun kinderen nu liever zelf op'', vertelt schooldirecteur Jelke Nijboer. Een moeder spreekt haar buurvrouw aan. ,,Mijn dochter vroeg me gisteravond tijdens de maaltijd: Mama, krijgt Lusanne nu ook wel eten? Ik wist echt niet wat ik moest zeggen.''

Leeuwardercourant.nl

pi_12751139
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 08:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Bekend is natuurlijk heel relatief en grijs en kalend voorhoofd is ook nogal breed. Misschien heeft zij die man wel eerder gezien, maar de ouders niet

Dat zeg ik dus, dat het een bekende van haar is, maar niet van de ouders en dat als het een bekende van de ouder is, ze zelfs met deze summiere omschrijving al een belletje hadden horen rinkelen.
pi_12751211
Hoewel....
Niet zo lang geleden is een meisje verkracht en vermoord door een buurman.
De man was meegenomen voor verhoor.
De vader van het toen nog vermiste meisje, zei op televisie, dat hij zich niet voor kon stellen dat de buurman er iets mee te maken had.
Het was zo'n aardige man, gek op kinderen en hij was zelfs een dag of 2 voor de verdwijning bij hun thuis geweest voor een bakkie koffie..
pi_12752299
Oldeberkoop:eerder meisje benaderd

OLDEBERKOOP Een onbekende man heeft het
afgelopen weekeinde in Oldeberkoop een
meisje op dezelfde manier aangesproken
als de sinds maandagochtend vermiste
Lusanne van der Gun.De politie heeft
het meisje,dat haar verhaal maandag aan
een leraar vertelde,inmiddels gehoord.

De zoekactie in de buurt waar Lusanne
(11) verdween,is gisteren gestaakt.De
politie is nu onder meer bezig met het
verwerken van 300 tips,waaronder enkele
waardevolle.Particulieren hebben voor
de gouden tip 25.000 euro uitgeloofd.

Lusanne werd maandag op weg naar school
door een man in zijn auto meegenomen.
Een vriendinnetje was daarvan getuige.
(teletekst)

woensdag 27 augustus 2003 @ 11:50:11 #188
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_12752590
Gadverredamme... bah, ik hoop dat ze dat meiske snel terugvinden! De rillingen lopen je over je rug als je er aan denkt wat er gebeurd kan zijn... Mocht ze niet levend terugkomen dan hoop ik dat ze de dader vinden en ophangen aan de hoogste boom. Je hebt gewoon met je poten van jonge meisjes af te blijven!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_12752662
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:37 schreef SCH het volgende:
Oldeberkoop:eerder meisje benaderd
(teletekst)
pi_12752685
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 10:50 schreef milagro het volgende:
Het was zo'n aardige man, gek op kinderen en hij was zelfs een dag of 2 voor de verdwijning bij hun thuis geweest voor een bakkie koffie..
Dat maakt het zo macaber en eng. Feitelijk kan iedereen het gedaan hebben. Achteraf zijn de daders altijd van die 'normale' en 'oh zo aardige mensen' en niemand had het ooit van ze verwacht. In iedere straat woont een boef, een verkrachter of crimineel.
pi_12753063
Toch weer nieuwe zoektocht Lusanne

OLDEBERKOOP - De politie hervat vandaag de gisteren gestaakte speurtocht naar de vermiste Lusanne van der Gun uit Oldeberkoop. ME'ers met speurhonden gaan opnieuw bekijken of er geen sporen gemist zijn op de percelen rond de Wolvegasterweg, waar Lusanne voor het laatst werd gezien.

Ook gaat het buurtonderzoek vandaag verder. De politie overweegt verder om nog meer Oldeberkopers te ondervragen. ,,Om er zeker van te zijn dat we geen cruciale informatie missen", aldus politiewoordvoerder Robert Rambonnet.
De politie wil vooral precies weten in wat voor auto de ontvoerder reed. Aanvankelijk was sprake van een blauwgrijze stationcar, maar er zijn zeer tegenstrijdige verklaringen, verklaart Rambonnet. Inmiddels zijn er meer dan vierhonderd tips binnengekomen. Volgens de politie zitten daar een paar 'zeer serieuze' aanwijzingen bij.

LWD Courant

pi_12753163
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:53 schreef SCH het volgende:

[..]

In iedere straat woont een boef, een verkrachter of crimineel.

pi_12753435
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:15 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat lachje?
pi_12753553
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat lachje?

Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar bij ons valt dat nog wel mee.
pi_12753604
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:31 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar bij ons valt dat nog wel mee.

Onzin dus - dat zeiden al die mensen ook die later in het Journaal moeten vertellen hoe gewoon hun buurman toch is. Je weet het dus niet.
pi_12753616
Oh, ik hoop dat dit haar niet fataal is geworden:

Elke ochtend kijkt Henk Bouwhuis wel een tijdje uit het raam, alleen maandagochtend heeft hij de fietsende Lusanne en Carien Streng gemist. Dat is jammer, omdat hij de gewoonte heeft kentekens van 'vreemde' auto's op te schrijven.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2003 @ 13:46:49 #197
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_12755347
quote:
Eerder meisje in Oldeberkoop lastig gevallen

OLDEBERKOOP (ANP) - Een onbekende man heeft afgelopen weekeinde een meisje op dezelfde wijze als de vermiste Lusanne van der Gun aangesproken. Directeur J. Nijboer van basisschool De Tjongeling in Oldeberkoop liet dat woensdag weten.

De politie heeft het meisje inmiddels gehoord, maar verder nog geen mededelingen gedaan. Voordat de vermissing van Lusanne maandagochtend bekend werd, kwam een meisje bij een leraar met eenzelfde soort verhaal. Toen directeur Nijboer van de vermissing van Lusanne hoorde, heeft hij het meisje naar de recherche gebracht.

De 11-jarige Lusanne is inmiddels al twee dagen zoek. Maandagochtend nam een man haar in zijn auto mee. De politie is sindsdien met man en macht op zoek, maar nog steeds zonder resultaat.

Speurhonden

De politie heeft woensdag opnieuw speurhonden ingezet om een spoor te vinden van de vermiste Lusanne van der Gun. Bepaalde plekken in de buurt van Oldeberkoop worden nogmaals afgezocht. Dinsdag eindigde de grootscheepse zoekactie met politiehonden en een helikopter. Wat de directe aanleiding voor de kleinschalige zoekactie is, wil de politie niet zeggen. ,,We nemen geen enkel risico en zoeken daarom nog op bepaalde plekken'', aldus een woordvoerder

Het was dus geen plotselinge opwelling van het heerschap...
Je vraagt je af wat hij aan voorbereidende ...

ehm..laamaar..

pi_12755619
Het verbaast mij dat ze nu nog steeds uitgebreid zoeken bij Oldeberkoop terwijl er eerst sprake van was dat het meisje en de man ook nog in Ravenswoud zijn gesignaleerd, zo'n 25 km verderop.

Zou dat dan op een fabeltje berusten? Ravenswoud ligt namelijk allesbehalve op een doorgaande route. Het lijkt me dat alle boerderijen en woonhuizen in die omgeving eens nagetrokken moeten worden. Dat is geen gemakkelijke opgave en als bewoner uit die streek zie je de politie ook al van kilometers ver aankomen (een reden waarom in de jaren '70 deze buurt heel aantrekkelijk bleek voor de Amsterdamse penose en aktiviteiten in het kader van de koude oorlog)

woensdag 27 augustus 2003 @ 14:12:42 #199
38942 kennydies
ken je me nog?
pi_12756044
Uhm.. ik vind van de andere kant ook wel, dat als je 11 bent dat je weet dat je niet in de auto moet stappen bij een vreemde vent, en daar komt nog bij kijke dat ze n vriendin bij zich had, die wat had kunnen doen (of te blonT was om het kenteken te noteren), maar nee, zij fietst door naar de school .

Aan de andere kant moet je als ouwe vent met je handjes van meisjes afblijven, voor je plezier en vermaak zijn dr h0eren als je geen eigen vrouw hebt.

En zo is het ...
pi_12756060
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:12 schreef kennydies het volgende:
Uhm.. ik vind van de andere kant ook wel, dat als je 11 bent dat je weet dat je niet in de auto moet stappen bij een vreemde vent, en daar komt nog bij kijke dat ze n vriendin bij zich had, die wat had kunnen doen (of te blonT was om het kenteken te noteren), maar nee, zij fietst door naar de school .

Aan de andere kant moet je als ouwe vent met je handjes van meisjes afblijven, voor je plezier en vermaak zijn dr h0eren als je geen eigen vrouw hebt.

Jij vindt me iets teveel voor je leeftijd, sukkel.
pi_12756089
Ik vrees het ergste

Hoop echter dat ze ongedeerd terecht komt, en dat die gore klootzak gelynched wordt.

Wat gebeurt dit toch vaak, en niet alleen bij jonge meisjes.
Een paar jaar terug stond ik overdag bij een bushalte waar een man stopte om de weg te vragen aan mij, vervolgens vraagt hij of ik mee wil rijden, zodat hij me op de plaats van bestemming kan brengen...
Als je naief bent
Alsof ik instap
Eng idee is het wel

Ik vind het vreselijk voor het meisje en haar ouders

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:15:00 #202
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_12756104
Zou de verdachte van onderstaand verhaal alweer op vrije voeten zijn?
quote:
Politie beëindigt ontvoering 9-jarig meisje
6 september 2002
ONDERDENDAM (ANP) - De Groningse politie heeft donderdagmiddag een einde gemaakt aan de ontvoering van een 9-jarig meisje. Dat was mede te danken aan het zusje van het meisje. Zij noteerde het kenteken van de auto van een man die haar zusje in zijn bestelbus had gesleurd.
De ontvoering begon donderdagmiddag omstreeks vier uur aan de Winsumerweg in Onderdendam. De bestuurder van een bruin busje dwong toen het 9-jarig meisje met gebruik van geweld om in zijn busje te stappen. De Regiopolitie Groningen zette, nadat haar zus het kenteken had doorgegeven, daarop alle beschikbare eenheden in voor een zoekactie.

Een politiepatrouille traceerde het busje een uur later aan de Beneluxweg in Groningen en dwong de bestuurder te stoppen. In het voertuig zaten een 33-jarige man uit Groningen en het meisje uit Onderdendam. De man werd aangehouden voor wederrechtelijke vrijheidsberoving. Het meisje is onderzocht door een arts en overgedragen aan haar familie. De politie stelt een uitgebreid onderzoek in naar de ontvoering.
Bron: Politie beëindigt ontvoering 9-jarig meisje

pi_12756150
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:13 schreef milagro het volgende:

[..]

Jij vindt me iets teveel voor je leeftijd, sukkel.

*eens is. Totaal overbodige post.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:16:36 #204
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12756155
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het was dus geen plotselinge opwelling van het heerschap...
Je vraagt je af wat hij aan voorbereidende ...

ehm..laamaar..

Waarschijnlijk iets wat wij niet eens willen weten

Maar hoe meer info de politie over die man binnen krijgt, hoe beter.
*Duimt verder voor een goede afloop.

pi_12756196
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:15 schreef Castor het volgende:
[..]
Wat heeft dat met deze zaak te maken?
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:25:11 #206
46275 Castor
pi_12756388
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:18 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Wat heeft dat met deze zaak te maken?

Geen idee. Misschien wel helemaal niets. Maar ik kwam het toevallig tegen en vroeg me af hoe het met deze dader is afgelopen....

Zaken hebben wel overeenkomsten met elkaar.

pi_12756503
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:25 schreef Castor het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien wel helemaal niets. Maar ik kwam het toevallig tegen en vroeg me af hoe het met deze dader is afgelopen....

Zaken hebben wel overeenkomsten met elkaar.

En vele verschillen, een ander gedeelte van Nederland, een dader die zo'n 20 jaar jonger is dan het signalement dat nu wordt gegeven etc. Misschien kun je in dat andere topic vragen wat er van die dader is geworden.
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2003 @ 14:29:40 #208
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_12756522
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:15 schreef Castor het volgende:
[..]
Als het goed is zit hij nog steeds achter gesloten deuren..
quote:
Cel en TBS geëist tegen ontvoerder 9-jarig meisje

groningen/onderdendam - De officier van justitie heeft vijf jaar cel en TBS met dwangverpleging geëist tegen Frans W. (33) uit Groningen. De man wordt verdacht van de ontvoering van een 9-jarig meisje uit Onderdendam. In zijn woning deed hij een mislukte poging het meisje te verkrachten. Taxichauffeur W. wordt verder verdacht van ontucht met twee zusjes van 4 en 5 jaar oud en een poging tot ontvoering van een 7-jarig meisje uit Groningen. Ook stond hij terecht voor het bezitten van een grote hoeveelheid kinderporno op zijn computer. De rechter doet op 24 december uitspraak.

Kinderlokker Frans W. (33) kreeg seksuele spanning in zijn hoofd door naar kinderpornosites op internet te kijken. Hij wilde weten hoe het was om met een jong meisje seks te hebben en verlegde keer op keer zijn grens. "Het is goed dat ik nu ben gepakt", verklaarde de Groninger taxichauffeur donderdag tegenover de rechter. "Wat ik gedaan heb, is niet gezond. Het werd van kwaad tot erger."

In april geeft W. een realistisch vervolg aan zijn fantasieën. Hij doet in Eelde, Paterswolde en Groningen meerdere pogingen om meisjes mee te nemen in zijn auto, maar die mislukken. Toch maakt hij die maand twee slachtoffertjes. Het zijn de dochtertjes (4 en 5 jaar) van een kennis, op wie W. twee avonden oppast. Hij stapt onder de douche met de meisjes en betast ze onzedelijk tijdens het inzepen.

Op 5 september slaagt hij erin een meisje in zijn auto te krijgen. Op de Winsumerweg in Onderdendam staat hij met zijn auto in de berm als een 9-jarig meisje op een fiets passeert. Hij vraagt het kind de weg naar Bedum, en of ze bij hem in de wagen komt zitten. Als ze dat laatste weigert, spuit W. pepperspray in haar ogen.

Gedreven door zijn seksuele fantasie ontvoert hij het huilende kind naar zijn woning in de Groninger wijk De Wijert. W. knevelt het meisje met tape en plakt ook haar mond af. Om haar blik te ontwijken trekt hij een T-shirt over haar hoofd en probeert seks met haar te hebben. Het meisje verzet zich echter hevig. W. staakt zijn poging.

Alert

Ondertussen is de politie hem al enige tijd op het spoor door alert optreden van het zusje (11) van het slachtoffer. Het meisje was getuige van de ontvoering en noteerde het kenteken van W.'s Suzuki. Als de man en het 9-jarige kind omstreeks vier uur 's middags de woning verlaten, zetten agenten de achtervolging in. Een half uur later slaat de politie W. in de boeien.

Volgens gedragsdeskundigen is de kans groot dat de W. opnieuw in de fout gaat als hij vrijkomt. Het behandelperspectief van de Stadjer ('een speelbal van zijn eigen emoties') ziet er volgens hen somber uit.

woensdag 27 augustus 2003 @ 14:34:45 #209
46275 Castor
pi_12756652
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Als het goed is zit hij nog steeds achter gesloten deuren..
[..]

Ah, thanx Loedertje! Laten we hopen dat de ontvoerder van dit meisje ook snel opgepakt en veroordeeld wordt.

Sorry voor het offtopic gebeuren.

pi_12756804
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit is gelukkig wel een heel volwassen reactie

Waarom mogen jonge mensen hier geen mening over hebben?

Dat mogen ze wel, maar om een kind van 11 dom en blont te noemen omdat ze met een "vreemde" meegaat en de ander het nummerbord niet noteert, is niet een zomaar een andere mening, dat is ronduit idioot en provocerend en misselijk.

Die kinderen zijn 11, verdorie, en dan zo'n ridicuul verwijt te maken, nee dan blijf ik niet redelijk.

pi_12756861
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:40 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat mogen ze wel, maar om een kind van 11 dom en blont te noemen omdat ze met een "vreemde" meegaat en de ander het nummerbord niet noteert, is niet een zomaar een andere mening, dat is ronduit idioot en provocerend en misselijk.

Die kinderen zijn 11, verdorie, en dan zo'n ridicuul verwijt te maken, nee dan blijf ik niet redelijk.

Raar beeld heb jij toch soms van kinderen.
Deze user omschrijft het wat onbeholpen maar het doet mij ook vreemd aan dat een meisje van 11 met iemand meegaat. Dat is toch een redelijke leeftijd waarop kinderen enig besef van goed en kwaad hebben.
pi_12756944
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:42 schreef SCH het volgende:

Dat is toch een redelijke leeftijd waarop kinderen enig besef van goed en kwaad hebben.

Op die leeftijd ben je nog lang niet weerbaar genoeg tov volwassenen en nog erg manipuleerbaar.
pi_12756992
quote:

[..]

Deze user omschrijft het wat onbeholpen maar het doet mij ook vreemd aan dat een meisje van 11 met iemand meegaat. Dat is toch een redelijke leeftijd waarop kinderen enig besef van goed en kwaad hebben.

Jezus man, op het moment zelf was ze ms, behalve een KIND, ook nog eens in paniek, dat vriendinnetje.
En dus is ze BLONT, omdat ze niet adequaat gehandeld heeft??
En die andere nog dommer omdat ze met een man de wagen is ingestapt, die ze, want wat weten wij nou, misschien zelfs wel kende!??

Doe jij altijd datgene wat het verstandigst is?
Maak jij nooit een foute beslissing?
Nou dan.

En ga jij in Godsnaam niet zeggen dat ik een raar beeld van kinderen heb, SCH....

woensdag 27 augustus 2003 @ 14:49:30 #214
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12757063
quote:

[..]

Sorry hoor, maar dit slaat helemaal nergens op.
Zelfs volwassennen kunnen nog in zulke situatie's terecht komen, laat staan een meisje van 11!!
pi_12757066
Is er nu zo langzamerhand geen compositie-tekening van die creep?
Dit in combinatie met de auto en kledij zou toch wat belletjes moeten laten rinkelen bij sommige mensen. Er zijn ook meerdere getuigen, dus het lijkt me niet onmogelijk om met een tekening van de dader op de proppen te komen. En kan politie niet nagaan welke pedoseksueel met bijpassend profiel in aanmerking zou kunnen komen als zijnde de dader? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zo'n vent nooit in aanraking is geweest met justitie voor eerdere vergrijpen met kinderen.. (Zoals jaren geleden.. dat meisje dat vermoord werd teruggevonden in het huis van de reeds eerder veroordeelde en onbehandelde pedoseksueel Jan S., de buurman van het meisje..)

Die eerste paar uur na zo'n ontvoering zijn zo ontzettend belangrijk en zijn vaak allesbepalend voor het verdere verloop. Kortom, het duurt weer veel te lang en met iedere minuut die verstrijkt slinken de levenskansen van dit meisje

Dat wachten, dat eeuwige wachten.. Dat arme kind... Die arme ouders..

pi_12757086
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:48 schreef SCH het volgende:

flame.

Ja, jij vindt het okay als iemand een kind van ELF verwijt dat ze het nummerbord niet genoteerd heeft, haar daarom dom noemt???
Dat vind jij een geldig verwijt????

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 27-08-2003 15:07]

pi_12757156
Milagro.. , wil jij mijn moeder zijn?
pi_12757192
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:53 schreef Oksel het volgende:
Milagro.. , wil jij mijn moeder zijn?
Ja, hoor, maar dat ben ik toch al een beetje, schat?
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:56:08 #219
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12757240
Eerder sprak iemand over een compositie foto ed, de politie lijkt idd wat scheutig te zijn met het geven van evt nadere info.
pi_12757287
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:56 schreef yavanna het volgende:
de politie lijkt idd wat scheutig te zijn met het geven van evt nadere info.
Vind je? Ik vind juist dat er heel weinig naar buiten komt.
pi_12757307
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:56 schreef yavanna het volgende:
Eerder sprak iemand over een compositie foto ed, de politie lijkt idd wat scheutig te zijn met het geven van evt nadere info.
Je bedoelt de dader te wijs maken?
Of bedoel je juist niet scheutig?
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:58:43 #222
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12757311
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:57 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind juist dat er heel weinig naar buiten komt.

Oops, ik bedoel ook juist niet scheutig.
Ik vindt dus ook dat er vrij weinig naar buiten komt, misschien hebben ze al iemand op het oog oid.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:00:08 #223
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12757347
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:58 schreef milagro het volgende:

[..]

Je bedoelt de dader te wijs maken?
Of bedoel je juist niet scheutig?

Die laatste
pi_12757397
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:58 schreef yavanna het volgende:

[..]

Oops, ik bedoel ook juist niet scheutig.
Ik vindt dus ook dat er vrij weinig naar buiten komt, misschien hebben ze al iemand op het oog oid.

Ik hoop het
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:03:11 #225
16625 robh
pi_12757442
even wat puin ruimen.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:08:15 #226
16625 robh
pi_12757599
En weer open. Kan het moddergooien achterwege blijven?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12757803
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja, jij vindt het okay als iemand een kind van ELF verwijt dat ze het nummerbord niet genoteerd heeft, haar daarom dom noemt???
Dat vind jij een geldig verwijt????

Dat vindt diegene die het schrijft. Het is raar om daar de leeftijd van de user bij te slepen, vind ik.
pi_12757988
Volwassenen kunnen kinderen op dusdanige manier manipuleren dat het niet opkomt in die kinderen om aan de "goede" bedoelingen van de desbetreffende volwassene te twijfelen.
Vergeet niet, deze man heeft zeer waarschijnlijk eerder dergelijke vergrijpen gepleegd en weet precies hoe hij een kind moet benaderen om zijn uiteindelijke 'doel' te bereiken. Wat dat betreft is het net een roofdier, net zo slinks en zeker zo gevaarlijk.

Oordeel dus niet te snel..
Hoe vaak ben je zelf wel niet als kind op je snuffert gegaan(en nog..) voordat je zelf doorkreeg dat mensen lang niet altijd zijn zoals ze zich voordoen.. ?

woensdag 27 augustus 2003 @ 15:26:38 #229
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12758103
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:22 schreef Meaghan het volgende:
Volwassenen kunnen kinderen op dusdanige manier manipuleren dat het niet opkomt in die kinderen om aan de "goede" bedoelingen van de desbetreffende volwassene te twijfelen.
Vergeet niet, deze man heeft zeer waarschijnlijk eerder dergelijke vergrijpen gepleegd en weet precies hoe hij een kind moet benaderen om zijn uiteindelijke 'doel' te bereiken. Wat dat betreft is het net een roofdier, net zo slinks en zeker zo gevaarlijk.

Hoe vaak ben je zelf wel niet als kind op je snuffert gegaan(en nog..) voordat je zelf doorkreeg dat mensen lang niet altijd zijn zoals ze zich voordoen.. ?

Precies, heel goed omschreven
pi_12758263
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:22 schreef Meaghan het volgende:

Helemaal mee eens.

Ik veroordeel ook niemand. Maar kan er nog wel verbaasd over zijn.

pi_12759960
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Ik veroordeel ook niemand. Maar kan er nog wel verbaasd over zijn.

Zo verbaast het mij steeds weer dat er personen zijn die kinderen niet als 'mens' willen zien, maar als een begeerlijk prooidier, een speeltje wat dient om hun ziekelijke fantasieën te bevredigen.
pi_12761226
Hmn, ik woon op 10km afstand van Olderbekoop, en hij schijnt ook in Bontebok actief te zijn geweest. Dan komt hij echt in de buurt, niet echt prettig. Maar ik geloof dat hij wel vaker een poging heeft gedaan hier in de omgeving.
Het is alleen de vraag of hij hier ook ergens woont.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_12761463
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:33 schreef SCH het volgende:

Het is een normaal rustig dorpje, mensen zijn over het algemeen gemoedelijk. Het had idd overal kunnen gebeuren.

Ik snap ook dat je als ouder je kind niet elke ochtend gaat waarschuwen voor enge mannen die rare dingen met je kunnen gaan doen.

Vaak ook een reden dat mensen naar een dorpje verhuizen, dat je kinderen onbezorgd kunnen opgroeien. Triest dit.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_12762292
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:13 schreef Diverse_Reality het volgende:
Hmn, ik woon op 10km afstand van Olderbekoop, en hij schijnt ook in Bontebok actief te zijn geweest. Dan komt hij echt in de buurt, niet echt prettig. Maar ik geloof dat hij wel vaker een poging heeft gedaan hier in de omgeving.
Het is alleen de vraag of hij hier ook ergens woont.
Gatverdamme, dat komt voor mij ook wel erg dicht bij. Mijn broer met zijn drie kinderen woont er.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 19:29:59 #235
57719 Zapje
Who are you
pi_12764492
Iedere keer als ik bv. dit topic doorlees, of het andere nieuwssites, ga je afvragen waar dat meisje is, hoe het met haar gaat, wat die creep allemaal met haar uitspookt....brrrrrrrr
  woensdag 27 augustus 2003 @ 19:33:03 #236
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12764558
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:29 schreef Zapje het volgende:
Iedere keer als ik bv. dit topic doorlees, of het andere nieuwssites, ga je afvragen waar dat meisje is, hoe het met haar gaat, wat die creep allemaal met haar uitspookt....brrrrrrrr
het duurt veel te lang...ben bang dat dit meisje het niet overleefd
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2003 @ 19:35:25 #237
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_12764626
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:33 schreef Tiemie het volgende:

[..]

het duurt veel te lang...ben bang dat dit meisje het niet overleefd

Nee de kansen nemen snel af denk ik.
pi_12764704
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

ja helaas wel
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 19:38:57 #239
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12764723
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Tja, ik vrees ook dat het meisje al ergens begraven is, helaas. Wat iedereen over het hoofd ziet, denk ik, is dat de man per auto was. Die weet natuurlijk ook dat die vriendin het verhaal doorvertelt en dat er dan politie met zoekacties komt. Die is als de sodemieter uit de buurt verdwenen. En vind maar eens een auto aan de hand van zo'n vage omschrijving.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_12764767
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:38 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Tja, ik vrees ook dat het meisje al ergens begraven is, helaas. Wat iedereen over het hoofd ziet, denk ik, is dat de man per auto was. Die weet natuurlijk ook dat die vriendin het verhaal doorvertelt en dat er dan politie met zoekacties komt. Die is als de sodemieter uit de buurt verdwenen. En vind maar eens een auto aan de hand van zo'n vage omschrijving.

ja en misschien is ie wel verderop in een andere auto verder gegaan
Feauteaux
  woensdag 27 augustus 2003 @ 19:41:03 #241
57719 Zapje
Who are you
pi_12764773
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:38 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

je zou zeggen dat de auto bekend is, na een aantal getuigen verklaringen, of ze houden het geheim, om die creep niet in het nauw te jagen.....
  woensdag 27 augustus 2003 @ 19:42:00 #242
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12764796
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:40 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

ja en misschien is ie wel verderop in een andere auto verder gegaan

Ik denk dat dat niet eens hoeft. Als je op een doorgaande weg zit (en die zal er vast wel in de buurt zijn) ben je echt wel een eind weg voordat de politie alles in actie heeft qua blokkades of controles.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_12764809
Laten we hier ook niet allemaal spookverhalen gaan posten. Ik zie ook in, al vanaf het begin, dat het er niet goed uitziet maar probeer toch nog een beetje hoop te houden dat het meisje ongedeerd terugkomt. Afwachten dus, meer kan ik/kunnen we niet doen.
pi_12764866
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:42 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ik denk dat dat niet eens hoeft. Als je op een doorgaande weg zit (en die zal er vast wel in de buurt zijn) ben je echt wel een eind weg voordat de politie alles in actie heeft qua blokkades of controles.

ja dat is wel waar
Feauteaux
  woensdag 27 augustus 2003 @ 19:49:10 #245
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12764966
quote:

[..]

Klopt, in de tussentijd dat dat vriendinnetje naar school is gegaan en het verhaal aan de docenten van de school heeft uitgelegd zat deze man waarschijnlijk al zon 30KM verder , en waarschijnlijk heeft deze school ook nog eerst afgewacht voordat er daadwerkelijk de politie bij is gehaald.
meisje werd verhoord > dus wellicht heeft de dader al zon 1/2 uur voorsprong op de politie ( ruime schatting, maar denk dat het wel correct is)

dus de kans dat ze deze dader vinden is vrij klein, OF hij moet in de buurt van dit dorp wonen OF hij vertelt zijn daad aan iemand door en die "iemand" vertelt het tegen de politie,

maar aan de manier waarop dit meisje verdween (lees:rustig, niet onder directe dwang) lijkt het te gaan om een "professional".
deze persoon heeft dit a: of vaker gedaan , b: heeft ruime ervaring met kinderpsychologie

† In Memoriam † woensdag 27 augustus 2003 @ 19:49:43 #246
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_12764977
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:41 schreef Zapje het volgende:

[..]

je zou zeggen dat de auto bekend is, na een aantal getuigen verklaringen, of ze houden het geheim, om die creep niet in het nauw te jagen.....

Lijkt me dat ze het echt niet weten. Als ze een goede beschrijving van de auto hadden kon heel Nederland er naar uitkijken, zoveel publiciteit het heeft gehad.

Ik begrijp in dit soort zaken nooit dat de omgeving van zo'n dader niets in de gaten heeft. Je moet toch iets merken zou je zeggen.

pi_12765110
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:49 schreef Tiemie het volgende:

maar aan de manier waarop dit meisje verdween (lees:rustig, niet onder directe dwang) lijkt het te gaan om een "professional".
deze persoon heeft dit a: of vaker gedaan , b: heeft ruime ervaring met kinderpsychologie

Zullen we het rechercheren en conclusies trekken voorlopig even aan de politie overlaten? Die hebben veel meer informatie dan wij.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 20:00:24 #248
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12765238
De tijd zal voorbij kruipen voor de ouders, te vreselijk gewoon.

Ik blijf erbij dat ik het vreemd vindt dat we zo weinig info v.d politie krijgen, compositie tekening/auto gegevens.

pi_12765361
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:49 schreef Tiemie het volgende:

dus de kans dat ze deze dader vinden is vrij klein, OF hij moet in de buurt van dit dorp wonen OF hij vertelt zijn daad aan iemand door en die "iemand" vertelt het tegen de politie,

Pff, dat lijkt me juist niet. Hij had beter een meisje kunnen kiezen die alleen aan het fietsen was. Plus het feit dat hij waarschijnlijk al langer in deze omgeving actief was, dat gaat op den duur wel opvallen. Helaas is het hem nu dus al gelukt.
pi_12765396
quote:

[..]

Ja, die is vlakbij. Ook redelijk wat bossen enzo in de buurt. Vooral richting Appelscha.
pi_12765671
Det de moeder zelf het fietsje tegen een boom zag staan en toen dacht: dit klopt niet, en naar de school is gegaan.

Ik weet niet of het vreemd is dat de politie niet zoveel prijs geeft. Volgens mij volgen ze wel een zeer gedegen strategie. Vanavond is er trouwens weer een dienst, een soort wake - nu in de Hervormde kerk.

woensdag 27 augustus 2003 @ 20:24:54 #252
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12765880
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:15 schreef SCH het volgende:
Det de moeder zelf het fietsje tegen een boom zag staan en toen dacht: dit klopt niet, en naar de school is gegaan.

Ik weet niet of het vreemd is dat de politie niet zoveel prijs geeft. Volgens mij volgen ze wel een zeer gedegen strategie. Vanavond is er trouwens weer een dienst, een soort wake - nu in de Hervormde kerk.

Vreemd in die zin dat ik mij afvraag wat zij weten en wij ( terecht ) niet
  woensdag 27 augustus 2003 @ 20:59:26 #253
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_12766578
Ik hoor net positief bericht vanuit Oldeberkoop. Maar aangezien het uit het dorpscircuit komt weet ik het niet zeker en durf het dus ook nog niet echt te posten. Maar misschien loopt dit nog niet zo slecht af als waar de meeste mensen bang voor waren
*ff duimen allemaal dat mijn info klopt*
pi_12766625
Dat de politie niet veel prijsgeeft stemt mij juist een beetje hoopvol, dat ze geen burgers (meer) hoeven te raadplegen.
Ik vermoed dat ze bezig zijn met een paar heel bruikbare tips, zoals al werd gemeld, en dat ze 'm op het spoor zijn.

De vraag is alleen wat ze zullen aantreffen.

woensdag 27 augustus 2003 @ 21:02:55 #255
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_12766661
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:01 schreef shmoopy het volgende:
Dat de politie niet veel prijsgeeft stemt mij juist een beetje hoopvol, dat ze geen burgers (meer) hoeven te raadplegen.
Ik vermoed dat ze bezig zijn met een paar heel bruikbare tips, zoals al werd gemeld, en dat ze 'm op het spoor zijn.

De vraag is alleen wat ze zullen aantreffen.

Dat kan dus wel eens positief uitvallen wat ze aantreffen....maar daar komt als het goed is snel bevestiging van als de info klopt.... *ben positief gestemd*
pi_12766698
Vertel het nu dan ook maar... Ons een beetje lekker maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')