quote:Das toch de ergste nachtmerrie van iedere ouder?
OLDEBERKOOP - De politie in Friesland is maandagochtend een grote zoekactie naar een 11-jarig meisje begonnen. Het meisje fietste samen met een vriendinnetje naar school toen een onbekende man de twee aansprak in Oldeberkoop.De leerlinge van basisschool De Tjongeling stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos. Een woordvoerder van de politie meldde dat bij de zoektocht onder meer een helikopter en speurhonden zijn ingezet.
Ik vrees het ergste voor dat meisje, en dat op klaarlichte dag.....
Moet je maar niet zomaar bij vreemde kerels instappen. Eerst 1tje van 15 die 8 pillen slikte en nu dit. Voeden mensen hun kinderen niet meer op ofzo ??
De kantine van de tennisclub was eerst als
crisiscentrum ingericht. In de middag is het
crisiscentrum verplaatst naar het
politieburo in Oosterwolde.
Bron: www.waldnet.nl
Desondanks hoop ik dat ze veilig thuiskomt..
Het is vreselijk voor de ouders, komt ze wel of komt ze niet terug...
Ik hoop dat ze toch nog ongedeerd gevonden wordt...
Mensen zijn ziek die dit soort dingen flikken... Molensteen om de nek en verrzuipen die gasten.
quote:Mongool.....
Op maandag 25 augustus 2003 14:04 schreef Pikkebaas het volgende:
Tsja, die wordt nu ergens flink geneuckt !Moet je maar niet zomaar bij vreemde kerels instappen. Eerst 1tje van 15 die 8 pillen slikte en nu dit. Voeden mensen hun kinderen niet meer op ofzo ??
quote:wilde verhalen gaan er rond, hier zijn t 8 pillen, of pf zijn t er 11
Op maandag 25 augustus 2003 14:04 schreef Pikkebaas het volgende:Moet je maar niet zomaar bij vreemde kerels instappen. Eerst 1tje van 15 die 8 pillen slikte en nu dit. Voeden mensen hun kinderen niet meer op ofzo ??
je zou toch denken dat dat meissie oud en wijs genoeg om te weten dat ze niet in moet stappem bij vreemde mensen, maar niet dus
vrees het ergste
quote:Ga jij ook es weg ofzo... triest figuur. grmbl...
Tsja, die wordt nu ergens flink geneuckt !Moet je maar niet zomaar bij vreemde kerels instappen. Eerst 1tje van 15 die 8 pillen slikte en nu dit. Voeden mensen hun kinderen niet meer op ofzo ??
kan me hier echt kwaad om maken. En dan vooral die onsubtiele reacties. Gatver!
quote:Nee, wel negroide.
Op maandag 25 augustus 2003 14:07 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:[..]
Mongool.....
Moet ik dan gelijk in ach en weeklaag vervallen. Terwijl ze zelf is ingestapt en we verder niks weten ?? Voor het zelfde geld had 'r oom net een nieuwe wagen en zijn ze een stukje toeren.
quote:lang stukkie toeren dan terwijl dah kind op school hoort te zitten
Op maandag 25 augustus 2003 14:09 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Nee, wel negroide.
Moet ik dan gelijk in ach en weeklaag vervallen. Terwijl ze zelf is ingestapt en we verder niks weten ?? Voor het zelfde geld had 'r oom net een nieuwe wagen en zijn ze een stukje toeren.
quote:Je begrijpt wat ik bedoel. En dan nog, ze stapt zelf in, dat kan al onverstandig zijn. Het is typisch des foks om dan gelijk in sympathie voor de familie en gejammer te vallen.
Op maandag 25 augustus 2003 14:12 schreef Martineke het volgende:[..]
lang stukkie toeren dan terwijl dah kind op school hoort te zitten
quote:ik snap je
Op maandag 25 augustus 2003 14:13 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Je begrijpt wat ik bedoel. En dan nog, ze stapt zelf in, dat kan al onverstandig zijn. Het is typisch des foks om dan gelijk in sympathie voor de familie en gejammer te vallen.
quote:En moeder maakt misbruik van de situatie door het op te blazen en de politie er bij te halen.
Op maandag 25 augustus 2003 14:13 schreef Toeps het volgende:
Hmm, er van uit gaande dat meisjes van 11 niet bij vreemde kerels in de auto stappen als ze naar school moeten, is het waarschijnlijk een familie akkefietje. Als in: Gescheiden vader mag kind niet meer zien, haalt kind op terwijl ze op weg is naar school.
quote:Doe's normaal.
Op maandag 25 augustus 2003 14:13 schreef Pikkebaas het volgende:Je begrijpt wat ik bedoel. En dan nog, ze stapt zelf in, dat kan al onverstandig zijn. Het is typisch des foks om dan gelijk in sympathie voor de familie en gejammer te vallen.
quote:onverstandig, zeker. maar geen vrijbrief voor de betreffende meneer om haar te misbruiken natuurlijk.
Op maandag 25 augustus 2003 14:13 schreef Pikkebaas het volgende:
ze stapt zelf in, dat kan al onverstandig zijn.
quote:Dan was dat vast al bekend gemaakt; aangezien haar vriendinnetje erbij was en ze sámen werden aangesproken.
Op maandag 25 augustus 2003 14:13 schreef Toeps het volgende:
Hmm, er van uit gaande dat meisjes van 11 niet bij vreemde kerels in de auto stappen als ze naar school moeten, is het waarschijnlijk een familie akkefietje. Als in: Gescheiden vader mag kind niet meer zien, haalt kind op terwijl ze op weg is naar school.
Wat een nachtmerrie moet dit zijn voor de ouders...
quote:Is nog helemaal niet zeker. Misschien is ze nu met haar pappa of met een oom aan het toeren.
Op maandag 25 augustus 2003 14:19 schreef bixister het volgende:[..]
onverstandig, zeker. maar geen vrijbrief voor de betreffende meneer om haar te misbruiken natuurlijk.
quote:ja of misschien niet!
Op maandag 25 augustus 2003 14:22 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Is nog helemaal niet zeker. Misschien is ze nu met haar pappa of met een oom aan het toeren.
quote:Wat lul je dan dom? Tegen de tijd dat jij geslachtsrijp bent piep je wel anders. Hoop ik. Voor je mogelijke kinderen.
Op maandag 25 augustus 2003 14:22 schreef Pikkebaas het volgende:Is nog helemaal niet zeker. Misschien is ze nu met haar pappa of met een oom aan het toeren.
quote:Ik ben 32. Maar ik denk misschien wat anders dan jullie. Ik ga niet gelijk uit van het slechtste wat er kan gebeuren en ik zeg heel nuchter dat het OOK de verantwoording van de ouders is.
Op maandag 25 augustus 2003 14:24 schreef robh het volgende:[..]
Wat lul je dan dom? Tegen de tijd dat jij geslachtsrijp bent piep je wel anders. Hoop ik. Voor je mogelijke kinderen.
quote:Ik denk dat je beter af kunt w8en tot dat we wat meer weten over dit voorval. Voor het zelfde geld is er iets heel smerigs aan de hand en anderzijds misschien ook niet. Voorbarige conclusies trekken kunnen we allemaal. Maar schieten we nix mee op.
Op maandag 25 augustus 2003 14:27 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Ik ben 32. Maar ik denk misschien wat anders dan jullie. Ik ga niet gelijk uit van het slechtste wat er kan gebeuren en ik zeg heel nuchter dat het OOK de verantwoording van de ouders is.
quote:Wat maakt het nou uit of het ook de verantwoording van de ouders is!?!?!? Dat maakt het er toch niet minder erg om?????
Ik ben 32. Maar ik denk misschien wat anders dan jullie. Ik ga niet gelijk uit van het slechtste wat er kan gebeuren en ik zeg heel nuchter dat het OOK de verantwoording van de ouders is.
Guys like you make me
[Dit bericht is gewijzigd door mrDevil op 25-08-2003 14:50]
quote:Het is duidelijk lang geleden dat jij 11 was.
Een meisje van 11 is een kind, die met een rotsmoesje (je moeder is ziek, ze heeft me gevraagd jou op te halen..twijfel twijfel..wat als het nu waar is..instapt) mee te lokken is in sommige gevallen, ook al heb je haar duizend maal gezegd nooit met mensen mee te gaan die ze niet kent (en zeggen mama wel te kennen)..
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 25-08-2003 14:49]
quote:nee, maar zonet deed je wel even die aanname, remember:
Op maandag 25 augustus 2003 14:22 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Is nog helemaal niet zeker.
quote:
quote:Pre-cies,
Op maandag 25 augustus 2003 14:44 schreef milagro het volgende:[..]
Het is duidelijk lang geleden dat jij 11 was.
Deed jij altijd precies wat je ouders je zeiden, je geleerd hadden?Een meisje van 11 is een kind, die met een rotsmoesje (je moeder is ziek, ze heeft me gevraagd jou op te halen..twijfel twijfel..wat als het nu waar is..instapt) mee te lokken is in sommige gevallen, ook al heb je haar duizend maal gezegd nooit met mensen mee te gaan die ze niet kent (en zeggen mama wel te kennen)..
Het zijn en blijven kinderen, en kinderen zijn nu eenmaal geen volwassenen.
Als je als volwassene alleen maar kunt reageren vanuit je volwassen denkbeeld Pikkebaas, snao je dus absoluut niets van kinderen.
quote:wat ben jij een klootak zeg
quote:
OLDEBERKOOP - De politie is vanochtend bij Oldeberkoop een grote zoekactie begonnen naar een verdwenen meisje. Het tien jaar oude meisje is rond half negen meegenomen door een onbekende man in een blauwgrijze auto op de Wolvegasterweg.Het meisje was op weg naar basisschool De Tjongerling. Klasgenoten zagen haar instappen. De politie kamde bij het zoeken onder andere de bossen bij de Madenweg uit. Daarbij zijn ook speurhonden en een helikopter ingezet. Agenten ondervroegen alle inwoners van Oldeberkoop over de dader.
Het zou gaan om een man tussen de 40 en 55 jaar met een normaal postuur. Opvallend in het signalement is de aanduiding ,,onverzorgd type''. De ouders zijn onmiddellijk ingelicht over de vermissing van hun dochter.
zeer triest dat het is gebeurd en ik hoop echt dat het meisje veilig en wel weer thuis kan komen.
quote:Je zou dan toch verwachten dat het andere meisje wel wat meer informatie heeft over de smoes/vraag van het heerschap in de auto?
Op maandag 25 augustus 2003 13:58 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:Het meisje fietste samen met een vriendinnetje naar school toen een onbekende man de twee aansprak in Oldeberkoop
quote:je kunt ook normaal reageren
quote:ja idd, vraag me trouwens af waarom dat andere meisje niet mee ging of nog beter waarom dit meisje wel meeging
Op maandag 25 augustus 2003 15:16 schreef Loedertje het volgende:[..]
Je zou dan toch verwachten dat het andere meisje wel wat meer informatie heeft over de smoes/vraag van het heerschap in de auto?
quote:Dat leer ik mijn kinderen ook, maar zoals yvonne ook al aangaf, personen kunnen zo overtuigend overkomen dat het kind zo erg gaat twijfelen en uiteindelijk toch instapt.
Op maandag 25 augustus 2003 15:14 schreef nikky het volgende:
mij is vroeger geleerd dat ik nooit met vreemden mee mag gaan. ook al zeggen ze dat ze 1 van mijn ouders kennen.
wij hadden een afspraak dat als er iets met mijn ouders zou gebeuren dat een bekende mij / mijn broertje op zou komen halen. ze zouden nooit een onbekende sturen.
en als iemand dat nou tegen je zei dat je ouders een ongeluk hebben gehad dan moest je naar school ( als je daarnaar toe ging of vandaan kwam ) of naar de buren.
zeer triest dat het is gebeurd en ik hoop echt dat het meisje veilig en wel weer thuis kan komen.
Vreselijke zaak weer, ik hoop dat ze snel evonden wordt.
quote:Je kunt nog zo goed zijn voorgelicht Nikky maar een kind zal impulsief reageren als iemand
Op maandag 25 augustus 2003 15:14 schreef nikky het volgende:
mij is vroeger geleerd dat ik nooit met vreemden mee mag gaan. ook al zeggen ze dat ze 1 van mijn ouders kennen.
wij hadden een afspraak dat als er iets met mijn ouders zou gebeuren dat een bekende mij / mijn broertje op zou komen halen. ze zouden nooit een onbekende sturen.
en als iemand dat nou tegen je zei dat je ouders een ongeluk hebben gehad dan moest je naar school ( als je daarnaar toe ging of vandaan kwam ) of naar de buren.
Niet dat het hier zo is gebeurt maar dat zijn doorgaans wel de smoezen van volwassenen om kinderen mee te krijgen..
quote:Onderbouw je flauwekul opmerking eens?
Op maandag 25 augustus 2003 15:23 schreef Pikkebaas het volgende:
Zou het dan toch BHFH zijn ??
quote:Ik zoek een leuke vriendin, maar heb ALLES
Op maandag 25 augustus 2003 15:24 schreef Loedertje het volgende:[..]
Onderbouw je flauwekul opmerking eens?
De lijst is nog veel langer !
quote:bah wat een zieke opmerking van jou
Op maandag 25 augustus 2003 15:27 schreef Pikkebaas het volgende:
De lijst is nog veel langer !
quote:Zeg Pikkebaas, kap eens met dat getroll.
Op maandag 25 augustus 2003 15:27 schreef Pikkebaas het volgende:De lijst is nog veel langer !
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:18 schreef Tiemie het volgende:[..]
ja idd, vraag me trouwens af waarom dat andere meisje niet mee ging of nog beter waarom dit meisje wel meeging
quote:De politie van Drenthe zoekt ook mee ..
De plysje is moandeitemoarn mei in
grutte sykaksje nei in famke fan 11 jier
út Aldeberkeap begûn. Se fytste mei in
oar famke nei skoalle doe't in ûnbekende
man har oanspruts. It famke stapte by de
man yn de auto en is sûnt dy tiid
spoarleas.De plysje makket gebrûk fan in
helikopter en speurhûnen. Ek de plysje
fan Drinte is op de hichte brocht. It
oare famke koe ûntkomme en wurdt
ûnderfrege nei wat se sjoen hat.
De berichten spreken elkaar hier en daar wel tegen, de ene krant schrijft dat er geen signalement is, de andere hebben wél een daderprofiel..
quote:Ik snap helemaal niets van dat bericht
Op maandag 25 augustus 2003 15:40 schreef Loedertje het volgende:[..]
[..]De politie van Drenthe zoekt ook mee ..
De berichten spreken elkaar hier en daar wel tegen, de ene krant schrijft dat er geen signalement is, de andere hebben wél een daderprofiel..
quote:De politie is maandagmorgen begonnen met een grote zoekaktie naar een 11-jarig meisje uit Olderberkoop. Ze fietste met een ander meisje naar school toen een onbekende man haar aansprak. Het meisje stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos.
De plysje is moandeitemoarn mei in
grutte sykaksje nei in famke fan 11 jier
út Aldeberkeap begûn. Se fytste mei in
oar famke nei skoalle doe't in ûnbekende
man har oanspruts. It famke stapte by de
man yn de auto en is sûnt dy tiid
spoarleas.
De plysje makket gebrûk fan in
helikopter en speurhûnen. Ek de plysje
fan Drinte is op de hichte brocht. It
oare famke koe ûntkomme en wurdt
ûnderfrege nei wat se sjoen hat.
De politie maak gebruikt van een helicopter en speurhonden. Ook de drenstse politie is op de hoogte gebracht. Het andere meisje kon ontkomen, en wordt ondervraagd over wat ze gezien heeft.
quote:Bedankt
Op maandag 25 augustus 2003 15:59 schreef gelly het volgende:[..]
De politie is maandagmorgen begonnen met een grote zoekaktie naar een 11-jarig meisje uit Olderberkoop. Ze fietste met een ander meisje naar school toen een onbekende man haar aansprak. Het meisje stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos.
De politie maak gebruikt van een helicopter en speurhonden. Ook de drenstse politie is op de hoogte gebracht. Het andere meisje kon ontkomen, en wordt ondervraagd over wat ze gezien heeft.
Ga je ook nog Fok! users beschuldigen in een poging semi lollig te zijn, ik had je allang geband sneue vent..... ben benieuwd wat je zegt als ze ergens dood wordt gevonden? "Tja dat krijg je ervan?"
Laten we vooral slachtoffers van zoiets de schuld geven ja.....
quote:Fijn.
Op maandag 25 augustus 2003 16:12 schreef Pikkebaas het volgende:
...Ik ga deze draad verlaten.
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:12 schreef Pikkebaas het volgende:
...Ik ga deze draad verlaten.
De politie in Friesland is maandagochtend een grote zoekactie naar een 11-jarig meisje begonnen. Het meisje fietste samen met een vriendinnetje naar school toen een onbekende man de twee aansprak in Oldeberkoop.
De leerlinge van basisschool De Tjongeling stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos. Een woordvoerder van de politie meldde dat bij de zoektocht onder meer een helikopter en speurhonden zijn ingezet.
De jeugd- en zedenpolitie verhoort het vriendinnetje als belangrijkste getuige. Nadat het 11-jarige meisje door de man was meegenomen, fietste het vriendinnetje door naar school. Daar aangekomen vertelde zij wat er was gebeurd. De schoolleiding sloeg daarop onmiddellijk alarm.
Ook de ouders zijn gehoord. Alle bewoners van het dorpje worden ondervraagd. Zo hoopt de politie meer informatie over de man te krijgen. Tot nu toe is er geen daderprofiel. Wel is van de bandensporen van de auto van de verdachte een gipsafdruk gemaakt. De Friese politie heeft de collega's in Drenthe en Groningen ingelicht. Mogelijk hebben de man en het meisje Friesland verlaten.
Bron: Telegraaf
quote:Het zou misschien toch niet verkeerd zijn als ze alvast een beschrijving v.d dader ( via het vriendinnetje verkregen ) en een foto v/h ontvoerde meisje kenbaar zouden maken.
Op maandag 25 augustus 2003 17:09 schreef -Mk- het volgende:
UPDATE
Bron: Telegraaf
Ik vraag mij af waarom dat nog niet gebeurt is.
quote:Zie je dat meisje van 11 al voor je : ja het was een niet-getinte man met tussen de 180 en 190 met bruine ogen en half lang zwart haar.
Op maandag 25 augustus 2003 17:25 schreef yavanna het volgende:
Het zou misschien toch niet verkeerd zijn als ze alvast een beschrijving v.d dader ( via het vriendinnetje verkregen ) en een foto v/h ontvoerde meisje kenbaar zouden maken.
Verder tja: als je 11 bent ben je óf wel oud genoeg om te snappen dat je niet met vreemden mee moet gaan, of waarom laat die moeder in godsnaam haar kind alleen naar school gaan!!!! Met een vriendinnetje maakt niks uit, die komt echt niet in actie hoor.
quote:Sorry hoor, maar werd jij nog naar school gebracht door je moeder toen je 11 was ......
Op maandag 25 augustus 2003 17:33 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Zie je dat meisje van 11 al voor je : ja het was een niet-getinte man met tussen de 180 en 190 met bruine ogen en half lang zwart haar.
Verder tja: als je 11 bent ben je óf wel oud genoeg om te snappen dat je niet met vreemden mee moet gaan, of waarom laat die moeder in godsnaam haar kind alleen naar school gaan!!!! Met een vriendinnetje maakt niks uit, die komt echt niet in actie hoor.
quote:Nee, maar ik woonde 1,5 minuut lopen van mijn basisschool en hoefde niet eerst een heel eind over een enge weg te fietsen!
Op maandag 25 augustus 2003 17:34 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
Sorry hoor, maar werd jij nog naar school gebracht door je moeder toen je 11 was ......
quote:Er zijn tienduizenden scholieren die over zogenaamde "enge" weggetjes rijden. Je kunt ook te voorzichtig en paranoïa zijn.
Op maandag 25 augustus 2003 17:38 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Nee, maar ik woonde 1,5 minuut lopen van mijn basisschool en hoefde niet eerst een heel eind over een enge weg te fietsen!
quote:Aangezien wij er niet bij zitten, valt er moeilijk te oordelen of dat meisje er toe in staat is of niet.
Op maandag 25 augustus 2003 17:33 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Zie je dat meisje van 11 al voor je : ja het was een niet-getinte man met tussen de 180 en 190 met bruine ogen en half lang zwart haar.
Hallo, ze is 11 hoor, geen 1.
Best eng eigenlijk.
Hoop wel dat ze weer terecht komt, levend.
quote:Maar juist dié streek staat bekend om grote bossen, een landschap waarin je makkelijk kunt verdwijnen. Ik ken het, ben er geboren en opgegroeid. Als kind kon je daar zwerven en op een hele dag misschien 4 mensen tegenkomen.
Op maandag 25 augustus 2003 14:06 schreef Ogrefish het volgende:
Dat klinkt niet erg goed. Gelukkig heeft Nederland geen gigantische natuurgebieden om het kind te verstoppen.
Ik hoop echt dat het goed afloopt, maar het klinkt niet goed...
quote:Wat ben jij een achterlijke domme klootzak zeg!
Op maandag 25 augustus 2003 14:13 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Je begrijpt wat ik bedoel. En dan nog, ze stapt zelf in, dat kan al onverstandig zijn. Het is typisch des foks om dan gelijk in sympathie voor de familie en gejammer te vallen.
Een beetje emphatie zou je niet misstaan...
quote:thnx voor de info + foto
Op maandag 25 augustus 2003 19:58 schreef -Mk- het volgende:
De man is volgens getuigen 50 tot 60 jaar oud met een kalend voorhoofd. Het vriendinnetje dat door mocht rijden, werd kort
daarna ingehaald door de auto en zag dat Lusanne naast de man in de auto zat.
Het vriendinnetje mocht doorrijden. Zij werd kort daarna ingehaald door de personenauto en zag dat Lusanne naast de bestuurder zat en dat de auto wegreed in de richting de kern van Oldeberkoop. Toen Lusanne niet op school verscheen werd alarm geslagen. De politie heeft daarop direct verschillende eenheden ter plaatse gestuurd en de omgeving afgezocht.
De fiets van het meisje werd in de berm tegen een boom aan de Wolvegasterweg aangetroffen en is meegenomen voor onderzoek. Door de politie is in de loop van de dag een TGO (Team Grootschalig Optreden) opgestart, hetgeen inhoudt dat de politie met 25 rechercheurs aan deze zaak werkt. Bij het onderzoek zijn speurhonden en een helicopter ingezet. Ook is met bezig met een buurtonderzoek.
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 25-08-2003 20:04]
quote:Iedere weg is een enge weg, als er een enge vent op rijdt.
Op maandag 25 augustus 2003 17:38 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Nee, maar ik woonde 1,5 minuut lopen van mijn basisschool en hoefde niet eerst een heel eind over een enge weg te fietsen!
Hoe zou jij reageren als je een meisje bij iemand in de auto ziet stappen? Ik zou echt niet meteen erop af rennen ofzo, de kans dat het een ouder is is veel groter.
quote:Ben jij die enge man?
Op maandag 25 augustus 2003 20:45 schreef Solomon het volgende:
Dit heeft niks met enge weggetjes te maken. Het meisje stapte vrijwillig bij die man in de auto, dat kan netzogoed midden in de stad gebeuren.Hoe zou jij reageren als je een meisje bij iemand in de auto ziet stappen? Ik zou echt niet meteen erop af rennen ofzo, de kans dat het een ouder is is veel groter.
quote:ik zou in ieder geval het kenteken proberen te onthouden (just in case..). Ik heb geen idee of ik verder iets zou doen.....
Op maandag 25 augustus 2003 20:45 schreef Solomon het volgende:
Hoe zou jij reageren als je een meisje bij iemand in de auto ziet stappen? Ik zou echt niet meteen erop af rennen ofzo, de kans dat het een ouder is is veel groter.
quote:als ik dat zou doen, dan zou ik aan het eind van de dag heel wat kentekentjes kunnen moeten onthouden
Op maandag 25 augustus 2003 21:11 schreef cptmarco het volgende:[..]
ik zou in ieder geval het kenteken proberen te onthouden (just in case..). Ik heb geen idee of ik verder iets zou doen.....
Correctie: BLIJF UIT DE BUURT VAN KINDEREN!
[Dit bericht is gewijzigd door patatboer op 25-08-2003 21:53]
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zou in ieder geval nog extra goed opletten....zolang die los rondloopt
Asjeblieft hou je ogen gewoon open en leef toch mee want het is echt een RAMP voor de vader en moeder !
en als je het niet veel kan schelen reageer dan abslouut niet want het is gevoelig . Ik kan er ook niet tegen dat die mensen rondlopen ... maarja er lopen heel veel gekke rond (kijk naar Volkert, Marc Dutroux enz)
Hoorde op het 22.00 uur Journaal op de radio dat het zoeken is gestaakt vanwege de duister ...
walgelijk ......
quote:Kunnen ze aan die bandensporen niet meteen zien, wat voor auto het is ofzo. Dat vriendinnetje weet de kleur. Als ze dat soort dingen nou kenbaar maken... dan kan iedereen zn ogen n beetje openhouden tenminste!!
Op maandag 25 augustus 2003 22:16 schreef pim-fortuyn het volgende:
ik stel voor om gewoon morgen als je op de fiets naar je werk zit of naar school of wat dan ook , je ogen openhouden , kijken enzo , ik woon in Lelystad misschien zit die kerel hier wel je weet het nooit !Asjeblieft hou je ogen gewoon open en leef toch mee want het is echt een RAMP voor de vader en moeder !
en als je het niet veel kan schelen reageer dan abslouut niet want het is gevoelig . Ik kan er ook niet tegen dat die mensen rondlopen ... maarja er lopen heel veel gekke rond (kijk naar Volkert, Marc Dutroux enz)
beetje vaag maar ja als vriendin wat wil je , je ziet zoiets gebeuren , dan wordt je als 11 jarig meisje toch wel gek lijkt mij ....
quote:
Zoektocht vermist meisje dinsdag voortgezet
OLDEBERKOOP - De politie in Friesland is maandagavond tegen zonsondergang gestopt met de grote zoekactie naar de 11-jarig Lusanne van der Gun uit Oldeberkoop. Dinsdagochtend zoekt zij verder.
De politie heeft een peloton ME'ers ingezet. De zestig ME'ers gaan dinsdag verder met het uitkammen van de omgeving van Oldeberkoop. Daarnaast maakt de politie gebruik van een helikopter en werken twintig agenten aan het buurtonderzoek. Er is ook een Team Grootschalig Onderzoek opgezet, hierin zitten 25 rechercheurs.Het meisje fietste maandagmorgen samen met een vriendinnetje naar school in Oldeberkoop toen een onbekende man de twee met zijn personenauto tot stoppen dwong. De leerlinge van basisschool De Tjongeling stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos.
Bekend is dat de man tussen de vijftig en zestig jaar oud is en dat het voorste gedeelte van zijn hoofd kalend is. Van de bandensporen van de auto van de verdachte is een gipsafdruk gemaakt.
De jeugd- en zedenpolitie heeft het vriendinnetje als belangrijkste getuige gehoord. Nadat het 11-jarige meisje door de man was meegenomen, fietste het vriendinnetje door naar school. Daar aangekomen vertelde zij wat er was gebeurd. De schoolleiding sloeg daarop onmiddellijk alarm.
De politie heeft ook de ouders van het meisje gehoord. Zij ondervraagt bovendien alle inwoners van het dorpje. De politie hoopt zo meer informatie over de man te krijgen.
Op de informatie-avond die maandagavond op school is gehouden, kwamen ruim honderd ouders. "Mensen zijn gewoon vreselijk bang. Een van de ouders bracht het onder woorden als 'er is een bom op Oldeberkoop gevallen'. Iedereen is ontzettend geschrokken, boos en verdrietig", aldus directeur J. Nijboer van basisschool De Tjongeling.
De school gaat de komende dagen zoveel mogelijk door. Nijboer: "Dat is belangrijk voor de kinderen. Als ze er over willen praten, kan dat ook" .
Telegraaf.nl
Ook verschillende andere getuigen die het meisje in de auto hebben gezien, bevestigen dat er op het oog geen sprake leek van dwang. Mien Dijkstra uit Oldeberkoop fietste naar haar werk toen ze het tafereel gadesloeg. Zij had de indruk dat er niets bijzonders aan de hand was. ,,Ik zag het meisje heel rustig op de bijrijderstoel zitten, de benen buitenboord. Ze huilde niet.''
Bron: Leeuwarder Courant
quote:Als ik www.oldeberkoop.nl bekijk dan denk ik dat de politie snel klaar is met verhoren. Maar wie zegt dat de man niet uit een nabijgelegen dorp afkomstig was?
De uitzending van Opsporing Verzocht,gisteravond,over de vermissing van het meisje uit Oldeberkoop,heeft 85 tips opgeleverd. De 11-jarige Lusanne wordt vermist nadat zij maandagochtend op weg naar school door een onbekende man in een auto was meegenomen.
Volgens de politie zijn enkele van de binnengekomen tips bruikbaar. De man in de auto is volgens de politie een licht kalende man tussen de 50 en 60 jaar.
De politie zette gisteren ME'ers,honden en een helikopter in bij de zoektocht naar het meisje.Vandaag wordt de actie voortgezet. Twintig agenten gaan alle inwoners van Oldeberkoop horen.
komt zomaar in me op.
quote:Zo ziet ze er op het eerste gezicht niet uit. Maar ja, je weet maar nooit.
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:49 schreef err het volgende:
Zou er geen sprake van kunnen zijn dat het gaat om een ontvoering en dat er losgeld wordt geeist?
Is het een kind van rijke ouders?komt zomaar in me op.
quote:Als dat zo was, hadden we dat vast al gelezen, dat het een dochtertje van rijke ouders is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:49 schreef err het volgende:
Zou er geen sprake van kunnen zijn dat het gaat om een ontvoering en dat er losgeld wordt geeist?
Is het een kind van rijke ouders?komt zomaar in me op.
Ik vind het heel naar allemaal, als zo'n kind niet binnen 24 uur gevonden is, vrees ik het ergste.
OLDEBERKOOP De uitzending van Opsporing
Verzocht,gisteravond,over de vermissing
van het meisje uit Oldeberkoop,heeft
130 tips opgeleverd.Naar de 11-jarige
Lusanne wordt sinds gisteren gezocht.
Op weg naar school is zij door een
onbekende man in een auto meegenomen.
Volgens de politie zijn enkele van de
binnengekomen tips bruikbaar.De man in
de auto is volgens de politie een licht
kalende man tussen de 50 en 60 jaar.
De politie zette gisteren ME'ers,honden
en een helikopter in bij de zoektocht
naar het meisje.Vandaag wordt verder
gezocht met de honden.Twintig agenten
gaan de inwoners van Oldeberkoop horen
quote:Maar van wat ik heb begrepen zijn ze dus door het dorp gereden en daardoor zeer waarschijnlijk de weg richting Nijeberkoop gereden. Dat is een drukke smalle weg die vooral gebruikt wordt door mensen uit de buitengebieden richting Oldeberkoop en de oudere jeugd die naar school gaan in een verderopgelegen dorp. Iedereen kent elkaar daar en het lijkt me zo dat iemand iets gezien moet hebben, welke kant ze daarna opgingen etc.
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:17 schreef SigmundFreud het volgende:Als ik www.oldeberkoop.nl bekijk dan denk ik dat de politie snel klaar is met verhoren. Maar wie zegt dat de man niet uit een nabijgelegen dorp afkomstig was?
quote:Ik ken de buurt, en daar word ik niet vrolijk van. Zoeken naar een speld in een hooiberg. Je kunt daar erg makkelijk ongezien verdwijnen, ik word er helemaal naar van
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:55 schreef _The_General_ het volgende:
Ik vrees ook het ergste, als ik niet z ver weg woonde ging ik me nou aanmelden om te zoeken, zeer triest dit
De politie heeft nog geen spoor van de vermiste Lusanne van der Gun (11) uit Oldeberkoop en haar ontvoerder. De grootscheepse zoekactie heeft gisteren geen resultaat gehad.
De ontvoerder en het meisje zijn gisteren nog gezien in Oldeberkoop en daarna ook nog in Ravenswoud.
quote:Dat is niet best. Ravenswoud ligt meer dan 20 km van Oldeberkoop en tussen de twee grootste natuurgebieden, het bos van Appelscha en het Fochterloër veen (moeras), van die streek in.
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:09 schreef -Mk- het volgende:De ontvoerder en het meisje zijn gisteren nog gezien in Oldeberkoop en daarna ook nog in Ravenswoud.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:15 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Dat is niet best. Ravenswoud ligt meer dan 20 km van Oldeberkoop en tussen de twee grootste natuurgebieden, het bos van Appelscha en het Fochterloër veen (moeras), van die streek in.
quote:wat?
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:22 schreef ParanoiD-AndroiD het volgende:
te slim vooor woorden
quote:Streektaal. Het betekent gewoon: "Het is te erg voor woorden."
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:34 schreef err het volgende:[..]
wat?
quote:nou nee, die slaan compleet door denk ik, moeten een goede opvang hebben.....
Op maandag 25 augustus 2003 23:41 schreef Disorder het volgende:
Die arme ouders zullen niet slapen vannacht
quote:Sommige mensen zijn nooit meer gevonden, daar moet je als ouder helemaal niet aan denken
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:22 schreef ParanoiD-AndroiD het volgende:
ik vrees dat het meisje binne enkele dagen wel gevonden word
te slim vooor woorden
quote:ja idd dan ben je als ouderzijnde helemaal in onwetendheid, dan kun je het ook niet echt afronden zeg maar......
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:34 schreef yvonne het volgende:[..]
Sommige mensen zijn nooit meer gevonden, daar moet je als ouder helemaal niet aan denken
misschien een bizare vraag, sorry daarvoor maar ik vroeg het me af
quote:tsja kijk je weet niet wat zo'n gast van plan is met haar, ik denk in dit geval dat het niet een bekende is, want ze werd gedwongen, en als ie al * rare * dingen met haar van plan is, dan heeft ze hem goed gezien, dus eeehhh vul maar in.....
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:47 schreef _The_General_ het volgende:
hoevaak word een kind in zulke gevallen levend terug gevonden? zijn er cijfers over bekend/misschien een bizare vraag, sorry daarvoor maar ik vroeg het me af
quote:Jees-s, mag er een ban op deze user?
Zeg dan niks, als je alleen maar dit soort kwetsende dingen uit kan braken.
Een kind nog gvd.
Dit soort mensen kun je afschrijven wmb, dan ben je geen mens meer maar een beest.
quote:das idd niet best nee, je hebt daar in de buurt weet ik hoeveel bossen enz. daar kun je makkelijk iemand verborgen houden(of nog iets ergers) hoop dat ze snel gevonden word........
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:15 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Dat is niet best. Ravenswoud ligt meer dan 20 km van Oldeberkoop en tussen de twee grootste natuurgebieden, het bos van Appelscha en het Fochterloër veen (moeras), van die streek in.
Met 25 rechercheurs is gisteren de hele dag sporenonderzoek uitgevoerd. Daarnaast werkten twintig agenten aan een buurtonderzoek en is een peloton ME'ers ingezet om de omgeving uit te kammen. Tegen zonsondergang is gisteren de zoekactie gestopt. Vanochtend is de politie verder gegaan met het onderzoek. De hulp van de ME was niet meer nodig.
De ontvoerder en het meisje zijn gisteren nog gezien in Oldeberkoop en daarna ook nog in Ravenswoud. Een helikopter en speurhonden zijn ingezet bij de zoektocht. Ook de politiekorpsen van Groningen en Drenthe zijn alert. Na een uitzending van 'Opsporing Verzocht' kwamen tweehonderd tips binnen. Volgens de politie zitten er heel serieuze bij.
Het meisje fietste gistermorgen even voor half negen met haar vriendinnetje Carien Streng via de Wolvegasterweg naar de openbare basisschool De Tjongeling. Dagelijks rijden veel scholieren over deze weg aan de rand van het dorp. Zo'n 100 meter voor de kruising met de Heerenveenseweg werd Lusanne aangesproken door een automobilist, die aan de kant van de weg geparkeerd stond. Volgens de politie was er sprake van dwang, getuigen zeggen dat ze daar niets van hebben gemerkt. De grijzende man bood aan om Lusanne met zijn auto naar school te brengen en ze stapte in.
Mien Dijkstra uit Oldeberkoop fietste naar haar werk toen ze het tafereel gadesloeg. Zij had de indruk dat er niets bijzonders aan de hand was. ,,Ik zag het meisje heel rustig op de bijrijderstoel zitten, de benen buitenboord. Ze huilde niet, niks.''
De dader had volgens haar een grijs colbert aan en stond in de berm. Het meisje stapte volgens Dijkstra vrijwillig in. ,,Er leek niets aan de hand. Ik had het kunnen voorkomen, als ik het maar had geweten. Het leek een aardige man, echt zo'n opa-type."
De ontvoering heeft grote indruk gemaakt op de inwoners van Oldeberkoop. Gisteravond kwamen zo'n honderd ouders naar de informatieavond op school. De politie verstrekte feitelijke informatie, schoolleider Jelke Nijboer hield een toespraak en Slachtofferhulp was aanwezig om ouders bij te staan. ,,Iedereen is ontzettend geschrokken, boos en verdrietig'', aldus Nijboer.
,,Kinderen worden er angstig van'', merkt Nijboer. ,,Het vertrouwen krijgt een enorme deuk.'' Normaal lesgeven is nu even niet mogelijk. ,,Wel laten we de kinderen gewoon naar school komen. Er wordt, vooral in de hoogste groepen, veel over gepraat.'' De school is bezig met het inrichten van een speciale ruimte waar ouders en kinderen samen kunnen komen om te praten over het drama dat zich heeft afgespeeld in hun anders zo rustige dorp.
quote:Als dat kan worden vertaald naar gezond wantrouwen vind ik het alleen maar goed!
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:23 schreef Loedertje het volgende:
,,Kinderen worden er angstig van'', merkt Nijboer. ,,Het vertrouwen krijgt een enorme deuk.
quote:Hoe moeilijk zal deze vrouw het nu ook hebben, zij zal zich waarschijnlijk tijden lang, onterecht, enorm schuldig voelen hierover.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:23 schreef Loedertje het volgende:Mien Dijkstra uit Oldeberkoop fietste naar haar werk toen ze het tafereel gadesloeg. Zij had de indruk dat er niets bijzonders aan de hand was. ,,Ik zag het meisje heel rustig op de bijrijderstoel zitten, de benen buitenboord. Ze huilde niet, niks.''De dader had volgens haar een grijs colbert aan en stond in de berm. Het meisje stapte volgens Dijkstra vrijwillig in. ,,Er leek niets aan de hand. Ik had het kunnen voorkomen, als ik het maar had geweten. Het leek een aardige man, echt zo'n opa-type."
quote:Als je een (oudere) man ziet lopen met een klein kind, denk je dat is (O)pa met zijn (klein)dochter..zolang het niet kind niet opvallend huilt, en dan nog...je denkt er gewoon niets van.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:37 schreef yavanna het volgende:[..]
Hoe moeilijk zal deze vrouw het nu ook hebben, zij zal zich waarschijnlijk tijden lang, onterecht, enorm schuldig voelen hierover.
Ik vraag me af, wanneer je beslist om op te houden met zoeken, ik zou gewoon niet naar huis willen, blijven dwalen, alles af..hoe kun je ooit ophouden met zoeken, gewoon weer terug naar huis, een boterham smeren voor je andere kind, bepaalde dingen die gewoon gebeuren moeten...ik zou compleet gek worden.
quote:je wordt ook gek volgens mij, constant afvragen hoe het met haar is, al die dingen....pffffffffffff, je leeft in een hel
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:57 schreef milagro het volgende:[..]
Als je een (oudere) man ziet lopen met een klein kind, denk je dat is (O)pa met zijn (klein)dochter..zolang het niet kind niet opvallend huilt, en dan nog...je denkt er gewoon niets van.
Ik vraag me af, wanneer je beslist om op te houden met zoeken, ik zou gewoon niet naar huis willen, blijven dwalen, alles af..hoe kun je ooit ophouden met zoeken, gewoon weer terug naar huis, een boterham smeren voor je andere kind, bepaalde dingen die gewoon gebeuren moeten...ik zou compleet gek worden.
quote:Inderdaad - compleet gek en wanhopig - alles willen doen en tegelijkertijd eigenlijk niks kunnen doen. Want waar te beginnen?
Als je een (oudere) man ziet lopen met een klein kind, denk je dat is (O)pa met zijn (klein)dochter..zolang het niet kind niet opvallend huilt, en dan nog...je denkt er gewoon niets van.
Het enige dat je kan hopen is dat alles op een misverstand berust, dat het een boze droom is, dat het misschien een aardige man is die geen kwaad in de zin heeft. Terwijl je tegelijkertijd weet dat dat onzin is - er is iets afschuwelijks aan de hand. Maar je kan er niet bij.
Als je je er teveel in verplaatst, voel je de wanhoop al bijna
quote:Absoluut waar, je hebt dan ook geen reden om aan te nemen dat er iets mis is.
Pffff, ik moet er niet eens aan denken, te erg voor woorden.
Je zou letterlijk gek worden ervan.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:37 schreef yavanna het volgende:[..]
Hoe moeilijk zal deze vrouw het nu ook hebben, zij zal zich waarschijnlijk tijden lang, onterecht, enorm schuldig voelen hierover.
De politie heeft iedereen in het dorp gisteren en vanmorgen gesproken (bewoners) om te kijken of er info was.
Ze zijn nog aan het zoeken ..maar ja het zoekgebied is nu natuurlijk nog groter geworden omdat ze in Ravenswoud zijn gezien.
Hoop dat ze snel iets vinden of horen.
Ohw en wat betreft het alleen laten fietsen van kinderen dat meisje moet ongeveer 5 min fietsen naar school, overdag en over een open weg. En als er niet van dit soort types waren konden kinderen gewoon fietsen. Het is nooit de schuld van het kind !!!! Hoe kan je je kind beschermen tegen dit soort figuren ?? ze in een kooitje stoppen?? Je kan ze nu eenmaal niet 24/7 bewaken, hoe graag je ook zou willen.
Het mag niet, maar ik kon me haar reactie, haar daad, zo goed voorstellen, als moeder.
Onverdraaglijk, wetende hoe je kind in angst geleefd heeft en dan ook nog eens.. en jij kon er niet voor haar zijn.
Nee, ik zou niet verder kunnen, denk ik, de gedachte dat zo'n vent ooit weer vrij komt en zijn leven weer op kan pikken..nee, niet dus, het gebeurt gewoon niet, ik zou het niet kunnen accepteren,
quote:loop je nou niet een klein beetje hard van stapel?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef milagro het volgende:
Ik moet bij dit soort zaken altijd weer denken aan Marianne Bachmeyer..
quote:Ja, de man had haar enig dochtertje van 5 verkracht en gewurgd, met haar eigen majootje..
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:42 schreef SCH het volgende:
Zij heeft de dader vermoord ofzo?
De moeder heeft 6 jaar gekregen en 4 jaar uitgezeten.
Is later volgens mij volkomen de vernieling in gegaan, drugs/alcohol, en volgens mij is ze een paar jaar terug overleden aan kanker.
quote:Ik zeg enkel dat die herinnering bij me opkomt, niet dat het nu ook zo'n afloop zal hebben, laten we hopen van niet, zeg.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:45 schreef just me het volgende:[..]
loop je nou niet een klein beetje hard van stapel?
Hopen dat ze die man pakken en dat die ouders zich er een beetje door heen slaan.. Lijkt me erg k*t iig!!
Serieus als ik daar in de buurt woonde had ik al mijn vrienden geroepen en zou ik helpen met zoeken ! absoluut
precjies zoals er werdt gezegd
je wilt wat doen maar het gaat niet
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:48 schreef Wolter het volgende:
Erg sneu.. Woon in de buurt en had dit zeker niet verwacht.. Heb wel wat dingen er over gehoort maar t lijkt me niet slim om die dingen te plaatsen.. Kunnen altijd roddels zijn en krijg je weer van die discussies die misschien nergens op gebasseerd zijn..Hopen dat ze die man pakken en dat die ouders zich er een beetje door heen slaan.. Lijkt me erg k*t iig!!
quote:Heel veel mensen willen helpen. Maar zomaar gaan lopen zoeken heeft geen zin. Geloof me dat alle mensen daar die een hond hebben nu erg opletten in de bossen (mijn vader doet dat ook). Ze kijken of ze iets vreemds zien maar ja...waar moet je op letten.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef pim-fortuyn het volgende:
Er moet doogezocht worden overal in het natuurgebied !Serieus als ik daar in de buurt woonde had ik al mijn vrienden geroepen en zou ik helpen met zoeken ! absoluut
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
Politie stopt zoekactie naar Lusanne van der GunOLDEBERKOOP - De politie in Friesland heeft dinsdagmiddag de zoektocht naar de elfjarige Lusanne van der Gun uit Oldeberkoop opgegeven. Zij werkt de komende nacht door om de gegevens daaruit en de driehonderd tips die over de verdwijning van het meisje zijn binnengekomen, te verwerken.
Bij de tips zitten volgens een woordvoerder van de politie enkele waardevolle aanwijzingen. Woensdag inventariseert het team alle informatie.
De politie heeft maandag tot zonsondergang gezocht naar het meisje. Het team hervatte dinsdagochtend de zoektocht en werkte tot het einde van de middag door. Daarbij maakte de politie ook gebruik van speurhonden.
Lusanne van der Gun fietste maandagochtend naar school toen ze samen met haar vriendinnetje door een man werd aangehouden. De 11-jarige stapte bij de man in de auto en is sindsdien spoorloos. Maandagavond besteedde het televisieprogramma Opsporing Verzocht aandacht aan de verdwijning.
Slachtofferhulp Nederland opent dinsdag een locatie in Oldeberkoop om eventueel dorpsgenoten en familie van het vermiste meisje op te vangen. Dat heeft woordvoerder M. Gerritsen gezegd. Er zullen twee hulpverleners aanwezig zijn. Mocht de vraag naar hulp echter groter worden, dan zet Slachtofferhulp meer mensen in.
Veel ouders zijn erg ongerust en weten niet hoe ze met hun emoties moeten omgaan. Zij vragen vooral hoe ze moeten reageren op hun kinderen. " Kinderen zeggen bijvoorbeeld dat het stom is dat het meisje in de auto is gestapt. Ouders moeten proberen zich in de belevingswereld van het kind in te leven", aldus Gerritsen.
Waar de hulplocatie komt, is nog niet helemaal duidelijk. Slachtofferhulp zoekt naar een plaats dichtbij basisschool De Tjongeling. De lessen op de basisschool van het verdwenen meisje zijn dinsdag enigszins aangepast.
Telegraaf
quote:idd als jan en alleman daar rond gaan lopen banjeren maak je het de politie alleen maar moeilijker.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:25 schreef Tigress74 het volgende:[..]
Heel veel mensen willen helpen. Maar zomaar gaan lopen zoeken heeft geen zin. Geloof me dat alle mensen daar die een hond hebben nu erg opletten in de bossen (mijn vader doet dat ook). Ze kijken of ze iets vreemds zien maar ja...waar moet je op letten.
Zomaar gaan lopen sjouwen kan je ook sporen mee vernietigen. De mensen hebben al wel aangegeven dat als er vrijwilligers nodig zijn dat ze graag meehelpen met zoeken. En dan niet alleen uit Oldeberkoop maar ook omliggende dorpen zullen dan echt wel helpen.
Als ze nog in leven is dan zit ze ergens opgesloten in een kelder en daar zul je haar toch niet vinden en als ze niet meer in leven is dan moeten er zo min mogelijk mensen op de locatie komen omdat er anders te veel sporen naar te veel verschillende mensen leiden.
gewoon afwachten
Bedoel als jij met je vriendjes of vriendinnetjes ergens zou fietsen op die leeftijd?
Bedoel en er stopt een auto?
En er stapt een kerel uit dan heeft die vriendin dat toch moeten zien?
Ze wordt gesommeerd om door te fietsen wat ze dus ook doet?
Dat is toch bizar?
En welk kind stapt zomaar bij een vreemde in een auto?
Bedoel?
Ik blijf het vaag vinden daarbij is er geen sprake geweest van dwang geloof ik?
Tis net of dat vriendinnetje er wel meer van weet?
Misschien ook een internet geliefde ofzo?
kerel van 50 verliefd op meisje van 11
quote:Denk dat ik weinig kan doen als zoekende.. Dr zijn mensen uit die buurt die daar hun hele leven al wonen en zich veel nuttiger kunnen maken.. Die ga ik niet in de weg lopen..
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef pim-fortuyn het volgende:
Er moet doogezocht worden overal in het natuurgebied !Serieus als ik daar in de buurt woonde had ik al mijn vrienden geroepen en zou ik helpen met zoeken ! absoluut
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Ze is helemaal niet dom geweest.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:46 schreef sp3c het volgende:
jaja nu weten we wel dat het meiske dom is geweest hé
quote:Onthoud goed de leeftijd,
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:39 schreef AngelWings het volgende:
knip
11 Jaar is een kind.
Kinderen doen onverwachte dingen.
quote:Zelfs volwassenen doen dat.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:47 schreef yvonne het volgende:[..]
Onthoud goed de leeftijd,
11 jaar.11 Jaar is een kind.
Kinderen doen onverwachte dingen.
quote:Dat heb ik dus ook gehoort.. Denk niet dat dat logisch is.. De school is bijna even ver lopen als fietsen.. Lijkt me dus niet erg logisch..
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:41 schreef milagro het volgende:
Haar fiets was stuk en hij bood aan haar te brengen.
Misschien is het wel een bekende.
Een meneer die ze al vaker gezien heeft, op weg naar school, die haar eerder aangesproken heeft en die zij dus daarom als bekende ziet.
quote:ik noem maar wat.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:50 schreef Wolter het volgende:[..]
Dat heb ik dus ook gehoort.. Denk niet dat dat logisch is.. De school is bijna even ver lopen als fietsen.. Lijkt me dus niet erg logisch..
quote:Psies, ook volwassenen doen dat.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:50 schreef milagro het volgende:[..]
Zelfs volwassenen doen dat.
We weten totaal niet het hoe en waarom.
Ms waren jij en ik ook wel ingestapt.
Heel naar idd om eenkind van 11 naiefheid te verwijten.
Dat is juist het mooie van die leeftijd, dat onbevangene, uitgaan van het goede.
Helaas kan dat dus niet altijd.
quote:Idd.. Vergeet ook niet dat de mensen in Friesland vaak wat sneller iemand vertrouwen dan anders.. Zo veel criminaliteit gebeurt hier niet.. En zeker niet in zo'n gat als O'koop..
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:52 schreef milagro het volgende:[..]
ik noem maar wat.
een smoes hoeft ook niet logisch te zijn, als het maar logisch lijkt.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:56 schreef yvonne het volgende:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2003/08_augustus/26/binnenland/0826_zoekactie_Lusanne_gestopt_1930.xml
Zoekactie is gestaakt.
quote:Vertrouwen is iets wat een onschuldig iemand doet, ja.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:53 schreef Wolter het volgende:[..]
Idd.. Vergeet ook niet dat de mensen in Friesland vaak wat sneller iemand vertrouwen dan anders.. Zo veel criminaliteit gebeurt hier niet.. En zeker niet in zo'n gat als O'koop..
Ik ben ooit eens lastig gevallen door een taxichauffeur.
Had ik hem niet moeten vertrouwen?
Was het onverstandig om als jonge vrouw alleen een taxi te nemen, midden in de nacht?
Had ik beter kunnen overnachten op een bijna verlaten vliegveld?
Als ik als volwassene zo goed van vertrouwen kan zijn, laat staan een kind.
Ik word hier echt heel naar van.
Ze is 11 verdomme!
En de zoekactie is gestaakt omdat ze nu eerst de binnengekomen tips willen natrekken?
Wat raar.
quote:Ja, op zich logisch, het zoeken in het veld, de omgeving.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:57 schreef Tiemie het volgende:[..]
quote:ik denk ook dat ze alle mogelijke plekken daar al hebben gehad.
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:01 schreef shmoopy het volgende:
Ik ben er verdomme de hele dag al naar van, wat moeten die ouders wel niet door een hel gaan.En de zoekactie is gestaakt omdat ze nu eerst de binnengekomen tips willen natrekken?
Wat raar.
quote:dat denk ik niet, integendeel zou ik haast zeggen. (ik kom ook uit een dorpje, vreemde mensen worden altijd argwanend bekeken, kinderen uit een dorpje zijn in de regel veel schuchterder dan een stadskind) Neemt niet weg dat zo'n voorval in zo'n dorp wel een ver-van-mijn-bed-show is, als ik dat zo mag zeggen. En het hoe en waarom is nog altijd gissen.
Idd.. Vergeet ook niet dat de mensen in Friesland vaak wat sneller iemand vertrouwen dan anders..
quote:Er zaten hele bruikbare bij, misschien weet de politie meer en geven ze het niet vrij?
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:01 schreef shmoopy het volgende:
Ik ben er verdomme de hele dag al naar van, wat moeten die ouders wel niet door een hel gaan.En de zoekactie is gestaakt omdat ze nu eerst de binnengekomen tips willen natrekken?
Wat raar.
quote:dat is altijd zo, over zeer bruikbare tips wordt nooit iets vrijgegeven, dit om de dader niet in het nauw te drijven.....
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:04 schreef yvonne het volgende:[..]
Er zaten hele bruikbare bij, misschien weet de politie meer en geven ze het niet vrij?
quote:Ik hoop het ook.
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:07 schreef shmoopy het volgende:
Ja, dat zou natuurlijk kunnen.
Sjezus, wat hoop ik dat deze nachtmerrie snel voorbij zal zijn voor iedereen.
quote:integendeel, friezen vertrouwen niet zomaar iemand of iets....
Idd.. Vergeet ook niet dat de mensen in Friesland vaak wat sneller iemand vertrouwen dan anders..
quote:Koppige Friezen, inderdaad.
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:11 schreef Zapje het volgende:[..]
integendeel, friezen vertrouwen niet zomaar iemand of iets....
quote:En negers hebben een grote lul en kunnen goed dansen, wat een flauwekul.
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:11 schreef Zapje het volgende:[..]
integendeel, friezen vertrouwen niet zomaar iemand of iets....
quote:zullen we die discussie maar niet voeren hier?
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:26 schreef gelly het volgende:[..]
En negers hebben een grote lul en kunnen goed dansen, wat een flauwekul.
quote:Generaliseren is nooit goed, maar er is natuurlijk wel zoiets als volksaard.
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:26 schreef gelly het volgende:[..]
En negers hebben een grote lul en kunnen goed dansen, wat een flauwekul.
Magoe, daar gaat het hier eigenlijk niet over.
quote:Ja dat bestaat inderdaad wel - ook bij Friezen maar ik denk dat er hier niet zoveel zinnigs over te zeggen is. Het heeft ook nog eens te maken met de streek waar je woont, waar je ouders vandaan komen etc. Dit had overal kunnen gebeuren op deze manier denk ik.
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:28 schreef shmoopy het volgende:
Generaliseren is nooit goed, maar er is natuurlijk wel zoiets als volksaard.
quote:Volgens mij gebeuren juist dit soort dingen meestal in dorpjes.
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:33 schreef SCH het volgende:[..]
Ja dat bestaat inderdaad wel - ook bij Friezen maar ik denk dat er hier niet zoveel zinnigs over te zeggen is. Het heeft ook nog eens te maken met de streek waar je woont, waar je ouders vandaan komen etc. Dit had overal kunnen gebeuren op deze manier denk ik.
Ze trekken wel een heleboel tips na die zijn binnengekomen, hopelijk leveren die wat op.
Kan toch haast niet anders, klaarlichte dag mensen!
quote:Er zijn maar weinig mensen die zich niet kunnen verplaatsen in Marianne's daad denk ik zomaar..
Ik moet bij dit soort zaken altijd weer denken aan Marianne Bachmeyer..Het mag niet, maar ik kon me haar reactie, haar daad, zo goed voorstellen, als moeder.
quote:Oh
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:26 schreef Loedertje het volgende:[..]
Er zijn maar weinig mensen die zich niet kunnen verplaatsen in Marianne's daad denk ik zomaar..
quote:Tsja maar waar ze is meegenomen is het niet echt druk en het was niet midden in een woonwijk ofzo.
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:13 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
De zoektocht is gestaakt, kan ook bijna niet anders, er is al zoveel tijd verstreken dat loos zoeken zinloos is.Ze trekken wel een heleboel tips na die zijn binnengekomen, hopelijk leveren die wat op.
Kan toch haast niet anders, klaarlichte dag mensen!
Ik hoop dat de tips iets opleveren zodat ze gericht verder kunnen zoeken en dat ze haar vinden !!
Misschien is die man zo geschrokken van alle aandacht in de media dat hij haar laat gaan (zonder haar iets aan te doen). Laten we daarop hopen.
quote:Wie is die Bachmeyer? Wat heeft ze gedaan?
Ik moet bij dit soort zaken altijd weer denken aan Marianne Bachmeyer..Het mag niet, maar ik kon me haar reactie, haar daad, zo goed voorstellen, als moeder.
Onverdraaglijk, wetende hoe je kind in angst geleefd heeft en dan ook nog eens.. en jij kon er niet voor haar zijn.
Nee, ik zou niet verder kunnen, denk ik, de gedachte dat zo'n vent ooit weer vrij komt en zijn leven weer op kan pikken..nee, niet dus, het gebeurt gewoon niet, ik zou het niet kunnen accepteren,
quote:Met mijn opmerking "op klaarlichte dag" doelde ik op de eventuele hoeveelheid bruikbare tips, er zijn vast wel wat mensen die het gezien hebben, misschien een kenteken of wat dan ook, alhoewel dat onwaarschijnlijk is...
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:06 schreef Tigress74 het volgende:[..]
Tsja maar waar ze is meegenomen is het niet echt druk en het was niet midden in een woonwijk ofzo.
En dan nog....als jij een man van rond de 55 in een auto ziet zitten met een meisje van rond de 11 jaar naast hem denk jij dan gelijk "hey ik bel de politie want dat kan wel eens niet kloppen" of dek je er niet eens over na??
quote:Het kan net zo goed een bekende geweest zijn, de buurman, een achteroom, een vriend van de familie, je weet het niet. Bij kindermisbruik is dit vaak wel het geval, ik weet niet hoe dat met dit soort zaken zit.
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:20 schreef REsquire het volgende:
Aan de andere kant geloof ik niet dat er nog ouders zijn die hun kinderen niet waarschuwen om met vreemde mensen mee te gaan
quote:Ze had de man ook als eens eerder gesproken heb ik ergens gelezen.. Dan vertrouw je zo iemand zeker wel eerder in een dorpje..
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:04 schreef fokje het volgende:[..]
dat denk ik niet, integendeel zou ik haast zeggen. (ik kom ook uit een dorpje, vreemde mensen worden altijd argwanend bekeken, kinderen uit een dorpje zijn in de regel veel schuchterder dan een stadskind) Neemt niet weg dat zo'n voorval in zo'n dorp wel een ver-van-mijn-bed-show is, als ik dat zo mag zeggen. En het hoe en waarom is nog altijd gissen.
quote:dan moet die man ook uit de buurt komen
Op dinsdag 26 augustus 2003 23:13 schreef Wolter het volgende:[..]
Ze had de man ook als eens eerder gesproken heb ik ergens gelezen.. Dan vertrouw je zo iemand zeker wel eerder in een dorpje..
quote:Dat denk ik als moeder, zomaar met je mee.
Er zijn maar weinig mensen die zich niet kunnen verplaatsen in Marianne's daad denk ik zomaar..
quote:Dat denk ik ook, al ken ik er in ieder geval 1 hier die dat vast niet kan.
quote:Waarom zo cryptisch.
Op woensdag 27 augustus 2003 08:08 schreef milagro het volgende:Dat denk ik ook, al ken ik er in ieder geval 1 hier die dat vast niet kan.
quote:Niets cryptisch aan, hoor, zo te zien.
Op woensdag 27 augustus 2003 08:10 schreef SCH het volgende:[..]
Waarom zo cryptisch.
quote:Wel heel insinuerend dan. Doe maar niet
Op woensdag 27 augustus 2003 08:12 schreef milagro het volgende:[..]
Niets cryptisch aan, hoor, zo te zien.
quote:Een bekende voor haar misschien.
Op woensdag 27 augustus 2003 08:17 schreef MikeyMo het volgende:
toch typisch dat hij precies haar uitkoos uit een groepje meiden en dat ze zomaar bij hem instapte. Zou het een bekende zijn?
Het houd je wel bezig,
gelukkig zijn de kinderen er ook mee bezig, en zijn ze weer eens met de neus op de feiten gedrukt.
Want soms hebben kinderen het gevoel dat je maar over bezorgd bent en dit soort dingen niet gebeuren
quote:Ze hebben een goede beschrijving, zo te zien, van man én auto, meerdere getuigen, dus als het een bekende is, moet dat al bekend zijn, lijkt me.
Bandenspoor
De politie, die vermoedt dat het om een ontvoering gaat, denkt te maken te hebben met een man van vijftig tot zestig jaar oud, met grijs haar en een kalend voorhoofd. Hij rijdt waarschijnlijk in een grijze personenauto, model hatchback.De recherche heeft een afdruk van het bandenspoor gemaakt. Lusanne droeg op het moment van haar verdwijning een fel rood jasje, een blauw shirt, een witte lange broek, roze sokjes en zwarte sandalen. Ze heeft blauwe ogen en bruine haren.
Beloning
De Stichting Kooilust Vermist heeft 25 duizend euro uitgeloofd voor de gouden tip die leidt tot het vinden van het meisje. Achter de stichting gaat het miljonairsgezin Geerts schuil. "Ik zag het gisteravond op televisie en heb meteen gebeld Tros Vermist gebeld", aldus Anneke Geerts. De Tros heeft inmiddels zes tips ontvangen.
quote:Bekend is natuurlijk heel relatief en grijs en kalend voorhoofd is ook nogal breed. Misschien heeft zij die man wel eerder gezien, maar de ouders niet
Op woensdag 27 augustus 2003 08:33 schreef milagro het volgende:[..]
Ze hebben een goede beschrijving, zo te zien, van man én auto, meerdere getuigen, dus als het een bekende is, moet dat al bekend zijn, lijkt me.
quote:
'Mama, krijgt Lusanne wel eten?'
Foto Harry Blokzijl
Door Nynke Been
OLDEBERKOOP - De boerderij van de familie Van der Gun in Oldeberkoop ligt er verlaten bij. Alleen het bord 'wegens omstandigheden gesloten' verraadt iets van het enorme drama dat zich afspeelt binnen het gezin.Dochter Lusanne (11) fietste maandag samen met een vriendinnetje naar school, werd een paar honderd meter van school opgepikt door een onbekende man en is sindsdien niet meer gezien. Vader Theo, moeder Dory en de kinderen Vincent, Sander en Esmee blijven verbijsterd achter.
Bij de boom waar Lusanne haar fietsje parkeerde voordat ze bij haar ontvoerder in de auto stapte, heeft het gezin een bos rozen neergelegd. Elf rode en één witte, met een foto van het meisje en de tekst: 'Lusanne, kom alsjeblieft gauw weer thuis. Papa, mama, Vincent, Sander, Esmee.'
Een bewoner van de tegenovergelegen Singel kijkt er naar. Elke ochtend kijkt Henk Bouwhuis wel een tijdje uit het raam, alleen maandagochtend heeft hij de fietsende Lusanne en Carien Streng gemist. Dat is jammer, omdat hij de gewoonte heeft kentekens van 'vreemde' auto's op te schrijven. ,,Ik heb een winkel gehad hier in het dorp waar meerdere keren is ingebroken. Dan leer je wel op te letten.''
De familie Van der Gun is een paar jaar geleden vanuit de Randstad naar Oldeberkoop gekomen. ,,Nu zijn ze helemaal opgenomen in het dorp''. Bouwhuis omschrijft Lusanne als een leuk, vrolijk meisje. ,,Ik ging er regelmatig kaas halen en dan renden die kinderen daar ook rond. Het is intriest.''
Uit basisschool De Tjongeling klinken kinderstemmetjes. De lessen gaan door, maar ruimte voor praten is er ook. Tientallen kinderfietsjes staan schots en scheef geparkeerd in de fietsenrekken. Slechts een enkele staat op slot. In het zo rustige Oldeberkoop is dat niet nodig.
Als de school uitgaat is het opvallend druk. ,,Veel ouders halen hun kinderen nu liever zelf op'', vertelt schooldirecteur Jelke Nijboer. Een moeder spreekt haar buurvrouw aan. ,,Mijn dochter vroeg me gisteravond tijdens de maaltijd: Mama, krijgt Lusanne nu ook wel eten? Ik wist echt niet wat ik moest zeggen.''
Leeuwardercourant.nl
quote:Dat zeg ik dus, dat het een bekende van haar is, maar niet van de ouders en dat als het een bekende van de ouder is, ze zelfs met deze summiere omschrijving al een belletje hadden horen rinkelen.
Op woensdag 27 augustus 2003 08:41 schreef SCH het volgende:[..]
Bekend is natuurlijk heel relatief en grijs en kalend voorhoofd is ook nogal breed. Misschien heeft zij die man wel eerder gezien, maar de ouders niet
OLDEBERKOOP Een onbekende man heeft het
afgelopen weekeinde in Oldeberkoop een
meisje op dezelfde manier aangesproken
als de sinds maandagochtend vermiste
Lusanne van der Gun.De politie heeft
het meisje,dat haar verhaal maandag aan
een leraar vertelde,inmiddels gehoord.
De zoekactie in de buurt waar Lusanne
(11) verdween,is gisteren gestaakt.De
politie is nu onder meer bezig met het
verwerken van 300 tips,waaronder enkele
waardevolle.Particulieren hebben voor
de gouden tip 25.000 euro uitgeloofd.
Lusanne werd maandag op weg naar school
door een man in zijn auto meegenomen.
Een vriendinnetje was daarvan getuige.
(teletekst)
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:37 schreef SCH het volgende:
Oldeberkoop:eerder meisje benaderd
(teletekst)
quote:Dat maakt het zo macaber en eng. Feitelijk kan iedereen het gedaan hebben. Achteraf zijn de daders altijd van die 'normale' en 'oh zo aardige mensen' en niemand had het ooit van ze verwacht. In iedere straat woont een boef, een verkrachter of crimineel.
Op woensdag 27 augustus 2003 10:50 schreef milagro het volgende:
Het was zo'n aardige man, gek op kinderenen hij was zelfs een dag of 2 voor de verdwijning bij hun thuis geweest voor een bakkie koffie..
OLDEBERKOOP - De politie hervat vandaag de gisteren gestaakte speurtocht naar de vermiste Lusanne van der Gun uit Oldeberkoop. ME'ers met speurhonden gaan opnieuw bekijken of er geen sporen gemist zijn op de percelen rond de Wolvegasterweg, waar Lusanne voor het laatst werd gezien.
Ook gaat het buurtonderzoek vandaag verder. De politie overweegt verder om nog meer Oldeberkopers te ondervragen. ,,Om er zeker van te zijn dat we geen cruciale informatie missen", aldus politiewoordvoerder Robert Rambonnet.
De politie wil vooral precies weten in wat voor auto de ontvoerder reed. Aanvankelijk was sprake van een blauwgrijze stationcar, maar er zijn zeer tegenstrijdige verklaringen, verklaart Rambonnet. Inmiddels zijn er meer dan vierhonderd tips binnengekomen. Volgens de politie zitten daar een paar 'zeer serieuze' aanwijzingen bij.
LWD Courant
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:53 schreef SCH het volgende:[..]
In iedere straat woont een boef, een verkrachter of crimineel.
quote:Wat bedoel je met dat lachje?
Op woensdag 27 augustus 2003 12:15 schreef Disorder het volgende:[..]
quote:Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar bij ons valt dat nog wel mee.
Op woensdag 27 augustus 2003 12:26 schreef SCH het volgende:[..]
Wat bedoel je met dat lachje?
quote:Onzin dus - dat zeiden al die mensen ook die later in het Journaal moeten vertellen hoe gewoon hun buurman toch is. Je weet het dus niet.
Op woensdag 27 augustus 2003 12:31 schreef Disorder het volgende:[..]
Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar bij ons valt dat nog wel mee.
Elke ochtend kijkt Henk Bouwhuis wel een tijdje uit het raam, alleen maandagochtend heeft hij de fietsende Lusanne en Carien Streng gemist. Dat is jammer, omdat hij de gewoonte heeft kentekens van 'vreemde' auto's op te schrijven.
quote:Het was dus geen plotselinge opwelling van het heerschap...
Eerder meisje in Oldeberkoop lastig gevallen
OLDEBERKOOP (ANP) - Een onbekende man heeft afgelopen weekeinde een meisje op dezelfde wijze als de vermiste Lusanne van der Gun aangesproken. Directeur J. Nijboer van basisschool De Tjongeling in Oldeberkoop liet dat woensdag weten.De politie heeft het meisje inmiddels gehoord, maar verder nog geen mededelingen gedaan. Voordat de vermissing van Lusanne maandagochtend bekend werd, kwam een meisje bij een leraar met eenzelfde soort verhaal. Toen directeur Nijboer van de vermissing van Lusanne hoorde, heeft hij het meisje naar de recherche gebracht.
De 11-jarige Lusanne is inmiddels al twee dagen zoek. Maandagochtend nam een man haar in zijn auto mee. De politie is sindsdien met man en macht op zoek, maar nog steeds zonder resultaat.
Speurhonden
De politie heeft woensdag opnieuw speurhonden ingezet om een spoor te vinden van de vermiste Lusanne van der Gun. Bepaalde plekken in de buurt van Oldeberkoop worden nogmaals afgezocht. Dinsdag eindigde de grootscheepse zoekactie met politiehonden en een helikopter. Wat de directe aanleiding voor de kleinschalige zoekactie is, wil de politie niet zeggen. ,,We nemen geen enkel risico en zoeken daarom nog op bepaalde plekken'', aldus een woordvoerder
ehm..laamaar..
Zou dat dan op een fabeltje berusten? Ravenswoud ligt namelijk allesbehalve op een doorgaande route. Het lijkt me dat alle boerderijen en woonhuizen in die omgeving eens nagetrokken moeten worden. Dat is geen gemakkelijke opgave en als bewoner uit die streek zie je de politie ook al van kilometers ver aankomen (een reden waarom in de jaren '70 deze buurt heel aantrekkelijk bleek voor de Amsterdamse penose en aktiviteiten in het kader van de koude oorlog)
Aan de andere kant moet je als ouwe vent met je handjes van meisjes afblijven, voor je plezier en vermaak zijn dr h0eren als je geen eigen vrouw hebt.
quote:Jij vindt me iets teveel voor je leeftijd, sukkel.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:12 schreef kennydies het volgende:
Uhm.. ik vind van de andere kant ook wel, dat als je 11 bent dat je weet dat je niet in de auto moet stappen bij een vreemde vent, en daar komt nog bij kijke dat ze n vriendin bij zich had, die wat had kunnen doen (of te blonT was om het kenteken te noteren), maar nee, zij fietst door naar de school.
Aan de andere kant moet je als ouwe vent met je handjes van meisjes afblijven, voor je plezier en vermaak zijn dr h0eren als je geen eigen vrouw hebt.
Hoop echter dat ze ongedeerd terecht komt, en dat die gore klootzak gelynched wordt.
Wat gebeurt dit toch vaak, en niet alleen bij jonge meisjes.
Een paar jaar terug stond ik overdag bij een bushalte waar een man stopte om de weg te vragen aan mij, vervolgens vraagt hij of ik mee wil rijden, zodat hij me op de plaats van bestemming kan brengen...
Als je naief bent
Alsof ik instap
Eng idee is het wel
Ik vind het vreselijk voor het meisje en haar ouders
quote:
Politie beëindigt ontvoering 9-jarig meisje
6 september 2002
ONDERDENDAM (ANP) - De Groningse politie heeft donderdagmiddag een einde gemaakt aan de ontvoering van een 9-jarig meisje. Dat was mede te danken aan het zusje van het meisje. Zij noteerde het kenteken van de auto van een man die haar zusje in zijn bestelbus had gesleurd.
De ontvoering begon donderdagmiddag omstreeks vier uur aan de Winsumerweg in Onderdendam. De bestuurder van een bruin busje dwong toen het 9-jarig meisje met gebruik van geweld om in zijn busje te stappen. De Regiopolitie Groningen zette, nadat haar zus het kenteken had doorgegeven, daarop alle beschikbare eenheden in voor een zoekactie.Een politiepatrouille traceerde het busje een uur later aan de Beneluxweg in Groningen en dwong de bestuurder te stoppen. In het voertuig zaten een 33-jarige man uit Groningen en het meisje uit Onderdendam. De man werd aangehouden voor wederrechtelijke vrijheidsberoving. Het meisje is onderzocht door een arts en overgedragen aan haar familie. De politie stelt een uitgebreid onderzoek in naar de ontvoering.
Bron: Politie beëindigt ontvoering 9-jarig meisje
quote:*eens is. Totaal overbodige post.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:13 schreef milagro het volgende:[..]
Jij vindt me iets teveel voor je leeftijd, sukkel.
quote:Waarschijnlijk iets wat wij niet eens willen weten
Op woensdag 27 augustus 2003 13:46 schreef Loedertje het volgende:[..]
Het was dus geen plotselinge opwelling van het heerschap...
Je vraagt je af wat hij aan voorbereidende ...ehm..laamaar..
Maar hoe meer info de politie over die man binnen krijgt, hoe beter.
*Duimt verder voor een goede afloop.
quote:Wat heeft dat met deze zaak te maken?
Op woensdag 27 augustus 2003 14:15 schreef Castor het volgende:
Zou de verdachte van onderstaand verhaal alweer op vrije voeten zijn?
[..]
quote:Geen idee. Misschien wel helemaal niets. Maar ik kwam het toevallig tegen en vroeg me af hoe het met deze dader is afgelopen....
Op woensdag 27 augustus 2003 14:18 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Wat heeft dat met deze zaak te maken?
Zaken hebben wel overeenkomsten met elkaar.
quote:En vele verschillen, een ander gedeelte van Nederland, een dader die zo'n 20 jaar jonger is dan het signalement dat nu wordt gegeven etc. Misschien kun je in dat andere topic vragen wat er van die dader is geworden.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:25 schreef Castor het volgende:[..]
Geen idee. Misschien wel helemaal niets. Maar ik kwam het toevallig tegen en vroeg me af hoe het met deze dader is afgelopen....
Zaken hebben wel overeenkomsten met elkaar.
quote:Als het goed is zit hij nog steeds achter gesloten deuren..
Op woensdag 27 augustus 2003 14:15 schreef Castor het volgende:
Zou de verdachte van onderstaand verhaal alweer op vrije voeten zijn?
[..]
quote:
Cel en TBS geëist tegen ontvoerder 9-jarig meisje
groningen/onderdendam - De officier van justitie heeft vijf jaar cel en TBS met dwangverpleging geëist tegen Frans W. (33) uit Groningen. De man wordt verdacht van de ontvoering van een 9-jarig meisje uit Onderdendam. In zijn woning deed hij een mislukte poging het meisje te verkrachten. Taxichauffeur W. wordt verder verdacht van ontucht met twee zusjes van 4 en 5 jaar oud en een poging tot ontvoering van een 7-jarig meisje uit Groningen. Ook stond hij terecht voor het bezitten van een grote hoeveelheid kinderporno op zijn computer. De rechter doet op 24 december uitspraak.Kinderlokker Frans W. (33) kreeg seksuele spanning in zijn hoofd door naar kinderpornosites op internet te kijken. Hij wilde weten hoe het was om met een jong meisje seks te hebben en verlegde keer op keer zijn grens. "Het is goed dat ik nu ben gepakt", verklaarde de Groninger taxichauffeur donderdag tegenover de rechter. "Wat ik gedaan heb, is niet gezond. Het werd van kwaad tot erger."
In april geeft W. een realistisch vervolg aan zijn fantasieën. Hij doet in Eelde, Paterswolde en Groningen meerdere pogingen om meisjes mee te nemen in zijn auto, maar die mislukken. Toch maakt hij die maand twee slachtoffertjes. Het zijn de dochtertjes (4 en 5 jaar) van een kennis, op wie W. twee avonden oppast. Hij stapt onder de douche met de meisjes en betast ze onzedelijk tijdens het inzepen.
Op 5 september slaagt hij erin een meisje in zijn auto te krijgen. Op de Winsumerweg in Onderdendam staat hij met zijn auto in de berm als een 9-jarig meisje op een fiets passeert. Hij vraagt het kind de weg naar Bedum, en of ze bij hem in de wagen komt zitten. Als ze dat laatste weigert, spuit W. pepperspray in haar ogen.
Gedreven door zijn seksuele fantasie ontvoert hij het huilende kind naar zijn woning in de Groninger wijk De Wijert. W. knevelt het meisje met tape en plakt ook haar mond af. Om haar blik te ontwijken trekt hij een T-shirt over haar hoofd en probeert seks met haar te hebben. Het meisje verzet zich echter hevig. W. staakt zijn poging.
Alert
Ondertussen is de politie hem al enige tijd op het spoor door alert optreden van het zusje (11) van het slachtoffer. Het meisje was getuige van de ontvoering en noteerde het kenteken van W.'s Suzuki. Als de man en het 9-jarige kind omstreeks vier uur 's middags de woning verlaten, zetten agenten de achtervolging in. Een half uur later slaat de politie W. in de boeien.
Volgens gedragsdeskundigen is de kans groot dat de W. opnieuw in de fout gaat als hij vrijkomt. Het behandelperspectief van de Stadjer ('een speelbal van zijn eigen emoties') ziet er volgens hen somber uit.
quote:Ah, thanx Loedertje! Laten we hopen dat de ontvoerder van dit meisje ook snel opgepakt en veroordeeld wordt.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:29 schreef Loedertje het volgende:[..]
Als het goed is zit hij nog steeds achter gesloten deuren..
[..]
Sorry voor het offtopic gebeuren.
quote:Dat mogen ze wel, maar om een kind van 11 dom en blont te noemen omdat ze met een "vreemde" meegaat en de ander het nummerbord niet noteert, is niet een zomaar een andere mening, dat is ronduit idioot en provocerend en misselijk.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:20 schreef SCH het volgende:[..]
Dit is gelukkig wel een heel volwassen reactie
Waarom mogen jonge mensen hier geen mening over hebben?
Die kinderen zijn 11, verdorie, en dan zo'n ridicuul verwijt te maken, nee dan blijf ik niet redelijk.
quote:Raar beeld heb jij toch soms van kinderen.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:40 schreef milagro het volgende:[..]
Dat mogen ze wel, maar om een kind van 11 dom en blont te noemen omdat ze met een "vreemde" meegaat en de ander het nummerbord niet noteert, is niet een zomaar een andere mening, dat is ronduit idioot en provocerend en misselijk.
Die kinderen zijn 11, verdorie, en dan zo'n ridicuul verwijt te maken, nee dan blijf ik niet redelijk.
quote:Op die leeftijd ben je nog lang niet weerbaar genoeg tov volwassenen en nog erg manipuleerbaar.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:42 schreef SCH het volgende:Dat is toch een redelijke leeftijd waarop kinderen enig besef van goed en kwaad hebben.
quote:Jezus man, op het moment zelf was ze ms, behalve een KIND, ook nog eens in paniek, dat vriendinnetje.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:42 schreef SCH het volgende:[..]
Raar beeld heb jij toch soms van kinderen.
Deze user omschrijft het wat onbeholpen maar het doet mij ook vreemd aan dat een meisje van 11 met iemand meegaat. Dat is toch een redelijke leeftijd waarop kinderen enig besef van goed en kwaad hebben.
Doe jij altijd datgene wat het verstandigst is?
Maak jij nooit een foute beslissing?
Nou dan.
En ga jij in Godsnaam niet zeggen dat ik een raar beeld van kinderen heb, SCH....
quote:Sorry hoor, maar dit slaat helemaal nergens op.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:42 schreef SCH het volgende:[..]
Raar beeld heb jij toch soms van kinderen.
Deze user omschrijft het wat onbeholpen maar het doet mij ook vreemd aan dat een meisje van 11 met iemand meegaat. Dat is toch een redelijke leeftijd waarop kinderen enig besef van goed en kwaad hebben.
Die eerste paar uur na zo'n ontvoering zijn zo ontzettend belangrijk en zijn vaak allesbepalend voor het verdere verloop. Kortom, het duurt weer veel te lang en met iedere minuut die verstrijkt slinken de levenskansen van dit meisje
Dat wachten, dat eeuwige wachten.. Dat arme kind... Die arme ouders..
quote:Ja, jij vindt het okay als iemand een kind van ELF verwijt dat ze het nummerbord niet genoteerd heeft, haar daarom dom noemt???
Op woensdag 27 augustus 2003 14:48 schreef SCH het volgende:flame.
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 27-08-2003 15:07]
quote:Ja, hoor, maar dat ben ik toch al een beetje, schat?
Op woensdag 27 augustus 2003 14:53 schreef Oksel het volgende:
Milagro.., wil jij mijn moeder zijn?
quote:Vind je? Ik vind juist dat er heel weinig naar buiten komt.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:56 schreef yavanna het volgende:
de politie lijkt idd wat scheutig te zijn met het geven van evt nadere info.
quote:Je bedoelt de dader te wijs maken?
Op woensdag 27 augustus 2003 14:56 schreef yavanna het volgende:
Eerder sprak iemand over een compositie foto ed, de politie lijkt idd wat scheutig te zijn met het geven van evt nadere info.
quote:Oops, ik bedoel ook juist niet scheutig.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:57 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Vind je? Ik vind juist dat er heel weinig naar buiten komt.
quote:Die laatste
Op woensdag 27 augustus 2003 14:58 schreef milagro het volgende:[..]
Je bedoelt de dader te wijs maken?
Of bedoel je juist niet scheutig?
quote:Ik hoop het
Op woensdag 27 augustus 2003 14:58 schreef yavanna het volgende:[..]
Oops, ik bedoel ook juist niet scheutig.
Ik vindt dus ook dat er vrij weinig naar buiten komt, misschien hebben ze al iemand op het oog oid.
quote:Dat vindt diegene die het schrijft. Het is raar om daar de leeftijd van de user bij te slepen, vind ik.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:50 schreef milagro het volgende:[..]
Ja, jij vindt het okay als iemand een kind van ELF verwijt dat ze het nummerbord niet genoteerd heeft, haar daarom dom noemt???
Dat vind jij een geldig verwijt????
Oordeel dus niet te snel..
Hoe vaak ben je zelf wel niet als kind op je snuffert gegaan(en nog..) voordat je zelf doorkreeg dat mensen lang niet altijd zijn zoals ze zich voordoen.. ?
quote:Precies, heel goed omschreven
Op woensdag 27 augustus 2003 15:22 schreef Meaghan het volgende:
Volwassenen kunnen kinderen op dusdanige manier manipuleren dat het niet opkomt in die kinderen om aan de "goede" bedoelingen van de desbetreffende volwassene te twijfelen.
Vergeet niet, deze man heeft zeer waarschijnlijk eerder dergelijke vergrijpen gepleegd en weet precies hoe hij een kind moet benaderen om zijn uiteindelijke 'doel' te bereiken. Wat dat betreft is het net een roofdier, net zo slinks en zeker zo gevaarlijk.Oordeel dus niet te snel..
Hoe vaak ben je zelf wel niet als kind op je snuffert gegaan(en nog..) voordat je zelf doorkreeg dat mensen lang niet altijd zijn zoals ze zich voordoen.. ?
quote:Helemaal mee eens.
Op woensdag 27 augustus 2003 15:22 schreef Meaghan het volgende:
Volwassenen kunnen kinderen op dusdanige manier manipuleren dat het niet opkomt in die kinderen om aan de "goede" bedoelingen van de desbetreffende volwassene te twijfelen.
Vergeet niet, deze man heeft zeer waarschijnlijk eerder dergelijke vergrijpen gepleegd en weet precies hoe hij een kind moet benaderen om zijn uiteindelijke 'doel' te bereiken. Wat dat betreft is het net een roofdier, net zo slinks en zeker zo gevaarlijk.Oordeel dus niet te snel..
Ik veroordeel ook niemand. Maar kan er nog wel verbaasd over zijn.
quote:Zo verbaast het mij steeds weer dat er personen zijn die kinderen niet als 'mens' willen zien, maar als een begeerlijk prooidier, een speeltje wat dient om hun ziekelijke fantasieën te bevredigen.
Op woensdag 27 augustus 2003 15:32 schreef SCH het volgende:[..]
Helemaal mee eens.
Ik veroordeel ook niemand. Maar kan er nog wel verbaasd over zijn.
quote:Het is een normaal rustig dorpje, mensen zijn over het algemeen gemoedelijk. Het had idd overal kunnen gebeuren.
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:33 schreef SCH het volgende:Ja dat bestaat inderdaad wel - ook bij Friezen maar ik denk dat er hier niet zoveel zinnigs over te zeggen is. Het heeft ook nog eens te maken met de streek waar je woont, waar je ouders vandaan komen etc. Dit had overal kunnen gebeuren op deze manier denk ik.
Ik snap ook dat je als ouder je kind niet elke ochtend gaat waarschuwen voor enge mannen die rare dingen met je kunnen gaan doen.
Vaak ook een reden dat mensen naar een dorpje verhuizen, dat je kinderen onbezorgd kunnen opgroeien. Triest dit.
quote:Gatverdamme, dat komt voor mij ook wel erg dicht bij. Mijn broer met zijn drie kinderen woont er.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:13 schreef Diverse_Reality het volgende:
Hmn, ik woon op 10km afstand van Olderbekoop, en hij schijnt ook in Bontebok actief te zijn geweest. Dan komt hij echt in de buurt, niet echt prettig. Maar ik geloof dat hij wel vaker een poging heeft gedaan hier in de omgeving.
Het is alleen de vraag of hij hier ook ergens woont.
quote:het duurt veel te lang...ben bang dat dit meisje het niet overleefd
Op woensdag 27 augustus 2003 19:29 schreef Zapje het volgende:
Iedere keer als ik bv. dit topic doorlees, of het andere nieuwssites, ga je afvragen waar dat meisje is, hoe het met haar gaat, wat die creep allemaal met haar uitspookt....brrrrrrrr
quote:Nee de kansen nemen snel af denk ik.
Op woensdag 27 augustus 2003 19:33 schreef Tiemie het volgende:[..]
het duurt veel te lang...ben bang dat dit meisje het niet overleefd
quote:ja helaas wel
Op woensdag 27 augustus 2003 19:35 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Nee de kansen nemen snel af denk ik.
quote:Tja, ik vrees ook dat het meisje al ergens begraven is, helaas. Wat iedereen over het hoofd ziet, denk ik, is dat de man per auto was. Die weet natuurlijk ook dat die vriendin het verhaal doorvertelt en dat er dan politie met zoekacties komt. Die is als de sodemieter uit de buurt verdwenen. En vind maar eens een auto aan de hand van zo'n vage omschrijving.
Op woensdag 27 augustus 2003 19:35 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Nee de kansen nemen snel af denk ik.
quote:ja en misschien is ie wel verderop in een andere auto verder gegaan
Op woensdag 27 augustus 2003 19:38 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Tja, ik vrees ook dat het meisje al ergens begraven is, helaas. Wat iedereen over het hoofd ziet, denk ik, is dat de man per auto was. Die weet natuurlijk ook dat die vriendin het verhaal doorvertelt en dat er dan politie met zoekacties komt. Die is als de sodemieter uit de buurt verdwenen. En vind maar eens een auto aan de hand van zo'n vage omschrijving.
quote:je zou zeggen dat de auto bekend is, na een aantal getuigen verklaringen, of ze houden het geheim, om die creep niet in het nauw te jagen.....
Op woensdag 27 augustus 2003 19:38 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Tja, ik vrees ook dat het meisje al ergens begraven is, helaas. Wat iedereen over het hoofd ziet, denk ik, is dat de man per auto was. Die weet natuurlijk ook dat die vriendin het verhaal doorvertelt en dat er dan politie met zoekacties komt. Die is als de sodemieter uit de buurt verdwenen. En vind maar eens een auto aan de hand van zo'n vage omschrijving.
quote:Ik denk dat dat niet eens hoeft. Als je op een doorgaande weg zit (en die zal er vast wel in de buurt zijn) ben je echt wel een eind weg voordat de politie alles in actie heeft qua blokkades of controles.
Op woensdag 27 augustus 2003 19:40 schreef Catwoman1986 het volgende:[..]
ja en misschien is ie wel verderop in een andere auto verder gegaan
quote:ja dat is wel waar
Op woensdag 27 augustus 2003 19:42 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik denk dat dat niet eens hoeft. Als je op een doorgaande weg zit (en die zal er vast wel in de buurt zijn) ben je echt wel een eind weg voordat de politie alles in actie heeft qua blokkades of controles.
quote:Klopt, in de tussentijd dat dat vriendinnetje naar school is gegaan en het verhaal aan de docenten van de school heeft uitgelegd zat deze man waarschijnlijk al zon 30KM verder , en waarschijnlijk heeft deze school ook nog eerst afgewacht voordat er daadwerkelijk de politie bij is gehaald.
Ik denk dat dat niet eens hoeft. Als je op een doorgaande weg zit (en die zal er vast wel in de buurt zijn) ben je echt wel een eind weg voordat de politie alles in actie heeft qua blokkades of controles.
dus de kans dat ze deze dader vinden is vrij klein, OF hij moet in de buurt van dit dorp wonen OF hij vertelt zijn daad aan iemand door en die "iemand" vertelt het tegen de politie,
maar aan de manier waarop dit meisje verdween (lees:rustig, niet onder directe dwang) lijkt het te gaan om een "professional".
deze persoon heeft dit a: of vaker gedaan , b: heeft ruime ervaring met kinderpsychologie
quote:Lijkt me dat ze het echt niet weten. Als ze een goede beschrijving van de auto hadden kon heel Nederland er naar uitkijken, zoveel publiciteit het heeft gehad.
Op woensdag 27 augustus 2003 19:41 schreef Zapje het volgende:[..]
je zou zeggen dat de auto bekend is, na een aantal getuigen verklaringen, of ze houden het geheim, om die creep niet in het nauw te jagen.....
Ik begrijp in dit soort zaken nooit dat de omgeving van zo'n dader niets in de gaten heeft. Je moet toch iets merken zou je zeggen.
quote:Zullen we het rechercheren en conclusies trekken voorlopig even aan de politie overlaten? Die hebben veel meer informatie dan wij.
Op woensdag 27 augustus 2003 19:49 schreef Tiemie het volgende:
maar aan de manier waarop dit meisje verdween (lees:rustig, niet onder directe dwang) lijkt het te gaan om een "professional".
deze persoon heeft dit a: of vaker gedaan , b: heeft ruime ervaring met kinderpsychologie
Ik blijf erbij dat ik het vreemd vindt dat we zo weinig info v.d politie krijgen, compositie tekening/auto gegevens.
quote:Pff, dat lijkt me juist niet. Hij had beter een meisje kunnen kiezen die alleen aan het fietsen was. Plus het feit dat hij waarschijnlijk al langer in deze omgeving actief was, dat gaat op den duur wel opvallen. Helaas is het hem nu dus al gelukt.
Op woensdag 27 augustus 2003 19:49 schreef Tiemie het volgende:
dus de kans dat ze deze dader vinden is vrij klein, OF hij moet in de buurt van dit dorp wonen OF hij vertelt zijn daad aan iemand door en die "iemand" vertelt het tegen de politie,maar aan de manier waarop dit meisje verdween (lees:rustig, niet onder directe dwang) lijkt het te gaan om een "professional".
quote:Ja, die is vlakbij. Ook redelijk wat bossen enzo in de buurt. Vooral richting Appelscha.
Ik weet niet of het vreemd is dat de politie niet zoveel prijs geeft. Volgens mij volgen ze wel een zeer gedegen strategie. Vanavond is er trouwens weer een dienst, een soort wake - nu in de Hervormde kerk.
quote:Vreemd in die zin dat ik mij afvraag wat zij weten en wij ( terecht ) niet
Op woensdag 27 augustus 2003 20:15 schreef SCH het volgende:
Det de moeder zelf het fietsje tegen een boom zag staan en toen dacht: dit klopt niet, en naar de school is gegaan.Ik weet niet of het vreemd is dat de politie niet zoveel prijs geeft. Volgens mij volgen ze wel een zeer gedegen strategie. Vanavond is er trouwens weer een dienst, een soort wake - nu in de Hervormde kerk.
De vraag is alleen wat ze zullen aantreffen.
quote:Dat kan dus wel eens positief uitvallen wat ze aantreffen....maar daar komt als het goed is snel bevestiging van als de info klopt.... *ben positief gestemd*
Op woensdag 27 augustus 2003 21:01 schreef shmoopy het volgende:
Dat de politie niet veel prijsgeeft stemt mij juist een beetje hoopvol, dat ze geen burgers (meer) hoeven te raadplegen.
Ik vermoed dat ze bezig zijn met een paar heel bruikbare tips, zoals al werd gemeld, en dat ze 'm op het spoor zijn.De vraag is alleen wat ze zullen aantreffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |