abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12697667
Leuk programma vind ik dat, heb het gisteren weer gezien, en vond dat verhaal van die jongen met die graancirckels wel heel appart.
ik geloof dat het vanmiddag om 2 uur weer herhaald word..dus mocht je het niet gezien hebben.....was erg interessant
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
pi_12697762
inderdaad wel een leuk programma. Alleen vond ik het verhaal van die moeder die droomde over groenten wel een beetje vergezocht.
  maandag 25 augustus 2003 @ 11:58:47 #3
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_12697789
zender?
  maandag 25 augustus 2003 @ 11:58:51 #4
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_12697791
welk net

graancirkels zijn idd interessant moet je maar eens meer info over zoeken...

ik had een leuke site... alleen ben em ff kwijt

[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
pi_12697810
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 11:58 schreef Phat Lip het volgende:
zender?
nederland 1
pi_12697811
Welke zender??
Belk mn moedertjuh ff op dat ze de video op opneme moet zette!!

>> Update 12:03
Okee, ze neemt t op!!

[Dit bericht is gewijzigd door StorieZnl op 25-08-2003 12:03]

En hier heb ik écht over nagedacht!
pi_12697852
Ned 1 om 14:02

Het Wonder van Robbert van den Broeke (23)

"Robbert heeft zijn jeugd ervaren als een marteling. Vanaf zijn 3de jaar verraste hij zijn ouders met uitspraken over dingen die hij niet kon weten. Op school ziet hij kleurtjes rond de juf en ziet hij overleden mensen. Zijn ouders weten geen raad met hem en stellen hem onder behandeling van psychologen en psychiaters.
Op zijn 15de heeft Robbert een ervaring waarmee hij eindelijk kan aantonen dat hij niet gek is.

Op een dag voelt Robbert de drang om door het veld achter hun huis te lopen.
In zijn ooghoek ziet hij een flits. Het is een lichtbol ter grootte van een voetbal, die boven het graanveld zweeft. Robbert loopt er op af en valt flauw. Kletsnat komt hij bij en ziet dat in het graan om hem heen een cirkel is ontstaan.

Sindsdien verschijnen er ieder jaar graancirkels in de velden van Hoeven. In de omgeving is het inmiddels een bekend fenomeen. De boeren denken er het hunne van. Een boer verklaart dat, zoals hij het kan inschatten, de cirkels in ieder geval niet door mensenhanden worden gemaakt. Hij denkt dat het een natuurverschijnsel is, misschien door iets van "bovenaf".

Robbert is er van overtuigd dat de cirkels in Hoeven door de lichtbollen worden gemaakt en dat die lichtbollen bewustzijn hebben. Hij beschouwt ze als een energiebron geladen met geestelijke energie. Hij heeft veel foto's en zelfs video-opnames gemaakt van de lichtbollen
Ook zijn zussen en ouders zien de lichtbollen en begrijpen dat Robbert niet gek is, maar bijzondere gaven heeft."

maandag 25 augustus 2003 @ 12:06:08 #8
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_12697952
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 11:57 schreef Fio het volgende:
inderdaad wel een leuk programma. Alleen vond ik het verhaal van die moeder die droomde over groenten wel een beetje vergezocht.
Dat was inderdaad lekker vreemd. Maar gelukkig zagen ze er zelf de humor ook wel van in.

Dat verhaal over die graancirkels was inderdaad erg apart (zie ook mijn post hier) maar ook die man in Hongarije (?) die zomaar persoonlijke dingen begon te vertellen tegen die vrouw. Erg vreemd.

Het probleem met zulke verhalen is dat het nooit wetenschappelijk bewezen kan worden omdat het niet reproduceerbaar is en dus niet te testen. Veel mensen zullen het daarom als onzin bestempelen wat erg jammer is, want daarmee verklaar je een hoop gezonde mensen voor gek.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_12698014
ik vond het juist wel grappig dat met die droom van die groente, zo zie je maar weer dat een droom niet zomaar wat is, net als met die man en die rode eend, ook weer heel appart!

Ziet dat sir robin ook al dat verhaal had geplakt over de graancirckels
neem mij niet kwalijk

pi_12698081
Iemand die uitzending gezien dat een stel mensen ging reizen door de woestijn met een auto?
Midden in de woestijn krijgt die wagen een lekke band, en ze moesten dus het reserve wiel erop doen.
Blijkt de moersleutel die op de moeren past te ontbreken, dus zij van alles proberen op ze los te krijgen met tauwen en kleding en te grote sleutels e.d.
Uiteindelijk raakt het water natuurlijk op, en ze staan er nog steeds, gaan ze als laatst nog een foto maken voor het nageslagt van een afstandje. Dus ze lopen een eindje weg van de auto op een duin top, Zit eentje ineens een glimmend iets in het zand liggen. Dus hij pakt het, blijkt het een moersleutel te zijn die precies op de moeren past...
Konden ze alsnog doorrijden en dus gered worden...

Hoe groot is de kans dat je midden in de woestijn (waar het zand constand in beweging is!) een moersleutel vind die past op je moeren.. ??

Ik geloof er niet zo in, mijn versie:
Zij zijn aan het zoeken naar die sleutel, na ongeveer 4 uur zoeken in de brandende hitte ontdekt een ventje dat hij die sleutel in zijn zak heeft... Tering dat kan je niet maken natuurlijk, dus ze lopen met smoes naar die duin top en: Heeeeee kijk eens wat ik vind...

maandag 25 augustus 2003 @ 12:16:25 #11
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_12698132
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 12:14 schreef BazP het volgende:
Ik geloof er niet zo in, mijn versie:
Zij zijn aan het zoeken naar die sleutel, na ongeveer 4 uur zoeken in de brandende hitte ontdekt een ventje dat hij die sleutel in zijn zak heeft... Tering dat kan je niet maken natuurlijk, dus ze lopen met smoes naar die duin top en: Heeeeee kijk eens wat ik vind...
Maak jij maar lekker overal een eigen versie van, dan kun je mooi in je eigen wereld leven en hoef je nooit meer iemand te vertrouwen. Succes!
pi_12698186
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 12:01 schreef Scarecrow het volgende:
Het Wonder van Robbert van den Broeke (23)
...
Een boer verklaart dat, zoals hij het kan inschatten, de cirkels in ieder geval niet door mensenhanden worden gemaakt. Hij denkt dat het een natuurverschijnsel is, misschien door iets van "bovenaf".
Dit stuk en dat van die groente heb ik ook gezien.
Dat met die lichtbollen en cirkels vond ik uitermate boeiend, omdat die Robbert een voor mij herkenbaar leven heeft geleid.

Ik heb op Discovery wel eens een documentaire gezien over een man in Engeland die dergelijke graancirkels maakte, met vrienden. Daar waren ook video-opnames van gemaakt door hun zelf.

Maar toch blijft het een boeiend verhaal...

An' harm it none, do as you will
  maandag 25 augustus 2003 @ 12:24:50 #13
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_12698301
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 12:20 schreef paganpaul het volgende:
Ik heb op Discovery wel eens een documentaire gezien over een man in Engeland die dergelijke graancirkels maakte, met vrienden. Daar waren ook video-opnames van gemaakt door hun zelf.
Ja, dat heb ik toen ook gezien en heb dat altijd als afdoende verklaring gevonden voor graancirkels, maar langzaam maar zeker kruipt er weer enige twijfel in bij mij...
quote:
Dat met die lichtbollen en cirkels vond ik uitermate boeiend, omdat die Robbert een voor mij herkenbaar leven heeft geleid.
Hoezo dat? Ook opgegroeid met vreemde uitspraken als klein jochie?
pi_12698348
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 12:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Maak jij maar lekker overal een eigen versie van, dan kun je mooi in je eigen wereld leven en hoef je nooit meer iemand te vertrouwen. Succes!

Het verhaal zou ik iniedergeval een stuk geloofwaardiger vinden als de gevonden sleutel van een ander merk was als de sleutels in de gereedsschapskist!

hoevaak heb jij een moersleutel buiten gevonden ??
en hoevaak heb jij gehad dat je iets aan het zoeken was, dat achteraf in je hand zat, achter je oor zat, op je hoofd stond, of in je zak zat??

maandag 25 augustus 2003 @ 12:30:08 #15
14827 Kogando
Modelprutser
pi_12698418
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 12:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Inderdaad.. ik kan ook genoeg dingen vertellen die echt niet te verklaren zijn. Wat ik, mijn oma, moeder, neef, vriendin, etc hebben meegemaakt. En als je goed nadenkt heb je zelf vast ook wel eens iets meegemaakt dat je zegt; ja, dat was toch wel iets té toevallig.

Bijvoorbeeld mijn opa; hij vertelde tegen mijn oma dat hij kon sterven omdat God hem dit door de Bijbel bekend had gemaakt. Er waren namelijk nogal vervelende dingen gebeurt in de familie zodat je zijn dood als een soort verlossing zou kunnen zien. Enkele uren later brak er een hevige windhoos los en is hij omgekomen toen er een muur van de loods instortte en op hem viel.

Nog een simpel voorbeeldje van mezelf. Toen ik een jaar of 5 was had ik last van wratten op mijn vingers. Ik was al een keer naar de dokter geweest waar ze weg waren gevroren. Toen ik weer moest heb ik me zo erg verzet daar dat mijn moeder me maar weer naar huis bracht. Thuis zei me moeder dat ze het ook niet meer wist en dat ik dan maar moest bidden. Dat deed ik en een paar dagen daarna waren ze allemaal verdwenen.

Een tante van een goeie vriendin van mij had zelfmoordneigingen. Ze was op de bewuste dag naar het station gelopen om voor de trein te springen. Toen ze nog een kopje koffie haalde in het stations restaurant kwam er een volslagen onbekende man naar haar toen die vertelde dat er mensen waren die van haar hielden. Dit maakte zo'n indruk op haar dat ze het niet meer gedaan heeft.

Mijn oma hoorde 2 jaar geleden 's morgens vroeg telefonisch dat haar zus was overleden. Zeer verdrietig liep ze naar beneden en ging naar buiten om de krant uit de brievenbus te pakken. Op dat moment stopte er een auto naast haar en er stapte een man uit. Deze zei dat hij wist dat ze hulp nodig had. Hij praatte een tijdje met haar en reed toen weer verder. Dit beurde mijn oma behoorlijk op.

Naja, ik kan nog tal van voorbeelden geven. Maar zoals ik al zei; iedereen weet echt wel wat.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  maandag 25 augustus 2003 @ 12:32:21 #16
14827 Kogando
Modelprutser
pi_12698462
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 12:20 schreef paganpaul het volgende:
Dit stuk en dat van die groente heb ik ook gezien.

Maar toch blijft het een boeiend verhaal...

Iedereen zoekt de oorzaak, dus de verantwoording opeisen kan best leuk uitpakken. Lekker veel aandacht enzo.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Als mensen het gewoon deden waarom zijn er dan zoveel vragen over? Maar als het aliens of wat dan ook zijn? Wat is het nut van die dingen in vredesnaam?

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  maandag 25 augustus 2003 @ 12:44:34 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_12698721
Jammer alleen dat dit programma zo wordt gebracht, dat je het wel bijna móet geloven. Er wordt een beetje te veel op de emoties van de kijker gespeeld als je het mij vraagt.
Niet dat ik ga lopen beweren dat deze mensen onzin praten, want ze komen stuk voor stuk oprecht en eerlijk over.
Maar het zou juist zo leuk zijn als er ook een beetje inhoudelijk en objectief wordt ingegaan op deze verhalen, en dus niet alleen de betrokkene zijn verhaaltje laten doen.
  maandag 25 augustus 2003 @ 12:45:01 #18
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_12698740
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 12:27 schreef BazP het volgende:
Het verhaal zou ik iniedergeval een stuk geloofwaardiger vinden als de gevonden sleutel van een ander merk was als de sleutels in de gereedsschapskist!

hoevaak heb jij een moersleutel buiten gevonden ??
en hoevaak heb jij gehad dat je iets aan het zoeken was, dat achteraf in je hand zat, achter je oor zat, op je hoofd stond, of in je zak zat??

Dat is nu juist het 'wonder' of in ieder geval het enorme toeval waardoor dit verhaal in dit programma kwam. Natuurlijk is het veel geloofwaardiger dat iemand het in zijn zak had zitten, maar dat is niet hetgene dat deze heren beweerden. Wie ben jij om hun voor leugenaars uit te maken?

Sceptici verklaren naar mijn mening veel te vaak andere mensen voor gek omdat het anders niet klopt met hun levensvisie. Stop daar eens mee, het getuigt van een enorme arrogantie.

pi_12699272
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 12:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jammer alleen dat dit programma zo wordt gebracht, dat je het wel bijna móet geloven. Er wordt een beetje te veel op de emoties van de kijker gespeeld als je het mij vraagt.
Niet dat ik ga lopen beweren dat deze mensen onzin praten, want ze komen stuk voor stuk oprecht en eerlijk over.
Maar het zou juist zo leuk zijn als er ook een beetje inhoudelijk en objectief wordt ingegaan op deze verhalen, en dus niet alleen de betrokkene zijn verhaaltje laten doen.
op zich zou het geen kwaad kunnen om eens objectief naar dat soort dingen te kijken, alleen is dat vaak moeilijk. In veel gevallen is er geen bewijs voor het gebeurde en moet je afgaan op de verhalen. Dezelfde verhalen als wij te horen krijgen. Ik denk dat geen enkele wetenschapper is zinnigs zou kunnen zeggen over dat verhaal van die man die een wildvreemde dingen vertelt over haar leven. En dat verhaal met die motorkap. Dan blijven alleen de verhalen over de graancirkels over.
pi_12699491
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 12:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Ja, dat heb ik toen ook gezien en heb dat altijd als afdoende verklaring gevonden voor graancirkels, maar langzaam maar zeker kruipt er weer enige twijfel in bij mij...

Bij mij dus ook. Dit soort hoeveelheden en de vormen zijn vaak te frappant.
quote:
Hoezo dat? Ook opgegroeid met vreemde uitspraken als klein jochie?
Niet als echt klein. Begon met m'n 13e. Empathie, gedachten lezen, genezende handen, helderzien en -horen, voorspellingen die uitkwamen en nog een aantal van die dingen. Is erg vervelend als niemand je serieus neemt en als je nergens terecht kunt om te vragen hoe je daarmee om moet gaan, hoe je dat kunt beheersen.
Gelukkig is dat spul sinds een jaartje allemaal naar de achtergrond gedrukt. Je kunt je niet indenken wat voor opluchting dat is.
pi_12699662
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 12:32 schreef Kogando het volgende:
Wat is het nut van die dingen in vredesnaam?
Dit soort vragen zal bij iedereen wel eens opkomen. Zoals bij inheemse stammen die voor het eerst blanken met kleding zagen... Als je iets niet kent is het moeilijk de noodzaak/betekenis ervan te doorgronden.
pi_12700361
Hersenspinsels
Lambo of Rekt
  maandag 25 augustus 2003 @ 14:02:25 #23
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_12700690
het begint het begint!

woehoeee.... Yvon Jaspers!

maandag 25 augustus 2003 @ 14:34:55 #24
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_12701622
brrrrrrrr ...wat een saaaaai programma!
pi_12705291
ik heb ook een aflevering gezien. ik vind het allemaal wat vergezorgd, maar dat komt mischien door het verhaal wat ik volgde.

dat ging over een vrouw, die had een hond gehad uit het asiel, die was 8 jaar geworden (gloof ik) en toen gestorven. de vrouw heeft toen geen hond meer genomen. ze reed elke keer over de snelweg naar huis, hetzelfde stukje, saai saai saai... wel snel, dus ze ging op de linkerbaan rijden. op een dag ging ze naar haar werk en zal plotseling de hond meerennen naast haar auto. de hond rende bij het voorwiel aan de linkerkant, en was aan het 'duwen' alsof hij wilde dat ze naar rechts ging. nou, de vrouw deed het, verbaast maargoed. de hond gaat mee en blijft duwen. de ze gaat naar de meest rechtste baan, en de hond verdwijt. even later gebeurt er op de linkerbaar een kettingbotsing, waar ze midden tussenin had gezeten als ze niet naar rechts was gegaan.

nu zegt ze dus; een wonder.
ik zeg; wie heeft dat zogenaamde 'wonder' dan veroorzaakt? ik vind het overdreven om het een wonder te noemen, zeker omdat wonderen gerelateerd zijn aan god, waar ik niet in geloof.
ik geloof wel in de zintuigen van de mens, en een eventueel 6e zintuig, dat zich bijna nooitopenbaart, alleen bij mensen die het zoeken(zoals er veel zijn op dit forum ) of in uitzonderlijke situatie's.
het onderbewustzijn van deze vrouw heeft de allerbeste manier opgezocht om haar te redden, en dat was die hond.
ik vind dat de meest logische verklaring, wat vinden jullie?

om mijn stelling te 'bewijzen' zal ik nog iets vertellen. ik keek laatst naar discovery channel, en docu over de gevaren van vliegtuigen. een man kwam aan het woord en die vertelde over een onderzoek dat een wetenschapper heeft gedaan naar crashende vlieftuigen. daaruit bleek dat vlieftuigen die neerstorden veel meer annuleringen en zieken hebben. een voorbeeld was een vliegtuig ongeluk in Amerika. een 'gewoon' vliegtuig had gemiddeld 3 annuleringen en hooguit 1 of 2 zieken die niet meegingen terwijl ze wel mee zouden gaan. bij dit vliegtuig waren dat 8 annuleringen en 5 zieken, vlak voor het vliegtuig vertrok. dat zegt mij genoeg. bij andere vliegtuigen bleek hetzelfde, meer annuleringen en meer mensen die buikpijn en supererge hoofdpijn kregen voor vertrek, en dus niet meegingen.

wat ik hiermee dus wil zeggen is dat ik meer geloof in het menselij instinct, of 6e zintuig, hoe je het ook wil noemen, dan in wonderen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')