abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:24:20 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12734932
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 02:52 schreef Kordotium het volgende:

Zo'n soort situatie bijvoorbeeld en dan hoeft het nog niet eens concreet met politiek te maken te hebben...leren we de mens achter de politicus ook nog eens beter kennen

Er is een politieke crises, en thuis staat de boel ook op stelten. Wat doet u?

Zoiets? Maar dan concreter?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12739259
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:24 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Er is een politieke crises, en thuis staat de boel ook op stelten. Wat doet u?

Zoiets? Maar dan concreter?

Uw eerste kind wordt geboren en er is crisis binnen de coalitie bijv.! Eén van de twee
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:46:54 #53
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12768079
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:48 schreef Kozzmic het volgende:

Om 5 september te halen wil ik woensdagavond de eerste vragenlijst samenstellen

En?
pi_12768115
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

En?

Ik ben moe.

Morgenavond of vrijdagochtend, dan wordt het eventueel maar een weekje later.

woensdag 27 augustus 2003 @ 21:50:23 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12768175
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:48 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik ben moe.

Morgenavond of vrijdagochtend, dan wordt het eventueel maar een weekje later.

Is goed.
pi_12790339
Aan Marianne Thieme:
Was u erg teleurgesteld doordat u net geen zetel haalde?
Wil uw partij ooit regeringsverantwoordelijkheid dragen? Ofwel 1 van de grootste partijen worden?
Waarom stond er een biologische varkenshouder op uw lijst? Vindt u niet dat er enkel mensen op de PvdD-lijst moeten staan die geen dieren doden?
pi_12790819
Mag ik ook ietwat persoonlijkere (wel aan politiek gerelateerde) vragen stellen aan Joost Eerdmans?

• Wanneer wordt Mat Herben aan de kant gezet en kom jij ervoor in de plaats (in het kader van: Informeer de belangstellende burger).
  • Waarom ben je weggegaan bij het CDA waar je ongetwijfeld, volgens Hans Hillen in ieder geval in de Groene van 26 juli, een gouden carriere stond te wachten?
  • Leer je nog wel wat in de Tweede Kamer of weet je het allemaal beter?
  • Zo. Ik weet het: de vragen zijn kort door de bocht, maar wel duidelijk. Joost Eerdmans kan het hebben. En dat is fijn.

pi_12791595
    Joost Eerdmans:
    U probeert zich veelvuldig (!) een diervriendelijk imago aan te meten in de pers. U heeft het in de Volkskrant van januari jl. zelfs over het opnemen van dierenrechten in de Gronwet.
    Waarom heeft u dan gestemd voor de heropening van de plezierjacht op vossen, herten en kraaien; gestemt tegen het nertsenfokverbod en mogen de legkippen van u en uw fractie weer gewoon in hun batterijkooitjes kreperen? Vindt u niet een klein beetje dat u een verkeerde voorstelling van zaken geeft en in feite bezig bent met kiezersbedrog? U heeft nl. niet de portefeuille landbouw maar uw fractiegenoot en varkensboer Wien van den brink. Wat vindt hij van uw uitlatingen?
      donderdag 28 augustus 2003 @ 21:13:09 #59
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12792387
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2003 20:37 schreef Gerro het volgende:
    Joost Eerdmans:
    U probeert zich veelvuldig (!) een diervriendelijk imago aan te meten in de pers. U heeft het in de Volkskrant van januari jl. zelfs over het opnemen van dierenrechten in de Gronwet.
    Waarom heeft u dan gestemd voor de heropening van de plezierjacht op vossen, herten en kraaien; gestemt tegen het nertsenfokverbod en mogen de legkippen van u en uw fractie weer gewoon in hun batterijkooitjes kreperen? Vindt u niet een klein beetje dat u een verkeerde voorstelling van zaken geeft en in feite bezig bent met kiezersbedrog? U heeft nl. niet de portefeuille landbouw maar uw fractiegenoot en varkensboer Wien van den brink. Wat vindt hij van uw uitlatingen?

Misschien iets te negatieve ondertoon, maar hij is zeer goed.

pi_12826488
    Excuses, ik was even druk, maar ik ga nu bezig met het samenstellen van het interview voor Marianne Thieme, en ik wil dit weekend ook de vragenlijstjes voor de 3 andere personen vrijwel gereed hebben.

Ik zal het voor verzenden eerst hier nog even posten.

zaterdag 30 augustus 2003 @ 11:53:54 #61
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12827187
    Ik heb toch een vraag voor John Goring:

U pleit voor meer nieuwbouw en dan voornamelijk middensegment-koopwoningen (afgaande op uw motie vorig jaar). Bent u niet bang dat de hoger opgeleiden uit de binnenstad gaan trekken naar deze nieuwbouw waardoor het probleem van de ghetto-vorming door lager opgeleiden groter wordt? Op wat voor manier denkt u bij te kunnen dragen tot een betere integratie door middel van maatregelen in de huisvesting in het algemeen?

Eigenlijk 2 vragen, maar het gaat over hetzelfde. Ik denk dat je op zo'n manier wel een langer en uitgebreider antwoord kan verwachten.

pi_12853443
    Eindelijk dan, het interview voor Marianne Thieme is af. 12 vragen lijkt misschien wat weinig, maar het is zo opgebouwd dat de meeste vragen uit meerdere subvragen bestaat. Tevens wil ik eventueel aan de hand van de antwoorden op een paar punten vervolgvragen stellen.

Ik heb niet gekeken naar de user die de vragen heeft ingebracht, ik heb de vragen eerst naar een tekstbestand gekopieerd en vanuit dat bestand verder geselecteerd en wat eigen inbreng er doorheen verweven.

Een aantal vragen zullen ongetwijfeld zo terug te vinden zijn in het partijprogramma of andere interviews. Het is niet de bedoeling geweest om dat te vermijden, het doel is een discussie los te maken op Fok! over de ideeën van Marianne en de Partij voor de Dieren.

quote:
    Naam, leeftijd, politieke functie, beroep (dwz het beroep dat u uitoefent naast uw politieke functie of indien u zich fulltime met politiek bezighoudt voordat u de politiek in ging), partij.

1. Waarom is er een Partij voor de Dieren nodig? Verschillende partijen maken zich toch al sterk voor dierenwelzijn? Is een belangenorganisatie als Bont voor Dieren die verschillende politieke partijen kan bewerken niet veel effectiever?

2. Kunt u zich voorstellen dat de PvdD in de toekomst fuseert met een andere partij? Zo ja, welke partijen komen daarvoor in aanmerking?

3. De PvdD claimt geen one-issue partij te zijn. Waarom is uw partijprogramma dan zo opgezet dat dierenwelzijn verreweg het belangrijkste onderwerp is? Stoort het u dat interviews met u desondanks vooral over uw ideeën m.b.t. dierenwelzijn gaan?

4. Welke dierenwelzijnsproblemen dienen op korte termijn opgelost te worden, waar ligt jullie prioriteit?

5. Wat vindt u van radicale dierenactivisten zoals het Dierenbevrijdingsfront? Kunt u begrip opbrengen voor acties als het loslaten van nertsen of bedreigingen van medewerkers van het onderzoekscentrum BPCR?

6. Is vivisectie onder bepaalde voorwaarden of voor bepaalde doeleinden acceptabel?

7. Stel de PvdD komt aan de macht, moeten niet-vegetariërs dan verplicht hun lapje vlees opgeven? Zo nee, welke veranderingen heeft u wel in petto voor vleesconsumenten en -producenten?

8. De PvdD heeft het over "effectievere straffen" om herhaling van criminaliteit te voorkomen, wat is de precieze invulling daarvan? Wat vindt u van het LPF-voorstel om dierenbeulen harder te straffen? (zie: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31977)

9. Moet er een eind komen aan de landbouwsubsidies? Zo ja, wat doe je dan als meer boeren uit efficiency-overwegingen richting bioindustrie gaan?

10. U wilt met uw partij deelnemen aan de Europese Verkiezingen van 2004. Denkt u dat uw partij een serieuze kans maakt op een zetel? Is een gezamenlijke lijst met een andere partij een optie?

11. In het partijprogramma van de PvdD staat: "Nederland moet nadrukkelijker een eigen visie op het buitenlandbeleid op het gebied van oorlog en vrede ontwikkelen en uitdragen.". Ook wil de PvdD op Europees niveau nauw gaan samenwerken. Waar staat de PvdD als deze 2 zaken met elkaar conflicteren? Kiest u voor Nederland of voor de EU?

12. Indien u een collega-politicus één vraag mag stellen, wie zou u welke vraag willen stellen? [origineel antwoord wordt op prijs gesteld!]

Ik wil het vanavond verzenden, dus als er commentaar is dan hoor ik het graag voor ongeveer 20:00. Verder probeer ik vanavond ook een eerste opzet voor een vragenlijst voor de 3 andere personen te posten.
    pi_12853565
    quote:
    Wat vindt u van radicale dierenactivisten zoals het Dierenbevrijdingsfront? Kunt u begrip opbrengen voor acties als het loslaten van nertsen of bedreigingen van medewerkers van het onderzoekscentrum BPCR?
    Zet bij die vraag iets bij van "systematisch de wet overtreden". Daar moet ze harder haar best doen om daar politiek correct op te antwoorden. De vraagstelling zoals hij nu is, is een inkoppertje voor haar.
    pi_12853616
    En nog een (waarschijnlijk zeer moeilijke vraag voor haar):
    quote:
    Denkt u dat innovatie het dierenwelzijn kan verbeteren?
    Die vraag verwacht ze nooit de meeste vragen zijn namelijk vrij inkopbaar. Please Kozzmic
      zondag 31 augustus 2003 @ 18:59:06 #65
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12853962
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2003 18:34 schreef Kozzmic het volgende:

-knip-

Een goede lijst met vragen.

4 van mijn 6 vragen komen er in voor. Toch geen slechte score.

pi_12855561
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2003 18:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Zet bij die vraag iets bij van "systematisch de wet overtreden". Daar moet ze harder haar best doen om daar politiek correct op te antwoorden. De vraagstelling zoals hij nu is, is een inkoppertje voor haar.

Ik laat het juist opzettelijk open, in de hoop een antwoord te krijgen dat wat verder gaat dan enkel voor of tegen. Als je "systematisch de wet overtreden" erbij zet dan zul je waarschijnlijk eerder een 'politiek correct' negatief antwoord krijgen, indien je het niet erbij zet dan geeft ze misschien eerder aan voor welke vormen van activisme ze wel ondersteunt.
    pi_12855613
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2003 18:42 schreef pberends het volgende:
    En nog een (waarschijnlijk zeer moeilijke vraag voor haar):
    [..]

Die vraag verwacht ze nooit de meeste vragen zijn namelijk vrij inkopbaar. Please Kozzmic

Aan welke innovatie denk je? Of wil je dat open laten?
    Ik vind de vraag eerlijk gezegd nogal... nogal... nogal vaag.
    pi_12857161
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2003 20:05 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Aan welke innovatie denk je? Of wil je dat open laten?
    Ik vind de vraag eerlijk gezegd nogal... nogal... nogal vaag.

Innovatie met betrekking tot dieren, lijkt me logisch ivm degene aan wie je het vraagd. Zo'n vraag verwacht ze iig niet, en daarom kan het tot leuke antwoorden lijden die nergens op slaan. Antwoorden op vage vragen zijn
      zondag 31 augustus 2003 @ 21:01:31 #69
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12857282
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2003 20:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Innovatie met betrekking tot dieren

Kalkoen 2.0 ?
    pi_12857642
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2003 20:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Innovatie met betrekking tot dieren, lijkt me logisch ivm degene aan wie je het vraagd. Zo'n vraag verwacht ze iig niet, en daarom kan het tot leuke antwoorden lijden die nergens op slaan. Antwoorden op vage vragen zijn

Je bedoelt zoiets?

Het interview is verzonden, en ik heb deze vraag er toch maar niet in gestopt.

pi_12861650
    Ik ben bezig met de vragen voor Joost Eerdmans en John Göring, maar het samenstellen valt me nog een beetje tegen. Morgen hopelijk meer. Vragen mogen nog ingediend worden (behalve voor Marianne Thieme, want dat interview is inmiddels verzonden).

De planning is 12 september het eerste interview, en dan wekelijks een volgende persoon.

pi_12872700
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2003 18:34 schreef Kozzmic het volgende:
    Eindelijk dan, het interview voor Marianne Thieme is af. 12 vragen lijkt misschien wat weinig, maar het is zo opgebouwd dat de meeste vragen uit meerdere subvragen bestaat. Tevens wil ik eventueel aan de hand van de antwoorden op een paar punten vervolgvragen stellen.
    Een leuke lijst vragen hoor, maar het had wat uitdagender gemogen wat mij betreft...daarbij vind ik het jammer dat je het geheel niet in een wat breder perspectief hebt getrokken. Ik was zeer benieuwd waarom zij dierenwelzijn belangrijker vindt dan stervende kindjes aan de andere kant van de wereld...

Mja, misschien moet ik haar daar zelf eens over mailen

pi_12877194
    John Göring

Hoe kijkt hij aan tegen de manier waarop de veiligheid in Rotterdam aangepakt wordt? De ene maatregel is nog niet uitgevoerd of de volgende wordt al in de pers geintroduceert. In hoeverre is dat mogelijk / wenselijk in Amsterdam?

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 01-09-2003 22:11]

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_12879754
    Aan Marianne Thieme:

Wat vind uw partij van het ritueel slachten van dieren?

maandag 1 september 2003 @ 20:49:11 #75
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12879781
    quote:
    Op maandag 1 september 2003 20:47 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
    Aan Marianne Thieme:

Wat vind uw partij van het ritueel slachten van dieren?

Je bent te laat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')