abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12629526
Op internet zijn oproepen verschenen om de moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der Graaf, te steunen middels brieven en kaarten. De oproep is afkomstig van Nederlandse anarchisten en vrienden van Van der Graaf. Onder hen zitten ook links-extremisten uit Wageningen, waar Van der Graaf tot zijn arrestatie op 13 mei vorig jaar werkzaam was bij de Vereniging Milieu Offensief (VMO). Om hoeveel personen het precies gaat, is niet duidelijk.

De oproep is opmerkelijk, omdat tot nu toe extreem links Nederland zich in stilzwijgen hulde over eventuele solidariteit met de moordenaar van Fortuyn. De steungroep voor de moordenaar van Fortuyn komt voort uit de organisatie Anarchist Black Cross (ABC), een netwerk van anarchisten die vinden dat linksradicale gevangenen niet vergeten mogen worden. Het ABC komt oorspronkelijk uit Rusland, maar kent ook een Nederlandse afdeling. De oproep verscheen ook op de radicale actiesite Indymedia.nl.

Op de website van ABC stellen de steunbetuigers een beweging op te zetten ''die de huidige samenleving aanvalt''. Gevangenissen zouden volgens ABC overbodig kunnen zijn: ''Het ABC gelooft dat in een samenleving met andere politieke, sociale en economische omstandigheden gevangenissen overbodig worden''. Opvallend is verder dat het voor ABC niet uitmaakt of de gevangene aan wie steun wordt betuigt, geweld heeft gebruikt: ''Niet-gewelddadigheid is geen leidraad, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een organisatie als Amnesty International''.

Aanhangers die een kaartje willen sturen naar Van der Graaf kunnen volgens ABC terecht op dit adres:

Volkert van der Graaf
reg.nr. 3394879
Demersluis 4/1
HJE Wenckebachweg 48
1096 AN Amsterdam

Wel, het is nu wel duidelijk wat voor geintjes we kunnen verwachten van extreem-links. Een ieder die nu nog beweert dat geweld geen goedgekeurd iets is voor hun...

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12629589
Bedankt voor het adres
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:41:09 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_12629602
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:40 schreef SCH het volgende:
Bedankt voor het adres
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_12629612
quote:
Bedankt voor het adres
Ja man kan je mooi wat bonbons sturen met wat rattenvergif.
To hell with Kyoto!
pi_12629615
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:38 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
- verhaal -
Wel, het is nu wel duidelijk wat voor geintjes we kunnen verwachten van extreem-links. Een ieder die nu nog beweert dat geweld geen goedgekeurd iets is voor hun...
Eén groepering zet iets op hun website en gelijk is heel extreem-links voor geweld? Vind ik erg kort door de bocht.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_12629616
Domme actie, laat nog maar eens zien dat er eigenlijk verdomd weinig verschil is tussen extreem links en extreem rechts
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12629651
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Domme actie, laat nog maar eens zien dat er eigenlijk verdomd weinig verschil is tussen extreem links en extreem rechts
Extreem is nooit goed, tenzij het extreem geil of extreem lekker is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_12629660
Deze mensen nemen zichzelf toch niet serieus.

Ik wist niet eens dat dit soort ransfiguren bestonden, ik dacht eerlijk gezegd dat het sprookjesfiguren waren. Wezens die zo ver van de maatschappij afstaan, zo verknipt en verwrongen dat ze praktisch in hun eigen gemaakte wereldje leven.

Niemand neemt ze serieus.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_12629687
Na FP en FB staat het nu dan ook in OOG. Goed gedaan Jeukaanmenaat! Extreem links zal je dankbaar zijn.
pi_12629698
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:43 schreef Kugari-Ken het volgende:
Niemand neemt ze serieus.
De topicstarter blijkbaar wel.
pi_12629701
quote:

Dit mag wat mij betreft onder dezelfde noemer worden geschaard als bijvoorbeeld Rudolf Hess-verering. Hoewel deze mensen (nog) niet direct andere mensen ermee lastig vallen via demonstraties en bekladdingen. Ik kan er daarom ook niet zo mee zitten, het is volgens mij niet verboden als een handjevol idioten via Internet oproept een gevangen crimineel een kaartje te sturen.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:45:37 #13
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12629711
quote:
Wel, het is nu wel duidelijk wat voor geintjes we kunnen verwachten van extreem-links.
Dat was toch al duidelijk?

Zowel extreem-links als extreem-rechts is extreem-fout.

Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_12629776
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:45 schreef Kozzmic het volgende:

het is volgens mij niet verboden als een handjevol idioten via Internet oproept een gevangen crimineel een kaartje te sturen.

Juist, een handjevol. Want uit hoeveel mensen zou deze ABC afdeling nou bestaan? 1, 3? Impliceert niet meteen dat heel radicaal links achter deze figuren staat.
Ook vraag ik me af hoe andere ABC afdelingen over deze actie denken.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_12629896
Die mensen die een kaartje sturen zijn zo meteen bekend bij de AIVD, toch?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:54:19 #16
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_12629938
Die volkert zit in de cel met of zonder steun
Dat een stelletje idioten hem willen steunen is hun verspilling van tijd en geld
pi_12629950
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:44 schreef Disorder het volgende:
Deze man mag van mij wel een leuke brief schrijven.

[Dit bericht is gewijzigd door George_Bush op 22-08-2003 13:57]

To hell with Kyoto!
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:54:41 #18
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_12629952
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Als ze de afzender erbij zetten wel
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12630009
Ik wist niet dat die lui van ABC het hele extreme links blok vormde
pi_12630023
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nou en? Het is niet verboden iemand post te sturen hoor.
Maar het is bekend dat de AIVD zich bij voorkeur met onbelangrijke zaken bezighoudt.
pi_12630050
Ik zit de genoemde sites op de FP te bekijken, maar een aantal beweringen uit het artikel kan ik niet staven met de teksten op de sites...

• Waar wordt opgeroepen tot solidariteit met Volkert?
  • Wat is de bron voor de bewering dat achter deze actie "links-extremisten uit Wageningen" en "vrienden van Volkert van der Graaf" betrokken zijn?
  • In het stuk op Indymedia lees ik bijvoorbeeld...

quote:
    Hoewel het proces van Volkert van der G. toch wel degelijk als voorbeeldfunctie moet gelden voor de manier waarop de huidige democratie moet blijven bestaan, is de situatie nog niet zo uit de hand gelopen zoals in landen als Spanje, Turkije en Italië. Hier moeten anarchisten, communisten en autonomen een keiharde strijd leveren in de gevangenissen waar zij terecht zijn gekomen door maximale straffen voor feiten die doorgaans weinig opzien baren zoals het bezit van radicale literatuur, zwarte kleding of het ingooien van een ruit. De mensenrechten voor personen met subversieve ideeën worden achter de muren van de gevangenissen bij lange na niet gewaardeerd. Omdat de gevangenen volledig uit het zicht van de samenleving zijn verdwenen, worden zij in feite overgeleverd aan de haat en agressie van de staat die er alles aan doet om het verzet te breken.

http://www.indymedia.nl/nl/2003/07/12982.shtml

Op de site van ABC kom ik helemaal geen verwijzing naar Volkert tegen. Of kijk ik er overheen?
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:58:49 #22
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_12630059
    ff normaal doen.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 22-08-2003 14:03]

The truth was in here.
    pi_12630078
    quote:
    Jeukaannenaat==> hardcore, het is hollen of stilstaan met hem
    (extreem=zeer vergaand
    generaliseren=uit een bijzonder geval een algemene conclusie afleiden)
    pi_12630090
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 13:57 schreef SCH het volgende:

Maar het is bekend dat de AIVD zich bij voorkeur met onbelangrijke zaken bezighoudt.

En dat dan ook nog eens in al haar knulligheid verprutst. De AIVD, voorheen BVD, is echt een lachertje.
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:00:26 #25
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12630092
    quote:

oh ja ik was vergeten dat extremistische organisaties in het oog houden een nutteloze bezigheid is wat betreft de veiligheid van de staat en het Nederlandse volk, in de ogen van SCH.
    Of nee wacht, het in de gaten houden van extreem linkse en anarchistische groeperingen is een nutteloze bezigheid, als het hier nazisme en extreem rechts betreft is het natuurlijk geoorloofd. Want Rechts is slecht en links is goed volgens de grote roerganger SCH, is het niet?
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_12630099
    niet doen.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 22-08-2003 14:04]

FOK! verstandig, lees een P.I.
    pi_12630128
    quote:
    Bedankt voor het adres
    Ik weet dat je van moordenaars houdt. Ik weet het.

Tenzij hij jou bezoekt natuurlijk.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
    pi_12630165
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 13:58 schreef Kozzmic het volgende:
    Op de site van ABC kom ik helemaal geen verwijzing naar Volkert tegen. Of kijk ik er overheen?
    Ik had ook al gezocht maar volgens mij meldt ABC er niets over. Ze steunen politieke gevangenen - net als waar het in het bericht op Indymedia over gaat. Ik ben wel benieuwd waar de Frontpage het dan precies vandaan haalt...?
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:03:01 #29
    16625 robh
    pi_12630176
    quote:

Niet verboden, maar persoonlijk vind ik het toch erg verwerpelijk om veroordeelde moordenaars zo in het zonnetje te zetten.

Voor degenen die de moordenaar van René Steegmans nog een kaartje willen sturen, ik heb het adres op aanvraag...

Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:03:26 #30
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_12630189
    niet doen aub.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 22-08-2003 14:04]

The truth was in here.
    pi_12630213
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ik weet dat je van moordenaars houdt. Ik weet het.

Tenzij hij jou bezoekt natuurlijk.

Ik hou niet van moordenaars maar het is fijn dat jij de mensen die dat wel doen ondersteunt.
    pi_12630224
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik had ook al gezocht maar volgens mij meldt ABC er niets over. Ze steunen politieke gevangenen - net als waar het in het bericht op Indymedia over gaat. Ik ben wel benieuwd waar de Frontpage het dan precies vandaan haalt...?

http://www.abc-holland.antifa.net/adressenlijst.htm
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:05:08 #33
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12630242
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:04 schreef SCH het volgende:

Ik hou niet van moordenaars maar het is fijn dat jij de mensen die dat wel doen ondersteunt.

WTF, waar haal je die bull-shit vandaan?
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_12630249
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:03 schreef robh het volgende:

Niet verboden, maar persoonlijk vind ik het toch erg verwerpelijk om veroordeelde moordenaars zo in het zonnetje te zetten.

Het hoeft toch niet perse een dankbetuiging te zijn. Ik kan me voorstellen dat je hem een brief schrijft met wat je van zijn actie vindt en van Fortuyn vond. Niks mis mee.
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:06:03 #35
    29985 gigatech
    Rosie the bear
    pi_12630268
    quote:

[..]

wat weet Jij daar nu van helemaal NIX !!!!!!
    Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
    Cosmic news : http://cosmicgravity.net
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:06:11 #36
    46383 Tiemie
    sowieso wel!
    pi_12630271
    quote:
    Bedankt voor het adres
    mischien kank nog een kaartje sturen met een heldere tekst waarin staat wat een gore #&#$&@#(@!#*@$&#$ die wel niet is

[Dit bericht is gewijzigd door Tiemie op 22-08-2003 17:30]

pi_12630277
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:05 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

WTF, waar haal je die bull-shit vandaan?

Uit de openingspost natuurlijk.
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:07:52 #38
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12630316
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Uit de openingspost natuurlijk.

leg mij eens uit, waar Jeukaanmenaat zegt dat hij mensen ondersteunt die moordenaars ondersteunen? Wijs het maar eens aan.
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_12630335
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 13:58 schreef Kozzmic het volgende:
    Ik zit de genoemde sites op de FP te bekijken, maar een aantal beweringen uit het artikel kan ik niet staven met de teksten op de sites...

• Waar wordt opgeroepen tot solidariteit met Volkert?
  • Wat is de bron voor de bewering dat achter deze actie "links-extremisten uit Wageningen" en "vrienden van Volkert van der Graaf" betrokken zijn?
  • In het stuk op Indymedia lees ik bijvoorbeeld...
    [..]

Ik zoek even verder.

Ze zijn trouwens wel heeeeeel dom.

Wist je al dat de Duitsers weer bezig zijn met genocides en de wereld veroveren? http://www.abc-holland.antifa.net/TMF-GermanMilitarismafterSeptember11th.htm

vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:09:26 #40
    16625 robh
    pi_12630361
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:05 schreef SCH het volgende:

Het hoeft toch niet perse een dankbetuiging te zijn. Ik kan me voorstellen dat je hem een brief schrijft met wat je van zijn actie vindt en van Fortuyn vond. Niks mis mee.

quote:
    Op internet zijn oproepen verschenen om de moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der Graaf, te steunen middels brieven en kaarten
    Het gaat om de actie. Het adres is zowiezo gewoon opvraagbaar.
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_12630374
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:09 schreef robh het volgende:

Het gaat om de actie. Het adres is zowiezo gewoon opvraagbaar.

Die groepering ziet hem als politiek gevangene blijkbaar.
    pi_12630398
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan zijn ze nog dommer dan ik dacht.
    pi_12630405
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:07 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

leg mij eens uit, waar Jeukaanmenaat zegt dat hij mensen ondersteunt die moordenaars ondersteunen? Wijs het maar eens aan.

1. Hij plaatst deze actie van een paar extreme activisten in de belangstelling
    2. Hij verschaft het adres

En brengt zo nog meer mensen op een idee.

pi_12630430
    quote:
    Alleen dat al..
    pi_12630449
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja hoor knul.

Nou ik heb het nieuws vd FP, dus die doen dat dan ook he? .

vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:12:43 #46
    54834 Gil-galad
    Wat een mooie droom
    pi_12630461
    quote:

[..]

Rechtse moordenaars die linkse politici doodschieten worden natuurlijk niet gevangengezet.
    pi_12630485
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:12 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ja hoor knul.

Nou ik heb het nieuws vd FP, dus die doen dat dan ook he? .

Ja - daar was ook erg veel kritiek op in FB.
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:13:33 #48
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12630493
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:11 schreef SCH het volgende:

Even serieus, ben jij nou zo dom, of doe je net alsof? Kijk nou eens naar wat je zegt, je kunt me niet zeggen dat je serieus die overtuiging hebt, dat je leesvaardigheid van een dusdanig laag niveau is dat deze woorden oprecht op het beeldscherm komen te staan.
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_12630507
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:12 schreef Gil-galad het volgende:
    Rechtse moordenaars die linkse politici doodschieten worden natuurlijk niet gevangengezet.
    Jawel, maar dat zijn gewoon moordenaars.

Snap dat nou es..

vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:13:57 #50
    16625 robh
    pi_12630510
    quote:

Een veroordeelde moordenaar steunen, en daar maak jij dan "politieke gevangene" van? Die kronkel volg ik niet helemaal.
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_12630561
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:13 schreef robh het volgende:

[..]

Een veroordeelde moordenaar steunen, en daar maak jij dan "politieke gevangene" van? Die kronkel volg ik niet helemaal.

Ik? Ik ben die club toch niet?
    Die club ziet hem als politiek gevangene, hij wordt in een dergelijk rijtje geplaatst. Ik vind hem een moordenaar met politieke motieven.
    pi_12630567
    doe maar niet.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 22-08-2003 14:18]

vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:22:41 #53
    16625 robh
    pi_12630779
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:15 schreef SCH het volgende:

Ik? Ik ben die club toch niet?
    Die club ziet hem als politiek gevangene, hij wordt in een dergelijk rijtje geplaatst. Ik vind hem een moordenaar met politieke motieven.

Ik zie op die website alleen een adressenlijstje van gevangenen.

Misschien dat iemand de originele tekst van de telegraaf kan plaatsen?

Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_12630930
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:04 schreef twexx het volgende:

[..]

http://www.abc-holland.antifa.net/adressenlijst.htm

Ja, zijn adres staat vermeld, net als in het artikel op Indymedia. Maar in dat artikel wordt ook het volgende gesteld...

Hoewel het proces van Volkert van der G. toch wel degelijk als voorbeeldfunctie moet gelden voor de manier waarop de huidige democratie moet blijven bestaan.

Ik vind het afkeurenswaardig om op te roepen tot solidariteit met moordenaars, maar ik zie verder geen bewijs dat "extreem links Nederland", "vrienden van Van der Graaf" of "links-extremisten uit Wageningen" hierachter zitten. Van mij mag een eventuele solidariteitsoproep aan de kaak worden gesteld, maar ik heb de indruk dat dit hier weer gebruikt wordt om allerlei linkse groeperingen zwart te maken. Zie de link naar VMO die subtiel in het artikel wordt verwerkt. Een kennis van mij was collega van Volkert bij VMO, maar ik weet van hem dat hij de moord op Fortuyn voor 100 procent afkeurt.

pi_12630975
    poederbrief kan die gek vangen voor zijn actie
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:30:25 #56
    53628 snowwie
    Fokker Parents!
    pi_12631009
    ik stuur hem een kaartje waarop staat: Veel plezier de komende 20 jaar.
    Batterij zwak!
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:33:30 #57
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_12631105
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:30 schreef snowwie het volgende:
    ik stuur hem een kaartje waarop staat: Veel plezier de komende 20 jaar.
    en laat geen zeepjes vallen?
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_12631296
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:27 schreef Kozzmic het volgende:
    Een kennis van mij was collega van Volkert bij VMO, maar ik weet van hem dat hij de moord op Fortuyn voor 100 procent afkeurt.
    De link Volkert --> Fok! is nu eindelijk ook blootgelegd!

Lees 't in Peter Siebelts volgende boek:

It's a Bloody, Fok-
    king Shame!

pi_12631377
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:40 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

De link Volkert --> Fok! is nu eindelijk ook blootgelegd!

Lees 't in Peter Siebelts volgende boek:

It's a Bloody, Fok-
    king Shame!

Ik schijn op 1 of 2 feestjes te zijn geweest waar Volkert ook aanwezig was. Hoorde ik een paar weken geleden. Kan me Volkert alleen wat dat betreft niet voor de geest halen.
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:50:08 #60
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_12631580
    En het is HEEEEEL toevallig dat de bron van dit bericht de TELEGRAAF is en het gepost is door R@B......

Over manipulatie en opblazing gesproken.

Trouwens ga ik Volksheld Volkert zekerte weten een kaartje sturen:

''Ik heb bewondering dat je afgerekend hebt met iets dat in de toekomst nog veel erger zou worden voor Nederland''

Punt.

(ik heb gewoon een ernome hekel aan rechts en extreem rechts)

Trouwens....dit is een mening, ik zie de Fokkers al in de rij staan om er iets op terug te zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Vassili_Z op 22-08-2003 14:55]

Era Vulgaris
    pi_12631695
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:50 schreef Vassili_Z het volgende:
    En het is HEEEEEL toevallig dat de bron van dit bericht de TELEGRAAF is en het gepost is door R@B......

Ja, want dan ken het eenvoudig niet waar zijn.
    Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:58:28 #62
    29985 gigatech
    Rosie the bear
    pi_12631786
    quote:

''Ik heb bewondering dat je afgerekend hebt met iets dat in de toekomst nog veel erger zou worden voor Nederland''

Punt.

Trouwens....dit is een mening, ik zie de Fokkers al in de rij staan om er iets op terug te zeggen.

Nee Links Nederland Heeft het alleen maar even uitgesteld het komt nog wel hoor
    Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
    Cosmic news : http://cosmicgravity.net
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:59:59 #63
    54834 Gil-galad
    Wat een mooie droom
    pi_12631826
    quote:
    Dus keur je het goed als rechtse mensen worden doodgeschoten?
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 15:03:37 #64
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12631933
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:59 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Dus keur je het goed als rechtse mensen worden doodgeschoten?

Hij heeft bewondering zelfs daarvoor.

Zieke gasten heb je en blijf je houden. Tsja, mensen die mentaal niet helemaal in orde zijn, kunnen nu ff een bedankbriefje schrijven aan Volkert. Ik wens ze veel plezier met hun walgelijke vertoning.

Maar dit wordt denk ik wel een beetje opgeblazen. Op de FP, in GB en in OOG is er aandacht over geweest.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_12632244
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:43 schreef Kozzmic het volgende:

Ik schijn op 1 of 2 feestjes te zijn geweest waar Volkert ook aanwezig was. Hoorde ik een paar weken geleden. Kan me Volkert alleen wat dat betreft niet voor de geest halen.

Ze zijn er achter nu, Kozz, geef het maar gewoon toe, jij bent 'the third man' op de achtergrond, de missing link tussen Kok en Volkert.
    FOK is een communistisch rood bolwerk vol met uiterst linkse terroristen en mods, geharde Stalin en Mao aanhangers die niet zullen aarzelen om iedere recht(s)geaarde politicus die de onaantastbare waarheid verkondigt te vermoorden!

* Tijger_m probeert even mee te gaan in de achterlijke denkwereld van sommige figuren

pi_12632397
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:43 schreef Kozzmic het volgende:

Lijkt me ook niet iemand met wie je gezellig even een praatje ging maken op een feestje.
    pi_12632746
    quote:
    Op internet zijn oproepen verschenen om de moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der Graaf, te steunen middels brieven en kaarten. De oproep is afkomstig van Nederlandse anarchisten en vrienden van Van der Graaf.
    Ik ben blij dat we er nu over uit zijn dat anarchisten extreem links zijn.
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 15:54:26 #68
    15717 Festen
    or is just me?
    pi_12633383
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
    * Tijger_m probeert even mee te gaan in de achterlijke denkwereld van sommige figuren
    Grappig

Het is moeilijk bescheiden te blijven, als je zo goed bent als jij...

"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
    pi_12633425
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 15:54 schreef Festen het volgende:

Grappig

Het is moeilijk bescheiden te blijven, als je zo goed bent als jij...

Ah, daar was ik al bang voor...te veel realiteit, huh?
    Had toch meer fantasie in gemoeten...damn
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 15:58:37 #70
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12633499
    quote:

Ik heb ook een mening. Ik ben van mening dat jouw soort mensen mogen omkomen in een reinigend vuur. Dat jullie laatste gegil en gekrijs een nieuwe toekomst in moge luiden.
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:03:40 #71
    15717 Festen
    or is just me?
    pi_12633663
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 15:55 schreef Tijger_m het volgende:
    Ah, daar was ik al bang voor...te veel realiteit, huh?
    Had toch meer fantasie in gemoeten...damn
    Zoals jij de vinger op de zere plek kan leggen, ik zou maar een politieke partij oprichten. Heb je toevallig twee hondjes?
    "Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
    pi_12633715
    quote:

Punt.

Ik vind dat jij in de toekomst een bedreiging voor NL gaat worden.

Kom je even langs?

pi_12635004
    Ik werk maar 200 meter van Volkert af
    Kaartjes kunnen dus ook aan mij afgegeven worden
    🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
    pi_12635058
    quote:

Punt.

En Pim was rechts? Waarom denk je dat hij het meeste politieke steun had van Jan Marijnissen? Waarom denk je dat het merendeel van de rotterdamse Allochtonen Fortuyn Heeft gestemt? Waarom denk je dat de nummer 2 van de LPF een allochtoon was? Wie was de eerste Partij met een Allochtoon als Staatssecretaris?
    pi_12635190
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 16:03 schreef Festen het volgende:

Zoals jij de vinger op de zere plek kan leggen, ik zou maar een politieke partij oprichten. Heb je toevallig twee hondjes?

Bedoel jij hiermee te zeggen dat Dhr Fortuyn eigenlijk met een persiflage bezig was?
    pi_12635206
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 16:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

En Pim was rechts? Waarom denk je dat hij het meeste politieke steun had van Jan Marijnissen?

Steun? Even een quote van onze Jan:

Fortuyn is hot, kiezers lopen met hem weg. Maar de vraag is: waarheen? Zijn boeken geven het antwoord. Zijn laatste boek is een beknopte samenvatting van wat hij aan gedachtegoed de afgelopen vijftien jaar ontwikkeld heeft. Wie, zoals ik, de moeite neemt om dat te lezen en te analyseren, constateert dat de antwoorden van Fortuyn op de door paars veroorzaakte problemen een pleidooi zijn voor nog méér neoliberalisme, nog méér paars dus: Pimpelpaars.

Laten wíj niet meedoen met het betitelen van Fortuyn als opportunist, populist en zo meer. Hij is dat wellicht óók, maar bovenal is hij pimpelpaars: ultra liberaal. Zijn oplossing voor de door een rechts kabinet veroorzaakte problemen is: een nog rechtser politiek. Dát is wat al zijn boeken en columns ons vertellen. De voormalige marxist heeft al zijn vertrouwen in linkse oplossingen verloren en kiest voor radicale en vaak rabiate rechtse maatregelen. Dát is ook precies de Paradox van Pim: hij wil mee met het volk dat zich van Paars afwendt, maar hij moet ze leiden naar een samenleving die nog paarser wordt

quote:
    Waarom denk je dat het merendeel van de rotterdamse Allochtonen Fortuyn Heeft gestemt?
    Is dit zo?

Bovendien stemmen lager opgeleide bevolkingsgroepen nu eenmaal niet op de zinnige en intellectuele oplossingen van GroenLinks en co.

quote:
    Waarom denk je dat de nummer 2 van de LPF een allochtoon was? Wie was de eerste Partij met een Allochtoon als Staatssecretaris?
    Window dressing.

En het is natuurlijk daarom ook geen toeval dat die staatssecretaris "fout" was....

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 22-08-2003 17:05]

pi_12635517
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 16:50 schreef raptorix het volgende:
    Ik werk maar 200 meter van Volkert af
    Kaartjes kunnen dus ook aan mij afgegeven worden
    ja!

laat 'm verzuipen in de kaartjes!

vrijdag 22 augustus 2003 @ 17:23:06 #78
    572 Sniper
    Gull Catcher
    pi_12635844
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 13:45 schreef Gil-galad het volgende:

Zowel extreem-links als extreem-rechts is extreem-fout.

Volgens de Nederlandse overheid niet. Extreem rechts is 'fouter' en dat terwijl in Europa Extreem Links het monopolie op politiek geweld (politieke executie heet daar een beleidsinstrument) heeft (vraag maar na in Duitsland, Italie of Spanje) , conform terreur groepjes uitstekend in cellen georganiseerd is en jaarlijks zorgt voor enorme economische schade (kijk alleen maar naar de "anti globalisten").

Extreem rechts in Nederland bestaat uit een groepje van 50 Hitler lookalikes die eens per jaar bij gratie Gods op een verlaten industrieterrein in Eemshaven in Lederhosen mogen marcheren.

Extreem links wordt geen strobreed in de weg gelegd, sterker ontvangt gewoon subsidie (zie artikel Elsevier over de kraakpanden).

vrijdag 22 augustus 2003 @ 17:27:56 #79
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_12635962
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 17:23 schreef Sniper het volgende:
    (zie artikel Elsevier over de kraakpanden).
    Inderdaad. Of dat interview met de auteur van het boek Eco Nostra, dat iemand hier in zn sig heeft
    pi_12640092
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 16:57 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Steun? Even een quote van onze Jan:

Fortuyn is hot, kiezers lopen met hem weg. Maar de vraag is: waarheen? Zijn boeken geven het antwoord. Zijn laatste boek is een beknopte samenvatting van wat hij aan gedachtegoed de afgelopen vijftien jaar ontwikkeld heeft. Wie, zoals ik, de moeite neemt om dat te lezen en te analyseren, constateert dat de antwoorden van Fortuyn op de door paars veroorzaakte problemen een pleidooi zijn voor nog méér neoliberalisme, nog méér paars dus: Pimpelpaars.

Laten wíj niet meedoen met het betitelen van Fortuyn als opportunist, populist en zo meer. Hij is dat wellicht óók, maar bovenal is hij pimpelpaars: ultra liberaal. Zijn oplossing voor de door een rechts kabinet veroorzaakte problemen is: een nog rechtser politiek. Dát is wat al zijn boeken en columns ons vertellen. De voormalige marxist heeft al zijn vertrouwen in linkse oplossingen verloren en kiest voor radicale en vaak rabiate rechtse maatregelen. Dát is ook precies de Paradox van Pim: hij wil mee met het volk dat zich van Paars afwendt, maar hij moet ze leiden naar een samenleving die nog paarser wordt
    [..]

Is dit zo?

Bovendien stemmen lager opgeleide bevolkingsgroepen nu eenmaal niet op de zinnige en intellectuele oplossingen van GroenLinks en co.
    [..]

Window dressing.

En het is natuurlijk daarom ook geen toeval dat die staatssecretaris "fout" was....

Die reactie van Jan op zijn boek was te verwachten, laten we niet vergeten dat Jan ondanks zijn oprechte principes en denkbeelden, een goede toneelspeler is, die precies wist hoe hij zich moest gedragen rond de verkiezingen. Maar ga maar eens goed kijken naar de denkbeelden van de partijen, en waar ze voor staan (minder bureaucratie, meer handen aan de bedden, verantwoording van politici naar het volk, etc), dan zul je nog verbaast zijn over de raakvlakken, grootste verschil is alleen, de manier van middelen vrij maken. LPF denkt vooral door efficienter werken de middelen vrij te maken, waar SP vooral het geld wil weghalen door te snijden in defensie (waar Pim ook voor was!) en meer van de rijken te pakken.

En dat stemgedrag van de allochtonen is niet vreemd, het merendeel van de allochtonen hekelt het gedrag van de paar rotte appels, die het met name voor hun verzieken, niet vreemd dat ze veel voor een partij voelen die juist die rotte appels wil aanpakken.

pi_12642027
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 17:27 schreef err het volgende:

Inderdaad. Of dat interview met de auteur van het boek Eco Nostra, dat iemand hier in zn sig heeft

Ach, eenzijdige journalistiek heeft ook z'n voordelen, je hoeft geen research te doen, dat bespaart een hoop tijd
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_12642102
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 21:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Ach, eenzijdige journalistiek heeft ook z'n voordelen, je hoeft geen research te doen, dat bespaart een hoop tijd

Lees het artikel in HP de Tijd, of wou je zeggen dat HP broddel journalistiek was?
    pi_12642171
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 21:31 schreef raptorix het volgende:
    Lees het artikel in HP de Tijd, of wou je zeggen dat HP broddel journalistiek was?
    Laten we zeggen dat ik HP de Tijd de afgelopen jaren "licht" in kwaliteit achteruit gegaan vind. Gedegen onderzoeksjournalistiek maakt steeds meer plaats voor populistisch gebral, maar dat is mijn mening
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:49:02 #84
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12643920
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 21:34 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat ik HP de Tijd de afgelopen jaren "licht" in kwaliteit achteruit gegaan vind. Gedegen onderzoeksjournalistiek maakt steeds meer plaats voor populistisch gebral, maar dat is mijn mening

Met andere woorden, de conclusies en artikelen stroken niet met jouw beeld van de werkelijkheid, er staan zaken in waar jij het niet mee eens bent op grond van ideologie. De onderwerpen die ze behandelen zijn te confronterend en spelen in op problematiek die onder het volk leeft.
    Je vind de kwaliteit dalen omdat je het niet eens bent met de artikelen die ze publiceren.
    Populisme is dan een erg makkelijk woord om te gebruiken, vooral omdat populisme lang niet altijd negatief is. Bij het bespreken van huidige problemen die onder het volk leven, is er niets negatiefs aan om daar als tijdschrift over te berichten.
    Of zie je liever artikelen die vrijwel geen aansluiting vinden op de belevingswereld van de lezers van het tijdschrift?
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_12644150
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 22:49 schreef Kugari-Ken het volgende:

Met andere woorden, de conclusies en artikelen stroken niet met jouw beeld van de werkelijkheid, er staan zaken in waar jij het niet mee eens bent op grond van ideologie

Voor een groot deel wel ja. Er wordt een vrij eenzijdig beeld gegeven. HP is altijd een "rechts" blad geweest, maar er stonden tot voor kort vaak aardige artikelen in, maar de laatste tijd is dat in mijn ogen afgenomen. Of dat komt door mijn persoonlijke ontwikkeling of door achteruitgang van de kwaliteit weet ik niet
    quote:
    De onderwerpen die ze behandelen zijn te confronterend en spelen in op problematiek die onder het volk leeft.
    Je vind de kwaliteit dalen omdat je het niet eens bent met de artikelen die ze publiceren.
    Ze hebben vaak wel een goed onderwerp, maar dan worden bepaalde zaken erg uitgelicht en andere dingen blijven onbesproken, dat stoort mij gigantisch
    quote:
    Populisme is dan een erg makkelijk woord om te gebruiken, vooral omdat populisme lang niet altijd negatief is. Bij het bespreken van huidige problemen die onder het volk leven, is er niets negatiefs aan om daar als tijdschrift over te berichten.
    Wel als het dus maar half gebeurd. Ik merk echter dat Elsevier en in iets mindere mate Vrij Nederland daar ook mee te maken hebben
    quote:
    Of zie je liever artikelen die vrijwel geen aansluiting vinden op de belevingswereld van de lezers van het tijdschrift?
    Jawel, mits het op een objectieve manier gebeurd en niet op een indoctrinerende manier gebeurd waarbij weinig mogelijkheden zijn om zelf na te denken
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:02:28 #86
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12644242
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 22:49 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Met andere woorden, de conclusies en artikelen stroken niet met jouw beeld van de werkelijkheid, er staan zaken in waar jij het niet mee eens bent op grond van ideologie. De onderwerpen die ze behandelen zijn te confronterend en spelen in op problematiek die onder het volk leeft.

Artikel over SP in HP/De Tijd
    quote:
    De lantaarns op de snelwegen zullen op zonne-energie branden en dus alleen in de zomermaanden licht geven. Alle spotlights en sierverlichting op openbare gebouwen zullen worden verwijderd.
    Een voorbeeld erbij.
    Typerend voor het hele artikel.
    pi_12644326
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 23:02 schreef Sidekick het volgende:

Artikel over SP in HP/De Tijd

Idd, een zeer genuanceerd artikel, ik trek mijn eerdere woorden wel weer in
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_12645928
    Hp is soms beetje over de top naar rechts, maar bijvoorbeeld het artikel van de mensen rond Volkert vond ik zeer goed, met name het feit dat Volkerts vrienden, directe vrienden zijn van de GroenLinks fractie zegt veel. Over dat soort zaken hoor je in Nova weinig.
    pi_12646809
    quote:
    Straf!port voor Volkert van der Graaf

In reactie op de brievenactie van Nederlandse anarchisten en vrienden van Van der Graaf roept de politieke partij NieuwRechts op tot de actie Straf!port voor Volkert!. Volkert verdient geen enkele steun voor de aanslag die hij pleegde op de democratie.

De steungroep voor de moordenaar van Fortuyn komt voort uit de organisatie Anarchist Black Cross (ABC), een netwerk van anarchisten die steun geven aan links-radicale gevangenen. De oproep bewijst maar weer eens dat deze links-radicale organisaties een groot gevaar vormen voor onze samenleving.

Michiel Smit (landelijk voorzitter NieuwRechts): Wij vinden dat Volkert geen steun verdient maar juist een hogere straf, vandaar dat we met de tegenactie Straf!port voor Volkert zijn gestart. Laat hem maar enorme aantallen wasknijpers maken om alle strafport te kunnen betalen.

Tegenstanders van Volkert die een kaartje willen sturen naar Van der Graaf kunnen terecht op dit adres. Het advies is om uw adres niet te vermelden op de brief.

Volkert van der Graaf
    reg.nr. 3394879
    Demersluis 4/1
    HJE Wenckebachweg 48
    1096 AN Amsterdam

http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1061558889.html

Wel leuk bedacht hoor, maar als je dan zo stoer bent om een ongefrankeerde brief te gaan versturen aan Volkert dan moet je ook stoer genoeg zijn om netjes de afzender te vermelden.
    Overigens zal Volkert echt niet de strafport hoeven te betalen van ongefrankeerde hate-mail zonder afzender, ik denk dat de enige instantie die hierdoor financieel getroffen zal worden de staat is. Misschien kunnen ze de kosten in mindering brengen op de raadsvergoeding van meneer Smit te Rotterdam.
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 00:40:01 #90
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_12646855
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 00:03 schreef raptorix het volgende:
    Hp is soms beetje over de top naar rechts, maar bijvoorbeeld het artikel van de mensen rond Volkert vond ik zeer goed, met name het feit dat Volkerts vrienden, directe vrienden zijn van de GroenLinks fractie zegt veel. Over dat soort zaken hoor je in Nova weinig.
    Ik las, dat Kozzmic op dezelfde "partee" als Volkert was, daar hoor je ook niets over.
    kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
    1 kernfysicus
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 00:46:45 #91
    28585 Dhalsim
    Paradigm shift
    pi_12647006
    quote:
    En weet je hoe dat komt? Omdat die lager opgeleide mensen nou net degene zijn die de gevolgen ondervinden van het door Groen Links bepleitte beleid. Hoger opgeleide mensen wonen over het algemeen in de betere buurten waar het nog aangenaam vertoeven is. De criminaliteit is er (zeer) beperkt en van een allochtonenprobleem is niet of nauwelijks sprake. Kortom: De ideale situatie om er linkse idealen op na te houden.
    De lager opgeleide mensen zijn over het algemeen degene die in de probleemwijken wonen, waar de criminaliteit de pan uit rijst en menigeen zich een vreemde voelt in eigen land. Daar is het een stuk minder gemakkelijk om je linkse idealen in stand te houden.

(Het is dus ook alles behalve verwonderlijk dat de linkse partijen het bij verkiezingen vooral moeten hebben van personen die woonachtig zijn in gebieden/wijken waar de, door rechtse partijen aangekaarte problemen (nog) niet aan de orde zijn.)

Het heeft dus weinig tot niets met intelligentie te maken (zoals jij zeer waarschijnlijk wel zou willen geloven) maar enkel met het individuele referentiekader wat voornamelijk gevormd wordt door persoonlijke bevindingen, indrukken en ervaringen in de eigen leefomgeving.

in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
    pi_12647135
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 00:46 schreef Dhalsim het volgende:

(Het is dus ook alles behalve verwonderlijk dat de linkse partijen het bij verkiezingen vooral moeten hebben van personen die woonachtig zijn in gebieden/wijken waar de, door rechtse partijen aangekaarte problemen (nog) niet aan de orde zijn.)

Je bedoelt dat linkse partijen traditioneel goed uit de bus komen in dorpen als Wassenaar en Naarden enzo, en dat rechtse partijen altijd hele goede resultaten halen in de grote steden
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 00:56:45 #93
    28585 Dhalsim
    Paradigm shift
    pi_12647227
    quote:
    Je bedoelt dat linkse partijen traditioneel goed uit de bus komen in dorpen als Wassenaar en Naarden enzo, en dat rechtse partijen altijd hele goede resultaten halen in de grote steden
    Ik weet niet hoe de situatie in die bewuste steden/dorpen is, maar bij de verkiezingen van vorig jaar was het wel erg duidelijk: In R'Dam, A'Dam, Den Haag etc. had de LPF overal (ruim) het meeste aantal stemmen. Buiten de randstad was dit vrijwel nergens het geval.
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 00:58:05 #94
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_12647261
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 00:56 schreef Dhalsim het volgende:
    In R'Dam, A'Dam, Den Haag etc. had de LPF overal (ruim) het meeste aantal stemmen. Buiten de randstad
    .

Ik denk het niet? A'dam was PvdA?

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
    1 kernfysicus
    pi_12647286
    quote:

Ik weet niet hoe de situatie in die bewuste steden/dorpen is, maar bij de verkiezingen van vorig jaar was het wel erg duidelijk: In R'Dam, A'Dam, Den Haag etc. had de LPF overal (ruim) het meeste aantal stemmen. Buiten de randstad was dit vrijwel nergens het geval.

En bij de laatste 2e kamer verkiezingen was de LPF nergens de grootste en in A'dam zijn ze dat nooit geweest
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 01:05:52 #96
    28585 Dhalsim
    Paradigm shift
    pi_12647420
    quote:
    En bij de laatste 2e kamer verkiezingen was de LPF nergens de grootste
    Zijn we het er over eens dat ze dat geheel te danken hebben aan hun zwaar amateuristische aanpak van zaken gedurende de 8(?) maander ervoor?
    quote:
    en in A'dam zijn ze dat nooit geweest
    Ok, klopt (mijn fout), A'Dam geldt in deze inderdaad als de uitzondering op de regel (wat mij overigens erg verbaasd).
    pi_12647683
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 01:05 schreef Dhalsim het volgende:

Zijn we het er over eens dat ze dat geheel te danken hebben aan hun zwaar amateuristische aanpak van zaken gedurende de 8(?) maander ervoor?

Ja. Ze zijn met een hoop geblaat de 2e kamer in gekomen en zijn nu geminimaliseerd. Het blijft gek dat VVD en de PVDA in minder dan 1 jaar tijd van ongeveer ieder 48 zetels in de peilingen naar de helft daarvan gingen bij de verkiezingen. Is het dan echt zoveel slechter geworden in een half jaar?

Veel mensen kiezen volgens mij maar om het kiezen en kijken niet wat de verschillende verkiezingsprogramma's inhouden. Dat hebben de afgelopen 2 verkiezingen wel bewezen

Ik stuur trouwens geen kaartje naar Volkert om maar eens geheel offtopic te gaan

Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_12647862
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 21:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Helaas wel ja.
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 01:56:33 #99
    28585 Dhalsim
    Paradigm shift
    pi_12648328
    quote:
    Het blijft gek dat VVD en de PVDA in minder dan 1 jaar tijd van ongeveer ieder 48 zetels in de peilingen naar de helft daarvan gingen bij de verkiezingen. Is het dan echt zoveel slechter geworden in een half jaar?
    Nee, dat lijkt me sterk. Maar doordat er ineens een nieuwe speler bijkwam die erg treffend de problemen aankaartte die bij een hoop mensen aan de orde van de dag waren, kreeg deze bijna automatisch een hoop steun. Op het moment dat er niemand bezig lijkt te zijn met de problemen die voor deze groep mensen aan de orde van de dag zijn, kiest men maar de partij waarmee men zich het beste kan verenigen.

Dit zal dan met een stuk minder overtuiging gebeuren, maar dat is voor de verkiezingsuitslag niet relevant.

pi_12651196
    quote:
    SP-er betaalde taartactie Pim

De affaire rond het met taarten bekogelen van politicus Pim Fortuyn, op 14 maart vorig jaar in Nieuwspoort, krijgt een politiek staartje.
    De jongelui die Fortuyn insmeerden blijken te zijn betaald door Hans van Heijningen, medewerker van de SP.

[...]

De SP-er verstrekte 'subsidie' in zijn functie als coördinator van het extreem linkse actiefonds XminY in Amsterdam.
    XminY was ook een van de financiers van de Vereniging Milieu Offensief.
    Het subsidiebedrag voor de taarters ging naar de zogeheten Weggeefwinkel in Hoenderloo.
    Op 1 mei, acht dagen na de liquidatie van PF, viel een arrstatieteam binnen op het landgoed in Hoenderloo waar de Weggeefwinkel is gevestigd. Twee van de drie taartgooiers werden er opgepakt : Pauline van Tuyl van Serooskerken en Jelle Goezinnen.

Van Heijningen bevestigt dat hij voor XminY de actievooerders gedl heeft verstrekt, volgens hem als "steum voor niet-commerciele initiatieven op het gebied van productie en consumptie".

[....]

Pikant detail is dat van Heijningen namens XminY ook een subsidie heeft verstrekt aan een groep anarchisten die onder de naam ABC actief is op het internet.
    Op hun webpage wordt opgeroepen tot steun voor Volkert van der G.

[....]

De Telegraaf
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_12651250
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 10:13 schreef milagro het volgende:

[..]

De Telegraaf

Goh, de SP is echt een fijne club
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 10:26:40 #102
    16625 robh
    pi_12651307
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 10:20 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Goh, de SP is echt een fijne club

Och. "medewerker" doet mij niet aan als politieke corrifee eigenlijk.

Beetje vergezocht.

Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_12651323
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 10:26 schreef robh het volgende:

[..]

Och. "medewerker" doet mij niet aan als politieke corrifee eigenlijk.

Beetje vergezocht.

SP haalde net niet genoeg zetels, van Heiningen stond nr. 10 op de lijst.
    Is daarom nu fractiemedewerker.
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 10:29:34 #104
    16625 robh
    pi_12651335
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 10:28 schreef milagro het volgende:

SP haalde net niet genoeg zetels, van Heiningen stond nr. 10 op de lijst.
    Is daarom nu fractiemedewerker.

Ow, dat wist ik niet.

Dan zou ik 'm toch heel hard de partij uit bonjouren.

Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_12651350
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 10:29 schreef robh het volgende:

[..]

Ow, dat wist ik niet.

Ik ben idd benieuwd wat Marijnissen hier van vindt.
    pi_12651624
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 10:29 schreef robh het volgende:

[..]

Ow, dat wist ik niet.

Ik ben benieuwd of Marijnissen er uberhaupt iets over zegt.

Ik zal wel even gaan mailen naar de SP met vragen omtrent dit geintje. Is het iig onder de aandacht gebracht.

zaterdag 23 augustus 2003 @ 11:02:15 #107
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_12651667
    Hmmm, dus zowel Groen Links als de Sp hebben nou al enigzins vuile handjes omtrent Pim.
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
    pi_12651678
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 11:02 schreef MikeyMo het volgende:
    Hmmm, dus zowel Groen Links als de Sp hebben nou al enigzins vuile handjes omtrent Pim.
    Goh, verbazingwekkend. Dat had ik nu nooit verwacht
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 11:05:48 #109
    17121 Rica
    Mais, je rêve!
    pi_12651704
    En heeft Marijnissen het fatale schot al gelost of loop ik een paar posts voor?

Want dan kom ik straks wel even terug.

Don't try and blame me for your games
    Your games are death
    My world is light, the angels fill my eyes
    With every breath
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 11:08:53 #110
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_12651734
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 11:03 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Goh, verbazingwekkend. Dat had ik nu nooit verwacht

ook wel erg eigenlijk;

GL wethouders lichten snel de werkplek van Volkert in en er zijn spoedbijeenkomsten over hoe om te gaan met de moord.

SP heeft direct te maken met de taartaanslag en is derhalve direct in verband te brengen met Volkert en het gevoel dat Pim vogelvrij zou zijn.

[..]
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 11:10:08 #111
    16625 robh
    pi_12651748
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 11:08 schreef MikeyMo het volgende:

ook wel erg eigenlijk;

GL wethouders lichten snel de werkplek van Volkert in en er zijn spoedbijeenkomsten over hoe om te gaan met de moord.

SP heeft direct te maken met de taartaanslag en is derhalve direct in verband te brengen met Volkert en het gevoel dat Pim vogelvrij zou zijn.

Zie POL, daar worden deze zaken en theorieen uitgebreid besproken
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 11:12:23 #112
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_12651782
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 11:10 schreef robh het volgende:

[..]

Zie POL, daar worden deze zaken en theorieen uitgebreid besproken

een goede mod zou er ff een linkje bijplaatsen
    [..]
    pi_12651907
    quote:
  • Anarchist Black Cross, Nijmegen - picketline bij ambassade ter ondersteuning Poolse ant-fascist -- ¤ 100,-
  • De Brand - bijdrage oprichtringskosten 'Weggeef winkel' Hoenderloo' -- ¤ 450,-
  • http://www.xminy.nl/project-regio.php?continent_id=4&year=2002

Wat is daar mis mee? Je kunt voor of tegen deze acties zijn, maar er is weinigs illegaals aan. Of geheimzinnigs. Ze geven op hun website open en bloot verantwoording af over de actyies die ondersteund worden.
    pi_12652049
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 11:22 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Je kunt voor of tegen deze acties zijn, maar er is weinigs illegaals aan. Of geheimzinnigs. Ze geven op hun website open en bloot verantwoording af over de actyies die ondersteund worden.

Het gaat er niet om of het illegaal is.
    Het gaat erom dat een SP-er, nr 10 op de lijst, zich voor hun in zet.
    Daar waar Marijnissen er prat op gaat nooit op de man gespeeld te hebben inzake PF, maar altijd zijn standpunten met argumenten heeft "aangevallen", heeft nr.10 zich wel laten verleiden tot op de man spelen, dmv achter een taartactie staan en nu weer dat ABC gedoe, steun Volkert.
    pi_12652067
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 11:08 schreef MikeyMo het volgende:
  • De SP heeft een fractiemedewerker.
  • Die fractiemedewerker was beleidsmaker bij een organisatie.
  • Die organisatie verstrekte subsidie t.b.v. de start van een alternatieve winkel.
  • Mederwerkers van die winkel hebben PF een taart in het gezicht gedrukt.
  • PF is vermoord door VvdG.
  • Wat is hier direct aan?

zaterdag 23 augustus 2003 @ 11:38:40 #116
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12652165
    Er zijn weer 'directe' connecties hoor.

Die taartactie is onfatsoenlijk, maar staat totaal los van de liquidatie. Dat een SP-fractielid (of whatever) met de taartactie te maken heeft, is toch wel een blaam voor de SP. Niet meer dan dat.

quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 11:05 schreef Rica het volgende:
    En heeft Marijnissen het fatale schot al gelost of loop ik een paar posts voor?

Want dan kom ik straks wel even terug.

Er is een familielid van een van de taartgooiers bij de VVD in de fractie. Ik denk dat Zalm achter de liquidatie zat.

pi_12652499
    Nog even over het eigenlijke onderwerp van dit topic. Uit het Telegraaf-artikel...
    quote:
    Onder de anarchisten zitten ook links-extremisten uit Wageningen,
    waar Van der G. tot zijn arrestatie op 13 mei vorig jaar werkzaam was bij de Vereniging Milieu Offensief (VMO). Om hoeveel personen het precies gaat, is niet bekend.

Ze roepen op tot steun "in de strijd die doorgaat achter de tralies." Volkert van der G. heeft tegenover de rechter altijd volgehouden dat hij de liquidatie op eigen houtje uitvoerde, maar hij weet zich nu blijkbaar gesteund door een achterban.

De oproep is opmerkelijk, omdat tot nu toe ook extreem links Nederland zich in stilzwijgen hulde over eventuele solidariteit met Nederlands bekendste moordenaar.

Ik heb de site van ABC Nederland doorgeploegd, maar behalve de vermelding van zijn adres zie ik nergens dat wordt opgeroepen tot solidariteit met Volkert, of dat er begrip is of zelfs bewondering voor zijn daad. Bij een paar andere gevangenen is dat wel het geval, die worden nadrukkelijk gepresenteerd als personen die ten onrechte achter de tralies zitten. Die solidariteit en begrip voor de moord wordt wel gesuggereerd door de Telegraaf.

Dat bepaalde clubjes in linkse en extreem-linkse kringen nauw met elkaar verweven zijn ontken ik niet, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal achter illegale praktijken en/of moord staan. Ik heb direct en indirect een aantal contacten in die hoek, en die wijzen zonder uitzondering moord en andere criminele activiteiten af.

En als je het dan over XminY hebt, je kan het eens of oneens met de projecten zijn die financieel door deze organisatie worden ondersteund, maar het zijn wel allemaal legale projecten. Zo niet, dan zie ik graag een bewijs om me van het tegendeel te overtuigen.

pi_12652525
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 11:38 schreef Sidekick het volgende:
    Er is een familielid van een van de taartgooiers bij de VVD in de fractie. Ik denk dat Zalm achter de liquidatie zat.

Niet in de fractie, wel op de kandidatenlijst bij de laatste verkiezingen. Er stond er ook één bij de Partij voor de Dieren op de lijst. Opmerkelijk dat 'onderzoeker' Peter Siebelt die PvdD-er wel aanhaalt in zijn boek Eco Nostra, en die VVD-er niet.

Maar da's weer een ander verhaal.

pi_12652528
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 11:22 schreef Kozzmic het volgende: Wat is daar mis mee?
    Van Heijningen subsidieert in zijn hoedanigheid als directeur xminy een organisatie die in haar doelstelling nadrukkelijk formuleert geweldloosheid niet als leidraad te hebben om haar politieke doelstellingen te bereiken:
    quote:
    Het 'Anarchist Black Cross' is een internationaal netwerk van autonome groepen anarchisten die ernaar streven dat anarchistische, links-radicale en andere gevangenen niet vergeten worden.

[...]

Het ABC gelooft dat in een samenleving met andere politieke, sociale en economische omstandigheden gevangenissen overbodig worden.
    Om een beweging op te zetten die de huidige samenleving aanvalt, dient er ook op gelet te worden dat die beweging verdedigd wordt. Daarom richt het ABC zich vooral op politieke en oorlogsgevangenen. Niet-gewelddadigheid is hierbij geen leidraad voor het ABC, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een organisatie als Amnesty International. "

http://www.abc-holland.antifa.net/introductie.htm

Dat getuigt - voor mij - van een anti-democratische grondhouding.
    pi_12652541
    'k ga wel ff een kaartje sturen.
    A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
    pi_12652550
    Het gaat mij om het feit dat een nr. 10 op de lijst met een dergelijk club geassocieerd kan en duidelijk ook wil worden.
    Zelfde als die sukkels van Internationale Socialisten, Brandon en Peter, en hun dubieuze in het water gevallen protestmars op 10 mei vorig jaar, daar wil je toch niet mee in 1 adem genoemd worden als serieuze, nette, linkse politieke partij?
    pi_12652580
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:02 schreef rroloff het volgende:

precies ende correct.
    pi_12652664
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:02 schreef rroloff het volgende:

[..]

Van Heijningen subsidieert in zijn hoedanigheid als directeur xminy een organisatie die in haar doelstelling nadrukkelijk formuleert geweldloosheid niet als leidraad te hebben om haar politieke doelstellingen te bereiken:
    [..]

Volgens mij zegt ABC daar niet mee dat ze zelf geweld nastreeft (om gevangenen te bevrijden e.d.), maar dat ze ook aandacht vraagt voor gevangenen die voor geweldsdelicten in de gevangenis zitten.
    pi_12652679
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:02 schreef milagro het volgende:
    Het gaat mij om het feit dat een nr. 10 op de lijst met een dergelijk club geassocieerd kan en duidelijk ook wil worden.
    Zelfde als die sukkels van Internationale Socialisten, Brandon en Peter, en hun dubieuze in het water gevallen protestmars op 10 mei vorig jaar, daar wil je toch niet mee in 1 adem genoemd worden als serieuze, nette, linkse politieke partij?
    De SP heeft daar dus kennelijk geen moeite mee, gezien de deelname aan Keer het Tij. Van mij mag het, ook de IS is geen criminele organisatie.
    pi_12652799
    wat zijn eigenlijk de verbanden tussen ' Keer Het Tij ' en ' Nederland Bekent Kleur ' ? worden ze beiden aangestuurd door GL/SP/FNV ect. ?
    pi_12652844
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:10 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De SP heeft daar dus kennelijk geen moeite mee, gezien de deelname aan Keer het Tij. Van mij mag het, ook de IS is geen criminele organisatie.

Ja jij blijft hameren op legaal of illegaal, mij gaat het om meer om de associatie met dergelijke enge lieden, die hun mening als enige ware zien, de zeggen geweld niet te schuwen etc etc. iets wat de IS ook dus op hun site hadden (en hebben?) staan.
    pi_12652904
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:10 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat zegt mij anders weer genoeg over het soort mensen dat bij de SP rondloopt...
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 12:23:18 #129
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12652908
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:19 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja jij blijft hameren op legaal of illegaal, mij gaat het om meer om de associatie met dergelijke enge lieden, die hun mening als enige ware zien, de zeggen geweld niet te schuwen etc etc. iets wat de IS ook dus op hun site hadden (en hebben?) staan.

Ik zie hetzelfde bij de SP.
    Ik zie niet op de website dat de IS oproepen tot geweld. Dus zijn ze legaal.

pi_12652924
    quote:

[..]

Klopt, (al was geloof ik Adam LPF nr 2, maar in de gemeenten om Amsterdam heen was de LPF overal nr1) maar als je in bijvoorbeeld Den Haag of Rotterdam woont in een wijk waar de kogels je af en toe letterlijk om de oren vliegen, dan wordt je vanzelf rechts...

Hoeveel onschuldige mensen zijn er in de randstad niet gedood/verwond door een kogel die voor iemand anders was bedoeld?

Vergeet niet dat als een totaal onschuldige wordt gedood zijn hele familie en vriendenkring daar ook door geraakt wordt...

Ik ken mensen die nu nog niet over hun psychische problemen heen zijn van een zinloze moord van enkele jaren geleden.

Helaas is het maar al te vaak een allochtoon geweest die hier de dader van was...

Helaas, maar het is gewoon waar.

In Harderwijk is zo iets bij mijn weten nog nooit gebeurd...

pi_12652931
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:17 schreef Koos Voos het volgende:
    wat zijn eigenlijk de verbanden tussen ' Keer Het Tij ' en ' Nederland Bekent Kleur ' ? worden ze beiden aangestuurd door GL/SP/FNV ect. ?
    Ze bestaan uit min of meer dezelfde groeperingen. Dus je kan eigenlijk zeggen dat het dezelfde organisaties zijn, met echter andere doelen.
    pi_12652952
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:24 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ze bestaan uit min of meer dezelfde groeperingen. Dus je kan eigenlijk zeggen dat het dezelfde organisaties zijn, met echter andere doelen.

Je bedoelt: zodat ze dubbele subsidie kunnen incasseren.
    pi_12653037
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:23 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Dat zegt mij anders weer genoeg over het soort mensen dat bij de SP rondloopt...

Maar ja, jij moet sowieso niet veel hebben van alles wat linkser is dan de VVD.

Overigens sta ik ook niet echt te juichen over deelname van de PvdA (of groeperingen binnen de PvdA) aan samenwerkingsverbanden met clubjes als IS e.d. Daarbij gaat het me echter niet om eventuele criminele activiteiten, maar om standpunten en doelen die m.i. mijlenver van die van de PvdA afliggen.

Ik heb wel wat tegen deze Siebeltiaanse wijze van dwarsverbanden aantonen met als doel onschuldige personen verdacht maken van mede-verantwoordelijkheid aan niet al te frisse zaakjes. Dat is hier helemaal niet aan de orde; XminY en ABC leggen rekenschap af van waarmee men bezig is, en met die zaken is juridisch en moreel niets mis.

pi_12653047
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:25 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Je bedoelt: zodat ze dubbele subsidie kunnen incasseren.

Nee.
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 12:33:15 #135
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12653069
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:32 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nee.

Hoe worden die organisaties dan gefinacieerd?
    pi_12653090
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:24 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, veel van deze organisaties verschuilen zich achter stichtingen die (bij nader onderzoek) uitkomen op 1 adres.
    Bepaalde namen komen telkens terug, je kan deze fulltime 'aktievoerders' op 2 handen tellen.
    pi_12653174
    Hallo zeg - X min Y is een van de betere non-profi-organisaties die er is maar jullie hebben weer een stok gevonden om mee te slaan - gefeliciteerd hoor.

Hou toch eens op met die achterlijke Siebelt-methodes om iedereen die wel eens met iemand op een straathoek heeft staan praten als medeverantwoordelijk voor elkaars daden te bestempelen. Dat kun je toch niet menen?

Dat clubje dat door X min Y (en niet door Van Heiningen persoonlijk maar door een organisatie met een bestuur en een staf) een bedrag heeft gekregen, heeft daar een politieke actie mee uitgevoerd. So what?

En wat de SP er mee te maken heeft, ontgaat me al helemaal. Omdat hij op de lijst staat ofzo?

Schei toch eens uit met die paranoide praatjes

pi_12653178
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hoe worden die organisaties dan gefinacieerd?

Geen idee. Met 'nee' bedoel ik dat ik niet denk dat de verschillende namen gekozen zijn met als reden 2 keer subsidie te vangen. Ze doen ook niet echt geheimzinnig over uit welke clubjes ze bestaan, dat is allemaal op de websites na te lezen. Dat ze subsidie ontvangen, tsja, dat zal wel...
    pi_12653260
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ik zie hetzelfde bij de SP.
    Ik zie niet op de website dat de IS oproepen tot geweld. Dus zijn ze legaal.

Dat stond er er wel op, dat is na 6 mei weggehaald..
    pi_12655548
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 11:33 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

• Die organisatie verstrekte subsidie t.b.v. de start van een alternatieve winkel.

It is much easier to be critical than to be correct.
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 15:55:00 #141
    572 Sniper
    Gull Catcher
    pi_12656985
    De mensen achter Keer het Tij (dus het uiterst enge clubje IS, SP, GL en ook FNV) hebben -is mijn indruk tenminste- nogal wat moeite met het democratisch proces indien dit niet de door hen gewenste resultaten oplevert.

Zo'n De Waal bijvoorbeeld die mij zowel megalomaan lijkt als lijdend aan regelmatige psychotische episoden, eist op hoge toon dat zijn FNV toch wel bij het besluitvormings proces van de regering ("bak ellende" in zijn woorden) wordt betrokken. En maakt zich zo aldus als gesprekspartner volkomen onmogelijk.

Enger nog zijn de IS met banden naar gedanken polizisten als Kafka en dergelijke.

pi_12657198
    AMSTERDAM - De kleinere vakbonden binnen de FNV dreigen in opstand te komen tegen de voorzitter van de vakcentrale, Lodewijk de Waal. Zij verzetten zich tegen diens 'coup' bij de grootste aangesloten bond FNV Bondgenoten. In een brief aan de voorzitters van de veertien bonden en de directeuren van alle FNV-instellingen, roept grafimediabond FNV Kiem vandaag op om tijdens de federatieraad aanstaande maandag dit ingrijpen van De Waal af te keuren als 'onkies'. De kleinere bonden vrezen te worden meegesleept in de voortdurende grote financiële problemen bij FNV Bondgenoten. Kiem verwijst naar een financieel debacle bij een gezamenlijk nieuwbouwproject van de grote bonden. De grafimediabond eist dat de federatieraad 'op zo kort mogelijke termijn' een totaalbeeld laat opstellen van de financiële situatie voor de hele FNV, inclusief een begroting voor 2003, een saneringsplan en de feitelijke en mogelijke vermogensontwikkeling.

Bondgenoten verliest nu 3000 leden per maand en per dag euro 200.000. De hele FNV geeft jaarlijks euro 86 mln te veel uit. Zelfs inclusief de euro 37 mln werkgeverssubsidies voor de FNV als er cao's worden gesloten, geeft de FNV jaarlijks nog euro 49 mln te veel uit.

Tja... maar Lodewijk weet het toch allemaal beter.

zaterdag 23 augustus 2003 @ 18:14:58 #143
    59198 swenshady
    Veritas - Aéquitas
    pi_12660296
    -edit-

kulpost en geen discussiewaarde

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 23-08-2003 18:17]

The mother did drugs, hard liquor, cigarettes, and speed The baby came out - disfigured, ligaments indeed it was a seed who would grow up just as crazy as she Don't dare make fun of that baby cause that baby was me
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 18:18:00 #144
    21510 dr.Tesla
    Gnothe seauton
    pi_12660376
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:01 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Niet in de fractie, wel op de kandidatenlijst bij de laatste verkiezingen. Er stond er ook één bij de Partij voor de Dieren op de lijst. Opmerkelijk dat 'onderzoeker' Peter Siebelt die PvdD-er wel aanhaalt in zijn boek Eco Nostra, en die VVD-er niet.

Mag ik overigens vragen welke VVD-er dat was?
    Welke functie bekleedt hij of zij?
    Alles is één
    pi_12660732
    Wie heeft er al een Mail gestuurd naar de SP om hun mening over 'van Heijningen'-Gate te vragen?

misschien een mailtje naar NOVA, kunnen ze hun geweten weer zuiveren tov de 'extreem-rechtse sensatiemedia' van vorige week..

[b]me got a black belt in keeping it Real[/b]
    pi_12660946
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:01 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is natuurlijk opvallender van uit zijn invalshoek dat Serooskerken lid is van de Partij vd Dieren (wakker dier) én de dochter de taartgooister is.

Bovendien spreekt hij wel degelijk over een enkele verdwaalde VVD-er of CDA-er in zijn boek, hoor

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 23-08-2003 19:08]

zondag 24 augustus 2003 @ 09:04:09 #147
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_12672579
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 12:38 schreef SCH het volgende:
    ...

Dat clubje dat door X min Y (en niet door Van Heiningen persoonlijk maar door een organisatie met een bestuur en een staf) een bedrag heeft gekregen, heeft daar een politieke actie mee uitgevoerd. So what?

...

taarten gooien is geen politieke actie
    [..]
    pi_12673290
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 18:32 schreef S-Cript het volgende:
    Wie heeft er al een Mail gestuurd naar de SP om hun mening over 'van Heijningen'-Gate te vragen?
    Me! Me!

Overigens nog geen reactie gehad

[url]http://opinari.nl[/url]
    pi_12673302
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 11:03 schreef Opinarist het volgende:
    Me! Me!

Overigens nog geen reactie gehad

Tis zondag, zelfs SP'ers moeten wel eens rusten
    pi_12673361
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 18:45 schreef milagro het volgende:

[..]

Het is natuurlijk opvallender van uit zijn invalshoek dat Serooskerken lid is van de Partij vd Dieren (wakker dier) én de dochter de taartgooister is.

Bovendien spreekt hij wel degelijk over een enkele verdwaalde VVD-er of CDA-er in zijn boek, hoor

Was dat de moeder? Heb je daar een bron voor?

Volgens mij was het een tante, of een (achter)nicht. En het gaat er niet om dat er ook een verdwaalde VVD-er in Eco Nostra ronddwaalt, het gaat er om dat er wel een link wordt gelegd tussen de PvdD en de taartgooiers (vanwege die familieband) en niet tussen de VVD en de taartgooiers, terwijl er bij de VVD een volle achteroom van die Pauline van T. van S. op de kandidatenlijst stond.

-edit- Hier, de stamboom: http://worldroots.clicktron.com/foundation/european/philserooskerkedesc1537-3.htm

Pauline is de dochter van...

Baron Dr. Cornelis Nicolaas van Tuyll van Serooskerken
    Born 14 August 1946 Ruurlo
    Married 27 November 1971 Hannover

Rosemarie Elisabeth von Grone, daughter of Heinrich von
    Grone and Rose Tvede
    Born 20 May 1948 Holzminden, Lower-Saxony, Germany
    Children, Generation XIII-12

En nogmaals, familierelaties vind ik een rare manier om betrokkenheid bij de 'extreem-linkse maffia' aan te tonen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-08-2003 11:16]

pi_12673506
    Ik zag trouwens wel een interessante reactie op een SP-forum (geen officiële reactie)...
    quote:
    Zelfs de meest makkelijk te vinden info klopt niet. Van heijningen stond niet op de 10e plaats maar op de 12e bij de vorige verkiezingen. Zegt al genoeg over het artikel, stemmingmakend en niet correct.

http://rotterdam.sp.nl/forum/viewtopic.php?t=183

Verder heb ik hier...
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 11:33 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

...ook nog geen goede reactie op gehad.

Mijn mening is overigens dat er sowieso niets mis is met XminY. Vinden ze zelf ook niet, aangezien ze via hun website volledige openbaarheid geven over hun doelen, over de projecten die gesteund worden en over de personen die ze in dienst hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-08-2003 11:24]

zondag 24 augustus 2003 @ 12:16:38 #152
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12674120
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 11:23 schreef Kozzmic het volgende:
    Ik zag trouwens wel een interessante reactie op een SP-forum (geen officiële reactie)...
    een domme reactie, want wat ze eigenlijk zeggen is dat alle informatie correct is, behalve de plaatsing van die persoon op de lijst. Ze ontkennen eigenlijk niets, maar ze schrijven het hele artikel af als onzin vanwege 1 fout die ze hebben aangewezen.

Uiteindelijk komt het over als... "tja de kern van het artikel is eigenlijk gewoon correct, maar er staat 1 fout in, dus is het hele artikel ook fout."

Ze reageren op een klein detail, maar ze ontkennen de uiteindelijke "beschuldigingen" niet. Ik mag hopen dat dit inderdaad niet de uiteindelijke officiele reactie is of wordt, want dan is het slecht gesteld met de SP.

There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      zondag 24 augustus 2003 @ 14:32:43 #153
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_12676581
    XminY een extreem-linkse groep.....lol...welke no-no heeft dat nu weer verzonnen in het bericht op FP?
    pi_12676707
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 14:32 schreef Nyrem het volgende:
    XminY een extreem-linkse groep.....lol...welke no-no heeft dat nu weer verzonnen in het bericht op FP?
    De Telegraaf in samenwerking met R@b?
    pi_12676863
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 12:16 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

een domme reactie, want wat ze eigenlijk zeggen is dat alle informatie correct is, behalve de plaatsing van die persoon op de lijst. Ze ontkennen eigenlijk niets, maar ze schrijven het hele artikel af als onzin vanwege 1 fout die ze hebben aangewezen.

Uiteindelijk komt het over als... "tja de kern van het artikel is eigenlijk gewoon correct, maar er staat 1 fout in, dus is het hele artikel ook fout."

Ze reageren op een klein detail, maar ze ontkennen de uiteindelijke "beschuldigingen" niet. Ik mag hopen dat dit inderdaad niet de uiteindelijke officiele reactie is of wordt, want dan is het slecht gesteld met de SP.

Maar ga dan eens in op mijn commentaar. Je moet wel erg veel verbanden trekken om van de SP via Van Heijningen via XminY via die weggeefwinkel bij die taartgooiers te komen. Laat staan bij de moord op PF.
    pi_12676922
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 14:46 schreef Kozzmic het volgende:

Maar ga dan eens in op mijn commentaar. Je moet wel erg veel verbanden trekken om van de SP via Van Heijningen via XminY via die weggeefwinkel bij die taartgooiers te komen. Laat staan bij de moord op PF.

Geloof behoeft geen tastbaar bewijs, Kozz, zie Siebelt e.a.
      zondag 24 augustus 2003 @ 14:54:48 #157
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_12677040
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 14:58 schreef gigatech het volgende:

[..]

Nee Links Nederland Heeft het alleen maar even uitgesteld het komt nog wel hoor

Ach welja... nu is het heel 'links Nederland'.

Ga zo door met die onzin.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
    pi_12677115
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 14:54 schreef Verbal het volgende:

Ach welja... nu is het heel 'links Nederland'.

Ga zo door met die onzin.

De kogel kwam van links, he? Heerlijk toch dat soort oogkleppen, moet het leven toch heel simpel maken voor dit soort mensen, alles wat mis gaat is 'de schuld van links'.

Welnu, namens dit gedeelte van 'Links Nederland' wil ik laten weten dat Volkert een moordenaar is die wat mij betreft geen enkele steun op wat voor wijze dan ook verdient.
    Schijnbaar is het nodig om dat te vermelden tegenwoordig met al die Dom Rechts figuren die vrij rondlopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 24-08-2003 15:00]

pi_12677128
    quote:

Het soort geforceerde redeneringen, waar Kozzmic opwijst, kunnen op den duur uitgroeien tot een heksenjacht-mentaliteit.
    Of is die mentaliteit al aanwezig ?
      zondag 24 augustus 2003 @ 15:01:26 #160
    54834 Gil-galad
    Wat een mooie droom
    pi_12677185
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 14:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Telegraaf in samenwerking met R@b?

R@b is absoluut niet extreem-rechts hoor.
    pi_12677196
    quote:

[..]

Grappig hè. Geen van allen gaat er op in. Liever blijven ze krampachtig volharden in hun geloof in de linkse maffia, het duistere ondergrondse equivalent van de linkse kerk, waar SP en GroenLinks heel diep in zitten, de eco-criminelen, teneinde hun wrokkige wereldbeeld in stand te houden. Heel jammer.
    pi_12677273
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 14:58 schreef Waringin het volgende:

[..]

Het soort geforceerde redeneringen, waar Kozzmic opwijst, kunnen op den duur uitgroeien tot een heksenjacht-mentaliteit.
    Of is die mentaliteit al aanwezig ?

Je bedoelt eenzelfde soort van heksenjacht die de kogels bij Fortuyn in z'n hersenen deed belanden?
    pi_12677289
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:05 schreef Logischer het volgende:

[..]

Je bedoelt eenzelfde soort van heksenjacht die de kogels bij Fortuyn in z'n hersenen deed belanden?

Nee, die heeft nooit bestaan.
    pi_12677469
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:06 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Nee, die heeft nooit bestaan.

Ik snap jou ff niet ?

Fortuyn heeft nooit bestaan volgens jou ?

Of heeft de kogel die hem doode nooit bestaan ?

Of hebben de taarten gooiers en de andere gekken die hem zwart maakte nooit bestaan ?

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
    pi_12677521
    De heksenjacht op Fortuyn heeft nooit bestaan.
    pi_12677652
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:16 schreef Meneer_Aart het volgende:
    De heksenjacht op Fortuyn heeft nooit bestaan.
    Sorry maar je bent niet goed bij je hoofd als je dat beweerd .

Ik zal niet te lang hier over vertellen want het is zinloos maar ik doe een poging .

Hij durfde niet meer thuis te slaapen .
    Hij werd bedrijgt .
    Hij werd met stront bekogeld .
    Hij werd door de politiek als Hitler enzo afgeschilderd .
    Zelfs de buitenlandse pers dacht dat hij erger was dan het vlaamse blok .
    En nog veel meer van die dingen .

Deze heksen jacht eindigde in het media park op de parkeerplaats in een plas bloed .

Tenminste als ik het mij goed herinder .

pi_12677670
    Nou ja, ik heb geen zin om de discussie opnieuw te beginnen.

Geschiedvervalsing mag weer deze zomer.

pi_12677729
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:21 schreef MMXMMX het volgende:

Tenminste als ik het mij goed herinder .

Dan moet jij toch iets aan je geheugen doen, denk ik.
    quote:
    Selectieve herinneringen werken blijkbaar ook heel goed.
    pi_12677762
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:22 schreef Meneer_Aart het volgende:
    Nou ja, ik heb geen zin om de discussie opnieuw te beginnen.

Jij begint hem zelf hoor .

En ook die Geschiedvervalsing komt uit jou vingers .

pi_12677821
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 11:23 schreef Kozzmic het volgende:
    [..]

...ook nog geen goede reactie op gehad.

Ik doe een poging:

De SP heeft een fractiemedewerker:
    De nummer 10 of 12 op de landelijke lijst. Een redelijk hooggeplaatst iemand die bijna in de kamer is gekomen.

Die fractiemedewerker was beleidsmaker bij een organisatie:
    Een organisatie die direct gelinkt is aan de SP en oa geld daarvan ontvangt. Een dochterorganisatie dus.

Die organisatie verstrekte subsidie t.b.v. de start van een alternatieve winkel. Mederwerkers van die winkel hebben PF een taart in het gezicht gedrukt:
    Zodoende is die organisatie gefinancieerd door de SP.
    Er is een link, zonder de SP geen winkel.

PF is vermoord door VvdG:
    Geen link.

pi_12677892
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:29 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ik doe een poging:

De SP heeft een fractiemedewerker:
    De nummer 10 of 12 op de landelijke lijst. Een redelijk hooggeplaatst iemand die bijna in de kamer is gekomen.

Die fractiemedewerker was beleidsmaker bij een organisatie:
    Een organisatie die direct gelinkt is aan de SP en oa geld daarvan ontvangt. Een dochterorganisatie dus.

Die organisatie verstrekte subsidie t.b.v. de start van een alternatieve winkel. Mederwerkers van die winkel hebben PF een taart in het gezicht gedrukt:
    Zodoende is die organisatie gefinancieerd door de SP.
    Er is een link, zonder de SP geen winkel.

Een link dus met minstens drie grote tussenstappen. En je zegt zelf dat je er moeite voor moet doen om het precies uit te pluizen ('Ik doe een poging'). Dramatisch, echt onthullend, deze link van de SP naar de taartengooiers... Als die Van Heijningen nou hoogstpersoonlijk een taart in Pims gezicht had gedrukt, dan was het nog wat.

Heet dit geen vlooien op laag water zoeken?

[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 24-08-2003 15:33]

pi_12677897
    quote:
    Hij durfde niet meer thuis te slaapen
    Da's gek, hij sliep daar toch iedere dag.
    quote:
    Hij werd bedrijgt .
    Bedreigd. Ja, dat klopt, en hij niet alleen.
    quote:
    Hij werd met stront bekogeld .
    Oh? Da's nieuw.
    quote:
    Hij werd door de politiek als Hitler enzo afgeschilderd .
    Wie en wanneer? Mussolini, ja, Le Pen, ja en typisch genoeg kwamen die karakteriseringen niet eens van Links.
    quote:
    Zelfs de buitenlandse pers dacht dat hij erger was dan het vlaamse blok .
    En nog veel meer van die dingen .
    Volgens mij werd hij als rechts of extreem-rechts gekenschetst door de buitenlandse media en juist vergeleken met het VB.
      zondag 24 augustus 2003 @ 15:34:24 #173
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_12677947
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:32 schreef Meneer_Aart het volgende:
    Heet dit geen vlooien op laag water zoeken?
    Ja, dat heet niet vlooien op laag water zoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 24-08-2003 15:35]

zondag 24 augustus 2003 @ 15:35:21 #174
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_12677971
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:32 schreef Tijger_m het volgende:
    Oh? Da's nieuw.
    Nee hoor, da's toch al even bekend.
    pi_12677975
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:34 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, dat heet geen vlooien op laag water zoeken.

Spijkers op laag water zoeken .
    pi_12677979
    Spijkers
    pi_12678041
    Ik durf te wedden dat de SP het gooien van die stront taarten niet goedkeurd of heeft goedgekeurd .

Je kunt niet alle leden volgen en of in de gaten houden lijkt mij .

Ik stem trouwens al jaren SP en de Sp en Fortuyn konden primma door 1 deur .

zondag 24 augustus 2003 @ 15:40:18 #178
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_12678105
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:37 schreef MMXMMX het volgende:
    Nee, je kunt het dus niet voorkomen, maar op het moment dat mensen dergelijke acties goed gaan keuren kun je wél daaruit conclusies trekken en actie ondernemen tegen die personen.
      zondag 24 augustus 2003 @ 15:41:47 #179
    63752 Daleo
    Wolfenstein (GoTy)
    pi_12678146
    quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Door vandiessen - zondag 24 augustus 2003 @ 14:58 (Unmodded)

Wie hun ongenoegen willen uiten op Hans van Heijningen kunnen via email hun mening geven via:
    EMAIL:
    Hans van Heijningen
    h.vheijningen@tk.parlement.nl

Of via de sp email:
    sp@sp.nl

Ik vind het belachelijk dat dit nog gebeurd zoiets achterbaks en stel voor dat we massaal gaan mailen,tenminste voor Fortuyn.

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb eventueel nog wel een altenatief :
    www.shitzooi.nl!!!!

Kut, Kut ALLEMAAL
    pi_12678156
    quote:
    Volkert van der Graaf
    reg.nr. 3394879
    Demersluis 4/1
    HJE Wenckebachweg 48
    1096 AN Amsterdam
    Thee met koekjes?
    At EZ
    pi_12678206
    Het is natuurlijk wel zo dat de SP in hetzelfde wereldje verblijft als die taartengooiers en Volkert-typjes. Ze geven elkaar subsidie, betalen via via elkaars rekeningen en men kent elkaar. Ouwe jongens krentebrood.

Je zal mij ook niet horen ontkennen dat die NVU knakkers in het zelfde wereldje rondbanjeren als voetbalhooligans en kale gabbertjes.

pi_12678207
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:42 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Thee met koekjes?
    At EZ

Ik dacht meer aan een bombrief

Edit :

Smilie toegevoegd want het werd te serieus opgevat .

Edit :

[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 24-08-2003 15:50]

pi_12678300
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:44 schreef MMXMMX het volgende:

Ik dacht meer aan een bombrief

Moet je doen, dan mag jij mischien in dezelfde rijksinstelling als Volkert plaatsnemen voor de komende jaren.
    pi_12678304
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
    Het is natuurlijk wel zo dat de SP in hetzelfde wereldje verblijft als die taartengooiers en Volkert-typjes. Ze geven elkaar subsidie, betalen via via elkaars rekeningen en men kent elkaar. Ouwe jongens krentebrood.

Je zal mij ook niet horen ontkennen dat die NVU knakkers in het zelfde wereldje rondbanjeren als voetbalhooligans en kale gabbertjes.

Tja op Fortuyn stemde ook extreem rechtse figuren en op de Sp stemmen ook extreem linkse figuuren daar ontkom je niet aan .
    Ze kunnen bij geen enkele andere partij terecht en dus zoeken ze de partij die dan het dichste bij komt (hoe ver dat dan ook soms weg is van hun ideen)
      zondag 24 augustus 2003 @ 16:01:02 #185
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_12678686
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:37 schreef MMXMMX het volgende:
    Ik durf te wedden dat de SP het gooien van die stront taarten niet goedkeurd of heeft goedgekeurd .

Ik stem trouwens al jaren SP en de Sp en Fortuyn konden primma door 1 deur .

Nee, ze vielen elkaar alleen niet aan...
    [..]
    pi_12678717
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:01 schreef Gil-galad het volgende:
    R@b is absoluut niet extreem-rechts hoor.
    Nee en X min Y is volstrekt niet extreem.
    pi_12678840
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 15:40 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, je kunt het dus niet voorkomen, maar op het moment dat mensen dergelijke acties goed gaan keuren kun je wél daaruit conclusies trekken en actie ondernemen tegen die personen.

Doe niet zo zuur man. Die paar taartjes wegen in de verste verte niet op tegen wat die Berlusconi vriend voor polarisatie en ellende in dit land te weeg heeft gebracht. Heb je Zalm destijds ook zo horen zeiken over zijn taarten? Het was een aardige ludieke actie, ik en velen met mij hebben er hard om moeten lachen - het hoort bij het politieke spel - en dat hij er zo op reageerde zegt genoeg over zijn non-kwaliteiten om daar aan deel te nemen.

En stuur Hans maar een mailtje - daar kan ie wel tegen.

zondag 24 augustus 2003 @ 16:07:14 #188
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_12678894
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:05 schreef SCH het volgende:
    Heb je Zalm destijds ook zo horen zeiken over zijn taarten?
    Waren die ook gevuld met stront en kots?
    quote:
    Het was een aardige ludieke actie, ik en velen met mij hebben er hard om moeten lachen - het hoort bij het politieke spel
    Nee, bekogeld worden met stront en kots hoort NIET bij het politieke spel. Daar is helemaal NIETS politieks aan.
    pi_12678898
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe niet zo zuur man. Die paar taartjes wegen in de verste verte niet op tegen wat die Berlusconi vriend voor polarisatie en ellende in dit land te weeg heeft gebracht. Heb je Zalm destijds ook zo horen zeiken over zijn taarten? Het was een aardige ludieke actie, ik en velen met mij hebben er hard om moeten lachen - het hoort bij het politieke spel - en dat hij er zo op reageerde zegt genoeg over zijn non-kwaliteiten om daar aan deel te nemen.

En stuur Hans maar een mailtje - daar kan ie wel tegen.

Lul niet zo uit je dikke nek.

Die taarten waren niet gevuld met slagroom, en dat weet je best.

Ook is Zalm niet vermoord.

zondag 24 augustus 2003 @ 16:23:42 #190
    54834 Gil-galad
    Wat een mooie droom
    pi_12679358
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee en X min Y is volstrekt niet extreem.

. .
    pi_12679437
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:07 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Een klinkklare leugen die door linkse propaganda bijna tot waarheid is verworden. Gelukkig weten wij wel beter.
    pi_12679531
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:07 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Volgens mij is de bewering dat ze met stront gevuld waren niet hard te maken. Maar dat laat onverlet dat het vergezocht is om de SP in verband te brengen met het gooien van die taarten.
    quote:
    Dus taarten gooien leidt niet automatisch tot moord. Meteen een bewijs dat de link van de SP of Hans van Heijningen naar de moord op Fortuyn helemaal geen hout snijdt.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-08-2003 16:30]

pi_12679546
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:23 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

. .

Rot toch op joh. Ken je die organisatie eigenlijk wel? Dankzij hen kunnen homo's in Zuid-Amerika zich organiseren en groeperingen in Afrika zich verenigen om tegen dictators in opstand te komen. Een uitstekende organisatie dus.
    pi_12679565
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:07 schreef Lithion het volgende:
    Nee, bekogeld worden met stront en kots hoort NIET bij het politieke spel. Daar is helemaal NIETS politieks aan.
    Leef lekker verder in je droomwereldje.
    pi_12679592
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:26 schreef Logischer het volgende:

Een klinkklare leugen die door linkse propaganda bijna tot waarheid is verworden. Gelukkig weten wij wel beter.

Wat? Zalm is wel vermoord?

Het is toch lachwekkend eigenlijk, bij alles wat 'Links' is wordt het woord 'propaganda' genoemd, bij 'Rechts' is het 'Waarheid'.

God, wat een zeldzaam beperkt wereldbeeld hebben sommigen toch.

zondag 24 augustus 2003 @ 16:34:03 #196
    54834 Gil-galad
    Wat een mooie droom
    pi_12679646
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Rot toch op joh. Ken je die organisatie eigenlijk wel? Dankzij hen kunnen homo's in Zuid-Amerika zich organiseren en groeperingen in Afrika zich verenigen om tegen dictators in opstand te komen. Een uitstekende organisatie dus.

Ik reageerde vooral op de nonsens die ons Tijgertje weer wist te spuien.
    pi_12679665
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:34 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Ik reageerde vooral op de nonsens die ons Tijgertje weer wist te spuien.

Beetje de weg kwijt?
    pi_12679676
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:34 schreef SCH het volgende:

Beetje de weg kwijt?

What else is new?
      zondag 24 augustus 2003 @ 16:35:33 #199
    54834 Gil-galad
    Wat een mooie droom
    pi_12679685
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Beetje de weg kwijt?

Ik heb bijna 24 uur niet gefokt .
    pi_12679701
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:35 schreef Gil-galad het volgende:

Ik heb bijna 24 uur niet gefokt .

Eindelijk de Koran kunnen lezen dus...
      zondag 24 augustus 2003 @ 16:45:22 #201
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_12679960
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 13:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Eén groepering zet iets op hun website en gelijk is heel extreem-links voor geweld? Vind ik erg kort door de bocht.

Hoe groot is heel extreem links eigenlijk?
    Heeft extreem links al afstand genomen van de oproep tot steun aan Vurende Volkert?

Wij gaan het de komende dagen nog zien of er meer extreem lkinkse mensen met deze oproep geassocieerd wensen te worden. Tot die tijd deel ik je mening dat een veroordeling van een hele groep voor de daden van enkele individuen wel erg kort door de bocht is.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    pi_12680127
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:30 schreef Kozzmic het volgende:

Volgens mij is de bewering dat ze met stront gevuld waren niet hard te maken.

Ik heb ff gezocht en je kon wel eens gelijk hebben ook .
    http://www.antenna.nl/ravage/nwsarchief/0214nws2.htm
    pi_12680196
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:45 schreef sjun het volgende:

[..]

Hoe groot is heel extreem links eigenlijk?
    Heeft extreem links al afstand genomen van de oproep tot steun aan Vurende Volkert?

Wij gaan het de komende dagen nog zien of er meer extreem lkinkse mensen met deze oproep geassocieerd wensen te worden. Tot die tijd deel ik je mening dat een veroordeling van een hele groep voor de daden van enkele individuen wel erg kort door de bocht is.

Ten eerste, wat is extreem-links? Ten tweede, in hoeverre is er sprake van een oproep tot steun van of zelfs solidariteit met Volkert? Ten derde, wie moet precies afstand nemen van deze oproep?
      zondag 24 augustus 2003 @ 16:52:53 #204
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12680211
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:30 schreef SCH het volgende:
    groeperingen in Afrika zich verenigen om tegen dictators in opstand te komen. Een uitstekende organisatie dus.
    Uitstekend? Om nu te zeggen dat het sponseren van rebellen zo'n geweldig goede onderneming is, is zeggen dat Amerika veel goeds heeft gedaan in Afghanistan ten tijden van de Koude Ooorlog. Of wil je beweren dat er een Afrikaans land beter is geworden dankzij een overwinning door rebellen? Vaak gaat het van kwaad naar erger, en vervangt het ene totalitaire regime het ander.

Door je steun uit te spreken voor deze organisatie ben je het recht kwijt geraakt om nog iets negatiefs te zeggen over andere landen en groeperingen die een coup 'etat steunen in een ander land.

There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      zondag 24 augustus 2003 @ 16:53:24 #205
    41223 Wile_E_Coyote
    Thank God I'm an atheist
    pi_12680228
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:52 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ten eerste, wat is extreem-links? Ten tweede, in hoeverre is er sprake van een oproep tot steun van of zelfs solidariteit met Volkert? Ten derde, wie moet precies afstand nemen van deze oproep?

Ten vierde, is dit niet een heel zielig topic?
    Art is long and time is fleeting
    And our hearts, though stout and brave
    Still, like muffled drums are beating
    Funeral marches to the grave
      zondag 24 augustus 2003 @ 16:54:16 #206
    54834 Gil-galad
    Wat een mooie droom
    pi_12680254
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ten vierde, is dit niet een heel zielig topic?

Ja, dit is niet een heel zielig topic.
      zondag 24 augustus 2003 @ 16:55:46 #207
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12680298
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:31 schreef Tijger_m het volgende:

Het is toch lachwekkend eigenlijk, bij alles wat 'Links' is wordt het woord 'propaganda' genoemd, bij 'Rechts' is het 'Waarheid'.

God, wat een zeldzaam beperkt wereldbeeld hebben sommigen toch.

Goh weet je wat pas echt lachwekkend is, de randdebielen die niet inzien dat ze een ander beschuldigen van het gedrag dat ze maar wat vaak zelf tentoonstellen.

En wonder boven wonder, is dit iets dat je erg vaak aan beide kanten van de munt ziet. Dus steek die schijnheilige houding diep in je hol, want het siert je niemand.

There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      zondag 24 augustus 2003 @ 16:56:32 #208
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12680327
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:52 schreef Kozzmic het volgende:

Ten eerste, wat is extreem-links?

wat is extreem-rechts?
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      zondag 24 augustus 2003 @ 17:00:34 #209
    63752 Daleo
    Wolfenstein (GoTy)
    pi_12680431
    Hmmzzzz, dit topic is meer om elkaar de "hersens in te slaan"
    Kut, Kut ALLEMAAL
    pi_12680518
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 17:00 schreef Daleo het volgende:
    Hmmzzzz, dit topic is meer om elkaar de "hersens in te slaan"
    Ik kom er anders dankzij dit topic achter dat de taarten hoogst waarschijnlijk niet gevuld waren met kots en stront en dus vind ik dit al weer een + punt voor dit topic .

Aldoende leert men .

pi_12680558
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 17:03 schreef MMXMMX het volgende:

Ik kom er anders dankzij dit topic achter dat de taarten hoogst waarschijnlijk niet gevuld waren met kots en stront en dus vind ik dit al weer een + punt voor dit topic .

Vreemd dat dit eigenlijk niet wat prominenter in de media heeft gestaan eigenlijk
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
      zondag 24 augustus 2003 @ 17:05:20 #212
    63752 Daleo
    Wolfenstein (GoTy)
    pi_12680584
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 17:03 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Aldoende leert men .

Hehe, ja zo kan je het ook bekijken.

Links vs. Rechts de eeuwige strijd..

Kut, Kut ALLEMAAL
    pi_12680719
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:55 schreef Kugari-Ken het volgende:

Goh weet je wat pas echt lachwekkend is, de randdebielen die niet inzien dat ze een ander beschuldigen van het gedrag dat ze maar wat vaak zelf tentoonstellen.

En wonder boven wonder, is dit iets dat je erg vaak aan beide kanten van de munt ziet. Dus steek die schijnheilige houding diep in je hol, want het siert je niemand.

Oh, jij weer?

zondag 24 augustus 2003 @ 17:33:06 #214
    63752 Daleo
    Wolfenstein (GoTy)
    pi_12681329
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:55 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

quote:
    Dus steek die schijnheilige houding diep in je hol
    Oei ik heb het met je tedoen, jij zal echt niet lekker zitten
    Kut, Kut ALLEMAAL
    pi_12682403
    Ik zie nu trouwens iets op de website van XminY dat ik wel kwalijk vind. Niet verboden, en ook niet meteen in verband te brengen met de SP (het is een actie van Van Heijningen van 2 jaar geleden), maar het zegt wel iets over die Van Heijningen. Meer dan die zogenaamde banden met die figuren die Fortuyn wat slagroom in het gezicht smeerden.
    quote:
    OPROEP AAN MAROKKAANSE REGERING

Persbericht

Oproep aan Marokkaanse regering om Nederland geen toegang te geven tot het Marokkaans kadaster

Door middel van een open brief doen vertegenwoordigers van XminY Solidariteitsfonds, het blad 'Solidariteit' en Attac-Nederland een beroep op de Marokkaanse regering om geen gehoor te geven aan het verzoek van de Nederlandse regering om inzage te krijgen in Marokkaanse kadastergegevens. Aanleiding om het Nederlandse beleid in deze publiekelijk te doorkruisen, vormt het feit dat de Nederlandse regering keer op keer met twee maten blijkt te meten. De jacht op vermeende kleine fraudeurs wordt opgevoerd, terwijl vertegenwoordigers van de elite weinig in de weg wordt gelegd wanneer zij zichzelf op legale dan wel illegale wijze verrijken.

Voor nadere informatie over dit initiatief kunt u contact opnemen met Hans van Heijningen van XminY op tel. nr. ****** of ******.

http://www.xminy.nl/article.php?id=27&type=campaign

pi_12682443
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 18:20 schreef Kozzmic het volgende:
    Ik zie nu trouwens iets op de website van XminY dat ik wel kwalijk vind. Niet verboden, en ook niet meteen in verband te brengen met de SP (het is een actie van Van Heijningen van 2 jaar geleden), maar het zegt wel iets over die Van Heijningen. Meer dan die zogenaamde banden met die figuren die Fortuyn wat slagroom in het gezicht smeerden.
    [..]
    Gatver, wat een achterbakse actie weer ja. Wederom een staaltje knap de boel omdraaien.
      zondag 24 augustus 2003 @ 18:38:25 #217
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_12682755
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:31 schreef SCH het volgende:
    Leef lekker verder in je droomwereldje.
    Ahja, het gooien van een taart in iemands gezicht is inderdaad een hele normale manier van het bedrijven van politiek.

.

zondag 24 augustus 2003 @ 18:58:58 #218
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_12683251
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 18:38 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ahja, het gooien van een taart in iemands gezicht is inderdaad een hele normale manier van het bedrijven van politiek.

.

En Pim Fortuyn BEDREEF OOK NIET NORMAAL DE POLITIEK
    Open je OGEN eens
    Era Vulgaris
    pi_12683257
    quote:

Nee, maar ik heb het dan ook nooit in de 2e Kamer zien gebeuren tijdens debatten, mischien een goed idee trouwens

Zoals het in dit topic door sommigen is gesteld zit er echter geen wezenlijk verschil tussen een taart en een kogel en dat lijkt mij op zijn zachts gezegd een beetje overdreven.

pi_12683277
    quote:
    Bedankt voor het adres
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
      zondag 24 augustus 2003 @ 19:11:09 #221
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_12683555
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
    Nee
    Nou, SCH beweerde namelijk het tegendeel. Volgens hem hoorde het bij het politieke spel namelijk.
    quote:
    Zoals het in dit topic door sommigen is gesteld zit er echter geen wezenlijk verschil tussen een taart en een kogel en dat lijkt mij op zijn zachts gezegd een beetje overdreven.
    Nou ja, in zoverre is het hetzelfde dat het blijkbaar erg makkelijk was om met kwade bedoelingen zo dicht bij iemand te komen. Een taart moffel je niet zomaar even weg onder je jas, een pistool lijkt me al wat makkelijker. Dus op z'n minst had men naar aanleiding van dit incident zich af moeten vragen hoe veilig een politicus eigenlijk werkelijk is in Nederland. Achteraf bleek dus dat de politici zich vooral heel veilig waande omdat een echte moordaanslag nog nooit was voorgekomen, maar dat de mogelijkheid daartoe wel degelijk aanwezig was. Nu is het dus ook zo dat er blijkbaar mensen zijn die daartoe in staat zijn en dat besef had eigenlijk al eerder moeten komen.
    pi_12683619
    Werkelijk om van te kotsen.
    Het is al achterlijk als je een moordenaar steunt, het is nog een graadje erger als het iemand betreft die een ander heeft doodgeschoten vanwege zijn mening.
    Je moeder.
    pi_12683637
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 19:11 schreef Lithion het volgende:

Nou, SCH beweerde namelijk het tegendeel. Volgens hem hoorde het bij het politieke spel namelijk.

Dat is zijn opinie, ja, ik ben het niet met hem eens en toch links
    quote:
    Nou ja, in zoverre is het hetzelfde dat het blijkbaar erg makkelijk was om met kwade bedoelingen zo dicht bij iemand te komen. Een taart moffel je niet zomaar even weg onder je jas, een pistool lijkt me al wat makkelijker. Dus op z'n minst had men naar aanleiding van dit incident zich af moeten vragen hoe veilig een politicus eigenlijk werkelijk is in Nederland. Achteraf bleek dus dat de politici zich vooral heel veilig waande omdat een echte moordaanslag nog nooit was voorgekomen, maar dat de mogelijkheid daartoe wel degelijk aanwezig was. Nu is het dus ook zo dat er blijkbaar mensen zijn die daartoe in staat zijn en dat besef had eigenlijk al eerder moeten komen.
    Dat is redelijk correct, ja, maar na de aanslag op Kosto had men zich al af moeten vragen hoe veilig politici zijn, meestal wordt er pas echt over nagedacht als het helemaal fout gaat.
      zondag 24 augustus 2003 @ 19:21:23 #224
    63752 Daleo
    Wolfenstein (GoTy)
    pi_12683765
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 18:58 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

En Pim Fortuyn BEDREEF OOK NIET NORMAAL DE POLITIEK
    Open je OGEN eens

Ja en dat vond de helft van nederland samen met jouw
    Kut, Kut ALLEMAAL
      zondag 24 augustus 2003 @ 19:23:22 #225
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_12683818
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
    Dat is zijn opinie, ja, ik ben het niet met hem eens en toch links
    Pff, dat links/rechts gezeik is niet aan mij besteed hoor .
    quote:
    Dat is redelijk correct, ja, maar na de aanslag op Kosto had men zich al af moeten vragen hoe veilig politici zijn, meestal wordt er pas echt over nagedacht als het helemaal fout gaat.
    Absoluut. Vergeet overigens de aanslag op Janmaat ook niet, of was hij toentertijd geen parlementariër?
    In ieder geval vind ik dat er eens goed nagedacht moet worden (en, achteraf gezien, na dat taartincident hád moeten worden) over de beveiliging van politici bij persconferenties e.d. Een taart is inderdaad geen kogel, maar het is wel een indicatie hoe makkelijk kwaadwillenden iets naar binnen kunnen smokkelen bij zulke gelegenheden.
      FOK!fotograaf zondag 24 augustus 2003 @ 20:30:39 #226
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_12685382
    Ach, dat links oproept een moordenaar te ondersteunen verbaast me weinig. Ik lees ook net dat een SPer (bijna kamerlid geworden) ook taartgooiacties en andere ongein sponsort. En maar blijven ontkennen dat links vreedzaam is en dat we maar vooral rechtse stromingen in de gaten moeten houden...
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_12685524
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 19:21 schreef Daleo het volgende:

[..]

Veel meer dan de helft zelfs, veel meer. Ongeveer 5/6 van de stemgerechtigden
      zondag 24 augustus 2003 @ 20:38:14 #228
    54834 Gil-galad
    Wat een mooie droom
    pi_12685554
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 20:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Veel meer dan de helft zelfs, veel meer. Ongeveer 5/6 van de stemgerechtigden

Nee.
    Het feit dat 5/6 vd stemgerechtigden niet op Pim heeft gestemd wil nog niet zeggen dat dit deel vond dat hij de politiek niet normaal bedreef.
    pi_12685572
    quote:

[..]

Dat zijn jouw woorden. Ik zeg dat het bij de risico's en de praktijk van het politieke spel hoort. Dat is nou eenmaal zo. Dit was een duidelijke actie, er wordt ook veel meer ondergronds gedaan, zoals de voortdurende bedreigingen aan allerlei politici. Dat vind ik veel erger.

Het gooien van een tomaatje of een taartje, daar zie ik het probleem niet zo van.

pi_12685609
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 20:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden. Ik zeg dat het bij de risico's en de praktijk van het politieke spel hoort. Dat is nou eenmaal zo. Dit was een duidelijke actie, er wordt ook veel meer ondergronds gedaan, zoals de voortdurende bedreigingen aan allerlei politici. Dat vind ik veel erger.

Het gooien van een tomaatje of een taartje, daar zie ik het probleem niet zo van.

Meen je dit nou echt??
    pi_12685626
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 20:38 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Nee.
    Het feit dat 5/6 vd stemgerechtigden niet op Pim heeft gestemd wil nog niet zeggen dat dit deel vond dat hij de politiek niet normaal bedreef.

Nee maar ook niet het tegenovergestelde en dat suggereert user. Het stemgedrag is het enige waar we ons op kunnen verlaten dus dat moeten we ook doen. Als ze hem belangrijk genoeg vonden, hadden ze op hem gestemd, dat is niet gebeurd dus vonden ze hem niet normaal genoeg. Die suggestie alsof meer dan de helft van Nederland achter hem stond is krankzinnig en wordt steeds weer ge- en misbruikt. Het was een behoorlijke groep maar het waren niet 'de Nederlanders', het was ook niet de stem van het volk. Het was de stem van een deeltje van het volk.
    pi_12685643
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 20:41 schreef schatje het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt??

Ja. Jij vindt bedreigen met de dood niet erger dan een tomaatje of taartje? Leg eens uit?
    pi_12685859
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 20:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja. Jij vindt bedreigen met de dood niet erger dan een tomaatje of taartje? Leg eens uit?

Ik vind het beide verwerpelijk, de taart die Fortuyn namelijk naar zijn hoofd kreeg gesmeten 'veranderde' al snel in een stel kogels.
      zondag 24 augustus 2003 @ 20:52:08 #234
    21510 dr.Tesla
    Gnothe seauton
    pi_12685889
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 20:39 schreef SCH het volgende:

[..]

En met die laatste zin heeft u laten zien dat beschaafdheid niet geheel aan u besteedt is.
    Alles is één
    pi_12685956
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 20:51 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik vind het beide verwerpelijk, de taart die Fortuyn namelijk naar zijn hoofd kreeg gesmeten 'veranderde' al snel in een stel kogels.

Dat is van een simpele onlogica. Die twee zijn niet met elkaar te verbinden maar dat is hier tegen dovemansoren gezegd.
    pi_12685970
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 20:52 schreef dr.Tesla het volgende:

[..]

En met die laatste zin heeft u laten zien dat beschaafdheid niet geheel aan u besteedt is.

Nee, gelukkig niet. Net als het object van de taarten trouwens
    pi_12686011
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 20:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is van een simpele onlogica. Die twee zijn niet met elkaar te verbinden maar dat is hier tegen dovemansoren gezegd.

Voor mij is het een indicatie dat mensen gekke dingen kunnen doen.
      zondag 24 augustus 2003 @ 20:57:43 #238
    21510 dr.Tesla
    Gnothe seauton
    pi_12686053
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 20:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet. Net als het object van de taarten trouwens

Vertel, wat was er zo onbeschaafd aan Fortuyn wat hij niet in woorden kon uitdrukken?
    Alles is één
    pi_12686207
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 20:55 schreef schatje het volgende:

[..]

Voor mij is het een indicatie dat mensen gekke dingen kunnen doen.

Heb jij daar een indicatie voor nodig? Voor mij waren die taarten een logische en ludieke en terechte reactie op een eng geluid.
    pi_12686864
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 19:21 schreef Daleo het volgende:

[..]

Pim maakte politiek begrijpelijk voor mensen die niet verder dan de MAVO gekomen zijn. Pim sprak Nederlands. En Pim dàcht Nederlands. Hij had best wat zaken waar ik en velen met mij niet achter stonden, maar vergeleken bij de meningen van andere politici waren zijn vreemde meningen op de vingers van één hand te tellen. Wees jij maar blij dat Volkert Pim omgelegd heeft, en geniet maar van De Grote Bezuinigingsgoeroe J.P. Balken(b)ende en zijn vriend Gerritje Zalm. Zíj zullen Nederland wel uit het slop halen. DREAM ON!!
      FOK!fotograaf zondag 24 augustus 2003 @ 21:33:41 #241
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_12686919
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb jij daar een indicatie voor nodig? Voor mij waren die taarten een logische en ludieke en terechte reactie op een eng geluid.

Een taart met uitwerpselen en bloed is niet ludiek, dat is gewoonweg ranzig. Er moet toch iets serieus mis zitten in je hoofd als je denkt dat je op die manier sympathie krijgt voor je mening. Maar goed, ik krijg door dit soort dingen wel zin om wat ludieks te gooien naar de SPer die dergelijke acties steunt, dan gaan ze tenminste me toejuichen en zo .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_12686983
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:33 schreef freud het volgende:

[..]

Een taart met uitwerpselen en bloed is niet ludiek, dat is gewoonweg ranzig.

Welke taart heb je het over. Niet over de taartenactie die we hier bespreken.
    quote:
    Er moet toch iets serieus mis zitten in je hoofd als je denkt dat je op die manier sympathie krijgt voor je mening.
    Dat is ze anders toch goed gelukt.
    pi_12687004
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:33 schreef freud het volgende:

[..]

Een taart met uitwerpselen en bloed is niet ludiek, dat is gewoonweg ranzig. Er moet toch iets serieus mis zitten in je hoofd als je denkt dat je op die manier sympathie krijgt voor je mening. Maar goed, ik krijg door dit soort dingen wel zin om wat ludieks te gooien naar de SPer die dergelijke acties steunt, dan gaan ze tenminste me toejuichen en zo .

Lees het topic eens door. Er is geen sprake van een taart met uitwerpselen en bloed, en er is geen sprake van de SP of een SP-er die dit soort acties steunt.
      FOK!fotograaf zondag 24 augustus 2003 @ 21:41:33 #244
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_12687145
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:36 schreef Kozzmic het volgende:
    Lees het topic eens door. Er is geen sprake van een taart met uitwerpselen en bloed, en er is geen sprake van de SP of een SP-er die dit soort acties steunt.
    Ik had het eerder over dit bericht:
    quote:
    Achter de actievoerders die Pim Fortuyn op 14 maart 2002 taarten in zijn gezicht smeten, blijkt een vooraanstaand SP-lid te zitten. Het groepje radicale actievoerders die Fortuyn besmeurden, blijken te zijn betaald door Hans van Heijningen, medewerker van de Socialistische Partij.
    Daarom dacht ik dat als SCH roept dat dit soort acties prima zijn, ik het een nogal vreemde manier vond om sympathie te krijgen.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_12687223
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:41 schreef freud het volgende:
    Daarom dacht ik dat als SCH roept dat dit soort acties prima zijn, ik het een nogal vreemde manier vond om sympathie te krijgen.
    1. Het was dus geen taart met uitwerpselen.
    2. Dit soort acties zijn ludiek met een scherp randje. Ik vond het ver gaan maar wel humoristisch.
    3. Het hoort erbij als je zulke provocerende politiek bedrijft.
    pi_12687254
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:44 schreef SCH het volgende:

1. Het was dus geen taart met uitwerpselen.
    2. Dit soort acties zijn ludiek met een scherp randje. Ik vond het ver gaan maar wel humoristisch.
    3. Het hoort erbij als je zulke provocerende politiek bedrijft.

Er is sprake van een onsmakelijke en misplaatste grap.
    pi_12687263
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee het was geen grap. Het was een duidelijk politiek statement. Waarvan akte.
      zondag 24 augustus 2003 @ 21:52:20 #248
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12687410
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:46 schreef SCH het volgende:

[..]

De moord op Fortuyn was ook een duidelijke politieke statement...
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
      zondag 24 augustus 2003 @ 21:54:04 #249
    43784 Dr_Strangelove
    We'll meet again
    pi_12687457
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Eén vraagje: Had je bij vorige "taartacties" (denk aan Zalm/Bill Gates) ook al hetzelfde gevoel over die actie, of is je verontwaardiging toch een beetje selectief en wellicht gekoppeld aan het feit dat Fortuyn later werd vermoord?
    pi_12687502
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:54 schreef Dr_Strangelove het volgende:

Eén vraagje: Had je bij vorige "taartacties" (denk aan Zalm/Bill Gates) ook al hetzelfde gevoel over die actie, of is je verontwaardiging toch een beetje selectief en wellicht gekoppeld aan het feit dat Fortuyn later werd vermoord?

Een normale slagroomtaart is toch effe net wat anders. En nee, ik dacht er toen net zo over.
    En verder lijkt me dit geen taartentopic.
      FOK!fotograaf zondag 24 augustus 2003 @ 21:56:09 #251
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_12687516
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat een beetje dezelfde manier van een statement maken als het bezetten van een bank en zo? Maar goed, ik blijf het vreemd vinden dat groepen oproepen een moordenaar te steunen. Daar doen ze hun image toch geen goed mee lijkt me.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_12687565
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:56 schreef freud het volgende:

[..]

Is dat een beetje dezelfde manier van een statement maken als het bezetten van een bank en zo? Maar goed, ik blijf het vreemd vinden dat groepen oproepen een moordenaar te steunen. Daar doen ze hun image toch geen goed mee lijkt me.

Die groepen die dat doen maken zich geen illussies over hum imago.
      FOK!fotograaf zondag 24 augustus 2003 @ 22:05:44 #253
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_12687808
    Maar ze doen het toch om de nederlanders in het algemeen te beinvloeden?
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_12687890
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 22:05 schreef freud het volgende:
    Maar ze doen het toch om de nederlanders in het algemeen te beinvloeden?
    Dat denk ik niet. Het zijn nogal radicale types die een statement maken. Ze vinden het nodig om het zo te doen. Ik denk niet dat ze hopen hiermee de algemene opinie te beinvloeden.
      FOK!fotograaf zondag 24 augustus 2003 @ 22:14:19 #255
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_12688058
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 22:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Het zijn nogal radicale types die een statement maken. Ze vinden het nodig om het zo te doen. Ik denk niet dat ze hopen hiermee de algemene opinie te beinvloeden.

Hmmm, ok, dan zijn we het met elkaar eens .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_12688141
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 22:14 schreef freud het volgende:

Hmmm, ok, dan zijn we het met elkaar eens .

Mooizo. Dan gooi ik er maar een slotje op nu.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')