Enkele scenario's:
- Het gaat zo door, de Islamitische gemeenschap neemt Nederland over aangezien ze zich vele malen sneller voortplanten en ook nog steeds familie en echtgenoten uit hun vaderland halen, een kwestie van tijd voordat ze in de meerderheid zijn.
- Er worden nieuwe wetten opgesteld, hogere straffen, de grens wordt deels gesloten, maar toch wordt er in rap tempo voort geplant
- Er breekt een burgeroorlog uit, de autochtone bevolking houdt het niet meer pleegt aanslagen op groepen jongere en vice versa.
Nu wordt er nog heel wat gefilterd door de (linkse) media qua misdrijven van de allochtone gemeenschap om het beeld van hen enigszins 'normaal' te houden, maar de bom zal even goed barsten.
- Alles komt goed, er blijven nog relletjes aanhouden, maar lang niet zoveel als vroeger(nu). De 3e generatie heeft het geloof afgedaan en is volledig geintregeerd, over het algemeen nemen zij ook gemiddeld 2 kinderen ipv de 10 zoals hun (voor)ouders, Nederland blijft Nederland.
Hoe denk jij erover?
Mensen die alleen dag en nacht in huis zitten ergens in een boerendorpje en het volk alleen van de media kennen kunnen beter niet reageren denk ik (om misverstanden te voorkomen).
Racistische teksten kan ook weggelaten worden.
quote:Gaat niet gebeuren. Het is met 700.000 turken en marokanen moeilijk opboksen tegen 14.5 miljoen "ras" Nederlanders ofzo. Okay in 2050 zullen er mischien 1.5 miljoen turken/marokanen zijn, en 15 miljoen Nederlanders (en nog een miljoen anderen), maar dan zijn ze nog maar met 10%.
Hoe denk jij erover?
Bovendien vergeet jij iets: De generatie die momenteel geboren wordt is meestal al van de 2e, soms 3e generatie. Over 30 jaar zijn de turken en de marokanen net zo geintegreerd als de meeste Indiers nu. Over 50 jaar zijn ze net zo Nederlands als een "ras" Nederlander.
En ik? Ik ben in een multiculturele samenleving gaan wonen:
40% Hispanic (waarvan het grootste gedeelte Mexicaans), 15% Aziatisch (Chinees, Koreaans, Japans, Vietnames en Thais zijn de belangrijkste), 5% Afro-American (gewoon zwarte Amerikanen dus want hun voorouders kwamen al 200 jaar terug naar Amerika) en 40% blank - met "roots" in zo'n beetje alle Europese landen.
En welke club heeft het het moeilijkst om aan te passen? De Vietnamezen. Die kwamen namelijk pas na de Vietnamoorlog in grote getale over. Er komen ook nog steeds Mexicanen bij, maar verreweg de meesten wonen hier al een generatie. Spaans is trouwens de tweede officiele taal in California.
Er is denk ik geen multi-culturelere staat als California.
quote:Dat doet me denken aan die mensen die een beetje TV kijken en de krant lezen.... en dan alles over Amerika denken te weten
Mensen die alleen dag en nacht in huis zitten ergens in een boerendorpje en het volk alleen van de media kennen kunnen beter niet reageren denk ik (om misverstanden te voorkomen).
Ik woon trouwens in Amsterdam Oost, aan de ene kant kan ik het goed met sommige allochtonen vinden, maar aan de andere kant kost ik van de meerderheid die het weer verpest(zo lijkt het).
En gewoon de dingen die je zou kunnen doen als Amsterdam(in mijn geval) nog helemaal 'schoon' was, dat mis ik weleens.
quote:Goed punt
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:31 schreef hitsta het volgende:
Conclusie :
Ik ben het met mensen eens dat er in de afgelopen 20 jaar steeds meer allochtoon zichtbaar is in Nederland. Ik denk ook dat het op zich wel meevalt met de aggressie en geweld van de allochtoon in Nederland ten op zichte van de autochtoon in Nederland. Het is maar wat je het meeste opvalt.
Nederland zal waarschjnlijk net zo een mix krijgen als de amerikaanse bevolking. Racisme en discriminatie zal er altijd blijven bestaan. Mensen zullen altijd ontevreden blijven over wat 'kleur' in de straat (en op sommige plaatsen erg veel 'kleur'). en de allochtonen zullen het altijd gedaan hebben.
Staat en geloof zullen ook in de toekomst gescheiden blijven. De integratie zal langzaam maar zeker beter worden. En de acceptatie van allochtonen zal ook beter worden.
En nou niet met z'n alle hoog van de toren blazen over wat al die marokanen en antillianen allemaal uitvreten, leer eerst de complete gemeenschap kennen voor dat er keiharde conclusies getrokken worden. De indinesische gemeenschap is ook geïntegreerd en die kregen vroeger ook overal de schuld van.
quote:nog geen 10% en al 100% in het nieuws.
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:07 schreef Darkinforcer het volgende:
Burgeroolog nee joh, je leest teveel fok.Allochtonen zijn niet eens 10 procent van de ned bevolking.Ik ga maar eens slapen
quote:wel een prestatie op zich
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:46 schreef Vampier het volgende:[..]
nog geen 10% en al 100% in het nieuws.
quote:Sjonge, lees jij alle Nederlandse kranten nog dat je dergelijke absolute uitspraken voor je rekening kunt nemen?
quote:
quote:Slaap ze, tot vanmiddag.
Op vrijdag 22 augustus 2003 09:21 schreef SCH het volgende:[..]
quote:Ik ga niet slapen hoor, ik raak verveeld van dat soort tendentieuze opmerkingen. Maar jij woont hier niet dus jij weet niet zo goed wat hier echt speelt. Het zij je vergeven. Er is hier wel meer aan de hand hoor.
Op vrijdag 22 augustus 2003 09:31 schreef Vampier het volgende:[..]
Slaap ze, tot vanmiddag.
quote:Goh is Nederland in 9 maanden al zoveel achteruit gegaan? Ik volg hier het Nederlandse nieuws op de voet... en ik lach me soms kapot over hoe de politiek de politie laat vallen om de marokkaanse gemeenschap de vriend te houden. Vooral als er met het woordje 'racisme' gegooid wordt. Ik geloof dat ze eerder 'racisme' kunnen zeggen dan 'papa' of 'mama' in hun eigen taal.
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:03 schreef SCH het volgende:[..]
Ik ga niet slapen hoor, ik raak verveeld van dat soort tendentieuze opmerkingen. Maar jij woont hier niet dus jij weet niet zo goed wat hier echt speelt. Het zij je vergeven. Er is hier wel meer aan de hand hoor.
Dit lijkt grof en moeilijk om te verbieden, je hoeft het dan ook niet te verbieden, je kunt ze de keuze geven:
"Of hier leven en zoeken wat hier te vinden is, of je partner uit je vaderland halen maar dan wel weg uit Nederland."
Waarom zal dit de integratie ten goede komen?
Nou, omdat de derde of vierde of twintigste generatie telkens weer te doen krijgt met een moeder of vader die geen Nederlands spreekt, hierdoor zal het kind al een achterstand oplopen, dat ze op school weer moet zien in te halen. Meestal lukt dat niet of maar gedeeltelijk. Het kind blijft vaak gebrekkig Nederlands spreken en het extremistische islamitische geloof is er weer van kinds af aan met de paplepel ingegoten...
quote:Je kunt wel merken dat je het niet zo goed kan volgen daar dan want hoe kom je erbij dat 'de politiek' de politie heeft laten vallen. Dat is een nogal merkwaardige interpretatie van wat er is gebeurd, misschien heb je het over gedrag of een uitspraak van een incidentele politicus maar dan nog is er niemand die, in jouw woorden, de politie heeft laten vallen. Wat bedoel je daar dan mee?
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:09 schreef Vampier het volgende:[..]
Goh is Nederland in 9 maanden al zoveel achteruit gegaan? Ik volg hier het Nederlandse nieuws op de voet... en ik lach me soms kapot over hoe de politiek de politie laat vallen om de marokkaanse gemeenschap de vriend te houden. Vooral als er met het woordje 'racisme' gegooid wordt. Ik geloof dat ze eerder 'racisme' kunnen zeggen dan 'papa' of 'mama' in hun eigen taal.
quote:Je hebt duidelijk een beperkt beeld van wat er zich in Nederland afspeelt. Maar dat is jou niet kwalijk te nemen, daar hebben ook de nodige personen in Nederland last van. Er is geen enkele sprake geweest van 'de politiek die de politie heeft laten vallen'. I.v.m. de demonstratie van afgelopen weekend kun je absoluut niet stellen dat het hier om de Marokkaanse gemeenschap gaat. Er zijn binnen die gemeenschap genoeg tegengeluiden te horen geweest. Maar ja, dat soort subtiliteiten krijg je niet mee als je met oogkleppen het nieuws volgt.
Goh is Nederland in 9 maanden al zoveel achteruit gegaan? Ik volg hier het Nederlandse nieuws op de voet... en ik lach me soms kapot over hoe de politiek de politie laat vallen om de marokkaanse gemeenschap de vriend te houden. Vooral als er met het woordje 'racisme' gegooid wordt. Ik geloof dat ze eerder 'racisme' kunnen zeggen dan 'papa' of 'mama' in hun eigen taal.
Over een burgeroorlog, ik zie dat niet gebeuren. Zie ook de post van maartena, getalsmatig zal zelfs in 2050 de groep allochtonen van Marokkaanse afkomst niet groter zijn dan een half miljoen. Wat er wel nodig is de komende tijd is dat er werk wordt gemaakt van integratie en segregatie, in plaats van polarisatie. En angstzaaiende verhalen over dreigende burgeroorlogen en buitenlanders die moeten worden uitgezet dragen absoluut niet bij aan die integratie.
quote:En dat maak jij uit? Iedereen die wil reageren mag reageren.
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:31 schreef hitsta het volgende:Mensen die alleen dag en nacht in huis zitten ergens in een boerendorpje en het volk alleen van de media kennen kunnen beter niet reageren denk ik (om misverstanden te voorkomen).
quote:Nou, als men had geluisterd naar het advies om niet te reageren, had jij niet zoveel moeite en energie in jou antwoord van zojuist hoeven steken...
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:20 schreef Kozzmic het volgende:
...
Maar ja, dat soort subtiliteiten krijg je niet mee als je met oogkleppen het nieuws volgt.En dat maak jij uit? Iedereen die wil reageren mag reageren.
quote:Welk advies bedoel je en van wie?
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:35 schreef Jereon het volgende:[..]
Nou, als men had geluisterd naar het advies om niet te reageren, had jij niet zoveel moeite en energie in jou antwoord van zojuist hoeven steken...
quote:Even een vraagje, voor wie gaat dat gelden? Ik zie toch namelijk ook nogal veel blanke Nederlandse mannen die bruidjes uit Polen, Rusland, Thailand en de Fillipijnen halen. Wordt dat ook verboden of geld dat alleen voor Marokkanen en Turken of zo?
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:12 schreef Jereon het volgende:
Er is iets wat de integratie ten goede kan komen:
"Het verbieden om de huwelijkspartner uit het vaderland te halen"Dit lijkt grof en moeilijk om te verbieden, je hoeft het dan ook niet te verbieden, je kunt ze de keuze geven:
"Of hier leven en zoeken wat hier te vinden is, of je partner uit je vaderland halen maar dan wel weg uit Nederland."
quote:Dat verklaart dan meteen waarom de invloed van het 'moederland' bij de 2e en 3e generatie afneemt zoals onderzoek heeft aangetoond, he?
Waarom zal dit de integratie ten goede komen?Nou, omdat de derde of vierde of twintigste generatie telkens weer te doen krijgt met een moeder of vader die geen Nederlands spreekt, hierdoor zal het kind al een achterstand oplopen, dat ze op school weer moet zien in te halen. Meestal lukt dat niet of maar gedeeltelijk. Het kind blijft vaak gebrekkig Nederlands spreken en het extremistische islamitische geloof is er weer van kinds af aan met de paplepel ingegoten...
quote:Ik ga graag de discussie aan met personen die naar mijn mening een beperkt of verkeerd beeld hebben van de situatie. Of ze nu in Amsterdam-Oost, Los Angeles of in een boerengat in Groningen wonen.
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:35 schreef Jereon het volgende:[..]
Nou, als men had geluisterd naar het advies om niet te reageren, had jij niet zoveel moeite en energie in jou antwoord van zojuist hoeven steken...
En een burgeroorlog? Weer een topic hierover....
quote:Hey! Goed idee, Rotterdam als zelfstandige natie!
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:16 schreef Sidekick het volgende:
Misschien is het een goed plan om alle mensen in die 'wereldsteden' in Nederland een eigen land te geven. Dan zeiken ze niet meer op de boerendorpjes die helemaal geen problemen hebben.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:38 schreef SCH het volgende:[..]
Welk advies bedoel je en van wie?
Niet reageren is nooit een oplossing. Ik zie niet zo goed in welke fouten de politiek heeft gemaakt. Cohen heeft het enige juiste gedaan door bij de familie en bij de agent op bezoek te gaan en de demonstratie niet te verbieden.
Helemaal mee eens.
quote:Zeg hee, wat is er mis met een zak chips en een blikkie bier voor de buis hangen?
Op vrijdag 22 augustus 2003 06:13 schreef Vampier het volgende:
Ja op de Balkan is het ook flink misgegaan... allochtone jongeren gaan massaal de sportschool in terwijl de gemiddelde Nederlandse lapzwans met een zak chips voor de buis hangt..... ik wil graag cijfers hebben over het leger en het percentage allochtonen.
*voelt zich aangevallen*
quote:Welke ze?
Aan de ene kant voer je een kruistocht tegen een donkere Nederlander met twee Noorse Runen in zijn ikoon, aan de andere kant druk je je nogal tendentieus uit inzake een hele bevolkingsgroep, iets dat de betreffende fokuser die je gram opwekte niet toegeschreven kan worden.
Een wat minder egocentristische opstelling kan denk ik geen kwaad.
Een burgeroorlog wordt slechts met succes tegengegaan als argumenten meer geldigheidswaarde krijgen dan insinuaties.
quote:Het wordt eentonig maar alweer:
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:45 schreef hoppe het volgende:Welke ze?
Ongetwijfeld zijn er enkele individuen voor wie dit aardig op lijkt te gaan. Jouw opmerkingen zetten echter een hele gemeenschap in kwaad daglicht en komen daarom eufemistisch uitgedrukt 'ietwat' tendentieus over.Aan de ene kant voer je een kruistocht tegen een donkere Nederlander met twee Noorse Runen in zijn ikoon, aan de andere kant druk je je nogal tendentieus uit inzake een hele bevolkingsgroep, iets dat de betreffende fokuser die je gram opwekte niet toegeschreven kan worden.
Een wat minder egocentristische opstelling kan denk ik geen kwaad.
Een burgeroorlog wordt slechts met succes tegengegaan als argumenten meer geldigheidswaarde krijgen dan insinuaties.
quote:Nederland blijft Nederland? WAT en WIE is Nederland? De islamitisering wordt zo gigantisch overtrokken door elke jan lul die weer eens wat over een imam hier en een imam daar leest.
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:31 schreef hitsta het volgende:- Alles komt goed, er blijven nog relletjes aanhouden, maar lang niet zoveel als vroeger(nu). De 3e generatie heeft het geloof afgedaan en is volledig geintregeerd, over het algemeen nemen zij ook gemiddeld 2 kinderen ipv de 10 zoals hun (voor)ouders, Nederland blijft Nederland.
Hoe denk jij erover?
Mijn vader komt uit een boerenfamilie uit het oosten van het land. Hij heeft 8 broers en zussen. Grote gezinnen waren tot 20/30 jaar terug ook in Nederland doodnormaal, pas sinds de jaren 80 is het opeens vreemd als een gezin meer dan 4 of 5 kinderen telt.
Wie ben jij om te bepalen wat Nederland is en wat hoort in Nederland en wat niet? Ik ken geen ander Nederland dan het Nederland waar ik op school met mijn Turkse en Marokkaanse en Surinaamse vrienden speelde.
Niemand op dit hele forum weet hoe het "vroegah" (voor de jaren 50) was, voordat de grote groepen gastarbeiders hier kwamen, waarom hou je dan zo halsstarrig vast aan iets wat je nooit hebt gekend?! In plaats van jezelf ook eens iets aan te passen aan de HUIDIGE samenleving.
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. En nee, ik ben geen boomknuffelende hippie en ook ik vind sommige gebruiken van "allochtonen" niet even leuk, maar ja, ik vind schaatsen en de koningin ook niet leuk.
quote:Ik zal wat gaan miereneuken. Ik denk dat je Hispanics tot de blanken kan rekenen en eigenlijk tot de Europeanen. Daar komen hun voorouders ook vandaan.
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:49 schreef maartena het volgende:[..]
40% Hispanic (waarvan het grootste gedeelte Mexicaans), 15% Aziatisch (Chinees, Koreaans, Japans, Vietnames en Thais zijn de belangrijkste), 5% Afro-American (gewoon zwarte Amerikanen dus want hun voorouders kwamen al 200 jaar terug naar Amerika) en 40% blank - met "roots" in zo'n beetje alle Europese landen.En welke club heeft het het moeilijkst om aan te passen? De Vietnamezen. Die kwamen namelijk pas na de Vietnamoorlog in grote getale over. Er komen ook nog steeds Mexicanen bij, maar verreweg de meesten wonen hier al een generatie. Spaans is trouwens de tweede officiele taal in California.
Er is denk ik geen multi-culturelere staat als California.
[..]en dan alles over Amerika denken te weten
quote:Dat denk ik ook.
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:49 schreef jellyrose het volgende:[..]
Nederland blijft Nederland? WAT en WIE is Nederland? De islamitisering wordt zo gigantisch overtrokken door elke jan lul die weer eens wat over een imam hier en een imam daar leest.
quote:Iedereen mag een eigen mening hebben in ons land. Wat mij betreft mag iedereen die mening ook uiten. Vervolgens is er dan het debat om meningen en overtuigingen wat bij te vijlen...
Mijn vader komt uit een boerenfamilie uit het oosten van het land. Hij heeft 8 broers en zussen. Grote gezinnen waren tot 20/30 jaar terug ook in Nederland doodnormaal, pas sinds de jaren 80 is het opeens vreemd als een gezin meer dan 4 of 5 kinderen telt.Wie ben jij om te bepalen wat Nederland is en wat hoort in Nederland en wat niet? Ik ken geen ander Nederland dan het Nederland waar ik op school met mijn Turkse en Marokkaanse en Surinaamse vrienden speelde.
quote:Oma leest echt mee...
Niemand op dit hele forum weet hoe het "vroegah" (voor de jaren 50) was, voordat de grote groepen gastarbeiders hier kwamen, waarom hou je dan zo halsstarrig vast aan iets wat je nooit hebt gekend?! In plaats van jezelf ook eens iets aan te passen aan de HUIDIGE samenleving.
quote:Voor mij hebben mensen wel wat rechten opgebouwd als ze ergens in hebben geïnvesteerd.
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. En nee, ik ben geen boomknuffelende hippie en ook ik vind sommige gebruiken van "allochtonen" niet even leuk, maar ja, ik vind schaatsen en de koningin ook niet leuk.
Maar een burgeroorlog zie ik niet gebeuren. Heel misschien als alle frustratie in het Midden Oosten tot een ontploffing komt. Zo erg dat de olie-dictators de macht wordt ontnomen. In Nederland kan dat misschien massaal geweld veroorzaken tegenover iedereen die er turks of Marrokaans uitziet.
quote:Idd, wees blij dat je hier geboren bent, want er zijn weinig plekken op aarde waar het zo goed gaat. Een burgeroorlog is totale onzin. Er zijn nu idd grote problemen her en der, maar die zijn best op te lossen. Dan moet echter de bereidwilligheid om tot deze oplossingen te komen van 2 kanten komen
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:49 schreef jellyrose het volgende:Voor de rest ook
quote:Jij spreekt jezelf tegen, zo denk ik erover
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:31 schreef hitsta het volgende:Hoe denk jij erover?
quote:Zal niet gebeuren. In 2050 zijn er iets meer dan 1 mln. Nederlanders van Marokkaanse of Turkse afkomst op een bevolking van in totaal 17 miljoen.
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:31 schreef hitsta het volgende:
Een ietwat uitlokkende titel, ik kon even niet zo snel wat anders bedenken.
Nu er elke keer weer Marokkanen negatief in het nieuws staan, de politie en justitie vrolijk toekijkt en er niets aan doet, de autochtonen zien hoe hun land langzaam wordt kapot gemaakt en beginnen te koken van woede, is het vrij logisch om te concluderen dat er iets gaat gebeuren de komende jaren.Enkele scenario's:
- Het gaat zo door, de Islamitische gemeenschap neemt Nederland over aangezien ze zich vele malen sneller voortplanten en ook nog steeds familie en echtgenoten uit hun vaderland halen, een kwestie van tijd voordat ze in de meerderheid zijn.
- Er worden nieuwe wetten opgesteld, hogere straffen, de grens wordt deels gesloten, maar toch wordt er in rap tempo voort geplant
- Er breekt een burgeroorlog uit, de autochtone bevolking houdt het niet meer pleegt aanslagen op groepen jongere en vice versa.
Nu wordt er nog heel wat gefilterd door de (linkse) media qua misdrijven van de allochtone gemeenschap om het beeld van hen enigszins 'normaal' te houden, maar de bom zal even goed barsten.- Alles komt goed, er blijven nog relletjes aanhouden, maar lang niet zoveel als vroeger(nu). De 3e generatie heeft het geloof afgedaan en is volledig geintregeerd, over het algemeen nemen zij ook gemiddeld 2 kinderen ipv de 10 zoals hun (voor)ouders, Nederland blijft Nederland.
Hoe denk jij erover?
quote:thnx, die link zocht ik gisteren al
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:16 schreef Breinwas het volgende:
Zal niet gebeuren. In 2050 zijn er iets meer dan 1 mln. Nederlanders van Marokkaanse of Turkse afkomst op een bevolking van in totaal 17 miljoen.
Zie CBS http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?PA=03737ned&DM=SLNL&D1=a&D2=0&D3=a,!3-l&D4=0&D5=0,2,7,17,27,37,47,l&LA=NL&STB=G4&HDR=T&LYR=G3:0,G1:0,G2:0
quote:Daar worden alleen de 1e en 2e generatie toegerekend. Degene die er nu al zijn dus niet meer dan.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:16 schreef Breinwas het volgende:[..]
Zal niet gebeuren. In 2050 zijn er iets meer dan 1 mln. Nederlanders van Marokkaanse of Turkse afkomst op een bevolking van in totaal 17 miljoen.
Zie CBS http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?PA=03737ned&DM=SLNL&D1=a&D2=0&D3=a,!3-l&D4=0&D5=0,2,7,17,27,37,47,l&LA=NL&STB=G4&HDR=T&LYR=G3:0,G1:0,G2:0
Die vallen dan onder de NLs. .
quote:Zijn die dan niet dood
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Daar worden alleen de 1e en 2e generatie toegerekend. Degene die er nu al zijn dus niet meer dan.
Die vallen dan onder de NLs.
.
quote:Nee, die hebben zo weinig gewerkt dat ze heel oud en fit blijven natuurlijk
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:32 schreef zakjapannertje het volgende:Zijn die dan niet dood
(levensverwachting enzo)
quote:Zolang je één ouder hebt die niet in Nederland is geboren word je beschouwd als allochtoon. Je kunt denk ik terecht afvragen hoe allochtoon iemand is die zelf in Nederland geboren is en waarvan beide ouders in Nederland geboren zijn.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Daar worden alleen de 1e en 2e generatie toegerekend. Degene die er nu al zijn dus niet meer dan.
Die vallen dan onder de NLs.
.
quote:Zolang hij/zij zichzelf als Marokkaan/Turk/whatever beschouwt, thuis de kranten uit het land van herkomst leest en via de schotel daar de TV bekijkt iig.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:47 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zolang je één ouder hebt die niet in Nederland is geboren word je beschouwd als allochtoon. Je kunt denk ik terecht afvragen hoe allochtoon iemand is die zelf in Nederland geboren is en waarvan beide ouders in Nederland geboren zijn.
quote:Dus de CBS-definitie is verkeerd?
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Zolang hij/zij zichzelf als Marokkaan/Turk/whatever beschouwt, thuis de kranten uit het land van herkomst leest en via de schotel daar de TV bekijkt iig.
quote:Ik kijk ook altijd naar omrop Fryslan op zondagmiddag, maar ook naar het journaal.
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Zolang hij/zij zichzelf als Marokkaan/Turk/whatever beschouwt, thuis de kranten uit het land van herkomst leest en via de schotel daar de TV bekijkt iig.
quote:Jee, kom jij soms uit het buitenland ofzo, allochtoon...
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:18 schreef SCH het volgende:[..]
Ik kijk ook altijd naar omrop Fryslan op zondagmiddag, maar ook naar het journaal.
quote:Is dat in Utrecht te ontvangen?
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:18 schreef SCH het volgende:[..]
Ik kijk ook altijd naar omrop Fryslan op zondagmiddag, maar ook naar het journaal.
quote:Dan ben jij nog niet vaak hier geweest. Het "Hispanic" Mexicaanse volk heeft meer vergelijking met Brazilianen, Colombianen, Peruanen, etc.... vergeet niet dat in vrijwel geheel Zuid-Amerika de inheemse bevolking in grote getale overbleef waar ze in de Verenigde Staten in grote getalen uitgemoord werden.
Op vrijdag 22 augustus 2003 12:26 schreef ondersoeker het volgende:
Ik zal wat gaan miereneuken. Ik denk dat je Hispanics tot de blanken kan rekenen en eigenlijk tot de Europeanen. Daar komen hun voorouders ook vandaan.
Dus 80% blank en multi-europees. Relatief "homogeen" dus.
De huidige Mexicaan is een totaal ander ras dan de oude Spanjaarden door de grote hoeveelheid "Azteeks bloed" die erin gemixed zit
Bovendien is het zo dat net als in Nederland met Marokanen, Turken etc de Mexicanen alle rotbaantjes krijgen, vaak gezien worden als lui, etc.... Maar zelfs met 40% van die lui hier gaat alles nog goed. Sterker nog, de economie kan gewoon niet zonder.
Qua huidskleur zijn de Turken en Marokanen trouwens meer "blank" dan Mexicanen. Trouwens, volgens mij wordt het midden-oosten en noord-afrika ook tot het "blanke ras" gerekend, en niet tot het "zwarte ras" of het "aziatische ras".
quote:Doet me denken aan Bowling For Columbine, mensen worden bang gemaakt en gaan zo uiteindelijk nog in de zgn. bedreiging geloven...
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:50 schreef MMXMMX het volgende:
Hier wat leesvoer over dit onderwerp .
Helemaal onderaan staan wat leuke linkjes ook .http://www.geocities.com/aleviamsterdam/stemrecht.html
Te denken valt aan een aanslag met een kernwapen...
Of het opblazen van die steen in Mekka door Israel.
Ik niet dat we het dan droog houden in Nederland.
Maar ja, ik ben natuurlijk zo'n pessimistische zeikert...
quote:En dat zie jij hier gebeuren? In wat voor een gedachtenwereld leef jij wel niet dan...?
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:19 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Burgeroorlog kan ook ontstaan door externe effecten...Te denken valt aan een aanslag met een kernwapen...
Of het opblazen van die steen in Mekka door Israel.
Ik niet dat we het dan droog houden in Nederland.
Maar ja, ik ben natuurlijk zo'n pessimistische zeikert...
Maar wat denk je dan een aanslag met een kernwapen in New York, Rome of Moskou voor gevolgen heeft hier?
Kijk maar eens naar 11 september 2001...
Juichende moslim jongeren en woedende autochtonen gaan nou eenmaal niet samen...
Er is een ongegronde angst ontstaan die leidt tot vreemdelingenhaat. En een burgeroorlog zal hier de komende jaren echt niet komen, wees daar nou maar zeker van, dan slaap je ook een stuk beter
quote:Die juichende Marokkaanse jongeren in Ede bleek niet waar te zijn.
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:01 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Nee, hier niet zo snel, al sluit ik niets uit.Maar wat denk je dan een aanslag met een kernwapen in New York, Rome of Moskou voor gevolgen heeft hier?
Kijk maar eens naar 11 september 2001...
Juichende moslim jongeren en woedende autochtonen gaan nou eenmaal niet samen...
Ik probeer nog ff een bron te zoeken.
quote:Met een wapenvergunning neem ik aan
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:14 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Met een AK-47 onder hand bereik slaap ik prima hoor...
quote:Zelfs dan mag het hier nog niet
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:16 schreef zakjapannertje het volgende:Met een wapenvergunning neem ik aan
quote:Misschien niet in Ede, maar iig wel in Amsterdam in grote getale, dat heb ik met eigen ogen gezien, en dat is uiteraard uit het nieuws gehouden om verdere rellen te voorkomen.
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:16 schreef Sidekick het volgende:[..]
Die juichende Marokkaanse jongeren in Ede bleek niet waar te zijn.
quote:So Fuckin' What?
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:36 schreef hitsta het volgende:
Misschien niet in Ede, maar iig wel in Amsterdam in grote getale, dat heb ik met eigen ogen gezien, en dat is uiteraard uit het nieuws gehouden om verdere rellen te voorkomen.
Dit is het zoveelste bashtopic en dat mag nou best wel eens stoppen. Er worden genoeg nuanceringen gebracht die het onzingehalte uit je openingsposts weghalen, maar daar reageer je niet of nauwelijks op
quote:Bullshit, dat was gewoon wel waar.
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:16 schreef Sidekick het volgende:[..]
Die juichende Marokkaanse jongeren in Ede bleek niet waar te zijn.
quote:Jongeren in Ede vierden geen feest na aanslagen
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:02 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Bullshit, dat was gewoon wel waar.
quote:Geen feest met ballonen of zo, maar wel degelijk handjes in de lucht en hiep hoi:
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:11 schreef Sidekick het volgende:[..]
Jongeren in Ede vierden geen feest na aanslagen
De groep was al op straat voor het bekend worden van de terreurdaden en heeft, zoals vaker, de politie willen provoceren
Van een feest was geen sprake, in de zin van ballonnen of toeterende auto's. Het was een provocatie als altijd, maar wel een met een slechte timing.'
quote:Het gaat in dit topic om een aanslag met moslims die dat toejuichen. Het ging destijds dus om kutjochies die alleen de politie wilden provoceren. Het was gewoon een slecht timing.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Geen feest met ballonen of zo, maar wel degelijk handjes in de lucht en hiep hoi:
De groep was al op straat voor het bekend worden van de terreurdaden en heeft, zoals vaker, de politie willen provoceren
Van een feest was geen sprake, in de zin van ballonnen of toeterende auto's. Het was een provocatie als altijd, maar wel een met een slechte timing.'
Die nuancering vond ik wel gewenst om te plaatsen hier.
quote:Een aanslag toejuichen is ook provoceren. Ze hebben wel degelijk zitten juichen ed. Om dat nu weg te wuifen als provocatie is belachelijk. Tuurlijk is het een provocatie, maar dat doet niets af aan wat ze gedaan hebben.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:16 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het gaat in dit topic om een aanslag met moslims die dat toejuichen. Het ging destijds dus om kutjochies die alleen de politie wilden provoceren. Het was gewoon een slecht timing.
Die nuancering vond ik wel gewenst om te plaatsen hier.
quote:zeg meneer die er niets van af weet...
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Zelfs dan mag het hier nog niet
natuurlijk mag dat wel, zolang die niet volautomatisch is.
quote:Ach, dit is gewoon een feit:
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Doet me denken aan Bowling For Columbine, mensen worden bang gemaakt en gaan zo uiteindelijk nog in de zgn. bedreiging geloven...
ISLAM WILT PER DIRECT DOMINEREN, dat heeft hij ook altijd gedaan, eerst binnendringen en daarna de meerderheid vormen via de bekende "geboorte"
De andere keer omdat de vooroordelen in de islam tegen de Nederlandse maatschappij zo hevig zijn dat dit de integratie van islamitische migranten bemoeilijkt.
quote:En dan nog, waarom zou je
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:17 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
zeg meneer die er niets van af weet...natuurlijk mag dat wel, zolang die niet volautomatisch is.
quote:Is het echt zo zwart/wit??
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:20 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ach, dit is gewoon een feit:
ISLAM WILT PER DIRECT DOMINEREN, dat heeft hij ook altijd gedaan, eerst binnendringen en daarna de meerderheid vormen via de bekende "geboorte"
De andere keer omdat de vooroordelen in de islam tegen de Nederlandse maatschappij zo hevig zijn dat dit de integratie van islamitische migranten bemoeilijkt.
quote:En iedere moslim die hier woont denkt natuurlijk zo
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:20 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Ach, dit is gewoon een feit:
quote:Voor de meerderheid wel ja.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:27 schreef schatje het volgende:[..]
Is het echt zo zwart/wit??
quote:Heb je daar ook bewijzen voor?
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:28 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Voor de meerderheid wel ja.
quote:Zo'n scenario is heel wel denkbaar als de landen in Noord-Afrika door klimaat wijzigingen onleefbaar worden...
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:18 schreef pro_jeex het volgende:
In Nederland komt er geen burgeroorlog, maar eerder een rassenoorlog. Autochtonen tegen bij voorbeeld tegen de Marokkanen, waar ze zat van zijn. Of misschien wel tegen alle allochtonen. Wat ook niet ondenkbaar is , is de bestroming van de vestiging Europa als geheel door de moslims van de Afrikaanse Noord-Kust.
Er zijn mensen die die voorspellen dat wij in Nederland een Zuid-Frans klimaat krijgen, Spanje en Zuid-Frankrijk een Noord-Afrikaans en Noord-Afrika onleefbaar wordt.. (denk aan temperaturen boven de 60 graden...)
quote:Je bedeolt de oudkomers die langzaam aan het uitsterven zijn?
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:28 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Voor de meerderheid wel ja.
Er was een heel leuk bericht over moderne opvattingen bij de jeugdige moslims.
quote:Je bedoelt dit vast:
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:32 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je bedeolt de oudkomers die langzaam aan het uitsterven zijn?
Er was een heel leuk bericht over moderne opvattingen bij de jeugdige moslims.
quote:http://www.nu.nl/news.jsp?n=172413&c=10
Jonge Marokkanen en Turken hebben moderne opvattingen
DEN HAAG - Turken en Marokkanen van de tweede generatie hebben over homoseksualiteit vergelijkbare opvattingen als autochtone Nederlanders. Dat geldt ook voor hun opvattingen over het zelfstandig wonen van meisjes, blijkt uit onderzoeksresultaten die de gemeente Den Haag maandag publiceerde.Dit jaar heeft de gemeente in haar stadsenquête onder 800 inwoners voor het eerst specifieke vragen gesteld over de sociaal-culturele opvattingen van verschillende groepen Hagenaars. Uit het onderzoek blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen er duidelijk modernere opvattingen op nahoudt dan haar ouders.
Zeer opvallend
Wethouder P. Heijnen van Integratie noemt dat verschil in opvattingen tussen oudere en jongere Turken en Marokkanen zeer opvallend. "De resultaten stemmen mij hoopvol op het punt van de culturele integratie van de tweede generatie in onze stad."
De deelnemers aan de enquête kregen onder meer de vraag voorgelegd of het hen uitmaakt dat kinderen les krijgen van een homoseksuele leraar. Meer dan 60 procent van de Turken vindt dat dit niet uitmaakt. Bij Marokkanen, Surinamers, Antillianen en autochtonen ligt dit percentage rond de 90. Bij de eerste generatie Turken en Marokkanen ligt het percentage op 70, bij de tweede generatie op 96.
Het antwoord op de vraag of het uitmaakt of men geholpen wordt door een homoseksuele arts levert hetzelfde beeld op. Voor driekwart van de Turken maakt dat niet uit. Negen op de tien leden van de overige bevolkingsgroepen heeft geen probleem met een arts die homoseksueel is. Van de eerste generatie Turken en Marokkanen maakte het 80 procent niet uit welke seksuele geaardheid de arts heeft. Het aantal tegenstanders van de homoseksuele arts ligt bij de tweede generatie fors lager (92 procent).
Zelfstandig wonen
Veel Turken en Marokkanen vinden het ongewenst dat meisjes zelfstandig wonen, (respectievelijk 57 en 39 procent). Bij Surinamers is dat 22 procent, bij Antillianen en bij autochtonen 10 procent.
Ook hier bestaat weer een groot verschil in opvatting tussen de eerste en de tweede generatie Turken en Marokkanen. Ruim de helft (54 procent) van de eerste generatie vindt het ongewenst als meisjes zelfstandig wonen. De tweede generatie heeft hier veel minder moeite mee (16 procent afkeurende reacties).
quote:Ach of ze nou wel niet toen hebben gefeest, feit is dat er Marokkaanse jongeren nogal blij waren toen op 6 mei 2002 Pim Fortuyn is vermoord...
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Geen feest met ballonen of zo, maar wel degelijk handjes in de lucht en hiep hoi:
Daar zijn beelden van te zien geweest op TV rijnmond.
Die zijn vast nog wel ergens online te zien.
Daar is menig autochtoon ook niet echt blij mee geweest...
quote:1/3 van allochtonen in NL trouwt met neef/nicht
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:35 schreef schatje het volgende:[..]
Je bedoelt dit vast:
[..]http://www.nu.nl/news.jsp?n=172413&c=10
quote:Ik was niet blij dat hij vermoord is, maar echt ongelukkig dat hij niet aan de macht gekomen is ben ik zeker ook niet.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:36 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Ach of ze nou wel niet toen hebben gefeest, feit is dat er Marokkaanse jongeren nogal blij waren toen op 6 mei 2002 Pim Fortuyn is vermoord...Daar zijn beelden van te zien geweest op TV rijnmond.
Die zijn vast nog wel ergens online te zien.
Daar is menig autochtoon ook niet echt blij mee geweest...
Maar in mijn ogen kan er op 3 manieren burgeroorlog ontstaan:
- Door interne politieke spanningen, veroorzaakt door Allochtonen, bijvoorbeeld, wat was er gebeurd als Pim Fortuyn door een Marokkaan was doodgeschoten?
- Door interne politieke spanningen, veroorzaakt door Autochtonen, bijvoorbeeld een Flip de Winter achtig figuur die de grootste wordt in verkiezingen, die bijvoorbeeld criminele allochtonen het land uit wil zetten (waar de VVD trouwens voor heeft gestemd).
- Door gebeurtenissen buiten Nederland, die niet zonder gevolgen in Nederland zijn, bijvoorbeeld een nucleare aanslag op een grote westerse stad, of als in 2006 Flip de Winter in Antwerpen tot burgermeester wordt gekozen (en die kans is vrij groot)
Mijn motto is: zeker weten is goed, maar controle is beter...
Of te wel leuk als je zeker weet dat er geen burgeroorlog komt, maar als je zorgt voor voldoende wapens en eten in huis is er niets aan het handje...
quote:Dat vind ik niet erg, je hebt neem ik aan geen LPF gestemd. Maar ik hoop wel dat je ongelukkig was over de wijze waarop dat is gegaan.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik was niet blij dat hij vermoord is, maar echt ongelukkig dat hij niet aan de macht gekomen is ben ik zeker ook niet.
Ik vind het uiteraard wel erg, omdat ik geloof in de oplossingen die Pim Fortuyn in 'De puinhopen van 8 jaar Paars' aan heeft gedragen.
Sommige van die ideeen zijn trouwens typisch links:
- verspreiding allochtonen
- sociale dienstplicht
- vergroten emancipatie allochtone vrouwen
- kleine scholen en ziekenhuizen
- terug draaien privatisering NS
- stoppen aanleg Betuwelijn
Volgens mij staan deze zaken ook in het SP partij programma...
quote:Maar wat vinden jullie van deze scenario's? Totaal ondenkbaar?
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:44 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Ik hoop uiteraard dat er geen burgeroorlog komt... (over het algemeen wordt niemand daar wijzer van, op enkele boefjes na...)Maar in mijn ogen kan er op 3 manieren burgeroorlog ontstaan:
- Door interne politieke spanningen, veroorzaakt door Allochtonen, bijvoorbeeld, wat was er gebeurd als Pim Fortuyn door een Marokkaan was doodgeschoten?- Door interne politieke spanningen, veroorzaakt door Autochtonen, bijvoorbeeld een Flip de Winter achtig figuur die de grootste wordt in verkiezingen, die bijvoorbeeld criminele allochtonen het land uit wil zetten (waar de VVD trouwens voor heeft gestemd).
- Door gebeurtenissen buiten Nederland, die niet zonder gevolgen in Nederland zijn, bijvoorbeeld een nucleare aanslag op een grote westerse stad, of als in 2006 Flip de Winter in Antwerpen tot burgermeester wordt gekozen (en die kans is vrij groot)
Mijn motto is: zeker weten is goed, maar controle is beter...
Of te wel leuk als je zeker weet dat er geen burgeroorlog komt, maar als je zorgt voor voldoende wapens en eten in huis is er niets aan het handje...
quote:Idd.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:35 schreef schatje het volgende:[..]
Je bedoelt dit vast:
[..]http://www.nu.nl/news.jsp?n=172413&c=10
quote:Jeetje zeg, ze trouwen met mensen die niet in Nederlnad wonen. En dat blijkt in 1/3 van de gevallen een neef of nicht te zijn.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:37 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
1/3 van allochtonen in NL trouwt met neef/nicht
Marokko: huwbare leeftijd omlaag
Nederland wacht invasie huwelijksmigranten
Jeetje.
quote:Burgeroorlog totaal onzinnig.
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:11 schreef Fortuynaanhanger het volgende:[..]
Maar wat vinden jullie van deze scenario's? Totaal ondenkbaar?
Maar rellen / vechtpartijen tussen extreme groeperingen sluit ik niet uit. Volgens mij gebeurt dat nu ook al. Dat zal misschien wat vaker voorkomen.
De afgelopen 5 jaar hebben moslims 1600 aanslagen gepleegd.
Daarnaast zijn bij de conflicten in de wereld de afgelopen 5 jaar op twee na moslims betrokken.
Inderdaad ik denk niet dat het in Nederland zal gebeuren...
quote:1600
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:41 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Tja,De afgelopen 5 jaar hebben moslims 1600 aanslagen gepleegd.
Daarnaast zijn bij de conflicten in de wereld de afgelopen 5 jaar op twee na moslims betrokken.
Inderdaad ik denk niet dat het in Nederland zal gebeuren...
Heb je er een bron van ofzo??
quote:Sorry hoor, maar waar heb je het in godsnaam over???
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:41 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
"The clash of civilizations"
Een schematisch overzicht van alle grote conflicten van de afgelopen 5 jaar. Daar staat ook dat er in 5 jaar tijd 1600 aanslagen door moslims zijn gepleegd.
Zie ook Smit begint burgerwacht in Rotterdam
Zo'n burgerwacht kan makkelijk uit de hand lopen...
www.ub.rug.nl/eldoc/dnpp/pp/vvd/lire/3902/p008.pdf+Samuel+Huntington+beschaving&hl=nl&ie=UTF-8
http://www.groene.nl/1997/14/ff_huntington.html
http://www.groene.nl/2001/0151/jb_oorlog.html
[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 23-08-2003 18:13]
quote:Voor een dergelijke bestorming is een hoge mate van organisatie vereist. Iets wat de westerse geheime diensten snel door zullen hebben. Hoe dan ook het is wel een interresante gedachte.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:18 schreef pro_jeex het volgende:
In Nederland komt er geen burgeroorlog, maar eerder een rassenoorlog. Autochtonen tegen bij voorbeeld tegen de Marokkanen, waar ze zat van zijn. Of misschien wel tegen alle allochtonen. Wat ook niet ondenkbaar is , is de bestroming van de vestiging Europa als geheel door de moslims van de Afrikaanse Noord-Kust.
quote:Volksverhuizingen. Het is alweer een tijdje geleden dat we dat voor 't laatst hadden. ALS dit gebeurt dan zal dat misschien ook wel gepaard gaan met verhuizingen van Spanjaarden naar Frankrijk, Fransen naar Nederland, Nederlanders naar Denemarken, enz. enz.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:31 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Zo'n scenario is heel wel denkbaar als de landen in Noord-Afrika door klimaat wijzigingen onleefbaar worden...Er zijn mensen die die voorspellen dat wij in Nederland een Zuid-Frans klimaat krijgen, Spanje en Zuid-Frankrijk een Noord-Afrikaans en Noord-Afrika onleefbaar wordt.. (denk aan temperaturen boven de 60 graden...)
Een echte burgeroorlog zal in Nederland niet zo snel komen vanwege het feit dat er weinig wapens in omloop zijn en dat de meesten er sowieso niet mee om willen/kunnen gaan. Het zal hooguit bij rellen blijven. (in het ergste geval)
quote:Begin dan eerst maar met alle verschillen tussen Nederland en Joegoslavië na te gaan.
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:35 schreef Tikorev het volgende:
Zeer onprettig allemaal, maar ik zie niet in waarom Nederland hiervoor gespaard zou blijven...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |