De reden dat Ossehaas zo duur is komt omdat het een zeldzame delicatesse is. Komt door de vrije markt, als ossehaas in handen van een cooperatie was zou het niet zo duur zijn.
quote:De plan-economie, dit klinkt me bekent in de oren, dit deden ze toch ook in de voormalige Soviėt-staten dmv een 5 jaren plan?
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
als je rechts bent heb je wat tegen handelsbeperkingen die (Zuid)amerikaanse boeren hindert hun producten op de EU markt te brengen, als je echt rechts bent, ben je voor vrijhandelm, en tegen het soort EU planeconomie in de landbouw.
Maar mbt. het vlees weer even, import-beperkingen op vlees mogen wat mij betreft direkt afgeschaft worden.
Slechte zaak om op deze manier te werk te gaan en dat er dus vrijwel geen keuze is om goedkoop vlees te kopen waar dit in andere landen wel kan.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:47 schreef plato242 het volgende:
Ja, je moet kiezen...Of goedkoop vlees in een planeconomie, of duur vlees in een vrije markt. Het is net wat je wilt.
quote:Zeldzaam kan je het niet noemen als het 8% van een koe uitmaakt. Rundertong of lever is ook betrekkelijk zeldzaam. De vraag is bij een ossehaas inderdaad groter en als de grensen opengaaan zal een ossehaas altijd duurder blijven maar dan wel op 5 euro voor een kg. Begrip van het vraag en aanbodsysteem heeft verder weinig te doen met politieke voorkeuren.
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:48 schreef plato242 het volgende:[..]
Als je rechts bent zul je waarschijnlijk weinig moeite hebben met het begrijpen van het systeem van vraag en aanbod...
(Hint: 1 koe= slechts 2 hazen = 8% van 1 koe = zeldzaam = schaars...)
quote:Je snapt het punt niet,
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:47 schreef plato242 het volgende:
Ja, je moet kiezen...Of goedkoop vlees in een planeconomie, of duur vlees in een vrije markt. Het is net wat je wilt.
quote:Ik vind die vegetarische zooi vaak niet om te eten.
Op zaterdag 23 augustus 2003 10:39 schreef bloempjuh het volgende:
Stel je niet aan joh, eet dan gehakt -of vegetarisch- als je vlees zo duur vindt..
quote:Nee, ik ben geen slager. Ja ik had je geslacht goed ingeschat en vind je nog steeds een muts. Als je wilt pimpen met ossehaas, dan moet je niet miepen en ervoor betalen. En anders koop je lekker een pondje gehakt en maak je een creatieve variant op de hamburger...
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:48 schreef Lovinho het volgende:
Laat me raden, je bent een slager??
Een muts ben ik niet omdat ik van het mannelijke geslacht ben.
De puinhopen van acht jaar paars.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:10 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
De koeien (jaaaaa, ossen ja). En natuurlijk 8 jaar paars.
Joh, als het maar veul is, en met patat en appelmoes.quote:Op vrijdag 22 augustus 2003 00:34 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
mwa, een goed klaargemaakte kogelbiefstuk smaakt IMHO beter.
maar kan ook zijn dat ik het verwar met varkenshaas,
Sterker nog... toen ik 15 jaar geleden in een slagerij werkte, betaalde je voor ossehaas 75 gulden de kilo. Dat is dus ong. ¤ 34 / kg >> de prijs van ossehaas is in 15 jaar dus niet gestegen!quote:Op vrijdag 22 augustus 2003 00:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Muts; voor een echt goede ossehaas betaalde je twee jaar geleden ook al tussen de 75 en 95 gulden...
Waarschijnlijk Tyson Foods Inc.quote:Op donderdag 21 augustus 2003 19:56 schreef Lovinho het volgende:
Welk tuig zit hierachter??
Talpaquote:
Het leven is een stuk makkelijker zonder een geweten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:35 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Lekker stukje vlees tegen een betaalbare prijs![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |