Ik had haar afgezet op Utrecht Station. Van daar uit wilde ze ff een stukkie lopen naar kennissen toe. Het is nog maar 2000 op de klok en druk op het station.
Kan geen kwaad denk je.....
Ze loopt over het station naar HC, word ze gevolg door 3 "moslims" zal ik maar zeggen en dan weten we over welk ras ik het heb.
Ze word gesommeerd om haar geld te geven en haar telefoon. Echter is zij absoluut niet op haar bekkie gevallen en heeft zich verweerd. Duidelijk aan gegeven dat ze wilde dat die gasten weg gingen.
Ze hebben haar beet gepakt waarop zij uithaalde naar 1 van die jongens. Ze heeft 1 van hun in het gezicht gekrabt en diep ook, daarna aan zn haar getrokken. Haar nagels waren gebroken en ze had bloed aan haar hand van die mafkees. in de andere hand een pluk haar toen ze bijkwam! Ja bij kwam want ze werd ff KO geslagen!!!
Haar jas hebben ze mee genomen en haar daar verder gelaten.
Nu waren er allemaal mensen op het station en niemand die geen vinger uit stak!!
Is dat niet een beetje te triest voor woorden?? Ben ik de enige ridder buiten dan??
Ja ik weet het is niet veilig om zo iemand te helpen, wie weet krijg je een mes tussen je ribben.
Ok neem ik aan. Aan de andere kant zul je de rest van je leven een schuld gevoel hebben omdat je geen poot uit stak!
Je ziet het gebeuren en je loopt door....nee dat blijft spoken en wellicht knagen want waarom heb je niet geholpen??
Bij deze wil ik die fucking buitenlanders die dit mn vriendin aan doen, graag de K..KER wensen en hoop ik echt voor ze dat ik ze nooit zal tegen komen, ik vecht me dood.
En de andere rest die de bewuste avond op station was en geen poot uit stak een heel vervelend leven toe wensen
Wat is dit Nederland, allemaal oog kleppen op??
En dan allemaal mij maar weer aanvallen als ik geen goed woord over mn lippen krijg over die buitenlanders.
En om niet in herhaling te vatten wil ik mensen die nog niet helemaal begrijpen waar mn frustratie ten opzichte van buitenlanders vandaan komt. Verwijzen naar : http://www.fokforum.nl/showtopic/35870/2
Waarom ik dit bericht post is mij ook niet helemaal duidelijk. Misschien zal ik wel een waarschuwing krijgen omdat ik me rechts gedraag ofzo.
Sorry ik kan het even niet opbrengen om niks te zeggen.
Verder heb ik het niet met iemand anders kunnen delen, mn frustratie dus van vanavond. En wellicht draagt dit bij aan een betere leefgemeenschap. Tenslotte kun jij morgen de volgende zijn wil je dan ook dat iedereen voorbij loopt als je om hulp schreeuwt?
Denk het ook niet dus steek je poten eens uit als je ziet dat iemand onrecht aan word gedaan
wens je vriendin sterkte van me, en een zoen op al haar zere wonden.
quote:Ik had haar afgezet op het station....was er jammerlijk genoeg niet bij, en waarschijnlijk was er dan ook niets gebeurt.
Op 19 maart 2001 02:49 schreef eight of nine het volgende:
ik neem aan dat jij wel voor je vriendin bent opgekomen, maar je vooral machteloos voelde.
quote:Bedankt voor je begrip en medeleven!
wens je vriendin sterkte van me, en een zoen op al haar zere wonden.
Eerst als Moderator:
Ik laat het topic hier staan, al was ik in eerste instantie geneigd om dit topic naar Klaagbaak te verplaatsten. Nadat ik toch nog een keer je post goed gelezen had, heb ik besloten om hem hier te laten staan. Mocht er een admin mij overrulen, so be it. Maar ik wil graag dat iedereen dit leest. Niet omdat het toevallig Etnische minderheden waren maar puur omdat dit soort dingen in mijn ogen te weinig aan de aandacht komen (NOG STEEDS JA).
Nu als user:
Ik heb het nog nooit onder mijn ogen zien gebeuren maar ik zou NIET weglopen. Ik schop ze alle drie harstikke naar de kloten. Niemand moet met zijn klauwen aan een vrouw komen, om welke reden dan ook. Geen enkele provocerende actie van een vrouw kan tot resultaat hebben dat een man haar slaat. NOOIT. Ik zal dus ook nooit doelloos om me heen staren en zeggen tegen mezelf: 'dit zie jij niet'
Ook ik KOTS op de mensen in onze maatschappij die telkens maar hun kop in het zand steken en hun medemens laten verrekken.. Bah te erg voor woorden dit.
Ik begrijp je woede want ik zou em ook voelen en op dit moment doe ik dat ook zeker. Nogmaals mijn woede is vooral gericht naar de mannen die hun handen niet van vrouwen af kunnen houden, niet naar welke groep, binnen onze samenleving, die ook maar een leven hier in Nederland hebben.
Maar mocht ik die 3 gasten ooit tegen komen dan leg ik ze een looie pijp in de nek.
Sorry als ik me zo verlaag dat ik bereid ben, geweld met geweld te vergelden maar geen ENKELE man moet het lef hebben een vrouw te slaan om welke reden dan ook.
Voc gaat nu weer ffies afkoelen.
quote:Ik reageerde even op de situatie zoals ie nu geschetst werd maar ik ben het HELEMAAL met je eens.....
Op 19 maart 2001 03:30 schreef eight of nine het volgende:
laten we een ding anders stellen, havoc. niemand moet met zijn poten aan een onschuldig levend wezen komen, vrouw, kind, man of dier.
noem me maar een softy maar zinloos geweld is ontzettend zielig
quote:Ja idd ook dit valt naar mijn idee onder het kopje zinloos geweld...
laten we een ding anders stellen, havoc. niemand moet met zijn poten aan een onschuldig levend wezen komen, vrouw, kind, man of dier.
Ik wens je vriendin en jou veel sterkte toe Bastard
Bovenstaand verhaal treft me temeer omdat het zich afspeelt op Hoog Catherijne, waar ik zelf ook regelmatig rond een uur of acht rondloop (doordeweeks althans). Mooi dat ik me d'er wél mee bemoei als ik zoiets zie!
En dan ben ik nog eens niet erg dapper aangelegd. Ik verwacht namelijk ook hetzelfde van anderen als ik zelf slachtoffer van zoiets ben. Gewoon fatsoen is dat, iemand helpen. Daarover denk je toch niet over na, dan handel je toch gewoon! Is dat niet basale logica? Zoals iemand met rustlaten in de eerste plaats al gewoon fatsoen en basale logica hoort te zijn In mijn boekje heet het ingrijpen dan trouwens zinvol geweld!
Sterkte ermee, zo'n ervaring lijkt me erg ingrijpend. Kut, wat baal ik weer van deze bullshit
Bastard, laat je één dezer dagen nog even weten hoe gaat met jullie? Nogmaals alle sterkte toegewenst (iets anders komt er bij mij op dit moment gewoon niet meer uit), en bedenk dat er heus wel meer mensen zijn die er hetzelfde over denken als jij!
Nederland is lang niet meer zo schoon als vroeger, overal ligt nu zooi aan de weg, in Belgie bijv. niet, dus de maatschepij van NL gaat dik achteruut.
quote:Ja het is raar maar waar, ik denk niet dat we daar zomaar steeds voorbij moeten lopen en het af moeten doen van " ach hollanders zijn ook geen lieverdjes" er zit iets goed bij die mensen.
Op 19 maart 2001 06:40 schreef Puckzzz het volgende:
Het is te triest voor woorden.
Havoc I totally agree, maar dat weet je wel.
Verder laat dit verhaal mij met een brok in mijn keel en een gevoel van onmacht en woede achter.
En ohja met het risico om racistisch over te komen....gek he?etnische minderheden my ass
't is wel verdomd toevallig altijd
Ik reis dagelijks met de bus en metro naar Amsterdam, na zo'n verhaal ga ik strax toch weer even nadenken als ik daar sta
[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 19-03-2001 06:44]
Hoe is het nu met haar?
quote:helemaal niet best, ze is bang om alleen te zijn en durft niet meer naar huis. Althans nu ff niet.
Op 19 maart 2001 06:44 schreef Puckzzz het volgende:
Vergeet ik bijna het allerbelangrijkste:dikke knuf voor jou en je vriendin, ik hoop dat ze niet al te angstig is geworden door deze ervaring en strax nog normaal weer durft te reizen met de trein.
Hoe is het nu met haar?
quote:
Op 19 maart 2001 06:47 schreef Bastard het volgende:
helemaal niet best, ze is bang om alleen te zijn en durft niet meer naar huis. Althans nu ff niet.
En dan te bedenken dat het meissie al zoveel trauma's heeft meegemaakt met jongens. Krijgt ze dit weer
Ziek
Bastard en vriendin: Sterkte, ik weet hoe f#cking machteloos je je nu voelt.
quote:Ik weet niet wat je precies bedoelt, ik grijp jou text alleen maar aan in de betekenis die ik er in kan zien.
Geweld negeren, slachtoffers van geweld in de steek laten alleen omdat je principieel tegen geweld bent is laf.
Pacifisme is in mijn ogen ziek.
quote:Turken, Marokkanen, Palestijnen, Saoedie-Arabiërs, Irakezen, Iraniërs, Albanezen, Soedanezen, Tunesiërs, Egyptenaren, sommige Nederlanders ???
Op 19 maart 2001 02:19 schreef Bastard het volgende:Ze loopt over het station naar HC, word ze gevolg door 3 "moslims" zal ik maar zeggen en dan weten we over welk ras ik het heb.
Nee, geen idee over welk ras je het hebt.
quote:Waarbij ik dan wil opmerken dat het ernstig verwonden van dit soort laf volk, dat 3 man nodig heeft om een vrouw aan te vallen, zeker niet onder zinloos geweld valt als het aan mij ligt.
Ik snap het niet.
en ik snap ook niet van die jochies van 'n jaar of 14 die dan in de trein tegenover je komen zitten, gaan lopen trommelen en maar kijken naar je tas enzo (ik dat ding in de gaten houden) en jahoor ze moesten er al snel uit (ook geen kaartje zeker) en dan bij vertek toch nog proberen die tas mee te haken (ik, die dit gelukkig door had, had ook gelukkig me tas vast, dus dat is niet gelukt).
Waarom moeje nou in godsnaam spullen van anderen jatten, (is overgens niet de eerste keer dat men op die manier heeft geprobeerd wat te jatten, ook in de tram hebbik t al twee keer eerder meegemaakt en ook bij anderen zien lukken).
Waarom is het nou in godsnaam nodig om anderen lastig te vallen (wat voor dat soort jochies is het echt een sport.) Ik snap het niet...
Ik ben totaal geen held in dit soort dingen en ik heb geen behoefte om naast je vriendin te gaan liggen op dat Station.
Ik zou direct de politie bellen, maar ik zou me er NO WAY mee bemoeien.
Ik zou me er MISCHIEN in mengen, als er meer mensen in opstand komen. Maar ja, op die manier blijf je in een cirkel (hoe schrijf je 'visieus'?) doorgaan, maar goed.
Snitch is ooit eens voor iemand opgekomen in de metro. Ik was hier overigens niet bij. Uiteindelijk voelde het slachtoffer (een volwassen man) zich zo in het nauw gedreven door die kereltjes (van een jaar of 16) dat hij er eentje met een schroevendraaier heeft neergestoken. Nou ja, dat groepje was natuurlijk meteen weg en dat bloedende ventje bleef alleen achter. Snitch bleef bij die man die het uiteindelijk helemaal gedaan had en die jochies gingen vrij uit... Tja.
[edit - typo]
[Dit bericht is gewijzigd door Gellarboy op 19-03-2001 10:21]
Maar ook daar hebbik me welles in vergist, want ik heb ook welles meegemaakt dat er zo'n groep ongure types, althans dat dacht ik.. zich ergens bevonden in de trein, die me gingen aanspreken.. maar die wouden gewoon wat weten en ik heb toen best nog een tijdje zitten prsten en lol gemaakt enzo (iets wat ik in de trein normaal eik nooit doe)
Dus t blijft moeilijk inschatten, maar als er iets gebeurd, etc.. bennik eik net zo'n scheiterd als Gellar, ik durf me dr niet mee te bemoeien... echt niet..
Triest is dat eigulluk..
Dat niemand wat deed op dat station is wel te erg voor woorden (vooral omdat mijn vriendin daar ook regelmatig rondloopt )
Hoe zou het komen dat het -vaak- (lees: -vaak- en dus niet altijd) allochtone jongeren zijn? Waarom zijn/lijken die agressiever dan autochtone jongeren?
Basterd, ontzetten k*t!!! Ook ik heb heb zoiets meegemaakt, ook op een station en ook met heel veel mensen er om heen. Niet zo als bij jouw vriendin maar ik denk dat ik me een klein beetje kan voorstellen hoe het moet zijn.
Ik leef met jullie mee.
Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat als er zo veel mensen bij zijn dat niemand dan een poot uitsteekt!! Hoe kan dat nou?? We zijn toch niet blind met zn allen?? Ergens vind ik dat zo hypocriet, iedereen demonstreert maar tegen zinloos geweld, maar het lijkt wel alsof niemand er voor voelt om er daadwerkelijk tegen op te treden. Jammer.
quote:Dat zit ik net te vertellen...
Op 19 maart 2001 11:44 schreef equilan het volgende:
...dat niemand dan een poot uitsteekt!! Hoe kan dat nou??
Oh ja, over het ingrijpen: als er twee mensen zijn die doelbewust aan het ruziëen zijn, dan steek ik geen vinger uit. Die hebben het zelf opgezocht en lossen het maar onderling op. Als er een weerloos persoon wordt aangevallen, dan zal ik eerst nadenken wat ik ga doen, maar ingrijpen zal ik wel doen denk ik. Als de situatie ernstig is dan ben ik blij dat ik mijn mobiel bij me heb om de politie te bellen.
Hangt ook af of het slachtoffer een bekende is, net als Bastard zou ik dan helemaal woest worden en tenminste een van hen ernstig toetakelen. Zulke gasten hebben geen opvoeding gehad en zullen het maar moeten leren van anderen of andermans spullen af te blijven op een harde manier.
Sterkte Bastard met je vriendin en aangifte doen. In HC hangen camera's en wellicht dat de daders op band staan en herkend kunnen worden.
quote:Snitch is een keer in elkaar geslagen op metrostation Strandvliet/Arena, waar we woonden voordat we naar Purm. verhuisden. Nou, politie d'r bij, hele mikmak. Ten eerste hadden ze hem al aangeraden om geen aangifte te doen (Ik werd helemaal gek toen ik dat hoorde... Dikke naad voor ze, we gaan NU naar het bureau). En ook op dat metrostation hangen camera's, maar ze hadden gewoon geen zin om er op die manier werk van te maken.
Op 19 maart 2001 11:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
In HC hangen camera's en wellicht dat de daders op band staan en herkend kunnen worden.
nahjah
Sorry voor de vele haat maar het zit nu eenmaal erg diep hier.
quote:Dat bestaat.
Op 19 maart 2001 03:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Alsof er zinvol geweld bestaat
quote:Statistisch gezien zijn allochtonen crimineler, ze begaan relatief meer misdaden. Marrokanen en Turken gemiddeld ongeveer twee keer zoveel, Antillianen en Surinamers nog meer. Pas kwam ook naar buiten dat bij politie-onderzoeken 1 op de 3 verdachten allochtoon is, wat misschien deels aan de politie zelf te wijten is maar toch zeker een belangrijke aanwijzing is.
Op 19 maart 2001 11:28 schreef Gellarboy het volgende:
Om de discussie een iets andere wending te geven:Hoe zou het komen dat het -vaak- (lees: -vaak- en dus niet altijd) allochtone jongeren zijn? Waarom zijn/lijken die agressiever dan autochtone jongeren?
Buiten het feit dat ze statistisch crimineler zijn (autochtonen bakken er ook wat van hoor), vallen ze veel meer op. Bij een Nederlander heeft men het over een 'man', bij een Turk over een 'turk'. Sunchaser opende hierover eerder een topic in AN&W.
Lang leve de integratie.
quote:onzin! "zinvol" geweld is een reactie op "geweld". (vaak genoemd: zelfverdediging)
Op 19 maart 2001 15:20 schreef MacBeth het volgende:
Dat bestaat.
Waarom zijn het altijd allochtone jongeren:
ze voelen zich verdrukt/gediscrimineerd/achtergesteld.
De Allochtonen hier zijn vooral de arme boeren uit het land van herkomst (de meest steng godsdienstige enzo) Zij hanteren nog de oude gebruiken/straffen (natuulijk lang niet allemaal meer!)
Zo van: vrouw is ondergeschikt, recht in eigen handen nemen enz. Maar in hun thuisland is dat in de steden al lang niet meer zo. En daar lachen (uitlachen dus) ze ook om wat de allochtonen hier doen.
De ouders (vader vooral) zijn erg steng tegen hun, en daarom (merk je ook bij autochtone gezinnen met strenge ouders) reageren ze hun woede af op argelose voorbijgangers (tja thuis kunnen ze niks doen).
Dit zou binnen 5 generaties (te lang!) over kunnen zijn. Ze moettten gewoon meer moderniseren en naar de Nederlandse leefgewoonten leven.
Het is geen actieve lijfstraf maar wel zo effectief. Denk maar eens in hoe hun familieleden zullen schamen en hoeveel bekenden hen kunnen herkennen nu ze zo te kijk worden gezet. Ze zullen zich wel twee keer bedenken voordat ze weer zoiets flikken.
't Is triest, maar softe straffen en boetes helpen toch niet, dan maar de schandpaal.
En als men gaat rellen? Dan hoeft de ME ook niet meer op managers uit het bedrijfsleven te oefenen.
quote:2/5 dus door allochtonen
Op 19 maart 2001 16:00 schreef Herald het volgende:
Op Froukje en Marianne na zijn alle dodelijke slachtoffers van zinloos geweld die in het nieuws zijn geweest (Joes, Meindert, Daan) allen dood gemaakt door echte Nederlanders hoor.
quote:
Op 19 maart 2001 16:04 schreef Herald het volgende:
En bij voetbalrellen zie je ook maar zelden mensen met een huidskleurtje.
Persoonlijk denk ik niet dat ik wel te hulp zou zijn geschoten. Ik ben sowieso geen vechtersbaas, en ik laat me liever niet in elkaar meppen door 3 moslims. Stel je voor dat je ze wel weg weet te jagen, dan staat binnen een half uur de hele familie je op te wachten.
En als je ziet dat mensen staan te kijken maar niets doen, moet je heel specifiek iemand aanwijzen. Zomaar help roepen werkt niet, omdat iedereen denkt 'laat dat iemand anders maar doen' Zodra je specifiek iemand roept 'die gozer met die rooie jas' dan kan die persoon het niet maken om niets te doen aangezien iedereen naar hem kijkt en ook verwacht dat ie iets gaat doen.
Verder moest ik toen ik je verhaal las denken aan wat Puckzzz ook zei, de angst om weer alleen ergens naar alleen toe te gaan.
Sterkte allebei
quote:Die 5 namen waren zo gauw de enige die ik kon bedenken. Afgelopen jaar is er in Vinkel ook een man doodgetrapt door mensen van het kamp. Dan komt de ratio op 1/3.
Op 19 maart 2001 16:06 schreef G-spotter2001 het volgende:
2/5 dus door allochtonen
beetje veel niet (naar verhouding).
daarnaast waren die allochtonen geweigerd in de discotheek. Waarom weet ik niet, misschien wel vanwege discriminatie. Niet dat daarmee de schietpartij is goed te praten. Maar de schuld alleen leggen bij de allochtoon die zich weigert aan te passen is ook niet goed. Er moet wel sprake zijn van wederzijdse acceptatie.
Maar als ik ooit zo'n groep jongeren zie dan kijk ik ze altijd met veeeeeeel minachting aan omdat ik weet dat ze later me schoenen mogen poetsen en in een huis van 2 bij 3 mogen wonen! Noem het arrogant maar das mijn revanche op tien jaar tirannie!
Waar ik me ook mateloos aan erger is dat als ik op mijn fiets naar school fiets ze het dan leuk vinden om dan met 80 op je af te rijden en dan er net voor je uit te wijken! Het liefst zou ik dan een magnum trekken en ze ter plekke executeren! Dit komt niet alleen door dit geval maar zekers ook door bovengenoemde gevallen!
Ik snap dat je razend bent en wat mij betreft had je ze op dat moment...
Maar...
Het doet verder niets af aan mijn post over moslims waar je in je eerste post naar toe linkt. Het is gewoon waar wat daar staat. Het was waar toen ik het postte en het is niet minder waar geworden door wat je vriendin nu is overkomen. Het spijt me, je hebt recht op je mening en op je woede, maar ik blijf voor wat dat onderwerp betreft bij de mijne. Heeft verder niets te maken met mijn kop in het zand steken of niet willen erkennen dat deze dingen regelmatig gebeuren.
Ik voel me verder ook niet aangesproken door het laatste gedeelte van je post, als ik zie dat er zoiets gebeurt dan kijk ik namelijk niet zomaar de andere kant op. No way.
Dat het waarschijnlijk Noord-Afrikanen of Turken geweest zijn die dit geflikt hebben, heeft voor mij ook verder niets te maken met hun zgn "moslim" zijn. Het zijn geen moslims, ze hebben er geen ene moer mee te maken behalve dat hun ouders uit een Islamitsch land hiernaartoe zij gekomen en ze waarschijnlijk besneden zijn, het is voor mij in de eerste plaats gewoon tuig wat hier nodig eens een keer van de straat gehaald moet worden.
Het lijkt verder haast wel alsof een groot deel van de bevolking aan een collectief soort angstpsychose lijdt. Ik vat gewoon niet dat een heel station vol met mensen massaal de andere kant op blijft kijken! Voor drie van dat soort snotjochie's nog wel! Iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon op zak, maar zelfs bellen is er blijkbaar niet eens meer bij. Wat kan er in godsnaam gebeuren als een grote groep mensen die gasten gewoon vastpakt, terwijl iemand ondertussen de politie belt? Waar is iedereen toch zo bang voor? To get involved?
Voor tuig zoals dit, heb ik verder gewoon geen goed woord over, dit soort teringlijers zijn altijd en eeuwig in groepjes en dan nog pakken ze meestal alleen vrouwen, bejaarden en kleine jochies. Nu zijn het tegenwoordig dan vaak Marokkanen, een tijdje geleden waren het vaak Antillianen of Suri's en nog weer een paar jaar daarvoor was het een gemengd groepje waar van alles tussenzat en daarvoor waren het blanken uit de Kinkerstraat of Kattenburg om maar eens wat te noemen. Maar ze hebben eigenlijk allemaal met elkaar gemeen dat ze allemaal uit dezelfde aso-buurten komen en waarvan wij nu als maatschapij gewoon de vette pech hebben dat niemand ze ooit eens tijdig een paar rotschoppen en een paar knallen voor hun kop heeft gegeven om ze te leren wat wel en niet kan hier.
Jullie moeten hier aangifte van gaan doen, zo snel mogelijk en je niet af laten bluffen met dat gelul van "we weten wie het zijn, maar we kunnen niets doen" want dat is nog het meest zieke en frustrerende aan de hele situatie hier in Nederland, ze zijn vrijwel altijd bekend bij justitie! Dit soort tuig, wat zo langzamerhand de leefbaarheid van elke grote stad in Nederland naar de klote helpt met hun straatterreur, zijn namelijk heus niet pas vandaag of gisteren voor het eerst daarmee begonnen... Je moet dus ten eerste zeker een aanklacht indienen wegens beroving en poging tot doodslag, dat is namelijk precies wat het is als ik het zo lees, en jullie moeten er ook op blijven aandringen dat er werkelijk wat mee gedaan wordt. Laat je niet afschepen en ga niet eerder de deur uit voordat het zwart op wit zo op papier staat.
Als je namelijk (terecht) tekeer gaat over het feit dat zulke assholes dit zomaar kunnen flikken en dat iedereen tegenwoordig gewoon maar liever de andere kant op kijkt, dan moet je zelf ook de volgende stap zetten en dat is nog altijd: aangifte doen bij de politie als je zoiets gebeurt!
Ik snap zo langzamerhand echt niet meer hoe het kan dat zulk tuig hier nog allemaal vrij rondloopt, dit soort dingen heeft allemaal niets meer met tolerantie te maken, ze horen eenvoudigweg niet de volgende dag alweer op straat te lopen om dan weer precies hetzelfde te kunnen doen, maar dan met een nog veel arrogantere rotkop omdat ze toch denken dat ze onaantastbaar zijn. Als ze voor een dergelijk vergrijp of misdrijf gepakt worden moeten ze gelijk vastgezet worden en hun straf uitzitten. We hebben al die wetten hier toch zeker niet voor niks?
Jij schrijft dat je kwaad bent op alle moslims, allochtonen, whatever die hier rondlopen en dat snap ik in deze situatie, echt wel, ik vind zelf niet dat je gelijk hebt maar ik snap wel dat je zo gaat denken als je vriendin zoiets gebeurt... Maar als je weer afgekoeld bent en weer redelijk kunt nadenken, bedenk dan alsjeblieft ook dat het dus niet om die totale groep van ruim 1 miljoen buitenlanders gaat die hier inmiddels in Nederland zijn, maar eerder om "slechts" een paar duizend die dit soort streken uit halen en ook door zullen gaan met dit gedrag tot ze eindelijk eens van de straat geplukt worden. Laat je ondertussen niet verleiden tot het soort van stompzinnige haat tegen alles wat anders is zoals zoveel domme kortzichtige mensen tegenwoordig doen. Het is niet terecht om zo te denken en het lost ook niets op. Als je nu op dit moment misschien denkt dat het eigenlijk wel een goeie oplossing is om een flinke ruk naar rechts te maken en om je ervoor in te gaan zetten dat er hier een stel lieden aan de macht komen die je zulke dingen beloven als: het recht op het dragen van vuurwapens, herinvoering van de doodstraf, deportatie van buitenlanders etc. etc. Bedenk dan eerst even heel erg goed dat je, om dit te kunnen bereiken, vrijwel zeker ook eerst de democratie en 2000 jaar beschaving door de plee moet trekken. Denk er verder ook aan dat datgene wat nu haast onoplosbaar lijkt te zijn in onze maatschapij, vergeleken met wat er dan gaat gebeuren en vooral: om weer terug te draaien wat dan eenmaal in gang is gezet, vergeleken met het onder controle krijgen van deze situatie veel meer moeite zal kostten.
En denk vooral niet dat de geschiedenis zich niet kan herhalen omdat Harry Mulisch dit toevallig ooit eens heeft gezegd... Kill your enemy's, but make sure that you don't hang yourself.
[Dit bericht is gewijzigd door BooBooSan op 19-03-2001 21:18]
quote:Dan mag je hopen dat 't snotjochies zijn... Als je met 10 'normale' mensen op drie samenwerkende vechtersbazen afloopt hebben de vechtersbazen goede kansen. Bedenk dat je van zo iemand maar een rake klap hoeft te hebben voor een KO, veel pijn, ziekenhuisbezoek of erger.
Op 19 maart 2001 21:16 schreef BooBooSan het volgende:
Voor drie van dat soort snotjochie's nog wel! Iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon op zak, maar zelfs bellen is er blijkbaar niet eens meer bij. Wat kan er in godsnaam gebeuren als een grote groep mensen die gasten gewoon vastpakt, terwijl iemand ondertussen de politie belt? Waar is iedereen toch zo bang voor? To get involved?
Voordat het te laat is en iedereen met een wapen op zak de straat op moet.
quote:Dat zijn het in de meeste gevallen ook. Trouwens, denk je nou werkelijk dat dat soort lui de discipline op kunnen brengen om naar een sportschool te gaan? Hell no! Het enige waar zij het van moeten hebben is hun numerieke overwicht en het feit dat iedereen blijkbaar zo geintimideert is door een paar zwarte ogen en een licht getinte huidskleur. Dat is alles! Of vindt jij het verder soms normaal dat een perron wat vol staat met mensen, die lui inneens alleen maar belangstelling lijken te hebben voor de lichten van de trein die pas over 5 minuten behoort te komen? Nah, ik weet niet hoor, Ik vind het maar ziek. En het zal me waarschijnlijk niet in dank afgenomen worden, maar Nederland is het enige land wat ik ken waar omstanders zomaar toestaan dat een vrouw door een paar kerels in elkaar getrapt wordt. Dat hoef je in zuid-europa echt niet te flikken...
Op 19 maart 2001 21:36 schreef MacBeth het volgende:
Dan mag je hopen dat 't snotjochies zijn... Als je met 10 'normale' mensen op drie samenwerkende vechtersbazen afloopt hebben de vechtersbazen goede kansen. Bedenk dat je van zo iemand maar een rake klap hoeft te hebben voor een KO, veel pijn, ziekenhuisbezoek of erger.
Niet alleen de mensen die geen poot uitstaken op dat perron hebben hun kop een meter in hun anaalgat zitten. Ook de politiek kan er een houtje van.
Toen er een paar jaar geleden een flink gedeelte van de randstedelingen stemden op de CD besloot men de CD te verbieden. Een beter plan was geweest om eens de mensen die CD stemden aan het woord te laten over het WAAROM. Ieder mens met enig gezond verstand denkt wel zes keer na voor ze iets doen als CD stemmen, en dus zal er een goede reden zijn geweest. In plaats van zoeken naar motivatie van de bevolking en te zoeken naar oplossingen kiest het kabinet ervoor haar kop in het zand te steken.
Waarom buitenlandse criminelen zo de hand boven het hoofd houden ?
Gelijke monniken gelijke kappen. Oppakken en voor de rechter ermee, net als bij ieder ander. Geen onderscheid in maken. Niet aanraden geen aangifte te doen omdat dat beter en veiliger zou zijn, maar de moeite nemen die gasten op te sporen en te veroordelen. Zo moet het bij Hollanders, dus moet het ook zo bij buitenlanders. Lijkt me niet meer dan normaal.
Dan nog even als admin:
Ik ben niet van plan in dit geval Havoc te overrulen. Ik zie in het hele topic geen enkele racistische uitspraak. Enkel conclusies gebaseerd op persoonlijke ervaringen, en zo lang deze vrij zijn van uitlatingen als k*nkert*rken dit, t*ringm*rr*kanen dat, allemaal terug naar hun eigen land t**fen zus etc. zie ik geen enkele reden om dit topic te sluiten.
Ik denk niet dat we zo paranoide moeten zijn dat we mensen niet in de gelegenheid stellen persoonlijke ervaringen uit te wisselen. Ook niet als het dan toevallig om een beladen onderwerp als criminaliteit en allochtonen gaat.
Verder denk ik dat iedereen hier beseft dat het gaat om DEEL van de buitenlandse groeperingen in Nederland, en dat men het dan ook over die rotte appels in de mand heeft en niet over een compleet volk.
Zolang iedereen hier normaal taalgebruik bezigt zonder zich racistisch uit te laten heb ik geen enkel probleem met dit topic.
Tot slot nog even:
Bastard, sterkte, ook voor je vriendin. Heb zelf een mes op de keel gehad tijdens een overval, en heel toevallig waren dat ook al geen hollanders. Kan me enigszins voorstellen hoe je je voelt.
Als iemand aan knor komt ga ik door 't lint, en ook wat dat betreft kan ik je dus volledig begrijpen.
Vertroetel d'r maar eens lekker de komende tijd, want dat heeft ze denk ik wel nodig.
En die lui die dit geflikt hebben lopen vanzelf wel eens in een kogel.
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 19-03-2001 23:29]
quote:Door dit soort tekst geef je mensen weer een goed argument om vooral niet in te grijpen en vooral niets te doen.
Op 19 maart 2001 21:36 schreef MacBeth het volgende:
Dan mag je hopen dat 't snotjochies zijn... Als je met 10 'normale' mensen op drie samenwerkende vechtersbazen afloopt hebben de vechtersbazen goede kansen. Bedenk dat je van zo iemand maar een rake klap hoeft te hebben voor een KO, veel pijn, ziekenhuisbezoek of erger.
Het valt gewoon weg niet mee voor mij om nog tolerant te zijn jegens buitenlanders uit Noord-Afrika (netjes gezegd he).
Ik woon zelf in het groene hart, en naar mijn idee komt er ook steeds meer gedoe met deze mensen in het noorden en zuiden voor.
Het zal misschien maar gaan om enkele duizenden zoals iemand net al schetste. Alleen lijkt het dan wel alsof ze allemaal bij mij in de buurt wonen.
Iedere dag als je over straat loopt kom je een groepje tegen die zich niet gedraagt volgens onze normen en waarden. Dit zijn vaak ook wel nederlanders maar mij iets te vaak buitenlanders!
Door de tijd heen en hebben mensen een angst gekregen tegen deze deze laatst genoemde groep mensen omdat iedereen in zijn/haar omgeving wel een naar verhaal heeft gehoord.
Dit lijdt er weer toe dat er geen poot word uitgestoken op momenten dat het wel zou moeten!!!
Bang ook dat de rest van de familie word opgetrommeld en reken maar dat ze dat ook doen als er iemand van hun "groep" iets heeft meegemaakt.
Naar ik me goed herrinner is er ongeveer een half jaar geleden een rapport uitgekomen wat door de regering niet goed werd gekeurt om openbaar te worden gemaakt.
In dit rapport stonden allemaal namen van mensen die verdacht waren geweest in een criminele zaak.
Dan word er als rede opgegeven dat het niet goed zou zijn voor enkele bevolkingsgroepen in Nederland.
Vraag ik me af of we dan niet met zn allen blind worden gehouden, Mogen we niet weten op wat voor schaal deze praktijken zich plaatsvinden?? Zijn ze bang dat er een nieuwe CD zal worden gevormd??
En inderdaad zoals Danny al zei ze hadden de mensen die zo massaal op CD hadden gestemd moeten vragen naar hun rede. Niet zomaar de party verbieden. Ik denk heus niet dat mensen het helemaal eens waren met de ideen van de partyleider (Maat) maar meer dat het een teken is van " kijk, we zijn het zat"
Wat kan er aan gedaan worden om deze groep mensen wel op het rechte pad te houden en zich wat meer te laten aanpassen ten op zichte van de nederlander?
Ik denk dat het al begint bij opvoeding wellicht hebben ze daar hulp bij nodig. Ook het asielbeleid zal beter moeten worden aangepakt en tenslotte zal justitie eens meer van hun luie reet moeten komen.
Meer politie en meer tuig oppakken. Likopstuk beleid!
Zo zullen er vast nog legio manieren te bedenken zijn om dit nationale probleem op te pakken en te verbeteren.
Wat betreft mij nu na dit hele gebeuren weer, ik heb het helemaal gehad met ze.
Kan er geen geduld en begrip meer voor opbrengen. Niet alleen ben ik woedend op de mensen die dit ons hebben aan gedaan.
Ook heb ik geen begrip voor de luie nederlander die liever aan zich zelf denkt " als ik ingrijp mis ik de trein" beleid.
Je kan toch niet voor je ogen een vrouw laten slaan ??
Dat ze dat in hun eigen land mogen doen wil dat nog niet zeggen o dat kan hier ook.
En die arrogante gasten die door krijgen dat de nederlander toch angst heeft voor ze krijgen alleen maar meer bewegingsvrijheid zo. Welja geef ze eigenlijk maar een vrijbriefje!
Ze worden alleen maar arroganter omdat wij niks doen!!!!
Ik kap er nu maar weer mee, want ik voel me alleen maar weer meer woedend worden.
ff weer afkoelen.
quote:Ja.... Maar je moet aan de risico's denken. Meindert Tjoelkers poging om geweld (in zijn geval tegenover fietsen) te stoppen eindigde ook verkeerd.
Op 19 maart 2001 23:40 schreef Bastard het volgende:
Door dit soort tekst geef je mensen weer een goed argument om vooral niet in te grijpen en vooral niets te doen.
Besef je dat ook?
't kan trouwens erger, 2 jaar terug ofzo werd er in een zijsteeg van een drukke Rotterdamse winkelstraat, overdag, een vrouw verkracht door twee mannen. Ondanks de drukte en het gegil greep niemand in... Triest.
quote:Daarom zouden er dus meer helden verhalen in het nieuws moeten komen, door dit soort berichten word het niet beter!
Op 20 maart 2001 00:22 schreef MacBeth het volgende:
Ja.... Maar je moet aan de risico's denken. Meindert Tjoelkers poging om geweld (in zijn geval tegenover fietsen) te stoppen eindigde ook verkeerd.'t kan trouwens erger, 2 jaar terug ofzo werd er in een zijsteeg van een drukke Rotterdamse winkelstraat, overdag, een vrouw verkracht door twee mannen. Ondanks de drukte en het gegil greep niemand in... Triest.
quote:Ik mag je vast wel even corrigeren:
Op 20 maart 2001 00:02 schreef Bastard het volgende:
En inderdaad zoals Danny al zei ze hadden de mensen die zo massaal op CD hadden gestemd moeten vragen naar hun reede. Niet zomaar de party verbieden. Ik denk heus niet dat mensen het helemaal eens waren met de ideen van de partyleider (Maat) maar meer dat het een teken is van " kijk, we zijn het zat"
[Dit bericht is gewijzigd door Hummer op 20-03-2001 19:19]
Kleine nuancering waar je het asiel beleid erbij haalt.
De meeste rotzakken (in de zin van oververtegenwoordigt in een ethnische groep) zijn hier niet binnen gekomen als asielzoekers. De Marokkane via gezinshereniging en de antilianen omdat ze een Nederlands paspoort hebben.
Tunesiers en algerijnen zijn hier veelal illegaal. Ook de wat zwaardere kriminele buitenlanders zoals Russen, tetsjenen. yoegoslaven etc zijn hier illegaal.
Wat me wel erg verbaasd bij het asiel beleid is dat er een lijst is van veilige landen, die bepaalt of een uitgeprocederde ex asielzoeker terug gestuurd mag worden, maar dat die lijst niet gebryuikt wordt buij het in behandeling nemen van asiel aanvragen. terwijl die lijst wel een hoge voorspellings factor is wat betrefd de uitkomst van de procedure.
De asiel centra zouden lang niet zo vol zitten als ze dat eens deden.
quote:Natuurlijk mag je mij corrigeren !
Op 20 maart 2001 18:56 schreef Hummer het volgende:
Ik mag je vast wel even corrigeren:
Er is nooit ,massaal, op de cd gestemd omdat het een partij was die allerlij skinheads en foute achterbuurt figuren aan trok.
Maar kijk eens naar Belgie(Philip de Winter).
Daar is de boel veel beter georganiseerd onder de neonazi,s.
En het schijnt nog te werken ook!
Heel Antwerpen is in de macht van deze idioten.
Dus wat dat betreft mogen we blij zijn met zo,n domme partij als de c.d.
Maar aan de andere kant deel ik het standpunt van Danny en nog een paar anderen:
Je kunt niet blijven weg lopen voor de feiten....De cijfers liggen er en die verander je niet.
Hier op fok valt mij op dat het vooral de ,allochtonen, of verwanten daar van
zijn die meteen beginnen te schreeuwen.
Als je met bijvoorbeeld cijfers op de proppen komt dan ,deug je niet,.
Als iedereen eens in de ,multiculturele samenleving , discussie kijkt weet men wat ik bedoel.
[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 21-03-2001 06:29]
quote:Ach So..........
Op 21 maart 2001 06:28 schreef Bastard het volgende:
Natuurlijk mag je mij corrigeren !Graag ook .
Ik bedoelde met masaal ook niet zo zeer dat het halve land op hun had gestemd. Maar dat het een zeer verrassende uitkomst was uiteindelijk! Meer dan we met zn allen hadden gedacht, dat maakt het dus een beetje massaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |