dan vooral rassenrellen. je leest het zovaak tegenwoordig, de marrokanen, en nu staan er ook extreem rechtse groeperingen op die er wat tegen willen doen.
hoelang duurt het nog voordat het vollledig, maar dan volledig uit de hand loopt?
en of het in dit forum hoort of niet, laat ik ff aan een modje over, die hem eventueel kan verplaatsen.....
P.S. AUB geen gebash en dat soort praktijken...
quote:Blijkbaar lees je het niet vaak genoeg. Of je let niet op.
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:23 schreef TimmyAsd het volgende:
je leest het zovaak tegenwoordig, de marrokanen
quote:vertel eens, met onderbouwingen..
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:25 schreef dwerg het volgende:[..]
Blijkbaar lees je het niet vaak genoeg. Of je let niet op.
het is naar mijn inziens niet zo dat elke gemiddelde autochtoon een brandend haat voelt tegen alles wat niet autochtoon is zelfde geldt voor elke gemiddelde allochtoon..
het zijn voornamelijk kleine groepjes mensen die al die drukte maken en zich extreem naar elkaar opstellen.. En daar loert nou niet echt het gevaar voor grootscheepse massarellen in
quote:Ik vind dit wel wat voor POLitiek.
en of het in dit forum hoort of niet, laat ik ff aan een modje over, die hem eventueel kan verplaatsen.....
Verplaatst van GC naar POL en titel verduidelijkt.
quote:er wordt al moord en brand geschreeuws als 100 allochtonen rellen op een museumplein of mercatorplein, laat staan als die "samenwerken met allochtonen uit r'dam , utrecht en vele vele anmdere steden.
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:32 schreef Muizig het volgende:
De rassenrellen zullen dan voornamelijk gevoerd worden door maar een heel klein deeltje van de bevolking die zich nu extreem opstelt.het is naar mijn inziens niet zo dat elke gemiddelde autochtoon een brandend haat voelt tegen alles wat niet autochtoon is
zelfde geldt voor elke gemiddelde allochtoon..
het zijn voornamelijk kleine groepjes mensen die al die drukte maken en zich extreem naar elkaar opstellen.. En daar loert nou niet echt het gevaar voor grootscheepse massarellen in
EN wat als de extreem rechtse mensen opeens veel medeleven krijgen, veel medestanders, en die elkaar te lijf gaan...
quote:thnx
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:36 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik vind dit wel wat voor POLitiek.
Verplaatst van GC naar POL en titel verduidelijkt.
quote:maar Zinloos geweld...
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:32 schreef Muizig het volgende:
En daar loert nou niet echt het gevaar voor grootscheepse massarellen in
Dus juist die allochtoon die er niets omgeeft in elkaar geslagen wordt door een autochtoon die wel slechte bedoelingen heeft... daar zit hem de angst... Het uitzoeken van slachtoffers lijkt nu soms al willekeurig plaats te vinden?
- Gaat slecht met de economie
- Immigratie- en integratie-problemen
- Politie is een lachtertje
- Falende justitie
- Slecht/matig onderwijs
- Fraude is niet te harden (uitkeringen/bouw)
- Mislukte projecten (Betuwelijn/C2000/2e fase)
- Politieke instabiliteit
- Foute rechtse en linkse organisaties
- De bagger van de bureaucratie
quote:Timmy,
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:37 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
er wordt al moord en brand geschreeuws als 100 allochtonen rellen op een museumplein of mercatorplein, laat staan als die "samenwerken met allochtonen uit r'dam , utrecht en vele vele anmdere steden.
EN wat als de extreem rechtse mensen opeens veel medeleven krijgen, veel medestanders, en die elkaar te lijf gaan...
Je leest teveel op Fok.
Extreem rechts is geinfiltreerd op Fok.
Het doel is de onvrede op te zwepen, de mensen met buitenlanderhaat te indoctrineren.
In reallife zie je lang niet zoveel haat.
Mensen kankeren, ik ook...maar echt niet zo fanaties als die
neo-nazi's, racisten en xenofoben die je hier op Fok tegenkomt.
Minder lezen op Fok....of goed beseffen WAT hier gaande is....
De homepage van Fok is al een uithangbord voor extreemrechts geworden....
quote:Hier ben ik dus als gekleurde Nederlander bang voor. Vooral als ik de Frok! Frontpage lees, dan besef ik dat het terdege mogelijk is dat (mij) zoiets kan overkomen, gezien de grote hoeveel generaliserende reacties.
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:39 schreef XL het volgende:[..]
maar Zinloos geweld...
Dus juist die allochtoon die er niets omgeeft in elkaar geslagen wordt door een autochtoon die wel slechte bedoelingen heeft... daar zit hem de angst... Het uitzoeken van slachtoffers lijkt nu soms al willekeurig plaats te vinden?
quote:Ik heb Fok! altijd beschouwd als afspiegeling van de autochtone jeugd.
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:55 schreef Waringin het volgende:[..]
Timmy,
Je leest teveel op Fok.
Extreem rechts is geinfiltreerd op Fok.De homepage van Fok is al een uithangbord voor extreemrechts geworden....
Maargoed. Misschien is het tijd om mijn mening wat betreft Fok! en de maatschappij te herzien.
quote:Er zijn vele andere soorten topics op Fok die niet gaan over 'zullie buitenlanders' .
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:00 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Ik heb Fok! altijd beschouwd als afspiegeling van de autochtone jeugd.
Dat je zulke uitspraken niet snel in het echt zult horen, betekent niet dat de gevoelens er niet zijn.Maargoed. Misschien is het tijd om mijn mening wat betreft Fok! en de maatschappij te herzien.
quote:Het zijn met name jongeren die andere mensen lopen op te fokken.. en zelfs dan is het maar een heel klein deeltje dat zodoet.. Je hoeft dus niet bang te zijn dat als je overstraat loopt dit soort situaties ook krijgt.. die mensen mogen dan wel heel actief zijn op internet en het lijkt dan ook dat ze daar heel veel aandacht trekken.. in het echte vormen ze een zeer zware minderheid waar je niet direct last van zult hebben..
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:00 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Ik heb Fok! altijd beschouwd als afspiegeling van de autochtone jeugd.
Dat je zulke uitspraken niet snel in het echt zult horen, betekent niet dat de gevoelens er niet zijn.Maargoed. Misschien is het tijd om mijn mening wat betreft Fok! en de maatschappij te herzien.
quote:Ga in een klein dorp wonen.
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:57 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Hier ben ik dus als gekleurde Nederlander bang voor. Vooral als ik de Frok! Frontpage lees, dan besef ik dat het terdege mogelijk is dat (mij) zoiets kan overkomen, gezien de grote hoeveel generaliserende reacties.
Serieus. Ik ben geboren in een gehucht. We hadden één antilliaan in ons dorp, getrouwd met een oorspronkelijke bewoonster van het dorp. Hij werd niet alleen getolereerd, maar ook geaccepteerd, maw hij hoorde er echt bij. En waarom? Omdat het gewoon een eerlijke, aardige vent was en is. Dat is alles.
Nederlanders zijn niet rascistisch, integendeel. Daar waar in sommige landen mensen van andere culturen stelselmatig worden gediscrimineerd, zijn nederlanders slechts kat-uit-de-boom-kijkend. Niet eens zozeer omdat ze uit een andere cultuur komen, ook een stedeling zou argwanend bekeken worden.
Misschien moeten we gewoon weer terug naar de ouderwetse volksbuurten, waar iedereen uit de wijk elkaar kent ipv dat je zoals nu soms je eigen buren niet eens kent. Onbekend maakt immers onbemind.
quote:Tegen welke user heb je het, en waarom zou [betreffende user] in zo'n redelijk koud land als Zweden of Finland moeten wonen?
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:25 schreef pberends het volgende:
Nee man, lekker in Finland of SZweden wonen
quote:Wij wonen al ong. 17 jaar in - dezelfde - volksbuurt, en het is niet veel soeps. Er is weinig contact omdat wij (ouders, zusjes, ik) de hele dag van huis zijn (werken, studeren, school), terwijl de rest van de buurt dag en nacht in de voortuin zit te brallen. En daar hebben we geen tijd voor.
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:18 schreef fokje het volgende:[..]
Misschien moeten we gewoon weer terug naar de ouderwetse volksbuurten, waar iedereen uit de wijk elkaar kent ipv dat je zoals nu soms je eigen buren niet eens kent. Onbekend maakt immers onbemind.
quote:De Elsevier van deze week is een lithanie tegen het gedoogbeleid van Donner en Remkes inzake het moslim-radicalisme in dit land. Beide leden der Onaantastbare Bewindslieden van Nederland zijn bang om de radicale Boodschappers van de Dood het harnas te jagen en hen verder te radicaliseren door het invoeren van gepaste maatregelen. Bijvoorbeeld de financiele tegoeden te bevriezen van een aantal verdachte moslimorganisaties en moskeeën ...... of op zijn minst de subsidies die zij van overheidswege krijgen verstrekt, stop te zetten. Gewoon, afdoende maatregelen treffen die de werkelijk bedreigde bevolkingsgroep - de ongelovige autochtonen - zou moeten beschermen. Helaas, we wachten wel op de eerste bom die afgaat op een vol Leidseplein in de hoofdstad ....... Allah kijkt greinzend toe en ziet dat het goed is .... maar de Onaantastbare bewindslieden haben es nicht gewusst.
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:23 schreef TimmyAsd het volgende:
voordat er in NL totale chaos zal komen?dan vooral rassenrellen. je leest het zovaak tegenwoordig, de marrokanen, en nu staan er ook extreem rechtse groeperingen op die er wat tegen willen doen.
hoelang duurt het nog voordat het vollledig, maar dan volledig uit de hand loopt?
P.S. AUB geen gebash en dat soort praktijken...
[Dit bericht is gewijzigd door Breinwas op 16-08-2003 22:33]
quote:of als je jezelf niet kan rijmen met de NL-cultuur, ga dan naar die cultuur waar je je wel mee kan rijmen. Dat gaat dus mijns inziens op voor een zooi marokkanen. Scheelt een hoop frustratie van beide partijen en voorkomt die generalisatie waar een 'goeie' (sick, maar ja) marokkaan anders zoveel last van heeft.
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:25 schreef pberends het volgende:
Nee man, lekker in Finland of Sweden wonen
quote:ik had het eigenlijk over mezelf. Ik zou door de problemen in NL nog wel eens willen verhuizen naar Finland of Sweden. Daar zijn ze goed in onderwijs, sociaal, innovatie, inwoners zijn 99% europees, goede ict-infrastructuur
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:27 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Tegen welke user heb je het, en waarom zou [betreffende user] in zo'n redelijk koud land als Zweden of Finland moeten wonen?
.
quote:Heb ik zelf ook wel eens aan gedacht.
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:35 schreef pberends het volgende:[..]
ik had het eigenlijk over mezelf. Ik zou door de problemen in NL nog wel eens willen verhuizen naar Finland of Sweden. Daar zijn ze goed in onderwijs, sociaal, innovatie, inwoners zijn 99% europees, goede ict-infrastructuur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |