het moet niet gekker worden alhoewel als je naar de naam kijkt van degene die het voorstelt dan verklaart dat weer veel
Met andere woorden, prik dat proefballonnetje maar weer heel snel door
[Dit bericht is gewijzigd door Vhiper op 15-08-2003 15:20]
quote:Wat denk je
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:30 schreef Sidekick het volgende:
Wat vind de rest hiervan?
Hassala, zeg ik tegen die gozer.
quote:Hou toch op, dat stomme idee over die zwembaden van die Vlaams Blokker was toch ook aanleiding tot discussie.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:59 schreef SCH het volgende:
Waarom druk maken over een stom idee?oh - het is gelanceerd door een allochtoon
Ik vind het overigens een belachelijk idee. Nederlands is de rijkstaal en Fries is daar uit traditie aan toegevoegd, maar dat laatste had van mij zelfs niet officieel gehoeven.
quote:Geen idee. Maar het kan handig zijn om in de buurtsuper te vragen waar je wel bier en varkensvlees kan kopen in een taal die de verkoper begrijpt.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:20 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Wat denk je
![]()
![]()
.
quote:En dat betekend?
Hassala, zeg ik tegen die gozer.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:24 schreef Sidekick het volgende:
Geen idee. Maar het kan handig zijn om in de buurtsuper te vragen waar je wel bier en varkensvlees kan kopen in een taal die de verkoper begrijpt.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:24 schreef Sidekick het volgende:
En dat betekendt?
quote:Ja lijkt mij een prima idee. Zorg dus maar dat die verkoper Nederlands spreekt.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
Geen idee. Maar het kan handig zijn om in de buurtsuper te vragen waar je wel bier en varkensvlees kan kopen in een taal die de verkoper begrijpt.
[..]
quote:Ik schreeuw het meestal in het Duits naar hem.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
[..]
Op vol volume.
quote:Ik denk dat geheel Nederland behalve de Friezen daar zo over denkt.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:22 schreef Ripley het volgende:[..]
Nederlands is de rijkstaal en Fries is daar uit traditie aan toegevoegd, maar dat laatste had van mij zelfs niet officieel gehoeven.
quote:Ja, dat vind ik ook. Maar ik snap niet wat dat te maken heeft met het invoeren van Turks als rijkstaal.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:26 schreef Ripley het volgende:[..]
Ja lijkt mij een prima idee. Zorg dus maar dat die verkoper Nederlands spreekt.
quote:ZIJ moeten allahverdomme Nederlands leren, niet wij Turks.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja, dat vind ik ook. Maar ik snap niet wat dat te maken heeft met het invoeren van Turks als rijkstaal.
quote:Allebei kan ook hoor.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:30 schreef Gil-galad het volgende:[..]
ZIJ moeten allahverdomme Nederlands leren, niet wij Turks.
quote:Waarom gaan we hier niet engels invoeren als extra rijkstaal?
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Allebei kan ook hoor.
Hoewel een verplichting niet de weg is die wij moeten bewandelen.
quote:Je hebt ook lekker veel aan het Turks
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:35 schreef Sidekick het volgende:
Allebei kan ook hoor.
quote:Arabisch zou veel beter zijn
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:39 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Je hebt ook lekker veel aan het Turks
.
quote:Als je je moedertaal goed beheerst kan je ook makkelijker een vreemde taal leren. Kinderen die goed Turks spreken/schrijven leren nou eenmaal makkelijker Nederlands dan degene die slechts een mixje van een aantal talen en dialecten spreken.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:30 schreef Gil-galad het volgende:[..]
ZIJ moeten allahverdomme Nederlands leren, niet wij Turks.
quote:Bron? Want zo kan alles wel rondlullen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:42 schreef du_ke het volgende:[..]
Als je je moedertaal goed beheerst kan je ook makkelijker een vreemde taal leren. Kinderen die goed Turks spreken/schrijven leren nou eenmaal makkelijker Nederlands dan degene die slechts een mixje van een aantal talen en dialecten spreken.
quote:Punt 1.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:40 schreef Sidekick het volgende:
Het gaat hier om iemand van de gemeenteraad in Leeuwarden. En het gaat niet om een officieel PvdA-plan.Hij doet dit op persoonlijke titel.
Punt 2.
Tsja, in hoeverre spreekt een PVDA-gemeenteraadslid voor zichzelf? Hij is nu eenmaal PVDA-gemeenteraadslid en dat is de enige reden waarom hij deze publiciteit krijgt.
Ik vind het een beetje naïef om dit soort proefballonnen vanuit de partij meteen af te doen als 'persoonlijke mening'.
quote:Uiteraard geldt dit ook voor Swahili, Russisch, Kroatisch, Servisch, Aramees, Perzisch, Iraans, Nigeriaans, Papiaments, Ethiopisch, Egyptisch, Chinees, Marokkaans,...
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:42 schreef du_ke het volgende:[..]
Als je je moedertaal goed beheerst kan je ook makkelijker een vreemde taal leren. Kinderen die goed Turks spreken/schrijven leren nou eenmaal makkelijker Nederlands dan degene die slechts een mixje van een aantal talen en dialecten spreken.
quote:Er zou zoveel kunnen. Ik zie het nut echter niet in van het invoeren van allerlei vreemde talen als Rijkstaal. Dus als er straks allemaal polen hier komen wonen ivm de toetreding tot de EU gaan we over tien jaar ook pools als rijkstaal invoeren?
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Allebei kan ook hoor.
Hoewel een verplichting niet de weg is die wij moeten bewandelen.
quote:Dat is toch hetzelfde?
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:45 schreef sjun het volgende:
Perzisch, Iraans
Het moet niet gekker worden, straks gaan we ook nog de turkse munteenheid gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |