dit zou een verwijzing zijn naar het nummer 'The Walrus' en in legendes meen men dat de walrus een oud noorse symbool is voor de dood.quote:I told you about strawberry fields.
You know the place where nothing is real.
Well here?s another place you can go
Where everything flows.
Looking through the bent backed tulips
To see how the other half live
Looking through a glass onion.
I told you about the walrus and me ? man.
You know that we?re as close as can be ? man.
Well here?s another clue for you all
The walrus was Paul.
Is echt niet zo hoor. Eerder andersom. Ik bedoel, daar waar andere muzikanten die linkshandig zijn hun instrument nog wel eens rechtshandig bespelen, is McCartney zo linkshandig dat hij dat niet kon. Daarom zie je hem op vroege Beatles-foto's ook met een omgedraaide rechtshandige gitaar. Linkshandige waren er niet (of kon hij niet bekostigen), dus bouwde hij maar een rechtshandige om. En dat is dacht ik ook waarom hij altijd op die beroemde Hoffner-bas speelde, omdat die het model van een viool had en makkelijk om te keren was.quote:Op zondag 13 juni 2004 17:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Hm, ik heb in zo'n officiële biografie toch echt gelezen dattie weliswaar met links de bas bespeelt, maar verder rechtshandig is.
Sorry hoor, maar het idee dat John Lennon McCartney ooit dood heeft willen hebben is echt grote bullshit! De heren hadden een behoorlijk zakelijk conflict en in dat licht moet je die venijnigheden over en weer ook zien. Er zijn totaal geen aanwijzingen dat ze elkaar ooit persoonlijk iets hebben willen aandoen, sterker nog, er zijn veel meer aanwijzingen dat ze gewoon nog steeds veel respect voor elkaar hadden. How Do You Sleep is gewoon een kinderachtig nummer, geschreven uit frustratie over die zaken, en ik vermoed toch ook uit frustratie dat Paul verreweg de meest succesvolle solocarriere had.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:16 schreef RM-rf het volgende:
Ik geloof dat er behoorlijk wat momenten waren dat John Lennon Paul mcCartney dood wilde hebben en liever Stuart Suttcliff terug, na het uiteengaan van de beatles heeft John Lenon nog een nummer geschreven, waarin hij meende: All those Freaks that thought You dead we're right echter waarna hij het dood-zijn van Paul verbind met het maken van slappe burgerlijke muziek (how do you sleep)
Bijna alles wat je zegt is zware bullshit!quote:Op zondag 13 juni 2004 23:16 schreef RM-rf het volgende:
in 1968 schreef John Lnnon het nummer 'Glass union':
[..]
dit zou een verwijzing zijn naar het nummer 'The Walrus' en in legendes meen men dat de walrus een oud noorse symbool is voor de dood.
zelf vermoed ik eerder dat de walrus eerder een verwijzing is naar sexualiteit, en dat deze verwijzing eerder toewerkt naar de voorganger van Paul, de eerdere bassist van de Beatles, Stuart Suttcliff, die in 1962 nogal tragisch was gestorven, en die een zeer nouwe relatie tot John Lennon had, Paul mcCartney had feitelijk die rol grotendeels overgenomen, echter Paul mcCartney was wel weer net mr Burgerlijk, waar Staurt Suttcliff een echte rauwe rock 'n roller was...
Ik geloof dat er behoorlijk wat momenten waren dat John Lennon Paul mcCartney dood wilde hebben en liever Stuart Suttcliff terug, na het uiteengaan van de beatles heeft John Lenon nog een nummer geschreven, waarin hij meende: All those Freaks that thought You dead we're right echter waarna hij het dood-zijn van Paul verbind met het maken van slappe burgerlijke muziek (how do you sleep)
Ik ben het met je eens hoor, maar er zijn mensen die zeggen dat ze stemanalyse hebben uitgevoerd op nummers die zeker door de 'echte' Paul worden gezongen en nummers die door de onechte zouden zijn gezongen, en dat daar verschil in zit. Alleen, zolang je zelf zo'n test niet doet zul je dus op hun woord moeten afgaan...quote:Op maandag 14 juni 2004 20:12 schreef Zweefvliegje het volgende:
Jullie hebben het "allemaal" over de aanwijzingen die overal te vinden zijn, maareuh.. niemand komt terug op het feit dat: de stem en het uiterlijk van Paul kan NOOIT precies gelijk kunnen zijn aan die van zijn "vervanger".
dat zeg! ik GAMMA!quote:Op maandag 14 juni 2004 21:57 schreef 2cv het volgende:
Verder mogen jullie beslissen of ie nou dood is of niet, ik ben geen Beatles-fan en heb er dus ook geen verstand van. Ik tel alleen 1 en 1 bij elkaar op.
Misschien keek hij voor 1966 op die foto wel naar beneden, zodat zn gezicht wat breder leek...quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:36 schreef zeeuwse het volgende:
toch heb ik ooit een site gezien waar ze paul's gezicht voor en na 1966 met elkaar vergeleken, en dat was duidelijk heel iemand anders qua vorm van het gezicht. Voor 1966 had-ie een plat gezicht, erna een lang. De plaats van de neus was helemaal anders en zo waren er nog duidelijk zaken die bewezen dat dit 2 totaal verschillende personen waren. Dat heeft mij toen in elk geval wel overtuigd. Ik weet niet meer hoe die site heette en of er sites zijn die dit weer weerleggen.
Totdat ik zo'n site gezien heb, geloof ik er toch wel in..
lol dat heb je van broodjeaap.nl.... That proofs a lotquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:57 schreef Xternal het volgende:
"Ook is er een stemanalyse gedaan van platen voor het ongeluk en van platen na het ongeluk. Deze analyse is te vergelijken met een vingerafdruk. Uit dit onderzoek bleek dat de platen niet door een en dezelfde man gezongen konden zijn."
Bron
Is bovenstaande dan niet voldoende bewijs?
Even los van (de betrouwbaarheid van) bovenstaande website, stel je dat dit waar is ... Dan bewijst dat het toch voldoende?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
lol dat heb je van broodjeaap.nl.... That proofs a lot
Inderdaadquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:04 schreef Jane het volgende:
Goh Xternal, net ook naar SBS6 zitten kijken? Dit 'mysterie' stond op de 3 plaats van de 25 Grootste Showbiz Mysteries aller tijden.
zijn wij familie ofzo???quote:Op vrijdag 8 augustus 2003 13:18 schreef Elvislives het volgende:
mijn pappa maar ns vragen zogauw ie terugkomt van vakantiealleen normaal durf ik nooit iets te vragen over muziek en helemáááál niet the beatles, omdat hij dan 5 uur doorlult
nope vlgns mij nog steeds dat de echte paul mccartney dood isquote:Op donderdag 9 september 2004 20:12 schreef Georges het volgende:
Gaat het nog steeds over de theorie van het achterstevoren draaien van platen en goed kijken naar de hoezen?
Dat is toch al achterhaald dacht ik.
Ik weet niet of hij dood is maar het kan geen toeval zijn, daarvoor zijn er gewoon TEVEEL aanwijzingen. Anders zouden er toch ook aanwijzingen zijn over John Lennon, Ringo Star en George Harrison maar daar hoor je niemand over... Dus OF Paul McCartney is inderdaad dood OF ze hebben die aanwijzingen er voor de gein in gedaan. Ik denk persoonlijk het laatste...quote:Op donderdag 9 september 2004 20:14 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
nope vlgns mij nog steeds dat de echte paul mccartney dood is
Ga maar zoeken, als je maar genoeg fantasie hebt, vind je ze vanzelf. Het feit dat ze allemaal snorren droegen eind 1966 was al een clue. Kom op hey.quote:Op donderdag 9 september 2004 21:01 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij dood is maar het kan geen toeval zijn, daarvoor zijn er gewoon TEVEEL aanwijzingen. Anders zouden er toch ook aanwijzingen zijn over John Lennon, Ringo Star en George Harrison maar daar hoor je niemand over... Dus OF Paul McCartney is inderdaad dood OF ze hebben die aanwijzingen er voor de gein in gedaan. Ik denk persoonlijk het laatste...
Een belangrijke bron is het album sgt. Peppers:quote:Op vrijdag 10 september 2004 10:45 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ga maar zoeken, als je maar genoeg fantasie hebt, vind je ze vanzelf. Het feit dat ze allemaal snorren droegen eind 1966 was al een clue. Kom op hey.
Tuurlijk zijn er clues die nergens op slaan, dat van die snorren vind ik ook vergezocht. Maar dat je in bepaalde nummers gewoon hoort "Paul is dead" enz. dat kan toch geen toeval zijn? Daarom denk ik dus echt dat het een hoax is die ze zelf opgestart hebben.quote:Op vrijdag 10 september 2004 10:45 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ga maar zoeken, als je maar genoeg fantasie hebt, vind je ze vanzelf. Het feit dat ze allemaal snorren droegen eind 1966 was al een clue. Kom op hey.
John zegt 'Cranberry sauce'. Op één van de Anthology-cd's (ik meen cd 2 van Anth. 2) kun je het duidelijk horen, en hij heeft t ook gezegd in een interview later.quote:Op vrijdag 10 september 2004 11:56 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er clues die nergens op slaan, dat van die snorren vind ik ook vergezocht. Maar dat je in bepaalde nummers gewoon hoort "Paul is dead" enz. dat kan toch geen toeval zijn? Daarom denk ik dus echt dat het een hoax is die ze zelf opgestart hebben.
Daar had ik idd ook al in gepost, maar dat ging net over iets anders. Daarin wordt dit verhaal wel weer opgerakelt, maar vond het toch meer in dit topic passen dan in datquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:02 schreef Jane het volgende:
Topic is nu wel weer actueel, idd.
Yesterday gejat?
Ja, dat klopt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:04 schreef ivetje het volgende:
maar vond het toch meer in dit topic passen dan in dat
Als er geen mysterie is, kan het ook niet worden opgelost natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:59 schreef ivetje het volgende:
de overgebleven beatles zullen het denk ik nooit meer naar buiten brengen, al hoop ik wel dat dit mysterie ooit wordt opgelost.
Wat voor bewijs heb je daarvoor...en hoe verklaar je de stemanalyses die uitwezen dat het 2 verschillende personen waren? De gelaatvorm die veranderd? En waar is William Campbell dan? Is die nog ooit terug gevonden?quote:
Daarbij: ik ben rechtshandig, maar houd vaak genoeg mijn peuk links vastquote:Op vrijdag 8 augustus 2003 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Laat ik een gedeelte als onzin bestempelen:
[..]
Voor de hoes was het noodzakelijk dat hij rechtshandig die peuk vasthield, anders was ie iet te zien op de cover.
Dat doe ik idd ook...en wie weet rookt ie juist wel weer rechts. Ik doe ook bepaalde dingen links maar ben rechts.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
Daarbij: ik ben rechtshandig, maar houd vaak genoeg mijn peuk links vast
Moeilijke vraag, aangezien ik zelfs nog nooit bewijs heb gezien dat hij echt bestaan heeft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:40 schreef ivetje het volgende:
En waar is William Campbell dan? Is die nog ooit terug gevonden?
Het bewijs is trouwens dat de goede man nog steeds op deze aarde rondloopt, regelmatig in de media verschijnt, concerten geeft en muziek uitbrengt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |