abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 april 2004 @ 03:51:41 #131
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_18315393
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 03:34 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Heb je daar harde bewijzen van
Dus niet de zogenaamde clues op de covers en liedjes.

Het zal altijd een welles nietes spel blijven
pff, twijfel je nou echt? is echt dikke bullshit joh.
"Do, or do not. There is no 'try'."
pi_18315400
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 03:51 schreef Tinus1983 het volgende:

[..]

pff, twijfel je nou echt? is echt dikke bullshit joh.
Nee ... ik geloof er ook geen bal van
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_18332861
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:51 schreef Bupatih het volgende:
Wat vindt Paul McCartney er zelf eigenlijk van??
Is dat hem nooit gevraagd???
Hij heeft er ook 'ns over gezegd: "If I was dead, I'd be the first to know".
pi_18332929
quote:
quote:
Op donderdag 8 april 2004 19:51 schreef Oblivion het volgende:
http://www.turnmeondeadman.net/grfx/listen.gif

Luister en huiver...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_18333007
quote:
ik dacht dat het nummer "let it be "in reactie daarop geschreven/gezongen is
pi_18333855
Het blijft leuk om deze "hoax" (ik sluit alleen niks uit...) te volgen.
"De maanlanding die nooit heeft plaatsgevonden" blijft ook geweldig.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_19851337
op zich zijn er best sterke bewijzen voor maar wat IK me dan afvraag

Hoe hebben ze dat gedaan met live concerten?

De man die (zogenaamd) Pauls dubbelganger na diens dood speelde, en de man die de nummers voor Paul inzong zijn 2 verschillende personen
pi_19851371
ik heb ooit gerookt, ik ben rechtshandig maar roken deed ik toch echt met links, hoor
wat een larie argumenten allemaal, ms wilde hij de sigaret perse in beeld, kan ook nog
die gasten waren in die tijd permanent stoned, dus dat verklaart dat eventuele gemindfuck.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 13 juni 2004 @ 10:57:13 #139
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_19851848
quote:
Op zondag 13 juni 2004 09:35 schreef rickywilliams het volgende:

De man die (zogenaamd) Pauls dubbelganger na diens dood speelde, en de man die de nummers voor Paul inzong zijn 2 verschillende personen
Maar wat IK me dan afvraag

Waarom schop je dit topic weer omhoog??? Het is een jaar geleden al doodgebloed, moet je het dan nu weer ophalen?????
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
  zondag 13 juni 2004 @ 11:05:33 #140
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_19851942
quote:
Op zondag 13 juni 2004 10:57 schreef hollander76 het volgende:

[..]

Waarom schop je dit topic weer omhoog??? Het is een jaar geleden al doodgebloed, moet je het dan nu weer ophalen?????
m.i. is dat ook de bedoeling, indien je nog wat te zeggen hebt op een dergelijke topic. beter toch dan een nieuwe in z'n geheel openen..........vervuilt de database zo

anywayz, lijkt me wel cool als je dat jaren zo vol kunt houden en de hele wereld doen geloven dat jij de echte mcCartney ben. Vin het nog steeds gek dat mensen geloven dat er werkelijk nog nooit iets in de wereld is gebeurd waar ze jaren en jaren mee voor de gek zijn gehouden. hoezo ondenkbaar?? cool & interesting juist
pi_19852667
quote:
Op zondag 13 juni 2004 10:57 schreef hollander76 het volgende:

[..]

stel je anders ff niet aan meid

ik ben er gewoon in geinterreseerd, en bovendien, als ik een nieuw topic open krijg ik weer gezeik dat er al een oude over bestond
  zondag 13 juni 2004 @ 12:08:37 #142
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19852742
quote:
Op zondag 13 juni 2004 09:35 schreef rickywilliams het volgende:

The Beatles hebben in 1966 hun laatste live-concert gegeven, mét (volgens het verhaal dan) de echte Paul. Later dat jaar zou hij zijn omgekomen bij een ongeluk. De mensen die beweren dat McCartney dood is, zien in het feit dat ze niet meer optraden dan ook een aanwijzing dat ze zonder de echte Paul niet meer wilden/konden optreden.
Maar ja, het is natuurlijk niet helemaal waar dat ze niet meer live hebben opgetreden. Ze zongen nummers bijvoorbeeld live op tv (clipje voor Hey Jude bv) en ze hebben voor de film Let It Be in januari 1969 hun beroemde verrassingsoptreden op het dak gegeven. Ik zou zeggen: Met de echte McCartney. Maar de mensen die in dit verhaal geloven zeggen dat de fake Paul 2 jaar nodig heeft gehad om alles goed onder de knie te krijgen en dat ze het daarna pas weer aandurfden om hem live te laten zingen.

Oh, en btw... topics recyclen is ok!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 13 juni 2004 @ 12:17:40 #143
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_19852889
quote:
Op zondag 13 juni 2004 11:05 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

m.i. is dat ook de bedoeling, indien je nog wat te zeggen hebt op een dergelijke topic . beter toch dan een nieuwe in z'n geheel openen..........vervuilt de database zo

anywayz, lijkt me wel cool als je dat jaren zo vol kunt houden en de hele wereld doen geloven dat jij de echte mcCartney ben. Vin het nog steeds gek dat mensen geloven dat er werkelijk nog nooit iets in de wereld is gebeurd waar ze jaren en jaren mee voor de gek zijn gehouden. hoezo ondenkbaar?? cool & interesting juist
Maar wat wordt er gezegd???
quote:
Enige argumentatie, of????

Ontopic: Dat de (vermeende) dood van iemand zoveel mensen, zolang kan bezighouden. En dat bij iedere moord/natuurlijke dood/helemaal niet dood weer opnieuw, en opnieuw, en opnieuw.....
is er een zo grote massa naievelingen, of lijkt het maar zo?
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
  zondag 13 juni 2004 @ 12:20:02 #144
1986 Jane
pi_19852951
Oh, btw voor degenen die deze theorie willen uitspitten... zie mijn icoontje.
<-------

Een stukje uit de clip voor Penny Lane, uit 1967. Het feit dat alle Beatles hier een snor hebben zou ook een aanwijzing zijn. Paul zou nog lidtekens hebben van de plastische chirgurgie en daarom een snor hebben. De overige Beatles hebben hem toen ook maar laten staan om het niet teveel te laten opvallen.
  zondag 13 juni 2004 @ 12:35:10 #145
1986 Jane
pi_19853235
Voor de liefhebbers nog maar eens een link naar het Beatlestopic waar er ook veel over dit verhaal gezegd is.

Het Grote Beatles Topic - Deel 2
pi_19858810
Mijn nuchtere hersentjes zeggen dit:
Al die aanwijzingen... dat zijn gewoon feiten. Maar hoe je het moet interpreteren.... het kan dat ie dood is.. of ze willen er zon soort spanning mee opbouwen dat mensen zoals hier gaan discussieren en dat ze dus doen alsof hij dood is. Er gewoon een aparte geschiedenis van maken.
pi_19858911
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Laat ik een gedeelte als onzin bestempelen:
[..]

Voor de hoes was het noodzakelijk dat hij rechtshandig die peuk vasthield, anders was ie iet te zien op de cover.
Paul is rechtshandig, maar bespeelt zijn bas linkshandig. Probleem opgelost.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 13 juni 2004 @ 16:58:31 #148
1986 Jane
pi_19859020
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:49 schreef Billengezicht het volgende:
of ze willen er zon soort spanning mee opbouwen dat mensen zoals hier gaan discussieren en dat ze dus doen alsof hij dood is.
Nou ja, zoals ik hierboven ergens al geschreven heb kan het geen vooropgezet plannetje van de Beatles zelf zijn. Tenminste, dat is wel erg onwaarschijnlijk, omdat de geruchten pas ontstonden na de release van Abbey Road, toen de band eigenlijk al uit elkaar was. Toen pas ging men oudere LP's naspitten en werden er vanaf Sgt. Pepper aanwijzingen gevonden. Als publiciteitsstunt of iets dergelijks was het dan geen erg succesvolle, als het ruim 2 jaar geduurd heeft voordat mensen het oppikten.

Voor de duidelijkheid, ik heb me hier erg in verdiept en ik vind het een verhaal dat bij de Beatles-legende hoort, maar ik geloof niet dat hij dood is. In een publiciteitsstunt echter ook niet. Ik houd het dus op toeval, al blijft het leuk om er over te filosoferen.
  zondag 13 juni 2004 @ 16:59:45 #149
1986 Jane
pi_19859062
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Paul is rechtshandig, maar bespeelt zijn bas linkshandig. Probleem opgelost.

Paul is hartstikke linkshandig. Maar dat neemt niet weg dat je dan best een sigaret in je rechterhand kunt houden, natuurlijk.
pi_19859737
Hm, ik heb in zo'n officiële biografie toch echt gelezen dattie weliswaar met links de bas bespeelt, maar verder rechtshandig is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 13 juni 2004 @ 23:16:15 #151
33189 RM-rf
1/998001
pi_19868995
in 1968 schreef John Lnnon het nummer 'Glass union':
quote:
I told you about strawberry fields.
You know the place where nothing is real.
Well here?s another place you can go
Where everything flows.
Looking through the bent backed tulips
To see how the other half live
Looking through a glass onion.
I told you about the walrus and me ? man.
You know that we?re as close as can be ? man.
Well here?s another clue for you all
The walrus was Paul.
dit zou een verwijzing zijn naar het nummer 'The Walrus' en in legendes meen men dat de walrus een oud noorse symbool is voor de dood.

zelf vermoed ik eerder dat de walrus eerder een verwijzing is naar sexualiteit, en dat deze verwijzing eerder toewerkt naar de voorganger van Paul, de eerdere bassist van de Beatles, Stuart Suttcliff, die in 1962 nogal tragisch was gestorven, en die een zeer nouwe relatie tot John Lennon had, Paul mcCartney had feitelijk die rol grotendeels overgenomen, echter Paul mcCartney was wel weer net mr Burgerlijk, waar Staurt Suttcliff een echte rauwe rock 'n roller was...

Ik geloof dat er behoorlijk wat momenten waren dat John Lennon Paul mcCartney dood wilde hebben en liever Stuart Suttcliff terug, na het uiteengaan van de beatles heeft John Lenon nog een nummer geschreven, waarin hij meende: All those Freaks that thought You dead we're right echter waarna hij het dood-zijn van Paul verbind met het maken van slappe burgerlijke muziek (how do you sleep)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 14 juni 2004 @ 00:06:02 #152
1986 Jane
pi_19870337
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Hm, ik heb in zo'n officiële biografie toch echt gelezen dattie weliswaar met links de bas bespeelt, maar verder rechtshandig is.
Is echt niet zo hoor. Eerder andersom. Ik bedoel, daar waar andere muzikanten die linkshandig zijn hun instrument nog wel eens rechtshandig bespelen, is McCartney zo linkshandig dat hij dat niet kon. Daarom zie je hem op vroege Beatles-foto's ook met een omgedraaide rechtshandige gitaar. Linkshandige waren er niet (of kon hij niet bekostigen), dus bouwde hij maar een rechtshandige om. En dat is dacht ik ook waarom hij altijd op die beroemde Hoffner-bas speelde, omdat die het model van een viool had en makkelijk om te keren was.
quote:
Op zondag 13 juni 2004 23:16 schreef RM-rf het volgende:
Ik geloof dat er behoorlijk wat momenten waren dat John Lennon Paul mcCartney dood wilde hebben en liever Stuart Suttcliff terug, na het uiteengaan van de beatles heeft John Lenon nog een nummer geschreven, waarin hij meende: All those Freaks that thought You dead we're right echter waarna hij het dood-zijn van Paul verbind met het maken van slappe burgerlijke muziek (how do you sleep)
Sorry hoor, maar het idee dat John Lennon McCartney ooit dood heeft willen hebben is echt grote bullshit! De heren hadden een behoorlijk zakelijk conflict en in dat licht moet je die venijnigheden over en weer ook zien. Er zijn totaal geen aanwijzingen dat ze elkaar ooit persoonlijk iets hebben willen aandoen, sterker nog, er zijn veel meer aanwijzingen dat ze gewoon nog steeds veel respect voor elkaar hadden. How Do You Sleep is gewoon een kinderachtig nummer, geschreven uit frustratie over die zaken, en ik vermoed toch ook uit frustratie dat Paul verreweg de meest succesvolle solocarriere had.

En denk je nu echt dat John Lennon zo dom was dat hij de kwaliteiten van Paul McCartney niet zag? Dat hij dacht dat hij met Stu Suttcliff i.p.v. McCartney net zo ver was gekomen met de Beatles? Kom op zeg! Geef de man wat credit! Trouwens, ik heb behoorlijk wat gelezen over de band, maar nergens gelezen dat Stu nou zo'n rauwe rocker was. Ja, het was idd een vriend van Lennon (ook de enige reden dat hij überhaupt in de band zat), maar daar waar de andere Beatles er in Hamburg op los leefden, zat hij thuis bij zijn vriendinnetje. Ik denk dus dat dat allemaal wel meevalt.

Btw, het is Glass Onion.
pi_19870720
quote:
Op zondag 13 juni 2004 23:16 schreef RM-rf het volgende:
in 1968 schreef John Lnnon het nummer 'Glass union':
[..]

dit zou een verwijzing zijn naar het nummer 'The Walrus' en in legendes meen men dat de walrus een oud noorse symbool is voor de dood.

zelf vermoed ik eerder dat de walrus eerder een verwijzing is naar sexualiteit, en dat deze verwijzing eerder toewerkt naar de voorganger van Paul, de eerdere bassist van de Beatles, Stuart Suttcliff, die in 1962 nogal tragisch was gestorven, en die een zeer nouwe relatie tot John Lennon had, Paul mcCartney had feitelijk die rol grotendeels overgenomen, echter Paul mcCartney was wel weer net mr Burgerlijk, waar Staurt Suttcliff een echte rauwe rock 'n roller was...

Bijna alles wat je zegt is zware bullshit!

Het nummer "The Walrus" bestaat zowiezo niet, tis I'm the walrus! De walrus heeft ook niks met seksualiteit te maken. John vertelde in een interview dat hij een film zag met een walrus erin die alle kleine oestertjes op at (ben even de naam vergeten). Hij lokte ze en was dus een echte klootzak. Lennon vond zichzelf ook een behoorlijke klootzak vandaar I am the walrus.

Stuart was wel een mooie jongen en hijsde zich ook in de leren outfit zoals de andere beatles. Maar hij voelde zich niet zwaar aangetrokken tot de muziek (hij schilderde liever). Was dus geen rauwe rocker. Zat liever thuis om te schilderen of bij zn vriendin.
pi_19870967
Voor de echte freaks: ik heb nog een casette-bandje met daarop een radioprogramma van een uur lang over dit onderwerp inclusief alle geluidsfragmenten waar aanwijzingen uit te halen zouden zijn. Wil je een kopie hebben moet je het ff laten weten. Ik denk zelf dat het een publiciteitsstunt was en dat het is scene was gezet.
  maandag 14 juni 2004 @ 11:17:55 #155
2889 Zander
He's gone
pi_19875858
Ik denk eigenlijk dat de Beatles zelf helemaal niets te maken hebben gehad met die zgn. 'clues'. Het verhaal over Paul's zogenaamde dood komt oorspronkelijk bij een Amerikaans radiostation vandaan en waaide later pas naar Engeland over. Voor de publiciteit zullen ze het echt niet nodig hebben gehad, want in 1969 waren de Beatles allang vreselijk populair.

Ik snap ook niet dat er nog steeds mensen zijn die dit verhaal serieus nemen. Het is een leuke legende, maar de kans dat ze ooit een dubbelganger hebben kunnen vinden die er nagenoeg hetzelfde uit zag, precies dezelfde stem had, ook nog bas, piano en gitaar (linkshandig!) kon bespelen en ook nog eens songs kon schrijven is natuurlijk nul komma niks.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 14 juni 2004 @ 13:41:17 #156
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_19879823
Of de Beatles hoorden het gerucht ook een keer en zijn vanaf toen erop in gaan spelen. Voor de gein. Das toch lachen.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_19887150
Dit topic was al wat ouder en inmiddels hadden we een nieuw topic hierover. Het is natuurlijk zonde om dit oudere topic te sluiten aangezien er gewoon nog nieuwe reacties bij zijn gekomen.
Daarom zijn oud en nieuw nu samengevoegd.

Einde dienstmededeling .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_19888084
muus jij bent mijn lekkerste mod
pi_19889880
Jullie hebben het "allemaal" over de aanwijzingen die overal te vinden zijn, maareuh.. niemand komt terug op het feit dat: de stem en het uiterlijk van Paul kan NOOIT precies gelijk kunnen zijn aan die van zijn "vervanger".
Dus als er GEEN stemverschil is en geen uiterlijk verschil, dan geloof ik niet dat dit alles waar is.. ookal wijzen al die aanwijzingen erop dat hij wel dood is.

Ik bedoel, ooit een exact gelijke dubbelganger van jezelf gezien? Nou ik niet.. en laat die nou net OOK in hetzelfde land komen, zelfde dialect/taalgebruik.. enz.

Maar is er nu al iemand die het echte bewijs heeft?
  maandag 14 juni 2004 @ 20:29:40 #160
1986 Jane
pi_19890407
quote:
Op maandag 14 juni 2004 20:12 schreef Zweefvliegje het volgende:
Jullie hebben het "allemaal" over de aanwijzingen die overal te vinden zijn, maareuh.. niemand komt terug op het feit dat: de stem en het uiterlijk van Paul kan NOOIT precies gelijk kunnen zijn aan die van zijn "vervanger".
Ik ben het met je eens hoor, maar er zijn mensen die zeggen dat ze stemanalyse hebben uitgevoerd op nummers die zeker door de 'echte' Paul worden gezongen en nummers die door de onechte zouden zijn gezongen, en dat daar verschil in zit. Alleen, zolang je zelf zo'n test niet doet zul je dus op hun woord moeten afgaan...

En voor de zekerheid nog maar even: Ik geloof niet dat hij dood is.
  maandag 14 juni 2004 @ 20:33:19 #161
15600 BB-King
Long live the King!
pi_19890506
Nee, John Lennon en George Harrison daarintegen wel.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2004 @ 21:57:07 #162
25682 2cv
Niet subtiel
pi_19893061
Indien Paul idd dood is, is hij alleen vervangen omdat bij die talentenjacht heel toevallig iemand erbij zat die linkshandig was, op Paul leek, liedjes kon schrijven, uit Engeland kwam etcetera etcetera. Ze zullen dus nooit een dubbelganger hebben opgezocht, deze werd hun d.m.v. die talentenjacht gewoon 'aangeboden'.

Verder mogen jullie beslissen of ie nou dood is of niet, ik ben geen Beatles-fan en heb er dus ook geen verstand van. Ik tel alleen 1 en 1 bij elkaar op.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 14 juni 2004 @ 22:02:30 #163
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_19893289
quote:
Op maandag 14 juni 2004 21:57 schreef 2cv het volgende:

Verder mogen jullie beslissen of ie nou dood is of niet, ik ben geen Beatles-fan en heb er dus ook geen verstand van. Ik tel alleen 1 en 1 bij elkaar op.
dat zeg! ik GAMMA!
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:36:24 #164
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_19931898
toch heb ik ooit een site gezien waar ze paul's gezicht voor en na 1966 met elkaar vergeleken, en dat was duidelijk heel iemand anders qua vorm van het gezicht. Voor 1966 had-ie een plat gezicht, erna een lang. De plaats van de neus was helemaal anders en zo waren er nog duidelijk zaken die bewezen dat dit 2 totaal verschillende personen waren. Dat heeft mij toen in elk geval wel overtuigd. Ik weet niet meer hoe die site heette en of er sites zijn die dit weer weerleggen.

Totdat ik zo'n site gezien heb, geloof ik er toch wel in..
So Long and Thanks for All the Fish
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:25:30 #165
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_19933487
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:36 schreef zeeuwse het volgende:
toch heb ik ooit een site gezien waar ze paul's gezicht voor en na 1966 met elkaar vergeleken, en dat was duidelijk heel iemand anders qua vorm van het gezicht. Voor 1966 had-ie een plat gezicht, erna een lang. De plaats van de neus was helemaal anders en zo waren er nog duidelijk zaken die bewezen dat dit 2 totaal verschillende personen waren. Dat heeft mij toen in elk geval wel overtuigd. Ik weet niet meer hoe die site heette en of er sites zijn die dit weer weerleggen.

Totdat ik zo'n site gezien heb, geloof ik er toch wel in..
Misschien keek hij voor 1966 op die foto wel naar beneden, zodat zn gezicht wat breder leek...
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:57:48 #166
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_21192468
"Ook is er een stemanalyse gedaan van platen voor het ongeluk en van platen na het ongeluk. Deze analyse is te vergelijken met een vingerafdruk. Uit dit onderzoek bleek dat de platen niet door een en dezelfde man gezongen konden zijn."

Bron

Is bovenstaande dan niet voldoende bewijs?
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:03:15 #167
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_21192636
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:57 schreef Xternal het volgende:
"Ook is er een stemanalyse gedaan van platen voor het ongeluk en van platen na het ongeluk. Deze analyse is te vergelijken met een vingerafdruk. Uit dit onderzoek bleek dat de platen niet door een en dezelfde man gezongen konden zijn."

Bron

Is bovenstaande dan niet voldoende bewijs?
lol dat heb je van broodjeaap.nl.... That proofs a lot
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:04:27 #168
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_21192671
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

lol dat heb je van broodjeaap.nl.... That proofs a lot
Even los van (de betrouwbaarheid van) bovenstaande website, stel je dat dit waar is ... Dan bewijst dat het toch voldoende?
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:04:44 #169
1986 Jane
pi_21192680
Goh Xternal, net ook naar SBS6 zitten kijken? Dit 'mysterie' stond op de 3 plaats van de 25 Grootste Showbiz Mysteries aller tijden.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:07:47 #170
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_21192795
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:04 schreef Jane het volgende:
Goh Xternal, net ook naar SBS6 zitten kijken? Dit 'mysterie' stond op de 3 plaats van de 25 Grootste Showbiz Mysteries aller tijden.
Inderdaad En dus dacht ik als goed Fokker, ik open er even een topic over. Maar als goed Fokker, controleer je dan eerst even of er niet al een topic over bestaat, om bijdehante wijsneusjes ("UTFS", "goh, daar is al een topic over ...") voor te zijn ...
pi_21227572
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:18 schreef Elvislives het volgende:
mijn pappa maar ns vragen zogauw ie terugkomt van vakantie

alleen normaal durf ik nooit iets te vragen over muziek en helemáááál niet the beatles, omdat hij dan 5 uur doorlult
zijn wij familie ofzo???
klinkt nl ook als mijn papa
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:04:09 #172
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_21259493
Ik ben ervan overtuigd dat de "echte" Paul dood is. Helaas, RIP, Paul...

Tevens complimenten voor zijn vervanger, ok vind dat hij het erg goed doet!
  donderdag 9 september 2004 @ 19:14:01 #173
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21844118
Heb het hele topic ook doorgelezen en moet zeggen dat er bizar veel dingen zijn die erop duiden dat hij dood zou zijn. Toch geloof ik er niets van, als het ECHT zo was dan was dat toch al lang bekend geweest (met allerlei deskundigen e.d. die dat konden bevestigen?). Het blijft hoe dan ook natuurlijk wel een interessant verhaal...
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21845302
....en dan blijf je je ook afvragen...wat zou jij nou doen? in zo'n situatie? Ik bedoel, elke gedachte in deze wereld is al eens minstens 1 keer bedacht. zeeeeer velen daarvan zijn al ten uivoer gebracht. ik bedoel je komt niet alles in 1 leven tegen om dat te weten.

neem nou Elvis.
stel nou: jij bent Elvis, je bent fucking rich, je gezondheid is wat minder & je bent dit leven ECHT zat! wat voor plan bedenk je dan, om eruit te stappen, te blijven leven & er ook nog 's veel geld aan verdienen ook.

je bent wel f*cking gek als je denkt dat gedurende al die eeuwen dat de mens op deze planeet leeft, een dergelijk plan nooit ten uitvoer is gebracht. en als je het dan echt meent op rustig lekkere richie wijze verder te leven....

wat zou jij bedenken dan?
  donderdag 9 september 2004 @ 20:12:10 #175
62182 Georges
That's the shit
pi_21845324
Gaat het nog steeds over de theorie van het achterstevoren draaien van platen en goed kijken naar de hoezen?
Dat is toch al achterhaald dacht ik.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_21845380
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:12 schreef Georges het volgende:
Gaat het nog steeds over de theorie van het achterstevoren draaien van platen en goed kijken naar de hoezen?
Dat is toch al achterhaald dacht ik.
nope vlgns mij nog steeds dat de echte paul mccartney dood is
  donderdag 9 september 2004 @ 20:15:47 #177
62182 Georges
That's the shit
pi_21845420
Dat bedoelde ik ook.
pi_21845946
  donderdag 9 september 2004 @ 21:01:26 #179
13857 Nokia3310
pi_21846426
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:14 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

nope vlgns mij nog steeds dat de echte paul mccartney dood is
Ik weet niet of hij dood is maar het kan geen toeval zijn, daarvoor zijn er gewoon TEVEEL aanwijzingen. Anders zouden er toch ook aanwijzingen zijn over John Lennon, Ringo Star en George Harrison maar daar hoor je niemand over... Dus OF Paul McCartney is inderdaad dood OF ze hebben die aanwijzingen er voor de gein in gedaan. Ik denk persoonlijk het laatste...
  donderdag 9 september 2004 @ 21:19:37 #180
62182 Georges
That's the shit
pi_21846806
Ik denk het ook. Die grappen waren om mensen op het verkeerde been te brengen.
pi_21847506
Wat een verschrikkelijk zielige mensen die dat soort dingen verzinnen zeg
Ga wat met je leven doen ofzo. Zoek vrienden, een dokter en een baan.
  donderdag 9 september 2004 @ 22:34:50 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21848522
Overigens ben ik er nog steeds.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 10 september 2004 @ 10:45:57 #183
41051 Rasing
pi_21855301
quote:
Op donderdag 9 september 2004 21:01 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij dood is maar het kan geen toeval zijn, daarvoor zijn er gewoon TEVEEL aanwijzingen. Anders zouden er toch ook aanwijzingen zijn over John Lennon, Ringo Star en George Harrison maar daar hoor je niemand over... Dus OF Paul McCartney is inderdaad dood OF ze hebben die aanwijzingen er voor de gein in gedaan. Ik denk persoonlijk het laatste...
Ga maar zoeken, als je maar genoeg fantasie hebt, vind je ze vanzelf. Het feit dat ze allemaal snorren droegen eind 1966 was al een clue. Kom op hey.
pi_21855801
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 10:45 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ga maar zoeken, als je maar genoeg fantasie hebt, vind je ze vanzelf. Het feit dat ze allemaal snorren droegen eind 1966 was al een clue. Kom op hey.
Een belangrijke bron is het album sgt. Peppers:
het was een draaipunt in het bestaan van de Beatles, eigenlijk het moment dat ze ophielden te bestaan las een 'leuk' bandje, maar opeens een cultuurgoed werden.

Het was eigenlijk het eerste album dat niet meer een verzameling singletjes was die recentelijk waren uitgebracht, maar het album had een eenduidig concept, dat zelf terugkeerde op meerdere plaatsen, de sonds die in elkaar overgaan of abrupte stops maken.
Na sgt. Peppers hebben de Beatles niet meer getoured, geen optredens meer gedaan..

wat ook verklaarbaar is na het tumult dat de 'bigger dan Jesus' uitspraak van Lennon opgeleverd had en de rampzalige tournee door de Phillipijnen...

onderdeel van het concept achter sgt. Peppers was dat de rol van de 'beatles', het bekende bandje van nette britse jongens met kenmerkend rond kapsel, overgenomen werd door een soort van kunstmatig circus-orkest:
de beatles-leden werden vervormd naar alter-ego's, Ringo Starr werd Billy Shears.

Overigens heeft halverwege John Lennon tegen dit overheersende concept, uitgedacht door Paul mcCartney, geprotesteerd: hij vond het te ver gaan en wilde niet dat dit concept van alter-ego's het hele album zou overheersen.

Sowieso was 'A Day in the life', met het stukje over 'he blew his mind up in a car' (door velen gezien als een clue, echter het is een verwijzing naar het auto-ongeluk van Tara Browne, een vriendin van de beatles in 1966), de laatste keer dat mcCartney en Lennon samenwerkten aan een nummer...

Ik vermoed dat vee andere clue's in sgt.Peppers en later, naar een mogelijk overlijden van Paul mcCartney wel degelijk bestaan, maar eerder een verwijzing zijn naar het uit elkaar groeien van de band, en de moeite die zij in hun persoonlijke leven hadden met hun beroemdheid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 10 september 2004 @ 11:56:39 #185
13857 Nokia3310
pi_21856595
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 10:45 schreef Rasing het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er clues die nergens op slaan, dat van die snorren vind ik ook vergezocht. Maar dat je in bepaalde nummers gewoon hoort "Paul is dead" enz. dat kan toch geen toeval zijn? Daarom denk ik dus echt dat het een hoax is die ze zelf opgestart hebben.
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:55:24 #186
41051 Rasing
pi_21857777
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 11:56 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er clues die nergens op slaan, dat van die snorren vind ik ook vergezocht. Maar dat je in bepaalde nummers gewoon hoort "Paul is dead" enz. dat kan toch geen toeval zijn? Daarom denk ik dus echt dat het een hoax is die ze zelf opgestart hebben.
John zegt 'Cranberry sauce'. Op één van de Anthology-cd's (ik meen cd 2 van Anth. 2) kun je het duidelijk horen, en hij heeft t ook gezegd in een interview later.

Ik denk dat het gewoon gekke dingetjes zijn geweest, niet om mensen te laten geloven dat Paul dood zou zijn, maar gewoon voor de lol. Later heeft men er de Paul is dood-theorie uit gedistilleerd.
pi_21857966
Het is ook een hoax. Dat hebben ze later zelf in interviews toegegeven. Op een gegeven moment was er een gerucht dat Paul inderdaad overleden was tijdens een motor of een autoongeluk. Ze hebben daar op ingespeeld en samen met o.a. George Martin (de producer) al die dingetjes bedacht.
En ookal lijk je op Paul McCartney en kan je ook zulke goeie nummers schrijven, niemand kan precies zo zingen als hij. Kwa stemgeluid niet en al helemaal niet kwa bereik. Bono haalt bijvoorbeeld Helter Skelter amper, en hij is toch wel een van de beste zangers ter wereld.
Maar het is dus gewoon een feit dat het een hoax is, maar het blijft leuk om die dingetjes terug te horen en erover te lezen... :-)
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:59:50 #188
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40481708
Jemig, dit is wel een vreselijk oud topic mar kwam vandaag toevallig weer war sites tegen hierover en was benieuwd of er op fok ook wat te vinden was. Heb het altijd wel een interessant onderwerp gevonden en inmiddels al vele sites erover gelezen.
Naar mijn idee zou het waar kunnen zijn. Er zijn stemanalyses gedaan die aantoonden dat het 2 verschillende personen waren. Dat is ook naar buiten gebracht door degene die de analyse heeft gedaan, alleen heeft hij daarna die uitspraak nooit meer gedaan. Verder vind ik de site die eerder genoemd werd met de foto's die vergeleken worden ook wel freaky. Je ziet gewoon dat het gezicht van Paul veel langer en smaller is ineens, ook is hij ineens een stuk groter dan de andere beatles terwijl hij eerst ongeveer dezelfde lengte had. En kom nou niet aan met dingen als "misschien stond hij voorover gebogen" want je gaat mij niet wijsmaken dat je eerst jaren voorovergebogen staat op alle foto's en ineens niet meer Ook heeft hij ineens andere kleur ogen, vroeger bruin en tegenwoordig grijs.
Het verhaal over dat Lennon het ooit naar buiten wilde brengen dat Paul dood was en daarna is neergeschoten om dit te voorkomen vind ik een beetje ver gezocht.
Maar als het waar is...wat is er dan met het lijk gebeurt? En zoiets kan je volgens mij niet verborgen houden, iemand zou ooit zijn/haar mond voorbij praten of iemand moet ooit iets aan de nabestaanden hebben gemerkt. Verder vind ik het wel frapant dat die William Campbell net na Paul's dood ineens spoorloos verdwijnt en Paul ziet er ineens anders uit
Maar al die aanwijzingen etc. dat kan geen toeval zijn. Of het is een hoax zoals hierboven gemeld wordt, of het is echt waar (ik twijfel echt wel na het zien van die verschillende pics). Waarschijnlijk zullen we er nooit achterkomen...de overgebleven beatles zullen het denk ik nooit meer naar buiten brengen, al hoop ik wel dat dit mysterie ooit wordt opgelost.
To infinity…and beyond!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:02:26 #189
1986 Jane
pi_40481816
Topic is nu wel weer actueel, idd.

Yesterday gejat?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:04:53 #190
11458 ivetje
pi_40481890
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:02 schreef Jane het volgende:
Topic is nu wel weer actueel, idd.

Yesterday gejat?
Daar had ik idd ook al in gepost, maar dat ging net over iets anders. Daarin wordt dit verhaal wel weer opgerakelt, maar vond het toch meer in dit topic passen dan in dat
To infinity…and beyond!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:13:27 #191
1986 Jane
pi_40482183
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:04 schreef ivetje het volgende:
maar vond het toch meer in dit topic passen dan in dat
Ja, dat klopt.
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:59 schreef ivetje het volgende:
de overgebleven beatles zullen het denk ik nooit meer naar buiten brengen, al hoop ik wel dat dit mysterie ooit wordt opgelost.
Als er geen mysterie is, kan het ook niet worden opgelost natuurlijk.

Als Beatlesfanaat heb ik me in het verleden natuurlijk ook in dit verhaal gestort. Boeken gelezen en zelfs lezingen bijgewoond. Ik vind het een grappig fenomeen dat zo'n gerucht - toen al - zo om zich heen kon grijpen en zelfs nu, 37 jaar nadat het voor het eerst in de wereld kwam, mensen nog steeds bezig houdt. Het zegt iets over de status van de Beatles als icons van de 20ste eeuw, want anders zou het niemand boeien.
Maar het is niet waar natuurlijk.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:40:25 #192
11458 ivetje
pi_40482982
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:13 schreef Jane het volgende:

[..]

Maar het is niet waar natuurlijk.
Wat voor bewijs heb je daarvoor...en hoe verklaar je de stemanalyses die uitwezen dat het 2 verschillende personen waren? De gelaatvorm die veranderd? En waar is William Campbell dan? Is die nog ooit terug gevonden?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nooit helemaal in verdiept heb, ik lees de sites hierover etc. maar heb geen boeken erover en ben niet echt thuis in de beatles-hype
To infinity…and beyond!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:42:20 #193
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40483034
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Laat ik een gedeelte als onzin bestempelen:
[..]

Voor de hoes was het noodzakelijk dat hij rechtshandig die peuk vasthield, anders was ie iet te zien op de cover.
Daarbij: ik ben rechtshandig, maar houd vaak genoeg mijn peuk links vast
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:57:21 #194
11458 ivetje
pi_40483553
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

Daarbij: ik ben rechtshandig, maar houd vaak genoeg mijn peuk links vast
Dat doe ik idd ook...en wie weet rookt ie juist wel weer rechts. Ik doe ook bepaalde dingen links maar ben rechts.
To infinity…and beyond!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:03:54 #195
1986 Jane
pi_40483783
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:40 schreef ivetje het volgende:

En waar is William Campbell dan? Is die nog ooit terug gevonden?
Moeilijke vraag, aangezien ik zelfs nog nooit bewijs heb gezien dat hij echt bestaan heeft. Tenminste, niet eentje die ongelooflijk op McCartney leek en verdwenen is rond 1966.
Er zullen ongetwijfeld genoeg mensen op de wereld rondlopen met de naam 'William Campbell'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')