Vooral time machine (dubbelalbum) is geweldig
* Zanderrr was nooit een liefhebber van jaren-80 'shredders'
Oh ja, en ik heb een hekel aan tremelo's, dat helpt niet echt bij muziek van Satriani... ik word soms erg vliegziek van die duikvluchten. Als 'ie gewoon recht-toe-recht-aan speelt vind ik eigenlijk het beste.
[edit] klinisch was het woord waar Dino naar zocht: het klinkt vaak erg klinisch en exact. Maar wel goed [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 14-03-2001 19:47]
quote:16 Juli HMH : Joe Satriani
Op woensdag 14 maart 2001 13:37 schreef Joe Gain het volgende:
Ik hoorde laatst een stukje Satriani op de achtergrond van een EO-programma.
Toen bedacht ik mij dat ik nog nooit iets over Satriani bij FOk! heb gelezen.
Fans hier?
quote:Ja, maar Vai is de leerling en Satriani de meester, letterlijk! Toch heb ik zelf het idee dat Vai technisch beter is (mag ook wel voor zo'n freak die ooit 12 uur per dag oefende), maar de muziek van Satriani roept meer emoties bij me op.
Op woensdag 14 maart 2001 16:39 schreef G-SpotTornado het volgende:
Satriani is erg goed maar Steve Vai is veeeel beter
quote:Heb je het album "Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra in E Flat Minor Op. 1" al eens gehoord? Is wel wat anders dan zijn normale werk, maar zeker de moeite waard.
Op woensdag 14 maart 2001 19:23 schreef Witchfynder het volgende:
Geen mij maar Yngwie J. Malmsteen... ik vind zijn stijl prettiger en zijn nummers hebben gewoon meer te bieden vind ik....
quote:Dan moet je Steve Vai eens checken in de film: "Crossroads" (nee niet die van Britney Spears), daarin speelt ook die gozer uit de Karate Kid .... Steve Vai speelt een afgezant van de Duivel die op het eind een duel aangaat met die Karate kid-dude.
Op dinsdag 23 april 2002 10:00 schreef Bombie het volgende:[..]
Ja, maar Vai is de leerling en Satriani de meester, letterlijk! Toch heb ik zelf het idee dat Vai technisch beter is (mag ook wel voor zo'n freak die ooit 12 uur per dag oefende), maar de muziek van Satriani roept meer emoties bij me op.
[..]
Erg cool .
quote:Malmsteen?? die heeft niks nieuws te bieden..al jeren lang niks anders spelen dan Mozart/Bach/Blackmoore laddertjes..lekker boeie
Op woensdag 14 maart 2001 19:23 schreef Witchfynder het volgende:
Geen mij maar Yngwie J. Malmsteen... ik vind zijn stijl prettiger en zijn nummers hebben gewoon meer te bieden vind ik....
quote:Zeker erg gaaf. Dat stukje is ook als audio te dlden op Kazaa
Op dinsdag 23 april 2002 11:24 schreef Devnull het volgende:[..]
Dan moet je Steve Vai eens checken in de film: "Crossroads" (nee niet die van Britney Spears), daarin speelt ook die gozer uit de Karate Kid .... Steve Vai speelt een afgezant van de Duivel die op het eind een duel aangaat met die Karate kid-dude.
Erg cool
.
[..]
Ja, maar Vai is de leerling en Satriani de meester, letterlijk! Toch heb ik zelf het idee dat Vai technisch beter is (mag ook wel voor zo'n freak die ooit 12 uur per dag oefende), maar de muziek van Satriani roept meer emoties bij me op.
[..]
*eens is*
Vai maakt hele suffe slappe popmuziek en fietst vervolgens als een gek over de frets. 1 Nummer is leuk maar de rest vind ik 10x niks.
Satriani it is
quote:hmm...Vai is eerder een leerling van Zappa..van Satriani heeft hij alleen de theorie en techniek geleerd..
Op dinsdag 23 april 2002 11:32 schreef DimeBag het volgende:
[quote]Op dinsdag 23 april 2002 10:00 schreef Bombie het volgende:[..]
[..]
*eens is*
Vai maakt hele suffe slappe popmuziek en fietst vervolgens als een gek over de frets. 1 Nummer is leuk maar de rest vind ik 10x niks.Satriani it is
en Dimebag..ooit het nummer "firegarden suite" van Vai gehoord? dan hoor je dat Vai meer kan dan alleen gitaar spelen (piano en drums bv.)
quote:Weet 't. Heb 'm heel lang geleden voor 't eerst gezien en moet 'm eigenlijk nog eens hebben. Ralph Macchio als bluesmuzikant die op zoek gaat naar een en ander over Robert Johnson (ik weet niet precies meer of Robert Johnson daadwerkelijk genoemd werd in de film, maar hij is anders wel de referentie). Het gedeelte waarin Vai loopt te provoceren is echt geweldig! Dat ie z'n tong uitdagend uitsteekt terwijl ie z'n maffe geluidjes op de gitaar produceert is extreem.
Op dinsdag 23 april 2002 11:24 schreef Devnull het volgende:[..]
Dan moet je Steve Vai eens checken in de film: "Crossroads" (nee niet die van Britney Spears), daarin speelt ook die gozer uit de Karate Kid .... Steve Vai speelt een afgezant van de Duivel die op het eind een duel aangaat met die Karate kid-dude.
Erg cool
.
quote:In de band van Zappa heeft ie natuurlijk kunnen groeien en zijn stijl kunnen ontwikkelen. Wat dat betreft heb je gelijk. Hij heeft natuurlijk ook veel van z'n theorie en techniek op Berkley binnengekregen. Ik had het eigenlijk meer over het feit dat hij een student van Satch was (net als Kirk Hammett trouwens).
Op dinsdag 23 april 2002 11:37 schreef Garfield- het volgende:[..]
hmm...Vai is eerder een leerling van Zappa..van Satriani heeft hij alleen de theorie en techniek geleerd..
Ik denk trouwens dat het met die 'interactive lessons' op vai.com niks wordt. Volgens mij zie ik al twee jaar lang hetzelfde schermpje (voor wie weet wat ik bedoel)
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 12:04 schreef Bombie het volgende:[..]
Weet 't. Heb 'm heel lang geleden voor 't eerst gezien en moet 'm eigenlijk nog eens hebben. Ralph Macchio als bluesmuzikant die op zoek gaat naar een en ander over Robert Johnson (ik weet niet precies meer of Robert Johnson daadwerkelijk genoemd werd in de film, maar hij is anders wel de referentie).
En de trailer:
http://us.imdb.com/Trailers?0090888&482&28
[Dit bericht is gewijzigd door search64 op 23-04-2002 17:48]
Heeft iemand de nieuwe CD van Satriani al gehoord, Strange Beautiful Music? Ik heb hem nog niet gehoord maar ik heb al wel verschillende positieve reviews op het internet gelezen. Ik denk dat ik zo ff naar de stad ga om hem te kopen..
Zie ook allmusic.com
"Engines of Creation" vond ik niet echt geweldig, maar zijn nieuwste, "Strange Beautiful Music", is erg lekker. Hij gaat weer terug naar 'simpel' muziek maken.
Satch's DVD / video is natuurlijk wel lesmateriaal voor elke Satriani-wannabe! Het is geweldig om te zien dat hij alles live perfect kan spelen. Nu maar hopen dat ik 16 Juli vooraan sta in de HMH om zijn spel van zo dichtbij mogelijk te kunnen bewonderen.
Wat Steve Vai doet vind ik erg knap, maar het mist (IMHO) emotie. Mijn favoriete album van Vai is "Passion & Warfare". (Volgens kenners zijn beste album tot nu toe).
Zelf zit ik met smart te wachten op de eerste instrumentale CD van John Petrucci (gitarist van Dream Theater). Hij is nu deel van de G3 tour van Satriani en Vai. Hopelijk komt daar binnenkort ook een album / DVD van.
Just my 2 cents worth...
Wie gaat?
G3 '04 Europe?quote:Op donderdag 29 april 2004 21:27 schreef Oppersmurf het volgende:
*Gaat naar de G3 dit jaar*
Op het Arrow Rock Festival.quote:Op donderdag 29 april 2004 23:45 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
G3 '04 Europe?
Satriani, Vai & Fripp?
Kan je kaarten krijgen voor alleen het optreden van G3 of moet je het hele festival bekijken?quote:Op donderdag 29 april 2004 23:57 schreef fripper het volgende:
[..]
Op het Arrow Rock Festival.
Volgens de nieuwe Aloha wordt het een 4 uur durend concert !
Idem.quote:Op vrijdag 30 april 2004 15:55 schreef TrenTs het volgende:
Ik ben fan van Satriani, vind hem erg goed en technisch ook een meestertje!
dus dan moet je de hele dag gaan/betalen...quote:Op vrijdag 30 april 2004 15:49 schreef fripper het volgende:
Je kan een dagkaart kopen voor alleen de zondag, die zijn 50 euro.
info : http://www.arrowclassicrockfestival.nl/
Ik snap alleen niet waarom een deel van het publiek steeds Stu Hamm afzeikt?quote:Op vrijdag 30 april 2004 15:57 schreef dawg het volgende:
[..]
Idem.
En op de live-dvd Live in San Fransisco, het nummer Borg Sex. Als die solo komt met Joe en die andere gast, dat is zo zwaar relax.![]()
Ik heb 'm en ik vind hem best goed eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 30 april 2004 16:22 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
dus dan moet je de hele dag gaan/betalen...![]()
komt er nog een "Is there Love in Space?" tour?
Wie heeft het album al?
en wat vinden jullie ervan?
in een ander topic heb ik gelezen dat ze niet BOE maar STU roepen...quote:Op vrijdag 30 april 2004 16:46 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet waarom een deel van het publiek steeds Stu Hamm afzeikt?
Die heeft ooknog met Vai gespeeld trouwens!
Ik ga 'm na het douchen nog maar es beluisteren.... lijkt me dat als je met Vai en Satriani meespeelt dat je dan geen prutser bent.quote:Op vrijdag 30 april 2004 16:51 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
in een ander topic heb ik gelezen dat ze niet BOE maar STU roepen...
maar dat vind ik de reactie van die gast een beetje maf...
misschien roepen sommige toch boe
maar geen topper?quote:Op vrijdag 30 april 2004 16:47 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik heb 'm en ik vind hem best goed eerlijk gezegd.
Een topper... ik vind het altijd wat moeilijk -en lullig- om een vergelijking te trekken tussen nieuw werk en ouder werk omdat het mijns inziens geen weddenschap is.quote:Op vrijdag 30 april 2004 16:57 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
maar geen topper?
edit
Stu is ook geen prutser, kijk de bass solo nog maar een keer
het is moeilijk oud en nieuw werk te vergelijken, maar dat vroeg ik ook niet...quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:16 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Een topper... ik vind het altijd wat moeilijk -en lullig- om een vergelijking te trekken tussen nieuw werk en ouder werk omdat het mijns inziens geen weddenschap is.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
het is moeilijk oud en nieuw werk te vergelijken, maar dat vroeg ik ook niet...
je vind het best goed, maar dat klinkt niet echt overtuigend...?
Waarom heb je het album nog niet gehaald trouwens?quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
het is moeilijk oud en nieuw werk te vergelijken, maar dat vroeg ik ook niet...
je vind het best goed, maar dat klinkt niet echt overtuigend...?
Er is wel een live versie van Flying in a blue dream te krijgen, die vind ik zelf erg goedquote:Op maandag 22 april 2002 20:39 schreef LenL het volgende:
moonlight sonata denk ikquote:Op vrijdag 30 april 2004 16:51 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
weet iemand hoe dat klassieke stuk heet dat ie speelt?
tja... heb er nog ff geen geld voor... moet nog wat schulden af betalen...quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:26 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Waarom heb je het album nog niet gehaald trouwens?
juist... ik heb 'm dus toch maar meegenomenquote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:48 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
tja... heb er nog ff geen geld voor... moet nog wat schulden af betalen...
hopelijk binnenkort !
Stuart Hamquote:Op zaterdag 1 mei 2004 23:17 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Het nieuwe album is ff wennen geloof ik... heb ze nog niet allemaal beluisterd...
zitten leuke stukken in en ik denk dat ik ze nog een paar moet beluisteren...
verder nog geen uitspraak
moonlight sonata van wie?
Beethoven?
hier nog één!quote:Op woensdag 14 maart 2001 13:52 schreef Rhand het volgende:
en voor alle fans die het nog niet weten ga je het vast ff uitleggen?quote:Op zondag 2 mei 2004 00:29 schreef bas-beest het volgende:
[..]
hier nog één!
Paar jaar geleden speciaal daarvoor een t-shirt gekocht van 'The Silver Surfer'
'echte' fansweten wel waarom juist dat t-shirt
quote:Op zondag 2 mei 2004 14:45 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
en voor alle fans die het nog niet weten ga je het vast ff uitleggen?
The Silver Surfer is toch een cartoon? heb ik vroeger nog wel eens gekeken
waar kan je trouwens t-shirts kopen van Satriani? heb ze nog nergens gezien... zou er graag één willen hebben...
dus het was geen echt satriani t-shirt maar gewoon 1 van die cartoon?quote:Op zondag 2 mei 2004 15:31 schreef bas-beest het volgende:
[..]de afbeelding op Surfing with the Alien is nagenoeg hetzelfde als de afbeelding van The Silver Surfer (da's idd. een cartoon)
yep, dat zei ik toch ook in die post?quote:Op zondag 2 mei 2004 15:33 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
dus het was geen echt satriani t-shirt maar gewoon 1 van die cartoon?
The Silver Surfer:
[afbeelding]
Satriani's Surfing Alien:
[afbeelding]
ik dacht dat er misschien nog een hele waarde achter dat album zat... maar je kon gewoon geen echt t-shirt vinden dusquote:Op zondag 2 mei 2004 15:45 schreef bas-beest het volgende:
[..]
yep, dat zei ik toch ook in die post?
Maar goed, ik heb geen digicam, dus ik kan ook niet ff een foto maken van dat shirt. Die afbeelding die ik heb is (bijna dus) hetzelfde als die afbeelding op de Satriani-cd
opzich niet veel keus op 't moment...quote:Op zondag 2 mei 2004 17:19 schreef Foo_niks het volgende:
Surfing with the Alien natuurlijk
Vertel mij in welk nummer Muse iets soort gelijks doet want ik vindt dat echt een geweldig stuk (als ik denk te begrijpen wat je bedoelt...!)quote:Op maandag 3 mei 2004 00:40 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Dat Muse achtige stukje in "Searching" is echt geweldig !!!
De dubbelstemmige melodie in "Hands in The Air" trouwens ook !!!
Hoe meer ik dit album beluister, des te meer ik 'm ga waarderen !
Die moet ik dan ook maar eens gaan luisteren, naar wij dachten.....quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:40 schreef Foo_niks het volgende:
Ik vind Satriani echt goed, maar luister vooral de wat oudere albums
Ik ook ! Ik vondt het ook erg suf dat die Fripp daar een beetje achterin een hoekje in het donker zat. Bedankje kon er ook niet af.quote:Op maandag 14 juni 2004 16:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, gisteren satriani met de G3 in lichtenvoorde gezien!
Satch was echt heel vet, maar robert tripp was echt een hele grote desillusie, hij leek eeerder een keyboardspeler dan een gitarist! Maarja, Satch maakte alles goed! Hoi!!!
quote:Op maandag 14 juni 2004 16:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
maar robert tripp was echt een hele grote desillusie, hij leek eeerder een keyboardspeler dan een gitarist!
Robert Fripp heeft veel zieltjes gewonnen op Arrowsquote:Op maandag 14 juni 2004 16:19 schreef epic het volgende:
Ik vondt het ook erg suf dat die Fripp daar een beetje achterin een hoekje in het donker zat. Bedankje kon er ook niet af.
Ik stond vooraan, daarom kon ik die gast ook amper zien... Het was wel vet en ingewikkeld wat ie aan het doen was, maar het past gewoon ontzettend _niet_ bij G3...quote:Op maandag 14 juni 2004 16:19 schreef epic het volgende:
[..]
Ik ook ! Ik vondt het ook erg suf dat die Fripp daar een beetje achterin een hoekje in het donker zat. Bedankje kon er ook niet af.
Heb zelf geen CD's van Satriani of Vai (zal ze ook niet kopen), maar gisteren was wel ongelovelijk goed !!
Ik roep ook maar watquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:41 schreef BillyOcean het volgende:
[..]
Vertel mij in welk nummer Muse iets soort gelijks doet want ik vindt dat echt een geweldig stuk (als ik denk te begrijpen wat je bedoelt...!)
Dat zijn de officieel uitgebrachte DVDs jaquote:Op maandag 12 juli 2004 21:20 schreef BillyOcean het volgende:
Ik heb live in SF en G3... G3 vind ik een tegenvaller (voornamelijk denk ik omdat het een andere opname is dan die op de cd) en Live in SF is echt geweldig...! Moet je absoluut ergens halen...
je kan ff met google zoeken dan rollen er genoeg satriani DVDs uitquote:Op dinsdag 13 juli 2004 20:50 schreef BillyOcean het volgende:
Ai... Waar kan ik daar info over vinden??? Vind ik ook wel interessant...
Ik wist niet dat hij een nieuwe cd had uitgebracht. Die titel klinkt trouwens als een 1-aprilgrapquote:Op woensdag 2 april 2008 19:21 schreef MrReElmo het volgende:
Wie heeft er de nieuwe cd van satch al gehoord?
Hij heet "Professor Satchafunkilus & The Musterion Of Rock" en is gisteren uitgebracht.
*knip*
Je zou bijvoorbeeld Not of this earth,quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:13 schreef Gatenkaas het volgende:
Kan iemand hier een goed album aanraden? Ben enkel bekend met een the very best of collection..
He DTmaster, goeie coversquote:Op maandag 7 april 2008 09:26 schreef DTmaster het volgende:
http://media.putfile.com/Joe-Satriani---The-Extremist
http://media.putfile.com/(...)-With-a-stratocaster
ik heb ff 2 covertjes gemaakt van Joe Satriani mocht je het wat vinden let me know, of niet![]()
Groeten
DTmaster
PS: mocht die link niet werken dan hoor ik het wel probbeer het dan in 2 stappen http://www.putfile.com/dtmaster/media en dan een van die nr's
Jaquote:Op woensdag 2 april 2008 19:21 schreef MrReElmo het volgende:
Wie heeft er de nieuwe cd van satch al gehoord?
Hij heet "Professor Satchafunkilus & The Musterion Of Rock" en is gisteren uitgebracht.
[ afbeelding ]
Tracklist:
1 "Musterion"
2 "Overdriver"
3 "I Just Wanna Rock"
4 "Professor Satchafunkilus"
5 "Revelation"
6 "Come On Baby"
7 "Out of the Sunrise"
8 "Diddle-y-a-doo-dat"
9 "Aşık Veysel"
10 "Andalusia"
Geweldig optreden was datquote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:34 schreef matjuhhh007 het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag naar de rijnhal in arnhem geweest voor de liefhebbers Crying en Surfing with the Alien!
en Bekijk deze YouTube-video
Lol ja ik ook 2 uur, maar het was het zeker waard zo vaak zit hij niet in nederlandquote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Geweldig optreden was datIk was er ook
Echt fantastisch. Moest daarna nog wel 2 uur in de auto terug, maar goed.....het was het waard
Jaquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:
God is crying is zo'n lekker nummer![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |