A.s. papa's en mama's:
* 4 augustus 2003: Eska & BugsBunny
* 15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
19 augustus 2003: Genuivere & Bastardhost
31 augustus 2003: moussy
1 september: Parabola (papa)
4 september 2003: Lois
27 september 2003: Mister-X (papa)
28 september 2003: Chocobo (papa)
29 september 2003: Bright (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs en K3
31 oktober 2003:SheDeviltje
1 november 2003: Meaghan
15 november 2003: Luckepuk
25 november 2003: Livelink
8 december 2003: Irule25 (papa)
14 december 2003: Lewis.de.boxer
12 januari 2003: 70four (papa)
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 11-08-2003 10:49]
Wij verwachten 12 januari een kleintje.
Hij/Zij heeft al een eigen internetsite
Op dit moment zijn we dus 17 weken onderweg, allemaal wel spannend hoor.
Mijn vrouw is er wel behoorlijk ziek van, veel last van vermoeidheid en een te hoge bloeddruk. Dit komt ook wel door het weer.
When you announced a miracle,
we knew the promise made,
to love a lifetime and beyond,
and never be afraid,
was heared by those who may decide,
two wrongs together made one right.
A fairy sent to darkness,
could make the dragon see,
her light within so beautiful,
as ever one could be.
...
Gaoxing!!! Ja maar..er is sinds die laatste echo (die bedoeld was als termijnecho) grote verwarring ontstaan: ik heb een tien weken kindje, maar ze schatten de datum op 22 feb of zoiets...die muts kan gewoon niet rekenen volgens mij! Ik zelf denk veel meer aan eind, eind feb of begin maart. Is met Gaoxing alles goed? Ben wel dat meer startende dames zooo moe zijn (kan ik me van lies ook herinneren, waar is lies eik)...ik voel me helemaal gesteund *weer liggen gaat* . Ikzelf hoef/mag niet meer werken (slechten economie, tijdelijk contract...) maar nu komt dat heeerlijk uit. Ik beweeg om het huis (volgens mij is het ook de hitte hoor, want het is de afgelopen dagen erger), maar veel meer dan dat niet.
quote:Gefeliciteerd!!!! Het is inderdaad spannend allemaal, en volgens mij gaat dat niet meer over de rest van je leven
Op woensdag 6 augustus 2003 08:19 schreef 70four het volgende:
Behoorlijk lijstje...Wij verwachten 12 januari een kleintje.
Hij/Zij heeft al een eigen internetsite
Op dit moment zijn we dus 17 weken onderweg, allemaal wel spannend hoor.Mijn vrouw is er wel behoorlijk ziek van, veel last van vermoeidheid en een te hoge bloeddruk. Dit komt ook wel door het weer.
Eska voor jou gaat het toch echt opschieten hoor. nog max 2 weken moet je maar denken *positief doet *
Ik ben nu 38 weken en3 dagen en moet dus nog max 4 en een halve week maar daar moet ik ook niet aan denken hoor.
Gisteren naar de verloskundige geweest en alles was goed. Ze schatte dit meisje op normaal gewicht (alhoewel ze daar vaak naast zitten en als ze net als Bo 2 weken te laat komt is dat ook weer een ander verhaal natuurlijk) Verder waren alle controles weer goed. Ban de 6 kilo van vorige week was ik er nu weer 4 kwijt? Toch vocht geweest dan denk ik.
Verder heb ik amper meer een weeen gevoel of wat dan ook.
Als jullie nou eens met zijn alle een persgeluid maken wie weet komt er hier dan wat op gang
Ik hoop echt dat je niet overtijd raakt maar netjes op tijd een prachtig klein moppie krijgt!!
quote:Thx Dinus
Op woensdag 6 augustus 2003 09:34 schreef Dinus het volgende:
Jeeeetje Jessie, wat is het snel gegaan!!! Je bent nog maar net zwangerIk hoop echt dat je niet overtijd raakt maar netjes op tijd een prachtig klein moppie krijgt!!
quote:Oh spannend
Op woensdag 6 augustus 2003 09:41 schreef Logician het volgende:
Nou we zijn net weer thuis, alles ging erg vreemd, we gingen voor een
bloeding en ineens bleek ik al 4cm ontsluiting te hebben ...
En op het ctg om de 10min 'weeen' maar die voelde ik niet eens
We moesten blijven, wouter mocht op een bankje naast mijn bed,
en vanmorgen gingen ze weer kijken en was er geen verandering dus
mochten we naar huis, en als de weeen weer opzetten moet ik meteen
terug, ik woon 5min van het ziekenhuis dus dat was allemaal geen prob.
Ik ga ff liggen, XXx
quote:Potverdorie het wordt spannend !!
Op woensdag 6 augustus 2003 09:41 schreef Logician het volgende:
Nou we zijn net weer thuis, alles ging erg vreemd, we gingen voor een
bloeding en ineens bleek ik al 4cm ontsluiting te hebben ...
En op het ctg om de 10min 'weeen' maar die voelde ik niet eens
We moesten blijven, wouter mocht op een bankje naast mijn bed,
en vanmorgen gingen ze weer kijken en was er geen verandering dus
mochten we naar huis, en als de weeen weer opzetten moet ik meteen
terug, ik woon 5min van het ziekenhuis dus dat was allemaal geen prob.
Ik ga ff liggen, XXx
ging wel alles goed met de baby ? ...hartje ? ..echo ?
Logician, wat een ongelooflijk spannende toestand!!! Ik word er helemaal zenuwachtig van. En wat een bofkont ben je, om de 10 minuten weeen en je voelt ze niet eens, haha! Maarre... hoe weet je nu wanneer je weer terug moet naar het ziekenhuis dan? Nou, kom op he, ik hoop dat je vandaag nog mag bevallen van een gezond kindje
Eska, ook voor jou nog even wat hulp:
Parabola dat is ook al snel hoor 1 september, zijn jullie er al helemaal klaar voor? Lois er piept iemand voor!
70four leuke site van minimens! Mooie echofoto's!
quote:Wil ze niet op de foto of wil ze (nog) geen kindjes?
Op woensdag 6 augustus 2003 09:33 schreef johnd_ het volgende:
Mooi al die foto's.
Mijn vrouw wil helaas niet, da's jammer
Logician, jij smeert je bevalling gewoon uit over meerdere weken begrijp ik...hmmmm!! GOGOGO!!!
quote:Zo klaar als een mens kan zijn voor zo iets ingrijpends. Maar de spulletjes zijn in huis.
Op woensdag 6 augustus 2003 10:46 schreef Karin het volgende:
Parabola dat is ook al snel hoor 1 september, zijn jullie er al helemaal klaar voor?
Die heeft gewoon straks een baby op haar voeteneinde liggen zonder ook maar 1 superwee
Papa-bola en 70dinges ik ben zo type-dement als een bejaarde van 116
Sinds gisteravond loop ik met een zeer kruis en heeft Zo mijn blaas leeggeduwt Ik schoot helemaal in de stress, ik dacht dat het mn vliezen waren. Zo moet nog heel even op zijn beurt wachten, iig tot de opvang van René terug is van vakantie.
quote:RECEPT: dagelijkse fietstochtjes van 20 km
Op woensdag 6 augustus 2003 11:38 schreef moussy het volgende:
Logician![]()
Die heeft gewoon straks een baby op haar voeteneinde liggen zonder ook maar 1 superwee
![]()
quote:Dat komt voor, hoor! Een kennis van mijn schoonouders had ook nooit last van haar weeën (ze heeft dan ook 6 of 7 kinderen
Op woensdag 6 augustus 2003 11:38 schreef moussy het volgende:
quote:Mijn schoonmoeder had dat ook, maar hoe meer kinderen, hoe langer de weeën gingen duren
Op woensdag 6 augustus 2003 12:35 schreef Grijs het volgende:[..]
Dat komt voor, hoor! Een kennis van mijn schoonouders had ook nooit last van haar weeën (ze heeft dan ook 6 of 7 kinderen
)
nee geen muggen dees keer.. was het maar waar....
Nacht van maandag op dinsdag al een paar uur opgezeten met krampen in me buik, naar me benen toe trekkend maar ik dacht dat dat kwam doordat beeb flink aan het trappen was....
gisteraaf omstreeks uurtje of half 8 begon het weer... me hele buik kwam dan zo´n 3 a 4 cm naar voren zetten.. pijn schoot van me liezen naar boven door me buik heen en dan zakte het weer weg.... om even later weer op te komen.. echte regelmaat zat er niet echt in... de ene keer zat er 10 minuten tussen.. de volgende kwam echter al na 2 minuten.. duurde elke keer zo´n 20 seconden ongeveer en me buik leek dan wel van beton...
Omstreeks uurtje of 2 kreeg ik een eng gevoel over me heen... ik zeg tegen Hub.. ut lijken verdorie wel weeën? Hub: hoe kan dat nou, je weet niet hoe die voelen..... Ik: ik ga de vlos bellen....
Vlos gebeld.... binnen 10 minuten was vlos er.... onderzoeken gehad, hartje klopte nog.. en ze kon eigenlijk niks ontdekken... maar die pijn moest toch ergens vandaan komen.. dus.... taxi gebeld.. en vanacht om half 5 kwamen we aan in het Wilhelmina KinderZiekenhuis. Normaal loop ik in het Diak, maar als het daadwerkelijk weeën waren moest ik naar het WKZ want beeb is nog veel te prematuur!!! Echo´s gehad, uitwendig om te kijken of beeb het nog deed en die deed het uitmuntend! Inwendig om te kijken of de baarmoedermond nog dichtzat en dat leek ook zo. Daarna nog getoucheerd maar ook dat voelde goed aan. Bij elke "steek" die ik kreeg deed de gyn zijn handen om mijn buik om te voelen wat er precies gebeurde en het leek wel beton! Urine opgevangen om dat na te checken..
Enniewee.... ik mocht mooi niet naar huis.... Hub met de taxi weer naar huis en ik moest blijven want ze wilden het toch in de gaten houden. Wonder boven wonder is het helemaal weggezakt en heb ik toch nog een flink rukje kunnen slapen. Vanmorgen weer alle onderzoeken gehad maar er lijkt inwendig niets veranderd te zijn. Urine was hartstikke schoon dus ook met de blaas en aanverwante frutsels is alles in orde. Omstreeks 10 uur mocht ik weer naar huis en ben thuis direct weer lekker me bedje ingedoken. Ik heb nu wel strikte rust voorgeschreven gekregen, iig tot maandag want tot dan sta ik iig onder controle bij de gyn. Maandag moet ik terug komen en dan gaan ze me weer van binnen en van buiten bekijken en blijkt het dan nog goed te zijn dan mag ik weer terug naar de vlos onder controle. Volgens de gyn zijn het een soort van oefen weeën geweest.. alleen mag ik die nu nog lang niet hebben!!! maar gelukkig hebben ze verders niks uitgehaald... dusse.... thats mijn night from hell....
Wordt vervolgd dus...
Verder nog iedereen die het aangaat gefeliciteerd, sterkte en Luckepuck; VASTHOUDEN!!
*gaat weer lekker lurken*
Logician wel mobieltje meenemen hoor op je wandeling (je bent gek met die weer, ik moet er niet aan denken en dan ben ik niet eens hoogzwanger). Het kan nu best hartstikke snel gaan, wie weer zijn die weeen nog gewoon door aan het gaan terwijl jij ze niet voelt en je ontsluiting dus ook.
Ik ben zelf niet zwanger...maar mijn vriend kreeg toch wel even de kriebels toen hij mijn interesse in dit topic zag !
Wat ik wel weet, ik dat ik hopelijk over een paar jaar zelf net zo gelukkig mag zijn als jullie!
Luckepuck, toen we zeiden dat we wel nieuwe babietjes wilden zien, bedoelden we niet die van jou niet voorpiepen jij!!!
En Luckepuk, ook veel sterkte! Ik hoop dat het hierbij blijft.
Maar eh meid dat je maar snel mag bevallen, want voor je het weet ben je aan het wandelen en hangt dat babijtje er half uit, want ja van je weeen voel je ook al niet veel
Luckepuk, wat vervelend joh. Ik hoop dat je kindje nog lang genoeg gaat volhouden, maar als ik zoiets zou voelen dan zou ik me toch ook wel wat ongerust maken denk ik, dus sterkte.
Ik voel me eigen heel erg goed, ben in de periode blooming zoals ze in engeland zeggen. En heb inderdaad ook weinig last van niks. Ik voel de baby er af en toe aardig op los bewegen. Van die schopjes tegen mijn buik aan, voelt nu nog als grote gasbellen die poppen tegen mijn buikwand aan. Het hartje klopte er maandag ook lustig op los, dus ons mannetje gaat goed Het is hier wel aardig warm maar nog vol te houden, ik werk in een kantoor met airco wat wel lekker is. Geen last meer van hooikoorts. Begrijp ik nou weer helemaal niks van maar wil ik ook niet. Als het maar weg blijft.
quote:Misschien wacht het tot het weer wat minder warm is?
Op woensdag 6 augustus 2003 17:34 schreef Logician het volgende:
* Logician is weer veilig thuis ..
Met pijnlijke voeten maar nog steeds zonder weeen,
alleen af en toe een hele harde (maar pijnloze) buik ..
Ik zit dus echt flink te balen ...
Weet iemand of er mensen zijn die nog dagen (weken?)
met 4cm ontsluiting hebben doorgelopen???? kan dat???
* Logician begint het allemaal nogal zwart in te zien ...
Logician hoe is het bij jou?
Eska pèrsen meid !!!
vandaag is een heeeele mooie dag.
en tsja.. Logician...
WAT BEN JE NOU AAN HET DOEHOEN DAN ???!!
Je gaat óf bevallen ... óf niet..
heb je al een keuze gemaakt ?
Luckepuk, je moet niet te snel willen hoor, gewoon nog ff rustig afwachten, neem in deze hitte maar een lekker verkoelend bad!
* [Hier wat puf-smileys, maar heb de links van faq niet overgenomen] voor iedereen die in deze warmte toch 'willen' bevallen!
edit:
Eska, waar blijf je! Ook al aan de bevalling neem ik aan? Eigenlijk hopen we dat je het al achter de rug hebt - ehhmmm... klinkt een beetje vreemd. Ik bedoel, lekker op de buik
Trouwens, het begint ook tijd te worden voor bixister en GHaven (nog 8 nachtjes
)
[Dit bericht is gewijzigd door Bright op 07-08-2003 08:56]
Lewis, hoever ben je nu ook alweer? Was het nu Marit met die geweldig grappige hondenplaatjeskop ?
Ik heb trouwens ontzettend last van mijn voeten dus lange stukken
lopen ga ik echt niet meer doen, een stukje fietsen daarin tegen is
juist wel lekker, ik kan echt niet binnen zitten met dit weer ...
We nemen nu wel elke keer de 'babytas' mee in de stille hoop dat ...
Oja en de Ananas, Bitter Lemon, Seks en Enkel massage
werken dus niet
zelfs niet als je alles binnen 3uur doet
weer wat fabeltjes uit de wereld dus ...
Ik denk trouwens dat ik dit allemaal ga uitprinten en bewaren voor die
kleine voor later, en hopelijk kunnen we er dan samen om lachen ...
Luckepuk, zal je echt rustig aan doen!? Als ik het wel heb zit je nu rond de 28/29 weken... echt veel te vroeg nog hoor!! Zoiets wil je liever niet meemaken hoewel je het achteraf niet had willen missen
Iedereen die ik (weer) vergeet: sterkte, puf ze, geniet ze...
Hier gaat alles zijn gangetje, nog steeds. Inmiddels 'geniet' ik vakantie en ben hele dagen in huis. Astrid klaagt weinig over de warmte *heeft er wel last van* en haar buik groeit nu hard. Kan me nauwelijks voorstellen dat daar weer zo'n klein wezentje uit gaat komen. Vandaag exact 37weken. Ook dat is een beetje onwezenlijk, want ik herinner me nog als gister het ongelukkige moment dat ze plat moest wegens dreigende vroeggeboorte en dan nu zover
Nog ff en dan is het ziekenhuis tijd. Op 12 augustus mogen we ons melden voor het verwijderen van het arabin-pessarium die de hele boel binnen houdt. We zijn benieuwd hoelang het nog blijft zitten daarna...
Verder sterkte aan de bevallende mensen, Eska is erg stil, maarja, wie zit er dan ook binnen kan je je afvragen...
quote:Ik ben nu 22 weken zwanger catootje
Op donderdag 7 augustus 2003 08:58 schreef Catootje het volgende:
*tegen alle bevalvrouwen behalve luckepuck: gogogogo!!!*Lewis, hoever ben je nu ook alweer? Was het nu Marit met die geweldig grappige hondenplaatjeskop
?
zeurmodus** Ik zit binnen in een kantoor met airco aan. Nou het is echt ijs en ijskoud hier. Super knudde gewoon. /zeurmodus**
quote:Dat is nog gevaarlijk ook. Kijk je uit als je naar buiten gaat, dat je niet tegen de vlakte gaat van het temperatuurverschil? Kan die airco niet warmer gezet worden?
Op donderdag 7 augustus 2003 12:35 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
zeurmodus** Ik zit binnen in een kantoor met airco aan. Nou het is echt ijs en ijskoud hier. Super knudde gewoon. /zeurmodus**
O en welkom hier Belana. Was ik helemaal vergeten, sorry.
Ik wil volgende week gewoon in plaats van 8 tot 4, van 8 tot 3 werken. (Met die 8 tot 4 lever ik al al m'n plusuren in... die zijn nu op). Ik merk dat vier dagen volledig werken gewoon te veel is. Deze laatste dag ben ik op. De hitte speelt natuurlijk ook lekker mee met niet uitrusten..
Morgen heb ik contact met de bedrijfsarts.
Zullen ze toch niet te moeilijk over doen, lijkt me?
Morgen de laatste handtekeningen verzamelen en dan kan de inschrijving voor de bedrijfsplaats in het kdv ook op de post. Morgen ook even de particuliere inschrijving versturen... (mochten ze niet op tijd bedrijfsplaatsen hebben).. Ik vind dat trouwens wel gezeur hoor. Je moet zo vroeg mogelijk inschrijven... en dan het liefst met je nieuwe werktijden er al bij! Snappen ze niet dat dat eerst nog doodvergaderd moet worden?
Dus de dagindeling laat ik nu nog open.. En tegen die tijd kijk ik wel wat ze vrij hebben.. kan dan altijd nog besluiten om voor een andere dag op de wachtlijst te blijven staan.. maar dan heb ik wel alvast plek. Wat een oerwoud zeg! allemaal regeltjes, reglementen, stichtingen etc.
Ik werd vanmorgen ook nog even gewezen op de mogelijkheden van ouderschapsverlof. Het eerste half jaar na m'n zwangerschapsverlof, laat ik mijn huidige contract lekker ongewijzigd, en neem dan gewoon maximaal ouderschapsverlof op. In dat half jaar werk ik dan dus, zoals ik wil werken als de kleine er is.. maar ben je nog iets flexibeler omdat je contract nog gewoon op de oude situatie staat.
Pfffff.... wat een geregel en gedoe... nu al
Ow, Lewis.. hier is het ook ijskoud door de airco (zit met kippenvel op m'n armen en dan heb ik nog wel lange mouwen! 't is hier veel te koud voor korte mouwen of echte zomerkleding).. Dat geeft weer zo'n heerlijke klap als je naar buiten loopt Ook waardeloos...
Logician.. doet nou 'ns bevallen! Je hebt ontsluiting, je hebt weeeen.. tijd voor een baby hoor!
quote:Sterkte Eska, veel meer kan ik niet zeggen, ik hoop dat het nu snel begint voor je.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:59 schreef Eska het volgende:
Ondanks alle aanmoedigingen nog steeds geen bevalling gaande hier.
Ik raak zo langzamerhand ook een beetje door m'n reserves heen, merk ik. Nu al bijna 4 weken voorweeën, slapeloze nachten, de hitte....ik ben helemaal op....O en welkom hier Belana. Was ik helemaal vergeten, sorry.
Ik ben trouwens nog behoorlijk beurs zeg. Gisteren ben ik weer mishandeld door de praktijkverpleegkundige, ze heeft de knoopjes van de hechtingen doorgesneden. (ja, fijn verhaal he) het is maar goed dat de ramen dicht waren want deze dame zat werkelijk waar tegen het plafond. Met Jadey gaat alles prima. Ik heb gekozen voor flesvoeding, terwijl ik eigenlijk de borst wilde geven. Ik ben nu blij dat ik anders heb beslist, had het er nu echt niet bij kunnen hebben. Helaas heb ik nog steeds de foto's niet op mijn pc staan, de batterijen van de camera zijn op en er moeten dus eerst nieuwe komen om ze over te zetten. Dus heb geduld, foto's van mijn prinssesje komen spoedig.
Eska, waar je ook bent: Heel veel succes!
quote:Eska meid, hou vol.
Ik raak zo langzamerhand ook een beetje door m'n reserves heen, merk ik. Nu al bijna 4 weken voorweeën, slapeloze nachten, de hitte....ik ben helemaal op....
quote:Oh lieverd wat irritant voor je
Ik raak zo langzamerhand ook een beetje door m'n reserves heen, merk ik. Nu al bijna 4 weken voorweeën, slapeloze nachten, de hitte....ik ben helemaal op....O en welkom hier Belana. Was ik helemaal vergeten, sorry.
Hoogzwanger in deze hitte en dan ook de utgerekende datum al voorbij zijn...
dat telt dubbelop..
Ik zou je een knuffel willen geven.. maar daar wordt je nog warmer/kleffer van..
ik hou het dus maar bij het wensen van een heleboel sterkte... een heerlijke plensbiu vanavond om af te koelen...en een snelle bevalling waarbij een gezond wondertje ter wereld wordt gebracht.
Logician: ik kwam met 3 cm ontsluiting na twee weken voorweeën het ziekenhuis binnen om ingeleid te worden. Ben het dus ook helemaal niet eens met opmerkingen dat je de centimeters kadoo krijgt: het haalt je aardig uit je ritme en is op den duur doodvermoeiend. Maar......oooooit komt er een einde aan
Eska: kom op, blijf het nog even positief inzien, je bent er bijna!
Bastardhost en Genuivere: gaaf! Niet verwacht, toch gered!
Ondertussen heb ik stapels geboortes gemist. Excuses daarvoor en heel veel gelukwensen voor jullie allemaal (en een pc-cursus voor de man van Mirage
).
We zijn hier thuis alledrie ziek geweest. Aanvankelijk leek het dat Iris aan het kortste eind had getrokken met hoge koorts, maar zij knapte tenminste snel op. Ik niet, en inmiddels is het griepje gepromoveerd via lijkt-op-longontsteking tot heuse longontsteking die gelukkig aan het overdrijven is.
Desondanks voel ik me 100 keer beter dan tijdens mijn vorige zwangerschap: deels door het relatieve gebrek aan misselijkheid, maar vooral, denk ik, door het vele sporten. Moet ook wel, want Iris heeft weinig begrip voor "mama is moe", ben ik bang.
Danosa ben jij er al aan toe om je bevallingsverhaal op te schrijven ben er wel benieuwd naar. Balen dat die hechtingen eruithalen zo zeer deed.
quote:Lieve Logician...
Op donderdag 7 augustus 2003 15:53 schreef Logician het volgende:
[Ontzettende zeikmodus]
Ik haat deze hitte![]()
![]()
Tot overmaat van ramp heeft mijn schoonmoeder
per ongeluk mijn fiets sleutels meegenomen en daarmee mijn
enige vorm van mobiel zijn afgenomen zit verdomme al een uur
te janken, klotezooilopen doet nml pijn aan mijn bekken dus
nu zit ik grrrmnvd vast aan huis, mijn schoonouders wonen in
Lelystad dus daar ga je ook niet even naar toe om de sleutels
op te halen .. Ik heb volgens mij alle deuren in huis nu al wel gehad
maar voel me niets beter ...![]()
![]()
[/Ontzettende zeikmodus]
Je hebt het recht om je zo even te voelen ! En denk maar aan vanavond als je je weer iets beter voelt.. dan lig je waarschijnlijk dubbel om je gemopper en gegooi van nu
Als je schoonouders mobiele telefoon hebben.. BEL ZE !!!
Laat ze de sleutels NU nog op de post doen.. dan heb je ze morgenvroeg als de post komt DIKKE KNUF !
Maar ze hebben gelukkig wat aan die airco gedaan, er zaten er verschillende met hun jassen aan, echt niet normaal.
Ik ben nog zo verdomde moe ook, dus ik had het vanmorgen echt even gehad. Ik zit er ook aan te denken om een dag minder te gaan werken ofzo, want 5 hele dagen is zo zwaar. Ik sta s'morgens al om 05.30 uur op en kom om 17.00 uur thuis. En voel me als de donderdag komt gewoon bekaf.
Logician en Eska, ik duim heel hard hoor.
En eerlijk gezegd lijkt me nu de topzwanger-moet bevallen-net bevallen en lig open-varianten echt vreselijk kut. Net waar je zin in hebt, mensen aan je gaan prutten in deze toestand ..iedereen succes, ik ga een poging doen tot janken (ben ik helaas niet goed in, krijg alleen maar hoofdpijn)...WANT DAT LUCHT OP!
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 15:57 schreef Mirage het volgende:
Lieve Logician...
lekker boos zijn !
lekker verdrietig zijn !
en daarna lekker uitgeput en leeg op de bank of bed zakken !!
Je mannetje je een héle dikke knuffel en een ijsje laten brengen. Eentje met vele chocolade eraan misschien ?Je hebt het recht om je zo even te voelen ! En denk maar aan vanavond als je je weer iets beter voelt.. dan lig je waarschijnlijk dubbel om je gemopper en gegooi van nu
Als je schoonouders mobiele telefoon hebben.. BEL ZE !!!
Laat ze de sleutels NU nog op de post doen.. dan heb je ze morgenvroeg als de post komtDIKKE KNUF !
Heb gebelt en ze doen de sleutels op de post .. man ik had het
echt niet meer vanmiddag mijn ogen zijn nog dik van het huilen.
We zijn uiteindelijk maar een stuk gaan lopen, gewoon om er even
uit te zijn, ben met de bus terug gegaan toen mijn voeten echt niet
meer wouden, maar ben toch blij dat ik er even uit ben geweest.
Nu de weeen nog ...
Iedereen trouwens bedankt voor het medeleven, ik loop momenteel
nogal egocentrisch te zeuren maar het doet me echt heel veel goeds
als iemand dan zegt/schrijft dat hij/zij je sterkte wenst.
* bastardhost wenst Logician heeel veel sterkte toe
* bastardhost wenst dat Logician haar fiets-sleutels er morgen weer zijn
* bastardhost wenst dat ze die dan niet direct nodig heeft, omdat ze kraambed moet houden
en als er knuffelsmilies waren geweest... dus nu moet het maar gewoontjes
<<<< CYBERKNUFFEL >>>>
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:45 schreef bastardhost het volgende:
in dát geval....
* bastardhost wenst Logician heeel veel sterkte toe
* bastardhost wenst dat Logician haar fiets-sleutels er morgen weer zijn
* bastardhost wenst dat ze die dan niet direct nodig heeft, omdat ze kraambed moet houden
en als er knuffelsmilies waren geweest... dus nu moet het maar gewoontjes
<<<< CYBERKNUFFEL >>>>
quote:Ga bevallen jij !!
Op donderdag 7 augustus 2003 21:47 schreef Logician het volgende:[..]
!!!!!!!!!!!!!!
quote:Met alle plezier, nu nog dat babietje zo ver krijgen ...
Op donderdag 7 augustus 2003 21:48 schreef Joene het volgende:
Ga bevallen jij !!
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Logician, zeur zoveel je wilt, als iemand er recht op heeft dan is het wel een hoogzwangere vrouw met last van vermoeide voeten, met (zonder!) meegenomen fietssleutels, tijdens een afschuwelijke hitte, met dikke oogjes van het huilen, met weeen die maar steeds weer afzakken, oooooh meid, ik heb zo'n medelijden met je!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Heb net nog een fles Tonic gekocht!! *meteen uit de koelkast haal*
Op donderdag 7 augustus 2003 21:59 schreef AnnaLeah het volgende:
Arme Logician, probeer dan ook Tonic met Kinine, veel sex, wonderolie, ananas en hel hard bidden hopen smeken etc..( ps een gpede massage en een ontspannend bad kunnen ook wodneren doen...) Geef je over... Het duurt echt geen weken meer ( hoop ik voor je)
ps: check ur mail!!!
Meiden....STERKTE!!!!
kom op!!!!!
quote:Ja dat hoop ik ook voor dr...ze heeft zich lang flink gehouden maar met deze hitte is het echt niet te doen...morgenochtend om 11.15 moet ze in het ziekenhuis zijn, misschien dat het dan gaat vlotten...
Op donderdag 7 augustus 2003 23:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik hoop voor je schoonzusje dat ze heel binnenkort bevallen is, clauwheee, 't lijkt me echt niks, met deze hittegolf hoogzwanger
Nogmaals, ook voor o.a. Eska en Logician: STERKTE meiden!!!
Ik heb tegenwoordig de techniek om 'sochtends wat eerder op te staan, in de relatieve koelte nog wat kleine taakjes te doen en dan giga in te storten. Ik weet nog dat ik me drie weken geleden veeeel beter voelde. Echt balen dit. Vanochtend zei mijn vriend dat zelfs mijn stem trager klonk (en ik was al geen snelle praaaateeeerrr)
quote:Nope, helaas ...
Op vrijdag 8 augustus 2003 08:16 schreef marit1978 het volgende:
helaas...de koele nacht is weer voorbij...
zijn er vannacht wonderen gebeurd??
quote:OMG, ik lurk hier altijd mee, en ik dacht eigenlijk dat je al ver over tijd was! Maar ik zie nu in het lijstje dat je pas eergisteren was uitgerekend. Dus het kan allemaal nog even duren!!!!
Op vrijdag 8 augustus 2003 09:21 schreef Logician het volgende:[..]
Nope, helaas ...
Ik hoop van harte dat je kindje snel komt! Heel veel sterkte!
quote:Je gaat ook langzaam lopen en alles gaat wat slomer, ik heb het natuurlijk ook nog maar 1.5 maand achter de rug. Weet je ik voelde me toen ook zo beroerd. En toen zeiden mensen ook altijd oh ja maar met je 14de week voel je je ineens veel beter. Ach dat is per mens verschillend. Bedoel het niet deprimerend hoor.
Op vrijdag 8 augustus 2003 08:43 schreef Catootje het volgende:
*hoofdpijn heeft* Ik heb tegenwoordig de techniek om 'sochtends wat eerder op te staan, in de relatieve koelte nog wat kleine taakjes te doen en dan giga in te storten. Ik weet nog dat ik me drie weken geleden veeeel beter voelde. Echt balen dit. Vanochtend zei mijn vriend dat zelfs mijn stem trager klonk (en ik was al geen snelle praaaateeeerrr)
Maar in ieder geval vreet ik mijn eigen nu een slag in de rondte en als je me dat had gezegd een 2 maanden geleden dan had ik spontaan naar de wc gerend Sterkte ermee in ieder geval.
Logician en Eska, is het nu niet zo'n beetje tijd voor jullie. Of zijn jullie al bezig. Nou doe je best he en sterkte met dit warme weer.
quote:Ja ik zal jullie op de hoogte houden!! En idd, ik zal ook zorgen voor foto's en de scanner ff repareren. Jullie hebben namelijk ook nog foto's tegoed van mn nichtje. En zeer snel hopelijk van de nieuwe kleine hummel in de familie.
Op vrijdag 8 augustus 2003 08:43 schreef Catootje het volgende:
*hoofdpijn heeft* Ik ren altijd 's ochtends meteen naar de puter om te zien wat Eska, Logician e.a. gebakken hebben...maar neeeeee. Nog niks iig. Clauwhee, we willen wel de details van je (schoon?)zusje horen hoor, en een fotooke!!Ik heb tegenwoordig de techniek om 'sochtends wat eerder op te staan, in de relatieve koelte nog wat kleine taakjes te doen en dan giga in te storten. Ik weet nog dat ik me drie weken geleden veeeel beter voelde. Echt balen dit. Vanochtend zei mijn vriend dat zelfs mijn stem trager klonk (en ik was al geen snelle praaaateeeerrr)
Is op zich wel een goed ritme hè Catootje, maar ik merk zelfs al dat ik na de koele uurtjes als een plumpudding in elkaar zak! En ik ben geeneens zwanger!!
Alle (hoog)zwangeren: Ook vandaag weer veel sterkte, hou je vast aan het idee dat het toch echt een keer moet komen!!
Oh en Eska, je signature zou je toch eigenlijk wel moeten aanpassen hoor, die is toch achterhaald door de feiten.
En ik hoop dat je je ondertitel meteen ook mag veranderen.
Logician en Eska, jullie houden ons wel in spanning zo! Hemeltjelief, ik hou geen nagels meer over.......
aan de andere kant hoeft "het lijstje" nou ook weer niet zo snel omhoog te lopen, ik wil nog lang niet bovenaan staan
Verder begint de baby al in te dalen (ja, we zitten al in de 33e week!) en dat is precies op tijd.
* Bright vraagt zich af of je nog steeds hoogzwanger bent als de baby is ingedaald ...
Bloeddruk was wel weer iets hoger, maar dat is een witte-boorden bloeddruk. Thuis is het goed, ook zit er geen eiwit oid. in de urine.
Gelukkig ook weinig last van de warmte.
We zijn dus heel erg blij dat het zo voorspoedig gaat!
* Bright vindt het wel soms vervelend om dit te melden, terwijl hij over zoveel zwangerschapsproblemen leest
edit: 'het kind is trouwens ook zeker niet te klein', zo zegt de VK
[Dit bericht is gewijzigd door Bright op 08-08-2003 12:43]
Alles was verder trouwens goed!
En wat is het hier rustig trouwens?? We willen baby's!!!
Mijn geliefde heeft voor mij de matras buiten gelegd omdat ik half huilend *hoofdpijn heeft* terug kwam van boodschappen doen..nog een paar weken en dan gaat het over, nog een paar weken....
quote:Hoe was die tip van 't KMNI ook alweer? Geen boodschappen doen op het heetst van de dag!
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:29 schreef Catootje het volgende:
Oe goed nieuws van Bright!! Hehe, daar waren we aan toe! Dat is al mooi zeg....Clauwhee: woensdag dat is spannend! En waar blijft Luckepuck? Logician, hoeveel dagen loop je nu met vier cm ontsluiting? Jeetje ik vind het zwaar spannend!Mijn geliefde heeft voor mij de matras buiten gelegd omdat ik half huilend *hoofdpijn heeft* terug kwam van boodschappen doen..nog een paar weken en dan gaat het over, nog een paar weken....
quote:Hoi, heb laatst op ouders online gelezen (iemand had even gegoogled) dat kinine pas kwaad kan vanaf tien tot twintig liter per dag! Daar kom je neem ik aan nooit aan
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:17 schreef AnnaLeah het volgende:
Kinini kan idd wee opwekkend werken en het wordt dan ook afgeraden het te drinken inje zwangerschap, ....
quote:He weer een baby, van harte gefeliciteerd, en wat een onwijs lief droppie zeg. Jeetje, jullie zien er ook wel heel blij uit op die foto's. Tof enne genieten he. Maar dat zal zo te zien wel lukken.
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:42 schreef BladE-l----- het volgende:
Update uit het noorden:
Quinten is de naam van de eerste zoon van BladE-l-----, zie dit topic.
Wens de moeder ook maar alle geluk en liefde toe. Zal ze wel nodig hebben na de bevalling.
Ik vind het hier vandaag echt (veel te) rustig...
Hoe zou het met Eska en Logician zijn??
(Brihgt, het was tien uur....)
Helaas, misschien is het wel zo rustig omdat ze met zijn allen liggen te baren
Dames, succes! Het moet toch gebeuren, dus waarom niet vandaag Eska en Logician? En anders flux naar de mutsenprutser om het zaakje wat te stimuleren. Dat werkte bij mij twaalf jaar geleden ook, en ik was twee weken te laat.
* Grobbenkuiken pakt krukje en blijft gewoon zitten tot het zover is.
Jessie zit geloof ik ook al richting meldingsplicht, of niet?
quote:inderdaad
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:05 schreef moussy het volgende:
Ze houden zich allemaal niet aan de meldingsplicht![]()
Jessie zit geloof ik ook al richting meldingsplicht, of niet?
Maar ik heb geen recht van spreken
Ik ben vandaag voor 't eerst misselijk vind er geen moer aan
Ik zag in een grafiekje dat deze week het hoogtepunt aan HCG in je lichaam te vinden is, dus dat geef ik de schuld.. Hoop dan ook dat 't snel weer over is (volgende week zou 't dan minder moeten zijn)
Clauwheee gaat een weekendje weg!!!
Sterkteeeeeeeee!!!!!
quote:kan je dat kind er niet uittrekken zegmaar ? dat je man ff helpt ?
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:12 schreef Logician het volgende:
*Meldt*Alles rustig hier ...
Xxx!!
quote:Tis geen koe
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:13 schreef Joene het volgende:[..]
kan je dat kind er niet uittrekken zegmaar ? dat je man ff helpt ?
Hier zijn rare harde buiken.... zal el weer afzakken... hoop ik.....
quote:Hmm, maar dan ben je dr wel van af
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:15 schreef moussy het volgende:[..]
Tis geen koe
![]()
Hier zijn rare harde buiken.... zal el weer afzakken... hoop ik.....
Danosa, gefeliciteerd met Jadey!! Wat een bijzondere naam, ik had er nog nooit van gehoord. Ben je alweer een beetje bijgekomen van je bevalling?
En BladE-l----- (even gecopypaste, wat een onmogelijk te onthouden naam, zeg) hardstikke gefeliciteerd met Quinten!
Logician & Eska, ik hoop dat jullie nu bezig zijn in recordtempo te bevallen. Veel succes!! - edit, ik lees nu pas dat het bij Logician nog steeds rustig is, dus iets te voorbarig geweest -
Verder wil ik even alle nieuwe zwangeren en papa's feliciteren met hun zwangerschap. Het begint hier echt druk te worden. Ik moet er weer een hoop nieuwe namen bijleren, maar dat lukt vanzelf als iedereen maar veel post.
Ik ben trouwens wel jaloers op al die zwangeren die zo makkelijk minder kunnen gaan werken. Wij hebben een bitch van een bedrijfsarts (volgens mij zijn vrouwen altijd veel harder dan mannen) en die is niet zo makkelijk. Het gaat bij mij nu wel weer wat beter dan in de eerste maanden, maar ik neem elke week wel een paar uurtjes vrij, omdat ik 's middags om 15.00 al weer helemaal op ben. Daar doen ze gelukkig niet moeilijk over, maar dat zijn dan ook mijn eigen uren.
[Dit bericht is gewijzigd door livelink op 08-08-2003 20:33]
Luckepuck sterkte hoor hou je maar kalm he!!
Logician en Eska ik hoop echt dat het gaat opschieten nu voor jullie hoor wat zullen jullie het zat zijn.
Ik heb nu al 2 dagen een soort ongesteldheids gevoel. Drukkende pijn in me onderrug. En vandaag had ik ineens een paar buikweeen (bij bo had ik alleen rugweeen en ik schrok dus ff omdat ik effe dacht wat is dit, maar ja daar was ik snel genoeg achter natuurlijk;) )
O van mij mag het zo graag komen nu he. Ik wil echt niet net als bij Bo 13 dagen overtijd lopen. En zeker niet 3 dagen over de bevalling doen. Aan de ene kant schrik ik telkens als ik denk dat het begint, dan ben ik toch wel weer erg bang en komt alles van de vorige bevalling weer boven. Aan de andere kant ben ik ook weer vreselijk teleurgesteld als het vals alarm blijkt te zijn. Heel dubbel dus allemaal.
Vandaag maar weer lekker afgekoeld onder de tuinslangsproeier (die hangen we aan de schuur dan is het net een douche) samen met Bo. Das wel lekker. Het gehuil als die uit gaat niet en het achter haar aan rennen in de tuin ook niet, maar ja das nog ff en dan kan ik er dalijk lichamelijk weer wat beter tegen... hoop ik
Ik zat vanmiddag even met haar te kroelen (zeldzame momenten die ik moet koesteren met haar) en besefte des te meer dat er voor haar dalijk toch heel veel verandert. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk van het Bo is enig kind te genieten. Klinkt gek, maar het voelt wel goed. Al onze liefde is nu voor haar, maar moet ze dalijk toch delen. Gek idee hoor ook voor mezelf. nou ja weer vaag genoeg gepraat. Ik ga weer naar beneden met mijn vennetje.
voor iedereen die het nodig heeft.....en voor de rest natuurlijk ook
quote:Livelink, daar zijn gewoon regelingen voor in dit land hoor en dat kan geen bedrijfsarts tegen houden. Je mag, sterker nog, je hebt het recht op een aangepast rooster. Als jij tot 3 uur wilt werken dan kan dat dus en dan zijn dat ziektewetuurtjes ivm zwangerschap.
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:19 schreef livelink het volgende:
Ik ben trouwens wel jaloers op al die zwangeren die zo makkelijk minder kunnen gaan werken. Wij hebben een bitch van een bedrijfsarts (volgens mij zijn vrouwen altijd veel harder dan mannen) en die is niet zo makkelijk. Het gaat bij mij nu wel weer wat beter dan in de eerste maanden, maar ik neem elke week wel een paar uurtjes vrij, omdat ik 's middags om 15.00 al weer helemaal op ben. Daar doen ze gelukkig niet moeilijk over, maar dat zijn dan ook mijn eigen uren.
quote:Ooooow werkelijk, wanneer ik dit hoor gaan mijn nekharen overeind.
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:19 schreef livelink het volgende:
Het gaat bij mij nu wel weer wat beter dan in de eerste maanden, maar ik neem elke week wel een paar uurtjes vrij, omdat ik 's middags om 15.00 al weer helemaal op ben. Daar doen ze gelukkig niet moeilijk over, maar dat zijn dan ook mijn eigen uren.
Ooooew...
excuus alvast wanneer dit te hard overkomt, maar harD voor de zaak is nog altijd met een D, de zaak is ook hard voor jou
edit: Weet je trouwens dat het salaris igv ziekte uit de pot van je baas komt, dus wellicht dat je in overleg met hen minderen kunt. Niet, dan je hard voor de zaak tonen
[Dit bericht is gewijzigd door bastardhost op 08-08-2003 21:07]
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:18 schreef E.T. het volgende:
Ik vind eigenlijk dat alle augustus-moeders-to-be zich gewoon elke dag moeten melden hier..
BladE-l-----, veel geluk gewenst met Quinten!
Livelink, wat vervelend zeg dat de bedrijfsarts je klachten kennelijk niet serieus neemt. zoals BH ook zegt: desnoods maar ziekmelden hoor!
Lois, 4 september komt nu ook steeds dichterbij, dus binnenkort 'mag' 't gelukkig ook gewoon beginnen voor jou. nog even volhouden he.
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 08-08-2003 21:54]
quote:lois niet mutsje, Lois lief!!!
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:49 schreef Lois het volgende:
Ik heb vandaag een ondersteek, ruggesteun en klossen gehaald voor een evt. thuisbevalling. Grappig hoor, dat maakt het wel echt. Als het allemaal lukt ga ik bevallen op ons logeerbed wat we dan voor de gelegenheid (en omdat het de ruimste kamer is) op Eva's nieuwe kamer gaan zetten. Bevallen op het waterbed kan natuurlijk niet helaas, vandaar deze oplossing.
Vandaag stond op mijn zwangerschapsaftelscheurkalender een geweldige spreuk "angst is een hele normale emotie tijdens de bevalling" en dat stomme zinnetje speelt de hele dag al door mijn hoofd. Het klinkt zo geruststellend....
Ik heb nu elke avond behoorlijke harde buiken, ben elke avond weer bang dat het begint maar nu ik dat zinnetje heb gezien... mutserig he?
quote:Gaan we samen liggen in het Diak dan???
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:22 schreef livelink het volgende:
Oh, nog even Luckepuck vergeten. Luckepuck, wij gaan het samen spannend maken hoor, zo rond half/eind november, dus het is niet de bedoeling dat jij al veel eerder gaat beginnen.
Als het een beetje meezit, liggen we tegelijkertijd in het Diak, want daar ga ik in principe ook bevallen. Dus nog even een paar maanden volhouden, maar.
quote:Er zijn verloskundigen die het goedvinden als je een gewoon matras bovenop het waterbed legt en daarop bevalt.
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:49 schreef Lois het volgende: Bevallen op het waterbed kan natuurlijk niet helaas, vandaar deze oplossing.
Misschien ook iets om te overwegen/overleggen?
quote:Ik woon in Wijk bij Duurstede en dan kun je 'kiezen' tussen Diakonessenhuis Utrecht, Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein of het Diakonessenhuis in Zeist. Omdat ik de vorige keer een keizersnee in het Diak in Utrecht heb gehad en ook mijn curettage daar, ga ik er vanuit dat ik daar nu wel weer kan bevallen. Omdat ik een keizersnee heb gehad had ik eigenlijk van het begin af aan bij een gynaecoloog onder controle gemoeten, maar gelukkig heeft het Diak een regeling met de verloskundigen in Wijk bij Duurstede dat ik de eerste 36 weken gewoon bij de verloskundige onder controle mag en daarna pas wordt overgedragen aan de gynaecoloog. Dit in verband met de afstand.
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:17 schreef Luckepuk het volgende:Gaan we samen liggen in het Diak dan???
Wat lachen! Dus wij zitten niet eens so ver bij elkaar vandaan dan?
Bedankt voor jullie reacties op mijn bedrijfsartsverhaal. Ik weet dat ik de wet aan mijn kant heb staan, maar ik heb besloten om het niet door te zetten. Aan de telefoon was ze al zo vervelend, dat ik er geen zin meer in had. Daarbij komt dat mijn afdeling 10% moet gaan bezuinigen op personeelskosten en ik kan het me absoluut niet veroorloven om mijn baan te verliezen, dus ik ga het niet hard spelen. Het gaat inmiddels ook wel weer een stuk beter dan in het begin en als de temperatuur een beetje mee wil werken, hoef ik hopelijk ook niet meer zoveel uren op te nemen.
quote:Mijn zus is bevallen op een waterbed waarbij de VK een enorme snoekduik naast haar nam toen de baby er eenmaal was
Bevallen op het waterbed kan natuurlijk niet helaas...
Ikzelf had mijn bed niet op klossen en ik heb er geen woord over gehoord...
quote:Nee, dat begrijp ik....
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:39 schreef jessie het volgende:En de weeen zijn bier niet meer teruggekomen
tss tss zuipen tijdens het bevallen
Hier zijn de vreemde harde buiken gelukkig ook afgezakt. Ik was dus gewoon moe. Lag vanavond op de bank tv te kijken en werd om een uurtje of 22 wakker
Meiden zo maar ff omdat ik blij ben met jullie
Deze jankpot gaat zich nu helemaal bezatten aan de koude cola
Nog maar eens dank aan iedereen die meeleeft en aanmoedigt, zowel de vaste posters hier, als de "inbrekers". !
Moet er af en toe gewoon van janken, erg hè.
Logician, we kúnnen het hoor! denk ik....hoop ik....ja toch?
En verder sterkte/succes voor wie het nodig heeft.
O en BladE-l-----, natuurlijk gefeliciteerd met Quinten !
quote:Bedankt, jij veel sterkte natuurlijk.
Op zaterdag 9 augustus 2003 05:34 schreef Eska het volgende:
Nog steeds niets hier. Was alleen te gaar om me even te melden gisteren, sorry.
Maandag weer naar de mutsenprutser, en wat mij betreft mag ze dan idd wel e.e.a. proberen op gang te brengen. De welbekende huis-tuin-en-keuken-middeltjes halen namelijk helemaal niets uit.Nog maar eens dank aan iedereen die meeleeft en aanmoedigt, zowel de vaste posters hier, als de "inbrekers".
!
Moet er af en toe gewoon van janken, erg hè.Logician, we kúnnen het hoor!
denk ik....hoop ik....ja toch?
En verder sterkte/succes voor wie het nodig heeft.
O en BladE-l-----, natuurlijk gefeliciteerd met Quinten !
Ik heb de hele nacht echt last gehad van een rommelende buik. Maar als ik naar logician kijkt zegt dat dus helemaal niks. Ben nu helemaal moe enzo. Husb is werken en moet er dus wel uit voor Bo, dat valt even tegen na zo'n k*t nacht.
quote:Hier nog zo 1.. Vanaf een uur of 5 werden de harde buiken steeds erger. Nu is het weer wat afgezakt....
Op zaterdag 9 augustus 2003 08:51 schreef jessie het volgende:
Ik heb de hele nacht echt last gehad van een rommelende buik. Maar als ik naar logician kijkt zegt dat dus helemaal niks. Ben nu helemaal moe enzo. Husb is werken en moet er dus wel uit voor Bo, dat valt even tegen na zo'n k*t nacht.
Eska en Logician ( en bixister, jessie en Genuivere, als jullie willen meedoen) even een pufrondje, dat moet toch eindelijk eens een keer helpen?!
quote:Idem ...
Op zaterdag 9 augustus 2003 05:34 schreef Eska het volgende:
Nog steeds niets hier.
* Logician Gaat nog snel even een koude douche nemen.
Annaleah komt zo op de koffie, das dan wel weer een
opstekertje
Jessie: die ondersteek is ook om eventueel het vruchtwater op te vangen, maar dat kan natuurlijk ook gewoon in een schaal of zoiets.
quote:buikfotootjes doen het ook wel hoor *zei zij tussen de harde buiken door* Zo moet óf vandaag komen, of even een paar dagen wachten
Op zaterdag 9 augustus 2003 09:46 schreef Catootje het volgende:
...............ik denk dat alleen zeer lieve fotookes ons kunnen opvrolijken.....
quote:Toch vind ik dat wel heel ernstig hoor! Ik hoop maar dat je het allemaal redt dan enzo. Zo zie je maar, het is wel leuk al die regeltjes, maar nu heb je er nog niks aan. Jeetje, vinnik echt heel erg voor je!
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:43 schreef livelink het volgende:Bedankt voor jullie reacties op mijn bedrijfsartsverhaal. Ik weet dat ik de wet aan mijn kant heb staan, maar ik heb besloten om het niet door te zetten. Aan de telefoon was ze al zo vervelend, dat ik er geen zin meer in had. Daarbij komt dat mijn afdeling 10% moet gaan bezuinigen op personeelskosten en ik kan het me absoluut niet veroorloven om mijn baan te verliezen, dus ik ga het niet hard spelen. Het gaat inmiddels ook wel weer een stuk beter dan in het begin en als de temperatuur een beetje mee wil werken, hoef ik hopelijk ook niet meer zoveel uren op te nemen.
Kan mijn hersenpan misschien ook even afkoelen
Ik kan mij namelijk nog príma voor de geest halen dat mijn huilbuien niet over gingen door wat voor woorden dan ook van mijn husby..
Als hij zei dat het allemaal niet zo erg was dan vloog ik hem naar zijn keel met de woorden " JA dat kan jij makkelijk zeggen ! JÌJ staat ook niet op ontploffen !!!!!!!!!!!! "
en zei hij dat hij met me te doen had en dat hij hoopte dat de baby snel zou komen.. dan barste ik in een nog grotere huilbui uit, omdat ik er heilig van overtuigd was dat hij helemaal niet meer kwam.....
Alleen een dikke knuffel en de woorden dat ik aan jullie denk worden het dus
Hij doet het super s nachts.. hij slaapt 6 uurtjes achtereen.
Of van 00.00 tot 6.00 of van 1.00 tot 7.00
* Mirage is helemaal verliefd op d´r kleine mannetje.
Neee, het lijkt em helemaal niks om nu hoogzwanger te zijn, ik vind al die dikke buiken nu ook echt sneu...en zeker als je eigenlijk *strenge blik op stoute buik Logician* al ontsluiting hebt! Hup kinders!!!
Mirage, dat is wel een cadeautje zeg, doorslapen! Ik heb ook altijd het idee dat mensen die 's nachts kunnen slapen, wat meer 'tevreden' zijn over die begintijd...
Livelink, doe maar gewoon wat voor jou het beste is, wat voor jou goed voelt...ook al is je bedrijf wel een beetje een zak. en die arts helemaal zeg!
hier alles nog dik in orde. vanmorgen was 't gelukkig lekker koel hier, maar nu is alle bewolking weer weg en ga ik me maar weer op de stoep installeren in de schaduw. onze kraamhulp is net kennis komen maken (had ik al verteld dat we toch nog kraamhulp hebben kunnen regelen? hoera!) en ze lijkt me heel geschikt.
heb vanochtend op de markt ook maar een ananas aangeschaft, en de tonic staat al koud. kennen jullie het middel 'Pulsatilla'? Een vriendin had dat op aanraden van haar verloskundige genomen, schijnt ook goed te zijn voor 't op gang brengen van de bevalling. je moet er dagelijks 'n paar druppels van nemen en op dag 3 zou de baby dan moeten komen. bij haar werkte 't als 'n trein! ik heb 't zonet ook gekocht in een of andere natuurvoedingswinkel. het is er o.a. van het merk dr. Vogel.
mijn dikke buik is nog niet zielig hoor Cato, ik geniet er voornamelijk nog erg van, vind dat getrappel en geschuif van binnen nog steeds fantastisch om te voelen. maar ik ben wel steeds nieuwsgieriger naar 't mensje dat daar achter zit.
Meiden sterkte allemaal! De dagen na de uitgerekende datum zijn vreselijk. Worden jullie ook gek gebeld enzo? Ik kon op een gegeven moment de straat niet meer op of buurvrouwen e.d. kwamen naar buiten "is het er nou nog niet???" Nee muts dat zie je toch!!! Maargoed dat zeg je dan ook maar niet omdat het toch lief is dat ze meevoelen. Maar eigenlijk zou je ze wel wat aan willen doen met die opmerkingen.
Alle nieuwe mensen (namen vergeten, sorry ) van harte welkom en alle hoogzwangeren veel succes met dit weer, ik ben blij dat het voor mij achter de rug is.
Lois, ik heb de deling niet echt meegekregen. Waar plaats ik nou dadelijk de foto's van Jadey, in allemall babietjes toch?
[Berichtje]
Vrouw bevalt tijdens zwemmen
Gepost door Tamara (Chanty) - zaterdag 9 augustus 2003 @ 17:19 - Bron: Telegraaf (krant)
Een Nederlandse vrouw is afgelopen woensdag bevallen, terwijl zij in het meer van Robertville (België) aan het zwemmen was.
Elke Willems, uit het Limburgse Vaesrade, was met haar vriend Rob Verwasch op vakantie in de Waalse provincie Luik. Ondanks dat de vrouw lichte weeën had, dacht het tweetal gerust nog een boottochtje te kunnen maken. Echter, toen de vrouw de kano verliet om een stukje te gaan zwemmen, braken haar vliezen.
Haar vriend peddelde zo snel mogelijk terug naar de waterkant. Daar kwam de baby binnen enkele minuten ter wereld, terwijl hun gynaecoloog telefonisch instructies gaf.
[/Berichtje]
OMG!!
Hier verder nog geen nieuws btw...
quote:Ja dat heb je goed begrepen.
Op zaterdag 9 augustus 2003 21:39 schreef danosa het volgende:Lois, ik heb de deling niet echt meegekregen. Waar plaats ik nou dadelijk de foto's van Jadey, in allemall babietjes toch?
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 11:32 schreef marit1978 het volgende:
Logician, WAT DOE JIJ HIER ????Ongelooflijk...dat het kan !
quote:Het schiet niet echt op hier ... iemand anders nog tips ...
Op zondag 10 augustus 2003 11:33 schreef Logician het volgende:
quote:Extra lief zijn voor haar, heel veel positieve aandacht geven en haar verder niets laten doen.. en dan zo extreem doen dat ze het zo zat is en snel weeën krijgt
Op zondag 10 augustus 2003 11:52 schreef gemeenkaboutertje het volgende:[..]
Het schiet niet echt op hier ... iemand anders nog tips ...
quote:Gemeenkaboutertje: Jaja!!!
Op zondag 10 augustus 2003 12:00 schreef No Nick het volgende:
Extra lief zijn voor haar, heel veel positieve aandacht geven en haar verder niets laten doen.. en dan zo extreem doen dat ze het zo zat is en snel weeën krijgt
En de hitte blijft, zet hem op dames!
quote:Die van mij blijft zitten hoor, ik ga de eerste zijn!!
Op zondag 10 augustus 2003 12:57 schreef Troel het volgende:
Het is bijna volle maan, het schijnt dat er dan veel kindertjes geboren worden... Ik hoop dat de kindertjes hier ook een keertje komen...En de hitte blijft, zet hem op dames!
Ik zie zo vreselijk tegen de bevalling op. Bij de eerste had ik dat niet en liet ik het gewoon over me heen komen. Bij Mink heb ik er de tijd niet voor gehad om er bij stil te staan en nu ligt die bevalling en dus de pijn nog veel te vers in mn geheugen
Logician, wat ellendig dat 't nog steeds niet vordert bij jou. misschien moet jij ook aan de 'pulsatilla' (zie mijn vorige post)? en anders moet de volle maan (dinsdag geloof ik?) haar werk maar doen.
Danosa, misschien moet je zo'n zwembandje lenen bij de thuiszorgwinkel, een vriendin van me had daar veel baat bij (totaalruptuur!); daar kun je dan prettiger op zitten. verder schijnt er nogal veel verschil te bestaan in de mate waarin je last kunt hebben (en houden ) van hechtingen. een nicht van me heeft er last van gehouden tot ze bij een volgende bevalling opnieuw uitscheurde en die keer beter gehecht is. nu heeft ze nergens meer last van.
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 10-08-2003 13:35]
Dames, zet um op!!
Nog eventjes doorzetten hoor!! Die kindjes kunnen niet eeuwig in mama's buik blijven dobberen, niet waar!!
quote:Ze verliepen ook hardstikke vlot
Op zondag 10 augustus 2003 13:30 schreef bixister het volgende:
he wat vervelend moussy, ik dacht juist dat jouw bevallingen vrij vlot verlopen waren en dat je er daardoor niet zo tegenop zou hoeven zien... ik ben nog blanco dus ik zie 't allemaal wel, heb er genoeg over gelezen maar ben wel benieuwd hoe 't nou bij mij zal gaan.
Vooral die van Mink, 2 uur en 3 minuutjes. Daarvoor waren het alleen maar harde buiken. Ik moet me ook eigenlijk diep schamen als ik zo de andere bevallingsverhalen lees. Ik heb bij Mink zelfs één of andere injectie aangeboden gekregen en aangenomen. Maar toen de gyn een kwartiertje later met de spuit kwam had ik al volledige ontsluiting.
Verders waren mij enkels gisteren nogal opgezwollen. Mja dat zullen jullie ook wel hebben allemaal.
Nog geen baby's heb ik gezien. Nog even jullie best doen dames. Als we nou gewoon 2 baby's per week doen dan komen we er wel
quote:ah, ik had al wel gehoord van de warme natte lap, die zou dan ook helpen. maar deze kende ik nog niet.
Op zondag 10 augustus 2003 13:44 schreef Meaghan het volgende:
Ik had laatst ergens gelezen dat je 'uitscheuren' kunt voorkomen door je onderkantje met babyolie in te smeren tijdens de bevalling.
en moussy, komt dus vast allemaal goed; hopelijk is Zo er zo.
Vandaag precies 39 weken en geen harde buik niks meer
Gatver de gatver wat ben ik het zat. Ik wil gewoon bevallen en welNU!!!
Moussy ik vind het wel heeeeeel logisch dat je tegen de bevalling opziet. Al is het maar de angst dat alles nog meer bovenkomt enzo.
Bixister ben benieuwd wie er van ons 2tjes als eerste mag Als die druppels van jou werken dan zou je dus morgen moeten bevallen? En als dat zo is ga ik ze ook kopen, dan neem ik gelijk een sixpack
Door het warme weer en die dikke dijen van me is mijn ene lies echt helemaal schraal en open word er gek van. Het lijkt wel of ik een krentebaard in me lies heb Heb er al van alles opgedaan maar niks helpt. Probeer het nu maar zo droog mogelijk te houden met talkpoeder. Maar dat is nog niet zo makkelijk met dit zweetweer.
Vanmorgen is schoonmamma lekker wezen wandelen met Bo. Heerlijk voor die meid want ik hijg al als ik 3 keer de trap hier op en af gelopen ben.
Danosa succes met je onderkant. Toen bij mij de hechintgen eruit waren (ze hebben er 2 eerder uitgehaald die drukte op een zenuw) werd de pijn al stukken minder. Ik hoop dat het voor jou ook snel beter voelt.
Ethel hoest met jou en de kleine?
Eska doe is melden!!!
En Logician ik hoop echt dat jij dalijk spontaan je ukkie uitpoept hoor!!!!!
hier alles verder rustig, ben enigzins gevloerd door spierpijn en heb vannacht niet echt lekker geslapen, maar verder doen we het goed
ik ga zo maar eens aan een schaal druiven beginnen, tenslotte kunnen die met dit warme weer niet te lang blijven liggen *jammie*
groetjes Genuivere, inmiddels 37 weken en 3 dagen
quote:jessie, mocht je er tijd voor hebben, ga dan even naar de apotheek en koop wat zinkzalf. Je lies goed schoonmaken, heel erg goed drogen en dan de zinkzalf erop.
Op zondag 10 augustus 2003 13:55 schreef jessie het volgende:
Door het warme weer en die dikke dijen van me is mijn ene lies echt helemaal schraal en open word er gek van. Het lijkt wel of ik een krentebaard in me lies hebHeb er al van alles opgedaan maar niks helpt. Probeer het nu maar zo droog mogelijk te houden met talkpoeder. Maar dat is nog niet zo makkelijk met dit zweetweer.
Genuivere wat goed dat jullie hummeltje zo goed blijft zitten!! Wat moet dat een fijn idee zijn dat je kindje nu waarschijnlijk niet in de couveuse hoeft en je lekker je kraamtijd thuis met je kindje kan doorbrengen.
quote:nee joh, ik heb ze nog niet genomen, alleen nog maar gekocht! heb nog niet zo'n superhaast hoor, dus gaat u gerust voor....
Op zondag 10 augustus 2003 13:55 schreef jessie het volgende:
Bixister ben benieuwd wie er van ons 2tjes als eerste magAls die druppels van jou werken dan zou je dus morgen moeten bevallen? En als dat zo is ga ik ze ook kopen, dan neem ik gelijk een sixpack
quote:Heb ik ook al uitgeprobeerd. Heb al een kleintje dus de sudocreme en natusan zinkzalf al geprobeerd. Hellup niet
Op zondag 10 augustus 2003 14:22 schreef Pavane het volgende:[..]
jessie, mocht je er tijd voor hebben, ga dan even naar de apotheek en koop wat zinkzalf. Je lies goed schoonmaken, heel erg goed drogen en dan de zinkzalf erop.
quote:Niet tegen de jeuk en pijn nee, maar zinkzalf heeft wel een uitdrogend en beschermend effect. Natte cremes moeten er niet op, dan wordt het juist erger.
Op zondag 10 augustus 2003 14:48 schreef jessie het volgende:
Heb ik ook al uitgeprobeerd. Heb al een kleintje dus de sudocreme en natusan zinkzalf al geprobeerd. Hellup niet
quote:Jessie, klinkt misschien gek, maar ik heb vaak van die rode geïrriteerde plekken onder mijn borsten met dit warme weer. Kreeg een tip om er Therme deocrème op te smeren. Sindsdien nooit meer last van gehad
Op zondag 10 augustus 2003 14:48 schreef jessie het volgende:[..]
Heb ik ook al uitgeprobeerd. Heb al een kleintje dus de sudocreme en natusan zinkzalf al geprobeerd. Hellup niet
quote:Bij ons hielp een uurtje weken in een warm bad.
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:06 schreef bixister het volgende:
fijn, Mirage, zo kun je even goed uitrusten. hopen dat ie dit ritme doorzet!hier alles nog dik in orde. vanmorgen was 't gelukkig lekker koel hier, maar nu is alle bewolking weer weg en ga ik me maar weer op de stoep installeren in de schaduw. onze kraamhulp is net kennis komen maken (had ik al verteld dat we toch nog kraamhulp hebben kunnen regelen? hoera!) en ze lijkt me heel geschikt.
heb vanochtend op de markt ook maar een ananas aangeschaft, en de tonic staat al koud.
kennen jullie het middel 'Pulsatilla'? Een vriendin had dat op aanraden van haar verloskundige genomen, schijnt ook goed te zijn voor 't op gang brengen van de bevalling. je moet er dagelijks 'n paar druppels van nemen en op dag 3 zou de baby dan moeten komen. bij haar werkte 't als 'n trein! ik heb 't zonet ook gekocht in een of andere natuurvoedingswinkel. het is er o.a. van het merk dr. Vogel.
mijn dikke buik is nog niet zielig hoor Cato, ik geniet er voornamelijk nog erg van, vind dat getrappel en geschuif van binnen nog steeds fantastisch om te voelen. maar ik ben wel steeds nieuwsgieriger naar 't mensje dat daar achter zit.
quote:Bedankt iedereen voor de tips. Maar daar zit denk ik parfum in en ik kan niet tegen parfum op mijn huis, dus durf het op een ontstoken plek inmiddels niet aan. Ik ga morgen tussen 8 en 9 maar even langs de huisarts (ook al zie ik daar tegen op, toch altijd vervelend iets zoiets vind ik)want het is echt aan het smetten nu. Ik word gek van de pijn en als ik dan dalijk moet bevallen, moet er neit aan denken. Ook heb ik de hele dag al steken in mijn buik maar heel laag. Omdat ik bij Bo alleen maar rugweeen heb gehad weet ik niet hoe buikweeen voelen maar volgens mij komt dit van mijn blaas af. Dus dan ook gelijk mijn urine maar even na laten kijken.
Op zondag 10 augustus 2003 16:16 schreef Rewimo het volgende:[..]
Jessie, klinkt misschien gek, maar ik heb vaak van die rode geïrriteerde plekken onder mijn borsten met dit warme weer. Kreeg een tip om er Therme deocrème op te smeren. Sindsdien nooit meer last van gehad
Probeer het eens, het zijn dezelfde soort plekken. Je kunt het kopen bij Kruidvat en Etos (kost 5,99, niet goedkoop maar ik heb het er graag voor over).
Eska je bent volgens mij bezig nu want je hebt je nog niet gemeld. Ik hoop het voor je en als het zo is
deze zijn voor jou.
Loop eens een stukje duinopwaarts door het mulle strandzand.
Wij zijn net na het eten even naar het strand geweest, en toen ook heel snel weer terug want ik kon amper nog lopen. Ik kreeg echt afschuwelijk harde buiken en ik was eventjes bang dat ik ter plekke zou bevallen.
Niet een goed idee dus in mijn geval.
Wel al de hele avond één grote langdurige harde buik, die duurt nu al zo'n 3,5 uur.
Morgen weer naar de verloskundige. Dan ben ik precies 41 weken.
quote:Arme jij, het mot eruit, hoe dan ook. Ik knijp met je mee.
Op maandag 11 augustus 2003 00:42 schreef Eska het volgende:
* Eska meldt even dat er eigenlijk nog niet veel te melden valt....Wel al de hele avond één grote langdurige harde buik, die duurt nu al zo'n 3,5 uur.
quote:Mja, op zich is 11-08-03 ook een mooie datum.
Op maandag 11 augustus 2003 00:42 schreef Eska het volgende:
* Eska meldt even dat er eigenlijk nog niet veel te melden valt....Wel al de hele avond één grote langdurige harde buik, die duurt nu al zo'n 3,5 uur.
* No Nick mag vandaag komen melden dat Chavez en Tomas er een broertje bijhebben!
(en Logician en Gemeenkaboutertje er een zoon bij )
De kleine frummel was het geros en gehos van zijn mama zo zat dat hij in een recordtijd van 1 uur en 50 minuten de woelige baarmoeder heeft ingeruild voor een rustig wiegje.
is zijn naam
Hij weegt 3490 gram en is 51 cm groot
Lieve Chantal, Wouter, Chavez en Tom gefeliciteerd en een hele dikke knuf voor allemaal
Jasper, welkom!
Nog geen 2 uur zeg....is al dat voorwerk toch ergens goed voor geweest!
Bedankt No Nick, voor het doorgeven.
quote:nix te danken, ben beretrots joh!! baal alleen dat ik juist vannacht niet heb geslapen, mobiel was vergeten en dus niet heb gehoord vannacht en dat dat monstertje dan net komt
Op maandag 11 augustus 2003 09:02 schreef Eska het volgende:
]
Bedankt No Nick, voor het doorgeven.
Toen je gisteren op irc zei dat je vliezen waren gebroken en dat je weg was, wist ik al bijna zeker dat het zover was...
Gefeliciteerd!
Congrats!!!
Van Harte Gefeliciteerd!
Toch vreemd dat het een 7 ponder is.... als ik zo die buik van Logician zag.
Maar goed ga lekker genieten met z'n allen!
Oh ja nog 1 ding vergeten ... foto's !
[Dit bericht is gewijzigd door Sc0rPi0n op 11-08-2003 10:03]
Ben vanmorgen dus naar de huisarts geweest.
Resultaat: In me lies is het inmiddels een plek geworden met schimmel heb hydrocortison creme met schimmeldodende creme gehad 5 dagen gebruiken dan een creme met alleen schimmeldodend spul gebruiken. Ik hoop dat het werkt want ik word gek van de pijn.
En de steken in me onderbuik jahoor een blaasontsteking Dus zit ook aan een antibioticakuur. Hopelijk voel ik me snel beter zodat ik er tegenaan kan voor de bevalling.
quote:he bah jessie! Dat is inderdaad minder... Maar zal allemaal wel loslopen lijkt me toch... Antibiotica helpt vrij snel over het algemeen
Op maandag 11 augustus 2003 10:02 schreef jessie het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Logician eindelijk he meid!!!!!
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Jasper.
Wat een snelle bevalling. Alhoewel zo lijkt het, je bent natuurlijk eignelijk al best een poos bezig geweest. Ik hoop dat je niet teveel last hebt van naweeen en dat we hel snel foto's zien!!!
Dikke knuf voor jullie
Ben vanmorgen dus naar de huisarts geweest.
Resultaat: In me lies is het inmiddels een plek geworden met schimmel heb hydrocortison creme met schimmeldodende creme gehad 5 dagen gebruiken dan een creme met alleen schimmeldodend spul gebruiken. Ik hoop dat het werkt want ik word gek van de pijn.
En de steken in me onderbuik jahoor een blaasontstekingDus zit ook aan een antibioticakuur. Hopelijk voel ik me snel beter zodat ik er tegenaan kan voor de bevalling.
quote:Ja hoop het.
Op maandag 11 augustus 2003 10:04 schreef Troel het volgende:[..]
he bah jessie! Dat is inderdaad minder... Maar zal allemaal wel loslopen lijkt me toch... Antibiotica helpt vrij snel over het algemeen
Logician, eindelijk meid. Gefeliciteerd met Jasper. We vragen ons hier alleen af waar de rest is, want zo'n grote buik en dan zo'n lekker normaal kereltje..
Geniet ervan meid!!
is hij op 11 of op 10 augustus geboren? Ik heb er maar 11 augustus van gemaakt in de lijstjes maar ik weet het dus niet zeker
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 11-08-2003 10:53]
quote:11 ja
Op maandag 11 augustus 2003 10:47 schreef Karin het volgende:
Logician en gemeenkaboutertje van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jasper! Wat fijn dat het hij toch nog spontaan wilde komen en je niet een inleiding hoefde. Ben heel benieuwd hoe jij de turbobevalling hebt ervaren maar ben vooral benieuwd naar de foto's!!is hij op 11 of op 10 augustus geboren? Ik heb er maar 11 augustus van gemaakt in de lijstjes maar ik weet het dus niet zeker
[Dit bericht is gewijzigd door Troel op 11-08-2003 11:01]
Hartje van Zo was flink aan het reutelen en Zo zelf lag net lekker op zn duim te sokken De gyn zei ook nog dat hij dmv de echo kon zien dat ik geen ontsluiting had
Daar had ik nog nooit van gehoord
Maar nou weet hij ook dat ik absoluut niet van "onzin" inwendige onderzoeken hou
Gefeliciteerd met je zoon Jasper! Eindelijk is het er van gekomen. Ik hoop dat je een fijne kraamtijd hebt Gemeenkaboutertje, Chavez en Tom gefeliciteerd met jullie zoon/broertje.
Hoop je snel weer te spreken op de IRC
Trouwens die zgn 'grote' buik, viel irl wel mee, dus die 7 ponder, die had ik wel ongeveer verwacht. Frummel was wel wat te vroeg schijnbaar, zat nog onder de huidsmeer..( toch verkeerde datum in het hoofd gehad???)
Verder ga ik er vanavond heen met wat cadeautjes. ben helemaal blij en opgelucht. Nog een frummel erbij...
( Lieve Chanti, ik toch nog maar even niet hoor, vind 2 meiden eerst wel ff genoeg, kom bij jou wel afkijken, hoe 't ook al weer was )
Maar lieve mensen alsnog: VAN HARTE HE!!!!!
Liefs
Ik heb net contact gehad met onze case-manager (die zit als filter voor de bedrijfsarts zeg maar)... Die wilde eerst contact met de verloskundige..Aangezien ik het zelf nog niet aan de verloskundige had voorgelegd (daar moet ik woensdag heen) wilde ik die eerst zelf dan even op de hoogte brengen, voordat ze ineens een wildvreemd iemand aan de telefoon krijgen die navraag doet. Vk gebeld, hun reactie "laat ze gewoon je nu even een paar uur minder werken en mij dan na woensdag bellen"
Uiteindelijk zijn we overeengekomen dat ik nu 6 uur per dag werk en op de oproep van de bedrijfsarts wacht.. dat ik daar mee overleg. (Dat was pas na dat ik had gezegd dat ik gehoord had dat er regelingen voor zijn... ) 't gaat dus ook niet van harte hier
Ik wil gewoon 's middags even slapen!
quote:http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=2&subrubriek_id=210&link_id=2105
Op maandag 11 augustus 2003 11:34 schreef E.T. het volgende:
Kan iemand mij helpen aan links cq. onderbouwing die ik kan gebruiken om even een paar weken een uur (of twee) minder per dag te gaan werken tot ik weer wat fitter ben?
met o.a.:
Andere werktijden
Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden. Hier heeft u recht op:
regelmatige werk- en rusttijden
extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)
geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten
zwangerschapsonderzoek in werktijd.
Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).
Stress
Stress kan schadelijke gevolgen hebben voor uzelf en voor uw kind. Heeft u last van de werkdruk, overleg dan met uw werkgever over hoe de werkdruk kan worden verminderd of over aanpassing van de rust- en werktijden.
Je kan ook zelf rechtstreeks kontakt opnemen met SZW over jouw specifieke situatie.
[Dit bericht is gewijzigd door Meaghan op 11-08-2003 12:08]
quote:Ik kreeg daarnet dus letterlijk te horen "zwangerschap is geen ziekte"
Op maandag 11 augustus 2003 11:57 schreef Catootje het volgende:
ja hallo!! Kan ik me wel boos over maken hoor: vroeger deed men alsof zwangerzijn een ziekte was, tegenwoordig doet men alsof er dan maar helemaal niks met je aan de hand is!! Gisteren ook een pittig woordje gesproken met vriend die meende dat ik wel overdreven veel last van vermoeidheid heb en veel slaap en weinig kan (hallooooooo, ben hier een compleet MENS aan het maken met een gemiddelde buitentemp van 33 graden!!!), en nu dan dat gezeik met ET...echt belachelijk! Het is toch echt algemeen bekend dat je als je zwanger bent je erg moe kan voelen. Hoe vaak ik wel niet gehoord heb van vrouwen die huilend van vermoeidheid aan het eind van de dag naar huis gingen de eerste maanden...echt idioot! Ik werk niet (meer) maar moet toch echt slapen tussen de middag, zeker met deze temperaturen. En dan staat er in de boeken dat je moet toegeven aan de vermoeidheid, verrekte lastig als je baas niet meewerkt...
Ik vind dat zo'n gelul dat ik me moet verdedigen! Alsof ik gek ben ofzo! En ik wil ook niet meteen tevoorschijn komen met regeltjes enzo.. (maar wel handig om ze weten en op papier te hebben... voor 't geval dat) en 't op hard spelen....
Bah!
quote:Een steek is een goed idee; waren we dacht ik nog niet opgekomen. Maar een ruggesteun? Verklaar je nader ...
Ik heb vandaag een ondersteek, ruggesteun en klossen gehaald voor een evt. thuisbevalling. Grappig hoor, dat maakt het wel echt. Als het allemaal lukt ga ik bevallen op ons logeerbed wat we dan voor de gelegenheid (en omdat het de ruimste kamer is) op Eva's nieuwe kamer gaan zetten. Bevallen op het waterbed kan natuurlijk niet helaas, vandaar deze oplossing.
Vandaag stond op mijn zwangerschapsaftelscheurkalender een geweldige spreuk "angst is een hele normale emotie tijdens de bevalling" en dat stomme zinnetje speelt de hele dag al door mijn hoofd. Het klinkt zo geruststellend....
Ik heb nu elke avond behoorlijke harde buiken, ben elke avond weer bang dat het begint maar nu ik dat zinnetje heb gezien... mutserig he?
Vraagje: Had je niet liever op je eigen bed willen bevallen? Wij hebben nu (nog?) geen waterbed, maar in de toekomst misschien wel. Dan zal vrouwlief ook niet daarop kunnen bevallen. Hoe we daarmee omgaan weten we nog niet.
* Bright is bijna blij dat vrouwlief door de zwangerschap een hollere rug krijgt, net zoals Bright, zodat ze nu begrijpt dat een waterbed een uitkomst is
quote:Da's een tip! Daar moeten we het nog maar eens over hebben; is het bed dan wel hoog genoeg? Veert het matras dan niet te diep in? Het bed gaat dan maar 1 matrasdikte omhoog, da's dus zo'n 25 cm, dat is toch niet genoeg?
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:17 schreef E.T. het volgende:[..]
Er zijn verloskundigen die het goedvinden als je een gewoon matras bovenop het waterbed legt en daarop bevalt.
Ik ken iemand die op deze manier vier kinderen ter wereld heeft gebracht..Misschien ook iets om te overwegen/overleggen?
E.T. ik had ook het idee dat ik de enige zwakke zwangere was binnen het bedrijf. Allemaal bikkels van vrouwen en ik val weer na 30 weken half uit door rug en bekkenklachten. Maar volgens de fyshio en VK moeten op den duur de meeste zwangere vrouwen het rustiger aan gaan doen. Trek het je niet aan. De een is nou eenmaal niet hetzelfde dan de ander. Je hebt er veel voor moeten doen om zwanger te raken en waarschijnlijk speelt dat allemaal mee. Je bent oververmoeid en dit hoort gewoon een gelukkige tijd te zijn en laat het je niet verpesten door die vermoeiheid! Je zal zien dat je dadelijk weer opbloeid, de eerste weken ben je gewoon erg moe.
quote:Klinkt bekend:
Op maandag 11 augustus 2003 11:57 schreef Catootje het volgende:
(..)Gisteren ook een pittig woordje gesproken met vriend die meende dat ik wel overdreven veel last van vermoeidheid heb en veel slaap en weinig kan (..)
quote:(zie: Zwangerschap en babietjes deel 59)
Op zondag 6 april 2003 01:44 schreef K3 het volgende:
Even een vraagje van mij als man van een zwangere vrouw (Grijs):
Zijn jullie allemaal zo moe als je zwanger bent? Grijs slaapt soms de halve dag; er gebeurt dan vrijwel niets, want Daan is er ook nog...
Vandaag gingen we naar een feestje waar we dus erg vroeg van weg zijn gegaan omdatr ze moe was. Niet dat ik het erg vind, ik begrijp het wel, maar is dat normaal?
quote:offTopic:
Op zondag 10 augustus 2003 22:05 schreef Karin het volgende:
Hmm werkt niet altijd hoor. Ik heb de dag voordat ik opgenomen ben in het ziekenhuis op aanraden van een van de verpleegkundigen ook een uur over het strand gelopen, heeft bij mij dus duidelijk niet geholpen. En daarna nog het hele huis gestofzogen, iets wat ik al maanden niet meer deed omdat ik dat niet meer kon, eventjes de boel overbelasten en dus hopelijk op gang helpen. Hielp allemaal niets.
onTopic:
Ik heb medelijden met al die zwangeren bij wie de baby met man en macht zich tegenhoudt om tropisch Nederland te aanschouwen ...
Ben benieuwd; als de warmte t/m september aanhoudt, zal onze Kees vast pas op dierendag z'n/haar koppie laten zien
edit:
* Bright beseft dat er nu nog maar 9 babietjes voor onze Kees hun papa en mama gaan bekijken ...
[Dit bericht is gewijzigd door Bright op 11-08-2003 15:00]
quote:Dat heb ik nou ook dat ik zo moe ben, en ik ben ook een bezig bijtje, dus het gaat gewoon tegen mijn gevoel in om niks te doen. Maar als ik dan wat wil gaan doen ontgaat mij de lust al.
Op zondag 10 augustus 2003 22:23 schreef -Lies- het volgende:
Vooral de laatste dagen voelt mijn lichaam als lood aan. Elke beweging is eigenlijk teveel. Ik voel me zo moeoeoe..!
Zou dit nou gewoon enkel door de warmte komen? Ik vind het moeilijk om me er aan over te geven. Ik wil nog veels teveel doen (huis op orde, spullen uitzoeken, boodschappen, werk goed af kunnen ronden, enz) en ik kan zaken moeilijk laten liggen. Ik baal ervan als dingen dan niet gaan. Maar mijn lichaam zegt nu vanzelf stop. Hoe kan ik hier nu wat rustiger in worden?
Vervelend vindt ik het wel in ieder geval.
quote:Een waterbed is over het algemeen veel hoger dan een gewoon bed. Onze gyn radde de moeders meteen waterbed aan om eerst een plank op het bed te leggen en dan een matras. Omdat je anders toch nog te diep in het matras zakte. Een bevalling op een waterbed zag ie écht niet zitten.
Op maandag 11 augustus 2003 13:48 schreef Bright het volgende:[..]
Da's een tip! Daar moeten we het nog maar eens over hebben; is het bed dan wel hoog genoeg? Veert het matras dan niet te diep in? Het bed gaat dan maar 1 matrasdikte omhoog, da's dus zo'n 25 cm, dat is toch niet genoeg?
Ow jah, een holle rug in een waterbed is niet ideaal hoor, het omdraaien gaat dan wat lastiger als ik het zo bij ons bekijk.
quote:Waarom zou dat niet kunnen? Echo's ziet alles. Dmv echo's hebben ze ook bij Astrid gezien dat de baarmoederhals open staat van binnen uit, maar de buitenzijde nog gesloten is. Als je interesse hebt, we hebben nog een echo-beeld liggen van zo'n baarmoederhals inclusief opening
Op maandag 11 augustus 2003 11:00 schreef moussy het volgende:
De gyn zei ook nog dat hij dmv de echo kon zien dat ik geen ontsluiting hadDaar had ik nog nooit van gehoord
![]()
Overigens worden echo's vaak voor inwendige onderzoeken gebruikt. Bij mij hebben ze de nieren al eens gecontroleerd op abnormaliteiten.
quote:Die plank... ja, klinkt logisch. Lijkt me ook niks om op een waterbed te bevallen; je zakt gewoon te ver weg.
Op maandag 11 augustus 2003 15:37 schreef moussy het volgende:[..]
Een waterbed is over het algemeen veel hoger dan een gewoon bed. Onze gyn radde de moeders meteen waterbed aan om eerst een plank op het bed te leggen en dan een matras. Omdat je anders toch nog te diep in het matras zakte. Een bevalling op een waterbed zag ie écht niet zitten.
quote:Ik heb al heel lang een holle rug, lag vroeger (ong. 5 jaar) op een waterbed en dat beviel uitstekend. Sinds trouwen dus niet meer
Ow jah, een holle rug in een waterbed is niet ideaal hoor, het omdraaien gaat dan wat lastiger als ik het zo bij ons bekijk.
quote:Omdat ie de tenen in beeld had toen die dat zei
Op maandag 11 augustus 2003 15:43 schreef bastardhost het volgende:[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Echo's ziet alles. Dmv echo's hebben ze ook bij Astrid gezien dat de baarmoederhals open staat van binnen uit, maar de buitenzijde nog gesloten is. Als je interesse hebt, we hebben nog een echo-beeld liggen van zo'n baarmoederhals inclusief opening
Overigens worden echo's vaak voor inwendige onderzoeken gebruikt. Bij mij hebben ze de nieren al eens gecontroleerd op abnormaliteiten.
quote:Nou het draaien in een waterbed vind ik knap verrot gaan met zo'n dikke buik en een holle rug.
Op maandag 11 augustus 2003 15:49 schreef Bright het volgende:
Ik heb al heel lang een holle rug, lag vroeger (ong. 5 jaar) op een waterbed en dat beviel uitstekend. Sinds trouwen dus niet meer
Maar vrouwlief ligt nu regelmatig op een luchtbed en ze vindt dat lekkerder liggen dan ons huidige matras. Ra ra...
Heel fijn dat hij er eindelijk is en dat het achteraf allemaal goed gegaan is! Ik zie je gauw wel weer op #ouders, en nu genieten hoor!
Nog even over minder werken..ik ben dus zo'n bikkelzwangere geweest die gewoon doorwerkte en geen pauzes extra nam etc of eerder ophield. Mijn werk is fysiek best zwaar ( ben winkelcheffin) maar het voordeel is dat ik alleen maar vrouwelijke collega's heb die gewoon over het algemeen rekening met je toestand houden. Bijna iedereen is bij ons nu zwanger geweest dus er is gewoon veel begrip en we tillen en lopen voor elkaar, houden er rekening mee en weten dat een zwangere zich gewoon wat koester moet houden.
In zo'n werkklimaat kon dus iedereen gewoon doorwerken en hield niemand eerder op of ging eerder weg. Nu zal dit niet overal kunnen en zal het ook niet voor iedereen werken, maar als je collega's gewoon met je meedenken, leven en voelen gaat het allemaal een stuk makkelijker en blijf je het leuk vinden om te werken.
Misschien iets voor bazen en collegae om over na te denken.
ET, wat vervelend voor je dat je baas niet zo begrijpend is. Je hebt inderdaad recht op bovenstaande dingen, maar ik kan ook begrijpen dat je niet meteen met je vuist op tafel wil slaan om dingen te eisen. De baas van een vriendin van mij was zelfs ronduit discriminerend tov van zwangere vrouwen op de werkvloer en kwam elke keer met het argument dat zijn vrouw, die inmiddels aan het 5e kind toe is, geen enkele klacht heeft. Tja, vergeet hij er wel even bij te vermelden dat die gewoon thuis zit en dus haar rust kan nemen wanneer het haar uitkomt en er wel twee keer over nadenkt om te klagen bij haar dominante man.
Moussy, fijn dat je weer door de APK bent, viel het mee om Zo te zien op deze dag? Ik geloof dat je het toch wel fijn vond hè
E.T. ik moest met 20 weken helemaal stoppen, vanwege te hoge bloeddruk. Je bent niet het enige watje Maar ik vind het wel vreselijk om te lezen dat er zo weinig rekening wordt gehouden met zwangeren
Ik had gelukkig een hele aardige bedrijfsarts, die me af en toe op controle liet komen, en op het laatst hoefde zelfs dat niet meer, maar belde hij me op. Echt tof
Verder ben ik back van de gyn!
Alles is he-le-maal oke!!!!! Beeb heeft een uitgebreide (nog meer dan de
vorige keer!) screening gehad, niertjes zitten er, geen open ruggetje,
ingewanden zitten waar ze horen te zitten, ruggegraat is mooi recht,
vruchtwater voldoende aanwezig enz enz. Placenta ligt nog steeds hetzelfde, Beeb lag inmiddels in volkomen stuit maar dat zegt nog niks. Er was een leerling echoscopist en die moest dus leren alles te vinden wat de echte echoscopiste opnoemde. Daarom dus een extra uitgebreide echo gehad van ruim een half uur! Kwas nog zo brutaal om printjes te vragen en ook die gekregen! Hele mooie duidelijke printjes waarop te zien is dat beeb dus in volkomen stuit ligt(of eigenlijk meer zit). De baarmoedermond is nog steeds potdicht, mijn bloeddruk was perfect dus ik ben weer terug bij de vlos! We moeten even de batterijen van de camera opladen en dan zullen we eens kijken of we de nieuwe printjes mooi online kunnen krijgen zodat jullie weer mee mogen genieten!
quote:Heeeeeeel erg gefeliciteerd!!!!!
Op maandag 11 augustus 2003 08:11 schreef No Nick het volgende:[afbeelding] is zijn naam
Hij weegt 3490 gram en is 51 cm groot
quote:Het heeft bij mij ook even geduurd, maar het kwam weer terug hoor!!!
Op maandag 11 augustus 2003 10:33 schreef Catootje het volgende:
Jessie, dat klinkt buitengewoon naar....!! Hier ben ik vanochtend uitgelachennet onder mijn navel, op het hoogtepunt van mijn buik zit nl een muggenbult
Heeeeeeeeeeeeeel stom gezicht! En nog even een vraagje: ik weet dat het hier wel es terloops genoemd word/is geweest: zin in sex, dat komt toch wel weer terug he? (arm arm vriendje die nu een vriendin heeft die al bijna drie maanden bijna geen sexdrive heeft...sex, sex, wat is dat?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |