abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12859065
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 18:30 schreef el_nuno het volgende:
nou zal ik een leuk verhaaltje vertellen.
Me ma der vriend die snurkt heel hard en ze wou het opnemen om het aan hem te laten horen want hij geloofde het dus niet dat hij hard snurkte, nou dat heeft ze dus gedaan met een gewone bandrecordertje.
De volgende dag toen ze het aan hem liet horen schrok ze zich kapot want ze hoorde haar overleden vader die een paar maanden terug was overleden aan kanker praten.
Ik heb heet ook gehoord was echt een raar gevoel je hoorde gewoon eerst de deur opengaan (beetje krakend) en toen hoorde je iemand het bed instappen en het was echt de stem van mijn opa dus niet van haar vriend die stem sprak portugees (want dat zijn wij dus) en die vriend van haar kan dus echt geen portugees.
nou dat wou ik dus effe kwijt.
Tsja ik lees zo deze topic en als je de site's bekijkt dan hoor je bar weinig ik bedoel echt duidelijk vind ik het niet altijd en hoeveel moeite je doen om maar iets te horen. Ik weet het niet maar net zoals hier boven het verhaal kan dus ook. Een aantal jaren terug in het oude huis van mijn ouders voelde ik me nooit zo prettig en ja echt haunted niet hoor maar je voelde gewoon dat er iets niet klopte. Mijn ouders kwamen op het idee om toen we op vakantie gingen een minirecorder aan te zetten in de huiskamer. Het fijne van deze mini recorder is dat je het kan instellen pas als je geluid hoort dan neemt hij op.

Dus vol spanning na de vakantie voor de grap afgeluisterd nou .. dit was te freaky je hoorde vogeltjes fluiten maar zo duidelijk net als of we vogeltjes hadden en inderdaad twee zware stemmen. Nu was het moeilijk te verstaan maar kun je wel vertellen ik kreeg er kippenvel van brrrrrrrrrrrrrrrrrrr

pi_14618496
http://www.evp-voices.com
Een website van Henk en Alex, onderzoek naar stemmen opnemen uit het Hiernamaals
pi_14627849
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:47 schreef webmasters het volgende:
http://www.evp-voices.com
Een website van Henk en Alex, onderzoek naar stemmen opnemen uit het Hiernamaals
Crosspost.
Stemmen uit het hiernamaals
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:32:25 #54
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_18569451
* livEliveD Houd van schoppen

Ik las net met veel plezier het "Geluiden vanuit de hel???" topic. De algemene mening hierin is dat het geluidsfragment nep is.

Nu is dit huidige topic al een tijdje stof aan het happen en ik wilde weleens weten hoe jullie nu tegenover deze geluiden staan?
Bv: Twintig voorbeelden Zelf ben ik nog niet echt overtuigd maar er staan er aardig wat op en ik heb ze nog niet allemaal beluisterd.
Ps. Trek die site niet plat
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:34:55 #55
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_18569516
ik ben er net vandaag mee bezig eigenlijk en ik vind et dus superrrrrr interessant......
ik heb ook nog interviews van deze site http://home.zonnet.nl/paranormalestemmen/evp.htm
gaat ook allemaal over deze stemmen en de interviews e.d. zijn van een radioprogramma. erg cool allemaal. Ik geloof best dat dit werkelijkheid is.......
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:40:51 #56
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_18569680
Is idd een interessant stuk. Vooral dat eerste filmpje vind ik wel aardig.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 21 april 2004 @ 01:30:37 #57
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_18576680
cool.. wist niet dat er al een topic over was
wat je zou kunnen proberen is het afspelen van een gegenereerde toon (brainwave generator is daar wel handig voor), dan de mic bij de speakers zetten, niet te dichtbij, anders neem je het te hard op. stel je dan voor en stel vragen.
dan noise reduction doen in cooledit of goldwave, en volume van de wave verhogen

ik heb nog een wave opgenomen, zal kijken of ik er nog iets in kan vinden en het posten
(ik vroeg een keer, is er iemand, toen hoorde ik een hoog stemmetje 'ja' zeggen, ik schrok wel) (die 'ja' kwam waarschijnlijk doordat de mic op mn pc kast stond, en dat ding rommelt nogal, nix bijzonders dus denk)

je kan ook opnemen zonder mic, dan neem je ruis op. als je dat hebt gedaan, doe dan noise reduction en dan maximize volume (oid) dan hoor je best creepy geluid, en met een beetje fantasie haal je er heel veel uit

[ Bericht 6% gewijzigd door Manke op 21-04-2004 14:44:01 ]
  vrijdag 23 april 2004 @ 16:03:38 #58
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_18635514
En heb je wat gevonden?
  maandag 29 november 2004 @ 22:36:31 #59
109323 Mivak
Mivak...The other site!
pi_23656470
Hallo allemaal,
Ook ik neem regelmatig bandstemmen op met goed resultaat. Er zijn vele methoden mogelijk. Op mijn site leg ik precies uit hoe je bandstemmen kunt opnemen. Ik weet dat het bandstemmen fenomeen echt is, en dat je antwoord krijgt op vragen die je stelt. Je moet wel geduld hebben om de stemmen te 'leren' luisteren. Na een tijdje gaat dat vanzelf. Neem maar eens een kijkje op mijn site:
http://home.planet.nl/~mivak

Groetjes,
Mivak
pi_24212531
http://www.apple.com/trailers/universal/white_noise/

Misschien interessant voor sommige. Een Hollywood film met EVP als thema. De stemmen in de trailer zijn wel legit.. ik heb ze lange tijd geleden al gehoord op internet, ze zijn alleen wel wat helderder gemaakt.
pi_24212771
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:21 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is het probleem met die skepsis, die geloven niks, al zien ze het met hun eigen ogen. Dan is het een "hersenspinsel".
Ik zie het anders: Mensen die wel in dit soort dingen geloven zijn skeptici t.o.v de menselijke hersenen.

Ik heb er een aantal beluisterd waarbij ik eerst mijn hand over de titel van de link hield, zodat ik niet wist wat ik zou gaan horen. Ik hoorde dan in de meeste gevallen ook gewoon totaal niets. Als ik daarna las wat ik zou moeten horen snapte ik wel hoe ze daar bij komen... Maar het blijft gewoon interpretatie.
pi_24215459
Ik weet niet of hier al iets soortgelijks gepost is, maar ik heb een ouwe Philips versterker op zolder staan. Toen ik hem nog in min slaapkamer had staan, hoorde ik heel vaak dingen door de speakers, ook als hij gewoon uit stond. Het was altijd een taal die ik niet kon verstaan. Ikzelf ga er gewoon van uit dat de buizen van de versterker gewoon bepaalde frequenties oppikten van één of andere buitenlandse zender. Scared the shit outta me the first time I heard it though.

Ik denk dat veel van die ruis-opnames daardoor ook verklaard kunnen worden, hoewel het met een lopende kraan al iets moeilijker te verklaren is! Als er écht ANTWOORD gegeven wordt op vragen, is het natuurlijk anders. Maar vaak is het inderdaad ook een kwestie van interpretatie; kijk ook maar naar teksten van nummers van artiesten, die achterstevoren afgespeeld worden, die ineens allerlei "verborgen boodschappen" zouden bevatten.

Speth: ik ben het helemaal eens met je onderschrift!
  zondag 26 december 2004 @ 12:45:27 #63
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_24215907
maar dat verklaart niet dat sommige van die stemmem je naam zeggen oid
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_24216011
Good point!
Da's dan wel weer redelijk overtuigend!
pi_24216629
quote:
Speth: ik ben het helemaal eens met je onderschrift!
En dan zegt men wel eens dat niemand het ooit met me eens is
pi_24224899
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:25 schreef ice_9 het volgende:
http://www.apple.com/trailers/universal/white_noise/

Misschien interessant voor sommige. Een Hollywood film met EVP als thema. De stemmen in de trailer zijn wel legit.. ik heb ze lange tijd geleden al gehoord op internet, ze zijn alleen wel wat helderder gemaakt.
Owowowowowow, die moet ik zien. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 9 januari 2005 @ 13:20:24 #67
109323 Mivak
Mivak...The other site!
pi_24482813
Iedereen nog de beste wensen voor 2005. Heb het even druk gehad dus vandaar. Ik hoop dat er een gezellige discussie ontstaat op dit forum.
pi_24489085
Mivak, gaarne niet verschillende topics over hetzelfde onderwerp omhoog kicken, één topic is genoeg. .

Ik zal jouw reactie uit het andere topic hier neerzetten en dan gooi ik het daar op slot, want dat topic komt uit 2000 en deze is iets verser.

Jouw reactie
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:44 schreef Mivak het volgende:
Thomas Alva Edison maakte een speciaal apparaat, waarmee hij probeerde stemmen uit het hiernamaals te ontvangen. Hij had hiervoor een speciaal apparaat gemaakt. Dit apparaat was gevuld met een gemisch goedje genaamd: potassium permanganate. Weet iemand misschien wat voor spul dat is en waar dit normaal gesproken voor word gebruikt? Ben zeer benieuwd naar de antwoorden.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:16:38 #69
109323 Mivak
Mivak...The other site!
pi_24563285
Ok Muus is goed.
pi_24576594
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:27 schreef MUUS het volgende:
Mivak, gaarne niet verschillende topics over hetzelfde onderwerp omhoog kicken, één topic is genoeg. .

Ik zal jouw reactie uit het andere topic hier neerzetten en dan gooi ik het daar op slot, want dat topic komt uit 2000 en deze is iets verser.

Jouw reactie
[..]
Potassium permanganate, KMnO4, is a purple crystalline compound with a metallic sheen. It is soluble in water, in acetone and in methanol, but it is decomposed by ethanol.
Potassium permanganate is prepared by fusing manganese dioxide with potassium hydroxide to form the potassium manganate and then electrolysing the manganate solution using iron electrodes at about 60 degC.

Potassium permanganate is widely used as a powerful oxidizing agent, as a disinfectant in a variety of applications, and as an analytical oxidant reagent in redox titrations.

----------------------------------------------------------------

Potassium Permanganate: Chameleon mineral. KMnO4; mol. wt. 158.03. K 24.74%, Mn 34.76%. Contains at least 99% KMnO4. Dark-purple or bronze-like, odorless crystals; sweet with astringent aftertaste; permanent in air. Decomposes about 240° with evolution of oxygen. d. 2.7. Soluble in 14.2 parts cold, 3.5 parts boil. water. Decomposed by alcohol and many other organic solvents, also by concentr. acids with liberation of oxygen; with HCl, chlorine is liberated. Readily decomposed by many reducing substances, such as ferrous salts, iodides, oxalates, etc., especially in the presence of an acid.

Incompat. Alcohol, arsenites, bromides, iodides, hydrochloric acid, charcoal; organic substances generally; ferrous or mercurous salts, hypophosphites, hyposulfites, sulfites, peroxides, oxalates.

Use: Bleaching resins, waxes, fats, oils, straw, cotton, silk and other fibers and chamois skins; dyeing wood brown; printing fabrics; washing CO2 in manuf. mineral waters; exterminating Oidium tuckeri; photography; tanning leathers; purifying water; with formaldehyde soln. to expel formaldehyde gas for disinfecting; as an important reagent in anal. and synthetic organic chemistry.

Grades available: Reagent, U.S.P., technical.

Med. Use: Astringent, antiseptic, and oxidizing agent in 1:100 to 1:10,000 solution.

Toxicity: Emesis, profuse salivation, rapid respiration, albuminuria.

Vet. Use: Antiseptic, deodorant in stomatitis, fetid ulcers, metritis, etc. Orally chemical antidote to alkaloid poisonings.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_24595357
Een vriend van mij heeft geprobeert bandstemmen op te nemen, hij gebruikte geen kraan of radio ofzo maar richte de mic gewoon omhoog de lucht in. Hij nam 10 minuten op, luisterde het terug en dacht dat hij zijn naam hoorde, hij knipte dat stukje uit haalde de ruis weg en zette het volume wat harder, en verrek, hij hoorde echt z`n naam. Hij heeft het aan mij laten horen en ik moet zeggen dat ik ook best zijn naam eruit kan halen als ik goed luister, ik hoor in ieder geval duidelijk een lettergreep OU en een TER, en er zijn maar weinig woorden/namen van 2 lettergrepen met OUTER. Ik ben er best van onder de indruk maar ik vraag me af wat hij er nou mee opschiet.
eeeh
pi_24595554
Hmm, die film lijkt me wel interessant.

Misschien is het eens leuk om in het SG eens wat te proberen met EPVs
Iemand enig idee wat voor apparatuur er het beste geschikt voor is. Ik heb wel een soort van digitaal memo-recordertje maar denk niet dat je daar nou erg ver mee komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')