Hoe ik dat weet?
Bijvoorbeeld: Slashdot en tweakers zijn grote groepen daar.
Veel van die mensen hebben de source code van de software onderzocht.
En niets gevonden, anders wordt dat gelijk vermeld.
quote:DUH!!!!
Op donderdag 7 augustus 2003 21:30 schreef Eev het volgende:
Had drie PC's continue draaien met Seti voor ongeveer een jaar,
Toen kwam de eindafreking. (die van de electriciteit met mij, en toen ik met seti).
Leuk project dat wel
Ik draai Seti, kost me geen 1 cent extra, weet je waarom?
Omdat ik Seti draai terwijl ik ook achter de PC zit te surfen of muziek ben aan het luisteren.
Dat is ook het doel van Seti, CPU cycles gebruiken die anders toch verloren gaan.
Dat jij er speciaal 3 computers continue laat aanstaan is dan ook ontzettend achterlijk.
quote:Zij waren inderdaad niet zo van het site-bouwen enzo...
Op woensdag 6 augustus 2003 17:29 schreef Refragmental het volgende:[..]
Godverdomme, dit meen je niet?
Ben ook lid geweest van team Meibok, hadden toen iets van 10 leden ofzo.
Helaas werd hun website niet meer geupdate en kreeg nooit meer wat te horen van hun. nadat de website zowat een vol jaar niet meer was geupdate ben ik er maar uit gestapt.
Feel free to come join us again
quote:Zat bij een Team. Ging om een Race, moest zo snel mogenlijk dus...
Op donderdag 7 augustus 2003 22:18 schreef Refragmental het volgende:[..]
DUH!!!!
Ben je nou echt zo simpel?Ik draai Seti, kost me geen 1 cent extra, weet je waarom?
Omdat ik Seti draai terwijl ik ook achter de PC zit te surfen of muziek ben aan het luisteren.
Dat is ook het doel van Seti, CPU cycles gebruiken die anders toch verloren gaan.
Dat jij er speciaal 3 computers continue laat aanstaan is dan ook ontzettend achterlijk.
quote:Helaas, u gaat niet voor de koelkast.
Op donderdag 7 augustus 2003 23:28 schreef Eev het volgende:[..]
Zat bij een Team. Ging om een Race, moest zo snel mogenlijk dus...
En je draait wel een cent extra want een idle PC trekt niet zoveel watage als een PC die Full Load draait. Dus het kost je weldegelijk meer.
Dus.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Je was er dus zelf bij dat je zoveel stroom verbruikte, moet je niet zeiken op Seti.
En nee, geef geen enkele cent extra uit.
Ik zal je het principe van Seti en de CPU eventjes uitleggen.
Stel je hebt een PC van 1000mhz (hij maakt dus iedere seconde 1 miljard berekeningen).
Je luistert muziek en surft wat. Je verbruikt dus niet alle mhz'en.
Die 1000 mhz maakt ie ALTIJD, ongeacht of je nou er iets mee doet of niet. Die wat niet worden gebruikt door je PC worden nu aan Seti gegeven, kost je dus niks.
Zonder Seti gaan er dus een heleboel verloren.... waar je toch de stroom voor betaald.
Conclusie:
Zonder SETI verspil je CPU cycles EN stroom.
Met SETI gebruik je alle CPU cycles EN stroom.
De maanlanding is in scene gezet en gefilmd ergens in een studio.
Lee Harvey Oswald heeft Kennedy vermoord. Een bijziend persoon, met een matige kwaliteit geweer heeft vanaf grote afstand iemand van achter in zijn hoofd geschoten. (oke dat kan best met een beetje geluk) maar de stukken schedel en hersens vliegen naar achter, tegen de richting van de kogel in.
Elvis is niet dood.
Het vaticaan is wereld heerser (via de geheime dienst "opus dei")
Zo zijn er nog wel wat.
ontopic: ik heb ook een tijdje seti@home gedraaid op mijn inmiddels antieke 133 mhz (een beetje PDA is sneller) met 32 mb geheugen, 1.2gb Hardeschijf en 14k4 modempje (later een 28k8 en dat was snel joh
cpu
deze cpu wil ik dus NIET aan projecten besteden
quote:Deze redenatie snap ik dus totaaaaaal niet.
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:22 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
nope, sinds ik een snelle pc heb ga ik mijn cpu kracht niet meer besteden aan projectencpu
[afbeelding]deze cpu wil ik dus NIET aan projecten besteden
Of poste je alleen maar om stoer te doen met je "snelle" processor?
quote:Neuh, ik vind dit soort projecten onzinnig.. laat ze wat echte grote super computers inzetten en niet zoiets als dit! ik gebruik genoeg cpu-cycles
Op zondag 17 augustus 2003 17:51 schreef Refragmental het volgende:[..]
Deze redenatie snap ik dus totaaaaaal niet.
Juist omdat je een snelle PC hebt zou het ook veel nuttiger zijn om aan zulke projecten mee te doen.
Aangezien je ontzettend veel CPU-Cycles niet gebruikt.Of poste je alleen maar om stoer te doen met je "snelle" processor?
quote:Jij begrijpt het principe Idle CPU cycles ook al niet merk ik?
Op zondag 17 augustus 2003 18:23 schreef merlin693 het volgende:
waarom word de proccesor warmer indien je hem full load gebruikt ?? juist ja omdat hij meeer stroom gaat trekken
Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 24 september 2014 23:35 schreef t4rt4rus het volgende:
Ah grappig zelfde als Folding@Home.
Maar wat doet dit in TRU? Dit is wetenschap...
Soms sluipt er een topic in dat niet helemaal in TRU past.. Zo is er het TEOTWAWKI topics, diverse ufo topics en een topic over hyperdimensional design.. Dit staat hier nu al zo lang dat ik het niet meer ga verplaatsen.quote:Op woensdag 24 september 2014 23:35 schreef t4rt4rus het volgende:
Ah grappig zelfde als Folding@Home.
Maar wat doet dit in TRU? Dit is wetenschap...
Hoezo past dit hier?quote:Op donderdag 25 september 2014 16:10 schreef R0N1N het volgende:
Het betreft uiteraard wel de zoektocht naar buitenaards leven.
De één doet dat in z'n achtertuin, de ander doet het bij politici & artiesten en deze jongens doen het in de ruimte. Past hier prima, ook al is het niet echt controversieel.
TRU heeft nu eenmaal overlap met W&T, F&L, BNW enz.
Juist de grensgevallen zijn het leukst.
Edit:
& ook niet voor het eerst of zo...
TRU / SETI@Home
TRU / Vreemde signalen door SETI opgevangen
TRU / Iedereen bekend met seti?
TRU / [poll] Heeft het zoeken naar buitenaardsen nut?
enz.enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop