Mijn basisschool heette, toen ik er op zat, Basisschool 't Ven. Daarvoor heette het sint Franciscus, en nu heet de basisschool Drents
Leuke school!
De eerste was in Amerongen, en ik dacht dat het de Wilhelmina school was. Ik heb hier groep 1&2 op doorgebracht.
De tweede was in Amersfoort, en heette de Bolster (vanwege de kastanjebomen op het schoolplein). Ik heb hier groep 3-5 op doorgebracht.
Ik ben vervolgens van deze school afgegaan om dat mijn ouders het niet eens waren met het gevoerde onderwijsbeleid.
De derde school was dus eveneens in Amersfoort maar nu op de School op de Berg (vanwege de hoge ligging op stuwwal uit de ijstijd). Eigenlijk heb ik daar, als ik kies tussen de drie scholen, de beste herinneringen aan. De leraar in groep 6 was immers trainer bij mijn honkbal vereniging. Kortom best wel gezellig.
quote:Basisschool De Schilhorst. & Wilhelmina Basisschool.
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:34 schreef amaranta het volgende:
Ik was aan het zoeken en kwam dit topicje tegen, tijd voor vevolg, lijkt me...
Hoe heette jouw basisschool?Mijn basisschool heette, toen ik er op zat, Basisschool 't Ven. Daarvoor heette het sint Franciscus, en nu heet de basisschool Drents
Op www.schoolbank.nl kun je je inschrijven op je school, kan je oude klasgenoten terugvinden.
Owja en ik heb nog 'n jaartje op de katholieke basisschool de Sleye in Heel gezeten. In groep 4... duffe school..
Ik heb altijd gedacht dat ik groep één heb overgeslagen, maar het blijkt dat ik na een half jaar daar ben weggegaan, omdat ik het daar niet meer uithield. Daarna dus naar Cantecleer, maar ik schijnbaar beter kon aarden.
quote:En de mijne ook
Op woensdag 6 augustus 2003 16:52 schreef echt het volgende:[..]
hey mijne ook
In Ede zit ie trouwens
quote:Ik heb ook in Ede op school gezeten. De Toon Hermansschool. Kennen jullie deze ook??? Ik heb zelf 22 jaar in Ede gewoond... woon nu in Wageningen...
Op donderdag 7 augustus 2003 11:01 schreef StarGazer het volgende:[..]
En de mijne ook
![]()
In Ede zit ie trouwens
quote:Ja, de Toon Hermans versloegen we altijd met een nulletje of 10 op 't schoolvoetbal-toernooi
Op donderdag 7 augustus 2003 11:26 schreef PIANOMAN het volgende:[..]
Ik heb ook in Ede op school gezeten. De Toon Hermansschool. Kennen jullie deze ook??? Ik heb zelf 22 jaar in Ede gewoond... woon nu in Wageningen...
quote:Jah daar heb ik serieus ook nog opgezeten. De helft van groep 7 en groep 8 heb ik op de Toon Hermans gezeten ivm verhuizing.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:26 schreef PIANOMAN het volgende:[..]
Ik heb ook in Ede op school gezeten. De Toon Hermansschool. Kennen jullie deze ook??? Ik heb zelf 22 jaar in Ede gewoond... woon nu in Wageningen...
Ik woon in de weekenden nog in Ede, verder zit ik op kamers in Groningen.
quote:Lache.. hoe heet je eigenlijk?? misschien kennen we elkaar? Ik ben Michiel Mostert... misschien ken je de naam? Bij wie heb je in de klas gezeten?? en welke leraren??? Ik ben Jufrouw Yvonne en bij Juffrouw Ria
Op donderdag 7 augustus 2003 11:53 schreef StarGazer het volgende:[..]
Jah daar heb ik serieus ook nog opgezeten. De helft van groep 7 en groep 8 heb ik op de Toon Hermans gezeten ivm verhuizing.
Ik woon in de weekenden nog in Ede, verder zit ik op kamers in Groningen.
quote:En ik maar denken dat de machtsverhoudingen toch net iets anders liggen...
Op donderdag 7 augustus 2003 12:02 schreef PIANOMAN het volgende:
[afbeelding] Hey! Jij bent mijn baasje!!
quote:De schooljaren '94 - '95 en '95 - '96 zat ik daar. Naam zie profiel. Kheb bij Juffrouw Jolanda gezeten bij Asterix. Verder meester Wim en meester Peter ook gehad.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:58 schreef PIANOMAN het volgende:[..]
Lache.. hoe heet je eigenlijk?? misschien kennen we elkaar? Ik ben Michiel Mostert... misschien ken je de naam? Bij wie heb je in de klas gezeten?? en welke leraren??? Ik ben Jufrouw Yvonne en bij Juffrouw Ria
Bij Meester Wim (groep Lucky Luke als ik het goed heb) heeft mijn broertje in de klas gezeten, en bij Meester Peter (groep Garfield) mijn zus.
Ik ben nu 24, dus wij kennen elkaar in iedergeval niet Maar toch leuk dat ik iemand tegen ben gekomen die op dezelfde school heeft gezeten... Waar woon je in Ede? in Veldhuizen??
en over bijzondere namen gesproken, in het wereldberoemde Friesche plaatsje 'Oldelamer' ligt basisschool 'De Lamer' vooral leuk als je het op z'n engels uitspreekt ja...
[Dit bericht is gewijzigd door frankkampschreur op 07-08-2003 22:14]
quote:Jep Veldhuizen. In ieder geval nóg wel , huis staat te koop.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:34 schreef PIANOMAN het volgende:
Aha.. zo te zien heb jij inderdaad na mij op school gezeten. Asterix was voorheen Yogi Beer waar juffrouw Ria in zat. Het jaar dat ik van school af ging, kwam inderdaad jouw juffrouw in deze klas te zitten...Bij Meester Wim (groep Lucky Luke als ik het goed heb) heeft mijn broertje in de klas gezeten, en bij Meester Peter (groep Garfield) mijn zus.
Ik ben nu 24, dus wij kennen elkaar in iedergeval niet
Maar toch leuk dat ik iemand tegen ben gekomen die op dezelfde school heeft gezeten... Waar woon je in Ede? in Veldhuizen??
gelocaliseerd in Capelle aan den IJssel
heb nog zo`n klein meerpaaltje op mn kast staan van die school
[edit: tis nog vroeg]
[Dit bericht is gewijzigd door WouterFB op 10-08-2003 14:00]
deze is later gefuseerd met een andere school en toen omgedoopt in:
De torteltuin (puk van de petteflet, ja)
beide in Almere trouwens
Mijn kleuterschool heette geloof ik Hummelhonk
Mijn kinderen zullen er wel niet terechtkomen, want Oldenzaal staat hoog op de lijst van plaatsen waar ik nooit wil wonen.
daar moest je breien en eurythmie-en
Daar leerden ze je in ieder geval hoe je werkwoorden moest vervoegen.
... fusie met O.B.S. De Waterschapsheuvel, andere naam gekregen.... ~~~>
O.B.S. De Kameleon
... allemaal in Almere...
Interessant he? Je mag zelf bedenken waarom ik overal zo kort gezeten heb en terug moest naar mijn oude school
hmm... St. Stephanus, wie is dat ook alweer
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:14 schreef Milord het volgende:
't Heibossch te Veghel
De Bunders te Veghel
't Heibossch te VeghelGymnasium Bernrode te Heeswijk
Gymnasium Beekvliet te St. Michielsgestel
Open Universiteit Eindhoven - Rechten
Het topic heet : Hoe heette je basisschool deeltje 2
quote:hej ik zat ook 1 jaar op die school....in groep 1 haha
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:33 schreef Asclepius het volgende:
Onze Lieve Vrouwe Sterre der Zee, in Delfzijl
Het laatste jaar dat ik daar zat fusseerde het met O.B.S de Plataan en werd het O.B.S de Dolfijn.
quote:Daar gingen wij altijd op de open dag kijken
Op maandag 25 augustus 2003 17:29 schreef joris007 het volgende:
De Vrije School / Rudolf Steiner School in Bredadaar moest je breien en eurythmie-en
edit: wel de plaatsnaam erbij zetten
[Dit bericht is gewijzigd door Toad op 28-08-2003 01:49]
quote:Daar fiets ik al 5 jaar elke dag langs... (oke inmiddels niet meer langs de school, maar wel langs het grasveldje wat er nu is)
Op woensdag 27 augustus 2003 19:56 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
1e Montessorischool Nieuwegein, die 6 maanden nadat ik eraf was gegaan is afgefikt.
quote:Lekker bijdehand.
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:34 schreef Miss_Amara het volgende:[..]
.
Het topic heet : Hoe heette je basisschool deeltje 2
*lekker belangrijk mode*
Vernoemd naar 1 of andere gast die verdronk tijdens de watersnoodramp in 1953 (op Texel zijn toen ook 6 mensen omgekomen)
*lekker belangrijk mode*
quote:Da's een rare naam voor een basisschool
Op donderdag 28 augustus 2003 10:35 schreef Dodec het volgende:[..]
Lekker bijdehand.
De Bosrank in hoofddorpquote:Op zondag 3 augustus 2003 00:20 schreef dutchmage het volgende:
vesterhavet in hoofddorp.. goeie oude tijd...
*meldtquote:Op zaterdag 2 augustus 2003 02:52 schreef inspiral het volgende:
St Trudo school te Stiphout
Meneer Franssen was tof!
Inderdaadquote:Op woensdag 28 september 2005 10:29 schreef Vork het volgende:
[..]
Ach, zo erg was die school nou ook weer niet. Alleen die naam, zeg, hoe komen ze d'r op.
Ik heb geen vergelijkbaar materiaal, aangezien het de enige basisschool is waar ik op heb gezeten, ik weet niet beter.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:51 schreef innepin het volgende:
InderdaadNou die school was ook niet veel soeps hoor, geef toe
Heet jij toevallig "van Elk" van je achternaam?quote:Op woensdag 28 september 2005 08:55 schreef Syytön het volgende:
De Regenboog, later veranderd in Het Spectrum
In alphen a/d rijn.
gemeente Roggel maar neerquote:Op donderdag 29 september 2005 22:51 schreef Gertjuhh het volgende:
De meester jan muis school in Roggel; het dorp met de lelijkste plaatsnaam uit heel nederland![]()
Ook de europaschool, ook in Groningen (prov), maar niet dezelfde....quote:Op maandag 25 augustus 2003 21:16 schreef clauwheee het volgende:
Europaschool
Bestaat nu nie meer, is nu Hendrik Westerschool
Zeker verhuistquote:Op donderdag 3 november 2005 20:14 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Ik heb op twee basisscholen gezeten
of van 1 basisschool afgetraptquote:
Oscar Romero,quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:22 schreef arco_corleone het volgende:
[..]
Op welke middelbare school heb je gezeten dan in Hoorn??
Waar is die basisschool dan? Ichthus?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:01 schreef PekingDuck het volgende:
Eerst RK Basisschool de Vijverberg (D'chem) en vanaf m'n tiende Oecomenische Basisschool Ichthus (Hoorn)
Ik ook op de Oscar... is al weer heel wat jaartjes geleden inmiddelsquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:27 schreef Nastybtch het volgende:
[..]
Oscar Romero,
erg he
En jij dan?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2003 21:56 schreef Vision het volgende:
Basisschool de Burcht, voorheen heette die Basiscschool de Bolderkar.
beter dan die andere scholen in Hoornquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:27 schreef Nastybtch het volgende:
[..]
Oscar Romero,
erg he
En jij dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |