PaRoDiUzZ, Tony_Montana67, Mr. Tear, Cosmick, AA, Keeper, Mar10, Steve-O, Droxz en nog anderen waren het gewoon beu dat ieder topic op elkaar begon te lijken en toen zijn we deze reeks begonnen. En of je nou old skool van Melle Mel draait of helemaal uit je dak gaat op de nieuwe Fabolous single interesseert me eigenlijk niet. Gewoon een beetje ouwehoeren over hiphop en zo af en toe wat nieuwe dingetjes uitwisselen, daar gaat het om
Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft
Elk weekend komt het enige hip-hop programma van Nederland op MTV.
MTV RAW met Brainpower,2tall en TLM, elke zaterdag 18.00, herhaling zondags 19.00
en woensdag rond middernacht
Op donderdag avond is er op Kink FM het programma hiphop 120, waar de iets onbekendere hiphop gedraait wordt. Het loopt van 22.00 - 00.00
Handige Links
Ohhla, Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wilt checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick
hier nog een hiphop site
Franse hip-hop site
Belgische hip-hop site
Hier zijn een heel hoop Rap music video's te vinden
Oude Deeltjes
Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central III: Planet Rock
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
HipHop Central VI: Bridging The Gap
HipHop Central VII :At the speed of life
HipHop Central VIII : Step In The Arena
HipHop Central IX: 8th Wonder
Hip Hop Central X : Goin' Off
HipHop Central XI : Memory Lane
En de titel spreekt voor zich natuurlijk
Als er nog meer vrijwilligers zijn om creatief te zijn kan het altijd nog, anders wordt het kiezen uit deze 2
Nu ga ik pitten
Ben wel beniewd naar klopdokter.. heb wel goed edingen gehoord maar nog nooit zn shit kunnen checken..
dus H4ze beter zeg je als hij komt
quote:welterusten gast, ik heb nog echt geen zin
Op vrijdag 1 augustus 2003 02:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:
En alle respect voor Steve-O voor de peace, die van H4ze mocht er ook wezenAls er nog meer vrijwilligers zijn om creatief te zijn kan het altijd nog, anders wordt het kiezen uit deze 2
Nu ga ik pitten
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 02:53 schreef L4zY het volgende:
hoi..
quote:me neither..
Op vrijdag 1 augustus 2003 02:54 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
welterusten gast, ik heb nog echt geen zin
* L4zY luistert keith sweat - twisted
quote:mark luistert outlandish, maar heeft eigenlijk nieteens door dat ie muziek luistert
Op vrijdag 1 augustus 2003 02:56 schreef L4zY het volgende:[..]
me neither..
* L4zY luistert keith sweat - twisted
quote:stoned?
Op vrijdag 1 augustus 2003 02:58 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
mark luistert outlandish, maar heeft eigenlijk nieteens door dat ie muziek luistert
quote:hmmz ja klopt, ik hoorde ook achteraf dat vsop daar was....jammer maar ze zullen 100% nog wel een keer komen.
Op vrijdag 1 augustus 2003 02:50 schreef L4zY het volgende:
VSOP was laatst in Waterfront.. ik heb gemistBen wel beniewd naar klopdokter.. heb wel goed edingen gehoord maar nog nooit zn shit kunnen checken..
dus H4ze beter zeg je als hij komt
En wat klopdokter betreft: www.klopdokter.tk Hier kan je gewoon wat mp3tjes van 'm downen, geheel op legale wijze (ze doen ut alleen nie allemaal)
quote:dankjewel
Op vrijdag 1 augustus 2003 03:02 schreef H4ze het volgende:[..]
hmmz ja klopt, ik hoorde ook achteraf dat vsop daar was....jammer maar ze zullen 100% nog wel een keer komen.
En wat klopdokter betreft: www.klopdokter.tk Hier kan je gewoon wat mp3tjes van 'm downen, geheel op legale wijze
(ze doen ut alleen nie allemaal)
Tim van Vsop was dope op Spitt..
quote:whaha nee
Op vrijdag 1 augustus 2003 03:00 schreef L4zY het volgende:[..]
stoned?
quote:oh.
Op vrijdag 1 augustus 2003 03:05 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
whaha nee
zat ff in cool gesprek met aap
quote:ja ik wel
Op vrijdag 1 augustus 2003 03:00 schreef L4zY het volgende:[..]
stoned?
en ja weed is m'n hobby.. samen met muziek..
je moettog wat
quote:aight cool
Op vrijdag 1 augustus 2003 03:11 schreef L4zY het volgende:
ik niet daar :pen ja weed is m'n hobby.. samen met muziek..
je moettog wat
quote:nee, heb 1x plantje gehad.. maar die ging na 2 weken dood.. as een x stoned en hadgeen zin om water te geven.. toen was die volgende dag half dood.. tja toen op vakantie.. toen helemaal dood
Op vrijdag 1 augustus 2003 03:13 schreef H4ze het volgende:[..]
aight cool
ook 2 van mijn hobbys. kweek je ook zelf??
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 02:58 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
mark luistert outlandish
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 01-08-2003 12:51]
Ben trouwens wat nummers van die Max Normal aant downloden.... ben benieuwd...
quote:
Method Man Leaves The WuLast friday RZA called a meeting at his condo in NYC for all nine members. RZA had reportdly called the metting to discuss the group's future plans and to work out all the differences that Clan members have been having as of late including small beefs between ODB & Raekwon and Ghostface Killah & Inspectah Deck. The meeting lasted an hour and a half and after a particully brutal fight, Method Man left vowing to never work with the group again!!!! A couple of hours later Meth popped up on Funk Flex's "Friday Night Street Jam" where he told the world he was no longer a Wu member and premired a new song titled "Verbal Darts", a scathing diss to his eight "brothers" in the clan!!!!!
On Saturday the eight remaing members of the Wu appeared on Tony Touch's show on Power 105 on which the group talked about Mehod Man, their upcoming albums and hinted at the possibility of a tour and major motion picture!!!! They also played a new track which they said they recorded at RZA's crib after hearing Meth on Hot 97. The track was called "Real Niggaz", which featured all eight members dissing Method Man and production from RZA. They claimed it was the Wu version of N.W.A.'s song of the same title on which N.W.A. dissed Ice Cube and that the track would appear on their upcoming group album.
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:23 schreef cosmick het volgende:
Toffe topictitel Tony
Ik begrijp niet waarom ze uitgerekend dat nummer als single moesten uitbrengen
quote:* meldt
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:09 schreef Posdnous het volgende:
Is er hier trouwens nog iemand die Rite where U stand verreweg het slechtste nummer op The Ownerz vindt?Ik begrijp niet waarom ze uitgerekend dat nummer als single moesten uitbrengen
Ook het meeste vlakke en toegankelijke nummer, misschien een poging om meer airplay te krijgen.
Van mij hadden ze Peace Of Mine wel uit mogen brengen trouwens
PaRo kwam gister met de topictitel en die titel lag al langer op de plank
quote:Echt toegankelijk vind ik het niet, maar vooral absoluut niet lekker lopend.
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:13 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ook het meeste vlakke en toegankelijke nummer, misschien een poging om meer airplay te krijgen.
quote:Z'n echte naam is Watkin Tudor Jones, daar vind je wellicht meer op... die gast is echt ill!! Waar vind jij die tracks trouwens? Ik kan ze echt nergens meer vinden....
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:56 schreef Mar10Segovia het volgende:
* Mar10Segovia is uiteraard ook weer presentBen trouwens wat nummers van die Max Normal aant downloden.... ben benieuwd...
Trouwens, wie weet wat er met CRU gebeurd is? Na het Da Dirty 30 album nooit meer iets van vernomen...
quote:Geen idee.
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:18 schreef MaartenHG het volgende:
Trouwens, wie weet wat er met CRU gebeurd is? Na het Da Dirty 30 album nooit meer iets van vernomen...
* Posdnous draait het geweldige Just Another Case nog regelmatig uit nostalgische overwegingen..
*snif*
quote:Ze zijn uit elkaar gegaan geloof ik en iets anders gaan doen. Ze werden heel groot gebracht, maar hun succes viel tegen. Just Aother Case hadden ze niet als 1e single uit moeten brengen, dat schiep valse verwachtingen.
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:18 schreef MaartenHG het volgende:Trouwens, wie weet wat er met CRU gebeurd is? Na het Da Dirty 30 album nooit meer iets van vernomen...
De rest van het album was heel gevarieerd en dat vonden velen teleurstellend. Men had gehoopt op een vrolijke versie van Mobb Deep. Het blijft overigens een heerlijk album
quote:Hmm, ik heb dus gewoon op Max Normal gezocht (op Kazzaa). De muziek die daar uit kwam is op zicht wel aardig
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:18 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Z'n echte naam is Watkin Tudor Jones, daar vind je wellicht meer op... die gast is echt ill!! Waar vind jij die tracks trouwens? Ik kan ze echt nergens meer vinden....
Hier een artiekeltje over de groep:
pats
quote:Just Another Case was toch de 2e? De 1e was Bubblin' ? Of was het andersom? Anyway, het album vind ik echt supervet, zeker in mijn top 10 favo hiphop albums allertijden!!
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ze zijn uit elkaar gegaan geloof ik en iets anders gaan doen. Ze werden heel groot gebracht, maar hun succes viel tegen. Just Aother Case hadden ze niet als 1e single uit moeten brengen, dat schiep valse verwachtingen.De rest van het album was heel gevarieerd en dat vonden velen teleurstellend. Men had gehoopt op een vrolijke versie van Mobb Deep. Het blijft overigens een heerlijk album
quote:ik vond het nummer wel dope..
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:09 schreef Posdnous het volgende:
Is er hier trouwens nog iemand die Rite where U stand verreweg het slechtste nummer op The Ownerz vindt?Ik begrijp niet waarom ze uitgerekend dat nummer als single moesten uitbrengen
quote:Vet! In iedergeval "Watkin Tudor Jones - Max Normal" is echt een ille track.
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:34 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
Hmm, ik heb dus gewoon op Max Normal gezocht (op Kazzaa). De muziek die daar uit kwam is op zicht wel aardig
Maar ik las idd dat die gozer een solo album heeft... dus ik zal dat dan eens zoeken...
Hier een artiekeltje over de groep:
pats
quote:Ik ben t nu zat... ik ga dat album vanmiddag maar eens kopen. Heb het steeds maar uitgesteld
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:36 schreef L4zY het volgende:[..]
ik vond het nummer wel dope..
maar vergeleken bij het album valt tie wel een beetje in het niets..
quote:Paar jaar terug gehoord op 3voor12! En toen is mijn search naar die track begonnen, heb er meer dan een half jaar over gedaan om wat tracks van dat album te vinden... echt bizar moeilijk te vekrijgen!!
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:55 schreef Mar10Segovia het volgende:
Gaat niet echt lukken denk ik met die Watkin Tudor Jones... Is niks te vinden. Waar ken jij die groepeigenlijk van?
quote:Ah Jeru? Topictitel voor nieuwe Hip Hop Central comes to mind. Hip Hop Central XIII: Come Clean.
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:16 schreef Posdnous het volgende:[..]
Echt toegankelijk vind ik het niet, maar vooral absoluut niet lekker lopend.
Die beats en samples werken gewoon helemaal niet. Ik weet niet wat Primo in gedachten had. Hij is misschien wel mijn favoriete DJ, maar af en toe heeft ie van die momenten dat hij een beetje overdrijft met vergezochte beats, waarin weinig ritme zit.. Bij Jeru ergerde ik me daar ook wel eens aan.
Just an idea....
Laters!
AA
quote:ook uit elkaar wegens creatieve meningsverschillen
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:24 schreef Mar10Segovia het volgende:
Nu we toch bezig waren met Wat is er met ... gebeurd?........ Digable Planets... Komen die nog met iets nieuws na Blowout Comb? Ik vin die gasten namelijk wel goed
quote:ik had voor nummer 13 the magic number in gedachten van De La Soul
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:21 schreef AboruAsli het volgende:[..]
Ah Jeru? Topictitel voor nieuwe Hip Hop Central comes to mind. Hip Hop Central XIII: Come Clean.
Just an idea....
Laters!
AA
HipHop Central XIII : The Magic Number
jij met je AA er altijd onder, is dat nou echt nodig?
quote:Verbal zet altijd een V. onder z'n naam
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:58 schreef makaveli_nh het volgende:jij met je AA er altijd onder, is dat nou echt nodig?
Niks mis mee imho, altijd ook makkelijk te herkennen
quote:neeeeeeeeeeeeeeeee.........ik vind ze echt fantastisch, heb helaas alleen het album reachin'(a new refutation of time and space) en nog wat losse nummers. Zijn ze ook niet solo gegaan? Ik hoorde wel een keer een nummer met butterfly( heet ze zo?) in de mediamarkt.
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:47 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
ook uit elkaar wegens creatieve meningsverschillen
[Dit bericht is gewijzigd door jimjim1983 op 01-08-2003 15:13]
gewoon gejat, wat een stakker
quote:zal ik
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Verbal zet altijd een V. onder z'n naam
Tong80 een
Niks mis mee imho, altijd ook makkelijk te herkennen
quote:Dit is hip-hop central
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:13 schreef makaveli_nh het volgende:
ROFL, Jim - This Love is Realgewoon gejat, wat een stakker
quote:weet ik, maar k moest het ff kwijt
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:14 schreef Steve-O het volgende:[..]
Dit is hip-hop central
quote:Ze hebben ook nog het album Blowout Comb uitgebracht, maar die vind ik persoonlijk iets minder dan Reachin
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:12 schreef jimjim1983 het volgende:neeeeeeeeeeeeeeeee.........ik vind ze echt fantastisch, heb helaas alleen het album reachin'(a new refutation of time and space) en nog wat losse nummers. Zijn ze ook niet solo gegaan? Ik hoorde wel een keer een nummer met butterfly( heet ze zo?) in de mediamarkt.
quote:Door hem moet ik mijn naam gaan veranderen
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:13 schreef makaveli_nh het volgende:
ROFL, Jim - This Love is Realgewoon gejat, wat een stakker
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:25 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
Door hem moet ik mijn naam gaan veranderen
quote:
Graffiti Rock
Label: Music Video Distributors
Author: John BookGraffiti Rock used to be a part of the hip-hop legend, a one-time television show that was much talked about but never seen by those outside of New York City. It was sold and traded within the underground network, but a few years ago Michael Holman wiped the dust off the masters and released it himself, offering fans a chance to see what the fuss was all about. Now it has been released on DVD.
Graffiti Rock was meant to be the start of a hip-hop version of American Bandstand. It came at a time when hip-hop was growing as a culture and a music, when those of us who were a part of it had a feeling something good was going to happen. We didn't know what, or when, but we all felt it. Graffiti Rock comes from an era long gone when guys wore their Polos with their collars up and girls were looking fresh with their boyfriend's gear on.
When the show aired in 1983, even those within hip-hop circles weren't sure what to make of it. Some saw it as exploitation, some saw it as cheesy and not true to the culture. Regardless of what it was then, today it is a look back at when the music was still very much underground, when being a B-boy and B-girl was a badge of pride. The clothes and hairdos looked silly, yet it was done for the music and the culture. The smiles were real, and it was fun. There was no such thing as multimillion dollar contracts, no such thing as artists with their own clothing line, it was all about Nike, Adidas, and Puma. This is all about hip-hop's hanabata days, captured on video for all to see. This DVD comes directly from Holman's master of the television show, so you don't have to worry about it being of inferior quality. The scratch lesson (made famous when the Beastie Boys sampled it on their Ill Communication album) seems so elementary and basic compared to what the Invislble Skratch Piklz would do just ten years later, but those old school rubs never go out of style. One of the major highlights of the show is the performances by Run-D.M.C. and the Treacherous Three, with Kool Moe Dee looking as bad ass as he could be. The New York City Breakers do their thing as well with their own B-boy segment, and while their outfits might keep you guessing, those moves are still being executed around the world today. There's also a lip-synched performance by Shannon of "Let The Music Play" fame, but it's second rate compared to everything else (she even lip-synchs her echo).
Anyone who has ever questioned whose music it was can go to Graffiti Rock and witness the truth. The music and the culture was for everyone, and everyone was dancing on the dance floor in unity. Either way, Graffiti Rock as a television show didn't make it past its pilot episode, but by that time there were a number of enterpreneurs in New York City who were getting ready for what was to come in the next few years.
I wasn't aware that Graffiti Rock was a mere 24 minutes in length. Fortunately, the DVD is padded out with a number of nice extras from Michael Holman's vaults, all of which show how much we have progressed over the years. The footage includes various MC's and DJ's performing in small basements, rec rooms, and high school gyms, including some very early DJ Jazzy Jay and Doug E. Fresh footage. There are also promo spots and TV radio stories only shown in the NYC area. There is some intense graffiti footage featuring none other than the man known as Futura 2000. Another nice segment is Fab 5 Freddy rapping in front of a number of children breaking and popping.
Historians and audiophiles will no doubt love the many shots of outdated mixers, speakers/amps, and cassette decks (including the TEAC cassettes that were made to look like reel-to-reels), but when we had the urge to make the music, we used our parents equipment to start our missions. If anything, the bonus footage also shows how much of an influence Run-D.M.C. had on everyone.
This is history, still in the making. This is the origin of a form of music that continues to be the subject of debate, not only among nay-sayers but among those within. There's always been the ethic of not wanting to look back, but sometimes looking back is a way of letting us know how much we've changed, how much we've grown, and how much we still have to do to keep the hip-hop spirit alive. A wonderful document of a lesson that is still being taught and learned. Only watch this under hip-hop supervision, alright?
Layout: 9 of 10 Content: 10 of 10 TOTAL Vibes: 9.5 of 10
quote:cool toch
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:16 schreef makaveli_nh het volgende:
het is echt druk in de hiphopcentral, ik hoef de laatste 3 dagen alleen maar boven in de muzieklijst te kijken voor de central
normaal staan we altijd ergens in het midden
quote:Als het dan ook nog eens over hiphop ging
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:25 schreef Steve-O het volgende:cool toch
quote:Ik heb D-12 opstaan
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Als het dan ook nog eens over hiphop ging
quote:Ja.
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:58 schreef makaveli_nh het volgende:jij met je AA er altijd onder, is dat nou echt nodig?
AA
quote:Coole topic-title by the way!
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:58 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
ik had voor nummer 13 the magic number in gedachten van De La Soul
HipHop Central XIII : The Magic Number
Laters!
AA
quote:Blowout Comb? Awwwww shit, wat is dat een dope album zeg!! Heb ik tijdens mijn studententijd helemaal kapot gedraaid! Blowtje erbij en genieten maar! Heel vet, jazzy en groovy. Hip hop pur sang!
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:18 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ze hebben ook nog het album Blowout Comb uitgebracht, maar die vind ik persoonlijk iets minder dan Reachin
Laters!
AA
quote:Je kunt 'm toch altijd bij Amazon.com bestellen? Heb ik Scratch & Style Wars ook vandaan. The Freshest Kids (history of hiphop) heb ik gisteren gewoon bij de cdboer in Ommen (jawel) besteld
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:24 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik hoop dat deze dvd ook in Nederland uit komt, anders maak ik mensen bij met een dode mus
[..]
Simone
Chaetodon
quote:uhh ja oke ik had gewoon ff graf font gedownload, die ik wel oke vond. Maarja verwerk jij dan maar is een mooie peace van een echt goeie graf artist in het logo
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:16 schreef dunniecash het volgende:
even over die graff shit hier: die characters van die eerste pic zijn wel dope, maar dat graffiti font is gemaakt door de fucking grootste toy die hier op aarde rondloopt zeg.. dat verpest het geheel gewoon totaal -- ook bij die tweede pic.. post dan wat dope shit van Nederlandse bombers ofzo..en het woord hiphop hoeft er niet eens in voor te komen, graffiti is immers part of the culture, right?
verder valt het me op dat mijn collectie vooral de periode 94 tot 98 beslaat, heb dan ook alles van The Luniz, Mobb Deep, Notorious BIG, noem maar op (excl. postume CD's, doe ik niet aan mee dat lijkenpikken)
waarde van dit bericht : 0.0
maar wou 't toch ff neerpoten
quote:Ik luister nu de 'code money megamix' van Code Money (Schoolly D) uit 1700 voor Christus
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:55 schreef DenDubbele het volgende:
ben zelf ook verknocht aan rap, maar als ik mijn collectie bekijk valt het mij op dat ik ergens ben blijven steken rond 2001,
BG Magazine is er erg enthousiast over (krijgt een '9' tegenover een '8' voor het nieuwe album van Gangstarr).
Overigens ook in BG Magazine: een artikel over Freddie Foxxx (kan dit artikel wel hier plaatsen als er behoefte naar is).
quote:King Geedorah -- Take me to your leader
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:18 schreef cosmick het volgende:
Kent iemand 'King Geedorah' met het album 'take me to your leader'?BG Magazine is er erg enthousiast over (krijgt een '9' tegenover een '8' voor het nieuwe album van Gangstarr).
van de big dada site dan , staan wel 1 tot 2 minuten durende samples van de tracks op , ik vinnut iig een lekker album en btw King Geedorah , Zev Love X van KMD en MF Doom zijn dezelfde ; )
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 01-08-2003 20:48]
die beat van What's Golden is vet, maar dat wisten jullie al
en dan dat nummer met Nelly Furtado, wie?! Nelly Furtado, ja dat wijf, maar wel een goed nummer
Vind Concrete Schoolyards ook een super nummer, das de eerste die ik van ze hoorde en was dus meteen verkocht zeg maar. Maar What's Golden is ook zeker erg goed... een van de nummers die mij vermaakt hebben op vakantie
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:16 schreef Mar10Segovia het volgende:
Jurassic 5 zijn gewoon goedVind Concrete Schoolyards ook een super nummer, das de eerste die ik van ze hoorde en was dus meteen verkocht zeg maar. Maar What's Golden is ook zeker erg goed... een van de nummers die mij vermaakt hebben op vakantie
quote:En die 9 is dat album ook helemaal waard. Echt een zeer goede cd
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:18 schreef cosmick het volgende:
Kent iemand 'King Geedorah' met het album 'take me to your leader'?BG Magazine is er erg enthousiast over (krijgt een '9' tegenover een '8' voor het nieuwe album van Gangstarr).
quote:Freddie Foxxx is altijd ok, dus als je wil graag
Overigens ook in BG Magazine: een artikel over Freddie Foxxx (kan dit artikel wel hier plaatsen als er behoefte naar is).
quote:Okay, dan ga ik 'm zo gelijk ff halen.
Op zaterdag 2 augustus 2003 02:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
En die 9 is dat album ook helemaal waard. Echt een zeer goede cd
[..]
quote:Aiiight
Freddie Foxxx is altijd ok, dus als je wil graag
Ik zoek de remix van Double Trouble's 'keep on rockin'" (die van 'come on y'all let's rock ya rock ya 'uh uh uh uh').
Somebody
En welke CD's hebben ze eigenlijk?
Had eens ene paar nummertjes en die klonken wel lekker.
Gangstarr - Daily Operation-1992 is ook een lekker album
mIrc had weer ns nieuwe hiphop, ik ben helemaal onder invloed van die shit
quote:Ik weet welk nummer je bedoeld, ik zal eens nadenken en zoeken
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:38 schreef cosmick het volgende:
Ik weet, er is een topic 'ik zoek een nummer', maar aangezien *dit*:
"Gewoon een beetje ouwehoeren over hiphop en zo af en toe wat nieuwe dingetjes uitwisselen, daar gaat het om" in de openingspost staat...Ik zoek de remix van Double Trouble's 'keep on rockin'" (die van 'come on y'all let's rock ya rock ya 'uh uh uh uh').
Somebody
quote:Ze zijn van samenstelling veranderd na hun 1e cd, Baco is weggegaan en Jason is ervoor in de plaats gekomen.
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:27 schreef ghettoman het volgende:
Bestaan de oudekerk kaffers eigenlijk nog?En welke CD's hebben ze eigenlijk?
Had eens ene paar nummertjes en die klonken wel lekker.
Ze hebben 1 album uit, getiteld "Wie zijn wij"
Ook hebben ze een 2 tracks op de Posse Deel 1 (Met Baco erbij dus) en 2 trakcs op de Posse Deel 3 (Met Jason erbij)
Daarna heb ik niks meer van ze gehoord, opzich wel jammer, want de beats van Deleriaz waren altijd supergoed
quote:Goed om te oren dat ook de jongere generatie de roots van de hiphop gaat ontdekken, zo is er nog hoop
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:32 schreef makaveli_nh het volgende:
De nieuwe CD van KaySlay is ook vet!
lekkere beats, en de 1e 3e nummers goede flowGangstarr - Daily Operation-1992 is ook een lekker album
mIrc had weer ns nieuwe hiphop, ik ben helemaal onder invloed van die shit
Vandaag was het trouwens heerlijk op het strand. The Predator van Ice Cube en Critacal Beatdown in de stereo , zelfs de house mietjes begonnen hun hoofden te bewegen
quote:het klinkt bijna zielig
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Goed om te oren dat ook de jongere generatie de roots van de hiphop gaat ontdekken, zo is er nog hoop
Vandaag was het trouwens heerlijk op het strand. The Predator van Ice Cube en Critacal Beatdown in de stereo
, zelfs de house mietjes begonnen hun hoofden te bewegen
Qua beats doen ze wat denken aan Brand Nubian en de oude Mobb Deep albums, vrij duister dus. De flow is heerlijk laidback.
Kortom een aanrader.
ik heb ook nog wel wat vette mixtapes gedownload
omdat kopen hier niet kan
opgezwolle - de volle is ook cool
[Dit bericht is gewijzigd door makaveli_nh op 02-08-2003 21:32]
quote:Dat klinkt inderdaad wel erg dramatisch
Op zaterdag 2 augustus 2003 19:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Goed om te oren dat ook de jongere generatie de roots van de hiphop gaat ontdekken, zo is er nog hoop
Maar over de roots van de hip hop gesproken.... wat vinden jullie nou eigenlijk de beste old school artiest(en)? Ben namelijk weer mn 'collectie' aan mp3s aan het luisteren en het blijft toch echt super coole muziek Funky 4+1, Captain Rock, UTFO....
J'adore Rap du Francais ofzo
listening atm : MC Solaar - la belle et le bad boy
quote:Sugar Hill Gang (Rappers Delight , 8th wonder , Passion Play , Apache )
Op zaterdag 2 augustus 2003 23:03 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
Dat klinkt inderdaad wel erg dramatisch
Maar over de roots van de hip hop gesproken.... wat vinden jullie nou eigenlijk de beste old school artiest(en)? Ben namelijk weer mn 'collectie' aan mp3s aan het luisteren en het blijft toch echt super coole muziek
Funky 4+1, Captain Rock, UTFO....
ach ik heb eilk alleen maar verzamelaars kunnen vinden van die begin jaren , maar dit zijn opzich wel artiesten waar ik nog wel wat meer materiaal van zoek , het liefst op CD ook
quote:Heerlijk nummertje is dat ja... Draai die nog regelmatig helemaal vierkant.
Op zaterdag 2 augustus 2003 23:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
Funky Four + One (That's The Joint)
dat album is echt chill
Wat wou ik zeggen...? Oja.. > ik was net op www.spitt.nl
wat battles aan't beluisteren (in't nederlands ) maar vanaf de
2eronde doet ie't bij mij niet meer, is dit bij jullie ook zo?
heb net (op aanraden van..) een nummertje van 'Shabaam Sahdeeq'
kent iemand die? Klinkt wel lekker
lekker album
Net ook KRS-1 - Kristyles gedowned, ff kijken wat ik er van vind, jullie horen het wel (maar prolly kennen jullie em al??)
Ik heb twee nummers van Soundbombing 2&3 waar hij op featured... Dat klinkt iig niet verkeerd, nog tips?
Ennuh, IAM... dat is Franse hiphop zei je eerder... dat vind ik niks eigenlijk
quote:ieder zn smaak he
Op zondag 3 augustus 2003 02:20 schreef Mar10Segovia het volgende:
Dat album van KRS-One ken ik nog niet, maar daar was geloof ik veel gezeik mee ivm die platenmaatschappij ofzo..Volgens mij is tie nog niet officieel uit
Ennuh, IAM... dat is Franse hiphop zei je eerder... dat vind ik niks eigenlijk
quote:hij is al uit , ik hebbum ookal geluisterd , maar ik vond het net zow als de laatste van gangstarr niet echt vernieuwend , en niet een album waaraan ik 20 pleurop uit zou geven , als je dan wat wil kopen kan hje beter voor Akrobatik , Gheedorah of Craig G 's nieuwe albums gaan
Op zondag 3 augustus 2003 02:20 schreef Mar10Segovia het volgende:
Dat album van KRS-One ken ik nog niet, maar daar was geloof ik veel gezeik mee ivm die platenmaatschappij ofzo..Volgens mij is tie nog niet officieel uit
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 03-08-2003 12:16]
quote:IAM is zeker cool!!! kheb pas het album "L`Ecole Du Micro D`Argent" gedownload en dat is echt vet
Op zondag 3 augustus 2003 02:08 schreef makaveli_nh het volgende:
IAM vind ik heel cool, probeer maar ns een nummertje
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 06:56 schreef Timo20 het volgende:[..]
IAM is zeker cool!!! kheb pas het album "L`Ecole Du Micro D`Argent" gedownload en dat is echt vet
!! 1 van de beste Franstalige hiphop cd`s die ik tot nu toe heb gehoord. Vette beats en goede flow
Aanradertje!
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 10:33 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
quote:Yup, Craig G is zeker een aanrader. KRS klinkt aardig, maar het haalt het niet bij z' eerste albums. Zeker geen miskoop, maar ook geen absolute must
Op zondag 3 augustus 2003 02:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
hij is al uit , ik hebbum ookal geluisterd , maar ik vond het net zow als de laatste van gangstarr niet echt vernieuwend , en niet een album waaraan ik 20 pleurop uit zou geven , als je dan wat wil kopen kan hje beter voor Akrobatik , Gheedorah of Craig G 's nieuwe albums gaan
quote:Dan moet je ook eens het solo album van Freeman proberen, Le Palais De Justice, die zit vooral qua beats nog beter in elkaar. Nog donkerder dan L'ecole
Op zondag 3 augustus 2003 06:56 schreef Timo20 het volgende:IAM is zeker cool!!! kheb pas het album "L`Ecole Du Micro D`Argent" gedownload en dat is echt vet
!! 1 van de beste Franstalige hiphop cd`s die ik tot nu toe heb gehoord. Vette beats en goede flow
Aanradertje!
quote:Welke bedoel je precies?
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:38 schreef cosmick het volgende:
Ik weet, er is een topic 'ik zoek een nummer', maar aangezien *dit*:
"Gewoon een beetje ouwehoeren over hiphop en zo af en toe wat nieuwe dingetjes uitwisselen, daar gaat het om" in de openingspost staat...Ik zoek de remix van Double Trouble's 'keep on rockin'" (die van 'come on y'all let's rock ya rock ya 'uh uh uh uh').
Somebody
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 06:56 schreef Timo20 het volgende:[..]
IAM is zeker cool!!! kheb pas het album "L`Ecole Du Micro D`Argent" gedownload en dat is echt vet
Aanradertje!
quote:* Mar10Segovia is toch wel benieuwd...
Op zondag 3 augustus 2003 14:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dan moet je ook eens het solo album van Freeman proberen, Le Palais De Justice, die zit vooral qua beats nog beter in elkaar. Nog donkerder dan L'ecole
Aanraders qua nummers?
quote:Van Iam: Petit Frère, Dangereux, Nés Sous La Meme Etoile,Quand Tu Allais, On Revenait
Op zondag 3 augustus 2003 15:50 schreef Mar10Segovia het volgende:* Mar10Segovia is toch wel benieuwd...
Aanraders qua nummers?
Van Freeman: L' Palais de Justice, Combien J'Ai Ramé, La Sphere de l'Influence, Le Passé Reste, Bladi , C'est Notre Hip-Hop
quote:Yup en hij ziet er nog stoer uit ook. Misschien dat een slimme A&R manager er wel een 2e 50 Cent van kan maken
Op zondag 3 augustus 2003 20:22 schreef dunniecash het volgende:
damn freddie foxxx is echt moeilijk haha
quote:IAM - Un Cri Court Dans La Nuit Het refreintje blijft de hele dag in je kop zitten, ook al versta je er nix van.
Op zondag 3 augustus 2003 18:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Van Iam: Petit Frère, Dangereux, Nés Sous La Meme Etoile,Quand Tu Allais, On Revenait
Van Freeman: L' Palais de Justice, Combien J'Ai Ramé, La Sphere de l'Influence, Le Passé Reste, Bladi
, C'est Notre Hip-Hop
Als je naar de site gaat, kun je de nieuwe single van IAM luisteren: "Noble Art" ft. Method Man & Redman. Vanaf 5 augustus in de winkel in Frankrijk dan...
[Dit bericht is gewijzigd door Timo20 op 03-08-2003 22:10]
maar welke albums raden jullie me dan aan? beetje bekende aub, geen zin om nog te downloaden
quote:Direct maar ff meenemen daar dan
Op zondag 3 augustus 2003 22:03 schreef Timo20 het volgende:Als je naar de site gaat, kun je de nieuwe single van IAM luisteren: "Noble Art" ft. Method Man & Redman. Vanaf 5 augustus in de winkel
in Frankrijk dan...
quote:Snoop Doggy Dogg - Doggystyle
Op zondag 3 augustus 2003 22:11 schreef makaveli_nh het volgende:
Ik ga morgen naar het strand met een gast, en we nemen radio meemaar welke albums raden jullie me dan aan? beetje bekende aub, geen zin om nog te downloaden
en alle andere oldskool en G-Funk albums
quote:Wanneer ga je eigenlijk?? als je terug bent, post dan ff of je nog wat interessants hebt gevonden
Op zondag 3 augustus 2003 22:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Direct maar ff meenemen daar dan
maar dat zal je vast al van plan zijn geweest
quote:Zaterdag 9 augustus en ik post idd wel of ik wat nieuwe dingen gevonden heb
Op zondag 3 augustus 2003 22:14 schreef Timo20 het volgende:
Wanneer ga je eigenlijk?? als je terug bent, post dan ff of je nog wat interessants hebt gevondenmaar dat zal je vast al van plan zijn geweest
quote:Anderen zullen die leegte wel opvullen, want ookal heeft m'n hotel internet, ik ga er niet voor lappen. Ik heb wel betere dingen te doen daar
Op zondag 3 augustus 2003 22:17 schreef makaveli_nh het volgende:
dan gaat er wel een stukje wetenschap weg uit de hiphopcentral zeg
--------------------------------------------------------------------------------------------------
This isn't exactly the easiest album to find. The only way this reviewer was able to get a copy was from Sandbox Automatic, since no retailers locally and most online retailers nationally didn't carry a copy. Then again, there was plenty of good reason to track this one down. Every week, the e-mails flooded in to the RapReviews mailbox. "Yo where's that Little Brother review?" "Y'all gotta check that 'Listening' album by Little Brother." "I've been waiting for that Little Brother review for weeks, where's it at?"
With that much weight on it, there had to be something to the Little Brother phenomenon. And Little Brother is certainly keeping good company on indie hip-hop label ABB Records, known for bringing heavyweights of the underground like Dilated Peoples, Defari, and Joey Chavez to national acclaim and underground fame. The label has a reputation for being West coast pioneers though, which is why Little Brother's origins in Durham, North Carolina may seem odd at first. Instead of trying to figure it out, chalk it up to "real recognizes real" and move on; it's not worth dwelling on.
Instead, you should focus on "listening" to this full length debut album. Even though to many rap heads this album springs full born into the rap world straight out of nowhere, it's clearly not a fluke or a mistake there wasn't a big national single before this LP. One single would not define Little Brother. Like albums from The Roots, Organized Konfusion or Freestyle Felllowship, it's a gestalt of the sum being greater than the parts. Sans one track, the entire LP is produced by 9th Wonder. A silly bio on their official website claims he was actually The Great Kabuki in NWA. Certainly his musical style could be kin to Kabuki's heel antics, where the beats kick you in the head 'til you feel it. The fading and rising melody "Groupie Pt. 2" keeps it smooth while simultaneously putting his brethern in the spotlight. "Speed" certainly feels like; not because of a fast track but because of a repeating rim tap and echoing wails over a pulsing bass that builds the tension. "Whatever You Say" is appropriately lacadaisical, but "The Yo-Yo" doesn't jerk you up and down. The yo's in this case are uttered by the people trying to holler at Little Brother's MC's. Speaking of whom, 9th Wonder's beats wouldn't be as nice without Big Pooh and Phonte to spit verbals. The latter's rhymes on this cut are straight hilarious, not in a bad way but in a "I'ma do me, fuck what you think" type fashion as he bashes cats who are just TOO pretentious for they own good:
"Y'all know them niggaz that I'm talkin bout
The ones that y'all be seeing at the coffee house
Soon as they get the mic I start walkin out
And swear that they skills the most talked about
It's time to bring the MC's on
I'm sick of niggaz lookin bitch tryin to read poems
They try to battle me with sandals and capris on? C'mon dawg
I'm about to get hyped with this, shed some light to this
So called black righteousness
Even though y'all niggaz might not cuss like me
End of the night, y'all just tryin to fuck like me
So what's the reason for the hatin? Niggaz with dreads
callin they self Gods, with white girls named Caitlin
And I'm cool with interracial datin
But I ain't bout to hear no fuckin speeches cause I wanna have some bacon
I rock and swerve, that's why I can't fuck with coffee houses man
Get on my God damn nerves
And deep down y'all know that I'm right
Man shit I'm bout to kick some Trick Daddy next poetry night
Like - my black queen... don't know nann nigga!"
Sorry if the vegans out there are offended, but when he says "fuck that tofu, I need a pork chop on my plate" in the chorus, I'm saying WORD! Big Pooh is equally tight on "The Getup":
"Shit's fly when I kick lines
The most improved when I kick rhymes
Not in the prime but ahead of my time
Stayin sublime to the limelight
Y'all maggots haggerd and don't rhyme right
From bein exposed to light
Nocturnal cause you chose this life
You fucked up cause you chose the pipe
Warnin to ducks that Pooh bout to go yard
I'm a couple past Bonds when I face your squad
First smith specialist, nobody get the best of us
Pooh and 'Te tag team like we wrestlers"
Hmm; maybe they really are peeping that NWA-TNA on Wednesday nights. Still it's hard to pin down just one verse, one beat, or one song on "The Listening" because the aptly named album describes what you'll be doing from track one through track eighteen almost sixty-four minutes later. Each song is a revelation in itself, from the uptempo jazz and sung lyrics of "Make Me Hot" to the ode to hip-hop and even MP3 downloaders on "Love Joint Revisisted" - which even has a sly reference to the Macho Man, Randy Savage. Even if you're not a mark for grappling though, you'll certainly give it up for Pooh's rhymes:
"It's Big Pooh from the Lover's State
I love Phillies and cheesesteaks
I love records when the beat breaks
I love school when the heat breaks
Fire hydrants makin street dates
I love 22, it feels great
Mike Tyson in his outtakes
Steppin out with the fly date"
It's the natural interplay with Phonte that follows that will remind old school heads of EPMD or Run-D.M.C.:
"So fans get ready for the outbreak
Cause we gon' do it with or without papes
Even if I rhyme until my mouth aches
For all the people that I bond with
Plan for big stakes, on some Angus Bond shit
And if you want this, get right
That's why I love whack niggaz
- Thanks for makin my shit sound so tight!"
By the time this album brings you "Home" through some "Nightime Maneuvers," you'll have experienced "The Listening" on a level that nourishes every aspect of hip-hop in your soul. Some combinations are so good they are sublime, and 9th Wonder with Phonte and Big Pooh achieves that union. Even if they don't take their competitors seriously or themselves too seriously, their music is seriously good. It comes from an inner sense of artistic bliss, the joy of expressing something that's more than just poetry or moods. You might find this album lacks in "bling bling" or a definitive song that will get them on MTV, but that's quite alright - it's still one of the best things you'll hear in 2003 regardless.
Music Vibes: 10 of 10 Lyric Vibes: 10 of 10 TOTAL Vibes: 10 of 10
Originally posted: August 2, 2003
source: www.RapReviews.com
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heeft iemand al wat van dit album gehoord?? Zo ja, is het wat?? Als ik deze review moet geloven, is het super. Es kijken of iemand er wat van weet, voor ik begin te downloaden.
quote:Kben es begonnen met downen en tot nu toe (8 tracks) klinkt het echt vet
Op zondag 3 augustus 2003 23:14 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Da's al de 3e "rave review" die ik over dat album lees, die ga ik morgen maar eens opsnuffelen
quote:Bij deze dan
Op zondag 3 augustus 2003 23:44 schreef MaartenHG het volgende:
Even tussendoor, is The Pharcyde wel 's ter sprake gekomen in de Hip-Hop Central topicreeks?
Persoonlijk vind ik die gasten echt goed. Erg relaxed... Runnin'
quote:Yep, Passin' Me By, Drop etc echt dope tracks... jammer dat ze uit elkaar zijn...
Op zondag 3 augustus 2003 23:55 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
Bij deze dan
Persoonlijk vind ik die gasten echt goed. Erg relaxed... Runnin'
quote:Zeker weten
Op maandag 4 augustus 2003 00:11 schreef MaartenHG het volgende:Yep, Passin' Me By, Drop etc echt dope tracks... jammer dat ze uit elkaar zijn...
Heb beide albums (Labcabincalifornia en Bizarre Ride) en vind ze echt top.
quote:Klinkt goed idd. Soul, Jazz en hiphop doorelkaar. Qua stem een kruising tussen Common, Guru en Too $hort. Textueel zitten er leuke gimmicks in en de flow is op het eerste gehoor prettig
Op zondag 3 augustus 2003 23:37 schreef Timo20 het volgende:
Kben es begonnen met downen en tot nu toe (8 tracks) klinkt het echt vet![]()
. De beats zijn echt zwaar relaxed en de stem doet me een klein beetje denken aan GangStarr`s Guru. Deze liedjes zijn alleen VEEL relaxter en rustiger. Check it out!
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 00:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Klinkt goed idd. Soul, Jazz en hiphop doorelkaar. Qua stem een kruising tussen Common, Guru en Too $hort. Textueel zitten er leuke gimmicks in en de flow is op het eerste gehoor prettig
"fuck that tofu, I need a pork chop on my plate" Masterlijke line
Tot morgenvroeg, deze gast gaat een uurtje pissten
En dat IAM/Freeman... tja, ik vind Frans gewoon een kut taal... maar al met al klinkt het inderdaad erg lekker
heerlijk nummer, niet echt hiphop maar wel dope
ik ga naar het strand en neem mee :
Nas - Illmatic
Nas - Stillmatic
nieuwe Joe Budden album..
J5 - Power in Numbers
GZA - Legend of the liquid swords
Dr.Dre - The Chronic
Noreaga - NORE
quote:tsja
Op maandag 4 augustus 2003 00:59 schreef Mar10Segovia het volgende:
Slechts 2 Nas-albums?
de rest is niet goed voor op het strand, en eerlijk gezegd vind ik wat ik nog meer meeneem atm ff leuker dan de albums van nas die ik niet mee neem
op joe budden na dan
quote:ga je dit topic nou ook al volspammen
Op maandag 4 augustus 2003 01:10 schreef Steve-O het volgende:
xzibit restless
quote:omdat ik
Op maandag 4 augustus 2003 01:31 schreef Mar10Segovia het volgende:
Waarom heb jij trouwens een Tupac gerelateerde naam en niet iets van Nastradamus of weet ik veel wat?
hier zon beetje alleen nog 2pac kende (die ik ook nog luister, maar opmerkingen als : 2pacolypse now is een goed album hebben we al genoeg) via hem kende ik nas en via nas raakte ik verder verzakt in het hiphopmoeras
morgen weer om 11:00 op het strand en ik moet nu nog branden
quote:ok
Op maandag 4 augustus 2003 01:46 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
omdat ik
20 februari 2003hier zon beetje alleen nog 2pac kende (die ik ook nog luister, maar opmerkingen als : 2pacolypse now is een goed album hebben we al genoeg) via hem kende ik nas en via nas raakte ik verder verzakt in het hiphopmoeras
Dat doe je dan snel trouwens als ik je af en toe hoor
Niet dat ik zon goeroe ben ofzo...
quote:hehe dankje, ik denk dat het komt omdat ik me gewoon heeel erg interesseer voor die hiphopscnene, en dan vooral de amerikaanse,
Op maandag 4 augustus 2003 01:51 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
ok
Dat doe je dan snel trouwens als ik je af en toe hoor
Niet dat ik zon goeroe ben ofzo...
Genoeg gegeind voor vandaag, zelfs Keeper vond het genoeg geweest, ik ga pitten
quote:Heel veel van mijn favoriete oldschool-tracks zijn van artiesten die slechts 1 (obscure) maxisingle of lp hebben gemaakt.
Op zaterdag 2 augustus 2003 23:03 schreef Mar10Segovia het volgende:
Maar over de roots van de hip hop gesproken.... wat vinden jullie nou eigenlijk de beste old school artiest(en)?
Verder (de wat bekenderen):
Word Of Mouth
Lord Finesse
Masta Ace
Kid Capri
JVC Force
Busy Bee
Ultra Magnetic MC's
Kool G Rap & DJ Polo
Hijack
Kings Of Pressure
Superlover Cee & Casanova Ruth
EPMD
Boogie Down Productions
Steady B
Stezo
TLA Rock
Mantronix
Schoolly D
Biz Markie
Stetsasonic
Craig G
Public Enemy
Skinny Boys
Jazzy Jay
Antoinette
Anquette
MC Lyte
enzovoorts :p
Veel sampeltjes van ouwe tracks overigens op mijn site.
quote:Uhm, hier ken ik er zeg maar, ongeveer, 0 van
Op maandag 4 augustus 2003 08:59 schreef cosmick het volgende:[..]
Prime Time/so damn tuff/he's def
Glamour Girls/oh veronica
The Alliance
Classical II
Diamond Shell
Cool C
M-Walk
Caveman
Kaos
New Style
Positively Black
Maar ennieweej, ik gaat eens ff de stad in, in de hoop wat leuke albums aan te schaffen.
Mijn ultieme underground held Party Arty doet ook mee op dit zomers klinkende album. Voor degenen die OC niet echt kennen, hij maakt deel uit van de D.I.T.C. crew, waar onder andere ook Lord Finesse, Buckwild en Big L (r.i.p.) deel van uitmaken.
quote:Blijft een underground anthem hoor, OC's "Time's up". Debuutalbum was ook vet, hoewel ik Jewelz veel beter vond qua produkties, klonk gewoon meer als één geheel. Heeft me altijd verbaasd dat OC na Jewelz niet is doorgebroken, want hij is echt een topnotch emcee!
Op maandag 4 augustus 2003 12:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Tip van de dag, het album Bon appetit van OC. In eerste instantie vond ik het eigenlijk maar een matig album, daar ik een soort 2e Jewelz had verwacht, maar hoe vaker ik die cd hoor, hoe lekkerder hij klinkt.Mijn ultieme underground held Party Arty doet ook mee op dit zomers klinkende album. Voor degenen die OC niet echt kennen, hij maakt deel uit van de D.I.T.C. crew, waar onder andere ook Lord Finesse, Buckwild en Big L (r.i.p.) deel van uitmaken.
Nog een OC-favorite: The Crow (komt van Jewelz). Phatte produktie!!!
Laters!
AA
Of zoals OC het zegt: "I'd rather be broke and have a lotta respect"
quote:dat was een terugvind post
Op maandag 4 augustus 2003 01:19 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
ga je dit topic nou ook al volspammen
?
Nas - Illmatic
ATCQ - Low End Theory
Gang Starr - Hard To Earn
Ik kwam The Ownerz ook tegen, maar daar leg je dan al snel 21 euro voor neer, terwijl ik deze 3 voor toaal 30 euro gehaald heb.... The Ownerz komt nog wel een keertje...
TT
quote:Ik moet ook maar is ff wat albums gaan kopen
Op maandag 4 augustus 2003 14:42 schreef Mar10Segovia het volgende:
* Mar10Segovia heeft wat inkopen gedaanNas - Illmatic
ATCQ - Low End Theory
Gang Starr - Hard To EarnIk kwam The Ownerz ook tegen, maar daar leg je dan al snel 21 euro voor neer, terwijl ik deze 3 voor toaal 30 euro gehaald heb.... The Ownerz komt nog wel een keertje...
TT
quote:"I'd rather be broke and have a whole lotta respect."
Op maandag 4 augustus 2003 13:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:
OC is denk ik net als Freddy Foxxx iemand met een zeer sterke eigen wil. Hij werkt vooral samen met mensen als Buckshot, A.G. en Lord Finesse, ook allemaal zeer gewaardeerd in de scene, maar onder het grote publiek genieten ze weinig bekendheid. Ze brengen iets uit als ze zin hebben en niet als een record company dat van ze verlangt.Of zoals OC het zegt: "I'd rather be broke and have a lotta respect"
Sorry Tony, ik ben een zeikerd hoor!
Kweet trouwens niet wat het is met dit weer, maar voelde gisteren de sterke neiging opkomen om Compton's Most Wanted's 'We come strapped' in mijn wisselaar te proppen, evenals Dre's 'The Chronic' en 'The Chronic 2001'. En het bleef niet bij die neiging. ik heb het nog gedaan ook! Westcoast niggah!
Summer madness zullen we maar zeggen...
Nog een ultiem zomeralbum IMHO: Illmatic...
Laters!
AA
Waren erg bekend mid jaren '90 vanwege hun harde beats en raps en hun Britse stijl. Was vet wat die gasten maakten.
Ik hoor het wel!
Laters!
AA
quote:* Tony_Montana67 zoekt het nummer eens op en schaamt zichzelf dat hij de text niet meer helemaal kent
Op maandag 4 augustus 2003 14:48 schreef AboruAsli het volgende:"I'd rather be broke and have a whole lotta respect."
Sorry Tony, ik ben een zeikerd hoor!
quote:Ik geloof dat ze een paar jaar geleden nog een album uitgebracht hebben, maar daarna heb ik niks meer van ze gehoord, Twilights Last Gleaming vond ik wel zwaar ok
Op maandag 4 augustus 2003 15:08 schreef AboruAsli het volgende:
Iemand trouwens enig idee wat er met de Britse groep 'Gunshot' is gebeurd? Doen die nog wat?Waren erg bekend mid jaren '90 vanwege hun harde beats en raps en hun Britse stijl. Was vet wat die gasten maakten.
Ik hoor het wel!
Laters!
AA
Mijn zomerplaten voor het moment zijn Bon Appetit van OC en de Nederlandse hiphop verzamelaar Homegrown met oa Opgezwolle en Spacekees
On the good hand: een vriend van me zag in A'dam een poster dat Redman 30 augustus in Paradiso staat, tijdens Bassline. Op de site van Paradiso zie ik dat echter niet .
Maar dat zou wel heel gaaf zijn en zeker iets waar ik heenga .
of
The Clipse - When The Last Time
Ik denk dat je die laatste bedoelt .
[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 04-08-2003 20:05]
quote:In de VS hadden ze een erg grote hit met 'Tainted' . Hier zijn ze nooit echt doorgebroken. Het is nogal laid-back/relaxede hip-hop. Wel oke met dit weer denk ik
Op maandag 4 augustus 2003 20:02 schreef keeper het volgende:
Is Slum Village leuk? M'n zusje heeft net kaartjes ervoor voor vanavond in Paradiso bij MTV Raw gewonnen en ze vroeg of ik meeging. Maar ik kan niet echt / heb geen zin.
quote:Deed Kelis ook mee? Dan was 't inderdaad "When The Last Time"
Op maandag 4 augustus 2003 20:06 schreef Posdnous het volgende:
Ik zal t effe checken, thanks
quote:Slum Village is best ok, als je gratis kaarten hebt en je woont in de buurt zou ik er zeker heen gaan.
Op maandag 4 augustus 2003 20:02 schreef keeper het volgende:
Is Slum Village leuk? M'n zusje heeft net kaartjes ervoor voor vanavond in Paradiso bij MTV Raw gewonnen en ze vroeg of ik meeging. Maar ik kan niet echt / heb geen zin.
quote:Ik heb via via gehoord dat hij bezig was met een tour in Europa, dus dat zou best wel kunnen
On the good hand: een vriend van me zag in A'dam een poster dat Redman 30 augustus in Paradiso staat, tijdens Bassline. Op de site van Paradiso zie ik dat echter niet.
Maar dat zou wel heel gaaf zijn en zeker iets waar ik heenga
.
quote:Ow ja, die kwam er ook aan
Op maandag 4 augustus 2003 18:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
als ze atari's gebruikt hadden , waren het iig die hardsmaar hej , vergeet de plundermeet niet , het nieuwe album van TY word btw eind september gereleased
Dat gaat mijn bankrekening niet prettig vinden vrees ik
Dit is de meest relaxe van de 3:
Viel er op een middag gemiddeld 2 keer bij in slaap
quote:
1.A Tribe Called Quest - Bonita Applebum
2.De La Soul - All good
3.Stetsasonic - Talkin all that jazz
4.People Under The Stairs - San Fransisco Knights
5.The Pharcyde - Soul flower
6.The Roots - Act too
7.A Tribe Called Quest - 1nce again
8.Queen Latifah - Come into my house
9.People Under The Stairs - The hang loose
10.Brand Nubian - Maybe one day
11.Arrested Development - In the sunshine
12.Jungle Brothers - Doin our own dang
13.Ugly Duckling - Oasis
14.Digable Planets For corners
15.DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime
16.A Tribe Called Quest - Jazz (we've got)
17.Gang Starr - Moment of truth
18.Ugly Duckling - Everything's allright
19.J-Live - Like this Anna
20.The Pharcyde - Runnin'
21.Digable Planets - Where I'm from
22.Kool G Rap & Polo - Ill street blues
23.DJ Honda - Traveling man
24.PM Dawn - Gotta Be... Moving On Up
25.De La Soul - A rollerskating jam
26.Eric B & Rakim - What's on your mind
27.De La Soul - Keeping the faith
28.DJ Honda - Trouble in the water
29.Pete Rock & CL Smoot - Lots of loving
30.Ultramagnetic MC's - Traveling at the speed...
31.PM Dawn - Set adrift from memory bliss
32.Arrested Development - People Everyday
quote:Vette tracklist!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:21 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
draadloze koptelefoons
HipHop
quote:Nee, het was dan ook niet dat nummer, maar 'Hot Damn' .
Op maandag 4 augustus 2003 20:15 schreef Svensson het volgende:[..]
Deed Kelis ook mee? Dan was 't inderdaad "When The Last Time"
quote:kan iemand voor mij ff dat 1224 AM testen? ik kan dat niet atm, lijkt me wel chill als die zender het doet
BBB show / Airpeace-Flevoland / zondag 15.00-18.00 / 89.3 FM ether, 101.9 FM kabel & Inet Breaknorth / Oog Radio-Groningen / woensdag 20.00-22.00 / 106.6 ether, 105.5 kabel
Broky B / Airpeace-Flevoland / zaterdag 19.00-20.00 / 89.3 FM ether, 101.9 FM kabel & Inet
BSNL / Omroep Almelo / zaterdag 21.00-22.00 / 106.1 FM ether, 87.5 FM kabel
City Sound Radio / dinsdag &donderdag 21.00-23.00 / Internet
Heizelshow / Radio Zuid-Oost-A'dam / zondag 0.00-3.00 / 105.2 ether, 108.3 kabel
Hip Hop 120 / Kink fm-NL / donderdag 23.00-01.00, zaterdag 22.00 - 00.00 / kabel & Internet
Hiphop Freshness nieuw / Baarn fm / zondag 21.00-23.00 / 105.5Mhz ether, 92.3Mhz kabel
Juize / Radio 538-NL / zondag 20.00-22.00 / kabel
Land der Blinden / vrijdag 14.00-15.00 / Internet - on demand
Ondergewaardeerd / Music Injection-NL / dinsdag 19.00-21.00 / Internet
Rapmaker / Radio 3-NL / vrijdag 04.00-06.00 / ether, kabel, Internet - on demand
Rapzoo nieuw / Razo-Amsterdam / woensdag 22.00-24.00 / 105.2 ether, 103.8 kabel
Simplyradio / Razo-A'dam / donderdag (2e, 3e, 4e) 23.00-0.00 / 105.2 ether, 103.8 kabel
Step Up Front / Nautic Radio-Groningen / maandag 20.00-22.00 / Internet - on demand
The Dope Show / Radio Phohi-Huizen e.o. / zondag 21.00-23.00 / 105.1 ether, 92.3 kabel
The Hop / Studio Brussel-B / maandag 21.00-23.00 / kabel
Traxx 2 da Maxx / Enschede FM / vrijdag 20.00-22.00 / 105.1 ether, 87.5 kabel
Outline / Radio Diemen-A'dam / vrijdag 21.00-24.00 / 106.1 ether
Q The Beat / 24-7-NL / 1224 AM
Vroeger luisterde ik er regelmatig naar, maar hij is een tijd geleden uit de lucht gehaald
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 12:57 schreef Mar10Segovia het volgende:
Q the Beat... Die doet het dus niet.Vroeger luisterde ik er regelmatig naar, maar hij is een tijd geleden uit de lucht gehaald
quote:idd ...
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:26 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ach zo goed was die zender achteraf ook weer niet hoor. Veel van het bekende spul en ook veel R&B...
quote:dat klopt, maar jammer dan, dan maar weer meer downloaden (eigen schuld overheid
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:09 schreef Steve-O het volgende:[..]
idd ...
maar allicht beter dan 538
- Alias
- Canibus
- Cannibal Ox
- Cunninlynguists
- El-P
- Non Phixion
- Pharoahe Monch
- The Roots
- Sage Francis
kent iemand er een paar van?(the roots moet wel,onderhand :p)
quote:Allemaal erg cool. Als je daar van houdt probeer dan ook een King Gedoorah's Take Me To Your Leader. Een zeer goed album van Zev Love X/MF Doom onder z'n nieuwe alias
Op dinsdag 5 augustus 2003 18:05 schreef Phrantic het volgende:
mijn favorieten zijn op dit moment:- Alias
- Canibus
- Cannibal Ox
- Cunninlynguists
- El-P
- Non Phixion
- Pharoahe Monch
- The Roots
- Sage Franciskent iemand er een paar van?(the roots moet wel,onderhand :p)
AZ - 9 Lives, klinkt erg lekker, ik kan AZ opzich niet echt maar dit album vind ik lekker klinken
btw everything's everything, klinkt verdacht veel naar dat nummer van Justin Timberlake
(maar dit album was eerder hoor)
Notorious BIG is zeker goed! Ik heb ook lang met dubbele gevoelens over hem gedacht maar het feit blijft: hij is gewoon erg goed.
En AZ is ook goed...
The Essence zat gister nog de hele tijd in mn hoofd toen ik aant werk was
quote:hmmzz en ook al zit hij achter 2pac's dood...lekker boeiend!! Biggie zn muziek is een stuk beter dan die van pac vind ik.
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:09 schreef makaveli_nh het volgende:
Ik heb vandaag Notorious B.I.G. herontdenkt
ik vond hem altijd niks omdat hij achter 2pacs dood zat (stond 2 jaar terug op voorpagina van krant)
maar ik vind hem meestal toch wel goed, nou ben ik ook nog niet echt verder dan Juicy en vooral Evryday Struggle
maar als ik ff snel luister klinken die ook goed
jammer that he also has left the building
maar ik denk dat hij nu van die troep zoals Diddy zou maken, bagger dus
Nu we het btw toch over pac hebben...ben je met iemand aan het praten, gaat het over muzieksmaak. Ik zeg dan dat ik vooral naar drum n bass en hiphop luister. DnB zeggen ze dan sowieso niet veel, maar wat hiphop betreft: "owwww flex hiphop, 2pac was de man he!!". "Uhm nou ik hou eigenlijk helemaal niet zo van zn muziek, vind ut maar niks." En dan vinden ze je een bitch, verklaren je voor gek en zeggen dat je maar naar klassiek of weet ik veel wat moet gaan luisteren:? Ik word zo doodziek van dat soort mensen, komop zeg hiphop is meer dan 2pac! Net zoals reggae meer is als bob marley.
zo dat moest er ff uit
quote:Dan ligt het dus niet aan m`n radio. Kluisterde een jaar of 2/ 2 1/2 altijd naar Q, maar opeens was ie uit de lucht
Op dinsdag 5 augustus 2003 12:57 schreef Mar10Segovia het volgende:
Q the Beat... Die doet het dus niet.Vroeger luisterde ik er regelmatig naar, maar hij is een tijd geleden uit de lucht gehaald
quote:Ach ja smaken verschillen, maar wat die 'hiphop noobs' betreft, ik ken er ook zat
Op dinsdag 5 augustus 2003 23:56 schreef H4ze het volgende:[..]
hmmzz en ook al zit hij achter 2pac's dood...lekker boeiend!! Biggie zn muziek is een stuk beter dan die van pac vind ik.
Nu we het btw toch over pac hebben...ben je met iemand aan het praten, gaat het over muzieksmaak. Ik zeg dan dat ik vooral naar drum n bass en hiphop luister. DnB zeggen ze dan sowieso niet veel, maar wat hiphop betreft: "owwww flex hiphop, 2pac was de man he!!". "Uhm nou ik hou eigenlijk helemaal niet zo van zn muziek, vind ut maar niks." En dan vinden ze je een bitch, verklaren je voor gek en zeggen dat je maar naar klassiek of weet ik veel wat moet gaan luisteren:? Ik word zo doodziek van dat soort mensen, komop zeg hiphop is meer dan 2pac! Net zoals reggae meer is als bob marley.
zo dat moest er ff uit
Tis verder wel een goeie gozer, dus af en toe kom ik met wat mp3-tips, zoals Rakim of KRS-One en dan vindt ie het vaak niks...
Het nieuwe album van 50 Cent was wel heel goed kon hij mij vertellen
Nas vs. Jay-Z Collectors Edition
alle nummers op volgorde die ze tegen elkaar maakten, J - super Ugly, N - Ether enz
edit : linkje verbterd
[Dit bericht is gewijzigd door makaveli_nh op 06-08-2003 01:25]
quote:ik bedoelde eigenlijk meer, waar in A'dam maar ik heb het al
Op woensdag 6 augustus 2003 01:17 schreef Mar10Segovia het volgende:
AmsterdamEnnuh, je linkje....?
quote:zeker goed album
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
King Geedorah -- Take me to your leader
van de big dada site dan , staan wel 1 tot 2 minuten durende samples van de tracks op , ik vinnut iig een lekker album
en btw King Geedorah , Zev Love X van KMD en MF Doom zijn dezelfde ; )
quote:ik zou het niet weten
Op woensdag 6 augustus 2003 03:23 schreef H4ze het volgende:[..]
zeker goed album
Maar bij het nummer lockjaw (goed nummer btw), die sample die daar gebruikt wordt komt me nogal bekend voor...volgens mij uit een film. Maarja welke??
het leven is hard he
quote:Heel veel mensen hier leven 's nachts geloof ik
Op woensdag 6 augustus 2003 11:23 schreef Steve-O het volgende:
is der niemand
quote:Hee H3NK
Op woensdag 6 augustus 2003 13:46 schreef H3NK het volgende:
ik heb nog een nummer op bandje staan, en kan dus de titel niet meer achterhalenEcht een meesterlijk nummer
Volgens mij is het van The Pharcyde. Best wel een oud nummer, gaat over 'yo mamma is so fat'
Iemand een idee?
quote:* Meldt
Op woensdag 6 augustus 2003 11:23 schreef Steve-O het volgende:
is der niemand
Veel te warm om binnen te zitten eigenlijk
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:46 schreef H3NK het volgende:
ik heb nog een nummer op bandje staan, en kan dus de titel niet meer achterhalenEcht een meesterlijk nummer
Volgens mij is het van The Pharcyde. Best wel een oud nummer, gaat over 'yo mamma is so fat'
Iemand een idee?
quote:Geniaal nummer, is idd van The Pharcyde en heet Ya Mama. De rest van het album Bizarre Ride II the Pharcyde is trouwens ook wel cool
Verse One: Booty BrownYa mom is so fat (how fat is she?)
Ya mama is so big and fat that she can get busy
with twenty-two burritos, but times are rough
I seen her in the back of Taco Bell with handcuffs
The sad fact (what?) ya mama smokes crack (what?)
She got a burning yearning and there's no turning back
Her knuckles drag down to the ground when she walk
Spit comes out that bitch mouth when she talkRefrain:
Naked on a mountain top, tootin on a flizoot
Ridin on a horse drinking whisky out a bizoot
She's got the wings and teeth of an african bat
Her middle name is Mudbone and on top of all that:Ya mama got a glass eye with the fish in it (3X)
Ya mama, ya mama, ya mamaVerse Two: Slim Kid Tre
Ya mama look like she's been in the dryer with some rocks
With the big bust nose sucking dirt out of socks
Held up the ice cream truck with a slingshot
She grabbed a bag of Cheese Corn and a soda pop
Ya mama root'n'toot and stole my loot and my suit
She may have the muscles, but no, she's not cute
She's not pretty, oh what a pity, got the glass titty
Filled up with Kool-aid, just for the kiddiesRefrain:
On a cliff butt naked, tootin on a flute
Ridin on a horse drinkin whisky out a boot
She's got the teeth and the wings of an African bat
Her middle name is Mudbone and on top of all thatYa mama got the wooden legs with real feet (3X)
Ya mama, ya mama, ya mamaVerse Three: Fat Lip
Watch out, I'm thinkin about your mother to a funky beat
I went to your house, and she licked me on the cheek
I said excuse me lady, but I remember seeing you at the Palladium
way back in September
Cause you was beatboxin for Lou Rawls
In some bright red boxer drawers
You said ya moms was pretty and young
But she's old as dirt and got hair on her tongueRefrain:
Ya moms, ya moms, she uses Brut
And I saw her ridin a horsey drinking whisky out a boot
She's got the wings and teeth of an african bat
Her middle name is Mudbone, and on top of all thatYa mama's got a peg leg with a kickstand (3X)
Ya mama, ya mama, ya mamaVerse Four: Imani
Awwwwwwww, ya mom is so fat (how fat is she?)
We rode up on her back to get some burgers from Wendy's
and her skates went flat; I got stuck in her butt crack
They thought I was lost but I was caught by the G-strap
Heaven forbid a giant fart would give way
Cause that would blow me round the world in a day
We drove into the drive-in and she didn't have to pay
because we dressed her up to look just like a ChevroletRefrain:
Naked on a mountain top tootin on a flizoot
Ridin on a horse, drinkin whisky out a bizoot
With the wings and the teeth of an african bat, ba-aa-aa-at
Her middle name is Mudbone and on top of all thatYa mama's got an afro, with a chin strap (3X)
Ya mama, ya mama, ya mamaOutro:
Ya mama got snake skin teeth
Ya mama wears coat hangers for earrings , dude she looks like.... hehehe
Ya mama was making sex threats to Ricky Bell and shit
Ya mama jacked the Kool-aid man for a sip, nigga
Ya mama was walking down on Sunset with a 99 cent sign on her back
(You're a sellout) ya mama's a sellout nigga ya mama
Nigga ya mama did a pop tune nigga
Ya mama's glasses are so thick she look into a map
and see people wavin at her
Your mother got an Ouija board on her back
Sidney with EQ and everything what he be sayin
His mother be hooked, fishin with a hook and reel at the frozen food section
Tre's mama got Playdough teeth
Ya mother be eatin daisies like Now and Laters and shit
Ya mama's an extra on the Simpsons and shit
Ya mama's so fat you can't even see her legs
it just looks like she's just gliding across the floor...
Maar ehhh Tony, moet jij niet naar de Dishoek? Zondag nog geweest en was chiiiiiiil!
Okay, back to work!
Laters!
AA
PS: Valt me op hoe snel deze topics volraken. Hiphop leeft!
quote:LUCKY BASTARD!! Ik moet gvd helemaal vanaf Roosendaal aan komen rijden!
Op woensdag 6 augustus 2003 15:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ben gisteren al naar het strand geweest en ik ga vanavond weer, nu is het te druk met toeristen, inboorlingen gaan meestal s'avonds
Maar ehhh, I ain't mad atcha!
Sorry voor de offtopic by the way....
Laters!
AA
Da Joint, Righter Scale, Symphony, Right Now...
quote:Knick Knack Patty Wack, Give The Dog A Bone
Op donderdag 7 augustus 2003 00:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Eric and Parrish Makin 'Dollarsdas wel kewl , tenimste de eerste twee albums die ze maakten
quote:Dan vind ik de originele versies van Marley Marl wel beter hoor, maar Back in Business vond ik eik. ook wel een ok album
Op donderdag 7 augustus 2003 00:50 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ach ik vind ze sowieso wel goed hoor, ook het wat nieuwere spul.Symphony
Het schijnt trouwens moeilijk te zijn om nummers te vinden van In Control, Vol. 2. Daar heb ik dus alleen The Symphony, Part II van... Staan er verder nog goeie nummers op?
Hoi trouwens
quote:Ook Hoi, net terug van het strand. Heerlijk zo s'avonds, geen irritante toeristen die je aan je kop zeuren
Op donderdag 7 augustus 2003 01:15 schreef Mar10Segovia het volgende:
Wat je zegt...Het schijnt trouwens moeilijk te zijn om nummers te vinden van In Control, Vol. 2. Daar heb ik dus alleen The Symphony, Part II van... Staan er verder nog goeie nummers op?
Hoi trouwens
Keep Control is ook een zeer cool nummer met oa King T en Grand Puba , de rest heb ik ook niet
quote:Ik ga pitten, morgen maar eens inkopen doen voor de vakantie
Op donderdag 7 augustus 2003 01:40 schreef Mar10Segovia het volgende:
Hekel, niet te vinden, nog niet in ieder geval* Mar10Segovia zoekt verder
Tot later mensen
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:50 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
[..]Geniaal nummer, is idd van The Pharcyde en heet Ya Mama. De rest van het album Bizarre Ride II the Pharcyde is trouwens ook wel cool
quote:Voor het grootste gedeelte de hiphop lyrics die je wil vinden (of niet , om aan te duiden , dat de tekst totaal wack is )
Op donderdag 7 augustus 2003 17:59 schreef H3NK het volgende:[..]
Geweldig, met text! Heb hem ondertussen ook al ergens opgeneuzeld.
(ik maar zoeken op yo mamma
)
quote:Maar niet alles hoeft hier gequote te worden
Op donderdag 7 augustus 2003 18:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Heb tot nu toe dit:
1. 50 Pence - In Da Pub (3:41)
2. DJ Honda - On The Mic (Feat. Cuban Link) (3:45)
3. Outkast - ATLiens (3:50)
4. Arrested Development - People Everyday (4:03)
5. Beastie Boys - Girls (2:12)
6. The Beatnuts - Let's Git Doe (Feat. Fatman Scoop) (3:58)
7. Big L - Put It On (Feat. Kid Capri) (3:38)
8. Brand Nubian - Let's Dance (Feat. Busta Rhymes) (4:06)
9. Cocoa Brovaz - Super Brooklyn (3:39)
10. Cypress Hill - Insane In The Brain (3:32)
11. Das EFX - Generation EFX (Feat. EPMD) (3:46)
12. De La Soul - Keeping The Faith (4:44)
13. Gang Starr - You Know My Steez (3:44)
14. House Of Pain - Jump Around (3:29)
15. Kool G Rap - My Life (Feat. C-N-N) (4:29)
16. Large Professor - Bout That Time (4:14)
17. Tha Alkaholiks - Run Wild (Featuring Shae Fiol) (3:51)
18. Naughty by Nature - Hip Hop Hooray (4:24)
19. The Pharcyde - Soul Flower (Remix) (4:23)
20. Talib Kweli - Put It In The Air (Feat. DJ Quik) (4:43)
Nog suggesties?
Edit: Laat maar zitten, hij is al klaar want ik moet gaan. Veel plezier tijdens Hip Hop 120
[Dit bericht is gewijzigd door Mar10Segovia op 07-08-2003 20:57]
quote:ja sorry ik ben er weer
Op donderdag 7 augustus 2003 00:19 schreef Mar10Segovia het volgende:
Uhm, ik vin het een beetje stil worden in deze topic...uhm, wat vinden jullie van uh... EPMD?
mn computer was een beetje erg kapot,
gister vrijgevraagd voor de 23e (uitmarkt : redman, relax en nog wat)
gaan er hier nog meer?
* Tony_Montana67 komt alvast in de stemming met Fonky Family
quote:Veel plezier alvast man!
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:53 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Alles ingeslagen voor Parijs, nu nog ff een uurtje of wat hier m'n tijd verdoen en dan morgen in alle vroegte vertrekken* Tony_Montana67 komt alvast in de stemming met Fonky Family
quote:ik zal aan je denken, spreek je een beetje frans?
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:53 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Alles ingeslagen voor Parijs, nu nog ff een uurtje of wat hier m'n tijd verdoen en dan morgen in alle vroegte vertrekken* Tony_Montana67 komt alvast in de stemming met Fonky Family
quote:un petit peux
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:01 schreef makaveli_nh het volgende:
ik zal aan je denken, spreek je een beetje frans?
quote:ah tres bien
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
un petit peux
quote:Thnx, dat zal wel lukken
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:01 schreef cosmick het volgende:Veel plezier alvast man!
Ga ik eens kijken hoe de scene daar in elkaar zit
quote:zeer goed denk ik
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Thnx, dat zal wel lukken
Ga ik eens kijken hoe de scene daar in elkaar zit
quote:I'll do my upmost, as always
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:, nu zout ik echt ff voor een tijdje op, hou de reeks levend zou ik zeggen
ik vind het een lekkere agenda, nadelen : je kunt niet zoveel bij een dag zetten en Jarule Nelly en Diddy staan op de voorkant..
cijfer : 7,5
prijs : ¤10,50
(agenda-recencies )
[Dit bericht is gewijzigd door makaveli_nh op 08-08-2003 23:11]
quote:lekker tegelijk met die op kink fm
Kees de Koning weer in de ether.
Vanaf september gaat Kees de Koning weer een radioprogramma doen op 3fm.
Elke donderdagavond valt er weer te luisteren naar hiphop van 22:00 tot 24:00.
De show wordt ge-co-host door DJ Wix en Drew (bekend van lagerhuis en als host/mc op chocolate e.d.).
Het programma gaat 3voor12XL heten.Meer info: http://www.vpro.nl
[Dit bericht is gewijzigd door makaveli_nh op 08-08-2003 23:09]
quote:idd, dat is wel heel erg dom gepland zeg
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:08 schreef Mar10Segovia het volgende:Lekker handig, precies om dezelfde tijd als Hip Hop 120 op Kink...
zullen we ze dat ff melden per mail? in naam van de hiphopcentral?
Eminem_-_Hellbound_(Feat._Masta_Ace)_-_Game_Over[1].mp3
Heb dat nummer zelf al jaren maar volgens mij kent haast niemand het.
Is dat MTV raw trouwens wat? het bevalt me nl. niet dat die nerd van een brainpower het presenteerd
zag er wel een keer xzibit - paparazzi langskomen dus das wel goed.
quote:ik heb ook wel wat tegen die nerd, maar 2tall is cool
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:21 schreef Hertog_Martin het volgende:
MUST download:Eminem_-_Hellbound_(Feat._Masta_Ace)_-_Game_Over[1].mp3
Is dat MTV raw trouwens wat? het bevalt me nl. niet dat die nerd van een brainpower het presenteerd
ik vind het een lekker programma
Redman
Relax
Opgezwolle
en die aap : Ali B
maar ik kom er net achter dat ik gvd voor de verkeerde dag vrij heb gevraagd
quote:Jep die ken ik, wel een aardig nummertje maar niet speciaal ofzo.
En MTV Raw is inderdaad wel een aardig programma imo, maar ik heb iets tegen die Gert-Jan. Nu het voetbal seizoen voorbij is zie ik het meestal op zondag maar het is niet iets wat ik echt móet zien. Lompe gasten met hun stomme pindakoek en al dat ge-dope enzo
quote:Kvind em best wel stoer. Heb je trouwens een cover van die cd??? Op die site van little brother staat ie niet
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:16 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik ben nu trouwens dat album van Little Brother aan het luisteren, maar zo geweldig vind ik m eerlijk gezegd niet. Er staan wel een aantal goeie tracks op (For You, The Getup, Nighttime Maneuvers, Speed), maar een 10 waard..
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:39 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
Jep die ken ik, wel een aardig nummertje maar niet speciaal ofzo.
En MTV Raw is inderdaad wel een aardig programma imo, maar ik heb iets tegen die Gert-Jan. Nu het voetbal seizoen voorbij is zie ik het meestal op zondag maar het is niet iets wat ik echt móet zien. Lompe gasten met hun stomme pindakoek en al dat ge-dope enzo
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:31 schreef Steve-O het volgende:[..]
gert-jan
moet optiefen
ik wil clips zien
quote:jawel ik ken um wel. Staat toch op Off the wall (is volges mij zo'n onofficiel album). De beat in dat nummer is van een stage in het spel Soul Calibur.
quote:ff checken
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:54 schreef jimjim1983 het volgende:
Als we het dan toch over onbekende Eminem nummers hebben:
Biterphobia van Eminem is
Dit nummer bevat eigenlijk dezelfde beat, met 'stab' (trompetje) als die van ICE T's 'rhyme pays'...
Als iemand me de titel kan geven ...
quote:Sorry luister geen OP
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:32 schreef cosmick het volgende:
Had het laatst over een nummer van Osdorp Posse wat ik hoorde op Radio 3 (heb die suckers gemaild, maar die zijn uiteraard weer te lui om te reageren).Dit nummer bevat eigenlijk dezelfde beat, met 'stab' (trompetje) als die van ICE T's 'rhyme pays'...
Als iemand me de titel kan geven ...
quote:Ik normaal gesproken ook niet, maar dit klonk wel erg heftig.
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:34 schreef Steve-O het volgende:[..]
Sorry luister geen OP
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:34 schreef Steve-O het volgende:[..]
Sorry luister geen OP
quote:?
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:30 schreef Steve-O het volgende:
Ok vraagje ik zoek nog wat goed nummers van :
-defari
-pharcyde
-RZA
-Gravediggaz
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 09-08-2003 16:52]
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 17:00 schreef slinxxx het volgende:
defari - bionic
pharcyde - runnin / ya mamma / drop / passin me by
gravediggaz - nowhere to run nowhere to hide
quote:Danger Mouse & Jemini - The Only One!!!!!
Op zaterdag 9 augustus 2003 17:09 schreef slinxxx het volgende:
nog een nieuwe aanrader :DM & GEMINI (THE GIFTED ONE) - GHETTO POP LIFE!
Die is echt vet!
quote:Van Defari ken ik alleen het nummer Never Loose Touch.
Op zaterdag 9 augustus 2003 16:30 schreef Steve-O het volgende:
Ok vraagje ik zoek nog wat goed nummers van :
-defari
-pharcyde
-RZA
Weet iemand trouwens een site waar je hip hop videoclips kunt downloaden? of heeft iemand wat tips voor clips die ik van kazaa kan downloaden?
De clip van Pharcyde - Drop is zoals ik hierboven al zei:
quote:Ik heb die clip zelf gecapped, weet niet waar je die verder zou kunnen behalve Kazaa dan
Op zondag 10 augustus 2003 14:09 schreef jimjim1983 het volgende:
...
Lekker, Big Daddy Kane op Smoothbeats
-It must be Bobby
-Chase
- Fast Shadow
- Bong bong
quote:bedankt voor de tip, maar geld dit ook voor albums?
Op zondag 10 augustus 2003 16:08 schreef Wutangtony het volgende:
Als je nummers van de RZA wilt hebben dan kun je ook op Bobby Digital zoeken want daar brengt hij meestal zijn eigen shit onder uit.-It must be Bobby
-Chase
- Fast Shadow
- Bong bong
quote:Ikke
Op zondag 10 augustus 2003 18:19 schreef makaveli_nh het volgende:
wie opent de volgende?
ik doe het eventueel wel hoor
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 10-08-2003 18:38]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |