,,Er zijn inderdaad contacten met individuele leden van de LPF'', aldus Van Hauthem woensdag. Namen wil hij niet noemen. De LPF'ers zouden vooral geïnteresseerd zijn in de organisatie en kadervorming van het Vlaams Blok. Van Hauthem: ,,Het is echter allemaal nog wel wat anders dan structurele samenwerking met de LPF''.
Het Vlaams Blok zou graag een vorm van vast contact zien met de LPF. De partij vierde de overwinning van Pim Fortuyn bij de gemeenteraadsverkiezingen van vorig jaar tijdens een speciale bijeenkomst in Antwerpen als een doorbraak. Partijvoorman Filip Dewinter sprak toen van een ,,einde aan het politiek correcte multiculturele denken in Nederland''.
Dewinter, die in Vlaanderen een nogal hard profiel heeft, probeert zich het laatste jaar ook gematigder te uiten en ziet Pim Fortuyn als voorbeeld. Fortuyn zelf en de leiding van de LPF wezen in het verleden elke vergelijking of samenwerking met het Vlaams Blok sterk van de hand. Dat doet LPF-fractievoorzitter Herben nog steeds.
Datum: 30-07-2003 23:43
Bron: ANP
quote:Oftewel.... Wat vind je er zelf van?
Wanneer je een topic opent, verwachten we uiteraard dat het onderwerp iets met politiek van doen heeft, en dat er een opening tot discussie instaat. Met opening tot discussie wordt bedoeld dat je in ieder geval een eigen onderbouwde mening over het onderwerp deponeert. Het enkel kopieren en plakken van een tekst die je elders gevonden hebt wordt niet op prijs gesteld.Normen & Waarden Politieke Forum
quote:Vind het rampzalig, contacten onderhouden met een extremistische partij vind ik niet kunnen. Schande en dan nog wel blijven ontkennen
Op donderdag 31 juli 2003 01:04 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Oftewel.... Wat vind je er zelf van?
Misschien door de woorden 'individuele leden'.
Dus klopt de topictitel al niet.
V.
quote:ja maar dat is geen nieuws
Op donderdag 31 juli 2003 01:07 schreef NightH4wk het volgende:
En? Er zullen best ook een paar PvdA-leden contacten hebben met wat communisten.
quote:och dat zou zomaar kunnen maar het VlaamsBlok staat bekend als een extreem-rechtse partij waar de heilige Pim hoegenaamd niets van moest hebben.
Op donderdag 31 juli 2003 01:07 schreef NightH4wk het volgende:
En? Er zullen best ook een paar PvdA-leden contacten hebben met wat communisten.
Ten eerste; zegt Blok-Kamerlid en partijwoordvoerder Van Hauthem, waarom spreekt hij namens de LPF? Wat is het doel van het naar buiten brengen van dit bericht?
Ten tweede; individuele leden; wie, wat, waar, waarom? Een individueel lid kan iedereen zijn binnen de LPF, dat houdt nog niet in dat deze partij officiele contacten heeft met het VB.
Ten derde; so what?? Mocht het zo zijn dan zegt het natuurlijk wel iets over de LPF, maar ik reken een partij liever af op partijprogramma en wat ze verder 'officieel' naar buiten brengen, dan op vermeende contacten.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 31-07-2003 01:11]
quote:ja echt schandalig is het, heb er geen woorden voor
Op donderdag 31 juli 2003 01:08 schreef KomMaar het volgende:[..]
Vind het rampzalig, contacten onderhouden met een extremistische partij vind ik niet kunnen. Schande en dan nog wel blijven ontkennen
quote:Maak je niet zo druk joh, zal wel opgeblazen zijn door een gefrustreerde Vlaams Blokker...
Vind het rampzalig, contacten onderhouden met een extremistische partij vind ik niet kunnen. Schande en dan nog wel blijven ontkennen
De moeite waard om te bekijken:
http://www.blokbuster.antifa.net/foto.html
Wil het LPF ook een plaatsje op deze foto?
'Filip Dewinter en Jean-Marie Le Pen (Front National) samen aan den toog in Antwerpen'
Enkele citaten
Filip Dewinter:"Wat mij betreft is het Verdrag van de Rechten van de Mens ondergeschikt aan het principe van Eigen Volk Eerst, al de rest is larie en apekool."
Gerolf Annemans:"Het Vlaams Blok voelt zich inderdaad niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening houden."
Philip Claeys (voorzitter VBJ 1995-1999):
"De enige manier is het terugsturen van buitenlanders. Wij geloven niet in integratie. Het zijn er te veel en ze zijn te anders. Het cultuurverschil is te groot. De cultuur zit er biologisch zo diep in gebakken, dat het er nooit uit te krijgen is. Daar kunnen wij niet mee leven."
etc.
Het Vlaams Blok heeft het steeds over integratie maar wil eigenlijk gewoon ALLE (ook legale) allochtonen buiten hebben:
Resoluties werkgroep 2: Vreemdelingen, illegalen en asiel
10. Het Vlaams Blok bepleit een politiek die de vrijwillige, humane en begeleide
terugkeer van legaal verblijvende vreemdelingen stimuleert, aanmoedigt en organiseert.
En wat als allochtonen weigeren terug te keren? Joegoeslavië (Milosovic) deel 2??
Er is nog zoveel te vertellen over het Vlaams blok, maar dat zou té veel tijd in beslag nemen.
Daarom kent België een cordon sanitaire, omdat ze weten wie er in die gladgestreken pakken zitten!
DEN HAAG (ANP) - LPF-fractievoorzitter Herben betwijfelt of leden van zijn partij contact hebben met het Vlaams Blok, zoals de partijvoorzitter van het Vlaams Blok woensdag verklaarde. Herben vraagt zich af of het wel LPF'ers zijn die dat contact hebben. Als dat wel zo is, dan hebben zij geen mandaat van de partij en ,,kan het niet door de LPF-beugel''.
Volgens woorvoerder Van Hauthem van het Vlaams Blok onderhouden, ,,individuele leden'' van de LPF contact met zijn partij. Namen wilde hij niet noemen. De LPF'ers zouden vooral zijn geïnteresseerd in de organisatie en de kadervorming van het rechtse Vlaams Blok.
Herben wijst een vergelijking tussen zijn partij en de het Vlaams Blok af. ,,Dat deed Pim Fortuyn ook en iedere oprechte LPF'er weet dat.''
Bron: ANP
-----------------------------------------------------------
Het Vlaams Blok afwijzen maar Berlusconi verafgoden, tell me the difference
quote:lol wat een flapdrollen
Op donderdag 31 juli 2003 11:35 schreef Kozzmic het volgende:
Misschien dacht die Van Hauthem dat Michiel Smit nog bij de LPF hoort...
quote:omg wat een suggestieve baggersite is http://www.blokbuster.antifa.net/
Op donderdag 31 juli 2003 04:45 schreef fredDK het volgende:
foto'sDe moeite waard om te bekijken:
http://www.blokbuster.antifa.net/foto.htmlWil het LPF ook een plaatsje op deze foto?
'Filip Dewinter en Jean-Marie Le Pen (Front National) samen aan den toog in Antwerpen'
[afbeelding]Enkele citaten
Filip Dewinter:"Wat mij betreft is het Verdrag van de Rechten van de Mens ondergeschikt aan het principe van Eigen Volk Eerst, al de rest is larie en apekool."
Gerolf Annemans:"Het Vlaams Blok voelt zich inderdaad niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening houden."
Philip Claeys (voorzitter VBJ 1995-1999):
"De enige manier is het terugsturen van buitenlanders. Wij geloven niet in integratie. Het zijn er te veel en ze zijn te anders. Het cultuurverschil is te groot. De cultuur zit er biologisch zo diep in gebakken, dat het er nooit uit te krijgen is. Daar kunnen wij niet mee leven."etc.
Het Vlaams Blok heeft het steeds over integratie maar wil eigenlijk gewoon ALLE (ook legale) allochtonen buiten hebben:
Resoluties werkgroep 2: Vreemdelingen, illegalen en asiel
10. Het Vlaams Blok bepleit een politiek die de vrijwillige, humane en begeleide
terugkeer van legaal verblijvende vreemdelingen stimuleert, aanmoedigt en organiseert.En wat als allochtonen weigeren terug te keren? Joegoeslavië (Milosovic) deel 2??
Er is nog zoveel te vertellen over het Vlaams blok, maar dat zou té veel tijd in beslag nemen.
Daarom kent België een cordon sanitaire, omdat ze weten wie er in die gladgestreken pakken zitten!
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 31-07-2003 13:24]
quote:Wat hieruit blijkt is dat de contacten kennelijk vooral op persoonlijke titel plaatsvinden, en niet door de LPF worden gepropageerd. Je kan je daarbij afvragen of de LPF zich wel of niet terecht distantieert van het Vlaams Blok. En wat heeft Michiel Smit, die inmiddels zijn eigen partij heeft opgericht, eigenlijk nog te zoeken bij de LPF?
Tientallen leden LPF bezoeken Vlaams Blok activiteitenMat Herben
m.herben@tk.parlement.nlBetreft: Vlaams Blok
Rotterdam, 31 juli 2003
Geachte heer Herben,
Naar aanleiding van uw uitspraken in de media dat individuele contacten van LPF leden met het Vlaams Blok niet door de beugel kunnen stuur ik u deze brief.
Tientallen leden van de LPF komen op persoonlijke titel naar hun activiteiten en kijken hoe deze organisatie in elkaar steekt. Zelf ben ik ook lid van de LPF en onderhoud ik contacten met het Vlaams Blok.
Nederland en Vlaanderen hebben gezamenlijke problemen als onveiligheid, criminele allochtonen en de opkomst van de Arabisch Europese Liga. De LPF wil opkomen voor de Nederlandse identiteit en het Vlaams Blok wil opkomen voor de Vlaamse identiteit. Er zijn dus genoeg raakvlakken te vinden als je er nuchter naar kijkt.
Een paar maal heb ik een bijeenkomst van het Vlaams Blok bijgewoond waar Dewinter een spreekbeurt gaf. De leden van de LPF die meegekomen waren, zijn zeer te spreken over de duidelijke stellingname van de Dewinter. Men zou graag willen dat U en de LPF ook duidelijker stelling durven te nemen tegen de islamisering van onze samenleving, voor het uitzetten van criminele allochtonen en voor opkomen voor onze eigen cultuur.
Kunt u mij uitleggen wat er precies mis is met de persoonlijke contacten die worden onderhouden en waarom in uw ogen het Vlaams Blok zo fout is?
Met vriendelijke groeten,
Michiel Smit
Lid der gemeenteraad Rotterdam
Lid LPF
http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1059649434.html
quote:Vlaams Blok is niet extreem, wat dat zou betekenen dat meer als 760.000 mensen extreem zijn, dat geloof je toch niet he?
quote:Waarom niet. In het verleden, in een land niet ver van hier, waren miljoenen mensen extreem. In Zuid Afrika waren niet zo lang geleden een paar miljoen mensen ook extreem.
Op donderdag 31 juli 2003 14:40 schreef BolleTheo het volgende:[..]
Vlaams Blok is niet extreem, wat dat zou betekenen dat meer als 760.000 mensen extreem zijn, dat geloof je toch niet he?
quote:Ook mijn gedachte. Behalve dat het niets over een partij zegt maar over individuen. Een paar individuen zijn niet generaliseerbaar over een achterban, laat staan een partij. Als we alle leden van de politieke partijen die iets 'fout' doen opeens breed in de media brengen kunnen we een jaar lang alle kranten vullen. De VVD, GL, SP, PvdA en CU zullen vast ook wel contacten onderhouden met pedofielen, criminelen en drugsgebruikers. Dit is geen nieuws, dit is stemmingmakerij!
Op donderdag 31 juli 2003 01:10 schreef Kozzmic het volgende:
En ik wil uiteraard ook wel even mijn eigen mening posten...Ten eerste; zegt Blok-Kamerlid en partijwoordvoerder Van Hauthem, waarom spreekt hij namens de LPF? Wat is het doel van het naar buiten brengen van dit bericht?
Ten tweede; individuele leden; wie, wat, waar, waarom? Een individueel lid kan iedereen zijn binnen de LPF, dat houdt nog niet in dat deze partij officiele contacten heeft met het VB.
Ten derde; so what?? Mocht het zo zijn dan zegt het natuurlijk wel iets over de LPF, maar ik reken een partij liever af op partijprogramma en wat ze verder 'officieel' naar buiten brengen, dan op vermeende contacten.
quote:Oh, dat is mooi dan.
Op donderdag 31 juli 2003 16:08 schreef sizzler het volgende:[..]
Ook mijn gedachte. Behalve dat het niets over een partij zegt maar over individuen. Een paar individuen zijn niet generaliseerbaar over een achterban, laat staan een partij. Als we alle leden van de politieke partijen die iets 'fout' doen opeens breed in de media brengen kunnen we een jaar lang alle kranten vullen. De VVD, GL, SP, PvdA en CU zullen vast ook wel contacten onderhouden met pedofielen, criminelen en drugsgebruikers. Dit is geen nieuws, dit is stemmingmakerij! [afbeelding]
quote:Van mij mag je. Alleen wordt hier *wederom* de LPF in het rechtse hoekje gedreven en dat is een misverstand.
Op donderdag 31 juli 2003 16:13 schreef SCH het volgende:[..]
Oh, dat is mooi dan.
Dan houden we dit ook vast als het gaat om GroenLinksers die in verband worden gebracht met zogenaamd milieu-terrorisme en de linken die er voortdurend tussen links en Volkert worden gelegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |