abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:28:06 #1
62182 Georges
That's the shit
pi_12122417
architectonisch gezien dan in Nederland?

Ik ga voor Rotterdam, die hoogbouw daar, fantastisch. Ik vind het wel lovenswaardig dat Rotterdam architecten zoveel ruimte geeft om moderne architectuur in de stad te gebruiken.
Het enige wat ze daar fout gedaan hebben is dat ze de gebouwen te ver uitelkaar hebben gebouwd. Daardoor verliest het een hoop kracht.

In New York grenzen alle wolkenkrabbers aan elkaar waardoor het effect veel sterker is.

Foutje, dit had niet hier gemoeten, maar in het architectuur forum of zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Georges op 30-07-2003 19:33]

Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:29:34 #2
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_12122451
Dat zal wel een reden hebben dat het niet zo dicht op elkaar gebouwd is.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:29:38 #3
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_12122454
Ik denk dat dat subjectief is.
Zo vind ik dat Utrecht een mooi stadshart heeft, met kleine gezellige grachtjes enzo.
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:30:25 #4
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12122472
Heerlen

[Dit bericht is gewijzigd door DarkShine op 30-07-2003 19:31]

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:30:50 #5
62182 Georges
That's the shit
pi_12122484
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:29 schreef dJ-Zcore het volgende:
Dat zal wel een reden hebben dat het niet zo dicht op elkaar gebouwd is.
In New York is het een kwestie van grondprijzen. Waarom het in Rotterdam anders is, geen idee. Iemand?
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:30:59 #6
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_12122486
Almere - Haven
Het kan in Almere!
pi_12122492
Amersfoort.. maar da's omdat ik er woon..
[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:32:03 #8
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12122512
breda!
put
your
clothes
on!
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:32:20 #9
62182 Georges
That's the shit
pi_12122518
Een motivatie zou wel fijn zijn, waarom juist die stad?
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:32:38 #10
14623 kEUS
to cow or not to cow.
pi_12122529
Delluf, natuurlijk. Klein, oud, pitoresk, alles lekker dicht bij elkaar en de rest er netjes omheen.
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:33:16 #11
28588 BaBy-G
mini me...
pi_12122550
Amsterdam! prachtig al die rode lichtjes...
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
pi_12122568
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:30 schreef DarkShine het volgende:
Heerlen
Ja geweldig .

Ik ga voor hartje Hoensbroek, ben zelf ook op de Kouvenderstraat geboren .

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12122604
Almere

Alleen de bevolking daar zuigt.

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:35:55 #14
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_12122616
Gezelligheid: Amsterdam
Uiterlijk: Rotterdam
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:36:12 #15
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12122626
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:32 schreef Georges het volgende:
Een motivatie zou wel fijn zijn, waarom juist die stad?
ok.
breda: combi van oud en nieuw, het chasse en park met nieuwbouw versus de o.l vrouwenkerk en de markt, de knusheid in de stad en de ringracht eromheen.

(er staat al een soortgelijke topic in C&H, maar dat gaat meer over modern versus oud in een stadscentrum en welke stad daarin het mooiste is..)

put
your
clothes
on!
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:38:47 #16
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_12122690
Elburg.
Er gaat niks boven Urk
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:39:24 #17
5260 Stewie
March on down the field !
pi_12122704
Ben het helemaal met TS eens, Rotterdam vind ik wat dat betreft uniek, ga eens op het weena kijken, Rotterdam is echt een metropool aan het worden...

Vind zelf het westin hotel een van de mooiste gebouwen in NL...

pi_12122743
Nijmegen natuurlijK!!!

oudste stad met de mooiste bouwwerken

woensdag 30 juli 2003 @ 19:44:00 #19
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_12122836
Veghel.

het hangplek is daar fantastisch

Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 30 juli 2003 @ 20:19:18 #20
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12123674
Sgopje naar Cultuur & Historie
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_12124400
Tot nu toe vond ik van alle plaatsen die ik bezocht heb Middelburg toch wel het mooist... Dwalen in die straatjes vol verrassingen en de Kloveniersdoelen en het voormalig havengebied en natuurlijk de wallen met die verscholen molen en het stadhuis natuurlijk en de abdij.
Delft en Leiden, Dordrecht, Utrecht dingen ook wat mij betreft mee, maar Middelburg blijft voor mij voorlopig het mooist. Rotterdam ben ik nog nooit echt geweest en Amsterdam en Den Haag heb ik wel bezocht maar vindt die om de een of andere reden niet zo mooi als die ietwat verstilde plaatsen (alhoewel dat soms ook wel anders is). Den Bosch en Breda en Maastricht en nog een boel plaatsen zijn zeker ook mooi maar Middelburg heeft op mij de meeste indruk gemaakt. Het buitenland laat ik hier even uit de beschouwing.
  woensdag 30 juli 2003 @ 20:46:03 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12124454
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:39 schreef Stewie het volgende:
Ben het helemaal met TS eens, Rotterdam vind ik wat dat betreft uniek, ga eens op het weena kijken, Rotterdam is echt een metropool aan het worden...
Overdrijven is ook een vak hoor
[KNE]-Mod
  woensdag 30 juli 2003 @ 23:11:41 #23
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_12128468
Utrecht. Net iets mooier dan Amsterdam qua grachten.
pi_12128554
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:28 schreef Georges het volgende:

Het enige wat ze daar fout gedaan hebben is dat ze de gebouwen te ver uitelkaar hebben gebouwd. Daardoor verliest het een hoop kracht.

In New York grenzen alle wolkenkrabbers aan elkaar waardoor het effect veel sterker is.

Dat is precies mijn gedachte als ik op de Weena ben en omhoog kijk.
pi_12128632
Rotterdam natuurlijk! En dat zeg ik niet alleen omdat ik er woon. Het is gewoon een supermoderne stad en altijd wordt er wel ergens gebouwd. De meest prachtige skyline ook nog es.
Qua gezelligheid vind ik Utrecht heel leuk.
Back in business.
pi_12128704
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:30 schreef Georges het volgende:

[..]

In New York is het een kwestie van grondprijzen. Waarom het in Rotterdam anders is, geen idee. Iemand?

In New York rijden geen trams?
pi_12129419
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:30 schreef Georges het volgende:

[..]

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat Manhattan een relatief smal schiereiland is en de ruimte bij de 'place to be' wat schaarser is (grote ronde of vierkante omgeving is veel efficienter dan een lange smalle rechthoek), vanwege de weinige ruimte daaromheen en vroeger de verbindingen met de overkant wat problematischer plus natuurlijk dat wonen en werken aan het water vanwege het mooie uitzicht (water zal toch wel breed genoeg zijn) de huur en koop wat duurder maakt

edit: het ging om Rotterdam in de vraag: ik denk dat ze daar de ruimte hebben en iedere architect(enbureau) wil natuurlijk zijn(hun) creatie in volle spotlight laten zien

[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 31-07-2003 01:48]

donderdag 31 juli 2003 @ 00:38:43 #28
62182 Georges
That's the shit
pi_12130611
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 23:20 schreef the.big.ticket het volgende:

[..]

In New York rijden geen trams?

Wat heeft dat er mee te maken? In New York zijn veel wegen veel breder dan in Rotterdam, of bedoel je dat niet?
pi_12131265
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 00:38 schreef Georges het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken? In New York zijn veel wegen veel breder dan in Rotterdam, of bedoel je dat niet?

Naar mijn gevoel zitten die gebouwen op de Weena en de Coolsingel verder uit elkaar dan bijvoorbeeld Fifth Avenue in New York, omdat er nog zo'n strook in het midden van de weg zit waar die trams over rijden.
Dat heb je in New York niet, en als je die wegdenkt, komt die afstand veel meer in de buurt denk ik. Maarja, ben al een paar jaar niet meer in New York geweest..
pi_12131308
De wegen in Rotterdam lijken me veel meer ruimte innemen. Ik dacht ook dat je dat bedoelde met dat de gebouwen verder uit elkaar stonden in Rotterdam.
  donderdag 31 juli 2003 @ 01:16:16 #31
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_12131428
Ms een gekleurde mening maar ik vind Utrecht toch het mooiste stadshart hebben, de grachten, de oude panden, de rijke historie, de cafeetjes, de Steenweg. Harderwijk heeft ook wel mooie binnenstad maar er mist daar toch iets, Amsterdam is het mij net te druk qua reclameborden en tramrails maar voor de rest ook goed te doen.
pi_12132142
Stockholm, Gamla stan.

In Nederland heb ik lang niet alle grote steden gezien maar als ik dan toch zou moeten kiezen staat me het meeste bij:

Zutphen, Amsterdam en Arnhem.

pi_12132292
rotterdam mooi?dat neem ik i.i.g niet erg serieus
Refuse/Resist/Innerself
pi_12132459
Wereldwijd vind ik Lissabon en Hong-Kong toch wel het mooist. (Lissabon heb ik in levende lijve bezocht, Hong Kong ken ik alleen van plaatjes).

Lissabon heeft een bijzonder mooi oud stadshart, tevens zijn er veel mooie pleinen en ook de liften zijn echt bijzonder. Verder kan, bij mij als hoogbouw fan, Hong Kong natuurlijk niet ontbreken. Deze stad springt er echt uit wat hoogbouw betreft. Het is mooi maar er staat ook veel hoogbouw. En dat is iets wat ik in een stad als Rotterdam mis, er staan wat hoge gebouwen maar het vormt geen centrum.

In Nederland vind ik Amersfoort (voor foto's 1 2 ) en Den Haag erg mooi. Amersfoort heeft op historisch gebied een zeer mooie binnenstad (zie foto's), ik vind het mooi omdat er nog zoveel intact is. Veel meer dan in veel andere steden.

Den Haag vind ik mooi vanwege de kantoren rondom het station. Tevens vind ik Den Haag ook gewoon een erg leuke stad.

donderdag 31 juli 2003 @ 02:58:54 #35
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_12132756
Rotterdam vind ik met afstand de lelijkste stad van Nederland. Het is natuurlijk ook te begrijpen na de bombardementen in WOII. Alle naoorlogse gebouwen zijn destijds zonder veel fantasie neergezet. Er is werkelijk niets mooi, behalve de behouden plekjes.
Natuurlijk mag iedereen het zelf weten of hij/zij moderne architectuur en namaakwolkenkrabbers leuk vindt. Of dat het lijkt, dat het metropoolwaardig is. Ik ben met verscheidene buitenlanders in Rotterdam geweest en zonder enige uitzondering vond men de stad afschuwelijk.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_12132814
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 02:58 schreef Price het volgende:
Natuurlijk mag iedereen het zelf weten of hij/zij moderne architectuur en namaakwolkenkrabbers leuk vindt. Of dat het lijkt, dat het metropoolwaardig is. Ik ben met verscheidene buitenlanders in Rotterdam geweest en zonder enige uitzondering vond men de stad afschuwelijk.
Inderdaad. In Rotterdam staat een aantal fantastische gebouwen. Ik denk aan het WPC, DP en het KPN gebouw. Maar qua stad stelt Rotterdam niets voor. De samenhang ontbreekt. Daarom staat Den-Haag ook bij mij ophet lijstje.
  donderdag 31 juli 2003 @ 03:17:42 #37
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12132819
Den Bosch natuurlijk.
1 vd oudste steden van NL met een gezellige "ouderwetse" markt met zijn waterput natuurlijk
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_12132824
Groningen[vet].[/vet]

Motivatie totaal broodoverbodig

donderdag 31 juli 2003 @ 05:59:46 #39
5260 Stewie
March on down the field !
pi_12133136
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 01:56 schreef woediewokkie het volgende:
rotterdam mooi?dat neem ik i.i.g niet erg serieus
Dat is natuurlijk subjectief, maar een autorit over de maasboulevard, daar kun je mij 's nachts voor wakker maken...
pi_12133152
Rotterdam niet mooi?
Ben je soms een bevooroordeelde Amsterdam of iets wat daar op lijkt. Het stadscentrum van Rotterdam ziet er juist heel erg mooi uit, en inderdaad vooral 's nachts zoals hierboven is gezegd.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_12133191
quote:
Rotterdam vind ik met afstand de lelijkste stad van Nederland.
U heeft Heerlen dus nog nooit gezien...

Ik heb in allebei gewoont, dus ik kan het weten .

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12137659
Ik vind de moderne gebouwen in Rotterdam ontzetten mooi, wel vind ik dat er wel eens wat meer én wat hoger gebouwd mag worden
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_12137724
Zoetermeer natuurlijk

Daar hebben ze het, om het tenminste nog een beetje duidelijk te maken, ook maar meteen officieel het stadshart genoemd....

Ook voor jou komt dat moment dat je vooraan staat in de file. Loop dan niet te sufkutten, maar geef vol gas en maak dat je wegkomt...
pi_12138904
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:27 schreef Dezz het volgende:
Ik vind de moderne gebouwen in Rotterdam ontzetten mooi, wel vind ik dat er wel eens wat meer én wat hoger gebouwd mag worden
Google maar eens op Parkhaven toren.
pi_12138949
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:30 schreef Rudedadude het volgende:
Zoetermeer natuurlijk

Daar hebben ze het, om het tenminste nog een beetje duidelijk te maken, ook maar meteen officieel het stadshart genoemd....

Dat wilde ik serieus ook net gaan posten!
Maar mooi? Nee.
pi_12139031
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:32 schreef kEUS het volgende:
Delluf, natuurlijk. Klein, oud, pitoresk, alles lekker dicht bij elkaar en de rest er netjes omheen.
* Gurby is het hier mee eens
  Moderator donderdag 31 juli 2003 @ 13:33:04 #47
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12139171
quote:
Ik ben met verscheidene buitenlanders in Rotterdam geweest en zonder enige uitzondering vond men de stad afschuwelijk.
Ik heb een andere ervaring met Rotterdam. Buitenlanders waarmee ik in Rotterdam ben geweest vinden de ruimtelijke opzet, het brede en drukbevaren water en het "levenslustige", rumoerige van Rotterdam wel indrukwekkend.

Het ligt er misschien ook aan hoe je het brengt. Als ik jouw stukje zo lees, dan ga jij al met zo'n bek van "dit is helemaal niks" op weg naar Rotjeknor met je gasten, en misschien ben je zelfs wel geneigd om juist die plekjes uit te zoeken die jouw oordeel bevestigen.

Ook zal het ermee te maken hebben wat voor soort gasten je meeneemt naar Rotterdam. Zijn het de cliché-buitenlanders, die eigenlijk niks anders willen dan een kneuterig tochtje door de grachten van Neerlands grootste openluchtmuseum Amsterdam, en een bezoek aan het Anne Frank-huis, dan zitten ze waarschijnlijk niet te wachten op een bezoek aan een moderne stad.
En, toegegeven, Rotterdam is in de soort stad die het is,minder uniek dan Amsterdam.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_12139313
Ik ben laatst met een stel hongaren door Rotterdam geweest. En ik kan je zeggen dat ze enorm onder de indruk waren. Vooral de havengebieden en hoge gebouwen vonden ze erg interessant.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_12140352
Rotterdam vind ik erg mooi om de hierboven al genoemde redenen...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_12140743
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:40 schreef Olmo het volgende:
Nijmegen natuurlijK!!!

oudste stad met de mooiste bouwwerken

subjectief zou ik ook Nijmegen zeggen, want dat is de stad waar ik geboren en getogen ben.
Het heeft prachtige gebouwen, oudheden en parken in het centrum.

Maar de broerstraat, gebouw van de V&D en Hema en plein 44 vind ik vreselijk.

Ik heb foto's gezien hoe Nijmegen er uit zag voor het bombardement, toen was het een prachtige stad. De graafseweg en st. annastraat waren toen brede wegen met een middenberm.

Echt zonde dat dat er niet meer is.

pi_12140946
Utrecht natuurlijk!!

Daarom zij wij toch het midden van Nederland?

pi_12145167
nijmegen was voor de bombardementen 100 keer mooien als dat het nu was, met 3 grote kerktorens, en veel meer gebouwen uit vroegere tijden.
nijmegen heeft een aantal stadsgezichten die echt heel mooi zij, op de grote markt zijn hema en v&d echt een doorn in het oog, en als zedie gevels gaan restylen (wat nog gaat gebeuren) zouden ze het zeker een hitorisch tintje moeten geven.

steden met een echt mooi centrum: praag (binnen de oude stadsmuren)
rome, parijs en wenen. zulk soort architecturen als in die steden vind je niet zo snel op dat formaat in nederland.

pi_12148867
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 13:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Google maar eens op Parkhaven toren.

Ja jammer dat die er dus niet meer komt......
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_12172781
Leiden
Ja ook mijn mexicaanse schone heeft zich 'aangepast'.... (voor zover WIJ DAT WILLEN)
pi_12185167
In Nederland vind ik de stadsharten van Utrecht en Nijmegen mooi. Amsterdam ook wel, maar daar vind ik de toeristen zo ontzettend irritant, dat dat mijn mening negatief kleurt. Het heeft gewoon de charme van het oudere, gegroeide hart, wat mij meer aanspreekt dan de geplande stad.
In het buitenland speelt hetzelfde: steden als Barcelona, Praag en Antwerpen (om maar wat voorbeelden te noemen) laten een goed onderhouden oud centrum zien...

Over de vraag waarom in Rotterdam de wolkenkrabbers verder van elkaar staan dan in New York kan ik wel iets zeggen. De Nederlandse regels met betrekking tot zonlicht zijn vele malen strenger dan de Amerikaanse. Daardoor kunnen daar wolkenkrabbers dichter bij elkaar staan.
In Nederland speelt de verhouding van de onderlinge afstand en de hoogte van torens een rol. Dus voor torens van 50 meter moet er X meter tussen zitten, en voor een toren van 100 meter 2X.

De strenge regels m.b.t. zonlicht is bijvoorbeeld ook de reden dat je in Nederland eigenlijk geen gebouwen boven 150 meter speelt. Er moet voor het zonlicht binnen een bepaalde maat zijn, waardoor de oppervlakte van een etage beperkt moet blijven, terwijl voor een grotere toren een sterkere (grotere) constructie nodig, waardoor de plattegrond ook hoger wordt.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, ik heb het maar een beetje kort door de bocht opgeschreven, maar de basis klopt wel...

zaterdag 2 augustus 2003 @ 17:56:53 #56
62182 Georges
That's the shit
pi_12185201
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:54 schreef Tim59 het volgende:
In Nederland vind ik de stadsharten van Utrecht en Nijmegen mooi. Amsterdam ook wel, maar daar vind ik de toeristen zo ontzettend irritant, dat dat mijn mening negatief kleurt. Het heeft gewoon de charme van het oudere, gegroeide hart, wat mij meer aanspreekt dan de geplande stad.
In het buitenland speelt hetzelfde: steden als Barcelona, Praag en Antwerpen (om maar wat voorbeelden te noemen) laten een goed onderhouden oud centrum zien...

Over de vraag waarom in Rotterdam de wolkenkrabbers verder van elkaar staan dan in New York kan ik wel iets zeggen. De Nederlandse regels met betrekking tot zonlicht zijn vele malen strenger dan de Amerikaanse. Daardoor kunnen daar wolkenkrabbers dichter bij elkaar staan.
In Nederland speelt de verhouding van de onderlinge afstand en de hoogte van torens een rol. Dus voor torens van 50 meter moet er X meter tussen zitten, en voor een toren van 100 meter 2X.

De strenge regels m.b.t. zonlicht is bijvoorbeeld ook de reden dat je in Nederland eigenlijk geen gebouwen boven 150 meter speelt. Er moet voor het zonlicht binnen een bepaalde maat zijn, waardoor de oppervlakte van een etage beperkt moet blijven, terwijl voor een grotere toren een sterkere (grotere) constructie nodig, waardoor de plattegrond ook hoger wordt.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, ik heb het maar een beetje kort door de bocht opgeschreven, maar de basis klopt wel...

Interessant. Echter in Rotterdam is recentelijk de bouw van de Coolsingeltoren goedgekeurd. Die wordt ruim over de 200 meter als ik me niet vergis. Hoe rijmt zich dat met jouw verhaal?
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 17:59:02 #57
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_12185238
Ik vind Rotterdam dus het poeplelijkste stadhart van heel Nederland hebben, geen sfeer, lelijke pleinen, het heeft niets. Den Haag heeft een paar mooie dingen (Passage, noordeinde, lange vijverberg, plein, etc.), maar toch ga ik voor Amsterdam.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_12185567
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:56 schreef Georges het volgende:

[..]

Interessant. Echter in Rotterdam is recentelijk de bouw van de Coolsingeltoren goedgekeurd. Die wordt ruim over de 200 meter als ik me niet vergis. Hoe rijmt zich dat met jouw verhaal?

Ik weet het zijne niet van de Coolsingeltoren, maar ik gok dat dit te maken heeft met technische ontwikkelingen, waardoor de plattegronden kleiner kunnen zijn... Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...
pi_12185604
ik kies voor maastricht
Now I lay me down to sleep,pray the Lord my soul to keep, if I die before I wake, pray the Lord my soul to take
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 18:28:59 #60
62182 Georges
That's the shit
pi_12185608
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 18:25 schreef Tim59 het volgende:

[..]

Ik weet het zijne niet van de Coolsingeltoren, maar ik gok dat dit te maken heeft met technische ontwikkelingen, waardoor de plattegronden kleiner kunnen zijn... Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...

Wellicht dat het wel een van de redenen was dat de Parkhaventoren niet is doorgegaan, overigens erg jammer. 392 meter moest ie worden.

Kan best zijn dat het ook als horizonvervuiling gezien werd.
Die toren had je waarschijnlijk vanaf Den Haag nog wel gezien.

pi_12185708
Utrecht (behalve HC),
dan Haarlem hoewel ze daar op het moment ontzettend veel aan het (ver)bouwen zijn uitzondering vormt ook het foeilelijke milennium-monument op het verwulftdat had niet moeten mogen!),
dan Groningen (vind ik de combi van oud en nieuw erg goed gedaan)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 19:14:53 #62
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_12186284
Ik vind die vestingsteden wel mooi.

Heusden bij Den Bosch bijv.

Tsja .....
pi_12187214
Haarlem vind ik zelf ook erg de moeite waard... Groningen wil ik deze zomer eens op mijn gemak gaan bekijken...
  zondag 3 augustus 2003 @ 09:26:07 #64
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_12193973
Zelf woon ik in de hoofdstad van Drenthe. Maar de sfeer van het centrum is daar niet om over naar huis te schrijven.
Ik ga voor Groningen. Dat is als sinds jaar en dag m'n stadje. Gezellige terrasjes, niet al te druk, niet te rustig. Het feit dat het een studentenstad is maakt het alleen maar gezelliger. 't RUG (de rijksuniversiteit van Groningen) heeft trouwens ook een prachtig gebouw... midden in het centrum! En dan Centraal Station Groningen, ook al zo prachtig! Een paar jaar geleden is hij volledig gerestaureerd en ziet er weer piekfijn uit.
Tegenover het station staat -midden in de gracht- een hypermodern museum ('t Groninger Museum) Je moet ervan houden... Zelf vind ik het niet heel erg bijzonder, maar het geeft wel heel leuk de diversiteit weer van deze stad.
(Un)masking for the greater good.
pi_12217241
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:28 schreef Georges het volgende:
Welke stad heeft het mooiste stadshart?
Ik ga voor Rotterdam...
"I'm a reasonable man, get off my case"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')