abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2003 @ 16:32:24 #1
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11513745
Ze zijn er eindelijk!

Camera: Canon AE1
Lens: Tokina 80-200 f1:4.0
Film: Kodak Elitechrome 100 ASA

Over de film ben ik niet te spreken. Er zat een blauwzweem over de foto's heen. Gelukkig ging die met "auto color" in PS wel wat weg maar het is nog steeds niet je-dat. Daar dan maar even doorheen kijken dus. Misschien krijg ik het nog wel beter als ik wat meer met PS ga klooien.

Anyway, here goes:

1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_11513958
Kinky foto's hoor, maar vind de binnenkant van de kroegen toch interesanter, kan je daar ook een paar kiekjes van maken op zaterdag avond?

Mooie close-ups van flesjes heineken enzo

woensdag 2 juli 2003 @ 16:47:50 #3
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_11514199
Wederom prachtige foto's TheMarco
Heb je ze op CD laten zetten of zelf ingescant?
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  woensdag 2 juli 2003 @ 16:51:06 #4
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_11514291
hé waar laat je de koppel poort??? moet je het nu niet nemen met excetra (of hoe je dat festival schrijft) daar..
Where's my fear???
  woensdag 2 juli 2003 @ 16:56:43 #5
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11514428
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 16:47 schreef portier het volgende:
Wederom prachtige foto's TheMarco
Heb je ze op CD laten zetten of zelf ingescant?
Ik heb ze laten ontwikkelen en scannen bij Foto Combi Muns in Amersfoort. UITMUNTENDE scankwaliteit. Ik heb ze op CD in 3072x2048 pixels. Echt helemaal top! Ik was 11,90 kwijt voor twee diarollen ontwikkelen plus scannen en op CD zetten. Ik ga denk ik maar geen scanner kopen want dit is zo makkelijk en zo goed dat ik daar niet zelf voor ga zitten kloten! Ik had wat fullsize werk naar een kennis van me die een Minolta Dualscan Elite III heeft (best een aardig ding en kost 400 euro) en die zei dat zijn scanner hier niet tegenop kon. Perfecto dus!
  woensdag 2 juli 2003 @ 17:04:24 #6
39240 jagermaster
pi_11514614
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 16:56 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ik heb ze laten ontwikkelen en scannen bij Foto Combi Muns in Amersfoort. UITMUNTENDE scankwaliteit. Ik heb ze op CD in 3072x2048 pixels. Echt helemaal top! Ik was 11,90 kwijt voor twee diarollen ontwikkelen plus scannen en op CD zetten. Ik ga denk ik maar geen scanner kopen want dit is zo makkelijk en zo goed dat ik daar niet zelf voor ga zitten kloten! Ik had wat fullsize werk naar een kennis van me die een Minolta Dualscan Elite III heeft (best een aardig ding en kost 400 euro) en die zei dat zijn scanner hier niet tegenop kon. Perfecto dus!

is die kwaliteit ook voor foto's??
Where's my fear???
  woensdag 2 juli 2003 @ 17:11:16 #7
20641 portier
pi_11514760
quote:

[..]

Wow, dat is zeer relext voor een heel mooi prijsje. Goede zaak! Die moet ik hier ook nog maar eens gaan vinden
GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  woensdag 2 juli 2003 @ 17:11:22 #8
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11514765
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 17:04 schreef jagermaster het volgende:

[..]

is die kwaliteit ook voor foto's??

De truuk is: de film wordt aanvankelijk alleen ontwikkeld en dus op de rol gelaten. Die gaat in zijn geheel de scanner in en dan heb je zo een perfect setje scans. Kleurennegatieven kun je ook gewoon op die manier scannen. Even inverten in Photoshop en je hebt de foto weer. Reeds afgedrukte foto's scannen ze daar niet volgens mij.
  woensdag 2 juli 2003 @ 17:25:56 #9
39240 jagermaster
pi_11515108
zal er is langsgaan. leuk voor me fotootjes...
Where's my fear???
  donderdag 3 juli 2003 @ 18:13:56 #10
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11540305
ZUCHT... mag niet meer wijzigen...

Even een retake. De kleuren waren echt klote en ik heb er wat aan gedaan. Hier de nieuwe verbeterde serie:

1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

donderdag 3 juli 2003 @ 18:35:13 #11
20641 portier
pi_11540753
Ik vind vooral 9 erg goed. Erg leuke foto
GEILE VROUWPERSONEN!
  donderdag 3 juli 2003 @ 18:40:54 #12
49425 ijsvries
Fokker-Parents
pi_11540871
ik vind foto 5 heel erg mooi.
lekkere jongen zit daar op die fiets
  donderdag 3 juli 2003 @ 18:55:59 #13
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11541140
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 18:40 schreef ijsvries het volgende:
ik vind foto 5 heel erg mooi.
lekkere jongen zit daar op die fiets
Eh... pedo neigingen?
Dat joch is 12 ofzo....
  donderdag 3 juli 2003 @ 19:02:04 #14
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_11541248
quote:

[..]

Ik heb ze laten ontwikkelen en scannen bij Foto Combi Muns in Amersfoort. knip

Weet jij misschien of ze dat bij alle Foto Combi's doen.
Ik heb hier nog 4 rolletjes dia van de Klu open dagen staan en ze gelijk laten scannen lijkt me
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
  donderdag 3 juli 2003 @ 20:14:42 #15
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11542606
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 19:02 schreef Briggy het volgende:

[..]

Weet jij misschien of ze dat bij alle Foto Combi's doen.
Ik heb hier nog 4 rolletjes dia van de Klu open dagen staan en ze gelijk laten scannen lijkt me

Helaas, ik heb geen idee...
  vrijdag 4 juli 2003 @ 11:13:03 #16
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_11555303
Hulde! Wat een prachtige foto's! Ze zouden zó in een toeristenfoldertje van Amersfoort kunnen. Keep up the good work!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  donderdag 17 juli 2003 @ 09:27:56 #17
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11828354
Hier nog wat shots op Fuji Velvia film ( )
Ben nog druk aan het scannen dus er komt nog wel wat meer.

FOK!fotograaf donderdag 17 juli 2003 @ 11:03:09 #18
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11830032
kan niets anders zeggen dan:
MOOI!

erug mooie foto's!!

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_11831872
Vraagje.

Zelf beschik ik ook over een analoog camera en een digitale. Alleen als ik een serie wil schieten van een bepaald onderwerp neem ik niet m'n digitale en m'n analoog mee. De keuze voor analoog/digitaal bestaat bij mij meestal uit de volgende punten:
-Digitaal is 'gratis fotograferen'
-Analoog heeft hogere snelheid. (Niet alleen de mogelijkheid tot actiefoto's, maar ook aanzetten en drukken maar, wat bij m'n digitale al gauw 5 sec duurt..)
-Analoog hoeft niet tussentijds up te loaden. Gewoon nieuw rolletje erin en je kunt weer schieten.
-Digitaal scheelt hoop scanwerk.

Oftewel, wanneer het kan ga ik digitaal, maar als er voordelen zijn kies ik soms ook voor 'ouderwets'. Maar waarom ga je met twee camera's dezelfde stad fotograferen? Oftewel: er is dus kennelijk meer verschil tussen analoog en digitaal?

_-L'avenir est déja là
  donderdag 17 juli 2003 @ 12:34:02 #20
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11831987
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:28 schreef Paddo het volgende:
Vraagje.

Zelf beschik ik ook over een analoog camera en een digitale. Alleen als ik een serie wil schieten van een bepaald onderwerp neem ik niet m'n digitale en m'n analoog mee. De keuze voor analoog/digitaal bestaat bij mij meestal uit de volgende punten:
-Digitaal is 'gratis fotograferen'
-Analoog heeft hogere snelheid. (Niet alleen de mogelijkheid tot actiefoto's, maar ook aanzetten en drukken maar, wat bij m'n digitale al gauw 5 sec duurt..)
-Analoog hoeft niet tussentijds up te loaden. Gewoon nieuw rolletje erin en je kunt weer schieten.
-Digitaal scheelt hoop scanwerk.

Oftewel, wanneer het kan ga ik digitaal, maar als er voordelen zijn kies ik soms ook voor 'ouderwets'. Maar waarom ga je met twee camera's dezelfde stad fotograferen? Oftewel: er is dus kennelijk meer verschil tussen analoog en digitaal?

Analoog is VEEL mooier tenzij je een echt goede digitale camera hebt. En dan heb ik het niet over prosumermodellen als de Olympus C5050 (die ik heb), de Nikon CP5700, Minolta Dimage 7Hi, Sony F717 etc. etc. maar over het echte pro-werk zoals een Canon EOS 10D, Nikon D100 of een Fuji S2 Pro.

Die laatste camera's komen wel in de buurt van wat je met analoog krijgt maar daar betaal je al gauw 1800 euro excl. lenzen voor.

Overigens heb ik heeeeeel misschien de mogelijkheid om rond het najaar een Fuji S2 Pro te krijgen!

Als ik die heb kan het analoge spul wel de deur uit denk ik

pi_11832083
Helaas TheMarco.. ook met een S2pro haal je het dyn. bereik van analoog niet, dus voorzichtig aan met het verpatsen van je analoge set
Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
pi_11832553
Ik begrepen dat de resolutie van diarolletje ongeveer overeenkomt met 11 MegaPixel. Als je het zo bekijkt komt alleen de Canon 1Ds in de buurt van analoge kwaliteit. Maar die is natuurlijk veel te duur. Ik heb ook wel eens gekeken naar dat professionele van Fuji maar ik vond het wel een erg lomp ding en hij was ook vrij traag. Die Canon 10D lijkt mij dus wel een goede optie hoewel die natuurlijk ook nog wel duur is.
pi_11837597
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:34 schreef TheMarco het volgende:
Analoog is VEEL mooier tenzij je een echt goede digitale camera hebt. En dan heb ik het niet over prosumermodellen als de Olympus C5050 (die ik heb), de Nikon CP5700, Minolta Dimage 7Hi, Sony F717 etc. etc. maar over het echte pro-werk zoals een Canon EOS 10D, Nikon D100 of een Fuji S2 Pro.
Oke, maar wanneer je ze op een beeldscherm bekijkt, is er dan verschil verder? Oftewel, stel ik maak een topic "foto's uit Amersfoort" maak, en ik gooi digitaal en analoog op een hoop, kun je dan nog zeggen welke digitaal zijn?
_-L'avenir est déja là
  donderdag 17 juli 2003 @ 17:08:29 #24
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11838295
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:39 schreef kwaakeend het volgende:
Helaas TheMarco.. ook met een S2pro haal je het dyn. bereik van analoog niet, dus voorzichtig aan met het verpatsen van je analoge set
Op papier waar inderdaad. Echter, om dat betere dynamische bereik ook echt uit je slides te halen heb je een scanner nodig waarvan je echt niet wil weten wat ie kost. Met zo'n S2 krijg je out of the box crisp, ruisvrije prachtig gekleurde platen die je op billboardformaat kunt printen.

Over verschil zien op het scherm:

Dat hangt zoals ik net hierboven al zei totaal af van de scanner. De meeste scanners zijn niet ZO goed dat ze een diascan er op het scherm beter laten uitzien dan een digitale foto uit een digitale spiegelreflex.

pi_11843911
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:08 schreef TheMarco het volgende:
Op papier waar inderdaad. Echter, om dat betere dynamische bereik ook echt uit je slides te halen heb je een scanner nodig waarvan je echt niet wil weten wat ie kost. Met zo'n S2 krijg je out of the box crisp, ruisvrije prachtig gekleurde platen die je op billboardformaat kunt printen.

Over verschil zien op het scherm:

Dat hangt zoals ik net hierboven al zei totaal af van de scanner. De meeste scanners zijn niet ZO goed dat ze een diascan er op het scherm beter laten uitzien dan een digitale foto uit een digitale spiegelreflex.

Euhm, persoonlijk zie ik met een Coolscan III en digiprint via Fuji Frontier lab vrij weinig verschillen met een print van negatief. Prints van DSLR op zelfde papier daarentegen.. Of heb ik het mis?

Eigenlijk geen idee wat het dynamisch bereik van een goede DSLR is..

Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')