Hier wordt toch anders vermeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Freulequote:Op woensdag 27 april 2005 19:14 schreef Natalie het volgende:
Jonker is een andere benaming voor: jonkheer.
Geloof niet dat freule een aquivalent heeft mbt de mannelijke vorm.
Da's eigenlijk best triest... maar sommige mensen staan er kennelijk opquote:Op woensdag 27 april 2005 19:49 schreef ChrisJX het volgende:
Een oude leraar van mij op de basisschool vertelde eens dat hij jaaaaaaaren geleden (ik gok inmiddels zo'n 30) eens een freule in de klas had. En dat haar vader erop stond dat ze met freule aangesproken werdOverigens deed die leraar daar vrolijk aan mee, volgens mij vond het hij ontzettend hip
Nou ja, het is dus wel in 1975 gebeurd ofzo. En als pappie toen al een jaar of veertig was, istie nog in 1935 geborenquote:Op woensdag 27 april 2005 19:57 schreef Natalie het volgende:
Da's eigenlijk best triest... maar sommige mensen staan er kennelijk op
Denk niet dat ik het zelf gewild zou hebben btw.
het is voor zover ik weet sowieso de laagste adellijke titel die er is. Het Duitse "Edler", "Edler Herr" en "Herr" is in rang gelijk aan "Ritter" en een Duitse ridder is weer gelijk aan een Nederlandse ridder...quote:Op woensdag 27 april 2005 19:42 schreef Natalie het volgende:
Overigens is Ridder de laagste adellijke titel die we in Nederland hebben. Ongetitelde adel draagt het predicaat, of iig, die mogen zij voeren.
In Oostenrijk werd de adel volledig afgeschaft tijdens de beginjaren van de republiek.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:39 schreef ChrisJX het volgende:
Maar in Duitsland is alle adel weer afgeschaftToch?
Iemand enig idee hoe het zit in Oostenrijk? Kan me niet herinneren daar ooit een adellijke titel te zijn tegengekomen, maar het stikt in Wenen natuurlijk nog van de adellijke nazaten.
De Duitse adel bestaat sinds 1919 voor de wet niet meer, maar adellijke titels mogen nog gevoerd worden als deel van de achternaam (een prins van Beieren heeft dus de achternaam "Prinz von Bayern", een prinses van Beieren formeel ook, al wordt in de praktijk toegestaan dat zij zich "Prinzessin von Bayern" noemt).quote:Op donderdag 28 april 2005 09:39 schreef ChrisJX het volgende:
Maar in Duitsland is alle adel weer afgeschaftToch?
Iemand enig idee hoe het zit in Oostenrijk? Kan me niet herinneren daar ooit een adellijke titel te zijn tegengekomen, maar het stikt in Wenen natuurlijk nog van de adellijke nazaten.
Lees de Nederlandse wet op de Adeldom maar eensquote:Op donderdag 28 april 2005 11:40 schreef sexylexy het volgende:
in nederlands heb je nog wel adel, als titel / predikaat toch?
Ja, zo was hetquote:Op donderdag 28 april 2005 11:05 schreef Kaensterle het volgende:
De Duitse adel bestaat sinds 1919 voor de wet niet meer, maar adellijke titels mogen nog gevoerd worden als deel van de achternaam (een prins van Beieren heeft dus de achternaam "Prinz von Bayern", een prinses van Beieren formeel ook, al wordt in de praktijk toegestaan dat zij zich "Prinzessin von Bayern" noemt).
In Oostenrijk is het voeren van een adellijke titel (en zelfs van een "von") bij wet verboden.
ben ik nu van adelquote:4. Erkenning te behoren tot de Nederlandse adel kan uitsluitend plaatsvinden ten aanzien van personen die behoren tot een geslacht dat vóór 1795 reeds tot de inheemse adel behoorde.
Euh, wat is adel meer als een titel voeren? (muv van een koningshuis)quote:Op donderdag 28 april 2005 11:05 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
De Duitse adel bestaat sinds 1919 voor de wet niet meer, maar adellijke titels mogen nog gevoerd worden als deel van de achternaam (een prins van Beieren heeft dus de achternaam "Prinz von Bayern", een prinses van Beieren formeel ook, al wordt in de praktijk toegestaan dat zij zich "Prinzessin von Bayern" noemt).
In Nederland is wettelijk vastgelegd wie van adel is en met welke titel. De Duitse wet zegt daar niets over. Formeel bestaat er in Duitsland dus geen adel.quote:Op donderdag 28 april 2005 12:17 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Euh, wat is adel meer als een titel voeren? (muv van een koningshuis)
Hoe vreemd, in Nederland iets wettelijk vastgelegd waar de Duitse wet niets over zegt. Das een Unicum.quote:Op donderdag 28 april 2005 12:50 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
In Nederland is wettelijk vastgelegd wie van adel is en met welke titel. De Duitse wet zegt daar niets over. Formeel bestaat er in Duitsland dus geen adel.
De adel zal gemiddeld genomen waarschijnlijk meer geld hebben dan de gemiddelde Nederlander, maar de adel is ook hoger opgeleid dan gemiddeld.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:41 schreef sexylexy het volgende:
Zijn adelijken in nl nu vaak nog vermogender dan 'gewonen'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |