Ik heb vandaag 40 Days 40 Nights gekeken. Had hem al eens gezien, maar het blijft wel leuk om te zien .
echt aanraders
blijft ook een goeie film
Allebij gehuurd en allebij kei goeie films vooral 8 Mile
straks, friends seizoen 1 (DVD)
kostelijk
quote:Vooral die hoofdrolspeelster,
Op dinsdag 22 juli 2003 21:57 schreef mamamiep het volgende:
Vorige topic:Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIIk heb vandaag 40 Days 40 Nights gekeken. Had hem al eens gezien, maar het blijft wel leuk om te zien
.
Ik heb vandaag May gezien. Nogal een fucked-up movie, maar wel entertaining.
quote:
May is a young strange girl who had a very disturbed childhood and does not still know the meaning of true friendship or love. She works at a pet clinic and lives alone with her only "true friend"; a doll her mother gave her when she was a little girl. When she fails to find the "perfect man" that will make her happy, she decides to construct him herself, using parts from different people.
quote:Moet ik nog steeds zien....ja, zeg maar niks...
Op dinsdag 22 juli 2003 22:02 schreef ToXiCitY het volgende:
vanmiddag maar weer The Boondock Saints gekekenblijft ook een goeie film
Ik heb net They gekeken, wat een baggerhorrorfilmpje!
En daarvoor Breakdown gezien die ik gister had opgenomen van tv, das pas een goede film zeg!
Ik vond m wel aardig, maar niet super...
Eerst Blade Runner
Behoorlijk bizarre film, de plotstructuur deed me bijna aan Lynch denken. Dat kwam de spanning niet ten goede, maar de sfeer wel. Prima acteerprestaties en zeer interessant verhaal ook.
Toen kroeg en toen The Virgin Suicides
Blijft een sterke film, hoewel de sfeer nu wat minder op me overkwam dan toen ik hem voor het eerst in mijn eentje zag. Blijft desondanks een goede film, maar de zwakkere scenes kwamen wel wat duidelijker naar voren.
Toen restaurant en toen Daddy Day care in de Sneak
Misschien wel de slechtste film die ik ooit heb uitgezeten (toch zes euro he). Flauwe grappen, voorspelbaar plot, mierzoete moraal, veel jatwerk. Bah.
Toen kroeg en toen als afsluiter Midnight Cowboy
Schitterende film! Na zo'n wanproduct als Daddy Day Care is dit ideaal om je weer te laten zien hoe mooi film kan zijn. Ook geweldig gebruik van tijd, geluid en beeld. Absolute topper!
Ik had dus een leuk dagje.
Beide toch wel aangenaam om te zien
Heel degelijk, maar ik had het allemaal al eens eerder gezien. Ook ergerde ik me weer aan de verplichte carchase en een paar slappe oneliners. Desondanks was hij bij vlagen best vermakelijk, maar Lethal Weapon was beter.
met martin lawrence.... zegt eigenlijk al genoeg. een amerikaanse, niet grappige comedy, van het nivo van euh.... kan ik zo gauw niet opkomen, maar ik vond hem niet echt het kijken waard.
terminator 3
goeie actie, slap uitgewerkt verder. voor een terminator film niet echt wat je ervan zou verwachten.
how to loose a guy in 10 days
hmm, misschien meer iets om met je vriendin te kijken. een typische vrouwenfilm. Heb er niet om kunnen lachen wat ik wel verwachtte toen ik het verhaal ervan las.
Soort The Bourne Identity, maar dan met Tim Robbins . Wel een leuke film, alleen mijn broertje vond het niets omdat het niet zoveel had van een actiefilm. Er werd bijna niet geschoten en bijna niemand ging dood en er ging bijna niets stuk
. Maar hij heeft dan ook niet de hele film gezien.
I Spy
Toen ik hem keek deed het me denken aan Shanghai Noon. Zelfde soort film, ik vind hem dus erg leuk . Het samenspel tussen Owen en Eddie is ook erg leuk
.
Tegenvallend, zgn. verrassende plotwending had ik na 10 minuten al door....
Erg leuke film, Crystal is op dreef en de dialogen zijn werkelijk geweldig. In de tweede helft wordt het wel allemaal wat meer een standaard romcommetje, en ook de bejaarden tussen door hadden niet echt gehoeven. Maar ik heb me prima vermaakt.
Citizen Kane
De tweede keer dat ik hem zag, en ik vond hem echt stukken beter dan de eerste keer. Ik zag nu pas dat de film filmtechnisch en qua verhaalstructuur inderdaad geweldig is, hoewel het echt goede drama pas in het laatste half uur tevoorschijn kwam met de eenzaamheid van Kane. De scene met het jongetje vond ik nog steeds te gestileerd en te overdone om me echt te raken, net zoals de stukken met zijn tweede vrouw. Al kan ik nu wel beter begrijpen waarom zoveel mensen dit als de beste film aller tijden beschouwen.
Op geen enkel moment spannend noch grappig, een 4 uit 10 krijgt hij.
geen een keer gelachen, enkel genoten van optredens van beroemde acteurs als Ron Perlman, Christopher Lee, Claire Forlani en natuurlijk de rondborstige Callahan
Werd tijd dat ik 'm zag, maar ik houd niet van zulke verhalen. Toch een superfilm, blij dat ik 'm gezien heb!
nieuwste film van Michelle Pfeiffer en Renee Zellweger. Viel best mee, ondanks dat het een vrouwenfilm met tamelijk sentimenteel thema betreft. Alison Lohman speelt sterk als "kameleon". MP speelt een rol die lekker vaag is, je blijft je afvragen wat je van haar moet denken, tot ........
Had m nog nooit gezien, en dat bleek een gemis te zijn.
Van niets naar mijn top 10 films allertijden.
Subliem
Vond hem erg simpel en misschien daarom wel goed, weet niet of hij hier al uit is, zal wel niet in de bioscoop komen. Ik vind het wel een aanrader.
quote:Dat had je ook wel kunnen zien aan de titel alleen
Op vrijdag 25 juli 2003 11:00 schreef Hymn het volgende:
Ballistic: Ecker vs ever
trieste film
quote:het verhaaltje wat achter op de dvd stond klonk best leuk
Op vrijdag 25 juli 2003 11:05 schreef spacemangraig het volgende:[..]
Dat had je ook wel kunnen zien aan de titel alleen
leuke smilie
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:40 schreef Hymn het volgende:[..]
het verhaaltje wat achter op de dvd stond klonk best leuk
totdat je de film zag
leuke smilie
![]()
Die titel man, dat klinkt toch als de eerste de beste b-film. Van zo'n video.dvd zou ik de achterkant niet eens lezen.
Was wel een leuke film
.
quote:Red Dragon is idd een van de betere films. Ik moet wel zeggen dat ie het zeker niet haalt bij silence of the lambs. Het probleem met Red Dragon is dat je het verhaal volgt vanuit zowel het perspectief van de moordenaar en dat van de copper. Hierdoor wordt de film toch net iets te voorspelbaar, je weet zowiezo wat beide partijen aan het doen zijn en hetgeen je niet weet zie je aankomen. Beetje jammer, maar toch wel lekker.
Een week op vakantie geweest en gewoon geen film gezien! Maar ik heb het allemaal weer goed gemaakt door een hle goede film te kopen en dezelfde dag te gaan bekijken: Red Dragon. Wat een superfilm is dit! Die openingsscene alleen al, prachtig in beeld gezet, de kriebels als je de stem van Hannibal lecter hoort, dat sfeertje, brr... kippenvel! Het verhaal zat goed in elkaar en de acteerprestaties waren subliem. Ook leuk waren de kleine doorverwijzinkjes richting de vorige films bijvoorbeeld de opgezette vlinder op de achtergrond (Silence of the lambs), de overheadsprojecter (Hannibal), en de laatste scene waar een FBI agente zou moeten komen sluiten als een naad aan Silence of the Lambs. Ik heb genoten en ben een paar keer goed geschrokken bij deze film. Een echte aanrader dus voor de filmliefhebber!
* Ice Age, een cewle animatie film
en
* The Recruit, eveneens een leuke film, alleen een beetje moeilijk te volgen af en toe... maja
quote:Die zocht ik een paar dagen geleden nog online. Ik zal zo nog eens kijken of ik hem kan vinden. Ik ben wel erg benieuwd.
Op vrijdag 25 juli 2003 20:02 schreef MaHawK het volgende:
House of 1000 corpses.Echt een zieke film, horror ala Texas chainsaw massacre.
En ontopic: ik ga straks maar eens kijken of 2 Fast 2 Furious echt zo slecht is als men wil doen geloven.
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 25-07-2003 21:06]
The 51st State
The Watcher
Gister:
John Q
The Recruit
Liberty stands still
Over een man (jack Nicholson) wiens dochter door een dronken chauffeur (David Morse) is doodgereden. De manier waarop zij na 6 jaar met dit ongeluk omgaan is het thema van de film. mooi.
En hij blijft erg gaaf maar vraag me nog steeds af wat erin die koffer zit
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 16:28 schreef jacco het volgende:
maar vraag me nog steeds af wat erin die koffer zit
quote:
Someone asks Quentin about the light in the briefcase in PULP FICTION is... Quentin gives the standard, "Whatever you think it is, you're absolutely right," answer.
quote:clockwise
Op zaterdag 26 juli 2003 19:11 schreef dj-ango het volgende:
Gisteren Clocks met John Cleese gezien. Niet bijzonder qua verhaal ofzo, maar kon wel lachen om de stiptheid en irrtaties van John Cleese.
quote:Dan was het dus toch wat ik dacht
Op zaterdag 26 juli 2003 16:44 schreef Ash het volgende:[..]
[..]
Vooral erg veel gelach en geslijm. Een paar leuke dingetjes erdoorheen, maar niet echt de moeite waard, die met Kelly en Gyllenhaal was leuker.
Alien: Resurrection
De film begon erg matig als een soort Jason X met de aliens die hun slachtoffers steeds op een 'bijzondere' wijze afmaakten (ijs, cabine met soldaten). Maar daarna werd het wel wat beter, zeker het stukje onder water was erg mooi, en dat terwijl die op een groot scherm denk ik pas echt tot zijn recht komt. Het einde was nogal onsamenhangend (hoe wist de slechterik ineens alles van Ripley's zoon? Waarom was er geen wegvallende druk in de cockpit?), maar het kan veel slechter. Ook was ik blij dat de aliens er weer mooi uitzagen na de mislukte CGI van deel 3 (die door de gang rennende alien in drie ). Ik heb een beetje gemengde gevoelens over de film, er zaten een paar geweldige momenten in, maar qua dialogen en dreigende sfeer schoot de film behoorlijk tekort. Het zal mij er in ieder geval niet van weerhouden de Alien Quadrology te kopen, of hoe je het dan ook schrijft.
Apollo 13
Het eerste half uur was nogal saai, maar vanaf het moment dat de ruimtepakken werden uitgetest kwam de film op gang. Daarna waren de stukken in het ruimteschip en vanuit de NASA-kamer spannend en mooi, maar de gedeeltes op de grond verzandden nogal eens in stroperig gezeik. Ook was de muziek af en toe wat te heroisch en te dramatisch. Toch een heel degelijk vakwerkje, net dat graadje beter dan de standaard Hollywoodfilm.
[Dit bericht is gewijzigd door Sai op 27-07-2003 14:49]
Ja het is wat je denkt .. tieten van 3 meter
Joyride (best wel spannende film over 3 mensen die opgejaagd worden door een boze trucker)
quote:Aha zo heette dei dus!!!
Op dinsdag 22 juli 2003 22:12 schreef tiez het volgende:
gister sneak preview gezien !basic met john travolta
en samuel jackson
goeie film
We kwamen 5 minuten te laat de bios in, wisten niet de titel.
Inderdaad een goede film.
quote:Ja, was die goed? Hij draait namelijk al in Belgie
Op zondag 27 juli 2003 18:03 schreef snijder het volgende:[..]
Aha zo heette dei dus!!!
We kwamen 5 minuten te laat de bios in, wisten niet de titel.
Inderdaad een goede film.
Don't say a word
I know what you did last summer
Final destination
The lady vanishes
The 39 steps
Bring it on
Phone booth
The fast and the furious 1
Final destination 2
Star Wars episode 2 - Attack of the clones
Election
Scary movie 2
The Bourne identity
Gangs of New York
The recruit
Een 7.
quote:Dit vind ik ook een erg toffe film
Op zondag 27 juli 2003 17:49 schreef DJ_Robbie het volgende:
Vanmiddag 28 Days Later gezien. Opzich wel een leuke film
whaha we d8ten dat t een engelse film was maar t is gewoon een Nederl;andse productie. Was een saaie film t werd wel ff warm met de trio scene, die hebben we gemist omdat we......scensuur........
Niet zo goed als de vorige delen misschien, maar genoeg vermakelijk actie om de film tot "redelijk goed" te betitelen.
Minder verhaal, iets meer humor.
Clerks.
Had ik al een tijd niet meer gezien, leuk om weer te kijken met iemand die 'm nog niet kent. Ik hoorde er erg veel signatures in.
The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert
In de bioscoop, in nog wel meer dan 2.35:1. Wat een heerlijke film. Goede acteurs, leuke personages, mooie beelden en landschappen, foute muziek en flinke kostuums. "I've said it before and I'll say it again: No more fuckin' ABBA!"
quote:je hebt hem al eerder gezien, maar je kan pas in de bioscoop beoordelen dat het een baggerfilm is?
Op maandag 28 juli 2003 04:53 schreef ArmaniMania het volgende:
Terminator 3 maar dit maal in de bioscoop, wat een bagger film. Ook de acteer-prestaties zijn om te huilen.
Ontzettend mooie beelden (zeker ook op DVD) en een schitterende acteerprestatie van Brando, hij maakt de film echt. Maar toch kon het geheel me op één bepaalde scene na niet echt roeren. Jammer, maar ik zal hem nog wel eens een tweede kans geven.
Who's Afraid Of Virginia Wolf? in de bios
De film begon absoluut meesterlijk, ontzettend grappig en onderhuids heerlijk dramatisch. Halverwege veranderde de film ineens in een halve Festen, het zwakte wat af doordat wat personages op het randje van over the top balanceerden, maar de film bleef meer dan de moeite waard. De plottwist op het einde had van mij alleen niet gehoeven. Wel een absolute aanrader, zeker ook dankzij het goede spel vanSegal en Dennis, en het absoluut fantastische spel van Burton en Taylor. Ook zeker een film die onder je huid kruipt en je niet snel vergeet.
En voor het wat zwaardere werk, Irreversible...
Dacht dat de scene in Fighclub al ziek was toen Edward Norton Blondie tot moes sloeg, nou, deze film is net ff erger (understatement)
Wo hu cang long = Crouching Tiger, Hidden Dragon
Sleepy Hollow
Tim Burton weet altijd dat lekker sfeertje te creeren in een film
Hulde aan tim
Finding Nemo
(
schaamt zich dat ie hem nu pas heeft gezien )
Leuke film . heb me soms suf gelachen , klasse film van disney en pixel art
Vandaag ( planning ) :
Hellraiser II : Hellbound
eXistenZ
One Hour Photo
ik heb dus nog wel wat uurtjes kijk plezier vandaag
ipv auto's worden hier motor's gebruikt het verhaal is ook stukken beter dan dat van 2fast2furious.
P.s. Laurence Fishburne speelt de hoofdrol en is zeker het kijken waard!
quote:Slechte kwaliteit
Op maandag 28 juli 2003 08:08 schreef MikeyMo het volgende:[..]
je hebt hem al eerder gezien, maar je kan pas in de bioscoop beoordelen dat het een baggerfilm is?
quote:Blijft goed !!
Op dinsdag 29 juli 2003 15:19 schreef Dopekoe het volgende:
The sweetest thing
quote:NARC = COOL
Op woensdag 30 juli 2003 00:49 schreef B het volgende:
NARC![]()
![]()
toppppppperrrrrrrrrrrr van de week
Vandaag T3 gezien...viel een beetje tegen...wel humor!
Leuke film, niet te diepgaand in het christendom waardoor je als atheïst gelukkig geen ergelijk moraal krijgt te zien.
Leuke grappen natuurlijk weer van Jim Carrey die toch voor mij aan de top staat qua komieken in Hollywood.
oftewel: Waarom iedereen in 1995 (* Chillz was toen 14!) verliefd had moeten/ kunnen zijn op Liv Tyler...
quote:Goeie grap!
Op woensdag 30 juli 2003 03:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Leuke film, niet te diepgaand in het christendom waardoor je als atheïst gelukkig geen ergelijk moraal krijgt te zien.
Ik vond het best een leuke film, daar niet van, maar ik vond het wel moralistisch. Vooral het laatste kwartier.
Leuke film . Nou ja, leuk, goed is denk ik beter. Ik vond het een heel erg mooi verhaal, en natuurlijk die stukken gefilmd in Rome
. Mooi! Maar wel stom dat Senor Ripley ofzo werd vertaald met Signor Ripley. Daar heb ik me aan lopen ergeren. Maar verder, top. 2,5 uur onder de pannen geweest.
Gwyneth Paltrow
.
quote:Zeker een goeie film ja. Maar volgens mij is Signor Ripley goed, het was toch allemaal in Italië? Señor is Spaans, signor Italiaans.
Op woensdag 30 juli 2003 16:28 schreef Tom_Tom- het volgende:
The Talented Mister Ripley.Leuke film
. Nou ja, leuk, goed is denk ik beter. Ik vond het een heel erg mooi verhaal, en natuurlijk die stukken gefilmd in Rome
. Mooi! Maar wel stom dat Senor Ripley ofzo werd vertaald met Signor Ripley. Daar heb ik me aan lopen ergeren. Maar verder, top. 2,5 uur onder de pannen geweest.
Gwyneth Paltrow
.
quote:Vond ik niet. De film was luchtig zodat het ook de niet religieuze mensen aansprak.
Op woensdag 30 juli 2003 11:39 schreef Celibatair het volgende:[..]
Goeie grap!
Ik vond het best een leuke film, daar niet van, maar ik vond het wel moralistisch. Vooral het laatste kwartier.
Thema's als God die voor wereldvrede moet zorgen werden bijv. niet behandeld en afgewimpeld met een grap.
De film neemt zich gelukkig niet al te serieus.
Walgelijk!!
Heb ook gevraagd of we iets anders konden kijken na veertig minuten..
quote:(kon t?)
Op donderdag 31 juli 2003 10:48 schreef Sheridana het volgende:
Ichi the KillerWalgelijk!!
Heb ook gevraagd of we iets anders konden kijken na veertig minuten..
quote:Ja
Op donderdag 31 juli 2003 10:48 schreef dolle_hond het volgende:[..]
(kon t?)
Daarna Frenzy gekeken..
Vreemdste film die ik ooit heb gezien, maar toch wel gaaf. Ga 'm volgende week nog is kijken.
Goede film, leuke special effects
Viel me trouwens op dat Dustin Hoffman verdomd veel lijkt op Tom Cruise in deze film.
* Superher0 durft de eerstkomende tijd niet bij een tandarts aan te kloppen.
quote:'Is it safe?'
Op donderdag 31 juli 2003 11:42 schreef Superher0 het volgende:
Gisteren the Marathon Man.Goede film, leuke special effects
Viel me trouwens op dat Dustin Hoffman verdomd veel lijkt op Tom Cruise in deze film.
* Superher0 durft de eerstkomende tijd niet bij een tandarts aan te kloppen.
No its incredible dangerous, I wouldnt go..
Leuke plotontwikkelingen.
Ik had die film al een tijdje op mn lijst staan om te zien maar telkens uitgesteld. Heb het niet zo op tandartsen. Gisteren toch maar even gekeken.
was net bij netwerk een docu over............... met mensen die het hadden meegemaakt en acteurs en zo morge deel 2 op tv
..... wat een drama is dat............. Die americaanen kunnen geen oorlog voeren............
quote:Ik ook gisteren, in de sneakpreview. wat een boutfilm!!!!
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:04 schreef Chillz het volgende:
Tomb Raider 2: Lara Croft And The Cradle Of Lifevermakelijk, maar treurig
Ik ben dinsdag naar Charlie's Angels 2 geweest, maar die spant wat onrealisme betreft toch wel de kroon.
Vermakelijke film, maar deel 3 zal ik toch echt links laten liggen...
quote:Ja idd. maar kvond Charlie`s Angels is tenminste nog vermakelijk en leuk enzo. Kon ik van Tomb Raider niet zeggen...
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:25 schreef Ceased2Be het volgende:
Onrealistisch?Ik ben dinsdag naar Charlie's Angels 2 geweest, maar die spant wat onrealisme betreft toch wel de kroon.
Vermakelijke film, maar deel 3 zal ik toch echt links laten liggen...
Terminator was erg goed, volop actie, erg acceptabel, nog steeds tijdloos. Op en top vermaak.
Tombraider was een draak van een film, niet te geloven. Zeer voorspelbaar. Alsof er een checklist gebruikt is bij het maken.
1. kontjes - check
2. tieten - check
3. sukkelige badguy - check
4. stomme handlangers - check
5. exotische plaatsen - check
6. rare vechtpartijen - check
over het maken van The Great Dictator en de houding van Chaplin vs. Hitler en andersom. heel interessant, toevallig ingerold op canvas.
Geweldige actie, en leuke humor!
Ondanks de lange speelduur van deze film, heb ik me geen moment verveeld.
Ik geef hem een:
8
en die verkrachtings scene... zieke gast... als ik hem ooit in het echt tegenkom.......(ookal was het maar een film )
Hele vage en sadistische film, maar wat zou daar mis mee zijn
quote:Waar? Wanneer?
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:44 schreef Ash het volgende:
Bad Boys 2
ontopic: The Devil's own, Dinsdag op TV geweest
quote:Op mijn DVD-speler. Vandaag.
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:33 schreef Mr._T-Rex het volgende:
offtopic:
[..]Waar? Wanneer?
Vond ik deel 1 nog zwaar kut, dit was echt een lekker filmpje!
Wat een lompe sterfscenes zaten erbij zeg...
ach, tis wat
The Stranger
Orson Welles en Edward G. Robinson. Mooie film, intelligent gemaakt
quote:Op DVD, zeker een illegale versie
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:41 schreef Superher0 het volgende:
Heb net Finding Nemo op DVD gekeken. Een erg leuke film volop met flauwe en leuke grappen. Boeiend van begin tot eind. Pixar is erg goed aan t worden..
Was wel aardig, alleen beetje lang.
The life of David Gale
Drama over ter dood veroordeelde man. Behoorlijk boeiend met spannende ontknoping.
quote:No comment...
Op zaterdag 2 augustus 2003 09:04 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Op DVD, zeker een illegale versie
Was helaas in dolby surround. En het beeld kon beter. Maar nog steeds betere kwaliteit dan op video.
maar die vond ik een beetje lauw dus heb ik 'm halverwege maar weer uitgezet.
Ben vrijdagavond naar T3 geweest die was een stuk vetter. Tja dat mensen zeuren dat het verhaal niet goed is, och who cares. Lekker wijf en vette actie nou dan maakt het mij niet uit.
quote:Ook bekend onder Euro Pudding. Leuke film!
Op maandag 4 augustus 2003 13:14 schreef PrivateRyan het volgende:
Vanavond ga ik L'Auberge Espagnole kijken. Erg benieuwd..
Ik heb zojuist naar The Shape of Things gekeken.
Erg interessant verhaal, die je naderhand wel even aan het denken zet.
Leuke film, wel duidelijk wat gedateerd, maar diverse scenes en shots zijn later in andere films overgedaan.
Voor als je een avondje niks te doen hebt, een aanrader!
wel okeej maar als iedereen van te voren gaat zeggen dat ie super is, valt het altijd een beetje tegen...
een film over de Hitler toen ie nog jonger en niet aan de macht was, best indrukwekkende film.
Ice-T speelde er ook in mee, dat zegt al genoeg. Het deed me ook denken aan "Hackers". En Takeshi Kitano die ingestudeerde engelse zinnetjes opleest, dat was echt heel slecht
Leuke, onderhoudende film over een postbode die verwikkelt raakt in vage toestand.
Ook leuk dat Dominique Pinon meedeed. Ik had nog niet zo'n oude film van m gezien. Hij zag er hier een stuk normaler uit dan in zijn Jeunet-films.
quote:Was idd een leuke (feel-good) film. Audrey Tautou (Amélie Poulain uit Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain) viel me wat tegen, alhoewel haar rol natuurlijk niet groot was.
Op maandag 4 augustus 2003 20:18 schreef inspiral het volgende:[..]
Ook bekend onder Euro Pudding. Leuke film!
Ik vond het wel een aardige film totdat 'ie van dat eiland afging. Wat werd het daarna saai zeg!
Eindelijk weer 's een redelijk leuke comedy met Eddie Murphy
Was enkele dagen geleden op BBC. ik had m getaped, maar nou lijkt het er op dat ik de tv dan op breedbeeld moet zetten. Of het is de bedoeling dat veel van die subscreentjes half van het scherm af vallen.
Dan noemt men de stijl van '24' vernieuwend, deze film komt uit 68 en gebruikt die technieken, zelfs in nog verder doorgevoerde vorm. wel druk en vermoeiend om te kijken. Vooral voor de vorm interessant, minder voor de inhoud, alhoewel Tony Curtis goed op dreef is.
quote:Dat is oorspronkelijk niet de bedoeling, maar voor films op tv worden ze altijd in letterbox formaat geknipt (4:3). Dat probeert men altijd zo goed mogelijk te doen, maar bij die film valt dan idd nogal wat stukken van het scherm af, die je eigenlijk wel graag zou willen zien. The Boston Strangler was inderdaad best een aardige film, mede dankzij die gimmick. (Aantal jaar geleden gezien)
Op donderdag 7 augustus 2003 08:29 schreef dolle_hond het volgende:
The Boston StranglerWas enkele dagen geleden op BBC. ik had m getaped, maar nou lijkt het er op dat ik de tv dan op breedbeeld moet zetten. Of het is de bedoeling dat veel van die subscreentjes half van het scherm af vallen.
Gisteren gezien:
Ik moet zeggen dat ik hem erger had verwacht, maar dat wil nog lang niet zeggen dat ik het een goede film vond. Het testosteron spat van het scherm af en het verhaaltje stelt niet veel voor en is niet egt geloofwaardig. De achtervolgingen waren wel spectaculair af en toe, maar ze hebben zich het nogal makkelijk vanaf gebracht door nogal veel computeranimatie te gebruiken.
Deze film stelde me nogal teleur. Benicio del Toro loopt een beetje doelloos door de film heen. Mij was absoluut niet duidelijk waarom hij al die mensen vermoord. Er wordt wel iets gezegd over het onrecht wat dieren aan gedaan wordt, maar het kwam op mij niet over dat hij dat zo erg vond dat hij daarvoor mensen moest gaan vermoorden. Tommy Lee Jones vond ik te oud voor zijn rol. Nogal ongeloofwaardig dat hij Benicio bij kan houden in die achtervolging door de stad bijvoorbeeld, waarin op een gegeven moment zelfs een hele minuut lijkt te ontbreken. Men is van het ene moment op het andere op een hele andere plaats. De achtervolgingen waren voor de rest wel ok, dus dat heeft de film nog kunnen redden.
Deze viel me weer erg mee. Ik had het boek niet gelezen van te voren. De ontwikkelingen die volgende waren dan ook anders dan ik had verwacht, ik dacht dat het meer een psychologische thriller/horror was. Dan zou hij misschien wel beter geweest zijn, maar hier heb ik ook wel van genoten. Niet super, maar zeker de beste film van de drie.
I Spy
Legally Blonde
The Hot Chick
Serendipity
Star Trek: Nemesis
Jeetje, ik kan het me niet eens meer allemaal herinneren .
Best een leuke comedy over een man die gevolgt wordt door camera's. Niet bijzonder ofzo, maar wel vermakelijk.
Niet veel bijzonders, maar ook vermakelijk. Vin Diesel acteer weer als een houten klaas zoals we van hem gewend zijn.
Leuke horror-film over een man die bevriend raakt met ratten en ze gebruikt om wraak te nemen op zijn baas.
Fail safe (net 5)
Een remake uit 2000 van het uit 1968 stammende orgineel, met o.a. George Clooney en Brian Dennehy. Zeer intrigerend verhaal over een situatie die zich voordoet als mechanisch mankement in het Fail Safe systeem er onbedoeld voor zorgt dat Amerikaanse bommer-piloten orders krijgen bommen met thermo-nucleaire lading te lossen op Moskou.
Absoluut geweldige film, de sfeer is ontzettend eng, en ik vond Mia Farrow zowaar acceptabel. Heerlijke film, al had het laatste kwartier van mij niet gehoeven.
Wel jammer: ik vind The Devil's Advocate nu wel een wat mindere film, omdat die toch wel erg veel elementen 'leent' van deze film.
The Year of living Dangerously
Weir weet zoals altijd een heerlijke sfeer neer te zetten, en Gibson en Weaver zijn op dreef. tegen de interessante historische achtergrond ontstaat er dus ook een allerinteressantst drama, dat alleen af en toe wat te melodramatisch overkomt met stukken voice-over a la "als ze ergens anders was geboren was ze een mooie gewone vrouw geweest met een baan, maar nu, in dit door God verlaten land waar de muggen de kinderen bijten en de honger iedereen overweldigd zodat je de ribben van de kleine kinderen kunt zien uitsteken moet ze zichzelf verkopen.". maar ach, daar werd in de film zelf ook al over gesproken, dus dat euvel is gauw vergeven.
Mooie film van Almodovar. Eindelijk gezien, zeer zeker de moeite waard, lekker vage figuren. Sfeer komt meer overeen met Hable con Ella dan met Todo sobre mi madre.
Nou ik de laatste 4 van Pedro heb gezien verder op zoek naar Kika........
echt goede ontspannende film
zoektocht naar het ware verloop van een schietpartij in de jungle tijdens een oefening tijdens special forces opleiding. de overlevenden spreken mekaar een beetje tegen en dus moet good old John Travolta proberen uit te vissen wie liegt en wie niet......
Erg goede film! Johnny Depp is fantastisch als captain Jack Sparrow. Gozer kan tenminste acteren. Leuke gevechten, mooie locaties, overtuigende special effects. Kortom een echt goede verfilming van een jongensdroom.
Zelf Orlando Bloom is op dreef.
was tof,
leuke acties, specials en humor...
gewoon goede avonturenfilm...
geen hoogstaande topper, maar zeker scoren!
Terminator 3
Prima actiefilm die als een trein over je heen dondert...de vaart zit er meteen vanaf het begin in en gaat er niet meer uit. De special effects en actiescenes laten zien waar die enorme berg met geld naar toe is gegaan, die deze film heeft gekost.
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 01:32 schreef YabYum het volgende:
Spider in het Filmhuis in Den Haag, samen met de oma van mijn vriend, goeie film.
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 01:43 schreef Berserker het volgende:[..]
aardige film.
Monty Python and the Holy Grail
maar weer s opgezet. blijft een ontzettend goede film, ook de 10e keer.
I-Spy
Leuke film, vooral door de hoofdrolspelers. In elk geval stukken beter als XXX.
Ik had 'm nog op tape liggen, maar uiteindelijk de DVD geleend, de 9/10 van imdb is niet overdreven.
Heeft iemand de film 1462:Conquest of Paradise gezien!
De Tweeling (8.5) Prachtfilm
Daredevil (7) Viel me alles mee deze film heb me er eigenlijk zelfs prima mee vermaakt. Enige misser was Colin Farrel als Bulls Eye, Ben Affleck viel mij niet eens tegen.
quote:Nee. Die heb ik niet gezien. Wel 1492:Conquest of Paradise
Op maandag 11 augustus 2003 09:25 schreef lupo het volgende:
NARC met Jason Patric en Ray Liotta....absoluut een aanrader!!!
Thin Red Line
Sixth SenseHeeft iemand de film 1462:Conquest of Paradise gezien!
Goede gemaakte film, met idem acteerwerk en een mooi verhaal. De film had echter niets wat hem egt speciaal maakte.
8-
Erg stijlvolle science fiction-thriller met een intrigerend plot wat je elke keer op het verkeerde been zet. Net als Cube (van dezelfde regisseur) ziet de film er erg strak uit, maar hij had daar nu ook een groter budget voor.
8+
S.W.A.T.
Dat is nou weer eens een heerlijke actiefilm, met goede acteurs. Ik heb er van genoten. Er zitten alleen wel wat kleine foutjes in, waar ik me dan weer aan kan storen, maar al met al
standaard romantische gevalletje, met Sandra Bullock
The Thin Red Line
Aardig, te lang, maar toch best geslaagd.
met Adrien Brody
een veel te kleine rol dat wel
zeer vaag, deze film van Bertrand Blier, met Gerard Depardieu, Josiane Balasko en Carole Bouquet. Een man met een prachtige vrouw begint een affaire met een eenvoudige vrouw omdat hij zijn eigen vrouw te mooi vindt. De vorm van de film is verwarrend
Bad Boys 2
Zeer groots, veel achtervolgingen, veel explosies en het gebruikelijke gekanker tussen martin en will. Lekkere popcornfilm
Beide goed
Aan de hand van de cast, Joaquin Phoenix, Claire Danes, Sean Penn en de regisseur/schrijver Thomas Vinterberg (Festen), waren mijn verwachtingen redelijk hoog gespannen. Het eerste half uur lijkt de film dit waar te gaan maken. Hij begint intrigerend, maar daarna gaat het alleen maar bergafwaarts. Het verhaal blijft niet egt boeien en lijkt geen samenhang te vertonen. Erg jammer, want het uitgangspunt is alleraardigst.
Terminator 3: Rise of the Machines
Toen ik voor het eerst hoorde dat deze film gemaakt ging worden, had ik er een erg hard hoofd in dat dat een goed idee was. Voor The Matrix Reloaded zag ik voor het eerst de trailer en mij hoop dat hij nog enigszins redelijk was, werd gelukkig daardoor bevestigd, in elk geval qua special effects/actie. Gisteren tog maar gaan kijken en wat een gave film is het uiteindelijk tog nog geworden. Arnold Schwarzenegger schittert weer in de enige rol die hij kan spelen. De one-liners zijn weer scherp en de actie spettert van het scherm af. Ook aan het verhaal zit degelijk in elkaar, ik had veel erger verwacht. De perfecte film voor een avondje plezier zonder al te veel te hoeven nadenken
En net gezien: Monsters Inc. Leuke film
nog maar s een keer lekker John Candy kijken. voor een hete zomeravond ideaal. stel je voor dat je moet nadenken
Nix hoogstaands dus
quote:Volle Maan tsss ik had beter van jou verwacht zou je niet eens eerst de friday the 13th reeks helemaal gaan bekijken
Op woensdag 13 augustus 2003 08:58 schreef MikeyMo het volgende:
Dr Dolitle
Volle Maan
Charlies Angels Full ThrotleNix hoogstaands dus
quote:om iets goed af te kunnen zeiken moet je het wel gezien hebben, nou ik kan volle maan heel goed afzeiken nu!
Op woensdag 13 augustus 2003 08:59 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Volle Maan tsss ik had beter van jou verwacht zou je niet eens eerst de friday the 13th reeks helemaal gaan bekijken
Indrukwekkende film over de Armeense genocide, waarvan de Turken nog altijd ontkennen dat deze heeft plaats gevonden. Vooral de vorm waarop dit verteld wordt is slim gekozen. Het is eigenlijk een film over het maken van een film over de Armeense genocide. Op deze manier kunnen mooi alle verschillende "theoriën" belicht worden. Vooral de scenes opgenomen met een gewone videocamera zijn ontroerend. Een absolute aanrader.
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Geweldige piratenfilm waarin Johnny Depp schittert als de piraat Jack Sparrow. De actie en avontuur spat van het scherm af. Alle elementen die je kan verwachten in een piratenfilm zijn er in terug te vinden, verpakt in een avontuur vol humor. Ook Geoffrey Rush en Orlando Bloom zijn prima in de twee grootste mannelijke bijrollen en Keira Knightley
doet het ook alleraardigst in de vrouwelijke hoofdrol. De beste blockbuster van dit jaar tot nu toe.
Vertical Limit (7) Mooie special effects maar ook een zeer matig verhaal
The Glass House ( 6.5) Aardige thriller met goed acteerwerk met alleen een zeer matig einde
Best goede thriller van Alfred Hitchcock, die vandaag 104 geworden zou zijn, mits hij nog geleeft had. Helaas zit het hoogtepunt van deze film op ongeveer twee-derde van de film, wat van de climax, die imo iets te lang duurde, een lichte teleurstelling maakt.
Een klassieke horror-thriller van Roman Polanski, en wat voor één. Het trage tempo geeft de film een erg broeierige sfeer. Door het effectieve gebruik van muziek, geluid en beeld wordt het lijden van Carol (Catherine Deneuve), een sexueel onderdrukte vrouw, erg verontrustend in beeld gebracht. Een van de beklemmendste en spannendste films ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |