Actors:
- Jason Patric
- Ray Liotta
- Busta Rhymes
- Chi McBride
- Richard Chevolleau
"...Nick Tellis (Jason Patric) is a wreck. Hes been suspended from the force for months now, the result of shooting a pregnant woman while pursuing a suspect. She lived, but her unborn child didnt, and he still isnt sure what he could have done differently. You see, hes a narcotics officer, or narc, and delving into the dangerous and murky waters of the drug culture can take you places youre not prepared to go.
But now the Detroit police department wants him back, and theyre willing to wipe his slate clean if he helps out with a case simmering just this side of explosive. You see, a fellow narc (Calvess) was gunned down in a tunnel, and the quest for the killer has reached a dead-end. Tellis isnt necessarily sure he wants back in, but with a new baby at home and getting ends to meet on just his wifes salary getting harder and harder, the promise and allure of a desk job convinces him to delve back into the world of drugs and chaos...."
Vanaf begin wordt je zonder pardon in een brute achtervolging meegesleept, even zakt de "tempo" weer maar vanaf het moment dat "Nick Tellis" weer bij de force is houdt de film je aandacht vast. Het is een "wrede" film niet omdat ie zo gaaf is maar omdat het op een wrede manier naar voren wordt gebracht.
Ook vond ik het wel mooi dat er toch de tijd werd genomen om te laten zien hoe zijn relatie met zijn vrouw eronder lijdde... (niet het feit dat zijn relatie eronder lijdde was mooi maar de manier waarop het naar voren werd gebracht...)
Je zal tijdens de film de vergelijking willen trekken met "training day" wat ik zelf ook deed maar ergens is die vergelijking ook weer onterecht.
Ik zal niet de enige zijn die zich wel eens afvraagt, "als je agent bent heb je dan wel eens niet van die momenten dat je zo een kindermisbruiker / vrouwenmishandelaar gewoon totaal tot moes wil stompen?" Deze film gaf me een beetje die voldoening, wat dat betreft.
Ik vond deze film best wel rauw, het zal je na afloop zeker niet gelijk met rust laten...
Niet "every one's cup of tea" ...
Als je van "rauwe" cop-films houdt zal deze je toch wil op z'n minst moeten bevallen...
Ray Liotta speelt wel bruut (letterlijk en figuurlijk) in deze film, en het heeft een best wel verassende einde...!
Als je denkt dat ik teveel verteld heb over deze film...naaah...don't worry...kijk die film maar...!
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 04:27 schreef thetruth het volgende:
superficial
quote:Alleen al het plot.
Op vrijdag 25 april 2003 05:05 schreef Dragonetti het volgende:[..]
heb je de film gezien dan?
waarom vond je hem dan superficial?
quote:Nu weet ik nog steeds niet of je die film gezien hebt?
Op vrijdag 25 april 2003 16:27 schreef thetruth het volgende:[..]
Alleen al het plot.
Zo nee...dan moet je eerst de film kijken ondanks dat het plot misschien "cheesy" kan overkomen. Dan pas kan je oordelen...
de film zal je ook wel verassen...denk ik...
De hele film heeft een hele grauwe sfeer, te danken aan de cinematografie, wat de film voor mij een realistische sfeer gaf.
Vooral tegen het einde wordt de film spannend. De keuze voor Busta Rhymes vond ik gewaagd, zeker gezien zijn abominabele acteerprestatie in Halloween Resurrection, maar deze keer valt die keuze een stuk beter uit dan in HR.
Een Nederlandse biosrelease zit er niet in, maar hij zal wel in de videotheken terecht komen denk ik. In elk geval een film om in de gaten te houden en zeker de moeite van het kijken waard
quote:Hey iemand die NARC wardeert!
Op vrijdag 25 april 2003 17:01 schreef Gorro het volgende:
Het is idd een goede film. De vergelijking met Training Day viel mij ook op. Maar de film heeft zeker zijn bestaansrecht en is zeker geen schaamteloze kopie of slap aftreksel of iets van die soort.De hele film heeft een hele grauwe sfeer, te danken aan de cinematografie, wat de film voor mij een realistische sfeer gaf.
Vooral tegen het einde wordt de film spannend. De keuze voor Busta Rhymes vond ik gewaagd, zeker gezien zijn abominabele acteerprestatie in Halloween Resurrection, maar deze keer valt die keuze een stuk beter uit dan in HR.
Een Nederlandse biosrelease zit er niet in, maar hij zal wel in de videotheken terecht komen denk ik. In elk geval een film om in de gaten te houden en zeker de moeite van het kijken waard
Jammer dat ie niet in de bios komt trouwens, was ie zeker wel waard!.
Props voor het camerawerk en montage
Prima film, vond hem beter dan het in mijn ogen zwaar overgewaardeerde Training Day.
Ray Liotta vind ik een van de allerergste acteurs op deze aardkloot, maar hier verrastte hij mij bijzonder aangenaam.
V.
en hoe het is gegaan bij de boxoffice:
$10,460,089 (USA) (16 March 2003)
$10,436,957 (USA) (9 March 2003)
$10,392,657 (USA) (2 March 2003)
$10,340,962 (USA) (23 February 2003)
$10,320,953 (USA) (16 February 2003)
$10,237,964 (USA) (9 February 2003)
$9,915,741 (USA) (2 February 2003)
$8,535,636 (USA) (26 January 2003)
$6,633,525 (USA) (19 January 2003)
$3,175,704 (USA) (12 January 2003)
$315,168 (USA) (5 January 2003)
$185,605 (USA) (29 December 2002)
$63,303 (USA) (22 December 2002)
er zit echt een mooie opbouw in, blijkbaar is de film op een gegeven moment echt ontdekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |