abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11861190
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 15:38 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Hoogleraar en professor wordt je als je dom bent, dat is algemeen bekend he?

Pimmies proefschrift schijnt velen malen slechter te zijn.., hij heeft gewoon mazzel gehad als je het aan de lui vraagt die er verstand van hebben..
Slim--> ja
Intelligent --> niet bepaald
Denk ik...
Je kan veel bereiken.. als je het maar wilt..
Mn zusje met dr iq van 100 heeft zonder dat ze enige logische verbanden kan leggen wel haar vwo diploma in de zak,, ik bedoel maar!
dus
  vrijdag 18 juli 2003 @ 15:48:11 #102
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11861353
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 15:42 schreef Evie het volgende:

[..]

Pimmies proefschrift schijnt velen malen slechter te zijn.., hij heeft gewoon mazzel gehad als je het aan de lui vraagt die er verstand van hebben..
Slim--> ja
Intelligent --> niet bepaald
Denk ik...
Je kan veel bereiken.. als je het maar wilt..
Mn zusje met dr iq van 100 heeft zonder dat ze enige logische verbanden kan leggen wel haar vwo diploma in de zak,, ik bedoel maar!

Welke lui schrijf jij verstand van deze zaken toe?
Het voorbeeld van je zusje klinkt mij niet logisch in de oren. Zonder verbandleggingen haalt ze haar wiskunde niet, wordt het wat moeilijk met de Nederlandse spelling en grammatica, om eens enkele voorbeelden te noemen...

Waar kunnen we het proefschrift van Pim Fortuyn vinden en wie was zijn promotor? Die moet dan wel erg weinig verstand gehad hebben...

Nu vergeet ik bijna het belangrijkste: Waar is Jan Marijnissen dan gepromoveerd?

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_11861533
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 15:48 schreef sjun het volgende:

[..]

Welke lui schrijf jij verstand van deze zaken toe?
Het voorbeeld van je zusje klinkt mij niet logisch in de oren. Zonder verbandleggingen haalt ze haar wiskunde niet, wordt het wat moeilijk met de Nederlandse spelling en grammatica, om eens enkele voorbeelden te noemen...

Waar kunnen we het proefschrift van Pim Fortuyn vinden en wie was zijn promotor? Die moet dan wel erg weinig verstand gehad hebben...

Nu vergeet ik bijna het belangrijkste: Waar is Jan Marijnissen dan gepromoveerd?

Jan is nergens op gepromoveerd.. maar hij heeft wel de sp opgebouwd en heeft jaren van ervaring..
En van mn zusje is het echt waar... ik snap t ook niet.. maar wat ze heeft heb ik hier zwart op wit staan.
Met verslagen door anderen te laten schrijven grotendeels en door hard te werken kan je dan nog veel bereiken zegmaar.

Ik heb van een of andere hoogleraar.. en de man die het proefschrift heeft beoordeelt een documentaire gezien..
Daarin werrd vermeld dat het proefschrift van Fortuyn niet bepaald op niveau was. (zeer matig eigenlijk)
Pim heeft eerst bij de PVDA gezeten.. zo heeft hij een hoop geleerd..(kunstje een beetje afgekeken) en is daarna met een aantal leuzen waar de meesten het wel mee eens zijn de politiek in gegaan.
Alleen zijn plannen van aanpak klopte niet/ waren er niet om het zo maar even te zeggen.
dit is mijn mening en hoe ik erover denk dan

dus
  vrijdag 18 juli 2003 @ 16:15:12 #104
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11862056
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 15:55 schreef Evie het volgende:

[..]

Jan is nergens op gepromoveerd.. maar hij heeft wel de sp opgebouwd en heeft jaren van ervaring..

Dat geloof ik ook wel. Buityen dat kan hij altijd op de hulp rekenen van zijn vriend Karel Glasstra van Loon als er een intellectueel stuk geproduceerd moet worden.
quote:
En van mn zusje is het echt waar... ik snap t ook niet.. maar wat ze heeft heb ik hier zwart op wit staan.
Ik ben wat te kleingelovig voor zulke openbaringen, maar dat ligt aan mij hoor.
quote:
Met verslagen door anderen te laten schrijven grotendeels en door hard te werken kan je dan nog veel bereiken zegmaar.
Dat geloof ik dan weer wel.
quote:
Ik heb van een of andere hoogleraar.. en de man die het proefschrift heeft beoordeelt een documentaire gezien..
Daarin werrd vermeld dat het proefschrift van Fortuyn niet bepaald op niveau was. (zeer matig eigenlijk)
Dat kan heel goed. Toch had het kennelijk voldoende niveau om Pim Fortuyn te laten promoveren.
quote:
Pim heeft eerst bij de PVDA gezeten.. zo heeft hij een hoop geleerd..(kunstje een beetje afgekeken) en is daarna met een aantal leuzen waar de meesten het wel mee eens zijn de politiek in gegaan.
Alleen zijn plannen van aanpak klopte niet/ waren er niet om het zo maar even te zeggen.
Ik geloof gerust dat Pim bij elke partij wel wat van de kunst heeft afgekeken.

Er waren anders nogal wat mensen het niet eens met zijn leuzen. Eén was er zelfs zo tegen dat hij het nodig vond om Pim Fortuyn dood te schieten...

Ik heb ook nog geen plannen van probleemaanpak van Pim Fortuyn gezien. Wel heb ik iets gezien van Eduard Bomhoff over veranderingen die hij in de zorg wilde bereiken. Ik denk niet dat de LPF daar nog wat mee doet omdat Bomhoff niet meer actief in de partij lijkt te zijn.

Het kan helemaal geen kwaad er een eigenmening op na te houden door de onderzoeken of wat je gelezen hebt klopt.

pi_11862181
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 16:15 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel. Buityen dat kan hij altijd op de hulp rekenen van zijn vriend Karel Glasstra van Loon als er een intellectueel stuk geproduceerd moet worden.
[..]

Ik ben wat te kleingelovig voor zulke openbaringen, maar dat ligt aan mij hoor.
[..]

Dat geloof ik dan weer wel.
[..]

Dat kan heel goed. Toch had het kennelijk voldoende niveau om Pim Fortuyn te laten promoveren.
[..]

Ik geloof gerust dat Pim bij elke partij wel wat van de kunst heeft afgekeken.

Er waren anders nogal wat mensen het niet eens met zijn leuzen. Eén was er zelfs zo tegen dat hij het nodig vond om Pim Fortuyn dood te schieten...

Ik heb ook nog geen plannen van probleemaanpak van Pim Fortuyn gezien. Wel heb ik iets gezien van Eduard Bomhoff over veranderingen die hij in de zorg wilde bereiken. Ik denk niet dat de LPF daar nog wat mee doet omdat Bomhoff niet meer actief in de partij lijkt te zijn.

Het kan helemaal geen kwaad er een eigenmening op na te houden door de onderzoeken of wat je gelezen hebt klopt.

NLD of nvld ofzo heet de afwijking die ze heeft.. samen met het "geen logische verbanden kunnen leggen enzo.." non verbal learning disorder.. ofzo
komt door zuurstof gebrek bij de geboorte
ook een lui oog is nietzo leuk..
dus
  vrijdag 18 juli 2003 @ 16:43:51 #106
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11862780
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 16:20 schreef Evie het volgende:

[..]

NLD of nvld ofzo heet de afwijking die ze heeft.. samen met het "geen logische verbanden kunnen leggen enzo.." non verbal learning disorder.. ofzo
komt door zuurstof gebrek bij de geboorte
ook een lui oog is nietzo leuk..

Ik zal het eens opzoeken. Laten we weer gauw on topic gaan.
SP en stemmingmakerij
pi_11863138
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 15:55 schreef Evie het volgende:

[..]

Jan is nergens op gepromoveerd..

Fortuyn wel.
quote:
maar hij heeft wel de sp opgebouwd
Fortuyn de LPF.
quote:
en heeft jaren van ervaring..
Fortuyn heeft jarenlang de politiek geadviseerd met zijn eigen bv. Was politiek columnist bij Elsevier (ook niet echt een clubje van domme mensen). Plus dat hij leidinggevende ervaring heeft. Als je hem met Marijnissen vergelijkt heeft Fortuyn een streepje voor.
quote:
Ik kan niets anders dan jouw mening respecteren, zolang het maar je eigen mening is en je het zinvol kan onderbouwen.

En ontopic: Marijnissen is een beroepsdemagoog die feiten en gevoelens makkelijk door elkaar haalt.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_11864882
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:51 schreef sjun het volgende:
Op de website van de SP zijn enkele voorbeelden van stemmingmakerij te bespeuren: http://www.sp.nl/
- Het wordt een bende met Balkenende
- D66 zit er voor spek en bonen bij.
- Deze regering doet niks om de integratie vlot te trekken.
- De regering heeft nergens geld voor
- Niet alleen de mensen, maar ook natuur en milieu zullen het bezuren met dit kabinet.
- Aan het voorkomen van misdrijven doet de regering niks.
- We moeten het voortaan hebben over de minister van a-sociale zaken.
- Deze regering haalt de solidariteit onderuit: tussen gezonde en zieke mensen, tussen mensen met en zonder werk, tussen jong en oud, tussen man en vrouw, tussen ons híer en al die andere mensen elders op de wereld.
- De regering kijkt naar haar navel terwijl Brussel de macht aan het overnemen is.

Kan van een partij die het nodig heeft haar politieke concurrentie te etiketteren verantwoordelijke politiek verwacht worden of functioneert een dergelijke partij slechts het beste als stuurman op de wal?

Zoek jij nog maar eens op wat stemmingmakerij betekend
pi_11865009
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 18:49 schreef k3vil het volgende:

[..]

quote:
stem·ming·ma·ke·rij (de ~ (v.))
1 het opnemen van een negatieve gezindheid t.o.v. iem. of iets

pi_11865026
quote:

[..]

Misschien moet je gewoon even je eigen ideeën er tegenover zetten.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 19:35:58 #111
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_11865803
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 00:22 schreef CoReTeX het volgende:
Bah, de LPF vind ik echt een ranzige partij. Ze gaan de complexiteit van zaken compleet uit de weg, ze doen of het begrip complexiteit uberhaupt niet bestaat.

Enige wat ze doen is met jip en janneke taal proberen in te spelen onderbuikgevoelens van de middenklassers, en af te noemen ze ook nog eens een paar idealen(normen en waarden) zonder reeele wijzen om deze te verwerkelijken om ook nog een paar stemmen van idealisten te scoren.

De eerste fatsoendelijke, reeele, niet populistische uitspraak moet ik nog van horen.

Die partij bestaat compleet bij de gratie van stommiteit en irreeel idealisme.

euhm
we hadden toch over de SP en niet over de LPF?
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_11867342
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 16:15 schreef sjun het volgende:
Neem het eens ter harte joh.

Je begint me de keel uit te hangen met je belerende gezeik tegen iedereen - alsof je zelf zulke waarheden verkondigt. Probeer gewoon te discussieren en niet zo zeikerig de wijsneus uit te hangen. Je doet alsof je heel geleerd bent door vaak een woordenbrij te spuien waar echter met een natte vinger doorheen te prikken is. Geen probleem. Maar ga dan niet semi-intellectueel anderen zitten opdringen hoe ze moeten argumenteren.

vrijdag 18 juli 2003 @ 21:08:17 #113
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11867419
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 21:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Je begint me de keel uit te hangen met je belerende gezeik tegen iedereen - alsof je zelf zulke waarheden verkondigt. Probeer gewoon te discussieren en niet zo zeikerig de wijsneus uit te hangen. Je doet alsof je heel geleerd bent door vaak een woordenbrij te spuien waar echter met een natte vinger doorheen te prikken is. Geen probleem. Maar ga dan niet semi-intellectueel anderen zitten opdringen hoe ze moeten argumenteren.

*mee eens*

Maar totaal offtopic

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_11868602
quote:

[..]

Goh, toch denk ik, weet ik wel zeker, dat JIJ 100 keer MEER mensen de keel uit hangt met je domme gezeik, gezuig en pedolovende shitzooi.
Je doet alsof je heel sociaal en menslievend bent, maar daar is zo doorheen te prikken als het iemand betreft die jouw mening niet deelt, dan wens je ze de dood in.
Hypocriet.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 22:10:00 #115
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_11868735
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 19:35 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

euhm

Riep iemand populistische stemmingsmakerij?
[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
pi_11869382
stemmingmakerij doen alle oppositie partijen toch? zelfs regeringspartijen, sinds het dualisme
pi_11870229
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 22:05 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Hypocriet.

De meeste mensen hebben daarom een (rel-)kloon. Niettemin heeft hij wel gelijk.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 01:40:17 #118
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_11872661
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 22:10 schreef CoReTeX het volgende:
Riep iemand populistische stemmingsmakerij?
welterusten? is het niet precies hetzelfde stukje als wat jij over de SP zegt? stomme aap.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  zaterdag 19 juli 2003 @ 08:38:23 #119
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11873711
quote:

[..]

Ik verkondig net als ieder ander niets anders dan mijn eigen waarheden en schets beelden van de werkelijkheid zoals die zich aan mij voordoen. Zoek er niet meer achter, dat zou zonde van je tijd zijn. Ik ben ook niet geleerd zolang ik het niveau van een Einstein niet bereikt heb. Wel heb ik de gelegenheid gehad om wat meer boeken te verslinden dan de gemiddelde Nederlander. Daar is waarschijnlijk een en ander van blijven hangen. Een ander heeft wer wat meer levens ervaring en zet dat in de discussies hier op te starten en/of te verlevendigen.

[belerend]Wijze adviezen zijn nooit weg, zelfs niet als ze vanuit projectie gegeven worden.[/belerend]

Ben ik toch nog nieuwsgierig geworden:
- Waarom bevochtig je je vinger eigenlijk bij doorprikken?
- Waarom moet je per sé doorprikken? [belerend]Voor je het weet heb je een obsessie om voortdurend zaken door te willen prikken. Dat kan ten koste gaan van je spontaniteit bij reacties omdat je voortdurend ergens meer achter zoekt dan er in gestopt is. Dat leidt vervolgens weer tot een hoge mate van verzuurdheid in je reacties die voor je het weet voor derden waarneembaar wordt. Het zou jamer zijn als je daardoor met een etiket door het digitale leven in een digitale gemeenschap voort moet[/belerend]

Ik begrijp dat er hier wat stemming gemaakt wordt door iemand met SP sympathie die zich wat minder kan vinden in mijn manier van reageren maar dat is niet helemaal waar ik op mikte toen ik dit topic opende over SP en stemmingmakerij.

Wat vind jij bijvoorbeeld van de strak geregisseerde Tomaat-kul-tuur die de SP inzet om leden te winnen. Debiliseert het SP-stemmers voor de buitenwereld of lokt het juist mensen die uit zijn op een ontspannen carvaleske omgeving, een eigen club en een voortdurend terugkerend symbool om zich onder te kunnen scharen?

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 19-07-2003 08:50]

zaterdag 19 juli 2003 @ 08:46:20 #120
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11873737
quote:

[..]

Zoek jij nog maar eens op wat stemmingmakerij betekent

Vertel het terwijl je ingaat op de vraagstelling of de SP aan stemmingmakerij doet. Licht toe wat de SP strategie de partij oplevert aan toestromende leden en waarom je het zo goed vindt dat men zich onder het symbool van de Tomaat schaart om de buitenwereld tegemoet te treden.

Nu kom je op mij over als een gelovige met en mond vol tanden wiens geloof ineens in een ander daglicht is komen te staan. Ik geef toe, een ikoon met de behoorlijk geromantiseerde vroeg overleden Argentijn Ché Chevarra die handig door de Cubaanse dictator Fidel Castro werd gebruikt om zijn revolutie te promoten draagt bij aan mijn selectieve beeldvorming.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 19-07-2003 08:54]

zaterdag 19 juli 2003 @ 08:49:16 #121
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11873741
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 19:35 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

euhm

Ik ben er door mijn vergelijking tussen Jan en Pim medeschuldig aan dat er wat afgewaald is van het topic. Gauw verder met SP en stemmingmakerij

Als het niet tegen de policy op FOK! is staat het mensen volkomen vrij om in Klaagbaak een 'Fan'topic over me te openen.

zaterdag 19 juli 2003 @ 09:16:38 #122
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11873865
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 16:59 schreef sizzler het volgende:

--knip--
Fortuyn heeft jarenlang de politiek geadviseerd met zijn eigen bv. Was politiek columnist bij Elsevier (ook niet echt een clubje van domme mensen). Plus dat hij leidinggevende ervaring heeft. Als je hem met Marijnissen vergelijkt heeft Fortuyn een streepje voor.
[..]

Wat ik kan opmaken uit mijn periode op FOK!:
- Bij sommigen heeft Pim Fortuyn een streepje voor/door
- Bij sommigen heeft Jan Marijnissen een streepje voor/door

Pim Fortuyn heeft natuurlijk wel iets meer gedaan dan enkel de relnicht uit te hangen.

[belerend]
Mensen die niet helemaal zeker zijn dat ze een discussie kunnen winnen op argumenten voorzien degene die niet hun mening deelt maar al te graag van een etiketje om hem of haar vroegtijdig te kunnen afserveren zodat ze niet hoeven ingaan op wat deze persoon beweert.
[/belerend].

quote:
Ik kan niets anders dan jouw mening respecteren, zolang het maar je eigen mening is en je het zinvol kan onderbouwen.
mee eens
quote:
En ontopic: Marijnissen is een beroepsdemagoog die feiten en gevoelens makkelijk door elkaar haalt.
Ik vind dat je Jan wat tekort doet. De man is natuurlijk gewoon beroepspoliticus die handig gebruik maakt van de mogelijkheden die de hedendaagse psychologie mensen biedt om mensen samen te binden. Denk daarbij aan het naar voren schuiven van een symbool om de troepen onder te verenigen: Ceasar zijn Adelaar, Mussolini zijn Roedenbundel, Hitler zijn Hakenkruis, Jan zijn Tomaat...

Denk vervolgens aan gebruik van clubliederen als de Internationale, gebruik van grote samenkomsten ter bevestiging van de identiteit van de leden en versteving van de uit te dragen boodschap, uitgifte van thematische vakliteratuur, kadertrainingen,... de SP moet de mensen in het bloed gaan zitten als je als leider wilt dat de mensen je blind na gaan volgen en je scheuring en tweespalt als gevolg van onafhankelijk denkende sympathisanten buiten je deuren wilt houden.

Ik vind Jan een prima manager van het politieke bedrijf Socialistische Partij. Hij heeft het bedrijf uitgebreid door ledenwerfacties, door het sturen van actiepelotons door de wijken, door het houden van een open deur voor mensen met problemen en door het produceren van stukken met te bediscussiëren inhoud. Wat dat betreft heeft Jan zijn politieke zaken beter voor elkaar gehad als Pim Fortuyn. Hij had er echter ook iets langer (ik meen vanaf 1972) de tijd voor.

In dit topic zie ik graag de gevoerde stemmingmakende slagzinnen belicht. Er kan gediscussieerd worden over de titel 'stemmingmakerij' die ik verleen en er kan gediscussieerd worden over dat wat ik 'stemmingmakerij van de SP' noem als je het on topic wilt houden.

zaterdag 19 juli 2003 @ 09:28:21 #123
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11873927
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 22:05 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Goh, toch denk ik, weet ik wel zeker, dat JIJ 100 keer MEER mensen de keel uit hangt met je domme gezeik, gezuig en pedolovende shitzooi.
Je doet alsof je heel sociaal en menslievend bent, maar daar is zo doorheen te prikken als het iemand betreft die jouw mening niet deelt, dan wens je ze de dood in.
Hypocriet.

Ik vind dat je SCH wat tekort doet. Mij hangt SCH zeker niet de keel uit. Ik ben vaak een andere mening toegedaan dan hij maar blijf benieuwd naar zijn belichting van zaken. Met regelmaat steek ik er wat van op.

Ik vind het bijvoorbeeld bijzonder goed van SCH dat hij niet meteen met alle winden meewaait. Ik waardeer het in SCH dat hij een hekel heeft aan al te vlot uitgesproken vooroordelingen van verdachten. Verder waardeer ik het in SCH het hij oog heeft voor mensen die het wat minder hebben en dat hij zich verantwoordelijk voelt voor een menselijke maatschappij en bereid is ten strijde te trekken en leed op te vangen om die maatschappij opgebouwd te krijgen.

Soms roept hij in mij wat recalcitrantie (opstandige, wat vervelende reacties) naar boven als hij zich laat meeslepen door het beeld dat hij van een situatie voor ogen heeft. Meestal laat ik die achterwege maar zo nu en dan..

Zo hangt de SP mij ook zeker niet de keel uit. Met regelmaat vragen zij aandacht voor zaken die nodig zijn om onze maatschappij menswaardig te houden. Helaas menen ze dat ook met regelmaat te moeten door door stemmingmakerij, overdrijving, oversimplificering en goedkope retoriek. Hoe dat overkomt bij anderen weten enkele SP-ers nu dankzij de spiegelendende methode die ik in dit topic toepaste.

Verder heb ik zo mijn vraagtekens bij de financiële en psychologische realiseerbaarheid van de SP doctrines en ziet mijn heilsstaat er toch wat anders uit dan de heilsstaat die de SP promoot.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 19-07-2003 09:36]

pi_11874381
Marijnissen is een meester in het bespelen van gevoelens. Feiten worden verbogen, versimplificeerd en door de SP-bril weergegeven. Alle asielzoekers krijgen in Nederland de meest slechte behandeling en alle managers en directeuren zijn boeven. Jammer alleen dat die teksten niet op Internet staan anders had ik een paar mooie voorbeelden kunnen geven waarom deze man een gevaar voor de samenleving is. Gelukkig heb ik ze ook op stemmingmakerij kunnen betrappen op hun website!

Enkele voorbeelden van stemmingmakerij (en moddergooien naar de ministers) op de website:

Minister Kamp (VVD), Defensie
Hij gaat miljarden in militair materieel steken, zoals JSF-bommenwerpers waarvoor geen vijand te vinden is. Gelooft in geweld als simpele oplossing voor moeilijke problemen. Hij snapt niet dat oorlog en vluchtelingenstromen nauw met elkaar samenhangen.

Dit is toch wel de groots mogelijke onzin! Het JSF besluit is onder zijn voorganger genomen waar hij nu aan vast zit en hij bezuinigd juist miljarden. Zelfs al zou het JSF project worden stopgezet dan nog zou dat weinig uitmaken (zie de discussie met Dittrich van een paar weken terug). Hoe durven ze te beweren dat Kamp de vluchtelingenstromen niet snapt?

Minister Hoogervorst (VVD), Volksgezondheid
Hij wil meer commercie, hogere premies, eigen risico's en minder solidariteit van gezond met ziek. Wie geld heeft, krijgt zorg, wie het niet heeft, steeds minder. Want het ziekenfondspakket wordt uitgekleed.

Door de eenwording van Europa en de afspraken die gemaakt zijn over subsidies, exportheffingen etc. kan de Nederlandse markt alleen nog concurreren met lonen. Nu is Nederlanbd nog relatief duur om in te investeren. Het nieuwe ziekenfondsstelsel is het enige instrument dat de overheid nog heeft. Jammer dat de SP dat niet begrijpt, of gewoon makkelijk.

Minister Donner (CDA), Justitie
Hij stopt straks twee of meer gevangenen op één cel, ook al breekt dan de hel uit volgens gevangenisbewaarders en bonden. Witte boorden blijven ook de komende jaren buiten.

Welke oplossing heeft de SP voor deze sociale kwestie?

Kortom: het makkelijke van de SP is dat ze, zeker in moeilijke tijden waarin de regering flink moet bezuinigen, felle kritiek kunnen uitoefenen zonder verantwoordelijkheid voor het beleid te dragen. Wanneer de SP zelf ooit in de regering komt denk ik dat veel mensen zullen inzien dat er meer voor nodig is dan kritiek om een land te regeren. Ongeacht of die kritiek juist is geweest.

pi_11874401
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 08:38 schreef sjun het volgende:

Ben ik toch nog nieuwsgierig geworden:
- Waarom bevochtig je je vinger eigenlijk bij doorprikken?
- Waarom moet je per sé doorprikken?

Wauw - wat reageer je weer gezellig en uitgebreid, mijn complimenten voor je inhoudelijke reacties al sla je af en toe weer door maar die eigenschap delen we dan. Antwoord op je vragen: het bevochtigen van mijn vingers is een tweede natuur doorprikken moet niet, sommige mensen schreeuwen daarom in hun teksten: "prik mij door, prik mij door".
quote:
Ik begrijp dat er hier wat stemming gemaakt wordt door iemand met SP sympathie die zich wat minder kan vinden in mijn manier van reageren maar dat is niet helemaal waar ik op mikte toen ik dit topic opende over SP en stemmingmakerij.
Ik maak geen stemming maar zeg slechts wat ik vind. Ik ben geen SP-lid en zal dat ook nooit worden en stem ook lang niet altijd op ze maar een zekere sympathie voor hun manier van politiek bedrijven heb ik zeker. En ik ben allergisch voor de makkelijke manier waarop ze soms met de grond gelijk gemaakt worden.
quote:
Wat vind jij bijvoorbeeld van de strak geregisseerde Tomaat-kul-tuur die de SP inzet om leden te winnen. Debiliseert het SP-stemmers voor de buitenwereld of lokt het juist mensen die uit zijn op een ontspannen carvaleske omgeving, een eigen club en een voortdurend terugkerend symbool om zich onder te kunnen scharen?
Het hebben van een beeldmerk is erg normaal, veel mensen uit de reclamewereld zullen de SP prijzen voor hun campagnes, bijvoorbeeld de BUS-campagne met Bob Fosko en veel meer dingen waar ze de aandacht mee trekken, ze weten zonder veel geldelijke middelen op een slimme manier de aandacht op zich te vestigen. Dat roept nogal eens irritatie op van mensen die dat minder goed lukt.

Wat je trouwens misstaat is het overvloedige gebruik van termen als 'strak geregiseerd' - dat impliceert van alles terwijl het niks om het lijf heeft.

quote:
Ik vind dat je Jan wat tekort doet. De man is natuurlijk gewoon beroepspoliticus die handig gebruik maakt van de mogelijkheden die de hedendaagse psychologie mensen biedt om mensen samen te binden. Denk daarbij aan het naar voren schuiven van een symbool om de troepen onder te verenigen: Ceasar zijn Adelaar, Mussolini zijn Roedenbundel, Hitler zijn Hakenkruis, Jan zijn Tomaat...
Je maakt jezelf volkomen bespottelijk met dit rijtje voorbeelden, eigenlijk heb ik nu alweer spijt dat ik nog reageer. Je vergeet nog de PvdA met de vuist en de roos en Robijn met het beertje.
quote:
Denk vervolgens aan gebruik van clubliederen als de Internationale, gebruik van grote samenkomsten ter bevestiging van de identiteit van de leden en versteving van de uit te dragen boodschap, uitgifte van thematische vakliteratuur, kadertrainingen,... de SP moet de mensen in het bloed gaan zitten als je als leider wilt dat de mensen je blind na gaan volgen en je scheuring en tweespalt als gevolg van onafhankelijk denkende sympathisanten buiten je deuren wilt houden.
Hierom word ik dus giftig. Ik volg de SP van redelijk nabij, woorden als blind slaan helemaal nergens op (zoals die hele laatste zin, dat is zo uit de tijd, welkom in het jaar 2003, sjun) en de andere voorbeelen impliceren van alles terwijl ze werkelijk bij iedere politieke partij aan de orde van de dag zijn, kijk naar het CDA, de PVdA, de VVD en de CU.
quote:
Verder heb ik zo mijn vraagtekens bij de financiële en psychologische realiseerbaarheid van de SP doctrines en ziet mijn heilsstaat er toch wat anders uit dan de heilsstaat die de SP promoot.
Daar kan ik me wel bij aansluiten maar ik heb bij de bijeenkomsten van de SP de term heilsstaat nog nooit gehoord. Wel hoor ik altijd van alles over acute maatschappelijke problemen waar de SP een rol in speelt, dat mis ik nogal eens bij andere partijen en daarom hebben ze mijn sympathie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')