abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_898578
Daar nog wat leuks te doen?

We gaan eind juli

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_898607
Nog nooit geweest, maar voor juli weet ik vast meer. Vanaf hier maar een uurtje rijden
pi_898703
Luxemburg... als jochie van 6-7 met mijn ouders daar vaak op vakantie geweest met de caravan. ik kan zeggen dat ik het toen wel naar mijn zin had; hoe het nu is. Ik heb geen idee, ben er al 3 jaar niet geweest
Tip: sla benzine/diesel in daarzo!

Er zijn trouwens wel een aantal mooie kastelen (Vianden) en een rotsachtig bos genaamd Petit-Suise (beide in het oosten).. da's wel aan te raden om eens te kijken. Verder veel landbouw en akkerland (lekker warm in de zomer zonder beschutting

pi_898709
quote:
Op 04 april 2001 23:04 schreef Meneer_Aart het volgende:
Daar nog wat leuks te doen?

We gaan eind juli

Het lijkt me niet veel bijzonders, eerlijk gezegd. Ik ben er wel eens geweest, is vooral voor ouwe mensen.
pi_898743
[schoot me weer wat tebinnen]
Tsja. of voor 'actieve jongeren'..
Je kan er (net zoals in de Belgische ardennen) redelijk goed mountainbiken en kayakken enzo. dat soort zaken.. beetje survivallen. Zorg dan wel dat je een mooi bosje vindt en geen weiland pakt heheh
pi_899865
Ik ben 4 jaar naar Luxemburg geweest..
We gingen altijd met school wandelen in Luxemburg.. Mooie natuur, omgeving. Vooral de omgeving Van Beaufort, Echternach..
  donderdag 5 april 2001 @ 12:29:13 #7
11102 knep
Mountainfreak
pi_900322
Luxemburg rules. Het is erg leuk om daar te gaan fietsen en de hoofstad is erg mooi
pi_1069216
Ga dit jaar maar één week op vakantie: Luxemburg...

We gaan al 'n dag survivallen (spelio, klimmen, abseilen, tokkelen) en een dag mountainbiken en een dag kanoën en in ieder geval een dag winkelen/siteseeën in de stad Luxemburg...

Dan houden we 2,5 dagen over... Is er iets wat je nog zeker moet doen als je toch in die buurt bent, of is dit zo'n beetje al het leuke wat er te doen is

Nog speciale dingen waar je niet meteen aan denkt

vrijdag 22 juni 2001 @ 19:05:26 #9
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1069222
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 19:03 schreef TheKloon het volgende:

halen
[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
  vrijdag 22 juni 2001 @ 19:09:39 #10
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1069240
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 19:03 schreef TheKloon het volgende:

en tanken natuurlijk

zit je eigenlijk in de ardennen ofzo? moet je 24 km gaan kanoën op de amblève... das mega kewl, vooral als het veel geregent heeft

[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
pi_1069414
hoe heb je dat survivel gedoe geregelt....lijkt mij ook wel een keer leuk.

[ Bericht 60% gewijzigd door Lucille op 03-07-2004 17:26:57 ]
the man has spoken
  vrijdag 22 juni 2001 @ 19:55:52 #12
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1069420
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 19:53 schreef DANTHEMAN het volgende:
hoe heb je dat survivel gedoe geregelt....lijkt mij ook wel een keer leuk.
kan je gewoon huren en een gids enzow derbij....

ergens in de ardennen....

en kanoëen kan je zo iig zonder gids ofzo

pi_1070603
Kewl wij gaan dit jaar ook naar Luxemburg en ook maar 1 week
  zaterdag 23 juni 2001 @ 01:35:10 #14
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_1071677
Absoluut een dagje uittrekken voor Luxemburg-stad!!!
God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
pi_1072293
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 19:05 schreef merulez het volgende:
halen
Maar ik rook niet... en dat weet jij verdomde goed

Die Survivaldag is inderdaad gewoon van een één of andere organisatie die dat regelt. Weet ik verder trouwens niet zoveel van.

Het aanbod van wat je kunt doen in Luxemburg is dus toch wel redelijk beperkt. Die andere dagen komen we heus wel door met het bezoeken van wazige plaatsjes en zo, maar echte speciale, of leuke dingen heb ik verder niet meer gezien... Wij zitten trouwens helemaal in het midden van Luxemburg, kweetniet of dat bij de ardennen hoort, zal wel denk ik... (om antwoord te geven op de vraag van Merulez)

Toch bedankt voor uw inzet...

zaterdag 23 juni 2001 @ 14:21:06 #16
11829 Beebie
lekker pittig
pi_1073362
wat je zeker moet zien als je in Luxemburg-stad bent, is 'Der Grund' (ofzoiets). Dat is een park midden in de stad, dat beneden straatniveau ligt. Is heel apart om daar rond te lopen terwijl je weet dat je midden in het centrum bent. toen ik bij een vriendin uit luxemburg op bezoek was hebben we daar wel een (halve) dag door kunnen brengen.
pi_1076330
Ik ben eigenlijk bang dat het nogal een bejaardenland is, dat er dus 's avonds ook weinig te doen is op een camping/bungalowpark
pi_1076423
quote:
Op zondag 24 juni 2001 00:29 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik ben eigenlijk bang dat het nogal een bejaardenland is, dat er dus 's avonds ook weinig te doen is op een camping/bungalowpark
Mijn oom van 85 heeft daar inderdaad ergens een huisje

Een dezer dagen ga ik ook maar eens in Luxemburg kijken. Vanaf hier maar een uurtje rijden.

maandag 2 juli 2001 @ 13:55:08 #19
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1127660
Als je van de natuur houdt moet je zeker een dagje rond gaan trekken in het Luxemburgse natuurpark "Petite Suisse" met daarin het prachtige "Müllertal"

Het gebied ligt ten Noord-westen van Echternach (overigens ook een stadje welke de moeite waard is om te bezoeken).

"Petite Suisse"is een gebied met prachtige rotsformaties en hele smalle, diepe, donkere kloven...(zaklantaarn mee!)

-Lachen is een kalmerend middel zonder neveneffecten-
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2002 @ 17:18:34 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_4766378
Ik zou eerst niet op vakantie, maar ga uiteindelijk toch even een weekje naar Luxemburg. Nou stel ik niet zo gek veel eisen, want de auto is bij de hand en een dagje Trier, wat kanovaren en vooral terrasjes pakken en uit eten gaan is zo gedaan. Een beetje Horeca in de buurt is dus zeker welkom.

Wat ook aardig zou zijn is als er wat voorzieningen op de camping aanwezig zijn; kantine, winkel, zwembad, etc.

Wie kent zo'n camping, bij Diekirch, Vianden, Echternach of ergens anders in Luxemburg?

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_4766458
[erg off topic]

Ik weet nog wel een leuke camping in Lacanau

[/erg off topic]

† In Memoriam † donderdag 27 juni 2002 @ 00:56:26 #22
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_4773890
Ik ook, maar daar ben ik al drie keer geweest.

Erg veel Luxemburg-liefhebbers zitten er geloof ik niet in de populatie FOK!kers.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_4773934
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 00:56 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ook, maar daar ben ik al drie keer geweest.

Erg veel Luxemburg-liefhebbers zitten er geloof ik niet in de populatie FOK!kers.

In Echternach is leuke camping, daarvandaan kun je lopend naar dorp. En camping heeft een zwembad als dat wat uitmaakt, maar Echternach vond ik vroeger leuk.
pi_4773954
Ik heb ooit met vrienden in Diekirch op camping Auf Der Sauer (oid) gestaan (niet lachen), maar dat viel dus ontzettend tegen (was ook aan t einde van t seizoen). De hele camping stond vol bejaarden.

Zwembad was er niet en 't stadje zelf was ook niet echt geweldig.

Tip: Probeer niet te mountainbiken op voetgangerspaden, we hebben meer gelopen dan gefietst dat uitje.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  donderdag 27 juni 2002 @ 01:02:06 #25
23078 -MOX-
Metaaldetectie
pi_4773957
Wiltz !
Tijd, dat heb je niet, dat maak je!
  † In Memoriam † donderdag 27 juni 2002 @ 11:55:51 #26
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_4776674
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 01:02 schreef -MOX- het volgende:
Wiltz !
Niet doen dus?
  vrijdag 28 juni 2002 @ 12:03:53 #27
29883 TheSperminator
Dit is waar het om gaat.
pi_4793121
Hoi,

ik woon in maastricht en derhalve ga ik regelmatig een weekendje naar Luxemburg. De campings waar ik dan verblijf zijn niet zo duur, omdat het mij gaat om het wandelen, en het zuipen.

Ik ben eens in dillingen geweest (tussen diekirch en echternach in) en dat is een camping aan een riviertje (sure) waar je op sommige plaatsen redelijk kunt zwemmen of met je lucht bed stroomafwaarts dobberen en dan terug lopen. Je kunt er ook kanoen. Wat wel leuk is. Er is volgens mij geen zwembad in de buurt. Daarvoor moet denk ik toch echt in diekirch / echternach zijn. Een dagje naar Trier / Luxemburg is ook leuk.

Volgens een vriend van me is Wiltz erg mooi wandelen enzo..

En altijd op de weg heen in weiswampach effe wat zuup helen.

Prettige vakentie he.

pi_4801586
Ben net terug van een weekje Luxemburg.
Wij zijn naar clervaux geweest daar kun je namenlijk heerlijk wandelen met de honden.

Een jaar of 7 geleden ben ik eens met een vriendin naar Diekirch geweest voor een weekje (weet niet meer welke camping). Was een leuke camping aan het water met zwembad, restaurant en kampwinkel. Leuke kroegjes in het centrum en veel restaurantjes. Diekirch heeft ook nog een bioscoop waar de films gewoon nederlands ondertiteld zijn!!!!

make love, not war
  † In Memoriam † zaterdag 29 juni 2002 @ 12:40:55 #29
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_4807364
Ik voel wel iets voor Diekirch. Biertje drinken, uit eten gaan en wat kanovaren zullen dit keer toch wel zo'n beetje de hoofdbezigheden worden. Echte wandelaars zijn wij niet direct.
pi_4807405
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 12:40 schreef Cynix ® het volgende:
Ik voel wel iets voor Diekirch. Biertje drinken...
Pas op dat je geen Diekirch biertje drinkt, dat spul is imho niet te zuipen...
pi_4810057
Nee Bofferding bier dan, dat is zo waterig, vond er weinig smaak aanzitten.
make love, not war
pi_8138380
Ik ben van plan om tijdens de carnaval een paar wandeltochten in Luxemburg af te leggen.

Weet er toevallig iemand waar er leuke wandelroutes in Luxemburg zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 27-01-2003 19:08]

pi_8138518
Ik heb ff voor je op www.reisweb.nl gekeken;

Dit kon ik zo vinden; als je meer nodig hebt moet je je ff aanmelden en verder zoeken
quote:
WANDELVAKANTIE VAN JEROEN EN MARTINE, 1999
Onze voorliefde voor een wandelvakantie is eigenlijk ontstaan doordat we bij reisorganisatie Labyrint een vrij actieve vakantie hadden geboekt naar Scandinavie. Voor deze reis hadden we al wat spullen aangeschaft zoals een grote rugzak, wandelschoenen en ?sokken en wat andere lichtgewicht spullen. Tot ons verdriet werd deze reis door de reisorganisatie gecancelled. Zodoende ?moesten? we zelf iets gaan verzinnen. We wilden allebei het primitieve van de Scandinavie-reis in een eigen vakantie verwerken. Zodoende besloten we er een wandelvakantie van te maken van plaats naar plaats. We kochten een lichtgewicht tent, we kregen van de ouders nog wat lichtgewicht spullen en zo bouwden we onze wandelvakantie-inboedel aardig op. We hebben met onze rugzakken (nog niet het volledige gewicht) wat kortere wandeltochtjes gemaakt in Limburg tijdens een weekendje kamperen aldaar en we hebben thuis een aardige wandeling met onze rugzak gemaakt.
Samen zijn we de route uit gaan stippelen voor onze vakantie die we in Luxemburg wilden doorbrengen. Vrij goed voorbereid wat de route betreft zijn we naar Luxemburg gereden met de auto. Op camping Paradiso in Echternach hebben we voor de eerste nachten onze tent opgezet. Goed uitgerust zijn we een paar dagen later vanaf deze camping, waar we de auto hebben laten staan, begonnen aan onze rondwandeling.

DAG 1, ECHTERNACH - BERDORF:

We zijn begonnen aan onze allereerste wandeltocht. De dag is niet zo fantastisch begonnen, want het regende. Zodoende hebben we de tent meteen al nat in moeten pakken. Een hoop andere nat geworden spullen konden gelukkig in de auto een beetje drogen. Alles wat we nodig zullen hebben, dragen we op onze rug bij ons. Jeroen heeft voornamelijk de tentspullen en eigen spullen in zijn rugzak, want hij heeft een grotere rugzak en ik draag naast mijn eigen spullen het voedsel en het kookgerei.
We lopen route A van de camping tot hotel Bel-Air. Vervolgens lopen we over de openbare weg tot route B1. We volgen route B1 tot Berdorf. Het is een schitterende route die loopt tussen rotsen en heuvels door met als leidraad een riviertje. Na ongeveer 7 km komen we in Berdorf aan. Over de verharde weg lopen we langs wat campings. Onze eerste camping deze wandeltocht is camping Belle-Vue 2000.
Voor de eerste keer is deze wandeling lang genoeg. We hebben de nodige rustpauzes in acht genomen en genoten van de schitterende rotsformaties.

DAG 2, BERDORF ? BEAUFORT:

Het weer is nog steeds niet best, maar we geven niet op. Vandaag lopen we naar Beaufort. De wandeling begint op de openbare weg totdat we route B2 tegenkomen, nabij de begraafplaats van Berdorf. We volgen route B2 tot de kruising met route F2. We verlaten route B2 als we route H, zuid, tegenkomen. Route H loopt tot het kasteel van Beaufort.
Deze mooie route doet zeker niet onder voor de route van de eerste dag. We hebben gelukkig een goede wandelkaart bij ons en vooral Jeroen is een ster in het lezen van kaarten. De wandelroute staat niet zoals vaak in Nederland overduidelijk aangegeven met gekleurde paaltjes. Voor ons maakt het de wandeling alleen maar avontuurlijker als je voornamelijk afhankelijk bent van je eigen ?kaartleesvermogen?. Het is een regenachtige dag, maar zo onder de bomen merk je daar niet al te veel van. Na een wandeling van ongeveer 9 km komen we aan bij het kasteel van Beaufort en is het aan het einde van de wandeling nog een hele klim naar boven over de verharde weg alwaar het dorp is. We bezoeken de aanwezige campings alvorens we een keuze maken waar we gaan staan. We willen toch wel een beetje rustig staan en een beetje beschut al is het maar voor een enkele nacht. We komen dan ook uit op camping Plage.

DAG 3, BEAUFORT ? CONSDORF:

Het weer is eigenlijk alleen maar slechter geworden en op de camping stonden we op een modderig plaatsje. Door de regen waren bijna alle grasveldjes in een modderpoel veranderd. We hebben weinig zin om met dit weer nog verder te trekken. Het is behoorlijk afzien als het regent en daar zijn we nog niet aan gewend. Veel luxe hebben we uiteraard niet, dus je zit steeds op die koude ondergrond en alle spullen worden alleen maar natter. Het weer is in heel Europa slecht, dus het heeft weinig zin om naar de auto terug te gaan om naar een ander land door te rijden. Zodoende besluiten we om er toch maar de moed in te houden en door te zetten. Vandaag zal ons doel Waldbillig zijn, een wandeling van zo?n 6 a 8 km. De wandeling gaat weer terug over de openbare weg naar het kasteel van Beaufort, alwaar we route H oppakken die we volgen tot route HA. De wandeling gaat weer door het bos. We volgen route HA tot Haller waar we door het dorp lopen. Vervolgens volgen we route WH tot Waldbillig, een route over verharde wegen en open terrein. We bereiken Waldbillig echter al snel en we zijn voor vandaag nog niet moe. We kiezen ervoor nog maar door te lopen. Nu komt het aan op onze creativiteit om ter plekke een andere bestemming te kiezen. Gelukkig is dat in een land als Luxemburg niet zo moeilijk. We zijn het er over eens om maar door te lopen via route W tot Muhlertal. Muhlertal is vrij toeristisch, dus daar moet ook wel een geschikte camping te vinden zijn. We duiken het bos weer in naar het Muhlertal. Daar aangekomen lopen we over een paar campings, maar die zijn vreselijk armoedig, daar willen we niet gaan staan. Het gevolg daarvan is, dat we weer verder moeten lopen. We volgen route C naar Consdorf. Onze vermoeidheid begint ons nu wel parten te spelen, maar er zit voor ons niets anders op. Het traject loopt omhoog wat ook weer de nodige energie kost. Op een gegeven moment zien we dat de bewegwijzering niet klopt. We zijn te moe om te gaan lopen dwalen. We besluiten allebei een kant op te gaan om een herkenningspunt te vinden. Martine ziet een autoweg lopen en daar lopen we maar heen. Het eerstvolgende plaatsje wat we tegen zullen komen is Consdorf. We spreken af dat we niet verder gaan dan Consdorf. Doordat we over de verharde weg lopen komen we ook weer mensen tegen. Gelukkig komen we Nederlanders tegen die op een mooie camping staan. We lopen met ze mee en zo komen we uit op camping La Pinede-Burgkapp. Zonder enige twijfel zetten we op deze camping ons tentje op. Na zo?n 22 km hebben we geen fut meer om ons ook maar ergens druk over te maken. De camping is heel netjes en rustig. We staan niet ver van het stadionnetje van de plaatselijke voetbalclub dat tevens op de camping ligt. Door de zomerstop ondervinden we hiervan geen hinder. Het is zelfs leuk dat we een keer een voetbalwedstrijd bij kunnen wonen, waar het hele dorp voor uitloopt, een ware happening voor de plaatselijke bevolking!

DAG 4, CONSDORF ? BECH:

Het weer is inmiddels gelukkig heel goed geworden. We hebben de tent voor de eerste keer deze vakantie droog in kunnen pakken. Vandaag is ons streven Bech, een wandeling van zo?n 8 km. De wandeling van vandaag is zonder enige twijfel de mooiste van de 5. De wandeling loopt langs de camping (route P) naar een mooi uitkijkpunt. Beneden gaan we route M tot Herzberg volgen. De route loopt langs schitterende rotsformaties. Op een gegeven moment moeten we tussen 2 rotsen door. Het is zo smal, dat we de rugzakken een voor een samen op zijn zijkant door de spelonk heen moeten sjouwen, een leuke afwisseling in de wandelroute. Na zo?n 15 minuten verder gewandeld te hebben komen we aan bij de Deiwepoetz: een soortgelijke sleuf tussen rotsen als boven beschreven en zeker zo smal, maar dit keer ook nog eens heel donker. We hadden gelukkig onze zaklantaarn bij de hand, want die had je echt nodig om er ongeschonden doorheen te kunnen. Later komen we nog langs de Keulscheier, een prachtige maar ook donkere ?grot? die je kan bereiken door een paar steile trappen te beklimmen. Gelukkig ligt dit net buiten de route, zodat we hier niet doorheen hoeven met de rugzakken. Als we bij Herzberg aankomen, gaan we over naar route SNM, die we volgen tot Altrier. De wandeling gaat van het bos over op verharde wegen. Na Altrier volgen we route A die weer het bos inloopt om bij Bech uit te komen, waar we ook al gauw camping Buchholz bereiken. Het leuke van deze camping is het volgende. De camping ligt langs een oud spoor waar vroeger een stoomtrein heeft gereden van Echternach naar Luxemburg en v.v. Het spoor is nu een fietspad waarlangs je op de stroken gras je tent/caravan kan neerzetten. Het oude stationnetje is omgebouwd tot chalet wat verhuurd wordt aan groepen en aan de buitenkant bevindt zich het sanitair voor de campinggasten. Voor Martine is dit bekend terrein, ze is hier vaker geweest omdat haar vader met een groep het chalet 1x per jaar huurt om van hieruit radioverbindingen te maken. Zodoende leek ons dit leuk deze camping in de route op te nemen.

DAG 5, BECH ? ECHTERNACH:

Op wat onweer na is het weer gelukkig nog steeds goed. Onze laatste wandeldag, maar gelukkig nog niet de laatste vakantiedag, is aangebroken. Het wordt een pittige route van ongeveer 14 km, terug naar de auto in Echternach. Dat zo?n wandelvakantie energie vergt, beginnen we goed te voelen. De route begint over het oude spoor (route T). Via de verharde weg komen we op een gegeven moment in het bos uit, alwaar we route P gaan volgen. We lopen nu echt op ons tandvlees, zo moe zijn we. Dat we nog een mooie route lopen, daar hebben we niet echt oog meer voor, want we lopen eigenlijk recht op ons doel af: de auto. De lengte van de route begint ons toch wel een beetje te nekken en dat eindigt nog even in een ruzie, maar dat zijn we vergeten als we de auto zien op de camping in Echternach. We zijn nog nooit zo blij geweest om de auto te zien als nu! We nemen een heerlijke douche op deze camping en rijden met de auto naar een andere camping in Echternach, camping Altweiler, voor een nachtje. De laatste week brengen we door in zuid-Luxemburg in Weiler la Tour op minicamping Ma Campagne. Heerlijk genieten van alle luxe spullen, zoals eenvoudig weg andere kleren en tafel en stoel, die we in de auto hebben meegenomen.

Onze eerste wandelvakantie is ons uitstekend bevallen. We hebben ervaren dat we naar een land als Luxemburg veel te veel eten hebben meegenomen in onze rugzak. Alles is in Luxemburg te koop en als we een dorpje of stadje niet te voet kunnen bereiken, dan gaat er wel een bus. We zullen in de loop der tijd nog een aantal andere (lichtgewicht) spullen aanschaffen, zoals lichter en handiger kookmateriaal en bijv. een klein, licht krukje.
Naast de schitterende wandelingen die we hebben gemaakt, hebben we ook een bezoek gebracht aan de stad Luxemburg, de Schiessentempfel in het Muhlertal wat zeker de moeite waard was, de stad Vianden. Tevens hebben we ervaren dat je in Luxemburg een buskaartje kan kopen die de hele dag geldig is, waar je het hele land mee kan doorkruisen. Het was voor ons alleen een afgang dat als we met de bus naar Echternach gingen (dit was vaak de dichtstbijzijnde grotere stad), we binnen een paar minuten door dorpjes kwamen waar we te voet een dag over hadden gelopen.
Deze vakantie is zo goed bevallen, dat we dit volgend jaar zeker weer doen, maar dan in een ander land!

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_8138571
quote:
Op maandag 27 januari 2003 19:09 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik heb ff voor je op www.reisweb.nl gekeken;

Dit kon ik zo vinden; als je meer nodig hebt moet je je ff aanmelden en verder zoeken

[..]
Bedankt voor de info
pi_8138576
Nee, weet alleen dat je er mooi kan wandelen, maar niet waar.

Wel ben ik pas geleden gaan wandelen in Spanje mbv het ANWB-boekje 'wandelen in Andalusie'. Vond het wel een goed boekje; duidelijke uitleg, wandelduur aangegeven, hoogteverschillen in kaart gebracht e.d. Misschien hebben ze ook iets dergelijks over Luxemburg.

donderdag 17 juli 2003 @ 23:22:21 #36
25153 MrLunk
a journey thru cyberspace
pi_11847638
Wij gaan vanaf zondag 10 dagen naar Luxemburg om te wandelen en te genieten van de natuur. Eerst in de omgeving van Wilz en daarna 5 dagen omgeving echternach.

- Zijn er al meer fokkers naar Luxemburg geweest en zo ja hoe heb je het daar gehad ?
- Zijn er dingen in de buurt van Wiltz of Echternach die we absoluut niet mogen missen ?
- Is Luxemburg duur ten opzichte van nederland ?
(Behalve dan de benzine die daar goedkoop is.)
- Kun je als je zelf vis hebt gevangen die in een restaurantje laten klaarmaken ?

alle tips zijn welkom !

tnx

donderdag 17 juli 2003 @ 23:32:22 #37
61091 70four
Mijn dochter Elianne
pi_11847989
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:22 schreef MrLunk het volgende:
- Zijn er al meer fokkers naar Luxemburg geweest en zo ja hoe heb je het daar gehad ?
- Zijn er dingen in de buurt van Wiltz of Echternach die we absoluut niet mogen missen ?
Aanrader om als je in Echternach bent eens naar Trier in Duitsland te gaan, mooie romeinse stad! (+/- 40km rijden)
Gewoon het wandelen in de omgeving is ook al heel erg leuk.

De prijzen komen tegenwoordig redelijk overeen met die hier in Nederland.

Trotse papa!!!
  donderdag 17 juli 2003 @ 23:32:42 #38
39446 303
(C) Roland
pi_11847998
Ik ben al een paar keer in Luxemburg geweest, vooral bij Eternach in de buurt. Hele mooie omgeving, als je van wandelen houdt zit je er goed.

Ik raad je zeker aan om uit te kijken naar dorpsfeesten, ik ben daar een paar keer geweest en die zijn erg leuk. Eerst een grote barbeque en daarna aan de drank terwijl er een of andere knudde-bandje speelt.

Alles is wat goedkopter dan in Nederland, vooral de drank en benzine zijn supergoedkoop. Neem zeker een paar kisten sterke drank mee, het scheelt je vaak bijna 7 euro per fles!

Overige vragen kan ik helaas niet voor je beantwoorden.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_11848031
Het lijkt mij heel leuk om daar een keer te gaan kamperen en wandelen. Graag bij terugkeer een reisverslag.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_11848094
Vianden

Zeer mooi kasteel/kabelbaan en heel cool zembad

Luxemburg stad

Ook heel erg mooi, met mooie rondleiding over "vroeger"

Over onderschrift valt niet te twisten
pi_11848523
Als je dan toch in de buurt van Wiltz bent dan kun je bijv. naar Kautenbach gaan. Die hebben een mooie camping met prima accomodatie. Er loopt een riviertje dwars door de camping. Celervaux is ook mooi. Er zijn div. wandel (klim) routes. T'is niet bijzonder duur ofzo, vergelijkbaar met hier. Je kunt er met Duits, Frans en Nederlands terecht (net waar je bent). GrootHertog Jean is trouwens van het huis van Oranje. Niet bijzonder maar leuk om te weten.
Eigen brokjes eerst.
pi_11848562
Hallo,

Wij zijn net weer 3 weken terug, na een vakantie van 2 weken in Luxemburg. Één tip: ga gelijk in de buurt van Echternach staan. In de omgeving van Wiltz is maar weinig te zien, hoewel er zogenaamd genoeg te wandelen enzo is, vonden wij het vreselijk tegenvallen.

Daarom zijn we na 2 dagen doorgetrokken naar een camping net buiten Echternach, Camping Alferweiher > in Echternach tegenover de Q8 (benzinepomp) rechts als je uit de richting van Luxembourg komt. Straat uitrijden, met de bocht mee, kom je langs een flink stuk water waar je kunt vissen (helaas niet met de vlieg..) / surfen / zwemmen / varen etc. en dan even verder staat een bordje camping. De eigenaren zijn Nederlanders, en hoewel de camping iets duurder is dan gemiddeld ligt het geweldig. Heel rustig en absoluut een aanrader!

Dingen die je niet mag missen zijn natuurlijk Promenade B, de Preekstoel, Luxemburg stad (treintje!), Esch Sur Alzette, het Mullerthal...

Voor meer info mail me even, kan ik meer info geven of tips over de omgeving!

Ah, gegevens camping:

Camping Alferweiher
M. Patrick Denter
1, Alferweiher
L-6412 Echternach
++ 352 720271
++ 352 720271
campingalferweiher@pt.lu

Wat meer info )zo ff snel )
http://www.camping.lu/camps/alferweiher/index.htm
Dan campings in het mullerthal, dan de bovenste

Foto:

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 18 juli 2003 @ 08:30:34 #43
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11852285
[verslag] 2 daagjes trekken in Luxemburg een leuk verslag

[ Bericht 55% gewijzigd door Lucille op 03-07-2004 17:28:10 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 18 juli 2003 @ 15:13:11 #44
25153 MrLunk
a journey thru cyberspace
pi_11860544
Allemaal tot zo ver hartstikke bedankt voor de tips !
We gaan naar 2 hotels 1 in Wiltz en 1 in Echternach maar toch ook very much bedankt voor de campeertips !!!

Nog een vraagje: Hoe staat Luxemburg tegenover wiet en hasj ?

pi_17493854

Is er ooit iemand in het Hilton Hotel geweest in Luxemburg? Ik heb een mooie aanbieding gezien en vraag me af of het wel wat is.

En Luxemburg zelf? Is dat een gezellige stad, waar wat te beleven valt zoals terrasjes, discotheek ed.

Groetjes...!
pi_17502807
Heb zelf geen ervaring met het hotel... Maar de stad Luxemburg kan ik je zeker aanraden! Het is een hele mooie stad en er is echt vanalles te doen! Zeer zeker de moeite waard
pi_17503173
Advertentie gelezen in de metro zeker??
Kan je iig aanraden, als je gaat, ook een auto'tje te huren en de rest van Luxemburg te bekijken. Is namelijk ook heel mooi!!
pi_17509803

Haha, inderdaad. Komt uit de Metro. Vond het een hele mooie aanbieding. Eigenlijk wilde ik naar Belgie gaan Antwerpen, Brussel of Brugge. Maar voor dat geld is het misschien wel leuk om naar Luxemburg te gaan. En Hilton is toch best luxe, niet verkeerd toch.
Zal er nog eens goed over nadenken

pi_17519124
Ik ben er afgelopen jaar geweest. Het is inderdaad een hele mooie stad maar neem wel een zak met geld mee, t is geloof ik ook een vrij dure stad in ieder geval de binnenstad.
pi_17568537
Hoe zijn de restaurants ed in Luxemburg?
Verder niemand in dat hotel geweest, kan er ook vrij weinig over vinden op internet
pi_17572049
quote:
Op maandag 8 maart 2004 08:52 schreef Miss_Candy het volgende:
Hoe zijn de restaurants ed in Luxemburg?
Verder niemand in dat hotel geweest, kan er ook vrij weinig over vinden op internet
De restaurants in Luxemburg zijn voornamelijk Frans, dus de kwaliteit zit over het algemeen wel goed. Ook voor lunchen kun je over het algemeen prima terecht, en net als in Frankrijk wordt daar in Luxemburg dan ook flink de tijd voor genomen (net als een paar wijntjes trouwens). Je moet wel even kijken wat het kost voor je binnenloopt, want er zitten relatief veel prijzige restaurants tussen. Maar het is vaak wel erg lekker

[ Bericht 0% gewijzigd door -Carioca- op 08-03-2004 17:22:01 (Typvautje) ]
pi_17577317
Weet iemand van jullie toevallig een site waar nog meer meningen over staan over het land en dit hotel. Heb gezocht op verschillende forums enzo, maar er is amper iets van te vinden.

Groetjes
  maandag 8 maart 2004 @ 16:45:54 #53
33189 RM-rf
1/998001
pi_17577506
De betere en goedkopere restaurantjes zitten in de 'Grund', het oude gedeelte van de onderstad, hier is 's avonds ook een gezellige stemming. an sich kun je ook redelijk en goedkoop eten in de vele pizzaria's (er zitten enorm veel italianen in Luxemburg)

Echt uitgaansleven is er niet echt, behalve erg verstopte clubs, alswel een soort van thema-cafe's, eventueel zou je Utopolis op de Kierchberg kunnen proberen, dat is een groot megalomaan uitgaanscentrum in de diplomatenwijk, een stukje buiten het centrum.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 8 maart 2004 @ 20:18:34 #54
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_17582183
Ik heb in het Hilton geslapen, en het is een prima hotel! Ik was er maar voor 1 nacht, dus echt veel heb ik er ook niet over te vertellen, maar ik had in ieder geval geen klachten. Het is een hoge toren aan de rand van de stad, dus lopen naar de binnenstad is er niet bij. Auto mee dus, of met het OV naar de binnenstad. Als je hoog genoeg zit heb je een mooi uitzicht over de stad. In ieder geval een leuke plek om Luxemburg te bezoeken.

Als je er voor langere tijd zit, ga dan ook naar Echternach, en wellicht nog Vianden. Zijn allebei leuke plaatsjes, alhoewel het in Vianden echt stikt van de Hollanders
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_17664513
We gaan ook met de auto, dat is veel makkelijker! Kun je doen en laten wat je wil.
Twijfel ook niet zo veel over het hotel, neem aan dat een Hilton Hotel toch goed is.
Denk alleen dat het nogal saai wordt daar als je er 8 dagen zit.
pi_17912591
Er is daar een te gekke sauna in de buurt....

ik zal ff kijken.....waaro
pi_17912905
Ik woon in Luxemburg!
pi_17916458
reacties op hotels? kijk dan op www.vakantiereiswijzer.nl
  dinsdag 23 maart 2004 @ 17:23:41 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_17917253
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:04 schreef Miss_Candy het volgende:
We gaan ook met de auto, dat is veel makkelijker! Kun je doen en laten wat je wil.
Twijfel ook niet zo veel over het hotel, neem aan dat een Hilton Hotel toch goed is.
Denk alleen dat het nogal saai wordt daar als je er 8 dagen zit.
Luxemburg-Stad kun je zowiezo wel 2 dagen vermaken. In het noorden van Luxemburg stad kun je het wereldberoemde Villeroy & Boch porselein kopen bij een "outlet". Je betaald er in Nederland grof geld voor, maar door dat het een winkel van de fabriek is, en omdat het belastingklimaat iets gunstiger is kun je daar goed inkopen doen! Wil je dus graag een Villeroy & Boch servies, neem dan Euro's mee en koop goedkoop in: http://www.villeroy-boch.com/

Villeroy & Boch Factory Outlet
Rue Rollingergrund 330
Luxembourg City, Luxembourg
Phone: 468211

Echternach is op een half uur rijden, en Vianden kun je in ongeveer dezelfde tijd bereiken, dus daar kun je ook nog heen Verder kun je vanaf Luxemburg natuurlijk makkelijk naar Belgie en Duitsland. Je kunt leuke trips maken door de Ardennen en de Eiffel, en daar ben je ook zo een dagje zoet mee.

Ik denk ook dat je wel leuk kunt uitgaan in Luxemburg Stad.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_17955630
Hej Maartena,

Ik ken dat porselein niet, dat merk. Hoe veel kost zoiets in Nederland? En hoeveel kost datzelfde ongeveer in Luxemburg? Zoiets is natuurlijk altijd leuk voor de uitzet ofzo:) of om iemand er bij mee te maken.
  donderdag 25 maart 2004 @ 11:54:02 #61
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_17955884
had laatst per ongeluk zelf een villeroy & Boch in de handen, ben toch maar uitgeweken naar V&D Een complete 8 couvert set van villeroy en boch ( model "dunes" als ik het me goed herinner) kostte iets van 1000 ~ 1200 euro
pi_20573344
Luxemburg is wel leuk .

Ben er vorig jaar geweest (Wiltz).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20573452
Aankomend weekend is er Jazz en Blues in de Grund. De grund is een geinige straat met een boel kroegen en restaurants en daar zullen zaterdag een boel bandjes te zien zijn. Als je dan toch in de Grund zit: Maybe Not Bob's voor de beste spareribs ter wereld (of in ieder geval op dit continent) en in de Brittanica pub tappen ze een prima Guinness.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  maandag 12 juli 2004 @ 14:45:57 #64
83828 RelaxedM
Beetje jammer!
pi_20573517
Vorig jaar zijn we via Luxemburg naar Frankrijk gereden. Zes man in een volkswagenbusje en we zijn toen twee daagjes in de buurt bij Luxemburg stad op een camping gebleven. Het stappen was daar een beetje raar, weinig cafe's en erg saaie lui, allemaal saai en netjes gekleed. Maar toen rond twee uur, bracht een taxichauffeur ons naar discotheek Blowup ofzo en dat was ff wennen. Mooi ingericht, twee zalen en relaxte muziek (club en R&B). Maar ik zou geen twee weken ofzo in Luxemburg kunnen blijven.
pi_20573534
woh uberkick!

pas nog een lang weekend in luxemburg geweest. Camping in Nommern. Op de een of andere manier is Luxemburg toch een mooi land. Mooie omgeving, lekker fietsen of wandelen, alles perfect georganiseerd.
Zu hause ist alles besser
pi_20717056
Jazz en Blues in de Grund was groovy. Yeah. Verder is op kroeggebied Oscar Wilde een leuke nieuwe binnenkomer.
pi_20720195
Vorig jaar zijn wij toevallig in Luxemburg beland. We waren op reis naar Zuid Frankrijk, maar de auto begaf het. Daarom zijn we gestrand in Bech (een klein plaatsje ten westen van Echternach). We hebben er een mooie wandeltocht gemaakt. Er liep een fietspad dwars door de camping, hier kwamen veel wielrenners en mountainbikers overheen, helaas hadden we zelf geen fietsen bij ons.

Vroeger lag er onder dat fietspad een spoorlijntje dat van Echternach naar Luxemburg stad ging (dacht ik). Op sommige plekken zag je nog delen van het spoor liggen en de rotsen waren duidelijk uitgehakt om plaats te maken voor de treinen. Vooraan op de camping was het oude station. Een vrouw (in de 90 jaar) woonde daar al sinds haar 12de ofzo en kon alles vertellen over vroegere tijden.

Gelukkig was de auto na 3 dagen weer gerepareerd en konden we toch nog naar Zuid Frankrijk. Ik denk dat ik nog wel eens terug ga naar Luxemburg, maar dan om te wandelen en te fietsen. Wij gingen vorig jaar met een hele andere instelling van huis (zon, zee, strand).
  dinsdag 18 januari 2005 @ 03:34:12 #68
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24619633
Kan iemand mij misschien vertellen wat een 2'e klas kaartje (trein) kost op de lijn Amsterdam - Luxemburg en weer terug?

Een weekendje lijkt mij wel wat en op de NS site staan weer eens geen prijzen

Oh en stopt de trein een beetje in het centrum?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24649656
Zal je een euro of 70 gaan kosten. Je kan altijd even je reis opvragen in de kaart automaten op het station.

De trein stopt redelijk in het centrum. In ieder geval zijn er een aantal hotels vrij dicht in de buurt. Het echte centrum zal een kwartiertje lopen zijn.

Kent iemand toevallig het plaatsje Clervaux? Is daar nog wat te doen? En is er een beetje in de buurt te wandelen?
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:22:43 #70
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_36981489
Ik zit eraan te denken om in het weekend van Pinksteren een paar dagen weg te gaan en nu kwam ik op het idee van Luxemburg. Vraag me niet waarom Maar het is in ieder geval niet zover weg en niet al te duur om er te komen.

Maar de vraag is dus, zijn er wel een mensen hier voor een Mini-vakantie in Luxemburg geweest, waar kan je het beste heen gaan en wat is er zoal te doen????

ik ben benieuwd!!!!
No Worries Mate!!!
pi_36981628
Vianden en clervaux hebben erg mooie kastelen, luxemburgstad is erg oud en eigenlijk 1 grote vesting met overal spoorbruggen, erg de moeite waard. Je kunt er ook lekker winkelen trouwens. Verder is misschien echternach leuk maar daar ben ik maar 1x geweest.
-
pi_36981661
Kijk eens op weekeindje weg of zo, en je kan ook prima naar Trier toe en dan rondrijden in de buurt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36981818
rond deze tijd is het niet echt leuk, camperen in de zomer is wel goed te doen. Luxemburg stad vind ik echt saai, leuk voor een middag, verder niet.
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:43:11 #74
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_36981943
Ik ben er een keer geweest met werkweek (middelbare school) Geen idee hoe luxenburg is voor de rest maar de camping waar we zaten was zwaar kut!
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_36982380
Luxemburg-stad is een erg mooie stad. Ik ben jaren geleden ooit eens op een camping in Diekirch geweest. En ik kan je Luxemburg aanraden! Mooi land!
pi_36983427
Er is ook nog een centraal Luxemburg topic: Luxemburg

Maar dat voegen we later wel weer samen met deze
  zaterdag 15 april 2006 @ 17:42:44 #77
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_36984995
in ieder geval al thanx voor alle tips en ik zal eens in t luxemburg topic
gaan spieken
No Worries Mate!!!
pi_36986720
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:02 schreef Maddy_K het volgende:
Luxemburg-stad is een erg mooie stad. Ik ben jaren geleden ooit eens op een camping in Diekirch geweest. En ik kan je Luxemburg aanraden! Mooi land!
Diekirch en omgeving is inderdaad super, veel heuvels/bergjes met rotsen e.d.
En lekkere goedkope drank daar ook
pi_36986792
Ik ga tegenwoordig ieder jaar naar Luxemburg. Heel mooi land. Veel mooie plaatjes, kastelen, natuur, etc.

Wat mij betreft een heel grote aanrader
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:06:30 #80
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_36986870
Ben een keer 5 dagen wezen fietsen in de buurt van Clervaux.

Prachtig land, mooie natuur, goede wegen, opgeruimd straatbeeld.

Aanrader
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 16 april 2006 @ 12:13:45 #81
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_37001529
Luxemburg-stad is een prachtige stad om te zien en om doorheen te wandelen. Uitgaansleven mag er ook best wezen. Alleen sta niet raar te kijken als je 3 euro voor een biertje staat te lappen en dat was 3 jaar geleden al.
pi_37011500
Zelf bijzonder goede herinneringen aan Auberge Koeppchen in Wormeldange. Ik geloof dat het een half uurtje rijden van Luxemburg-Stad afligt, in een klein dorpje op een heuvel met wijngaarden eromheen. Het eten in hun restaurant is heerlijk en er zijn een paar caves vlakbij, waar je goede wijn kunt kopen/proeven. Je kunt de weg langs de rivier afrijden naar andere dorpen, die ook best leuk zijn om te bezoeken. Je moet er niet te lang gaan zitten, maar voor een lang weekend vind ik het heerlijk.

9 Berreggaass
L-5485 Wormeldange-Haut
zie ook: http://www.hotels.lu/Hotels/Moselle/English/koeppchen.jpg
A signature always reveals a man's character - and sometimes even his name.
pi_37023128
Luxemburg-Stad is inderdaad een aanrader
het kasteel van Vianden is 's-avonds mooi verlicht
pi_37025829
Vianden is inderdaad een leuk dorpje.

Erg mooi gelegen in het dal aan de rivier de Our. Sowieso is het grensgebied met Duitsland wel leuk.
pi_37026501
klopt ja, wij zijn ook even in Trier geweest, ook een mooie stad.
pi_37027025
T is nu zeker, ik ga eind mei ook weer
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:19:22 #87
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37056446
Ik ben vorige maand (27/3 tot en met 30/3) 4 dagen naar Luxemburg geweest. Wij hebben overnacht in Hotel André (www.hotel-andre.lu) in bollendorf, vlakbij Echternach. Een geweldig hotel (vooral het eten! en een eigenaar die perfect Nederlands spreekt en sommelier is!) waar wij voor 3 nachten Halfpension slechts ¤150,- pp neer hoefden te tellen.
Voor ons stonden de 4 dagen in het teken van wandelen. We hebben heerlijke wandelingen gemaakt in het Müllerthal en rond het kasteel van Bourscheid, echt een aanrader! Ons idee is om begin van de zomer nog een lang weekend terug te gaan, maar dan kamperen.
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_37056475
En je kunt er goedkoop tanken
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_37056514
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:20 schreef thefunny het volgende:
En je kunt er goedkoop tanken
Dat scheelde maar 45 cent per liter afgelopen jaar
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:24:35 #90
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37056564
Best leuk voor een paar dagen, en er zijn idd erg veel hoteliers/campinghouders die nederlands spreken.
Vampire Romance O+
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:05:31 #91
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37057637
Ik zou er inderdaad geen 3 weken kunnen vertoeven (vroeger mijn ouders wel, maar mij niet gezien), maar voor een weekend weg is het een ideaal land! Je rijdt er vanaf Utrecht binnen 4 uur heen, en inderdaad goedkoop tanken, 3 weken terug was de Euro 95 107,7 centen!

Het is nu ook nog leker rustig, nadeel is wel dat stadjes als Diekirch (die puur op toerisme draaien) nu nog no-go-areas zijn.... Voordeel is dat het op de wandelpaden wel heerlijk rustig is!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_37067480
Ik ben dit weekend in Luxemburg stad geweest...mooi park, maar verder best saai, en 1 middag was genoeg voor mij. Als het lekker weer is kun je wel lekker op een terrasje zitten. Vorig jaar in Vianden geweest, en daar is het wel mooi. Wel een erg klein dorpje, maar op zeker de moeite waard om eens te bezoeken. kasteeltje, kabelbaan naar de top van een berg met prachtig uitzicht. Ik zelf vond Vianden leuker dan Luxemburg stad.
pi_37081254
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:40 schreef Dynia het volgende:
Ik ben dit weekend in Luxemburg stad geweest...mooi park, maar verder best saai, en 1 middag was genoeg voor mij. Als het lekker weer is kun je wel lekker op een terrasje zitten. Vorig jaar in Vianden geweest, en daar is het wel mooi. Wel een erg klein dorpje, maar op zeker de moeite waard om eens te bezoeken. kasteeltje, kabelbaan naar de top van een berg met prachtig uitzicht. Ik zelf vond Vianden leuker dan Luxemburg stad.
Vianden

Dat rustig voortkabbelend riviertje en die kleurrijke huizen. Tijdloos dorpje.
pi_37085913
Echternach vond ik een zeer mooi stadje. Je kan er ook leuke wandelingen maken. Wiltz is ook mooi en heeft ook enkele mooie wandelwegen. Prijzen zijn over het algemeen niet zo duur.
pi_37093290
Wie zijn reeds vijfmaal naar Berdorf op Camping Martbusch geweest. Er is geen fuck te doen in de directe buurt, maar de natuur is er schitterend. Het heet er niet voor niets Klein Zwitserland. In de buurt heb je wel weer Echternach en iets verder Trier, wat leuke stadjes zijn en waar wel altijd wel wat te doen is.
pi_37106536
Op zich wel leuk. Stonden in de zomer op een camping in t bos.
Maar ik vond er niet echt veel te doen als ik eerlijk moet zijn.
Ik zat dicht bij Luxemburg stad
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
  donderdag 20 april 2006 @ 01:00:27 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37115997
Ik ben er twee keer geweest, 1 keer in Luxemburg Stad voor een zaterdagnacht (Zaterdagochtend weg, Zondagavond thuis), en 1 keer in Echternach aan de grens met Duitsland waar ik 4 dagen verbleef, en uiteraard ook even naar Luxemburg Stad ben gereden.

Ik ben eigenlijk in 3 "steden" geweest (eigenlijk is alleen de hoofdstad echt een stad natuurlijk), namelijk in Vianden, Luxemburg en Echternach. Alle drie steden zijn vrij touristisch, en je kunt er in ieder geval vrij goed eten overal. Vianden is eigenlijk een soort Nederlandse kolonie, want er wonen veel Nederlanders die daar wellicht vanwege het belastingklimaat in het verleden daar zijn gaan wonen.

Luxemburg Stad heeft een aangenaam centrum met leuke terrasjes op het plein in het stadscentrum, en leuke winkelstraten om door te lopen. Vianden en Echternach zijn kleinere plaatsen, maar niet ongezellig.

Rijden langs de oostgrens, langs de rivier is wel erg mooi. Ook kun je makkelijk een uitstapje maken naar Duitsland. Luxemburg is een heel geschikt landje om eens een lang weekend in door te brengen!
-
  maandag 24 april 2006 @ 13:36:22 #98
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_37242719
Ben wel regelmatig in Luxemburg geweest.
Mooie dingen: Wandelen, mountainbiken, Jupiler, beekjes waar je in kan zwemmen.
Rond deze tijd is kamperen wel wat fris in je somerslaapzak. Dus of goede slaapzak anders een hutje of hotel.
Verder ken ik het uitgaansleven totaal niet, weet niet eens of het bestaat.
pi_37243114
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:22 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat scheelde maar 45 cent per liter afgelopen jaar
Maar??

Da's best wat!

Wij hebben ook plannen om in juni een weekendje te gaan. Overigens zijn de groothertog en -hertogin van Luxemburg op dit moment op bezoek in Nederland!

filmpje daarvan
pi_38997393
Hoe is het eigenlijk in de stad Luxemburg?
  maandag 19 juni 2006 @ 14:23:08 #101
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_39001918
Wil ik deze zomer ook eens 1 of meerdere dagen heen. Toch maar een uurtje rijden van hieruit.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_39010009
Zo dichtbbij en toch nog nooit geweest, als een van de weinige Europese landen.
  maandag 19 juni 2006 @ 20:12:53 #103
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_39012116
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:56 schreef Nolius het volgende:
Hoe is het eigenlijk in de stad Luxemburg?
Relaxed. Ik vind het een mooie en gezellig stad. Verdeeld in 2en, boven en grund, waarbij boven vooral stad is en grund ook een boel park heeft.
Het is niet super groot, voldoende gelegenheid om te eten. UItgaan heb ik er nog nooit gedaan, dus dat durf ik je niet te vertellen.
  maandag 19 juni 2006 @ 22:30:48 #104
83828 RelaxedM
Beetje jammer!
pi_39018372
Het uitgaan in Luxemburg-stad is erg apart en zeer kleinschalig, maar erg gezellig! Je moet echt even op zoek naar de cafees, uitgaan is daar vergeleken met in NL allemaal net iets braver en rustiger. Om twee uur gaan de cafees dicht, maar er zijn ook wel wat relaxte discotheken in de buurt. Wij waren naar de BlewUp ofzo geweest, dat was best wel een leuke tent! Maar het was dat we op doorreis waren naar Frankrijk en autopech hadden anders waren wijzelf nooit 123 er naartoe gegaan
pi_39030122
Als je in het Oosten van Luxemburg zit (nabij Echternach) heb je in de nabijheid ook nog de leuke Duitse steden Trier (!) en Bitburg. Van Luxemburg-Stad kan ik me niet veel meer herinneren dan het oude centrum en dat het er vies weer was. Misschien toch nogmaals op herontdekking dan maar...
pi_39030227
Vianden
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:10:03 #107
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_39030856
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:50 schreef the_jestert het volgende:
Vianden
Heel mooi dorpje
pi_39030994
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:10 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Heel mooi dorpje
ik vind het kasteel echt gaaf, ben er sinds het begin van de restauratie een keer of 4 geweest, over een jaar of 2 gaan we er weer kijken, veranderd continu
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:20:13 #109
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_39031221
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:13 schreef the_jestert het volgende:

[..]

ik vind het kasteel echt gaaf, ben er sinds het begin van de restauratie een keer of 4 geweest, over een jaar of 2 gaan we er weer kijken, veranderd continu
Ben er toen niet in geweest helaas. Dus binnenkort nog maar eens terug om wel te gaan kijken

Wel een rondrit gedaan (net als een echt toerist) toen heb ik het wel van alle kanten op de foto kunnen zetten. Ligt echt heel indrukwekkend zo
pi_39032083
naar binnengaan is zekers de moeite waard, wij hebben de laatste keer overnacht in het hotelletje onder het kasteel, erg gezellig, maar enorme K** bedden
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:29:12 #111
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_39033372
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:47 schreef the_jestert het volgende:
naar binnengaan is zekers de moeite waard, wij hebben de laatste keer overnacht in het hotelletje onder het kasteel, erg gezellig, maar enorme K** bedden
Ik heb de laatste 3 keer in Clervaux geslapen, ook zo'n mooi dorpje
pi_39033838
ff je site bekeken, saarburg ben ik ook geweest, erg mooi! Kasteel in Wiltz heb ik ook op de lijst gezet
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:47:47 #113
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_39033942
Ik ben zo`n 10 jaar geleden naar Luxemburg geweest. We hebben toen gestaan op caming Birkelt bij het dorpje Larochette. Ik vond het toen geweldig daar, mooie omgeving.
http://www.camping-birkelt.lu/
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:15:15 #114
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_39039437
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:44 schreef the_jestert het volgende:
ff je site bekeken, saarburg ben ik ook geweest, erg mooi! Kasteel in Wiltz heb ik ook op de lijst gezet
Wiltz vond ik wat minder. Ook het kasteel was, zeker in vergelijking met Vianden of Clervaux, een stuk minder

Als je ooit met de trein van Ettelbruck naar Clervaux gaat zie je op de duur ook een mooi kasteel. Boven op een heuvel (waar je met een tunnel onderdoor gaat). Weet nog niet welke dat is, moet ik nog een keer uitzoeken
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:07:35 #115
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_39041261
Toevallig zondagmiddag in Luxemburg-stad geweest, we waren op de terugreis.
Zeer mooie stad met een hoop mooie oude gebouwen.

Paar foto's :

dinsdag 20 juni 2006 @ 17:36:27 #116
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_39042209
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef Tha_Flash het volgende:

Paar foto's :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vooral die 3e vind ik heel mooi
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:04:22 #117
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_39044958
Thanks, het zijn maar snapshots......
pi_39200828
hoi,
Ik wil deze zomer ook een weekendje naar luxemburgstad gaan. Om de kosten een beetje binnen de perken te houden en omdat het leuk is lijkt een camping mij het beste. Nu is de vraag weet iemand van jullie een camping dicht bij / in luxemburgstad? Wel een camping van waaruit je een beetje snel in de stad kan zijn, niet 1 in de middel of nowhere.
bij voorbaat dank,

Mark Broekman
pi_39201099

Van afgelopen week
pi_39201111
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef Tha_Flash het volgende:

Paar foto's :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waar heb jij dat water dan gezien

Er loopt alleen zo'n heeeeel klein stroompje door de stad, toch?
  zondag 25 juni 2006 @ 11:30:23 #121
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_39201145
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:28 schreef Nolius het volgende:
[afbeelding]

Van afgelopen week
Die 3e foto. Die heb ik ook, van een week of 3 terug
  zondag 25 juni 2006 @ 14:11:01 #122
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_39205808
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:29 schreef Nolius het volgende:

[..]

Waar heb jij dat water dan gezien

Er loopt alleen zo'n heeeeel klein stroompje door de stad, toch?
Vanaf de ingang van de Cazematten naar beneden gekeken.

Zelfde watertje........
pi_39220152
Hmm, misschien toch maar eens m'n award miles in een retourtje Luxembourg omzetten.
pi_39287148
weet er iemand nog een leuke camping dichtbij of in luxemburgstad?
pi_39287517
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:55 schreef alwaysgood het volgende:
weet er iemand nog een leuke camping dichtbij of in luxemburgstad?
Nee, wel een leuk hotel
pi_39294925
Vertel?
pi_40931065
Ik ga in Oktober 4 dagen naar Luxemburg verblijf in het Hilton Hotel.

Iemand geweest in het Hilton hotel en zo ja, ervaring ?.
pi_40934037
Wie weet er nog ergens goedkope hotels in Luxemburg (het land, niet perse de stad) die nog wel een beetje goed zijn?
pi_45219951
Even een schopje. Half/eind februari ga ik weer. Een hotel in Clervaux, en reizen met het openbaar vervoer. Ben nog wel opzoek naar tips om te doen daar in de winter (voor zover het nog winter te noemen is). Behalve foto's maken dan
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:00:03 #130
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_45228980
Clervaux ben ik ook geweest in 2005
Mooie natuur daar

Uitstapje per trein naar Luxemburg stad is ook prima te doen vanuit Clervaux, OV is erg goedkoop, gaat alleen niet heel erg vaak.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:57:16 #131
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_45302708
Ben er in September geweest tijdens de Schoebefouer, een erg leuke kermis

En de stad is ook erg mooi (ook veel dure auto's rijden er rond) alleen vond ik de horecagelegenheden nogal steriel.

Het hoogtepunt van Luxemburg vind ik nog wel de benzineprijs

Wij zaten trouwens in de jeugdherberg in Luxemburg-Stad en dat is de meest luxe jeugdherberg waar ik ooit ben geweest en helemaal niet duur (zo'n 20 euro per nacht)
pi_52964779
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:47 schreef freddygonzales het volgende:
Ik ben zo`n 10 jaar geleden naar Luxemburg geweest. We hebben toen gestaan op caming Birkelt bij het dorpje Larochette. Ik vond het toen geweldig daar, mooie omgeving.
http://www.camping-birkelt.lu/
Een vriend van me heeft een tijd geleden een vakantiebon gewonnen en daarvan een weekendje stacaravan in Luxemburg geboekt. Toevallig op bovenstaande camping.

We gaan er volgend weekend heen. Ik ben benieuwd. Ik heb wel zin om mountainbikes te huren. Lekker door die bossen knallen.
Er moet sowieso ook gestapt worden. Daarvoor moeten we dus naar Luxemburg-stad. Ik zag al wat voorbij komen maar iemand anders misschien nog tips? Gewoon een lekkere discotheek ofzo?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_57227867
Hallo allemaal,

Aangezien mijn vriendin morgen jarig is wilde ik der trakteren op een weekendje luxemburg

Kent iemand daar een goed hotel, leuke plekken om te zien of andere tips?

Alvast bedankt
Built for Speed
pi_57227966
Je komt er nu pas achter dat je vriendin morgen jarig is of?
If house is a nation, I wanna be president.
pi_57228060
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:36 schreef House-Musik het volgende:
Je komt er nu pas achter dat je vriendin morgen jarig is of?
En daarbij is het al 1800 geweest dus de winkels dicht, en als alternatief wordt mevrouw morgenvroeg in de auto gesleurd voor een weekendje weg wat al weken terug 'geplanned' was.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:45:28 #136
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57228187
De stad Luxemburg is fenomenaal om te zien, als je er komt aanrijden, hoe het gelegen is, bovenop de rotsen, waaronder de Alzette en de Pétrusse stromen (kleine riviertjes hoor). Het paleis van de Groot-Hertog valt wat tegen, maar enfin. Voor een weekendje kun je je er vast wel goed vermaken door rond te lopen en b.v. nog de kazematten te bekijken (weet niet of die altijd open zijn) en de valleitjes en oude stad en beneden stad te bekijken.

Uitgaan is volgens mij niet zo voor de hand liggend.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57228541
Hmm het zou ook een combo Antwerpen / Brugge kunnen worden, twijfel...!
Built for Speed
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:01:51 #138
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57228684
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:57 schreef HansvanOchten het volgende:
Hmm het zou ook een combo Antwerpen / Brugge kunnen worden, twijfel...!
Brugge is wel het cliché van romantisch. Daar moet je wel van houden. En Antwerpen zelf vind ik een beetje een grauwe stad, ik zou eerder naar Gent gaan.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57228867
Mwjah Gent zijn we al eens geweest.
Zo stad + beauty/relax dag lijkt me ook wel wat trouwens
Built for Speed
pi_57230370
Vianden is zeker de moeite waard.
Life is Music
pi_69196598
Als ik Luxemburg een beetje goed wil zien, hoeveel dagen zou ik er dan voor moeten uittrekken?

Ik denk aan:
- één of anderhalve dag in de stad, inclusief het nieuwe museum voor moderne kunst;
- (half)dagtripje Vianden
- (half)dagtripje Echternach
- (half)dagtripje Trier

Met drie volle dagen moet ik best een eind komen, toch?

En is het land een beetje ingesteld op automobilisten, of is OV soms handiger?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2009 18:08:21 ]
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:35:09 #142
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_69197510
Het ov kost echt niets daar. Voor 5 euro heb je een dagkaart waarmee je echt je gang kan gaan. Alleen rijden, vooral de bussen niet echt vaak.

Bij je trip zou je Esch-sur-Sure nog mee kunnen nemen. Vianden en Echternach kunnen, zeker met eigen vervoer op een dag. Esch-sur-Sure is te combineren met bv Diekirch en het oorlogsmuseum.
pi_73397246
Ik ben inmiddels geweest. Aan Trier ben ik niet toegekomen, in plaats daarvan is Chateau Bourscheid gekomen.

Mijn foto's van Luxemburg staan hier.
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:58:48 #144
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_73399542
Iemand enig idee of de bladeren al aan het verkleuren zijn in Luxemburg?
pi_73480739
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:58 schreef marcb1974 het volgende:
Iemand enig idee of de bladeren al aan het verkleuren zijn in Luxemburg?
In Nederland, België en Duitsland wel, dus in Luxemburg vast ook wel .
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_73481142
Aan vast wel heb ik niet zoveel he
pi_73482647
pi_74885007
Volgende maand een lang weekend naar Luxemburg (stad)!
pi_80073340
zit te denken om een weekendje luxemburg stad te gaan doen. is het een beetje uit te houden daar voor 3 daagjes? leuke tips om in de stad te bekijken, of in de omgeving?

zijn de prijzen van restaurants etc een beetje schappelijk?

zit te twijfelen tussen weekendje keulen of weekendje luxemburg
Voor wat foto's, kijk hier
pi_80073763
Ik ben één volle dag in de stad geweest. De ochtend voor Kirchberg, de middag voor het centrum. Dat vond ik op zich wel genoeg. Als je nog een tweede en zelfs derde dag blijft kun je beter buiten de stad leuke dingen gaan doen.
pi_80073990
Je kan in de omgeving ook leuk fietsen.
In de benedenstad worden fietsen verhuurd en dan fiets je zo langs de rivier de stad uit en de natuur in.
  donderdag 8 april 2010 @ 10:44:56 #152
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_80074881
Ik twijfel of ik eind van de maand nog even ga
Blijft toch een mooi en relaxt land
pi_80093993
tnx voor de respons. denk dat het dan 1 nacht wordt, dus dag 1 's ochtends erheen en dag 2 's avonds/'s middags terug.

ik twijfel nog steeds of het luxemburg of keulen wordt. moeilijk moeilijk

zit trouwens te denken om of 30 april/1 mei te gaan, of 1 mei/2 mei. is er op zondagen nog wat te doen, of is alles dan dicht?
  zondag 7 november 2010 @ 12:51:02 #154
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_88429591
Afgelopen maand weer eens geweest. Oh wat was het lekker, en had precies supergoed weer. Dus kon gewoon in polo rondlopen
  maandag 13 december 2010 @ 23:17:46 #155
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89899600
Zit te denken om rond kerst, oud op nieuw of begin januari even een weekendje luxemburg aan te doen. Is dat de moeite waard of is het een afrader in de winter?
  maandag 11 juli 2011 @ 21:30:17 #156
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_99339357
Over 4 weekjes heb ik een ingelaste week vrij. Ik wil niet teveel tijd verliezen, moet zowieso nog naar Z-Limburg de 1e dag, en dan is een weekje Luxemburg natuurlijk lekker dichtbij voor een weekje weg.

Nu willen we met een tentje daar wel bivakkeren. Ik zoek alleen nog een goede camping. Uitgangspunten:
- rustig (dus geen schreeuwende koters)
- wel netjes verzorgd, dus goede toiletten enz.
- in een mooie natuurlijke omgeving, misschien bij een riviertje ofzo.

Heeft iemand nog een goede tip?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 11 juli 2011 @ 23:12:07 #157
33189 RM-rf
1/998001
pi_99345308
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:30 schreef greatgonzo het volgende:
Over 4 weekjes heb ik een ingelaste week vrij. Ik wil niet teveel tijd verliezen, moet zowieso nog naar Z-Limburg de 1e dag, en dan is een weekje Luxemburg natuurlijk lekker dichtbij voor een weekje weg.

Nu willen we met een tentje daar wel bivakkeren. Ik zoek alleen nog een goede camping. Uitgangspunten:

Mischien langs de Sauer, rondom Echternach? (Letzebuerger Schweiz)

Bollendorf heeft een erg mooie camping, Altschmiede (http://www.camping-altschmiede.de) direkt aan de rivier, kun je ook kano's huren en een stukje met de stroming meevaren.
Ook voor wandeltochten een mooi gebied, en er ligt ook een mountaibike-parcours.

Echternach zit op een paar kilometer en ook Luxemburg stad is snel te bereiken via de direkte autoweg tussen Echternach en Luxemburg
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 11 juli 2011 @ 23:14:00 #158
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_99345415
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:30 schreef greatgonzo het volgende:

Clervaux *O*

Weet alleen niet hoe het daar zit met de kinderen, maar verder heb je er wat je hebben wil.
pi_99374793
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Mischien langs de Sauer, rondom Echternach? (Letzebuerger Schweiz)

Bollendorf heeft een erg mooie camping, Altschmiede (http://www.camping-altschmiede.de) direkt aan de rivier, kun je ook kano's huren en een stukje met de stroming meevaren.
Ook voor wandeltochten een mooi gebied, en er ligt ook een mountaibike-parcours.

Echternach zit op een paar kilometer en ook Luxemburg stad is snel te bereiken via de direkte autoweg tussen Echternach en Luxemburg
Ik ben op die camping geweest en qua jengelende kinderen is het echt een ramp. Wij hadden een plekje ergens helemaal achteraan op de camping, tussen een groep jongeren die continue ruzie met elkaar hadden en een paar caravans met koters die continue ruzie met elkaar hadden, beetje jammer :')
Omgeving is wel super!
pi_127699376
Zo, even wat stof van het topic afhalen :)

Aanstaand weekend gaan wij een weekendje kamperen in Luxemburg. We zijn er nog niet helemaal over uit waar precies, daarom ben ik op zoek naar wat suggesties. De suggestie van hierboven over de omgeving van Echternach spreekt me sowieso wel aan; maar andere vergelijkbare opties zijn ook welkom :)

Het lijkt er op dat we eigenlijk gewoon een paar campings in de navigatie zetten; en zodra we in luxemburg wat leuks tegenkomen pas beslissen waar we precies gaan kamperen.

Is dit mogelijk op campings daar; of wordt het toch wel aangeraden om te reserveren?
pi_127700266
Wij zijn vorig jaar ook op de bonnefooi naar Luxemburg gereden en reserveren was niet nodig. Er waren nog genoeg plekjes. Daarnaast zit je ook niet in het hoogseizoen dus ik verwacht dat het sowieso geen problemen op zal leveren.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_127710387
Reserveren lijkt me niet nodig inderdaad, drie jaar terug ook op de gok heen gegaan begin augustus, alle campings waar we zijn wezen kijken voor een plek hadden nog ruimte. Uiteindelijk in Vianden beland, erg mooi dorpje! :)
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:03:41 #163
11102 knep
Mountainfreak
pi_127731298
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2001 12:29 schreef knep het volgende:

Damn, ruim 12 jaar geleden :{.
pi_127738371
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:59 schreef Hashtag het volgende:
Wij zijn vorig jaar ook op de bonnefooi naar Luxemburg gereden en reserveren was niet nodig. Er waren nog genoeg plekjes. Daarnaast zit je ook niet in het hoogseizoen dus ik verwacht dat het sowieso geen problemen op zal leveren.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:51 schreef M90 het volgende:
Reserveren lijkt me niet nodig inderdaad, drie jaar terug ook op de gok heen gegaan begin augustus, alle campings waar we zijn wezen kijken voor een plek hadden nog ruimte. Uiteindelijk in Vianden beland, erg mooi dorpje! :)
Tnx beiden; dat stelt me iig al gerust voor dat vraagstuk :)

Als je in Echternach zit zit je redelijk dichtbij dat natuurgebied Luxemburgs Zwitserland als ik het goed heb begrepen. Kan je dat soort wandelingen ook maken vlakbij Vianden?
pi_127740969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 06:59 schreef polariteit het volgende:

Kan je dat soort wandelingen ook maken vlakbij Vianden?
Echternach en Vianden liggen dicht bij elkaar... het gebied rondom Vianden is echter net wat steiler, en misschien wat minder geschikt om te wandelen... rondom Echternach ligt de 'Mülllertal Trail', meerdere zeer geschikte wandelroutes.

er is echter veel keuze in Luxembourg:
http://www.visitluxembour(...)ausfluge/wanderungen

vlak in de buurt daar ligt ook de Teufelsschlucht, aan de duitse zijde, en enele andere wandelroutes in de Zuid-eifel en rondom het Prüm-dal en Our-dal
http://www.naturwanderpark.eu/randonnees-premium/touren/
pi_127878840
Z
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Echternach en Vianden liggen dicht bij elkaar... het gebied rondom Vianden is echter net wat steiler, en misschien wat minder geschikt om te wandelen... rondom Echternach ligt de 'Mülllertal Trail', meerdere zeer geschikte wandelroutes.

er is echter veel keuze in Luxembourg:
http://www.visitluxembour(...)ausfluge/wanderungen

vlak in de buurt daar ligt ook de Teufelsschlucht, aan de duitse zijde, en enele andere wandelroutes in de Zuid-eifel en rondom het Prüm-dal en Our-dal
http://www.naturwanderpark.eu/randonnees-premium/touren/
Zie je reactie nu pas, alsnog bedankt :)

Het is uiteindelijk een kleine camping in Alzingen geworden; vlak onder Luxemburg stad. Afstanden zijn allemaal toch relatief klein, dus dat maakte niet zo heel veel uit.

Wel zijn we naar het Mullerthal geweest en hebben wat rondgestruind; mooi gebied *O*

Schwaarz lernz @ Grand Duchy of Luxembourg by Marcel Tuit, on Flickr
pi_127881425
Mooi hoor :)
pi_128801282
Ik zoek een romantisch restaurant in Luxemburg Stad is deze daar aanwezig? Ons hotel geeft alleen maar Michelin sterren restaurant en ik zoek iets kleinschalliger en minder chique.
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:59:19 #169
33189 RM-rf
1/998001
pi_128802115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:38 schreef Eastertide het volgende:
Ik zoek een romantisch restaurant in Luxemburg Stad is deze daar aanwezig? Ons hotel geeft alleen maar Michelin sterren restaurant en ik zoek iets kleinschalliger en minder chique.
Je kunt gewoon in de Grund (Gronn in Letzebuerger) kijken, de oude 'onderstad' aan de Alzette, de rivier die door luxemburg-stad loopt..
Een gemoedelijk deel met veel kleinere bars en restaurants.
pi_128803218
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Je kunt gewoon in de Grund (Gronn in Letzebuerger) kijken, de oude 'onderstad' aan de Alzette, de rivier die door luxemburg-stad loopt..
Een gemoedelijk deel met veel kleinere bars en restaurants.
Maybe Not Bob's!! Als die nog bestaat. Lekkere spare ribs.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:04:55 #171
362718 deRoskoning
Overdag een doodgewone herder.
pi_142849441
Hoi iedereen,

Wij (stel rond de 30) zitten er aan te denken een aantal dagen naar Luxemburg te gaan. Dit ergens tussen begin september en november in.

Heeft iemand ervaringen in deze periode of tips welke plaatsen/steden leuk zijn om te bezoeken?
Een bosrijke omgeving zou een pluspunt zijn, maar we zouden ook graag een (aantal) dag(en) naar een stad gaan in de buurt.

Wat zou een goede uitvalsbasis zijn, en wat zouden we zeker moeten bekijken?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
pi_142849626
http://www.mullerthal.lu/en
Luxemburg stad
Vianden
Echternach
Trier (DE)

Luxemburg is O+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:23:40 #173
206345 Magenta
Full of colour
pi_142850132
Wiltz, kazematten in Luxemburg stad en Vianden i.d.d.
~Fin
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 15:25:08 #174
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142850171
Mijn grootste tip: Luxemburg stad - ga NIET in het treintje, als je denkt dat je dan een leuke trip door de stad gaat maken om iets te zien. Je ziet niks. Het duurt lang en het is kut.

Voor de rest is het een prachtige stad.
pi_142850531
Echternach is erg mooi inderdaad. Luxemburg stad, tsja..
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juli 2014 @ 15:46:55 #176
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142850897
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:36 schreef DonJames het volgende:
Luxemburg stad, tsja..
Tsja... daar kunnen we veel mee. Ik begin wel met raden:

Je vindt het fantastisch?
pi_142850986
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:46 schreef Kreator het volgende:

[..]

Tsja... daar kunnen we veel mee. Ik begin wel met raden:

Je vindt het fantastisch?
Nou, eigenlijk niet dus. De kazematten zijn wel OK, voor de rest vind ik het vergelijkbaar met een middelgrote Nederlandse provinciestad. Een soort Apeldoorn of zo :')
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:46:34 #178
431930 goaroundeurope
Voor backpackers in Europa
pi_142852781
Klein Zwitserland heeft een mooi landschap met rotsen, watervallen, bossen, riviertjes en ligt aan de grens met Duitsland. De grootste stad daar is Echternach
50 landen en 350 hostels verder vind ik het leuk om andere backpackers te helpen om het maximale uit hun budget te halen. Allereerst door korting te regelen bij goede hostels in Europa.
pi_142853200
Luxemburg-stad zijn de winkels tussen de middag dicht.... }:|
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:14:37 #180
206345 Magenta
Full of colour
pi_142853669
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk niet dus. De kazematten zijn wel OK, voor de rest vind ik het vergelijkbaar met een middelgrote Nederlandse provinciestad. Een soort Apeldoorn of zo :')
Vind ik ook hoor. Stad zelf is weinig bijzonders.
~Fin
pi_142872523
Ik kom er net vandaan. Gewoon even een lang weekend wezen camperen.
We zaten op een camping in Bourscheid maar daar zal je rond november niet naar op zoek zijn.
Wel een hele mooie omgeving.
Zorg dat je dicht bij een station zit want voor 4 euro koop je een dagkaart voor al het openbaar vervoer en zit je met de trein zo in hartje Luxemburg stad!
  Moderator woensdag 30 juli 2014 @ 08:46:48 #182
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_142873755
Wijn kopen in Remich.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_142874297
Luxemburg stad zelf! Ook even naar het dal/park gaan chillen tussen de twee grote bruggen. Ik ben daar in de herfst en zomer eens geweest en beide keren stond een vent in z'n chill kleding midden in het park Thai Chi of iets te doen! Super om te zien en rond te lopen die stad, het land en die hele omgeving. Vianden en Trier bezoeken ook aan te raden :)
Live Chill
pi_142874494
klein zwitserland- mooie rotsen, vond ik als kind te gek.
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:12:47 #186
33189 RM-rf
1/998001
pi_142875083
sowieso zou je, als je een bosrijke omgeving wil het beste noordelijk of oostelijk van Luxemburg-stad moeten gaan zitten..

Echternach lijkt dan een prima keuze, goede aanbinding naar Luxemburg-stad, en zelf een mooie oude stadskern en dichtbij Vianden en Luxemburger Schweiz/Müllerthal
pi_142875417
Luxemburg stad vond ik een beetje tegenvallen.

Ik zou ook absoluut voor het Müllerthal gaan.

Als je de Romeinse tijd interessant vindt, is een dagje Trier misschien ook wel leuk. Vanuit bijvoorbeeld Echternach is dat ook nog eens véél dichterbij dan Luxemburg stad. Afstand Echternach-Trier is ongeveer 25 kilometer.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:04:17 #188
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_142963601
Trier is leuk. Verder vind ik Vianden een prachtstadje en de kastelen (Vianden, Bourscheid, Beaufort echt de moeite waard. Ook het stuwmeer de het Mullertal is geweldig.
In het zuiden is het wat minder toeristisch.....
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_142973650
Kasteel van Vianden ^O^ Was als klein kind behoorlijk onder de indruk van zo'n groot
gebouw.
pi_142978662
Ik vond Luxemburg stad best leuk eigenlijk. Naast de al genoemde kastelen en zo.

Paar fotootjes voor de beeldvorming.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:10:29 #191
362718 deRoskoning
Overdag een doodgewone herder.
pi_143657540
Bedankt voor de tips mensen!
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 13:16:01 #192
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_143662463
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:10 schreef deRoskoning het volgende:
Bedankt voor de tips mensen!
Wat is het nou geworden?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:36:45 #193
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_157199877
Topic is gestart op de dag voor mijn 25e verjaardag. :').

Hoe dan ook: Als je in het zuiden van Luxemburg bent, bezoek dan de wijnmaker St. Martin in Remmich. Lekkere wijnen!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_157200309
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Hoe dan ook: Als je in het zuiden van Luxemburg bent, bezoek dan de wijnmaker St. Martin in Remmich. Lekkere wijnen!
Ah, daar ben ik ook onlangs geweest. Is inderdaad lekker, maar de rondleiding stelt weinig voor. Het is vrij klein. :)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 17:21:33 #195
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_163859674
Begin september willen we een weekend naar Luxemburg om te lopen. Heeft iemand tips voor routes in Luxemburg van maximaal vier uur?
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 18:22:32 #196
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_163860684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:21 schreef Jinkx het volgende:
Begin september willen we een weekend naar Luxemburg om te lopen. Heeft iemand tips voor routes in Luxemburg van maximaal vier uur?
Zie de link van Spijkerbroek in de post van 29 juli 2014 in dit topic. Onder discover staat de optie hiking. Kun je zelf de maximale afstanden invoeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 05-05-2017 09:06:33 ]
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_163860999
Zou in mullerthal regio eens kijken, erg mooie omgeving 😀

Zelf in het voorjaar route 3 vd mullerthal trail gelopen. Erg gaaf. Onderweg genoeg bewegwijzering van 'lokale' wandelroutes tegen gekomen. Denk als je ff googlet op hiking + bourscheid of larochette of mullerthal je een heel eind komt 😎
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 18:46:42 #198
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_163861095
Dat is die link van spijkerbroek:

quote:
http://www.mullerthal.lu/en
Luxemburg stad
Vianden
Echternach
Trier (DE)

Luxemburg is O+

[ Bericht 88% gewijzigd door UIO_AMS op 05-05-2017 17:53:36 ]
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_163861132
Had niet geklikt 🙃

Reden te meer voor de vraagsteller om daar te kjjken
  Moderator donderdag 27 april 2017 @ 12:39:36 #200
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_170518439
Mooi filmpje over wandelen in Luxemburg:

Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_170521428
Mooi, Mullerthal :)

Vorig jaar daar lus #3 van de Mullerthal trail gelopen met rugzak en tentje; erg gaaf. Dit jaar kijken om lus #1 en/of lus #2 ook te lopen *O*

Was met hemelvaart, had me er alleen op verkeken hoe druk het kan zijn. op de tweede dag hadden ze geen plek meer op de camping, moest ik 8 kilometer verder lopen -O-
  donderdag 4 mei 2017 @ 22:25:48 #202
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_170693897
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Zie de link van spijkerbroek in de post van 29 juli 2014 in dit topic. Onder discover staat de optie hiking. Kun je zelf de maximale afstanden invoeren.
Top! We gaan over vier weken heen. Iets later dan gepland. We zitten in Vianden en gaan zeker naar het Müllerthal.
Volgens mij is het er beeldschoon.

[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 05-05-2017 09:08:12 ]
pi_171655391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:54 schreef polariteit het volgende:

Vorig jaar daar lus #3 van de Mullerthal trail gelopen met rugzak en tentje; erg gaaf. Dit jaar kijken om lus #1 en/of lus #2 ook te lopen *O*

Was met hemelvaart, had me er alleen op verkeken hoe druk het kan zijn. op de tweede dag hadden ze geen plek meer op de camping, moest ik 8 kilometer verder lopen -O-
tvp, wil ik ook nog eens gaan doen
pi_171657367
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:54 schreef polariteit het volgende:

Ben hier ook naar aan het kijken. Lijkt me erg mooi en handig omdat het niet zo ver is.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 17:00:29 #205
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_171713978
Dit topic is best oud :o
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_172009575
Ik ga binnenkort een weekend hiken van Ettelbruck naar Kautenbach. Ik twijfel alleen in welke vd 2 steden ik de auto ga zetten. Er is in beiden een treinstation die me in 14 minuten van de ene stad naar de andere brengt, dus het maakt mij in principe niet uit waar.

Wat is het veiligst qua inbraakgevoeligheid enzo? De bedoeling is dat hij daar drie dagen blijft staan... :)
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 11:09:45 #207
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188987268
Zo, morgen naar Luxemburg voor een conferentie en dan nog een paar dagen eraan vastgeplakt. Via airbnb een appartement geboekt in de buurt van het centrum en Grund.

Na de conferentie gaan we nog 1 of 2 kortere trails in het Mullerthal lopen. B2 en/of E1 (mogelijk gecombineerd). Wordt mooi weer komend weekend, dus dat is wel prettig.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_189010882
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2019 11:09 schreef UIO_AMS het volgende:
Zo, morgen naar Luxemburg voor een conferentie en dan nog een paar dagen eraan vastgeplakt. Via airbnb een appartement geboekt in de buurt van het centrum en Grund.

Na de conferentie gaan we nog 1 of 2 kortere trails in het Mullerthal lopen. B2 en/of E1 (mogelijk gecombineerd). Wordt mooi weer komend weekend, dus dat is wel prettig.
Zie hier het enige normale terras dat er in Luxemburg Gare te vinden is
Wie dit leest is gek
  Moderator dinsdag 24 september 2019 @ 13:50:26 #209
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189098000
quote:
99s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
In het centrum en in Grund heb ik behoorlijk wat terrasjes gezien.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_189101566
Afgelopen weekend 2 nachtjes in Luxemburg geweest. 1 dag in Stad geweest. Vooral veel wegopbrekingen gezien :') Verder ook veel mooie dingen gezien en een mooie stadswandeling gemaakt, maar aan de andere kant vond ik het geen gezellige stad. Waren wel terrasjes, maar gewoon random in een steegje om maar eens wat te noemen. Het Place d'Armes ging dan nog wel en daar hebben we ook heerlijk gegeten, maar écht gezellig kan ik het niet noemen..

Ook een dag de Vallei der 7 Kastelen gereden en naar Vianden geweest. Dat was erg mooi en Vianden vind ik dan weer wel een erg gezellig stadje. Paar jaar geleden heb ik een heel stuk langs de Moezel gereden (aan de Luxemburgse kant over de N10 zeg maar) en dat was ook erg mooi. Had daar wel weer een stukje overheen willen rijden, maar daar zijn we niet aan toe gekomen helaas.
pi_189133436
Bollendorf is top. Bruggetje over en je bent in Luxemburg.
  donderdag 22 april 2021 @ 18:35:18 #212
22565 asco
Los in deze tent
pi_199113491
Morgen ook naar Luxemburg.
Eindelijk weer iets ondernemen en dingen die kunnen. _O_
pi_199134710
Altijd heerlijk om er even tussenuit te kunnen, geniet ervan.

Zelf alleen maar naar de stad geweest (buiten door de rest van het land heen natuurlijk).
Leuk om even te zien, zat beetje aan de rand van het centrum en daar zaten wel wat moderne clubs.
Maar de stad stelt eigenlijk niets voor. Weekendje is wel genoeg vond ik.

Alsnog leuk om even heen te gaan en zeker nu even eruit natuurlijk.
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 15:27:15 #214
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_199469230
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:35 schreef asco het volgende:
Morgen ook naar Luxemburg.
Eindelijk weer iets ondernemen en dingen die kunnen. _O_
Hoe was het?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_199500409
Ik ben vorige week een dag of 3 geweest. Was super, heel relaxed en mooi kunnen genieten van de omgeving.
Zat bij Echternach en was met de camper. Volledig zelfvoorzienend en enkel in de natuur geweest.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_205768941
Iemand de laatste tijd nog in Luxemburg geweest?

Ik kan/mag eindelijk weer eens op vakantie, maar omdat ik maar een paar dagen heb denk ik aan luxemburg.
pi_205769018
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:50 schreef marcb1974 het volgende:
Iemand de laatste tijd nog in Luxemburg geweest?

Ik kan/mag eindelijk weer eens op vakantie, maar omdat ik maar een paar dagen heb denk ik aan luxemburg.
De stad?
pi_205769027
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:58 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
De stad?
Het land, slaap liever in een dorp.
pi_205769079
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:59 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Het land, slaap liever in een dorp.
Tsja. Ben er al een tijdje niet geweest. Maar er staan overal kastelen. Als je door de bossen wil wandelen zoek je iets vlakbij het bos. Ben ooit in Vianden geweest, wat wel een mooi uitgangsroute was.
pi_205769089
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 23:02 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Tsja. Ben er al een tijdje niet geweest. Maar er staan overal kastelen. Als je door de bossen wil wandelen zoek je iets vlakbij het bos. Ben ooit in Vianden geweest, wat wel een mooi uitgangsroute was.
Ben er ook al jaren niet geweest. Laatste keren in Clervaux en Diekirch.
pi_205769400
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 23:03 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ben er ook al jaren niet geweest. Laatste keren in Clervaux en Diekirch.
Probeer Vianden.
  zondag 28 augustus 2022 @ 11:41:59 #222
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205771882
Laatste keer geweest in 2018. Halve marathon gelopen door de stad, aarna afgezakt naar een Airbnb in Folkendange. Onderweg nog bezocht: Beaufort kasteel, de Kalektuffquell, Schiessentumpel en aanradertje: Berdorf:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 12:36:24 #223
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205772317
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2022 11:41 schreef SEMTEX het volgende:
Laatste keer geweest in 2018. Halve marathon gelopen door de stad, aarna afgezakt naar een Airbnb in Folkendange. Onderweg nog bezocht: Beaufort kasteel, de Kalektuffquell, Schiessentumpel en aanradertje: Berdorf:
[ afbeelding ]
Berdorf is zeker een aanrader. Mooi wandelen daar.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_205778209
Vorig jaar een lang weekend in Echternach gekampeerd. Mooi wandelgebied (wolfsslucht) en ook wel leuk stadje waar wel wat te doen is. Vianden is ook leuk inderdaad.
^ To je nesmysl ^
pi_205780859
quote:
99s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Interessant is dat toen je dit postte dit klopt, de straat naar Luxembourg Gare een hectische, 4 sporen brede straat vol bussen was en er in dat gebied geen terrassen waren (omdat niemand daar rustig kon of wilde zitten)

Maar in de tussentijd hebben de Letzebuerger best wel flink, en succesvol aan hun stad gewerkt.

Bovenal is die hele brede straat vol bussen teruggebracht tot één rijspoor en enkel tram rijd er verder doorheen.
De tram is gratis (zoals al het OV in Luxemburg) en vervangt alle bussen in dat stukje stadscentrum.
Het gevolg is dat het gebied tussen Gare en Pont Adolphe zeer leefbaar geworden is en daar overal terrasjes verschijnen.

Imho echt een voorbeeld van zeer goede stadsontwikkeling.
https://www.wort.lu/de/lo(...)2910da2cc1784e35fdb6

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 31-08-2022 09:39:27 ]
  maandag 29 augustus 2022 @ 07:11:58 #226
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_205781461
Luxemburg was een grote teleurstelling. Mensen vertelde me dat de wegen daar van goud zijn.

Dat is helemaal niet waar en ze hebben gewoon saai asfalt liggen.

Het land voelde een beetje aan als een rijke Duitse vriend.
reset
pi_205798460
Ik vind Luxemburg wel leuk om even een andere omgeving te hebben, zaterdag heen, zondag terug, lekker rustig op de weg itt NL.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_207504517
Schopje, we gaan in mei/juni 8 dagen naar Luxemburg *O*
*topic door gaat lezen ^O^
pi_207504612
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:03 schreef Blues het volgende:
Schopje, we gaan in mei/juni 8 dagen naar Luxemburg *O*
*topic door gaat lezen ^O^
Ik weet een tent bij Little Switzerland met enorme pizza's.
pi_207504645
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:08 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik weet een tent bij Little Switzerland met enorme pizza's.
:D :9
pi_207505030
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:10 schreef Blues het volgende:

[..]
:D :9
Ergens in Berdorf, pizzaria Lenert. Goed bedekt, ik kon zo eentje maar moeilijk op.
Bedenk wel dat ze laat eten in Luxemburg, en overvloedig (dat tref je vaak aan in restaurants). Restaurants gaan pas om 19 uur open vaak.
pi_207505064
Het grappige is dat er nog mensen rondlopen die nog restanten Nederlands kunnen spreken. Je weet niet wat je hoort. En natuurlijk de benzineprijzen, die liggen zo'n 50 cent lager dan hier.
pi_207506452
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:34 schreef -Sigaartje het volgende:

En natuurlijk de benzineprijzen, die liggen zo'n 50 cent lager dan hier.
Valt best tegen de laatste jaren.
Luxemburg heeft al een aantal jaar een groen-liberale regering en verhoogd de accijnsen relatief sterk. (om het autoverkeer minder aantrekkelijk te maken, al het OV is overigens ook volledig gratis en zeer goed/frequent)

50 eurocent was het verschil volgens mij nooit (in de ruim twintig jaar dat ik er werk) . Maar rond de 30, 35 eurocent in een tijd dat de prijs ook 1/3e tot ruim 50% lager was dan nu.

Momenteel is het verschil eerder 15-20 cent tov NL, maar wel op overall veel hogere prijzen (wat het relatieve verschil ook sterk drukt, vroeger was een volle tank echt bijna de helft goedkoper, nu is het verschil relatief steeds kleiner).

Diesel is momenteel 1.61 (wel een voordeel, tankstations hebben een door de overheid vastgelegde maximumprijs, is overal gelijk).. Benzine is nu 1.50.

Afgelopen maanden ontstond tank-toerisme vanuit Luxemburg naar Frankrijk, waar de benzineprijzen nu lager zijn.
  woensdag 11 januari 2023 @ 09:00:21 #234
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_207507238
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2001 23:08 schreef Aernout het volgende:
Nog nooit geweest, maar voor juli weet ik vast meer. Vanaf hier maar een uurtje rijden

Ik ben er ook nooit geweest. Geen interesse in ook eigenlijk.
pi_207507388
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 07:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Valt best tegen de laatste jaren.
Luxemburg heeft al een aantal jaar een groen-liberale regering en verhoogd de accijnsen relatief sterk. (om het autoverkeer minder aantrekkelijk te maken, al het OV is overigens ook volledig gratis en zeer goed/frequent)

Het OV dat ik daar zou willen gebruiken rijdt al maanden niet. Het is dus even niet zo goed.
pi_207525483
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 07:28 schreef Aiciu het volgende:
Ik vind Luxemburg wel leuk om even een andere omgeving te hebben, zaterdag heen, zondag terug, lekker rustig op de weg itt NL.
Dit ja.

Puur uurtjes rijden, toch weer wat anders...
pi_207526081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:31 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ergens in Berdorf, pizzaria Lenert. Goed bedekt, ik kon zo eentje maar moeilijk op.
Bedenk wel dat ze laat eten in Luxemburg, en overvloedig (dat tref je vaak aan in restaurants). Restaurants gaan pas om 19 uur open vaak.
+1 voor Lenert. Op loopafstand van camping Martbusch, dat op zijn beurt weer direct tegen de rotsen aanligt waar je fantastisch kunt sportklimmen!
pi_207526268
Ons huisje zit bij Affler.
We hebben het boekje vd ANWB met een kaartje erbij en ik zit lekker alles aan te kruisen wat ik wil zien/doen.
Voorpret *O*
pi_207526306
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 14:56 schreef Blues het volgende:
Ons huisje zit bij Affler.
We hebben het boekje vd ANWB met een kaartje erbij en ik zit lekker alles aan te kruisen wat ik wil zien/doen.
Voorpret *O*
Clervaux is een mooi dorpje, met kasteel,
mocht je kastelen wat vinden naar Vianden
wandelen bij echternach
pi_207529298
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2023 14:41 schreef Daantke het volgende:

[..]
+1 voor Lenert. Op loopafstand van camping Martbusch, dat op zijn beurt weer direct tegen de rotsen aanligt waar je fantastisch kunt sportklimmen!
Klopt. Bij een hotel verderop, een één of ander groot gebouw midden tussen de akkers, waar veel motoren komen, kun je ook uitstekend eten. Ze spreken daar zelfs Nederlands, omdat de gasten vaak Nederlandse motorrijders zijn.
pi_207648148
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:34 schreef -Sigaartje het volgende:
Het grappige is dat er nog mensen rondlopen die nog restanten Nederlands kunnen spreken. Je weet niet wat je hoort. En natuurlijk de benzineprijzen, die liggen zo'n 50 cent lager dan hier.
Eerste keer dat ik in Luxemburg was ging ik daar tanken bij een pomp in the middle of nowhere. Toen ik richting het winkeltje liep, vroeg ik me af: wat moet ik straks eigenlijk proberen te spreken? Frans, Duits, Engels?

Afijn, ik doe de deur open en de dame achter de toonbank zegt - in plat Amsterdams: 'Goedemorgen! Pompje drie?' _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2023 22:58:42 ]
pi_207655083
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')