abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 augustus 2022 @ 07:11:58 #226
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_205781461
Luxemburg was een grote teleurstelling. Mensen vertelde me dat de wegen daar van goud zijn.

Dat is helemaal niet waar en ze hebben gewoon saai asfalt liggen.

Het land voelde een beetje aan als een rijke Duitse vriend.
reset
pi_205798460
Ik vind Luxemburg wel leuk om even een andere omgeving te hebben, zaterdag heen, zondag terug, lekker rustig op de weg itt NL.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_207504517
Schopje, we gaan in mei/juni 8 dagen naar Luxemburg *O*
*topic door gaat lezen ^O^
pi_207504612
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:03 schreef Blues het volgende:
Schopje, we gaan in mei/juni 8 dagen naar Luxemburg *O*
*topic door gaat lezen ^O^
Ik weet een tent bij Little Switzerland met enorme pizza's.
pi_207504645
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:08 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik weet een tent bij Little Switzerland met enorme pizza's.
:D :9
pi_207505030
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:10 schreef Blues het volgende:

[..]
:D :9
Ergens in Berdorf, pizzaria Lenert. Goed bedekt, ik kon zo eentje maar moeilijk op.
Bedenk wel dat ze laat eten in Luxemburg, en overvloedig (dat tref je vaak aan in restaurants). Restaurants gaan pas om 19 uur open vaak.
pi_207505064
Het grappige is dat er nog mensen rondlopen die nog restanten Nederlands kunnen spreken. Je weet niet wat je hoort. En natuurlijk de benzineprijzen, die liggen zo'n 50 cent lager dan hier.
pi_207506452
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:34 schreef -Sigaartje het volgende:

En natuurlijk de benzineprijzen, die liggen zo'n 50 cent lager dan hier.
Valt best tegen de laatste jaren.
Luxemburg heeft al een aantal jaar een groen-liberale regering en verhoogd de accijnsen relatief sterk. (om het autoverkeer minder aantrekkelijk te maken, al het OV is overigens ook volledig gratis en zeer goed/frequent)

50 eurocent was het verschil volgens mij nooit (in de ruim twintig jaar dat ik er werk) . Maar rond de 30, 35 eurocent in een tijd dat de prijs ook 1/3e tot ruim 50% lager was dan nu.

Momenteel is het verschil eerder 15-20 cent tov NL, maar wel op overall veel hogere prijzen (wat het relatieve verschil ook sterk drukt, vroeger was een volle tank echt bijna de helft goedkoper, nu is het verschil relatief steeds kleiner).

Diesel is momenteel 1.61 (wel een voordeel, tankstations hebben een door de overheid vastgelegde maximumprijs, is overal gelijk).. Benzine is nu 1.50.

Afgelopen maanden ontstond tank-toerisme vanuit Luxemburg naar Frankrijk, waar de benzineprijzen nu lager zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 11 januari 2023 @ 09:00:21 #234
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_207507238
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2001 23:08 schreef Aernout het volgende:
Nog nooit geweest, maar voor juli weet ik vast meer. Vanaf hier maar een uurtje rijden

Ik ben er ook nooit geweest. Geen interesse in ook eigenlijk.
pi_207507388
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 07:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Valt best tegen de laatste jaren.
Luxemburg heeft al een aantal jaar een groen-liberale regering en verhoogd de accijnsen relatief sterk. (om het autoverkeer minder aantrekkelijk te maken, al het OV is overigens ook volledig gratis en zeer goed/frequent)

Het OV dat ik daar zou willen gebruiken rijdt al maanden niet. Het is dus even niet zo goed.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_207525483
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 07:28 schreef Aiciu het volgende:
Ik vind Luxemburg wel leuk om even een andere omgeving te hebben, zaterdag heen, zondag terug, lekker rustig op de weg itt NL.
Dit ja.

Puur uurtjes rijden, toch weer wat anders...
pi_207526081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:31 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ergens in Berdorf, pizzaria Lenert. Goed bedekt, ik kon zo eentje maar moeilijk op.
Bedenk wel dat ze laat eten in Luxemburg, en overvloedig (dat tref je vaak aan in restaurants). Restaurants gaan pas om 19 uur open vaak.
+1 voor Lenert. Op loopafstand van camping Martbusch, dat op zijn beurt weer direct tegen de rotsen aanligt waar je fantastisch kunt sportklimmen!
pi_207526268
Ons huisje zit bij Affler.
We hebben het boekje vd ANWB met een kaartje erbij en ik zit lekker alles aan te kruisen wat ik wil zien/doen.
Voorpret *O*
pi_207526306
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 14:56 schreef Blues het volgende:
Ons huisje zit bij Affler.
We hebben het boekje vd ANWB met een kaartje erbij en ik zit lekker alles aan te kruisen wat ik wil zien/doen.
Voorpret *O*
Clervaux is een mooi dorpje, met kasteel,
mocht je kastelen wat vinden naar Vianden
wandelen bij echternach
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_207529298
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2023 14:41 schreef Daantke het volgende:

[..]
+1 voor Lenert. Op loopafstand van camping Martbusch, dat op zijn beurt weer direct tegen de rotsen aanligt waar je fantastisch kunt sportklimmen!
Klopt. Bij een hotel verderop, een één of ander groot gebouw midden tussen de akkers, waar veel motoren komen, kun je ook uitstekend eten. Ze spreken daar zelfs Nederlands, omdat de gasten vaak Nederlandse motorrijders zijn.
pi_207648148
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:34 schreef -Sigaartje het volgende:
Het grappige is dat er nog mensen rondlopen die nog restanten Nederlands kunnen spreken. Je weet niet wat je hoort. En natuurlijk de benzineprijzen, die liggen zo'n 50 cent lager dan hier.
Eerste keer dat ik in Luxemburg was ging ik daar tanken bij een pomp in the middle of nowhere. Toen ik richting het winkeltje liep, vroeg ik me af: wat moet ik straks eigenlijk proberen te spreken? Frans, Duits, Engels?

Afijn, ik doe de deur open en de dame achter de toonbank zegt - in plat Amsterdams: 'Goedemorgen! Pompje drie?' _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2023 22:58:42 ]
pi_207655083
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')