En tuurlijk hadden we televisie, maar toen hadden we maar 5 zenders:
Nederland 1 en 2, België 1 en 2 en een Duitse zender waar je toch nooit naarkeek.
En als je wilde weten wat er op tv was, moest je een klein boekje
gebruiken dat tv-gids heette of je moest in de krant kijken! En er waren
toen geen Cartoon Network enzo. Als we tekenfilms wilden zien, kon dat alleen
maar op zaterdagochtend! Hoor je verdomme wat ik zeg? Wij moesten een
hele week wachten voordat we weer tekenfilms konden zien!
Video was er wel, Video2000, Betamax of VHS. Ze kostte een godsvermogen en
wogen hun prijs in kilo's. Omdat er verschillende systemen waren, kon je niet
even een VHS videootje lenen die je schoolvriend had gehuurd als jij Betamax thuis
had. En toen kon je niet bij elke straatkrant verkoper een dvdtje huren of
kopen; je moest nog naar een halfcriminele videotheek om een
videootje te huren,terwijl je het risico liep dat de eigenaar van die tent
's avonds met zijn ledenbestand op pad ging om videospelers te scoren. Of dat
de videotheek er na een maand niet meer bestond, opgeheven omdat de eigenaar
illegaal videootjes kopieerde, of inderdaad betrapt werd bij het inbreken
en stelen van een videospeler. En weg was je borg. En owee als je de gehuurde
video niet terug gespoeld had, kreeg je een boete!
Dat bedoel ik dus! Jullie snotapen hebben het gewoon te makkelijk. Jullie
zijn gewoon stierlijk verwend ! Je had het nog geen 5 minuten volgehouden in
mijn tijd!
Verwend klotejong !!!
Wat doe je hier dan op "internet" ?
"verlaag" je dan niet tot ons niveau
[Dit bericht is gewijzigd door KolNedra op 16-07-2003 19:34]
[Dit bericht is gewijzigd door Bushmaster op 16-07-2003 19:36]
Ik weet wel zeker van niet...............
De druk is momenteel zo hoog mede door al dat "gemak" nee ik ben niet jaloers, sgoed zo.
Ik was erg blij met mijn crossfietsje van 300 piek, jaren aan de stuk, nu moet ieder kind onderhand al een mobieltje van meer dan die prijs hebben........
Vaak vind ik vooruitgang, achteruitgang.
quote:kijk zulke reacties doen mij deugd
Op woensdag 16 juli 2003 19:35 schreef KolNedra het volgende:
ROFL, oude mensen zijn saai !
Kunnen alleen maar zeiken, kijk 's naar de goeie kant van 't leven !
O P A
en ik had niet eens een brommer...ook geen brommer die je moest aantrappen. Lekker belangrijk!
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 16-07-2003 19:38]
quote:Ja dat zegt ie toch man, lees eerst voor je reageerd.
Op woensdag 16 juli 2003 19:37 schreef Duder het volgende:
Wat een onzin....jouw ouders zullen waarschijnlijk hetzelfde over jullie generatie hebben gezegd.
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 19:37 schreef rUdEdUdE het volgende:
En als je geld wilde hebben ging je naar de bank, en als die dicht was had je pech. Niks pinautomaten
quote:Oh ja en gingen die dingen op zaterdag niet altijd al om 12:00 dicht ofzo? Dus als je dan s'avonds wilde stappen dat je dan al s'morgens daar geld voor moest opnemen?
Op woensdag 16 juli 2003 19:37 schreef rUdEdUdE het volgende:
En als je geld wilde hebben ging je naar de bank, en als die dicht was had je pech. Niks pinautomaten
[Dit bericht is gewijzigd door rUdEdUdE op 16-07-2003 19:40]
Ja, die goeie ouwe tijd! Toen was ik nog superblij als ik een woordspelletje mocht spelen op de aftandse, teringlangzame, zwart-witcomputer van de directeur. Nu hebben ze allemaal een eigen email-adres...
quote:correct
Op woensdag 16 juli 2003 19:39 schreef rUdEdUdE het volgende:[..]
Oh ja en gingen die dingen op zaterdag niet altijd al om 12:00 dicht ofzo?
Ik heb er ook zeker niet een mindere jeugd door gehad, ik ben eigenlijk wel blij dat ik geen Internet had in de leeftijd 12-16, 17. Dan had er van huiswerk helemaal niks terecht gekomen
Leuk om te lezen
quote:The man has got a point!! Sapo ziet het juist
Op woensdag 16 juli 2003 19:49 schreef Steve-O het volgende:
Elke 10 jaar schrijft er wel zo'n zeikerd een verhaaltje over " De jeugd van tegenwoordig "
quote:Helemaal mee eens!
Op woensdag 16 juli 2003 19:50 schreef rUdEdUdE het volgende:
Ik heb nog LP's gekocht voor 25 gulden (24,95) dat was dan wel weer positief.
Nu is dat onderhand het dubbele, en om nou te zeggen dat er zoveel meer op een gemiddelde CD staat.
Hoge telefoonrekeningen enzo
quote:Nu heb je internet
Op woensdag 16 juli 2003 19:50 schreef rUdEdUdE het volgende:
Ik heb nog LP's gekocht voor 25 gulden (24,95) dat was dan wel weer positief.
Nu is dat onderhand het dubbele, en om nou te zeggen dat er zoveel meer op een gemiddelde CD staat.
Ik ben er maar wat blij mee dat ik niet in de zware tijd heb geleefd waarin jij bent opgegroeid.
quote:Inderdaad, lekker makkelijk dus
Op woensdag 16 juli 2003 19:53 schreef Steve-O het volgende:[..]
Nu heb je internet
quote:Denk maar zo: ach, in mijn tijd wisten we niet beter! Scheelt een hoop frustratie!
Op woensdag 16 juli 2003 19:29 schreef EL_SAPO het volgende:HEEL LANG VERHAAL
quote:Tis geen frustratie... tis gewoon een eerlijk stukkie humor.....
Op woensdag 16 juli 2003 19:55 schreef Nimitz het volgende:[..]
Denk maar zo: ach, in mijn tijd wisten we niet beter! Scheelt een hoop frustratie!
quote:ME TOO!!
Op woensdag 16 juli 2003 19:57 schreef Vampier het volgende:wat een leuk stuk
zit hier met een dikke smile op mijn face.
Er zitten een hoop opgefokte pubers (al rukkend) zich zeer te frustreren.
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 20:04 schreef leonard_jaag het volgende:[..]
ME TOO!!
.
Er zitten een hoop opgefokte BreEZaH chicks (al vingerend) zich zeer te frustreren.
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 19:57 schreef EL_SAPO het volgende:[..]
Tis geen frustratie... tis gewoon een eerlijk stukkie humor.....
Ik kan me niet voorstellen wat de kindertjes over 30-40 jaar hebben.
kben nu al jaloers op ze.
Beetje jaloezie?
quote:volgens mij snap je het niet helemaal...
Op woensdag 16 juli 2003 21:03 schreef Jheronimus het volgende:
Mensen, het klinkt heel eng, dat weet ik... Maar zoiets is vooruitgang! Ik vrees dat je van de generatie vóór jou exact hetzelfde kan zeggen... In plaats van blij te zijn met zaken die verbeteren en soms zelfs iets bijdragen aan ons welzijn (en welvaart), ga jij een beetje zitten mokken dat 'jullie het zo makkelijk hebben tegenwoordig' en 'wij het zo moeilijk hadden vroeger'.Beetje jaloezie?
Waar ik me het meest over verbaas, is dat jongeren tegenwoordig een hangplek nodig hebben, zodat ze 's avonds niet op straat bij elkaar hoeven te komen. Toen ik jong was, had ik geen tijd om 's avonds op straat te hangen. Of ik moest huiswerk maken, of ik ging sporten. Nu denk ik dat de tegenwoordige jeugd nog steeds huiswerk moet maken. Maar wordt er dan niet meer gesport tegenwoordig?
owja dat stukje over het aantrappen/lopen van brommers is niet veel veranderd, ik moet mijne ook nog gewoon starten met een kickstarter.....
quote:*mee eens is*
Op donderdag 17 juli 2003 12:06 schreef Mister_Wolf het volgende:
hahahahahahhaha toppie....!
Geniaal geschreven stukkie![]()
Ik ben zelf van 1971 en herken echt alles wat TS aanhaalt. En zelfs de yoghurt met beschuit van Ryan3. Alleen vond ik het wél lekker
quote:Inderdaad, een feest van herkenning
Op donderdag 17 juli 2003 12:14 schreef Frollo het volgende:
Ik ben zelf van 1971 en herken echt alles wat TS aanhaalt.
je hebt dus gewoon niks te zeuren verwend klotejong !
quote:Heb je de rest van het topic überhaupt gelezen? Oh, en de leeftijd van de TS staat gewoon in zijn profiel, mocht je nieuwsgierig zijn.
Op donderdag 17 juli 2003 13:55 schreef FrankS het volgende:
je hebt dus gewoon niks te zeuren verwend klotejong!
quote:haha.. geweldig verhaal!
Op woensdag 16 juli 2003 19:29 schreef EL_SAPO het volgende:
lang verhaal
veel jeugd weet niet eens dat een twix vroeger een raider heet. die oude computerspelletjes deden wij vroeger ook, hadden we de grootste lol mee. e-mail en msn enzo hadden we niet, we gingen toen veel meer naar buiten om elkaar te spreken, veel gezelliger eigenlijk.
toen we nog geen mobieltje hadden, gingen we heel vaak spontaan een keer bij iemand langs om te kijken of die persoon thuis is, en dan meestal werd je hartelijk ontvangen en gingen we samen ergens heen iets doen.
tegenwoordig zit iedereen zo vol gepland, dat je een mobieltje onderhand nodig hebt om iemand te pakken te krijgen. dat dat spontane eraf is vind ik jammer. en ook dat IEDEREEN je kan bereiken op je mobiel is niet zo'n leuk idee.
het is allemaal vooruitgang, maar ik vind dat eigenlijk een paar slimmeriken wat leuke dingen bedenken die ze de consumenten als het ware "opdringen", en het gaat tegenwoordig allemaal in een stroomversnelling met die trends, iets wat nu in is, is soms na een half jaar al weer helemaal not done.
wat ik een slechte zaak vind is, de jeugd heeft geen idee van de waarde van het geld. ze MOETEN allemaal een mobieltje, een dure scooter, merkkleding enz. vroeger kregen we alleen kleine eenvoudige kado-tjes. ik begon met 2,50 gulden zakgeld per week! en werken mocht ik voor mijn 16e echt niet, omdat anders mijn school eronder lijdt. als ik vroeger vakantiewerk had gedaan, dan deed ik met die paar honder gulden een half jaar. de jeugd van tegenwoordig maakt dat met 1 weekendje shoppen en stappen op.
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 19:29 schreef EL_SAPO het volgende:
-leukste verhaal in tijden!!!-
Verwend klotejong !!!
Meesterlijk, geniaal!!
De jeugd is trouwens ook veel te dom om ironie te begrijpen Dat hadden wij ook nog te verduren in onze tijd
ik begon ook met 2 gulden zakgeld en toen ik een keer vroeg om zakgeld verhogen was het antwoord: daar ga je maar voor werken, elke keer als je de afwas doet krijg je 50 cent erbij. nu op mijn 19e doe ik nog steeds dagelijks met mijn broer de afwas (al gaat het allang niet meer om die 50 cent).
ook nog gewoon brieven schrijven als je contact met iemand wilde hebben want e-mail kende ik ook nog niet en ook je informatie uit de bibliotheek halen voor school (waar je het nooit kon vinden).
ikzelf heb ook met mijn cassetterecorder voor de radio gezeten om de nummertjes op te nemen.
ook de hele week geen muziek op de TV alleen 1 keer in de week de top40 (die muziek ging ook veel minder snel vervelen).
tegenwoordig maakt internet het veel makkelijker en zie ik de kleine kinderen uit de straat weinig meer buiten spelen: ze zitten nou allemaal een dikke reet te kweken door met een zak chips naast zich op hun playstation te spelen.
quote:umh sorry hoor, maar ik heb die dingen allemaal zelf moeten betalen.
Op donderdag 17 juli 2003 14:09 schreef DJRoberto1978 het volgende:
[knip].wat ik een slechte zaak vind is, de jeugd heeft geen idee van de waarde van het geld. ze MOETEN allemaal een mobieltje, een dure scooter, merkkleding enz. vroeger kregen we alleen kleine eenvoudige kado-tjes. ik begon met 2,50 gulden zakgeld per week! en werken mocht ik voor mijn 16e echt niet, omdat anders mijn school eronder lijdt. als ik vroeger vakantiewerk had gedaan, dan deed ik met die paar honder gulden een half jaar. de jeugd van tegenwoordig maakt dat met 1 weekendje shoppen en stappen op.
(ik heb het moeilijk )
quote:Maak notities voor je eigen topic over tien jaar
Op donderdag 17 juli 2003 14:40 schreef super_honda het volgende:
(ik heb het moeilijk)
Ik heb direct maar besloten dat als ik kinderen krijg, ze gewoon BUITEN kunnen gaan spelen. Verstoppertje, televisie-tikkertje, buskruit, stand-in-de-bal, voetballen, aan het klimrek hangen, schommelen, zandbak, oorlogje spelen, hutten bouwen, boompje klimmen en de hele handel.
Heb ik ook gedaan. En het is leuk.
quote:* zucht ..
Op donderdag 17 juli 2003 14:53 schreef Foo_niks het volgende:
Ja ja vroeger toen je voor een gulden de kilometer met de taxi kon en een meter bier (13 glazen een tientje kostte)
Terwijl je met een paar vrienden een pandje kraakte of huurde voor 25 gulden in de week waar je helemaal los ging aan de eigen gekweekte wiet en kotswedstrijden organiseerde.
Of boten ging ging bouwen waar de waterpolitie alleen over zeikte als je er geen dempers op had .
en je had plek, plek, plek en discriminatie wist je geen eens hoe je het spelde
quote:Sommige mensen begrijpen het verhaal dus niet
Op donderdag 17 juli 2003 13:55 schreef FrankS het volgende:
Kerel wat zit je nou te zeiken.... geen id hoe oud je bent hoor maar als je 40 bent dan zullen de mensen van 70-80 weer zeggen, dat jij het veeeel en veeeel gemakkelijker had dan toen zij 40 waren..
en zo gaat het constant door....je hebt dus gewoon niks te zeuren verwend klotejong
!
[Dit bericht is gewijzigd door Mister_Wolf op 17-07-2003 15:28]
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 14:44 schreef Helaaz het volgende:
Haha, ik ben het met je eens.Ik heb direct maar besloten dat als ik kinderen krijg, ze gewoon BUITEN kunnen gaan spelen. Verstoppertje, televisie-tikkertje, buskruit, stand-in-de-bal, voetballen, aan het klimrek hangen, schommelen, zandbak, oorlogje spelen, hutten bouwen, boompje klimmen en de hele handel.
Heb ik ook gedaan. En het is leuk.
Alsof je kinderen dat gaan accepteren. Dan krijg je 24 uur per dag gezeik aan je kop.
"MAMMMAAAHHHH Jantje heeft ook een playstation 4, waarom krijg ik geen "
Of
" Maaammaaaaah er zijn geen kinderen op straat, die zitten allemaal te chatten en te fokken"
Succes ermee
quote:Ik mis de goeie ouwe Raider... verder ook de ijsjes: vlaggenstik en vingers (je weet wel die rooie) Maar ja, das vervlogen glorie...
Op donderdag 17 juli 2003 14:09 schreef DJRoberto1978 het volgende:
ik ben van 1978 maar ik herken toch ook een aantal dingen die de topicstarter noemt.veel jeugd weet niet eens dat een twix vroeger een raider heet. die oude computerspelletjes deden wij vroeger ook, hadden we de grootste lol mee. e-mail en msn enzo hadden we niet, we gingen toen veel meer naar buiten om elkaar te spreken, veel gezelliger eigenlijk.
toen we nog geen mobieltje hadden, gingen we heel vaak spontaan een keer bij iemand langs om te kijken of die persoon thuis is, en dan meestal werd je hartelijk ontvangen en gingen we samen ergens heen iets doen.
tegenwoordig zit iedereen zo vol gepland, dat je een mobieltje onderhand nodig hebt om iemand te pakken te krijgen. dat dat spontane eraf is vind ik jammer. en ook dat IEDEREEN je kan bereiken op je mobiel is niet zo'n leuk idee.
het is allemaal vooruitgang, maar ik vind dat eigenlijk een paar slimmeriken wat leuke dingen bedenken die ze de consumenten als het ware "opdringen", en het gaat tegenwoordig allemaal in een stroomversnelling met die trends, iets wat nu in is, is soms na een half jaar al weer helemaal not done.
wat ik een slechte zaak vind is, de jeugd heeft geen idee van de waarde van het geld. ze MOETEN allemaal een mobieltje, een dure scooter, merkkleding enz. vroeger kregen we alleen kleine eenvoudige kado-tjes. ik begon met 2,50 gulden zakgeld per week! en werken mocht ik voor mijn 16e echt niet, omdat anders mijn school eronder lijdt. als ik vroeger vakantiewerk had gedaan, dan deed ik met die paar honder gulden een half jaar. de jeugd van tegenwoordig maakt dat met 1 weekendje shoppen en stappen op.
quote:Ja, die twix is niet te nassen
Op donderdag 17 juli 2003 23:58 schreef EL_SAPO het volgende:
Ik mis de goeie ouwe Raider...
Enne heten de M&M's vroeger niet Treets oid?? (Om maar even bij de Raider/Twix te blijven)
quote:Zijn het niet gewoon smarties (bestaan die nog?)..
Op vrijdag 18 juli 2003 01:11 schreef AchJa het volgende:
Schitterend![]()
Enne heten de M&M's vroeger niet Treets oid?? (Om maar even bij de Raider/Twix te blijven)
quote:Ja, de smarties bestaan volgens mij nog wel (die heetten toen ook al smarties)....... Maar ik kan me herinneren dat de M&M's vroeger een andere naam hadden.
Op vrijdag 18 juli 2003 01:41 schreef kamagurka het volgende:[..]
Zijn het niet gewoon smarties (bestaan die nog?)..
en ik kan me idd tegenwoordig ook heel veel ergeren aan mensen die in 1988 of later zijn geboren, waarom weet ik nog niet precies
quote:Dan ben je, denk ik, een van de weinigen van jouw leeftijd
Op donderdag 17 juli 2003 14:40 schreef super_honda het volgende:[..]
umh sorry hoor, maar ik heb die dingen allemaal zelf moeten betalen.
heb geen dure scooter, maar een Honda MB5(duur in onderhoud) heb geen mobieltje(oude is stuk en heb geen geld voor een nieuwe)
kado's krijg ik alleen met mijn vrjaardag, en ook ik mocht voor mij 16e niet werken. en uitgaan doek niet zo vaak meer sinds ik mijn brommer heb, en sinds ik ben gaan sparen voor motor+rijbewijs houd ik helemaal weinig over...(ik heb het moeilijk
)
@TS geweldig geschreven
En idd, zoals anderen ook al zeggen, een feest van herkenning.
Ben zelf van 1976. Mijn allereerste stereo had ik zelf bij elkaar gespaard van een knaak zakgeld in de week. Dat heeft me echt jaren gekost voor ik dat geld bij elkaar had. Dat ding heb ik nu nog
De allereerste spelcomputer was een nintendo 8bits
En daarvoor moesten we het doen met de msx van mijn pa.
Ach ja, die goede oude tijd.
(mm, klink nu echt als een oud wijf )
Maar ik denk dat elke tijd zo wel zijn charmes heeft, natuurlijk
quote:Mijn ouders willen me af en toe ook wel eens wat geven hoor, maar ik zeg altijd dat ik niks hoef. betaal het liever zelf, ik weet nu wat het kost.
Op vrijdag 18 juli 2003 08:49 schreef Julynell het volgende:[..]
Dan ben je, denk ik, een van de weinigen van jouw leeftijd
Hulde aan je oudersJe wordt er alleen maar beter van.
Als je alles altijd maar cadeau krijgt...@TS geweldig geschreven
![]()
En idd, zoals anderen ook al zeggen, een feest van herkenning.
Ben zelf van 1976. Mijn allereerste stereo had ik zelf bij elkaar gespaard van een knaak zakgeld in de week. Dat heeft me echt jaren gekost voor ik dat geld bij elkaar had. Dat ding heb ik nu nogDe allereerste spelcomputer was een nintendo 8bits
En daarvoor moesten we het doen met de msx van mijn pa.
Ach ja, die goede oude tijd.
(mm, klink nu echt als een oud wijf)
Maar ik denk dat elke tijd zo wel zijn charmes heeft, natuurlijk
quote:Denk ik ook
Op vrijdag 18 juli 2003 10:30 schreef super_honda het volgende:[..]
Mijn ouders willen me af en toe ook wel eens wat geven hoor, maar ik zeg altijd dat ik niks hoef. betaal het liever zelf, ik weet nu wat het kost.
als ik zie wat sommige van mijn klasgenoten hebben/krijgen, dure laptop, dure computer, scooter, auto+rijbewijs, twee keer per jaar op vakantie, met vriendin naar eurodisney bettaald door pa&ma en ga zo maar door.
dat soort dingen vind ik nou echt overdreven, als je ouders meebetalen aan je scooter of rijbewijs oke, gaat nog, maar als ze zelfs je boetes gaan betalen
nah heb ik het beter denk ik..........
Ze hebben een grote mond, denken 1 voor 1 dat ze god zijn en krijgen alles van pap's en mam's... Ik krijg naar me toegeslingerd dat ik over mezelf praat dat ik geweldig ben, alleen ik ben op bepaalde dingen trots, heb bijvoorbeeld keihard moeten werken voor mijn scooter (die gejat is, dankuwel ) Daarnaast spaar ik hard waardoor ik vorig jaar mijn eigen computer kon kopen, ook ben ik nu met mijn autorijlessen bezig waarvan ik alles zelf betaal..
Voor sommige is dit ook standaard, maar voor veel bekenden uit mijn buurt krijgen dit allemaal van hun ouders of oma etc.. Mijn oma heeft laatste een gloednieuwe auto gekocht, die mag ik dan weleens lenen van haar...
Als ik de kinderen van nu zie van 16 jaar zijn die boos omdat hun ouders hun geen scooter geven of niet het hele bedrag betalen.. ik denk bij mezelf dat ze blij moeten zijn dat ze iets krijgen van hun ouders..
Ik dacht vroeger ook weleens dat ik nooit wat van mijn moeder kreeg maar ik heb nu geleerd om goed om te gaan met geld en hard bezig ben met sparen etc zodat ik mij volgend jaar kan verwennen met een heerlijke vakantie
Edit: Ben op t eerste gezicht ook zown verwende jongere die alles heeft, maar deze jongere werkt daar zelf keihard voor en pappa en mamma betalen niets voor me (en ik zou t niet eens zo willen).
quote:Ik speel nog steeds die oude spelletjes en vind ze eerlijk gezegd leuker dan al die fancy spelletjes van tegenwoordig.
En wij hadden geen stoere Sony Playstation met high-resolution 3-Dgraphics!
Wij hadden een Atari 2600 of een spectrum of een commodore 64!! Met spelletjes
zoals 'Space Invaders' en 'Asteroids' en 'Pacman' en de beeldkwaliteit was gewoon
klote! Je mannetje was gewoon een klein zenuw vierkantje!! Je moest je
fantasie gebruiken om er iets beters van te maken! En er waren geen uitgebreide
levels en mooie uitgewerkte achtergronden? Wij hadden één achtergrond, voor altijd!
En je kon nooit winnen, want het spelletje werd steeds moeilijker en het ging
gewoon sneller in de volgende levels totdat je dood was!!
quote:als je mijn verhaal zou snappen zou je niet zo'n opmerking maken
Heb je de rest van het topic überhaupt gelezen? Oh, en de leeftijd van de TS staat gewoon in zijn profiel, mocht je nieuwsgierig zijn.
iedereen is een verwend klotejong volgens zijn verhaal... hij is immers een verwend klotejong in de ogen van de mensen die een 20-30 jaar ouder zijn
voor de rest heb ik veel zelf moeten betalen (zoals stereo van ¤2000, mijn PC en alle upgrades daaraan) maar daar werk ik dan ook voor.
quote:Dit verhaal komt me heel bekend voor. Ik ben zelf ook 18 jaar oud en denk precies hetzelfde als jou. Helaas zijn er ook zat achtienjarigen die er niet zo over denken.
Op vrijdag 18 juli 2003 10:56 schreef Marjan1985 het volgende:
Ik ben zelf dan pas net 18, maar ik heb nu ook al dat ik zeg, de jeugd van tegenwoordig..Ze hebben een grote mond, denken 1 voor 1 dat ze god zijn en krijgen alles van pap's en mam's... Ik krijg naar me toegeslingerd dat ik over mezelf praat dat ik geweldig ben, alleen ik ben op bepaalde dingen trots, heb bijvoorbeeld keihard moeten werken voor mijn scooter (die gejat is, dankuwel
) Daarnaast spaar ik hard waardoor ik vorig jaar mijn eigen computer kon kopen, ook ben ik nu met mijn autorijlessen bezig waarvan ik alles zelf betaal..
Voor sommige is dit ook standaard, maar voor veel bekenden uit mijn buurt krijgen dit allemaal van hun ouders of oma etc.. Mijn oma heeft laatste een gloednieuwe auto gekocht, die mag ik dan weleens lenen van haar...
Als ik de kinderen van nu zie van 16 jaar zijn die boos omdat hun ouders hun geen scooter geven of niet het hele bedrag betalen.. ik denk bij mezelf dat ze blij moeten zijn dat ze iets krijgen van hun ouders..
Ik dacht vroeger ook weleens dat ik nooit wat van mijn moeder kreeg maar ik heb nu geleerd om goed om te gaan met geld en hard bezig ben met sparen etc zodat ik mij volgend jaar kan verwennen met een heerlijke vakantie
quote:Weer zo'n newbie die lekker zit te happen
Op zaterdag 19 juli 2003 21:39 schreef Dennis121 het volgende:
Ja ouwe wat zeik je nou, alsof wij er voor hebben kunnen kiezen om alles maar aangewaaid te krijgen, de mensen van JOUW leeftijd hebben al die dingne uitgevonden! Jullie hebben die fokking TV zo aantrekkelijk gemaakt! Jullie zijn begonnen met die hitech bedrijven! En nou lopen jullie op ons te kankeren! Hoe SCHEEF!!!! Dus rot lekker op naar je moestuintje ofzo
quote:Ja tis toch zo, de wereld blijft niet eeuwig het zelfde, over 60 jaar als wij zo oud zijn als hem hebben wij precies het zelfde, wat kunnen wij aan al die veranderingen doen, ik kan me niet herinneren dat ik ergens meedezeggenschap in had om het kanaalaanbod te verhogen, of de komst van de computers. Die dingen zijn allemaal uitgevonden om het leven makklijker te maken, en dat is aardig gelukt, en dat het allemaal voor ons makkelijker is kunnen wij dus ook niet helpen.
Op zaterdag 19 juli 2003 21:48 schreef EL_SAPO het volgende:[..]
Weer zo'n newbie die lekker zit te happen
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 21:39 schreef Dennis121 het volgende:
Ja ouwe wat zeik je nou, alsof wij er voor hebben kunnen kiezen om alles maar aangewaaid te krijgen, de mensen van JOUW leeftijd hebben al die dingne uitgevonden! Jullie hebben die fokking TV zo aantrekkelijk gemaakt! Jullie zijn begonnen met die hitech bedrijven! En nou lopen jullie op ons te kankeren! Hoe SCHEEF!!!! Dus rot lekker op naar je moestuintje ofzo
Jammer te zien dat jongeren van nu zo'n verrekte gebrek aan humor hebben eigenlijk
quote:Ja idd, ik ben er echt niet zo blij mee hoor, het is misschien 'makkelijk', maar aan de andere kant zou ik het veel leuker vinden als we eens gezellig buiten konden spelen, 'onze' tijd aan iets anders konden besteden dan aan computeren en tvkijken. Mijn broertje bv zit de héle dag achter de computer en anders achter de tv, en als we ergens zijn waar we dat niet hebben dan verveelt hij zich verschrikkelijk. Vind ik geen goed teken. Het is een luxeprobleem. Het nut van het leven gaat ook een beetje weg.
Op woensdag 16 juli 2003 19:36 schreef Midioot het volgende:
Maar denk je ook dat ze gelukkiger zijn met al die high-tech ?Ik weet wel zeker van niet...............
De druk is momenteel zo hoog mede door al dat "gemak" nee ik ben niet jaloers, sgoed zo.
Ik was erg blij met mijn crossfietsje van 300 piek, jaren aan de stuk, nu moet ieder kind onderhand al een mobieltje van meer dan die prijs hebben........
Vaak vind ik vooruitgang, achteruitgang.
quote:Ironie bevat dan ook wel erg veel lettergrepen natuurlijk.
Op zondag 20 juli 2003 19:41 schreef kamagurka het volgende:Jammer te zien dat jongeren van nu zo'n verrekte gebrek aan humor hebben eigenlijk
quote:De lessen nederlands zijn natuurlijk ook niet meer wat ze in mijn tijd waren
Op maandag 21 juli 2003 10:40 schreef Litpho het volgende:[..]
Ironie bevat dan ook wel erg veel lettergrepen natuurlijk.
wij moeten ook helemaal naar de brievenbus lopen als we een briel willen posten hoor! alleen doen wij dat niet meer
quote:Mee eens!
Op maandag 21 juli 2003 19:19 schreef tonja het volgende:
Ze hebben Koot & Bie ook gemist.
quote:Bonitos
Op vrijdag 18 juli 2003 02:09 schreef AchJa het volgende:[..]
Ja, de smarties bestaan volgens mij nog wel (die heetten toen ook al smarties)....... Maar ik kan me herinneren dat de M&M's vroeger een andere naam hadden.
quote:Damn right!!
Op dinsdag 5 augustus 2003 19:43 schreef Devilnl het volgende:
Vroegâh was alles betah
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |