quote:Bron nu.nl
AMSTERDAM - Afrikanen die heteroseksueel zijn, hoeven niet bang te zijn voor de ziekte aids. Dat beweerde althans de Libische leider Moammar Gadhafi op een conferentie van Afrikaanse landen zaterdag.Kolonel Gadhafi staat niet bekend om zijn subtiele opmerkingen. Zijn uitspraak van zaterdag is daar weer een nieuw bewijs van. Sprekend via een tolk, zei Gadhafi: Het enige wat je hoeft te doen, is je aan de regels houden. Als je hetero bent, heb je niks te vrezen van aids.
De andere Afrikaanse leiders die samen waren gekomen in de Mozambikaanse hoofdstad Maputo lachten meewarig om Gadhafi's opmerking. Weinigen zullen geloofd hebben dat de 29 miljoen met het hiv-virus besmette Afrikanen ten zuiden van de Sahara allemaal homoseksueel zijn. Er zijn in dit gebied inmiddels 17 miljoen Afrikanen aan aids overleden.
Het was overigens niet de enige weinig geslaagde opmerking van de Libische dictator. Later in zijn toespraak tot veertig Afrikaanse leiders zei Gadhafi dat zij zich ook geen zorgen hoefden te maken over muskieten en tseetseevliegen, die malaria en slaapziekte overbrengen. De insecten vormden volgens hem Gods legers die Afrika tegen indringers van buiten het continent beschermen. Als ze hier komen, dan krijgen ze malaria en slaapziekte, zei hij. Ieder jaar gaan er 5 miljoen Afrikanen dood aan malaria. Slaapziekte kost per jaar aan 25.000 mensen op het continent het leven.
Dat zo iemand aan de macht is zeg.
geen wonder dat er zoveel mensen aids hebben in afrika. of zouden er meer dan 10% van de mensen zoals in de rest van de wereld homo zijn
zit armageddon eraan te komen ofzo
anyways die khadaffi mogen ze ook wel is wegschieten daar, dan hoeven er ook niet meer dagelijks mensen om te komen die de middellandse zee over proberen te vluchten naar veiligheid
quote:Geen idee, dit is al veel langer bekend van andere afrikaanse regeringsleiders
Op maandag 14 juli 2003 10:36 schreef Hawk het volgende:
Topic van niks.
Wat voor discussie wil je hiermee voeren?
quote:Dat geen wonder is dat er daar zoveel mensen aids hebben.
Op maandag 14 juli 2003 10:36 schreef Hawk het volgende:
Topic van niks.
Wat voor discussie wil je hiermee voeren?
quote:
Op maandag 14 juli 2003 10:38 schreef bobjuh het volgende:[..]
Dat geen wonder is dat er daar zoveel mensen aids hebben.
Heeft denk ik zo weinig zin om geld te steken in voorlichting daar aan mensen over aids. Wie geloven ze nou eerder stelletje buitelanders die het beter denken te weten of hun leider.
quote:
De andere Afrikaanse leiders die samen waren gekomen in de Mozambikaanse hoofdstad Maputo lachten meewarig om Gadhafi's opmerking.
quote:Khadaffi is op dit moment eerder 1 van de weinigen die in die regio voor stabiliteit zorgt.
Op maandag 14 juli 2003 10:36 schreef sp3c het volgende:
anyways die khadaffi mogen ze ook wel is wegschieten daar, dan hoeven er ook niet meer dagelijks mensen om te komen die de middellandse zee over proberen te vluchten naar veiligheid
quote:niet van allemaal. Volgens mij was Zimbabwe zo ongeveer AIDS vrij (of iig een van die landen daar)
Op maandag 14 juli 2003 10:37 schreef yvonne het volgende:[..]
Geen idee, dit is al veel langer bekend van andere afrikaanse regeringsleiders
quote:Werkelijk? Ik zie die knakker weinig in het nieuws. Ik ben benieuwd, hoe zorgt hij voor die stabiliteit, kun je me dat uitleggen?
Op maandag 14 juli 2003 10:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:Khadaffi is op dit moment eerder 1 van de weinigen die in die regio voor stabiliteit zorgt.
Jernau.Morat.Gurgeh :
Het is onwelvoeglijk of onvoeglijk.
Ongevoeglijk bestaat niet (volgens mij)
quote:dan noem je ook een regio
Op maandag 14 juli 2003 10:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Khadaffi is op dit moment eerder 1 van de weinigen die in die regio voor stabiliteit zorgt.
wegwerken die gozer
quote:
Khadaffi is op dit moment eerder 1 van de weinigen die in die regio voor stabiliteit zorgt.
quote:Stabiliteit in eigen land, bedoel je zeker?
quote:De beste van alle kwaden is relatief gezien nog steeds de beste.
Op maandag 14 juli 2003 10:50 schreef sp3c het volgende:[..]
dan noem je ook een regio
wegwerken die gozer
Ookal is het een hufter en wat ook nog meer. Zijn omringende landen kunnen nog op dat gebied een lesje van hem leren.
quote:Lybië grenst aan Egypte, laat ze daar maar een lesje van leren die doen het tenminste goed.
Op maandag 14 juli 2003 10:55 schreef mvt het volgende:[..]
De beste van alle kwaden is relatief gezien nog steeds de beste.
Ookal is het een hufter en wat ook nog meer. Zijn omringende landen kunnen nog op dat gebied een lesje van hem leren.
quote:Egypte is goed in homo's oppakken bedoel je?
Op maandag 14 juli 2003 10:58 schreef sp3c het volgende:[..]
Lybië grenst aan Egypte, laat ze daar maar een lesje van leren die doen het tenminste goed.
quote:Het was dus Oeganda
Op maandag 14 juli 2003 10:44 schreef mvt het volgende:[..]
niet van allemaal. Volgens mij was Zimbabwe zo ongeveer AIDS vrij (of iig een van die landen daar)
quote:Libië niet wou je zeggen?
Op maandag 14 juli 2003 10:59 schreef SCH het volgende:[..]
Egypte is goed in homo's oppakken bedoel je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |