abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2003 @ 12:20:56 #51
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_12958110
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:18 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Z'n programma ziet er iig vrij behoorlijk uit. Ik hoop dat de meerderheid van de Amerikanen dat ook inziet (wat natuurlijk niet betekent dat je autmatisch gekozen wordt tot president helaas )
Voor een Nederlander ziet het er behoorlijk uit. Voor de gemiddelde Amerikaan is dit een extreemlinks programma.
  vrijdag 5 september 2003 @ 12:21:57 #52
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12958130
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:12 schreef freako het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze een grotere hekel aan Bush dan aan hun medekandidaten.

Ja, maar een discussie binnen het Democraten kamp is helemaal niet verkeerd. Het is nu een wedstrijd "WIe kan Bush het beste aanvallen" ipv "Wie is de beste Democraat". Dat is jammer voor inhoudelijke punten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12958154
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:20 schreef freako het volgende:

Voor een Nederlander ziet het er behoorlijk uit. Voor de gemiddelde Amerikaan is dit een extreemlinks programma.

Daarom mag hij juist gekozen worden
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 5 september 2003 @ 12:25:48 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_12958199
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, maar een discussie binnen het Democraten kamp is helemaal niet verkeerd. Het is nu een wedstrijd "WIe kan Bush het beste aanvallen" ipv "Wie is de beste Democraat". Dat is jammer voor inhoudelijke punten.

Komt nog wel. Eerst het land aan het denken zetten over het beleid van Bush. Kun je daarna altijd nog met elkaar gaan vechten.
  vrijdag 5 september 2003 @ 13:03:33 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12958903
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:25 schreef freako het volgende:

[..]

Komt nog wel. Eerst het land aan het denken zetten over het beleid van Bush. Kun je daarna altijd nog met elkaar gaan vechten.

Wanneer dan? Hoe dichter je bij de verkiezingen komt, hoe slechter het uitpakt als je elkaar gaat bevechten, daarom is het imho het beste wanneer dat nu gebeurd.
  vrijdag 5 september 2003 @ 14:00:44 #56
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_12960002
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 13:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wanneer dan? Hoe dichter je bij de verkiezingen komt, hoe slechter het uitpakt als je elkaar gaat bevechten, daarom is het imho het beste wanneer dat nu gebeurd.

De eerste voorverkiezingen zijn over 3 maanden in Iowa, pas vlak daarvoor of misschien daarna pas zal het moddergooien wel beginnen. Eerst moeten er een aantal de handdoek in de ring gooien.
  vrijdag 5 september 2003 @ 14:56:13 #57
39158 confined
breaking the waves
pi_12961331
De standpunten van die man klinken zeer goed. Zeker als je ze vergelijkt met die van Bush, hij is eigenlijk gewoon het absolute tegenovergestelde.

Vooral zijn standpunten over de rechten van vrouwen zijn een verademing bij Bush. (ja, ik ben een vrouw ) Onder zijn leiding heeft Vermont het laagste aantal teen pregnancies van het land gekregen, borstkankersterfte is teruggedrongen door goede preventie. Plus, zeer belangrijk: vrouwen zijn de baas over hun eigen lichaam cq buik

Ook wil hij bereiken dat mensen die terechtstaan voor misdaden die de doodstraf kunnen opleveren veel betere advocaten krijgen. Ook niet onbelangrijk lijkt me, aangezien dit meestal arme Latino's en Afro's zijn die nu nog vaak slechte advocaten krijgen toegewezen waardoor zelfs veel mensen onschuldig ter dood zijn veroordeeld.

Maar goed, het duurt nog wel een tijdje voor de echte kandidaat bekend is. En hoe dan ook: alles is beter dan Bush

Confined, die zich al verheugt op de komende US-verkiezingsdebatten...

pi_12967739
omg op het nieuws: 2/3 van de Amerikanen kent geen 1 Democraten kandidaat verzin je toch niet ik ken ze zelfs
  vrijdag 5 september 2003 @ 19:44:59 #59
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12967776
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13098998
quote:
Howard Dean vraagt Wesly Clark als 'running mate'

WASHINGTON - De liberale Democraat Howard Dean heeft de voormalige topman van de NAVO, generaal Wesley Clark, gevraagd om zijn 'running mate' te worden tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2004. Dat meldde The Washington Post donderdag.

Beide mannen spraken elkaar afgelopen weekeinde in Californië. Zij willen het bericht bevestigen noch ontkennen. Of Clark vice-president onder Dean wordt staat nog niet vast. De gepensioneerde generaal denkt er over om zichzelf ook kandidaat te stellen voor het presidentschap.

Clark was van 1997 tot 2000 opperbevelhebber van de NAVO-troepen. Daarna was hij veelvuldig te zien op de Amerikaanse televisie als militair analist. Hij verzette zich tegen de Amerikaanse oorlog in Irak om president Saddam Hussein te verdrijven.

ANP

Bron: LC

Klinkt als een goede man.
pi_13099095
Het maakt me niet eens zoveel uit wie vd. Democraten naar voren wordt geschoven, als ze maar winnen. Daarnaast komt Dean redelijk bekwaam over....
pi_13100236
Hij is veel te "links" voor de overgrote meerderheid in Amerika.

Ik denk dat het 4 More Years wordt.

zaterdag 13 september 2003 @ 12:01:23 #63
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_13137519
quote:
Op donderdag 11 september 2003 18:08 schreef Sniper het volgende:
Hij is veel te "links" voor de overgrote meerderheid in Amerika.

Ik denk dat het 4 More Years wordt.

Voor een hoop Amerikaanse ultraconservatieven is zelfs Bush nog te links. Ik denk dat dit types zijn die zo'n witte kap in hun kast hebben hangen (en dat zijn er een hoop)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_13160122
ik heb zijn site eens bekeken, en afgezien van zijn standpunt over de doodstraf is hij volgens mij nog het beste te vergelijken met D66. prima programma dacht ik zo.

maarja, voor de doodstraf zijn ze toch allemaal, dus wat mij betreft mag hij president worden.

[offtopic]
waarom is de premier en de president daar eigenlijk dezelfde functie? bij de enige wereldmacht die dat ooit eerder geprobeerd heeft is het nogal uit de hand gelopen (understatement)
[/offtopic]

pi_13160150
quote:
Op zondag 14 september 2003 15:38 schreef gunhead het volgende:
ik heb zijn site eens bekeken, en afgezien van zijn standpunt over de doodstraf is hij volgens mij nog het beste te vergelijken met D66. prima programma dacht ik zo.

maarja, voor de doodstraf zijn ze toch allemaal, dus wat mij betreft mag hij president worden.

[offtopic]

waarom is de premier en de president daar eigenlijk dezelfde functie? bij de enige wereldmacht die dat ooit eerder geprobeerd heeft is het nogal uit de hand gelopen (understatement)
[/offtopic]

Omdat ze geen koningin hebben
pi_13160178
quote:
Op zondag 14 september 2003 15:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Omdat ze geen koningin hebben

ff serieus. alle republieken die iets voorstellen in deze wereld hebben naast de president ook nog een premier: frankrijk, duitsland, rusland, china, etc...
pi_13160708
quote:
Op donderdag 11 september 2003 17:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Klinkt als een goede man.

Lijkt mij een goed team, links en rechts en elkaar precies opvullend, de een voor binnenland en financien, de ander voor buitenland en defensie. ( Dean is trouwens ook goed op milieu, dus dat zit ook wel snor. )
Untill I awake - / - Elu Elensar
  zondag 14 september 2003 @ 17:55:25 #68
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_13162946
Ik denk dat Howard Dean redelijk goede kans maakt, zijn programma klinkt me goed, en ze zouden hem vooral kiezen omdat de mensen Bush beu zijn en weer een terugkeer willen naar het soort tijdperk dat Clinton representeerde (en Dean maakte duidelijk dat hij ook dat soort politiek wil bedrijven)
President Dean, klinkt tenminste beter dan President Bush
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_13163129
Is Howard Dean voor de legalisering van (soft)drugs?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  zondag 14 september 2003 @ 18:05:10 #70
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13163155
quote:
Op zondag 14 september 2003 18:03 schreef UnderWorld_ het volgende:
Is Howard Dean voor de legalisering van (soft)drugs?
Tegen.

Het lijkt me dat hij zijn kansen niet wil verspelen in de VS.

pi_13163322
quote:
Op zondag 14 september 2003 18:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Tegen.

Het lijkt me dat hij zijn kansen niet wil verspelen in de VS.

Domme amerikanen!

Zijn er andere kanidaten die wel voor de legalisering van (soft)drugs zijn?

zondag 14 september 2003 @ 18:18:48 #72
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_13163395
quote:
Op zondag 14 september 2003 18:14 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Domme amerikanen!

Zijn er andere kanidaten die wel voor de legalisering van (soft)drugs zijn?

denk je dat er uberhaupt iemand is, die voor legalisering van drugs is in amerika?
Die zou tegen de tijd dat die is ingeschreven om mee te doen al levend zijn verslonden, volledig verteerd worden, uitgepoept, begraven, en onderdeel van de prehistorie zijn door de media, en de andere kandidaten
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_13218187
BREAKING NEWS:

Ex-Navo opperbevelhebber Wesley Clark stelt zich waarschijnlijk kandidaad voor de presidentsverkiezingen in de VS in 2004 !

Voor de democraten, en mede op aandringen van Bill Clinton.
Zelf zegt hij dat hij een man van het midden is. Hij is wel militair, maar meer van het type diplommaat. Het enig slechte dat ik weet (zal best meer zijn) was dat hij bijna de russen aanviel in kosovo, maar zijn bevel werd geweigerd.

Hier wat gedateerde info:
http://www.nato.int/cv/saceur/clark.htm

dinsdag 16 september 2003 @ 20:27:38 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13218572
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:18 schreef ondersoeker het volgende:
BREAKING NEWS:

Ex-Navo opperbevelhebber Wesley Clark stelt zich waarschijnlijk kandidaad voor de presidentsverkiezingen in de VS in 2004 !

Voor de democraten, en mede op aandringen van Bill Clinton.
Zelf zegt hij dat hij een man van het midden is. Hij is wel militair, maar meer van het type diplommaat. Het enig slechte dat ik weet (zal best meer zijn) was dat hij bijna de russen aanviel in kosovo, maar zijn bevel werd geweigerd.

Hier wat gedateerde info:
http://www.nato.int/cv/saceur/clark.htm

Een soort Powell? Maar dan aan de kant van de Democraten?

Zal mij benieuwen...

pi_13218657
quote:
Op zondag 14 september 2003 18:18 schreef G1Ace het volgende:

[..]

denk je dat er uberhaupt iemand is, die voor legalisering van drugs is in amerika?
Die zou tegen de tijd dat die is ingeschreven om mee te doen al levend zijn verslonden, volledig verteerd worden, uitgepoept, begraven, en onderdeel van de prehistorie zijn door de media, en de andere kandidaten

Misschien moeten wij het maar even voordoen ... alleen die klote CDA ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')