abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11682253
Vervolg van [centraal] Irak na de oorlog , deel 5
quote:
'Britse regering geeft hoop op wapenvondst op'
LONDEN - Hoge functionarissen binnen de Britse regering geloven niet langer dat er massavernietigingswapens in Irak zullen worden gevonden. Dat meldde de BBC in de nacht van woensdag op donderdag op gezag van "zeer hooggeplaatste bronnen".

Officieel heeft Britse regering het geloof in het bestaan van de Iraakse massavernietigingswapens allerminst opgegeven. Dinsdag zei premier Blair nog voor een parlementaire onderzoekscommissie "er absoluut niet aan te twijfelen dat er bewijzen worden gevonden voor het bestaan van massavernietigingswapens in Irak".

Volgens de hooggeplaatste bronnen gaat de Britse regering er vanuit dat de bewijzen alleen nog maar indirect kunnen worden verkregen, zoals via documenten en ondervraging van Iraakse wetenschappers. Het geloof is echter verdwenen dat er nog fysieke bewijzen, zoals "roestende raketkoppen of vaten met chemicaliën" worden gevonden.

bron

Massavernietigingswapens .

donderdag 10 juli 2003 @ 12:24:14 #2
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_11682280
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:22 schreef schatje het volgende:

Ach, de Irakezen hebben het nu een heel stuk beter! En daar ging het om!
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_11682383
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:22 schreef schatje het volgende:
Vervolg van [centraal] Irak na de oorlog , deel 5
[..]

bron

Dus ze geloven dat ze er zijn, maar ze geloven niet dat ze gevonden zullen worden. Ik weet het niet. Als ze er wel zijn zijn er genoeg plekken om ze te verstoppen. Aan de andere kant, de VS zeiden toch echt te weten waar ze verstopt waren. Waarom kunnen ze de wapens dan niet vinden?
  donderdag 10 juli 2003 @ 12:30:09 #4
57940 nuk3
Very interesting...
pi_11682404
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:24 schreef robh het volgende:

[..]

Ach, de Irakezen hebben het nu een heel stuk beter! En daar ging het om!

Net als de mensen in Afghanistan?

Zo een loze opmerking, ze hebben het nu een heel stuk beter.

Overigens ging het daar HELEMAAL NIET om.

Shit doesn't just happen. Shit takes time, shit takes effort.
pi_11682440
Opnieuw VS militairen gedood in Irak:
quote:
BAGDAD (ANP) - In Irak zijn woensdagavond en donderdagochtend drie Amerikaanse militairen gedood bij verscheidene incidenten. Dit heeft een woordvoerder van het Amerikaanse leger donderdag gemeld.

Twee militairen kwamen woensdagavond om het leven bij een aanval in de stad Mahmudiyah, ten zuiden van Bagdad. Een soldaat werd in de nacht van woensdag op donderdag gedood toen er een mortiergranaat werd gelanceerd naar Amerikaanse posities bij de stad Ramadi, circa 100 kilometer ten westen van de Iraakse hoofdstad.

Volgens ooggetuigen zou zich het afgelopen etmaal een reeks van andere incidenten hebben voorgedaan, waarbij geen slachtoffers vielen. Zo raakte er in de stad Balad, in het noorden van Irak, een legervoertuig zwaar beschadigd als gevolg van mortiervuur. Ook in Fallujah kwamen de Amerikanen onder vuur te liggen.

Moderator donderdag 10 juli 2003 @ 12:49:01 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11682835
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:31 schreef schatje het volgende:
Opnieuw VS militairen gedood in Irak:
[..]
ik blijf het zeggen, de Amerikanen moeten ophouden met patrouilleren in zachte voertuigen en politiebureaus enzo bezetten en er alleen uitkomen in zwaar gepantserde voertuigen (evt om dingen te fixen)

ze moeten nog veel van Israel leren die gasten maar al doende leert men

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_11690009
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:28 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dus ze geloven dat ze er zijn, maar ze geloven niet dat ze gevonden zullen worden. Ik weet het niet. Als ze er wel zijn zijn er genoeg plekken om ze te verstoppen. Aan de andere kant, de VS zeiden toch echt te weten waar ze verstopt waren. Waarom kunnen ze de wapens dan niet vinden?

Het Amerikaanse team dat pogingen heeft uitgevoerd om massavernietigingswapens te vinden heeft haar bezigheden inmiddels afgerond zonder bewijs gevonden te hebben dat Saddam voorraden had van verboden wapens.

Zie: http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn?pagename=article&node=&contentId=A40212-2003May10&notFound=true

Er schijnt wel weer een nieuw team te zijn in Irak.

pi_11690158
quote:
Thuisfront in VS steeds ongeruster
NORWALK, donderdag
Christie Turley's adem stokte. Vanuit het badkamerraam zag ze een militair in camouflagepak haar tuinpad in de Amerikaanse havenstad Norwalk oplopen. De moeder van een 2-jarige dochter wier man vijf maanden geleden met de 3e infanteriedivisie naar Irak afreisde dacht: 'Dit zal ons toch niet overkomen. Is dit de onheilsboodschap waarvan we hoopten gespaard te blijven'
De man in camouflagepak die aanbelde bleek gelukkig geen militair in functie te zijn, maar de buurman. Hij had zich zichzelf per ongeluk buitengesloten. Christie slaakte een zucht van verlichting.

Dagelijks vallen slachtoffers door aanslagen

Bill Turley heeft de rang van kapitein. Zijn superieuren hadden hem en Christie verzekerd dat de oorlog in Irak snel voorbij zou zijn. 'Ik had Bill al twee maanden geleden terugverwacht. President Bush verklaarde toen dat de voornaamste strijd was gestreden. De realiteit is anders. De 3e infanteriedivisie kreeg deze week voor de tweede keer te horen dat ze voorlopig niet naar huis gaan', zegt Christie.
Kapitein Turley is beroepsmilitair. 'Uit zijn brieven blijkt dat hij geen moeite had met vechten. Hun taken zijn echter volledig veranderd. Ze moeten optreden als politieagent in een vijandige omgeving. Dat hebben ze nooit geleerd. Hij voelt zich diep ongelukkig en wil maar één ding: zo snel mogelijk naar huis.'

Onrust

De onrust bij familieleden van de 170.000 Amerikaanse militairen in Irak neemt met de dag toe. Dat heeft het Pentagon ook gemerkt. In alle haast proberen de hoge militairen in Washington grote bijeenkomsten te organiseren om het thuisfront op zijn gemak te stellen.
Deze ontmoetingen verlopen echter niet overal even soepel. In Fort Stewart in de staat Georgia werd een kolonel vorige week met rotte eieren bekogeld en uitgejouwd, toen hij tegen 800 bezorgde vrouwen had gezegd dat ze zich niet moesten aanstellen en dat hun mannen in Irak daar net zo over dachten. De kolonel moest het hazenpad kiezen.
Wat de vrouwen aan het thuisfront zo verbaast, is de apathie onder de bevolking over de ontwikkelingen in Irak. 'Het lijkt wel of de slachtoffers die dagelijks vallen onder 'onze jongens', de gewone burger niet raakt. Het Pentagon heeft ervoor gezorgd dat beelden van dode of gewonde militairen niet naar buiten worden gebracht. Die les heeft men getrokken uit Vietnam en Somalië, waar de pers nog de vrijheid had te berichten over wat er écht gebeurde', zegt Laura Geiger, die spreekt namens vrouwen van uitgezonden soldaten uit Fort Hood in Texas.
'Maar als de aanslagen doorgaan, komt er zeker een kentering in de publieke opinie. Nu al zien we aan de laatste opiniecijfers dat de helft van de Amerikanen meent dat de oorlog in Irak slecht verloopt. In april was slechts 13 procent die mening toegedaan', aldus mevrouw Geiger.
Julie Bukowski, echtgenote van sergeant Jeff Bukowski: 'In het begin van de oorlog was iedereen op mijn werk solidair met mij. Mijn baas bood me aan vrij te nemen wanneer ik maar wilde. Ik kon dan extra aandacht geven aan mijn kinderen, die hun vader erg misten. Als ik nu een vrije dag wil opnemen, zegt hij: hoezo, de oorlog is toch voorbij'
Valerie Decal, eveneens uit Fort Hood, maakt zich juist grote zorgen over de terugkeer van haar man. 'Zelfs als je G.I. Joe bent en je hebt iemand op het slagveld gedood, dan gaat dat niet in je koude kleren zitten.' Haar bezorgdheid wordt gestaafd door de feiten. Uit statistisch onderzoek blijkt dat 50 procent van de militairen die deelnamen aan de eerste Golfoorlog inmiddels gescheiden is.

bron

Het Pentagon zorgt er idd wel voor dat CNN niet de verkeerde beelden uitzendt.Het is toch wel een beetje een staatszender geworden .

En helaas voor de vrouwen, het zal nog wel effe duren voordat die militairen naar huis kunnen, Irak is immers verre van stabiel.

pi_11690295
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 18:02 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Het Pentagon zorgt er idd wel voor dat CNN niet de verkeerde beelden uitzendt.Het is toch wel een beetje een staatszender geworden .

Altijd al geweest.
quote:
En helaas voor de vrouwen, het zal nog wel effe duren voordat die militairen naar huis kunnen, Irak is immers verre van stabiel.
Hee er zijn ook vrouwen heen gegaan waar de mannen zich zorgen over maken !

Maar goed, duidelijk is dat het hele Irak-verhaal in de VS flink rommelt, als die mensen daar de beelden zouden zien die nu worden gefilterd door de CNN censuur, dan zou het sentiment wel helemaal omgaan.

Ik blijf het toch jammer vinden dat de Amerikanen steeds slachtoffer worden van hun eigen naïeviteit, die zij uiten middels arogantie.
Ik vraag me echt af hoe vaak Bush zich nu achter zijn oren krabt, in deze negatieve spiraal.

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator donderdag 10 juli 2003 @ 18:51:08 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11690795
die gasten roteren gewoon het land weer uit hoor
pi_11691236
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 18:02 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Zoals bijna elke oorlog ons leert, worden de slachtoffers als eerste vergeten. En daar vallen ( zeker tegenwoordig ) volgens mij ook de soldaten onder. De politiek heeft besloten Irak aan te vallen. Vervolgens belazeren ze het publiek zodat die er ook mee in stemmen. De soldaten wordt uberhaupt niets gevraagd ( befehl ist befehl ), en hup, zo creëert men weer een generatie trauma's en vernielde gezinnen + samenleving.

En wat heeft het tot nu toe opgeleverd ?
Saddam is onvindbaar, zijn ongewenste bewind is vervangen door een ander ongewenst bewind, en in de VS zijn een aantal mensen aanzienlijk rijker geworden.

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_11693465
quote:
Democratic presidential contender Sen. John Kerry challenges Bush on Iraq

WASHINGTON (CNN) -- Democratic presidential contender Sen. John Kerry on Thursday urged President Bush "to tell the truth" to the American people about the war in Iraq, saying the administration has bungled the resulting U.S. occupation.

[...]

"It's time for the president to step forward and tell the truth -- that the war is continuing and so are the casualties," said Kerry, a Vietnam veteran who became an antiwar leader.

[...]

Kerry said that the administration "assured us they had a plan" to rebuild Iraq but that "it is now evident they didn't."

[...]

"It's time for the president to tell the truth -- that we lack sufficient forces to do the job of reconstruction in Iraq and withdraw in a reasonable period," he added.

Bron: http://edition.cnn.com/2003/WORLD/meast/07/10/sprj.irq.main/index.html
pi_11694253
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 18:51 schreef sp3c het volgende:
die gasten roteren gewoon het land weer uit hoor
Ik vraag me af of andere landen stom genoeg zijn de boel langzamerhand over te nemen van de Amerikanen zodat de VS zelf buiten schot blijven wanneer het goed fout gaat.

En welke naivelingen vertrokken vandaag ook al weer naar Zuid-Irak?

pi_11696605
Een vrouw van 'Artsen zonder Grenzen' was zojuist bij NOVA.Zij is 14 dagen in het Zuiden van Irak geweest, en ze zei dat er wel 25 incidenten per dag waren waarbij hun konvooi werd aangevallen.

Ook meldde ze dat er grote spanning is doordat de Irakezen geen basisvoorzieningen hebben, dit omdat er geen haast wordt gemaakt om het te regelen.

Van de lokale bevolking had ze gehoord dat Saddam hun ziel had ontnomen en de Amerikanen hun land.

Gezien de voorbereiding van de aanval en vooral de motivatie "bevrijding van Irak" zou je mogen denken dat aan die "basisvoorzieningen" aandacht zou zijn besteed.

pi_11696761

Daar, provincie Muthanna met een temparetuur van zo'n 45 graden komen onze jongens terecht.Maar het is een relatief rustig gebied.

donderdag 10 juli 2003 @ 23:49:25 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_11697109
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik blijf het zeggen, de Amerikanen moeten ophouden met patrouilleren in zachte voertuigen en politiebureaus enzo bezetten en er alleen uitkomen in zwaar gepantserde voertuigen (evt om dingen te fixen)

ze moeten nog veel van Israel leren die gasten maar al doende leert men

Mijn idee, een beetje in die humvees rondrijden en dan verwachten dat je beschermd bent.........Dat "Showing the flag" moet afgelopen zijn. Gewoon met zwaar bepantserd materiaal rond gaan rijden.
pi_11697158
Soldaten worden dus gezien als bezetters door de bevolking, ze moeten daar opschieten met een "regering" op poten te zetten want op een gegeven moment zijn ze het zat. Het kost amerika op dit moment dacht ik 40 miljard per maand. Nova liet nog wel een aantal interessante dingen zien idd.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 10 juli 2003 @ 23:51:26 #18
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_11697175
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:30 schreef nuk3 het volgende:

Net als de mensen in Afghanistan?

Zo een loze opmerking, ze hebben het nu een heel stuk beter.

Overigens ging het daar HELEMAAL NIET om.

Let op de knipoog
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_11697188
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 23:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mijn idee, een beetje in die humvees rondrijden en dan verwachten dat je beschermd bent.........Dat "Showing the flag" moet afgelopen zijn. Gewoon met zwaar bepantserd materiaal rond gaan rijden.

Dan worden ze nog meer als bezetters gezien. Dat is het probleem, ze kunnen het vertrouwen van het volk niet winnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_11697478
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 23:50 schreef Mutant01 het volgende:
Soldaten worden dus gezien als bezetters door de bevolking, ze moeten daar opschieten met een "regering" op poten te zetten want op een gegeven moment zijn ze het zat. Het kost amerika op dit moment dacht ik 40 miljard per maand. Nova liet nog wel een aantal interessante dingen zien idd.
40 miljard? Mag ik vragen hoe je daar aan komt?
  vrijdag 11 juli 2003 @ 00:16:12 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_11697813
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 23:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan worden ze nog meer als bezetters gezien. Dat is het probleem, ze kunnen het vertrouwen van het volk niet winnen.

Heb je helemaal gelijk in..... Maar om iedere dag een aantal soldaten af te voeren in bodybags is het ook niet echt. Zeker niet best voor het moreel..... "Blijf maar rijden in je onbepantserde voertuigje, we willen niet gezien worden als bezetter" En ondertussen wordt je maat in zijn flikker geschoten.
  † In Memoriam † vrijdag 11 juli 2003 @ 00:20:53 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_11697937
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 22:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is op de eerste plaats een politiek gebaar.

Ze gaan daar een stukje woestijn waar amper iets leeft controleren. Afgezien van een eventuele dolle kameel is het gevaar te overzien voor onze jongens.

Vliegt dat propaganda vliegtuig eigenlijk nog rondjes boven Bagdad? Of zijn ze er inmiddels achter dat mensen eerst stroom moeten hebben om tv te kunnen kijken?

Moderator vrijdag 11 juli 2003 @ 09:40:00 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11701144
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 22:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik vraag me af of andere landen stom genoeg zijn de boel langzamerhand over te nemen van de Amerikanen zodat de VS zelf buiten schot blijven wanneer het goed fout gaat.

het is ook wat hé

de Amerikanen moeten zo snel mogenlijk oprotten uit dat land, maar ze moeten wel de veiligheid garanderen en als ze dat dmv buitenlandse troepen doen zijn niet alleen die buitenlanders naief maar het is ook gelijk 1 groot complot

ik denk dat ik de Xfiles maar weer ga volgen

Moderator vrijdag 11 juli 2003 @ 09:45:14 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11701233
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 00:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in..... Maar om iedere dag een aantal soldaten af te voeren in bodybags is het ook niet echt. Zeker niet best voor het moreel..... "Blijf maar rijden in je onbepantserde voertuigje, we willen niet gezien worden als bezetter" En ondertussen wordt je maat in zijn flikker geschoten.

het gaat me nog niet eens om de bodybags

het aantal slachtoffers is momenteel nog goed te overzien, het probleem is dat er na elke gewonde een persbericht wordt gereleased vol al dan niet gelogen details ingaande de actie.

dit is dom, de Irakezen weten als ze een beetje herseninhoud dat ze een uphill battle aan het vechten zijn door dit soort media krijgen ze het gevoel dat ze aan het winnen zijn (ipv de werkelijkheid).

Ze moeten gewoon weer net als vroeger de body count onder de vijand oplezen op het nieuws en foto's laten zien van stukgeschoten vijandelijke voertuigen (en veel brand) enzo en daarnaast beelden van amerikanen die scholen repareren.

Goebbels deed het beter ... Al Sahaf ook

vrijdag 11 juli 2003 @ 10:05:10 #25
50671 Strijder
In Extremis
pi_11701589
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 09:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

het gaat me nog niet eens om de bodybags

het aantal slachtoffers is momenteel nog goed te overzien, het probleem is dat er na elke gewonde een persbericht wordt gereleased vol al dan niet gelogen details ingaande de actie.

dit is dom, de Irakezen weten als ze een beetje herseninhoud dat ze een uphill battle aan het vechten zijn door dit soort media krijgen ze het gevoel dat ze aan het winnen zijn (ipv de werkelijkheid).

Ze moeten gewoon weer net als vroeger de body count onder de vijand oplezen op het nieuws en foto's laten zien van stukgeschoten vijandelijke voertuigen (en veel brand) enzo en daarnaast beelden van amerikanen die scholen repareren.

Goebbels deed het beter ... Al Sahaf ook

Goebbels had verstand, de huidige generatie van desinformatie-ministers niet.

Ze moeten de bodycount van de Amerikaanse slachtoffers eens hardop voorlezen, misschien dat de Amerikaanse bevolking dan eens gaat denken.
Scholen repareren ? Ze nemen de scholen in als basis.

Untill I awake - / - Elu Elensar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')