abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:14:05 #77
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32219651
het is volgens mij simpelweg zo dat mensen nu eenmaal niks voelen voor nuance...(ik persoonlijk dan weer wel..juist de nuance en pragmatiek spreken me aan, maar goed)

populisme spreekt meer aan...

het merendeel van de nederlanders zijn nu eenmaal geen intellectuelen, en het merendeel avnd e intellectuelen stemt óók geen d66...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:52:18 #78
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_32220699
quote:
[b]Op zaterdag 12 november 2005 23:14
het merendeel van de nederlanders zijn nu eenmaal geen intellectuelen, en het merendeel avnd e intellectuelen stemt óók geen d66...
Intellectuelen kunnen gelukkig voor zich zelf nadenken en stemmen niet op D66 omdat ze HBO of Universiteit gedaan hebben.

Ik leef van een uitkering = Ik stem op de SP
Ik werk in een fabriek = Ik stem pvda
Ik knuffel met bomen = Ik stem GroenLinks
Ik ga elke zondag naar de kerk = Ik stem op de CDA
Ik ben wat rijker dan de rest = Ik stem op VVD
Ik ben best intellectueel = ik stem D66

De inhoud van de partij moet de doorslag geven op je stemkeuze, niet de zogenaamde verwantschap die je voor hun voelt.
pau·per (de ~ (m.), ~s)= 1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
to·pic (de ~, ~s) = 1 onderwerp van gesprek
pau·per·to·pic = TVP
  zondag 13 november 2005 @ 01:40:47 #79
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32222672
De partij D66 en het pragmatisch liberalisme waar zij voor staat heeft een groot potentieel. Ikzelf overweeg keer op keer op ze te stemmen maar word telkens tegengehouden door een priotiteitenlijst die niet de mijne is. De kroonjuwelen van de partij staan niet hoog op mijn lijst of staan er helemaal niet op. Een strategische herbezinning kan D66 veel stemmen opleveren, ook de mijne. Ditrich vind ik ook nog eens een beter parlementarier en fractievoorzitter dan van Aartsen.
Say your prayers
  zondag 13 november 2005 @ 10:38:39 #80
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32225941
quote:
De inhoud van de partij moet de doorslag geven op je stemkeuze, niet de zogenaamde verwantschap die je voor hun voelt.
daar had ik het ook niet over...ik had het over de groep mensen die intelligent genoeg is om zich te informeren en intelligent genoeg zou moeten zijn om de nuance wel te apprecieren in plaats van voor de grotere ideologie/populistische praatjes te vallen van andere partijen.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 13 november 2005 @ 11:20:41 #81
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32226627
D66 verliest veel kiezers doordat ze hun radicale standpunten zo blind najagen, zonder dat ze ook maar iemand kunnen uitleggen waarom. Weg met die flauwekul partij wat mij betreft. Er is echt niemand hier in Nederland die zit te wachten om het koningshuis af te schaffen, of uit de regering te halen, wat ze zo graag willen. En dat rare districtenstelsel, met nog meer onzinnige verkiezingen, gekozen burgemeester , referenda... allemaal zaken die alleen maar leiden tot een verslechtering van onze democratie.

Zolang ze dat soort onzinpunten nog in hun programma hebben staan zal ik er nooit en te nimmer op stemmen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 13 november 2005 @ 11:59:12 #82
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_32227551
Dat zijn geen onzinpunten, van mij mag Beatrix ook oprotten.
pau·per (de ~ (m.), ~s)= 1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
to·pic (de ~, ~s) = 1 onderwerp van gesprek
pau·per·to·pic = TVP
pi_32228110
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 16:43 schreef freako het volgende:

[..]

Ja. Waarom niet gewoon gepost in dit topic:

Is er nog een toekomst voor D66?

Die is van eergisteren. .
Goeie.

Deze gaat dicht. verder in Is er nog een toekomst voor D66?

Iedereen die hier pas gepost heeft even copy/pasten naar dat andere topic. We kunnen wel een heel topic overzetten, maar helaas geen individuele posts.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')