Mijn vraag betreft de hulpstoffen die in verscheidene pillen zitten. Ik slik zelf microgynon 30, en daar zitten bijvoorbeeld in: lactose, maďszetmeel en saccharose. Kunnen dames met andere typen pillen mij vertellen of dat er bij hen ook in zit?
Lactose, maiszetmeel, povidon 25.000, magnesiumstearaat, sucrose, povidon 90.000, polyethyleenglycol 6.000, calcium-carbonaat, talk, titaandioxide(E171), glycerol, was, geel ijzeroxide....
Geen ideeee wat het allemaal is
quote:Ah, dat is vrijwel hetzelfde als er in mijn pil zit. Ik ben erg benieuwd of er pillen zijn met een andere samenstelling, d.w.z. zónder lactose/maiszetmeel/sucrose.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:36 schreef Arinna het volgende:
Stediril 30:Lactose, maiszetmeel, povidon 25.000, magnesiumstearaat, sucrose, povidon 90.000, polyethyleenglycol 6.000, calcium-carbonaat, talk, titaandioxide(E171), glycerol, was, geel ijzeroxide....
quote:Mag ik vragen waarom je dat wil weten?
Op dinsdag 8 juli 2003 22:40 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Ah, dat is vrijwel hetzelfde als er in mijn pil zit. Ik ben erg benieuwd of er pillen zijn met een andere samenstelling, d.w.z. zónder lactose/maiszetmeel/sucrose.
quote:Nou, nee, dat is persoonlijk.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:Mag ik vragen waarom je dat wil weten?
quote:ik ben geen "apotheker" maar ik weet WEL dat je weinig (lees : geen) kans heb om een pil te vinden zonder lactose en maiszetmeel
Ah, dat is vrijwel hetzelfde als er in mijn pil zit. Ik ben erg benieuwd of er pillen zijn met een andere samenstelling, d.w.z. zónder lactose/maiszetmeel/sucrose.
quote:Ok, dat is zeer nuttig om te horen. Ik neem aan dat de hoeveelheden ook bijzonder klein zijn? (Zo'n pil is al zo klein.)
Op dinsdag 8 juli 2003 22:44 schreef Elberts.net het volgende:deze 2 componenten zorgen ervoor dat alle andere ingredienten bij elkaar blijven en bevordenen de opname van de "andere ingredienten" in je bloed.
quote:Okee
Op dinsdag 8 juli 2003 22:43 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Nou, nee, dat is persoonlijk.
Het heeft ook verder niets met de werking van de pil te maken.
quote:De hoeveelheden zijn meestal inderdaad minimaal, dezelfde onderdelen vind je in de meeste andere pillen die de dokter voorschrijft. Ze hebben voor zover ik weet ook geen nadelige gevolgen.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:45 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Ok, dat is zeer nuttig om te horen. Ik neem aan dat de hoeveelheden ook bijzonder klein zijn? (Zo'n pil is al zo klein.)
Maar again ... ik ben geen apotheker dus 100% zeker weet ik het niet
quote:Dat hangt ervan af wanneer je precies begonnen bent met je strip.
Op donderdag 17 juli 2003 11:22 schreef rena het volgende:
Ik ben nu 1,5 week aan de pil en ik heb gister zonder condoom sex gehad met mijn vriend. Is er nu kans dat ik zwanger ben? Of is de pil nu al veilig?
quote:Gelukkig
Op donderdag 17 juli 2003 13:42 schreef Julynell het volgende:[..]
Dat hangt ervan af wanneer je precies begonnen bent met je strip.
Als je de eerste dag van je menstuatie bent begonnen en elke dag netjes de pil geslikt hebt, is ie absoluut veilig.
Kijk anders eens in de bijsluiter
quote:YW
Op donderdag 17 juli 2003 15:23 schreef rena het volgende:[..]
Gelukkig
Ik ben op de eerste dag van mn menstruatie begonnen en heb hem elke dag op hetzelfde tijdstip geslikt. Thanks!
quote:Yep, helaas wel. Met m'n vorige pil had ik het (femodeen). Nu slik ik al een half jaartje Microgynon 30 en ja hoor: het begint weer. Ongeveer een week van te voren. Binnenkort maar weer naar de huisarts dan om een andere pil te vragen. *zucht*. 't Wordt tijd dat mannen eens aan de pil gaan...
Op donderdag 17 juli 2003 11:56 schreef Tiga het volgende:
Slik nu al half jaar de pil al ofzo, of langer zelfs en had van de week 4 dagen een bloeding, terwijl ik nog 7 pillen voor de boeg hadLately geen strip doorgeslikt, wel erge buikpijn.... Iemand wel eens gehad?
Ben de pil gisteravond vergeten...
Nu komt het...
Mijn vriend en ik hebben gisteravond wel het een en het ander gedaan... We hebben niet echt seks gehad, maar hij is klaargekomen op mijn kont... Ja...
En nu is mijn vraag dus, hoe groot is de kans, dat ALS het in mijn vagina gekomen is... dat ik zwanger ben... Naar mijn idee super klein, ik was ongesteld, maar zaad kan toch een paar dagen overleven?? Toch?? De kans is er natuurlijk wel dat het zaad in mijn vagina gekomen was...
Maar ik ben nu dus nog een heel klein beetje ongesteld... Dan kan het toch eigenlijk niet of wel?? (door zaadcellen die overleven??)
Sorry voor het vage verhaal, hoop dat jullie het begrijpen en iemand me kan vertellen hoe het nu allemaal zit... Want in het boekje staat "seks gehad in de week voor het vergeten"... Dat antwoord is ja, maar zijn penis is niet in mijn vagina geweest... HELP! Wie geeft me een duidelijk antwoord?
Tips:
- Denk beter aan de pil?
- Gebruik een condoom?
quote:Marvelon; aardappelzetmeel, polyvidon, stearinezuur, magnesiumstearaat, colloďdaal siliciumdioxide, dl-"alfa"-tocoferol (E307) en lactose (melksuiker)
Op dinsdag 8 juli 2003 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
Kunnen dames met andere typen pillen mij vertellen of dat er bij hen ook in zit?
Ben trouwens gister mijn pil vergeten en heb die netjes volgens de bijsluiter vanmorgen, samen met de pil van vandaag, ingenomen.. Maar ik word zo ziek als ik mijn pil ben vergeten (gister was pas de 3e keer dat ik hem vergat).. Ik ben nu ook weer kotsmisselijk en zweet me helemaal kapot, maar dat lijkt me niet helemaal gezond of wel?
Van pil veranderen lijkt me niets, aangezien ik daar nog meer last van heb (heb ik al eens gedaan) en van deze pil heb ik gewoon nooit ergens last van (als ik normaal slik)..
is het duidelijk zo? Anders hoor ik het wel
quote:
Ik kom er net achter dat ik mijn pil van gisteren (donderdag) ben vergeten. Ik neem mijn pil altijd als ik naar bed ga. Nu dus ongeveer. Ik heb net die pil van donderdag ingenomen maar moet ik dan ook de pil van vandaag innemen. Dus 2 pillen achter elkaar??
Ik heb trouwens microgynon 30 als pil.
[Dit bericht is gewijzigd door Cola_Light op 29-08-2003 22:27]
quote:Ja maar daar help je me niet meer, ik weet niet wat ik nu moet doen aangezien ik wel seks heb gehad.
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:25 schreef schatje het volgende:
Ik slik ook microgynon 30, niet echt klachten ofzo.
quote:Ik ook
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:24 schreef Cola_Light het volgende:
Hoi,Ik kom er net achter dat ik mijn pil van gisteren (donderdag) ben vergeten. Ik neem mijn pil altijd als ik naar bed ga. Nu dus ongeveer. Ik heb net die pil van donderdag ingenomen maar moet ik dan ook de pil van vandaag innemen. Dus 2 pillen achter elkaar??
Ik heb trouwens microgynon 30 als pil.
quote:ja doorbraakbloedingen zijn irri, maar nogmaals mijn vraag:
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:28 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik ook
Als ik 1 dag vergeet, krijg ik meteen een doorbraakbloeding. Reuze irritant, maar alles beter dan Diane35. Heb jijd aar toevallig ook last van?
Gister pil vergeten (gister was 15e dag op mijn strip) ik kom daar net pas achter. Dus ik neem pil van donderdag in én pil van vandaag (vrijdag). Ben ik nu wel beschermd tegen zwangerschap? Ik las ook dat ik nu geen stopweek in moest lassen maar meteen door moest gaan met de volgende strip. Beetje weird, maar jah.
quote:Ja, dat klopt. Doorslikken dus. Extra voorbehoedsmiddelen gebruiken kan ook geen kwaad...
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:36 schreef Cola_Light het volgende:[..]
ja doorbraakbloedingen zijn irri, maar nogmaals mijn vraag:
Gister pil vergeten (gister was 15e dag op mijn strip) ik kom daar net pas achter. Dus ik neem pil van donderdag in én pil van vandaag (vrijdag). Ben ik nu wel beschermd tegen zwangerschap? Ik las ook dat ik nu geen stopweek in moest lassen maar meteen door moest gaan met de volgende strip. Beetje weird, maar jah.
quote:Ik las op de site van microgynon wat anders, dat je geen extra anticonceptie nodig hebt.
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:38 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ja, dat klopt. Doorslikken dus. Extra voorbehoedsmiddelen gebruiken kan ook geen kwaad...
"Derde week. Vanwege de naderende 7-daagse tabletvrije periode dreigt het gevaar van verminderde betrouwbaarheid. Door het aanpassen van het tabletinnameschema kan echter worden voorkomen dat de contraceptieve betrouwbaarheid daadwerkelijk vermindert. Bij het opvolgen van één van de volgende twee adviezen is dan ook geen aanvullende anticonceptie nodig, mits de vrouw de tabletten in de 7 dagen voorafgaande aan de eerste vergeten tablet allemaal correct heeft ingenomen. Als dit niet het geval is, moet zij het eerste van de hierna gegeven adviezen volgen en bovendien gedurende de eerstvolgende 7 dagen aanvullend een barričremiddel gebruiken. 1. De vrouw moet de laatste vergeten tablet innemen zodra zij eraan denkt, zelfs als dit betekent dat zij twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Zij gaat dan op het gebruikelijke tijdstip verder met de resterende tabletten en moet na de laatste tablet meteen doorgaan met de volgende strip, m.a.w. er mag geen onderbreking zijn tussen de strips. De vrouw heeft waarschijnlijk geen onttrekkingsbloeding tot aan het einde van de tweede strip maar er kan wel enig bloedverlies ('doorbraakbloeding' of 'spotting') optreden tijdens het gebruik van deze strip. 2. De vrouw mag ook worden aangeraden om te stoppen met het innemen van tabletten uit de huidige strip. Ze kan dan een tabletvrije periode van maximaal 7 dagen inlassen, inclusief de dagen waarop zij tabletten was vergeten, en na die periode doorgaan met de volgende strip.
verder mag je rustig zoveel strippen doorslikken, alleen word aangeraden niet meer dan 6 strippen door te slikken. Ik zelf slik steeds 1 keer door (nu 2x omdat ik van pil verander)
quote:Hmm, nou ja, het is ook niet heel veel ofzo, maar toch wel vervelend omdat het zo lang duurt.
Op dinsdag 9 september 2003 00:08 schreef SYcom het volgende:
zo lang is normaal, maar hoe vaker je doorslikt hoe eerder je een doorbraakbloeding krijgt. Voor zover ik weet heeft dit niet veel mee te maken of de pil te licht is voor je.verder mag je rustig zoveel strippen doorslikken, alleen word aangeraden niet meer dan 6 strippen door te slikken. Ik zelf slik steeds 1 keer door (nu 2x omdat ik van pil verander)
Het zit zo: Ik ben +- 2,5 week geleden bij de huisarts geweest voor acne problemen en daarvoor heb ik antibiotica gehad en Diane-35 voorschreven gekregen.
Ik moet dus van pil verwisselen, ik gebruikte eerst Trigynon. Nu ben ik dom geweest en heb ik de bijsluiter een beetje laat gelezen,
daar staat in:
'Begin met het innemen van Diane-35, op de eerste dag van uw menstruatie, dus de dag waarop de bloeding begint. U bent vanaf de eerste dag van inname beschermd tegen zwangerschap.'
Ik heb de strip van Trigynon eerst opgemaakt, en ik ben eerst ongesteld geworden, met de bedoeling dat ik 7 dagen later gewoon begin met de nieuwe pil, zoals ik ook zou doen als ik de oude pil door zou slikken.
Nu gaat het me niet zo zeer om de bescherming, maar of dit wel goed is voor mijn lichaam, of het wat uitmaakt?
Graag jullie advies.
Ik ben zelf absoluut niet de meest zorgvuldige pilslikker op deze aardbol. Veel te chaotisch, op rare tijden wakkerworden etc. Maar deze site heeft me altijd ontzettend geholpen en uit de brand gehaald. Een stuk begrijpelijker dan bijsluiters of wat dan ook. Deze stond vroeger ook in de openingspost van dit topic geloof ik. Misschien kan ie er weer in ?
.
Ik ook
Als ik 1 dag vergeet, krijg ik meteen een doorbraakbloeding. Reuze irritant, maar alles beter dan Diane35. Heb jijd aar toevallig ook last van?
--------------------------------------------------------------------------------
Semtex, waarom beter dan Diane 35? Gebruik hem nu dik 2 jaar en nergens last van.
Op donderdagavond neem ik mijn laatste pil en vroeger had ik dan mijn menstruatie rond de zondagnacht. Nu ist het al twee maanden op rij dat ik mijn menstruatie pas krijg ergens in de loop van woensdag.
Nu vraag ik mij af of dat kwaad kan omdat ik de vrijdag erop al terug de pil begin te nemen.
Is het normaal dat daar 5/6 dagen tussen zitten tussen laatste pil en eerste dag van menstruatie?
Zijn er nog mensen die daar last van hebben?
Thx
quote:Ik kreeg nogal last van hormoonschommelingen. Hij werd voor mij te zwaar...
Op donderdag 9 oktober 2003 21:24 schreef Anoukk het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]Ik ook
--------------------------------------------------------------------------------Semtex, waarom beter dan Diane 35? Gebruik hem nu dik 2 jaar en nergens last van.
Nu ben ik gestopt met die carbamazepine, en eigenlijk wil ik dus weer terug naar die 30. Hoe kan ik dat het beste doen? ik heb van beide pillen nog behoorlijk wat strips liggen en vindt het onzin om hiervoor een consult aan te vragen bij de huisarts.
Dus moet ik dan na een stopweek beginnen met de 30, of moet ik geen stopweek houden en meteen 30 doorslikken, of moet ik stopweek houden en op de eerste dag van de bloedingen met de 30 beginnen of eerst mijn lichaam een beetje rust gunnen en bij de eerstvolgende normale bloeding met de 30 beginnen?
Ik heb een vraagje
Kheb zo hier en daar gehoord en gelezen dat je van de pil best wel eens een beetje in een dipje kunt raken.
Nou heb ik het laatste jaar het gevoel dat dat met mij ook zo is. Ik kan geen verdere oorzaak bedenken, dus wijt ik het aan de pil.
Hebben andere dames hier ervaring mee, en wat is hun oplossing?
Ik hoop heel erg graag dat iemand me hiermee helpen kan!!
quote:klik
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:07 schreef greesy het volgende:
Haalo!Ik heb een vraagje
Kheb zo hier en daar gehoord en gelezen dat je van de pil best wel eens een beetje in een dipje kunt raken.
Nou heb ik het laatste jaar het gevoel dat dat met mij ook zo is. Ik kan geen verdere oorzaak bedenken, dus wijt ik het aan de pil.
Hebben andere dames hier ervaring mee, en wat is hun oplossing?Ik hoop heel erg graag dat iemand me hiermee helpen kan!!
hmz nog altijd niemand die een idee heeft over mijn probleem dat ik hierboven gepost heb?
quote:Toen ik aan de pil was ging het dus ook helemaal niet goed met met. Ik heb eerst een half jaar microgynon 30 geslikt. Ik had veel stemmingswisselingen en de stopweken waren een ramp. Zware hoofdpijn, moeheid, ik werd er echt gek van. Over op een andere pil dus, weet niet meer welke maar dat ging wel iets beter. Maar niet echt goed. Daarna heb ik femodeen geslikt en dat ging het beste van de drie. Daar heb ik 4 strips van opgemaakt. Ik hoorde toen op het nieuws iets over de nuvaring. Ben gelijk het hele www af gaan zoeken voor info en heb de dokter overgehaald mij de ring te laten proberen. Gebruik hem nu al sinds februari (2003) en het gaat prima. Geen dips, stemmingswisselingen of hoofdpijn in de stopweek. Misschien is dit een alternatief voor jou, of misschien de pleisterpil. Blijkbaar is de dosis hormonen kleiner en krijg je het goed verdeeld binnen. Maar als je gewoon overgevoelig bent voor de hormonen kun je beter een koperspiraaltje oid nemen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:07 schreef greesy het volgende:
Haalo!Ik heb een vraagje
Hebben andere dames hier ervaring mee, en wat is hun oplossing?Ik hoop heel erg graag dat iemand me hiermee helpen kan!!
quote:ik heb nu ook een klein half jaar de yasmin, na eerst een jaar mycrogynon 50 te hebben gehad. Ik vind deze pil echt veel beter, althans ik voel me beter, kom er niet zoveel van aan als de mycro, heb niet zo vaak hoofdpijn meer. Ik hoorde wel dat veel huisartsen het er niet mee eens zijn dat deze pil voorgeschreven wordt i.v.m. een vergrote kans op trombose..ik weet niet meer wat ik moet geloven, ik ga er gewoon mee door zolang ik me er goed bij voel.
Op donderdag 24 juli 2003 14:11 schreef sjak het volgende:
Vraagjes over Yasmin!
Kent iemand deze pil? Ik gebruik 'm sinds een tijdje en weet eigenlijk niet goed wat ik ervan moet denken. Er werd gezegd dat deze weinig invloed heeft op je psychische gesteldheid en dat betwijfel ik eerlijk gezegd.
Maar voor ik naar mijn huisarts loop om te gaan zeuren ben ik benieuwd of andere ervaringen hebben met deze pil.
Ik zou wel eens willen weten hoe de ervaringen met de anticonceptie pleister zijn, die lijkt me erg handig, je hoeft nooit bang te zijn dat je hem vergeet
Ik heb niet zoveel ervaring met het schrijven van topics dus als ik iets fout heb gedaan hoor ik t graag.
Bedankt!
quote:Slik dezelfde pil en het duurt bij mij ook een dag langer voordat ik ongsteld ben dan met mijn vorige pil. Zolang ik maar ongestelds wordt, vind ik het prima!
Op donderdag 23 oktober 2003 07:56 schreef leonieke het volgende:
Ff een vraagje over de pil. Ik gebruik nu al iets meer dan 2 jaar Yasmin en het valt me de laatste maanden op dat ik steeds later en later mijn menstruatie krijg.Op donderdagavond neem ik mijn laatste pil en vroeger had ik dan mijn menstruatie rond de zondagnacht. Nu ist het al twee maanden op rij dat ik mijn menstruatie pas krijg ergens in de loop van woensdag.
Nu vraag ik mij af of dat kwaad kan omdat ik de vrijdag erop al terug de pil begin te nemen.
Is het normaal dat daar 5/6 dagen tussen zitten tussen laatste pil en eerste dag van menstruatie?
Zijn er nog mensen die daar last van hebben?Thx
quote:Dat is bij iedereen anders, is niet zomaar te zeggen of je langer/korter menstrueert. Dat zie je vanzelf. Als je geluk hebt, wordt t minder, maar kan ook meer worden
Op woensdag 5 november 2003 17:49 schreef kanabeach het volgende:
Oke ik heb het per ongeluk in t verkeerde topic gezet nu dan hier bij deze>. Maar heb ondanks dat er veel over geschreven word het antwoord op mijn vraag nog niet kunnen vinden.
Ik ben nu op de eerste dag van mijn menstruatie en moest van de dokter de pil dan gaan slikken, 3 weken lang en dan een week stop.
Nu is mijn vraag: Blijf ik nu ook ongeveer 5 dagen ongesteld of worden het minder dagen?
Ik heb niet zoveel ervaring met het schrijven van topics dus als ik iets fout heb gedaan hoor ik t graag.Bedankt!
quote:Dankjewel voor je reactie:)
Op woensdag 5 november 2003 18:43 schreef GokuSFE het volgende:[..]
Dat is bij iedereen anders, is niet zomaar te zeggen of je langer/korter menstrueert. Dat zie je vanzelf. Als je geluk hebt, wordt t minder, maar kan ook meer worden
quote:Ja oke da begrijp ik, maar ik heb al altijd yasmin genomen, dus kan niet echt vergelijken.
Op woensdag 5 november 2003 18:42 schreef CryptoKnight het volgende:[..]
Slik dezelfde pil en het duurt bij mij ook een dag langer voordat ik ongsteld ben dan met mijn vorige pil. Zolang ik maar ongestelds wordt, vind ik het prima!
Ik was dinsdag mijn pil vergeten (dat was mijn 16e pil, dus 3e week) had ik ff het testje op www.pilvergeten.nl gedaan en daar staat dat ik optie 1 kan doen das een pauzeweek inlassen vanaf nu, maar dat heb ik niet gedaan OF dat ik minimaal 7 dagen de pil moet slikken alvorens een eventuele stopweek in te lassen.
Maar nu is mijn vraag, zou ik dan vanaf nu mijn oude pilstrip af kunnen maken (met nog 4 pillen) en dan gewoon een nieuwe strip helemaal af kunnen maken, dus zonder stopweek, dus eigenlijk gewoon de pil een maandje doorslikken? Want er stond alvorens een EVENTUELE stopweek in te lassen, dus eventueel betekent eigenlijk dat ik ook kan doorslikken?? En nog een vraag kan ik deze 7 dagen dat ik moet doorslikken gewoon gemeenschap hebben met mijn vriend zonder condoom?
Avast bedanjkt
quote:ugh, een man in de pil-topic
Op donderdag 13 november 2003 11:21 schreef Salie het volgende:
HallooIk was dinsdag mijn pil vergeten (dat was mijn 16e pil, dus 3e week) had ik ff het testje op www.pilvergeten.nl gedaan en daar staat dat ik optie 1 kan doen das een pauzeweek inlassen vanaf nu, maar dat heb ik niet gedaan OF dat ik minimaal 7 dagen de pil moet slikken alvorens een eventuele stopweek in te lassen.
Maar nu is mijn vraag, zou ik dan vanaf nu mijn oude pilstrip af kunnen maken (met nog 4 pillen) en dan gewoon een nieuwe strip helemaal af kunnen maken, dus zonder stopweek, dus eigenlijk gewoon de pil een maandje doorslikken? Want er stond alvorens een EVENTUELE stopweek in te lassen, dus eventueel betekent eigenlijk dat ik ook kan doorslikken?? En nog een vraag kan ik deze 7 dagen dat ik moet doorslikken gewoon gemeenschap hebben met mijn vriend zonder condoom?
Avast bedanjkt
hier even een linkje naar het centrale problemen met de pil topic, misschien staat daar het antwoord al voor je.
als je nog vragen hebt, zal ik voor je informeren .
succes!
quote:Reactie's
door: vriendinnie
Sinds kort ben ik aan een andere pil, een wat lichtere dan hiervoor. Ik heb nu een strip genomen en ben nu dus voor het eerst ongesteld na de eerste strip. Het punt is nu dat ik veel minder bloed verlies dan normaal, echt veel minder. Is dit normaal? Staat het misschien ook in verband met de onbetrouwbaarheid van de nieuwe pil of heeft dit er niks mee te maken?
quote:
door:erikll
dit heeft niets te maken met mindere betrouwbaarheid hoor! elke pil is betrouwbaar, anders was ie er niet
quote:
door:evil_cupido
Een lichtere pil en je ben minder ongesteld?? hmm dacht dat het normaal anders om was...
Even ter informatie, ik slikte eerste de Diane 35 pil en nu Microgynon 30, misschien dat dat iets verklaart?
quote:Dat maakt niet zoveel uit, probeer regelmaat erin te brengen, des te minder kans heb je dat je hem vergeet.
Op donderdag 20 november 2003 21:09 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga vandaag voor het eerst met de pil ( microgynon 30) beginnen, en ik wil hem voor het slapen in gaan nemen, maar maakt het uit als ik de ene dag hem om 22 uur inneem en de andere dag om 23 uur, of moet het echt altijd om precies dezeldfe tijd zijn?
Je moet hem binnen 12 uur nadat je hem had moeten slikken igg slikken, anders word hij minder betrouwbaar.
Ik kon het in de bijsluiter niet echt duidelijk vinden, maar ik kan de pil dus echt niet in 1 keer doorlikken ( ook niet met water) Dus nou bijt ik hem doormidden, dan slik ik hem door en spoel het weg met water. Is hij dan wel veilig? Want de meeste medicijnen mag je niet doorbijten volgens mij
quote:Geen idee eigenlijk....
Op zaterdag 22 november 2003 14:39 schreef Sylvana het volgende:
weer ff een vraagje van mij hoorIk kon het in de bijsluiter niet echt duidelijk vinden, maar ik kan de pil dus echt niet in 1 keer doorlikken ( ook niet met water) Dus nou bijt ik hem doormidden, dan slik ik hem door en spoel het weg met water. Is hij dan wel veilig? Want de meeste medicijnen mag je niet doorbijten volgens mij
Hij is wel bedoeld om in 1 keer door te slikken.
Volgens mij moet het in princiepe weinig uitmaken, het is niet time released ofzo, er zit alleen een laagje omheen zodat hij makkelijker glijd.
Maar zeker weten doe ik het niet, durf er dus ook niet veel over te zeggen.
Gister sex gehad met mijn vriendin voor we naar een feestje vertrokken. Ze is net uit haar stopweek en 3 dagen geleden terug beginnen slikken. Voor we naar het feestje vertrokken heeft ze een pilletje geslikt voor zaterdag.
MAAR.. op het feestje was alles gratis
En daar hebben we dan ook verschillende cocktails etc geproefd en door elkaar gedronken.
Je kan het al raden.. eigenlijk werd het iets te veel op den duur en ze is naar het toilet gelopen en heeft vingers in haar keel gestoken in de hoop zich beter te voelen.
Mijn vraag luidt dan ook: Kan het kwaad dat we voor het feestje sex gehad hebben?
EN
Wanneer is het terug veilig?
Thx in advance.
quote:Als je diaree of je moet kotsen is het onveiliger. Maar volgens mij heb je nu geen probleem of zo want ze is net van de stopweek af.
Op zondag 23 november 2003 11:09 schreef Robkeuh het volgende:
[ PROBLEEM ] Aan iedereen die een beetje (meer) van de pil afweet:Gister sex gehad met mijn vriendin voor we naar een feestje vertrokken. Ze is net uit haar stopweek en 3 dagen geleden terug beginnen slikken. Voor we naar het feestje vertrokken heeft ze een pilletje geslikt voor zaterdag.
![]()
En daar hebben we dan ook verschillende cocktails etc geproefd en door elkaar gedronken.Je kan het al raden.. eigenlijk werd het iets te veel op den duur en ze is naar het toilet gelopen en heeft vingers in haar keel gestoken in de hoop zich beter te voelen.
Mijn vraag luidt dan ook: Kan het kwaad dat we voor het feestje sex gehad hebben?
EN
Thx in advance.
quote:ik zou het niet weten
Op zaterdag 22 november 2003 14:39 schreef Sylvana het volgende:
weer ff een vraagje van mij hoorIk kon het in de bijsluiter niet echt duidelijk vinden, maar ik kan de pil dus echt niet in 1 keer doorlikken ( ook niet met water) Dus nou bijt ik hem doormidden, dan slik ik hem door en spoel het weg met water. Is hij dan wel veilig? Want de meeste medicijnen mag je niet doorbijten volgens mij
quote:ze zijn idd klein, maar ik krijg nooit medicijnen door me keel, dan krijg ik echt kotsneigingen, maar ik ga het wel met wat vla proberen, kijken of dat lukt, maar zal ik morgen toch ff de dokter bellen of het wel veilig is als je hem niet in 1 keer doorslikt, want daar zijn ze idd wel voor gemaakt, maja, het lukt mij echt niet
Op zondag 23 november 2003 11:19 schreef Riann het volgende:[..]
ik zou het niet weten
maar die dingen zijn toch niet groot of zo die zijn zo klein wel bedoeld om 1 keer door te slikken. Maar probeer is het met een lepeltje vla of appelmoes door te slikken. doen ze zo ook vaak bij oudere mensen
quote:Hoelang voor het kotsen heeft ze de pil genomen?
Op zondag 23 november 2003 11:09 schreef Robkeuh het volgende:
[ PROBLEEM ] Aan iedereen die een beetje (meer) van de pil afweet:Gister sex gehad met mijn vriendin voor we naar een feestje vertrokken. Ze is net uit haar stopweek en 3 dagen geleden terug beginnen slikken. Voor we naar het feestje vertrokken heeft ze een pilletje geslikt voor zaterdag.
![]()
En daar hebben we dan ook verschillende cocktails etc geproefd en door elkaar gedronken.Je kan het al raden.. eigenlijk werd het iets te veel op den duur en ze is naar het toilet gelopen en heeft vingers in haar keel gestoken in de hoop zich beter te voelen.
EN
Thx in advance.
quote:+/- 4 uur
Op zondag 23 november 2003 19:31 schreef erodome het volgende:[..]
Hoelang voor het kotsen heeft ze de pil genomen?
21.00 ingenomen => vertrokken => rond 01.30 prijs
quote:dit staat er bij mij in de bijsluiter ( microgynon 30)
Op zondag 23 november 2003 21:17 schreef Robkeuh het volgende:[..]
+/- 4 uur
21.00 ingenomen => vertrokken => rond 01.30 prijs
in geval van overegven:
Als u binnen 3-4 uur na het innemen van een tablet moet overgeven is er een kans dat de werkzame stoffen niet volledig in het lichaam worden opgenomen. De situatie is daardoor vergelijkbaar met die na het vergeten van een tablet. Na het overgeven moet u zo snel mogelijk een nieuwe tablet uit een reservestrip innemen. Indien mogelijk binnen 12 uur na het tijdstip waarop u normaal uw pil inneemt. Als dit niet mogelijk is, of als die 12 uur al voorbij zijn, moet u het advies volgen zoals is aangegeven bij het vergeten van tableten
quote:Dat staat ook bij mijn pil idd(femodeen).
Op zondag 23 november 2003 21:52 schreef Sylvana het volgende:[..]
dit staat er bij mij in de bijsluiter ( microgynon 30)
in geval van overegven:
Als u binnen 3-4 uur na het innemen van een tablet moet overgeven is er een kans dat de werkzame stoffen niet volledig in het lichaam worden opgenomen. De situatie is daardoor vergelijkbaar met die na het vergeten van een tablet. Na het overgeven moet u zo snel mogelijk een nieuwe tablet uit een reservestrip innemen. Indien mogelijk binnen 12 uur na het tijdstip waarop u normaal uw pil inneemt. Als dit niet mogelijk is, of als die 12 uur al voorbij zijn, moet u het advies volgen zoals is aangegeven bij het vergeten van tableten
Dus even opletten, nu valt het risiko echt wel mee hoor, je hoeft niet in paniek te raken, vooral omdat ze in het begin van haar cyclus is en dus niet vruchtbaar is in princiepe.
Even afwachten tot de volgende menstruatie dus, maar niet gaan zitten stressen(je vriendin dan) anders is de kans groot dat de menstruatie uitblijft.
Ik slik Microgynon 30, en ik heb deze maand de pil doorgeslikt omdat ik het niet kon gebruiken om ongesteld te worden. Maar het is nu week 2 van de tweede pilstrip en ik heb al een paar dagen zeurderige buikpijn, en sinds gisteren ben ik gewoon ongesteld. En nu kan ik dus helemaal niet werken van de buikpijn verdomme.
Hoe lang gaat dit nog duren, heeft iemand enig idee ?
quote:Lees de bijsluiter er even op na, maar naar alle waarschijnlijkheid doe je er het verstandigste aan om de stopweek nu gelijk te beginnen, oftewel laat maak komen die ongesteldheid.
Op zaterdag 6 december 2003 14:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
Okee, ik word helemaal gek hier.Ik slik Microgynon 30, en ik heb deze maand de pil doorgeslikt omdat ik het niet kon gebruiken om ongesteld te worden. Maar het is nu week 2 van de tweede pilstrip en ik heb al een paar dagen zeurderige buikpijn, en sinds gisteren ben ik gewoon ongesteld. En nu kan ik dus helemaal niet werken van de buikpijn verdomme.
Hoe lang gaat dit nog duren, heeft iemand enig idee ?
Maar lees de bijsluiter even erop na, weet niet of dat bij jouw pil ook mag...
quote:de prikpil
Op zaterdag 6 december 2003 19:25 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Heeft iemand ook informatie over de Prikpil?
Misschien dat je in 1 van deze 2 topics wat terug kan vinden.
Het is misschien een idee om wat specefieke vragen te stellen, dan kan je misschien beter geholpen worden.
quote:Ja je kan het beste nu gewoon stoppen, als het je tweede strip is kan je stoppen wanneer je wilt. Die buikpijn is lastig...
Op zaterdag 6 december 2003 18:18 schreef erodome het volgende:[..]
Lees de bijsluiter er even op na, maar naar alle waarschijnlijkheid doe je er het verstandigste aan om de stopweek nu gelijk te beginnen, oftewel laat maak komen die ongesteldheid.
Anders blijf je tot je echte stopweek met ellende lopen.Maar lees de bijsluiter even erop na, weet niet of dat bij jouw pil ook mag...
quote:ik heb ook geen last van bijwerkingen gehad hoor
Op zaterdag 6 december 2003 20:01 schreef denise-d het volgende:
noue ik slik ook microgon 30, iedereen zij je krijgt in t begin buikpijn, misselijk worden, je wordt dikker bij je benen, buik en borsten...
Allemaal niet waar, jammer genoeg ook niet bij borsten
quote:Nou die andere vind ik neit zo erg, he maar kom op
Op zaterdag 6 december 2003 21:39 schreef Sylvana het volgende:[..]
ik heb ook geen last van bijwerkingen gehad hoor
quote:Okee. Je vriendin pakt * NU * de bijsluiter van dr pil en gaat dat ding uit dr hoofd leren. Godsallemachtig. NATUURLIJK is het dan veilig, daar is het immers een *tromgeroffel* anticonceptiepil voor.
Op zondag 7 december 2003 14:40 schreef 2FreaK het volgende:
Misschien heel domme vraag, maar mijn vriendin en ik vroegen het ons af. Is de pil ook veilig tijdens de stopweek? Dit omdat je hem dan niet slikt?
HALLO, ze zit geen smarties in te nemen dagelijks ! Anders weet je even waar je mee bezig bent voor je een pil begin te slikken !
* AudreyHepburn heeft het nu een beetje gehad met onwetende guppies die zomaar wat slikken.
Zeg Salie, als je ongesteld bent geworden, kun je toch niet zwanger zijn? Nou ja, ik weet het ook niet. Misschien ben ik zo dom...
quote:Nihil.....
Op dinsdag 9 december 2003 17:04 schreef Salie het volgende:
Hallo
]
Ik ben de pil vergeten in de 1e week en ik heb daarna gewoon de pilstrip afgemaakt (ik weet dom maar ik heb gewoon het risico genomen) Nu ben ik ongesteld geworden (heb nu dus de stopweek) Hoe groot is de kans dat ik alsnog zwanger ben? ik ga sowieso nog ff een test doen denk ik
Het kan voorkomen dat iemand zwanger is en alsnog bloedingen heeft(geen menstruatie, maar gewoon bloedingen).
Zeldzaam overigens....
Maar ga er maar vanuit dat er niets aan de hand is als je ongesteld bent geworden.
quote:Vroeg me eigenlijk af hoe het bevallen was, maar die topics zijn wel erg kort.
Op zaterdag 6 december 2003 19:51 schreef erodome het volgende:[..]
Misschien dat je in 1 van deze 2 topics wat terug kan vinden.
Het is misschien een idee om wat specefieke vragen te stellen, dan kan je misschien beter geholpen worden.
De prikpil leek me wel een goed idee, omdat ik nogal eens de pil wil vergeten.. beetje dom natuurlijk, maar okee.
Vandaar dat ik de voor en nadelen eens op een rijtje wou zetten, en ervaringen van andere wou horen.
quote:hai princesje, als je de pil nog maar zo kort slikt, kan het zijn dat je last van bijwerkingen, zoals huilbuien hebt. Het is natuurlijk heel vervelend, maar je hormoonhuishouding verandert sterk, en je lichaam moet er dus nog gewoon aan wennen dat je de pil slikt. Meestal zijn de bijwerkingen na 3 maanen over, omdat je lichaam dan aan de pil gewend is. Als je geen 3 maanden wilt wachten kun je naar je huisarts gaan en om een andere pil vragen, maar de kans bestaat dus dat je in het begin daar dus ook huilbuien hebt. Succes ermee!
Op dinsdag 9 december 2003 17:38 schreef princesje het volgende:
Ik slik nu bijna 3 weken de pil microgynon en het valt me op dat, vanaf de eerste dag dat ik dat ding slik, iedere dag wel minstens 1 keer een huilbui heb (dat is niks voor mij, daarvoor huilde ik eigenlijk haast nooit). Vooral rond de tijd dat ik 'm moet slikken. Laatst keek ik in de bioscoop naar een komische film en ik zat daar dus zowat te janken. Zo emotioneel / somber was ik nooit. Hormonentroep... Maar ja, wat dan? Dat gedoe met zo'n condoom vind ik ook niks. En seks is veel te leuk om te laten (daar blijf ik schijnbaar wel zin in houden). Seks en tranen... Ahh, lekker dramatisch.
En het zit dus zo.. ik ben gister de pil vergeten.. en heb gister dus sex gehad..
Ik heb hem nu wel weer ingeslikt maar dat is dus iets van 16-17 uur later..
Denk niet dat je hem zonder recept kan halen, maar de huisarts heeft zwijgplicht, als je het netjes aan de huisarts verteld dat je liever niet hebt dat je ouders het weten dan zoekt hij daar vast wel samen met je een oplossing voor.
Maar je weet dat je van de morning after pil goed ziek kan worden he, wat vertel je dan aan je moeder?
Ziek worden valt meestal erg mee met de huidige morning afters. Ik had persoonlijk nergens last van.
Succes, en snel iets doen!
Ik kwam dit tegen..
Misschien is dit een betere oplossing omdat een rutgersstichting niet zo dicht in de buurt is hier..
Iemand die dit afraadt?
quote:Heb net even gekeken en lijkt me op zich prima. Ik kan er alleen niet uithalen of elke apotheek ook daadwerkelijk meewerkt?
Op maandag 15 december 2003 11:53 schreef ijsmeis het volgende:
http://www.anticonceptie-online.nl/_vti_bin/shtml.exe/recept.htmIk kwam dit tegen..
Misschien is dit een betere oplossing omdat een rutgersstichting niet zo dicht in de buurt is hier..Iemand die dit afraadt?
Zou het niet gokken en als rutgers te ver is gewoon je huisarts bellen en dan naar de apotheek.
quote:Ik heb geen idee wie ik moet bellen (omdat we de vorige keer ook al ergens anders heen moesten blabla)
Op maandag 15 december 2003 12:45 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Waarom ga je niet gewoon langs je huisarts?
Hij heeft zwijgplicht, en heeft dit heus al veel vaker meegemaakt hoor
Me vriend gaat dus vanmiddag naar de apotheek met dat recept.. en als het niet werkt bel ik toch rutgers op en maak ik een afspraak voor morgen (als dat kan)
En ik ga er even heen..
Ik zie hier zo veel vragen die makkelijk te zijn beantwoorden als je de bijsluiter leest. Ik slik de Yasmin pil en ken de bijsluiter (zeker het gedeelte over vergeten pil) zowat uit mijn hoofd.
2 jaar geleden ben ik begonnen met deze pil omdat het serieus werd tussen mij en mijn vriend. Maar ook had ik daarvoor al vreselijk last van mijn menstruaties. Duurde heel lang, veel bloedverlies en vreselijke buikpijnen. Nu met de pil is het zo dat alleen de eerste 2 dagen zeer hevig zijn. Wel met nogsteeds een hoop buikpijn, maar dat is gelukkig veel eerder (na 2 dagen) over dan voorheen.
Wel had ik toen in de pil slikte dat ik er af en toe flink ziek van werd. Dan moest mijn periode komen in de stopweek. Een keer was ik zo ziek van de buikpijn en andere dingen dat ik moest kotsen, ging trillen en vlekken voor mijn ogen zag, niet meer kon staan en bijna flauw viel. Dat was even echt niet leuk. Gelukkig nu geen last meer van, had denk ik mee te maken dat ik net aan de pil was.
Om de pil niet te vergeten heb ik de wekker in mijn mobieltje gezet. Als die gaat elke avond op dezelfde tijd neem ik 'm in. Als ik naar feestjes ga en ik weet dat het laat word neem ik hem vooraf in. Dan is het wel eerder dan normaal, maar beter dan vergeten denk ik maar.
Iemand had het over het pilletje doorbijten voordat ingeslikt word. Ik weet niet waarom, maar ik geloof dat dit erg af te raden is. Maar ik zou het inderdaad maar even gaan informeren bij de huisarts.
Voor de topicstarter: wat er in de Yasmin pil zit:
3 mg drospirenon en 30 microgram ethinylestradiol. Verder nog een hoop hulpstoffen, wil je die ook weten?
quote:Een tijd terug heb ik een vraag gesteld omtrent Yasmin, maar geen echt antwoord op gekregen. Misschien ken jij het probleem ook?
Op maandag 15 december 2003 19:53 schreef Wendy_Dutch het volgende:
Ik slik de Yasmin pil en ken de bijsluiter (zeker het gedeelte over vergeten pil) zowat uit mijn hoofd.
Ken je het probleem? Op de bijsluiter vind ik er niet onmiddellijk iets van terug.
Dank u
quote:ik heb mijn huisarts er over gebeld en hij zei dat het niet erg was als je hem doorbeet, en dat je hem niet perse met water hoeft weg te spoelen, maar dat het ook gewoon met frisdrank mag. Dus dat doe ik nu en dan kan ik hem wel in 1 keer doorslikken. Ik heb dus eerst gekeken of het in de bijsluiter stond, maar dat stond het niet, toen heb ik het op fok gevraagd, maar hier wist niemand het niet en toen heb ik me huisarts dus maar opgebeld.
Iemand had het over het pilletje doorbijten voordat ingeslikt word. Ik weet niet waarom, maar ik geloof dat dit erg af te raden is. Maar ik zou het inderdaad maar even gaan informeren bij de huisarts.
quote:Ik kan helaas je vraag niet voor 100% beantwoorden. Maar ik kan wel mijn eigen ervaring vertellen.
Op maandag 15 december 2003 20:58 schreef leonieke het volgende:[..]
Een tijd terug heb ik een vraag gesteld omtrent Yasmin, maar geen echt antwoord op gekregen. Misschien ken jij het probleem ook?
Op donderdag neem ik mijn laatste pil en normaalgezien had ik dan in het begin tegen de zondagavond/maandagochtend mijn maandstonden. Nu is het mij al meerdere keren voorgevallen dat ik pas op woensdagnamiddag ofzo mijn menstruatie krijg. En ik heb dan wat schrik want op vrijdagavond neem ik terug mijn pil in. En dan menstrueer ik eigenlijk heel kort.Ken je het probleem? Op de bijsluiter vind ik er niet onmiddellijk iets van terug.
Dank u
Meestal stop ik met de pil op woensdag en word zondag meestal ongesteld. Soms wat eerder, op zaterdag ofzo. Bij mij is dat altijd zo geweest met de pil. Dan moet ik op woensdag weer beginnen met innemen, en ben ik vaak nog ongesteld. Als ik dan de pil weer inneem stop dat meestal binnen 1 a 2 dagen. Volgens de bijsluiter moet je gewoon 7 dagen stoppen. Niet langer of korter. Dus ik denk dat het niet ernstig is dat je zo kort ongesteld bent. Anders zou het wellicht anders zijn.
Ik hoop je geholpen te hebben. Maar ik ben geen arts he, dus als je onzeker bent kan je het misschien beter even aan je huisarts vragen. Maar ik heb geen last gehad van iets doordat ik al begon met slikken van de pil terwijl ik nog menstrueerde.
Dit werkt trouwens
Ik kon het zo afhalen!
quote:Nee, wanneer dan wel varieert van vrouw tot vrouw.
Op vrijdag 19 december 2003 23:42 schreef Aeroxie het volgende:
Wanneer word je ongesteld als je de pil slikt? Meteen de dag na dat je de laatste in hebt genomen?
Ikzelf word zo'n 3 a 4 dagen na het slikken van de laatste pil in de strip ongesteld.
Ik ben nu dus ongesteld geweest.. en heb vandaag de 1e pil weer geslikt..
Is deze nu meteen weer vertrouwbaar?
Of hoeveel dagen duurt het nu voordat de pil weer vertrouwbaar is? (7 dagen?)
quote:Pak de bijsluiter er even bij, daar staat het in.
Op zondag 21 december 2003 23:44 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb dus die morning after pillen geslikt en ben toen gestopt met de 'gewone' pil (wat ik dus eigenlijk niet had moeten doen)Ik ben nu dus ongesteld geweest.. en heb vandaag de 1e pil weer geslikt..
Is deze nu meteen weer vertrouwbaar?
Of hoeveel dagen duurt het nu voordat de pil weer vertrouwbaar is? (7 dagen?)
Het ligt eraan wanneer je weer begonnen bent, ik weet het niet uit mijn hoofd.
Na iets meer dan een half jaar ben ik bij mijn huisarts geweest en die raadde me aan om een nieuwe pil te nemen. (vanaf mijn 14e tot mijn 20 heb ik steeds dezelfde Pil gehad en dat ging altijd goed)
Op dit moment ben ik bezig met de 4e soort (eerst Diane 35, daarna Microgynon 30, Celist en nu Microgynon 50)
Nog steeds heb ik last van tussentijdse bloedingen!
Meestal heb ik het gevoel dat ik een stomp in mijn maag krijg en als ik dan naar de wc ga druppelt er bloed uit mijn vagina. Daarna is het over, tot de volgende "stomp" (ongeveer om de dag, maar niet regelmatig!)
Heeft iemand anders dit ook, of gehad? Mijn huisarts denkt dat ik gewoon door moet gaat met expirimenteren (van nieuwe pillen) en dat ik dan vanzelf de juiste pil , weer, tegen kom, maar na twee jaar heb ik het wel gehad!!!
quote:dat lijkt me heel vervelend als je al 2 jaar bezig bent om de goede pil te vinden. Is het misschien een idee om een ander voorbehoedsmiddel te gebruiken, de prikpil ofzo? Misschien dat je dan geen last meer hebt van tussentijdse bloedingen
Op woensdag 24 december 2003 08:29 schreef Psyduckie het volgende:
De afgelopen 2 jaar ben ik zowel in mijn stopweek als tijdens het slikken van de pil ongesteld. In de stopweek is het wel heviger.Na iets meer dan een half jaar ben ik bij mijn huisarts geweest en die raadde me aan om een nieuwe pil te nemen. (vanaf mijn 14e tot mijn 20 heb ik steeds dezelfde Pil gehad en dat ging altijd goed)
Op dit moment ben ik bezig met de 4e soort (eerst Diane 35, daarna Microgynon 30, Celist en nu Microgynon 50)Nog steeds heb ik last van tussentijdse bloedingen!
Meestal heb ik het gevoel dat ik een stomp in mijn maag krijg en als ik dan naar de wc ga druppelt er bloed uit mijn vagina. Daarna is het over, tot de volgende "stomp" (ongeveer om de dag, maar niet regelmatig!)Heeft iemand anders dit ook, of gehad? Mijn huisarts denkt dat ik gewoon door moet gaat met expirimenteren (van nieuwe pillen) en dat ik dan vanzelf de juiste pil , weer, tegen kom, maar na twee jaar heb ik het wel gehad!!!
quote:Kan volgens mij geen kwaad. als je maar niet je pil langer dan 12 u verschil inneemt, anders wekr het niet meer en is het dus dat je er 1 vergeten bent.
Op zaterdag 27 december 2003 20:57 schreef savale het volgende:
ehm wat als je de pil een paar dagen achter elkaar 2 uurtjes later inneemt? is dit ernstig?
quote:Daar heb ik ook al aan gedacht! heb je ervaring met de prikpil?
Op donderdag 25 december 2003 15:07 schreef Sylvana het volgende:[..]
dat lijkt me heel vervelend als je al 2 jaar bezig bent om de goede pil te vinden. Is het misschien een idee om een ander voorbehoedsmiddel te gebruiken, de prikpil ofzo? Misschien dat je dan geen last meer hebt van tussentijdse bloedingen
Mijn Huisarts is tegen implantaat (staafje in je bovenarm) en ring (nieuwe vorm van anticonceptie). Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Condooms zijn ook niet de beste oplossing. Zeker niet als je al drie jaar dezelfde vriend hebt en je het bjina altijd zonder heb gedaan!
maar ik mag over ongeveer 1 maand terug!!! joepie
quote:ik heb hetzelfde probleem, ik had vanaf mijn 16e tot mijn 21ste de marvelon, en alles ging verder prima tot ik opeens last kreeg van tussentijdse bloedingen en buikpijn en migraine... echt niet normaal gewoon dat ik de 2 dagen in mijn stopweek helemaal niks kon doen dan alleen maar op bed liggen.
Op woensdag 24 december 2003 08:29 schreef Psyduckie het volgende:
De afgelopen 2 jaar ben ik zowel in mijn stopweek als tijdens het slikken van de pil ongesteld. In de stopweek is het wel heviger.Na iets meer dan een half jaar ben ik bij mijn huisarts geweest en die raadde me aan om een nieuwe pil te nemen. (vanaf mijn 14e tot mijn 20 heb ik steeds dezelfde Pil gehad en dat ging altijd goed)
Op dit moment ben ik bezig met de 4e soort (eerst Diane 35, daarna Microgynon 30, Celist en nu Microgynon 50)Nog steeds heb ik last van tussentijdse bloedingen!
Meestal heb ik het gevoel dat ik een stomp in mijn maag krijg en als ik dan naar de wc ga druppelt er bloed uit mijn vagina. Daarna is het over, tot de volgende "stomp" (ongeveer om de dag, maar niet regelmatig!)Heeft iemand anders dit ook, of gehad? Mijn huisarts denkt dat ik gewoon door moet gaat met expirimenteren (van nieuwe pillen) en dat ik dan vanzelf de juiste pil , weer, tegen kom, maar na twee jaar heb ik het wel gehad!!!
Ben naar de dokter gegaan en die raadde me de yasmin aan... inmiddels 2 maanden verder is het geen haar beter, nog steeds migraine en de tussentijdse bloedingen zijn wat mij betreft alleen maar minder voorspelbaar geworden. Echt vervelend
Hij gaf aan toen dat mijn hormonen de weg kwijt waren en ik waarschijnlijk niet tegen de overgang van hormonen naar geen hormonen kon in de stopweek, verder had ie toen nog over hormonen toedienen ook in de stopweek...
Ik vraag me af of het gewoon niet kan helpen als je helemaal stopt met de pil voor een tijdje ofzo zodat alles weer een beetje normaal kan worden maar ja ik ben natuurlijk geen dokter... als het over 2 maanden niet beter is ga ik gewoon weer terug
quote:ik neem de mijne meestal zonder iets of als ik echt een droge mond heb met wat water, ze zijn klein genoeg en ik heb er nog nooit last van gehad (ook nog nooit zwanger geworden ofzo
Op dinsdag 30 december 2003 18:48 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Maakt het uit met wat je de pil neemt?
Water,Cola,Warme chocomelk ?
quote:nee, dat maakt niet uit
Op dinsdag 30 december 2003 18:48 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Maakt het uit met wat je de pil neemt?
Water,Cola,Warme chocomelk ?
quote:Als je helemaal stopt, heb je na ongeveer een maandje geen last meer van de tussentijdse bloedingen en andere nare bijwerkingen. De chemische zooi van de pil is dan grotendeels uit je systeem. Nadeel is wel dat je regelmatigheid van je ongesteldheid niet meer gewaarbrogd is, kan dus zijn dat je ineens 1 of 2 weken later ongesteld wordt (en als je een vriendje hebt ga je waarschijnlijk je toch afvragen of je niet zwanger bent, en dan ga je toch weer stressen, dus dat is ook niet zo'n beste oplossing)
Op maandag 29 december 2003 14:04 schreef Nadientje het volgende:[..]
...
Ik vraag me af of het gewoon niet kan helpen als je helemaal stopt met de pil voor een tijdje ofzo zodat alles weer een beetje normaal kan worden maar ja ik ben natuurlijk geen dokter... als het over 2 maanden niet beter is ga ik gewoon weer terug
M'n vriendin (PsyDuckie) heeft dit namelijk pas geprobeerd. In september gestopt, en in oktober en november ging het goed, behalve dat ze niet meer op d'r gezette tijden ongesteld werd. En nu ze weer is begonnen zijn ook de nare bijwerkingen weer terug .
quote:Lees de bijsluiter er even op na, maar in princiepe is de pil veilg mits je hem binnen 12 uur na de eigenlijke inneemtijd inneemt.
Op dinsdag 30 december 2003 11:23 schreef P.Pigeon het volgende:
ik slik sochtends microgynon 30,ik was de pil op de 21ste dag vergeten,en savonds had ik toch nog die pil ingenomen. nu heb ik de stopweek overgeslagen, en ben ik begonnen met de volgende strip. maar bij deze strip slik ik de pilletjes savonds, omdat ik voortaan savonds de pil wil slikken. is de betrouwbaarheid van de pil nu verminderd nu ik ben 'geswitched'?
Dus qua tijd verschuiven is geen enkel probleem, je pil op een vast tijdstip slikken is vooral handig voor jezelf, omdat er dan wat ritme in komt.
quote:ik ben bang dat je ook last hebt van de tussentijdse bloedingen die in eerdere posts beschreven staan, al kan jij nog het geluk hebben dat het slechts gewenning aan je nieuwe pil is. Zie de bijsluiter hoe lang 't kan duren.
Op donderdag 1 januari 2004 19:05 schreef Lovelyliesje het volgende:
..
Heeft iemand dit meer meegemaakt?? hoe kan dit? en wanneer houdt t op?
vriendin heeft een pil die ze normaal elke avond pakt
op een dag in der eerste pilweek uitgebraakt.
Op een zaterdag.
nou staat er dus in de bijsluiter dat je, omdat ze zondag em pas
weer kon binnenhouden, net moet doen of je er eentje vergeten
bent in de eerste week.
Dan staat er pak de pil gewoon weer en gebruik 7 dagen extra contraceptieve middelen.
tel je dan vanaf zaterdag of zondag, en inclusief die zaterdag of zondag?
ik bedoel dus:
OF zaterdag(1) zondag(2) maandag(3) ... vrijdag(7)
OF zondag(1) maandag(2) ... zaterdag(7)
OF maandag(1) dinsdag(2) woensdag(3) ... zondag(7)
de dokter zij de tweede mogelijkheid maar op internet las ik wat anders.
wie weet het?
quote:De huisarts zal het toch wel weten lijkt me dus waarom trek je zijn antwoord in twijfel? Je moet niet alles geloven wat op internet staat
Op zaterdag 3 januari 2004 10:26 schreef de_priester het volgende:
omdat het in het centrale topic moet:vriendin heeft een pil die ze normaal elke avond pakt
op een dag in der eerste pilweek uitgebraakt.
Op een zaterdag.
nou staat er dus in de bijsluiter dat je, omdat ze zondag em pas
weer kon binnenhouden, net moet doen of je er eentje vergeten
bent in de eerste week.
Dan staat er pak de pil gewoon weer en gebruik 7 dagen extra contraceptieve middelen.tel je dan vanaf zaterdag of zondag, en inclusief die zaterdag of zondag?
ik bedoel dus:OF zaterdag(1) zondag(2) maandag(3) ... vrijdag(7)
OF zondag(1) maandag(2) ... zaterdag(7)
OF maandag(1) dinsdag(2) woensdag(3) ... zondag(7)de dokter zij de tweede mogelijkheid maar op internet las ik wat anders.
wie weet het?
En doe toch niet zo moeilijk 2 dagen condooms extra overleef je ook wel hoor, als je het helemaal zeker wil weten.
Ben naar de dokter gegaan en die raadde me de yasmin aan... inmiddels 2 maanden verder is het geen haar beter, nog steeds migraine en de tussentijdse bloedingen zijn wat mij betreft alleen maar minder voorspelbaar geworden. Echt vervelend
Hij gaf aan toen dat mijn hormonen de weg kwijt waren en ik waarschijnlijk niet tegen de overgang van hormonen naar geen hormonen kon in de stopweek, verder had ie toen nog over hormonen toedienen ook in de stopweek...
[/quote]
Ik ben op mijn 15e begonnen met de Dianne 35 omwille van acne.
Ik wil niet heel mijn leven de pil blijven nemen en ben eens geprobeerd om te stoppen. Van tussentijdse bloedingen kan je dan ni echt spreken, maar ik was wel heel onregelmatig toen, mijn regels bleven een paar maand uit en mijn acne kwam weer terug. Dus ik ben dan maar weer begonnen. Nu heb ik ook last van tussentijdse bloedingen, frequente hoofdpijn en heel vervelende oncontroleerbare emotionele buien. Mijn gynaecoloog heeft me nu Lowette voorgeschreven, maar zo te horen zal het daarom niet beter worden.
Wel denk ik dat het toch belangrijk is dat je de pil met een vaste regelmaat blijft nemen. Niet enkel om de kans op zwangerschap te verkleinen maar vooral ook om u lichaam niet in de war te brengen! In zo een klein pilletje zitten heel wat werkzame hormonen waar u lichaam direct op reageert.
Misschien is de prikpil beter, maar hiermee heb ik geen ervaring.
Heeft iemand anders met gelijkaardige problemen hier soms wel ervaring mee?
owja ven ter info: ik ben 16 en heb momenteel geen vriendje
edit:
ik wil zelf dus aan de pil omdat ik heel onregelmatig ongesteld ben en het is wel handig als ik weer een vriendje heb...
quote:Ik ben op mijn 15e begonnen met de Dianne 35 omwille van acne.
Op zondag 4 januari 2004 15:53 schreef Bzoekstertje het volgende:
ik heb hetzelfde probleem, ik had vanaf mijn 16e tot mijn 21ste de marvelon, en alles ging verder prima tot ik opeens last kreeg van tussentijdse bloedingen en buikpijn en migraine... echt niet normaal gewoon dat ik de 2 dagen in mijn stopweek helemaal niks kon doen dan alleen maar op bed liggen.Ben naar de dokter gegaan en die raadde me de yasmin aan... inmiddels 2 maanden verder is het geen haar beter, nog steeds migraine en de tussentijdse bloedingen zijn wat mij betreft alleen maar minder voorspelbaar geworden. Echt vervelend
Hij gaf aan toen dat mijn hormonen de weg kwijt waren en ik waarschijnlijk niet tegen de overgang van hormonen naar geen hormonen kon in de stopweek, verder had ie toen nog over hormonen toedienen ook in de stopweek...Ik vraag me af of het gewoon niet kan helpen als je helemaal stopt met de pil voor een tijdje ofzo zodat alles weer een beetje normaal kan worden maar ja ik ben natuurlijk geen dokter... als het over 2 maanden niet beter is ga ik gewoon weer terug
Wel denk ik dat het toch belangrijk is dat je de pil met een vaste regelmaat blijft nemen. Niet enkel om de kans op zwangerschap te verkleinen maar vooral ook om u lichaam niet in de war te brengen! In zo een klein pilletje zitten heel wat werkzame hormonen waar u lichaam direct op reageert.
Misschien is de prikpil beter, maar hiermee heb ik geen ervaring.
Heeft iemand anders met gelijkaardige problemen hier soms wel ervaring mee?
[/quote]
Ik was ook aan de dianepil met soortgelijke problemen gebruik nu de nuva ring en heb nu eigenlijk nergens last meer van. Deze ring bevat ook veel minder hormonen, dat is het denk ik.
quote:nou weet je, het gaat er niet om dat er wat gepland stond. We deden juist xpres helemaal niks totenmet zaterdag en zondag toch maar met condoom gedaan, maar opvangtuitje plofte (zat geen lucht in).
Op zaterdag 3 januari 2004 14:49 schreef Jojogirl het volgende:
Wat de bijsluiter en de dokter zeggen klopt gewoon. 7 dagen met zondag als eerste dag, leert als zevende dag zaterdag om.En doe toch niet zo moeilijk 2 dagen condooms extra overleef je ook wel hoor, als je het helemaal zeker wil weten.
Ik heb zo'n testje gedaan. En aangezien ik de laatste 7dagen geen sex heb gehad. Zou er in principe neits aan de hand zijn als ik dat zou doen, maar ja, dat houdt dan wel weer in dat ik de volgende 7 dgen niet beschermd ben, en dat ik dan die dagen geen sex kan hebben. Opzich geen ramp. Maar goed, wat lijkt jullie het beste.
edit: dit kan dus niet want dan zou ik de vergeten pil alsnog moeten innemen en die heb ik dus niet meer
grr
[Dit bericht is gewijzigd door amaranta op 06-01-2004 07:54]
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 00:44 schreef NiteSpeed het volgende:
De morning-after pil is niet één pil, maar een aantal pillen dat je slikt om te voorkomen dat je in verwachting raakt.
ˇ Het is geen voorbehoedsmiddel, maar een noodmaatregel achteraf. Je kunt het gebruiken als bijvoorbeeld het condoom is gescheurd, je de pil bent vergeten of er een gaatje in het pessarium bleek te zitten en je persé niet zwanger wilt raken.
ˇ De eerste 2 pillen moet je zo snel mogelijk na het onbeschermde seksuele contact innemen. Uiterlijk binnen 72 uur, maar hoe sneller je dit doet, hoe meer kans van slagen je hebt.
ˇ Is al teveel tijd verstreken, dan kun je alsnog een pechspiraaltje laten plaatsen.
ˇ Verwar de morning-afterpil niet met de abortuspil. De abortuspil slik je niet direct nadat je onveilig hebt gevreeën om zwangerschap alsnog te voorkomen, maar pas als je weet dat je zwanger bent en besluit dat je het kind niet wilt houden.ˇ Je moet zo snel mogelijk na het onbeschermde seksuele contact een arts bellen voor een recept. Hiervoor kun je terecht bij je huisarts, de Rutgers Stichting (030-2313431) of de GGD (zie telefoonboek).
ˇ De morning-afterpil wordt vergoed door de verzekering. Je hoeft dus niets te betalen.
ˇ Houd er rekening mee dat je je na het slikken misselijk kunt voelen en je borsten wat gespannen kunnen aanvoelen.
ˇ In 1 ŕ 2 % van de gevallen werkt de morning-after pil niet. Heb je de morning-afterpil geslikt, maar blijft je menstruatie uit, doe dan voor de zekerheid een zwangerschapstest.
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 00:44 schreef rjce het volgende:
ga morgen gewoon rustig naar de dokter met je vriendin, die geeft je een recept voor de morning after pill, ophalen bij de apotheek, contant afrekenen (is iets van ¤15,-) krijg je 2 pilletjes moet je vriendin 12 uur na elkaar innemen en klaar.Er is nu een nieuwe pil, word ze niet ziek van of iets. Mocht ze aan de pil zijn, ze blijft dan nog heel de maand onveilig, dus gewoon doorgaan met condoom!
Veel sterkte en je niet druk maken, komt allemaal goed, helaas moet ik zeggen dat ik uit ervaring spreek (1xtje maar hoor! Maar das wel 1x te veel)
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 00:51 schreef Tigertje het volgende:[..]
Het ligt eraan hoe je verzekerd bent. Ben je ziekenfonds verzekerd dan zien de ouders geen rekening. Indien je particulier bent verzekerd dan krijg je (of de ouders) wel een rekening thuis gestuurd.
Je kan altijd bij de dokter de situatie uitleggen en vragen wat het kost als je "cash" betaalt.
Btw: het zou met niet verbazen als je gewoon bij een apotheek langs kan gaan om ze te halen. Het is feitelijk niets anders dan een hoog gedoseerde pil.
Tot slot, ik meen mij te herinneren dat een vrouw pas 11-13 dagen na de eerste dag van menstruatie weer vruchtbaar is. Hier moet je dan 3 dagen van aftrekken (vanwege de overlevingstijd van het sperma). Je kan dus uitrekenen of je risico loopt.
Die zaaddodende pasta is alleen werkzaam als het scheurtje in het condoom niet te groot was.
quote:succes voor diegenen die ik naar dit topic heb verwezen
Op woensdag 7 januari 2004 15:51 schreef M1RR1E het volgende:[..]
Bij mij is het ook weleens mis gegaan, en ik zat inderdaad ook dik in de stress toen. Ik had geen zin om mn ouders het te vertellen, hoewel ze me opzich gewoon zouden helpen en niet boos zouden worden wilde ik ze er gewoon buiten houden.
Ik heb overal gezocht en gelezen en overal kwam het op hetzelfde neer; ik moest de morning afterpil regelen. Ik heb toen echt veel moed moeten verzamelen om uiteindelijk de dokter te bellen. Heb het gewoon uitgelegd, en die heeft een recept naar de apotheek doorgestuurd zodat ik hem direct op kon halen. Ik ben er wel een beetje misselijk van geworden, maar niet zo erg dat ik niets meer kon.
Ik heb er toen helemaal niet aan gedacht dat mijn ouders het te weten zouden kunnen komen via de verzekering, zoals hierboven ook al ergens werd genoemd. Hoe dat gegaan is weet ik niet precies, maar ik heb er verder niets meer van gehoord. Dus of ze weten van niets, óf ze hebben er gewoon niets over gezegd.Je vriendin moet gewoon even de dokter bellen of langs de apotheek gaan, die weten vast ook wel hoe dat zit met de verzekering enzo. Ondanks de kans op misselijkheid tijdens haar tentamens zou ik je vriendin toch aanraden gewoon die twee morning-afterpilletjes te slikken. Als je zwanger wordt heb je over negen maanden ook niets meer aan die tentamens.
Ik wens jou en je vriendin hier heel veel sterkte mee
quote:.
In Nederland is het nog steeds niet mogelijk de morning after pil of "noodpil" zonder recept te kopen bij de apotheek. Vooral in het weekend kan dit problematisch zijn. Uit onderzoek is bekend, dat de kans op een ongeplande zwangerschap als gevolg van het mislukken van de anticonceptie iedere 12 uur, dat de morningafterpil later wordt ingenomen verdubbelt. Dus hoe sneller de morningafterpil wordt ingenomen hoe beter. Wij zijn dan ook van mening, dat de morningafter pil eenvoudig en snel ter beschikking moet kunnen zijn. Dat betekent te koop zonder recept en aanwezig in de huis- en reisapotheek!!Bovendien zijn wij van mening dat de vrouw zelf moet kunnen beslissen over de wens om al dan niet zwanger te willen worden. Dit zelfbeslissingsrecht is in Nederland wel erkend als het gaat over een gewenste abortus, maar kennelijk nog niet als het gaat over het zo optimaal mogelijk verkleinen van de kans op een ongeplande zwangerschap!!
Ik weet niet zeker of ik volgens de policy de link mag plaatsen, maar het is verder niet in mijn belang ofzo, het is een onafhankelijke organisatie en wellicht zijn er hier wel mensen bij gebaat!
Stichting Anticonceptie Nederland
Kijk onder kopje 'Help'.
p.s. er staat ook een handige tabel op, met alle prijzen voor anticonceptiemiddelen op een rij. Zo kost bv. de anticonceptiepleister 0,39 EU per dag, en een pil als Microgynon 30: 0,8 EU per dag. Handig om te vergelijken nu de pil uit het ziekenfonds is!
quote:als je op het juiste tijdstip met je eerste strip bent begonnen (de eerste dag van je menstruatie) ben je zo goed als veilig.
Op zaterdag 10 januari 2004 16:21 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Als je pas met de pil begonnen bent,en je eerste strip is af, is de pil dan ook in de stopweek veilig?
Ik dacht van wel maar mijn moeder denkt er anders over ??
quote:Ik ben op de 3de dag van men menstruatie begonnen ?
Op zaterdag 10 januari 2004 16:46 schreef Hello_Kitty het volgende:[..]
als je op het juiste tijdstip met je eerste strip bent begonnen (de eerste dag van je menstruatie) ben je zo goed als veilig.
quote:Nou dan was de pil na 7 dagen ook al veilig hoor. En je stopweek is pas na 21 dagen. Je bent dus al lang en breed veilig, wat je moeder zegt is echt comlete onzin. Hint: lees de bijsluiter. (En laat hem je moeder ook maar lezen).
Op zaterdag 10 januari 2004 18:11 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:[..]
Ik ben op de 3de dag van men menstruatie begonnen ?
[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 10-01-2004 18:21]
quote:Dan is je pil pas veilig nadat je 1 hele cyclus/pilstrip doorlopen hebt. In dit geval is dat dus na je stopweek, als je met de tweede strip begonnen bent.
Op zaterdag 10 januari 2004 18:11 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:[..]
Ik ben op de 3de dag van men menstruatie begonnen ?
quote:Hoi, je moet op de eerste dag van je menstruatie beginnen met de diana pil. op de dag dat je het echt bent, als het echt doorkomt zeg maar.
Op zondag 4 januari 2004 22:25 schreef Hello_Kitty het volgende:
Ik gebruik nu al bijna een jaar femodeen als pil maar ik wil nu wegens acne naar diane35 overstappen. Ik ga nu eerst mijn femodeen strip uitnemen maar moet ik dan tijdens die stopweek op de eerste dag van mijn menstruatie beginnen met die diane (zoals je zou doen als je voor het eerst met de pil begint) of gewoon na de stopweek met diane beginnen?
alvast bedankt en sory als dit al eens gevraagd isben te moe om 6 pages door te lezen
quote:Aangezien ik werkzaam ben in de apotheek, is mij toch niet bekend dat de morning-after pil, zonder recept afgegeven mag worden (dus zonder er met de dokter of zijn/haar assistente over gesproken te hebben)
Op zaterdag 10 januari 2004 15:38 schreef Aventura het volgende:
Ik heb nog een aanvulling op bovenstaand stuk over de morning-afterpil: er is een website, uniek in Nederland, waar je on-line een formulier kun invullen, uitdraaien en daarmee naar de apotheek gaan voor de MA-pil.
Je hoeft dan dus NIET eerst naar de huisarts.
[Dit bericht is gewijzigd door WePe op 14-01-2004 19:49]
quote:Echt wel dus, daarom gebruikte ik in mijn post ook het woord 'uniek'. Doe eens de moeite om op die site tekijken zou ik zeggen. Over de hoeveelheid hormonen: de meest gebruikte Morning Afterpil is de 2x1-methode. Hierbij wordt 2 maal 1 tablet levonorgestrel van 0.75 mg ingenomen met een tussenpoos van 12 tot 24 uur. In Nederland te verkrijgen onder de merknaam Norlevo. Ter vergelijking: in 1 tablet
Op woensdag 14 januari 2004 19:46 schreef WePe het volgende:[..]
Aangezien ik werkzaam ben in de apotheek, is mij toch niet bekend dat de morning-after pil, zonder recept afgegeven mag worden.
Je moet je voorstellen: in zo'n morning after pil zitten heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel hormonen. Misschien wel even veel als dat je 5 jaar lang de anticonceptiepil slikt. Pin me niet vast aan die 5 jaar, want dat is per morning after pil verschillend en in die tijd van mijn diploma tot nu is ook heel veel veranderd. Dus mij lijkt het onwaarschijnlijk dat we de morning after pil gewoon kunnen verkopen.
quote:Dit laatste spreek ik ook niet tegen, toch ben ik van mening dat het zonder recept afgeven niet goed zal zijn. En inderdaad klopt het over het aantal mg. Gelukkig dat we er niet zo veel mee in contact komen, anders had ik het "natuurlijk" geweten
Op woensdag 14 januari 2004 19:54 schreef Aventura het volgende:. Okay de MA-pil is geen smartie maar het kan zonder problemen door de meeste vrouwen geslikt worden, niet elke week natuurlijk, wel alleen in noodgevallen.
quote:Ik vind het wel een goede ontwikkeling, dat je hem zonder recept junt halen. Stel je hebt vrijdagochtend een 'ongelukje'. Je logeert bij je vriendje in Amsterdam maar jouw huisarts en apotheker zitten in Den Haag. Die kun je pas maandag weer bereiken. Tegen de tijd dat je die pil kunt afhalen hoeft het al niet meer, want dan is het al te laat. Elke minuut telt bij het innemen van die pil.
Op woensdag 14 januari 2004 20:06 schreef WePe het volgende:[..]
Dit laatste spreek ik ook niet tegen, toch ben ik van mening dat het zonder recept afgeven niet goed zal zijn. En inderdaad klopt het over het aantal mg. Gelukkig dat we er niet zo veel mee in contact komen, anders had ik het "natuurlijk" geweten
quote:We kunnen hier lekker met z'n tweeën over door blijven gaan, maar goed. Als je eigen huisarts die vrijdag wel telefonisch bereikbaar is, bellen en vragen om het recept naar een apotheek in Amsterdam te sturen. Niet bereikbaar: heb je nog altijd vervangende huisartsen en ook wel huisartsen die in Amsterdam heel erg behulpzaam willen zijn. Maar zoals ik al aangaf kunnen wij twee hier zo over door blijven gaan, jij blijft bij jouw standpunt en ik bij het mijne. Gezellig toch.
Op woensdag 14 januari 2004 20:13 schreef Aventura het volgende:[..]
Ik vind het wel een goede ontwikkeling, dat je hem zonder recept junt halen. Stel je hebt vrijdagochtend een 'ongelukje'. Je logeert bij je vriendje in Amsterdam maar jouw huisarts en apotheker zitten in Den Haag. Die kun je pas maandag weer bereiken. Tegen de tijd dat je die pil kunt afhalen hoeft het al niet meer, want dan is het al te laat. Elke minuut telt bij het innemen van die pil.
quote:op gezondheidsplein.nl stond dat ik direct na het stoppen met de laatste strip (oud merk) over moest stappen op de nieuwe strip, heb ik ook gedaan (de eerste weken nog voor alle veiligheid een condoom gebruikt)
Op woensdag 14 januari 2004 11:33 schreef Lovelyliesje het volgende:[..]
Hoi, je moet op de eerste dag van je menstruatie beginnen met de diana pil. op de dag dat je het echt bent, als het echt doorkomt zeg maar.
quote:Nee, je pil werkt gewoon nog goed. Binnen 20 minuten zit hij namelijk nog niet in je darmkanaal. Hij behoud dus gewoon zijn werking. Zou je echt buikgriep hebben en dus de hele dag heftige diarree hebben, dan kan de werking wel verminderd zijn.
Op dinsdag 20 januari 2004 09:44 schreef kanabeach het volgende:
Oke ik ging vandaag weer beginnnen met mn pil (microgynon) dus ik had hem om 9.00uur ingenomen maar nu ging ik eten en ging ik om 9.20 naar de wc en toen had ik diaree niet echt heftige maar wel gewoon diaree,....
Ik ben nu bang dat mijn pil niet goed werkt is dat zo??? En wat moet ik doen?
Als je moet braken binnen twee uur nadat je de pil hebt ingenomen dan kan je hem uitgespuugd hebben en daarom moet je dan een extra pil innemen.
De reden dat ik dit weet is omdat ik met dezelfde vragen zat en het toen even aan mijn huisarts heb gevraagd.
Kan niet echt een goed antwoord krijgen voor mezelf. Misschien kunnen jullie helpen!?
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:50 schreef Anoukk het volgende:[..]
Nee, je pil werkt gewoon nog goed. Binnen 20 minuten zit hij namelijk nog niet in je darmkanaal. Hij behoud dus gewoon zijn werking. Zou je echt buikgriep hebben en dus de hele dag heftige diarree hebben, dan kan de werking wel verminderd zijn.
Als je moet braken binnen twee uur nadat je de pil hebt ingenomen dan kan je hem uitgespuugd hebben en daarom moet je dan een extra pil innemen.
De reden dat ik dit weet is omdat ik met dezelfde vragen zat en het toen even aan mijn huisarts heb gevraagd.
quote:het maakt niet uit als je stopweek korter is dan 7 dagen, dan issie gewoon veilig, maar hij mag niet langer dan 7 dagen duren
Op dinsdag 20 januari 2004 19:17 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Hey.
Ik weet niet helemaal zeker meer wanneer ik m'n laatste pil heb genomen; ik weet nu dus niet of ik hem vorige week maandag voor het laatst heb genomen of op dinsdag. Daarna kwam de stopweek en nu heb ik net de eerste van de nieuwe strip genomen. Moet ik ergens op letten nu of de eerste week (extra anti-conceptie of iets dergelijks?)
quote:Oh wacht, ja. Stel dat ik op dinsdag m'n laatste had genomen, moet ik uiterlijk morgen natuurlijk beginnen (woensdag). Dus nu ik heb heb genomen ben ik zeker veilig (stel dat dus maandag de laatste was, had ik hem vandaag moeten nemen, toch?).
Op dinsdag 20 januari 2004 19:25 schreef Sylvana het volgende:[..]
het maakt niet uit als je stopweek korter is dan 7 dagen, dan issie gewoon veilig, maar hij mag niet langer dan 7 dagen duren
quote:De kans dat je zwanger bent is erg klein, de pil dekt voor ruim 99%, maar dat betekend dus dat er wel een hele kleine kans is.
Op woensdag 21 januari 2004 21:35 schreef Crazy_Horse het volgende:
eej.. ik heb ff een klein vraagje.. ik ben nu een jaar aan de pil en zit nu in mijn stopweek maar ben dus niet ongesteld... ik heb in de afgelopen strip netjes alles ingenomen.. hoe groot is dan de kans dat ik zwanger ben? en kan de werking van de pil verminderen door homiopatische middelen?
alvast bedankt
Heb je de pil netjes geslikt, ben je niet ziek geweest(overgeven) of heb je diarree gehad?
Heb je veel stress op het moment, of sport(zware inspanning) je veel?
Of homeopathische middelen de werking kunnen verminderen, geen idee, lees de bijsluiter er op na, daar zal het vast wel instaan als het zo is.
Sint jans kruid bv kan idd de werking van de pil verminderen, maar geen idee hoe het met andere middelen zit.
Je kan nu al een testje halen voor de zekerheid.
quote:heb net een stress week gehad.. denk dat ik morgen maar ff bij mijn huisarts op bezoek ga... voor de zekerheid.
Op woensdag 21 januari 2004 21:49 schreef erodome het volgende:[..]
De kans dat je zwanger bent is erg klein, de pil dekt voor ruim 99%, maar dat betekend dus dat er wel een hele kleine kans is.
Heb je de pil netjes geslikt, ben je niet ziek geweest(overgeven) of heb je diarree gehad?
Heb je veel stress op het moment, of sport(zware inspanning) je veel?Of homeopathische middelen de werking kunnen verminderen, geen idee, lees de bijsluiter er op na, daar zal het vast wel instaan als het zo is.
Sint jans kruid bv kan idd de werking van de pil verminderen, maar geen idee hoe het met andere middelen zit.Je kan nu al een testje halen voor de zekerheid.
quote:Flinke stress kan ervoor zorgen dat je menstruatie uitblijft, ik denk dat je je niet al teveel zorgen moet maken.
Op woensdag 21 januari 2004 21:53 schreef Crazy_Horse het volgende:[..]
heb net een stress week gehad.. denk dat ik morgen maar ff bij mijn huisarts op bezoek ga... voor de zekerheid.
Je hoeft trouwens niet langs de huisarts hoor, gewoon bij de drogist een testje halen.
Een maandje overslaan kan helemaal geen kwaad, pas als je meerdere keren niet ongesteld word(en je bent niet zwanger) dan is een bezoek aan de huisarts zeer verstandig, maar om 1 keertje hoef je je niet druk te maken.
quote:ik zal mijn best doen... kun je zo'n test bij elke drogist krijgen dan? (ik let nooit zo op zulkde dingen)
Op woensdag 21 januari 2004 22:00 schreef erodome het volgende:[..]
Flinke stress kan ervoor zorgen dat je menstruatie uitblijft, ik denk dat je je niet al teveel zorgen moet maken.
Je hoeft trouwens niet langs de huisarts hoor, gewoon bij de drogist een testje halen.
Een maandje overslaan kan helemaal geen kwaad, pas als je meerdere keren niet ongesteld word(en je bent niet zwanger) dan is een bezoek aan de huisarts zeer verstandig, maar om 1 keertje hoef je je niet druk te maken.
Wat gaat de pil eigenlijk kosten als je 'm zelf moet gaan betalen? Ik krijg per zes maanden... waar moet ik van uitgaan? 10 euro? Minder?
quote:Ja, je kan zo'n test bij elke drogist kopen...
Op woensdag 21 januari 2004 22:06 schreef Crazy_Horse het volgende:[..]
ik zal mijn best doen... kun je zo'n test bij elke drogist krijgen dan? (ik let nooit zo op zulkde dingen)
quote:Varieert per pilsoort en zelfs met de tijd...
Op vrijdag 23 januari 2004 20:53 schreef JulesRules het volgende:
Excuses als dit al eens eerder is gevraagd; ik kon niets vinden in de "search":Wat gaat de pil eigenlijk kosten als je 'm zelf moet gaan betalen? Ik krijg per zes maanden... waar moet ik van uitgaan? 10 euro? Minder?
Ga uit van max. rond de 50 euro per 6 maanden, dan zit je altijd wel goed.
quote:Jeetje! Dat vind ik nog best veel ;-(
Op vrijdag 23 januari 2004 21:06 schreef erodome het volgende:[..]
Varieert per pilsoort en zelfs met de tijd...
Ga uit van max. rond de 50 euro per 6 maanden, dan zit je altijd wel goed.
quote:Kijk deze topics er even op na, daar staat veel meer over de kosten van de pil, maar die 50 euro is dan ook echt het maximale, meer als dat zal het niet gaan worden.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:18 schreef JulesRules het volgende:[..]
Jeetje! Dat vind ik nog best veel ;-(
Pil zelf betalen...Jouw Mening!
Stop jij met de pil omdat het uit het ZF verdwijnt
Pil-wat kost dat zo ongeveer per maand.
quote:He geweldig! Dank je wel!
Op vrijdag 23 januari 2004 22:24 schreef Aventura het volgende:
Ik heb even wat prijzen naast elkaar gezet. Er zijn best grote verschillen, zo is een pil als Lovette bv. bijna twee keer zo duur als bv. Microgynon 30.
quote:Kzou dus eigenlijk beter mijn pil (Yasmin) in Nederland komen kopen.. is hier nog ne keer meer dan 3 euro duurder (en nee voor Yasmin krijg je in België ook niets terug)
Op vrijdag 23 januari 2004 22:24 schreef Aventura het volgende:
Ik heb even wat prijzen naast elkaar gezet. Er zijn best grote verschillen, zo is een pil als Lovette bv. bijna twee keer zo duur als bv. Microgynon 30.
Kan verkoudheid ook invloed hebben op de betrouwbaarheid van de pil? Ze was de verkouden, maar ze heeft geen diarree gehad en ze heeft ook niet overgegeven.
Bij voorbaat dank
[Dit bericht is gewijzigd door Doerie op 27-01-2004 00:09]
quote:3/4 uurtjes maken weinig of geen verschil. Je moet je pas zorgen maken als je meer dan 6 uur (niet 100% zeker) na het normale uur de pil inneemt.
Op maandag 26 januari 2004 23:55 schreef Doerie het volgende:
Ik heb twee vraagjes! Mijn vriendin slikt de pil nu al 2 jaar lang (microgynon30). Ze is vrij netjes. Ze is in die 2 jaar maar 1 keer haar pil vergeten in te nemen. Maar af en toe neemt ze iets later in dan normaal (ongeveer 3 - 4 uurtjes later ofzo). Is dit ernstig?Kan verkoudheid ook invloed hebben op de betrouwbaarheid van de pil? Ze was de verkouden, maar ze heeft geen diarree gehad en ze heeft ook niet overgegeven.
Bij voorbaat dank
Een verkoudheid doet niets aan je hormonen spiegel en gelukkig kan de pil er ook bijna nooit door hoesten of niezen uitvliegen. Dus verkoudheden hebben geen gevolgen voor de werking van de pil.
No worries dus
quote:Jep je hebt gelijk, ik heb de bijsluiter teruggevonden, de veiligheid neemt pas af na 12 uur. Hoe meer tijd ertussen natuurlijk hoe minder betrouwbaar.
Op dinsdag 27 januari 2004 00:59 schreef Doerie het volgende:
Ik had ergens gelezen dat de betrouwbaarheid pas na 12 uur kon afnemen... is dit niet waar?
quote:Dat is waar, als je binnen 12 uur nadat je de pil had moeten slikken de pil slikt dan zit je nog veilig.
Op dinsdag 27 januari 2004 00:59 schreef Doerie het volgende:
Ik had ergens gelezen dat de betrouwbaarheid pas na 12 uur kon afnemen... is dit niet waar?
quote:Maakt niets uit, het is alleen voor jezelf handiger om er regelmaat in te gooien, dan vergeet je het minder snel.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:09 schreef Gutnre het volgende:
Maar als je teveel schommelt
(ma om 18.00 uur, woe om 5.00 uur, woe om 20.00, vrij om 6.00) is het toch niet zo veilig.
Ik slik vanaf mijn 12de de pil en heb hem nog nooit op een vast tijdstip geslikt, meestal slik ik hem ergens tegen de avond, maar soms ook s'ochtens, het maakt echt niet uit.
Ik heb het toendertijd aan de dokter gevraagd en die zei dat het idd niets uitmaakte, als maar binnen die 36 uur blijft.
Ik ben vorige week voor het eerst me pil vergeten, ging bij me vriend slapen en was vergeten om hem mee te nemen, maar ik zat in me 2e week, dus toen heb ik hem ingenomen toen ik er aan dacht en voor de rest werd de betrouwbaarheid niet minder als het in de 2e week gebeurt, dus dat was wel mooi
En maakt het uit of je hem 's ochtends of 's avonds slikt? Want stel dat je hem altijd 's avonds inneemt en op maandag neem je de laatste, dan kan ik me voorstellen dat je lichaam nog wacht op de pil van dinsdag, maar als die dan op die avond niet komt, dat het feest dan echt op woensdag losbarst.
quote:Bij mij was het altijd zo dat ik vrijdag te laatste pil innam en pas dan woensdag begon te bloeden. Soms was dat 's morgens, soms 's middags. Volgens mij maakt het weinig uit op welk tijdstip je de pil inneemt.
Op donderdag 12 februari 2004 08:31 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Hebben jullie vaak dat je in je stopweek opeens pas na 3 dagen ongesteld wordt ipv gelijk de dag na de laatste pil?
De vorige keer werd ik nl gelijk ongesteld, maar nu zou ik het dinsdag al kunnen zijn geworden, maar tot op heden ben ik het nog steeds nietToch niet zo'n fijn gevoel...
En maakt het uit of je hem 's ochtends of 's avonds slikt? Want stel dat je hem altijd 's avonds inneemt en op maandag neem je de laatste, dan kan ik me voorstellen dat je lichaam nog wacht op de pil van dinsdag, maar als die dan op die avond niet komt, dat het feest dan echt op woensdag losbarst.
quote:Ok, ik wacht dan nog maar een paar dagen. Het is meer omdat ik aan het begin van de strip even was vergeten wanneer ik precies moest beginnen, waardoor ik nu maar hoop dat ik het allemaal goed heb gedaan (90% zeker). Het is meer omdat ik de vorige keer al direct ongesteld was en nu nog niet. Jij zegt dat het bij jou altijd zo is dat het zo'n dag of 6 duurt. Na ja.
Op donderdag 12 februari 2004 09:31 schreef Aventura het volgende:[..]
Bij mij was het altijd zo dat ik vrijdag te laatste pil innam en pas dan woensdag begon te bloeden. Soms was dat 's morgens, soms 's middags. Volgens mij maakt het weinig uit op welk tijdstip je de pil inneemt.
Stom he, dat je soms zo graag hoopt dat je ongesteld wordt, maar als je het eenmaal bent.....
quote:Dan hoop ik voor je dat je met je nieuwe strip toch wel na (of eerder dan) 7 dagen na de laatste pil van je vorige strip bent begonnen, zo nee dan was je pil niet veilig die eerste week en dan moet je misschien toch maar even testen?
Op donderdag 12 februari 2004 09:45 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
Ok, ik wacht dan nog maar een paar dagen. Het is meer omdat ik aan het begin van de strip even was vergeten wanneer ik precies moest beginnen, waardoor ik nu maar hoop dat ik het allemaal goed heb gedaan (90% zeker). Het is meer omdat ik de vorige keer al direct ongesteld was en nu nog niet. Jij zegt dat het bij jou altijd zo is dat het zo'n dag of 6 duurt. Na ja.
Stom he, dat je soms zo graag hoopt dat je ongesteld wordt, maar als je het eenmaal bent.....
quote:Ik was op dinsdag weer begonnen en weet bijna zeker dat maandag m'n laatste pil was. Dus het zou dus moeten kloppen...Anders zou ik de laatste op zondag geslikt moeten hebben en dan zou dinsdag dus idd te laat zijn geweest.
Op donderdag 12 februari 2004 10:02 schreef Aventura het volgende:[..]
Dan hoop ik voor je dat je met je nieuwe strip toch wel na (of eerder dan) 7 dagen na de laatste pil van je vorige strip bent begonnen, zo nee dan was je pil niet veilig die eerste week en dan moet je misschien toch maar even testen?
Ik slik de diane 35 op advies van mn huisarts steeds 3-4 maanden door, dan een week stopweek, en dan weer 3-4 maanden. Een week uitstellen is dus absoluut geen probleem. Je hoeft ook niet met een nieuwe strip te beginnen, diane is een eenfasepil dus al di pillen zit hetzelfde in. Hoewel als je graag iedere maand een stopweek wil sommige vrouwen het handiger vinden om steeds exact een strip te slikken en dan te stoppen. Zelf stop ik altijd halverwege een strip, zodat ik kan zien op welke dag ik weer moet beginnen met slikken.quote:Op donderdag 4 maart 2004 18:16 schreef Beeselcity het volgende:
Ik slik ook al een tijd de Diane-35 pil en nou wilde ik eigenlijk mn stopweek een weekje uitstellen. Voorheen heb ik dit al vaker gedaan en dat gaf verder geen problemen omdat ik hem niet slik(te) als anticonceptie. Maar nu ik toch al langer een relatie heb vraag ik me af hoe veilig het is als je dit doet? Ik slik dus 1 hele strip en dan nog 1 week van de volgende strip. Daarna wil ik weer gewoon netjes om de strip mn stopweek pakken, maar nu komt het ff niet uit.
Het lijkt me dat dit geen probleem is, maar in de bijsluiter staat hier niets over en ik wil het toch liever 'zeker' weten.
welke heb jij?quote:Op zondag 29 februari 2004 17:07 schreef dafjedaf het volgende:
Als ze niet op de eerste dag begonnen is is het na 7 dagen veilig (bij mijn pil).
Ik slik altijd vrijdag de laatste en dan wordt ik het pas p dinsdag tot vrijdag, zaterdag niks en dan zondag nog wat. Vooral dat laatste vind ik erg debiel.......quote:Op donderdag 12 februari 2004 08:31 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Hebben jullie vaak dat je in je stopweek opeens pas na 3 dagen ongesteld wordt ipv gelijk de dag na de laatste pil?
De vorige keer werd ik nl gelijk ongesteld, maar nu zou ik het dinsdag al kunnen zijn geworden, maar tot op heden ben ik het nog steeds nietToch niet zo'n fijn gevoel...
ik vermoed da als ge MAP genomen hebt, da uw vriendin ni zwanger zal zijn..maar euh.. zich druk maken zorgt er wel vaak voor dat menstruatie uitblijft. Mijn vriendin was zo 4 dagen overtijd (helemaal in paniek), doet een zwangerschapstest, is negatief en nog geen uur later had ze haar menstruatiequote:Op dinsdag 4 mei 2004 22:15 schreef Casualtie het volgende:
Ik heb laatst sex gehad met mijn vriendin,en toen het condoom was geknapt,heeft ze de volgende dag de mornig after pil geslikt,en daarna was ze even weer ongesteld,een paar dagen na in name van de pil,en dat is nu 3 weken geleden,en ze moest eigenlijk afgelopen zaterdag ongesteld worden,maar ze is dat nog steeds niet..kan ze zwanger zijn,ook na de mornig after?
Of blijft de menstruatie uit,omdat ze zich nu zo druk maakt?
Ik heb sinds m'n 15e Microgynon geslikt, een paar maanden geleden ben ik overgegaan op Femodeen. Als bovenstaande (weer) doorzet moet ik waarschijnlijk over op een 3-fasen pil.quote:Het loopt al maanden niet lekker met m'n menstruatie; het wordt onregelmatiger en ik het last van doorbraakbloedingen (steeds precies op de helft van de cyclus). Vijf maanden geleden ben ik getest op chlamydia en baarmoederhalskanker, allebei negatief. Toen heb ik een nieuwe pil gekregen. Dat ging drie maanden goed, hoewel ik al wel weer misselijk begon te worden halverwege de cyclus. Nu zijn we twee maanden verder en in maand 4 zijn de problemen gewoon weer teruggekomen. Dus bel ik zojuist de dokter. Helaas kreeg ik een invaller (vakantie?) aan de lijn, wat 'ie zegt?:
"Is dat bezwaarlijk? Je kunt toch voorzorgsmaatregelen treffen?"
Ja, natuurlijk is dat bezwaarlijk! *zucht*
Ik hoop dat volgende week m'n eigen huisarts er weer is...
Als je gevoelig bent om misselijk te zijn van de pil dan maakt het eigenlijk weinig uit welke je slikt , tenmiste voor mij dan. Ik heb al vanalles geprobeerd, Microgynon, Harmonet, Trigynon (3-fasenpil) noem maar op. Nu heb ik de pleister, maar goed die bevat minstens 1 bestanddeel dat je ook in veel pillen ziet dus ja..ik ben nog steeds vaak misselijk. Ik heb het maar geaccepteerd. Een beetje chips of een cracker nemen verhelpt het wel enigzins. De reden dat ik het accepteer is omdat ik verder alleen maar voordelen heb ervanquote:Op woensdag 5 mei 2004 14:00 schreef Dark_Desires het volgende:
Letterlijke quote uit m'n LJ:
[..]
Ik heb sinds m'n 15e Microgynon geslikt, een paar maanden geleden ben ik overgegaan op Femodeen. Als bovenstaande (weer) doorzet moet ik waarschijnlijk over op een 3-fasen pil.
Als je een eenfase-pil hebt (dat kun je nalezen in je bijsluiter) niet. Bij een meerfasepil wel.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:40 schreef Tristessa het volgende:
Ik moest afgelopen maandag gewoon ongesteld worden maar omdat ik toen op vakantie ging heb ik besloten om geen stopweek in te lassen. Omdat ik altijd snel last heb van doorbraakbloedingen heb als ik geen stopweek in las wil ik graag weten of ik nu ook mijn stopweek in kan laten gaan. Of met andere woorden: Is het nodig dat ik de pilstrip helemaal op maak?
Je bent nu veilig. Als je iedere dag rond die tijd neemt dan he. Het tijdstip maakt niet uit, als er maar steeds 23-25 uur tussen twee pillen zit.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:43 schreef Artfull-Devlin het volgende:
Ik ben tussendoor begonne te slikken met de pil. Daarna een week ongesteld geweest en de 8e dag begonnen te slikken. De 8e dag heb ik 'm om 18.45u ingenomen, vanaf wanneer ben ik safe??
De verschillen tussen pillen zijn de hoeveelheden hormonen, welke hormonen, en de hulpstoffen. Sommige pillen hebben meer risico op de ene bijwerking en minder op de andere, dat verschilt per pil. Ook bepaalde risico's, bijvoorbeeld op trombose en bepaalde typen kanker, kunnen meer of minder toenemen al naar gelang de exacte samenstelling van de pil. De arts bepaalt welke pil hij voorschrijft onder andere op grond van waarop de vrouw al meer risico heeft: als bijvoorbeeld baarmoederkanker in de familie zit houdt hij daar rekening mee. Verder hebben artsen vaak contacten met bepaalde farmaceutische bedrijven, die artsen bepaalde cadeaus en voordelen geven als ze hun merk pil als standaardpil geven. Als een meisje van een bepaalde pil bijvoorbeeld misselijk word of doorbraakbloedingen heeft wordt vaak een andere geprobeerd. Sommige mensen kunnen ook allergisch zijn voor hulpstoffen, dus soms is het een tijdje zoeken naar een geschikte pil.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 20:48 schreef fr0x het volgende:
Gekkehuisz, wat een vragen evengoed nog over de pil! Ik weet dat mijn vriendin de pil altijd in neemt en verder ook niet vergeet. En, het gaat nog steeds altijd goed. Wat ze precies voor pil slikt weet ik niet.. Maar, wat is het verschil nou tussen al die pillen? wat doet de 1 wel en de ander niet ?
Ik ben nou me me 3e strip bezig, maar zit er ook over te denken om de 4e er gelijk achteraan te doen,anders word ik tijdens me examens ongesteld, heb ik ook niet echt zin inquote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:11 schreef dafjedaf het volgende:
Doe ik ook maar dan met 4 strips achter elkaardus ben maar 4x per jaar ongesteld, echt wel beter
Ik had het antwoord inmiddels zelf al gevonden op internet maar toch bedanktquote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:45 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Als je een eenfase-pil hebt (dat kun je nalezen in je bijsluiter) niet. Bij een meerfasepil wel.
Ik ben nog steeds niet ongesteld en begin me nu toch wel een beetje erg zorgen te maken......... wat nu?? Moet ik nog even aanzien of zou ik beter een test kunnen halen bij de drogist? Heeft iemand weleens zo'n test gedaan en hoe gaat dit en binnen welke periode kan/moet je dit doen?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 15:29 schreef Beertje20 het volgende:
Ik slik sinds een maand geen pil meer vanwege de bijwerkingen.... alles leuk een aardig maar mijn vriend en ik hebben het niet zo op condooms. Natuurlijk gebruiken we het wel want ik wil nog niet zwanger worden. Nu hebben we vorige week seks gehad waarbij het condoom is geknapt maar we weten niet zeker of het allemaal goed is gegaan. Ik zou voor een paar dagen terug ongesteld moeten worden maar ben het nog steeds niet........ kan dit door de spanning en stress komen???
Doorbraakbloedingen zeggen niks over de betrouwbaarheid van de pil: bloedingen komen doordat je baarmoederslijmvlies (het oude) afgestoten word. Het gaat er om of je pil je eisprong onderdrukt. Als je de pil heeeeel lang doorslikt krijgt bijna iedereen wel doorbraakbloedingen omdat dat slijmvlies te oud word. Maar dan ben je nogsteeds beschermd tegen die eisprong.quote:Op zondag 9 mei 2004 20:24 schreef Queer het volgende:
Als de pil die menstruatie nou niet onderdrukt die tweede maand, is die pil dan uberhaupt sowieso wel sterk genoeg om mijn cyclus te regelen en te zorgen dat ik niet zwanger word ?
Dat kan ik dus niet. Dan krijg ik doorbraakbloedingen.. best jammer, majaquote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:11 schreef dafjedaf het volgende:
Doe ik ook maar dan met 4 strips achter elkaardus ben maar 4x per jaar ongesteld, echt wel beter
Je kunt denk ik het beste gewoon een test halen, ben je van de onzekerheid af. Ik heb m ook wle eens gedaan en toen was ik zo opgelucht over de uitslag dat ik een uur er na ongesteld werdquote:Op zondag 9 mei 2004 20:52 schreef Beertje20 het volgende:
Ik ben nog steeds niet ongesteld en begin me nu toch wel een beetje erg zorgen te maken......... wat nu?? Moet ik nog even aanzien of zou ik beter een test kunnen halen bij de drogist? Heeft iemand weleens zo'n test gedaan en hoe gaat dit en binnen welke periode kan/moet je dit doen?
Ik ga morgen met m'n vriend een zwangerschapstest halen. Ik zie vaak Clear Blue als test voorbij komen, is dit een goede? En kunnen we voor de zekerheid niet beter 2 testjes halen? En hoelang 'moet' hier tussen zitten?quote:Op zondag 9 mei 2004 21:00 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Je kunt denk ik het beste gewoon een test halen, ben je van de onzekerheid af. Ik heb m ook wle eens gedaan en toen was ik zo opgelucht over de uitslag dat ik een uur er na ongesteld werd
Je koopt gewoon een zwangerschapstest, er zit een gebruiksaanwijzing bij. Je plast over het staafje, wacht een tijdje, en dan hoop je op een streepje en niet twee. Je kunt een zwangerschapstest doen vanaf de eerste dag dat je overtijd bent, dus nu al.
Clear blue en de andere "dure merken" geven niet meer zekerheid dan bijvoorbeeld de test van het kruidvat huismerk, maar zijn wel een paar euro duurder. Het staafje ziet er wat mooier uit enzo, verder geen verschil. Twee testen, tja, die testen zijn ongeveer 99% betrouwbaar dus als je dat niet genoeg vind en je doet er nog eentje is het 99,99% betrouwbaarquote:Op donderdag 13 mei 2004 08:43 schreef Beertje20 het volgende:
Ik ga morgen met m'n vriend een zwangerschapstest halen. Ik zie vaak Clear Blue als test voorbij komen, is dit een goede? En kunnen we voor de zekerheid niet beter 2 testjes halen? En hoelang 'moet' hier tussen zitten?
Nou ja, volgens de gebruiksaanwijzing zijn ze even betrouwbaar. Ik heb er maar een ooit geprobeert, dus over welk percentage het echt is kan ik niet zo meepraten...quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
Dafjedaf er zit zeker wel verschil in hoor! Sommigen zijn veel gevoeliger dan anderen.
In het 'tweede streepjes topic 'in OUD kunnen ze daar hele boeken over schrijven.
De een is wel wat durder dan de andere, maar goed, je wil toch wel zekerheid hebben.
Bij mij is het soms na doorslikken sneller (alsof het nodig moet ofzo) en soms duurt het langer dan als ik na drie weken weer een stopweek plan.... Dus ik zou mn tampies maar bij de hand houden als ik jou wasquote:Op donderdag 13 mei 2004 16:40 schreef Sylvana het volgende:
Normaal wordt ik 4 dagen nadat ik de laatste pil van mijn strip heb geslikt ongesteld, maar nou heb ik de pil een paar maanden doorgeslikt, is de kans dan groot dat je dan later ongesteld wordt?
haha okeej, ik ben benieuwd, hoop dat het later is, want ga zaterdag eerst bij me oma gourmetten en heb daarna een verjaardag, dus zou wel mooi uitkomen als het zondag ofzo pas komtquote:Op donderdag 13 mei 2004 17:05 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Bij mij is het soms na doorslikken sneller (alsof het nodig moet ofzo) en soms duurt het langer dan als ik na drie weken weer een stopweek plan.... Dus ik zou mn tampies maar bij de hand houden als ik jou was
gelukkig!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 19:32 schreef Beertje20 het volgende:
Ik heb gister de test gedaan en ik ben niet zwanger................ gelukkig!
Iedereen bedankt voor de tips!
In de 3e week maakt het volgens mij ook niet zo heel veel uit als je 1 pil vergeet, als je de vergeten pil maar wel inneemt ( maakt niet uit als je dan 2 pillen tegelijk inneemt) en de rest van de strip dan egwoon op het normale tijdstip inneemt en dan geen stopweek inlas, dan heb je geen kans op een zwangerschap ( dat staat iig bij mij in de bijsluiter)quote:Ik vraag me af in hoeverre de derde week van belang is. Ik bedoel, als je alleen in de eerste of tweede week gemeenschap hebt gehad en je vergeet een pil in de derde week, heb je dan een verhoogde kans op zwangerschap (uitgaande dat je in de derde week GEEN gemeenschap ondergaat)? Volgens mij niet, aangezien je de eerste weken netjes je pil hebt ingenomen en je de ovulatie hebt onderdrukt! Heb ik het goed?
Ik heb gelezen dat een vergeten pil in derde week niet een directe risico is, maar een risico op langer termijn (voor de volgende pilstrip, omdat je dan misschien meer dan 7 dagen nodig hebt voor de stopweek).. dat je anders de "7-dagen regel" verbreekt. klopt dit?
als je hem rond 12 uur na de normale tijdstip inneemt, valt het dan onder "pil vergeten", of maken die minuutjes in principe niks uit.
Het is een glijdende schaal eigenlijk, als je binnen twaalf uur te laat zit blijft de pil zo veilig alks normaal (dus 99,8%), daarna word het steeds onveiliger, dus bijvoorbeeld (ik noem maar wat, ik berust dit niet op feiten) na 13 uur 99,2% en na 14 uur 98% enzovoort. Het wordt wel steeds per uur meer onveilig volgens mn huisarts, dus geen lineaire functie maar een een hyberbool of hoe heet zo'n ding, zo'n niet lineair ding, he, kutstatistiekquote:Op maandag 17 mei 2004 15:01 schreef Sylvana het volgende:
Ik denk niet dat een paar minuutjes meer dan 12 uur uitmaken, maar bij 13 uur zal het wel uitmaken denk ik
ja, idd, zo is hetquote:Op maandag 17 mei 2004 15:21 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Het is een glijdende schaal eigenlijk, als je binnen twaalf uur te laat zit blijft de pil zo veilig alks normaal (dus 99,8%), daarna word het steeds onveiliger, dus bijvoorbeeld (ik noem maar wat, ik berust dit niet op feiten) na 13 uur 99,2% en na 14 uur 98% enzovoort. Het wordt wel steeds per uur meer onveilig volgens mn huisarts, dus geen lineaire functie maar een een hyberbool of hoe heet zo'n ding, zo'n niet lineair ding, he, kutstatistiek![]()
quote:Hai,
Ik moest zaterdagavond mijn eerste pil weer innemen na mijn stopweek, nu ben ik deze vergenten.
Ik heb hem nu vanochtend om 8.00 uur ingenomen. Moet ik dit nu als meer dan 12 uur te laat beschouwen of niet.
Ik neem hem normaal om 22.00 in, maar ja dit was na mijn stopweek, Ik ben de bijsluiter kwijt, vandaar dat ik hem post.
quote:Dus ik moet 7 dagen lang condooms erbij gebruiken,...bummer
Ehm, hij is niet doorgezet naar dit centrale topic, maar kun je niet tellen ofzo???? 12 uur later dan tien uur 's avonds is nog altijd tien uur 's ochtends, en acht uur 's ochtends is (rekent u even mee) eerder dan tien uur 's ochtends. Dus gewoon hartstikke veilig, naar mijn mening....quote:want ik neem aan dat ik meer dan 12 uur te laat ben
*mee eens is*quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:46 schreef dafjedaf het volgende:
Ik snap even iets niet: uit een topic wat al dicht is stoei-poes schreef
[..]
[..]
[..]
Ehm, hij is niet doorgezet naar dit centrale topic, maar kun je niet tellen ofzo???? 12 uur later dan tien uur 's avonds is nog altijd tien uur 's ochtends, en acht uur 's ochtends is (rekent u even mee) eerder dan tien uur 's ochtends. Dus gewoon hartstikke veilig, naar mijn mening....
Ja maar het is wel de eerste pil na de stopweek, dus ze heeft een week geen pil geslikt, in stopweek is het nog veilig, maar je moet wel weer precies n week later met de nieuwe strip beginnen, dat heeft ze nu niet gedaan, ze is een dag later begonnen, dus volgens mij is het dan niet helemaal veilig meer...quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:28 schreef Julynell het volgende:
[..]
*mee eens is*
Je hebt gelijk, TS is gewoon veilig, het gaat er inderdaad om dat je hem binnen 12 uur slikt. De betrouwbaarheid is dan niet aangetast, ik heb het nagezocht in mijn eigen bijsluiter. (Zal wel mosterd na de maaltijd zijn nu inmiddels, maar goed)quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:46 schreef dafjedaf het volgende:
Ehm, hij is niet doorgezet naar dit centrale topic, maar kun je niet tellen ofzo???? 12 uur later dan tien uur 's avonds is nog altijd tien uur 's ochtends, en acht uur 's ochtends is (rekent u even mee) eerder dan tien uur 's ochtends. Dus gewoon hartstikke veilig, naar mijn mening....
Ook al is het de eerste, 12 uur er na is nog prima (ik heb hetzelfde een keer gehad en aan mn huisarts en apotheek gevraagd).quote:Op woensdag 19 mei 2004 20:15 schreef Silvermoon het volgende:
Ja maar het is wel de eerste pil na de stopweek, dus ze heeft een week geen pil geslikt, in stopweek is het nog veilig, maar je moet wel weer precies n week later met de nieuwe strip beginnen, dat heeft ze nu niet gedaan, ze is een dag later begonnen, dus volgens mij is het dan niet helemaal veilig meer...
Je kunt in de eerste 3 maanden last van bijwerkingen krijgen, zoals bijvoorbeeld gevoelige of pijnnlijke borsten, afscheiding uit de tepel, hoofdpijn en migraine, minder zin om te vrijen, misselijkheid, overgeven, huidreacties, vochtophoping, gewichtsverandering, overgevoeligheidsreacties en stemmingsveranderingen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:58 schreef Twinky het volgende:
hallo... Ik wil eigenlijk ook aan de pil, omdat ik echt zo'n vervelende menstruatie heb: eens in de vijf weken en vier dagen 6 en een halve dag lang, maar zijn er nadelen aan?
je kunt dus iets aankomen als je de pil gaat slikkenquote:Op zondag 30 mei 2004 16:41 schreef Twinky het volgende:
nuh.. ben nu bijna vijftien
en ik heb al een berg ziektes, oa stofwisselingsziekte dus misselijkheid etc. kan ik goed tegen. Gewichtsverandering? hoe moet ik dat opvatten?
het KAN dus, het hoeft niet, ik heb zelf nergens last van gehad, maarja, das natuurlijk bij elk persoon verschillendquote:Op maandag 31 mei 2004 21:04 schreef Twinky het volgende:
hmm.. minder
gewoon genoeg sexen om de eventuele extra pondjes kwijt te rakenquote:Op maandag 31 mei 2004 21:04 schreef Twinky het volgende:
hmm.. minder
Als je problemen hebt met je stofwisseling e.d. lijkt het me wel verstandig dat je je dokter laat nakijken of de pil wel goed opgenomen zal worden. Tip: Nuvaring of Evra (pleisterpil). (ergens zweven hier ook topics over rond)quote:Op zondag 30 mei 2004 16:41 schreef Twinky het volgende:
nuh.. ben nu bijna vijftien
en ik heb al een berg ziektes, oa stofwisselingsziekte dus misselijkheid etc. kan ik goed tegen. Gewichtsverandering? hoe moet ik dat opvatten?
hhm, dit klinkt wel vaagquote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:29 schreef appelsap het volgende:
Voorheen heb ik de pil nooit doorgeslikt, vorige week was de eerste keer.
Ik ben gewoon ongesteld geworden![]()
Is dit normaal? (omdat ik nu de pil pas voor de eerste keer doorslik)
Als je examens hebt gedaan en in een stressvolle periode zit is het niet zo heel vreemd dat je wat later ongesteld wordt. En als je het na een paar dagen nog niet bent kun je altijd nog een test doen voor de zekerheidquote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:23 schreef Keios het volgende:
Is er hier al ooit eens iemand overtijd geweest? Ik nog maar een dag maar ik begin me wel zorgen te maken. Ik ben deze maand 2maal vergeten mn pil te nemen. Hoe dat komt, ik weet het ook niet want ik zet altijd mn alarm van mn gsm omdat ik het zeker niet wil vergeten.
Ik hoop dat het door de stress is dat ik wat te laat ben. En ik zit in de examens...
fijn om te horenquote:Op zondag 6 juni 2004 19:37 schreef Keios het volgende:
En ja, alles is in orde. Gelukkig
'Ze' zeggen altijd 99 (of zelfs 99,9) % safe... Dus die kans is miniem....quote:Op maandag 14 juni 2004 19:29 schreef Miss_Candy het volgende:
Hallo allemaal,
Kan iemand mij vertellen hoe groot de kans is om zwanger te worden?
Heb namelijk gehoord dat deze kans bestaat.
Ik slik Microgylon, en ik vergeet hem eigenlijk nooit!
Het is in ieder geval Microgynon.quote:Op maandag 14 juni 2004 19:29 schreef Miss_Candy het volgende:
Hallo allemaal,
quote:Op maandag 14 juni 2004 22:59 schreef poep het volgende:
ff een ander vraagje, om de hoeveel jaar moet je wisselen van pil?
heb nu voor het eerst gehad dat ik 4 dagen voor het einde van de strip ongesteld werd, en normaal wordt ik niet of maar 2-3 dagen ongesteld en nu was het een hele week..
ik dacht dat het tijd werd voor een nieuwe, heb nu microgynon 30.
Dat staat in de bijsluiter, ik meen 99,8% veilig in principe. Maar als je hem eigenlijk nooit vergeet maar wel een s natuurlijk minder, of als je bijvoorbeeld diarree hebt of overgegeven hebt. Lees je bijsluiter maar eens goed door.quote:Op maandag 14 juni 2004 19:29 schreef Miss_Candy het volgende:
bij mijn zeker wel.quote:Op maandag 14 juni 2004 23:17 schreef poep het volgende:
ik ben al 14 jaar aan de pil, omdat ik anders echt ziek van de ongesteldheid ben. helpt de nuvaring ook tegen de heftige buiklachten?
Volledig betrouwbaar, maakt niks uit.quote:Op woensdag 16 juni 2004 08:59 schreef Castor het volgende:
Hoe goed is de betrouwbaarheid als je een week doorslikt...is er dan een periode waarin je ff moet oppassen?
Oké, bedanktquote:Op woensdag 16 juni 2004 10:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
Volledig betrouwbaar, maakt niks uit.
Voor het zingen de kerk uitgaan is onveilige seks! In voorvocht zit ook sperma. De kans op zwangerschap is iets kleiner dan bij klaarkomen, maar wel degelijk aanwezig. Ik zou even een testje halen, voor de zekerheid als ik jullie was.quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:13 schreef kloontie het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw maar ik begin met een kloon....
De volgende situatie heb ik nu. Ik heb al een tijdje een vriendin. Nu zijn we in de mei vakantie weggeweest. Maar toen zou mijn vriendin ongesteld worden. Ze heeft toen de pil doorgeslikt en de hele strip afgemaakt.
We hebben toen neit echt sex gehad maar ik ebn er wel een paar keer in en uit geweest (om het bot te zeggen). Ik ben niet (in haar) klaargekomen.
Maar nu moet ze weer ongesteld worden (vanaf vrijdag was de strip al afgelopen) maar ze is nog steeds niet ongesteld.
Ze kan niet zwanger zijn want we hebben niet echt sex gehad!
Is het normaal dat het langer duurt?
Ik weet niet of het verschilt per pil, maar met mycrogynon30 geeft het niet als je de pil in de tweede week vergeet, je bent dan gewoon beschermd... (lees de bijsluiter zou ik zeggen...)quote:Op zaterdag 19 juni 2004 05:50 schreef kikoooooo het volgende:
hai
Ik ben de vriendin van kikoooo en heb even een vraagje...
Ik ben gister (mijn 10e dag) mijn pil vergeten én ik heb sex gehad...nu heb ik vandaag direct twee pillen genomen. Ik vergeet mijn pil eigenlijk nooit en slik heel regelmatig..
Hoe groot is de kans dat er iets 'fout' is gedaan en wat raden jullie mij aan om te doen??
Ze heeft de pil toch gewoon goed geslikt? En dan een test voor wat voorvocht?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 11:57 schreef djenneke het volgende:
Voor het zingen de kerk uitgaan is onveilige seks! In voorvocht zit ook sperma. De kans op zwangerschap is iets kleiner dan bij klaarkomen, maar wel degelijk aanwezig. Ik zou even een testje halen, voor de zekerheid als ik jullie was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |