Ik heb niet gezegd dat 'ie er niks van kon...quote:Op vrijdag 17 september 2004 12:17 schreef BramK het volgende:
[..]
nee maar wel een Belg die gewoon wat wil lullen ! Ik denk dat Sonck in Belgie en voor de nationale ploeg genoeg bewezen heeft ... zeggen dat ie niks kon in belgie is dan ook je reinste onzin !
Onzin. Het licht meer aan de club waarbij je speelt, heeft weinig met de competitie te maken.quote:Op vrijdag 17 september 2004 12:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Voor het Belgische niveau is hij goed,maar Nederland is toch een trapje hoger !
Sterkte van competitie is ook heel belangrijkquote:Op vrijdag 17 september 2004 16:44 schreef gras het volgende:
[..]
Onzin. Het licht meer aan de club waarbij je speelt, heeft weinig met de competitie te maken.
Nederland heeft nog altijd beter gepresteerd dan de Belgenquote:Op vrijdag 17 september 2004 17:07 schreef BramK het volgende:
inderdaad als je ziet dat Club Ajax uitschakelde, en Anderlecht enkele jaren geleden PSV, vraag je je toch af of er wel zoveel niveauverschil is hoor ...
Vroeger misschien , maar op die ene uitschieter van Feyenoord in de Uefa-cup (die dan nog deels te danken is aan een héél gelukkige loting en het feit dat ze de finale in eigen huis konden spelen onder enorm motiverende omstandigheden (moord op fortuyn net gebeurt) zie ik eigenlijk niks wat de Nederlandse ploegen beter gepresteerd zouden hebben.quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:36 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nederland heeft nog altijd beter gepresteerd dan de Belgen
Om eens een quote van een Nederlander in de Belgische competitie uit de krant van dit weekend te halen :quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:35 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Sterkte van competitie is ook heel belangrijk
Hij kan niet niets, maar wel erg weinig.quote:Op vrijdag 17 september 2004 10:18 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Gaat de discussie nou over Sonck of over de vergelijking tussen Sonck en Zlatan?
Dat Zlatan beter is dan Sonck betekent niet dat Sonck niets kan.........
Hij maakter er 9 vorig jaar, onze Sonck, waarvan meer dan de helft tegen degradatieploegen.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tja , met Genk scoorde Sonck in 1 seizoen in de CL ook 2x tegen Real Madrid en een tegen Lazio (of was het AS Roma ?) , en vorig seizoen scoorde hij er toch ook nog 2 of 3 voor Ajax daarin ? Dus zit daar een verschil in ? Eigenlijk niet hé ...
Op zich snap ik zelfs niet dat men zegt dat Sonck niet zou renderen voor Ajax, hij scoorde 3x in 6 CL duels , en 10x in 28 aantredens in de competitie waar hij dan nog notabene meestal niet eens in de spits maar op de flank stond en zelfs meestal maar mocht invallen.
Ibrahimovic heeft op 3 seizoenen Ajax misschien maar een 30 tal doelpunten gemaakt ofzo , zijn eerste seizoen scoorde hij er misschien nog geen 5 , is dat dan zoveel beter , eigenlijk ?
Daar neem ik vrede mee! Genk had hij gewoon het geluk dat de ploeg rond hem gebouwd werd + Dagano die er nog speelde. Hij scoorde veel ja, maar had ze er maar in te schieten verder niets doen. Jammer dat Ajax dit niet zag, met het geld dat ze aan hem spendeerden konden ze wel een betere spits kopen waar ze meer mee waren.quote:Op vrijdag 17 september 2004 19:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hij kan niet niets, maar wel erg weinig.
Dan wordt het tijd dat de NL'ers weer eens van zich laten spreken !!quote:Op vrijdag 17 september 2004 18:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vroeger misschien , maar op die ene uitschieter van Feyenoord in de Uefa-cup (die dan nog deels te danken is aan een héél gelukkige loting en het feit dat ze de finale in eigen huis konden spelen onder enorm motiverende omstandigheden (moord op fortuyn net gebeurt) zie ik eigenlijk niks wat de Nederlandse ploegen beter gepresteerd zouden hebben.
Overigens , op de Uefa Country Ranking van vorig seizoen (opgemaakt met de prestaties van de teams in europacups) eindigde Belgie op de 11de plaats , Nederland als 12de.
De laatste 4 jaar zie je zelfs dat Belgie op dat ene jaar dat Feyenoord de Uefa cup won telkens voor Nederland eindigde in die ranking.
Dus ik zou eigenlijk maar niet zo vlug zijn met dergelijke vluchtige conclusies.
Overigens zegt het feit dat Belgie de laatste jaren op Club en Anderlecht na bijna telkens andere teams in de Europacups had ( Standard, Genk , La Louviere, Lokeren, Gent , Moeskroen, Westerlo , Lierse ) toch ook wel iets over de sterkte in de "breedte" van de competitie.
En Sonck zegt weer ( vorig seizoen ) dat het in NL zwaarder is en net ietsje sneller gaatquote:Op vrijdag 17 september 2004 18:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Om eens een quote van een Nederlander in de Belgische competitie uit de krant van dit weekend te halen :
"Hier wordt agressiever gespeeld en de scheidsrechters zijn strenger", zegt Chris Van der Weerden, de enige Nederlander in onze competitie, in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. "Als speler krijg je nauwelijks ruimte. In Nederland kun je de bal 1 à 2 keer raken."
"En je krijgt hier veel sneller geel", zegt de verdediger van Germinal Beerschot. "Ik ben het beste voorbeeld. Na vier speeldagen mocht ik een dag schorsing uitzitten."
Klassiek wordt daardoor in Belgie ook veel minder gescoord dan in Nederland , misschien is daarom 30 goals maken in Belgie zoals Sonck wel wat unieker dan bv Kezman die er in Nederland 30 maakte, want daar krijg je als spits veel meer ruimte. (Iemand als Luc Nilis die in Belgie weinig scoorde en in Nederland veel is daar ook zo'n voorbeeld van trouwens)
De meeste Belgen die in NL spelen zijn wel opvallend ook (op pakweg Sonck, Huysegems en Tanghe na dan) spelers die in Belgie niet of weinig aan de bak kwamen , eigenlijk.quote:Op zaterdag 18 september 2004 10:49 schreef methodmich het volgende:
Alle Belgen in NL zeggen dat.
Zijn er nog meer goede Belgen in Nederland dan?quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De meeste Belgen die in NL spelen zijn wel opvallend ook (op pakweg Sonck, Huysegems en Tanghe na dan) spelers die in Belgie niet of weinig aan de bak kwamen , eigenlijk.
Wat zijn "goede belgen" ? Ook zo'n vraag hé , ik zie dat er heel wat Belgen zijn die in Nederland vlot in eerste klasse meedraaien of meedraaiden (Soetaers, De Witte , Vreven , Mampaey , ... ) die in Belgie totaal niet aan de bak kwamen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zijn er nog meer goede Belgen in Nederland dan?
Soetaers, De Witte , Vreven , Mampaey zijn natuurlijk ook geen toppers hè.quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat zijn "goede belgen" ? Ook zo'n vraag hé , ik zie dat er heel wat Belgen zijn die in Nederland vlot in eerste klasse meedraaien of meedraaiden (Soetaers, De Witte , Vreven , Mampaey , ... ) die in Belgie totaal niet aan de bak kwamen.
Omgekeerd zie je over de jaren heen dat spelers die in Belgie toppers waren zoals bv een Mark Degryse in Nederland ook niet aan de bak kwamen.
Net als je ziet dat Nederlandse toppers die met veel bravoure naar Belgie werden gehaald (zoals bv Taument destijds bij Anderlecht) falikant faalden.
Zoals ik hier al zei , zeggen dat het niveau in het ene land hoger is is gewoon onzin , er is alleen een enorm verschillende manier van spelen, in Belgie is het hard, verdedigend en fysiek voetbal , in Nederland technisch, aanvallend en verfijnd , maar of het niveau daarom momenteel hoger is ? Dat is onzin en dat bewijzen bv de uefa rankings ...
Als er nu iemand is die niet bezig is over "wij zijn de beste" dan ben ik het toch wel zeker, ik zeg juist dat er in beide landen op een bijna totaal andere manier wordt gevoetbald, maar dat dit niet noodzakelijk een verschil in niveau hoeft te betekenen ...quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Soetaers, De Witte , Vreven , Mampaey zijn natuurlijk ook geen toppers hè.
Maar laten we ook maar ophouden met deze 'wij-zij-de-beste"onzin.
Wesley schiet dit weekend er weer ee paar bij in.
Staat er dan "Houd eens op met die 'wij-zijn-de-beste'onzin?"quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als er nu iemand is die niet bezig is over "wij zijn de beste" dan ben ik het toch wel zeker, ik zeg juist dat er in beide landen op een bijna totaal andere manier wordt gevoetbald, maar dat dit niet noodzakelijk een verschil in niveau hoeft te betekenen ...
Ja, die was natuurlijk de Den Bosch verdediging aan het afleiden, terwijl De Jong en Grygera aan het scoren waren, duhquote:Op zondag 19 september 2004 16:07 schreef ASSpirine het volgende:
2 verdedigers hebben gescoord
en waar is die van pure spits Sonck?
quote:Sonck zieht aus 25 Metern ab - fünf Meter am Tor vorbei.
Laten we hopen van niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:55 schreef Radegast het volgende:
Moet te doen zijn tegen het zooitje ongeregeld van Bert...
Voor bdm ook hoor.... die hoort ergens thuis bij een semi-topploeg.quote:Op maandag 7 februari 2005 17:16 schreef methodmich het volgende:
Leuk voor Wesley, die twee goals. Hij blijft echter ongeschikt voor Ajax.
bdm?quote:Op maandag 7 februari 2005 17:59 schreef P4nic het volgende:
[..]
Voor bdm ook hoor.... die hoort ergens thuis bij een semi-topploeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |