abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:38:40 #201
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_24033650
De voor mij meest belangijke namen zijn:
van Bekkum/van Bekkem;Zoelmond en regio
van Bentum, Zoelmond; Beusichem en regio
Bosschaart/Bosschaert; voornamelijk Zoelmond en gelderland
Van Brummelen; Ravenswaaij en Amsterdam
Van Ewijk; Maurik e.o.
Van Gelder; Middelburg
Van Gent; Willemstad
Knobbout;Beusichem e.o.
Laponder/La Pondre; Beusichem e.o.
Loef/Loeff
MacPherson; Willemstad/Den Bosch e.o
Melis; Serooskerke en Middelburg
Mulder; Rotterdam, Arhem en Rumpt
Prijs; Beusichem, Zoelmond
Van R(h)ijnber(c)k
Tulling; Rotterdam
Verbaas; Oud Beijerland, Numansdorp e.o

[ Bericht 2% gewijzigd door Angelic1 op 17-12-2004 16:07:38 ]
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  vrijdag 17 december 2004 @ 16:53:56 #202
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_24039461
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:30 schreef Falco het volgende:

Verder werkt Genepro ook wel oke, maar als je vanuit Aldfaer zo'n stamboom importeert staat alles heel lelijk door elkaar, zeker als je voorouders flink bezig waren met fokken.
Moet je even de Auto-arrange knop gebruiken
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
  vrijdag 17 december 2004 @ 18:44:21 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_24041930
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 16:53 schreef FormerlyKnownAs het volgende:

[..]

Moet je even de Auto-arrange knop gebruiken
Prachtig! Nu staat alles zeer overzichtelijk!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 18 december 2004 @ 14:13:27 #204
35237 Nuongirl
pi_24057444
* Nuongirl is nu bezig met de Groningse tak van de familie.en dan de tak van mijn oma

De namen die daar oa in voorkomen en de plaatsen waar ze vandaan komen :

- Dagelet >>>>>>Groningen
- Fokkema >>>>>>Groningen, Usquert
- Hoeks(z)ema>>>> Grootegast.
-van der Tuin>>>>> Groningen
-Groeneveld>>>>>> Niekerk, gem Oldekerk
-Hofkamp >>>>>>>> Haren
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:18:40 #205
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_24062362
Oke, een lijstje dan:

- van den Berg > Amersfoort
- Buys/Buijs/Buis > Amersfoort
- van Es(ch) > waarschijnlijk ook Amersfoort
- Janssen (Hoefsloot) > waarschijnlijk ook Amersfoort
- Klarenbos > Rhenen
- Koetsier/Koetzier > Rhenen
- Kuster > Rhenen
- van Laar > Rhenen / Utrecht
- (van) Mastenbroek > Oudewater
- Quick > Amersfoort
- Weller/Wellerd/Wellard/Willerd/Wijlart (deze tak is wat freaky qua namen) > Amersfoort
- de Wilde > Amersfoort
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 4 januari 2005 @ 19:47:05 #206
35237 Nuongirl
pi_24397563
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 14:13 schreef Nuongirl het volgende:
* Nuongirl is nu bezig met de Groningse tak van de familie.en dan de tak van mijn oma

De namen die daar oa in voorkomen en de plaatsen waar ze vandaan komen :

- Dagelet >>>>>>Groningen
- Fokkema >>>>>>Groningen, Usquert
- Hoeks(z)ema>>>> Grootegast.
-van der Tuin>>>>> Groningen
-Groeneveld>>>>>> Niekerk, gem Oldekerk
-Hofkamp >>>>>>>> Haren
Ben inmiddels al weer een stuk opgeschoten met de Hoeks(z)ema`s, een irritante naam, vanwege de verschillende spellingen.
Hieronder een stukje

1 Wietske Luitsen Hoeks(z)ema, geboren in 1831 in Grootegast.
Zij trouwde, 24 jaar oud, op 14-05-1855 in Grootegast met Fokke Fokkes Fokkema, geboren in 1833 in Sebaldeburen, gem Grootegast, zoon van Jan Fokkes Fokkema en Wietske Meints Wieringa. Het huwelijk werd ontbonden op 18-03-1896 in Groningen

Generatie 2 ( ouders )
2 Luitjen Lubbes Hoeksema, geboren op 28-10-1795.
Hij trouwde op 26 jarige leeftijd op 16-08-1822 in Grootegast. Het huwelijk werd aangegaan met:
3 Hiltje Berends Mulder, 23 jaar oud, geboren op 13-09-1798.

Kinderen van Luitjen Lubbes en Hiltje Berends:
I. Anna Katrina, geboren in 1823 in Grootegast.
Hij trouwde, 28 jaar oud, op 24-05-1851 in Grootegast met Fokke Hazenberg, geboren in 1822 in Lutjegast, gem Grootegast.
II. Wietske Luitsen (Zie 1)
III. Reina, geboren in 1834 in Grootegast.
Zij trouwde, 27 jaar oud, op 27-05-1861 in Grootegast met Jan Piers, geboren in 1834 in Lutjegast, gem Grootegast.

Generatie 3 ( grootouders )
4 Lubbert Alberts Hoeksma
Hij trouwde met:
5 Anna Catharina Jans

Kind van Lubbert Alberts en Anna Catharina:
I. Luitjen Lubbes (Zie 2)

6 Berend Lubbes Mulder
Hij trouwde met:
7 Wietske Klasens

Kind van Berend Lubbes en Wietske:
I. Hiltje Berends (Zie 3)
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:00:17 #207
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_24413902
Met de stamboom van mijn vaders familie ben ik al een heel eind. Tijd om me eens iets meer te verdiepen in de familie van mijn moeder.
Dit kan enigszins ingewikkeld worden omdat mijn moeders familie voor het grootste deel uit voormalig Nederlands-Indië komt. Mijn overgrootvader is echter wel een rasechte Fries, dus daar moet toch wel het één en ander over te vinden zijn.

Eerst maar eens met opa gebeld, want het is immers info over zijn verder die ik nodig heb. Hij verwees mij echter door naar zijn zus en neef. De laatste is jaren geleden naar de Mormonen geweest en zou daar flink wat info over de familie hebben gevonden.
Klinkt goed. We gaan vanavond dus maar weer eens bellen
(Un)masking for the greater good.
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 18 januari 2005 @ 15:19:36 #208
35237 Nuongirl
pi_24625599
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:00 schreef Natalie het volgende:
Met de stamboom van mijn vaders familie ben ik al een heel eind. Tijd om me eens iets meer te verdiepen in de familie van mijn moeder.
Dit kan enigszins ingewikkeld worden omdat mijn moeders familie voor het grootste deel uit voormalig Nederlands-Indië komt. Mijn overgrootvader is echter wel een rasechte Fries, dus daar moet toch wel het één en ander over te vinden zijn.

Eerst maar eens met opa gebeld, want het is immers info over zijn verder die ik nodig heb. Hij verwees mij echter door naar zijn zus en neef. De laatste is jaren geleden naar de Mormonen geweest en zou daar flink wat info over de familie hebben gevonden.
Klinkt goed. We gaan vanavond dus maar weer eens bellen
Misschien heb je hier wat aan, Natalie http://home.planet.nl/~vdbroeke/genpages.htm
pi_24703089
ik zou het ook allemaal wel eens willen uitgezocht hebben, maar zelf heb ik er absoluut geen tijd of mogelijkheden voor en om er nou geld aan uit te geven, tja. wel weet ik dat er verscheidene smit families waren (geen relatie met elkaar) die, alhoewel ze technisch niet van nobel bloed waren, in de tijd van nog voor de habsburgs ofzo als zeer influenteel stonden aangeschreven. maar goed.

zou wel leuk zijn als zou blijken dat ik en niet beatrix recht op de troon heb ofzo
  Voormalig Sport Koningin zondag 23 januari 2005 @ 12:34:30 #210
35237 Nuongirl
pi_24704176
quote:
Op zondag 23 januari 2005 11:27 schreef lawine2 het volgende:
ik zou het ook allemaal wel eens willen uitgezocht hebben, maar zelf heb ik er absoluut geen tijd of mogelijkheden voor en om er nou geld aan uit te geven, tja. wel weet ik dat er verscheidene smit families waren (geen relatie met elkaar) die, alhoewel ze technisch niet van nobel bloed waren, in de tijd van nog voor de habsburgs ofzo als zeer influenteel stonden aangeschreven. maar goed.

zou wel leuk zijn als zou blijken dat ik en niet beatrix recht op de troon heb ofzo
Ach, je moet het ook niet in een korte tijd willen uitzoeken. Sommigen zijn jaren bezig met het uitzoeken van hun afkomst, en dan ng niet klaar. Het is gewoon erg leuk om telkens een stukje van de puzzel die voorouders heet te ontrafelen.
pi_24870685
na het lezen van dit topic dacht ik: Goh, dat is leuk, ik ga er ook achteraan! Dus ik ga zoeken op internet,e n wat blijkt: iemand heeft al de familie van mn vaderszijde gevonden en op een site gezet. Die stamboom gaat terug tot meer dan 876 jaar na Chr.

Ik blijk een afstammeling te zijn van ene Ygo Galama.

Ik citeer:
"Ygo Galama was veldoverste van de Friesche koning Beroaldi en versloeg bij Suset Dagobertus, zoon van de Merovingische koning Chlotarius II (613-629) van de Franken.

Over zijn nakomelingen is niets bekend totdat Ygo Galama wordt vermeld als 5e Potestaat van Friesland."

Bron: http://www.kuijpers-zijlstra.nl/geneal.html
Het betreft de familie Ypma.

Wat vinden jullie ervan?
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:11:06 #212
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25045939
Oké grootvader gebeld, zo ongeveer al zijn broers en zussen én de bewuste achterneef
Iedereen was ontzettend behulpzaam en intussen ben ik al een heel eind met de genealogie.

De Indische tak is moeilijk na te gaan, maar de Friese kant maakt dat meer dan goed. Intussen ben ik tot 1800, alwaar we verder gaat in de vrouwelijke lijn, want helaas is van een directe voorouder de naam van de vader niet bekend.
Aktes en persoonskaarten zijn intussen aangevraagd, maar daar moeten we nog even op wachten. Toch heb ik hoop dat hierop wat zal staan wat me een eindje verder brengt.

Mocht hier toevallig nog iemand zijn met voorouders in Friesland en dan ook nog drager van de familienaam Dijkstra: geef een gil.
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 11 februari 2005 @ 20:26:21 #213
35237 Nuongirl
pi_25046169
Inmiddels weer een stuk verder gekomen, en dan met name met de Groningse takken.

Tevens heb ik drie nieuwe kinderen kunnen vinden van t echtpaar Rikkert Drewes en Anje Jans. Het gezin, waar ik inmiddels 5 kinderen van heb gevonden, woonde in Groningen, 4 kinderen namen de naam van der Bleek aan, maar de vijfde, een zekere Jan Rikkerts ging zichzelf en zijn nakomelingen Bleeker noemen. Hij was dus in eerste instantie moelijk te traceren, maar t is me gelukt.

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 maart 2005 @ 11:15:31 #214
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_25344281
Zo even een grote schop.
Ik ben eindelijk weer eens begonnen met het invoeren van complete genealogien die ik hier soms een jaar al had liggen. Ik heb nu de familie van Lidth de Jeude, Versteegh en Romer (met puntjes op de o) gehad.
Die Romer, is zeer waarschijnlijk familie van Piet (Baantjer) Romer, maar ik kan de link niet vinden (omdat ik niets kan vinden over de ouders of grootouders van Piet)

De genealogien van van Steenis, van Everdingen en van Meeteren (een hele grote) liggen nog op me te wachten, alsmede van Doeshburgh en Quanjer, die ik gedeeltelijk al wel had ingevoerd (mijn kwartierstaat erin).

Maar ik kwam ook weer die van Rijnberk tegen, en nu weet ik niet meer waar ik AAnthonij en mevrouw van Gorckum had gevonden (ik gok Genlias). Maar Angelic1 zei dat ze de gegevens had, dus hierbij de vraag of je ze nog hebt Angelic1
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 15 maart 2005 @ 11:58:16 #215
35237 Nuongirl
pi_25519304
* Nuongirl is inmiddels een kwartierstaat aan het uitzoeken voor iemand anders. Tot nu toe komen alle personen daarin uit Drenthe, Overijssel en Duitsland. Helaas ben ik met dat laatste niet zo erg blij, omdat mijn duits niet zo goed is

In Drenthe hebben ze btw drenlias (www.drenlias.nl) Echt een aanrader en heb daar al erg veel gegevens vandaan gehaald
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:41:31 #216
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25519635
TARA, ik zag in je OP staan dat er Arends in je familie tegenkomt. Zou het ook kunnen zijn dat het AHRENS kan zijn? Dan gaat het nl mijn kant op.

Dus voor de liefhebbers/Ahrens-en. Meldt je
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 15 maart 2005 @ 13:06:48 #217
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25519917
Wat me opvalt: als ik aktes opvraag via Genlias of bij Tresoar dan word hiervoor een bepaald bedrag gevraagd. Niet zo gek, want de mensen aldaar gaan voor je opzoek of hollen naar het kopieerapparaat.

Als je rechtstreeks bij de gemeente opvraagt, dan doen ze dit dikwijls gratis.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 maart 2005 @ 17:41:38 #218
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_25523495
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:41 schreef qu63 het volgende:
TARA, ik zag in je OP staan dat er Arends in je familie tegenkomt. Zou het ook kunnen zijn dat het AHRENS kan zijn? Dan gaat het nl mijn kant op.

Dus voor de liefhebbers/Ahrens-en. Meldt je
Nee sorry, die Arends is waarschijnlijk ook nog eens een patroniem ipv een achternaam. Maar is echt geen Ahrens.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 20:47:03 #219
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25524504
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Nee sorry, die Arends is waarschijnlijk ook nog eens een patroniem ipv een achternaam. Maar is echt geen Ahrens.
Jammer maar helaasch dusch
It's Time To Shine
  zaterdag 19 maart 2005 @ 12:55:30 #220
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25584836
Toen mijn overgrootvader in 1951 -na jarenlang in voormalig Nederlands-Indië gewoond te hebben- terugkeerde naar Nederland, was het eerste wat hij deed: het opsporen van het graf van zijn moeder. Zij was namelijk enkele jaren voor zijn terugkomst naar ons Hollandse lapje grond gestorven en hij wilde natuurlijk weten waar zij lag.
Helaas is het hem niet gelukt om haar te traceren en hij is 20 jaar geleden gestorven zonder ooit afscheid van haar te kunnen nemen.

Zijn oudste zoon, mijn grootvader, nam het op zich om zijn oma te zoeken. Het gerucht ging dat zij in Almelo zou liggen, maar helaas wist ook hij niet waar ze de laatste jaren van haar leven had gewoond en gestorven en begraven lag. Zijn speurtocht werd gestaakt.

En toen was daar zijn oudste kleindochter: ik.
Mijn grootvader en zijn broers en zussen wilden hun oma vinden? Dan zouden ze die vinden! En dus nam ik twee maanden geleden de taak van het opsporen van het graf van mijn betovergrootmoeder op me.

We wisten niet precies wanneer ze gestorven was, maar wel ongeveer: vlak na de oorlog. Daar maar eens beginnen. Gelukkig had ik intussen wel haar volledige naam weten te achterhalen via aktes en mijn familie.
Eerste stap: haar persoonskaart opvragen bij het CBG te Den Haag.
Afgelopen week kwam hij binnen.... Jaaaaaaaaaaaaaa!!! Eindelijk!! Daar stond het dan zwart op wit: de gegevens van Oma Aaltje!

Nu ik wist wanneer ze overleden was (1947, mijn oudoom had het goed onthouden) en waar, ben ik met het archief van de gemeente Enschede gaan bellen. Ja hoor, zij konden me wel een kopie van de overlijdensakte verstrekken.
En twee dagen later belde ik met de begraafplaats in die gemeente. Ik had geen idee wat ik moest verwachten. Oma Aaltje was bijna 60 jaar geleden gestorven... dat graf kon allang geruimd zijn..

Maar ook deze keer geluk! Ze ligt er nog!
Officieel kunnen we helaas geen aanspraak meer maken & dus ook niet op onze naam laten zeggen óf laten verhuizen naar het familiegraf in Amsterdam. Maarre, reken maar dat we het gaan proberen

Afgelopen week heb ik -na 54 jaar- mijn opa en broers + zussen hun grootmoeder 'terug gegeven' , en binnenkort gaan we er naartoe!
Ben erg blij dat ik mijn familie zo gelukkig heb gemaakt.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:12:19 #221
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25585095
Das mooi!! is gefeliciteerd nu gepast om te zeggen?
It's Time To Shine
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:16:53 #222
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25585160
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:12 schreef qu63 het volgende:
Das mooi!! is gefeliciteerd nu gepast om te zeggen?
Absoluut!
Heb hun oma gevonden. Ze is eindelijk weer bij haar familie, na meer dan een halve eeuw.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:28:27 #223
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25585411
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:16 schreef Natalie het volgende:

[..]

Absoluut!
Heb hun oma gevonden. Ze is eindelijk weer bij haar familie, na meer dan een halve eeuw.
Gefeliciteerd dan!
It's Time To Shine
  zaterdag 19 maart 2005 @ 16:10:11 #224
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25588850
Dankjewel!

Heb net alle aktes die ik had opgevraagd kopietjes gemaakt voor mijn grootvader en zijn broers en zussen. Vond ik wel zo netjes.
't Lijkt misschien zoiets kleins, maar voor hun erg belangrijk.

En nu gaan we dus verder spitten
  maandag 4 april 2005 @ 10:53:49 #225
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25972264
Onlangs de persoonskaarten van mijn overleden grootouders van vaders kant opgevraagd. Ze zijn allebei eerder getrouwd geweest, maar met wie precies?
Een (volle) zus van mijn vader weet wel wat namen, maar daar houdt 't mee op. En met de halfboer + zussen hebben we eigenlijk nooit contact gehad. (Die zie je op begrafenissen, verder niet)

Nu dus in afwachting van die info. Vorige keer heb ik zes weken moeten wachten. Intussen wacht ik ook alweer een week of drie. Nog drie te gaan dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')