Hmmm, geen idee eigenlijk.quote:Op zondag 17 april 2005 19:38 schreef sexylexy het volgende:
Heeft er trouwens hier iemand voorouders op de Zuid Hollandse eilanden?
bij mij zijn er ook nog chirurgijn en kroeghouderbij, en veel andere beroepen
heb je die beroepen over zitten typen of kan er automatisch een lijst van worden gegenereerd?
Ik heb geen familie op de Zuid Hollandse eilanden.quote:Op zondag 17 april 2005 19:38 schreef sexylexy het volgende:
Heeft er trouwens hier iemand voorouders op de Zuid Hollandse eilanden?
bij mij zijn er ook nog chirurgijn en kroeghouderbij, en veel andere beroepen
heb je die beroepen over zitten typen of kan er automatisch een lijst van worden gegenereerd?
Welke familienamen?quote:Op dinsdag 19 april 2005 07:52 schreef Lestat het volgende:
Ik heb ook veel voorouders van de Zuid-Hollandse eilanden!
Trouwens, in het blad Gens Nostra van de Nederlandse genealogische vereneiging (www.ngv.nl ) is er een kwartierstaat van Lorentz te vinden in nummer 22 (uit 1967) pp.372-373quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik zoek deze publicatie:
mw E.D. Heijnis-Renssen, “Het voorgeslacht van prof.dr. Hendrik Antoon Lorentz”, pp. 88-99, in: W.F.M. Ahoud et al. (red.), De Gelderse Leeuw: jubileumboek van de Groep Gelderland van het Koninklijk Nederlandsch Genootschap voor Geslacht- en Wapenkunde 1916-1991, Arnhem, 1992, ISBN 90-9005376-X.
Iemand enig idee hoe ik hieraan kan komen, of een kopie ervan?
(ik heb gemeenschappelijke voorouders met H.A. Lorentz)
Die gegevens heb ik al, of beter gezegd ben ik as we speak aan het verwerkenquote:Op dinsdag 19 april 2005 14:19 schreef Nuongirl het volgende:
Heb je wat hieraan ? Of had je deze gegevens al, Tara ?
Ik weet het, maar de andere publicatie is van later, met veel bijvoegingen en verbeteringen, dus gaat mijn voorkeur uit naar diequote:Op dinsdag 19 april 2005 14:23 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Trouwens, in het blad Gens Nostra van de Nederlandse genealogische vereneiging (www.ngv.nl ) is er een kwartierstaat van Lorentz te vinden in nummer 22 (uit 1967) pp.372-373
Helaas heb ik het nummer niet voor je, misschien even contact opnemen met het NGV ?
Ja! Hoezo is hij de vader van de zuid-hollandse eilanden?quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:10 schreef sexylexy het volgende:
hmm, welke plaatsen? ben je al terug tot de 'vader' van de zuid-hollandse eilanden, Doen Beijensz?
Ik neem aan omdat iedere familie op die eilanden af lijkt te stammen van die manquote:Op dinsdag 19 april 2005 21:42 schreef Lestat het volgende:
[..]
Ja! Hoezo is hij de vader van de zuid-hollandse eilanden?
ja, zijn voorgeslacht gaat best ver terug, tot in de 14e eeuw.quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:42 schreef Lestat het volgende:
[..]
Ja! Hoezo is hij de vader van de zuid-hollandse eilanden?
Ik heb een Doen Beijensz in mijn stamboom, volgens mijn gegevens was hij de vader van Beije Doensz en grootvader van Doen Beijensz de Jonge, die laatsten waren allebei schepen van Poortugaal. Maar mijn gegevens uit die tijd zijn erg fragmentarisch. Heb jij meer?
Als je teruggaat naar Adam en Eva welquote:Op woensdag 20 april 2005 21:56 schreef Lestat het volgende:
Ach uiteindelijk zijn alle mensen bloedverwanten van elkaar
De afkortingen niet, maar wat betekent het voluit?quote:Op donderdag 21 april 2005 13:52 schreef Bluesdude het volgende:
Hi Natalie..
Je kent al IGV en SIFA, neem ik aan ?
Ik heb bij de univ. bieb van Groningen het jaargang 1967 van Gens Nostra opgevraagd (ze hebben ze allemaal) en heb de kwartierstaat hier voor me liggen. Zoals verwacht had deze niets nieuws.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:23 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Trouwens, in het blad Gens Nostra van de Nederlandse genealogische vereneiging (www.ngv.nl ) is er een kwartierstaat van Lorentz te vinden in nummer 22 (uit 1967) pp.372-373
Helaas heb ik het nummer niet voor je, misschien even contact opnemen met het NGV ?
Jammer dat de kwartierstaat weinig nieuws bracht, maar wel fijn dat je aan die andere dingen wel wat had.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik heb bij de univ. bieb van Groningen het jaargang 1967 van Gens Nostra opgevraagd (ze hebben ze allemaal) en heb de kwartierstaat hier voor me liggen. Zoals verwacht had deze niets nieuws.
De andere publicatie had de UB niet, maar kon ik wel via de UB elders opvragen en is dus onderweg.
Ook handig, ze hadden Ned. patr. 1910-1997, De Ned. Leeuw 1883-1983 en Navorscher 1851-1960 op cd-rom, heb ik nu allemaal thuis liggen en ga ik binnenkort kopieren alvorens ze terug te brengen.
Dat komt in mijn kwartierstaat 2x voor. Ook heb ik meerdere gemeenschappelijke voorouders tussen mijn overgrootmoeder en -vaderquote:Op donderdag 21 april 2005 18:19 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Jammer dat de kwartierstaat weinig nieuws bracht, maar wel fijn dat je aan die andere dingen wel wat had.
Met de familie waar ik nu mee bezig ben kom ik trouwens veel nichten en neven tegen die met elkaar trouwen, iets wat vroeger vrij normaal was
Dat laatste heb ik nog niet gevondenquote:Op donderdag 21 april 2005 18:55 schreef sexylexy het volgende:
[..]
Dat komt in mijn kwartierstaat 2x voor. Ook heb ik meerdere gemeenschappelijke voorouders tussen mijn overgrootmoeder en -vader
heb jij al voorouders ontdekt met die monitors?quote:Op donderdag 21 april 2005 19:07 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik nog niet gevonden
Misschien kom ik dat nog wel eens tegen
Trouwens een interessante nieuwe site is dit . Hij is nog wel in de testfase. En voor wie hem nog niet kennen, deze site is ook een aanrader.
Met de monitors heb ik al heel wat voorouders ontdekt. Wat ik zo handig eraan vindt is dat als er nieuwe gegevens beschikbaar zijn in genlias je niet zelf hoeft te zoeken, maar dat je dan die gegevens via email krijgtquote:Op donderdag 21 april 2005 21:08 schreef sexylexy het volgende:
[..]
heb jij al voorouders ontdekt met die monitors?
Als die zijn ingevoerd en op de site van Genlias komen wel. Wat er nu in Genlias te vinden is vind je hier. En vergeet niet dat het vrijwilligers zijn die het invoerenquote:Op vrijdag 22 april 2005 15:01 schreef sexylexy het volgende:
DAt is mooi, dan krijg je dus af en toe ook nieuwe sterfsata oid die je nog niet had?
Voor Duitse voorouders http://ahnenforschung.net/ en http://www.biggislist.de/quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:52 schreef sexylexy het volgende:
Ja idd, dus het project duurt waarschijnlijk nog wel even. het huwelijk van 2van m'n oudouders is bijvoorbeeld nog niet te vinden
ik ga binnenkort maar eens wat dingen bestellen, zoals de cd van ons voorgeslacht en de parenteel van doen beijensz. Weet iemand wat te doen met Duitse / Vlaamse voorouders?
Bij 1 tak zit ik nu omstreeks 1500 (Een Frieze tak)quote:Op vrijdag 22 april 2005 17:39 schreef sexylexy het volgende:
Ik kon het huwelijk van 4 overgrootouders terugvinden, maar bijna alle betovergrootouders wist ik al, voor 2 moest ik een hele verre overoudtante bellen.
Heeft er hier al iemand een keer een kopie van een akte besteld van genlias?
hoever ben jij nu terug nuongirl?
Dat heb ik ook met een tak van mijn vooroudersquote:Op vrijdag 22 april 2005 17:49 schreef Nuongirl het volgende:
De familie waar ik mijn achternaam ontleen komt uit Schotland, althans volgens de huwelijksakte van mijn voorvader in 1698.
Gaat die tak ook terug naar Karel de Grote ?quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met een tak van mijn voorouders
De familie van Brummelen (iedere van Brummelen komt uit dezelfde familie). De familie begint met Dirk van Brummelen, maar als je een beetje verder zoekt dan kom je erachter dat hij eigenlijk Richard Bramhall heet en uit een adelijk geslacht uit Engeland komt wat terugvoert naar de familie de Bromale en Dunham Massey
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |