abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26382461
Ja, die ga ik binnenkort ook bestellen, heb em al een tijdje op het oog . ik heb al meerdere lijnen naar doen gevonden. nu druk bezig met de familie warbout en calicher
  woensdag 20 april 2005 @ 21:56:48 #277
9902 Lestat
the vampire...
pi_26387373
Ach uiteindelijk zijn alle mensen bloedverwanten van elkaar
Memento Mori
  Voormalig Sport Koningin donderdag 21 april 2005 @ 08:55:11 #278
35237 Nuongirl
pi_26396278
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:56 schreef Lestat het volgende:
Ach uiteindelijk zijn alle mensen bloedverwanten van elkaar
Als je teruggaat naar Adam en Eva wel
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  donderdag 21 april 2005 @ 11:32:56 #279
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26399282
De persoonskaarten van mijn grootouders zijn binnen, met daarop geboorte- en-overlijdensdata alsmede huwelijksdata van hun eerdere huwelijken. En en en...... alle kinderen
(Un)masking for the greater good.
pi_26402703
Hi Natalie..
Je kent al IGV en SIFA, neem ik aan ?
  donderdag 21 april 2005 @ 14:22:35 #281
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26403431
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:52 schreef Bluesdude het volgende:
Hi Natalie..
Je kent al IGV en SIFA, neem ik aan ?
De afkortingen niet, maar wat betekent het voluit?
Dan gaat er misschien wel een lampje branden?
(Un)masking for the greater good.
pi_26403625
http://www.igv.nl/
http://www.sifa.nl/

Indisch familieonderzoek is niet zo hopeloos als men vaak denkt.
Je kunt ook SIFA bezoeken in Den Haag en hen al je vragen voorleggen.
Zoeken moet je zelf doen, maar zij hebben veel tips.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 april 2005 @ 17:41:28 #283
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_26408544
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:23 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Trouwens, in het blad Gens Nostra van de Nederlandse genealogische vereneiging (www.ngv.nl ) is er een kwartierstaat van Lorentz te vinden in nummer 22 (uit 1967) pp.372-373
Helaas heb ik het nummer niet voor je, misschien even contact opnemen met het NGV ?
Ik heb bij de univ. bieb van Groningen het jaargang 1967 van Gens Nostra opgevraagd (ze hebben ze allemaal) en heb de kwartierstaat hier voor me liggen. Zoals verwacht had deze niets nieuws.
De andere publicatie had de UB niet, maar kon ik wel via de UB elders opvragen en is dus onderweg.
Ook handig, ze hadden Ned. patr. 1910-1997, De Ned. Leeuw 1883-1983 en Navorscher 1851-1960 op cd-rom, heb ik nu allemaal thuis liggen en ga ik binnenkort kopieren alvorens ze terug te brengen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Voormalig Sport Koningin donderdag 21 april 2005 @ 18:19:18 #284
35237 Nuongirl
pi_26409337
quote:
Op donderdag 21 april 2005 17:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik heb bij de univ. bieb van Groningen het jaargang 1967 van Gens Nostra opgevraagd (ze hebben ze allemaal) en heb de kwartierstaat hier voor me liggen. Zoals verwacht had deze niets nieuws.
De andere publicatie had de UB niet, maar kon ik wel via de UB elders opvragen en is dus onderweg.
Ook handig, ze hadden Ned. patr. 1910-1997, De Ned. Leeuw 1883-1983 en Navorscher 1851-1960 op cd-rom, heb ik nu allemaal thuis liggen en ga ik binnenkort kopieren alvorens ze terug te brengen.
Jammer dat de kwartierstaat weinig nieuws bracht, maar wel fijn dat je aan die andere dingen wel wat had.
Met de familie waar ik nu mee bezig ben kom ik trouwens veel nichten en neven tegen die met elkaar trouwen, iets wat vroeger vrij normaal was
pi_26410162
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:19 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Jammer dat de kwartierstaat weinig nieuws bracht, maar wel fijn dat je aan die andere dingen wel wat had.
Met de familie waar ik nu mee bezig ben kom ik trouwens veel nichten en neven tegen die met elkaar trouwen, iets wat vroeger vrij normaal was
Dat komt in mijn kwartierstaat 2x voor. Ook heb ik meerdere gemeenschappelijke voorouders tussen mijn overgrootmoeder en -vader
  Voormalig Sport Koningin donderdag 21 april 2005 @ 19:07:56 #286
35237 Nuongirl
pi_26410463
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:55 schreef sexylexy het volgende:

[..]

Dat komt in mijn kwartierstaat 2x voor. Ook heb ik meerdere gemeenschappelijke voorouders tussen mijn overgrootmoeder en -vader
Dat laatste heb ik nog niet gevonden
Misschien kom ik dat nog wel eens tegen
Trouwens een interessante nieuwe site is dit . Hij is nog wel in de testfase. En voor wie hem nog niet kennen, deze site is ook een aanrader.
pi_26413754
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:07 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik nog niet gevonden
Misschien kom ik dat nog wel eens tegen
Trouwens een interessante nieuwe site is dit . Hij is nog wel in de testfase. En voor wie hem nog niet kennen, deze site is ook een aanrader.
heb jij al voorouders ontdekt met die monitors?
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 22 april 2005 @ 08:12:23 #288
35237 Nuongirl
pi_26423623
quote:
Op donderdag 21 april 2005 21:08 schreef sexylexy het volgende:

[..]

heb jij al voorouders ontdekt met die monitors?
Met de monitors heb ik al heel wat voorouders ontdekt. Wat ik zo handig eraan vindt is dat als er nieuwe gegevens beschikbaar zijn in genlias je niet zelf hoeft te zoeken, maar dat je dan die gegevens via email krijgt
pi_26432617
DAt is mooi, dan krijg je dus af en toe ook nieuwe sterfsata oid die je nog niet had?
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 22 april 2005 @ 15:15:33 #290
35237 Nuongirl
pi_26432983
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:01 schreef sexylexy het volgende:
DAt is mooi, dan krijg je dus af en toe ook nieuwe sterfsata oid die je nog niet had?
Als die zijn ingevoerd en op de site van Genlias komen wel. Wat er nu in Genlias te vinden is vind je hier. En vergeet niet dat het vrijwilligers zijn die het invoeren
pi_26435303
Ja idd, dus het project duurt waarschijnlijk nog wel even. het huwelijk van 2van m'n oudouders is bijvoorbeeld nog niet te vinden
ik ga binnenkort maar eens wat dingen bestellen, zoals de cd van ons voorgeslacht en de parenteel van doen beijensz. Weet iemand wat te doen met Duitse / Vlaamse voorouders?
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 22 april 2005 @ 17:06:59 #292
35237 Nuongirl
pi_26435629
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:52 schreef sexylexy het volgende:
Ja idd, dus het project duurt waarschijnlijk nog wel even. het huwelijk van 2van m'n oudouders is bijvoorbeeld nog niet te vinden
ik ga binnenkort maar eens wat dingen bestellen, zoals de cd van ons voorgeslacht en de parenteel van doen beijensz. Weet iemand wat te doen met Duitse / Vlaamse voorouders?
Voor Duitse voorouders http://ahnenforschung.net/ en http://www.biggislist.de/

Voor Vlaamse voorouders : http://users.pandora.be/marieke.vandecandelaere/html2/ , http://users.pandora.be/luc.klaps/pro-gen.htm , http://users.skynet.be/sky60754/genealbe/online.htm , http://users.pandora.be/gensflandria/GensFlandria.htm en http://www.a-z.be/genealogie.html

Een goede algemene site en aanrader is www.rootsweb.com

Btw ik had het toeval dat ik het huwelijk van mijn overgrootouders wel in genlias kon terugvinden
Het hangt er echt vanaf uit welke regio ze komen , en wat er al beschikbaar is in genlias
pi_26436285
Ik kon het huwelijk van 4 overgrootouders terugvinden, maar bijna alle betovergrootouders wist ik al, voor 2 moest ik een hele verre overoudtante bellen.
Heeft er hier al iemand een keer een kopie van een akte besteld van genlias?
hoever ben jij nu terug nuongirl?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 april 2005 @ 17:42:59 #294
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_26436362
Ik heb de papieren over het voorgeslacht van Lorentz gekregen. Er staat in ieder geval nieuwe informatie in, hoewel niet zo heel veel denk ik, maar dat moet ik in ieder geval even naast mijn gegevens leggen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 22 april 2005 @ 17:49:52 #295
35237 Nuongirl
pi_26436543
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:39 schreef sexylexy het volgende:
Ik kon het huwelijk van 4 overgrootouders terugvinden, maar bijna alle betovergrootouders wist ik al, voor 2 moest ik een hele verre overoudtante bellen.
Heeft er hier al iemand een keer een kopie van een akte besteld van genlias?
hoever ben jij nu terug nuongirl?
Bij 1 tak zit ik nu omstreeks 1500 (Een Frieze tak)

Bij een andere tak van de familie, de van Kempens ben ik nu bij 1699, Derck Dirkz van Kempen en Geertruidt Wilhelmissen trouwen dan in Zevenaar. Twee van hun kinderen verhuizen dan naar Zuid Holland, en trouwen daar en krijgen nageslacht.

De familie waar ik mijn achternaam ontleen komt uit Schotland, althans volgens de huwelijksakte van mijn voorvader in 1698.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 april 2005 @ 18:35:28 #296
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_26437567
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:49 schreef Nuongirl het volgende:
De familie waar ik mijn achternaam ontleen komt uit Schotland, althans volgens de huwelijksakte van mijn voorvader in 1698.
Dat heb ik ook met een tak van mijn voorouders
De familie van Brummelen (iedere van Brummelen komt uit dezelfde familie). De familie begint met Dirk van Brummelen, maar als je een beetje verder zoekt dan kom je erachter dat hij eigenlijk Richard Bramhall heet en uit een adelijk geslacht uit Engeland komt wat terugvoert naar de familie de Bromale en Dunham Massey
pi_26442491
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 18:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat heb ik ook met een tak van mijn voorouders
De familie van Brummelen (iedere van Brummelen komt uit dezelfde familie). De familie begint met Dirk van Brummelen, maar als je een beetje verder zoekt dan kom je erachter dat hij eigenlijk Richard Bramhall heet en uit een adelijk geslacht uit Engeland komt wat terugvoert naar de familie de Bromale en Dunham Massey
Gaat die tak ook terug naar Karel de Grote ?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 april 2005 @ 22:36:54 #298
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_26443493
op zich wel, ik weet dat de Dunham Massey's verwant waren aan Willem de Veroveraar (King William I of England, William, duke of Normandy), die een afstammeling is van Karel. Echter heb ik de link van Dunham Massey naar William I nog niet weten te leggen.

Dit is wat ik ongeveer heb (het zijn echt kruimels, want er is niet veel data volgens mij):
Hamon I de Masci, wordt na de slag bij Hastings tot baron van Dunham Massey benoemd
hieruit o.a. waarschijnlijk:
- Hamon II de Masci, de voortzetting van de lijn van baronnen van Dunham Massey
- ? (voornaam onbekend) De Bromale de Masci, een zijtak die dus het gebied Bromale/Bramhall kreeg + titel, hieruit dus de familie de Bromale die later Bramhall wordt en uiteindelijk dus een telg die naar Nederland vertrekt en zich van Brummelen gaat noemen.

Wat sites:
Bramall Hall Manor, grootste vakwerkhuis van Engeland (let op de foto met een personen ernaast)
http://www.bramhallweb.co.uk/bramallhall.htm
Hier woonde de familie de Bromale

http://www.springhillfarm.com/broomhall/history.html
http://hometown.aol.com/_(...)U2kaPk6BPlnNH+LUXw==
pi_26443685
Ik heb met je vorsten bestand al veel lijnen weten te leggen naar Karel de Grote, maar (nog) niet naar willem de veroveraar, wel naar zijn broer volgens mij, zou ook neef kunnen zijn. kennen jullie het programma verre verwanten? daar onderzoeken ze een lijn van een onbekend persoon naar ene bekende nederlander van vroeger en andersom. hebben jullie al afstamming gevonden naar een bekend persoon uit de 18e/17e/16e eeuw? ik (nog) niet
pi_26443732
In welke tijd leefde die Dirk van Brummelen eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')