abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11553387

Omdat heel Fok! het natuurlijk fantastisch vind om over de opstelling van FC Groningen te kletsen is er dit topic. Hier kun je je favoriete opstelling neer zetten en de wedstrijden evalueren, Speelt trainer Ron Jans het juiste systeem? Gebruikt hij spelers op de juiste manier? Kortom, wat moet Ron Jans volgens jouw veranderen om FC Groningen nog beter te krijgen? <p>Ron Jans heeft de beschikking over de volgende spelers:<p>Roy Beukenkamp, keeper<br>Jeroen Lambers, keeper<br>Kurt Elshot, rechts, verdediger/middenvelder<br>Ray Fränkel, rechts, verdediger/middenvelder<br>Regillio Vrede, rechts, verdediger<br>Melchior Schoenmakers, rechts, verdediger<br>Arnold Kruiswijk, links, verdediger<br>Antione van der Linden, links, verdediger<br>Mathias Florén, links, verdediger<br>Johannes Hardarson, rechts, middenvelder<br>Sander van Gessel, links, middenvelder<br>Hugo Alves Velame, rechts, middenvelder/aanvaller<br>Mile Krstev, rechts, middenvelder/aanvaller<br>Ignacio Tuhuteru, links, middenvelder/aanvaller<br>Raymond Bronkhorst, rechts, middenvelder<br>Arvid Smit, rechts, middenvelder<br>Chris de Witte, rechts, aanvaller<br>Rolf Landerl, rechts, aanvaller<br>Brian Pinas, links, aanvaller<br>Glen Salmon, rechts, aanvaller<br>Martin Drent, rechts, aanvaller<p><span class="edit"><!-- 321642a80d78ef37e2a22fac53bf487e -->[Dit bericht is gewijzigd door Puur op 04-07-2003 14:31]</span>

[ Bericht 12% gewijzigd door just me op 23-10-2004 08:42:53 ]
  vrijdag 4 juli 2003 @ 09:44:34 #2
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_11553397
zet ze allemaal maar in de reserve. ga je waarschijnlijk mijnder af dan dat ze opgesteld staan.
Imperare sibi maximum imperium est
  vrijdag 4 juli 2003 @ 09:44:44 #3
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_11553404
Zet er effe de posities bij waarop ze kunnen spelen, dan vergelijkt dat wat makkelijker.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 4 juli 2003 @ 09:45:18 #4
26777 MrTorture
pi_11553418
Selectie is overigens belachelijk groot, met 12 spelers lukt het ook wel
Vis een optie?
pi_11553477
Beukenkamp
Elshot - Schoenmakers - Floren - Vrede
Geen idee - van Gessel - Geen idee
Tuhuteru - Drent - Salmon

pi_11553498
Ron Jans is erg gecharmeerd van 4-3-3, ikzelf ben dat wat minder, vooral omdat FC Groningen vaak vervalt in 4-5-1. Het liefst begin ik het seizoen met een 4-4-2 opstelling.

Mijn voorlopige favoriete opstelling:

Roy Beukenkamp.

Kurt Elshot, Regillio Vrede, Arnold Kruiswijk, Mathias Florén.

Arvid Smit, Mile Krstev, Sander van Gessel, Brian Pinas.

Chris de Witte, Glen Salmon.

Maandag begint de FC met de trainingen, daarna zullen de eerste oefenwedstrijden zijn. Ik ben benieuwd of deze opstelling dan stand houdt.

[Dit bericht is gewijzigd door Puur op 04-07-2003 11:30]

pi_11553510
Drent in de spits en Beukenkamp in het doel.
pi_11553511
Het team van bijv. Real Madrid of Juventus of AC Milan.........
pi_11553545
Beukenkamp
Elshot - Schoenmakers - Sander van Gessel - Vrede
van Gessel - Mile Krstev - Chris de Witte
Tuhuteru - Drent - Smit

Dit lijkt mij wel wat

Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_11553774
Maar eh, Mat, twee keer van Gessel is een beetje lastig.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 10:20:39 #11
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_11554120
Roy Beukenkamp, keeper

Kurt Elshot
Regillio Vrede
Melchior Schoenmakers
Mathias Florén

Arvid Smit
Hugo Alves Velame
Sander van Gessel

Martin Drent,
Glen Salmon
Chris de Witte

pi_11554179
Oh, het is ook wel leuk als jullie erbij zetten waarom je voor een bepaalde opstelling kiest.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 10:35:41 #13
26777 MrTorture
pi_11554462
Grunn, 4-3-3

Roy Beukenkamp

verdediging van rechts naar links:
Kurt Elshot
Melchior Schoenmakers
Arnold Kruiswijk
Mathias Florén

Mile Krstev
Hugo Alves Velame
Sander van Gessel

Rolf Landerl
Martin Drent
Brian Pinas

Waar is de tijd dat ik de meeste spelers wel kende

Vis een optie?
  vrijdag 4 juli 2003 @ 10:54:50 #14
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_11554891
------Roy Beukenkamp------

Kurt Elshot--Regillio Vrede--Melchior Schoenmakers--Mathias Florén

Smitje --Hugo Alves Velame--Sander van Gessel

Chris de Witte--Martin Drent--Brian Pinas

Leuk team!

Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 11:19:11 #15
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_11555438
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 10:54 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
------Roy Beukenkamp------

Kurt Elshot--Regillio Vrede--Melchior Schoenmakers--Mathias Florén

Smitje --Hugo Alves Velame--Sander van Gessel

Chris de Witte--Martin Drent--Brian Pinas

Leuk team!

Hier kan ik mij volledig in vinden!

Alhoewel bij nader inzien Salmon (in vorm) misschien een beter alternatief is voor Drent (kan goed als pinchhitter gebruikt worden).
Voor de balans op het middenveld heeft Matthijs ipv Smit misschien ook wel mijn voorkeur....

vrijdag 4 juli 2003 @ 11:37:23 #16
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_11555935
Op post van Puur in andere topic: Ik denk niet dat dat te aanvallend is aangezien ze vorig jaar ookal in een ietwat veredeld 4-3-3 speelden.

1.Beukenkamp op doel is onomstreden.

2.Elshot rechtsback is ook duidelijk.
3.Vrede centraal achterin ook zonder twijfel. Die vreet ze op dit jaar!
4.Voor plek naast Vrede nog de keuze uit Kruiswijk, Van der Linden of eventueel Van Gessel. Moeilijk te beoordelen aangezien ik VD Linden niet goed ken.
5.Linksback is Florén.

6.Smit is gekocht voor centraal op het middenveld of iets naar rechts. Hij zal wel hier gaan spelen. Anders Matthijs.
10.Plek achter de spitsen is de keuze tussen Krstev, Hugo en Tuhuteru. Jans koos afgelopen jaar altijd voor de 1e.
8.Van Gessel redelijk onomstreden lijkt me.

7.De Witte is gekocht voor rechtsbuiten positie. 2e optie is Landerl.
9.Salmon of Drent. Hadden allebei niet zo'n super jaar maar ik denk dat Salmon zijn draai nog wel vindt hier. Drent wordt dus pinchhitter.
11.Pinas is de linksbuiten voor Jans. Tuhuteru is hier 2e optie maar kan volgens de trainer nu ook meestrijden om andere plekken.

Ideale invaller blijft Super Raymond 'in oranje' Bronkhorst

P.S. Jongsma is weg dus die kan je weg halen uit je lijstje.

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 04-07-2003 11:43]

vrijdag 4 juli 2003 @ 11:43:13 #17
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_11556086
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 11:37 schreef Cruoninga het volgende:

10.Plek achter de spitsen is de keuze tussen Krstev, Hugo en Tuhuteru. Jans koos afgelopen jaar altijd voor de 1e.

Nou d8 het niet....
  vrijdag 4 juli 2003 @ 11:50:40 #18
26777 MrTorture
pi_11556314
quote:
6.Smit is gekocht voor centraal op het middenveld of iets naar rechts.
Gehuurd toch?
Vis een optie?
  vrijdag 4 juli 2003 @ 11:52:21 #19
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_11556351
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 11:50 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Gehuurd toch?

Klopt, is eigendom van PSV.
pi_11556415
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 11:37 schreef Cruoninga het volgende:P.S. Jongsma is weg dus die kan je weg halen uit je lijstje.
Volgens mij mag Jongsma, net als Hardarson, weg, maar zijn ze gewoon aanwezig op de eerste training. Toch?
  vrijdag 4 juli 2003 @ 11:58:43 #21
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_11556498
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 11:55 schreef Puur het volgende:

[..]

Volgens mij mag Jongsma, net als Hardarson, weg, maar zijn ze gewoon aanwezig op de eerste training. Toch?

Als ze nog een contract hebben (Hadarson zeker) dan worden ze maandag wel op de 1e training verwacht denk ik.
pi_11556638
quote:
-opstelling-

Ideale invaller blijft Super Raymond 'in oranje' Bronkhorst

Zo is het, Kontkorst (sorry, dat was z'n bijnaam bij ons) als invaller, positie maakt niet uit, en het komt helemaal goed!
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 12:07:06 #23
30919 mitt
Michael Corleone
pi_11556709
Waar is Paul Matthijs ?
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] &lt;@Daggla&gt; ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  vrijdag 4 juli 2003 @ 12:08:23 #24
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_11556739
Grumbler, wie speelde er volgens jou dan op die plek van Krstev??

Puur, verschil tussen Jongsma en Hardarson is toch dat tegen die 1e al gezegd is dat hij weg moest en die 2e nog niet??? Als Dordt Allach niet meer zou willen en hij zou ook niet naar Twente gaan zou die dan ook moeten verschijnen op de 1e training???

Het is trouwens nog steeds niet zeker dat Hoogstrate naar PSV gaat i.v.m. zijn mentale problemen die best ernstig schijnen te zijn.

pi_11556943
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 12:08 schreef Cruoninga het volgende:Het is trouwens nog steeds niet zeker dat Hoogstrate naar PSV gaat i.v.m. zijn mentale problemen die best ernstig schijnen te zijn.
Ik dacht dat Hoogstrate de laatste training nog mee gedaan had. Vind het echt kloten voor hem.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 12:16:48 #26
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_11556982
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 12:08 schreef Cruoninga het volgende:
Grumbler, wie speelde er volgens jou dan op die plek van Krstev??
++verschillende spelers waaronder Krestev hebben kansen gehad op die positie, zelfs Salmon heeft er gespeeld.
Hugo heeft helaas voor de voetbal liefhebbers alweer niet de voorkeur op die positie

Puur, verschil tussen Jongsma en Hardarson is toch dat tegen die 1e al gezegd is dat hij weg moest en die 2e nog niet??? Als Dordt Allach niet meer zou willen en hij zou ook niet naar Twente gaan zou die dan ook moeten verschijnen op de 1e training???
++yep

Het is trouwens nog steeds niet zeker dat Hoogstrate naar PSV gaat i.v.m. zijn mentale problemen die best ernstig schijnen te zijn.

[afbeelding]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 juli 2003 @ 12:24:40 #27
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11557233
Ik heb er even een centraal Groningen topic van gemaakt...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_11558751

[Dit bericht is gewijzigd door Puur op 04-07-2003 13:23]

vrijdag 4 juli 2003 @ 14:18:06 #29
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_11560741
Ray Fränkel voor twee seizoenen naar FC Groningen

4 juli 2003

Ray Fränkel speelt de komende twee seizoenen voor FC Groningen. De 20-jarige verdediger tekent een contract tot juli 2005. Na deze periode van twee seizoenen heeft FC Groningen een optie om het contract met nog eens twee seizoenen te verlengen.

Ray Fänkel is een rechtsbenige verdediger, geboren op 15 september 1982 te Paramaribo en woonachtig in Rotterdam. Hij doorliep de jeugdopleiding van Feyenoord en stond twee seizoenen geleden nadrukkelijk in de belangstelling van het Belgische KV Mechelen. Hij Koos voor een ander buitenlands avontuur en werd in 2002 kampioen met FC Flora Tallinn in Estland, waar de Nederlander Arno Pijpers hoofdtrainer is.
Zijn contract liep af in de winterstop en kwam zodoende op stage bij RBC, waar Chris Dekker op dat moment aan het roer stond. In Suriname moest hij wat papierwerk in orde maken om op amateurbasis te komen spelen bij de Roosendaalse club. Toch werd besloten dat hij niet de goede vervanger werd geacht voor Sander Keller. Na de overgang van Dekker naar Sparta kwam Fränkel in de picture bij die andere Rotterdamse club. Daar trainde Ray tot het einde van het seizoen mee om zijn conditie op peil te houden. Behalve als rechtsback, kan de kopsterke Fränkel ook als centrale verdediger en als middenvelder worden ingezet.

Bron: Internetredactie FC Groningen
pi_11561045
Een leuke stand in voor Kurt Elshot.

Ik voeg hem even toe aan de spelerslijst boven in het topic. Want het gaat hier ook nog steeds over de beste opstelling voor FC Groningen.

zaterdag 5 juli 2003 @ 17:52:00 #31
55091 JorgL
Royale With Cheese
pi_11581943
Denk dat het wel weer 4-3-3 wordt, sowieso in thuiswedstrijden...

Beukenkamp (kan niet anders, lambers nog niet sterk genoeg)

Elshot (een van de betere backs in nederland)
Vrede (goede verdediger, kan soort van leider worden achterin)
Kruiswijk (komt eraan dit seizoen)
Floren (super goed ontwikkeld afgelopen jaar)

Krstev (dynamische middenvelder met techniek+goed schot, denk beter vanaf 6 of 8 dan op 10)
van Gessel (duidelijk, inzicht gecombineert met inzet en techniek)
Smit/Hugo (Hugo is super goed maar komt er helaas niet uit! Dus dan smit maar....hopen dat het bij hem er wel uit komt)

Pinas (talentvol, snel, en redelijke passing/voorzet)
Salmon (goede spits met scorendvermogen...vorig jaar niet maar nu wel...ik heb vertrouwen...!!)
De Witte/Landerl (ik vind landerl goede voetballer maar was vorig seizoen wat ongelukkig...dus word voor beide op 0 beginnen en dan maar kijken wie het wordt)

Ik heb Paul Mathijs er buiten gelaten omdat hij het afgelopen seizoen echt slecht heeft gespeeld (behalve zijn vrijballen), heel jammer want vind hem wel een goede speler.

Raymond Bronckhorst komt er denk ik heel vaak in als invaller en als ie dat goed doet kan hij misschien een basisplaats veroveren als rechterspits

Drent niet goed genoeg voor de basis, ook krijg je dan te vaak de lange bal, als pinchitter prima !! zekers nu Curovic er niet meer is...

Tsja zoiets moet het dan maar worden

C'mon, C'mon, C'mon, C'mon,
Hook Me Up,
Bartender Please,
Won't You?
pi_13021717
De 800 beschikbare kaarten voor het uitvak in heerenveen zijn bijna uitverkocht. De 100 voor de combi zijn al weg en morgen gaan de laatste 100 voor eigen vervoer in de verkoop. 700 man op eigen vervoer dus in totaal.
Als je nog mee wilt moet je er snel bij zijn.
pi_13022318
Ik heb mijn omwisselbiljet al een eeuwigheid, lijkt het wel. Kan niet wachten hem om te wisselen voor een toegangsbewijs tot het altijd stille en doodse ALS.
Jesus died for our sins... Let's make it worth his while!
pi_13033713
Of ik echt zin heb? Nou nee....

Vanaf het eerste jaar dat Heerenveen erbij is kom ik daar al en om eerlijk te zijn, het zijn altijd kutpotten met een tegenvallend resultaat geweest. En die vuile anabolen stewards zijn er ook al zolang als ik me kan heugen. Elk jaar weer een strafexpeditie naar de saaiste club van Nederland, met de saaiste supporters, de meest hypocriete voorzitter (op Jorien vd Herik na) en de vuilste stewards.

pi_13042671
Vier dagen voor de wedstrijd zijn alle 800 kaarten al voor 12 uur 's middags verkocht.

Wat zei Riemer ook alweer? Iets over ons en een uitvak wat niet vol zou komen?

pi_13622134
MVV zou geïnteresseerd zijn in Raymond Bronkhorst. Iemand die me wat over die speler kan vertellen?
pi_13633561
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:18 schreef Afunados het volgende:
MVV zou geïnteresseerd zijn in Raymond Bronkhorst. Iemand die me wat over die speler kan vertellen?
Erg toffe gast. Ken hem persoonlijk. Komt namelijk na afloop altijd in't supportershome en gaat veel om met een aantal fans.

Zijn inzet is top. Leuke stand-in als rechtsbuiten dus misschien bij MVV basisplaats.

Leuke vriendin ook

pi_13633980
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:43 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Erg toffe gast. Ken hem persoonlijk. Komt namelijk na afloop altijd in't supportershome en gaat veel om met een aantal fans.

Zijn inzet is top. Leuke stand-in als rechtsbuiten dus misschien bij MVV basisplaats.

Leuke vriendin ook

Kun je hem eens vragen of de interesse concreet is?

En raad hem maar aan naar Maastricht te komen(uiteraard mét zijn vriendin )

pi_13635163
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:58 schreef Afunados het volgende:

[..]

Kun je hem eens vragen of de interesse concreet is?

En raad hem maar aan naar Maastricht te komen(uiteraard mét zijn vriendin )

Gisteren was ik op't stadion toen een andere supporter met hem belde. Hij zei dat die sowieso niet naar Veendam wou omdat die zovaak negatief in't nieuws komen. Dat zou dus positief voor jullie kunnen zijn.
Toch wel jammer als die zou gaan alleen.
pi_13635316
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 22:43 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Gisteren was ik op't stadion toen een andere supporter met hem belde. Hij zei dat die sowieso niet naar Veendam wou omdat die zovaak negatief in't nieuws komen. Dat zou dus positief voor jullie kunnen zijn.
Toch wel jammer als die zou gaan alleen.

Zo positief komen wij helaas ook niet meer in het nieuws..

maargoed; het zou leuk zijn als hij zou komen en anders zoeken we wel weer verder

zondag 2 november 2003 @ 16:45:52 #41
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_14322746
Geweldig!

Gefeliciteerd.

Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_14322774
Gefeliciteerd!

leuke uitslag

Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_14323095
Op karakter, de manier waarmee Feyenoord bekend staat.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_14323139
Netjes teruggevochten!
pi_14327386
Heb vanmiddag weer genoten van FC Groningen...nou ja na de rust dan. Van mij mag Landerl altijd in de basis, gedreven en vechtend...dat mag ik wel!
Weet iemand wat Vrede heeft? Weer zijn lies? Vind dat ie eerder had aan moeten geven dat ie gewisseld moest worden...dit kostte mooi een tegendoelpunt (en bijna meerdere)!
Talk sense to a fool and he calls you foolish
pi_14328533
quote:
Op zondag 2 november 2003 19:54 schreef DaZilva het volgende:
Heb vanmiddag weer genoten van FC Groningen...nou ja na de rust dan. Van mij mag Landerl altijd in de basis, gedreven en vechtend...dat mag ik wel!
Inderdaad; Landerl moet gewoon altijd in de basis, want ik vind hem zowel in een 4-4-2 als 4-3-3 erg goed passen (vooral voor op de rechterkant). Ik heb liever Tuhuteru helemaal niet meer in de basis; zijn 1e seizoen bij de FC was prima, maar daarna is hij behoorlijk teruggevallen.
Wellicht zou Hugo de komende wedstrijd(en) meer naast Drent of Salmon in de spits moeten gaan spelen (vooral toch wel in uitwedstrijden). Suggestieve opstelling FC tegen NEC volgende week;
Beukenkamp,
Elshot (?; mits hij niet geschorst is), Kruiswijk, vd Linden, Floren,
Smit, Matthijs, v Gessel, Pinas,
Hugo, Salmon / Drent

Ben in ieder geval heel blij met de 3-3!!!!!

pi_14841399
RKC-FCG 1-1
Het was zeker niet verdiend, maar mooi dat we ook eens een puntje stelen. De doelstelling om vroeg veilig te zijn lijkt gehaald te gaan worden. Maar waakzaamheid blijft nodig aangezien alles erg dicht op elkaar staat.

Leuk sfeertje in't uitvak trouwens, iets wat niet van de overige vakken gezegd kan worden.

pi_14843762
Goede uitslag, maar ik kreeg de indruk dat RKC véél sterker was.
Ik kon er zelf niet bijzijn omdat ik zelf moest sporten Ik belde na afloop nog met iemand en die klonk heel erg tevreden vanuit een gezellig café in Waalwijk.

Tegen AZ kan gelukkig wel weer mee!

pi_15106560
Zo afgelopen vrijdag ff rbc opgerold. En ik heb zo'n gevoel dat az morgen wel eens klop kan krijgen van onze enige echte (Pride of the North) fc Grunn
  donderdag 4 december 2003 @ 10:27:31 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_15138698
En bijna ging AZ ten onder, Ali redt drie punten waar Groningen volgens mij, de lange samenvatting gezien te hebben, minimaal een punt had verdient. Maar da's voetbal

Leuk voetbal dit jaar. En Ron Jans is lief.

Hup Drent.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_15152313
De pers was (terecht) ook vrij lovend over FCG. Als we Zwolle nu scherp benaderen en zéker niet onderschatten (remember Volendam) dan zitten de volgende 3 punten er in.

Mooie goal van Salmon trouwens. Leek die toch even de koele afmaker te zijn waarvoor die eigenlijk gehaald is.

Als je mee wilt naar Zwolle moet je trouwens snel erbij zijn. Ik heb net kaarten gehaald en zit al in Bus 3. Ik meende dat de Z-Side ookal 3 bussen kreeg dus dan zouden we al op 6 zitten. En zo groot is dat uitvak daar echt niet.

donderdag 4 december 2003 @ 18:21:18 #52
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_15152369
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:18 schreef Cruoninga het volgende:
De pers was (terecht) ook vrij lovend over FCG. Als we Zwolle nu scherp benaderen en zéker niet onderschatten (remember Volendam) dan zitten de volgende 3 punten er in.

Mooie goal van Salmon trouwens. Leek die toch even de koele afmaker te zijn waarvoor die eigenlijk gehaald is.

Als je mee wilt naar Zwolle moet je trouwens snel erbij zijn. Ik heb net kaarten gehaald en zit al in Bus 3. Ik meende dat de Z-Side ookal 3 bussen kreeg dus dan zouden we al op 6 zitten. En zo groot is dat uitvak daar echt niet.

Ik weet niet of je er al eerder geweest ben, maar ik vind dat uitvak dus echt veruit het kutste uitvak wat er bestaat...en voor een EV-kaartje betaalden we nog 17,50 ook
pi_15152835
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:21 schreef Bobu het volgende:

[..]

Ik weet niet of je er al eerder geweest ben, maar ik vind dat uitvak dus echt veruit het kutste uitvak wat er bestaat...en voor een EV-kaartje betaalden we nog 17,50 ook

Ik was er vorig jaar. Het is niet het beste vak inderdaad, maar zo zijn er wel meer. Over de prijs weet ik weinig. Zwolle-uit is voor ons toch altijd een VC en dan betalen we altijd vast 25 euro.
pi_15886839
Cruoninga, kan je me misschien meer vertellen over het Drent gerucht. Hij zou voor de rest van het seizoen op huurbasis, met een optie tot koop, naar Maastricht komen..?
pi_15894241
Er is ook een gerucht dat Drent naar Cambuur gaat, in de wereld geholpen door Peter van der Vlag, die volgend jaar keeper bij Cambuur wordt. Drent lijkt het zat te zijn op de bank en serieus uit te kijken naar een andere club. MVV is wel een eind van de Martinitoren af, dus of dit een serieuze optie voor hem is?
  vrijdag 2 januari 2004 @ 09:39:32 #56
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15894508
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:21 schreef Bobu het volgende:

[..]

keloel jij bent nog niet bij agovv geweest....
Maar inderdaad: groot is het bij ons niet.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_16332160
De uitslagen van FCG in de winterstop:

Groningen - Appingedam 3-0 (Oosterpark)
Groningen - Emmen 3-2 (Terrein VV Haren)
Groningen - Rosenborg 1-2 (Mini-Toernooi Gran Canaria)
Groningen - CSKA Sofia 2-1 (Mini-Toernooi Gran Canaria)

Drent blijft trouwens bij Groningen. De contracten van Landerl en Schoenmakers zullen niet worden verlengd.

woensdag 11 februari 2004 @ 23:53:42 #58
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_17105546
Ik wil graag even weten wat de Groninger mening van Antoine van der Linden is.

Deze 'verdediger' is toevallig ooit per ongeluk als linkshalf bij mijn amateurvereniging in het 1e beland. Vervolgens geraakt hij op de een of andere manier ook nog bij Sparta. Die jongen, die nooit bijzonder opviel en vrijdag en zaterdag te diep in het glaasje keek in de lokale kroeg, profvoetbal bij mijn favoriete voetbalclub?!
Mijn ergste vermoedens werden waar, en Antoine van der Linden was een drama. DRAAAAMA! Van der Linden debuteert bij Sparta, en Sparta debuteert in de nacompetitie.
Hij verdedigd op 100km afstand, is langzaam en wint geen duel. Niet gek dat je dan ook de eer hebt dat er een Anti-Antoine-Fanclub wordt opgericht.
Alle gebeden worden verhoord, en Antoine moet opzouten bij Sparta. Naar Swindon Town. Vervolgens komt die man nog terug ook, bij Emmen. En wat schetst mijn verbazing.......hij verdient een transfer naar Groningen, een eredivisieclub! Was ik bevooroordeeld? Liet ik me meeslepen door mijn medesupporters die om zijn hoofd schreeuwden?
Maar sinds enkele weken weet ik het weer zeker. De laatste 3 weekenden (de midweekse weet ik niet) hoorde in de woorden "Antoine van der Linden" "fout" en tegendoelpunt weer voorbij komen.
Antoine van der Linden is de slechste verdediger uit het Nederlands betaalde voetbal, en het spijt me voor FC Groningen-fans dat hij daar moet spelen.

pi_17108390
Hij zal in Engeland wel wat bij hebben geleerd.
Hij is een zeer degelijke vervanger voor Kruiswijk/Vrede gebleken in vooral de 1e seizoenshelft. Toen was iedereen vrij lovend over hem.

De laatste wedstrijden maakt die misschien wat foutjes, maar zo lopen er hier wel meer...

pi_17109796
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:53 schreef Stpan het volgende:Antoine van der Linden is de slechste verdediger uit het Nederlands betaalde voetbal, en het spijt me voor FC Groningen-fans dat hij daar moet spelen.
Bijzonder bedankt voor je medeleven. Ik vind Antoine eigenlijk wel meevallen, en dat is dan op zijn Gronings want hij heeft mij, en meerdere supporters eigenlijk zeer positief verrast. Tegen NEC thuis was hij bij de beste spelers op het veld, tegen NEC uit en Feyenoord thuis bracht hij een stukje extra waardoor we de overwinning pakten. Hij veel duelkracht, loopvermogen en een goede pass, waarmee ik hem een volwaardige FC Groningen verdediger vind.
  donderdag 12 februari 2004 @ 10:37:10 #61
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_17111645
Nou, misschien is het dan toch mijn persoonlijke aversie tegen deze gast.
pi_17116731
Nog een stukje van Ron Jans na ADO - FCG:
quote:
We waren niet bij de les, na rust. ADO Den Haag heeft zelf niets gecreëerd. FC Groningen heeft alle kansen ingeleid. Ik heb daar zoals gezegd in de rust voor gewaarschuwd, en ik zal Antoine er vanavond niet of afrekenen wat hij allemaal goed heeft gedaan, maar op die ene fout die hij gemaakt heeft. Want die was bepalend voor het verloop van de wedstrijd."
pi_18017797
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:53 schreef Stpan het volgende:
Antoine van der Linden is de slechste verdediger uit het Nederlands betaalde voetbal, en het spijt me voor FC Groningen-fans dat hij daar moet spelen.
Ik ben ook niet kapot van hem.

Is het de Groninger fans trwns nog opgevallen dat een of andere malloot uit België ons drie
penalties door de neus heeft geboord in de 1-0 verliespartij tegen RBC? Ik wist de uitslag al voor ik de samenvatting zag en had er vrede mee, maar tijdens die samenvatting werd ik behoorlijk kwaad!

Vanmiddag Twente even oprollen, dan zijn we echt definitief veilig. Go FC!

Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 29 maart 2004 @ 20:26:27 #64
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18048406
Vrede kan opzoek gaan naar een andere club als we Henk Kok mogen geloven, Paultje wil iig niet meer samen spelen met Vrede.
Paul Matthijs gaf ook al aan dat Vrede hem in het veld bedreigd zou hebben dat er iets met hem zou gebeuren wanneer Matthijs niet vaker de bal na Vrede zou spelen, naja en dat is helemaal uit de hand gelopen in de kleedkamer.
quote:
Het gesprek dat Henk Veldmate en Hans Nijland vanmiddag met Paul Matthijs hebben gevoerd, is nog niet ten einde. Na een emotioneel gesprek van anderhalf uur werd besloten om op donderdag of vrijdag het gesprek voort te zetten.
pi_18087830
We krijgen 2000 euro boete voor wanordelijkheden en spreekkoren tijdens Groningen - Volendam???? Ik las het net op teletekst. Waar hebben ze het in godsnaam over???? Ik kan me niet herinneren dat er ook maar enige sprake geweest is van die beschuldigingen tijdens die wedstrijd.
  woensdag 31 maart 2004 @ 18:08:51 #66
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18088660
Erg vreemd inderdaad, want ik heb verder ook niets gehoord over 'schokkende' spreekkoren.
quote:
FC Groningen kreeg vandaag een voorwaardelijke geldboete van 2000 euro opgelegd van de KNVB. Dit vanwege het gooien van voorwerpen naar de assistent-scheidsrechter en het uiten van kwetsende spreekkoren tijdens FC Groningen-FC Volendam (0-1).

De straf zal worden opgelegd als de aanhang van FC Groningen binnen één jaar nog eens dergelijke wanordelijkheden veroorzaakt. Tijdens de op 1 februari 2004 gespeelde wedstrijd werd er het één en ander gegooid naar assistent-scheidsrechter Hennie Merks. Een deel van het wedstrijdverslag:
Terwijl de arbiter dichterbij kwam, overhandigde hij (Merks-red.) een net gevonden voorwerp aan Wiedemeijer. Die gaf het kleinood vervolgens weer door aan vierde official Erwin Zeinstra. Vervolgens was de grensrechter zo bezig met het verzamelen van eurocenten, dat hij een aantal van de resterende situaties verkeerd inschatte. Zo kon Esajas nog een keer gevaarlijk worden, terwijl hij duidelijk in buitenspelsituatie vertrok en had Putter nog een grote kans met een lucht van off-side.

Bron: FCgroningen.nl
En er is nog meer FCGroningen nieuws.
quote:
FC Groningen heeft bij de arbitragecommissie van de KNVB een verzoek ingediend om het contract met Regillio Vrede te laten ontbinden. Dit naar aanleiding van een bedreiging aan het adres van Paul Matthijs bij het ingaan van de rust bij FC Groningen - FC Twente, afgelopen zondag.

Wederom is de bron de site van FC Groningen.
Dus Vrede.
pi_18090745
quote:

3.Vrede centraal achterin ook zonder twijfel. Die vreet ze op dit jaar!
Z'n eigen teamgenoten...?
pi_18091502
Ik vind het wel jammer dat Vrede nu weg moet. Hij voegt meer toe aan het elftal dan de gemiddelde speler. Matthijs mag dan wel een behoorlijke staat van dienst hebben voor de FC maar die zou ik liever zien vertrekken.

pi_18095498
Tieme Klompe wordt morgen gepresenteerd als nieuwe speler van FC Groningen.

pi_18095930
Goeie zaak (als ie heel blijft). Per direct?
pi_18096041
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 23:15 schreef FritsVanEgters het volgende:
Goeie zaak (als ie heel blijft). Per direct?
www.heerenveen.org
pi_18096443
Het is een Groninger, maar om dan ook bij de FC te gaan voetballen...
pi_18097617
Hij woont er wel, maar hij komt uit Drenthe. (Mag het dan wel?)

pi_18098314
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 22:59 schreef SCH het volgende:
Tieme Klompe wordt morgen gepresenteerd als nieuwe speler van FC Groningen.
Zoals ik al reageerde op jullie (SCH) forum:

http://sc.heerenveen.org/?p=actueel/nieuws/2263
quote:
Klompe per direct naar FC Groningen
quote:
De speler zelf was nogal schimmig in zijn commentaar. In een telefoongesprek met de Fansite wilde hij de overgang bevestigen noch ontkennen.
quote:
Bron: Tieme Klompe
Oftewel: Jullie schijnen gezien de duidelijke titel van het bericht zeker te weten dat Klompe deze kant op komt en de bron daarvoor is hij zelf. Toch doet hij nogal schimmig over zijn eventuele overgang. Daar kan ik dus niet echt een touw aan vast knopen.

Van mij mag die trouwens komen, maar ik moet het nog maar zien allemaal.
quote:
Bovendien zal Klompe met onmiddellijke ingang tot het einde van het seizoen op huurbasis uitkomen voor de oosterburen, die nog nadrukkelijk naar beneden moeten kijken.
Ach gut, nog even een sneer uitdelen? Volgens mij valt dat nadrukkelijk naar beneden kijken best mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cruoninga op 01-04-2004 02:11:36 ]
pi_18099019
Het is natuurlijk een 1 april grap van die site. Ik heb hem wel als 1e door

Maar jammer want ik had hem er wel bij willen hebben hier.
pi_18099041
Wie kan mij een foto tonen van de vriendin van Paul Matthijs.
The gum you like, is coming back in style.
pi_18099062
quote:
Op donderdag 1 april 2004 02:01 schreef Cruoninga het volgende:
Het is natuurlijk een 1 april grap van die site. Ik heb hem wel als 1e door

Maar jammer want ik had hem er wel bij willen hebben hier.
Denk je dat echt? Ik denk serieus dat hij vanaf volgend jaar iig bij FC Groningen speelt, voor het bericht dacht ik dat al. Hij moet weg en in DvhN stond dat hij zich zelfs niet te groot voelde voor de SBS Divisie.

pi_18099082
Ja, dat denk ik echt. Ik las net ook dat die site al eens eerder een nep-bericht heeft geplaatst op 1 april. En dat bericht rammelt gewoon. Het staat ook verder nog nergens anders.
pi_18099101
quote:
Op donderdag 1 april 2004 02:09 schreef Cruoninga het volgende:
Ja, dat denk ik echt. Ik las net ook dat die site al eens eerder een nep-bericht heeft geplaatst op 1 april. En dat bericht rammelt gewoon. Het staat ook verder nog nergens anders.
Het is wel erg toevallig. Maar hij is en blijft een serieuze optie voor Groningen. Dat hij bij Heerenveen weg moet is wel waar, toch?

[edit] Het is natuurlijk wel van een fansite, dat had ik nog niet echt in de gaten.
pi_18099133
quote:
Op donderdag 1 april 2004 02:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Wie kan mij een foto tonen van de vriendin van Paul Matthijs.
Of een naam ofzo, want volgens mij sta ik op 't punt z'n chickje te versiere
pi_18099149
quote:
Op donderdag 1 april 2004 02:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Of een naam ofzo, want volgens mij sta ik op 't punt z'n chickje te versiere
Sla 'r in elkaar!

die Matthijsjes houden wel van een knokpartijtje
pi_18099155
immekaar slaan ja.
pi_18099190
quote:
Op donderdag 1 april 2004 02:11 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Dat hij bij Heerenveen weg moet is wel waar, toch?
Ook nog maar de vraag, hier en daar vang ik ook wel op dat die alsnog een nieuw contract krijgt bij SCH. Wiekens maar gewoon halen dan lijkt me.
pi_18099273
Is er ook een Heerenveen-topic dat rijp is voor een 1 aprilgrap? Sibon scheurt kniebanden? Knopper volgend seizoen naar Utrecht? Kun jij de Heerenveen-site hacken?

Dit bericht is wijzigbaar.

pi_18100326
quote:
Op donderdag 1 april 2004 02:09 schreef Cruoninga het volgende:
Jawel hoor
  vrijdag 2 april 2004 @ 02:33:29 #86
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18123344
quote:
Op donderdag 1 april 2004 08:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Jawel hoor
Dan was het overgenomen, maakt de grap wel wat succevsvoller uiteraard. Maar inmiddels is het dus ook wel duidelijk dat het bericht niet waar was trouwens.

Voor hoeveel punten gaan we in de komende 2 wedstrijden? Laten we 4 zeggen om ietwat bescheiden te blijven.
pi_18133086
Meer dan 3 is uitgesloten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_18145476
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 02:33 schreef Cruoninga het volgende:
Voor hoeveel punten gaan we in de komende 2 wedstrijden? Laten we 4 zeggen om ietwat bescheiden te blijven.
6
  zaterdag 3 april 2004 @ 16:08:04 #89
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18152553
Arvid Smit gaat FC Groningen aan het einde van dit seizoen verlaten, PSV wil hem weer terug hebben.
pi_18171691
Arvid Smit mis je niet.
www.thuisuiteten.nl
pi_18171713
Toch Tieme misschien. Pas goed op hem!!!
pi_18177718
Bestolen in de ArenA.
quote:
Jans&Koeman: "Puntje was wel verdiend geweest"

Aan de 2-1 hing een flinke lucht van buitenspel. Jans: "Het is altijd zo geweest dat de topclubs bevoordeeld worden." Koeman: "Er wordt vaak geschreven 'lucky Ajax' en het zou terecht zijn als dat morgen weer in de kranten staat."

Jans had van Oskam te horen gekregen, dat hij had genoten van FC Groningen. Jans: "Ik heb hem gezegd 'ik heb niet van jou genoten'.

Overigens kreeg Krstev geel voor een zuivere tackle op de bal. Hem missen we volgende week tegen PSV. Maar een gele kaart kun je niet aanvechten, helaas."
bron: http://www.fcgroningen.nl

Het spel was niet slecht, geeft de Groningse burger moed.

[ Bericht 32% gewijzigd door FritsVanEgters op 04-04-2004 20:21:37 ]
  maandag 5 april 2004 @ 09:51:15 #93
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_18187214
Nee maar wel 1 punt bestolen, was gisteren in de ArenA en die laatste goal was gewoon buitenspel.
Had er vooraf geen vertrouwen in maar Ajax d8 ff makkelijk 3 punten te behalen, dat brak ze nog bijna op ook.
Ging in mijn eentje volledig uit mijn dak tussen alle supporters van Ajax toen het 1-1 werd werd me ook niet in dank afgenomen.
Helaas werd ons door de intens slechte arbitrage 1 punt ontnomen.
pi_18283673
Stefano Seedorf naar Groningen

GRONINGEN - FC Groningen heeft zich versterkt met Stefano Seedorf van NAC. De 21-jarige middenvelder speelt dit seizoen op huurbasis bij de Bredase club.

Seedorf is afkomstig van Ajax maar kwam daar niet in aanmerking voor een contract en mocht uitkijken naar een nieuwe club Seedorf tekent een contract voor drie jaar bij FC Groningen.

(bron: RTV Noord)
a.k.a. Sikko
pi_18284179
quote:
Op donderdag 8 april 2004 20:31 schreef Dieptriest het volgende:
Stefano Seedorf naar Groningen

GRONINGEN - FC Groningen heeft zich versterkt met Stefano Seedorf van NAC. De 21-jarige middenvelder speelt dit seizoen op huurbasis bij de Bredase club.

Seedorf is afkomstig van Ajax maar kwam daar niet in aanmerking voor een contract en mocht uitkijken naar een nieuwe club Seedorf tekent een contract voor drie jaar bij FC Groningen.

(bron: RTV Noord)
Lijkt me wel een aanwinst voor Groningen! Ik hoop alleen dat hij niet de uitstraling heeft van Clarence, dan zal hij wel problemen krijgen in Groningen.
  donderdag 8 april 2004 @ 22:45:36 #96
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_18287628
Goede opvolger van Smit, technisch betere uitgave.

Mooie slag voor Grun, FORZA GRUN!!!
  donderdag 8 april 2004 @ 22:52:07 #97
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18287829
Lekker zeg! dat is een goede aanwinst voor de FC, mits hij maar geen penalty's neemt.
  donderdag 8 april 2004 @ 22:57:03 #98
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_18287971
Het is zijn neefje dat is dus geen garantie voor het missen van penalty's
  donderdag 8 april 2004 @ 23:02:56 #99
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18288134
quote:
Op donderdag 8 april 2004 22:57 schreef GRUMBLER het volgende:
Het is zijn neefje dat is dus geen garantie voor het missen van penalty's
quote:
Amstel Cup: FC Twente in bekerfinale
FC Twente heeft de finale bereikt van het toernooi om de KNVB-beker. In de halve finale te Enschede kreeg NAC klop. Twente won de noodzakelijke strafschoppenserie met 4-3. Voor NAC misten Seedorf en Boukhari. Twente benutte vier penalty's.
Naja dat kan gebeuren, misschien is hij doorgaans wel heel trefzeker als het op penalty's aankomt.

Maar goed ik ben blij dat Seedorf naar het Oosterpark komt.
  donderdag 8 april 2004 @ 23:31:26 #100
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_18288902
me 2
  donderdag 8 april 2004 @ 23:41:45 #101
30919 mitt
Michael Corleone
pi_18289167
knappe aankoop, zeker voor Groningen begrippen.
pi_18290092
Mooie versterking .
Hij lijkt me beter dan voorganger Smit, en is bovendien geen huurling.
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:26:13 #103
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18290275
Hoorde het op het supportersforum met Nijland, Veldmate en Jans waar die 1e het als primeur bekend maakte. Ze zijn idd ook nog met Klompe bezig, maar of die echt komt is nog lang niet zeker.
pi_18290412
Ze zijn daar in Groningen bezig met een goed beleid bezig en dat doet me goed. Mijn eerste stadionbezoek was in het Oosterpark en sindsdien heeft de FC toch wel mijn sympathie
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_18290516
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ze zijn daar in Groningen bezig met een goed beleid bezig en dat doet me goed. Mijn eerste stadionbezoek was in het Oosterpark en sindsdien heeft de FC toch wel mijn sympathie
Verdwaald?

pi_18290574
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:37 schreef FritsVanEgters het volgende:

Verdwaald?

Nope, als jochie van 5 hele jaren met mijn opa en oom naar Groningen - Fortuna, de eindstand was iets van 3-0 met oude helden als Jos Rossien, Jan Van Dijk en Johan De Kock. Mocht mijn opa fit genoeg zijn gaan we begin volgend seizoen weer een wedstrijd bekijken
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:56:29 #107
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18290787
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ze zijn daar in Groningen bezig met een goed beleid bezig
eeerrmmm.... (sterke twijfels, lang verhaal)

je sympathie ligt trouwens wel bij de juiste club, dát dan weer wel
pi_18290800
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Nope, als jochie van 5 hele jaren met mijn opa en oom naar Groningen - Fortuna, de eindstand was iets van 3-0 met oude helden als Jos Rossien, Jan Van Dijk en Johan De Kock. Mocht mijn opa fit genoeg zijn gaan we begin volgend seizoen weer een wedstrijd bekijken
Dan woont je opa vast niet in Zeeland.

Ik was ook 5 hele jaren (plus 1 halve) oud toen ik Groningen - Ajax bezocht, zie ook Mooiste wedstrijd die je bezocht hebt . De helden van toen waren Ronald Koeman, Ron Jans en Bud Brocken (en natuurlijk Karel Hiddink, Johan Tukker, Jan van Dijk, Willy Waalderbos en ik denk Rob McDonald, Jopie Gall, Theo Keukens, Erwin Koeman en Ronald Steenge en nog een paar, maar ik zit al op twaalf! )
pi_18294611
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:56 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

eeerrmmm.... (sterke twijfels, lang verhaal)

je sympathie ligt trouwens wel bij de juiste club, dát dan weer wel
Het beleid is imo wat warrig te noemen.
www.thuisuiteten.nl
pi_18295175
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:58 schreef FritsVanEgters het volgende:

Dan woont je opa vast niet in Zeeland.
Eelde-Paterswolde

* Tony_Montana67 heeft Noordelijke roots
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:37:24 #111
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
  zaterdag 10 april 2004 @ 10:08:56 #112
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_18316777
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:37 schreef Cruoninga het volgende:
Frusti's:

http://www.derat.nl/int/n(...)6
Idd ERG vermakelijk om die frustraties te lezen
pi_18336428
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 10:08 schreef GRUMBLER het volgende:
Idd ERG vermakelijk om die frustraties te lezen

Is wel mooi, ik baalde er indertijd (en elke keer als hij scoort nog steeds eig'lijk) ook behoorlijk van dat Boussaboun die kant op ging.
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:13:48 #114
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18493472
Vandaag op de voorpagina (!!) van het Dagblad van het Noorden:

quote:
Jaap en Antje Leggelo uit Overschild beëindigen hun werk als beheerders van het supportershome van FC Groningen. Ze zijn het gedrag van enkele jeugdige aanhangers van de FC beu.
Het echtpaar deed het vrijwilligerswerk de afgelopen 15 jaar met veel plezier. De laatste 4 maanden werd dat anders. Een handjevol supporters dat zich het Ultimate Fan Team noemt, verziekt volgens de Van Leggelo's de boel. Het groepje drong keer op keer met eigen sleutels het supportershome binnen en deed zich er, zonder te betalen, tegoed aan hapjes en drankjes. De beheerders zeiden er wat van, maar kregen een grote mond op de koop toe.

Vervolg van pagina 1: (voor wie geen stadseditie heeft)

15 jaar lang runden Jaap en Antje van Leggelo het supportershome in het Oosterparkstadion. Het was als de eigen woonkamer, maar dan wel één waar de spanningen de laatste tijd hoog opliepen. Na een conflict met een groepje supporters trok het beheerdersechtpaar zijn conclusie: zo hoeft het niet langer.
Voor Jaap en Antje uit Overschild wordt morgen een vreemde dag. Voor het eerst sinds 1989 hoeven ze tijdens een thuiswedstrijd van FC Groningen niet om kwart over negen in het stadion te zijn om het supportershome klaar te maken voor een drukke dag. Koffie zetten, bloemtjes op tafel; iemand anders moet het doen.
Dat hakt er in, weten Jaap en Antje. "FC Groningen is een stuk van ons leven. We zijn begonnen als lotenverkopers voor de Secondeloterij. Daarna werden we gevraagd voor het spelershome. We hebben in 15 jaar nooit één clubavond gemist. We planden onze vakantie rond de open dag en organiseerden de bingo.

Ze deden hun (vrijwilligers)werk de laatste maanden niet langer met plezier. Een aantal supporters van het UFT verzeikt de boel, stellen ze. Jonge, brutale supporters kwamen te pas en te onpas met eigen sleutels het home binnen. Ze consumeerden (fris)drank en snoepgoed zonder te betalen en als de beheerders hen daar op aanspraken, zetten ze een grote mond op.
Een gesprek met voorzitter Jan Westerhoff van de supportersvereniging leverde niets op. Westerhoff wilde afspraken op papier zetten zodat supporters die zich misdragen, daarop kunnen worden aangesproken. Het echtpaar had weinig vertrouwen in zo'n papieren oplossing.
Na een emotioneel gesprek hielden Jaap en Antje de eer aan zichzelf.
Een ultieme lijmpoging door facilitair manager Jaap Kruizenga kwam te laat. Het bestuur van de supportersvereniging had met het oog op naderende evenementen een dag later al een nieuwe beheerder benaderd.
Zowel Kruizenga als Westerhoff betreurt het vertrek van de Van Leggelo's. "Het waren uitstekende beheerders", weten ze. "Jammer dat het zo is gelopen."

Bron: Dagblad van het Noorden
Mijn reactie:

quote:
Bij dezen wou ik graag reageren op het artikel over het echtpaar Van Leggelo wat is opgestapt als beheerders van het supportershome van FC Groningen. Zij deden dat naar eigen zeggen vanwege “het gedrag van jonge en brutale supporters die zich het UFT noemen.” Ik ben actief bij dit UFT en de eenzijdige manier hoe wij in het betreffende artikel worden afgeschilderd heeft mij nogal tegen het hoofd gestoten.

Het UFT is een onderdeel van de officiële supportersvereniging van de FC wat voor de wedstrijden van FC Groningen zorgt voor grote vlaggen, spandoeken, klein vuurwerk en al dat soort materiaal om de club op een positieve manier te ondersteunen. De supportersvereniging is zeer te spreken over dit werk en gebruikt de sfeeractie’s dan ook regelmatig voor haar promotiemateriaal.
In het desbetreffende artikel wordt het UFT echter afgeschilderd als een ongecontroleerde jeugdbende die zonder toestemming het supportershome binnen dringt om daar etenswaren te stelen en de boel op stelten te zetten. Niets is minder waar. Wij gebruiken het supportershome om onze grote vlaggen te maken. Deze ruimte hiervoor is ons door het bestuur van de supportersvereniging zelf aangeboden en de zogenaamde “eigen sleutels” worden dan ook gewoon door bestuursleden aan ons uitgeleend.

Tijdens het werken aan deze doeken worden er inderdaad consumptie’s genuttigd. Met de vereniging is echter afgesproken dat supporters tijdens hun vrijwilligerswerk in het supportershome deze etenswaren mogen nuttigen. Wat er inderdaad onvoldoende gebeurd is het bijhouden van het aantal genomen consumptie’s. Dit geldt echter ook voor de andere activiteiten die er in het supportershome plaatsvinden waar het UFT volledig buiten staat. Over dit probleem is dan ook gesproken om tot een oplossing te komen. De bewering dat het echtpaar van ons een grote mond zou hebben gekregen nadat zij ons hierop wezen kan naar het rijk der fabelen. Er was gewoon nog geen regeling getroffen. Nu dit inmiddels wel is gebeurd worden alle consumptie’s dan ook keurig genoteerd.

In het artikel spreken zij over het supportershome als een eigen woonkamer. Dit was echter wel een woonkamer die zij met nog 2500 andere leden moesten delen. Persoonlijke gebeurtenissen zoals verjaardagen van het echtpaar gingen in hen ogen voor de bezigheden van het UFT die echter wel onder de officiële activiteiten van de vereniging vallen.

Verder vind ik het nogal opvallend dat wij als brutaal worden omschreven terwijl er van onze kant nooit een ongepast woord is gevallen. Daar staan de scheldtirade’s van de heer Van Leggelo tegenover die sommige van ons, zonder dat daar op dat moment enige aanleiding toe was, moesten incasseren.

Zover ik mij kan herinneren heeft er zich slechts één incident afgespeeld tussen de Van Leggelo’s en het UFT. Dit ging om een vlag die niet op tijd droog was waarop Jaap van Leggelo niets anders restte dan overgaan tot fysiek geweld. Iets wat net zoals eerder genoemd verbaal geweld ook slechts van één kant kwam.
Nadat ik hem tijdens het in het artikel genoemde ‘emotionele gesprek’ vroeg naar eerdere incidenten kreeg ik te horen dat deze er wel degelijk geweest waren, maar nadere toelichting hierop moest hij me schuldig blijven. Wij hebben tijdens dit zelfde gesprek duidelijk aangegeven bereid zijn om tot een oplossing te komen. Het echtpaar gaf echter aan hier geen vertrouwen in te hebben. Waarop dit wantrouwen gebaseerd is blijft mij onduidelijk gezien wij nooit eerder een poging hebben gedaan om tot afspraken te komen.

Sebas
En laat het duidelijk zijn dat ik nog héél mild ben gebleven. Op enige normale communicatieve vaardigheden of een tikkeltje redelijkheid heb ik deze twee werkelijk nog nooit kunnen betrappen. Ik liep op het moment van dat bewuste incident met die vlag toevallig als 1e het home binnen en sindsdien ben ik hun zondebok en schuldig aan alles.

De SV heeft er ook echt alles aan gedaan ze te behouden. Uiteindelijk kwam het grote woord eruit: "we willen niet meer". Ze hebben dus gewoon geen zin meer, maar blijkbaar willen ze nog wel wat mensen de schuld kunnen geven van hun vertrek. Ik vind het dan ook erg laag bij de grond dat ze nog eens naar de krant gestapt zijn ook. Alsof er met ons niet te praten valt. Ze schijnen ons ook nog eens bij wat mensen binnen de club zwart gemaakt te hebben.

Verder nemen ze zelf ook vaak genoeg eten en drinken en noteren dit net zo goed niet. Voor wiens rekening is dat??

Ik dacht, ik meld het ff :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 15-12-2016 16:54:28 ]
pi_18495019
Wat vinden jullie van de zaak Vrede? Terecht weg of wil Groningen makkelijk van hem af komen?
www.thuisuiteten.nl
  zondag 18 april 2004 @ 17:23:44 #116
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_18517612
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 19:13 schreef methodmich het volgende:
Wat vinden jullie van de zaak Vrede? Terecht weg of wil Groningen makkelijk van hem af komen?
Ik denk dat Grun een vies spelletje speelt om hem kwijt te raken.
Dure kracht, speelde de laatste tijd weinig, lag misschien wel niet goed in de groep.
Én Matthijs ik ook geen lieverdje (incident met Hugo)
  zondag 18 april 2004 @ 18:30:33 #117
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18518950
Matthijs heeft wel meer incidenten achter zijn naam staan. Behalve met Hugo ook eens met Elshot en Allach. Tja, wat ik er van vinden moet? Doet me wat denken aan de manier hoe Torma ineens weg moest omdat de optie in zijn contract gelicht werd waarin stond dat die weg zou moeten als hij geblesseerd zou raken. Werd die ineens afgekeurd door de medische staf. Of het toeval was dat die toen nog op 0 competitiegoals stond......

Klote dat ze het vandaag nog weg gaven trouwens. Opzich wel verdiend, maar daarom niet minder zuur.
pi_18528326
Wat Vrede betreft weet ik het niet goed; voormalig ploeggenoot Gerald Sibon (buitenstaander met insider-kennis zeg maar) sloot bij Voetbal Insite niet uit dat Vrede zich aan bedreiging schuldig had gemaakt, maar misschien spelen geld, blessures en prestaties ook een rol. Ik denk echter dat die kant van de zaak een beetje een eigen leven is gaan leiden.

Ik zou er niet rouwig om zijn als Matthijs ook spoedig verdwijnt; hij heeft een lange FC-historie maar ik blijf het een 13-in-een-dozijn voetballer met negatieve trekjes vinden. Geen Europees Voetbal-materiaal, en die kant moeten we op.
pi_18538449
Matthijs is ook geen leuk mannetje, nee. Beetje een fanatieke zeikerd, die zelf echter ook niet zo goed is dat ie ongestraft kan zeiken.
www.thuisuiteten.nl
pi_18538534
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 19:13 schreef methodmich het volgende:
Er is een veilige keuze gemaakt waar een groot publiek mee kan leven, maar ik betwijfel ten zeerste of het de juiste beslissing is geweest. Nu lijkt het erop of Vrede alles gedaan heeft en dat lijkt me niet erg waarschijnlijk
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 2 mei 2004 @ 16:33:24 #121
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18834408
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:30 schreef Cruoninga het volgende:
Yo Cruoninga jij bent vast naar de wedstrijd van vandaag geweest!? wat geweldig de overwinning op Feyenoord, de sfeer zou wel super zijn geweest in de bus.
Maar kerel wat zijn die drie punten van harte welkom, wie had dat verwacht dat Groningen met drie punten weer naar huis zou reizen.

Drent en wederom een geweldige strijdlust van FC Groningen, prachtig !!
  zondag 2 mei 2004 @ 16:34:04 #122
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_18834429
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 2 mei 2004 @ 17:29:15 #123
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18835635
Ik krijg kippenvel bij het lezen van dit verslag, het hele verslag staat op FC Groningen.nl
quote:
FC Groningen schrijft historie in De Kuip

FC Groningen heeft zondagmiddag in De Kuip een historische overwinning geboekt op Feyenoord. Drie minuten voor het einde van de wedstrijd was de stand nog 1-0 in het voordeel van de thuisploeg. Martin Drent gooide in vijf minuten de wedstrijd helemaal op de kop. Twee keer was Mile Krstev de aangever: 1-2. De eerste overwinning ooit bij Feyenoord.
quote:
In de laatste tien minuten kreeg de wedstrijd een ongelofelijke wending. Nadat Wiedemeijer het zoveelste dubieuze buitenspelgeval van Van Persie had genegeerd, schoot de Feyenoord-aanvaller over. Voor een kleine tien minuten werd Drent ingebracht voor de op het randje spelende Matthijs. Het zou Drent's 'finest hour' worden. De strijd tussen Van Persie en Elshot was in alle hevigheid gaande en de fans van Groningen lieten met hun 'alles of niets' blijken dat ze de moed nog niet hadden opgegeven. Elshot moest drie minuten geblesseerd het veld verlaten, toen Mtiliga een onbeholpen overtreding had gemaakt. Fränkel stond nog maar koud in het veld, toen Krstev een vrije bal op het hoofd legde van Drent: 1-1!!!
Daarmee was het sprookje nog niet afgelopen. Melchior Schoenmakers moest met zijn tweede gele kaart eerst het veld verlaten en ook ontsnapte Groningen nog aan een strafschop, toen Ono door Florén werd neergehaald. Kruiswijk ontving geel toen hij Lazovic omduwde, maar al die keren door het oog van de naald deden er niet meer toe toen Drent in de 92 minuut op Zoetebier afstormde. De steekbal van Krstev was precies op maar, waarna Drent met een subliem lobje de 1-2 achter Zoetebier plofte. In de slotfase kwam Feyenoord niet meer bij Beukenkamp. DE EERSTE OVERWINNING OOIT IN DE KUIP IS EEN FEIT!
Geniaal Groningen/Drent!.
  zondag 2 mei 2004 @ 18:13:23 #124
9713 Eightball
In control.
pi_18836670
Cruoninga heeft vast een heel feestelijk dagje achter de rug.
  maandag 3 mei 2004 @ 08:42:31 #125
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_18850013
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:34 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]
Ik dacht, Martin breekt z'n poten bij dat lobje.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 3 mei 2004 @ 11:27:06 #126
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18852305
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:33 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Yo Cruoninga jij bent vast naar de wedstrijd van vandaag geweest!? wat geweldig de overwinning op Feyenoord, de sfeer zou wel super zijn geweest in de bus.
Best een onwerkelijk moment toen de 1-2 er in vloog ja.... Sfeer in't uittvak was trouwens de hele wedstrijd goed. Zowel bij 0-0, 1-0, 1-1 en 1-2. En dat het Feyenoord-publiek al een tijdje in een dipje zit is wel bekend.

Dit zijn de wedstrijden die je herinnert. Komt in mijn rijtje van de laatste jaren:
Groningen - Ajax 3-3
Groningen - Feyenoord 1-0
Groningen - Feyenoord 3-3
Feyenoord - Groningen 1-2

prachtig man....

Ik was trouwens met de trein. Sprak op de heen weg nog 2 Rotterdammers die mij nog min of meer voor gek verklaarden om 'helemaal' naar Rotterdam te gaan om Groningen kansloos te zien verliezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cruoninga op 03-05-2004 11:32:22 ]
  maandag 3 mei 2004 @ 13:40:29 #127
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_18855272
quote:
Op maandag 3 mei 2004 11:27 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Best een onwerkelijk moment toen de 1-2 er in vloog ja.... Sfeer in't uittvak was trouwens de hele wedstrijd goed. Zowel bij 0-0, 1-0, 1-1 en 1-2. En dat het Feyenoord-publiek al een tijdje in een dipje zit is wel bekend.

Dit zijn de wedstrijden die je herinnert. Komt in mijn rijtje van de laatste jaren:
Groningen - Ajax 3-3

prachtig man....

Ik was trouwens met de trein. Sprak op de heen weg nog 2 Rotterdammers die mij nog min of meer voor gek verklaarden om 'helemaal' naar Rotterdam te gaan om Groningen kansloos te zien verliezen.

[afbeelding]
Mooi daar in het uitvak, toen Drent de 1-2 was iedereen om me heen aan het schelden, maar ik was gewoon aan het lachen en ik vond het gewoon een fijn doelpunt, op de een of andere manier vind ik FC Groningen een leuke ploeg, met een goede coach.

Gefeliciteerd. .
The Most Incredible, Baby
pi_18855874
quote:
[b]op de een of andere manier vind ik FC Groningen een leuke ploeg, met een goede coach.
Dat vind ik nou ook!

Maar ik heb dat ook met Feyenoord...
  maandag 3 mei 2004 @ 15:32:19 #129
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_18857649
Alé....

Hop!
  maandag 3 mei 2004 @ 21:01:48 #130
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18865554
quote:
Op maandag 3 mei 2004 11:27 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Best een onwerkelijk moment toen de 1-2 er in vloog ja.... Sfeer in't uittvak was trouwens de hele wedstrijd goed. Zowel bij 0-0, 1-0, 1-1 en 1-2.
Ik heb net wat beelden op TV Noord gezien van het supportersvak voor de wedstrijd en dat zag er al bijzonder sfeervol uit, de terugreis zal gezien de uitslag ook wel bijzonder gezellig zijn geweest. Natuurlijk was het gelijkspel thuis tegen Zwolle bijzonder klote maar dit maakt heel veel goed!
quote:
En dat het Feyenoord-publiek al een tijdje in een dipje zit is wel bekend.
En dat is er niet beter op geworden, zag ze eens reageren bij de 1 - 1 en 1 - 2.
quote:
Groningen - Ajax 3-3

prachtig man....
Dit zijn resultaten waar je mee kan thuiskomen!
Drent zei het ook al dat het spel van Feyenoord en Ajax hun wel ligt, alleen met het spel van PSV heeft FC Groningen nogal moeite en jah dat hebben we in het verleden wel gemerkt.
quote:
Whahaha geweldig!
Best jammer dat jij die jongens niet meer bent tegengekomen na de wedstrijd, dat zou wel een leuke situatie hebben opgeleverd. (alhoewel ik mij af vraag of ze nog wel zin hadden in een dolletje)

Mooi foto!

[ Bericht 0% gewijzigd door -Hans- op 03-05-2004 21:16:15 ]
pi_20377075
quote:
Fotoverslag presentatie nieuwe spelers
2 juli 2004

FC Groningen presenteerde vrijdagmiddag op het Oosterparkstadion vier nieuwe aanwinsten. Tuyp en Fledderus waren nog afwezig vanwege vakantie en worden maandag begroet. Gijs Luirink en Danny Buijs waren van de partij en toonden zich meteen in FC-shirt.

pi_20377216
quote:
Ron Jans: “dit gaat heel leuk worden”

2 juli 2004

Trainer Ron Jans is “hartstikke tevreden” met de nieuwe aanwinsten van FC Groningen. Dit meldde de oefenmeester vrijdag op de presentatie van de aankopen. “Het verhaal is altijd: we moeten steeds beter worden. Ik durf te beweren dat we er met deze selectie klaar voor zijn.”

De komst van de nieuwe spelers is volgens Jans een zaak geweest van grondige voorbereiding. “We hebben de jongens vaak zien spelen en op mentaal gebied veel informatie ingewonnen. Daarnaast passen ze prima in het plaatje dat we voor ogen hebben, zowel voor de korte als lange termijn. Niet alleen omdat ze jong zijn, maar vooral omdat ze kwaliteit hebben, ervaring in de Eredivisie, graag voor de FC willen spelen en zich absoluut verder willen ontwikkelen.

Respect
FC Groningen heeft met Tuyp, Buijs en Luirink bewust gekozen voor verjonging van het elftal. Dit terwijl sommige supporters graag hadden gezien dat de club met grote namen op de proppen was gekomen. “Toch zeggen ‘namen’ ook niet altijd alles,” zo legde Ron uit. “Kijk alleen maar even naar het EK. Want als dat toernooi ons iets heeft geleerd, is het wel dat gevestigde namen aan de kant zijn gezet door jonge spelers. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat de namen van onze nieuwe spelers over een tijdje met respect worden uitgesproken. Simpelweg omdat we er beter door worden.”

4-4-2
Met de nieuwe aanwinsten zal FC Groningen een ander systeem gaan spelen: 4-4-2 met een ruit op het middenveld. “Bij het Nederlands elftal lukte dat niet; ik denk dat wij er wel de spelers voor hebben,” aldus Jans. “Vooral omdat we beschikken over opkomende mensen aan de zijkanten. Daarbij is het aan de rechterkant de bedoeling dat Buijs rechts achterin komt te spelen, terwijl Elshot een linie naar voren schuift.

Grond
Inherent aan het nieuwe systeem is dat het elftal van achteruit anders zal gaan spelen. “De opbouw vanuit het centrum was een punt dat we konden verbeteren,” vertelde Jans. “Vooral omdat we meer over de grond willen spelen en minder vaak de lange bal.In die opbouw is een belangrijke rol weggelegd voor Luirink. Een jongen met een prima inspeelpass en iemand die rustig is aan de bal. In dat opzicht boeken we dus winst.

Maandag
De andere twee aanwinsten, Jack Tuyp en Mark Jan Fledderus ontbraken vrijdag op de presentatie. Beide spelers genieten nog van vakantie, maar zijn aanstaande maandag present op de eerste training. Jack Tuyp zal bij de FC een rol in de aanval krijgen, waarbij meerdere speelvarianten - in de wisselwerking met Salmon - denkbaar zijn. Fledderus komt op amateurbasis naar de FC en krijgt de kans om zich te ontwikkelen.

Dubbel bezet
Met de vier nieuwe aanwinsten beschikt FC Groningen over een selectie van twintig spelers. Een spelergroep waarmee Ron Jans tevreden is. “En als er ook nog wat spelers aansluiten vanuit de jeugd, hebben we alle posities zelfs meer dan dubbel bezet. Dit met een mix van ervaren jongens en jonge, talentvolle spelers. Maar vooral met kwaliteit! Het verhaal is altijd dat we stapje voor stapje beter moeten worden. Ik durf te beweren dat we er met deze selectie klaar voor zijn. Dit gaat heel leuk worden!”

Transfersom
Zowel Tuyp en Luirink als Buijs hadden nog een doorlopend contract bij respectievelijk Volendam en Excelsior. FC Groningen heeft in totaal acht ton betaald aan transfersommen. Jack Tuyp en Gijs Luirink tekenden een contract tot medio 2009. Danny Buijs zette zijn handtekening onder een vierjarig contract.
www.fcgroningen.nl
pi_20380440
Het is een gok, zulke spelers. Wel dapper van Groningen. Ik hoop voor ze dat het wat wordt.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 3 juli 2004 @ 17:56:16 #134
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_20387779
Na de belofte's (lees:eindeloos gezwets) van Nijland heerst er nu wat onvrede over de aangetrokken namen , beetje een anti-climax. De Noorderlijke pers is hier en daar wel best positief trouwens. Het is in ieder geval een ander aankoopbeleid dan de laatste jaren. Toen werd er steeds een redelijk grote naam gehaald om het publiek te trekken, maar die viel(en) zo goed als altijd tegen. Curovic, Torma, Kamata, Ikedia en Salmon hebben toch allemaal niet kunnen waarmaken wat er van ze verwacht werd. We zullen het zien dit jaar, het kan alle kanten op.

Het team:

Bas Roorda

Danny Buijs
Gijs Luirink
Arnold Kruiswijk
Mathias Florén

Kurt Elshot
Paul Matthijs
Sander van Gessel
Brian Pinas

Jack Tuyp
Glen Salmon

verdere selectie:
Doel: Jeroen Lambers
Verdediging: Ray Frankel, Kristian Westerveld, Antoine van der Linden, Mark-Jan Fledderus
Middenveld: Mark Veldmate, Mile Krstev, Hugo Alves Velame
Vleugels/Aanval: Valery Sedoc, Shutlan Axwijk, Chris de Witte, Martin Drent
pi_20387925
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 17:56 schreef Cruoninga het volgende:
Het team:

Bas Roorda

Danny Buijs
Gijs Luirink
Arnold Kruiswijk
Mathias Florén

Kurt Elshot
Paul Matthijs
Sander van Gessel
Brian Pinas

Jack Tuyp
Glen Salmon
Ik hoop dat Paul Matthijs niet in de basis staat eerlijk gezegd.
Maar je bent Stefano Seedorf ook vergeten dus dat komt wel goed denk ik.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:06:06 #136
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_20388022
quote:
Maar je bent Stefano Seedorf ook vergeten dus dat komt wel goed denk ik.
Damn...

Die is trouwens wel geblesseerd voorlopig, maar is normaal gesproken wel een basis-speler. Jeroen Lambers kan trouwens ook wel 1e keeper worden, die is zo slecht nog niet.
pi_20388083
Lambers is wel oké inderdaad.

Seedorf komt zeker in de basis. Ron Jans wil met de ruit op het middenveld spelen, dan speelt Seedorf achter de spitsen en Van Gessel voor de verdediging denk ik.

Wat voor blessure heeft Seedorf?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:13:29 #138
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_20388175
quote:
Seedorf kampt met knieblessure; Pinas wel weer fit

29 juni 2004

Stefano Seedorf zal aanstaande maandag niet met de groep beginnen aan de voorbereiding op het seizoen 2004/2005. De van NAC Breda afkomstige middenvelder kampt met een knieblessure en hoopt in de loopt van de voorbereiding aan te sluiten. Brian Pinas is daarentegen wel weer nagenoeg fit.

Seedorf onderging na afloop van de competitie een kijkoperatie aan de knie en is inmiddels met de revalidatie begonnen. De hoop is dat hij weer fit is voor de start van de competitie, die half augustus met een thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk zal starten.
Brian Pinas’ scheur in de knieschijf is de afgelopen weken wel volgens verwachting hersteld. De linksbuiten zal vanaf maandag dan ook voor het grootste deel met de groep meetrainen.
Valt mee dus. Ik meende te hebben gelezen dat hij de competitie niet zou halen, maar ik zit er dus naast.
We beginnen met RKC-thuis en Vitesse-uit. Ik hou het op 3 punten.
pi_20389422
Leuk trouwens die Volendammers, maar als ze toch bezig waren hadden ze Karim Bridji ook wel mogen strikken.

Patrick Ax was ook van harte welkom geweest, die is nu transfervrij naar De Graafschap gegaan. Zonde.
  zondag 4 juli 2004 @ 11:30:49 #140
17328 methodmich
Nummer 10
pi_20402981
Jack Tuyp in de spits? Lijkt ie me te langzaam voor.

En volgens mij is Mark-Jan Fledderus een middenvelder.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 4 juli 2004 @ 11:35:42 #141
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20403056
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:30 schreef methodmich het volgende:

En volgens mij is Mark-Jan Fledderus een middenvelder.
Achter de spits met aanvallende flanken moet dat wel kunnen, zeker in uitwedstrijden...

Vraag me af of ze met zo'n verdediging staand zullen houden
  zondag 4 juli 2004 @ 11:55:29 #142
17328 methodmich
Nummer 10
pi_20403354
Gijs Luirink is een kaartenpakker eerste klas, maar Kruiswijk is een topper in spe.
www.thuisuiteten.nl
pi_20403472
quote:
[b]
Patrick Ax was ook van harte welkom geweest, die is nu transfervrij naar De Graafschap gegaan.
Moet je Nijland een vragen wat hij van Ax vind.

Die kerel zien we hier in Grunn niet weer.
pi_20407079
quote:
Op zondag 4 juli 2004 12:03 schreef Puur het volgende:

[..]

Moet je Nijland een vragen wat hij van Ax vind.

Die kerel zien we hier in Grunn niet weer.
Hebben ze mot gehad?

Ax is ook niet één van de sympathiekste voetballers.
pi_20407412
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:35 schreef mitt het volgende:

[..]
Vraag me af of ze met zo'n verdediging staand zullen houden
Vorig jaar hadden ze voor hun positie op de ranglijst relatief weinig tegentreffers, 53.
Het is afwachten of Bas Roorda het net zo goed doet als Roy Beukenkamp, maar verder valt er in verdedigend opzicht vooruitgang te boeken t.o.v. vorig seizoen.

Als Kurt Elshot rechtshalf gaat spelen zal hij daar veel nuttig verdedigend werk leveren, terwijl verdedigen op de backpositie niet z'n sterkste punt is.
Melchior Schoenmakers was belangrijk toen we in de Totodivisie speelden ( ), maar is sindsdien alleen maar minder geworden. Regilio Vrede was vooral nuttig als extra aanvaller.
Ik verwacht niet naar ze terug te zullen verlangen.

Nog een centrale verdediger achter de hand (beter dan van der Linden) zou echter geen overbodige luxe zijn.
pi_20407673
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:30 schreef methodmich het volgende:
Lijkt me voor een middenvelder een grotere tekortkoming.
pi_20749713
toch een aardig team volgend jaar. heb veel vertrouwen in seedorf, buys en luirink.

roorda
buys_luirink_kruiswijk_floren
elshot_matthijs_seedorf_vangessel
salmon_tuyp

competitie-voorspelling: (opgedeeld in vier categorieen)

ajax
psv
feijenoord
---
heerenveen
roda
az
twente
---
nac
willemII
utrecht
vitesse
nec
groningen
rkc
---
ado
rbc
graafschap
denbosch
pi_20756323
dinsdag 20 juli
SJS - FC Groningen 0-11 (0-4)
quote:
Opstelling FC Groningen
1 Römer; 2 Buijs (46' 18 Sedoc), 3 Luirink (73' 7 Elshot), 4 Westerveld, 5 Florén; 7 Elshot (46' 17 Krstev), 6 Fledderus (46' 12 Matthijs), 8 Veldmate (46' 13 Van der Laan), 11 De Witte (46' 14 Pinas); 9 Tuyp (46' 15 Drent), 10 Hugo (76' 8 Veldmate).

Scoreverloop: 19' De Witte (Fledderus) 0-1, 20' Veldmate (Drent) 0-2, 29' Buys (Elshot) 0-3, 32' Hugo (De Witte) 0-4; 48' Krstev (Pinas), 69' Pinas (Matthijs) 0-6, 76' Matthijs (Krstev) 0-7, 78' Veldmate (afstandsschot) 0-8, 80' Drent (corner Krstev) 0-9, 81' Pinas (Veldmate) 0-10, 86' Veldmate (Van der Laan) 0-11.

Scheidsrechter: Ter Hoorn
Toeschouwers: 1.200

Van Gessel en Fränkel (kwamen in botsing op training), Seedorf, Roorda, Van der Linden (grieperig), Salmon (bovenbeen) en Kruiswijk (hamstring) kwamen niet in actie.
  woensdag 21 juli 2004 @ 01:40:31 #149
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_20756369
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 01:36 schreef FritsVanEgters het volgende:
dinsdag 20 juli
SJS - FC Groningen 0-11 (0-4)
Laat de Champions League nu maar komen!
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_20813140
donderdag 22 juli (in Norg)
FC Groningen - Helmond Sport 1-0 (1-0)
quote:
Opstelling FC Groningen:
1 Lambers, 2 Buijs (46' 15 Hugo), 3 Elshot, 4 Luirink, 5 Florén; 6 Matthijs, 7 Veldmate (46' 17 Tuyp), 8 Fledderus (66' 7 Sedoc), 10 Krstev; 9 Drent (46' 18 Bizimana), 11 De Witte (61' 14 Pinas).
Scheidsrechter: Kuipers
Toeschouwers: 1.000
Doelpuntenmaker: Chris de Witte.

Wedstrijdverslag op fcgroningen.nl
pi_20813234
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:27 schreef FritsVanEgters het volgende:
Met o.a. een update over de blessure-perikelen bij de FC:
quote:
Ziekenboeg
In het blessurekamp weinig slechte berichten. Seedorf maakt nog steeds goede vorderingen. Van Gessel (overstrekte linkerknie) en Fränkel (rechterlies) hadden na hun botsing vanochtend weer apart van de groep getraind. Glen Salmon (rechterbovenbeen) en Arnold Kruiswijk (rechterhamstring) deden ook niet mee, net als Bas Roorda wiens vrouw in het ziekenhuis aan het bevallen was van een derde kind.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 18:50:38 #152
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_20813642
Wat vinden jullie eigenlijk tot nu toe van Buijs?
Hij werd bij excelsior tot 2 seizoenen geleden verguisd, hoewel ik het eigenlijk wel in hem zag zitten, mede door zijn inzet, maar groeide vorig jaar uit tot man van het seizoen.
Ik hoop dat ie zich goed door blijft ontwikkelen, en dan wordt het zeker een hele goeie
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_20813805
Ik hem niet goed, mijn vrijdagavond-kijkgedrag is veel minder geworden sinds Groningen weer op zondag speelt.
Maar veel mensen zijn positief dus ik ben nieuwsgierig en hoopvol.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 18:59:07 #154
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_20813844
Yep das waar, het kon natuurlijk zijn dat je al wat wedstrijden in de voorbereiding had bekeken.
Die positiviteit lijkt me terecht, het enige waar die zich nog wel flink in moet verbeteren is zijn startsnelheid. Ik zou hem toch niet graag tegenover bijvoorbeeld mitea zien staan, want dan wordt ie totaal eruit gesprint ben ik bang.
Dat zal trouwens op de training tegenover Pinas ook al wel het geval zijn.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 20:46:25 #155
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_20816318
wooohhhhooooo ron jans roxs (ik heb duits van hem gehad op het maartens)
doet dingen zoals geen ander dat kan!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 21:07:33 #156
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_20816795
Elk jaar weer denk ik, en nú gaat Groningen gewoon een lekker seizoen draaien en in de buurt van de top 10 eindigen. Maar elk jaar is het weer net wel net niet nacompetitie.

Ook dit jaar. Seedorf zou op 10 wel eens een revelatie kunnen worden, Ron Jans is gewoon een goeie trainer en als het even wat slechter gaat kan Drent er als strombreker ingezet worden. Maar toch heb ik het gevoel dat het weer vechten wordt voor plek 15.

Wellicht dat Groningen door de inkomsten van het nieuwe stadion (komt die er nog?) naar een structureel hoger niveau getild kan worden. Wat denken de Groningen-fans?
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  vrijdag 23 juli 2004 @ 21:34:51 #157
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20817445
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:27 schreef FritsVanEgters het volgende:
donderdag 22 juli (in Norg)
FC Groningen - Helmond Sport 1-0 (1-0)
[..]

Doelpuntenmaker: Chris de Witte.

OJAAJOH?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 13:06:41 #158
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_20826398
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 20:46 schreef dingendoener het volgende:
wooohhhhooooo ron jans roxs (ik heb duits van hem gehad op het maartens)
Ik ook, was apart weerzien
quote:
Wellicht dat Groningen door de inkomsten van het nieuwe stadion (komt die er nog?) naar een structureel hoger niveau getild kan worden. Wat denken de Groningen-fans?
Het nieuwe stadion komt er zeker ja. De bouw is al in volle gang. In september 2005 is het de bedoeling dat we gaan verhuizen. Dat we er structureel op vooruit is uiteraard wel de bedoeling. Maar dat een nieuw stadion niet altijd een garantie is voor succes tonen genoeg clubs in Nederland aan. Ik hoop dat ze ervan leren, al heb ik geen hoge pet op van het FCG-management.
pi_20904883
Winschoten, 25 juli
FC Groningen - Dunfermline 1-1 (1-0)
quote:
Opstelling FC Groningen
1 Roorda; 2 Buijs (78' 13 Sedoc), 3 Luirink, 4 Kruiswijk (62' 12 Florén), 5 Van der Linden; 7c Elshot (62' 14 Krstev), 6 Matthijs (62' Fledderus), 8C Van Gessel (46' 15 Hugo), 11 De Witte (62' 17 Pinas); 9c Drent, 10 Tuyp.
Niet actie: Lambers, Seedorf, Fränkel, Salmon, Veldmate.

Opstelling Dunfermline Athletic FC
Stillie; Shields (81' blessure), Skerla (67' Tod), Wilson, Stringardi (46' Donnelly); Nicholson, Thomson, Mason, Dempsey; Mehmet (46' Lyle), Hunt (77' Cannizzaro).

Toeschouwers: 1000
Scheidsrechter: Luinge

Scoreverloop: 42' Drent (Elshot) 1-0; 52' Hunt (Lyle) 1-1.
wedstrijdverslag op fcgroningen.nl

Beetje oud nieuws, maar toch belangrijk.

Vandaag speelt de FC tegen PKC '83, aan de Peizerweg.

[ Bericht 9% gewijzigd door FritsVanEgters op 28-07-2004 10:12:20 ]
  woensdag 28 juli 2004 @ 12:11:54 #160
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_20907366
Dat stiftje en die actie vooraf van Tuyp/Buijs (wie was het?) was prachtig. Jammer dat die net over ging. Het scorebord gaf al 2-1 aan. Roorda vind ik niet geweldig. Ik denk dat Lambers beter is.

FCG was beter dan Dunfermline. Toch niet slecht tegen de nummer 4 van Schotland en Uefa-cup kandidaat.
pi_20907386
Cru- gefeli met je award, dat is de enige die telt
  woensdag 28 juli 2004 @ 12:46:32 #162
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_20908033
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:12 schreef SCH het volgende:
Cru- gefeli met je award, dat is de enige die telt :'(
Tja, misschien zijn uitspraken als: "SCH bij een thuiswedstrijd van Heerenveen is net zo waarschijnlijk als Wilders die wat aardigs over een Moslim zegt", wel niet zo handig voor een award voor de meest fanatieke niet-top3 supporter.
Maar kom op, die van jou zijn toch ook best leuk
pi_20908061
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:46 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Tja, misschien zijn uitspraken als "SCH bij een thuiswedstrijd van Heerenveen is net zo waarschijnlijk als Wilders die wat aardigs over een Moslim zegt" wel niet zo handig voor een award voor de meest fanatieke niet-top3 supporter.
Maar kom op, die van jou zijn toch ook best leuk
Je mag ze hebben hoor.
Heb ik dat gezegd??? Ik kom toch echt wel eens bij een thuiswedstrijd maar volgens mij woon jij geen 160 kilometer van het stadio vandaan? Maar je hebt hem verdiend hoor
pi_20958159
woensdag 28 juli
PKC '83 - FC Groningen 0-10 (0-5)
quote:
Opstelling FC Groningen
1 Lambers; 2 Buys, 3 Fränkel, 4 Kruiswijk (56' 12 Van der Linden), 5 Florén; 6 Hugo, 7 Elshot (46' 13 Axwijk), 8C Van Gessel, 11 Fledderus; 9 Salmon (46' 17 Drent), 10 Tuyp (46' 14 De Witte).

Scheidsrechter: Steenhuis
Toeschouwers: 1500

Scoreverloop: 2' Hugo (afstandsschot) 0-1, 22' Salmon (Fledderus) 0-2, 32' Tuyp (Salmon) 0-3, 33' Fledderus (rush) 0-4, 43' Tuyp (Buijs) 0-5; 63' De Witte (strafschop) 0-6, 71' Drent (De Witte) 0-7, 85' Buijs (-) 0-8, 86' Drent (rebound) 0-9, 87' Fränkel (De Witte) 0-10.
fcgroningen.nl (de website is vernieuwd, deeplinken gaat niet meer )
pi_21097065
FC Groningen - Athletic Bilbao 3-2
Mooie goal van Drent.

Luirink is zeker een goede aankoop geweest. Gisteren liet hij zien niet alleen verdedigend kopsterk te zijn. Als Kruiswijk blijft (wordt hier en daar met NAC in verband gebracht, Kruiswijk naar NAC....brrr..) hebben we een sterk centraal duo achterin.
Danny Buijs is ook een versterking. Speelt lekker fel.
Jack Tuyp valt mij alleen nog wat tegen tot nu toe. Nevland zal wel niet komen...
Sedoc en Bizimana zijn ook niet slecht om erbij te hebben. Ze schijnen er in Heereveen niet erg blij mee te zijn dat die laatste zomaar de daar de deur is uitgewandeld naar het Oosterpark. Ik kan begrijpen waarom. Hij heeft zeker potentie.
pi_21097170
Wat heeft Kruiswijk bij NAC te zoeken?
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 13:29 schreef Cruoninga het volgende:
Sedoc en Bizimana zijn ook niet slecht om erbij te hebben. Ze schijnen er in Heereveen niet erg blij mee te zijn dat die laatste zomaar de daar de deur is uitgewandeld naar het Oosterpark. Ik kan begrijpen waarom. Hij heeft zeker potentie.
Op welke positie speelt hij?
pi_21114251
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 13:29 schreef Cruoninga het volgende:
FC Groningen - Athletic Bilbao 3-2
Mooie goal van Drent.

Luirink is zeker een goede aankoop geweest. Gisteren liet hij zien niet alleen verdedigend kopsterk te zijn. Als Kruiswijk blijft (wordt hier en daar met NAC in verband gebracht, Kruiswijk naar NAC....brrr..) hebben we een sterk centraal duo achterin.
Danny Buijs is ook een versterking. Speelt lekker fel.
Jack Tuyp valt mij alleen nog wat tegen tot nu toe. Nevland zal wel niet komen...
Als Nevland zou komen zou het pas in het najaar zijjn, aan het eind van de noorse competitie. Maar volgens Nijland hebben ze Tuyp voor die positie gehaald.
a.k.a. Sikko
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 10:36:07 #168
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_21115421
Als Kruiswijk gaat, komt hij naar Rotterdam Zuid.
The Most Incredible, Baby
pi_21207729
quote:
Opstelling FC Groningen:
1 Roorda; 2 Buijs, 3 Luirink, 4 Van der Linden, 5 Florén; 7 Krstev (61' 17 Veldmate), 6 Matthijs, 8 Van Gessel, 11 De Witte (73' 18 Sedoc); 9 Salmon (46' 14 Fledderus), 10 Drent.
bank: 16 Lambers, 12 Fränkel, 15 Hugo.

Scorverloop: 22' Krstev (De Witte) 0-1, 31' Van Gessel (De Witte) 0-2, 33' Matthijs (vrije trap); 62' Jansma (Tillema) 1-3, 82' Luirink (rebound) 1-4, 87' Sedoc (Matthijs) 1-5

Toeschouwers: 2.000
Scheidsrechter: Smid
Rode kaart: 88' Van Halen (grove overtreding op Fledderus)
Gele kaarten: 26' De Boer (overtreding op Buijs), 39' De Vries (overtreding op Salmon), 52' Matthijs (overtreding op De Vries)
5-1 winst, niet gek maar zondag is andere koek.

NAC thuis in de volgende ronde kan een leuke pot worden.
pi_21304747
Tsja, 0-0.

Een zwakke pot bovendien.
Wel een punt.
pi_21306486
Voor zover dan alle dromen. Het was echt om te janken. De aanval zuigt. Roorda pakt weleens een bal goed. Hoogendorp is gelukkig een prutser. Kruiswijk een wereldverdediger.
  zondag 15 augustus 2004 @ 18:16:36 #172
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_21306550
Hoe speelde Buijs?
pi_21307900
Hehe, dat is ook echt het enige wat je interesseert he

Wat me vooral opvalt is dat er nu alweer 3 aankopen geblesseerd zijn . Eerst Seedorf al, vandaag komen daar Flederus en Luirink bij. Over de wedstrijd hoef ik niet zoveel te zeggen. 0-0 zegt wel genoeg...
  zondag 15 augustus 2004 @ 20:28:04 #174
82589 S-Two
barba macacu
pi_21309693
ik zal de wedstrijd zometeen ff op tv bekijken, maar volgens mij zegt 0-0 al genoeg
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_21437043
Oioioi, wat een kansen op de 1-1 gemist.

Roorda mag blijven.
pi_21437075
Raar dat de samenvatting eerder op SBS dan bij de NOS was
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 00:13:06 #177
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_21437120
Jullie speelde leuk aanvallend de 2e helft. Maar voetballend was Vitesse gewoon beter, vooral de eerste helft. Toen speelde Vitesse fantastisch. 2e helft kwam de meeste dreiging van jullie en dat vind ik een pluim waard. Gelijkspel was, ondanks het bij vlagen perfecte spel van Vitesse, wel verdient geweesd gezien de 2e helft.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_21444670
Jup, enerverend dagje weer. FCG was duidelijk beter dan in de 1e wedstrijd, biedt enig perspectief maar die kut kansen gaan er maar niet in. Roorda was goed. Mooie vrije trap van Janssen leek me niet houdbaar. Dat we nog niet gescoord hebben is vrij frustrerend. Het was gewoon bekend waar het probleem lag. Het management heeft duidelijk gefaald gezien de enige speler die erbij was gehaald voor meer scorend vermogen terecht op de bank zat.
Elshot moet ook gewoon weer rechtsback gaan spelen trouwens.
Wordt wederom een 13e plaats ofzo dit jaar.
pi_21904095
NAC thuis 2-3.

Het wordt een zwaar seizoen.
pi_21905617
Jans zei bij Langs de Lijn ontevreden te zijn, maar ook dat verliezen niet terecht was vandaag. Nogal schlemielige tegengoals..
  zondag 12 september 2004 @ 17:51:31 #181
82589 S-Two
barba macacu
pi_21905973
dit zal een idd een heel zwaar seizoen worden voor Groningen, maar je mag toch aannemen dat ze wel boven de graafschap/ado en den bosch kunnen eindigen?
pi_21906129
Ik hoop het. Zou moeten kunnen. Moet.

Jans: "Het begin van de competitie is mislukt."
pi_21909176
En aan wie hebben we dit te danken? Juist, het bestuur. Nijland (algemeen directeur) en Veldmate (technisch directeur) maken er echt een potje van en mogen vandaag nog hun spullen pakken. Maar daar zijn ze te egoistisch voor. Teveel eigen belang bij deze heren.

De kritiek op het UnOfficial FC Groningen forum (vanaf pagina 4):
http://www.fcgforum.com/viewtopic.php?t=1038&
pi_21920503
De maat is onderhand wel vol. Hans Nijland blijft elk seizoen maar weer met van die totaal niet onderbouwde en achteraf volledig onware belofte's smijten. "Swingend het Oosterpark uit"?? Hoelang kan die clown dit nog allemaal zomaar maken? Of is Jans straks weer degene die geslachtofferd gaat worden? Niet dat Jans een goede trainer is gebleken, maar het destructie-beleid wat Nijland hier voert is echt met geen pen te beschrijven. (Nou ja, voormalig RTV Noord-presentator Iwan Tol deed het eens in een FCG-fanzine maar toen was meneer Nijland gigantisch op zijn pik getrapt. Inhoudelijk heeft die nooit op die aantijgingen gereageerd.)
Ik heb al enige tijd geleden het plezier in het FCG bezoeken verloren. Hans Nijland acht ik daarvan hoofdschuldige.

Ik ga overigens wel naar Doetinchem. Niet dat ik het voor me lol doe ofzo, natuurlijk niet.
pi_21920783
De pleuris gaat helemaal uitbreken als ze bij De Graafschap verliezen de komende speelronde.
That's all folks!
pi_21921371
Kop op Cruoninga, Boeren die geven nooit op!!!

Ik ben er ook echt scheitziek van, ik was na RBC gewoon minstens een halve week chagrijnig, nu heb ik alweer een kut maandag. Het is al 10 jaar niet leuk meer in Het Oosterpark, ik denk er sterk over eens een tijdje niet meer te gaan. Puur uit zelfbescherming.
pi_21921860
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:05 schreef Puur het volgende:
Kop op Cruoninga, Boeren die geven nooit op!!!

Het is al 10 jaar niet leuk meer in Het Oosterpark, ik denk er sterk over eens een tijdje niet meer te gaan. Puur uit zelfbescherming.
Beetje tegenstrijdig, niet? Als er iemand is die altijd en overal heen zou gaan is dat Cruoninga wel. Vervolgens zeg je zelf een tijdje niet meer heen te willen. Gloryhunter?
pi_21922214
Nou, het is niet echt tegenstrijdig hoor. Regelmatig sta ik (zowel uit als thuis) achter tammo Cruoninga wanneer hij Boeren die geven nooit op weer aanheft. Vanaf 1995 zie ik alle thuiswedstrijden en vrijwel alle uitwedstrijden, daarvoor alleen alles thuis Bij uitwedstrijden boycot ik de combi maar ben de hele week in de weer om kaarten te regelen voor andere vakken. Vanaf halverwege vorig seizoen is er bij mij iets veranderd. Opeens kan ik het immer slechte voetbal niet meer aan. Het duurt al zo lang, we krijgen verdomme al jaren de mooie verhalen te horen. Dit seizoen heb ik de eerste vier wedstrijden gezien en nu ben ik op een punt dat het van mij niet meer hoeft, dat ik wel weer eens kom kijken als het werkelijk goed gaat. Ik heb even niets meer te geven aan de FC, mijn energie is op.
pi_21922276
Ze speelden gisteren niet eens slecht eigenlijk.
Verlies was niet terecht. Ik vond Roorda er niet lekker uit zien bij de goals.
pi_21922476
Het verlies was ook niet helemaal terecht, alhoewel doortastendheid natuurlijk ook een kwaliteit is...
  maandag 13 september 2004 @ 16:52:56 #191
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_21926390
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ze speelden gisteren niet eens slecht eigenlijk.
Verlies was niet terecht. Ik vond Roorda er niet lekker uit zien bij de goals.
Gisteravond de samenvatting op de NOS gezien, zeg nog tegen een vriend van me 'Roorde en afstandsschoten....' op dat moment vloog die vrije trap er ook in...

Roorda is (met alle respect!) gewoon een goeie 2de keeper, maar geen 1ste keeper.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 13 september 2004 @ 20:03:42 #192
82589 S-Two
barba macacu
pi_21930441
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:52 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Gisteravond de samenvatting op de NOS gezien, zeg nog tegen een vriend van me 'Roorde en afstandsschoten....' op dat moment vloog die vrije trap er ook in...

Roorda is (met alle respect!) gewoon een goeie 2de keeper, maar geen 1ste keeper.
en zo heeft groningen, naar mijn mening, meer van dat soort net niet spelers
  maandag 13 september 2004 @ 20:20:42 #193
82589 S-Two
barba macacu
pi_21930892
ik lees nu op vi.nl dat ze een verdediger op proef hebben, hopen voor fcg is het wat, kan die mooi naast Kruiswijk spelen
  maandag 13 september 2004 @ 22:51:52 #194
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_21935187
quote:
Op maandag 13 september 2004 12:14 schreef Cruoninga het volgende:

[knip]
Kop op Cruoninga!

We zijn nog maar vier wedstrijden heen, nog 30 te gaan.

Met 3 punten meer sta je weer in hoog in het rechter rijtje.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_22042014
Vandaag gaan we winnen!

hoop ik

[ Bericht 2% gewijzigd door FritsVanEgters op 18-09-2004 21:24:44 ]
pi_22057610
De Graafschap - Groningen is wel altijd een happening zeg... Aan beleving op veld en tribune's geen gebrek gisteren en de afgelopen jaren.
FC Groningen was voetballend trouwens een stuk beter. Ik heb gehoord dat de heren kenners het er op de perstribune allemaal wel over eens waren in de rust dat FCG dit in de 2e helft makkelijk zou gaan winnen. Dan staat het ineens 2-0 door een blunder van Roorda (Lambers ziet een basisplaats langzamaan dichterbij komen) en een bal die gelukkig voor de voeten van Sonko kwam. Ik vond het overigens naar buitenspel ruiken, maar ook de NOS bracht geen uitkomst in deze.
Gezien het scoreverloop moet je blij zijn met een punt. Gezien de verhoudingen op het veld niet. Stefano Seedorf voegt zeker wat toe. De hoop ligt bij onze 'sambaboeren' Seedorf, Hugo en als invallers Pinas en Sedoc.
Gezien het spel valt er dus wel enig perspectief te bespeuren, maar dat neemt absoluut niet weg dat nog altijd achter de geluiden sta die er na de 2-0 in het uitvak te horen waren. Het heeft wat te maken met wat er onder mijn naam staat.
Zomaar even een voorbeeldje: Ik zag Huntelaar net op TV een erg knappe goal maken. Het FCG- en PSV-bestuur kunnen na de transfers van Robben en Hoogstrate wel goed met elkaar door één deur dus deze Huntelaar is in 1e instantie aan FC Groningen aangeboden. FCG roept al enige tijd een scorende spits te zoeken, maar de heren bestuurders zagen meer heil in een speler van Volendam die in het 1e de beste interview voor TV Noord zegt eigenlijk een middenvelder te zijn....

En dit is dan alleen nog maar een voetbal-technische blunder. Het gaat nog wel wat dieper allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cruoninga op 19-09-2004 15:18:42 ]
pi_22077171
Roorda uit de basis zou gelijk al punten opleveren.
Sorry voor Bas maar als je het mij vraagt is hij geen eredivisie waardige keeper meer.
  maandag 20 september 2004 @ 14:36:06 #198
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22081331
Na een lange tijd van afwezigheid ga ik mij komende zondag weer eens in het stadion wagen. (ik ging toen ik 14~18 was af en toe eens heen..)
De extra support kunnen ze nu wel gebruiken
pi_22082011
Als opwarmer kan je woensdag naar FCG-NAC gaan voor de Amstel Cup
pi_22082111
quote:
Op zondag 19 september 2004 14:32 schreef Cruoninga het volgende:
De Graafschap - Groningen is wel altijd een happening zeg... Aan beleving op veld en tribune's geen gebrek gisteren en de afgelopen jaren.
FC Groningen was voetballend trouwens een stuk beter. Ik heb gehoord dat de heren kenners het er op de perstribune allemaal wel over eens waren in de rust dat FCG dit in de 2e helft makkelijk zou gaan winnen. Dan staat het ineens 2-0 door een blunder van Roorda (Lambers ziet een basisplaats langzamaan dichterbij komen) en een bal die gelukkig voor de voeten van Sonko zongo kwam. Ik vond het overigens naar buitenspel ruiken, maar ook de NOS bracht geen uitkomst in deze.
Gezien het scoreverloop moet je blij zijn met een punt. Gezien de verhoudingen op het veld niet. Stefano Seedorf voegt zeker wat toe. De hoop ligt bij onze 'sambaboeren' Seedorf, Hugo en als invallers Pinas en Sedoc.
Gezien het spel valt er dus wel enig perspectief te bespeuren, maar dat neemt absoluut niet weg dat nog altijd achter de geluiden sta die er na de 2-0 in het uitvak te horen waren. Het heeft wat te maken met wat er onder mijn naam staat.
Zomaar even een voorbeeldje: Ik zag Huntelaar net op TV een erg knappe goal maken. Het FCG- en PSV-bestuur kunnen na de transfers van Robben en Hoogstrate wel goed met elkaar door één deur dus deze Huntelaar is in 1e instantie aan FC Groningen aangeboden. FCG roept al enige tijd een scorende spits te zoeken, maar de heren bestuurders zagen meer heil in een speler van Volendam die in het 1e de beste interview voor TV Noord zegt eigenlijk een middenvelder te zijn....

En dit is dan alleen nog maar een voetbal-technische blunder. Het gaat nog wel wat dieper allemaal.
pi_22082463
quote:
Op maandag 20 september 2004 15:07 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]
Verbeter ik mezelf dus verkeerd...
pi_22107673
quote:
FC Groningen heeft vanmiddag overeenstemming bereikt met de 26-jarige Noorse spits Erik Nevland van Viking FK. Hij zal van 1 november 2004 tot en met 30 juni 2008 bij FC Groningen onder contract staan. Zijn komst werd mogelijk gemaakt door investeerder Henk ten Hoor Textiel.

Nevland, die geboren werd op 10 november 1977, begon zijn profcarrière in 1996 bij Viking FK uit zijn geboortestad Stavanger, de club waar hij inmiddels weer voor speelt. In de tussentijd stond Nevland drie jaar onder contract bij het Engelse Manchester United, waarvoor hij één competitieduel speelde. Ook werd hij in die periode nog verhuurd aan IFK Göteborg, waar hij vier wedstrijden speelde. Bij Viking scoorde hij tot dusver 59 goals in 122 duels.
pi_22108607
Leuk detail: hij debuteerd in Enschede tegen FC Twente (07-11-2004)
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:55:41 #204
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22109351
Hopen dat hij makkelijk scoort bij de FC
pi_22109438
Martin Drent zal er blij mee zijn, zeg.
pi_22121144
FC Scandinavië
  woensdag 22 september 2004 @ 09:21:22 #207
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22123016
quote:
Op woensdag 22 september 2004 02:04 schreef MaxPower het volgende:
FC Scandinavië
Whehe

Look who's talking..
pi_22124982
Ja inderdaad, haha. De tweede speler al uit dat gebied. Het moet niet gekker worden...
pi_22127082
quote:
Op woensdag 22 september 2004 02:04 schreef MaxPower het volgende:
FC Scandinavië
nieuw spandoek dan maar: Green-White Vikings
  woensdag 22 september 2004 @ 16:44:37 #210
82589 S-Two
barba macacu
pi_22131949
en nu al weer een ijslander op proef
pi_22143919
Misschien eens tijd mijn subtitle en eerder geklaag toe te lichten.

-Hans Nijland heeft een bar slechte naam bij de sponsoren uit de regio. Van het ene op het andere moment zijn alle reclame-borden van menig grote sponsor ineens uit het Oosterpark verdwenen. De ene na de andere sponsor vertrekt naar SC Heerenveen. We hebben het hier dus over bedrijven uit de stad en provincie Groningen die in principe de FC wel zouden willen sponsoren, maar zich totaal niet serieus genomen voelen door Hans Nijland. LG, NBO, Gjaltema, KPN enzovoort haken bij FC Groningen af vanwege het gelieg en overmatig. alcohol-gebruik van Nijland. Zo zou hij tijdens sommige gesprekken met potentiële sponsoren niet nuchter zijn geweest.

-FC Groningen krijgt Klaas-Jan Huntelaar aangeboden van PSV waar Nijland na de transfers van Robben en Hoogstrate een goede band mee onderhoudt. Veldmate en Nijland zien in hem echter niet de gezochte spits.

-Voormalig RTV Noord-journalist Iwan Tol haalt in een column in het fanzine van de Supportersvereniging vel uit naar Hans Nijland. “Ik mis Groningen, maar het gelieg en gedraai van Nijland kan ik missen als kiespijn”. Nijland reageert furieus en zegt zijn lidmaatschap op. Hij is nooit inhoudelijk in gegaan op de aantijgingen van Tol.

-FC Groningen is de enige club in de Eredivisie zonder persvoorlichter.

-Als lang aangekondigde nieuwe spits wordt Jack Tuyp gehaald. In het eerste de beste interview voor TV Noord zegt hij eigenlijk een middenvelder te zijn.

-Voor de kampioenswedstrijd van PSV in het Oosterpark besluit Nijland geen club card-verplichting in te stellen waardoor de harde kern van PSV ongehinderd kaarten voor het thuisvak kan kopen. Ondanks waarschuwen van de ticketbox uit Eindhoven en Groningen-supporters blijft het besluit intact. Voor de ogen van het hele land gaat het tijdens de wedstrijd goed mis op de tribune’s.

-Hans Nijland blijft de morrende aanhang over het uitblijven van versterkingen zoet houden met de regelmatig herhaalde one-liners: ‘in maart roert FC Groningen zijn staart’ en ‘in april krijgt het wat het wil’. Zowel in maart als april gebeurt er helemaal niets.

-Nijland belooft na het aantrekken van Stefano Seedorf dat er nog zeker een paar spelers bij komen, afkomstig van clubs die afgelopen seizoen boven FC Groningen zijn geëindigd. De spelers die vervolgens worden aangetrokken komen van Telstar, Volendam en Excelsior.

-Hans Nijland’s motto voor het inmiddels lopende seizoen wordt “Swingend het Oosterpark uit!”. FC Groningen bezet momenteel de voorlaatste plaats in de Eredivisie en ligt uit het bekertoernooi.

-FC Groningen loopt tonnen mis door de rechten over haar merchandising af te staan.

-Er wordt aangekondigd dat de prijzen met de overgang naar de Euroborg niet zullen stijgen. In plaats daarvan stijgen ze ineens met ingang van het laatste jaar in het Oosterpark.

-In de officiële notulen van de bestuursvergadering van de club komt uiterst amateuristisch en kinderachtig taalgebruik voor met dingen zoals “Sion is een lul”.

-Nijland zegt in een radio-interview over de grote sponsor LG: ”Het konijn zit bijna in het hok”. Hierop laat de baas van LG weten geen konijn te zijn en besluit de banden met de club te verbreken.

-Nijland wordt door de Noordelijke pers absoluut niet serieus genomen daar waar hij na de sporadische overwinningen van de FC aankomt met populaire termen als “journalistjúúúúh”. Tol zei: ” Hans Nijland is de meest onbetrouwbare voetbaldirecteur die ik ken. Niet dat ik iets persoonlijks tegen de goede man heb. Integendeel. Nijland is net een kleuter, wiens belangrijkste speeltje FC Groningen is, en zeg nou zelf: om kleuters moet je toch vaak lachen? Johan Derksen noemde hem ooit 'een vermakelijke cowboy' en daar sluit ik me geheel bij aan.”

-De organisatie van FC Groningen is van onder tot boven een brok aan amateurisme. Elk jaar weer raken er bij de administratie aanvragen voor seizoenskaarten zoek. Mensen die hun kind voor de FC Groningen kidsclub aanmelden krijgen vaak erg laat of helemaal geen reactie. De kidsclub telt minder dan 500 leden, waar er bij Heerenveen meer dan 4000 zitten.
Supporters die net een stadionverbod van de club hebben gekregen, krijgen een brief in de bus waarin de FC vraagt naar hen reden voor het niet verlengen van hun seizoenskaart.

Toepasselijke parodie van een FC-supporter op Boudewijn de Groot:
quote:
Meneer de directeur, welterusten,
Slaap maar lekker in uw mooi pluche stoel
Denk maar niet te veel aan al die combi-bussen
met supporters, al betalen zij de boel
Denk vooral niet aan die stomme kaartenkopers
Die komen toch wel om te kijken naar hun club
Het zijn ten slotte domme sukkels en meelopers
Die vergeten alles wel weer in de pub
Denk maar niet aan dronken praat en soms een leugen
Over uw gezuip krijgt u toch nooit een klacht
Laat het volk maar zeuren dat u niet zou deugen
Meneer de directeur, slaap zacht

Droom maar van de overwinning en de zege
Droom maar van uw mooie nieuwe Euroborg
Dat u zomaar van de Stadjers hebt gekrege
Droom maar Europees, die centen zijn een zorg
Denk maar niet aan al die hard werkende Stadjers
Hoelang sparen zij voor een hoofdtribunekaart
Droom maar van skyboxen vol met heel veel lekkers
Van directeuren, sponsors, bier en heel veel taart
Stewards gekleed in gele vesten
Houden voor uw nieuwe kamer wel de wacht
Want ondanks jaren lang supporters pesten
Meneer de directeur slaap zacht

Schrik maar niet te erg, wanneer u in uw dromen
Uit naar potjes tegen mvv moet gaan
Omdat de FC niet verder is gekomen
Dan de allereerste plek van onderaan
En u zult toch ook zo langzaam aan wel weten
Dat er mensen zijn die zat zijn van ’t gelul
Die uw geklets over topspelers niet vergeten
En die u niet meer volgen als een sul
Droom maar niet te veel van al die boze mensen
Droom maar fijn dat u toch wel als laatste lacht
Denk maar niet aan al die financiële grenzen
Meneer de directeur, slaap zacht!
pi_22145492
Amen!
pi_22148980
Goed verhaal Cruoninga,

het wordt tijd dat Erik Mulder de touwtjes in handen krijgt in het Oosterpark!
pi_22149817
Ik lees op veel plaatsen dat Nijland en Veldmate echt weg moeten wanneer Groningen zondag van NEC verliest, maar dat is helemaal niet aan de orde. Ook wanneer ze NEC met sprankelend voetbal met 5-0 van de mat spelen moeten beide heren weg. Dit heeft nu al lang genoeg geduurt.
pi_22161511
Reactie van Geert Kuiper via www.fcgroningen.nl:
quote:
Via het forum dat op deze site een veelgebruikt onderdeel is, werden vandaag enkele berichten geplaatst door bezoekers, die bij de clubleiding een reactie opwekten. Commercieel Manager Geert Kuiper reageert via onderstaande open brief.

Beste supporters,

Met stijgende verbazing las ik de berichtgeving van bezoekers van de website van FC Groningen. Mijn naam is Geert Kuiper en ik ben sinds 1998 Commercieel Manager van deze mooie club. Normaliter reageer ik nooit op berichtgeving van supporters op onze site. Ik ben namelijk van mening dat het juist een discussieplatform moet zijn voor supporters onder elkaar. Echter, ik voel me nu absoluut geroepen om iets te schrijven over hetgeen ik zojuist heb gelezen.

Allereerst wordt onze Algemeen Directeur Hans Nijland in mijn ogen zeer onterecht zo ongeveer met de grond gelijk gemaakt. Het betreffen hier met name allerlei zaken op commercieel terrein. Bijvoorbeeld de beëindiging van enkele sponsorovereenkomsten met enige ex-sponsors van FC Groningen. Expliciet werd melding gemaakt van Gjaltema, LG en nog enkele andere sponsors. Deze zouden FC Groningen hebben verlaten vanwege misdragingen van Hans Nijland. Ik vind dit werkelijk te absurd voor woorden. Hans Nijland heeft zich op geen enkele manier bemoeid met de onderhandelingen die zijn gevoerd met deze bedrijven. Om puur zakelijke redenen, en niets anders dan dat, hebben de genoemde bedrijven de sponsorovereenkomst met onze club verbroken.

Als Commercieel Manager van FC Groningen doe ikzelf of de mensen van mijn afdeling (Commerciële Zaken) de betreffende onderhandelingen. In een zeer enkel geval is Hans Nijland betrokken bij commerciële onderhandelingen. Dit was het geval bij onder anderen onze huidige hoofdsponsor Centric. Sterker nog, ik durf hier te stellen dat FC Groningen honderd procent aan onze Algemeen Directeur Hans Nijland heeft te danken, dat Gerard Sanderink voor ons gekozen heeft. Vorig jaar heeft Hans Nijland namelijk in mijn vakantie de eerste contacten met Centric gelegd. Toen ik terugkwam van vakantie hoefde ik als Commercieel Manager alleen nog maar de handtekening te zetten.

Als er al kritiek geleverd dient te worden op de commerciële prestaties van de club, dan mag men in het algemeen mij daarop aanspreken. En zeker niet Hans Nijland. Ik wil graag nog een paar commerciële prestaties van Hans noemen, die voor FC Groningen van zeer grote waarde zijn gebleken. FC Groningen heeft een geheel eigen mediabedrijf ontwikkeld. Dit bedrijf levert de club een vrijwel aan de hoofdsponsor gelijk staand sponsorbedrag op. Hans Nijland heeft dit volledig in zijn eentje op poten gezet. Naast zijn drukke werkzaamheden als Algemeen Directeur heeft hij hier ontstellend veel tijd in gestoken. Kennelijk is men vergeten dat enkele maanden geleden FC Groningen Media voor de KNVB de Oranjegids voor het EK 2004 mocht uitbrengen. Dit was een klus die de club veel geld heeft opgeleverd. Ook het binnenhalen van deze klus heeft Hans Nijland dankzij zijn zeer goede contacten met de KNVB gerealiseerd. Ik noem zo maar eens even wat. Terwijl ik als commercieel Manager verantwoordelijk ben voor de commercie van deze club, kan ik toch melden dat ik aan Hans als collega en mens alleen maar een positieve bijdrage kan toedichten. Meest recente prestatie van Hans Nijland is de aanstaande komst van Erik Nevland, onze nieuwe aanvaller. Dankzij de zorgvuldig opgebouwde en zeer goed onderhouden relatie met Henk ten Hoor (Textiel) heeft Hans de sponsoring van deze transfer gerealiseerd. Dergelijke zaken verdienen specifieke kwaliteiten, die maar voor weinigen zijn weggelegd. Hans Nijland heeft deze kwaliteiten.

In dit bericht ga ik geen eindeloze opsomming geven van alle prestaties die er bij de club geleverd worden. Het gaat mij er alleen maar om dat ik vanuit mijn functie als Commercieel Manager, maar vooral ook als collega van Hans Nijland, wil reageren op de eerder op deze website gedane uitlatingen. Overigens wil ik nog wel melden dat ik alle begrip heb voor frustratiegevoelens rondom de uitschakeling in de beker alsmede onze positie op de ranglijst. En vergis je niet, dit raakt ook mij op de Commerciële Afdeling net zo als iedere andere echte supporter dat raakt. We moeten de dingen echter wel zuiver blijven zien, zoals ze zijn. En niet gaan gissen naar vermeende omstandigheden of desnoods allerlei valse beschuldigingen te bedenken.

Tot slot wil ik nog kwijt dat het natuurlijk altijd zo moet zijn dat er kritiek geleverd moet kunnen worden. Maar doe me voortaan een lol en onderbouw dit met feiten. Ik stop er nu weer mee, want ik heb het druk met het binnenhalen van sponsors voor onze mooie club. Daar wil ik graag verder mijn energie in steken.

Een groet namens FC Groningen,
Geert Kuiper
Manager Commerciële Zaken
pi_22161523
Ik vind de reactie van Geert Kuiper echt onthutsend zwak.
quote:
Echter, ik voel me nu absoluut geroepen om iets te schrijven over hetgeen ik zojuist heb gelezen.
Hij voelt zich zelf geroepen of voelt Nijland zich geroepen om het hem te laten doen? Want mailde Bas Kammenga niet naar R.H. (reactie van fcgforum.com) dat Nijland zelf met een reactie zou komen? Als Kuiper, naar eigen zeggen, zichzelf geroepen voelde om te reageren kunnen we dus nog een reactie van Nijland zelf verwachten? Of denkt Hans dat het wellicht beter overkomt wanneer iemand hem verdedigd die er duidelijk beter op staat onder de supporters dan hij zelf?
quote:
Allereerst wordt onze Algemeen Directeur Hans Nijland in mijn ogen zeer onterecht zo ongeveer met de grond gelijk gemaakt. Het betreffen hier met name allerlei zaken op commercieel terrein. Bijvoorbeeld de beëindiging van enkele sponsorovereenkomsten met enige ex-sponsors van FC Groningen. Expliciet werd melding gemaakt van Gjaltema, LG en nog enkele andere sponsors. Deze zouden FC Groningen hebben verlaten vanwege misdragingen van Hans Nijland. Ik vind dit werkelijk te absurd voor woorden. Hans Nijland heeft zich op geen enkele manier bemoeid met de onderhandelingen die zijn gevoerd met deze bedrijven. Om puur zakelijke redenen, en niets anders dan dat, hebben de genoemde bedrijven de sponsorovereenkomst met onze club verbroken.
Wat moet ik verstaan onder puur zakelijke redenen? Die ‘konijn-uitspraak’ op de radio is dus niet gedaan door Nijland? Waar komt dat gerucht dan vandaan of is het volledig uit de lucht gegrepen? Durven ze bij FC Groningen hun handen in het vuur te steken dat Nijland dit nooit gezegd heeft?
Tegenover deze woorden staan uiteraard die van verschillende ex-sponsoren. Hun woord tegen dat van de FC-leiding. Zolang Kuiper vaag blijft over ‘zakelijke redenen’ houden ze de schijn heel erg tegen lijkt me.
quote:
Als er al kritiek geleverd dient te worden op de commerciële prestaties van de club, dan mag men in het algemeen mij daarop aanspreken. En zeker niet Hans Nijland. Ik wil graag nog een paar commerciële prestaties van Hans noemen, die voor FC Groningen van zeer grote waarde zijn gebleken.
Oftewel: ‘Als er op commercieel gebied wat mis gaat dan is dat mijn schuld en wanneer er op commercieel gebied wat goed gaat is dat de verdienste van Nijland.’

Verder is de ‘reactie’ van Kuiper voornamelijk een opsomming van dingen die Nijland goed gedaan heeft, maar reageert hij helemaal niet op het grootste deel van de aantijgingen. Een reactie kan ik dit dus niet noemen. Chapeau, voor de dingen die hij goed gedaan heeft hoor. Maar wegen ze op tegen de dingen die hij niet goed doet? Het leveren van goede prestatie’s op het ene gebied maakt iemand toch niet onschendbaar wanneer deze op andere gebieden wanprestatie’s levert? Hier lijkt Kuiper namelijk wel op aan te sturen.
quote:
We moeten de dingen echter wel zuiver blijven zien, zoals ze zijn. En niet gaan gissen naar vermeende omstandigheden of desnoods allerlei valse beschuldigingen te bedenken.
‘Vermeende omstandigheden’ en ‘valse beschuldigingen’ mogen dan weerlegd worden. Als ze echt zo ‘vermeend’ en ‘vals’ zijn lijkt me dit toch geen probleem. Dit heeft Kuiper namelijk zeker niet gedaan in deze boodschap aan de supporters. Hij zet slechts een lijstje goede daden van Nijland tegenover het lijstje van slechte.
quote:
Tot slot wil ik nog kwijt dat het natuurlijk altijd zo moet zijn dat er kritiek geleverd moet kunnen worden. Maar doe me voortaan een lol en onderbouw dit met feiten.
Doe ons voortaan een lol en ga wanneer je zogenaamd op bepaalde aantijgingen reageert ook echt op de zaak in.
quote:
Ik stop er nu weer mee, want ik heb het druk met het binnenhalen van sponsors voor onze mooie club. Daar wil ik graag verder mijn energie in steken.
Deze regels zijn typerend van het toontje van deze brief. Kuiper werkt psychologisch op de massa in door iets uit te stralen van “jullie kritiek is totaal onderbouwd en dient niet serieus genomen te worden”. Blijkbaar moet hij wel naar deze middelen grijpen omdat er blijkbaar geen weerwoord is op ook maar één van de vele genoemde punten.
Héél erg selectief reageren en dan ook nog eens niet verder komen dan speculatieve ‘zakelijke redenen’. En dan worden wij er in hetzelfde stuk nog eens van beschuldigd kritiek te hebben die niet op argumenten berust. Nogal hypocriet lijkt me.

Niets ten nadele van Geert Kuiper of het goede werk wat hij voor FC Groningen doet trouwens. Laat dan duidelijk zijn.

Zelfs áls de punten van kritiek op het sponsorbeleid al van tafel geveegd zouden zijn door deze reactie zou er op volgende nog altijd niet gereageerd zijn:
quote:
FC Groningen krijgt Klaas-Jan Huntelaar aangeboden van PSV waar Nijland na de transfers van Robben en Hoogstrate een goede band mee onderhoudt. Veldmate en Nijland zien in hem echter niet de gezochte spits.

-Voormalig RTV Noord-journalist Iwan Tol haalt in een column in het fanzine van de Supportersvereniging vel uit naar Hans Nijland. “Ik mis Groningen, maar het gelieg en gedraai van Nijland kan ik missen als kiespijn”. Nijland reageert furieus en zegt zijn lidmaatschap op. Hij is nooit inhoudelijk in gegaan op de aantijgingen van Tol.

-FC Groningen is de enige club in de Eredivisie zonder persvoorlichter.

-Als lang aangekondigde nieuwe spits wordt Jack Tuyp gehaald. In het eerste de beste interview voor TV Noord zegt hij eigenlijk een middenvelder te zijn.

-Voor de kampioenswedstrijd van PSV in het Oosterpark besluit Nijland geen club card-verplichting in te stellen waardoor de harde kern van PSV ongehinderd kaarten voor het thuisvak kan kopen. Ondanks waarschuwen van de ticketbox uit Eindhoven en Groningen-supporters blijft het besluit intact. Voor de ogen van het hele land gaat het tijdens de wedstrijd goed mis op de tribune’s.

-Hans Nijland blijft de morrende aanhang over het uitblijven van versterkingen zoet houden met de regelmatig herhaalde one-liners: ‘in maart roert FC Groningen zijn staart’ en ‘in april krijgt het wat het wil’. Zowel in maart als april gebeurt er helemaal niets.

-Nijland belooft na het aantrekken van Stefano Seedorf dat er nog zeker een paar spelers bij komen, afkomstig van clubs die afgelopen seizoen boven FC Groningen zijn geëindigd. De spelers die vervolgens worden aangetrokken komen van Telstar, Volendam en Excelsior.

-Hans Nijland’s motto voor het inmiddels lopende seizoen wordt “Swingend het Oosterpark uit!”. FC Groningen bezet momenteel de voorlaatste plaats in de Eredivisie en ligt uit het bekertoernooi.

-FC Groningen loopt tonnen mis door de rechten over haar merchandising af te staan.

-Er wordt aangekondigd dat de prijzen met de overgang naar de Euroborg niet zullen stijgen. In plaats daarvan stijgen ze ineens met ingang van het laatste jaar in het Oosterpark.

-In de officiële notulen van de bestuursvergadering van de club komt uiterst amateuristisch en kinderachtig taalgebruik voor met dingen zoals “Sion is een lul”.

-Nijland wordt door de Noordelijke pers absoluut niet serieus genomen daar waar hij na de sporadische overwinningen van de FC aankomt met populaire termen als “journalistjúúúúh”. Tol zei: ” Hans Nijland is de meest onbetrouwbare voetbaldirecteur die ik ken. Niet dat ik iets persoonlijks tegen de goede man heb. Integendeel. Nijland is net een kleuter, wiens belangrijkste speeltje FC Groningen is, en zeg nou zelf: om kleuters moet je toch vaak lachen? Johan Derksen noemde hem ooit 'een vermakelijke cowboy' en daar sluit ik me geheel bij aan.”

-De organisatie van FC Groningen is van onder tot boven een brok aan amateurisme. Elk jaar weer raken er bij de administratie aanvragen voor seizoenskaarten zoek. Mensen die hun kind voor de FC Groningen kidsclub aanmelden krijgen vaak erg laat of helemaal geen reactie. De kidsclub telt minder dan 500 leden, waar er bij Hoerenveen meer dan 4000 zitten.
Supporters die net een stadionverbod van de club hebben gekregen, krijgen een brief in de bus waarin de FC vraagt naar hen reden voor het niet verlengen van hun seizoenskaart.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cruoninga op 23-09-2004 22:24:21 ]
pi_22163439
Ze komen meer en meer onder druk te staan en dat hebben ze door. Dit zal niet lang meer duren. Het kookt in het Oosterpark. Zondag D-Day!!!!
  vrijdag 24 september 2004 @ 19:01:44 #218
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22179965
quote:
Op donderdag 23 september 2004 23:11 schreef Grunner het volgende:
Ze komen meer en meer onder druk te staan en dat hebben ze door. Dit zal niet lang meer duren. Het kookt in het Oosterpark. Zondag D-Day!!!!
3 punten zondag!

Heb er al zin in!
pi_22179992
Haai Cruoninga,

Even een vraagje.
Een maat van mij is vorige week met zijn zoontje naar De Graafschap-Groningen geweest.
Dat jochie is door de FC gevraagd met de spelers hand in hand het veld op te lopen.
Nou had die ukkel geen camera bij zich dus zijn er geen foto's van dat gedoe.
Heb jij foto's gemaakt vanuit het uit-vak? Van de opkomst en van die jochies?

Ik hoor het wel...

Ciao.
pi_22180397
Je zou hier eens kunnen kijken. Onder de kopjes "foto's" uiteraard, maar ik vrees het ergste voor je.

www.trotsvanhetnoorden.nl
www.lijn78.tk
www.fcgfotosite.nl
pi_22180541
pi_22180591
Bayer> Nee, sorry.

Je kan je vraag eens mailen naar internet@fcgroningen.nl
Wellicht dat Jan Kanning, de fotograaf van www.fcgroningen.nl er foto's van heeft. Die maakt er altijd een stuk meer dan erop de site komen te staan.
pi_22181410
Ik zie dat het contract van Florén dit seizoen afloopt. Klopt dat? Zo ja, lekker beleid.
pi_22181544
Er lopen een stuk of 7 af dacht ik. Tsja, het beleid. Wat we daar van vinden is wel duidelijk.
pi_22181681
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:09 schreef Grunner het volgende:
Er lopen een stuk of 7 af dacht ik. Tsja, het beleid. Wat we daar van vinden is wel duidelijk.
Ja, ik zag het. Kan er wel om lachen, typische bestuurders die er voor hun eigen zitten. Bekend verschijnsel uit het amateurvoetbal.
  zondag 26 september 2004 @ 11:26:04 #226
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22211437
Vanmiddag moet het dan echt gebeuren. De eerste overwinning dit seizoen...ik heb er wel vertrouwen in!
  zondag 26 september 2004 @ 12:38:40 #227
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_22212396
Ik niet maar daar komt natuurlijk bij dat ik NEC fan ben , maar veel succes toch nog gewenst en volgende week mogen jullie beginne met winne
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  zondag 26 september 2004 @ 16:50:34 #228
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22216946
pfftt...rendement van 0.0

Helaas.
pi_22217177
Ben vanmiddag ook even in het Oosterpark geweest, maar als je van dit slappe NEC al niet kan winnen, zonder Barretto en Niedzielan, wordt het een erg moeilijk seizoen. Salmon die ondanks een paar aardige acties verder alle ballen 10 meter van zijn voet laat springen, en een onzichtbare Seedorf...
pi_22217215
Ach, Niedzielan mist NEC ook niet. Maar Groningen krijgt het vrij zwaar ja.
www.thuisuiteten.nl
pi_22217273
Het schort aan scorend vermogen. Het is te hopen dat Nevland daar voor kan zorgen, samen met Stefano Seedorf als hij weer helemaal in vorm is.
pi_22217308
Ik dacht dat Nevland ook niet echt een goalgetter was, maar kan me vergissen.
www.thuisuiteten.nl
pi_22217401
Nevland scoort 50 goals op 100 wedstrijden, wel redelijk dus, alleen het laatste seizoen ging het wat matig geloof ik.
pi_22217445
Oh, dat is zeker aardig dan. Maar goed, wel bij Viking dus.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 26 september 2004 @ 17:21:06 #235
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22217744
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:08 schreef MaxPower het volgende:
Nevland scoort 50 goals op 100 wedstrijden, wel redelijk dus, alleen het laatste seizoen ging het wat matig geloof ik.
Ja, ik dacht dat hij er dit seizoen maar 5 in heeft liggen...maar ik kan me vergissen..
pi_22218814
Met PSV-uit, Utrecht-thuis en Willem II-uit voor de boeg vrees ik dat we over 3 wedstrijden nog altijd maar 4 punten hebben. Gelukkig is het maar een spelletje.
pi_22218884
Tegen Utrecht en zeker Willem II hebben we best een kans.
pi_22219113
Willem II-uit heb ik niet echt een positief gevoel bij. De afgelopen jaren was het 3-0, 3-1, 1-0 en 2-0 in het voordeel van de koningsgezinden. Alleen vorig jaar was het wel leuk, maar dat lag dus aan de reis en sfeer enzo en niet aan de uitslag. Utrecht vind ik als collectief zoveel sterker dan Groningen momenteel.
Maar even voor de volledigheid de uitslagen van de laatste 4 jaar:

PSV - Groningen 3-0
PSV - Groningen 8-0
PSV - Groningen 1-0
PSV - Groningen 5-0

Groningen - Utrecht 1-3
Groningen - Utrecht 2-2
Groningen - Utrecht 0-0
Groningen - Utrecht 1-1

Tussendoor spelen we op 8 oktober trouwens nog in Duitsland tegen Hannover '96
pi_22219236
Thuis meestal gelijk tegen Utrecht en vaak de betere ploeg, ze zijn nu wel in vorm maar dat houdt ook ergens op.

Bij Willem II hebben we doorgaans weinig succes maar ik ben niet onder de indruk van dat elftal.

Maar met twee uit de komende drie mogen we blij zijn.
pi_22219405
quote:
Op zondag 26 september 2004 18:21 schreef FritsVanEgters het volgende:
Maar met twee uit de komende drie mogen we blij zijn.
Niets teveel gezegd inderdaad. Ik hoop dat ze de schade in Eindhoven enigszins beperkt kunnen houden. Ik denk dat we de 1e overwinning van dit seizoen thuis tegen Den Haag gaan halen 31 oktober.
pi_22236124
Heren, bedankt voor de tips, het is helemaal goedgekomen met die foto's.
pi_22236228
Ik hoop voor jullie dat Nevland de spits wordt die wel een doelpunt kan maken. Met Salmon schiet het niet echt op.
That's all folks!
pi_22237134
Salmon speelt wel heel erg aardig dit seizoen, maar zoals hij zijn hele cariere al weinig scoort doet hij dat ook dit seizoen weer niet. Al was hij afgelopen zondag wel iets doelgerichter dan normaal. Na 6 wedstrijden 4 punten. We zijn kampioen wat betreft de gelijke spelen, maar staan nu al te ver achterop om er nog een mooi seizoen van te maken. Helemaal als je bekijkt welke ploegen we hebben gehad en nog moeten krijgen...
pi_22237665
Salmon is inderdaad best een aardige voetballer, maar een spits moet nou eenmaal scoren. Wat me al een tijdje opvalt is dat er na elk schot op doel van een Groningen speler, ook al is ie 20 meter naast, een groot applaus volgt. Dan gaan die jongens ook nog denken dat ze het goed doen, een wat afwachtendere houding van het publiek zou niet verkeerd zijn. De meeste schoten zijn gewoon geen applaus waard naar mijn mening. Steun is goed, maar je moet het ook niet overdrijven bij slecht spel.
That's all folks!
pi_22237779
Ben ik het niet mee eens. Dat applaus is alleen voor de poging. Dat ie het probeert. Niet dat ie het goed gedaan heeft. Daar juichen we dan wel voor
pi_22237952
-Vaduz-, gisteren was iedereen al lang blij met een schot op doel, daar krijg je dan wel de handjes voor op elkaar...
  maandag 27 september 2004 @ 18:52:09 #247
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22241862
quote:
Op maandag 27 september 2004 15:54 schreef Grunner het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Dat applaus is alleen voor de poging. Dat ie het probeert. Niet dat ie het goed gedaan heeft. Daar juichen we dan wel voor
Psies, ik denk ook dat een voetballer dat waardeert en dan mss wel harder zijn best gaat doen..
pi_22244381
quote:
Op maandag 27 september 2004 16:01 schreef MaxPower het volgende:
-Vaduz-, gisteren was iedereen al lang blij met een schot op doel, daar krijg je dan wel de handjes voor op elkaar...
Dan kan ik het begrijpen, maar ik zie elke week verschrikkelijk slechte afstansschoten in de samenvatting. En dan komt er weer een groot applaus. Oke voor die poging, maar die kan vaak 100 keer beter. Volgens mij moeten jullie jongens eens wakker worden geschud. Misschien gaan ze dan makkelijker scoren.
That's all folks!
  dinsdag 28 september 2004 @ 15:44:11 #249
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_22260904
laat ons weer eens juichen, FC FC Groningen.....

Waar zijn de tijden van het uitschakelen van Atletico en Inter gebleven?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_22261500
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 15:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Over twee jaar weer, via de play-off's.
  dinsdag 28 september 2004 @ 16:32:58 #251
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_22262185
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 15:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Hoewel uitschakelen, Inter walste er vervolgens wel overheen in Italie, na die prachtige 2-0 in Grunn' met een doelpunt van Fandi geloof ik nog, het troetelkind van Renze 'het Zwaard van Damaskus hangt boov'n mien heufd' de Vries.......
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_22262753
Ja klopt, 5-1. Een kwartier ofzo voor tijd stond Groningen nog op basis van uitdoelpunten in de volgende ronde. M'n vader maakte me 's avonds wakker zodat ik de samenvatting kon zien.

Fandi maakte volgens mij trouwens beide goals thuis. Ik was er bij die avond.
  dinsdag 28 september 2004 @ 16:55:23 #253
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_22262788
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:53 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ja klopt, 5-1. Een kwartier ofzo voor tijd stond Groningen nog op basis van uitdoelpunten in de volgende ronde. M'n vader maakte me 's avonds wakker zodat ik de samenvatting kon zien.

Fandi maakte volgens mij trouwens beide goals thuis. Ik was er bij die avond.
Frits, vergeet jij niet de Europacup Toto in te vullen?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_22262883
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:55 schreef PyTh het volgende:

[..]

Frits, vergeet jij niet de Europacup Toto in te vullen?
Zojuist gedaan toch bedankt voor de waarschuwing .
pi_22272171
Fandi scoorde alleen de 2-0. De 1e was van Erwin Koeman dacht ik. Mac Donald scoorde in Bari als ik me niet vergis.
pi_22272319
Je hebt gelijk Cruoninga, de 1-0 was van Koeman.
  donderdag 30 september 2004 @ 14:18:51 #257
104719 Klaassie
Tammo FC Grunn
pi_22307239
Zaterdag ff de punten pakken in Eindhovuh...

Als we zaterdag niet winnen (lijkt me zeer waarschijnlijk, hoewel PSV de wedstrijd tegen Panathinaikos in de benen heeft), komt er nog meer druk op FC Utrecht-thuis te liggen!
Thuis is waar ik ga slapen als de vogels fluiten
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:46:41 #258
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_22331649
quote:
Op donderdag 30 september 2004 14:18 schreef Klaassie het volgende:
Zaterdag ff de punten pakken in Eindhovuh...
Wat mij betreft mogen ze het schriftelijk af doen. Voor een acceptabele 2-0 nederlaag teken ik nog wel.
pi_22468265
Morgen naar Duitsland voor de oefenwedstrijd tegen Hannover. Ben benieuwd met hoeveel we nu weer gelijk spelen...
pi_22681671
Schop!
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:22:15 #261
9713 Eightball
In control.
pi_22681757
Okay Grunn!

Eindelijk.
pi_22681890
Zeg dat wel.

En niet tegen de minste tegenstander.
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:51:11 #263
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22682347
Groningen was duidelijk de betere ploeg imo.
Het was lekker vol in het Oosterpark.

Kruiswijk heeft een erg puike partij gespeeld!
  zondag 17 oktober 2004 @ 20:33:34 #264
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_22686650
Zeker verdiend die overwinning. Hugo en Seedorf speelden sterk. Net als Krstev, laat hem maar vaker even een tripje naar Macedonie maken.
Vrijdag naar de Kruikenstad voor de wedstrijd tegen de Koningsgezinden van Willem II . Hebben we de afgelopen jaren nooit potten kunnen breken alleen.
pi_22686862
Gefeliciteerd jongens, zo te zien meer dan verdiend en jullie hadden het eerdere wedstrijden ook al verdiend. Ik heb altijd de idee dat Groningen veel te laag staat voor wat het kan. Prima dat de goals eens niet van Drent komen maar dat de rest ook kan scoren.

Gaat zo door, met mate natuurlijk
  zondag 17 oktober 2004 @ 20:57:16 #266
9713 Eightball
In control.
pi_22687188
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 20:43 schreef SCH het volgende:
Gaat zo door, met mate natuurlijk
15-05-2005 om Europees voetbal?

Ik ben erbij.
pi_22698689
Ik was erbij tegen Erfurt...brrr, wat was dat een teleurstelling.

Maar goed, blij met de overwinning tegen Utrecht, dat geeft de burger moed.
a.k.a. Sikko
pi_22776085
Vanavond FC TV op TV Noord:
quote:
Martin Drent neemt vanavond in Mijn Club op TV Noord weer een kijkje bij de Euroborg. Hij zal deze keer zien hoe de skyboxen in het nieuwe onderkomen van FC Groningen eruit komen te zien.

FC Groningen-middenvelders Mile Krstev en Hugo blikken nog eens terug op hun fraaie optreden in de gewonnen competitiewedstrijd tegen FC Utrecht. In de penaltycompetitie is Paul Matthijs aan de beurt om Veendam-doelman Egbert Darwinkel het leven zuur te maken. Tot slot in Mijn Club een gehandicaptentoernooi dat onlangs werd gehouden bij BV Veendam.

'Mijn Club' wordt elke donderdag uitgezonden om 18.35 uur. Herhalingen zijn elk uur te zien van ca. 20.20 uur tot 06.20 uur.
bron: www.fcgroningen.nl
pi_22776267
Frits, ga jij naar de Euroborg?

Ik twijfel. Ik heb mijn seizoenkaart aangehouden speciaal daarvoor.
pi_22776424
Of ik een seizoenskaart koop bedoel je?
pi_22776518
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:25 schreef FritsVanEgters het volgende:
Of ik een seizoenskaart koop bedoel je?
Ja.
(ik dacht dat jij er ook 1 had.)
pi_22776666
Ik weet het nog niet eigenlijk. Ik wil wel sowieso bij de openingswedstrijd zijn en vooral ook de laatste wedstrijden in het Oosterpark, maar mezelf kennende heb ik niet elke keer zin om te gaan , ook al volg ik wel elk weekend de stand van minuut tot minuut.
Het hangt een beetje van de prijs af en het spel.

edit: Ik heb er nu niet één.
pi_22776975
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:40 schreef FritsVanEgters het volgende:
niet elke keer zin om te gaan ,
Ik wissel 'm af met een Ajax kaart en maak weleens mensen blij. Zoals afgelopen weekend.
Ik zat bij Ajax en vrienden van mij zaten bij de Fc.

Houden is leuker denk ik.
pi_22779459
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:54 schreef Eightball het volgende:
Ik wissel 'm af met een Ajax kaart en maak weleens mensen blij. Zoals afgelopen weekend.
Ik zat bij Ajax en vrienden van mij zaten bij de Fc.
pi_22803306
Kassim Bizimana (29-12-1985) debuteert vandaag in de basis.

Hij is onze diepste spits in Tilburg, waar het na een dik half uur 1-1 staat.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:10:24 #276
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22805572
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:17 schreef Eightball het volgende:
Frits, ga jij naar de Euroborg?

Ik twijfel. Ik heb mijn seizoenkaart aangehouden speciaal daarvoor.
Zul je daar echt zoveel voordeel aan hebben volgend seizoen? Je kunt dan je voorkeur aangeven qua plek heb ik begrepen?
Ik ben van plan volgend seizoen ook een seizoenskaart te kopen.
pi_22805656
Zal wel meevallen Noca.
Er is plaats voor duizenden extra seizoenkaarthouders, dus dat moet lukken.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:31:15 #278
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22806296
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:13 schreef FritsVanEgters het volgende:
Zal wel meevallen Noca.
Er is plaats voor duizenden extra seizoenkaarthouders, dus dat moet lukken.
Ja, dat dacht ik zelf dus ook al
pi_22816324
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 20:37 schreef FritsVanEgters het volgende:
Kassim Bizimana (29-12-1985) debuteert vandaag in de basis.

Hij is onze diepste spits in Tilburg, waar het na een dik half uur 1-1 staat.
Ik vond dat ie het heel aardig deed.

Jammer dat ie zichzelf uit de wedstrijd haalde door een duel met Kreek, die echt belachelijk reageerde. Volgens mij spuugde hij Bizimana.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 13:15:11 #280
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_22816500
In het DvhN staat dat de bouw van het stadion 4 miljoen euro duurder uitvalt, helaas staat het artikel nog niet online.
Ik mag toch hopen dat ze de extra kosten kunnen verhalen want als de FC dat zelf moet gaan betalen… zo’n vet pot is het daar al niet.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:05:48 #281
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_22818604
Het artikel staat online:
quote:
FC Groningen lijdt strop van 4 miljoen

groningen - FC Groningen lijdt een strop van 4 miljoen euro als het nieuwe stadion Euroborg een jaar later in gebruik kan worden genomen dan gepland. Door fouten in de bouw is een vertraging van drie maanden ontstaan en het is niet uitgesloten dat deze oploopt naar een half jaar.

De grootste strop voor FC Groningen is het achterblijven van een batensprong van 2,5 miljoen euro in de exploitatie, als de club pas bij het begin van het seizoen 2006-2007 in het nieuwe stadion kan spelen.

Deze schadepost heeft FC Groningen kenbaar gemaakt aan de NV Euroborg, de exploitatiemaatschappij die als eigenaar van het complex de voetbalaccommodatie gaat verhuren. In de vennootschap werken de bouwers en de gemeente samen.

Dezelfde exploitatiemaatschappij kan ook nog een claim van het gemeentelijk parkeerbedrijf verwachten. Vertraging in de bouw betekent dat het parkeerbedrijf later de parkeergelden kan innen. Het vreest verder claims van de medegebruikers van het Euroborgcomplex.

Opbrengst verkoop

Naast het wegvallen van de batensprong van 2,5 miljoen euro leidt FC Groningen nog een schade van anderhalf miljoen euro. Dit bedrag is de optelsom van extra kosten die de club moet maken als de nieuwe behuizing niet tijdig kan worden betrokken.

De financiële situatie van de club is niet van dien aard dat de strop van 4 miljoen zelf kan worden opgevangen. FC Groningen kreeg in 1999 een financiële injectie van nv Euroborg van 6,6 miljoen euro. Dit bedrag was bedoeld om het eigen vermogen aan te zuiveren (1,4 miljoen gulden), een hypotheek af te lossen (1,6 miljoen euro) en vier seizoenen (van 1999 tot en met 2003) de exploitatie op orde te houden (3,5 miljoen euro).

Vanaf 2003 heeft FC Groningen met succes haar eigen broek opgehouden, mede als gevolg van de opbrengst van de verkoop van Arjen Robben. Later zijn daar de revenuen uit de verkoop van Jordi Hoogstrate aan toegevoegd.

Skyboxen

Nu de vertraging in de bouw van Euroborg de extra inkomsten van 2,5 miljoen euro vanaf 1 september 2005 in de weg lijkt te gaan staan, dreigt FC Groningen haar ambities niet waar te kunnen maken. De batensprong die FC Groningen denkt te maken in het nieuwe stadion komt vooral voort uit de verkoop van extra kaarten, duurdere business seats en skyboxen. De club heeft deze duurdere plaatsen in principe allemaal verkocht

DvhN
pi_22818748
Dat kunnen ze inderdaad niet lijen.

Waarom is het geen optie om dan halverwege het volgende seizoen naar het nieuwe stadion te gaan?
Dan heb je tenminste nog een half seizoen extra opbrengsten.
pi_22823437
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 20:32 schreef MaxPower het volgende:
Tering.

Maar goed, Ik heb begrepen dat als je een seizoenkaart had, je mocht kiezen waar je kwam te zitten. Ik zit nu ZF in het midden en dat wil ik graag zo houden.
pi_22824088
Bizimana was wel een lichtpuntje. De Bomber van Bujumbara.
www.thuisuiteten.nl
pi_22825851
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 18:57 schreef methodmich het volgende:
Bizimana was wel een lichtpuntje. De Bomber van Bujumbara.
Ik ben geneigd tot een tong80-actie.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 20:21:12 #286
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22826114
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 18:27 schreef Eightball het volgende:

[..]

Tering.

Maar goed, Ik heb begrepen dat als je een seizoenkaart had, je mocht kiezen waar je kwam te zitten. Ik zit nu ZF in het midden en dat wil ik graag zo houden.
Dat had ik idd ook gehoord, maar aangezien er veel meer plek is ga ik er niet vanuit dat alles al weg is voor de niet-seizoenskaarthouders van dit seizoen hoop ik
pi_22826172
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 20:21 schreef Noca het volgende:
Dat had ik idd ook gehoord, maar aangezien er veel meer plek is ga ik er niet vanuit dat alles al weg is voor de niet-seizoenskaarthouders van dit seizoen hoop ik
Mjah...
Ik wil gewoon mijn eigen plek terug.
Ik wil op het lange stuk in het midden.
pi_22826284
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 20:25 schreef Eightball het volgende:

[..]

Mjah...
Terug? Zit je daar nu niet (meer) ?
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 20:33:02 #289
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22826330
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 20:25 schreef Eightball het volgende:

[..]

Mjah...
Begrijpelijk Beetje meer zekerheid zeg maar.

Ach ik zit nu onoverdekt lange zijde dus het kan alleen maar beter worden
Het zit trouwens niet verkeerd daar, maar met regen is het wat minder.
pi_22826331
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 20:31 schreef FritsVanEgters het volgende:
Terug? Zit je daar nu niet (meer) ?
Tuurlijk wel, ik wil hetzelfde ziitten zeg maar.
pi_22826419
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 20:33 schreef Eightball het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, ik wil hetzelfde ziitten zeg maar.
Dacht ik al, maar je keek zo beteuterd.
pi_22826539
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 20:37 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dacht ik al, maar je keek zo beteuterd.
Ja, het is hard om een seizoenskaart bij de Fc te hebben.
Ik vraag me iedere keer af of ik 'm moet houden.
Ik maak me zo kwaad op de tribune. Niet dat ik de boel kort en klein sla, maar mijn dag is compleet verziekt.
pi_22841855
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 20:07 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik ben geneigd tot een tong80-actie.
Zou verdiend zijn hoor!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 24 oktober 2004 @ 15:16:03 #294
7889 tong80
Spleenheup
pi_22841886
Why not ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_22841931
Laat hem eerst maar een doelpuntje scoren.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:23:19 #296
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_22906966
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:13 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dat kunnen ze inderdaad niet lijen.

Waarom is het geen optie om dan halverwege het volgende seizoen naar het nieuwe stadion te gaan?
Dan heb je tenminste nog een half seizoen extra opbrengsten.
Voorlopig blijken de berichten die in het DvhN staan niet te kloppen, de bouw loopt wel vertraging op maar er is geen sprake van een mogelijke sloop van een deel van de tribune. Anyway de vertraging gaat
FC Groningen veel geld kosten, maybe kunnen ze de kosten verhalen maar dat was volgens mij nog niet helemaal duidelijk.

Dus vooralsnog kunnen we er vanuit gaan dat het stadion een half jaar later dan gepland in gebruik kan worden genomen.

Overigens las ik dat Milko Djurovski weer met het voetballen is begonnen, ik sta als het goed is zelfs nog met de beste man op de foto. (foto genomen lang geleden tijdens de open dag)

Op de website van TV Noord las ik het volgende:
quote:
Ron Jans heeft dinsdag woedend de training van FC Groningen verlaten.

De trainer beende drie kwartier voor het eind van de oefensessie weg, nadat hij enkele spelers flink de mantel had uitgeveegd. Waarover de ruzie ging wil Jans niet zeggen. 'We moeten dit eerst intern met elkaar bespreken, voordat we ermee naar buiten treden', aldus de oefenmeester.

TV Noord
Heeft iemand Luis Pontes Ribeiro die nu op stage is bij de FC al zien spelen tijdens de training?
pi_22907660
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 15:23 schreef -Hans- het volgende:
Op de website van TV Noord las ik het volgende:
[..]
Dit is geen goed moment voor onrust in de tent.
quote:
Heeft iemand Luis Pontes Ribeiro die nu op stage is bij de FC al zien spelen tijdens de training?
Nope.
  zondag 31 oktober 2004 @ 12:52:28 #298
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22972731
Argh! Ik wil naar het stadion!!!

Klote tentamens
pi_22973229
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 12:52 schreef Noca het volgende:
Argh! Ik wil naar het stadion!!!

Klote tentamens
Gezellig met zn twee voor de radio heeft ook wel wat
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_23143644
Ik had vorige week eigenlijk al een vol topic verwacht toen ik terug kwam uut Oosterpark.
Jammer dat ze toen met 4-1 en een man meer een slechte slotfase neerzetten, gelukkig deden ze dat vandaag beter.

Enfin, we hebben 9 punten op de laatste 12 en een nieuwe scorende spits.
  zondag 7 november 2004 @ 16:44:55 #301
9713 Eightball
In control.
pi_23143878
Goedhoordit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')