Wat vind je de beste albums en/of singles en/of concerten en/of (bedenk zelf iets) van 2003 tot nu toe?
dan het concert van Iron Maiden op Waldrock 21-6 jongsleden.
Albums waarvan ik nu al zeker weet dat die in mijn 2003 eindlijstje terecht komen.
1) Fever To Tell - Yeah Yeah Yeahs
2) The Smell Of Our Own - The Hidden Cameras
3) Nuit Blanche - Vive La Fete
4) We Love The Industry - Flemming
Liggen op het randje van ja of nee.
1) Black Cherry - Goldfrapp
2) Elephant - White Stripes
3) Think Tank - Blur
4) Unrest - Erlend Oye
5) Ether Song - Turin Brakes
Hebben nog iets meer (air)play nodig in huize Blommers.
1) You Can Feel Me - Har Mar Superstar
2) Z - Gonzales
3) The Decline Of.... - British Sea Power
4) Statues - Moloko
5) DJ Kicks - Tiga
6) Give Up - The Postal Service
7) Us - Mull Historical Society
8) The Best Of Barbara Brockhaus - Angie Reed
Nog niet in mijn bezit of nog niet officieel uitgebracht maar misschien wel kans maken.
1) So Much For The City - The Thrills
2) North Atlantic Drift - Ocean Colour Scene
-------------------------------
De 9 waanzinnigste concerten van het afgelopen half jaar
1) Eighties Matchbox B-line Disaster @ Ekko (4 mei)
2) Paul McCartney @ Gelredome (25 april)
3) Hidden Cameras @ Ekko (30 mei)
4) Ladytron @ Tivoli (4 april)
5) Superheroes @ Ekko (17 april)
6) The Faint @ Ekko (29 maart)
7) Yeah Yeah Yeahs @ The Forum (7 juni)
8) Gotan Project @ Tivoli (14 mei)
9) Radio 4 @ Ekko (23 februari)
1. Raveonettes - Whip it on
2. Throwing muses - Throwing muses
3. Seedling - Let's play boys & girls
4. Bettie serveert - Log 22
5. Adult. - Anxiety always
6. April March - Triggers
7. White stripes - Elephant
8. Gathering - Souvernirs
9. Bangles - Doll revolution
10. Cardigans - Long gone before daylight
en qua (top40)singles:
1. Avril Lavigne - Skater boy
2. Tatu - Not gonna get us
3. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me
4. White stripes - 7 nation army
5. Tatu - How soon is now?
6. Dannii Minogue - I begin to wonder
7. Cardigans - For what it's worth
8. Bad candy - Spin around
9. Pink - Family portrait
10. Delta Goodrem - Born to try
Concerten (volgorde blijft lastig)
1. Ladytron (tivoli)
2. Throwing muses (tivoli)
3. Bangles (melkweg)
4. Gathering (nighttown)
5. Bettie serveert (tivoli)
6. Riplets (waterfront)
7. Motörhead (schwung festival)
8. Levellers (nighttown)
9. Girlschool (schwung festival)
10. De straaljagers (waterfront)
quote:ruim
Op woensdag 2 juli 2003 09:39 schreef ranja het volgende:
Het is alweer ruim juli, dus de helft van het jaar is alweer om.
2 dagen
quote:ik verbaasde me al dat er niet op 1 juli zo'n topic geopend was
Op woensdag 2 juli 2003 10:14 schreef mat_herben het volgende:[..]
ruim
2 dagen
- Stratovarius, Symphony X, Thunderstone
- Paul McCartney
- Autumn, Paul Di'anno & Bad Candy op Borstrock
- Saxon in de 013
CD's
- Lacrimosa - Echos
- Blind Guardian Live
- Blaze - As Live as it gets
Verder weet ik even niet wat ik allemaal gedaan en gekocht heb.
1. Beyoncé ft. Jay-Z - Crazy In Love (265)
2. O-Town - I Showed Her (236)
3. Within Temptation - Running Up That Hill (212)
4. Evanescence - Bring Me To Life (195)
5. Tatu - Ne Ver', Ne Boisya, Ne Prosi (170)
6. Merche - Como Pude (139)
7. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje) (133)
8. Sugababes - Shape (126)
9. Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak (121)
10. The Cardigans - For What It's Worth (102)
11. Sonata Arctica - Victoria's Secret (98)
12. Blue ft. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word (96)
13. Tatu - Not Gonna Get Us (86)
14. Tatu - How Soon Is Now? (81)
15. Shakira - Ojos Asi (76)
16. Christina Aguilera - Fighter (74)
17. O-Town - These Are The Days (72)
18. Good Charlotte - Girls & Boys (69)
19. O-Town - We Fit Together (67)
20. Peaches - Dynamit Nitroglycerin Baby (62)
Sommige singles zijn uit 2002 of eerder, maar heb ik nog steeds veel geluisterd dit jaar.
1. placebo - sleeping with ghosts
2. Tom Mcrae - just like blood
3. Nick Cave and the bad seeds - nocturama
4. The white stripes - elephant
5. grandaddy - sumday
quote:verrassend
Op donderdag 3 juli 2003 10:41 schreef placebeau het volgende:
cd's1. placebo - sleeping with ghosts
Autechre - Draft 7:30
Boozoo Bajou presents Juke Joint
Prefuse73 - One Word Extinguisher
Dopplereffekt - Linear Accelerator
Jagga Jazzist - A Living Room Hush
Alex Cortex - Inwards
Radiohead - Hail To The Thief
Qebo - Flopper
King Of Woolworth's - L'Illustration Musicale
beste albums:
1) RAdiohead - Hail to the Thief
2) White Stripes - Elephant
Concert:
- Paul McCartney, Back in the World tour, in Gelredome, Arnhem, 25 April 2003...!!
* cult of luna - the beyond
* the gathering - souvenirs
* caliban - shadow hearts
* hell is for heroes - neon handshake
* further seems forever - how to start a fire
* poison the well - you come before you
* cave-in - antenna
* afi - sing the sorrow
deftones cd vind ik wel goed, maar is niet een jaarlijst notering waard denk ik....is een twijfelgeval
6.The White Stripes - Elephant
7.The Dandy Warhols - Welcome To The Monkeyhouse
8.Moe - Wormwood
9.Zwan - Mary Star Of The Sea
10.Nick Cave & The Bad Seeds - Nocturama
Zeker goed
Kweet het origineel, maar die Jim kan gewoon niet zingen , mijn wekker maakt nog interessanter geluid
1. The Jayhawks - Rainy Day Music
2. Dayna Kurtz - Postcards From Downtown
3. Lilium - Short Stories
4. Admiral Freebee - Self Titled
5. Ed Harcourt - From Every Sphere
6. Sukilove - Self Titled
7. Caesar - Self Titled
8. The White Stripes - Elephant
9. Blur - Think Tank
10. Kaizers Orchestra - Ompa Til Du Dör
bubbling under:
11. The Thrills - So Much For The City
12. John Cunningham - Happy-go-unlucky
13. Bonnie "Prince" Billy - Master And Everyone
14. Calexico - Feast Of Wire
15. Eastern Lane - Shades Of Black
16. Meindert Talma - Kriebelvisje
17. The Kills - Keep On Your Mean Side
18. Turin Brakes - Ether Song
19. Sister Sonny - The Bandit Lab
20. Tom McRae - Just Like Blood
21. Lou Reed - The Raven
22. The White Birch - Star Is Just A Sun
23. Radiohead - Hail To The Thief
24. Mull Historical Society - Us
25. Lucinda Williams - World Without Tears
SLECHTSTE PLAAT:
The Thermals - More Parts Per Million
1.NOFX - The War On Errorism
2. AFI - Sing The Sorrow
3. Lagwagon - Blaze
Beste concert 2003: NOFX op Deconstruction
cd's
1. Cult of Luna - The Beyond
2. Placebo -Sleeping with Ghosts
3. Mars Volta - Deloused in the Comatorium
4. Skinless - From Sacrifice to Survival
5. Deftones - Deftones
6. Nasum - Helvete
7. Devin Townsend - Accelerated Evolution
8. Mogwai - Happy Songs for Happy People
9. Isis - Oceanic
10. Solefald - In Harmoni Universali
11. Aborted - Goremageddon
12. Septic Flesh - Sumerian Daemons
13. Die Apokalyptischer Reiter - Have a Nice Trip
14. Impaled - Mondo Medicale
15. Boy Sets Fire - Tomorrow Come Today
Concerten:
1. Spinvis - Nighttown, R'dam
2. Ministry - Paradiso, A'dam
3. Mogwai - Melkweg, A'dam
4. Strapping Young Lad - Fields of Rock, Nijmegen
5. Today is the Day - 013, Tilburg
6. The Crown - Baroeg, Rotterdam
7. Mastodon - Waterfront, Rotterdam
1. Avril Lavigne - I'm with you
2. Justin Timberlake - Rock your body
3. Busted - You said no
4. K-otic - Tears won't dry
5. One True Voice - Shakespeare's way with words
6. Romeo - Is it me
7. Jon Nørgaard - Right here next to you
8. Triple Eight - Give me a reason
9. Westlife - Tonight (+ Metro mix & Where we belong)
10. Di-rect - She
Net de top 10 niet gehaald (was nog erg moeilijk om de nummer 10 te kiezen):
Jim - Tell her | Atomic Kitten - Be with you | Big Brovaz - OK | A-Teens - A perfect match & Floorfiller | Delta Goodrem - Lost without you | Ace of Base - Beautiful morning (groove mix) | Bad Candy - Spin around | Girls Aloud - No good advice
En dan nog wat eervolle vermeldingen (in willekeurige volgorde):
Robyn - Don't stop the music | Darius Danesh - Colourblind (Almighty mix) | Chicane - Love on the run | Gareth Gates - Spirit in the sky | Jennifer Love Hewitt - Can I go now | Kane - My best wasn't good enough | Nick Carter - I'm with you | Kelly Rowland - Stole | One True Voice - After you're gone | Busted - What I go to school for & Sleeping with the light on | Celine Dion - I drove all night | Twarres - Tell me | Robbie Williams - Come undone | Triple Eight - Knockout | Sinead Quinn - I can't break down & What you need is | The Black Eyed Peas & Justin Timberlake - Where is the love | Christina Aguilera - Fighter | Mariah Carey - Bringin' on the heartbreak | Snoop Dogg & Pharell - Beautiful | S Club - Say goodbye | Good Charlotte - Boys & girls | Alles van Kelly Clarkson | En dan waren er natuurlijk ook nog de nummers die iederéén wel goed vindt zoals Clocks, Beautiful, Cry me a river, Year 3000, If you're not the one, Sunrise, Summerjam, No letting go, Feel good time, enz.
De eerste helft van 2003 was erg goed, vandaar al zo veel nummers. Maar daar zijn we alvast vanaf, laat de tweede helft nu maar komen. .
[Dit bericht is gewijzigd door SmashBro op 05-07-2003 23:42]
Albums:
Nothingface - Skeletons
Chimaira - The impossibility of reason
Metallica - St. Anger
Deftones - Deftones
Staind - 14 Shades of grey
AFI - Sing the sorrow (volgens mij istie van 2003)
Nrs:
Ill Nino - When it cuts
KoRn - Did my time
Thicke - When I get you alone
quote:Hmm, vond je? Ik vond het op zich wel een charmant rammelende lo-fi indieplaat, eigenlijk... Maar goed, smaken verschillen; om maar even een cliché aan te halen. Ed Harcourt kan ik bijvoorbeeld weer totaal niet hebben; veel te voorspelbaar en glad naar mijn smaak.
Op donderdag 3 juli 2003 16:37 schreef methodmich het volgende:
SLECHTSTE PLAAT:The Thermals - More Parts Per Million
Momenteel is mijn eigen boekhouding nogal een puinhoop, en het kan zijn dat ik een aantal albums/EP's vergeet, maar dit zijn een paar van de interessantere tot dusver:
Bob Drake - 13 Songs and a Thing
Broken Social Scene - You Forgot it in People
Decemberists - Castaways and Cutouts
Giddy Motors - Make it Pop!
Incense - On Tips of Wings We Walk
Jaga Jazzist - A livingroom Hush
John Guilt - The Mirrors and Uncle Sam
Stephen Malkmus & The Jicks - Pig Lib
Manitoba - Up in Flames
The Minus 5 - Down with Wilco
Pinback - Offcell
The Postal Service - Give Up
Prefuse 73 - One Word Extinguisher
Supersilent - 6
And you will know us by the trail of dead - The Secret of Elena's Tomb
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 04-07-2003 15:07]
Hooverphonic - Sometimes.
Hooverphonic - One.
Radiohead - There There.
The White Stripes - Seven Nation Army.
Melanie C - On The Horizon.
Placebo - This Picture.
Skin - Trashed.
Saybia - In Spite Of.
Moloko - Familiar Feelings.
Linkin Park - Somewhere I Belong.
Counting Crows & Vanessa Carlton - Big Yellow Taxi.
Boomkat - The Wreckoning.
Coldplay - Clocks.
Christina Aguilera - Fighter.
Muse - Stockholm Syndrome.
Silkstone - What Is The Reason.
Sertab - Everyway That I Can.
Dana Glover - Thinking Over.
Jennifer Love Hewitt - Can I Go Now?
Kelly Clarkson - Miss Independent.
Pink - Family Portrait.
Robbie Williams - Come Undone.
Sugababes - Shape.
The Roots - The Seed.
India.Arie - Can I Walk With You?
Lisa Mafia - All Over.
Macy Gray - When I See You.
Anouk - I Live For You.
Evanescence - Bring Me To Life.
Intwine - Happy?
Kelly Osbourne - Come Dig Me Out.
Queens Of The Stone Age - Go With The Flow.
Turin Brakes - Pain Killer.
Within Temptation - Running Up That Hill.
Avril Lavigne - I'm With You.
Dat was het wel zo'n beetje, geloof ik. Een top 10 ga ik niet maken.
quote:inderdaad, een zeer verrassende plaat
Op donderdag 3 juli 2003 12:26 schreef ranja het volgende:[..]
verrassend
quote:The Thermals vond ik een erg zwakke versie van The Strokes en een hele slechte Guided By Voices en dit in combinatie met de opgeklopte aandacht, was de reden voor mijn post.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:59 schreef Grobbel het volgende:[..]
Hmm, vond je? Ik vond het op zich wel een charmant rammelende lo-fi indieplaat, eigenlijk... Maar goed, smaken verschillen; om maar even een cliché aan te halen. Ed Harcourt kan ik bijvoorbeeld weer totaal niet hebben; veel te voorspelbaar en glad naar mijn smaak.
1. Young Parisians - U Write The Rules (Solarstone Remix)
2. Andain - Beautiful Things (Gabriel & Dresden Remix)
3. James Holden - A Break In The Clouds
4. Scott Bond Feat. Solarstone - The 3rd Earth
5. Gabriel & Dresden pres. Motorcycle - As The Rush Comes (Sweeping Strings Remix)
quote:Ik lees geen OOR meer, noch volg ik de laatste hypes van NME en vergelijkbare bladen; dus die opgeklopte aandacht is in ieder geval volledig aan me voorbij gegaan. En ach, ik zeg niet dat het een baanbrekende plaat is of een serieuze kanshebber om bij mij in jaarlijstjes te verschijnen, maar de slechtste plaat van het jaar vind ik het zeker niet.
Op zondag 6 juli 2003 14:57 schreef methodmich het volgende:[..]
The Thermals vond ik een erg zwakke versie van The Strokes en een hele slechte Guided By Voices en dit in combinatie met de opgeklopte aandacht, was de reden voor mijn post.
quote:Okee. Vermelding was ook enigszins chargerend bedoeld richting mensen die de hype wel met beide armen open ontvingen, waar jij dus niet bij hoort.
Op zondag 6 juli 2003 18:30 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ik lees geen OOR meer, noch volg ik de laatste hypes van NME en vergelijkbare bladen; dus die opgeklopte aandacht is in ieder geval volledig aan me voorbij gegaan. En ach, ik zeg niet dat het een baanbrekende plaat is of een serieuze kanshebber om bij mij in jaarlijstjes te verschijnen, maar de slechtste plaat van het jaar vind ik het zeker niet.
Het kan altijd natuurlijk nog aangevuld worden als ik iets ben vergeten
1. Stereophonics - Maybe tomorrow
2. Macy Gray - When I see you
3. Coldplay - Clocks
4. Avril Lavigne - I'm with you
5. Hooverphonic - One
6. Fleetwood Mac - The peacekeeper
7. Moby - Jam for the ladies
8. Electric Six - Gay bar
9. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me
10. Cardigans - For what it's worth
quote:Dat is een 2002 plaat, tenminste, in NoordAmerika, en hij is nog niet ge re-released, of wel?
Op vrijdag 4 juli 2003 14:59 schreef Grobbel het volgende:
Broken Social Scene - You Forgot it in People
quote:
daaronder schreef Grobbel het volgende:
Decemberists - Castaways and Cutouts
hmm mijn lijstje voorlopig..
- radiohead: hail to the thief
- blur: think tank
- tom mcrae: just like blood
- placebo: sleeping with ghosts
- deftones: deftones
kandidaten voor het lijstje:
- grandaddy: sumday
- the decemberists: castaways and cutouts
en verder kijk ik nog uit naar nieuwe platen van muse en aperfectcircle. overigens loop ik vrolijk een jaartje achter, en zou het me nu beter uitkomen om een top 10 uit 2002 samen te stellen
quote:Wereldwijde release volgt ergens in Augustus.
Op zaterdag 19 juli 2003 13:42 schreef thevomit het volgende:[..]
Dat is een 2002 plaat, tenminste, in NoordAmerika, en hij is nog niet ge re-released, of wel?
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 19-07-2003 15:15]
1. Eminem-Lose Yourself
2. P.O.D.-Sleeping Awake
3. Linkin' Park-Faint
4. Eminem-Sing For The Moment
5. Evanescence-Bring Me To Life
6. Avril Lavigne-Losing Grip
7. 50 Cent- In Da Club
8. Beyoncé-Crazy In Love
9. Sean Paul-Get Busy
10. Di-rect-She
11. Within Temptation-Running Up That Hill
12. Linkin' Park-Somewhere I Belong
13. Justin Timberlake-Rock Your Body
14. Coldplay-Clocks
15. Nas-I Can
concerten:
radiohead (werchter)
rem (tivoli)
zwan (paradiso)
metallica (werchter)
1. Stereophonics - Maybe tomorrow
2. Dido - White flag
3. Coldplay - Clocks
4. Hooverphonic - One
5. Moloko - Forever more
6. Moby - Jam for the ladies
7. Electric Six - Gay bar
8. Avril Lavigne - I'm with you
9. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me
10. Fleetwood Mac - The peacekeeper
11. Macy Gray - When I see you
12. Jewel - Intuition
1. Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak
2. Beyoncé ft. Jay-Z - Crazy In Love
3. O-Town - I Showed Her
4. Within Temptation - Running Up That Hill
5. Tatu - Ne Ver', Ne Boisya, Ne Prosi
6. Evanescence - Bring Me To Life
7. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje)
8. Merche - Como Pude
9. Sugababes - Shape
10. Lene Marlin - You Weren't There
11. Shakira - Ojos Asi
12. Sonata Arctica - Victoria's Secret
13. The Cardigans - For What It's Worth
14. Blue ft. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word
15. Conjure One ft. Sinead O'Connor - Tears From The Moon
16. Tatu - How Soon Is Now?
17. Tatu - Not Gonna Get Us
18. Linkin Park - Numb
19. O-Town - These Are The Days
20. Christina Aguilera - Fighter
1. Linkin Park-Numb
2. Eminem-Lose Yourself
3. The Rasmus-In The Shadows
4. P.O.D.-Sleeping Awake
5. Linkin Park-Faint
6. Evanescence-Going Under
7. Eminem-Business
8. Stacie Orrico-Stuck
9. Sensation-The anthem 2003 (White Edition)
10. Limp Bizkit-Eat You Alive
Verder maar niets, is een beetje een té grote strijd.
Mijn lijstje qua albums:
(volgorde wisselt sterk)
1. Liz Phair - Liz Phair
2. Raveonettes - Whip it on (mini)
3. Throwing muses - Throwing muses
4. Seedling - Let's play boys & girls
5. Some girls - Feel it
6. Raveonettes - Chaingang of love
7. Bettie serveert - Log 22
8. Adult. - Anxiety always
9. April March - Triggers
10. White stripes - Elephant
en qua (top40)singles:
1. White stripes - I just don't know what to do with myself
2. Avril Lavigne - Skater boy
3. Tatu - Not gonna get us
4. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me
5. Dido - White flag
6. White stripes - 7 nation army
7. Birgit - Everybody wants to be...
8. Tatu - How soon is now?
9. Dannii Minogue - I begin to wonder
10. Dewi - Left of center
Concerten (volgorde blijft lastig)
1. Ladytron (tivoli)
2. Throwing muses (tivoli)
3. Riplets (waterfront/metropolis)
4. Bangles (melkweg)
5. Gathering (nighttown)
6. Bettie serveert (tivoli)
7. Ministry (graspop)
8. Motörhead (schwung festival)
9. Electric six (metropolis)
10. Girlschool (schwung festival)
1. Radiohead - Hail To The Thief
2. Muse - Absolution
3. The White Stripes - Elephant
4. Massive Attack - 100th Window
5. Placebo - Sleeping With Ghosts
6. Grandaddy - Sumday
7. Travis - 12 Memories
8. U.N.K.L.E. - Never Never Land
9. Athlete - Vehicles and Animals (jawel )
10. David Bowie - Reality
Singles:
1. Radiohead - Go To Sleep
2. The White Stripes - I Just Don't Know What To Do With Myself
3. Placebo - Special Needs
4. Coldplay - Clocks
5. Muse - Time Is Running Out
6. Travis - Re-Offender
7. Radiohead - There There
8. The White Stripes - Seven Nation Army
9. Placebo - This Picture
10. Saybia - The Day After Tomorrow (opnieuw uitgebracht is ook leuk )
Nieuwe Virus en Khanate nog niet gehoord.
En dan heb ik Canibus, Nevermore, Pennywise, Craig-G, Anathema en Viktor Vaugn nog niet eens genoemd. Daaruit kun je afleiden dat 2003 toch wel een zeer prettig muziek jaar is geweest
quote:Mijn top 10 van albums, in willekeurige volgorde:
Op donderdag 3 juli 2003 12:42 schreef zodiakk het volgende:
Voor mij een goede eerste helft, .Autechre - Draft 7:30
Boozoo Bajou presents Juke Joint
Prefuse73 - One Word Extinguisher
Dopplereffekt - Linear Accelerator
Jagga Jazzist - A Living Room Hush
Alex Cortex - Inwards
Radiohead - Hail To The Thief
Qebo - Flopper
King Of Woolworth's - L'Illustration Musicale
Alexander Kowalski - Response
Dopplereffekt - Linear Accelerator
Autechre - Draft 7:30
Lab Rat XL - Mice Or Cyborg (nog op de valreep dit jaar)
Prefuse73 - One Word Extinguisher
Chris Clark - Empty The Bones Of You
Alex Cortex - Inwards
Robert Hood - Wire to Wire
Ty - Upwards
Radiohead - Hail To The Thief
Mijn top 10 aan tracks, in willekeurige volgorde:
Autechre - 6IE.CR
Robert Hood - Aural 512
Dave Clarke - The Wolf
Kettel - And Unrequited As Well
Drexciya - Powers Of The Deep
Radiohead - There There
Machine Drum - Uptown
Swimming Pool - Diving Party 2
Chris Clark - Wolf
Hidden Agenda - Control
Nouja het is een top 10 [vul hier mitsen en maren in]. Je kent dat wel, ik ben vast een hoop vergeten, maar dit zijn in ieder geval albums en tracks die me sterk bijgebleven zijn en die ik erg goed vond.
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 11-12-2003 00:10]
1. Blondie - The curse of Blondie
2. The Cardigans - Long gone before daylight
3. David Bowie - Reality
4. Blur - Think Tank
5. Janis Ian - Working without a net & Nena - feat. Nena 20 Jahre
De nummers 5 bevatten weliswaar mn oud materiaal (in een andere stijl)...maar ja...dat blijft goed he?
groet,
Frida
1. Cult of Luna - The Beyond
2. Explosions in the Sky - The Earth is not a Cold Dead Place
3. Clann Zu - Rua
4. Mars Volta - Deloused in the Comatorium
5. Poison the Well - You Come Before You
6. Ministry - Animositisomina
7. Katatonia - Viva Emptiness
8. Skinless - From Sacrifice to Survival
9. Burnt By The Sun - The Perfect is the Enemy of the Good
10. Beyond Dawn - Frysh
11. Therapy? - High Anxiety
12. Aborted - Goremageddon
13. Gojira - The Link
14. Ephel Duath - The Painters Palette
15. Solefald - In Harmonia Universali
En voor alle 10 geldt:
1 Muse - Absolution
2 Damien Rice - O (ja die kwam in 2003 in Nederland uit )
3 Iron Maiden - Dance Of Dead
4 Jane's Addiction - Strays
5 Ryan Adams - Love Is Hell Part 1 & 2
6 The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium
7 Radiohead - Hail To The Thief
8 Placebo - Sleeping With Ghosts
9 Dream Theater - Train Of Thougt
10 Staind - 14 Shades Of Grey
11 Starsailor - Silence Is Easy 12 Metallica - St. Anger
13 Spinvis - Nieuwegein Aan Zee
14 Kid Koala - Some Of My Best Friends Are DJ's
15 Grandaddy - Sumday
16 I Am Kloot - I Am Kloot
17 Ryan Adams - Rock & Roll
18 David Bowie - Reality
19 HIM - Love Metal
20 Rob Jungklas - Arkadelphia
21 The Darkness - Permission To Land
22 Marilyn Manson - The Golden Age Of Grotesque
23 Jet - Get Born
24 Tindersticks - Waiting For The Moon
25 White Stripes - Elephant
26 Dido - Life For Rent
27 Whip - Atheist Lovesongs To God
28 Ed Harcourt - From Every Sphere
29 The Strokes - Room On Fire
30 Lawn - Backspace
31 Bløf - Omarm
32 Danko Jones - We Sweat Blood
33 John Mayer - Heavier Things
34 Death Cab For Cutie - Transatlanticism
35 Bang Gang - Something Wrong
Perfect jaar geweest vind ik
1. The Mars Volta - De-Loused in the Comatorium
2. The Thermals - More Parts per Million
3. Radiohead - Hail to the Thief
4. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
5. Blur - Think Tank
6. The Strokes - Room on Fire
7. Audio Bullys - Ego War
8. Admiral Freebee - Admiral Freebee
9. Luke Vibert - Yoseph
10. A Perfect Circle - Thirteenth Step
1. Stereophonics - Since I told you it's over
2. Robbie Williams - Sexed Up
3. Red hot Chili Peppers - Fortuna Faded
4. Jet - Will you be My Girl
5. The Darkness - I believe in a Thing Called Love
quote:Dit is dus fortune faded he
Op vrijdag 12 december 2003 22:11 schreef Frenkel het volgende:
damn, weet allemaal niet meer zo wat uit 2003 komt, maar deze staan me nog goed bij:1. Stereophonics - Since I told you it's over
2. Robbie Williams - Sexed Up
3. Red hot Chili Peppers - Fortuna Faded
4. Jet - Will you be My Girl
5. The Darkness - I believe in a Thing Called Love
01 ) The Wrens - The Meadowlands
02 ) Cat Power - You Are Free
03 ) The Rapture - Echoes
04 ) The Microphones - Mount Eerie
05 ) Dizzee Rascal - Boy In Da Corner
06 ) M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts
07 ) Prefuse73 - One Word Extinguisher
08 ) Supersilent - 6
09 ) Victor Gama - Pangeia Instrumentos
10 ) Manitoba - Up In Flames
Nummer één is alvast een zekerheid.
Het bestaat gewoon niet dat ik in de komende weken 'n album te horen krijg dat ik nog beter vind.
quote:Wat is het voor muziek?
Op vrijdag 12 december 2003 23:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mijn ( voorlopige ) album top 10 van 2003 :01 ) The Wrens - The Meadowlands
quote:Hele goeie. .
Op vrijdag 12 december 2003 23:06 schreef k_i_m het volgende:[..]
Wat is het voor muziek?
Nu ja,
vergeeft u me mijn luiheid? .
quote:Die van jou mag er anders ook wezen. Wat spul dat ik nog uit moet checken... Gojira en Explosions in the Sky bijvoorbeeld, maar ik denk dat dat me wel gaat bevallen.
Op vrijdag 12 december 2003 14:42 schreef mr_cucumber het volgende:
Leuke lijstjes Summo en Maurice81
quote:In jouw lijstje staat ook genoeg wat ik nog moet checken, Kayo Dot voornamelijk, maar ook (voor mij onbekende) namen als Doormouse, Soil Bleeds Black en The Quill.
Op zaterdag 13 december 2003 00:57 schreef Summoner het volgende:[..]
Die van jou mag er anders ook wezen. Wat spul dat ik nog uit moet checken... Gojira en Explosions in the Sky bijvoorbeeld, maar ik denk dat dat me wel gaat bevallen.
quote:Ziet er goed uit
Op zaterdag 13 december 2003 17:07 schreef methodmich het volgende:
-indrukwekkende lijst-
heb je die ook allemaal gekocht
1. Daniel Bell - The Button Down Mind Strikes Back!
2. Alexander Kowalski - Response
3. Dave Clarke - Devil''s Advocate
4. Kevin Yost - Small Town Underground Part 2
5. Jamie Anderson - Nite:life 13
Beste technotracks van 2003:
1. Bryan Zentz - D-Clash
2. Dave Clarke & DJ Rush - Way Of Life
3. DK8 - Murder Was The Bass (Reworked version)
4. Hendrik B - Sonachine
5. Mauro Picotto - Playing Footsie EP
Het beste deephouse-nummer van 2003:
Ian Pooley & J Majik - Piha (Original Edit)
quote:Heb ze allen. Sommigen gekocht, anderen gekregen van journalisten die ze na het recenseren niet meer per sé hoefden...
Op zaterdag 13 december 2003 17:19 schreef PogueMahone het volgende:[..]
Ziet er goed uit
heb je die ook allemaal gekocht
Jools Holland - Small world, big band vol. 3
Annie Lennox - Bare
White Stripes - Elephant
Will Young - Friday's Child
groet,
Frida
quote:Ah oke... we slepen elkaar wel door deze jaren van muzikale onwetenheid.
Op zaterdag 13 december 2003 13:11 schreef mr_cucumber het volgende:
In jouw lijstje staat ook genoeg wat ik nog moet checken, Kayo Dot voornamelijk, maar ook (voor mij onbekende) namen als Doormouse, Soil Bleeds Black en The Quill.
1) A Perfect Circle - Thirteenth Step
2) Muse - Absolution
3) Machine Head - Through The Ashes Of Empires
4) Iron Maiden - Dance Of Death
5) Death By Stereo - Into The Valley Of Death
Mijn top 3 concerten:
1) Iron Maiden - Brabanthal, Leuven
2) Ignite - Ancienne Belgique, Brussel
3) Radiohead - Vorst Nationaal, Brussel
Bjorn Again - Hampstead Heath, Londen & Melkweg, Amsterdam
Blondie - Paradiso, Amsterdam
Paul McCartney - Gelredome, Arnhem
David Bowie - Ahoy, Rotterdam
Blur - HMH, Amsterdam
groet,
Frida
quote:Dat komt volgens mij wel goed inderdaad. Kayo Dot heeft me overtuigd, hij staat op de lijst.
Op zaterdag 13 december 2003 18:21 schreef Summoner het volgende:[..]
Ah oke... we slepen elkaar wel door deze jaren van muzikale onwetenheid.
quote:wow, das gaaf
Op zaterdag 13 december 2003 17:40 schreef methodmich het volgende:[..]
Heb ze allen. Sommigen gekocht, anderen gekregen van journalisten die ze na het recenseren niet meer per sé hoefden...
Ik denk nog even na, ik heb er niet veel van 2003...
1. Stereophonics - Maybe tomorrow
2. Coldplay - Clocks
3. Moloko - Forever more
4. Dido - White flag
5. Moby ft. Princess Superstar - Jam for the ladies
6. Electric Six - Gay bar
7. Avril Lavigne - I'm with you
8. Hooverphonic - One
9. Sita - Come with me
10. Jewel - Intuition
Wat een suffe muziek.
quote:Mooi. Die plaat is overigens niet gemakkelijk te vinden, zul je je creditcard wel voor moeten gebruiken.
Op zondag 14 december 2003 18:25 schreef mr_cucumber het volgende:
Dat komt volgens mij wel goed inderdaad. Kayo Dot heeft me overtuigd, hij staat op de lijst.
pretty girls make graves - the new romance
dying fetus - stop at nothing
nasum - helvete
extol - synergy
iron maiden - dance of death
en nu pas echt goed gaan luisteren en waarderen neurosis en jarboe en between the buried and me - the silent circus
trouwens check ook envy uit als je explosions in the sky gaaf vindt.
dus dan maar hier. bij deze mijn ALBUM TOP 10 VAN 2003:
01. radiohead - hail to the thief
de grootste band van de laatste 10 jaar blijft bij elk album voor zichzelf de lat hoger leggen, experimenteren; heel knap. prachtalbum met juweeltjes en een heerlijke lading.
02. aphex twin - 26 mixes for cash
dubbelaar met 26 remixes van de verknipte genie, waarbij bijna nergens de originelen nog terug te horen zijn. dikke Aphex-stempel dus en daarom een topper! electronica op zijn best.
03. plaid - parts in the post
ook hier een flinke stempel, maar dan met nog iets meer respect voor het origineel. heerlijk lichtvoetig en vaak retro.
04. muse - absolution
het zakt halverwege wat weg, maar desondanks een sterk 3e album van een groep die inmiddels alweer op handen gedragen wordt.
05. plastikman - closer
ULTIEM vage muziek. je zou het kunnen zien als extreem minimale techno, helemaal uitgekleed. zo wordt het meer ambient met electrogeluidjes. bizar, intrigerend, spannend.
06. massive attack - 100th window
lekker zweverig album dat grotendeels in de lijn ligt van voorganger en klassieker Mezzanine.
07. plaid - spokes
het nieuwe studioalbum van Plaid, helaas weinig vernieuwends ten opzichte van Double Figure, maar wel weer fijne toegankelijke deuntjes.
08. elbow - cast of thousands
deze jongens gaan een grote groep worden als ze zo doorgaan. debuut Asleep in the Back werd bijna niet opgemerkt, maar met dit album gaat het al beter. Sfeervolle 'luisterliedjes' met een experimenteel randje.
09. placebo - sleeping with ghosts
bijna allemaal recht-toe-recht-aan riffjes, maar ze klinken toch o zo lekker in het gehoor. een keer draaien en je krijgt het niet uit je hoofd.
10. autechre - draft 7.30
Autechre is niet meer wat het geweest is, en de laatste 2 albums stellen bij mij dan ook wel teleur. ze gaan steeds meer van hun briljante en geprezen abstracte sfeervolle electronica naar niet-te-volgen-ritmes en soundbytes. maar het is toch Autechre en daarom krijgt hun 7e volwaardige album toch een 10e plek
(edit: typo)
[Dit bericht is gewijzigd door flaphead op 17-12-2003 17:52]
quote:wie anders
Op woensdag 17 december 2003 16:37 schreef flaphead het volgende:
ja hoor, is het Ranja weer die in JULI notabene al een eindlijst-topic heeft haha...
ik zal m'n lijst ook weer eens updaten/definitief maken.
quote:gave lijst zeg...komt aardig overeen met mijn lijst!
Op woensdag 17 december 2003 16:59 schreef OMG het volgende:
1. The Mars Volta - De-loused in the comatorium
2. Pretty Girls Make Graves - The new romance
3. Majority Rule - Emergency numbers
4. Burst - Prey on life
5. Rise Against - Revolutions per minute
6. The Blood Brothers - Burn, piano island, burn
7. The Party Of Helicopters - Please Believe it
8. Tomahawk - Mit gas
9. Christiansen - Stylish nihilists
10. Brand New - Deja entendu
1. radiohead (19 nov, gelredome arnhem)
2. rock werchter 2003 (26-29 juni, werchter)
3. lowlands 2003 (29-31 aug, biddingshuizen)
4. muse (6 nov, ahoy rotterdam)
5. luke vibert (5 sep, doornroosje nijmegen)
5. saybia (16 feb, 013 tilburg)
5. lamb (11 dec, 013 tilburg)
(ik kan niet kiezen )
quote:saybia...ik kende de band toen nog niet maar ik zou daar graag bij geweest zijn!
Op woensdag 17 december 2003 19:54 schreef flaphead het volgende:
en nog een eindlijstje dan, de beste concerten/gigs/festivals/houseparties/enz van het jaar.1. radiohead (19 nov, gelredome arnhem)
2. rock werchter 2003 (26-29 juni, werchter)
3. lowlands 2003 (29-31 aug, biddingshuizen)
4. muse (6 nov, ahoy rotterdam)
5. luke vibert (5 sep, doornroosje nijmegen)
5. saybia (16 feb, 013 tilburg)
5. lamb (11 dec, 013 tilburg)(ik kan niet kiezen )
1. Stevie Wonder ft. Blue - Signed, Sealed, Delivered
2. Dido - White Flag
3. Blof - Omarm
4. Blof - Barcelona
5. Outkast - Hey Ya
6. The Rasmus - In The Shadows
7. RZA ft. Xavier Naidoo - I've Never Seen
8. Silkstone - What's The Reason
9. Limp Bizkit - Behind Blue Eyes
10. Britney Spears ft. Madonna - Me Against The Music
Uitleg:
1. Heerlijke cover, swingt echt
2. Rustig, mooie gebruik van instrumenten
3. Typisch Blof-nummer, in DTS klinkt het helemaal geweldig
4. Dit nummer geeft me een goed gevoel
5. De mooie kant van hip-hop, zo hoort het
6. Komt waarschijnlijk door de herinneringen
7. Weer een rustig nummer, als het rap-stukje begint zet ik het altijd uit
8. Een fokker (Riann) tipte me hierover
9. Ik ken het nummer nog maar 3 weken, maar toch heeft het plaats 9 veroverd
10. Gewoon een lekker nummer ...
1.Rowwen Hčze - Dageraad
2.Calexico - Feast Of Wire
3.Motorpsycho + Jaga Jazzist - In The Fishtank 10
4.Nick Cave & The Bad Seeds - Nocturama
(buiten mededing, want oude opnamen, maar wel erg mooi)
Led Zeppelin - How The West Was Won
Jack Bruce - Live '75
Dat was alles wat ik van dit jaar heb gekocht Er waren ook nog wel een paar aardige singles (Strokes, Electric Six) en een enkele tegenvaller (Muse)
1. Liz Phair - Liz Phair
2. Throwing muses - Throwing muses
3. Seedling - Let's play boys & girls
4. Raveonettes - Chaingang of love
5. The gathering - Souvenirs
6. April March - Triggers
7. Dido - Life for rent
8. Sophie Ellis Bextor - Shoot from the hip
9. Adult. - Anxiety always
10. White stripes - Elephant
Raveonettes - whip it on er uit gehaald omdat het een ep is en officieel van 2002, al geldt dat laatste niet perse voor nederland. Bettie serveer valt er ook net buiten, net als Bangles, Melt banana en Girlschool.
en qua (top40)singles:
1. Avril Lavigne - Skater boy
2. White stripes - I just don't know what to do with myself
3. Tatu - Not gonna get us
4. Ladytron - Evil
5. Dido - White flag
6. White stripes - 7 nation army
7. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me
8. Dannii Minogue - I begin to wonder
9. Tatu - How soon is now?
10. White stripes - The hardest button to button
Concerten (volgorde blijft lastig)
1. Ladytron (tivoli)
2. Throwing muses (tivoli)
3. Riplets (waterfront/metropolis)
4. Bangles (melkweg)
5. Gathering (nighttown)
6. Melt banana (waterfront)
7. Bettie serveert (tivoli)
8. Ministry (graspop)
9. Motörhead (schwung festival)
10. Electric six (metropolis)
quote:Kan je uitleggen wat je hier zo mooi aan vindt?
Op maandag 22 december 2003 16:17 schreef Meadowmeal het volgende:
(...)
6 M83 - Red Seas & Lost Ghosts
(...)
De LMK komt er maar niet doorheen :-/
quote:Als je zowel van Boards of Canada, als van Air, als van 'shoegaze'-muziek houdt, zoals ik, dan is dit een schot in de roos...
Op dinsdag 23 december 2003 00:44 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Kan je uitleggen wat je hier zo mooi aan vindt?
De LMK komt er maar niet doorheen :-/
1. afi - sing the sorrow
2. give up the ghost - we're down 'til we're underground
3. death by stereo - into the valley of death
4. strike anywhere - exit english
5. the red chord - fused together in revolving doors
6. iron maiden - dance of death
7. integrity - to die for
Verder kom ik even niet.
concerten:
1. foo fighters @ lowlands (augustus)
2. terror @ goudvishal, arnhem (maart)
3. strike anywhere @ winston, amsterdam (18 december)
4. the hope conspiracy @ goudvishal, arnhem (februari)
5. deicide @ 013, tilburg (21 december)
6. afi @ lowlands (augustus)
7. give up the ghost @ goudvishal, arnhem (maart)
8. count me out @ winston, amsterdam (maart?)
9. nile @ de kade, zaandam (september?)
10. afi @ melkweg, amsterdam (mei)
albums:
1: Outlandish - Bread And Barrels Of Water
2: IAM - Revoir Un Printemps
3: Kylie - Body Language
4: Dido - Life For Rent
5: Nelly Furtado - Folklore
6: Hooverphonic - Sit Down And Listen To...
7: Jaylib - Champion Sound
8: GangStarr - The Ownerz
9: Muse - Absolution
10: Electric Six - Fire!
de volgorde laat te wensen over, maar Outlandish staat wel iig op 1
Concerten:
1: Moloko in HMH
2: Eminem in ArenA
3: Evanescence in 013
4: Pinkpop 2003
en wat dan wbt. de slechtste concerten, singles etc.??
Slechste single v.h. jaar:
Jamai - Step Right Up
Slechtste concert:
DMX in Ahoy`
01. Johnny Cash - Unearthed
02. Katatonia - Viva Emptiness
03. Iron & Wine - The Creek Drank the Cradle
04. Opeth - Damnation
05. Smog - Supper
06. Strapping Young Lad - Strapping Young Lad
07. The White Stripes - Elephant
08. Bonnie 'Prince' Billy - Master & Everyone
09. Anathema - A Natural Disaster
10. The Devin Townsend Band - Accelerated Evolution
single: I Believe In A Thing Called Love
01. The Mars Volta - De-loused In The Comatorium
02. Radiohead - Hail To The Thief
03. Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - In The Fishtank
04. Tomahawk - Mit Gas
05. Calexico - Feast Of Wire
06. Caesar - Caesar
07. Opeth - Damnation
08. Grandaddy - Sumday
09. Spinvis - Nieuwegein Aan Zee
10. Do Make Say Think - Winter Hymn Country Hymn Secret Hymn
11. Oi Va Voi - Laughter Through Tears
12. Kaizers Orchestra - Ompa Til Du Dør
13. Kaada - Thank You For Giving Me Your Valuable Time
14. Menomena - I Am The Fun Blame Monster
15. Stuurbaard Bakkebaard - Mercedes
16. Therapy? - High Aniexty
17. Admiral Freebee - Admiral Freebee
18. Jonny Greenwood - Bodysong
19. Mogwai - Happy Songs for Happy People
20. Beck - Sea Change
Voor mensen die van lijstjes houden.
1. A Perfect Circle - Thirteenth Step --> Elke draaibeurt wordt ie briljanter! Staat werkelijk geen slechte track op. Zelfs het enorme rustige Nurse vind ik nog mooi
2. Mars Volta - De-Loused In The Comatorium --> Ook deze CD moest ik vaker horen, maar ik vind het een kunststukje! (Jammer van de tegenvallende live-performance @ Lowlands)
3. Placebo - Sleeping With Ghosts --> Voornamelijk ook door hun briljante Concert in de HMH! Cd'tje wat altijd lekker is om te luisteren.
4. Muse - Absolution --> Perfecte Opvolger van Origin Of Symmetry. Verder geen woorden voor
5. Tenacious D - Tenacious D --> Ik weet niet zeker of deze van 2003 is, maar niettemin vind ik dat humor en goeie liedjes op een schijfje nog nooit zo goed gelukt is!
6. The White Stripes - Elephant --> In ieders jaarlijstje zo ongeveer al. Maar niet voor niets!
7. Metallica - St. Anger --> Velen vonden het niets, ik heb er toch altijd met veel plezier naar geluisterd. Live klonk het nog beter!
8. Guano Apes - Walking On A Thin Line --> Voor het eerst een Guano Apes CD waar geen zwakkere tracks op staan. En Sandra is en blijft natuurlijk geweldig
9. AFI - Sing The Sorrow --> Goeie CD. Punt Uit.
10. KoRn - Take A Look In The Mirror --> Voor het ouderwetse beukwerk een prima te verteren album.
code:De albums van Broken Social Scene en The Decemberists heb ik toch maar achterwege gelaten vanwege de oorspronkelijke mid-2002-releasedatum.1. motorpsycho + jaga jazzist horns - in the fishtank 10
2. stephen malkmus & the jicks - pig lib
3. beulah - yoko
4. single frame ashtray - wetheads come running
5. giddy motors - make it pop
6. jaga jazzist - the stix
7. tv on the radio - young liars
8. lisa germano - lullaby for liquid pig
9. manitoba - up in flames
10. mogwai - happy songs for happy people
11. pinback - offcell
12. menomena - I am the fun blame monster
13. out hud - s.t.r.e.e.t. d.a.d.
14. kaizers orchestra - ompa til du dør
15. café tacuba - cuatro caminos
16. four tet - rounds
17. the minus 5 - down with wilco
18. the postal service - give up
19. stuurbaard bakkebaard - mercedes
20. the wrens - the meadowlands
21. the unicorns - who will cut our hair when we're gone
22. xiu xiu - a promise
23. mirah yom tov zeitlin & ginger brooks takahashi - songs from the black mountain project
24. prefuse 73 - one word extinguisher
25. sufjan stevens - michigan
Mijn singles-lijstje volgt nog.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 29-12-2003 09:18]
quote:Alhoewel,
Op vrijdag 12 december 2003 23:02 schreef De-oneven-2 het volgende:Nummer één is alvast een zekerheid.
Het bestaat gewoon niet dat ik in de komende weken 'n album te horen krijg dat ik nog beter vind.
Wat 'n compleet krankzinnige plaat is dat! Héérlijk! .
1) Seven Nation Army - The White Stripes
2) Low - Foo Fighters
3) In The Shadows - The Rasmus
4) Sunrise - Simply Red
5) Loneliness - DJ Tomcraft
6) Danger (high voltage) - Electric Six
7) Lose Yourself - Eminem
8) Positron (vocal mix) - Cygnus X
9) All In The Suit That You Wear - Stone Temple Pilots
10) Losing Grip - Avril Lavigne
CD's:
1. Radiohead - Hail to the Thief
2. Sufjan Stevens - Greetings from Michigan, the Great Lake State
3. The Wrens - The Meadowlands
4. Bettie Serveert - Log 22
5. Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - In the Fishtank vol. 10
6. The White Stripes - Elephant
7. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
8. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium
9. Grandaddy - Sumday
10. Cat Power - You are Free
Er zijn nog een hoop CD's van dit jaar die hier nog wel tussen komen maar die heb ik nog niet genoeg beluisterd, ik heb zowiezo altijd dat ik de meeste goede platen van een jaar pas na dat jaar ontdek.
beetje een jammere lijst als je je bedenkt dat ik van de nummer 10 maar de helft goed vind.. ik heb een hoop gemist, of te weinig geluisterd om er in te komen, zoals elephant, room on fire, her majesty the decemberists, winter hymn coutry hymn secret hymn en speakerboxx/the love below
een aantal albums stelden me gewoon teleur, zoals deftones en silence is easy.
quote:
1. La Maschera di Cera - Il grande labirinto
2. Dream Theater - Train of thought
3. Morse, Neal - Testimony
4. Opeth - Damnation (limited edition)
5. King Crimson - The power to believe
6. Anekdoten - Gravity
7. Arena - Contagion
8. OSI - Office of Strategic Influence
9 Tangent, the - The music that dies alone
10. Soft Works - Abracadabra
11. RPWL - Stock
12. Threshold - Wireless - Aucoustic Sessions
13. Bodin, Tomas - Sonic boulevard
14. Zorn, John - Masada Guitars
15. Galleon - From land to ocean
16. Pineapple Thief - Variations on a dream (limited edition 2CD)
17. Gordian Knot - Emergent
18. Hackett, Steve - To watch the storms
19. Spock's Beard - Feel euphoria
20. Satellite - A street between sunrise and sunset
21. Ritual - Think like a mountain
22. Iron Maiden - Dance of death
23. Anathema - A natural disaster
24. Mostly Autumn - Passengers
25. After Crying - Show
26. Kaipa - Keyholder
27. Mars Volta, the - De-loused in the comatorium
28. A.C.T. - Last epic
29. Sherinian, Derek - Black utopia
30. No-man - Together we're stranger
31. Isildurs Bane & Metamorfosi Trio - Mind - vol 3
32. Attila, Kollár - Musical witchcraft II - Utopia
33. Evergrey - Recreation day (limited edition)
34. Dead Soul Tribe - A murder of crows (limited)
35. Strawbs - Blue angel
36. Taal - Skymind
37. Jadis - Fanatic (limited edition)
38. Conspiracy - The unknown
39. Caravan - The unauthorised breakfast item (special edition)
40. Turquoise - Po drugiej stronie
41. Anderson, Ian - Rupi's dance
42. Spektrum - Spektrum
43. Enchant - Tug of war (limited edition)
44. Djam Karet - A night for Baku
45. Syzygy - The allegory of light
46. Townsend, Devin - Accelerated evolution
47. Norlander, Erik - Music machine (limited edition)
48. Wetton, John - Rock of faith
49. Kashmir - Zitilites
50. Howe, Steve's Remedy - Elements
leuk, maar net niet goed genoeg voor top10:
The Thrills-So Much for the City
Athlete-Vehicles and Animals
Electric Soft Parade-The American Adventure
Zoot Woman-Zoot Woman
Planet Funk-Non Zero Sumness
Radio4-Gotham
The Rapture-Echoes
The Eaves-The Eaves
Stellastar*-Stellastar*
Shaun Ryder Amateur Night at the Big Top
Singles:
#1 Delays - Nearer Than Heaven
#2 Keane Everybodys Changing
#3 Mew Comforting Sounds
#4 The Rapture House of Jealous Lovers
#5 The Thrills Santa Cruz
#6 Zoot Woman Grey Day
#7 The Veils Lavinia
#8 King Adora Born to Lose/Kamikaze
#9 Hope of the States Enemies, Friends
#10 Haven Tell Me ep
Electronic/Dance/Hip Hop
Albums:
#1 Moloko Statues
#2 Pomegranate On Black Peak
#3 Ulrich Schnauss A Strangely Isolated Place
#4 U.N.K.L.E Never Neverland
#5 Client Client
#6 Plump DJs - Eargasm
#7 Grandadbob Waltzers for Weirdos
#8 Noon Studio Games
#9 LFO Sheath
#10 Mountaineers Messy Century
01 ) The Wrens - The Meadowlands
02 ) Cat Power - You Are Free
03 ) Mu - Afro Finger And Gel
04 ) Victor Gama - Pangeia Instrumentos
05 ) The Rapture - Echoes
06 ) The Microphones - Mount Eerie
07 ) Dizzee Rascal - Boy In Da Corner
08 ) M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts
09 ) Manitoba - Up In Flames
10 ) Xiu Xiu - A Promise
11 ) Prefuse73 - One Word Extinguisher
12 ) Casiotone for the Painfully Alone - Twinkle Echo
13 ) Supersilent - 6
14 ) The Shins - Chutes Too Narrow
15 ) Ellen Allien - Berlinette
16 ) TV on the Radio - Young Liars
17 ) Basement Jaxx - Kish Kash
18 ) The Soft Pink Truth - Do You Party?
19 ) Venetian Snares - Find Candace
20 ) The Deadly Snakes - Ode to Joy
---
Er is weer ontiegelijk veel muziek bij gekomen dit jaar, met nog van alles wat ik wil beluisteren, maar er zit helaas maar één jaar in
één jaar, dus dat zal moeten wachten.
Ik vond het, qua muziek, in ieder geval een zeer spannend, creatief en bevredigend jaar..met voor mij als enige echte tegenvallers Radiohead en Broadcast.
Zo,
tot zover mijn schamele bijdrage in deze..ik ga nu feesten en wens een ieder die het maar wil horen alvast een eindeloos mooi 2004 toe. .
1. Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak
2. Beyonce ft. Jay-Z - Crazy In Love
3. Clea - Download It
4. Within Temptation - Running Up That Hill
5. Lene Marlin - You Weren't There
6. O-Town - I Showed Her
7. Evanescence - Bring Me To Life
8. Merche - Como Pude
9. Outkast - Hey Ya
10. Tatu - Ne Ver, Ne Boisya, Ne Prosi
11. Linkin Park - Numb
12. Hilary Duff - Come Clean
13. Sonata Arctica - Victoria's Secret
14. Sita - Come With Me
15. Melanie C - Melt
16. Kylie Minogue - Red Blooded Woman
17. Sugababes - Shape
18. Blue ft. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word
19. Shakira - Ojos Asi
20. The Cardigans - For What It's Worth
21. Linkin Park - From The Inside
22. Emma Bunton - Maybe
23. Tatu - Not Gonna Get Us
24. Conjure One ft. Sinead O'Connor - Tears From The Moon
25. Blink 182 - I Miss You
26. Britney Spears ft. Madonna - Me Against The Music
27. Delerium - After Al
28. Christina Aguilera - The Voice Within
29. Tatu - How Soon Is Now
30. Stacie Orrico - (There's Gotta Be) More To Life
31. Kelly Clarkson - Miss Independent
32. Willa Ford ft. Lady May - A Toast To Men
33. Whitney Houston - Try It On My Own
34. Kelly Clarkson - Low
35. Daniel Bedingfield - If You're Not The One
36. Delta Goodrem - Lost Without You
37. Michelle Branch - Are You Happy Now
38. Kylie Minogue - Slow
39. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje)
40. 3 Doors Down - Here Without You
41. Hilary Duff - So Yesterday
42. Peaches - Dynamit Nitroglycerin Baby
43. Intwine - Way Out
44. Dido - White Flag
45. Good Charlotte - Girls & Boys
46. Christina Aguilera - Fighter
47. Girls Aloud - No Good Advice
48. Justin Timberlake - Cry Me A River
49. Girls Aloud - Life Got Cold
50. Blink 182 - Feeling This
Beste albums dit jaar
1. Evanescence - Fallen
2. Linkin Park - Meteora
3. Kylie Minogue - Body Language
4. Britney Spears - In The Zone
5. Rachel Farris - Soak
6. Madonna - American Life
7. Sugababes - Three
8. Hilary Duff - Metamorphosis
9. Beyonce - Dangerously In Love
10. Alex Parks - Introduction
Admiral Freebee - S/T
Joe Strummer & the Mescaleros - Street core
Caesar - S/T
Mando Diao - Bring 'em in
Radio 4 - Gotham / Electrify
Misschien wel in deze volgorde...
Beste concerten? Tsja, ik denk...
Admiral Freebee
Skidmarks
Blur
The Spades
An Pičrlé
Misschien wel in deze volgorde...
[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 01-01-2004 16:00]
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 03:03 schreef Kworb het volgende:
Mijn singles top 20 van dit jaar, gebaseerd op hoe vaak ik de mp3 gespeeld heb:1. Beyoncé ft. Jay-Z - Crazy In Love (265)
2. O-Town - I Showed Her (236)
3. Within Temptation - Running Up That Hill (212)
4. Evanescence - Bring Me To Life (195)
5. Tatu - Ne Ver', Ne Boisya, Ne Prosi (170)
6. Merche - Como Pude (139)
7. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje) (133)
8. Sugababes - Shape (126)
9. Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak (121)
10. The Cardigans - For What It's Worth (102)
11. Sonata Arctica - Victoria's Secret (98)
12. Blue ft. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word (96)
13. Tatu - Not Gonna Get Us (86)
14. Tatu - How Soon Is Now? (81)
15. Shakira - Ojos Asi (76)
16. Christina Aguilera - Fighter (74)
17. O-Town - These Are The Days (72)
18. Good Charlotte - Girls & Boys (69)
19. O-Town - We Fit Together (67)
20. Peaches - Dynamit Nitroglycerin Baby (62)Sommige singles zijn uit 2002 of eerder, maar heb ik nog steeds veel geluisterd dit jaar.
Zijn uitslagen van eindlijsten.
Beste platen:
Songs: Ohia - Magnolia Electric Co.
The Thermals - More Parts Per Million
Belle and Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
The Microphones - Mount Eerie
The Shins - Chutes Too Narrow
The Decemberists - Her Majesty the Decemberists
The White Stripes - Elephant
Beste verzamelaar:
Their Sympathetic Majesties Request Vol. 2.
Miskoop van het jaar:
Peaches - Fatherfucker
Beste concert:
Blur in Amsterdam
Brant Bjork 24/10 013
Heads 27/02 Doornroosje
Los Natas 26/10 Willem II
Primordial 01/05 Willem II (Support act Rotting Christ)
Bongzilla 7/10 Doornroosje
Prong 19/06 Effenaar
Fu Manchu 27/6 Effenaar (Roadburn festival)
High On Fire 16/02 013
Five Horse Johnson 12/12 013
Sepultura 21/06 Waldrock
Blutch 28/09 013 (Support Act Bongzilla)
The Hellacopters 17/04 Doornroosje
Nuclear Assault 22/04 013 (No Mercy festival)
Albums
Heads - At Last
Sleep - Dopesmoker (rerelease)
Blutch - Fra Diavolo
Bonzilla - Gateway
Winnebago Deal - Plata O Plomo
Five Horse Johnson - Last Men on Earth
Sepultura - Roorback (limited edition with Revolusongs EP)
Motorpsycho + Jaga jazzist horns - In the fishtank 10
The Hidden Hand - Divine propaganda
quote:Zie http://www.subjectivisten.org of http://www.thinksmall.nl voor meer info. Daar zit een echte fan van die band.
Op donderdag 1 januari 2004 17:41 schreef ranja het volgende:
Ik luister nu op de luisterpaal (3 voor 12) een album wat zeker heel hoog gaat komen... als ik 'm nog voor 2003 meetel dan. Spillsbury - Raus! supergoede mix van electro, pop en rock.
quote:Zie ook mijn topic over deze band
Op donderdag 1 januari 2004 17:41 schreef ranja het volgende:
Ik luister nu op de luisterpaal (3 voor 12) een album wat zeker heel hoog gaat komen... als ik 'm nog voor 2003 meetel dan. Spillsbury - Raus! supergoede mix van electro, pop en rock.
quote:dank je
Op donderdag 1 januari 2004 17:54 schreef MartijnThinkSmall het volgende:
Ja, reuze sympathiek die link, maar behalve een kort stukje bij de Subjectivisten heb ik nooit over Spillsbury geschreven. Zie dan liever dit stuk op KindaMuzik. Zo heb ik de band ook ontdekt.
Volgende week spelen op Eurosonic, in het voorjaar doen ze een korte tour.
edit: zie topic Dezz
Al met al dus een goed muziekjaar maar niet met een echte knaller net als Songs for the Deaf bijvoorbeeld van vorig jaar..
Beste platen:
1. Thermals - More Parts Per Million
2. Broken Social Scene - You Forgot It in People
3. The innocence mission - befriended
4. The Wrens - the meadowlands
5. The Books - The Lemon Of Pink
6. Radiohead - Hail To The Thief
7. Menomena - I Am The Fun Blame Monster
8. Belle And Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
9. Why - Oaklandazulasylum
10. The Unicorns - Cut Hair
Beste Concert:
1. Interpol (kleine zaal Paradiso en op Lowlands vond ik ze ook goed)
2. Guided By Voices - Paradiso
3. Spinvis - Paradiso
4. PJ Harvey - lowlands
5. The Thermals - kleine zaal paradiso
quote:Dit is echt ontzettende muziektroep. Dat album is het allerslechtste wat ik in 2003 gehoord heb. Die twee kwelerige dozen verdienen het met hun prullerige synthpop-ripoff van de vroege Depeche Mode om met twee XL-pints tussen de benen gepropt een zweefvlucht van het dak van Picadilly Circus te maken. Mijn god, dat mensen dit in een top-10 kunnen zetten.
Op woensdag 31 december 2003 14:56 schreef inspiral het volgende:#5 Client - Client
quote:Gelukkig zijn er mensen die Longview wel weten te waarderen (zie topic hierover).
Op woensdag 31 december 2003 14:56 schreef inspiral het volgende:
#1 Longview - Mercury
Mijn top tien qua singles:
1. Dido - White flag
2. Longview - Further
3. David Gray - Be mine
4. Feeder - Just the way I'm feeling
5. Live - Heaven
6. Muse - Hysteria
7. Placebo - This picture
8. Dido - Life for rent
9. Placebo - Special needs
10. V-Male - Features
Albums:
1. Dido - Life for rent
2. Longview - Mercury
3. Feeder - Comfort in sound
4. Muse - Absolution
5. Placebo - Sleeping with ghosts
6. David Gray - A new day after midnight
7. Tonic - Head on straight
8. Eros Ramazzotti - 9
9. Sonique - Born to be free
10. Bruce Springsteen - The essential
quote:Het is natuurlijk een beetje flauw om alleen threads te lezen waar je via je referrals terecht komt maar goed.. als iemand Longview boven Camera Obscura, Club 8 en Meeting Places zet word ik nieuwsgierig. Ik vond dat je een split gedaan hebben met Ullrich Schnauss. Zit het ook in de shoegaze-hoek?
Op woensdag 31 december 2003 14:56 schreef inspiral het volgende:
#1 Longview - Mercury
edit er blijkt dus een apart topic over de band te zijn.. Coldplay.. Saybia.. laat maar zitten dan.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:28 schreef MartijnThinkSmall het volgende:
...
.. Coldplay.. Saybia.. laat maar zitten dan....
...
cds:
Type 'O Negative - Life is killing me
Iron Maiden - Dance of death
Motorhead - Stone deaf forever
Kiss - Alive IV
KoRn - Take a look in the mirror
Iced Earth - The reckoning (single)
Blaze - As live as it gets
Children of Bodom - Hate crew deathroll
lijkt me zeker geen slecht metal jaar
quote:Potverdrie, heb ik je dus eigenlijk niet terecht gepromoot?
Op donderdag 1 januari 2004 17:54 schreef MartijnThinkSmall het volgende:
Ja, reuze sympathiek die link, maar behalve een kort stukje bij de Subjectivisten heb ik nooit over Spillsbury geschreven. Zie dan liever dit stuk op KindaMuzik. Zo heb ik de band ook ontdekt.
Volgende week spelen op Eurosonic, in het voorjaar doen ze een korte tour.
De top 10 ervan:
code:1 Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - Pills, Powders & Passion Plays
2 The Jim Yoshii Pile-Up - Middle Harbor Road
3 Lisa Germano - From a Shell
4 Arab Strap - The Shy Retirer
5 Pinback - Microtonic Wave
6 The Postal Service - This District Sleeps Tonight
7 Travis Morrison - Song for the Orca
8 The Wrens - Every Year You Wasted
9 Menomena - The Great Late Libido
10 Console - Suck and Run
jij hebt echt niets te doen heh??quote:Op dinsdag 7 februari 2006 04:57 schreef hardcore-freak het volgende:
Topic 345678
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |