quote:Een moderator heeft het een spoiler gemaakt.
Op vrijdag 27 juni 2003 08:36 schreef Lod het volgende:
Er zijn nog niet echt veel spoilers genoemd he. Alleen wie er dood gaat natuurlijk.
Ik las dat volgens Rowling het niet eens zo zeker is dat Harry in leven blijft? Volgens mij is dat alleen maar een verkoop truc. Wie wil er nou een boek lezen waarin Harry doodgaat.
quote:Misschien blijft hij wel 'leven' in een schilderij, zoals al die oud-headmasters/mistresses in Dumbledore's kamer.
Op vrijdag 27 juni 2003 08:39 schreef TheRoach het volgende:[..]
Een moderator heeft het een spoiler gemaakt.
Er zijn genoeg lui die zo'n boek willen lezen, hij gaat toch niet meteen in het begin dood, dus er zit nog wel een verhaal in, maar ik denk dat hij niet dood gaat, want zo maak je alleen maar de kans om minder te verdienen!
--------------------------------------------------------------------------------
En het mooie is dat ze een vuil spelletje speelt terwijl ze denkt dat ze goed bezig is in belang van de tovenaarswereld.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 28-06-2003 22:39]
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1062
Let wel op, spoilen is daar niet toegestaan en er wordt actief gemodereerd, maar het kan altijd gebeuren dat iemand een spoiler plaatst.
Veel plezier
quote:Ik heb ze zaterdagochtend nog zien staan in de Makro in Delft. Ik weet niet waar je woont en of je een Makropas hebt, maar misschien het proberen waard.
Dit boek is echt nergens te verkrijgen meer he. Ik heb in de stad gezocht, maar nee, nergens
Ikzelf heb hem afgelopen donderdag nog gekocht bij het Kruidvat. Voor nog geen 20 euro ofzow...
quote:De kracht is de bescherming van de liefde. Die geeft hem kracht. En Harry zelf concludeert (en Dumbledore geeft m gelijk) dat één van de twee de ander moet doden.
Op zondag 29 juni 2003 11:54 schreef Tizmo het volgende:
Wat bedoelt Dumblemore nou op het eind met die kracht die harry "in such vast quantities" heeft? Welke kracht is dat?
En werd er nou met die profecy bedoelt dat ze beiden moeten doodgaan om van Voldermort af te zijn? Of was het nou dat een van hun de ander moet doden?
quote:Ja dat dacht ik al van die kracht, maar het werd nooit echt duidelijk
Op zondag 29 juni 2003 11:58 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
De kracht is de bescherming van de liefde. Die geeft hem kracht. En Harry zelf concludeert (en Dumbledore geeft m gelijk) dat één van de twee de ander moet doden.
Aan het einde van boek 4 toen was Lord Voldemort net herrezen en er stond vanalles op het punt van beginnen...nu is de oorlog uitgebroken maar ik vind niet dat er echt duidelijke hints werden gegeven van toekomstige acties...voor de rest prachtig boek!
Ook ik ben een fan van de slechtheid Umbridge, eng gewoon! En de link tussen Neville en Harry is ook leuk gevonden..
Toppertje!
Greetz,
Raenius...
de huiselven: hebben die nu meer toverkracht dan de tovenaars en heksen?
Ze kunnen bv WEL verdwijnselen en verschijnselen op Hogwarts terwijl de rest dat niet kan...
ze kunnen toveren ZONDER toverstok (denk maar aan Dobbey die Lucius Malfoy tegen de grond tovert op het moment dat Lucius Harry bedreigt..)
If so, waarom laten ze zich dan zo slecht behandelen door sommige tovenaars/heksen? Volgens Dobbey was Harry een uitzondering op het gebied van 'met respect een huiself behandelen'...
quote:The department of mysteries is een verzamelplaats voor allerlei "vreemde" zaken. Zoals inmiddels bekend mag worden geacht gebruikt JKR veel elementen uit de mythologie e.d. in haar boeken. IMHO is de boog met het gordijn de aloude ingang naar het dodenrijk dan wel de onderwereld zoals die ook in de Griekse mythology te vinden is. In JKRs versie hiervan kan iemand waarschijnlijk niet terugkeren. In de Griekse mythology kan dit wel, maar alleen door het gebruik van allerlei slinkse truukjes.
Op dinsdag 1 juli 2003 10:08 schreef Stonehead het volgende:
Dumbledore vertelt eigenlijk helemaal niks over die archway in het Ministry of Magic, of waarom dat gordijn zo dodelijk is. Luna Lovegood geeft op het einde prijs dat de doden achter die archway voortleven, maar dat maakt me eigenlijk alleen maar nieuwsgieriger...
quote:Je weet het niet he. Misschien in het laatste deel dat Sirius toch terug komt, op het moment supreme in de final battle met de laatste hoofdbaas. Want echt dood is hij niet gegaan vind ik (show me the body!).
Op dinsdag 1 juli 2003 15:24 schreef thorgal het volgende:[..]
. In JKRs versie hiervan kan iemand waarschijnlijk niet terugkeren. In de Griekse mythology kan dit wel, maar alleen door het gebruik van allerlei slinkse truukjes.
The prophecy zegt: neither can live, while the other survives.
Dan zegt Harry dat hij Voldemort moet vermoorden en Dumbledore beaamt dat. Ik vind dat raar. Mijn vertaling hiervan is nog altijd dat geen van beide kan overleven als er maar eentje leeft. Ze zullen allebei dus wel doodgaan als het geen fout is...
quote:nee, ze hebben niet meer kracht
Op dinsdag 1 juli 2003 12:07 schreef Hallahan het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag:de huiselven: hebben die nu meer toverkracht dan de tovenaars en heksen?
Ze kunnen bv WEL verdwijnselen en verschijnselen op Hogwarts terwijl de rest dat niet kan...
ze kunnen toveren ZONDER toverstok (denk maar aan Dobbey die Lucius Malfoy tegen de grond tovert op het moment dat Lucius Harry bedreigt..)
If so, waarom laten ze zich dan zo slecht behandelen door sommige tovenaars/heksen? Volgens Dobbey was Harry een uitzondering op het gebied van 'met respect een huiself behandelen'...
in welk boek verdwijnselen(nederlandse vertaling vind ik boring)
tovenaars kunnen ook toveren zonder stok, denk maar aan harry als hij heel kwaad word of onbewust wat doet(glas weg, tante opblazen, etc...)
ze worden zo behandeld omdat ze zo zijn opgegroeid en opgevoed...
quote:Volgens mij staat er Geen kan leven, zolang de andere overleeft.
Op dinsdag 1 juli 2003 23:46 schreef percy het volgende:
Ik weet niet of het al genoemd is hor, maar ik had geen zin om te zoeken.The prophecy zegt: neither can live, while the other survives.
Dan zegt Harry dat hij Voldemort moet vermoorden en Dumbledore beaamt dat. Ik vind dat raar. Mijn vertaling hiervan is nog altijd dat geen van beide kan overleven als er maar eentje leeft. Ze zullen allebei dus wel doodgaan als het geen fout is...
quote:Huiselven bezitten krachtige magie maar die magie is gebonden aan het huis dat ze dienen. Dit is altijd al zo geweest maar niemand die er om maalt, behalve Hermelien.
Wat ik me eigenlijk afvraag:de huiselven: hebben die nu meer toverkracht dan de tovenaars en heksen?
Ongebonden huiselven kunnen idd hun magie op eigen iniatief toepassen, maar de meeste huiselven kwijnen helemaal weg als ze 'kleren' krijgen. Dobby is hier een uitzondering op.
quote:Ik denk dat dit inderdaad de juiste vertaling is. Harry krijgt later de keus OF een moordenaar worden OF een slachtoffer worden (en met hem de gehele 'Wizarding World')...
Op woensdag 2 juli 2003 08:25 schreef Lod het volgende:[..]
Volgens mij staat er Geen kan leven, zolang de andere overleeft.
Maar dat is een prophecy he, lekker vaag zodat meerdere opvattingen mogelijk zijn.
Ik heb dit topic uit angst voor spoilers gemeden, maar nu kan ik lekker mee filosoferen over wat er met wie gebeurd is.
Wat betreft die prophecy;
ik dacht ook eerst te lezen dat beiden OF moeten leven OF moeten sterven. Maar inderdaad, je kan het ook opvatten zoals Dumbledore het doet; eentje van de twee moet dood...
Tja, de schrijfster is natuurlijk ook niet gek...
Wat betreft het gordijn;
Eigenlijk hetzelfde als met die prophecy, het kan nog alle kanten op,
er wordt inderdaad door dat praatje met Luna nog een weggetje opengelaten voor een terugkeer oid...
Conclusie; we weten nog niks. Wanneer komt deel 6?
wel jammer dat na bijna heel het boek vol met opbouw van de relatie tussen Harry en Cho, het uiteindelijk niks is en zij op het moment een ander heeft
hopelijk volgend boek meer geluk
quote:Oké, het lijkt op een horloge, en er zijn 12 wijzers. Ik heb geen waarvoor de wijzers staan, of als ze wel zijn voor de tijd op af te lezen. De planeetjes begrijp ik zo ook niet... Hoe lees je op zo een horloge af? Niet enkel dat... maar WAT lees je op zo een horloge af?
Professor Anderling pakte een kanten zakdoek en bette haar ogen onder haar brillenglazen. Met een luid, vochtig gesnuif haalde Perkamentus een gouden horloge uit zijn zak en keek erop. Het was een heel merkwaardig horloge. Het had twaalf wijzers, maar geen cijfers; in plaats daarvan draaiden aan de rand kleine planeetjes rond. Toch was het voor Perkamentus blijkbaar duidelijk, want hij deed het weer in zijn zak en zei: 'Hagrid is aan de late kant. Waarschijnlijk heeft hij gezegd dat ik hier zou zijn?'
Daar begint mijn theorie. In boek 2 blijft Harry bij de Wemels slapen en is er een klok waarop alle namen van de Wemels staan... Dat doet me denken aan dat horloge. Misschien staat iedere wijzer voor een persoon. Als dat het geval is, is Hagrid er één van...
Wie zijn dan de andere personen? Ikzelf denk aan de andere leden van de Orde van de Feniks....
Misschien wat vergezocht? Ik weet het niet. Maar 12 is een mooi getal... En waarom zouden er niet 12 leden kunnen zijn?
Zou dat horloge een aanduiding kunnen zijn voor wat er gebeurt met de 12 leden van de Orde? Net als de klok van de Wemels dat doet?
En dan een van mijn latere reacties op mijn eigen theorie:
Oké, eventjes omschrijven wat over de klok van de Wemels in boek 4 wordt gezegd. (p.118, vanonder)
quote:En na heel wat reacties waren we uiteindelijk aan het discussiëren over de leden van de Orde van de Feniks, wie die 12 leden zouden kunnen zijn geweest...
Mevrouw Wemel keek op de staande klok in de hoek. Harry had het altijd een mooie klok gevonden. Hij was waardeloos als je wilde weten hoe laat het was, maar verder heel informatief. Hij had negen gouden wijzers en op elke wijzer was de naam van een van de Wemels gegraveerd. Op de wijzerplaat stonden geen cijfers, maar plaatsen waar de leden van het gezin zich eventueel zouden kunnen bevinden. 'Thuis', 'school' en 'werk' waren een paar van de mogelijkheden, maar ook 'verdwaald', 'ziekenhuis' en 'gevangenis'. Op de plaats waar zich normaal gesproken het cijfer twaalf bevond, stond het woordje 'levensgevaar'.
Acht van de wijzers stonden op dat moment in de 'thuis'-positie, maar de wijzer van meneer Wemel, die ook meteen het langste was, wees nog op 'werk'. Mevrouw Wemel zuchtte.
Oké... We kunnen op nog een manier nagaan of er iets van de theorie zou kunnen kloppen... Wie zijn de 12 leden?
1. Perkamentus (geen twijfel)
2. Hagrid (hij staat op het horloge... En hij wordt naar de reuzen gestuurd. Hij zal wel tot de orde behoren denk ik.)
Quote:
quote:Laten we de oude garde er ook bij rekenen.
"De houding van Droebel is weliswaar niet onverwacht, maar verandert toch alles. Sirius, ik wil dat je meteen vertrekt. Breng Remus Lupos op de hoogte, Arabella Vaals, Levenius Lorrebos - de oude garde. Duik een tijdje onder bij Lupos. Ik neem daar wel contact met je op."
Wie kan er nog toe behoord hebben? Ik denk dat Lily en James er misschien toebehoorden... Het staat niet vast hoor! Misschien wouden zij er niet in zitten... Ze zijn tenslotte ondergedoken.... Maar ze passen er nog bij.
10. Lily
11. James
En dan hebben we nog één plaatsje over... Misschien het plaatsje van Wormstaart? Alhoewel... Zou die er ooit bijgehoord hebben? Het is mogelijk
12. Peter Pippeling/Wormstaart
En voilà, we hebben de hoofdverdachten op een rij. En het zijn er toevallig 12.
Uiteindelijk is het ook mogelijk dat Marcel's ouders in de Orde zaten, dus dan kan je de mensen die jij onwaarschijnlijk vindt wegschrappen... Maar 12 is een magisch getal.... Het zou wel eens kunnen.
-----------------
Verder vond ik het Tonks een leuk personage.
Umbridge vonk een vette bitch
Hij was kewl, maar moest Sirius nou zo nodig doodgaan? Rowling is een trut
Die Umbridge trouwens ook, geweldig
Ben trouwens wel benieuwd wat voor OWLs ze hebben.
(OWL's zijn toch Slijmballen? Wat is de Nederlandse vertaling van NEWT dan? Heb de andere 4 in het Nederlands gelezen)
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 03-07-2003 00:23]
quote:Mij ook!
Op dinsdag 1 juli 2003 10:08 schreef Stonehead het volgende:
Dumbledore vertelt eigenlijk helemaal niks over die archway in het Ministry of Magic, of waarom dat gordijn zo dodelijk is. Luna Lovegood geeft op het einde prijs dat de doden achter die archway voortleven, maar dat maakt me eigenlijk alleen maar nieuwsgieriger...
quote:Waar haal jij vandaan dat ze kunnen verschijnselen
quote:Dat klopt toch?
Ik weet niet of het al genoemd is hor, maar ik had geen zin om te zoeken.The prophecy zegt: neither can live, while the other survives.
quote:In boek 2 verschijnselt (of verdwijnt) Dobby weg als hij iemand hoort aankomen in de ziekenzaal bij Harry. Bijvoorbeeld
Op donderdag 3 juli 2003 00:22 schreef ChrisJX het volgende:
Waar haal jij vandaan dat ze kunnen verschijnselen
Ik ben nu bij blz. 150, en het is gewoon té verslavend
quote:Respect!
Op donderdag 3 juli 2003 08:21 schreef ZixS het volgende:
Ik heb het topic niet gelezen, ik weet nog niet, en wil nog niet weten wie er doodgaat, maar het is zo verslavend dat ik gisteravond tot 4 uur heb zitten lezen... In pdf formaat.
En ik moest nu alweer op.
Ik ben nu bij blz. 150, en het is gewoon té verslavend
Ik heb het ook geprobeert, maar zulke stukken op het scherm lezen kan ik dus absoluut niet... Ik heb dus maar gauw het boek gekocht...
Verslavend indeed!
quote:Nee, zo bedoelen ze het volgens mij niet. Geen van beiden kunnen leven, als de ander leeft. Met andere woorden dus: Er moet er eentje dood
Ik ben trouwens enorm geschrokken op pagina 159 (onderaan). Ik begon met lezen met de knowledge dat er iemand dood zou gaan, maar het kwam behoorlijk onverwachts...! De opluchting was dan ook heel groot op de volgende pagina
(Dat niemand anders daar over begonnen is...Was ik de enige die daar zo van schrok?)
quote:Nee, ik schrok me ook werkelijk DOOD
Op vrijdag 4 juli 2003 17:54 schreef Offy het volgende:[..]
Nee, zo bedoelen ze het volgens mij niet. Geen van beiden kunnen leven, als de ander leeft. Met andere woorden dus: Er moet er eentje dood
Ik ben trouwens enorm geschrokken op pagina 159 (onderaan). Ik begon met lezen met de knowledge dat er iemand dood zou gaan, maar het kwam behoorlijk onverwachts...! De opluchting was dan ook heel groot op de volgende pagina
(Dat niemand anders daar over begonnen is...Was ik de enige die daar zo van schrok?)
Goftedomme .
quote:Er staat ook zo onbetwistbaar 'clearly dead'...*bibber*
Op vrijdag 4 juli 2003 17:56 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Nee, ik schrok me ook werkelijk DOOD
. Ik kon het echt niet geloven, m'n hart ging tekeer als een gek.. en dan krijg je zoiest
.
Goftedomme
.
quote:Zie het stuk van het boek waar Moody Harry die foto laat zien. Daar staan ze allemaal op geloof ik.
Op woensdag 2 juli 2003 21:23 schreef tonks het volgende:
Ik heb dus ergens een hele goede theorie gelezen ik zou hem eens even quoten
[..]
Overigens, ik vond Umbridge véélste een-dimensionaal. Alleen maar pro ministerie en anti-dumbledore enzo... Geen kont aan, absoluut geen diepgang.
Hoewel er in deel 5 niet zo heel veel aandacht aan hem wordt besteed, vind ik Lupin erg symphatiek, beetje mysterieus ook. (Ben benieuwd wie ze daar in de film voor gaan vragen...Nog even geduld )
Minst favoriet is uiteraard Voldemort, maar Argus Filch heeft een mooie 2e plaats op mijn lijstje. Haalt echt het bloed onder je nagels vandaan...
quote:Volgens mij betekent "owl" gewoon uil en een "newt" is een soort salamander.
Op donderdag 3 juli 2003 00:17 schreef ChrisJX het volgende:
(OWL's zijn toch Slijmballen? Wat is de Nederlandse vertaling van NEWT dan? Heb de andere 4 in het Nederlands gelezen)
quote:Maar zo is Voldemort toch ook? Pro-evil en anti-Harry.
Op vrijdag 4 juli 2003 18:00 schreef Slarioux het volgende:[..]
Zie het stuk van het boek waar Moody Harry die foto laat zien. Daar staan ze allemaal op geloof ik.
Overigens, ik vond Umbridge véélste een-dimensionaal. Alleen maar pro ministerie en anti-dumbledore enzo... Geen kont aan, absoluut geen diepgang.
Eigenlijk alleen de 3 hoofdcharacters hebben diepgang .
Maargoed, ik vond Umbridge echt heel cool in dit boek.. en Cho ook trouwens .
quote:Ik snap nog steeds niet wat Harry zo leuk aan die Cho vindt...Dan vind ze hem leuk, dan is ze boos op hem, dan vind ze hem weer leuk, dan weer boos en nu is ze er met een ander vandoor? (maar ze bloost wel nog als ze hem ziet...
Op vrijdag 4 juli 2003 18:11 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Maar zo is Voldemort toch ook? Pro-evil en anti-Harry.
Eigenlijk alleen de 3 hoofdcharacters hebben diepgang
.
Maargoed, ik vond Umbridge echt heel cool in dit boek.. en Cho ook trouwens
.
quote:Neuh Voldemort vond ik juist niet. Het hele boek 'chamber of secrets' gaat over Tom (voldemort) en hoe hij bij de bad guys is gekomen.
Op vrijdag 4 juli 2003 18:11 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Maar zo is Voldemort toch ook? Pro-evil en anti-Harry.
Eigenlijk alleen de 3 hoofdcharacters hebben diepgang
.
Maargoed, ik vond Umbridge echt heel cool in dit boek.. en Cho ook trouwens
.
Normaal in boeken enzow als iemand dood gaat is dat met een reden, voor het verhaal enzow. Maar ik snap nu echt niet waarom Sirius nou zo nodig dood moest Misschien wordt dat nog duidelijk in boek 6 of 7...
quote:Ze moeten echt bij elkaar komen
Op vrijdag 4 juli 2003 18:13 schreef Offy het volgende:[..]
Ik snap nog steeds niet wat Harry zo leuk aan die Cho vindt...Dan vind ze hem leuk, dan is ze boos op hem, dan vind ze hem weer leuk, dan weer boos en nu is ze er met een ander vandoor? (maar ze bloost wel nog als ze hem ziet...
)
Klein ettertje .
Dit topic is trouwens rot te volgen als iedereen de Nederlandse namen gebruikt en ik alles in het engels heb gelezen Met sommige namen weet ik dus écht niet wie er bedoeld wordt!
Voldemort is overigens niet mijn minst favoriete personage, die is juist erg belangrijk voor het boek enzow. Ik vind Umbridge het minst leuk. Echt irritant klotewijf! En niet op een leuke manier dus... En Snape is ook niet lief
En ik vind dat Sirius inderdaad nog terug moet komen, zoals sommigen suggereren in dit topic. Of op z'n minst dat Harry op de een of andere manier nog met hem kan praten een keertje.
Hoop ook dat Harry de juiste OWL's uitslagen krijgt, zodat ie dus idd Auror kan worden. Maar aangezien hij Voldemort moet vermoorden, zal dat vast wel (hoop ik..)
quote:Ja...duh !
Op vrijdag 4 juli 2003 18:10 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Het gaat hier niet om de dieren zelf maar om bepaalde tja.. examens
.
Er werd gevraagd naar de VERTALING van het WOORD "NEWTs", niet om uitleg van het begrip of de afkorting.
quote:En daarmee werd niet de officiele vertaling bedoelt maar de Nederlandse vertaling van het boek
Op vrijdag 4 juli 2003 19:16 schreef pumpkin_Ruby het volgende:[..]
Ja...duh !
Er werd gevraagd naar de VERTALING van het WOORD "NEWTs", niet om uitleg van het begrip of de afkorting.
quote:Een echte fan dus.
Op donderdag 3 juli 2003 08:21 schreef ZixS het volgende:
maar het is zo verslavend dat ik gisteravond tot 4 uur heb zitten lezen... In pdf formaat.
quote:Ooops !!
Op vrijdag 4 juli 2003 19:17 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
En daarmee werd niet de officiele vertaling bedoelt maar de Nederlandse vertaling van het boek
.
daar kom ik net ook achter toen ik de desbetreffende post nog eens goed goed ging overdenken. ik heb de nederlandse vertaling niet gelezen, daarom ging er bij het specifieke woord "slijmballen" ook
geen belletje rinkelen.
Wat is dan in de nederlandse versie de vertaling van "NEWTs" ?
Niemand heeft dat nog gezegd.
Klinkt trouwens niet of die leuke afkortingen mooi omgezet zijn, "slijmballen" is wel een erg lang woord als iedere letter iets zou betekenen.
quote:Dat was in dat doolhof. Ze wilden samen met de beker over de finish komen, maar beker bleek een keyport.
Op vrijdag 4 juli 2003 19:39 schreef lindaatje het volgende:
Ik ben net begonnen met het boek, maar ik begrijp het niet meer zo goed. Harry heeft dus nachtmerries over de dood van Cedric (Carlo Kannewasser) Maar wat was er dan gebeurt met hem, die andere delen had ik namelijk erg lang geleden gelezen en in het Nederlands. Dus zou iemand me effe wat duidelijkheid kunnen verschaffen??
Quote uit boek:
quote:
"Did anyone tell you the cup was a Portkey?" he asked.
"Nope," said Harry. He was looking around the graveyard. It was completely silent and slightly eerie. "Is this supposed to be part of the task?"
"I dunno," said Cedric. He sounded slightly nervous. "Wands out, d'you reckon?"
"Yeah," said Harry, glad that Cedric had made the suggestion rather than him. They pulled out their wands. Harry kept looking around him. He had, yet again, the strange feeling that they were being watched.
"Someone's coming," he said suddenly. Squinting tensely through the darkness, they watched the figure drawing nearer, walking steadily toward them between the graves. Harry couldn't make out a face, but from the way it was walking and holding its arms, he could tell that it was carrying something. Whoever it was, he was short, and wearing a hooded cloak pulled up over his head to obscure his face. And - several paces nearer, the gap between them closing all the time - Harry saw that the thing in the persons arms looked like a baby ... or was it merely a bundle of robes?
Harry lowered his wand slightly and glanced sideways at Cedric. Cedric shot him a quizzical look. They both turned back to watch the approaching figure.
It stopped beside a towering marble headstone, only six feet from them. For a second. Harry and Cedric and the short figure simply looked at one another. And then, without warning, Harry's scar exploded with pain. It was agony such as he had never felt in all his life; his wand slipped from his fingers as he put his hands over his face; his knees buckled; he was on the ground and he could see nothing at all; his head was about to split open.
From far away, above his head, he heard a high, cold voice say, "Kill the spare." A swishing noise and a second voice, which screeched the words to the night: "Avada Kedavra!" A blast of green light blazed through Harry's eyelids, and he heard something heavy fall to the ground beside him; the pain in his scar reached such a pitch that he retched, and then it diminished; terrified of what he was about to see, he openedhis stinging eyes.Cedric was lying spread-eagled on the ground beside him. He was dead.
quote:OWL = SLIJMBAL = Schriftelijke Lofuiting wegens IJver Magische Bekwaamheid en Algeheel Leervermogen
Op donderdag 3 juli 2003 00:17 schreef ChrisJX het volgende:
Wie, ik heb em uitHij was kewl, maar moest Sirius nou zo nodig doodgaan? Rowling is een trut
Die Umbridge trouwens ook, geweldig
Ben trouwens wel benieuwd wat voor OWLs ze hebben.
NEWT = PUIST = Proeve van Uitzonderlijke Intelligentie en Superieure Toverkunst
één SLIJMBAL (Schriftelijke Lofuiting wegens Ijver, Magische Bekwaamheid en Algeheel Leervermogen). Percy mikte op een PUIST (Proeve van Uitzonderlijke Intelligentie en Superieure Toverkunst),
Slijmballen zijn dus die vijfdejaarsproef (O.W.L.). Puisten de zevendejaarsproeven (N.E.W.T.)
Edit: Pechvogel heeft het net gepost terwijl ik het aan het uitzoeken was
quote:Ik wist dat Sirius doodging (eikel op de FP< je wordt bedankt!
Op vrijdag 4 juli 2003 17:56 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nee, ik schrok me ook werkelijk DOOD. Ik kon het echt niet geloven, m'n hart ging tekeer als een gek.. en dan krijg je zoiest
.
Goftedomme
.
Ik vond het trouwens ook wel kewl toen aan het eind ook duidelijk werd dat Lucius in Azkaban zit
"You can't send my father in prison!"
"I thought I just did"
En nog een leuke van het eerste hoodstuk:
"Watching the news? Again??"
"Well, it changes everyday you see"
quote:Heb jij überhaupt enig idee waar ik het over heb???? Ken je HP wel???
Op vrijdag 4 juli 2003 18:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Volgens mij betekent "owl" gewoon uil en een "newt" is een soort salamander.
quote:Nee dus, je snapt er geen zak van. Het zal me aan me kont roesten wat een NEWT is, ik wil weten hoe
Op vrijdag 4 juli 2003 19:16 schreef pumpkin_Ruby het volgende:Ja...duh !
quote:Dank
Op vrijdag 4 juli 2003 23:01 schreef Pechvogel het volgende:OWL = SLIJMBAL = Schriftelijke Lofuiting wegens IJver Magische Bekwaamheid en Algeheel Leervermogen
NEWT = PUIST = Proeve van Uitzonderlijke Intelligentie en Superieure Toverkunst
quote:Ik had 1-4 in het Nederlands gelezen en 5 in het Engels, das ook rottig. Ik weet nog steeds niet wie die professor is die dat moeras had weggetoverd.
Op vrijdag 4 juli 2003 18:48 schreef texelonia het volgende:
Dit topic is trouwens rot te volgen als iedereen de Nederlandse namen gebruikt en ik alles in het engels heb gelezenMet sommige namen weet ik dus écht niet wie er bedoeld wordt!
Maar nog even over het favo personage: Lupin was dat al toen hij opdook. Ik ga me bij de personages nl. mensen voorstellen en ik ken vaag iemand (en die was heel aardig, want die gaf me vrijstelling voor mijn bijzondere verrichtingen ) die in mijn ogen precies aan Lupin voldoet! En verder is Lupin aardig, netjes, kewl, beetje mysterieus (door dat Weerwolfgedoe) en toch niet zo'n doetje als op het eerste gezicht. En natuurlijk 1 van de beste vrienden van James!
Ben trouwens wel bang voor film 3. Ik had me Lockheart nl. ook heel anders voorgesteld, professor bij ons op de uni voldeed goed aan het beeld. Maar die ziet er totaaaaaal niet zo uit als in de film. Straks beelden ze Lupin ook anders uit...
Ben trouwens ook blij dat die Cho uit beeld is. 't Mietje, blijft maar janken Vond het ook wel iets minder dat Harry een beetje aan het puberen was, maar aan de andere kant: hij wordt steeds ouder...
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 04-07-2003 23:37]
quote:Dat wist ik dus ook niet, omdat ik de rest niet in het engels heb gelezen.
Op vrijdag 4 juli 2003 23:33 schreef texelonia het volgende:
Weet iemand dan ook wat de afkortingen O.W.L en N.E.W.T in het engels betekenen?
quote:Volgens mij was O.W.L. : Outstanding Wizardry Level
Op vrijdag 4 juli 2003 23:35 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Dat wist ik dus ook niet, omdat ik de rest niet in het engels heb gelezen.
Wil ik het op Google opzoeken, verwijstie naar Newt Scamander
[Dit bericht is gewijzigd door cREATiVe8500 op 05-07-2003 17:46]
Edit: ff opgezocht en 't klopt. En N.E.W.T. staat voor: Nastily Exhausting Wizarding Test
[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 05-07-2003 17:48]
Ik vind Percy een eikel (of dat ooit nog goed komt met de Wemels).
O ja en Lupin is ook zeker een van de betere. Ik begin Sneep trouwens steeds interessanter te vinden en het hoofd van de Grifoenblabla afdelinng rocks ook. Tof wijf!
Ik had ook niet verwacht eigenlijk dat Sirius dood zou gaan
Crucio ! lachen met die Harry
quote:Heeft een doel is verkeerd IHMO: dan zou Slytherin daarvoor opgericht zijn. Je kunt wel stellen dat Slytherin _nut heeft_.
Op zaterdag 5 juli 2003 22:02 schreef Stonehead het volgende:
Snape is juist geniaal. Het moment dat-ie grimmig tegen Harry bevestigt dat hij bij de Death Eaters rondstuitert, 'That's my job.', briljantDat verhaal wil ik Dumbledore nog wel eens horen uitleggen. Slytherin heeft wel degelijk een bepaald doel binnen Hogwarts, net zoals Snape een goede kant heeft. Alleen Draco Malfoy en z'n vriendjes hebben nog steeds de diepgang van een dubbeltje.
Een ding: als de moeder van Harry een mudblood is, dan zou Harry toch door de sorteerhoed niet Slytherin aangeboden krijgen als optie, omdat juist Slytherin gelooft in puur bloed?
quote:Niet perse denk ik. Voldemort is ook een halfbloed, en als er iemand in Slytherin thuishoort
Op zaterdag 5 juli 2003 23:15 schreef cREATiVe8500 het volgende:[..]
Heeft een doel is verkeerd IHMO: dan zou Slytherin daarvoor opgericht zijn. Je kunt wel stellen dat Slytherin _nut heeft_.
Een ding: als de moeder van Harry een mudblood is, dan zou Harry toch door de sorteerhoed niet Slytherin aangeboden krijgen als optie, omdat juist Slytherin gelooft in puur bloed?
quote:Idd
Op zaterdag 5 juli 2003 23:30 schreef Offy het volgende:Niet perse denk ik. Voldemort is ook een halfbloed, en als er iemand in Slytherin thuishoort
quote:Idd, dat viel me tegen!
Op zondag 6 juli 2003 19:49 schreef HERRIESTOPPER het volgende:
kon me inderdaad af en toe aan hem ergeren.
Ik heb trouwens alle boeken in het engels gelezen en als ik hier die Nederlandse vertalingen zie........................wat vreselijk gedaan zeg.
Wat ik een beetje onduidelijk vind zijn de motieven van Voldemort om zo de badguy uit te hangen. Als hij net als Slytherin de tovenaarswereld wil zuiveren van mudbloods dan snap ik niet waarom hij ook tegen zoveel gewone tovenaars is. Wil hij dan alleen volbloed tovenaars die net als hem ook tegen halfbreeds zijn? Of wil Voldemort de wereld zuiveren van muggles?
quote:Ik vind Cho juist wel leuk. Ik hoopte dat ze een beetje meer betrokken werd bij het groepje. Ook jammer dat niet heel Dumbledores Army mee ging knokken. Uiteindelijk hoop ik trouwens dat Ginny en Harry samen nog iets wordt. Viel er niet een bedenkelijke stilte toen ze erachter kwamen dat hun partners er samen vandoor waren gegaan?
Op vrijdag 4 juli 2003 18:48 schreef texelonia het volgende:
Ik had er juist wel vrede mee dat het niks meer is geworden met die Cho, en eigenlijk is voor mij het hoofdstuk Cho afgesloten. Zou het leuker vinden als ie in boek 6 een ander meisje krijgt dan toch weer die Cho...
Al met al moet ik zeggen dat het boek wel wat tegen viel. De finale was wel okay, maar waar deel 3 en 4 iets speciaals hadden was dit een gewoon schooljaar. En ik vond het allemaal gewoon minder spannend. Van de vorige boeken kon ik echt niet slapen.
Wat ik niet begrijp is dat Harry wel heel erg koppig weigert om occlumency te leren, terwijl echt iedereen (Inclusief Sirius) hem uitdrukkelijk vertelt dat dat zo belangrijk is. Het kan toch niet leuk zijn om Snape in je hoofd te laten kijken? Het lijkt me juist iets voor Harry om te willen winnen van Snape.
Ook snap ik niet dat hij nergens gebruik maakt van de spiegel die hij van Sirius heeft gekregen. Hij wil vaak Sirius spreken, maar denkt er nooit aan om dat ding te gebruiken. Wordt Harry dement?
Overigens is Snape tot nu toe het boeiendste karakter. Geen idee of hij echt te vertrouwen is.
En Sirius zie ik ook nog wel een keer terug komen, maar waarschijnlijk niet als mens.
Blijft de vraag wat er gaat gebeuren met Umbridge. Zij heeft tenslotte die Dementors gestuurd naar Harry. Enkeltje Azkaban?
quote:Dat begrijp ik juist wel. Juist de meest duistere en verboden dingen kunnen heel aantrekkelijk zijn. Harry heeft toch een soort aantrekkingskracht, een fascinatie voor Voldemort ondanks zijn afkeer. Daarom vindt hij het moeilijk om de verleiding te weerstaan om hem toe te laten in zijn geest.
Op dinsdag 8 juli 2003 11:02 schreef bankrupcy het volgende:Wat ik niet begrijp is dat Harry wel heel erg koppig weigert om occlumency te leren, terwijl echt iedereen (Inclusief Sirius) hem uitdrukkelijk vertelt dat dat zo belangrijk is. Het kan toch niet leuk zijn om Snape in je hoofd te laten kijken? Het lijkt me juist iets voor Harry om te willen winnen van Snape.
Ik vond tonks wel een welkom nieuw personage en de actie van Fred & Georde vond ik ook erg okay.
Ik had een beetje een vreemd gevoel bij de dood van Sirius. Omdat je al van tevoren weet dat er een belangrijk vast personage gaat verdwijnen, ga je je van alles in je hoofd halen. Ron, Hermione, Hagrid, Dumbledore etc. Toen het sirius bleek te zijn was ik aan de ene kant teleurgesteld dat het niet 1 van hen was omdat ik met Sirius niet zo'n band had oipgebouwd als met deze karakters en ik zijn dood dus veel minder schokkend vond dan verwacht.Als mevr. Weasley ergens aan het begin Ron dood ziet liggen en harry komt binnen, dat stukje vond ik op het eerste gezicht veel schockender.
Ben ontzettend benieuwd naar de rol van Snape in boek 6. HIj kan zo beide kanten op: kiest hij echt voor het goede of valt hij terug op voldemort? Ergens in mijn achterhoofd heb ik het idee dat ie toch goed is van binnen of zo, omdat dumbledore hem vertrouwt.
quote:Maar hij is toch een ex Death Eater.
Op woensdag 9 juli 2003 11:26 schreef Ripley het volgende:
Ben ontzettend benieuwd naar de rol van Snape in boek 6. HIj kan zo beide kanten op: kiest hij echt voor het goede of valt hij terug op voldemort? Ergens in mijn achterhoofd heb ik het idee dat ie toch goed is van binnen of zo, omdat dumbledore hem vertrouwt.
Zijn al die andere nu weer gevangen genomen trouwens? Ik Beadinges na? Dus Lucius Malfoy zit ook vast?
quote:Ik stel me Cho voor als een Aziatisch meisje of een halfbloedje (zal wel door de naam komen
Op vrijdag 4 juli 2003 18:13 schreef Offy het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Harry zo leuk aan die Cho vindt...
quote:Ordinary Wizarding Level.
Op zaterdag 5 juli 2003 01:45 schreef ChOas het volgende:[..]
Volgens mij was O.W.L. : Outstanding Wizardry Level
En de Nederlandse vertaling is echt tenenkrommend! Carlo Kannewasser? Peter Pippeling? Dooddoeners i.p.v. Death Eaters?
Om te janken, echt .
quote:Herman Lubbermans <-> Neville Longbottom
Op donderdag 10 juli 2003 07:49 schreef Kwark het volgende:[..]
Ordinary Wizarding Level.
En de Nederlandse vertaling is echt tenenkrommend! Carlo Kannewasser? Peter Pippeling? Dooddoeners i.p.v. Death Eaters?
Om te janken, echt.
Wie is de eerste vertaler geweest??
maar ik moet zeggen dat Death Eaters ook niet echt zuper is
quote:Je bent gek! Die Nederlandse vertaling zijn goed
Op maandag 7 juli 2003 11:24 schreef Koningin het volgende:
Ik heb trouwens alle boeken in het engels gelezen en als ik hier die Nederlandse vertalingen zie........................wat vreselijk gedaan zeg.
quote:Omdat hij geen lessen van Snape wil. Hoe belangrijk iets is, als je een kutleraar hebt wil je het gewoon niet leren. Niet gehad op de middelbare school? Ik wel hoor.
Op dinsdag 8 juli 2003 11:02 schreef bankrupcy het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat Harry wel heel erg koppig weigert om occlumency te leren, terwijl echt iedereen (Inclusief Sirius) hem uitdrukkelijk vertelt dat dat zo belangrijk is. Het kan toch niet leuk zijn om Snape in je hoofd te laten kijken? Het lijkt me juist iets voor Harry om te willen winnen van Snape.
quote:Ben ik niet met je eens. Ik vond Sirius juist veel schokkender omdat ik zo met Harry meeleefde toen hij te horen kreeg dat hij eindelijk bij die kutdreuzels wegkon, dat toch niet kon omdat Sirius op de vlucht was.
Op woensdag 9 juli 2003 11:26 schreef Ripley het volgende:
Ik had een beetje een vreemd gevoel bij de dood van Sirius. Omdat je al van tevoren weet dat er een belangrijk vast personage gaat verdwijnen, ga je je van alles in je hoofd halen. Ron, Hermione, Hagrid, Dumbledore etc. Toen het sirius bleek te zijn was ik aan de ene kant teleurgesteld dat het niet 1 van hen was omdat ik met Sirius niet zo'n band had oipgebouwd als met deze karakters en ik zijn dood dus veel minder schokkend vond dan verwacht.Als mevr. Weasley ergens aan het begin Ron dood ziet liggen en harry komt binnen, dat stukje vond ik op het eerste gezicht veel schockender.
quote:Draco zei op het eind: "You can't send my father to jail" en Harry zegt dan "I though I just did". Maar dat had wel iets meer naar voren mogen komen.
Op woensdag 9 juli 2003 15:10 schreef MeneerTim het volgende:[..]
Maar hij is toch een ex Death Eater.
Zijn al die andere nu weer gevangen genomen trouwens? Ik Beadinges na? Dus Lucius Malfoy zit ook vast?
quote:Hij heet anders Marcel Lubbermans...
Op donderdag 10 juli 2003 16:08 schreef OxiMoron het volgende:
Herman Lubbermans <-> Neville Longbottom
quote:Vond ik wel cool
Op donderdag 10 juli 2003 16:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
Of Viktor Kruml.
Come on! Hou die naam dan gewoon zonder l!
.
En wat texelonia zegt: ik heb ze altijd in het Nederlands gelezen en het was net zo spannend als dit boek. Ik heb de vertalingen altijd heel goed gevonden.
Zeker als je van de namen afstapt: Beukwilg (Whomping Willow), Wegisweg (Diagion Alley), Zweinstein!
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 10-07-2003 16:28]
"En ben ik de enige die een ander soort spanning ziet tussen de
aartsvijanden?"
Licht eens toe wat voor "ander" soort spanning?
quote:Ik vind de vertalingen ook vreselijk. In het Nederlands is het zoveel kinderachtiger!!! Als ik vanaf het begin alles in het nederlands had gelezen had ik het nooit zo leuk gevonden als nu....
Op donderdag 10 juli 2003 16:20 schreef ChrisJX het volgende:Je bent gek! Die Nederlandse vertaling zijn goed
quote:Het ligt eraan hoe goed je bent in Engels. In de 4e was ik er echt niet goed in, dus dat had me echt niet gekund. Maar nu ben ik 21, heb ik engelstalige vakken gevolgd enzo en vond ik het een eitje.
Op donderdag 10 juli 2003 16:26 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nou.. er is maar één kind uit mijn klas (nu 4 gymnasium, behalve mij dus) die het aandurft om Harry Potter in het Engels te gaan lezen hoor. De rest peinst er niet over.. Het is toch moeilijker dan je denkt.
Of iig: Dat zegt ze.
quote:Dat bedoel ik. Het gemiddelde middelbareschoolkind kan dit amper lezen..
Op donderdag 10 juli 2003 16:29 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Het ligt eraan hoe goed je bent in Engels. In de 4e was ik er echt niet goed in, dus dat had me echt niet gekund. Maar nu ben ik 21, heb ik engelstalige vakken gevolgd enzo en vond ik het een eitje.
quote:Als je VWO doet moet je dit boek toch echt wel met gemak kunnen lezen
Op donderdag 10 juli 2003 16:30 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Dat bedoel ik. Het gemiddelde middelbareschoolkind kan dit amper lezen..
quote:Volgens mij zou echt mijn hele klas het makkelijk kunnen,
Op donderdag 10 juli 2003 16:32 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Dat denk je dus, maar het is echt niet waar.
Er zijn dus maar twee kids uit mijn klas die dat kunnen
.
quote:Het ligt er aan hoeveel taalgevoel je hebt. 4e is twijfeachtig, maar 5 VWO moet het wel kunnen. Al doe je er misschien wat langer over. Ik heb ook een paar woorden opgezocht omdat ik ze echt niet kende.
Op donderdag 10 juli 2003 16:32 schreef Tizmo het volgende:Als je VWO doet moet je dit boek toch echt wel met gemak kunnen lezen
.
quote:Het is meer de dikte in combinatie met het engels. Ik lees in het engels nog altijd iets langzamer in het Nederlands. Dat was 5 jaar geleden nog erger. Als je dan na 2 dagen pas bij blz 100 bent, zinkt de moed je in de schoenen.
Op donderdag 10 juli 2003 16:33 schreef Tizmo het volgende:Volgens mij zou echt mijn hele klas het makkelijk kunnen,
ook als ze in de 4e gezeten hadden,
maar zo veel moeilijke woorden worden er toch niet gebruikt.
quote:Ik heb echt 0,0 taalgevoel voor frans en duits, lijkt me niet dat het voor Engels veel hoger is, toch heb ik geen een woord moeten opzoeken, de weinigen die ik niet kende kon ik wel uit zinsverband herleiden
Op donderdag 10 juli 2003 16:35 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Het ligt er aan hoeveel taalgevoel je hebt. 4e is twijfeachtig, maar 5 VWO moet het wel kunnen. Al doe je er misschien wat langer over. Ik heb ook een paar woorden opgezocht omdat ik ze echt niet kende.
quote:Daar heb je ook wel gelijk in, ik heb de woorden ook vooral opgezocht om ze een volgende keer te kunnen herkennen.
Op donderdag 10 juli 2003 16:37 schreef Tizmo het volgende:Ik heb echt 0,0 taalgevoel voor frans en duits, lijkt me niet dat het voor Engels veel hoger is, toch heb ik geen een woord moeten opzoeken, de weinigen die ik niet kende kon ik wel uit zinsverband herleiden
.
Ik heb een beetje zitten denken, ik heb 4 jaar geleden (toen ik 17 was) vrijwillig een boek in het engels gelezen en dat ging idd prima.
V.a. 16 moet het te doen zijn. Maar dan heb je nog steeds de dikte...
quote:Daar heb je wel gelijk in ja, het laatste deel leest opeens heel snel en soms weet je je er even niks bij voor te stellen
Op donderdag 10 juli 2003 16:36 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Het is meer de dikte in combinatie met het engels. Ik lees in het engels nog altijd iets langzamer in het Nederlands. Dat was 5 jaar geleden nog erger. Als je dan na 2 dagen pas bij blz 100 bent, zinkt de moed je in de schoenen.
En het zijn niet perse de moeilijke woorden, maar de gewone woorden die je niet kent. D'r waren op het eind allemaal woorden voor voorhang en gordijn en alles. Ik kende ze niet hoor. Dat is bij iemand die 15 is natuurlijk nog sterker.
quote:Het eerste deel heb ik niet vrijwillig gelezen, dat moest voor een boekverslag, de rest heb ik dus wel vrijwillig gelezen,
Op donderdag 10 juli 2003 16:39 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Daar heb je ook wel gelijk in, ik heb de woorden ook vooral opgezocht om ze een volgende keer te kunnen herkennen.
Ik heb een beetje zitten denken, ik heb 4 jaar geleden (toen ik 17 was) vrijwillig
een boek in het engels gelezen en dat ging idd prima.
V.a. 16 moet het te doen zijn. Maar dan heb je nog steeds de dikte...
quote:Ik baalde ook voor Harry toen dat niet doorging. Maar later is die Sirius, in mijn ogen, niet goed meer uit de verf gekomen en vond ik het meer een bijrolspeler dan een hoofdrolspeler geworden voor Harry. Zijn dood kwam ook niet echt als een schok vond ik, eigenlijk een beetje teleurstellend zelfs
Op donderdag 10 juli 2003 16:22 schreef ChrisJX het volgende:
Ben ik niet met je eens. Ik vond Sirius juist veel schokkender omdat ik zo met Harry meeleefde toen hij te horen kreeg dat hij eindelijk bij die kutdreuzels wegkon, dat toch niet kon omdat Sirius op de vlucht was.
[..]
quote:Moet ik dat echt uitleggen? *wijst naar Buffy* Cordelia/Xander. Maar misschien moet je daar een Buffy kenner voor zijn :\
Op donderdag 10 juli 2003 16:22 schreef HERRIESTOPPER het volgende:
RAN schreef:"En ben ik de enige die een ander soort spanning ziet tussen de
aartsvijanden?"Licht eens toe wat voor "ander" soort spanning?
Zit er hier dan niemand in het HP fandom?
<edit> Gr, waarom zit hier geen delete knop bij?!
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 17:23 schreef Ran het volgende:
Moet ik dat echt uitleggen? *wijst naar Buffy* Cordelia/Xander. 2 mensen die eigenlijk vijanden zijn maar elkaar (al dan niet onbewust) toch wel heel leuk vinden en uiteindelijk iets krijgen.
quote:Niet Voldemort, zo ver gaat vrijwel niemand. Harry/Draco echter, of Harry/Snape... (en voor de hetero-fans: Draco/Hermione, Draco/Ginny, Snape/Hermione, etc). Ik geloof ook niet dat zoiets gaat gebeuren, maar de spanning is erg voelbaar. Vooral in die Snape/Harry stukjes.
Op donderdag 10 juli 2003 17:34 schreef Lod het volgende:[..]
Harry krijgt niks met Cho, Ginny of Hermione. Harry krijgt iets met Lord Voldemort
. Het zou dan in ieder geval wel een modern kinderboek gaan worden....
Maar serieus: zulke relaties heb ik wel eens vaker ontdekt. Twee tegenstanders die veel respect voor elkaar hebben maar gewoon in verschillende kampen leven. Bijvoorbeeld Sherlock Holmes met Moriarty (om maar eens een bekende te noemen).
Ik durf het te betwijfelen of dat hier ook het geval is, en anders is het slecht uitgewerkt door de schrijfster imho.
quote:LOL
Op vrijdag 11 juli 2003 09:25 schreef texelonia het volgende:
LOL, ik heb vanacht gedroomd dat ik Harry Potter was, in boek 6
quote:Beetje ziek tussen je oren? Jij ziet een sexuele spanning tussen Harry en Snape in die kinderboeken???
Op donderdag 10 juli 2003 18:15 schreef Ran het volgende:[..]
Ik geloof ook niet dat zoiets gaat gebeuren, maar de spanning is erg voelbaar. Vooral in die Snape/Harry stukjes.
quote:Ze (ik (Harry Potter dus) en Ron) waren net op school aangekomen enzow. En ze kregen wat spullen uitgedeeld. Harry kreeg een boek waar 5 jaar daarvoor hij zijn naam in had geschreven. Dit moest dus het 6e schooljaar zijn voor hem
Op vrijdag 11 juli 2003 10:31 schreef Koningin het volgende:LOL
Wat gebeurde er dan in die droom?
Naja, echt heel vaag dus allemaal en er klopte niks van
Maar kon blijkbaar niet wachten op boek 6 ofzow
quote:Ik zie wel een soort haat/liefde verhouding: Harry, Hermione en consorten zouden Draco, Snape ea toch wel erg missen als zze er niet zouden zijn, ze zijn een vaste waarde voor ze. Het is een soort geoliede machine die zonder de donkerdere personages niet goed loopt. Maar ik kan er met de beste wil van de wereld geen seksuele spanning oid in zien eerlijk gezegd. Ik ben verbaasd dat er iemand is die er zo over denkt.
Op donderdag 10 juli 2003 18:15 schreef Ran het volgende:[..]
Niet Voldemort, zo ver gaat vrijwel niemand. Harry/Draco echter, of Harry/Snape... (en voor de hetero-fans: Draco/Hermione, Draco/Ginny, Snape/Hermione, etc). Ik geloof ook niet dat zoiets gaat gebeuren, maar de spanning is erg voelbaar. Vooral in die Snape/Harry stukjes.
quote:Klinkt goed.
Op donderdag 10 juli 2003 16:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ze is Chinees.
quote:Stiekem? Volgens mij straalt dat er aan alle kanten vanaf
Op vrijdag 11 juli 2003 11:41 schreef chibibo het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die (net als ik) denken dat Ron stiekem verliefd is op Hermione?
De beste indicatie hiervoor is de reactie van Ron toen hij erachter kwam dat Hermione met Krum naar het Yule Ball ging. Ik herinner me dat Ron zich in deel 5 ook een paar keer 'vreemd' gedraagt in dit opzicht, maar ik kan me op dit moment geen concreet voorbeeld voor de geest halen.
In film 2 lieten ze het ook heel duidelijk merken overigens.
quote:Fan fiction heeft tot nu toe weinig indruk gemaakt op mij.
Oh kom op, jullie hebben geen fantasie. Wat zullen jullie geschokt zijn als je ooit voet zet in de wereld van fanfiction, zeg
quote:Wat is dat? Gewoon fans die het vervolg verzinnen?
Op vrijdag 11 juli 2003 11:55 schreef Ran het volgende:
Oh kom op, jullie hebben geen fantasie. Wat zullen jullie geschokt zijn als je ooit voet zet in de wereld van fanfiction, zeg
quote:Zeker nu Ginny een echt karakter begint te krijgen en blijkt niet bang te zijn. In mijn ogen is het haast onmogelijk dat die 2 niks krijgen uiteindelijk.
Op vrijdag 11 juli 2003 11:55 schreef Threepwood het volgende:
Net als Ginny en Harry vind ik.
quote:mja, je hebt ook een versie ervan dat draco en harry gay zijn
Op vrijdag 11 juli 2003 12:15 schreef Threepwood het volgende:[..]
Wat is dat? Gewoon fans die het vervolg verzinnen?
Hij is super!
Gelukkig laat het weer veel ruimte over voor speculatie enzo.....alles kan nog gebeuren.
Wanneer komt deel 6?
Op een ander forum waar ik post zien ze Harry en Luna een stel worden, omdat ze ook een aantal intieme gesprekken hebben gevoerd. Ron & Hermione ligt inderdaad erg voor de hand, maar voorlopig schrijft H nog steeds met Krum he!
De lijst met die 12 leden van de Order of the Phoenix klopt niet, omdat de ouders van marcel ook allebei lid waren.
En volgens mij hebben we aleens iets gehoord waarom Snape te vertrouwen is: hij heeft toch ooit het leven van Harry's vader gered? (of was dat toen ze nog op school zaten?) In ieder geval denk ik dat we de reden in boek 6 te horen krijgen
ik ben erg benieuwd naar deel 6, maar ook naar het 3e dee van de film....want gary oldman speelt sirius!!!
Trouwens, het is eigenlijk een kinderboek toch?? Nou, dat vond ik eigenlijk in deel 3 al niet meer echt. Wat vinden jullie hiervan?
quote:Tis een spoilertopic dus: Sirius Black
Op vrijdag 1 augustus 2003 09:47 schreef gebruikersnaam het volgende:
twee topics helemaal doorlezen vind ik een beetje te veel van het goede, maar toch ben ik wel benieuwd wie er nu dood gaat in dat boek.
kan iemand mij dat vertellen, ik heb ze vluchtig doorgescrolled maar kon het niet zo snel vinden
quote:ow ja
Op donderdag 31 juli 2003 17:49 schreef deflenatones het volgende:
de vader van harry had snape gered, toen sirius iets met uithaalde.
niet andersom.
ik ben erg benieuwd naar deel 6, maar ook naar het 3e dee van de film....want gary oldmanspeelt sirius!!!
Over de Harry - Cho discussie:
Ik baalde best toen ik dat stukje las over Cho met iemand anders enzo, ik vind het juist erg leuk om te lezen hoe hij omgaat met uhm..jah, pubertijd. Ook erg grappig vond ik de stukjes waar Hermione uitlegde wat Cho percies bedoelde met iets. Nu ik wat langer over het hele scenario heb nagedacht is Cho idd out of the picture. Ginny, misschien...het is te voor de hand liggend imo. Alhoewel Ron en Hermione dat ook zijn, en ik toch denk/weet dat zij wat krijgen. Harry en Luna dan... Dat was wel de eerste gedachte die ik had toen Harry Luna ontmoette in de Hogwarts Express, ik denk dat deze relatie waarschijnlijker is dan Ginny en Harry. Misschien krijgt hij ook wel geen relatie, maar dat het hele aspect vanaf het Yule Ball uit deel 4 erbij gekomen is vind ik erg leuk, zoals ik ook al eerder zei.
Dan, Sirius:
Die zien we niet meer terug. Die poort is de poort naar de hemel, of het hiernamaals imo. En ik denk niet dat er een weg terug is. Misschien (en dit is een ingeving hoor, ik hoop er niet op, verwacht het niet, maar het schiet me net te binnen) gaat hij wel dood en eindigd deel 7 in het weerzien van Harry en Sirius... Eigenlijk heb ik hier niet echt een mening over, maar ik dacht eerst dat Hermione dood was, dat vond ik toch schokkender...
Tja, ik vond het een geweldig boek, echt leuk, ook van die oneliners zeg maar. Ik ga nu weer beginnen in deel 1, en over een weekje heb ik ze wel weer uit denk (alle 5 dat is).
Over het hele engels/nederlands debat, ik vind de nederlandse versie absoluut niet grappig. Ik heb halverwege de 3e deel 4 in het engels gelezen, toevallig, ik had me altijd verzet tegen de HP hype. Stom van mezelf om niet bij boek 1 te beginnen, maar ach. Ik heb ze hierna allemaal in het engels gelezen, en deel 1 nog in het nederlands, maar ik vond hem absoluut niet leuk...
quote:
Op zondag 27 juli 2003 13:35 schreef Raspberry het volgende:[..]
mja, je hebt ook een versie ervan dat draco en harry gay zijn
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 00:08 schreef sleepflower het volgende:[..]
![]()
![]()
Ik heb me op Umbridge alleen maar zitten te ergeren, wat een geweldig afschuwelijk mens. Als ik haar in levende lijve tegen zou komen, dan sta ik niet in voor de gevolgen Mooi beschreven persoon.
quote:Ik vond het juist wel mooi gedaan, in de andere boeken is er een duidelijke lijn in het verhaal, een bepaalde kant waar het plot heengaat (niet zozeer voorspelbaar, maar toch weer wel), in deze zitten toch een paar onverwachte plotwendingen
Op donderdag 7 augustus 2003 14:31 schreef Koningin het volgende:
Ik vond trouwens ook dat de ontknoping bij the Minestry of Magic erg laat in het boek kwam en daardoor (voor mij) op sommige punten een beetje onduidelijk (al die deuren en gangen, poort waar Sirius heen gaat enzo.......moeilijk voorstelling bij te maken).
die umbridge....die doet me erg denken aan mevrouw bulstronk, uit mathilda. echt zo'n beer va een vrouw met vet haar in een knot boven op het hoofd, een rood gezicht, en met een zweep.
quote:Ik meen ergens gelezen te hebben dat die ook mee gaat spelen in een van de films. Ik stel me haar ook voor als zo'n tank als mevrouw Bulstronk, ja
Op maandag 11 augustus 2003 13:25 schreef deflenatones het volgende:
dumbledore is idd een soort van yoda!!!die umbridge....die doet me erg denken aan mevrouw bulstronk, uit mathilda. echt zo'n beer va een vrouw met vet haar in een knot boven op het hoofd, een rood gezicht, en met een zweep.
Geen idee hoe ik daarbij kom, denk door de beschrijvingen van haar die worden gegeven als ze wordt voorgesteld als nieuwe leraar.
[Dit bericht is gewijzigd door Koen op 03-11-2003 21:56]
quote:Bij mijn boekwinkel kan ik hem de 18de van deze maand komen ophalen
Op maandag 3 november 2003 21:53 schreef Koen het volgende:
Weet iemand wanneer deel 5 in het Nederlands uitkomt?
quote:Thanx!
Op maandag 3 november 2003 21:54 schreef Toadette het volgende:[..]
Bij mijn boekwinkel kan ik hem de 18de van deze maand komen ophalen
quote:Reserveren is aan te raden!
Op maandag 3 november 2003 21:56 schreef Koen het volgende:[..]
Thanx!
quote:Ok....
Op maandag 3 november 2003 21:57 schreef Toadette het volgende:[..]
Reserveren is aan te raden!
Daar hebben ze speciale harry potter formulieren voor. Dus ze zullen wel wat verwachten.
Zal maar is gaan informeren dan morgen. Nogmaals bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |