Als je een historisch figuur zou kunnen ontmoeten wie zou je dan kiezen? Natuurlijk erg politiek correct een Man en Vrouw.
mijn keuzes zijn simpel en een tikkeltje gemeen:
Man
Karl Marx, om hem te laten zien wat zijn theorien met de wereld en de gehele geschiedenis ervan hebben gedaan. Hoe zijn boeken als leidraad zijn gebruikt voor een politiek systeem dat dictatoren heeft gebaard die miljoenen het leven hebben gekost, en natuurlijk om te laten zien dat het kapitalisme lang zo slecht nog niet is.
Vrouw
Eva, om haar te zeggen dat het allemaal haar schuld is!
om ze te wijzen op de voordelen van antie-conceptie.
Maar serieus, ik zou het echt niet weten. Er zijn genoeg interessante historische figuren, maar om er nou een keer mee rond de tafel de gaan zitten... neuj.
En natuurlijk George Lucas, om hem te bedanken voor het creëren van de meest wonderlijke film ooit; Star Wars
Vrouw:
Calligula
[oops, vrouw vergeten]
[Dit bericht is gewijzigd door SkyMaster op 23-02-2001 21:52]
vrouw: Hildegard von Bingen, Jeanne d'Arc.
Beiden een verdomd belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis, in een tijd waarin het voor vrouwen niet bepaald voor de hand lag invloed uit te oefenen, tenzij er door geboorte mee geconfronteerd waren.
ik zou hem niet per se willen ontmoeten maar het lijkt me gaaf om een foto te zien van Colombus ofzo, of iemand uit de 14e-16e eeuw
het is helaas niet mogelijk aahhh
eh vrouw.. hmm...
moeilijke keuze hoor.. zoals hierboven gezegd, cleopatra is misschien zo gek nog niet 8)
Vrouw:
Grace Kelly/Prinses Gracia Patricia Grimaldi
Deze vrouw heeft toch wel een heel speciaal plaatsje bij me
Jammer dat ze zo vroeg kwam te overlijden
Cleopatra, niet specifiek omdat ze voor mij persoonlijk zo'n speciaal figuur is, maar om te kijken hoe het leven er in die dagen uitzag...
Helaas zal er over niet al te lange tijd geen enkele meer leven
-moderator: linken naar geocites kan helaas niet meer-
*Michiel de Ruyter
*Julius Civilis
*Kleisthenes
Vrouwen:
*Cleopatra
[Dit bericht is gewijzigd door WouterB op 24-02-2001 22:17]
mannen
Alexander de Grote
Julius Ceasar
William Wallace
Leonardo da Vinci
Horatio Nelson
Napoleon Bonaparte
Werner von Braun
Neil Armstrong
voorwerpen, anders
Paard van Troje
Atlantis
Apollo 11
Supermarine Spitfire
En nog meer, maar mijn hoofd werkt niet mee omdat ik nu een ontzettende honger heb.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 28-02-2001 22:42]
Moeder Teresa
Mata Hari
Catharina di Medici
Anna van Buren
Norma Jean Baker
mannen
Judas Iscarot
Martin Luther King
Ghandi
Leonardo Da Vinci
Leonard Bernstein
Irving Berlin
En eigenlijk nog veel meer, maar ik wil niet al te hebberig overkomen
Vrouw:
Anne Frank eigenlijk wel , kijken hoe ze gereageerd had als ze wist hoe wereldberoemd haar dagboek is .
zou een heel rijtje kunnen geven, maar als
ik moet kiezen:
Iosif Wissarionowitsj Dzjoegasjwili
beter bekend als: Stalin
meest succesvolste dictator
meedogenloos en slim
vrouw:
Helen Keller, veel respect voor die vrouw
quote:If they only used a jiffy
Op 23 februari 2001 21:23 schreef tong80 het volgende:
Meneer en mevrouw Hitler,om ze te wijzen op de voordelen van antie-conceptie.
Een van de beste reclames ooit bevatte deze humor. Foto's van Pa en Ma van Adolf Hitler, foto's van Pa en Ma Mussolini etc en dan de slogan: 'If they only used a Jiffy'
Mannen
Robin Hood
Jim Morrison
JFK
Martin Luther King
Jesse Owen
Socrates
Saint George
Lord Nelson
Winston Churchill
Tito
King Arthur
Vrouwen
Cleopatra
Aphrodite
Jeanne D'arc
Wilhelmina
Ach, zo veel eik... interessante mensen genoeg
vrouwmmmm... toen bleef het stil... sja... daar meot ik seriously nog ffkes goed over nadenken...
vrouw Dorothy Parker
Vrouw: Elizabeth R, omdat ze een vrouw met lef was. En omdat ik wil weten of ze echt als maagd gestorven is.
quote:"I needed someone, with a quicker wit then mine. Dorothy was fast."
Op 26 februari 2001 15:35 schreef BooBooSan het volgende
Dorothy Parker
quote:Je zou eens hier kunnen kijken
Op 28 februari 2001 18:23 schreef Ripley het volgende:
Vrouw: Elizabeth R, omdat ze een vrouw met lef was. En omdat ik wil weten of ze echt als maagd gestorven is.
Mannen
Plato
Socrates
J. Christus
Caesar
Da Vinci
Napoleon
Hitler
Jules Verne
Andy Warhol
Maarten Luther
Gaudi
Nietzsche
Karl Marx
W. van Oranje
Vrouwen
Cleopatra
Jeanne d'Arc
Queen Victoria
quote:Heej, Leonardo, helemaal vergeten
Op 28 februari 2001 18:23 schreef Ripley het volgende:
Man: Leonardo da Vinci, omdat hij een van de meest getalenteerde mensen ooit was.
De heer Jezus Christus, ook lang niet gek.
Verder:
Einstein
Hitler
Galileo Galileï
Cleopatra, naakt en in bad.
Vrouwen zijn wat moeilijker...kom ik nog op terug als ik er een weet.
Trouwens wel een erg leuk topic dit!
Gewoon toen ik nog een kind was. Er zijn diverse gebeurtenissen waarbij ik mijzelf graag gezien had.
Vrouw:
Cleopatra
Rosa Parks
Anne Frank
Socrates (de voetballer, EN de wijsgeer)
Koning Arthur
Micheal Jordan
Robert Jordan
Isaac Asimov
Vrouw
mijn toekomstige vriendin zou wel leuk zijn
Helena van Troje ... of ze echt zo mooi was
Cleopatra
The Queen-mum .. om haar te zeggen dat ze Schotland eindelijk eens moet laten gaan
Van de vrouwen: Xantippe, de vrouw van Socrates. Dat schijnt zo'n enorm secreet te zijn geweest, dat S. niet veel moeite had die gifbeker tot de laatste druppel leeg te drinken en met zijn vinger de restjes op te likken. Lijkt me dus een fascinerende persoonlijkheid...
quote:Ik wil je ook wel even het adres van mijn ex geven...
Op 15 maart 2001 13:46 schreef Snof het volgende:
Van de vrouwen: Xantippe, de vrouw van Socrates. Dat schijnt zo'n enorm secreet te zijn geweest, dat S. niet veel moeite had die gifbeker tot de laatste druppel leeg te drinken en met zijn vinger de restjes op te likken. Lijkt me dus een fascinerende persoonlijkheid...
quote:was dat niet een beroemde uitspraak van Socrates? iets in de trant van :
Op 15 maart 2001 13:46 schreef Snof het volgende:
onder de mannen wil ik allereerst mijn held Leonardo da Vinci ontmoeten. Maar ook J.C. van N. lijkt me een interessante persoon om daadwerkelijk te kunnen zien.
(onder de mannen die ik niet wil ontmoeten zitten onder anderen W. Frequin, E. Ratelband en H. Huisman, maar dit terzijde).Van de vrouwen: Xantippe, de vrouw van Socrates. Dat schijnt zo'n enorm secreet te zijn geweest, dat S. niet veel moeite had die gifbeker tot de laatste druppel leeg te drinken en met zijn vinger de restjes op te likken. Lijkt me dus een fascinerende persoonlijkheid...
maar ik wil Leonardo da vinci ook wel graag ontmoeten lijkt me echt een interessante man
maar ja, socrates ook, en dan kan je net zo goed een uitstapje maken naar J.C van N.
Ook even kijken bij van Gogh en hem zeggen dat zijn schilderijen mooi zijn.
Einstein wil ook niet missen, eigenlijk wil ik geen van de grote geesten uit de geschiedenis niet ontmoeten
quote:zeg dat niet te hard:
Op 15 maart 2001 15:41 schreef paladin het volgende:
eigenlijk wil ik geen van de grote geesten uit de geschiedenis niet ontmoeten
Meer mensen die ik niet zou willen ontmoeten:
- Charles Manson
- een groepje heren dat tijdens WOII dingen uithaalde dat het gebied twijfelachtig allang gepasseerd was
- Mao Zedong
- mijn lerares van de zesde klas lagere school (oh sorry, dat is tegenwoordig groep acht)
O ja, wie ik nog wel wil ontmoeten is de Dalai Lama, schijnt bijzonder intelligent en begrijpend persoon te zijn.
quote:Ruig!
Op 15 maart 2001 16:36 schreef Snof het volgende:
Een wilde avond was voor hem de differentiaalrekening nog een beetje verder uitpluizen.
quote:ehm... das niet helemaal waar, Newton was in het geheim ook alchemist en zocht oa naar de eeuwige jeugd en een manier om lood in goud te veranderen, een saaie lul zoals ie tevaak wordt afgeschilderd is hij dus absoluut niet.
Op 15 maart 2001 16:36 schreef Snof het volgende:
zeg dat niet te hard:
Voor je het weet zit je aan tafel bij Newton, en als er iemand ooit een saaie zak is geweest... De man heeft zijn hele leven opgesloten gezeten in de colleges (Engelse uitspraak) van Cambridge en nooit een vrouw aangeraakt (ter lering ende vermaak: ook nooit een man trouwens). Een wilde avond was voor hem de differentiaalrekening nog een beetje verder uitpluizen.
<knip>
En dat noem jij saai!
[Dit bericht is gewijzigd door SkyMaster op 15-03-2001 22:01]
quote:Wil jij zo iemand ontmoeten? Ik niet hoor!
Op 15 maart 2001 22:01 schreef SkyMaster het volgende:
Newton kon punniken als een gek en had een bizarre hopjesvla obsessie.
quote:Ik ook niet. Dat zou me echt niet aanstaan.
Op 15 maart 2001 22:03 schreef zodiakk het volgende:
Wil jij zo iemand ontmoeten? Ik niet hoor!
[modjes, sorry voor mijn off-topic gedrag.. ben momenteel niet zo serieus ei'k]
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 15-03-2001 22:12]
quote:De UnaBomber kon er anders ook wat van, hij was het ergens eind jaren '60 niet eens met een wiskundebeslissing en trok zich terug in een hutje op de hei om daar dehele dag wiskunde sommen te maken tot hij besloot dat gebouwen opblazen ook wel leuk was. Als ik 30 jaar lang wiskundesommen moest maken zou er een tekort aan gebouwen zijn...
Op 15 maart 2001 22:11 schreef zodiakk het volgende:
Ik zou Ted Bundy wel willen ontmoetn , een van de meest gestoorde mensen uit de mensheid. heb een aantal weken geleden een documentaire gezien over de uitvinder van het profilen ( Op SBS6, dacht ik). Zelfs die profiler zei dat hij nooit geweten heeft wie er nou de baas was...hij of Ted Bundy......Zo iemand is zo vreemd, het lijkt me fascinerend om zoiets te spreken. Puur wetenschappelijk natuurlijk, het is blijft gewoon een gruwelijk monster.
quote:Hahahaha een hopjesvla obsessie
Op 15 maart 2001 22:01 schreef SkyMaster het volgende:
Newton kon punniken als een gek en had een bizarre hopjesvla obsessie.
Als mensen ook geen problemen hebben dan verzinnen ze die wel.. een hopjesvla obsessie
quote:
Op 15 maart 2001 19:28 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ruig!
behoorlijk intens!
Als toevoeging op mijn vorige post ... ik zou Lincoln wel eens de huidige wereld willen laten zien
vrouw: patricia keneally. om op een rare avond, gekke dingen te doen.
Inmiddels kan ik er toch wel een bedenken, namelijk Robert Pershing Wadlow: The Gentle Giant (2.72m)quote:Op vrijdag 23 februari 2001 21:25 schreef Arcee het volgende:
Maar serieus, ik zou het echt niet weten. Er zijn genoeg interessante historische figuren, maar om er nou een keer mee rond de tafel de gaan zitten... neuj.
Met z'n pikkie van 2 cm.quote:Op maandag 19 april 2010 21:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inmiddels kan ik er toch wel een bedenken, namelijk Robert Pershing Wadlow: The Gentle Giant (2.72m)
[ afbeelding ]
Die had ik wel willen ontmoeten. Niet om mee aan tafel te zitten, maar om naar op te kijken. Lijkt me uiterst fascinerend. Dat vind ik zo al, dus helemaal als-ie in real life voor je staat.
Wanneer komen ze en wat ga je met ze doen?quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:16 schreef _The_General_ het volgende:
Ikzelf ben enorm geinteresseerd in WOII, ik heb het geluk dat ik veel veteranen uit Engeland, Amerika, Belgie, Nederland en Duitsland ken en ieder jaar ontmoet. Nu ben ik bezig met het overhalen van een groep Tjechische RAF veteranen naar Nederland. Hopelijk gaat dat lukken!
Zeg dan dat je een tijdmachine wil hebben.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:17 schreef FP128 het volgende:
Ik zou een aantal mensen willen ontmoeten en wel om de volgende redenen:
Ontmoeten begin 1941 om te waarschuwen voor de Pearl Harbor
aanval en met details omschrijven over hoe of wat.
Ontmoeten in de 50'er jaren en vertellen wat hem allemaal te wachten
stond (niet zijn dood) en hoe groot zijn naam en faam zou zijn.
Ontmoeten in januari 1963 om hem te waarschuwen voor
de havikken in zijn generale staf en andere overheidsdiensten
en de aanslag in Texas.
Ontmoeten een jaar voor de aanslag en vertellen wie,wat
en waar de aanslag wordt gepleegd.(en waarschuw Van
Gogh ook gelijk)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |