abonnement Unibet Coolblue
pi_11799917
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 23:52 schreef -Mk- het volgende:
Tientallen gewonden door noodweer in Frankrijk

BORDEAUX - Tientallen mensen hebben dinsdag in het zuidwesten van Frankrijk verwondingen opgelopen door zware onweersbuien die gepaard gingen met zeer zware windstoten. Zeven mensen hebben ernstige verwondingen overgehouden aan het natuurgeweld, aldus de autoriteiten.

Vooral campinggasten in het departement Landes kregen het zwaar te verduren en leden veel schade door het onweer, zo maakten de regionale autoriteiten 's avonds bekend. Bij Royan raakten vijf mensen, onder wie twee kinderen, gewond door een blikseminslag op een camping. De wind bereikte plaatselijk snelheden tot 160 kilometer per uur, rukte daken af en ontwortelde bomen.

Bron: Telegraaf.nl


Nou nou, bij mijn ouders (bij Archachon) staat de boel nog.
SMSte hun net en kreeg dit terug:
"We hebben net een zware onweersbui gehad en het rommelt nog steeds. Gelukkig staat alles nog."

Van infoclimat:
"20:30 Bordeaux/Merignac (33) orage tempête rafales 133 km/h de l'ouest orage fort vent moyen 94 km/h visibilité 1000m METAR
20:30 Bordeaux (33) orage tempête rafales 150 km/h estimé foudre très fréquente Rafale de 150 km/h relevé à la station MF de Bordeaux sous une cellule orageuse nico26
20:30 Arcachon (33) orage grêle ligne de grains vent fort rafales pluie modérée/forte 37 mm foudre très fréquente Un orage très violent vient de s'achever, il a duré environ 45 mn et déversé 37,2 mm, intensité maxi 134 mm/h, ce qui est le nouveau record de la station. Activité électrique remarquable ( plusieurs éclairs très ramifiés simultanés à la seconde ), violentes bourrasques ( maxi relevé à la station 64 mm/h ), grêle assez éparse. Le mercure a chuté de 10°C durant l'épisode tandis que la pression a gagné 5 HPa."

Bordeaux: onweer met veel bliksem en zware winstoten, Archachon 37 mm neerslag, hoge neerslag intensiteit en 10 graden tempdaling

Kreeg SMSje dat ik ff moest bellen.
Kreeg te horen dat het dus echt een zware bui was daar. En het wal tijdens het telefoontje ook alweer aan het regenen.
Zware donders, veel wind, tenten ingestort ed. De 'locals' daar zeiden dat ze zo'n bui ook niet eerder mee gemaakt hadden. De camping (vlak aan zee overigens) hield bar ed open gedurende de nacht om mensen nog op te vangen en voor koffie.
Mijn ouders waren net aan het eten toen de boel begon en de stroom ook nog uitviel en ze dus in het donker verder moesten. Maar de vouwwagen en het kleine tentje ernaast bleven staan.
Verder was er wel een mooie zonsondergang daar te zien, met rode lucht.

Waren ook Nederlanders die er net 1 of 2 dagen stonden en alweer naar huis konden (met zwaar sacherijnig gezicht).

Trouwens het noodweer was ook een item in het 0:00 u Journaal

  woensdag 16 juli 2003 @ 06:22:39 #152
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_11801449
Zo, dat is niet best. Als de locals het al erg heftig vinden moet het wel flink zwaar zijn want het gaat daar elke zomer wel eens flink tekeer.

Ik zie trouwens op teletekst dat er twee Nederlanders zijn gedood daar door het noodweer

Het ziet er niet naar uit trouwens dat wij hier zulk zwaar weer krijgen.

[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_11801456
Vandaag 30 - 35 graden..
En morgen meteen 10 graden koeler..

Eens kijken wat het weer doet vandaag

  woensdag 16 juli 2003 @ 07:22:23 #154
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_11801515
windsnelheden bij het noodweer daar in Frankrijk liepen op tot 160 km/uur
pi_11801553
Tering het was heftig in Frankrijk, maar zoals DJ hierboven al zei, het wordt vandaag tot 35 graden.. en morgen 'ietsje' minder. Dat moet toch e.e.a. aan mooi weer kunnen opleveren vandaag. Ik neem mijn (niet digitale) fototoestel i.i.g. mee naar mijn werk.

(ik wilde dit topic eigenlijk afstoffen, maar was dus te laat)

pi_11801558
het was best hevig:
code:
***************************************
    Nederlanders gedood in Franse storm 

 ***************************************
 PARIJS Tijdens noodweer zijn in het    
 zuidwesten van Frankrijk zeker 3 mensen
 omgekomen,onder wie twee Nederlanders. 
 Tientallen mensen raakten gewond,van   
 wie tien ernstig.Onweersbuien gingen   
 gepaard met zeer zware windstoten.     
                                        
 De wind bereikte snelheden van 160 km  
 per uur,waardoor daken van woningen    
 waaiden en bomen werden ontworteld.Met 
 name veel campinggasten zijn gedupeerd.
                                        
 In het departement Charente-Maritime   
 raakten vijf mensen gewond door een    
 blikseminslag op een camping.De ANWB   
 kreeg 15 meldingen van Nederlanders van
 wie de auto zo zwaar beschadigd raakte 
 dat ze niet verder kunnen rijden.      
 ***************************************


pi_11801559
*net journaal gezien heeft..
Lekker weer daar in Frankrijk

Hier zal het wel blijven bij een windvlaagje en een stortbuitje..

pi_11801560
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 07:38 schreef DJKoster het volgende:
*net journaal gezien heeft..
Lekker weer daar in Frankrijk

Hier zal het wel blijven bij een windvlaagje en een stortbuitje..


vrees het van wel ja
  woensdag 16 juli 2003 @ 08:06:16 #160
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_11801628
ik hoop dat het lekker te keer gaat vandaag
pi_11801770
Met die temperatuur van vandaag, denk ik dat horen en zien je wel eens kan vergaan vanavond!
  woensdag 16 juli 2003 @ 08:40:38 #162
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_11801804
Het KNMI heeft maar vast een waarschuwinkje voor de pleziervaart er uit gedaan, er zijn natuurlijk nogal wat mensen op vakantie die straks verkoeling op het water gaan zoeken. Opletten in dat geval!
quote:
Opgesteld op woensdag 16 juli 2003 om 05:46 uur, bestemd voor de watersport en kleine scheepvaart.

Bericht nummer: 1

ZWARE WINDSTOTEN


Tegen het eind van de middag trekken van het zuiden
uit enkele (zware) onweersbuien naar het noorden. De buien
kunnen gepaard gaan met zware windstoten tot ongeveer 80
km/uur. Ook hagel is mogelijk.


Volgend bericht: 16 juli 11.00 lt.


[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 juli 2003 @ 09:10:06 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_11802049
Kijk eens aan, dat gaat lekker. Het duurde al zo lang ook he Ik ga maandag op vakantie (naar Amsterdam ) en dan wil ik wel dat het weer knap weer is hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_11802191
code:
Terschelling - onbewolkt        21.6
Den Helder - onbewolkt          22.9
Schiphol - onbewolkt            23.7
Rotterdam - vrijwel onbewolkt   23.3
Vlissingen - onbewolkt          22.6
Leeuwarden - onbewolkt          22.4
Eelde - vrijwel onbewolkt       23.0
Twenthe - onbewolkt             23.0
Lelystad Vliegveld - onbewolkt  22.6
De Bilt - onbewolkt             25.1
Eindhoven - vrijwel onbewolkt   24.5
Maastricht - onbewolkt          25.0

best warm voor 9 uur in de morgen . Dat is een lekkere voorbereiding voor vanavond hopelijk
  woensdag 16 juli 2003 @ 09:37:52 #165
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_11802458
handige links agentje, zeker die Wetteronline.de, daar de radarbeelden van de NL site verdwenen zijn:?
  woensdag 16 juli 2003 @ 09:58:16 #167
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_11802740
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 09:41 schreef indahnesia.com het volgende:
handige links agentje, zeker die Wetteronline.de, daar de radarbeelden van de NL site verdwenen zijn:?
zeker handig

Vanavond wordt het behoorlijk heftig weer, ben benieuwd hoe het hier in het centrum van Nijmegen allemaal gaat aflopen met al die mensenmassa's. De duitse weerdienst verwacht noodweer en tot 50mm neerslag !!
--------------------------------------------------------
WARNUNG vor GEWITTER mit STURMBÖEN und STARKREGEN

für den Kreis Kleve

gültig von: Mittwoch, 16.07.03, 10:00 Uhr
bis: Donnerstag, 17.07.03, 02:00 Uhr

ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am: Mittwoch, 16.07.03, 09:35 Uhr

Zunächst vereinzelt, im Laufe des Nachmittags und am Abend zunehmend
verbreitet teils heftige Gewitter. Dabei Gefahr von Hagelschlag,
Sturmböen um 80 km/h aus Südwest und Starkregen mit 10 bis 25 L pro qm
und Stunde.
Da später auch Mengen von 25 bis 50 L/qm möglich sind, muss noch mit der
Ausgabe einer Unwetterwarnung gerechnet werden.


DWD / RZ Essen=
-----------------------------------------------------------

Wat zijn we aan het doen ???
pi_11802830
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 09:58 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

zeker handig

Vanavond wordt het behoorlijk heftig weer, ben benieuwd hoe het hier in het centrum van Nijmegen allemaal gaat aflopen met al die mensenmassa's. De duitse weerdienst verwacht noodweer en tot 50mm neerslag !!
--------------------------------------------------------
WARNUNG vor GEWITTER mit STURMBÖEN und STARKREGEN

für den Kreis Kleve

gültig von: Mittwoch, 16.07.03, 10:00 Uhr
bis: Donnerstag, 17.07.03, 02:00 Uhr

ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am: Mittwoch, 16.07.03, 09:35 Uhr

Zunächst vereinzelt, im Laufe des Nachmittags und am Abend zunehmend
verbreitet teils heftige Gewitter. Dabei Gefahr von Hagelschlag,
Sturmböen um 80 km/h aus Südwest und Starkregen mit 10 bis 25 L pro qm
und Stunde.
Da später auch Mengen von 25 bis 50 L/qm möglich sind, muss noch mit der
Ausgabe einer Unwetterwarnung gerechnet werden.


DWD / RZ Essen=
-----------------------------------------------------------


blegh kut...

kzal ze me dak fvan me auto maar es dicht doen..

pi_11804791
KNMI verwacht minder heftig noodweer in Nederland

DE BILT - Het noodweer uit Frankrijk trekt woensdag Nederland binnen, maar zal niet zo heftig zijn als in het Franse departement Landes. Dat zei meteoroloog M. Nolet van het KNMI woensdag. "Een klein lagedrukgebied heeft in het zuidwesten van Frankrijk de warmte verdreven. Omdat op grote hoogte veel wind stond, ontstonden zware buien met windstoten van 160 kilometer per uur", aldus Nolet.

Ook in Nederland gaat een lagedrukgebied de hitte verdrijven. Maar volgens de meteoroloog zal de kracht van de wind hier veel minder zijn. "Maar toch nog goed voor pittige buien, onweer en zware windstoten van zo'n 90 kilometer per uur."

Al zullen de omstandigheden niet zo heftig zijn als in Frankrijk, er kunnen toch behoorlijke problemen onstaan. "Als zo'n bui precies over een camping trekt bijvoorbeeld. Omwaaiende bomen zullen ongetwijfeld schade veroorzaakt. Ook kan er hier en daar een feesttent zijn die de lucht in vliegt", aldus Nolet.

Hij verwacht dat de eerste lokale onweersbui in de loop van de middag in het zuiden ontstaat. Daarna trekt het koufront naar het noorden van het land. Het hoogtepunt van het noodweer zal rond de avond en de nacht liggen.

"Donderdag hebben we dan een dipje, het is aanzienlijk kouder. Iedereen kan dan even bijkomen. Daarna komt de zomer weer terug met prachtige dagen", besluit Nolet.

Telegraaf.nl

pi_11806221
we zullen het wel zien hier in zeeland, maar nu ga ik eerst nog ff een paar uurtjes in de zon zitten
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
pi_11806586
  woensdag 16 juli 2003 @ 12:57:56 #172
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_11806923
als er nix is te doen op mijn werk kan ik lekker buiten kijken
pi_11807021
Wat hierboven al vermeld is zal de kracht boven Frankrijk absoluut afnemen, en zullen we snelheden van 160 km/uur niet halen.

Tja, in ieder geval een fijne verkoeling.

Ik ga morgen met de trein, hopelijk geen vertragingen.

Gegroet en klap de parasols maar vast in.

pi_11808692
ik ben maar gestopt met buitenzitten want nu begint het te broeien. ik had een themometer buitengelegd die tot +50 kan gaan, toen ik hem net pakte stond ie op -30

alleen nog maar een minieme hoeveelheid hoge wolkjes, dus voorlopig nog geen verkoeling hier

The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 juli 2003 @ 14:22:16 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_11809282
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 14:03 schreef Rexonium het volgende:
ik had een themometer buitengelegd die tot +50 kan gaan, toen ik hem net pakte stond ie op -30
Ja klopt, dat zijn die nieuwe dingen . Als je dan aan de bovengrens zit dan gaan ze aan de andere kant gewoon verder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')