quote:Je mag overstappen in Reykjavik...
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:29 schreef Mike het volgende:[..]
De goedkoopste tickets gaan via Ijsland met de Ijslandse vliegmaatschappij. Moet je wel even overstappen in Reykjavik, maar goedkoper dan dat kom je niet in de VS.
Ik heb dat ook een keer gedaan en er toen meteen een stopover van drie nachten Reykjavik aan geknoopt. Erg goed bevallen.
quote:Vanaf JFK ben je zelfs soms langer onderweg om in Manhattan te komen dan vanaf Newark. Verder boeit het vliegveld toch niet? Je land er en neemt een taxi naar de stad. En Singapore Airlines is gewoon zéér relaxt vliegen. En wat KLM betreft... Ik heb het niet zo op die fransen...
Op maandag 6 januari 2003 19:08 schreef Klingon het volgende:[..]
Singapore Airlines is inderdaad iets goedkoper dan KLM, maar dan kom je wel aan op Newark. Zit toch liever op JFK
Tip: zorg dat je de metrolijnen goed door hebt anders kun je zomaar verkeerd uitkomen. Ik kwam een keer per ongeluk in de Bronx terecht
Er was zelfs een politieagent daar die me vroeg wat ik hier deed en me aanraadde om snel zuidwaarts te gaan.
Aanraders zijn de standaard toeristische plaatsen, maar ook de show van Letterman, ben ik toen ook geweest. Leuk om een keer gezien te hebben.
O ennuh NY is groot, dus denk niet dat loop ik ff
Ik dacht ik loop wel ff door Central Park, was er dacht ik ruim 1,5 uur mee bezig.
quote:ik was in november 2002 in NY en toen was er een wachttijd van 9 maanden (!) voor tickets vd Letterman show.
Op woensdag 8 oktober 2003 06:40 schreef Georges het volgende:
Aanraders zijn de standaard toeristische plaatsen, maar ook de show van Letterman, ben ik toen ook geweest. Leuk om een keer gezien te hebben.
O ennuh NY is groot, dus denk niet dat loop ik ff
Ik dacht ik loop wel ff door Central Park, was er dacht ik ruim 1,5 uur mee bezig.
Over dat lopen: als je wel een beetje een lopertje ben, zou ik toch ook wel veel te voet doen hoor. Ik ben de eerste dag vanaf 107 gewoon naar de zuidpunt gelopen.... heel veel gezien. 't Is idd een teringend, maar je krijgt wel een fantastische indruk van het leven in de stad. Als je heel de week alles met de metro doet dan mis je toch ook wel een hoop onverwachte dingetjes...
Ennuh, vanaf Newark ben je met de bus in 3 kwartier (volgens mij) in hartje NYC, dus da's echt niet verkeerd. 't Ligt zeker geen teringend weg iig.
quote:Jeetje wat lang zeg, die wachttijd voor Letterman. Ik kon nog dezelfde dag terecht voor kaarten van die dag, moest alleen wel vroeg zijn.
Op woensdag 8 oktober 2003 18:17 schreef [Efink] het volgende:[..]
ik was in november 2002 in NY en toen was er een wachttijd van 9 maanden (!) voor tickets vd Letterman show.
Over dat lopen: als je wel een beetje een lopertje ben, zou ik toch ook wel veel te voet doen hoor. Ik ben de eerste dag vanaf 107 gewoon naar de zuidpunt gelopen.... heel veel gezien. 't Is idd een teringend, maar je krijgt wel een fantastische indruk van het leven in de stad. Als je heel de week alles met de metro doet dan mis je toch ook wel een hoop onverwachte dingetjes...
Ennuh, vanaf Newark ben je met de bus in 3 kwartier (volgens mij) in hartje NYC, dus da's echt niet verkeerd. 't Ligt zeker geen teringend weg iig.
Van de 107ste naar de zuidpunt dat is echt een eind, hoe lang heb je daar over gedaan?
Ik heb daar toen 60 straten gelopen en dat vond ik al veel.
quote:'Het' Centrum?
Op woensdag 21 februari 2001 11:02 schreef bibi het volgende:
Vriendje en ik willen in oktober een dag of negen naar New York. De vlucht is makkelijk te boeken, maar we zitten een beetje met het hotel. Heeft iemand tips voor ons, waar wel te logeren en waar absoluut niet? En wat zijn de prijzen van een beetje goed hotel in de buurt van het centrum?
Hotel seventeen on 17th street, budgethotel, en ok.
quote:gewoon, heel de dag gelopen en alles gezien
Op woensdag 8 oktober 2003 18:25 schreef Georges het volgende:[..]
Van de 107ste naar de zuidpunt dat is echt een eind, hoe lang heb je daar over gedaan?
Ik heb daar toen 60 straten gelopen en dat vond ik al veel.
quote:lol, idd... het centrum meet tientallen vierkante kilometers
Op woensdag 8 oktober 2003 20:01 schreef Manono het volgende:
'Het' Centrum?![]()
quote:KLM heeft ze in de aanbieding nu.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:20 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Ben trouwens nog steed opzoek naar goekope tickets maar he tgaat volgensmij nie mee rlukken
Hoe zit het nu eigenlijk met veiligheid volgens jullie? Hebben jullie ook nog goede tips op dat gebied? Moet je nou echt zo veel beter opletten dan in bvb. Amsterdam?
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, vertrek morgen, en zal hier wel een reisverslagje posten. .
quote:Ik ben er afgelopen zomer geweest, maar het viel wel mee met die 'onveiligheid'. Alleen in metro stations wordt af en toe wat omgeroepen dat er zakenrollers zijn. Natuurlijk in de drukke straten van Manhatten moet je niet open en bloot met een tasje of iets dergelijks gaan lopen. Maar het is imo niet onveiliger dan in Amsterdam
Op donderdag 25 december 2003 11:21 schreef sweek het volgende:
Ok, ik heb het topic doorgelezen, en vooral de musuemtips ga ik denk ik wel wat aan hebben...Hoe zit het nu eigenlijk met veiligheid volgens jullie? Hebben jullie ook nog goede tips op dat gebied? Moet je nou echt zo veel beter opletten dan in bvb. Amsterdam?
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, vertrek morgen, en zal hier wel een reisverslagje posten.
.
quote:Ga eens naar de South Bronx...
Op vrijdag 26 december 2003 00:25 schreef matthijst het volgende:
Ben net terug. New York was afgelopen jaar de veiligste grote stad van de VS! Voel met eigenlijk nergens onveilig daar
quote:Manhattan is wel veilig, maar daarbuiten blijft het toch oppassen. Bepaalde stukken van Queens (Flushing Meadows e.o. bijv), Brooklyn (direct aan de overkant van de Brooklyn Bridge ligt een erg mooi wijkje) en Harlem zijn ook wel te doen.
Op donderdag 25 december 2003 11:21 schreef sweek het volgende:
Ok, ik heb het topic doorgelezen, en vooral de musuemtips ga ik denk ik wel wat aan hebben...Hoe zit het nu eigenlijk met veiligheid volgens jullie? Hebben jullie ook nog goede tips op dat gebied? Moet je nou echt zo veel beter opletten dan in bvb. Amsterdam?
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, vertrek morgen, en zal hier wel een reisverslagje posten.
.
OK, ik ga niet diep in de nacht ergens in een knakenbuurt rondsjokken, maar dat doe ik hier in Nederland ook niet...
Moet je naar South Central in LA gaan. :\
Nu mijn vraag: ze geven de optie voor het kopen van de New York Pass (3 dagen voor 95 euro). Gratis veel attracties + uitjes (ESB, UN boottochten, musea) + gratis openbaar vervoer + korting resaurants.
Iemand wel eens gebruik gemaakt van deze Pass en bespaar je hiermee echt veel geld (en tijd, want je hoeft niet mee in de rij te staan voor de kassa) ?
quote:Ik vind het vrij duur, maar het ligt er ook aan welke musea erin zitten. Een optie die je in New York kan kopen is deze: http://citypass.net/cgi-bin/citypass/city_fly?mv_arg=ny&rand=6936
Op woensdag 7 januari 2004 19:01 schreef Keijs het volgende:
Sta op het punt via OAD hotel + vlucht voor 6 dagen te boeken.Nu mijn vraag: ze geven de optie voor het kopen van de New York Pass (3 dagen voor 95 euro). Gratis veel attracties + uitjes (ESB, UN boottochten, musea) + gratis openbaar vervoer + korting resaurants.
Iemand wel eens gebruik gemaakt van deze Pass en bespaar je hiermee echt veel geld (en tijd, want je hoeft niet mee in de rij te staan voor de kassa) ?
Wat beviel me? Eigenlijk alles wel uiteindelijk, maar toch vooral de rustigere gebieden van Manhattan... Midtown was echt te druk. Soho was een heel leuk wijkje bijvoorbeeld.
Wat heb ik gezien? Ik denk zo'n beetje alle dingen die je als toerist ziet... . Battery Park, Castle Clinton, Statue of Liberty, Ellis Island, Brooklyn Bridge, Wall Street, NY Stock Exchange, Little Italy, Chinatown, Greenwich Village, East Village, Astor Place, Flatiron Building, Empire State, Times Square, Rockefeller Center, Grand Central, Carnegie Hall, Central Park een groot gedeelte (Strawberry Fields ook), Metropolitan Museum of Art, United Nations, een Broadway show en een filmpje... Enige wat ik nog wel had willen zien was de Bronx Zoo, en het Guggenheim museum...
Alle foto's
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 12-01-2004 14:04]
Het enige wat me eigenlijk tegenviel was Wall Street. Vond ik weinig bijzonder. Oh ja, dat geldt ook voor het Vrijheidsbeeld.
's Nachts bleek de metro niet meer bij onze street te stoppen, dus kwamen we midden in Harlem terecht. Dat viel op zich wel mee, maar er liepen op dat metrostation een hoop agenten met machinegeweren rond.
Ik vind het alleen jammer dat ik de Twin Towers niet meer heb kunnen zien. Bij het zien van Ground Zero kan je je echt niet voorstellen dat er ooit 2 van zulke gigantische gebouwen hebben gestaan. Het Empire State Building is indrukwekkend, maar als je hem op schaal vergelijkt met de Twin Towers zijn die laatsten toch echt een flink stuk hoger (als je de mast van het ESB meetelt is die wel hoger).
Misschien een tip: neem de ferry vanuit Battery Park naar Staten Island. Kost niks, en je vaart langs het Vrijheidsbeeld. Bovendien krijg je vanaf het water dan dat fantastische uitzicht op downtown Manhattan.
[Dit bericht is gewijzigd door Kontiki op 12-01-2004 22:16]
Ik ben er nu twee geweest in de zomer, ben nu van plan om een keer in de kerstvakantie te gaan. Christmas shopping, Nieuw Jaar op Times Square!
Hier dus nog een keer: wat moet je echt zien/doen in NY
De GRATIS ferry naar Staten Island, mooi uitzicht van de skyline en van het vrijheidsbeeld.
Een stand-up comedy in Manhatten
Toy's 'r Us op Times Square (GROOOOT)
Een (amateur) honkbalwedstrijd in Central Park, stuk goedkoper dan de profs en je kan er leuke vrouwen ontmoeten
Fith avenue, een of andere sjiek warenhuis. Ben ff de naam kwijt...
Een ritje in de metro/taxi
Macy's, het grootste warenhuis ter wereld (HEEEEL GROOOOOT). Ligt vlakbij het Empire State
Chinatown, goedkope DVD's kopen
Eten in zo'n burgertent (en niet McDonalds
)
Naar de bios op Times Square (>30 Zalen )
Meer kan ik voorlopig niet verzinnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |