Onjuist, gelegaliseerde recreatiewoningen gaan niet ten koste van de contingenten.quote:Op woensdag 25 juni 2003 12:15 schreef freako het volgende:
Omdat deze recreatiewoningen juist ten koste gaan van het aantal huizen dat in dorpen gebouwd mogen worden. Het helpt dus niet echt om in recreatiewoningen te gaan wonen.
Nee, inderdaad. Dat is geen enkel argument.quote:Op donderdag 7 december 2006 10:48 schreef Nick-Name- het volgende:
Ik heb wel het e.e.a. gelezen, maar wat is nu echt een argument om tegen permanente bewoning van recreatie woningen te zijn? Een argument van 'ut mag niet van de wet' vind ik geen argument.
Precies, en dat maakt het juist tot een goede reden om het wel te doen.quote:Op donderdag 7 december 2006 09:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onjuist, gelegaliseerde recreatiewoningen gaan niet ten koste van de contingenten.
Dat is het ook, maar dan kun je net zo goed stellen dat de mensen waarvan je zegt dat ze benadeeld worden extra betalen voor de zekerheid dat ze in ieder geval geen problemen op dit vlak krijgen.quote:Op donderdag 7 december 2006 11:55 schreef Schanulleke het volgende:
Wat ik het belangrijkste bezwaar vind tegen permanente bewoning van recreatiewoningen is dat het zeer oneerlijk is tegenover de mensen die wel met veel moeite die startershypotheek hebben opgebracht. Feitelijk wordt degene die zich niet aan de regels houdt fors beloond als het wel wordt toegestaan. Alleen al daarom moet er hard tegen op getreden worden en moeten er zodanige boetes aan gehangen worden dat het financieel niet lonend is.
Nee, je kunt goed in een recreatiewoningwonen alleen moet je twee a drie weken per jaar op vakantie.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:19 schreef Schanulleke het volgende:
Nee, die mensen betalen meer omdat ze zich aan de regels houden en die schrijven nu eenmaal andere tarieven voor dan wat geldt voor recreatiewoningen. Iemand die een recreatiewoning koopt met het oogmerk deze permanent te gaan bewonen pleegt gewoon fraude en valsheid in geschrifte en moet ook als zodanig behandeld worden.
Nu komt natuurlijk de grote vraag waarmee je door kan gaan voor de koelkast, hoe kan het zijn dat men nog wel betaalbare recreatie woningen kan bouwen op een flink stuk grond , maar wanneer het echte woningbouw is dan moet eenzelfde soort woning op dezelfde lap grond minsten 2* zoveel opbrengen als het niet 3* to 4* zoveel is.quote:Op donderdag 7 december 2006 11:55 schreef Schanulleke het volgende:
Wat ik het belangrijkste bezwaar vind tegen permanente bewoning van recreatiewoningen is dat het zeer oneerlijk is tegenover de mensen die wel met veel moeite die startershypotheek hebben opgebracht. Feitelijk wordt degene die zich niet aan de regels houdt fors beloond als het wel wordt toegestaan. Alleen al daarom moet er hard tegen op getreden worden en moeten er zodanige boetes aan gehangen worden dat het financieel niet lonend is.
Ja.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:53 schreef Nick-Name- het volgende:
Moet dit dan keihard afgestraft worden?
Om wat wel te doen?quote:Op donderdag 7 december 2006 11:55 schreef MouseOver het volgende:
Precies, en dat maakt het juist tot een goede reden om het wel te doen.
Heb jij hiervoor een bron?quote:Op donderdag 7 december 2006 11:22 schreef LXIV het volgende:
Onlangs is een man in het gelijk gesteld die meer dan tien jaar in zo'n woning woonde en door de gemeente uitgezet dreigde te worden. Het Europese hof stelde deze man uiteindelijk in het gelijk en hij mocht zijn woning bljiven bewonen.
Waarom? Ik bedoel: waarom zou het dan wél terecht zijn mensen ergens te wonen waar & hoe ze willen wonen?quote:Op donderdag 7 december 2006 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Dat is geen enkel argument.
De reden is om te voorkomen dat deze woningen dus niet meer voor recreatie beschikbaar zijn. Een zwak argument.
Wanneer de Nederlandse staat er in zou slagen de woningnood te lenigen zou hij het recht hebben om wonen in recreatiewoningen te verbieden.
quote:Hoe is het mogelijk dat er wel tot 3 kg aan harddrugs mee het vliegtuig in, of dat veelplegers na een half uur weer op straat staan, terwijl eerlijke hardwerkende mensen die geen andere keuze hebben dan in een recreatiewoning te wonen (wat een misdrijf!) door detectives vervolgd worden en met torenhoge boetes bedreigd.
Klopt. Uiteindelijk gaat het niet houdbaar zijn, en terecht.quote:Europa heeft wel degelijk invloed hierop. Onlangs is een man in het gelijk gesteld die meer dan tien jaar in zo'n woning woonde en door de gemeente uitgezet dreigde te worden. Het Europese hof stelde deze man uiteindelijk in het gelijk en hij mocht zijn woning bljiven bewonen.
Kletsikaquote:Op donderdag 7 december 2006 12:19 schreef Schanulleke het volgende:
Nee, die mensen betalen meer omdat ze zich aan de regels houden en die schrijven nu eenmaal andere tarieven voor dan wat geldt voor recreatiewoningen. Iemand die een recreatiewoning koopt met het oogmerk deze permanent te gaan bewonen pleegt gewoon fraude en valsheid in geschrifte en moet ook als zodanig behandeld worden.
Ten eerste is dat wel een argument, ten tweede gaat het om de naleving van bepalingen van het bestemmingsplan. Een woonbestemming is nu eenmaal niet hetzelfde als een recreatiebestemming.quote:Op donderdag 7 december 2006 10:48 schreef Nick-Name- het volgende:
Ik heb wel het e.e.a. gelezen, maar wat is nu echt een argument om tegen permanente bewoning van recreatie woningen te zijn? Een argument van 'ut mag niet van de wet' vind ik geen argument.
Als er voldoende huizen waren dan zouden mensen niet in recreatie woningen gaan wonenquote:Op donderdag 7 december 2006 17:47 schreef Argento het volgende:
[..]
Ten eerste is dat wel een argument, ten tweede gaat het om de naleving van bepalingen van het bestemmingsplan. Een woonbestemming is nu eenmaal niet hetzelfde als een recreatiebestemming.
Zoals ik je al eerder de vraag stelde hoe kan het zijn dat vakantiewoningen met dezelfde kwaliteiten als normale woningen factoren goedkoper zijn? (ik heb het hier dus niet stacaravans, maar gewone goede vrijstaande stenen vakantie woningen met alles erop en eraan, zoals je in een normaal huis hebt.)quote:Op donderdag 7 december 2006 18:05 schreef Schanulleke het volgende:
Dat gaat niet op. Er zijn genoeg huizen, maar deze mensen vinden het aangenamer om lagere prijzen te betalen. Dat ze daarvoor een beetje moeten frauderen nemen ze op de koop toe.
Frauderen?quote:Op donderdag 7 december 2006 18:05 schreef Schanulleke het volgende:
Dat ze daarvoor een beetje moeten frauderen nemen ze op de koop toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |